Idd, zou ik ook doen. Ik vind zelf ook een duits toetsenbord redelijk irritant (m'n broer heeft er ook 1 met Duitse layout). Al die rare tekens enzo
meen je dat?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:01:
Mooie setup.
Ik ben ook nog ergens achter gekomen, als je MSI Nederland mailt, kan je geheel gratis een afstandsbediening krijgen. Die past in het PCMIA slot.
dus ik hoef alleen maar een mailtje te sturen dat ik dat ding wil?
of moet ik nog wat meer doen?
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Jep, ik zal ff quoten wat hun zeiden
De afstandsbediening is na enige afweging door MSI Benelux uit het
pakket gehaald omdat deze slechts minimaal toegevoegde waarde had (werkt
alleen in een van de media applicaties van Cyberlink om het afspelen van
muziek/video te regelen).
Echter als u dit op prijs stelt stuur ik u er graag een toe. Graag hoor
ik dan naar welk adres ik dit gadget mag sturen.
VetVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:43:
Jep, ik zal ff quoten wat hun zeiden
[...]
Al lijkt het me toch makkelijker om gewoon m'n mobiel als afstandbediening te gebruiken via bluetooth, die kan wel alle apps. Maar ik ga het wel ff proberen, als is het alleen maar omdat het for free is
Verwijderd
Idd, doe ik ook met mn SE K750i. Lui vanuit de bank met de phone m'n laptop besturen
. Prachtige uitvinding dat Bluetooth
Het scherm is dat hetzelfde als dat van de S2x0 serie van MSI?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
nee, dit scherm is 15,4" (staat ook in de TS)
mr_petit schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:54:
nee, dit scherm is 15,4" (staat ook in de TS)

Dat staat óók in de TS:
LCD Display: 15,4" WXGA (1280 x 800) Glare type
Ja, dat las ik ook maar wist niet of het wel vergelijkbaar was. Ik ga deze ook bestellen maar wou er eerst zeker van zijn dat het hetzelfde was. De reden dat ik het vroeg was omdat ik bang was dat je onderling nog soorten had. (een pentium is een pentium maar toch heb ik liever de M verie) Uit de reactie van je begrijp ik dat het dus gewoon hetzelfde is.Serenity schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:17:
Dat staat óók in de TS:
Yep, is zelfde als XBrite e.d. Andere merken gebruiken weer andere benamingen. Per merk schijnt het wel iets te verschillen, maar 't zijn allemaal glanzende schermen met mooie kleuren
W00T
Ik heb uhm ook \o/
Uiteraard heb ik d'er gelijk Windows XP x64 Professional (gestript met nlite; www.nliteos.com). Alleen ik kwam d'er net dus achter dat MSI geen driver meelevert voor de RICOH bay2controller (cardreader) die in de notebook zit
Heeft iemand dat werkend gekregen @ xp64?
Uiteraard heb ik d'er gelijk Windows XP x64 Professional (gestript met nlite; www.nliteos.com). Alleen ik kwam d'er net dus achter dat MSI geen driver meelevert voor de RICOH bay2controller (cardreader) die in de notebook zit
[ Voor 9% gewijzigd door c0deaddict op 05-01-2006 14:54 ]
ik heb wel x64 draaiende gehad (ben er van afgestapt omdat het de dubbele hoeveelheid geheugen in beslag nam), maar ik kan me niet herinneren dat de cardreader het niet deed; misschien wel omdat ik het niet getest heb. Krijg je ook vraagtekens in apparaatbeheer (dat had ik namelijk niet)
misschien kan je in het x64 topic beter geholpen worden. (daar zitten de experts
)
misschien kan je in het x64 topic beter geholpen worden. (daar zitten de experts
[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 05-01-2006 19:08 ]
Ah maar, als je er geen kaartje in doet dan detecteert windows hem ook niet, dus staat ie niet bij apparaatbeheer
Maar dubbele hoeveelheid geheugen valt bij mij nog aardig mee, alleen de systeemcache neemt een aardig groot deel van het geheugen voor z'n rekening, maar dat is normaal voorzover ik weet.
Het was idd ook niet helemaal dubbel; maar zeg maar 167MB tegenover 230MB wat x32 tov x64 minimaal aan geheugen vrat.
Met 512MB is dat natuurlijk een behoorlijk deel (heb nu wel 1GB dus dan zou het minder merkbaar moeten zijn).
Ik vond toch dat er veel toepassingen waren waar geen x64 alternatief voor was (bijv netstumbler en mobilemeter oid)
(dat van dat kaartje wist ik helemaal niet
)
Met 512MB is dat natuurlijk een behoorlijk deel (heb nu wel 1GB dus dan zou het minder merkbaar moeten zijn).
Ik vond toch dat er veel toepassingen waren waar geen x64 alternatief voor was (bijv netstumbler en mobilemeter oid)
(dat van dat kaartje wist ik helemaal niet

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 05-01-2006 20:42 ]
Ik houd het wss ook niet echt lang vol @ x64 aangezien ik nu tegen bepaalde dingen aan loop die er gewoon niet zijn voor x64 (zoals bijvoorbeeld SecureW2, wat ik nodig heb om hier op de universiteit in het WLAN te kunnen komen).
Ik heb nog een paar leuke reviews gevonden:
M635: http://www.notebookcheck....I_Megabook_635.234.0.html
zusje M645: http://www.notebookcheck....I_Megabook_645.247.0.html
Opvallend is dat de m645 in deze test iets hogere 3dmarks haalt met de 6600go.
Tevens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er in de accuduurtest van de m635 iets verkeerd is gegaan (idle (reader) test M635: 2,5 uur t.o.v. 3u46min voor de M645. Een Acer Aspire 5024WLMi haalt (ook met 4400mah accu) 3uur en 40 min, terwijl daar een Turion ML inzit (die idle ongeveer even zuinig is als een MT; bij volle kracht komt het verschil pas wat ook te zien is in de overige tests)
nog even iets anders: in die duitse test hebben ze het over infrarood
onder het koptelefoonstekkertje zit wel iets wat lijkt op een oogje, maar ik kan hierover niets op de site van msi vinden; zie niets in apparaatbeheer en heb ook geen drivers. Zit het er nu wel in of niet?
Heeft iemand al informatie over wat een jaar extra garantie kost (van 2 naar 3 jaar) en of dat al leverbaar is?
M635: http://www.notebookcheck....I_Megabook_635.234.0.html
zusje M645: http://www.notebookcheck....I_Megabook_645.247.0.html
Opvallend is dat de m645 in deze test iets hogere 3dmarks haalt met de 6600go.
Tevens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er in de accuduurtest van de m635 iets verkeerd is gegaan (idle (reader) test M635: 2,5 uur t.o.v. 3u46min voor de M645. Een Acer Aspire 5024WLMi haalt (ook met 4400mah accu) 3uur en 40 min, terwijl daar een Turion ML inzit (die idle ongeveer even zuinig is als een MT; bij volle kracht komt het verschil pas wat ook te zien is in de overige tests)
nog even iets anders: in die duitse test hebben ze het over infrarood

onder het koptelefoonstekkertje zit wel iets wat lijkt op een oogje, maar ik kan hierover niets op de site van msi vinden; zie niets in apparaatbeheer en heb ook geen drivers. Zit het er nu wel in of niet?
edit:
da's nu ik me het bedenk een domme vraag: er is een afstandsbediening voor te krijgen.
nieuwe vraag: hoe krijg ik die sensor aan het werk (drivers) en kan het ook communiceren met bijv. m'n pda, of is het alleen voor die AB
da's nu ik me het bedenk een domme vraag: er is een afstandsbediening voor te krijgen.
nieuwe vraag: hoe krijg ik die sensor aan het werk (drivers) en kan het ook communiceren met bijv. m'n pda, of is het alleen voor die AB
Heeft iemand al informatie over wat een jaar extra garantie kost (van 2 naar 3 jaar) en of dat al leverbaar is?
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 08-01-2006 02:37 ]
w00t 
Heb vandaag ff RMClock geinstalleerd op m'n laptop en zelf p-states de volgende p-states toegevoegd (voor een MT-34 CPU)
4x 0.850v
5x 0.900v
6x 0.925v
7x 0.975v
8x 1.025v
9x 1.050v
En nog steeds loopt ie stabiel
op een veel lager voltage als normaal. Hij wordt nu ook veel minder warm
Ik heb steeds de stabiliteit getest met SuperPI (1M) en CpuStabTest. Ik zal zo ook ff 3dmarks uitvoeren om te checken of ie echt helemaal stabiel is, maar tot nu toe ziet het er goed uit
Heb vandaag ff RMClock geinstalleerd op m'n laptop en zelf p-states de volgende p-states toegevoegd (voor een MT-34 CPU)
4x 0.850v
5x 0.900v
6x 0.925v
7x 0.975v
8x 1.025v
9x 1.050v
En nog steeds loopt ie stabiel
hoeveel zijn die voltages normaal dan?
* mr_petit is ook al heel lang van plan te gaan undervolten maar is er nog niet aan toe gekomen
Misschien kan je voor stabiliteit beter prime95 gebruiken voor een langdurige eindtest. (is er ook in X64)
Ik kan overigens niet zeggen dat de multiplier/klokfrequentie veel wisselt met verschillende belastingen.
als ik bijv met mobile meter kijk, draait ie op òf 800mhz, of 1,6ghz, maar nooit daartussen. (is dat bij jullie ook zo
)
* mr_petit is ook al heel lang van plan te gaan undervolten maar is er nog niet aan toe gekomen
Misschien kan je voor stabiliteit beter prime95 gebruiken voor een langdurige eindtest. (is er ook in X64)
Ik kan overigens niet zeggen dat de multiplier/klokfrequentie veel wisselt met verschillende belastingen.
als ik bijv met mobile meter kijk, draait ie op òf 800mhz, of 1,6ghz, maar nooit daartussen. (is dat bij jullie ook zo
[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 09-01-2006 14:13 ]
Uhm, volgens mij staat het voltage normaliter op 1.075v voor 4x... behoorlijk hoog dus 
En als ik het goed heb gaat ie standaard naar iets van 1.3v voor de 9x multiplier...
Prime95 wou ik ook gebruiken maar kon hem niet dloaden omdat de site plat ligt ofzo xD
Waarneer die wisselt van FID/VID hangt af v/h profiel dat geselecteer is voor de huidige modus in RMClock (Management->Performance/Power Profiles & Management Mode). Ik weet nog niet helemaal hoe dit in z'n werk gaat maar het schijnt zo te zijn dat als je bijvoorbeeld "Power Saving Level 4" selecteert dat ie dan pas naar een hogere clock gaat als het CPU gebruik op iets van 90% ligt en al trug gaat zodra de CPU maar voor 50% gebruikt wordt.
En als ik het goed heb gaat ie standaard naar iets van 1.3v voor de 9x multiplier...
Prime95 wou ik ook gebruiken maar kon hem niet dloaden omdat de site plat ligt ofzo xD
Waarneer die wisselt van FID/VID hangt af v/h profiel dat geselecteer is voor de huidige modus in RMClock (Management->Performance/Power Profiles & Management Mode). Ik weet nog niet helemaal hoe dit in z'n werk gaat maar het schijnt zo te zijn dat als je bijvoorbeeld "Power Saving Level 4" selecteert dat ie dan pas naar een hogere clock gaat als het CPU gebruik op iets van 90% ligt en al trug gaat zodra de CPU maar voor 50% gebruikt wordt.
edit:
Wat ook handig is om fouten op te sporen is de event log, als daar Machine Exceptions in komen dan moet je weer iets omhoog klokken als je dan toch een voltage lager gaat heb je kans dat ie gaat hangen...
Wat ook handig is om fouten op te sporen is de event log, als daar Machine Exceptions in komen dan moet je weer iets omhoog klokken als je dan toch een voltage lager gaat heb je kans dat ie gaat hangen...
[ Voor 28% gewijzigd door c0deaddict op 09-01-2006 14:24 ]
tjonge jonge, als ze er van uit zou gaan dat de cpu een weerstand is, het verbruik op volle kracht 25w bedraagt en de spanning van 1,3V naar 1,050V gaat, verbruikt je CPU nog maar 16,31W. Da's best netjes
Idd, ik zal binnenkort is ff kijken hoelang de accu het op deze stand volhoud 
Hopelijk komen d'er aardig wat minuutjes bij
Argh, tijdens het 3dmarken (2005) gaf ie toch nog 1 machine check exception XD maar de score viel niet tegen: 2033 en 5648 @ 3dmark03
Ik ga ff proberen om het voltage te verhogen naar 1.075 en dan benchen kijken of ie het dan zonder warnings kan doen
Zo, @1.075 volt draait ie wel goed, en zelfs een hogere score: 2073 \o/
Hopelijk komen d'er aardig wat minuutjes bij
Argh, tijdens het 3dmarken (2005) gaf ie toch nog 1 machine check exception XD maar de score viel niet tegen: 2033 en 5648 @ 3dmark03
Ik ga ff proberen om het voltage te verhogen naar 1.075 en dan benchen kijken of ie het dan zonder warnings kan doen
Zo, @1.075 volt draait ie wel goed, en zelfs een hogere score: 2073 \o/
[ Voor 63% gewijzigd door c0deaddict op 09-01-2006 15:24 ]
Gaaf topic, volgende week krijg ik de intel versie van de laptop binnen (de m645). Als ik niet nog een pentium M dothan had liggen had ik ook de turion genomen (m635).
of een turion undervolt topic 
een Megabook M topic lijkt mij prima; er is ook een heel groot megabook S topic (met verschillende procs dus)
Bartjuh is toch de enige met een niet m635
een Megabook M topic lijkt mij prima; er is ook een heel groot megabook S topic (met verschillende procs dus)
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 10-01-2006 18:50 ]
Verwijderd
Of zoals het gezegde zegt:
Als het eerste schaap over de dam is, volgen er meer (ofzoiets
)
Als het eerste schaap over de dam is, volgen er meer (ofzoiets
Heb je die afstandsbediening al? ( * mr_petit heeft vandaag een mailtje gestuurd).
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 10-01-2006 20:29 ]
Hoor er niet helemaal bijmr_petit schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:50:
of een turion undervolt topic

De reden waarom ik voor een m645 ga en niet voor een m635 is;
Mijn oude laptop is kapotgegaan omdat ik een ongeluk had gehad met een busje waarbij ik op de fiets reed en de laptop in me rugtas had. Beeldscherm kapot en behuizing ontzet, maar miraculeus start de pc nog wel normaal op enzo
Zie ondere andere dit ;
http://www.laptoplogic.co...0dc5fdae3667ca1cef230e11a
Ik heb net ff 4launch.nl gechecked voor jullie. En daar is de laptop "kaal" 607euro, dan moet er nog een toetsenbord van 12,50 bij besteld worden, en je hebt dezelfde laptop "kaal" (barebone) voor 619,50 ! 80 euro minder dan bij albCode Addict schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:20:
*kick*
Ik heb mijn M635 besteld in duitsland bij www.alb-computer.de, daar kun je de notebook zelf configureren en de prijs is een stuk lager als in nederlandEn het bedrijf reageert snel en in het engels op e-mails
Ik heb de volgende config besteld:
AMD Turion MT-34
80 GB 5400 RPM HD
DVD-RW 8x DL
1024 MB RAM PC3200
WLAN + Bluetooth
Pixelgarantie (half jaar ist geloof ik)
Garantie Pickup NL
En dit alles kost slechts 1365 euro incl. verzendkosten
Kan je overal en nergens nog onderdelen voor je laptop kopen waar je het goedkoopst vandaan kunt halen, en je kan wel onder de 1000 gaan zitten als je het goed doet denk
Vind het zelf ook gewoon leuk om alles zelf in elkaar te zetten enzo

Ohja, en sorry voor de 2 posts achter mekaar

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 10-01-2006 23:23 ]
Verwijderd
Ja, ik heb al zo'n 2 weken. Het is echt handig met PowerDVD en MediaCenter (werkt hij ook mee!).mr_petit schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:28:
Heb je die afstandsbediening al? ( * mr_petit heeft vandaag een mailtje gestuurd).
Woei, ik heb ook maar heen gemailed \o/
Ik wil ook graag weten of de infrarood poort het ook met andere devices doet, zoals bijv. mijn mobiel. Tot dusver heb ik nog nix gevonden over de infrarood poort, zelfs niet in de device manager
Ook m'n mobiel wil niet connecten... (vrij logisch als windoos uhm niet ziet
)
Ik wil ook graag weten of de infrarood poort het ook met andere devices doet, zoals bijv. mijn mobiel. Tot dusver heb ik nog nix gevonden over de infrarood poort, zelfs niet in de device manager
[ Voor 3% gewijzigd door c0deaddict op 11-01-2006 20:59 ]
wat bedoel je daarmee? windows MCE (2005) of een of ander apart programma'tje.
Krijg je ook software / drivers bij die AB? (of zijn drivers niet nodig?)
Verwijderd
Zelfde probleem heb ik ook. En je hoeft de AB niet te richten op de infrarood poortCode Addict schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:59:
Woei, ik heb ook maar heen gemailed \o/
Ik wil ook graag weten of de infrarood poort het ook met andere devices doet, zoals bijv. mijn mobiel. Tot dusver heb ik nog nix gevonden over de infrarood poort, zelfs niet in de device managerOok m'n mobiel wil niet connecten... (vrij logisch als windoos uhm niet ziet
)
Hij doet het met het aparte programma Mediacenter(waarmee je TV kan kijken, dvd's kan kijken e.d.) . Software krijg je er niet bij en is niet nodig. Hij doet het driectmr_petit schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:16:
[...]
wat bedoel je daarmee? windows MCE (2005) of een of ander apart programma'tje.
Krijg je ook software / drivers bij die AB? (of zijn drivers niet nodig?)
zo, heb de AB binnen (da's snel, zie je niet vaak als iets gratis is
)
vanavond maar ff testen
Mediacenter is zeker http://www.jrmediacenter.com/
vanavond maar ff testen
Mediacenter is zeker http://www.jrmediacenter.com/
Verwijderd
Goeidag iedereen,
na wat rondzoeken op internet over de msi m635, ben ik hier bij jullie terechtgekomen,
na het wat doorlezen van deze (lange) thread, had ik nog een paar vraagjes voor de personen die zo een msi m635 in hun bezit hebben.
Dit zijn de specs in de winkel waar ik deze (misschien) ga kopen
MSI M635 Zwart AMD Turion64 MT30 (1.6Ghz),
* 15.4 WXGA Crystalbrite TFT (1280x800), 512MB (1x512MB) DDR333
* 60GB
* ATI X700 128MB,
* Wireless G-lan,Modem,LAN, Bluetooth, 8 Cel LiION, DVDRW Dual Layer, Cardreader (SD/MMC/MS/MS PRO), Win XP Home, Gratis Tas
in deze winkel zou hij 1205 euro kosten.
1) Op de foto's op pagina 2 is te zien dat deze laptop een qwerty-klavier heeft, is deze ook verkrijgbaar in een azerty versie?
2) Deze laptop zou voornamelijk dienen als 'game'laptop, moest ik deze nemen, ik zou ook upgraden naar 1024mb ram. Zou deze laptop dan goed zijn om de hedendaagse games vlot te draaien, vb een hl², gta sa, nfs mw,...(niet alles op high resolution enzo, gewoon)
3) Wat met de verbinding met een draadloos netwerk?. kzou opteren voor een wireless router te kopen, en zo mijn verbinding te leggen met het internet. Is dit goed te doen.
Mijn budget is 1300 euro, (na aankoop geheugen en wireless router, zou ik toch hieraan gaan komen.
Ik dacht eerst aan een aspire 1692wlmi, maar daar heb ik al niet veel goeds van gehoord(mijn excuses aan de mensen die deze laptop hebben, maar ik lees alleen maar wat er soms staat), en daarmee is mijn keuze naar een msi gegaan.
Alvast bedankt aan diegene(n) die me kan helpen met men vragen.
na wat rondzoeken op internet over de msi m635, ben ik hier bij jullie terechtgekomen,
na het wat doorlezen van deze (lange) thread, had ik nog een paar vraagjes voor de personen die zo een msi m635 in hun bezit hebben.
* 60GB
* ATI X700 128MB,
* Wireless G-lan,Modem,LAN, Bluetooth, 8 Cel LiION, DVDRW Dual Layer, Cardreader (SD/MMC/MS/MS PRO), Win XP Home, Gratis Tas
1) Op de foto's op pagina 2 is te zien dat deze laptop een qwerty-klavier heeft, is deze ook verkrijgbaar in een azerty versie?
2) Deze laptop zou voornamelijk dienen als 'game'laptop, moest ik deze nemen, ik zou ook upgraden naar 1024mb ram. Zou deze laptop dan goed zijn om de hedendaagse games vlot te draaien, vb een hl², gta sa, nfs mw,...(niet alles op high resolution enzo, gewoon)
3) Wat met de verbinding met een draadloos netwerk?. kzou opteren voor een wireless router te kopen, en zo mijn verbinding te leggen met het internet. Is dit goed te doen.
Mijn budget is 1300 euro, (na aankoop geheugen en wireless router, zou ik toch hieraan gaan komen.
Ik dacht eerst aan een aspire 1692wlmi, maar daar heb ik al niet veel goeds van gehoord(mijn excuses aan de mensen die deze laptop hebben, maar ik lees alleen maar wat er soms staat), en daarmee is mijn keuze naar een msi gegaan.
Verwijderd
Ik zal proberen de vragen te beantwoorden.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:00:
Goeidag iedereen,
* 60GB
* ATI X700 128MB,
1) Kan ik helaas niet beantwoorden, ik heb namelijk gewoon Qwerty. Je zou daarover MSI kunnen mailen.
2) Deze laptop heeft precies dezelfde functie hier. Ik speel HL2 op het hoogst, Quake4 en NFSMW op medium. Dit is nog met 512mb geheugen en de relatief trage 4200rpm harde schijf. Het is wel aan te raden deze up te graden. Ik krijg binnen een paar dagen mijn nieuwe geheugen binnen (kingston 512mb ddr400) en dan zou alles net wat vloeiender lopen.
3)Thuis zit ik vaak beneden, router boven, en ik heb een goede tot zeer goede verbinding. Bij ons thuis is het wel zo dat de router bijna kapot is, dus dit word nog beter
Veel succes met dit mooie beestje als je hem krijgt
Ik raad je aan om de laptop in duitsland te kopen, bij bijvoorbeeld www.alb-computer.deVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:00:
Goeidag iedereen,
* 60GB
* ATI X700 128MB,
Daar krijg je voor ongeveer dezelfde prijs (mss een beetje ivm met verzendkosten en pixelgarantie) een 5400 rpm schijf, 1024 MB RAM en je zou d'er zelfs een snellere CPU bij in kunnen laten zetten
Ik heb mijn laptop daar ook weg: MT-34, 1GB RAM, 80 GB 5400 RPM HD, DVD-RW 8x incl. pixelgarantie (75 euro geloof ik) en plus verzendkosten van 22.50 in totaal 1365 euro.
Ik zou ALB ff mailen over het azerty keyboard, ze kunnen zelf het keyboard vervangen. Ik heb zelf gevraagd om een engels keyboard (was wel 20 euro meer) en dat hebben ze er dus voor me ingezet
Verwijderd
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.
* Je zou daarover MSI kunnen mailen
Zal ik doen, maar ik kan misschien nog beter de winkel mailen waar ik hem ga halen.
* kingston 512mb ddr400
Dit type geheugen dat je wil bijkopen, aanvaard deze laptop dat wel, bij de specs staat immers dat het ddr 333 is en geen 400, kan dit dan kwaad, of is dat geen enkel probleem?
Als je dit bijsteekt, erkend je laptop dan meteen dat er 512mb ram is bijgekomen, of moet je nog in de bios zitten en daar iets aanpassen?
* engels keyboard
Wat is er hier dan zo speciaal aan, is het dan azerty?
ps: ik gebruikte de quotes, maar dit lukte niet echt...
* Je zou daarover MSI kunnen mailen
Zal ik doen, maar ik kan misschien nog beter de winkel mailen waar ik hem ga halen.
* kingston 512mb ddr400
Dit type geheugen dat je wil bijkopen, aanvaard deze laptop dat wel, bij de specs staat immers dat het ddr 333 is en geen 400, kan dit dan kwaad, of is dat geen enkel probleem?
Als je dit bijsteekt, erkend je laptop dan meteen dat er 512mb ram is bijgekomen, of moet je nog in de bios zitten en daar iets aanpassen?
* engels keyboard
Wat is er hier dan zo speciaal aan, is het dan azerty?
ps: ik gebruikte de quotes, maar dit lukte niet echt...
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:38:
* kingston 512mb ddr400
Hierover heb ik ook contact gehad met MSI. De cpu loopt op 200mhz(ddr400). Het geheugen loopt op 166mhz(ddr333). Er word dus gewerkt met een divider. Als je dus gewoon ddr400 erin doet, zit er geen divider in. Daarbij kost ddr400 ongeveer evenveel als ddr333, dus waarom niet ?:P
Ik heb PC3200 in m'n MSItje zitten :-) Dus ja dat werkt zonder probs..
ik neem aan wel op 166mhz (dus als ddr333 / pc2700) (of heb ik het nu helemaal mis)
Verwijderd
Als het goed is juist niet. Want de CPU kan nu gelijk lopen met het geheugen. En er zit dus geen divider in. Maar als hij het standaard niet doet, kan je altijd nog A64 tweaker(dacht ik) gebruiken om het geheugen op 200mhz te laten lopen
Idd het draait gewoon op 200 mhz [standaard] 
Ik heb AB ook binnen \o/
Net ff snel getest met mediaplayer en de stop, play en pause knop werkte daarbij.
Wat ik alleen niet snap is hoe de afstandbediening z'n signalen doorstuurt. Het gaat natuurlijk via de IR poort, maar als ik bij device manager kijk zie ik daar nix geinstalleerd... Iemand enig idee hoe dit werkt?
Ik heb AB ook binnen \o/
Net ff snel getest met mediaplayer en de stop, play en pause knop werkte daarbij.
Wat ik alleen niet snap is hoe de afstandbediening z'n signalen doorstuurt. Het gaat natuurlijk via de IR poort, maar als ik bij device manager kijk zie ik daar nix geinstalleerd... Iemand enig idee hoe dit werkt?
[ Voor 78% gewijzigd door c0deaddict op 16-01-2006 10:54 ]
Ik heb ook deze laptop gekocht van alb-computer.de met AMD MT-40, 1024 MB, 60 GB HD, wireless lan +bluetooth en dvd-rw.
Ik heb het 2 weken zonder problemen gebruikt maar 2 dagen geleden is ineens mijn sound en modem weg.
Ik probeer ze opnieuw te installen maar windows xp vindt ze gewoon niet. Ik heb drivers van msi site geprobeerd, drivers van realtek site maar niks werkt. Die devices worden gewoonweg niet toegevoegd bij hardware. Ik probeerde zehandmatig toe te voegen met add hardware maar in inf files kan xp ook geen appaaten viden.
Ik heb zelfs een fresh install van xp eprobeerd maar sound en modem worden gewoon niet toegevoegd. Ik dacht mischien zijn ze in bios uitgeschakeld maar dat kan niet, want in bios zie ik geen optie om ze aan/uit te zetten.
Weet iemand een andere manier?
Of een inf file voor die sound en modem?
Ik heb het 2 weken zonder problemen gebruikt maar 2 dagen geleden is ineens mijn sound en modem weg.
Ik probeer ze opnieuw te installen maar windows xp vindt ze gewoon niet. Ik heb drivers van msi site geprobeerd, drivers van realtek site maar niks werkt. Die devices worden gewoonweg niet toegevoegd bij hardware. Ik probeerde zehandmatig toe te voegen met add hardware maar in inf files kan xp ook geen appaaten viden.
Ik heb zelfs een fresh install van xp eprobeerd maar sound en modem worden gewoon niet toegevoegd. Ik dacht mischien zijn ze in bios uitgeschakeld maar dat kan niet, want in bios zie ik geen optie om ze aan/uit te zetten.
Weet iemand een andere manier?
Of een inf file voor die sound en modem?
Me laptop is eindelijk verzonden! 
Een dezer dagan krijg ik m'n MSI Barebone m645 binnen
Van het weekend maakt ik wel even een reviewtje met fototjes enzo
Een dezer dagan krijg ik m'n MSI Barebone m645 binnen
Van het weekend maakt ik wel even een reviewtje met fototjes enzo
Verwijderd
Sinds 2 dagen heb ik nu 512MB PC3200 so-dimm in m'n laptop erbij. Hij is van Kingston. Ik heb tot nu toe nog geen foutmeldingen gehad en ik merk dat alles net wat fijner werkt als met 1 reepje. Ook met games merk ik dat de harde schijf het minder te voorduren heeft
. Maar ik wil de diveder eruit hebben dus ga ik mijn so-dimmetje van TwinMOS (PC2700,333mhz) verkopen. Bij enig interesse ben ik bereikbaar(mail in m'n profiel)
Verwijderd
*Kickje*
Ik heb een beetje problemen met m'n geluid, het kraakt heel erg. Met speakers en met m'n headset. Iemand ook deze problemen + een oplossing ?
Ik heb een beetje problemen met m'n geluid, het kraakt heel erg. Met speakers en met m'n headset. Iemand ook deze problemen + een oplossing ?
Gebruik je toevallig 64bit realtek drivers?Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:21:
*Kickje*
Yes, heb hem ook binnen! de gratis remote control danVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:01:
Mooie setup.
Ik ben ook nog ergens achter gekomen, als je MSI Nederland mailt, kan je geheel gratis een afstandsbediening krijgen. Die past in het PCMIA slot.
[afbeelding]
Nu ff lekker "spelen" met Winlirc om hem werkend te krijgen met een infrarood ontvanger
Verwijderd
Aight, mooi ding hoor
. Werkt btw ook met Windows Media player.
Inmiddels is mijn laptop opgehaald door UPS. Goeie service van MSI, hun betalen alle bezorgkosten e.d. Gister even contact gehad met MSI en dezelfde dag nog opgehaald. Puik werk van MSI
Inmiddels is mijn laptop opgehaald door UPS. Goeie service van MSI, hun betalen alle bezorgkosten e.d. Gister even contact gehad met MSI en dezelfde dag nog opgehaald. Puik werk van MSI
Verwijderd
Weer een updateje van mijn kant.
Inmiddels heb ik weer sinds 5 dagen mij laptop. Alleen heb ik weer precies hetzelfde probleem !!! Weer dat het geluid niet doet
. Hij is dus al eens eerder voor reparatie geweest maar hij is dus weer stuk
. Op precies hetzelfde punt. Ik hoop dat MSI er wat aan gaat doen...
Inmiddels heb ik weer sinds 5 dagen mij laptop. Alleen heb ik weer precies hetzelfde probleem !!! Weer dat het geluid niet doet
Heb je dat probleem met het geluid in het algemeen (bijv een mp3'tje afspelen) of alleen met bijv. bepaalde games?
Verwijderd
Dat probleem heb ik met alles, maakt niet uit wat. Ik heb al verschillende drivers en OS'en geprobeerd. Won't work
Ik heb dus ook geluid probleem. Ice freak was het een hardwarematig probleem of is het al inmiddels opgelost
Verwijderd
Nou, mijn notebook is inmiddels 3x terug geweest en ik was het echt spuug zat. En ze hebben gelukkig geluisterd, ik heb een gloednieuwe gekregen! En omdat ik het probleem niet vaker wilde hebben, heb ik maar direct een Audigy 2 ZS Notebook gekocht (de onboard doet nog wel, maar word niet gebruikt).