[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Het zou leuk zijn als de cooler 650 gram weegt en de veer dan 400 gram trekt :) 650 - 400 = 250! dus dan hangt er nog maar 250 gram aan het socket :)
Dat is wel zo, maar dat doet het ijzerdraadje net zo goed. Als je nu je case rechtopstaand gaat vervoeren en er komt een klap, dan komt alsnog het gehele gewicht van de koeler op je moederbord, omdat de veer uitrekt. Daarom leek het me beter een ijzerdraadje te gebruiken :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:44:
[...]

Dat is wel zo, maar dat doet het ijzerdraadje net zo goed. Als je nu je case rechtopstaand gaat vervoeren en er komt een klap, dan komt alsnog het gehele gewicht van de koeler op je moederbord, omdat de veer uitrekt. Daarom leek het me beter een ijzerdraadje te gebruiken :)
Ja, daar heb je deels gelijk in. Maar mijn bedoeling was het om de veer op spanning te etten.

Stel je even voor.. De veer staat op spanning tussen de cooler en mijn PSU. De kast krijgt een klap. De klap zal altijd zachter zijn omdat hij terug word getrokken door de veer.. :) (haha, wat kunnen wij hier lang over mauwen zeg >:) )

Anders zou bungee jumpen ook wel met een staal kabbel gedaan kunnen worden he >:) De kabel houd je toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:22:
[...]

Ja, daar heb je deels gelijk in. Maar mijn bedoeling was het om de veer op spanning te etten.

Stel je even voor.. De veer staat op spanning tussen de cooler en mijn PSU. De kast krijgt een klap. De klap zal altijd zachter zijn omdat hij terug word getrokken door de veer.. :) (haha, wat kunnen wij hier lang over mauwen zeg >:) )

Anders zou bungee jumpen ook wel met een staal kabbel gedaan kunnen worden he >:) De kabel houd je toch 8)7
Kan wel, maar vind je lichaam niet zo leuk :P Het verschil is dat je wilt veren, en de cpu koeler vast moet zitten. Maargoed, idd genoeg discussie :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

En toch blijf ik bij het ijzerdraadje. Een veer kan volgens mij nooit fatsoenlijk wat opvangen. Voordat hij terugveert heeft er al teveel kracht op de socket gestaan, met een ijzerdraad zet je de koeler gewoon vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:46:
En toch blijf ik bij het ijzerdraadje. Een veer kan volgens mij nooit fatsoenlijk wat opvangen. Voordat hij terugveert heeft er al teveel kracht op de socket gestaan, met een ijzerdraad zet je de koeler gewoon vast
Ach, jullie maken me aan het twijfelen.. :P Weet je wat.. Ik doe het lekker allebij :)

Ik post nog wel pics strax als ik de cooler binnen en gemonteerd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Laatst online: 09:22

GVR

Buiten de veer en ijzerdraadje gewoon nog steeds je kast op zn zij vervoeren. Zou zonde zijn als je ineens wat hoort kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Iemand hier ervaring met van die meshX fanguards? Ik wil voor mijn casemod graag een stuk meshX gebruiken als fanguard maar ik ben bang dat je dan zo'n vreselijk stofzuiger geluid krijgt 8)7. Kan iemand mij vertellen of dat zo is of dat het misschien wel meevalt, of nog beter, dat het net zo stil is :*) ? (btw, ik ga Nexus 120mm fans gebruiken, misschien dat dat nog iets uitmaakt)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiemorguh schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:31:
Iemand hier ervaring met van die meshX fanguards? Ik wil voor mijn casemod graag een stuk meshX gebruiken als fanguard maar ik ben bang dat je dan zo'n vreselijk stofzuiger geluid krijgt 8)7. Kan iemand mij vertellen of dat zo is of dat het misschien wel meevalt, of nog beter, dat het net zo stil is :*) ? (btw, ik ga Nexus 120mm fans gebruiken, misschien dat dat nog iets uitmaakt)
Die fanguard heb ik gekregen als sponsorschap en ik moet zeggen dat ze... lelijk zijn. :P
Ze zien er nml. cheap uit. Qua extra geluid valt het wel mee. Heb ze nog niet echt getest maar heb wel al meshX voor andere fans zitten. Het houdt wel het stof tegen, maar ik denk dat je beter een plaat meshX kan kopen en hiervan iets vets bouwen in de vorm van een fanguard.

@The Ragingbull cooler story :P
Een ijzerdraadje vanaf je voeding is lelijk, een veer vanaf je voeding is lelijk. Wat er beter werkt boeit niet want het is allebei lelijk. (dit klink zo dom :P)

Kan je niet in de moboplaat (daar waar je mobo aanvast zit gekoppeld) een stel gaatjes boren op de plek waar die cooler zou moeten komen en de koeler op die ijzeren achterplaat achter het mobo vast zetten ipv. van op het moederboard. Moet je alleen wel het mobo ook een beetje bij verstevigen om er voor te zorgen dat je niet je mobo bij de proc. naarbeneden drukt of je core chrushed. Met de juiste voorzichtigheid zou dit toch wel moeten lukken. Ik zou het sowieso uitvoeren.

edit: ik zag net dat hij er op wordt geklikt. |:( Ik heb niets gezegd want zo gaat het dus never nooit lukken)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:47:
[...]

Die fanguard heb ik gekregen als sponsorschap en ik moet zeggen dat ze... lelijk zijn. :P
Ze zien er nml. cheap uit. Qua extra geluid valt het wel mee. Heb ze nog niet echt getest maar heb wel al meshX voor andere fans zitten. Het houdt wel het stof tegen, maar ik denk dat je beter een plaat meshX kan kopen en hiervan iets vets bouwen in de vorm van een fanguard.

@The Ragingbull cooler story :P
Een ijzerdraadje vanaf je voeding is lelijk, een veer vanaf je voeding is lelijk. Wat er beter werkt boeit niet want het is allebei lelijk. (dit klink zo dom :P)

Kan je niet in de moboplaat (daar waar je mobo aanvast zit gekoppeld) een stel gaatjes boren op de plek waar die cooler zou moeten komen en de koeler op die ijzeren achterplaat achter het mobo vast zetten ipv. van op het moederboard. Moet je alleen wel het mobo ook een beetje bij verstevigen om er voor te zorgen dat je niet je mobo bij de proc. naarbeneden drukt of je core chrushed. Met de juiste voorzichtigheid zou dit toch wel moeten lukken. Ik zou het sowieso uitvoeren.

edit: ik zag net dat hij er op wordt geklikt. |:( Ik heb niets gezegd want zo gaat het dus never nooit lukken)
Dat is ook precies wat ik van plan ben, ik koop dus niet de fanguards maar gewoon een plaat MeshX en daar zet ik wat fans achter.

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/1756/schetsje6ly.png

Zo dus, het meshX komt dan voor de fans als een soort van grote fanguard, het lijkt mij best mooi en ook vrij simpel te maken. Als het geluid nou ook goed is komt het er zeker in :9

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:47:
[...]
Nou, dat is niet zo'n slecht idee!!

Maar ik kan toch gewoon achter de 4 gaten naast mijn socket in de backplate 4 gaten boren..?

Als ik daar dan in een kruis dus van links boven naar rechts onder over de cooler en over de achterkant van de backplate een draad span? en dat ook met de rechter bovenkant en de linker onderkant.. dus in een X vorm..

idee? en dat ik mijn core kan crussen weet ik... ik weet ook dat thermalright van de kopere cpu protectors verkoopt. Maar weet er iemand een winkel die deze dingen nogheeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff kastje met waterkoeling gefixt:P

thermaltake bigwater +
thermaltake black armor

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/2576/10006345yk.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/4656/10006322pa.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/3044/10006319om.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

Nox

Noxiuz

whoei kabels :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Waar? :+
Vraagje, zit die voeding eigenlijk op zijn zijkant? Of zit er gewoon een fan in de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kweet moet ze nog ff wegwerken ^^
MYST schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:52:
Waar? :+
Vraagje, zit die voeding eigenlijk op zijn zijkant? Of zit er gewoon een fan in de zijkant?
ja op ze zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar tis dus el cheapo voeding en dan krijg ik net dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/6858/10006352dz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/5205/10006367cf.th.jpg

is nie helemaal goed cker? :D^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Nuja, waarom veel geld geven aan een el-cheapo case en weinig geld geven aan een el-cheapo voeding ? Als je dan toch al teveel betaald aan een prulcase van thermaltake, waarom geef je dan niet meteen wat meer geld uit aan een degelijke voeding ipv q-tec speelgoed te kopen ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:41:
Nuja, waarom veel geld geven aan een el-cheapo case en weinig geld geven aan een el-cheapo voeding ? Als je dan toch al teveel betaald aan een prulcase van thermaltake, waarom geef je dan niet meteen wat meer geld uit aan een degelijke voeding ipv q-tec speelgoed te kopen ?
mischien had ik dit syteem al 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

mischien had ik dit syteem al 3 jaar?
hey, een naam en jaar genoot :P

mn pappa had van de week een leuk pctje meegenome.
AMD Duron 800
Asus A7V-E
256MB ram
Geforce 2 GT (omgeruild met mn ouders kleinere Geforce 2 MX met tv-out)

waarschijnlijk (als ik een 1u agp en 2 1u pci risers kan vinden) wordt dit alle singebouwd in een 5 cm hoge behuizing. slimline dvdspeler erin en gaan met die hap :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

hey, een naam en jaar genoot :P

mn pappa had van de week een leuk pctje meegenome.
AMD Duron 800
Asus A7V-E
256MB ram
Geforce 2 GT (omgeruild met mn ouders kleinere Geforce 2 MX met tv-out)

waarschijnlijk (als ik een 1u agp en 2 1u pci risers kan vinden) wordt dit alle singebouwd in een 5 cm hoge behuizing. slimline dvdspeler erin en gaan met die hap :)
haha beter post wel pics he ;) lijkt me wel grappig te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
pics komen dr cker wel ;)
hij moet iig wel vrij stil worden, klein displaytje voorop en k heb nog behoorlijk wat gaatjes metaal ligge. dus eens kijken wat k dr mee kan. maybe ook nog wat verlichting erin, maar dan wel dat t uit te schakelen is. je moet geen dikke gloed naast je tv hebbe als je film kijkt...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:07:
pics komen dr cker wel ;)
hij moet iig wel vrij stil worden, klein displaytje voorop en k heb nog behoorlijk wat gaatjes metaal ligge. dus eens kijken wat k dr mee kan. maybe ook nog wat verlichting erin, maar dan wel dat t uit te schakelen is. je moet geen dikke gloed naast je tv hebbe als je film kijkt...
Altijd leuk om van dat spul nog iets nuttigs te maken.
Ik heb laatst een P3 650 met 60 gig Hd op de kop getikt, maar die 60 gig maakt nogal een kabaal (maxtor ding van een tijdje terug,,,) dus dat wordt nog een hele klus om die stil te krijgen en er een HTPC ding van te maken...
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

@daniel1987
Die case heb ik ook, alleen ik ben bezig met de voorkant aan het modden omdat ik heb niet mooi vond. Wanneer ga je wat aan je kabels doen :P

Je kan trouwens in deze case ontzettend veel wegwerken van kabels. Het enige nadeel vind ik dat de top usb kabels zo kort zijn. Die moeten dus nu verlengd worden om te laten werken :(

Verder grappig gedaan, maar ik houd het toch bij de luchtkoeling omdat die bij mij nu gewoon perfect is. Mijn case bleef op de laatste lanparty van mij erg cool :) iedereen zat rond de 60 graden met de cpu en ik op 23 ;) (thanks zalman :)) Ik zal wel eens wat pica's posten hier.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marientjuh schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:35:
@daniel1987
Die case heb ik ook, alleen ik ben bezig met de voorkant aan het modden omdat ik heb niet mooi vond. Wanneer ga je wat aan je kabels doen :P

Je kan trouwens in deze case ontzettend veel wegwerken van kabels. Het enige nadeel vind ik dat de top usb kabels zo kort zijn. Die moeten dus nu verlengd worden om te laten werken :(

Verder grappig gedaan, maar ik houd het toch bij de luchtkoeling omdat die bij mij nu gewoon perfect is. Mijn case bleef op de laatste lanparty van mij erg cool :) iedereen zat rond de 60 graden met de cpu en ik op 23 ;) (thanks zalman :)) Ik zal wel eens wat pica's posten hier.
Leuk post wat pics van je mod als ze klaar zijn mischien dat jij mij ook tot wat handelen doet aansporen :P

ik ga ze wegwerken als ik nieuwe voeding heb want dat is nu een beedje onnutig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je een nieuwe voeding koopt, koop dan direct een goede (aopen, chieftec, tagan,..)
Beter wat minder kwaliteits-watts, dan bv 600watt uit een qtec voeding!
* MYST is heel blij met zijn tagan easycon 530watter, wat is een modulaire voeding toch sweet om kabels weg te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

MYST schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:09:
Als je een nieuwe voeding koopt, koop dan direct een goede (aopen, chieftec, tagan,..)
* MYST is heel blij met zijn tagan easycon 530watter, wat is een modulaire voeding toch sweet om kabels weg te werken!
Als ze er niet van die 50 cm kabels aan zouden doen :P, de chaos is nu nog groter dan met zijn 350 watter Aopen die niet modulair was.

(komt doordat alles ong boven in de kast zit en in de 5.35" bays en de centurion nou niet zo heel groot is :))

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MYST schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:09:
kweet zoveel heb ik ook nie nodig voor me sys maar dat ik die voeding kocht kwam ik bijv nooit op forums zoals deze hier kwam ik erachter dat q tec nogal *ahum juist* is :P
iniedergeval bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
ik heb hier nog een oude voeding liggen. Nu wil ik hier mijn CCFL's ophangen, hoe dit te doen?

