De Nederbelg !
Verwijderd

Mijn begin aan het window
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:42 ]
Vond het er wel vet uit zien
Verwijderd
hahah, had je niet net zo goed de zijkant er af kunnen laten. Nog iets groter window en het is alleen plexi!Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:36:
[afbeelding]
Mijn begin aan het windowrondom 20 mm alu latjes om mijn mooie zaagwerk afteschermen
Verwijderd
Dacht dat je een AMD logo ging doen? Of ga je die nu in het plexi bouwen oid. Mss dat daar nog wat orgineels mee te doen valt.
Verwijderd
Als ik jouw zouw laten zien hoe het eruit ziet zonder die latjes zou je me kijhard uitlaggenVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:17:
[...]
hahah, had je niet net zo goed de zijkant er af kunnen laten. Nog iets groter window en het is alleen plexi!Maar ik snap niet helemaal wat je nou doet met die 20mm latjes
jha amd logo komt op het plexiVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:23:
Lelijke onafgewerkt on rechte randjes op een simpele maar zeker effectieve manier weg te werken.
Dacht dat je een AMD logo ging doen? Of ga je die nu in het plexi bouwen oid. Mss dat daar nog wat orgineels mee te doen valt.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 23:06 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Spellen is ook lastig of niet? Jezus hey ik zeg het niet snel, maar doe eens wat aan je spelling dit lijkt echt nergens op... jouw, zouw, kijhard, uitlaggen, moeilekeer? wtf heb je geen nederlands gehad ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:05:
[...]
ijzer zagen is wat moeilekeer dan ik dacht
[...]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
no offence maar je begrijpt hem toch? ga niet huilen manMeelobee schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:02:
[...]
Spellen is ook lastig of niet? Jezus hey ik zeg het niet snel, maar doe eens wat aan je spelling dit lijkt echt nergens op... jouw, zouw, kijhard, uitlaggen, moeilekeer? wtf heb je geen nederlands gehad ofzo?

Ik proef ik een attitude probleempjeMeelobee schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:02:
[...]
Spellen is ook lastig of niet? Jezus hey ik zeg het niet snel, maar doe eens wat aan je spelling dit lijkt echt nergens op... jouw, zouw, kijhard, uitlaggen, moeilekeer? wtf heb je geen nederlands gehad ofzo?
Neem aan dat je de latjes gaat gebruiken om de 'scheve' randen mee te verstoppen?
Op het moment dat je dit mooi afwerkt en er een geheel van maakt ziet het volgens mij best aardig uit. Ik zou idd wel ook het hele grote 'gat' (lees ruimte) breken door er idd op een logo of dimensie in te maken...
Dont work hard, just party!
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Na:

Gedaan:
- Voeding gemesht met uv reactive mesh
- 2x Rode ccfl in voorkant van de kast (reageerd op geluid)
- 2x Uv ccfl in de kast
- Diverse andere kabels met gemesht
- zowel cpu als gfx koeling op zalman fanmate aangesloten
Heb nu een fluisterstille pc
next window in me sidepanel heb alleen nog geen idee dus tot die tijd blijft zijkant eraf
Verwijderd
Dit had ik een keer snel opgelost door het stukje aluminium van binnenuit met een kniptang eruit the halen.
Dit was al veel beter, en haalde gelijk de temperatuur in de kast met 6 graden naar beneden,
het zag er alleen niet mooi uit, en de luchtstroom suizde een beetje.
Vanmiddag maar eens goed aangepakt met een gatenzaag van 79mm en een accuboormachine.
Nog even een foto van de voorkant.
Oh, het dempingsmateriaal is "Sharkoon Noisedamper" ik vind dat het maar weinig helpt,heeft iemand andere ervaring hiermee?
Verwijderd
alle kleurtjesgfo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:39:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gedaan:
- 2x Uv ccfl in de kast
next window in me sidepanel heb alleen nog geen idee dus tot die tijd blijft zijkant eraf
Verwijderd
Het laatst aangepaste ziet er wel een stukje beter uit ja. Wat voor kast is dat eigenlijk ?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:56:
Ok, dit was de oude situatie: (had ik geen foto meer van) niet echt goed voor de luchtstroom van de ventilator aan de voorkant: [afbeelding]
Dit had ik een keer snel opgelost door het stukje aluminium van binnenuit met een kniptang eruit the halen.
[afbeelding]
Dit was al veel beter, en haalde gelijk de temperatuur in de kast met 6 graden naar beneden,
het zag er alleen niet mooi uit, en de luchtstroom suizde een beetje.
Vanmiddag maar eens goed aangepakt met een gatenzaag van 79mm en een accuboormachine.
[afbeelding]
Nog even een foto van de voorkant.
[afbeelding]
Oh, het dempingsmateriaal is "Sharkoon Noisedamper" ik vind dat het maar weinig helpt,heeft iemand andere ervaring hiermee?
Verwijderd
[ Voor 152% gewijzigd door Pixxel op 11-11-2005 14:53 ]
eerste sleeving job???? op zich mooi gelukt alleen maak je de fout van elke beginner... je hebt de verkeerde sleeving gebruikt de sleeving is veel te groot voor de kabels die jij gebruiktgfo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:39:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gedaan:
- 2x Uv ccfl in de kast
www.weefab.com
sleeves zijn 3 mm was kleinste. Ik heb gewoon een kit gekocht met alle grotes voor alle kabels. Ze zijn inderdaad iets te groot omdat ik nogal beetje door heb gedrukt waardoor alles beetje ruimer is gewordenSoul__assasin schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:20:
[...]
eerste sleeving job???? op zich mooi gelukt alleen maak je de fout van elke beginner... je hebt de verkeerde sleeving gebruikt de sleeving is veel te groot voor de kabels die jij gebruikt
De ontwerpen zijn zowat klaar, en sommige personen hebben het al gezien.
Zodra ik er aan ga beginnen, zal ik de pics wel posten
De Nederbelg !
www.weefab.com
Ikga ervan uit dat hij weer net zo mooi wordt al jou eerste kastjellabie schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:30:
De meeste zullen mij niet kennen, maar ik ben terug begonnen met modden.
De ontwerpen zijn zowat klaar, en sommige personen hebben het al gezien.
Zodra ik er aan ga beginnen, zal ik de pics wel posten
I've GoT a solution
www.weefab.com
Verwijderd
Toegevoegd/Vervangen:
- Arctic-Cooling ATI Silencer 5 Rev.2
- Seasonic S12-430
- Sharkoon Noisedamper Kit
- Sweex 30in1 Cardreader
- 2 extra USB poorten
- DIY VGA naar SCART kabel
- Papst ventilator anders bevestigd
Ter info: Op een Asus X800XL AGP past de ventilator aansluiting van de arctic cooler niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 17:06 ]
Nibblesroelke schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:37:
[...]
Ikga ervan uit dat hij weer net zo mooi wordt al jou eerste kastMet nibless en nibless 2 natuurlijk
En mooi... dat is relatief, deze case gaat niet zo erg orgineel zijn zoals mijn pc/terrarium pc.
Simpel voor het oog, maar er moet wel veel werk ingestoken worden.
De fotos, ga ik nog even mee wachten
De Nederbelg !
Verwijderd
Waar vind ik meer info over die DIY VGA -> SCART kabel?
Dat type mp3-speler heb ik gemod naar de prullenbakThe Widow Maker schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:23:
Niet echt een ubermod, maar mijn proof-of-concept werkt![]()
[afbeelding]
Voordat die batterij op is, ben ik iig wel een week verder hoop ik
Stom ding, goedkope troep, stopte er na een paar weken mee
Verwijderd
Joejoe!
Verwijderd
Hoe krijg jij het voor erlkaar om overal de zelfde baluwe kleur te krijgen ? Vooral de combinatie met de blauw TL lamp maakt het erg mooi doordat je het haast niet ziet dat er twee uv lampen aanwezig zijn.
als je goed kijkt zie je dat het niet zo is de fans zijn licht blauw de sleeve wat donkerder en het water is wat groenerVerwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:06:
Woooh, ziet er erg geslaagd uit.
Hoe krijg jij het voor erlkaar om overal de zelfde baluwe kleur te krijgen ?
nou niet helemaal eigelijk zijn er aleen maar 3 UV balkjes en een uv spot(ik weet niet waar jij blauwe tl ziet?)Vooral de combinatie met de blauw TL lamp maakt het erg mooi doordat je het haast niet ziet dat er twee uv lampen aanwezig zijn.
edit:
nog een foto gevonden van voor de water keling(helaas wel telefoon kwaliteit)

[ Voor 15% gewijzigd door AJK op 13-11-2005 18:15 ]
jammer dat hij niet zo orgineel wordtjellabie schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:06:
[...]
Nibbles
En mooi... dat is relatief, deze case gaat niet zo erg orgineel zijn zoals mijn pc/terrarium pc.
Simpel voor het oog, maar er moet wel veel werk ingestoken worden.
De fotos, ga ik nog even mee wachten
ik wacht nog op foto's
I've GoT a solution
Hij denkt dat de lamp rechts blauw is DENK ikanthonyjameskok schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:11:
nou niet helemaal eigelijk zijn er aleen maar 3 UV balkjes en een uv spot(ik weet niet waar jij blauwe tl ziet?)
Verwijderd
Van welke merk is die licht blauwe fan ?
Ik zit zelf met de combinatie van gif groen en licht blauw wat me best wel mooi lijkt, alleen me blauwe 12cm fan is wat te donker.
In me waterkoeling heb ik blauwe uv fluid van alphacool.
nee die bij de voeding is een conector voor een 12cm fan helemaal boven in maar die lag op het foto moment op mn bureau.TRiXeS schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:42:
[...]
Hij denkt dat de lamp rechts blauw is DENK ikWaar zit die UV spot eigenlijk? Is dat dat lampje bij de voeding?
de spot zit net boven de neon die recht op staat onder de aansluiting van de floppy je kan hem amper zien aleen in de grote versie een klein punt je.
de overige 2 neons zijn overigens achter de balk met gaatjes en op de bodem:)
het is een AC ryan backfire 4 dat was de goedkoopste voor mij (ik kan een hoop zooi tegen inkoop prijs krijgen bij een vriendVan welke merk is die licht blauwe fan ?
edit:

hier is een detail opname van de spot (erg klein) aan de onder kant je je nog net de aansluiting van de ccfl
[ Voor 22% gewijzigd door AJK op 13-11-2005 20:46 ]
Verwijderd
Welke watertoevoeging gebruik je voor de uv kleur blauw?anthonyjameskok schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:28:
klikbaar:
[afbeelding]
af gelopen maanden maar wat met kabels en uv zitten kloten en eindelijk klaarziet er iig stuk netter uit dan eerst (even een foto daar van zoeken)
flush! uv blue water zooi maar die vond ik erg groenig dus heb ik er iets strekers bij gegeooid: dtek F/X visble uv dye.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:26:
[...]
Welke watertoevoeging gebruik je voor de uv kleur blauw?
Werklijk ongelofelijk sterk spul 1 drupje op op 25ml water om een mooi uv efect te geven zitten.
hier zitten geloof ik 10 drupels in. meer en gaat het hele effect is weg ;heb hier een potje van 30ml mischien 5ml gebruikt; tis in t potje ook niet uv reactief echt pas bij het mengen....
Verwijderd
http://ryoandr.free.fr/english.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:07:
Waar vind ik meer info over die DIY VGA -> SCART kabel?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 22:24 ]
Verwijderd
In de pricewatch staat die voor 3,50 terwijl die webshop die fan helemaal niet verkoopt. Smerige pratijken bij hun ga ik nu zeker weten niks bestellen. Ik zet het ook wel in schop een modje.
Verwijderd

[ Voor 51% gewijzigd door AJK op 14-11-2005 07:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wat wil je dan testen, het geluid op de achtergrond is met gemak 70 dB.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:52:
Het is goed dat je het zegt, mischien neem ik anders wel die coolmaster fans die standaard al best wel stil zijn. Maar ik wacht eerst wel de hcc dagen af met een 9volt batterij op zak zodat ik ze meteen kan testen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 17:53 ]
Hier mijn mod:
ik heb een scanradioding met zo'n box erin gemod naar mp3 versterker
op het printje vat een versterkertje heier heb ik de pinout van opgezocht
het schema aangepast en in een plexiglazen box gezet (zelf gebogen)
hier een foto van box + printje :

een foto van de hele voorkant :

het printje :

de hele achterkant :

hij is voor scouting om mee te nemen en er komt best veel herrie uit
I've GoT a solution
Als dat zo is zal ik ook eens ff kijken of ik ook zoiets in mekaar kan flanzen> op school in pauzes, op fiets
Joejoe!
Grappig gedaan, zou je misschien kunnen vertellen wat het allemaal doet? Is niet echt duidelijk
Ik had ook nog een vraag:
Ik ben met een mijn mod bezig maar nu zit ik met een probleempje. Ik moet een miniprintje met leds centreren in een plexipijpje. (er zit rondom zo'n 2 mm vanaf de rand) Nu hangen mijn leds naar buiten of scheef maar ze moeten recht naar beneden schijnen. Tevens moet het _in_ het pijpje gebeuren omdat er anders het pijpje niet mooi geklemd zit. Iemand een idee?
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Joejoe!
Laatst had mijn vader een stuk grondkabel afgeknipt om de elektriciteit wat om te leggen. In zo'n kabel zit een metalen mantel, die bestaat uit allemaal geweven kleine draadjes, zoiets als ook in een coax kabel zit. Dit spul is flexibel maar niet elastisch (zodat je het kunt buigen naar bijna elke positie die je wilt), en je kunt de diameter aanpassen door er simpelweg in te knijpen en het een beetje in je handen te rollen.
Nu leek het mij wel wat om dit te gebruiken als kabelmesh, het ziet er heel mooi uit, een beetje chroom-achtig. Ik heb het echter alleen nog maar gevonden in die grondkabel, en om een hele grondkabel te kopen om de mesh eruit te halen is ietwat overdreven dacht ik zo.
Dus heeft iemand een idee of en zo ja, waar dit te krijgen is? Sorry dat ik geen plaatje bij de hand heb, maar ik heb het idee dat de meesten het wel zullen begrijpen.
Alvast ontzettend bedankt!
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
We moesten precies zo'n zelfde ding maken met school (uitstapje naar TH Rijswijk), die van mij deed het best aardig. Ik denk dat ik ook maar is een grote ga maken voor op de fiets enz. lijkt me wel laggeroelke schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:07:
hallo,
Hier mijn mod:
ik heb een scanradioding met zo'n box erin gemod naar mp3 versterker
op het printje vat een versterkertje heier heb ik de pinout van opgezocht
het schema aangepast en in een plexiglazen box gezet (zelf gebogen)
hier een foto van box + printje :
[afbeelding]
een foto van de hele voorkant :
[afbeelding]
het printje :
[afbeelding]
de hele achterkant :
[afbeelding]
hij is voor scouting om mee te nemen en er komt best veel herrie uit
|| Specs || SuperPI 1m
Hoe ga je die grotere eigenlijk voeden? met en 12 acccu
I've GoT a solution
1
2
3
4
| _ / \ | O | \___/ |
hoe krijg ik die O netjes in het midden van het pijpje? recht naar beneden en in het midden (het hangt nu los...)
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Maak een rond plaatje aluminium/plexi/hout met een gaatje erin. Daarin kun je de led drukken. Het plaatje druk je vast in de boog en lijm je eventueel vast.Marientjuh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:51:
het ongeveer als volgt:
code:
1 2 3 4 _ / \ | O | \___/
hoe krijg ik die O netjes in het midden van het pijpje? recht naar beneden en in het midden (het hangt nu los...)
Casemod: Cubeleon
Met kerst en sinterklaas krijg ik het geld en/of onderdelen
Ik wou de kast van hout maken maar welk materiaal is ook nog makkelijk te bewerken en niet al te duur?
Bvd

ik zou ook voor mdf gaan. Erg makkelijk te bewerken ja, goedkoop, glad en met meerdere lagen verf (grondverf erg belangrijk, want mdf zuigt verf nogal op).dedennis schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:46:
je zou mdf kunnen gebruiken, het is goedkoop makkelijk te bewerken en ook nog eens glad dus als je het straks wilt gaan verven ziet het er zeer mooi uit
En geen nerven en isoleert geluid goed
Enige nadeel is dat mdf zwaar is
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Dat zwaar zijn maakt niet uit.PASware schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:06:
[...]
ik zou ook voor mdf gaan. Erg makkelijk te bewerken ja, goedkoop, glad en met meerdere lagen verf (grondverf erg belangrijk, want mdf zuigt verf nogal op).
En geen nerven en isoleert geluid goed
Enige nadeel is dat mdf zwaar is
Waar kan ik dat het beste kopen? In een Gamma oid?
thnx
Verwijderd
je inlaat zijn 2fans je kan beter 1x een grote nemen dat scheeld een hoop herrieTweak15KW schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:00:
Dit is mijn eerste ontwerp van een computer die ik wil maken
Met kerst en sinterklaas krijg ik het geld en/of onderdelen.
Ik wou de kast van hout maken maar welk materiaal is ook nog makkelijk te bewerken en niet al te duur?
Bvd
[afbeelding]
Hier komt een goede uitlegroelke schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:54:
ik maak straks een goede uitleg moet nu naar school![]()
Hoe ga je die grotere eigenlijk voeden? met en 12 acccu
Wat is het doel van deze versterker?
Het doel is dat je onderweg (scouting op de fiets enz.)
Waar is het op gebaseerd :
het is gebaseerd op een scanradio met box en d2822 als versterker (de datasheet : klik
Het begin )
1: De speaker :
Zat erin het was een 0.5 wat 8 ohm speakertje
2 : De elektronica :
Ik heb de datasheet opgezocht en het brigde schema gebruikt. maar aangezien het makkelijker was gewoon de versterker erop te laten zitten en alleen wat elektronica wegsolderen en een paar weerstandjes erop te zetten. Om van stereo naar mono te gaan ( 2X 1K omh) en om de volumeknop na te bootsen (2 X 1 K omh 1X 39K omh en een keer 10K omh)
3 : Batterijen :
4 X 1.2 volt NiHM 2100 MAmp
4 : de behuizing :
Het is een plexiglazen behuizing die gebogen is en later dmv wat lijm de hoekjes van zijn dichtgelijmd,
en er een stukje over de elektronica + box is gelijmd (hij werkt meteen als klankkast)
De lijm was overigens uit zo’n lijmpistool
I've GoT a solution
2 gele ledjes in m'n deurtje zodat de hd activiteit er mooi uitkomt:

en een klein filmpje een flauw idee te krijgen hoe het eruit ziet...
http://media.putfile.com/HD-LED-MOD
[ Voor 14% gewijzigd door deleenheir op 22-11-2005 21:03 ]
"If it works, don't fix it"

En ja, die USB plug hoort ergens aan.... maar aan welke
[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 22-11-2005 23:00 ]
Verwijderd
Ik zou graag de foto bekijken, maar hij doet het niet_ferry_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:52:
Sorry, ik kan het niet latenEen teaser van mijn nieuwe casemod
[afbeelding]
Edit: nu wel plotseling
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 08:12 ]
Verwijderd
Ben wel benieuwd wat het gaat worden, hou ons op de hoogte
zoals je je post leest zeg je dat je usb plug aan een steen hoort te zitten???_ferry_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:52:
Sorry, ik kan het niet latenEen teaser van mijn nieuwe casemod
[afbeelding]
zie maar dat god je niet straft je maakt stenen na

www.weefab.com
Verwijderd
Nu ben ik toch wel benieuwd wat jij nou weer gaat maken...
Jah, 1 van die is een muisSoul__assasin schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:59:
[...]
zoals je je post leest zeg je dat je usb plug aan een steen hoort te zitten???
zie maar dat god je niet straft je maakt stenen na
Het is de muis die bij mijn inzending voor de coolermaster casemod contest hoortVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:42:
Er staat een kip op de achtergrond
Nu ben ik toch wel benieuwd wat jij nou weer gaat maken...
Jah het staat daar vol met allemaal dieren enzo, echter wel van beton en keramiek (mijn moeder verft die dingen.)
* Soul__assasin vraagt een ondehoudend gesprek met je aan via msn heb je adres uit je profiel in me lijst gegooid pls accept
www.weefab.com
- AMD Duron 800
- Asrock K7VT2 (die niet meer uit wil zonder de stekker eruit te hale)
- 512 + 128 MB DDR
- 20 Gb Seagate harddisk
- Matrox G550 Dual Head low profile (VGA + DVI)
En zo ziet het er tot nu toe uit:
De fan is een 92mm versie waarvan ongeveer 2/3e over de cpu blaast door de fanduct en 1/3e gaat over de chipset door een ander stukje fanduct. De fan op 7v houd de boel al mooi koel. Na 2,5 uur prime95:
CPU => 39º
NB => 27º
IDE kabeltje wat ingekort, werkt perfect.
Nu verder nog een voeding uit elkaar slopen. Deze komt dan op de PCI sloten te liggen om zo compast mogelijk te blijven. Daarna nog een kastje om het geheel heen maken, zodat ie nog stiller wordt.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Deze week ga ik als ik tijd heb MDF bij de gamma halen en dan hakken en zagen
Ik zal wel wat foto's posten als ik ben begonnen (en als ik mijn kaartlezer heb gevonden

