Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:01:
[...]

Klinkt alsof je erg veel last hebt van overboeking..
Bel eens met demon en laat ze je lijn en de switch waar je aan hangt monitoren..
In de praktijk zou je namelijk, zelfs met overboeking, niet op zo'n volle switch moeten hoeven te hangen, ookal mogen ze dat (officieel) wel doen (zie voorwaarden)...
En wat die switch betreft, wellicht ben je overgeprikt tijdens dat onderhoud...
Maar het is in ieder geval iets dat ze voor je moeten oplossen.
Bij het melding maken dus wel heel duidelijk zijn op welk moment je dit constateerde, anders krijg je de standaard antwoorden terug als: pc direkt op modem, modem direkt bij lasdop/isra, splitter ertussenuit, enz...
Het beste vraag je direkt door naar de tweedelijns helpdesk, dan heb je iig te maken met mensen met meer kennis van zaken dan (vaak) studenten die alleen maar het question&response systeem doorlopen kunnen...
En als je met iemand gesproken hebt, vraag ze even naar hun naam. Scheelt weer in het vervolg van de probleemoplossing, mocht het een slepende situatie worden.
Dat had ik inmiddels gedaan, maar een tweede lijns krijg je echt niet direct aan de lijn.
Kreeg de helpdesk aan de lijn, zeer onbeschoft persoon, liet me niet eens uitpraten en hij was behoorlijk gefrustreerd. :P Duidelijk uitgelelgd wat het probleem is , met de toegevoegde info.
Nagevraagd wat hij bij de call heeft gezet, en wat denk je ? Hij luistert maar half, dus nog maar een keer uitleggen ;) Maar goed, het komt er op neer dat ik terug gebeld wordt door de tweede lijns, omdat ik een speedtest heb opgestuurd, er zijn nog 10 wachtende voor mij, dus afwachten dus.
Vind het allemaal erg jammer, zeker omdat ik 1,5 jaar een zeer stabiele lijn had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:33

Polycom

Poes van goud

Ligt het aan mij of zijn de prijzen gewoon ontzettend hoog?
i.v.m andere providers zeker, wat maakt dit internet zo bijzonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:08:
Ligt het aan mij of zijn de prijzen gewoon ontzettend hoog?
i.v.m andere providers zeker, wat maakt dit internet zo bijzonder?
Omdat de lijn behoorlijk stabiel is was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook last van ubertrage downloadsnelheden.

Er wordt nu toegegeven dat het in de regio Eindhoven redelijk belabberd is.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:31:
Ik heb hier ook last van ubertrage downloadsnelheden.

Er wordt nu toegegeven dat het in de regio Eindhoven redelijk belabberd is.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren..
Toegegeven ? Door de helpdesk van Demon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik dacht al dat het aan mij lag sinds vanmiddag of gister hier ubertrage snelheden. 1-5KB/s download. Upload is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:03:
Ik dacht al dat het aan mij lag sinds vanmiddag of gister hier ubertrage snelheden. 1-5KB/s download. Upload is wel goed.
Heb je ook de contact gehad met de helpdesk ? Hoe meer meldingen , hoe beter ;) (lees sneller aktie demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Wat een ubertrage verbinding in Eindhoven zeg.... :( :( :( 11kbs
Er is iets aan de hand regio EHV. Een jaar vlekkeloos gewerkt..

Maar sinds vorige week..gaat het downhill. 24 uur offline geweest...
Maandag maar eens helpdeske bellen ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

Toegegeven ? Door de helpdesk van Demon ?
Laten we iig zeggen dat ze weten dat er in Eindhoven problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Hmm op klokslag 0:00 uur is de verbinding hier weer voor een paar sec weggevallen.
Het was mij al een paar dagen opgevallen, dus nu had ik 2 FTP-downloads lopen en beide waren afgebroken op precies 0.00 uur. Geen idee hoelang het weg was, want ik had er bij het internetten niet echt last van, maar wget was er in elk geval op vast gelopen.
Meer mensen die hier "last" van hebben?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je het zegt ... volgens mij had ik dat vandaag ook ineens. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ook met slechte newserver prestaties? ben nu al meer dan 24 uur aan het downloaden en heb ongeveer 400 mb binnen van news.demon.nl, wat overeenkomt met ongeveer 5kb/s. Zo traag over zo'n lange periode lijkt me echt belachelijk :?

normale snelheden liggen dus nog wel hoger, alleen usenet is zo onwijs traag...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Ikzelf gebruik News leecher...5 Gb in 14 uur....Max. download is 100Kb over 2 lijnen van 50 kb...Ik zou deze lijnen wel begrenzen, zodat 100 maar max mogenlijk is...en niet meer dan 2 lijnen tegelijk..(dan valt hij er al vaak uit) met de melding too many connections.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12

Japser

Jeej!

Nou hier in Arnhem is t ook bijzonder brak aan t worden. PC opstarten, geen i-net, alle settings gewoon goedstaan. Modem resetten, werkt t weer. Dan flikkert i-net dr opeens weer uit, probeer je de internetgateway te disablen om em vervolgens weer te enablen , krijg je melding dat dat niet kan ivm een connect/disconnect operation die dan aan de gang zou zijn. Modem dus weer resetten, werkt t wel weer.

T'is mooi ruk op deze manier voor 65,- p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:51
Niet hier klagen, maar bij Demon. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Net naar de Sales afdeling van DEMON gebeld over ADSL2+.
Hij zei dat dat pas medio 2006 wordt aangeboden..

Is somebody not editing what I'm saying here???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Von Henkel schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:48:
Ikzelf gebruik News leecher...5 Gb in 14 uur....Max. download is 100Kb over 2 lijnen van 50 kb...Ik zou deze lijnen wel begrenzen, zodat 100 maar max mogenlijk is...en niet meer dan 2 lijnen tegelijk..(dan valt hij er al vaak uit) met de melding too many connections.....
Too many connections geeft ie hier echt heel vaak terwijl ik dan toch echt met 2 connecties verbonden ben. Ik ben wat betreft retentie redelijk tevreden, wat betreft stabiliteit en snelheid absoluut niet.

Zo net heeft internet hier er weer de hele middag uit gelegen :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:34
Vandaag ook al 6 keer gedisconnect geweest van irc. maar msn/FF/ftp werkte dan niet meer. Na paar minuten doet ie het weer. Ook is het hier een stuk trager (En het is al zo traag :( )

Enig idee wat ik hiermee aan moet?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12

Japser

Jeej!

Mja ik heb er ook weer een klein uur uitgelegen net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is hier sinds ongeveer 12 uur vanmiddag tot nu toe erg slecht. Internet knalt er vaak uit en als ik verbinding heb is het erg traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Eindhoven is het ook nog steeds bagger..

Het klappert hier als de nete. :(

Ze zeiden vandaag dat ze er mee bezig waren.

Laat ze maar eens opschieten. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Volgens xs4all is het al opgelost? Compleet niks van gemerkt hier.
Zit iig nog steeds te wachten. Surfen is overdag bijna onmogelijk. (traaaaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
heb ook last van trage verbinding hier in eindhoven maar met een max van ongeveer 25kb/s kan ik geloof ik niet klagen als ik de rest hier zo lees. hij is iniedergeval nog bruikbaar het grootste deel van de tijd.
gisteren avond en eergisteravond rond 2 uur ofzo had ik wel weer mijn gewoonlijke 700kb/s voor even.
is al since donderdag avond zo.

geloof alleen niet dat demon zelf er veel aan kan doen. hun zijn ook afhankelijk van de netwerk provider hier in eindhoven voor zover ik weet.
kwestie van afwachten lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 23-10-2005 16:05 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Countess schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:03:
heb ook last van trage verbinding hier in eindhoven maar met een max van ongeveer 25kb/s kan ik geloof ik niet klagen als ik de rest hier zo lees. hij is iniedergeval nog bruikbaar het grootste deel van de tijd.
gisteren avond en eergisteravond rond 2 uur ofzo had ik wel weer mijn gewoonlijke 700kb/s voor even.
is al since donderdag avond zo.

geloof alleen niet dat demon zelf er veel aan kan doen. hun zijn ook afhankelijk van de netwerk provider hier in eindhoven voor zover ik weet.
kwestie van afwachten lijkt me.
Yoh, hoe kan je aan die mega max snelheid van 25kb/s... ;) ;)
Ik heb maar 2.7 KByte/sec.. :( :( momenteel
Wie weet het garantieplan uit z'n hoofd!!...dat wil zegguh dat we ons duurverdiende centjes terugkrijgen als het TE lang gaat duren...

Of valt het onder het motto: Pech geld weg :/

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou, ik heb nu ook maar eens de stoute schoenen aan getrokken en een pissig mailtje naar Demon gestuurd. Ik heb uitleg gevraagd over hun prijs/prestatie beleid, de kinderachtige houding bij het migreren van DSL Express naar Flexpress, nieuwsgroepen met maar 2 pipes, en gebrek aan support voor ADSL2 en VOIP. In bewoordingen heb ik ze verteld dat ze goed bezig zijn om bestaande klanten weg te jagen en nieuwe klanten niets te bieden. En ik heb aangegeven dat ik geen standaard "wij zijn continu bezig bla bla bla" antwoord verwacht.
Goed, wellicht haalt het niets uit, maar ik begin nu toch wel te twijfelen hoeveel langer ik nog bij Demon zal blijven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is er nog behoefte aan een korte uitleg hoe je snmp kan uitlezen uit de copperjet zodat je hem met mrtg kunt gebruiken? Ik heb het al eens eerder gepost maar kreeg niet veel respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
Microkid schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:52:
Nou, ik heb nu ook maar eens de stoute schoenen aan getrokken en een pissig mailtje naar Demon gestuurd. Ik heb uitleg gevraagd over hun prijs/prestatie beleid, de kinderachtige houding bij het migreren van DSL Express naar Flexpress, nieuwsgroepen met maar 2 pipes, en gebrek aan support voor ADSL2 en VOIP. In bewoordingen heb ik ze verteld dat ze goed bezig zijn om bestaande klanten weg te jagen en nieuwe klanten niets te bieden. En ik heb aangegeven dat ik geen standaard "wij zijn continu bezig bla bla bla" antwoord verwacht.
Goed, wellicht haalt het niets uit, maar ik begin nu toch wel te twijfelen hoeveel langer ik nog bij Demon zal blijven.
Joh ga je zelf niet lopen frustreren, en die frustratie wordt mogelijk nog erger als je antwoord hebt gekregen van Demon, maar stap gewoon lekker op.
Vanaf woensdag zit ik bij een ander, ik ga niet wachten tot dat Demon de tijd eens een keer rijp vind om wat aan de prijzen te gaan doen.
Ik denk overigens, dat de prijzen van nu een bewust beleid is van Demon, eerst met een lage prijs veel klanten binnen halen, en dus kiezen voor een kleinere winst, en dan later wel de winst te pakken door de prijzen hoger te houden. (Zo bekijk ik het althans)
Dit kunnen ze makkelijk doen want de meeste mensen stappen toch niet zo snel op ivm al het (gedoe) wat er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

markmart33 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:41:
[...]
Joh ga je zelf niet lopen frustreren, en die frustratie wordt mogelijk nog erger als je antwoord hebt gekregen van Demon, maar stap gewoon lekker op.
Ik zou wel willen, maar ik draai hier een mailserver, dus heb ik een vast IP adres nodig en wil ik de downtijd zo kort mogelijk laten zijn. Tevens zit ik hier nog met een ISDN infrastructuur. Anders was ik al overgegaan naar een adsl+telefonie provider.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Als je bijvoorbeeld bij Wanadoo Family een telco telco procedure doet dat ben je waarschijnlijk maximaal een uur down.
Maar ja je hebt nog ISDN dan wordt het inderdaad lastiger.
Ik heb 2 jaar terug er al voor gekozen om 1,5 maand offline ( was zwaar toen :) ) te zijn om weer van me ISDN af te komen.
Dus 1 keer ff doorbijten dan heb je later het gemak er van en je houdt ook nog eens een hoop geld in je zak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tja, daar zit ik ook aan te denken. Maar dan nog moet ik m'n huidige Siemens Gigaset ISDN centrale vervangen door een Siemens analoge centrale á 150 euro.... (gigaset SL150)
Het zou al een stuk makkelijker zijn als ik ergens een analoog Zyxel ADSL modem op de kop kan tikken. Die analoge telefoon zet ik dan wel even in de meterkast :)

[ Voor 38% gewijzigd door Microkid op 23-10-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Microkid schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:07:
Het zou al een stuk makkelijker zijn als ik ergens een analoog Zyxel ADSL modem op de kop kan tikken. Die analoge telefoon zet ik dan wel even in de meterkast :)
Vanaf woensdag heb ik er 1 te koop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

markmart33 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:14:
[...]
Vanaf woensdag heb ik er 1 te koop. :*)
Nice. Blijf ik nog met 1 vraag zitten: als KPN mij overzet naar analoog, moet Demon dan ook nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Nou dat is het dus grote probleem, want je kan dit alleen doen volgens mij door eerst je abbo op te zeggen en dan weer aan te melden.
Dus als je dan toch bezig bent kan je gelijk voor een goedkopere provider kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:55:
Is er nog behoefte aan een korte uitleg hoe je snmp kan uitlezen uit de copperjet zodat je hem met mrtg kunt gebruiken? Ik heb het al eens eerder gepost maar kreeg niet veel respons.
Ik wil best nog wel een keer reageren dat het mij interessant lijkt en je hoeft helemaal niet een compleet als folder gelayout-te stap-voor-stap-handleiding te maken. Gewoon je mrtg-config en eventueel dingen die je aan of uit moet zetten in het modem en waar je dat doet.
Dan wil ik het wel opnemen in de startposts, incl vermelding van je naam.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
yay het is nu 3 uur snachts en ik kan weer snel downloaden!

maarja het is 3 uur snachts, en de meeste mensen slapen en ik hoor dat ook te doen eigenlijk.
ik probeer het als ik wakker word nog wel een keer, hopenlijk blijft het goed, maar ik heb mijn twijfels.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
hier max ~160KB/s , maar dat is 's morgens en 's nachts de afgelopen dagen ook al zo geweest. Heb 4mbit, dus normaal haal ik +400KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de avond en nacht gaat het goed, overdag en in de avond is het bagger. Nog steeds geen telefoontje gehad van de 2de lijns. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
het is nu 9 uur en ik heb nog 660kb/s op speedtest.nl
dat is bijna normaal (normaal ongeveer 700)

hopenlijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:06:
in de avond en nacht gaat het goed, overdag en in de avond is het bagger. Nog steeds geen telefoontje gehad van de 2de lijns. :'(
Een voordeel:
Ze kunnen dan niet zeggen dat het aan je bedrading ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:29:
[...]
Een voordeel:
Ze kunnen dan niet zeggen dat het aan je bedrading ligt :)
Daarom bellen ze ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
Mijn verbinding is de laatste dagen ook niet echt beter geworden..
up en download en ping zijn wel ok met speedtest

maar de connections.. 22 / min:S normaal dikke 1500

naar een site gaan en laden is gewoon vervelend..kan je weer even drinken pakken in sommige gevallen..

lees dat veel mensen ook al dagen last hebben van brak internet..

maar als er zoveel mensen klachten hebben.. is er dan niet iets waarmee we samen
naar demon kunnen stappen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe het kan komen dat ik maar met 2 kb/s ofzo van news.demon.nl kan downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem lijkt verholpen te zijn. Mijn snelheden zijn weer normaal ;)
Kreeg van de helpdesk van demon de volgende mail :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Inmiddels hebben we van onze DSL partner te horen gekregen dat er
een storing was in Eindhoven met als symptoom een zeer trage verbinding.

Onze excuses voor dit ongemak. Mocht het probleem niet zijn verholpen,
verzoek ik u contact op te nemen met onze helpdesk of hierop te replyen.

Ik ga er vanuit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent,
maar indien u nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hier ook goede snelheden op dit moment. de oude vertrouwde +400KB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Ben bijna twee jaar tevreden klant bij Demon (512/256) geweest maar ga nu over naar Tweakdsl (3/1) voor dezelfde prijs van 19.95. Bij het aanvragen wordt gevraagd om het 'kenmerk DSL lijn' van de vorige provider, Demon dus, weet iemand wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

BigSurf schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:50:
Ben bijna twee jaar tevreden klant bij Demon (512/256) geweest maar ga nu over naar Tweakdsl (3/1) voor dezelfde prijs van 19.95. Bij het aanvragen wordt gevraagd om het 'kenmerk DSL lijn' van de vorige provider, Demon dus, weet iemand wat dat is?
Kenmerk DSL lijn of Service ID is het nummer van je lijn in de centrale, gewoon ff vragen bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ga naar Quicknet :) 3/1 voor €17.50 (normaal €21 daar).
Per wanneer kan ik nu overstappen? 1 december? 1 januari? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
'kenmerk DSL lijn' is niet persé nodig vermoed ik. Tiscali vraag er immers niet om bij overstap ook.

Mogelijk dat dit gevraagd wordt omdat BBned het persé wil hebben als je naar hun netwerk overstapt elders vandaan middels telco-telco. Hebben ze het ook hier in de vragen laten staan misschien :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Nou, hele lange reply terug van Demon:
1) Over de verschillende bedragen voor de verschillende paketten die demon aanbied aan haar klanten is het voor mij helaas niet mogelijk om daar een uitspraak over te doen daar dit ontwikkelingen zijn die in de toekomst plaats zullen vinden, om die reden kan ik u het beste verwijzen naar onze website, daar op onze website(http://www.dslexpress.nl) deze ontwikkelingen het eerst gemeld zullen worden.

2) Het intern binnen demon overstappen van een dsl express naar een flex express verbinding is niet mogelijk daar deze aanbieding door een speciale lijn provider wordt geleverd.
Om die reden spreken we dus ook niet van een "interne migratie" maar van een compleet nieuwe verbinding.
Het behouden van de systeemnaam is in sommige gevallen mogelijk in overleg met de afdeling customer service.
Het opzeggen van een huidige dsl express verbinding heeft een opzeg periode van 1 maand.
Het aanvragen van een nieuwe verbinding duurt gemiddeld 3 weken, die periode bij elkaar opgeteld komen we inderdaad op gemiddeld 6/7 weken.

Mocht u nog meer vragen hebben over dat tracject, dan kunt u die natuurlijk ten alle tijde stellen, echter ga ik er vanuit dat met deze uitleg duidelijk is geworden dat de "interne migratie" zoals volgens u door de opta beschreven niet van toepassing is.

3) Het terugbrengen van het aantal poorten per klant is bedoeld als tijdelijke oplossing voor de problemen die sommige klanten ondervinden met de bereikbaarheid van de nieuwsserver. Demon werkt aan een structurele oplossing.
Voor de ontwikkelingen op dit gebied wil ik u verwijzen naar onze website op adres:
http://www.dslexpress.nl

4) Ik kan u gelukkig melden dat demon zeker op de ontwikkelingen niet achter de feiten aan loopt, demon kiest er voor om elke ontwikkeling goed uit te werken zodat voor alle klanten die er voor kiezen om gebruik te gaan maken van deze dienst, een zo goed mogelijk werkende dienst te bieden.
Om die reden heeft demon er ook voor gekozen om deze dienst [ADSL2] eerst uitvoerig te testen en uit te werken, dit is de reden waarom deze dienst nog niet beschikbaar is, natuurlijk zijn wij wel constant bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten zodat voor de demon klanten altijd hoogstaande kwaliteit geleverd kan worden.

5) Voor punt 5 geld het zelfde als voor punt 4. [VoIP]

Echter geld voor alle ontwikkelingen: daar demon altijd bezig is de dienstverlening voor haar klanten te verbeteren en dat deze ontwikkelingen worden gemeld op onze website, het adres van onze website is:
1) Wederom bla bla zie onze website
2) Als ze weten dat opzeggen 1 maand kost, een aansluiten 3 weken, kunnen ze de aansluiting toch gewoon 3 weken voor opzegging inplannen en de aansluiting direct uitvoeren na de opzegging? Wat is daar nou zo moeilijk aan?
3) Tijdelijk. ja ja, het is al ruim een jaar zo.
4) Testen is goed, maar diverse andere providers bieden wel reeds succesvol ADSL2 aan
5) Idem voor VoIP.

Ik ben weg bij Demon. Tiscali, here I come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Microkid schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:
Ik ben weg bij Demon. Tiscali, here I come :)
Heel verstandig. Niet dat ik Demon zo slecht vind maar omdat de prijs op dit moment achter de feiten aanloopt. Dat verhaal over Flex op een ander platform is gewoon kul. En al zou het op een ander platform zijn dan kan overstappen binnen 15 minuten. Dat is namelijk de tijd die de monteur in de centrale (verdeler) nodig heeft om jouw kruisverbinding in een poort van een andere provider te steken. Niet naar Wanadoo gaan hoor. Die zijn heel eng.

Mijn hot-cut, zoals dat in Telco termen heet, zal 31 oktober plaatsvinden.

Still counting. 6 to go. Dan zit ik ook bij Tiscali.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieDee op 26-10-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze even wachten met ADSL2+, daar ben ik het wel mee eens. Ik stap ook liever in als het goed werkt, en het is natuurlijk ook beter voor Demon, want als zij een product met allerlei kinderziektes introduceren krijgen ze ook weer bakken vol klachten binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weg bij Demon, alleen stap ik over op SpeedLinq, nadeel van Tiscali vind ik is dat je contract steeds met een jaar verlengt wordt, bij SpeedLinq kan je na een jaar per maand opzeggen.

De prijs is €25 voor 5mbit/1mbit, is wel een stuk beter dan de €29 die ik betaal voor 1024/512.... En SpeedLinq neemt de lijn gewoon over van Demon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

3) Het terugbrengen van het aantal poorten per klant is bedoeld als tijdelijke oplossing voor de problemen die sommige klanten ondervinden met de bereikbaarheid van de nieuwsserver. Demon werkt aan een structurele oplossing.
Voor de ontwikkelingen op dit gebied wil ik u verwijzen naar onze website op adres:
Hoe lang hebben ze die zogenaamde maatregel nu al? Volgens mij al echt meer dan een jaar namelijk. In mijn ogen is het gewoon permanent en geen maatregel ivm met problemen rond bereikbaarheid maar gewoon de vorm van het contract dat demon met de newsprovider heeft. Daar heb ik natuurlijk geen bewijs voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven heeft weer een schrale verbinding.

Mijn verkeer wordt nu weer via tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net [82.161.247.13] geleid waardoor mijn downloadsnelheid weer erg belabberd is.

Wanneer mijn verkeer geroute wordt via tc1-core-1-ge-1-0-3-30.router.nl.demon.net [82.161.247.5] dan werkt alles naar behoren.

Deze kennis is reeds maandagmiddag doorgegeven aan Demon. :(

Wanneer fixen ze het nu??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Microkid schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Nice. Blijf ik nog met 1 vraag zitten: als KPN mij overzet naar analoog, moet Demon dan ook nog wat doen?
Ja dan moet Demon ook nog wat doen. Want net zoals jij je telefoonlijn in een ander type poort moet steken (je had een ISDN poort in je centrale en je zoekt nu analoge telefooninfra voor bij jou thuis) moet Demon de boel ook omprikken naar een analoge poort in de wijkcentrale (ze hebben ISDN poorten en analoge poorten). En geloof me: dat omprikken doen ze niet zo maar. Inderdaad moet je eerst je KPN lijn omzetten van ISDN naar analoog. Heb ik laatst nagevraagd wat dat bij KPN kost want ik zit met hetzelfde probleem (ik heb ook ISDN). Kost 75 Euro....

Vervolgens zou je een wijziging bij Demon moeten doorgeven en dan krijg je ($$$??) van hun een ander modem. Alleen kun je er donder op zeggen dat je met een ADSL onderbreking van enkele weken zit. Als het niet langer is. Want op het moment dat jij ADSL aanvraagt op een "type analooog lijn" die bij KPN nog bekend is als "type ISDN" wordt je aanvraag bij KPN gewoon afgewezen. Hij wordt pas geaccepteerd als die lijn bij KPN ook als "analoog" bekend is. Dat is in de praktijk een week of 3 nadat die technisch gezien is omgezet.

Overigens zijn er een heleboel DSL providers die geen "telefonie aanbieding" hebben op lijnen die ISDN zijn. In ieder geval Wanadoo en UPC. Dat scheelt ze dus ISDN poorten in alle wijkcentrales.

Voor zover ik weet kan alleen Tiscali dat wel. Dat heb ik dus in gang gezet. Hieronder meer over Tiscali (er is ook een appart tweakers topic over). Je kunt ook overwegen Internet met Telefonie over de kabel te gaan. Ik weet dat Casema dat doet (maar je moet net in hun gebied wonen). En ik ben niet erg onder de indruk van Casema. Kennissen hier in Utrecht gebruiken het en de Telefonie is in ieder geval naar tevredenheid. Ik moet hun ouwe K(*&$% PC opnieuw installeren en dan kunnen ze misschien ook wel internetten. 8)7

Ik heb dus een ommezwaai aangevraagd bij Tiscali. Ik heb een ISDN lijn en heb inmiddels ook al een ISDN modem van Tiscali ontvangen. Maandag verwacht ik dat mijn ISDN lijn in de centrale wordt omgestoken van de Demon (BBNed) poort naar een Tisclai (BabyXL) poort. Dan doet mijn internet het dus niet meer maar het modem staat klaar en ik verwacht binnen een half uur weer on-line te zijn met Tiscali. Ik heb inmiddels ook Tiscali Telefonie aangevraagd en heb reeds een Tiscali telefoonnummer ontvangen. Ik verwacht maandag of uiterlijk dinsdag de codes die je nodig hebt om dat nieuwe nummer te activeren. Dit heet bij Tiscali "Telefonie Basis". Ik steek dan een analoge telefoon in een voice poort op het Tiscali modem. Ik kan dan nog steeds bellen en gebeld worden met mijn oude KPN ISDN nummer(s). Maar na activatie van mijn Tiscali nummer zal ik al mijn uitgaande gespreken via Tiscali laten lopen (want bellen naar vast is gratis). Zodra Telefonie Basis actief is kan ik ook Telefonie Totaal aanvragen. Ik laat Tiscali dan tegen eenmalige kosten van 30 Euro mijn KPN nummer (ISDN hoofdnummer) porteren van KPN naar Tiscali. Daarmee wordt mijn ISDN abonnement, wat maandelijks zo'n 26 Euro kost, bij KPN opgezegd. KPN zal mijn lijn dan afkoppelen van hun telefonie infrastructuur terwijl mijn lijn aan de Tiscali kant (en bij mij thuis) nog wel in een ISDN poort steekt. Mijn ISDN quatrovox centrale doet het dan niet meer en ik kan nog 1 analoge telefoon in de andere poort op het ISDN modem prikken. Ik ben nog steeds bereikbaar op mijn oude KPN nummer.

Ik ben via marktplaats op zoek naar een analoge centrale. Gek genoeg (not) worden er op dit moment veel ISDN centrales aangeboden... :*)

Als ik tenslotte weer terug zou willen met mijn telefonie naar KPN (kan het me niet voorstellen) dan moet ik me weer als nieuwe klant bij ze melden. De "entreekosten" zijn dan voor een analoge lijn 47,55. Voor een ISDN lijn (maar dat wil niemand meer tegenwoordig) zijn ze meen ik minder dan de helft... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

RobbieDee schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:50:
Vervolgens zou je een wijziging bij Demon moeten doorgeven en dan krijg je ($$$??) van hun een ander modem. Alleen kun je er donder op zeggen dat je met een ADSL onderbreking van enkele weken zit. Als het niet langer is. Want op het moment dat jij ADSL aanvraagt op een "type analooog lijn" die bij KPN nog bekend is als "type ISDN" wordt je aanvraag bij KPN gewoon afgewezen. Hij wordt pas geaccepteerd als die lijn bij KPN ook als "analoog" bekend is. Dat is in de praktijk een week of 3 nadat die technisch gezien is omgezet.
Grappig, want ik sprak met een techneut van Tiscali en die adviseerde zelf om eerst Demon op te zeggen, de dag daarna de KPN mijn ISDN naar analoog om te laten zetten, en de dag daarna Tiscali te activeren. Volgens hem kon dat allemaal binnen een paar dagen, ondanks dat ik nu nog met ISDN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Snelheid is weer bagger hier in Eindhoven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Grappig, want ik sprak met een techneut van Tiscali en die adviseerde zelf om eerst Demon op te zeggen, de dag daarna de KPN mijn ISDN naar analoog om te laten zetten, en de dag daarna Tiscali te activeren. Volgens hem kon dat allemaal binnen een paar dagen, ondanks dat ik nu nog met ISDN zit.
Opzeggen kan je op wachten en heb je nog DSL. Omzetten ISDN naar POTS doet KPN zo'n 5 werkdagen over. Daarna nieuwe ADSL aanvraag kan je in 5 werkdagen bij Tiscali (of op Tiscali netwerk) weer DSL hebben inderdaad.

Meest optimale situatie met strak plannen en veel communiceren met de diverse bedrijven.

ISDN1 geen slimmere optie? Even KPN bellen en kost een stuk minder dan de eenmalige €75 euro 'remigratie kosten' voor ISDN --> analoog omzetting ook. Maandlasten stuk lager voor ISDN1 en je levert alleen 2 nummers in + de mogelijkheid om twee gesprekken tegelijk te voeren.

@RobbieDee

Vergeet je de maandelijkse toeslag niet a €9.95 voor de koperlijn? Je maakt dus €26 (ISDN2) - €9.95 winst per maand.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

heeft er iemand ook ooit daadwerkelijk het geld van zijn creditfactuur ontvangen van demon???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:00:
Snelheid is weer bagger hier in Eindhoven :(
Yep, hier ook. Je upload is prima zeker??

En je verkeer wordt geroute via tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net [82.161.247.13] ?

Kan je zien dmv "pathping www.nu.nl" bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyberpope schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:11:
heeft er iemand ook ooit daadwerkelijk het geld van zijn creditfactuur ontvangen van demon???
Welke creditfactuur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op het moment dat je overstapt via een telco-telco provider, zegt demon in verbinding zonder enige opzeg termijn op. En dna krijg je dus ook een mooie credit-factuur thuis. Deze heb ik ook gehad, maar nooit het geld dat erbij hoorde. Zal eens gaan mailen. Heb de factuur natuurlijk weggegooid |:(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Microkid schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Dat krap plannen en afstemmen tussen de verschillende partijen lijkt me een hele toer en ik denk dat niemand (ook Tisclai niet) garandeert dat dit probleemloos werkt. Bovendien heb jij er kennelijk 75 Euro voor over om eerst naar analoog over te gaan met de kans dat je lang geen internet hebt.

Ik ga er vanuit dat Tiscali telefonie prima werkt. En dat ik KPN niet meer nodig heb. Balen inderdaad dat ik dan nog steeds die schandalige 10 Euro p/m moet afdragen voor het koper. Jij gaat waarschijnlijk voor safe en behoud je KPN Budget abonnement (en nummer) voor je inkomende gesprekken terwijl ik liever bel en gebeld wordt op mijn oude ISDN nummer dat ik naar Tiscali laat porteren.

Overigens blijf ik bij mijn stelling (maar dit is wijsheid van ruim een jaar geleden) dat KPN de aanvraag voor een DSL signaal op een analoge lijn die op dat moment nog ISDN is, keihard teruggeeft aan de aanvrager. En dat het tenminste 3 weken duurt voordat ze in hun systemen aan de ingang van het ADSL leveringproces zien dat die lijn inderdaad analoog is geworden. Ik geef toe dat er sindsdien onder invloed van OPTA het nodige is veranderd. Zo heeft KPN "telco - telco migraties" ook heel lang gefrusteerd. Dat loopt nu gesmeerd. Dus misschien kunnen ze lijn-type wijzigen nu ook binnen redelijk termijn verwerken (1 dag outage lijkt me inderdaad acceptabel).

Nu maar hopen dat OPTA iets aan dat tientje voor de koperlijn gaat doen. Gezien de nieuwe prijstelling van Tiscali zit dat er aan te komen. Bij Telefonie Totaal steekt Tiscali die 14,90 straks gewoon in zijn zak terwijl het 10-tje van KPN wel eens door de helft zou kunnen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:10:
[...]
ISDN1 geen slimmere optie? Even KPN bellen en kost een stuk minder dan de eenmalige €75 euro 'remigratie kosten' voor ISDN --> analoog omzetting ook. Maandlasten stuk lager voor ISDN1 en je levert alleen 2 nummers in + de mogelijkheid om twee gesprekken tegelijk te voeren.

@RobbieDee

Vergeet je de maandelijkse toeslag niet a €9.95 voor de koperlijn? Je maakt dus €26 (ISDN2) - €9.95 winst per maand.
Ja bjck, Ik weet van die € 9,95 voor het koper. Schandalig.

Maar € 9,95 is nog steeds een stuk minder dan maandelijks € 21,13 voor ISDN1 of € 26,13 voor ISDN2. Bovendien betaal je voor de overstap van ISDN2 naar ISDN1 ook nog eens € 28,83*. * Dit geldt zowel bij een nieuwe aansluiting als bij overstap van ISDN2 naar ISDN1.

Dus qua onderbreking van je Internetaansluiting is dat een slimme oplossing. Zeker als je je ISDN apparatuur wilt blijven gebruiken. Maar als je zoals ik wilt blijven bellen met je oude KPN nummer dan is Tiscali Totaal de optie.

Bovendien zie ik nog even niet hoe MicroKid zijn ISDN centrale in combinatie met de Tiscali Telefonie gaat gebruiken. Een ISDN centrale kun je niet op de analoge voice poorten van het modem aansluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik begreep van een collega dat er zeer binnenkort eindelijk snelheden omhoog gaan. Hij had contact gehad met helpdesk en medewerker floepte er vorige week wat uit. Ik heb ook tijden de verschillende andere providers in de gaten gehouden. Komt er min of meer op neer dat Babyxl (Tiscali Wholesale) de goedkoopste is van de 3 aanbieders punt daarna is natuurlijk welke provider. Over Speedlinq hoor ik niets dan ellende en bedragen zullen mij dan een worst wezen dan maar wat extra euro's in de maand.

Recentelijk ben ik teruggestapt qua financieel verhaal van 1024/512 - 29 euro naar 512/256 - 19,95 hopelijk gaat de snelheid zsm omhoog of bedragen omlaag. Ik wacht geduldig af, t hoeft van mij allemaal niet topspeed al speel ik ook games en check uitzendinggemist.nl ben er nu wel achter dat 512 dan niet echt genoeg is :(

Overstap van Demon naar Internl.net (22,95 - 1024/512) is wel optie of KPN Direct Go (21,95 - 1500/256) maar helaas kunnen we hier niet naar een abo van BabyXL dus Compuserve, 12Move, Wanadoo, Quicknet en Tiscali goedkope abo verhaal zit er niet in.

Ik ga over maandje of wat op mezelf in Dordt possibly daar heb ik wat meer keuze al wil ik geen vaste telefoonlijn betalen a 9,40 maar k geloof dat enkel het 1e jaar via Belcompany ik aan een Kpn abo kan komen voor 21,95 zie ander tweakers topic.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 27-10-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

RobbieDee schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:23:
[...]
Bovendien zie ik nog even niet hoe MicroKid zijn ISDN centrale in combinatie met de Tiscali Telefonie gaat gebruiken. Een ISDN centrale kun je niet op de analoge voice poorten van het modem aansluiten 8)7
Zie www.avm.de :) De Fritz!box fon 7050 heeft zowel analoge als ISDN uitgang en kan met VoIP overweg op het Tiscali netwerk :)
Deze adsl modem/router/VoIP/AP is momenteel vreselijk populair in Duitsland en wordt zelfs door Tiscali Duitsland als standaard geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN/images/image_anschluesse.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 27-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:01
Als ik de laatste twee pagina's van dit topic lees, ben ik heel erg blij dat onze verbinding sinds vier weken weer stabiel en zelfs snel is (DSLExpress, via BabyXL, in Amersfoort). TD'er gaf veel tips (router op ISRA, met/zonder splitter, telefoonkabel vervangen enz.) om de verbinding weer stabiel te krijgen en deze hielpen, maar er bleven zich toch problemen voordoen. Na lang zoeken in ons studentenhuis, bleek een huisgenoot erg veel World of Warcraft te spelen. Dat spel gebruikt poorten 3724 TCP en 6112 TCP, toen deze eenmaal netjes gepoort werden in de ZyXEL router was er weer een stabiele verbinding.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Quicknet is aangevraagd. 3mbit/1mbit voor €17.50.
Ga niet graag weg bij Demon, maar ik betaal nu €34.50 voor 2mbit/1mbit :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Microkid schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:58:
[...]

Zie www.avm.de :) De Fritz!box fon 7050 heeft zowel analoge als ISDN uitgang en kan met VoIP overweg op het Tiscali netwerk :)
Deze adsl modem/router/VoIP/AP is momenteel vreselijk populair in Duitsland en wordt zelfs door Tiscali Duitsland als standaard geleverd.

[afbeelding]
Shit. Dattizzet. Ik zag van de week voor het eerst een advertentie van dat ding in de Computable. Stom van Tiscali NL dat ze dat niet adviseren. Ik heb ze namelijk vooraf gebeld en ze dachten dat er ooit misschien wel eens een modem zou zijn dat het wel kon (met ISDN voice apparatuur overweg kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:05
Mijn ervaring met Demon is dat het een goede en stabiele verbinding is. Je betaald er relatief veel voor wat je krijgt maar een stabiele verbinding is ook veel waard. :+

Vindt het alleen jammer dat BBNed of Demon nu een beetje achterblijven met de laatste snelheidsverhoging van alle andere providers. Maar wie weet wat ze daar in de toekomst mee gaan doen. :? :?

Zit voorlopig nog wel even vast aan Demon gezien het jaarcontract waar ze aan vastzitten maar geloof me het is een 100% verbetering ten aanzien van Chello (UPC) waar ik vandaan kom.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

renelis schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:08:
Mijn ervaring met Demon is dat het een goede en stabiele verbinding is. Je betaald er relatief veel voor wat je krijgt maar een stabiele verbinding is ook veel waard. :+
Dat was eerder in mijn optiek ook zo. De laatste maanden is het hier jammer genoeg van een stabile verbinding overgegaan naar een onbetrouwbaar iets met erg slechte service :(

Ik lig er regelmatig helemaal even uit, soms slechte snelheden, erg lange pingtijden, nooit een woord van demon behalve standaard e-mailtjes..

Eerder kon ik iedereen Demon aanraden, nu raad ik het tegenwoordig iedereen af jammer genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-10-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem. En als je dan ook nog 'die vent die met computers werkt' bent, dan heeft je advies een behoorlijke impact in je naaste omgeving. En dat is de gemiddelde tweaker dus.

Overigens .. ik krijg hier steeds 423 op de newsserver. Rete irritant. Terwijl de data wel gewoon op de server staat. Na een paar requeue's werkt het .. maar ik kan dus niet eens een download lekker z'n gang laten gaan :/

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik heb sinds m'n aansluiten 1 dag downtime gehad. Nooit newsproblemen, nooit snelheidsproblemen. gelukkig maar, als ik de rest hier zo lees.

net als iedereen baal ik ook dat ze nu zo achterblijven qua prijs/snelheid. Ik heb alleen wel het vermoeden dat mensen zich snel blindstaren op andere aanbiedingen. Veel providers leveren hoge snelheid/lage prijs, maar er moet toch érgens iets op ingeleverd worden (service, newsgroups, mail, whatever)

Ik blijf nog even. Ik ben toch al terug gegaan van 8/1 naar 2/1 omdat het de helft zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
kreator schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:39:
Ik heb sinds m'n aansluiten 1 dag downtime gehad. Nooit newsproblemen, nooit snelheidsproblemen. gelukkig maar, als ik de rest hier zo lees.

net als iedereen baal ik ook dat ze nu zo achterblijven qua prijs/snelheid. Ik heb alleen wel het vermoeden dat mensen zich snel blindstaren op andere aanbiedingen. Veel providers leveren hoge snelheid/lage prijs, maar er moet toch érgens iets op ingeleverd worden (service, newsgroups, mail, whatever)

Ik blijf nog even. Ik ben toch al terug gegaan van 8/1 naar 2/1 omdat het de helft zo duur is.
Ik heb inderdaad ook eigenlijk nooit downtime... Had ik hiervoor met freeler (BBned con.) ook al niet. Prijs/kwaliteit baal ik ook wel van want ik hoopte juist dat demon wel in tegenstelling tot freeler zijn klanten niet zou naaien op het gebied van snelheidsupgrades! Als me vader hier achter komt ga ik best wel af, gelukkig zal ie er niet zo snel achter komen ;) Maar toch vind ik het zwaar vervelend van demon, ik dacht dat zij juist kwaliteit boden en goed meegingen met de rest... Ik wil gewoon een provider die wel mee upgrade voor zijn oude trouwe abbonees als de anderen dat ook doen, ook al betaal ik dan per maand iets meer!

Ik vind het ook erg vervelend dat demon zo afstandelijk reageerd op zijn oude abbonee's de standaard antwoorden met verwijzing naar hun website waar ik bijna nooit iets zie veranderen!! Als zij nou gewoon even concreet vertellen wat ze van plan zijn (kwa snelheidsupgrades, adsl2+ hebben ze al wel beetje verteld) na al die weken (of zijn het al maanden) weten ze nog steeds niet wat ze gaan doen en verwijzen ze nog steeds naar de website!!! Zitten daar een stelletje debielen ofzo die maar niet kunnen beslissen...? :/

Zo wel weer genoeg gal gespuwd ;) Misschien dit in een iets andere vorm (beter verpakt) naar de klantenservice sturen.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kreator schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:39:
Veel providers leveren hoge snelheid/lage prijs, maar er moet toch érgens iets op ingeleverd worden (service, newsgroups, mail, whatever)
Sorry, maar behalve de mail zijn de andere dingen die je hier noemt bij Demon ook niet echt goed geregeld. Service is ronduit slecht, newsgroups is al tijden matig etc. Dat zijn bij Demon al lang geen onderscheidende factoren meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Bor de Wollef schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Sorry, maar behalve de mail zijn de andere dingen die je hier noemt bij Demon ook niet echt goed geregeld. Service is ronduit slecht, newsgroups is al tijden matig etc. Dat zijn bij Demon al lang geen onderscheidende factoren meer.
Ik heb nog nooit service-problemen gehad. Ik stel ook niet veel eisen, want het werkt gewoon áltijd.
Newsgroups matig? Als je vanaf @home komt met een retentie van 24 uur en de policy 'wees blij dat er uberhaubt wat is', dan is dit een verademing. Ik vind het een perfecte dienst en ik maak er 7 dagen per week gebruik van. De mail werkt ook áltijd. Bij @home kreeg ik dagelijks 50 tot 100 spam mails, hier 0. letterlijk. 0. Bovendien kwamen bij @home de helft vd mailtjes niet aan. Hier heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Dus vanuit mijn perspectief is Demon nog steeds een topprovider. (als ze niet zo moeilijk zouden doen over upgrades/adsl2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kreator schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:49:
[...]

Ik heb nog nooit service-problemen gehad. Ik stel ook niet veel eisen, want het werkt gewoon áltijd.
Mijn ervaring:

Regelmatig onderhoud zonder aankondigingen, vaak korte onderbrekingen in de verbinding, slechte tot geen informatie verstrekking via e-mail (alleen standaard mails), slechte informatieverziening via de telefoon .
Newsgroups matig? Als je vanaf @home komt met een retentie van 24 uur en de policy 'wees blij dat er uberhaubt wat is', dan is dit een verademing.
Dat het bij een ander slechter is wil niet zeggen dat het bij Demon goed is. De retentie is over het algemeen ok maar de snelheid en het aantal verbindingen laat nogal te wensen over. Daarnaast heb je natuurlijk nog de error "te veel connecties vanaf dit ip adres" die ik toch echt regelmatig (als in ongeveer 5 -10 keer per dag) krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn ervaring over Demon:

Ik heb nu DSLExpress vanaf het moment dat het een half jaar beschikbaar was bij Demon. Tot nu toe ben ik er zeeer tevreden over. Mijn verbinding is ten alle tijden in de lucht. Van enige snelheidsvertraging is tot nu toe geen sprake geweest. Tevens heb ik nooit last van enige disconnects o.i.d. Voor zover ik dat kan merken natuurlijk

De newsserver is voor mij prima werkend. Zodra mensen veel van een nieuwsserver gaan eisen is het naar mijn mening handiger dat ze een los abonnement nemen. Tevens kunnen zat andere providers zo'n dergelijke service echt niet aanbieden. Uitgebreide binairies e.d.

ADSL 2+ is leuk als het werkt en het ook daadwerkelijk geleverd kan worden. Dit is vaak het probleem. Andere providers bieden het wel aan maar hoeveel abonnees hebben ook daadwerkelijk een GOEDE verbinding die er niet keer op keer uitklapt en ook daadwerkelijk de snelheid haalt als ze aanbieden. ADSL 2+ is nog niet eens in heel nederland beschikbaar. Ik stel daarom ook zeer op prijs dat dit eerst wordt getest door de provider zelf dan dat ik de testpersoon in kwestie ben. Daar betaal ik immers niet voor !!

Demon is voor mij een zeer betrouwbare provider en zal ook zeker een provider zijn die ik menig persoon zal aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Janus2700 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:11:

De newsserver is voor mij prima werkend. Zodra mensen veel van een nieuwsserver gaan eisen is het naar mijn mening handiger dat ze een los abonnement nemen. Tevens kunnen zat andere providers zo'n dergelijke service echt niet aanbieden. Uitgebreide binairies e.d.
De newsserver heeft Demon uitbesteed. De connecties van Demon klanten worden daarbij sterk in snelheid geknepen. Tevens kunnen Demon users maar max 2 threads starten. Hiernaast geeft de newsserver regelmatig "too many connection" errors. Dat wil ik nou niet echt optimaal noemen. Volgens Demon is het aantal threads wegens problemen omlaag gezet naar 2. Dit is echter al zo lang zo dat ik mij de tijd ervoor niet eens kan herrinneren.
Andere providers bieden het wel aan maar hoeveel abonnees hebben ook daadwerkelijk een GOEDE verbinding die er niet keer op keer uitklapt en ook daadwerkelijk de snelheid haalt als ze aanbieden.
Grappig, dat heb ik namelijk bij Demon met mijn dsl expres ook niet meer. Bij 4 man die op aanraden van mij ook Demon hebben genomen is dat hetzelfde (ik raad het nu zelfs ten strengste af).

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 28-10-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Bor de Wollef schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:07:
[...]
De newsserver heeft Demon uitbesteed. De connecties van Demon klanten worden daarbij ...blaat...
[...]
Hier ook een prima tevreden klant die weggaat bij Demon omdat ze geen telefonie aanbieden. En omdat de prijsstelling achterhaald is. Verders alles prima. Stabiel. Bereikbare en bereidwillige helpdesk. Rond 1 oktober was ik een jaar lid. Rond die tijd ook wat probleempjes gehad met de verbinding (lag aan BBNed). Heb direct opgezegd omdat ik dat toch al van plan was.

Ga nu naar Tiscali die net helemaal gestopt zijn met binaire newsgroepen (Wanadoo al veel langer).

Als je tegenwoordig zo nodig dagelijks twee illegale speelfilms wilt opslurpen (hoe zo fair use???) dan moet je daar voor betalen ja. Om die reden heeft Demon dat hele gezeik uitbesteed. Dan weten ze precies wat de kosten zijn en de risico's. Dat noem ik goed en zakelijk doortimmerd beleid. News is trouwens per definitie niet binair. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RobbieDee schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:16:
Als je tegenwoordig zo nodig dagelijks twee illegale speelfilms wilt opslurpen (hoe zo fair use???) dan moet je daar voor betalen ja. Om die reden heeft Demon dat hele gezeik uitbesteed. Dan weten ze precies wat de kosten zijn en de risico's. Dat noem ik goed en zakelijk doortimmerd beleid. News is trouwens per definitie niet binair. :D
Ik gebruik ook graag de nieuwsgroepen, daarom heb ik er ook een account bij Eweka bijgenomen. Een retentie van 2 dagen is toch wel erg weinig en de snelheidslimiet is ook irritant. En dan haal ik niet eens iedere dag 2 films binnen, maar het is gewoon fijn dat als je na ruime een week een post tegenkomt dat je 'm er gewoon nog compleet af kan halen. Ter vergelijking, mijn dataverbruik ligt over het algemeen onder de 100GB per maand, dus dat valt reuze mee ten opzichte van de verbruiken die ik van andere gebruikers wel eens zie hier.
Ik ben sinds donderdag online via Wanadoo, vanwege de veel betere prijs/snelheidsverhouding. Verder heb ik nooit klachten over Demon gehad, behalve dat ze de laatste tijd veel te duur zijn geworden in verhouding met andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op de kop af twee jaar een abonnement bij Demon en eerlijk gezegd ben ik, op het geneuzel rond de snelheidsverhogingen na, best tevreden over Demon.
Zeer weinig problemen gehad met mijn verbinding of mail en als er al eens wat aan de hand was lag dat eigenlijk altijd aan BBNed.
Het enige minpunt dat ik heb op te merken is de policy rond de nieuwsgroepen. Tijdelijke maatregelen blijken helaas nogal van permanente aard (oorspronkelijk waren er 4 threads te gebruiken) en de geslotenheid hierover.
Over het algemeen een goede provider die wel iets van zijn kwaliteit heeft ingeleverd.
Duur? Ik vind het wel meevallen. XS4ALL is nog altijd duurder maar daar mag je dan ook wat voor verwachten. Het is ook maar net wat een provider bied en zowel Demon als XS4ALL hebben een vrij compleet pakket (FUP, eigen server, SMTP, News, gratis helpdesk, spam filter, fax service en ik vergeet vast nog het e.e.a.)

Kortom, ik vind Demon nog steeds een behoorlijke provider voor het geld (nee, ik werk niet voor Demon) 8)

Neemt niet weg dat ik binnenkort overstap op XS4ALL maar dat is meer omdat BBNed geen aansluitingen levert in mijn nieuwe woonplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]
Daar betaal je bij Demon ook gewoon voor hoor. Overigens vind ik het een beetje een vreemde stelling die je hier neer zet. Als je gebruik wilt maken van binary newsgroepen moet je daarvoor maar extra gaan betalen (want dat staat er min of meer)?

Dat news per definitie niet binair is vind ik ook onzin overigens. Het is maar net hoe je de informatie wilt weergeven / coderen.

Overigens wat betreft de storingen die aan BBned liggen, ik hoor veel mensen roepen: "daar heb ik niets mee te maken, ik neem een dienst af bij demon, niet bij BBned". Daar hebben ze ergens wel een punt vind ik. Of Demon de lijn nu via BBned, BabyXl of een andere provider aanbied. Je hebt in principe alleen maar iets met Demon te maken. Daarbij meldt Demon onderhoud en verwachte downtime niet tot nauwlijks wat ik erg slecht vind. Downtime is een stuk minder erg als je van te voren op de hoogte bent van de werkzaamheden en de verwachte tijdsduur.

Aan de tevreden mensen: is het verhaal rond de upgrade de vorige keer bij jullie allemaal goed gegaan? Daar heb ik hier namelijk gigantisch veel geklaag over gehoord. Jullie hebben toen ook allemaal het bekende mailtje gekregen van demon?

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 29-10-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
[...]

Hier ook een prima tevreden klant die weggaat bij Demon omdat ze geen telefonie aanbieden. En omdat de prijsstelling achterhaald is. Verders alles prima. Stabiel. Bereikbare en bereidwillige helpdesk. Rond 1 oktober was ik een jaar lid. Rond die tijd ook wat probleempjes gehad met de verbinding (lag aan BBNed). Heb direct opgezegd omdat ik dat toch al van plan was.

Ga nu naar Tiscali die net helemaal gestopt zijn met binaire newsgroepen (Wanadoo al veel langer).

Wanadoo biedt nog wel binaire nieuwsgroepen aan, alleen deze zijn gecapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Bor de Wollef schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:09:
Aan de tevreden mensen: is het verhaal rond de upgrade de vorige keer bij jullie allemaal goed gegaan? Daar heb ik hier namelijk gigantisch veel geklaag over gehoord. Jullie hebben toen ook allemaal het bekende mailtje gekregen van demon?
Ik heb er helemaal niets van gemerkt.

Overigens heb ik nog nooit gehad dat de newsserver aangaf dat er teveel connecties waren. en 2 threads? ach jammer idd, maar m'n pc staat toch 24/7 aan, dus of ik er nu 6 of 12 over doe interesseert me weinig. Het is maar net wat je belangrijk vindt of een provider bij je past of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kreator schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:39:
[...]

Ik heb er helemaal niets van gemerkt.

Overigens heb ik nog nooit gehad dat de newsserver aangaf dat er teveel connecties waren.
Daar heb ik elke dag tussen de 5 en 10x last van. Na een tijdje gaat hij dan vanzelf weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb maar eens een mailtje de deur uitgedaan met de vraag waarom mijn usenet zo onwijs langzaam gaat. Dit kon echt niet langer zo. Hoop dat ze wat nuttigs te zeggen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Daar betaal je bij Demon ook gewoon voor hoor. Overigens vind ik het een beetje een vreemde stelling die je hier neer zet. Als je gebruik wilt maken van binary newsgroepen moet je daarvoor maar extra gaan betalen (want dat staat er min of meer)?

Dat news per definitie niet binair is vind ik ook onzin overigens. Het is maar net hoe je de informatie wilt weergeven / coderen.

Overigens wat betreft de storingen die aan BBned liggen, ik hoor veel mensen roepen: "daar heb ik niets mee te maken, ik neem een dienst af bij demon, niet bij BBned". Daar hebben ze ergens wel een punt vind ik. Of Demon de lijn nu via BBned, BabyXl of een andere provider aanbied. Je hebt in principe alleen maar iets met Demon te maken. Daarbij meldt Demon onderhoud en verwachte downtime niet tot nauwlijks wat ik erg slecht vind. Downtime is een stuk minder erg als je van te voren op de hoogte bent van de werkzaamheden en de verwachte tijdsduur.

Het is vast niet 'afwuiven' van "het ligt niet bij ons" dat een ISP dat aangeeft. Enkel de extra informatie die ze geven als: "het is bekend", "wordt aan gewerkt", "BBned is op de hoogte en werkt aan een oplossing" etc etc etc.

Extra informatie verstrekken of afschuiven zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

[...]
News is bedoeld om met anderen ideeën uit te wisselen en te discussiëren over bepaalde onderwerpen. Eigenlijk net als de topics op Tweakers.net. Uitwisselen van speelfilms heeft daar helemaal niets mee te maken, tenzij het misschien jouw film is die jij (gratis?) verspreidt en er een discussie over wilt voeren.

Dat usenet binaries heeft ondersteund komt omdat er uit de programmeurswereld behoefte was om zelfgemaakte programma’s te distribueren en daarover vanuit die community terugkoppeling te krijgen.

Ik schat dat het percentage op News rondgepompte binaries zonder copyright claims onder de 0.1 % is van alle binaries. Nu Tiscali zijn Binary Newsserver heeft gesloten en copyright claims als argument noemt (onder andere), is de wereld te klein. Terwijl wij als Tweakers al lang weten dat je geen illegale content plaatst of er harde verwijzingen naar maakt. De moddereters van Tweakers slopen het er zo uit of bannen je.

Als je p2p programma de binaries niet snel genoeg naar binnen fietst kun je toch ook nergens aankloppen?
Waarom blijven mensen er Usenet voor gebruiken? Lekker makkelijk. Maar wel zeuren :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:22:
[...]
Wanadoo biedt nog wel binaire nieuwsgroepen aan, alleen deze zijn gecapt ;)
Wazzdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Hmm, vandaag kon je lezen dat ook chello z'n snelheden flink omhoog gaat gooien. Ik vraag me af; waar blijft Bbned? Eerst KPN, nu chello, @home staat ook al in de planning. En BBned laat weer op zich wachten :|
Ik weet dat het elke keer zo gaat, maar vind het stiekem toch wel een beetje frustrerend. Overal om me heen betalen mensen hetzelfde bedrag (of iets meer) maar hun download is vaak gewoon het dubbele van mijn abbo. (2mbit)
Niet dat ik ga overstappen ofzo, maar hoop toch wel dat ze zeer binnenkort snelheidsverhogingen aan gaan kondigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Maandje geleden heeft bbned ook aangekondigd zijn snelheden omhoog te gooien. Alleen Demon gaat daar niet in mee oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Danjel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:48:
Maandje geleden heeft bbned ook aangekondigd zijn snelheden omhoog te gooien. Alleen Demon gaat daar niet in mee oid.
Huh? Waar lees je dat dan?

BBned introduceert snellere (op ADSL2+ gebaseerde) producten voor haar partners. En sommige partners (ISPs) hebben besloten mensen te upgraden. Dat is iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Een woordvoerster van Bbned laat ons desgevraagd weten dat er momenteel inderdaad gesprekken met diverse andere providers worden gevoerd
Dus ik dacht dat demon daar ook bij hoorde maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

verder: nieuws: Casema en Bbned reageren op snelheidsverhoging KPN

Of zit ik verkeert te denken met wat ik in men vorige post hier zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RobbieDee schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

News is bedoeld om met anderen ideeën uit te wisselen en te discussiëren over bepaalde onderwerpen. Eigenlijk net als de topics op Tweakers.net. Uitwisselen van speelfilms heeft daar helemaal niets mee te maken, tenzij het misschien jouw film is die jij (gratis?) verspreidt en er een discussie over wilt voeren.
...
Lekker makkelijk. Maar wel zeuren :r
Zo is het inderdaad ontstaan. Als je nu naar het usenet gebruik kijkt kun je niet meer stellen dat usenet alleen voor "voor mensen leesbare text" is imho. M.a.w. die definitie is al tijden achterhaald.

Waar wordt overigens over gezeurd? Imho bij Demon alleen over de omlaag gebrachte snelheid en het beperkte aantal threads wat een tijdelijk oplossing zou zijn maar wat nu semi permanent lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Bor de Wollef schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:18:
[...] Waar wordt overigens over gezeurd? Imho bij Demon alleen over de omlaag gebrachte snelheid en het beperkte aantal threads wat een tijdelijk oplossing zou zijn maar wat nu semi permanent lijkt.
Inderdaad. Daar komt het hier (bij Demon) op neer.
Maar ook bij Tiscali waar de binaries geheel zijn verdwenen (en wordt geadviseerd om naar een payserver te gaan) en bij Wanadoo waar alleen de duurdere abo's nog bij binaries kunnen en alleen the top of the bill abo's zonder beperkingen kunnen slurpen (??-geCAPt-??) claimen de gebruikers verworven rechten die door die maatregelen worden afgenomen. Ik meen dat Wanadoo zijn news net als Demon heeft uitbesteed aan een payserver firma.
De mensen die het hardst aan de filmdraadjes zuigen lijken vaak het minst begrip te hebben voor de redelijke argumenten van providers om tot deze maatregelen te komen:
1) kosten stijgen explosief doordat steeds meer content wordt ge-upload [niet alleen films maar ook complete TV series];
2) copyrightclaims van de rechthebbenden.
Dat laatste argument hoorde ik alleen bij Tiscali maar die zijn er dan ook helemaal mee gestopt. Bovendien doet Tiscali ook zaken in de betaalde content en dat staat natuurlijk haaks op de distributie van grotendeels illegale content via Usenet binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De maatregelen die Demon met de newshoster hebben gekozen zouden van tijdelijke aard zijn. Dat bevestigd Demon nu nog steeds. Het lijkt er steeds meer op dat die maatregelen permanent zijn geworden. Dat is waar de schoen wringt. De nadelen voor de provider ziet iedereen wel imho, ook de mensen (of juist de mensen) die elke dag film lurken. Echter, is de newsserver in zijn huidige vorm gewoon onderdeel van de faciliteiten waar je voor betaald door een abbo bij Demon te nemen. Juist omdat demon hun newsserver heeft uitbesteed vind ik dat zij weinig reden tot klagen hebben. Elke vorm van communicatie op dit gebied ontbreekt zoals gewoonlijk bij Demon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 connectes van elk 512kbit boeien me echt niet, zolang het maar werkt. Mn server draait toch 24 uur per dag, of het dan 4 of 12 uur duurt interesseert me niks, maar nu werkt het gewoon niet meer bij mij :? Het gaat nu zo langzaam dat tegen de tijd dat ik op de helft van van 100 rarretjes dat ze al niet meer op de server staan door die traagheid. Dat is wel hatelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb zonet even op de website gekeken van Demon over hoe ze nu de levering van een nieuwsserver omschrijven.
Nu staat er iegenlijk alleen maar "Toegang tot nieuwsserver".
Ik meen mij vaag te herinneren dat er eerst een wat specifiekere omschrijving stond, maar die herinnering kan natuurlijk wat vervuild zijn omdat ik al een tijd deze topic-reeks meelees.

Waar ik naar toe wil is dit.
Stel Demon wil ook van die binairy nieuwsgroepen af, want laten we wel wezen het geeft geen concurrentie-nadeel voor hun als de rest ze ook niet meer standaard meelevert en het kost hen gewoon geld.
Als ze nooit in de voorwaarden omschreven hebben wat ze nu precies leveren mbt. de nieuwsgroepen, dan plegen ze volgens mij ook geen contractbreuk. In hoeverre gewoonte-recht hier van toepassing is, weet ik niet, want ik ben geen jurist.

Dus kortom heeft iemand zijn/haar voorwaarden nog ergens liggen? Bij voorkeur van zo'n 2 jaar of meer geleden.

Nog even iets heel anders. Demon lijkt een beetje van de DSL-express af te willen als je hun site zo bekijkt.
Druk je op producten, dan krijg je eerst een overzicht van de zakelijke producten en rechtsboven DSL-express.
FLexpress proberen ze je op elke pagina toe over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zolang Demon hun newsserver heeft uitbesteed is er volgens mij helemaal geen reden om de toegang tot binary groepen te beperken of om geen newsserver meer aan te bieden (behalve de contractkosten met de newshoster). Het totaal afschaffen van news functionaliteit zou ik een erg slechte ontwikkeling vinden eigenlijk.

Is er overigens ook iets wat je zelf kunt doen tegen de foutmelding "too many connections" ? Een poosje terug had iemand het er over om de max speed aan de client kant in te stellen wat deze foutmelding zou moeten verhelpen dacht ik.
Stel Demon wil ook van die binairy nieuwsgroepen af, want laten we wel wezen het geeft geen concurrentie-nadeel voor hun als de rest ze ook niet meer standaard meelevert en het kost hen gewoon geld.
Het wel aanbieden geeft op dat moment een concurrentie voordeel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 30-10-2005 13:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.