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12
ervoor zorgen dat je voeding het doet zonder dat er een mobo op hangt, ik heb hier niet zoveel ervaring mee, had al een voeding liggen met aan en uit knop op de atx stekker

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
dat is juist eigenlijk mijn vraag
Hoe krijg je een voeding zover dat hij aangaat zonder atx stekker aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
ik heb even voor je gekeken, je moet van de atx stekker de groene draad (als het goed is de 14e) met een zwarte verbinden: http://www.gideontech.com/content/articles/196/1

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
let op bij compaq voedingen moet je de witte draad hebben en niet de groene

*en KillaZ zich maar afvragen waarom het niet lukte 8)7 *

tijd voor een projectje, externe voeding, UV xbox, ikea kastje en UV neon :9

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Super bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ HIJ WERKT!!!! :9 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennist4 op 13-10-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Wat heb je er dan nu mee gedaan? Als ik vragen mag :9 Ik zie het al :X

[ Voor 20% gewijzigd door syo op 13-10-2005 17:31 ]

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dennist4 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:23:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik bedank je eeuwig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ HIJ WERKT!!!! :9 :)
geen dank :o
ik ben al blij dat het bij mij ook gelukt is 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend samen met IceFreak aan't modden geweest, hij met zijn case en ik met mijn case :P

Hij is nog verre van klaar, maar toch niet slecht wat ik in 2 middagjes heb gemaakt ( al zeg ik het zelf :P ).

Afbeeldingslocatie: http://img423.imageshack.us/img423/1784/hpim1545small0rr.jpg

Je ziet dus onderin mijn leech-server ( matx mobo met 2000+ en een 9600 pro ), die heb ik onder mijn Lian Li pc 60 gemod. Bovenin zit mijn gewone game bak.

Ik moet er nog het 1 en ander aan veranderen, zoals het frontje van m'n game pc wordt nog anders, en in de bovenste 3,5" bays komt een psone schermpje, en in de 3,5" bay van het onderste gedeelte komt mijn res te hangen.

Zoals je ziet lopen er ook nog wat kabels extern, maar die worden nog weggewerkt.

Tevens heb ik een kvm switch erachter hangen zodat ik snel naar me server kan kijken hoever m'n downloads etc. zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Ho eens ziet er best netjes uit ;) Wel handig 2 computers in 1 kast :) ook lans lijkt mij zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Laatst online: 08-09 01:03
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:15:
Ik moet er nog het 1 en ander aan veranderen, zoals het frontje van m'n game pc wordt nog anders, en in de bovenste 3,5" bays komt een psone schermpje, en in de 3,5" bay van het onderste gedeelte komt mijn res te hangen.
Heb je dat schermpje al of moet je hem nog halen? Want ik ben ook op zoek naar een PSone schermpje of een schermpje wat in 3 3,5" bays past. Ik heb namelijk ook een PC60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:20:
Ho eens ziet er best netjes uit ;) Wel handig 2 computers in 1 kast :) ook lans lijkt mij zo :9
Daar was hij ook voor bedoelt ( mwah niet alleen, maar ook zeker wel een deel :P )
Xato schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Heb je dat schermpje al of moet je hem nog halen? Want ik ben ook op zoek naar een PSone schermpje of een schermpje wat in 3 3,5" bays past. Ik heb namelijk ook een PC60
Het schermpje heb ik nog niet binnen, maar op ebay kun je zo vinden. Ze zijn wel 36 euro per stuk, en dan heb je ze nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

Daar was hij ook voor bedoelt ( mwah niet alleen, maar ook zeker wel een deel :P )
Dacht ik al :9 Laat me raden: Lam-lan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

Dacht ik al :9 Laat me raden: Lam-lan :P
Helemaal correct ( en Boeskool natuurlijk ook ;) )

Ik heb hier trouwens nog 100 rode leds liggen, iemand ideetje daarmee ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Laatst online: 08-09 01:03
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:34:
Het schermpje heb ik nog niet binnen, maar op ebay kun je zo vinden. Ze zijn wel 36 euro per stuk, en dan heb je ze nieuw ;)
offtopic:
Sorry voor offtopic, maar heb je een link want ik kan niks vinden op ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:46:
[...]

Helemaal correct ( en Boeskool natuurlijk ook ;) )

Ik heb hier trouwens nog 100 rode leds liggen, iemand ideetje daarmee ? :P
verkopen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Of natuurlijk een ledbar :9

[rml][ HowTo] Ledbar met 64 leds[/rml]

Maar denk niet echt dat rood bij je computer past dus zou voor optie 1 gaan ja :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xato schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:51:
[...]

offtopic:
Sorry voor offtopic, maar heb je een link want ik kan niks vinden op ebay
offtopic:
Moet je wel ff wereldwijd zoeken he ;). Mijne komt prolly uit de vs :D
Mwah, kheb ze niet besteld om meteen weer te gaan verkopen :P
syo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:54:
Of natuurlijk een ledbar :9

[rml][ HowTo] Ledbar met 64 leds[/rml]

Maar denk niet echt dat rood bij je computer past dus zou voor optie 1 gaan ja :7
Mwah, ik kan ze wel in me chieftec kast bouwen, mwah ik zie nog wel even, ledjes verrotten niet dus hoef er niet direct wat mee te doen :P Hoewel zo'n ledbar wel vet is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

kj ik wist niet dat je ze net had gekocht :D dacht dat je ze nog zomaar had liggen of zo |:( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mede tweakers.

ik ben mijn kast aan het ontwerpen en heb een kleur keuze gemaakt maar ik zit met een probleem ik wil matte vef maar die kan ik niet in de buurt krijgen.

ik wil een soort effect krijgen als bij deze casemod
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/battlefield2_part2/28a.jpg

maar hoe heeft hij dit gedaan.
ik heb al heel veel gezocht maar kan niks vinden.
want hoe doen ze dat dan in het leger welke verf gebruiken hun?

ps de vef moet op metaal dus gewoone muur verf kan niet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon, spuitbussen kopen met het woord mat erop. Geloof er niets van dat die niet te verkrijgen zijn bij jou in de buurt, tenzij je in een boerendorp woont en je spul bij de kruidenier moet halen.

Wat verschillende tinten groen en wat zwart en grijs geelachtig oid. En dan gewoon de hele kast groen spuiten en later nog wat lichtere tintjes groen en wat tintjes zwart. Ff eerst testen op wat reststukjes om te oefenen en het moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:12:
Gewoon, spuitbussen kopen met het woord mat erop. Geloof er niets van dat die niet te verkrijgen zijn bij jou in de buurt, tenzij je in een boerendorp woont en je spul bij de kruidenier moet halen.

Wat verschillende tinten groen en wat zwart en grijs geelachtig oid. En dan gewoon de hele kast groen spuiten en later nog wat lichtere tintjes groen en wat tintjes zwart. Ff eerst testen op wat reststukjes om te oefenen en het moet wel lukken.
Ik denk persoonlijk dat dit meer ge-airbrusht is aan de detaills te zien :)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diontjuh schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:34:
[...]

Ik denk persoonlijk dat dit meer ge-airbrusht is aan de detaills te zien :)
Zou ook kunnen ja. Maar denke dat het met gewone spuitbussen ook wel te doen zou zijn. Maar wel een stukje minder netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik woon niet in een boeren drop en ik ben al naar heel wat doe het zelf geweest en die zeggen het zelf dat er niet echt mat is.
want ze weten wel wat ik bedoel.
maar in het leger heb je toch ook mat hoe doen ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Ze hebben vast wel mat bij de Praxis (of bij de Gamma, daar mengen ze ook dus dat zal dan denk wel goed komen ;)). Ga anders naar een auto-spuiterij en vraag of ze daar wat voor je hebben oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

heb hier zwarte matte verf van motip. matter kan je het niet krijgen. is ook bestendig tot 600 graden ofzo :7

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 17:06

RainofDeath

DYUVSDFJ

Ik ben bezig met een klein tobo modje ( gewoon er wat ledjes in maken.) maar nu heb ik een vraagje: Moet er een weerstand tussen de ledjes en de spanningsbron? Zo ja, van hoeveel Ohm moet ie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

@ noksiejus: ja na uitharding wat ook op relatief hoge temperatuur moet gebeuren ;)

@Rainofdeath: USB tobo? das 5v, dan gebruik ik meestel 100 Ohm voor de meeste ledjes, tenzij het de num-lock/capslock ledjes ed zijn, dan kan je ze meestel er gewoon op solderen

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 14-10-2005 16:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Laatst online: 13-05-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:48:
[afbeelding]
Ik denk ook dat je dat het beste met spuitbussen kunt doen aangezien een airbrush starterkit al in de €500 kost. Deze spuitbussen kan je voor €2 (meestal Motip) per stuk bij de Huma Partij Shop in Ede kopen (ja ik weet waar hij woont :P ), je hebt daar veel keus en is heel goedkoop. Het zou best te doen moeten zijn met spuitbussen.

@RainofDeath: Je kan ook hier kijken: http://www.stormeren.dk/article_view.php?id=59 alleen is dit wel een een rare taal :9

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 17:06

RainofDeath

DYUVSDFJ

dntje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:51:

@RainofDeath: Je kan ook hier kijken: http://www.stormeren.dk/article_view.php?id=59 alleen is dit wel een een rare taal :9
Hier heb ik inderdaad wat aan :) Zoiets wil ik ook doen, alleen dan met minder LEDS, en dan in een gleuf wat toevallig in mijn tobo zit. bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Waarom kopen een aantal modders hier AC Ryan AcrylPanel Clear ipv het gewone plexiglas wat je bijvoorbeeld bij http://www.bouwplastics.nl/ kan kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door TRiXeS op 15-10-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
TRiXeS schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:29:
Waarom kopen veel modders hier AC Ryan AcrylPanel Clear ipv het gewone plexiglas wat je bijvoorbeeld bij http://www.bouwplastics.nl/ kan kopen?
Doen ze dat dan :? Ik gebruik gewoon plexi van de praxis (gisteren gehaald) en ik heb er geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
TRiXeS schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:29:
Waarom kopen een aantal modders hier AC Ryan AcrylPanel Clear ipv het gewone plexiglas wat je bijvoorbeeld bij http://www.bouwplastics.nl/ kan kopen?
Waarschijnlijk omdat 1 m² meer dan 60 euro kost. en een plaat van 50x50 van AC rayn nog geen 13 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
kippy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:
Waarschijnlijk omdat 1 m² meer dan 60 euro kost. en een plaat van 50x50 van AC rayn nog geen 13 euro kost.
Hoe dik is dat dan? Ik heb hier plexi van 2mm dik, is 100x50 cm en kostte net geen 11 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:48:
beste mede tweakers.

ik ben mijn kast aan het ontwerpen en heb een kleur keuze gemaakt maar ik zit met een probleem ik wil matte vef maar die kan ik niet in de buurt krijgen.

[Plaatje]

ik heb al heel veel gezocht maar kan niks vinden.
want hoe doen ze dat dan in het leger welke verf gebruiken hun?

ps de vef moet op metaal dus gewoone muur verf kan niet.

alvast bedankt
Het beste kan je modelbouwverf nemen, bij voorkeur van Humbrol. Die kan je in verschillende militaire kleuren krijgen, en is echt mat. (nog matter dan motip) Het enigste nadeel is dat het vaak alleen in kleine potjes verkrijgbaar is, dus als je er een case mee wilt gaan spuiten is een airbrush aan te raden. (vooral omdat je dan meer oppervlak kan spuiten dan schilderen) Let er wel even op dat je goed roert, want het matte deel van de lak bezinkt na een lange tijd in de winkel staan of als je het en tijd niet meer gebruikt hebt. Dus altijd erg goed roeren, net zolang er geen klonten meer aan je tandenstoker zit (roer ik altijd mee) :P Als je het spuit, kan je een potje ongeveer 2:1 verdunnen. (2 delen thinner op 1 deel enamel)

Een case heb ik er nog niet mee gespoten, maar mijn offline gaming speeltje iig wel. (nee, schiet geen kogels, alleen maar verf) :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kippy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

scheelt qua prijs dus 8€ per m2, dat ben ik kwijt aan verzendkosten als ik AC ryan moet bestellen :P
Ligt er ook aan hoeveel je nodig hebt van iets, enz e zagen op maat :D

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle fans draaien op 5 volt, behalve cpu fan die wordt geregeld door temperatuur sensor.

Voeding voorzien van zwarte draad bescherming.
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/3156/13zt.jpg

En overige aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/6069/52go.jpg

Lcd, leuk wanneer je muziek afspeelt.
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4134/29fw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/2465/44jr.jpg

Koelers buiten geplaatst; pc is nu nauwelijks hoorbaar.
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/8950/35lg.jpg

Mini koelers voor beter koeling.
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/3930/76zi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/7075/93qb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/9176/89bp.jpg

Totale overzicht.
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/827/67aw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Laatst online: 09-09 15:26
ik vindt die 2 zwarte fans er lelijk maarja voor de rest is het een leuke case :) wat zijn de temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Looks are irrellevant, als het maar koetl !!
Wel handig die Tt ductmod en dat de fan dan lucht erdoorzuigt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROBLEEM

Ik dacht heb ik eindelijk mijn mooie server case voor mekaar, wil ik hem gaan monteren blijkt dat mijn 80 mm fan niet pas, hij blijkt gewoon te dik te zijn en daardoor tegen de riser poort aan te komen. |:( |:(

Hier wat foto's en misschien hebben jullie een oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.nothok.com/temp/case1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nothok.com/temp/case2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nothok.com/temp/case3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nothok.com/temp/case4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:10

Sjaak_Afhaak

Bleh!

vorm van de behuizing van de fan opmeten en uitzagen? Misschien dat de fan dan wel past, maar ik betwijfel het wel een beetje, aangezien die riser wel heel dicht op het hout zit.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:09:
PROBLEEM

Ik dacht heb ik eindelijk mijn mooie server case voor mekaar, wil ik hem gaan monteren blijkt dat mijn 80 mm fan niet pas, hij blijkt gewoon te dik te zijn en daardoor tegen de riser poort aan te komen. |:( |:(

Hier wat foto's en misschien hebben jullie een oplossing:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
1. Een smallere fan zoeken
2. De binnenkant van de kast rond het gat uitdiepen, zodat het nog maar een paar mm diep is, misschien dat het dan wel past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

De fan extern plaatsen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:42

Griffin

Is mythical

@ace:
kan je het mobo niet draaien of iets verschuiven?

anders zie ik geen mogelijkheid zo 1-2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 11-09 08:25
zalman fan kopen
die 80mm dan is toch heel smal ivm die passieve vga-koeler?

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
With stupid :)

Lijkt mij toch echt de beste oplossing, het is natuurlijk niet echt mooi maar zie niet echt hoe het anders zou kunnen.

Je zou de fan wel ff kunnen spuiten als je em extern plaatst om het nog een beetje mooi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wat deftig kan frezen in het hout zou je een uitsparing kunnen maken. maar alles ziet er al mooi gemonteerd uit dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik zou hem gaan veilen, dat een helft van die schroefaansluitingen (noem ik het maar ff) weg zijn, en dan hem er gewoon in drukken, aan de andere kant netjes een fan-guard... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

peddro schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:37:
Ik zou hem gaan veilen, dat een helft van die schroefaansluitingen (noem ik het maar ff) weg zijn, en dan hem er gewoon in drukken, aan de andere kant netjes een fan-guard... :)
Veilen is wel een optie ja, en dan van het geld dat dat opbrengt een nieuwe kast bouwen...
Je zou ook nog je fan kunnen vijlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

alleen de bladen in dat gat laten steken ? tis een intake dus dat zou wel vet staan.

ik bedoel: het hele gedeelde eraf halen, stukje alu kruis pakken en daarop je fan monderen zodat de bladen in het gat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neon's licht geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/6982/101iu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/2041/112sb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/5519/121ki.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/6106/134cu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieel linkkabeltje voor m'n TI-83 in elkaar geprutst en in m'n PC gebouwd.

Pics:
http://home.deds.nl/~kipdev/troep/link1.jpg
http://home.deds.nl/~kipdev/troep/link2.jpg
(de kwaliteit is niet al te best, slecht licht in dat hoekje als het donker wordt :P)

Vreemd detail: met Ti-connect werkt hij prima, maar met Tilp krijg ik bij het maken van een backup steeds een transmission error... het opvragen van het scherm en dirlist enzo gaat wel allemaal goed.. Dat is niet zo fijn, want ti-connect werkt niet onder Linux en ben ik genoodzaakt om te rebooten om iets op m'n rekenmachine te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Het begon allemaal met een simpel watercooling setje voor cpu...

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/4356/1009fg.jpg

Na de Processor en Videokaart watergekoeld te hebben, kon ik het niet laten om ook m'n NB mee te nemen in het proces...
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/4870/2003qf.jpg

Omdat ik een nieuwe videokaart had gekocht moest ik een tweede radiator erbij hebben. Deze wilde ik samen met de radiator die ik al had bovenin m'n kast bouwen. Ik heb dmv een 120 mm boor twee gaten kunnen boren in de bovenkant...
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/9148/3009av.jpg

Nieuw koelwater en nieuwe slangen...
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/844/4000yv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/8086/pc049og.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/2474/5000fi.jpg

2 radiators
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/91/pc069oq.jpg

Pomp
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/4954/pc070uh.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Me_Again op 20-10-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Ziet er erg gelikt uit :) :Y) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

2x120 mm rads ? ziet er idd wel nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik me ook af, één grote rad is volgens mij goedkoper. Het is in iedergeval een mooie setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu nog je psu kabels sleeven :P maar mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
n00b vraagje: Hoe sluit je zo'n LCD'tje aan, *leuk voor als je muziek afspeelt*? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.htvision.com/howto_lcd.asp
taddaa, wordt helemaal uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Laatst online: 09-09 15:26
@me_again
wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Hoe moet je je psu kabels dan sleven? Stekkers eraf halen enzo..?

Specs:
Pentium 4 3GHz
ATI Sapphire X700 Pro 256MB

Temps:
CPU: 36 / 45 (met zalman luchtkoeler: 42 / 58)
NB: 25 / 33
VGA: 30 / 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Bestla

Kvinne

Me_Again schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:56:
Hoe moet je je psu kabels dan sleven? Stekkers eraf halen en zo ?
Inderdaad , en er zijn tooltjes voor, maar met wat pielen wil het ook wel lukken.
Je bent Tweaker of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is niet echt een modje maar wou het toch even laten zien.

Heb het moederbord vervangen door een wat betere en heb nu een erg lekkere oc.

Het oude bord was een ECS-K7S5A met een max FSB van 147, draai nu met een ASUS-A7N8X-X met een FSB van 200. Door alleen het mobo te vervangen ging ik van 3000+ naar 3700+ :D

De hdd led is nu aangesloten op het reservoir en die knippert dus mooi mee met de hdd activiteit.

http://img462.imageshack.us/my.php?image=setup0308rf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mosfets !
Op die asus Nforce2 borden worden mosfets erg heet, ik raad je aan om in iedergeval een heatsinkjes er op te zetten. Als het goed is past er gewoon een pentium koeler op aangezien asus daar erg mooi ruimte voor heeft leeg gehouden op de moederbord. Als zoe die beetje flow ook erg waderen.
Aan me GF6800 kan je handen verbanden zonder van om de volt regulator te koelen, mischien dat de volt regulaors van de le stukke minder warm worden maar toch zal ik zeker opassen zonder airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ik heb hier nog wel een aantal heatsinks liggen en ga ze denk ik vanavond er wel ff opzetten.

Zet iig een heatsink op het moederbord, weet nog niet of ik ze ook op de videokaart ga doen aangezien ik ze daar moeilijk op kan krijgen, neem aan dat het zonder ook wel goed zal gaan omdat het al een aardige tijd zo draait.

Edit : Kan ik er gewoon een heatsink opzetten met AS adhesive of raad je mij een andere manier aan ?

Edit2 : Ik heb er even aan gevoelt en ik kan er zo 10sec mijn vinger op houden zonder dat het echt warm word, is er misschien iemand anders hier die ze gekoelt heeft :?

Als ik het zo voel lijkt het mij namelijk niet echt nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 22-10-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het niet nodig, apart aangezien ik tot zover op de nforce 2 mobo's van asus haast me vingers verbrand waneer je de mosfets aanraakt. Er zin inderdaad meerder mensen die daarom hun mosfets koelen, voraal met een zeer lage arflow is het aan te raden. Maar als ze gewoon niet heet worden dan is het niet nodig.

Je kan beste van die koelblokjes met soort van dubbelzijdig tape gebruiken, die kan je later makelijk weer verwijderen mocht het ooit nodig zijn om gebruik te maken van de gerantie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ah ok, bedankt voor de uitleg.

Heb ik nog 1 vraagje, worden deze dingen heter als je de cpu en gpu belast of maakt dat niet uit ?

Ik vind ze nu namelijk niet heet genoeg worden om extra te gaan koelen zoals ik aangaf, alleen als ze onder belansting heter worden dan doe ik het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, dan worden ze zeker heter. Draai eens een haalf uur Pifast of wat anders dat je cpu 100% belast. Voel dan ook meteen even aan de hetsink van je chipset bij mij werd die zo 56°C graden op fsb van 200mhz. Maar wie weet heb je gewoon geluk dat die niet zo warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net een half uur cs:s gespeelt, het lijkt mij dat dat ook wel genoeg belast. De temp van de chipset is behoorlijk heet maar kan em opzich nog wel ff vasthouden, lijkt me wel te doen dus.

Heb even speedfan erbij gepakt en de hoogste waarde is 44 graden, lijkt me dus ook wel netjes.

Ik denk dat ik het toch maar zo laat als het nu is, de mosfets zijn mij niet heet genoeg om ze extra te gaan koelen, de chipset vind ik ook nog best netjes.

Wel bedankt voor alle info, toch fijn om te weten dat die dingen te heet kunnen worden ook al is dat bij mij niet echt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb lekker in de vakantie lopen moden en er zit al vorm in
dus wat denken jullie van mijn mod.
[img][url=http://img474.imageshack.us/my.php?image=10036353as.jpg][img=http://img474.imageshack.us/img474/4650/10036353as.th.jpg][/url][/img]

ps. niet op de rommel letten

hij is een beetje vies komt door de vette vingers die er door een lanparty op zijn gekomen :P

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Pics doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit, alleen een beetje heel kaal, of ga je daar nog wat aan doen ? :P

Btw let ff op je image tags..
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed