Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Zo ging het bij Wanadoo ook. Ik heb het er toen op nagelezen omdat ik de ophef nogal opmerkelijk vond. Wat je precies zou krijgen was niet beschreven (toegang tot News o.i.d.). En je kunt dat nog steeds, maar dan alleen de tekst variant als je in de low cost abo's zit.TD-er schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:48:
Als ze nooit in de voorwaarden omschreven hebben wat ze nu precies leveren mbt. de nieuwsgroepen, dan plegen ze volgens mij ook geen contractbreuk.
Ook Tiscali heeft nog steeds news: namelijk tekst only. Geen speld tussen te krijgen.
Wat heb je aan oude voorwaarden? Daar staat in dat ze deze mogen wijzigen en dan gelden altijd de laatste/huidige voorwaarden voor iedereen. Als je het er niet met eens was met de wijziging(en) had je dat toen aan moeten geven en was (mogelijk) toen een reden voor contract ontbinding. Niet achteraf meer natuurlijk als het je opeens uitkomt.TD-er schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:48:
Dus kortom heeft iemand zijn/haar voorwaarden nog ergens liggen? Bij voorkeur van zo'n 2 jaar of meer geleden.
Als ze bij Demon al veranderd zijn wat bij mijn weten niet gebeurd is.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 30-10-2005 21:57 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Van veranderen van algemene voorwaarden moet je altijd op de hoogte gesteld worden als ik mij niet vergis.bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:56:
[...]
Wat heb je aan oude voorwaarden? Daar staat in dat ze deze mogen wijzigen en dan gelden altijd de laatste/huidige voorwaarden voor iedereen. Als je het er niet met eens was met de wijziging(en) had je dat toen aan moeten geven en was (mogelijk) toen een reden voor contract ontbinding. Niet achteraf meer natuurlijk als het je opeens uitkomt.
Als ze bij Demon al veranderd zijn wat bij mijn weten niet gebeurd is.
Maar goed, het gaat mij helemaal niet zozeer om Demon juridisch vast te lullen ofzo (ik gebruik zelf niet de nieuwsgroepen), maar ik was gewoon benieuwd of Demon eigenlijk wel binary nieuwsgroepen in de productomschrijving had staan, oftewel of dat altijd al een extraatje geweest is of dat het bij het product hoort, aangezien het de laatste paar dagen eigenlijk behoorlijk vaak gaat over die nieuwsgroepen en de beperkte hoeveelheid threads en de stabiliteit ervan en dat concurrerende providers de (gratis/meegeleverde) nieuwsgroepen langzaam maar zeker aan het afbouwen zijn.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
En ja ik zit op 1 van die centrales. En ik kijk net op die statuspagina, omdat ik wéét dat die mail-notify voor geen meter naar behoren werkt. Heb ik dus 'mazzel' dat ik nu weet dat er wat aan staat te komen.
Daarbij durven ze ook nog gerust al om 3 uur de stekker er uit te trekken, itt tot de opgegeven 5 uur.Noodonderhoud Tilburg
28 oktober 2005 | Onderhoud DSL netwerk
Vanwege noodonderhoud aan verschillende centrales in Tilburg zullen klanten met een DSL verbinding via BaByXL een onderbreking in de dienstverlening ervaren op 31-10-2005 tussen 05:00 en 07:00 uur.
Het onderhoud heeft betrekking op de volgende centrales:
Tilburg-Centrum (Tb-C)
Tilburg-Heikant (Tb-Hekt)
Tilburg-Reeshof (Tb-Reh)
Tilburg-De Reit (Tb-Reit)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 01:52 ]
Verwijderd
Je krijgt geen nieuw contract. Stel je zit in maand 9 van je contract en je doet een upgrade, dan kan je over 3 maanden opzeggen.Backpacker schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:47:
Weet iemand hier toevallig of je een "nieuw" contract krijgt als je upgrade van abonnement bij Demon, waardoor je er dus weer voor minimaal een jaar aan vast zit. Ik ben namelijk begin dit jaar van 1024/512 naar 2048/1024 gegaan (allebei via BBned)
Op de site van demon kan ik niets vinden en ook in de voorwaarden heb ik niets gevonden, maar het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb. Overigens staat bij "mijn dsl express" op de demonsite nog gewoon mijn oude abonnement aangegeven.
Als ze het wel naar het mail adres postmasterATsysteemnaam.demon.nl hadden gestuurd had ook het meerendeel van de gebruikertjes het niet gevonden. Al ben ik het met je eens dat ze dat wel hadden moeten doen.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:51:
[...]mopper mopper.
Daarbij durven ze ook nog gerust al om 3 uur de stekker er uit te trekken, itt tot de opgegeven 5 uur.
Je veronderstelling dat ze ook gerust een uurtje of twee eerder dan de geplande aanvangstijd aan het werk gaan geeft voor mij aan dat je kennelijk al langer getergd wordt door slechte dienstverlening (zuigt je vriendin je niet meer?). Ik zou zelf blij zijn dat ze er (eindelijk) iets aan gaan doen in plaats van zo te mopperen. Bovendien lig jij in die nachtelijke uren heerlijk te snurken dus heb je er helemaal geen last van.
En waarom niet? Je postbus is een catchall account. Mensen die hun eigen mailserver draaien zijn absoluut zelf verantwoordelijk voor het ophalen van postmaster@systeemnaam.demon.nl imho.RobbieDee schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:00:
[...]
Als ze het wel naar het mail adres postmasterATsysteemnaam.demon.nl hadden gestuurd had ook het meerendeel van de gebruikertjes het niet gevonden. Al ben ik het met je eens dat ze dat wel hadden moeten doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 02-11-2005 10:08 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geachte klant,
In het eerst kwartaal van 2006 introduceert Demon digitale telefonie.
Voor een goede introductie van deze nieuwe dienst zijn wij op zoek
naar klanten die voor ons willen testbellen.
Als Demon testbeller krijgt u een 4-poorts ADSL2+ compatible
VoIP-modem en een analoog telefoontoestel om op het modem aan te
sluiten. Zo blijft uw huidige telefoonlijn gewoon functioneren en kunt
u naar hartenlust testen met uw Demon-Digital-Voice-lijn. We geven u
namelijk voldoende beltegoed om eens flink bij te kletsen met uw
gehele vriendenkring. Het enige dat u hoeft te doen is bellen met
vrienden en bekenden en ons te laten weten wat u van Demon Digital
Voice vind.
Iedere week zullen we "de test van de week doen". We vragen u dan om
een bepaald gedeelte van Demon Digital Voice te testen. Aan het einde
van iedere week kunt u hierover uw mening geven via een online
evaluatieformulier.
Bent u een fanatieke beller en lijkt het u leuk om Demon Digital Voice
voor ons te testen, geef u dan nu op.
-------------------------------------------------------------------
Yo.
Daarnaast staat er dat je een analoge telefoon erbij krijgt, dat zijn nu toch ook alle gewone telefoons? Ik dacht dat er dan juist een voice over ip telefoon bij geleverd zou moeten worden
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Precies op de dag dat ik mijn Tiscali Telefonie werkend heb namelijk 1 dag nadat mijn Tiscali DSL het deed, oftwel geheel volgens afspraak en nadat ik ruim een maand geleden met Demon heb gebeld met de vraag over hun aanbieding in combinatie met Telefonie (hebben ze niet) komen ze met deze mededeling.VonFoX schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:32:
In het eerst kwartaal van 2006 introduceert Demon digitale telefonie.
En sommigen hier maar volhouden dat ze niet luisteren naar hun klanten. En dat ze slecht mailen.
@ Bor.
Ja als je je eigen mailserver draait moet je wel luisteren naar postmaster etc. etc. Maar de meeste Express klantjes doen dat niet want zijn kleine consumenten en vinden het al moeilijk om in OudLoek twee accounts aan te maken die beiden gelezen moeten worden. Kennelijk weet Demon dat want ze schreven me nu aan op de meest gebruikte mailbox die ik onder mijn systeemnaam heb hangen. En ja postmaster kreeg de aankondiging ook.
Jammer dat ze met de test pas in 2006 beginnen. Kan maar zo dat ze pas midden volgend jaar telefonie commercieel uitrollen. Voor mij is het al te laat.
Nee hoor, ik heb niets gekregen (maar vind het wel interessant).
Je hoeft helemaal niets extra in te stellen om postmaster@jouwsysteemnaam.demon.nl in outlook of een ander mailprogramma op te halen. Zoals ik al aangaf, je demon mailbox is een catchall account dat gewoon *@jouwsysteemnaam.demon.nl aanpakt. Ik heb net even een test gedaan door een bericht te sturen naar test@mijnsysteemnaam.demon.nl en een zelfde bericht naar het bekende adres poepje@mijnsysteemnaam.demon.nl. Dit terwijl ik alleen mijnnaam@mijnsysteemnaam.demon.nl op haal (volg je hem nog). Je raad al wat er gebeurt: alle mailtjes worden netjes ontvangen.@ Bor.
Ja als je je eigen mailserver draait moet je wel luisteren naar postmaster etc. etc. Maar de meeste Express klantjes doen dat niet want zijn kleine consumenten en vinden het al moeilijk om in OudLoek twee accounts aan te maken die beiden gelezen moeten worden.
[ Voor 67% gewijzigd door Bor op 02-11-2005 20:43 ]
Heb vorige week Quicknet aangevraagd, kan morgen nog annuleren :Microkid schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:04:
Hmmm, ik kreeg hem ook. Wellicht toch een reden om nog even niet op te zeggen
Yo.
Kijk eens in je postmaster bakjeBor de Wollef schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:33:
[...]
Nee hoor, ik heb niets gekregen (maar vind het wel interessant).
De e-mail aan postmaster@jouwsysteemnaam.nl moet gewoon in je mailbox komen hoor. Zie ook de introductie over e-mail instellingen van demon:
Introductie
Bij Demon beschikt u over een electronische mailbox van onbeperkte grootte. U kunt daarin in principe zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt. Ongelezen mail zal na 35 dagen teruggestuurd worden naar de afzender, gelezen mail die nog op de server staat zal na 35 dagen verwijderd worden.
Uw e-mail adres bij Demon heeft de volgende vorm:
postbus@systeemnaam.demon.nl
Direct na het apestaartje staat altijd de door u gekozen systeemnaam. Voor het apestaartje kunt u "postbus" vervangen door wat u maar wilt: alle e-mail die gestuurd wordt aan watdanook@systeemnaam.demon.nl zal bij u aankomen. In feite kunt u dus gebruik maken van een onbeperkt aantal e-mailadressen, die allemaal eindigen op @systeemnaam.demon.nl. Post verstuurd aan uw e-mailadressen zal allemaal in dezelfde mailbox terecht komen, u kunt uw eigen e- mailsoftware zo configureren dat de mail gescheiden wordt opgehaald.
Hij komt wel in de mailbox maar of je die mail ziet hang af van hoe je je mailclient (of je server maar daar weet ik niks van) instelt. Ik wil zelf de post aan mijn vrouw niet lezen. En aan mijn dochter niet. En ook niet van de spammers die maar een leukenaam@voor-de-apestaart.demon.nl kiezen. Waarbij "voor-de-apestaart" feitelijk achter de apestaart zit en je systeemnaam is. Ook ga ik niet elke tien minuten kijken of er post voor de postmaster is want daar stuurt alleen demon maar aan. Eens in de 3 maanden. Ik kijk af en toe (eens per 14 dagen) via Webmail of er meuk is: Spammers en Postmaster mail.Bor de Wollef schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:47:
[...]
De e-mail aan postmaster@jouwsysteemnaam.nl moet gewoon in je mailbox komen hoor. Zie ook de introductie over e-mail instellingen van demon:
[...]
Jij leest kennelijk alles voor de apestaart en hebt dat mailtje niet ontvangen. Jammer. Misschien zit je in een gebied (de rimboe
Of ze kunnen toch niet zo goed mailen als ik wel dacht
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Wellicht heeft Demon met opzet niet de mail naar iedereen verstuurd om diverse redenen: te grote groep, willekeurig, bepaalde tijd al klant, lokatie?Bor de Wollef schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:58:
Waar / hoe kun je je eigenlijk opgeven? Zoals eerder aangegeven heb ik de e-mail niet mogen ontvangen helaas. Ik heb wel interesse in deze test en de nieuwe diensten eigenlijk.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bor ,Bor de Wollef schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:58:
Waar / hoe kun je je eigenlijk opgeven? Zoals eerder aangegeven heb ik de e-mail niet mogen ontvangen helaas. Ik heb wel interesse in deze test en de nieuwe diensten eigenlijk.
Ik vraag me af of ze het leveren op het Braamstruikse Binnenpad of waar dan ook in het Enge Dierenbos maar je kunt het proberen.
========
Bent u een fanatieke beller en lijkt het u leuk om Demon Digital Voice
voor ons te testen, geef u dan nu op. Mail uw Demon systeemnaam naar
testteam@demondigitalvoice.nl en geef ook even aan hoeveel u gemiddeld
kwijt bent aan gesprekskosten (exclusief abonnementskosten) met uw
huidige telefoonlijn. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht of u
geselecteerd bent voor het Demon Digital Voice testteam. We beginnen
met testen vanaf half november.
Als u zich op wilt geven knipt en plakt u de onderstaande gegevens in
een e-mail naar testteam@demondigitalvoice.nl en vult u ze verder in.
-------------------------------------------------------------------
Naam:
Systeemnaam:
Telefoonnummer:
Op mijn maandelijkse telefoonrekening staat gemiddeld aan
gesprekskosten (LET OP: je KPN-rekening komt eens per twee maanden):
[ ] Minder dan 10 euro
[ ] Tussen de 10 en de 25 euro
[ ] Tussen de 25 en de 50 euro
[ ] Meer dan 50 euro
--
Demon Digital Voice
testteam@demondigitalvoice.nl
========
nieuws: Casema begrenst toegang newsservers?
[ Voor 4% gewijzigd door RobbieDee op 03-11-2005 19:38 ]
Als ik nu spul van nog geen 3 dagen oud (2.2 dagen om precies te zijn) wil downloaden van a.b.x of a.b. boneless krijg ik gewoon niets binnen? (Newsleecher zegt dat ze OK zijn, maar als je dan download klikt gaat hij ze in het rood "weg-initializen")
Baal hier een beetje van, begin nu flink wat films mis te lopen zo. Normaliter is mijn ervaring dat de retentie toch een dag of 8 was?
Of hebben ze stomweg geliefde groepen geblocked?
* GaMeOvEr begint een beetje te balen ondertussen, wil Star Wars 3 nu wel eens hebben.
Aannames zijn fataal.
Dedicated groepen (o.a. a.b.movies, a.b.movies.divx, a.b.dvd, a.b.dvdr) hebben 2 weken retentie.GaMeOvEr schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:08:
Ligt het aan mij, of hebben we de laatste tijd (valt me in ieder geval de laatste 2 weken op) steeds brakkere retenties op newsservers?
Als ik nu spul van nog geen 3 dagen oud (2.2 dagen om precies te zijn) wil downloaden van a.b.x of a.b. boneless krijg ik gewoon niets binnen? (Newsleecher zegt dat ze OK zijn, maar als je dan download klikt gaat hij ze in het rood "weg-initializen")
Baal hier een beetje van, begin nu flink wat films mis te lopen zo. Normaliter is mijn ervaring dat de retentie toch een dag of 8 was?
* GaMeOvEr begint een beetje te balen ondertussen, wil Star Wars 3 nu wel eens hebben.
Dumpgroepen (o.a. a.b.boneless, a.b.cores, a.b.misc, a.b.nl, a.b.x) hebben 2 a 3 dagen retentie.
Check deze link: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig ook een payserver erbij heb.
Nu kan ik de volledige up- en download tegelijkertijd volledig vullen.
Verder geen stress meer voor het binnenhalen van oude posts.
Bij Demon worden geen groepen geblockt zoals ze bij o.a. XS4All doen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ok, dan zal het wel aan mij liggen.cjdijk schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:53:
[...]
Dedicated groepen (o.a. a.b.movies, a.b.movies.divx, a.b.dvd, a.b.dvdr) hebben 2 weken retentie.
Dumpgroepen (o.a. a.b.boneless, a.b.cores, a.b.misc, a.b.nl, a.b.x) hebben 2 a 3 dagen retentie.
Check deze link: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig ook een payserver erbij heb.
Nu kan ik de volledige up- en download tegelijkertijd volledig vullen.![]()
Verder geen stress meer voor het binnenhalen van oude posts.
* GaMeOvEr laat quickpar op zijn hersenen los.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
vandaar een eweka accountje erbij genomen ,goeie retentie en lekker snelllllll.
ben alleen de prijs wel een beetje zat,ook ik ben bij quicknet aan het kijken om over te stappen.
Verwijderd
Klopt helemaal. Ik haal veel binnen via dvd.asian en die begint nu na 2 dagen al incompletes te downloaden. Voorheen was dit ong een week.GaMeOvEr schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:08:
Ligt het aan mij, of hebben we de laatste tijd (valt me in ieder geval de laatste 2 weken op) steeds brakkere retenties op newsservers?
.x wil zelfs al niet meer na een dag.
edit: En die retention check ligt er ook al uit. Gaat iets goed mis aan die kant. Hopelijk van tijdelijke aard

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:21 ]
Verwijderd
x4all voert nu al een tijdje alle groepen hoorcjdijk schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:53:
[...]
Heb namelijk 1 x de fout gemaakt door een planet abbo af te sluiten.
Ben nu wel wat voorzichtiger geworden
Ik heb het onderstaande wel gevonden maar wat bedoelen ze met die mailkicks?
Uw mailserver configureren
Als u uw mailserver gaat configureren voor gebruik met Demon, zijn de volgende aandachtspunten van belang:
De standaard-poort voor e-mailbezorging via SMTP is poort 25. Onze mailservers zullen de e-mail dan ook proberen af te leveren op poort 25 van uw computer. Zorg ervoor dat uw computer verbindingen van onze mailservers op poort 25 accepteert, anders zult u geen "mailkicks" krijgen. De IP-adressen van de machines die de mailkicks uitvoeren kunnen nog wel eens veranderen: wij raden u daarom aan om alle verbindingen vanaf machines met IP-adressen in de range 194.159.73.* te accepteren.
Het is belangrijk dat uw mailserver e-mails gericht aan uw subdomein: systeemnaam.demon.nl accepteert. Als u eigen domeinen heeft, moet uw mailserver e-mails gericht aan deze domeinen ook accepteren. Als u vergeet dit in te stellen zullen e-mails door uw mailserver retour afzender gestuurd worden.
Een MX-record moet sowieso nooit naar een IP wijzen, maar altijd naar een hostname (wat dan weer een A of AAAA-record is).kranendonk58 schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:49:
Kan iemand mij misschien vertellen of dat bij Demon Flexpress je mail MX record rechtstreeks op thuis IP mag zetten?
Heb namelijk 1 x de fout gemaakt door een planet abbo af te sluiten.![]()
Ben nu wel wat voorzichtiger geworden![]()
Ik heb het onderstaande wel gevonden maar wat bedoelen ze met die mailkicks?
Uw mailserver configureren
Als u uw mailserver gaat configureren voor gebruik met Demon, zijn de volgende aandachtspunten van belang:
De standaard-poort voor e-mailbezorging via SMTP is poort 25. Onze mailservers zullen de e-mail dan ook proberen af te leveren op poort 25 van uw computer. Zorg ervoor dat uw computer verbindingen van onze mailservers op poort 25 accepteert, anders zult u geen "mailkicks" krijgen. De IP-adressen van de machines die de mailkicks uitvoeren kunnen nog wel eens veranderen: wij raden u daarom aan om alle verbindingen vanaf machines met IP-adressen in de range 194.159.73.* te accepteren.
Het is belangrijk dat uw mailserver e-mails gericht aan uw subdomein: systeemnaam.demon.nl accepteert. Als u eigen domeinen heeft, moet uw mailserver e-mails gericht aan deze domeinen ook accepteren. Als u vergeet dit in te stellen zullen e-mails door uw mailserver retour afzender gestuurd worden.
Standaard is er reeds een MX-record op jouwsysteemnaam.demon.nl die naar de mailservers van Demon wijst.
Je mag echter probleemloos voor je eigen domeintje je MX-record (via een hostname) naar je IP-adres wijzen.
Met die mailkicks bedoelen ze dat ze alle mail voor eenadres@jouwsysteemnaam.demon.nl naar het IP gestuurd wordt, wat je op deze pagina op kunt geven. Je zult dus echter wél je mailserver in moeten stellen dat ie ook mails voor *(alles dus)@jouwsysteemnaam.demon.nl accepteert.
Hopelijk blijft dat nog wel even zo, heb 12 gig in backorder staan. En met die zwakke retentie van 1.5 dag wordt dat moeilijk :-)
American Express vraagbaak
Vreemd want hier lukt dat niet. Ik loop nog steeds tegen de bekende limiet.Stinger_Ventura schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:03:
mhhh, zit nu al een uurtje met 3 draadjes van de demon newsserver te downloaden!
Hopelijk blijft dat nog wel even zo, heb 12 gig in backorder staan. En met die zwakke retentie van 1.5 dag wordt dat moeilijk :-)
Nadat ik hem heel even er af had, kwam die maar terug met 2 draadjes.
Hij heeft wel meerdere grote bestanden gedownload met 3 continue.
American Express vraagbaak
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| 0 Mon Oct 31 11:01:18 2005 PP0a WARN MPOA Link Up 1 Mon Oct 31 11:01:18 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up 2 Mon Oct 31 11:06:15 2005 PP00 INFO SMT Session End 4 Mon Oct 31 11:07:37 2005 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow 5 Mon Oct 31 11:07:38 2005 PP0a WARN MPOA Link Down 7 Mon Oct 31 11:07:38 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 2: link down 8 Mon Oct 31 11:07:38 2005 PP0f WARN netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80424 ed8 9 Mon Oct 31 11:07:54 2005 PP0a WARN Last errorlog repeat 16 Times 10 Mon Oct 31 11:07:54 2005 PP0a WARN MPOA Link Up 11 Mon Oct 31 11:07:55 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up 14 Mon Oct 31 11:13:44 2005 PP11 INFO SMT Password pass 15 Mon Oct 31 11:13:44 2005 PP00 INFO SMT Session Begin 16 Mon Oct 31 11:14:48 2005 PP0a WARN MPOA Link Down 18 Mon Oct 31 11:14:48 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 2: link down 19 Mon Oct 31 11:14:48 2005 PP0f WARN netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80424 ed8 20 Mon Oct 31 11:15:02 2005 PP12 WARN Last errorlog repeat 78 Times 23 Mon Oct 31 11:15:03 2005 PP0a WARN MPOA Link Up 24 Mon Oct 31 11:15:03 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up 27 Mon Oct 31 11:23:14 2005 PP00 INFO SMT Session End |
Uit de vorige delen van het Demon topic begreep dat er weinig aan deze fout te doen is, behalve de commando's wan adsl rateadap off en wan adsl maxtonelimit 10. Dit helpt niet echt. Eerder poste ik m'n noise stream margins, deze waren volgens onder ander TD'er ietwat zorgwekkend. Het vervangen van de telefoonkabel tussen modem/router verhielp deze problemen (denk ik...)
upstream:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| relative capacity occupation: 106% noise margin upstream: 6.0 db output power downstream: 12.0 dbm attenuation upstream: 10.0 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd dd dd dd dd cc cb ba aa 00 tone 32- 63: 00 00 00 78 88 99 9a aa aa aa bb bb bb bb bb bb tone 64- 95: 0b bb b2 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 128-159: ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 160-191: bb bb bb bb bb bb a9 ab bb bb ba aa aa aa aa aa tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 tone 224-255: 99 88 87 77 64 25 67 77 66 54 40 00 00 00 00 00 |
downstream:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| relative capacity occupation: 98% noise margin downstream: 8.5 db output power upstream: 0.0 dbm attenuation downstream: 19.0 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd dd dd dd dd cc cb ba aa 00 tone 32- 63: 00 00 00 78 88 99 9a aa aa aa bb bb bb bb bb bb tone 64- 95: 0b bb b2 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 128-159: ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 160-191: bb bb bb bb bb bb a9 ab bb bb ba aa aa aa aa aa tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 tone 224-255: 99 88 87 77 64 25 67 77 66 54 40 00 00 00 00 00 |
Nou is mijn vraag, moet ik maar leren leven met deze onstabiele verbinding en uitkijken naar een nieuwe provider zodra het Demon-contract ten einde is of is er iets aan te doen?
en met onstabiel heb ik het over minimaal 3 resets per uur, dat de verbinding af en toe eens wegvalt maakt mij weinig uit
Ik heb je scores vergeleken met mijn scores en daarbij valt me het volgende op:driedees schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:51:
Na enkele weken een stabiele verbinding gehad te hebben, lijkt het weer ouderwets raak te zijn. De verbinding valt erg vaak weg, zonder dat hier regelmaat in lijkt te zitten. In de log van de ZyXEL 650R-31 staat de volgende melding:
code:
1 2 3 4 0 Mon Oct 31 11:01:18 2005 PP0a WARN MPOA Link Up 1 Mon Oct 31 11:01:18 2005 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up [....] 27 Mon Oct 31 11:23:14 2005 PP00 INFO SMT Session End
Uit de vorige delen van het Demon topic begreep dat er weinig aan deze fout te doen is, behalve de commando's wan adsl rateadap off en wan adsl maxtonelimit 10. Dit helpt niet echt. Eerder poste ik m'n noise stream margins, deze waren volgens onder ander TD'er ietwat zorgwekkend. Het vervangen van de telefoonkabel tussen modem/router verhielp deze problemen (denk ik...)
upstream:
code:
1 2 3 4 5 6 7 relative capacity occupation: 106% noise margin upstream: 6.0 db output power downstream: 12.0 dbm attenuation upstream: 10.0 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd dd dd dd dd cc cb ba aa 00 [...]
downstream:
code:
1 2 3 4 5 6 7 relative capacity occupation: 98% noise margin downstream: 8.5 db output power upstream: 0.0 dbm attenuation downstream: 19.0 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd dd dd dd dd cc cb ba aa 00 [...]
[...]
- de datum in de logs van je is al van bijna 2 week geleden. (staat de tijd/datum dus wel goed?)
- Je attenuation waarden zijn lager dan die van mij, dus het lijkt erop dat je ofwel dichter bij de centrale woont, of betere kwaliteit kabels hebt.
- je hebt geen vreemde dipjes in de carrierload.
- je hebt je maxtonelimit niet ingesteld staan op 10, want bij je upstream komen aardig wat 'd'-tjes voor. (heb ik er niet een tussen zitten)
- je noise margins (zowel up- als downstream) zijn lager dan ik hier heb. (up jij: 6.0, ik 8.0dB, down jij 8.5dB, ik 19.5dB)
Zo te zien heb jij een 8/1 abonnement en ik heb een 2/1, dus in elk geval de uploads kunnen we zonder meer vergelijken.
Het grote verschil wat ik nu dus zie, is dat jij een lagere signaal/ruis verhouding hebt en toch je modem een hoger aantal bits per tone wil gebruiken.
Als ik dat zo bij elkaar optel zou jouw modem ingesteld moeten staan om zo'n 920 kbit up. (upload tones bij elkaar opgeteld, beide modems op elkaar gedeeld en dat keer mijn upload)
Dit zou dus aan te passen zijn met die maxtonelimit.
Let er wel op dat die instelling gereset wordt wanneer je modem restart. (zie stukje over autoexec.net in de startpost) Probeer dus ook te kijken of je modem reset, of alleen de verbinding.
In 24.1 het venster even een tijdje open laten staan en kijken of je nadat er weer een reset plaats heeft gevonden nog steeds een verbinding hebt met het modem via telnet.
Ik vermoed dus dat dat de boosdoener is in dit geval, aangenomen dat het probleem aan jouw kant zit.
Het zou ook best kunnen dat ergens in de centrale ineens iets anders gaat en dan kun je diagnostics draaien tot je een ons weegt.
[offtopic]Nu ik zonet in mijn modem dingen bekeken heb, zag ik dat mijn connectie al meer dan 100 dagen up is...
1
2
3
4
5
| Menu 24.1 - System Maintenance - Status 22:23:03 Thu. Nov. 10, 2005 Node-Lnk Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time 1-ENET Up 95340859 91527794 0 0 0 2667:07:38 |
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Je had inderdaad gelijk over de maxtonelimit, die was dus niet ingesteld. (De d's zijn verdwenen uit de upstream margin) Ondertussen heb ik Telnet menu 24.1 een tijdje open laten staan en gezien dat de verbinding wegvalt, maar dat de verbinding met Telnet gewoon open blijft. Tijdens het wegvallen van de verbinding zie ik dan staan My WAN IP (from ISP): 0.0.0.0, na enige seconden verschijnt dan weer het goede 83.16x.xx.xx adres.
Die datum klopt inderdaad niet, ik ben op een gegeven moment gestopt met het aanpassen hiervan...
Kan het zijn dat die ZyXEL te zwak is om 6 pc's te voorzien? Anders ga ik gewoon voor de ZyXEL in bridge mode en een Sweex-routertje?
netjes, de up-time van je modem TD'er, om jaloers op te worden
[ Voor 17% gewijzigd door driedees op 10-11-2005 23:24 ]
Voor de rest is er helemaal niets gewijzigd in het huis qua telefonie, wel een nieuw telefoonsnoer tussen splitter en de router. Het oude snoer was duidelijk defect en aan vervanging toe. Het nieuwe snoer lijkt dan ook nut gehad te hebben.
@TD'er: inmiddels heb ik de autoexec.net gewijzigd, zodat de maxtonelimit en de rateadap commando's vaststaan.
[ Voor 22% gewijzigd door driedees op 11-11-2005 10:06 . Reden: extra info over FW ]
We hebben nu dus 1024/512. Werkt, na 2 weken downtime bij de migratie, nu prima. Nog altijd via BBNed.
Nu kregen we gisteren een mail:
Ze betalen 29.95 voor 1024/512 via BBned.Geachte relatie,
U neemt op dit moment via Solcon een ADSL Connect 1024/512 abonnement af. Tot ons genoegen kunnen wij u meedelen dat deze verbinding in het eerste kwartaal van 2006 een upgrade krijgt naar de snelheid 4096/1024 Kbit/s.
Snelheid afhankelijk van afstand telefoonwijkcentrale
ADSL werkt via een standaard telefoonlijn. De maximale snelheid die u kunt halen op uw adres is afhankelijk van de kwaliteit van uw telefoonlijn, maar ook van de afstand tot de telefoonwijkcentrale in uw buurt. Wij wijzen u er hierbij op dat in de praktijk kan blijken dat u de nieuwe maximale snelheid om bovengenoemde redenen niet kunt halen.
Uw maandbedrag blijft hetzelfde
Het maandbedrag van uw huidige ADSL abonnement blijft gelijk.....
Het zou me dus niets verbazen als deze snelheidsupgrade vanaf BBNed komt, en dus voor andere BBNed gebruikers ook (gaat) volgen.
Maar het zou leuk zijn, alleen vraag ik me dan af; wat gebeurd er met de 8/1 abbo's. Dan zou daar een adsl 2 abbo voor moeten komen, of gaan ze gewoon een super lage prijs hanteren.
(ok niemand weet daar het antwoord op, maar speculeren kan nooit kwaad
Ik heb het modem vanmorgen terug in bridge mode gezet om te kijken of dat de problemen op zal lossen.
Tevens ontdekte ik dat het World of Warcraft bijna altijd zorgt voor uitval van het modem, hij vernieuwt dan direct zijn lease, maar toch ben je ongeveer 30 sec offline. Ik had voor dit spel al de TCP poorten 3724 en 6112 geforwarderd naar de enige PC waarop dit spel gespeeld wordt. Op de site van WoW FAQ van Blizzard las ik dat het spel ook gebruik maakt van range 6881-6999, deze is nu ook geforwarded. Vooralsnog lijkt het erop dat ik een stabiele verbinding heb, heb als test een nachtlang 5 torrents laten lopen met alles op unlimited . In Telnet-menu 24.1 zie ik een uptime van 87 uur staan.
Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Ik speel ook WoW (alleen maar eik
Vandaag had ik wat DNS problemen, maar die zijn volgens mij alweer opgelost. Probleem is, ik kan het modem niet zomaar pingen of iets dergelijks omdat het modem in een heel ander subnet zit (voor administratie ed.) en ik liever niet daarin ga klooien.
Ik heb dus nu de copperjet met 6.00R2 firmware en die stuurt een asus wl500g aan (die het ook al een jaar lang goed doet) en ik ben nu al 15 mins online zonder disconnect, maar dat wil niks zeggen ik wacht af en ga nu wow'en om het "goed" te testen.
SletjesGeachte klant,
U hebt zich onlangs opgegeven voor het Demon Digital Voice testteam.
Wij hebben inmiddels een overweldigend aantal aanmeldingen binnen
gekregen en hebben een selectie moeten maken. Helaas moeten wij u
mededelen dat u niet geselecteerd bent.
Mmmm echt hiervoor had ik nergens last van, maar dit heb ik sinds afgelopen vrijdag.Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:09:
Posts van 5 dagen oud staan er heel vaak niet meer op. Dat de laatste maanden al zo merk ik. 2 a 3 dagen is toch echt het max dat ik terug kan bij demon.
Echt waar ook met boneless daarom vind ik het zo vreemd.
Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:09:
Posts van 5 dagen oud staan er heel vaak niet meer op. Dat de laatste maanden al zo merk ik. 2 a 3 dagen is toch echt het max dat ik terug kan bij demon.
alt.binaries.dvd has 4036925 articles, and [b]12.6[/] days of retention. alt.binaries.boneless has 749526 articles, and [b]1.4[/] days of retention. alt.binaries.sounds.mp3.full_albums has 329830 articles, and [b]22.9[/] days of retention.
't Is nogal wisselvallig inderdaad, maar voor MP3-tjes prima

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 15-11-2005 17:22 ]
Boneless is een dump groep waar men zowiezo geen retentie tijd van opgeeft. Die tijd varieerd nogal namelijk.willy83 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:18:
[...]
Mmmm echt hiervoor had ik nergens last van, maar dit heb ik sinds afgelopen vrijdag.
Echt waar ook met boneless daarom vind ik het zo vreemd.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 15-11-2005 17:22 ]
http://supernews.com/stat...aries.boneless&type=Exact << ??Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:21:
[...]
Boneless is een dump groep waar men zowiezo geen retentie tijd van opgeeft. Die tijd varieerd nogal namelijk.
Yep, da's de retentie op dit moment. Aan die groepen hangt geen garantie dat de retentie min x dagen is.
Heb je überhaupt wel garantie m.b.t. de retentie dan?Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:24:
[...]
Yep, da's de retentie op dit moment. Aan die groepen hangt geen garantie dat de retentie min x dagen is.
Sommige providers (eerder altijd wel) met payed servers geven een min retentie op van sommige groepen.Osiris schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:38:
[...]
Heb je überhaupt wel garantie m.b.t. de retentie dan?
Verwijderd
Zijn er mensen met slechte met slechte ervaringen mbt flexdsl?
Iemand enig idee of flexdsl er over een paar maanden nog is? (misschien een paar geruchten)
over flex weet ik niks.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:23:
Weet iemand of een "hopelijk 15 minuten" migratie van versatel(versatel netwerk) naar demon(tiscali netwerk) mogelijk is?
Zijn er mensen met slechte met slechte ervaringen mbt flexdsl?
Iemand enig idee of flexdsl er over een paar maanden nog is? (misschien een paar geruchten)
Ik ben op 1 november van Demon (op BBNed) gemigreerd naar Tiscali (op Tisclai/BBXL netwerk). Het was overigens gepland voor een dag eerder maar mijn aanvraag was voor 1 november dus mij hoor je niet. Het ging zo:
- Om 10 voor 10 (ik was on-line) zag ik dat ik mijn mail niet meer kon ophalen. Ik bleek geen internet te hebben. Oude modem gereset en daarna bleek het DSL lampje niet meer te branden (geen sync).
- Om 5 over 10 ging het lampje weer branden. Vanaf dat moment kon ik natuurlijk niet meer internetten omdat mijn oude modem stond te wijzen naar BBNed/Demon.
- Om 10 over tien had ik het nieuwe modem uit de doos gehaald en aangesloten.
- Om kwart over tien had ik met het boekje in de hand de Tiscali activatie pagina bereikt en iets verstandigs uit het boekje gedaan (wachtwoord of zo???). Daarna kon ik meteen weer internetten.
Geen probleem dus. Je moet zo'n 15 minuten migratie vooral goed aanvragen. Het opzeggen bij je oude provider moet je overlaten aan je nieuwe provider. Dan gaat het probleemloos. Als je dat eerst zelf doet heb je een groot probleem dat eerder 15 dagen duurt...
Excuse me... ik heb dezelfde migratie gehad, maar TweakDSL gaf duidelijk te kennen dat ik *ZELF* moest opzeggen bij Demon *NADAT* ik van TweakDSL bevestigd had gekregen wanneer zij zouden omzetten. En Demon gaf aan dat ik kon opzeggen *NADAT* ik was omgezet, omdat zij met terugwerkende kracht m'n abbo zouden opzeggen.RobbieDee schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:51:
[...]
over flex weet ik niks.
Ik ben op 1 november van Demon (op BBNed) gemigreerd naar Tiscali (op Tisclai/BBXL netwerk). Het was overigens gepland voor een dag eerder maar mijn aanvraag was voor 1 november dus mij hoor je niet. Het ging zo:
- Om 10 voor 10 (ik was on-line) zag ik dat ik mijn mail niet meer kon ophalen. Ik bleek geen internet te hebben. Oude modem gereset en daarna bleek het DSL lampje niet meer te branden (geen sync).
- Om 5 over 10 ging het lampje weer branden. Vanaf dat moment kon ik natuurlijk niet meer internetten omdat mijn oude modem stond te wijzen naar BBNed/Demon.
- Om 10 over tien had ik het nieuwe modem uit de doos gehaald en aangesloten.
- Om kwart over tien had ik met het boekje in de hand de Tiscali activatie pagina bereikt en iets verstandigs uit het boekje gedaan (wachtwoord of zo???). Daarna kon ik meteen weer internetten.
Geen probleem dus. Je moet zo'n 15 minuten migratie vooral goed aanvragen. Het opzeggen bij je oude provider moet je overlaten aan je nieuwe provider. Dan gaat het probleemloos. Als je dat eerst zelf doet heb je een groot probleem dat eerder 15 dagen duurt...
Dus ik heb zelf opgezegd nadat m'n lijn was geactiveerd en heb van Demon het teveel betaald abbonementsgeld netjes teruggehad.
Als ik zelf geen actie had ondernomen had ik nu nog rekeningen van Demon gekregen.
Je hebt gelijk. In mijn laatste zinnetje staat wel "als je zelf EERST opzegt" etc. etc. Daaraan had ik moeten toevoegen wat jij schrijft namelijk dat je achteraf moet opzeggen. Echter als je voor je migratie opzegt dan wordt in eerst instantie alleen je DSL gesloopt en kun je een paar weken niks nieuws aanvragen. Daar wilde ik teveel nadruk op leggen.Wildfire schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:59:
Excuse me...
KNIP
Dus ik heb zelf opgezegd nadat m'n lijn was geactiveerd en heb van Demon het teveel betaald abbonementsgeld netjes teruggehad.
Als ik zelf geen actie had ondernomen had ik nu nog rekeningen van Demon gekregen.
Overigens heb ik de automatische incasso teruggeboekt en Demon daarvan verwittigd.
Werkt ook heel goed.
[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 20-11-2005 22:58 ]
Een opgezegde verbinding (die dus gereserveerd/ingepland staat voor ophef/sloop) valt niet te migreren meer.
Geachte,
Hierbij ontvangt u de bevestiging van uw verzoek tot opzegging van uw
Demon DSL Express abonnement. De order is bij ons bekend onder nummer
xxxxx. U kunt de status van uw opzegging zelf bekijken op onze website:
www.dslexpress.nl (onder "Mijn DSL Express").
Gegevens opzegging:
Datum opzegging ingediend: 13-09-2005
Gewenste datum opzegging: 31-10-2005
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Verwijderd
Ik wil ook overstappen naar tweakdsl.Zij gaan namelijk een 8 mb abbo aanbieden voor maar 14,95 permaand.Dit weet ik van de eigenaar van tweakdsl die koopt namelijk met regelmaat wat bij ons in de winkel.Hij zei ook dat vanaf 1 januari er toch heel veel ging veranderen.
Maar wat ik wil weten is als ik dus migreer naar tweak en pas opzeg nadat ik de acceptatie heb van tweak dan hoef ik maar max 15 min zonder internet te zitten?
If so, dan ben ik heel blij
Lijkt me namelijk niks om mijn 4 kids te vertellen dat ze 3 weken geen internet hebben,word mijn dood als dat zo zou zijn!!
en dat vraag jij niet aan die man als ie bij jouw in de winkel staatVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:01:
Hi
.Dit weet ik van de eigenaar van tweakdsl die koopt namelijk met regelmaat wat bij ons in de winkel.Hij zei ook dat vanaf 1 januari er toch heel veel ging veranderen.
Maar wat ik wil weten is als ik dus migreer naar tweak en pas opzeg nadat ik de acceptatie heb van tweak dan hoef ik maar max 15 min zonder internet te zitten
Verwijderd
Nee vergeetteeeeeascona schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:43:
[...]
en dat vraag jij niet aan die man als ie bij jouw in de winkel staat

Wij dokken nu nog steeds 35 euro per maand voor 2 Mbit en hebben al jaren een contract daar, terwijl nieuwe mensen 30 euro voor 3 Mbit betalen. Ik wil weleens weten waarom het niet mogelijk is om voor iemand die notabene al op BaByXL zit!! niet even andere snelheden in te drukken en het incassobedrag te wijzigen. Er is namelijk verder totaal geen verschil! Ik vind het persoonlijk erg kinderachtig, aan bestaande klanten moet je juist extra zorg besteden, dankzij hen besta je nog.
Helaas ben ik ook wat te angstig om een andere provider te zoeken als ze toch niet meewerken, omdat de verbinding nu super is en ik minder leuke verhalen hoor over de prijsstunters.
grmbl... hierdoor is dus mijn verbinding rond kwart over 1 eruit gevallen en moest ik mijn modem resetten. (modem was vastgelopen, niet meer te bereiken)Geachte klant,
In de nacht van dinsdag 22 op woensdag 23 november zal er onderhoud
verricht worden aan centrale apparatuur in het DSL-netwerk van onze
DSL-partner bbned.
De werkzaamheden vinden plaats tussen 00:01 uur en 03:00 uur CET.
Als gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden gedurende
een half uur niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende
die tijd uw DSL-modem aan blijft staan. [....]
Heb ik dus net niet de 3000 uur uptime gehaald van de verbinding (dus niet modem-uptime)
Verder geen enkel probleem met Demon dus wanneer je je zelfs druk gaat lopen maken over dergelijke zaken
Mijn ervaring met Demon is dat de acties vrijwel altijd meerdere malen worden verlengt.mca2 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:48:
Ivm mijn verhuizing heb ik mijn dsl expres 1Mbit verbinding opgezegd. Het plan was om vervolgens in mijn nieuwe huisje een leuke Flexpress aansluiting te nemen: meer voor minder. Maar helaas wist de dame bij de helpdesk mij te vertellen dat deze Flexpress actie maar tot eind november loopt. Misschien dat er dan wel een nieuwe actie kwam maar daar wist ze verder niks van.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Even Speedtest gedaan....
Download 184kb
upload 74 kb
conn/min 720
ping 15
Mijn Demon verbinding is 2mb down en 1mb up
Download 202kb
Upload 82 kb
conn/min 764
ping 20
Hieruit kun je toch aannemen dat de kwaliteit van Babyxl vele malen beter is als het bbned....
Nee, je kunt alleen constateren dat BabyXL in de praktijk iets meer levert dan die 1536 kbit down om te compenseren voor de overhead die ADSL met zich meebrengt. (zo'n 10%)Von Henkel schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:06:
Ben net even bij een kennis geweest die had Demon Flexpress 1536 opgelevert.
Even Speedtest gedaan....
Download 184kb
upload 74 kb
conn/min 720
ping 15
Mijn Demon verbinding is 2mb down en 1mb up
Download 202kb
Upload 82 kb
conn/min 764
ping 20
Hieruit kun je toch aannemen dat de kwaliteit van Babyxl vele malen beter is als het bbned....
De 1024 kbit upload is in de praktijk 864 of mischien 896 kbit. (daarmee kun je trouwens in de praktijk zo'n 95 kB/s up halen)
1536/768 Flexpress is dus zo'n 82% / 88% van de snelheid van een 2/1 abonnement (bij BBned) in de praktijk.
Ja ik wil heel graag nog eens die handleiding inzien..... want ik wil ook SNMP gaan gebruiken met mijn 816-2p.Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:55:
Is er nog behoefte aan een korte uitleg hoe je snmp kan uitlezen uit de copperjet zodat je hem met mrtg kunt gebruiken? Ik heb het al eens eerder gepost maar kreeg niet veel respons.
Er waren al aardig wat geintresseerde in het vorige topic hoor, dus genoeg animo.
alavast bedankt.
[English translation below]
Dit bericht is alleen van belang voor klanten die gebruik maken
van onze usenetservice. Meer informatie hierover vindt u op
http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/newsintro.html
Geachte klant,
Op donderdag 1 december 2005 tussen 09:00 en 9:30 uur CET zullen er
werkzaamheden aan onze newsserver plaatsvinden. Deze werkzaamheden
hebben tot gevolg dat de artikelnummers van nieuwsgroepberichten op de
newsserver veranderen. Dit kan erin resulteren dat uw newsreader niet
meer juist omgaat met gelezen en ongelezen berichten, en/of een
foutmelding geeft.
Indien uw newsreader de mogelijkheid heeft om de artikelnummering te
resetten dan kunt u hiermee het probleem verhelpen. Wanneer uw
newsreader deze optie niet heeft dan zullen de berichten opnieuw
gedownload moeten worden van de newsserver. Dit kunt u doen door uzelf
af en weer aan te melden voor de nieuwsgroepen waarop u geabonneerd
bent. Mocht dit niet helpen dan kunt u ook alle berichten in die
nieuwsgroepen verwijderen, uw newsreader afsluiten en weer opstarten en
vervolgens de berichten handmatig opnieuw downloaden van de server.
Raadpleeg voor meer informatie de helpfunctie van uw newsreader.
Mocht u na bovenstaande stappen nog steeds problemen ondervinden, dan
kunt u contact opnemen met de supportafdeling. Demon verontschuldigt
zich voor enig ongemak dat de werkzaamheden veroorzaken.
[English translation]
This message is only of importance to customers who use our Usenet
service. For more information see
http://www.demon.nl/eng/support/newsgroups/index.html
Dear customer,
On Thursday December 1st 2005 between 09:00 and 9:30 CET maintenance
will take place on our news server. As a result of this
maintenance, article numbers of newsgroup postings on the server will
change. Therefore your news reader may not be able to distinguish
between read an unread messages and/or give an error message.
If your news reader has an option to reset the article numbering you can
resolve the problem with this. If your news reader does not have that
option then messages will have to be re-downloaded from the news server.
You can do this by unsubscribing and resubscribing to the news groups
you subscribed to. If this doesn't resolve the problem you must remove
all your locally stored newsgroup messages in these groups, restart your
news reader and manually re-download the messages from the server. For
more information please consult the help function in your news reader.
If you still have problems after following these steps, you can contact
the support department. Demon apologises for any inconvenience this
maintenance may cause.
-- Demon Support support@demon.nl
Verwijderd
Ik ben nu 6 maanden ongeveer bij demon.
En ik heb een 2048/1024 lijn via bbned lopen.
Echter gaan wij een dezer maanden verhuizen naar een ander huis maar wel gewoon hier in het dorp.
Hoe zit het nu kan ik nu gewoon mijn abbonement opzeggen zonder boeten. en weer verder gaan met ons contrakt in ons nieuwe huis of hoe werkt dat eigenlijk.
Ik denk dat je je verbinding moet verhuizen, als het goed is hoef je dan geen boete te betalen. Wellicht wel verhuiskosten. Misschien is het handiger als je hierover even contact opneemt met Demon zelf.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:15:
Goedenmorgen ik heb een vraag.
Ik ben nu 6 maanden ongeveer bij demon.
En ik heb een 2048/1024 lijn via bbned lopen.
Echter gaan wij een dezer maanden verhuizen naar een ander huis maar wel gewoon hier in het dorp.
Hoe zit het nu kan ik nu gewoon mijn abbonement opzeggen zonder boeten. en weer verder gaan met ons contrakt in ons nieuwe huis of hoe werkt dat eigenlijk.
Kortom: je moet de oude aansluiting door blijven betalen en een nieuwe aansluiting nemen met opnieuw een minimum contractsduur van 1 jaar/3 maanden (indien Flexpress wordt gekozen).Kan ik mijn DSL aansluiting verhuizen?
Voor verhuizing van een DSL aansluiting gelden bepaalde voorwaarden. Als u van plan bent binnen een jaar te verhuizen kunt u beter nog geen DSL Express aanvragen.
1. Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
2. Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
3. Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
4. In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
5. In beginsel zal uw nieuwe aansluiting door dezelfde DSL-partner gerealiseerd worden. Indien op uw nieuwe locatie alleen door een van Demon's andere partners geleverd kan worden is het mogelijk dat u een ander type modem ontvangt voor de nieuwe aansluiting.
6. De telefoonlijn op uw nieuwe adres moet reeds aangesloten zijn voordat u een order kunt plaatsen.
krijg ik de volgende mail terug
dus nog even lang wachten!Helaas is er momenteel geen vooruitzicht wanneer wij de huidige snelheden weer gaan aanpassen.
Wel kunnen wij u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas nog niet over geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het productportfolio dan zullen wij dit via onze website communiceren. Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent, maar indien u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.
Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Yep zelfde mailtje als toen ze met Flex-express begonnen (dat maar tijdelijk zou zijn).. Nee betaal al sinds augustus een stuk minder voor een snellere verbinding en een betere nieuwsserver via Tweakdsl. En ben stiekum blij dat ik niet afgewacht heb op de "toekomstige" aanpassingen van Demon.Rubke schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
ik net gemailed of ze nog iets gaan doen met snelheidsverhogingen of prijsverlagingen.
dus nog even lang wachten!
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Standaard e-mail die Demon altijd stuurt bij wat voor vraag over veranderingen aan de dienstverlening dan ook. Zelfs een dag voor het bekendmaken van nieuwe zaken gebruiken ze deze nog.Rubke schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:15:
ik net gemailed of ze nog iets gaan doen met snelheidsverhogingen of prijsverlagingen.
[...]
dus nog even lang wachten!
Verder snap ik niet waarom adsl2 zo belachelijk goedkoop is terwijl adsl1 veel minder snelheid bied terwijl je daar veel meer voor betaald
Geen wonder dat je denk dat er niemand geintresseerd is in de SNMP verhaal.
Iedereen die positief reageert, dat lees je niet. (mannetje of 5 tot 8 hebben al gereageerd, ook in vorige topic al!!
[ Voor 59% gewijzigd door bdegroot op 30-11-2005 17:44 ]
gr
Ik wil me hier bij aansluiten.bdegroot schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:42:
Bor de Wollef check een paar postings terug!! over SNMP!!
Geen wonder dat je denk dat er niemand geintresseerd is in de SNMP verhaal.
Iedereen die positief reageert, dat lees je niet. (mannetje of 5 tot 8 hebben al gereageerd, ook in vorige topic al!!
Ik heb hier erg veel interesse in en hoop dat je nog een how-to wil maken.
[ Voor 9% gewijzigd door [ash] op 01-12-2005 18:21 ]

edit: nog steeds gecapped maarja is een goed begin
spokje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:04:
Hmm, headers binnenhalen gaat hier nog steeds crap. Dan weer 160, dan weer 80
Downloaden dus maar niet geprobeerd..
[ Voor 109% gewijzigd door RambOo op 01-12-2005 21:09 ]

Downloaden dus maar niet geprobeerd..
Verwijderd
Dit topic is gesloten.