je KAN ook een CiP beginnen als je genoeg topic materiaal hebt.Tweak15KW schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:01:
Ik heb op de HCC-dagen 2 mooi IDE kabels gekocht en die zitten er al in.
Deze week ga ik als ik tijd heb MDF bij de gamma halen en dan hakken en zagen.
Ik zal wel wat foto's posten als ik ben begonnen (en als ik mijn kaartlezer heb gevonden).
Even hier kijken en dan kan je er vast mee beginnen.
even goed lezen.
zo heb je een eigen topic om on te laten kwijlen
zoals ie daar nu ligt / hangt is ie 30º. mijn maxtors zitten al tegen de 40º als ze los op mn kast liggen.SilenCiTt schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:38:
Wordt je HD niet te warm als er zo weinig ruimte omheen zit? Of komen er nog casefans in? (lijkt me niet als ie stil moet zijn)
daarbij komt ook nog eens dat het servertje in een kamer komt te staan waar de verwarming het niet doet. op dit moment is het daar zo'n 10º - 15º, dus dat komt wel goed
misschien komt er nog 1 92mm van bij op 5v of 7v, maar ik denk het niet. alleen als de voeding perse een fan aan zich wil hebben..
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
De fan IN wordt deze
(120 mm)

€ 14.50
(review met onleesbare tekst maar goede plaatjes)
http://infortech.sublimes...ontent&pa=showpage&pid=87
En OUT wordt deze (2 dus)
(80 mm)

€ 10.00
Verzendkosten komen er dan natuurlijk nog bij
[ Voor 13% gewijzigd door Tweak15KW op 29-11-2005 10:23 ]
Je kan ze toch instellen of ze in of uit blazen?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:33:
Bij mij zijn de cantaurussen voor IN.
Ik denk dan ook dat ze voor IN zijn bedoeld.
Is dat poolen omdraaien moeilijk?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:52:
Dmv van de poolen om te draaien?
Maar de vorm is gemaakt voor IN,
Als ik nou de blades eruit haal, omdraai en de polen omdraai?MYST schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:35:
De vraag is eerder of het mogelijk is... De meeste fans werken alleen maar als de polen juist aangesloten worden, enige oplossing om te wisselen tussen in en out is je fan omdraaien, maar dat zal bij deze niet echt makkelijk zijn
Of werk't de electronica dan nog steeds tegen vanwege die polen?
Ff voor de duidelijkheid, ik wil hem dus aan de buitenkant naar buiten laten blazen.
Dus niet zuigen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweak15KW op 29-11-2005 11:57 ]
Met flits:

Zonder flits:

In het echt is het vrij fel maar gewoon leesbaar, jeweetwel, net zoals alle VFD's. Vergelijk ook de midi-set eronder: da's ook een vfd.

De achterkant, met de voeding (oa. om de 50V en de gloeispanning van het VFD op te wekken) en de controller.
Ik ben er zo trots op omdat dit oorspronkelijk een controllerloos VFD was: je moet er continue pixels heengooien met een snelheid die in de tienden van megahertzen loopt, anders zie je niets. Ook de karakters samenstellen moet je helemaal zelf doen. Dat alles is me echter in 1 ATTiny2313 van E1.42 gelukt. Totale kosten dus: E6.42 en een avond of 2 aan werk, en ik heb een net 40x2 VFD.
Wel leuk dat het je gelukt is hoor
[ Voor 14% gewijzigd door AcouSE op 30-11-2005 07:59 ]

Er zit een Air tube van de onderste fan aan de voorkant naar de cpu koeler en daarboven een fan die gewoon de kast in blaast.
Nu nog heel simpel in paint omdat ik op m'n stage zit maar thuis ga ik het in Sketchup doen.
Komt ook nog een case feet onder en onder de cd-drive een fan controller.
Het doorzichtige rooie is het zijpaneel en in het midden is het plexiglas
[ Voor 12% gewijzigd door Tweak15KW op 30-11-2005 09:41 ]
Ga ik mischien ook wel doen jaGriffin schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:39:
[...]
je KAN ook een CiP beginnen als je genoeg topic materiaal hebt.
Even hier kijken en dan kan je er vast mee beginnen.
even goed lezen.
zo heb je een eigen topic om on te laten kwijlenvan jouw acties met dat hakken en zagen in dat mdf
Maar dan moet ik wel eerst wat materiaal hebben om te posten dus 't duurt nog ff.
Ik weet al wat ik ga halen en waar en hoeveel het allemaal kost alleen moet m'n salaris dan ook wel gestort zijn

Gaatjesprint, da';s hetgene wat je gebruikt als je meer dan 100 componenten hebt. Sockels? Je bedoelt sockets? Ja, die gebruik ik wel, mijn AVR zit daarin. Gekleurde draden? Dat is te duur, ik heb hiervoor geheel gratis een IDE-kabel kunnen slopen.AcouSE schreef op woensdag 30 november 2005 @ 07:59:
't ziet er wel weer uit als een SpriteTM DIY bouwwerk. Heb je wel eens van gaatjesprint, sockels en gekleurde draden gehoord?
Best welWel leuk dat het je gelukt is hoor
(80 mm)
afbeelding
afbeelding
€ 10.00
Waar kun je die fans kopen?

Het verhaal erachter: Ik heb deze laptop op de HCC-dagen gekocht voor de onderdelen, om mijn andere laptop te repareren. Tegen alle verwachtingen in deed deze laptop het echter nog prima en zijn de specs ook nog eens beter dan die van de andere. Vandaar dat ik besloot om deze weer op te lappen. Dat lukte goed, op de klepjes van de CDROM en de HD-bay na. Die heb ik dus van plexiglas nagemaakt, dat had ik toch nog liggen.
De lijnen op het CDROM-plaatje zijn onderdeel van een DDR-pijl; het stukje plexiglas waar ik het uitgehaald had was ooit een teststukje voor een DDR-mat.
@hieronder: E40 (was E50 maar afdingen werkt prima), maar dat is zonder CDROM, voeding, HD en geheugen.
[ Voor 13% gewijzigd door Sprite_tm op 30-11-2005 14:35 ]
* Aapje wilt weten voor hoeveel hij ook een flaptop gehad kon hebben
@hierboven
[ Voor 14% gewijzigd door Aapje op 30-11-2005 14:41 ]
http://bg-computers.com/Tweak15KW schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:
(80 mm)
afbeelding
afbeelding
€ 10.00
Waar kun je die fans kopen?
Maar die neem ik niet meer
Was dit toevallig de laptop die bij een Duitse kraam stond op de HCC beurs, waarvoor plasticke folie was gespannen?Sprite_tm schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:29:
En nog een klein modje: Ik ben waarschijnlijk de eerste persoon met twee windows... in z'n laptop
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het verhaal erachter: Ik heb deze laptop op de HCC-dagen gekocht voor de onderdelen, om mijn andere laptop te repareren. Tegen alle verwachtingen in deed deze laptop het echter nog prima en zijn de specs ook nog eens beter dan die van de andere. Vandaar dat ik besloot om deze weer op te lappen. Dat lukte goed, op de klepjes van de CDROM en de HD-bay na. Die heb ik dus van plexiglas nagemaakt, dat had ik toch nog liggen.
De lijnen op het CDROM-plaatje zijn onderdeel van een DDR-pijl; het stukje plexiglas waar ik het uitgehaald had was ooit een teststukje voor een DDR-mat.
@hieronder: E40 (was E50 maar afdingen werkt prima), maar dat is zonder CDROM, voeding, HD en geheugen.
De verkoper zei dat die 50 euro kostte, was bijna van plan om die te kopen
Dit topic is gesloten.
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed