Ja sorry, je bent wel serieus zegbjck schreef op maandag 12 december 2005 @ 07:53:
Klinkt raar in die volgorde. Als je eerst opgezegd kan je niet meer migreren.
Maar idd, Demon is nog niet opgezegd
Ja sorry, je bent wel serieus zegbjck schreef op maandag 12 december 2005 @ 07:53:
Klinkt raar in die volgorde. Als je eerst opgezegd kan je niet meer migreren.
Hell / 0
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Waar staat die FAQ dan? Ik heb verder niets op die website gelezen, dat het NIET zou gaan...spokje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:31:
WiNlUx:
Jij zit neem ik aan nu op babyxl en gaat naar bbned? Of zat je al op bbned? (want ik las op tweakdsl faq dat je niet op bbned van adsl1 naar 2+ kan overschakelen, nu iig nog niet)
Ik heb die firmware er zelf ook op gezet toen ik het in de startpost had opgenomen (1 a 2 deeltjes terug meen ik) en het is een uiterst stabiele firmware. Ik had laatst bijna een uptime van 3000 uur voor de verbinding (dus wat je ziet in menu 24,1 via telnet). Door (aangekondigd) onderhoud van Demon was het modem vastgelopen en moest ik 'm resetten.Rubke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:29:
maar hij liep vast pas een paar dagen erna?
en verder geen nieuwe dingen gezien, snelheidswinst etc... ?
Deze nieuwe firmware staat default met de VCI-waarde op 35 (BBned, BabyXL is de laatste 34), maar let erop dat na een reset van het modem de VPI om een of andere vage reden dan ineens op VPI 8 staat.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
je bedoelt dus dat het wel eens kan voorkomen naar een reset van het modem dat dan deze waarde om een of andere vage reden ineens op 8 staat. ?? vreemd bugje danTD-er schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:23:
[...]
Ik heb die firmware er zelf ook op gezet toen ik het in de startpost had opgenomen (1 a 2 deeltjes terug meen ik) en het is een uiterst stabiele firmware. Ik had laatst bijna een uptime van 3000 uur voor de verbinding (dus wat je ziet in menu 24,1 via telnet). Door (aangekondigd) onderhoud van Demon was het modem vastgelopen en moest ik 'm resetten.
Het enige nadeel is dat ik de VPI en VCI zelf moest instellen, maar als je voordien die waarden even opschrijft of de startpost open laat staan als je met het modem bezig gaat, zou dat geen probleem moeten geven
Dit staat er trouwens ook al in de startpost over die VPI die ineens op 8 staat:
[...]
Mee eens, het topic verzand een beetje in gepraat over de aanbiedingen van andere providers die voor de meeste Demon users niet interessant is.MarElo schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:33:
Kunnen we het hier nu eens in z'n geheel over Demon blijven houden ?
Aanbiedingen/Acties etc van andere providers horen hier niet thuis, dus hou je daar dan ook aan.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb het 1x gehad.Rubke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:25:
[...]
je bedoelt dus dat het wel eens kan voorkomen naar een reset van het modem dat dan deze waarde om een of andere vage reden ineens op 8 staat. ?? vreemd bugje dan
en je hebt dat maar 1 keer gehad? na die werkzaamheden dan?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat ik dat gedeelte van de maand november niet meer terugzie vind ik op zich niet zo erg, dat was min of meer al ingecalculeerd tijdens het beslissen van migratie (opzegtermijn enz), maar het 2e bedrag voor december zou dan regelrechte diefstal zijn. Ik heb sowieso goede ervaringen gehad met customer service ivm verkeerde facturen ed, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik dit netjes terug zal krijgen.Cyberpope schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:17:
2 weken?? Ik heb het nooit meer terug gezien.. En als je dit topic doorspit zul je zien dat je niet de enige bent. Reken er dus maar niet op dat je nog iets terug ziet.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Blijft het nog niet netjes.. Creditfactuur sturen en 3x beloven dat het terug gestort wordt, maar nooit doen is in mijn ogen ook een vorm van diefstal.^^0nMe schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:23:
[...]
Dat ik dat gedeelte van de maand november niet meer terugzie vind ik op zich niet zo erg, dat was min of meer al ingecalculeerd tijdens het beslissen van migratie (opzegtermijn enz), maar het 2e bedrag voor december zou dan regelrechte diefstal zijn. Ik heb sowieso goede ervaringen gehad met customer service ivm verkeerde facturen ed, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik dit netjes terug zal krijgen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik ga ervan uit dat ze begin komend jaar met ADSL2+ komen.Te zijner tijd komt er ADSL2+ en dat zal vermoedelijk iets sneller zijn dan 'te zijner tijd' klinkt. Ik kan u alleen op dit moment geen concrete informatie geven. Maar afwachten is zeker een optie, het is niet zo dat wij geen ADSL2+ gaan leveren. We zijn bezig met het testen, echter kunnen we dus niks zeggen over een termijn.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 1% gewijzigd door Bee.nl op 15-12-2005 20:58 . Reden: typo ]
dus iedereen kan van de newsserver van demon gebruik maken?Bee.nl schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:57:
Geen inloggegevens is altijd al geweest bij demon.
Ik heb het ook even geprobeerd met grabit en inderdaad 3 lijntjes met een totaal van 186 kb/s download.
Misschien een foutje of ze hebben de semi-permanente cap van de newsservers aangepast.
Ik hoop natuurlijk op het laatste.
Nee, alleen degenen die via Demon aangesloten zitten kunnen er gratis gebruik van maken. (supernews servers)Banjy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:00:
[...]
dus iedereen kan van de newsserver van demon gebruik maken?![]()
Maar misschien dat iemand dit dus even met een andere client kan testen ?(de connectie snelheid)
4 werkt trouwens niet...kom op mensen opzeggenCyberpope schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:20:
Tja.. .er zullen ondertussen genoeg mensen hun abbo opgezegd hebben om het aantal lijntjes weer omhoog te doen. Elk voordeel hebt zijn nadeel.
[ Voor 90% gewijzigd door RambOo op 15-12-2005 21:23 ]
Nee, gaat op basis van ip-range. En dus alleen demon klanten kunnen via demon leechen.Banjy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:00:
[...]
dus iedereen kan van de newsserver van demon gebruik maken?![]()
Maar misschien dat iemand dit dus even met een andere client kan testen ?(de connectie snelheid)
[ Voor 57% gewijzigd door Cyberpope op 15-12-2005 21:21 ]
Same here. Nu maar hopen dat ze die 3 lijntjes ook gaan houden. Er waren in het verleden al meerdere meldingen van mensen die heel even met 3 lijntjes konden leechen namelijk. Ik hou mijn fingers crossed in ieder geval. Mijn lijntjes doen zelf ruim 60K op dit moment.RambOo schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:08:
omfg, ik leech nu ook met 3 lijntjes @ Newsleecher
[...]
4 werkt trouwens niet...kom op mensen opzeggen![]()
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 15-12-2005 21:31 ]
Nog steeds 3 lijntjes met totaal meer dan 180+kb/sBor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:29:
[...]
Same here. Nu maar hopen dat ze die 3 lijntjes ook gaan houden. Er waren in het verleden al meerdere meldingen van mensen die heel even met 3 lijntjes konden leechen namelijk. Ik hou mijn fingers crossed in ieder geval. Mijn lijntjes doen zelf ruim 60K op dit moment.
Edit: nu bijna 2 minuten later kan ik nog maar met 1 link leechen
Neem aan dat hetzelfde opgaat voor de diensten voor particulieren.Geachte heer,
Met ingang van vandaag heeft Demon een wijziging uitgevoerd aan de manier waarop de Usenet dienst wordt aangeboden. Het aantal poorten dat per gebruiker gelijktijdig gebruikt kan worden is verhoogd van twee naar drie. Dit betekent dat de maximale downloadsnelheid 1536 kbps (3x512) is geworden.
Fijn om dit te horen. Ten minste iets van verbetering bij demonMaZo schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:47:
Ik ben zowel particulier als zakelijk klant bij Demon, en kreeg op m'n zakelijke mail de volgende e-mail van mijn accountmanager:
[...]
Neem aan dat hetzelfde opgaat voor de diensten voor particulieren.
- NAC Breda -
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:51 ]
Xandrios in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"WiNlUx schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:40:
[...]
Waar staat die FAQ dan? Ik heb verder niets op die website gelezen, dat het NIET zou gaan...
Huhh? Ik ben gemigreerd naar Tiscali op 1 november. Ruim een maand voor die tijd heb ik Demon daarvan per fax verwittigd. Ik heb de migratie dus alleen maar aangekondigd want als je zelf opzegt ben je technisch gezien de pisang.Cyberpope schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:17:
2 weken?? Ik heb het nooit meer terug gezien.. En als je dit topic doorspit zul je zien dat je niet de enige bent. Reken er dus maar niet op dat je nog iets terug ziet.
Verwijderd
Je hebt geluk dat je gestoneerd hebt.. Had ik ook moeten doen. Want ondanks een mooie creditnota van 31 euro, diverse mail contacten erover (komt binnenkort, opdracht doorgegeven, ect, ect) heb ik nooit meer dat geld terug gezienRobbieDee schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:20:
[...]
Huhh? Ik ben gemigreerd naar Tiscali op 1 november. Ruim een maand voor die tijd heb ik Demon daarvan per fax verwittigd. Ik heb de migratie dus alleen maar aangekondigd want als je zelf opzegt ben je technisch gezien de pisang.
Uiteraard werd er op pakkumbeet 4 november het maandelijkse Demon bedrag keurig afgeschreven. Dat heb ik teruggestort (gestorneerd) en nog voordat ik het officieele bewijs van migratie had (aan te leveren door Tiscali) heb ik Demon gefaxt dat ik e.e.a. zo had gedaan en dat ze de Credit Nota dus niet hoefden op te stellen. Ik heb ze een week later nog gebeld (of zij mij) en toen wilden ze toch weer crediteren want er was nog iets met 2 Euro (ik meen in mijn voordeel). Ik heb aangeven dat ik nadere corrspondentie met belangstelling tegemoet zie maar dat ik me er niet meer druk om ga maken. Ik heb niet meer van ze gehoord. Ja de Credit Nota heb ik toch gehad en ik heb net gezien dat ze nog 2 Euro van mij krijgen.
Inmiddels kan ik ook weer gebruik maken van de 3e lijn. Ik heb de eerder geposte e-mail niet ontvangen overigens. 30% extra snelheid is absoluut handigVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:26:
Ik moet wel zeggen dat die 3e lijn terug veel scheelt. Het is nog steeds behelpen, maar 30% sneller een file binnenhebben is beduidend minder frustrerend.
[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 16-12-2005 23:46 ]
Verwijderd
Als je een "standaard" firmware downloadt en op je zyxel zet dan staat de vpi/vci ingesteld op 8/35 en het is absoluut onmogelijk dat je daar "een paar maanden" mee hebt zitten internetten, want dat werkt gewoon in het geheel niet. Voor demon moet de instelling 0/35 (bbned) of 0/34 (babyxl) zijn. Ik denk dus dat je wat dingen door elkaar haalt. Op zich kun je zonder problemen een generieke zyxel firmware gebruiken, demon gebruikt die ook alleen dan zit er een custom configuratie op. Let er alleen op dat support door de helpdesk op andere firmwares dan door demon geleverd is niet vanzelfsprekend is.Von Henkel schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:53:
Ik heb ervaring met de upgrade...ik had de laatse zyxell versie in het modem gezet.....een paar maanden naar dato liep hij vast...bleek namelijk dat de software van zyxell afgestemd is op het kpn netwerk en niet op bbned..![]()
Naderhand de helpdesk gebeld en toen bleek dat een waarde 8 op 0 gezet moest worden...weet helaas niet meer welke....
Verwijderd
"email? welke email?"Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:34:
[...]
Inmiddels kan ik ook weer gebruik maken van de 3e lijn. Ik heb de eerder geposte e-mail niet ontvangen overigens. 30% extra snelheid is absoluut handig
Verwijderd
Misschien had je een firmware met zero config; die zoekt automatisch de juiste vpi/vci waardes. Maar dat doet hij meteen, het is niet zo dat ie daar een paar maanden over doet ofzoVon Henkel schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:01:
Het enigste wat ik weet is dat ik die firmware afgelopen zomer erop gezet heb....sindsdien nooit iets in het modem gedaan (kon ook niet want dan moest ik eerst de router los koppellen)....dus als het toen niet gebeurt is moet hij zichzelf van 0 op 8 gezet hebben...een andere verklaring heb ik niet..
Ik heb de e-mail van m'n accountmanager van Demon gehad, het bedrijf waar ik werk neemt co-locatie diensten bij ze af. Op m'n privé Demon e-mail heb ik er ook echter niks over ontvangen.spokje schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:22:
Niemand, alleen iemand met zowel consumenten als business account
Verwijderd
Er is ook geen mail uitgegaan naar alle klanten, er is alleen een bericht op demon.nl.announce gepost. Als je alle klanten gaat mailen dan levert dat meer vragen dan antwoorden op aangezien het gros geen flauw idee heeft wat usenet uberhaupt is....MaZo schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:07:
[...]
Ik heb de e-mail van m'n accountmanager van Demon gehad, het bedrijf waar ik werk neemt co-locatie diensten bij ze af. Op m'n privé Demon e-mail heb ik er ook echter niks over ontvangen.
zo een gevoel heb ik ook, al ben ik nog geen lange gebruiker van nieuwsgroepen. Ik vind het vreemd dat er soms 3-4 delen van een groot bestand missen. En dan denk je die worden misschien nog geupload maar das dus niet zo. Maar zou dat aan demon liggen dat die posts missen dan?Goozer schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:44:
Erg fijn dat die 3e lijn eindelijk terug is maar het lijkt alsof sindsdien veel meer posts incompleet zijn (o.a. in a.b.multimedia). Is dit suggestie mijnerzijds of is het andere mensen ook opgevallen?
Verwijderd
Ik begrijp je punt wel maar aan de andere kant moet ook ergens de grens gelegd worden. Vergeet ook niet dat je dit modem hoogstwaarschijnlijk ook gratis hebt gehad bij het afsluiten van je abonnement. Als je het modem in de winkel had gekocht (een zyxel kost heel wat meer dan 100 euro in de winkel), dan was het wsch ook sorry maar helaas geweest als je nadat de garantietermijn verstreken is een nieuwe had willen hebben... en erg grote kans dat tweakdsl echt niet makkelijker dan demon zal zijn op dat gebied.TD-er schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:01:
Nou ik heb zonet met Demon aan de lijn gehangen over of ze mijn 2-jaar-en-2-weken oude defecte modem nog iets mee zouden kunnen doen. Bijvoorbeeld korting oid op een nieuw modem.
Maar helaas het is alleen mogelijk voor 99,95 euro een nieuw modem bij hen te bestellen.
Op dit moment heb ik dus nog een leen-modem van mijn werk, maar dat is dus niet van mijzelf, dus uiteindelijk zal ik een eigen modem moeten nemen.
Ik denk dat ik dus maar even bij TweakDSL ga kijken wat de mogelijkheden zijn.
Best triest, dat het zo moet, want ik was altijd erg tevreden over Demon. Stabiele lijn enzo, maar als ze en duurder zijn, en ook nog op geen enkele manier tegemoed willen komen bij een defect modem dan hoeft het niet echt meer.
Verwijderd
2e hands ja, zonder garantie. Modems die mensen ook maar gratis hebben gekregen en nu dubbel of driedubbel hebben omdat ze lekker hebben lopen providertje-hoppen. Ik heb ook nog wel wat modems liggen hoor, mag je er zo eentje van meenemen voor een flesje wijn ofzo. Moet je wel isdn hebben.spokje schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:23:
Er staan zat bbned/tiscali modems op marktplaats. Vaak vragen ze er maar 30 euro ofzo voor.
Dingen als gratis modem bestaat natuurlijk niet. Die prijs zit gewoon verwerkt in het abonnement (net als "gratis" mobieltjes), maar inderdaad dit modem is meegeleverd bij het afsluiten van het abonnement.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:34:
[...]
Ik begrijp je punt wel maar aan de andere kant moet ook ergens de grens gelegd worden. Vergeet ook niet dat je dit modem hoogstwaarschijnlijk ook gratis hebt gehad bij het afsluiten van je abonnement. Als je het modem in de winkel had gekocht (een zyxel kost heel wat meer dan 100 euro in de winkel), dan was het wsch ook sorry maar helaas geweest als je nadat de garantietermijn verstreken is een nieuwe had willen hebben... en erg grote kans dat tweakdsl echt niet makkelijker dan demon zal zijn op dat gebied.
Helaas heb ik hier analoog.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:43:
[...]
2e hands ja, zonder garantie. Modems die mensen ook maar gratis hebben gekregen en nu dubbel of driedubbel hebben omdat ze lekker hebben lopen providertje-hoppen. Ik heb ook nog wel wat modems liggen hoor, mag je er zo eentje van meenemen voor een flesje wijn ofzo. Moet je wel isdn hebben.
Verwijderd
Nee, je had een 660 gekregen. De 623 krijg je alleen bij een DSL Flexpress abo.TD-er schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:16:
Voor die 99,95 zou ik trouwens een ZyXEL 623 gekregen hebben, wat dus ook een goedkoper modem is dan de 650R die ik had.
Volgens die man aan de telefoon niet.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:45:
[...]
Nee, je had een 660 gekregen. De 623 krijg je alleen bij een DSL Flexpress abo.
Emos
Oke.. .na een nogmaals herhaald contact met dhr Bezembinder heeft die er netjes voor gezorgd dat ik mijn geld dan nu toch heb terug gekregen. Laat, maar toch.Cyberpope schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:33:
Je hebt geluk dat je gestoneerd hebt.. Had ik ook moeten doen. Want ondanks een mooie creditnota van 31 euro, diverse mail contacten erover (komt binnenkort, opdracht doorgegeven, ect, ect) heb ik nooit meer dat geld terug gezien![]()
Verwijderd
Ik denk niet dat die hun bevindingen in het Demon ervarigen topic zullen postenEmos schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:51:
Ik ben dus heel benieuwd naar de ervaringen van Wanadoo gebruikers. Iemand?
Emos
Het stukje uit bijzondere voorwaarden waarnaar wordt verwezen:14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen.
Zit ik goed als ik hieruit concludeer dat de minimumtermijn nu is verstreken en ik nu per direct kan opzeggen, rekeninghoudende met de opzegtermijn van een maand? M.a.w. ik ben nu dus niet verplicht om het jaarcontract vol te maken?8.1 De Minimumtermijn van de Overeenkomst bestaat uit de periode tussen het sluiten van de Overeenkomst en de Ingangsdatum van de Dienst plus de Contractsduur van 1 (één) jaar, te rekenen vanaf de Ingangsdatum van de Dienst.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Volgens mij moet je inderdaad het eerste jaar volmaken, na dat jaar kan je per maand opzeggenjagermeister schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:42:
Zit ik goed als ik hieruit concludeer dat de minimumtermijn nu is verstreken en ik nu per direct kan opzeggen, rekeninghoudende met de opzegtermijn van een maand? M.a.w. ik ben nu dus niet verplicht om het jaarcontract vol te maken?
Hmm dat zou inderdaad mooi zijn. Iemand die dit kan bevestigen?ParaNoiMia schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:09:
[...]
Volgens mij moet je inderdaad het eerste jaar volmaken, na dat jaar kan je per maand opzeggen
Bij deze bevestigd... maar dat had je ook zelf terug kunnen vinden. Maar als je het expliciteit vraagt bij de helpdesk krijg je ook dit antwoord (ikke wel gehad).jagermeister schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:10:
[...]
Hmm dat zou inderdaad mooi zijn. Iemand die dit kan bevestigen?
Ok.. thanks. Overheen gelezen denk ikCyberpope schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:48:
[...]
Bij deze bevestigd... maar dat had je ook zelf terug kunnen vinden. Maar als je het expliciteit vraagt bij de helpdesk krijg je ook dit antwoord (ikke wel gehad).
Verwijderd
Verwijderd
Same here. dvd.anime vind ie plotseling niks meer. Post staat er pas 2.5 dagen. Normaal leech er ik na 9 dagen nog weg.Banjy schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:03:
[...]
zo een gevoel heb ik ook, al ben ik nog geen lange gebruiker van nieuwsgroepen. Ik vind het vreemd dat er soms 3-4 delen van een groot bestand missen. En dan denk je die worden misschien nog geupload maar das dus niet zo. Maar zou dat aan demon liggen dat die posts missen dan?
Verwijderd
Hier nog iemand met dit probleemVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:33:
Hebben meer mensen moeite met mailen nu? Op de site staat al een hele tijd een melding, maar nu is het praktisch onmogelijk te mailen. Attachments van 10 kb is al te veel om voor elkaar te krijgen. Allerlei foutmeldingen van de SMTP.
Opzich nog weinig gemerkt bij het weg zenden van mail, maar het krijgen van mail ben ik eigenlijk totaal niet over te spreken. Het duurt soms echt heel lang voordat ik een mail ontvang waardoor je soms al reply op de verzonde mail krijgt zonder dat je de orginele hebt ontvangen.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door ascona op 29-12-2005 10:21 ]
http://www.supernews.com/stats/retention.cgi418O2 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:59:
Ik probeer de nieuwsserver nu ff uit. Ging een tijdje met 180kb/s, nu met 130kb/s, op zich wel oke.. Hoe zit het met de retentie precies? 10 dagen ofzo ?
Verwijderd
Verwijderd
Nog geen enkel probleem mee gehad in de 3 jaar dat ik nu een demon-verbinding heb. Trouwens überhaupt nog geen problemen ondervonden met Demon. Dus de vele problemen waarover ik hier lees, zijn mij gelukkig allemaal bespaard gebleven tot nu toe [insert afklop-smilie]Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 02:05:
De mail van Demon is al sinds het begin van hun ADSL onbetrouwbaar. Om de haverklap haperende mailservers. Mijn advies: nooit gebruiken die hap!
[...]
Dit is het te volgen stappen plan en ik ben bang dat je nu dus moet wachten tot de lijn vrij is van het DSL-signaal.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:19:
Hey
Ik heb mijn demon dsl opgezegt rond 13-12-2005 (Maand Opzegtermijn) Dus Rond 13.01.2006 ben ik van demon af. Nu wilde ik voordit jaar SpeedXS adsl2+ bestellen want aanbieding is voordat het 2006 wordt geldig en ik wil ook niet lang zonder internet zitten.
Mijn vraag is kan dit is me lijn dan vrij of kan ik nu gewoon bestellen.
Groetjes Darko2006.
Ik had aan TweakDSL gemailed over welke stappen ik diende te volgen en dit mailde ze mij terug.De juiste stappen voor een lijn migratie zijn als volgt.
a. Vraag bij ons aan. Via de website.
b. Vraag het lijnkenmerk * Via huidige ISP
c. Stuur ons het contract met vermelding van het lijnkenmerk
d. Stuur een opzegging naar uw huidige ISP waarin u meldt middels migratie over te willen stappen.
e. U krijgt dan via ons te horen wanneer de migratie zal plaatsvinden.
* Het lijnkenmerk is uniek voor ieder telefonie koperpaar in Nederland.
Dit word gebruikt om de lijn eenvoudig aan te duiden in de centrale.
Het bestaat uit 3 letters en 5 cijfers.
Een lijnmigratie werkt op basis van afspaken/toestemmingen tussen de ISP's onderlingen worden via de carrier aangemeld bij een landelijke database. Door dit overleg is er niet op voorhand te bepalen wanneer de migratie zal plaatsvinden.
En duurt het ook meestal wel 1 a 2 weken voordat er uberhaupt iets lijkt te gebeuren met uw aanvraag.
De normale downtime tijdens een migratie is zo'n 2 tot 4 uur. Met een maximum van
48 uur overigens. Dit gaat wel uit van geen technische complicaties.
Ik zou als de bliksemVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:19:
Hey
Ik heb mijn demon dsl opgezegt rond 13-12-2005 (Maand Opzegtermijn) Dus Rond 13.01.2006 ben ik van demon af. Nu wilde ik voordit jaar SpeedXS adsl2+ bestellen want aanbieding is voordat het 2006 wordt geldig en ik wil ook niet lang zonder internet zitten.
Mijn vraag is kan dit is me lijn dan vrij of kan ik nu gewoon bestellen.
Groetjes Darko2006.
Dan lees jij blijkbaar een andere nieuwsgroep dan ik, want ik zie dat er enkele uren geleden een zeer gedetailleerde uitleg van het probleem is gegeven in de demon.nl.support:wwillem schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:55:
In de nieuwsgroep post een helpdesk medewerker dat ze echt niet weten waar het aan ligt.
Misschien een domme opmerking van mijn kant... maar sinds wanneer kun je drie threads tegelijk naar news.demon.nl openen? Ik kon er altijd zekerweten maar twee tegelijk en sinds ik je afbeelding net zag lukt drie bij mij ineens ookVerwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:24:
Ik ben ook weer blij![]()
[afbeelding]
Gemiddelde tussen de 180 en 190 kb/sec
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Toch iets vaker in de topic komen knul..Mindwalker schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:28:
[...]
Misschien een domme opmerking van mijn kant... maar sinds wanneer kun je drie threads tegelijk naar news.demon.nl openen? Ik kon er altijd zekerweten maar twee tegelijk en sinds ik je afbeelding net zag lukt drie bij mij ineens ook
Ja, lekker verstoptCyberpope schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:32:
[...]
Toch iets vaker in de topic komen knul..
eerste melding:
Banjy in "Ervaringen Demon DSL-Express # 18"
Update (15 december 2005)
Demon heeft het aantal threads weer verhoogd naar 3 stuks, dus je kunt nu weer met 1536 kbit/s je nieuws lezen.
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Het staat ook al net zolang in de openingpostCyberpope schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:32:
[...]
Toch iets vaker in de topic komen knul..
eerste melding:
Banjy in "Ervaringen Demon DSL-Express # 18"
Klopt. De reacties die ik gelezen heb waren van Yvo.rvm schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:22:
[...]
Dan lees jij blijkbaar een andere nieuwsgroep dan ik, want ik zie dat er enkele uren geleden een zeer gedetailleerde uitleg van het probleem is gegeven in de demon.nl.support:
http://groups.google.nl/g...2c3c0795#cf2bacdf2c3c0795
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 30-12-2005 23:04 ]
Verwijderd
Tja, ik zit ook op die schopstoel. Ik vind 30 euro voor 1Mbit niet meer van deze tijd. Ik zit inderdaad sterk te denken om Demon vaarwel te zeggen en naar Wanadoo of Tiscali te gaan. Probleem is alleen dat ik dan terug moet van ISDN naar analoog en dus +- 4 weken zonder internet zit.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:04:
Heb 2,5 jaar Demon gehad, nooit geen problemen, maar ze werden mij te duur betaalde 29,00 euro voor een 1024/512 verbinding, heb nu wanadoo family, haal nu 14mbit en 1 mbit upload en dat voor 95 cent in de maand meer. was anders wel bij demon gebleven maar het duurde mij te lang met prijslverlaging/snelehidsverhoging. wat ik wel een nadeel van demon vind is dat ze geen bericht sturen van komende upgrades
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Van ISDN naar analoog kost 75 Eurootjes... Tiscali is de enige (voor zover ik weet) die ISDN accepteert om ADSL over te doen in combinatie met een Telefonieaanbieding. Ik ben daar ook heen gegaan (vanaf Demon) en heb eerst zelf vastgesteld dat Tiscali telefonie (en de hele dienstverlening) in orde is. Daarna heb ik mijn KPN ISDN hoofdnummer laten porteren naar Tiscali (eenmalig 29.95).Microkid schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:07:
[...]
Tja, ik zit ook op die schopstoel. Ik vind 30 euro voor 1Mbit niet meer van deze tijd. Ik zit inderdaad sterk te denken om Demon vaarwel te zeggen en naar Wanadoo of Tiscali te gaan. Probleem is alleen dat ik dan terug moet van ISDN naar analoog en dus +- 4 weken zonder internet zit.
[ Voor 21% gewijzigd door RobbieDee op 31-12-2005 13:48 ]
Voordat je dat er weer uit hebt duurt wel even ook. En het kan alleen als er geen linesharing (geen DSL) aanwezig is op de lijn als grootste nadeel. Dus als je dat wilt omzetten zit je sowieso die periode (5 werkdagen) + aansluittijd van je nieuwe ISP zonder breedband.RobbieDee schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:50:
[...]
Van ISDN naar analoog kost 75 Eurootjes...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Shiiieeeet. Dat wist ik niet dat het alleen kan als er geen DSL op staat. Dan is de Tiscali route op zijn zachtst gezegd een Redelijk Alternatief.bjck schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:07:
[...]
Voordat je dat er weer uit hebt duurt wel even ook. En het kan alleen als er geen linesharing (geen DSL) aanwezig is op de lijn als grootste nadeel. Dus als je dat wilt omzetten zit je sowieso die periode (5 werkdagen) + aansluittijd van je nieuwe ISP zonder breedband.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq