Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Op het moment dat zij mij de oplever datum bevestigd hebben dan kan ik Demon zelf opzeggen.
Nu is mijn vraag met deze procedure kan ik dan Demon opzeggen via het web onder mijn DSL express en daar bijvoobeeld in opmerkingen de voorbeeld brief plakken van Wanadoo, of kan ik beter deze brief faxen of opsturen al dan niet wat ze wensen?
Om te testen zou ik de ZyXEL als bridge instellen en er geen router tussen hangen. Dan pas kun je enigzins zeker zijn over de snelheid die je kunt halen (testen tussen nu en 01 uur is ook niet echt zinvol)Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:37:
en als ik die zyxel hou en daar een nieuwe router met ingebouwde switch achterhang, trekt die zyxel het dan wel? En wat is dan een goede router (met wlan)?
De ZyXEL moet de 8 Mbit als bridge wel halen. Daar hoeft het modem namelijk vrijwel niets voor te doen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ja dat ga ik ook wel proberen, maar het lijkt me niet dat dit daaraan zal liggen. Ik download nu iets met 34kb/s van microsoft en dat lijkt me zelfs voor die tijdstip niet normaal. Dat komt ook echt niet door dat modem hoor. Hierover ga ik morgen de helpdesk wel even bellen, want dit is wel heel erg traagTD-er schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:06:
[...]
Om te testen zou ik de ZyXEL als bridge instellen en er geen router tussen hangen. Dan pas kun je enigzins zeker zijn over de snelheid die je kunt halen (testen tussen nu en 01 uur is ook niet echt zinvol)
De ZyXEL moet de 8 Mbit als bridge wel halen. Daar hoeft het modem namelijk vrijwel niets voor te doen.
Hier ben ik ook benieuwd naar, aangezien de kans groot is dat ik ook naar Wanadoo ga overstappen.markmart33 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:16:
Ik heb mij nu aangemeld bij Wanadoo en zij nemen contact op met Demon om de adsl lijn over te nemen.
Op het moment dat zij mij de oplever datum bevestigd hebben dan kan ik Demon zelf opzeggen.
Nu is mijn vraag met deze procedure kan ik dan Demon opzeggen via het web onder mijn DSL express en daar bijvoobeeld in opmerkingen de voorbeeld brief plakken van Wanadoo, of kan ik beter deze brief faxen of opsturen al dan niet wat ze wensen?
Vandaag een centrale upgrade gehad en heb daarbij een nieuw ipadres gekregen,dit duurde van 00.01 tm 12.00 ETC.
Rond 4 uur had ik verbinding maar die klapte er om de 15min. uit ,dus helpdesk gebeld.
Medewerker 1* Volgens de helpdesk lig het aan mijn kabels in huis.
Medewerker 2* Idem als hierboven beschreven.
Medewerker 3* De router die ik hier al 2 jaar heb staan zou stuk zijn,of ik de modem rechtstreeks kon aansluiten op de pc.
Nu zie ik op mijn modem dat het DSL lampje na een 15min. gaat knipperen en geen verbinding tot stand kan brengen.
Met een ip-release krijg ik geen adres toegewezen,na een 15min. weer wel.
De setup hier doet het gewoon want ik heb gister en vandaag(met de disconnects erbij)gewoon kunnen internetten.
De helpdesk wil niet zeggen dat het aan de centrale ligt maar aan mijn hardware,omdat ik de eerste zou zijn met de klacht
Ben ik nou gek...of hebben die gasten een bord voor hun kop?
Ik ben sinds 3 oktober lekker snel online via Wanadoo (Family) en ik heb Demon (512/256) gewoon via "mijn DSL express" opgezegd. Geen enkel probleem mee gehad! Zelfs geen reactie op mijn toelichting waarom ik opgezegd had (prijs/snelheid - onmogelijk over te stappen naar Flexpress ->ajuh, de groeten en bye bye!)markmart33 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:16:
Ik heb mij nu aangemeld bij Wanadoo en zij nemen contact op met Demon om de adsl lijn over te nemen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Test anders eens met een paar echt snelle sites. In de startpost staan wel 2 linkjes en anders een file van ftp.nluug.nl ofzo.
Wanneer je bij de helpdesk gaat zeggen dat "mijn windows-update komt met 30 kB/s binnen" dan denk ik dat ze er niet veel mee kunnen.
@Flex:
Bord voor hun kop. Ja lijkt me wel, maar goed, je kunt het beste de config van je router-instellingen even backuppen en met hun meegaan. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ze weigerden me verder te woord te staan. Net alsof ze dan dichtslaan ofzo en als een zombie de stappen van de monitor voorlezen en niet meer zelf kunnen/willen denken.
Maar wel je abogeld vanaf 3 oktober terug? Of komt dat dan nog?Vulcan750 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:53:
[...]
Ik ben sinds 3 oktober lekker snel online via Wanadoo (Family) en ik heb Demon (512/256) gewoon via "mijn DSL express" opgezegd. Geen enkel probleem mee gehad! Zelfs geen reactie op mijn toelichting waarom ik opgezegd had (prijs/snelheid - onmogelijk over te stappen naar Flexpress ->ajuh, de groeten en bye bye!)
Als ik het probeer krijg ik trouwens:
Ik heb zojuist ook een migratie naar Wanadoo Family aangevraagd. Zo'n goede aanbieding kan ik echt niet laten schieten. Jammer dat Demon niet echt mee kan komen wat prijs/snelheid betreft, want ik heb echt altijd een retestabiele lijn gehad. Dit was een verademing na mijn kabelervaringen.quote: DemonDeze functie is voor dit type account nog niet geautomatiseerd. U kunt de gewenste wijziging schriftelijk aan ons doorgeven op adres: Postbus 15829, 1001NH, Amsterdam of op faxnummer : 020-4222001 Vermeld hierbij duidelijk uw klantgegevens (systeemnaam).
Demon blijft een geweldige provider wat mij betreft, maar Wanadoo biedt gewoon veel meer op het moment en ik zie Demon voorlopig nog geen ADSL2+ voor €24,- gaan aanbieden.
[ Voor 45% gewijzigd door Muse op 11-10-2005 23:07 ]
Nee, dat niet! Maar dat is logisch: ik heb opgezegd nadat ik bericht had van Wanadoo wanneer ik bij hun online ging (3/10). E.e.a. ging trouwens wel heel snel, ik heb 24/9 opgezegd en per 24/10 is mijn abbo bij Demon gesloten. Ach, beetje overlapping is geen ramp!Muse schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:03:
[...]
Maar wel je abogeld vanaf 3 oktober terug? Of komt dat dan nog?
[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 12-10-2005 01:16 ]
Zie onderstaande quote.Vulcan750 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:13:
[...]
Nee, dat niet! Maar dat is logisch: ik heb opgezegd nadat ik bericht had van Wanadoo wanneer ik bij hun online ging (3/10). E.e.a. ging trouwens wel heel snel, ik heb 24/9 opgezegd en per 24/10 is mijn abbo bij Demon gesloten. Ach, beetje overlapping is geen ramp!
Dus ik neem aan dat dat geld nog teruggestort wordt?curry684 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:36:
Demon is een botergeile provider. Ik heb vorige maand TweakDSL aangevraagd omdat het megaveel cheaper was voor 8/1mbit, en had Demon nog niet opgezegd omdat ik ervan uit ging dat ik eerst een brief zou krijgen met "per dan en dan wordt u geporteerd" met een week of 2 marge. Binnen 3 dagen was ik overgezet
Ik dus aan Demon m'n opzegging doorgegeven, en wat krijg ik vandaag binnen: een creditfactuur met terugboeking voor teveel betaald abogeld vanaf exact de dag dat ik geporteerd ben. Absolute hulde voor Demon, dit is echt idioot klantvriendelijk zelfs tegenover vertrekkende klanten![]()
Altijd faxen (met ontvangstbevestiging) ! (deze ontvangstbevestiging is namelijk rechtsgeldig).markmart33 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:16:
Brieven kunnen 'kwijtraken' en electronische afmeldingen kunnen verloren gaan door 'storingen'.
Op deze manier voorkom je "hebben we niet ontvangen" discussies.
Wanadoo heeft voor Family eigen DSL apparatuur/netwerk. En besloten om hier geen ISDN apparatuur/kaarten in te stoppen.toeter schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:59:
[...]
Vooruit dan maar een reactie. Ik heb een 512/256 lijntje voor Euro 19.95/maand en wil eigenlijk sneller. Bijvoorbeeld 'n Wanadoo Family achtige constructie. Helaas heb ik ISDN en dan schijnt wanadoo Family niet erg goed te werken dus nog maar even wachten.
Gezien je ook niet dedicated kan op laten leveren op een tweede koperlijn naast je ISDN zal je dus eerst naar een Analoge/POTS telefoonlijn moeten inderdaad. Of een extra telefoonlijn d'r naast...
@Repeat
Niet alles op internet (zeker MS is heel raar met vlagen) gaat altijd volle snelheid. Dat je 37Kbyte/s haalt bij een MS download zegt natuurlijk vrij weinig.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat neem ik ook aan. Echter na het ontvangen van deze credit factuur heb ik geen geld meer gezien. (nu ongeveer 6 weken geleden)Muse schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:23:
Dus ik neem aan dat dat geld nog teruggestort wordt?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik ben nu al een paar maanden weg bij freeler (naar demon.) en heb ook nog steeds me webspace, nou ja ik kom er niet meer in, maar het staat nog steeds online. Misschien dat het dus wel bij meer providers voor komt, valt het buiten de administratie of iets dergelijks. Maar kan jij dus nog steeds bestanden uploaden of dat niet meer?Wildfire schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:40:
Iemand enig idee hoelang Demon je webspace in stand houdt als je geen abonnee meer bent? Ik ben nu een paar weken terug naar TweakDSL overgestapt, mijn e-mail account werkt ondertussen niet meer (vorige week een slotje op gegaan) maar de webspace werkt nog steeds. Niet dat ik dat erg vind
Verwijderd
ik haal nu die 16mb testfile waarvan in de startpost staat dat ie met 9mb/s kan gaan binnen met nog geen 3 kb/s... 2,5 kb/s gaat ie nu en mn internet is werkelijk zo traag als stront... Echt ronduit belachelijkTD-er schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:56:
@repeat: updates van MS kwamen bij mij van de week ook een paar keer met een stuk minder dan 50kB/s binnen.
Test anders eens met een paar echt snelle sites. In de startpost staan wel 2 linkjes en anders een file van ftp.nluug.nl ofzo.
Wanneer je bij de helpdesk gaat zeggen dat "mijn windows-update komt met 30 kB/s binnen" dan denk ik dat ze er niet veel mee kunnen.
@Flex:
Bord voor hun kop. Ja lijkt me wel, maar goed, je kunt het beste de config van je router-instellingen even backuppen en met hun meegaan. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ze weigerden me verder te woord te staan. Net alsof ze dan dichtslaan ofzo en als een zombie de stappen van de monitor voorlezen en niet meer zelf kunnen/willen denken.

Die file heb ik zonet even getest (minuut geleden) en hij is iets trager, maar 5 MB/s zit er zeker nog wel inVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:00:
[...]
ik haal nu die 16mb testfile waarvan in de startpost staat dat ie met 9mb/s kan gaan binnen met nog geen 3 kb/s... 2,5 kb/s gaat ie nu en mn internet is werkelijk zo traag als stront... Echt ronduit belachelijk![]()
![]()
16:36:06 (5.47 MB/s) - `fullfile16M' saved [16,384,000]
Verwijderd

Misschien verklaart dit wat (ik weet alleen niet hoe ik het moet intepreteren), maar het lijkt me sterk dat het aan mn bekabeling zou liggen want ik heb altijd een 2mbit abo gehad wat makkelijk 210 kb/s liep...
1
2
3
4
5
6
7
8
| [ SAR Counters ] inPkts = 0x001fa080, inDiscards = 0x00000cc1 inF4Pkts = 0x00000000, inF5Pkts = 0x00000001 inDMATaskEnd = 0x00000005, inBufErr = 0x00000000 inCrcErr = 0x00000cc1 outPkts = 0x000b95a1, outDiscards = 0x00000000 outF4Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000001 softRstCnt = 0x00000132 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| relative capacity occupation: 107% noise margin upstream: 9.0 db output power downstream: 15.5 dbm attenuation upstream: 13.5 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 46 89 ab bc cc cc cd dc cb bb a9 98 70 tone 32- 63: 04 44 77 89 ab bc cd dd dd dd dd dd ce dd dd dd tone 64- 95: 0d cd dc dd cd dd dd cd dd dc dd cb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb cb ba bb bb bb ba aa ba aa aa tone 128-159: aa aa aa 99 99 99 88 88 98 88 77 77 77 77 66 76 tone 160-191: 77 67 77 66 66 55 54 56 55 55 44 54 44 54 44 44 tone 192-223: 44 44 55 56 65 55 55 65 55 56 55 55 55 55 55 55 tone 224-255: 55 55 55 55 54 05 56 55 55 66 66 77 76 76 66 66 |
up
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| relative capacity occupation: 130% noise margin downstream: 5.5 db output power upstream: 12.0 dbm attenuation downstream: 17.0 db carrier load: number of bits per symbol(tone) tone 0- 31: 00 00 00 46 89 ab bc cc cc cd dc cb bb a9 98 70 tone 32- 63: 04 45 77 89 ab bc cd dd dd dd dd dd ce dd dd dd tone 64- 95: 0d cd dc dc cd dd dd cd cc cc cc cb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb cb ba bb bb bb ba aa ba aa aa tone 128-159: aa aa aa 99 99 99 88 88 98 88 77 77 77 77 66 76 tone 160-191: 77 67 77 66 66 55 54 56 55 55 54 55 44 54 54 44 tone 192-223: 44 44 55 56 65 55 55 65 55 56 55 55 55 55 55 55 tone 224-255: 55 55 55 55 55 06 56 55 55 66 66 77 76 76 66 66 |
down
Verwijderd
maar je moet wel eerst wachten tot je 1e jaar contract voor bij is toch of kan wanadoo hem gewoon overnemen ?
Ik zit al een weekje bij wannadoo, en het opzegbrief naar demon was een week of twee geleden verstuurd, maar nog geen bevestiging gekregen...
Zal dat nou opvallen? Zo'n sudden increase in opzeggingen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Neuh valt wel mee.athlonkmf schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:36:
Zal dat nou opvallen? Zo'n sudden increase in opzeggingen?
Ik blijf lekker doorgaan met nieuwe aanmeldingen.
Deze week ook weer 2 nieuwe klanten voor Demon door mij aangevraagd.
Ik ben nog steeds zeer tevreden.
Hoewel inderdaad de prijs-prestatie niet zo gunstig is meer is.
Stabiliteit is uitstekend, geldt ook voor de uptime, nooit offline hier.
Wellicht is dat anders met de snellere abbo's.
Heb zelf nog steeds het 2048/1024 abbo.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vandaag gebeld en samen alles nog een keer doorgenomen...elke config moest goed zijn maar geen internet,wel erbij verteld dat mijn modemlampjes flippen.TD-er schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:56:
@Flex:
Heb toen het modem een firmware upgrade gegeven maar geen verbetering.
Had nog een foute geflashte copperjet 810 in de kast liggen en die heb ik een nieuw leven gegeven.
Demon weer gebeld dat ik een nieuw modem had en of ze het mac adres wilden toevoegen.
Medewerker heeft een ticket aangemaakt en kwam terug met het nieuws dat ik een gratis modem krijg thuis gestuurd.
Ik zit zo'n 2 jaar bij Demon en had niet eens aan garantie gedacht...die liep maandag af en op die dag had ik mijn storing aangemeld.
Nu zit ik alweer een uurtje non-stop op het internet met de Copperjet en het oude modem moet ik opsturen.
Goeie actie van Demon
Verwijderd
Ik blijf onverminderd ontevreden.
Dat ik nu weg ga (naar Tiscali) is vanwege de gecombineerde telefonieaanbieding. Die is voor mij met ISDN extra gunstig. Nu kan ik van die dure vaste ISDN kosten afkomen. KPN laten switchen van ISDN naar analoog kost E 75,- (staat niet op de KPN site....). Door telefonie helemaal naar Tiscali te brengen (KPN nummer naar Tiscali te porteren) bespaar ik maandelijks 6.50 Euro. Daarin zijn de E 9.95 die KPN bij Tiscali in rekening brengt voor de kale lijn reeds verwerkt. Na een jaar zijn ook alle eenmalige kosten eruit. Dan begint het echte terugverdienen. Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL. Maar nu al 8 keer zo snelle DL.
Demon heeft geen voice. Demon richt zich waarschijnlijk (weer) meer op de zakelijk gebruikers en laat consumentjes met hun "vele en domme" vragen waarschijnlijk graag gaan. Hun klantenservice is prima.
Ik zou nooit naar Wanadoo gaan. Heb Casema/Wanadoo cable gehad. Het is 1 grote ramp. Zo heeft Wanadon't bijvoorbeeld hun POP3 servers centraal in Frankrijk staan en dat gaat via vele nodeloze hops over het France Telecom netwerk. SMTP is in NL gebleven (logisch...). Het is vergeven van de spammers en geinfecteerde PCs in hun domein. Maak je ze daar op attent dan doen ze niks of gaan er over in discussie...
Wish me luck with Tiscali!
Weer eens een vanouds lange mail...
Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. De situatie van opzeggen en opnieuw aanvragen is gewoon nogal belachelijk. Commercieel gezien kost het hen alleen maar geld omdat ze allemaal onnodige dingen moeten doen, terwijl ik mogelijk mijn systeemnaam verlies.Dat slaat toch nergens op? Je bent wel een commercieele looser als je loose/loose situaties gaat proberen te verkopen...L.S.,
Ik heb bij jullie een Demon DSL Express 512 abonnement. Maar ik ben niet meer zo tevreden met de prijs/prestatie verhouding van DSL Express 512.
Jullie geven mij binnen Demon echter de volgende twee mogelijkheden:
1. Gratis upgraden naar DSL Express 1024. Ik ga dan 29,95 euro per maand betalen voor 1024/512.
2. Mijn huidige DSL Express 512 abonnement opzeggen en een FLExpress 1536 abonnement nemen. Ik betaal dan éénmalig 35,00 euro en krijg een nieuwe modem ter waarde van 99,00 euro. Ik ga dan 24,95 euro per maand betalen voor 1536/768.
Het is natuurlijk voor de hand liggend dat keuze 2 qua prijs/prestatie veruit de beste keuze is.
Ik moet dan echter wel eerst mijn DSL Express 512 opzeggen. De nieuwe aansluiting kan maximaal 3 weken duren, waardoor ik dan wel het risico loop dat ik 3 weken geen internet heb.
Nu lees ik op jullie website bij 'Overstappen naar Demon' dat de overstap van mijn huidige provider naar Demon geen down-time tot het gevolg hoeft te hebben. Zo lang de huidige provider mijn opzegging maar niet op de normale manier verwerkt, en zo lang ik de opzegging maar pas stuur wanneer ik van Demon de bevestiging heb ontvangen dat mijn order geleverd kan worden.
Aangezien mijn huidige provider eveneens Demon is, concludeer ik dat als ik eerst FLExpress 1536 bestel en mijn DSL Express 512 pas opzeg wanneer ik de bevestiging binnen heb, alles moeiteloos en zonder down-time overgezet moet kunnen worden. Tenslotte garanderen jullie dat, nergens staat dat de 'huidige provider' een andere provider dan Demon moet zijn.
Er is echter één maar: ik wil ook de garantie dat ik mijn retepv.demon.nl systeemnaam kan behouden. Omdat jullie mij geen mogelijkheid tot een simpele upgrade bieden ben ik ben bang dat ik de melding krijg dat de systeemnaam 'retepv.demon.nl' al in gebruik is wanneer ik bij jullie FLExpress 1536 bestel. Dan wordt ik dus gedwongen om een andere systeemnaam te kiezen. Dat zou voor mij echter veel moeite betekenen.
Aangezien ik bij andere providers een NOG betere prijs/prestatieverhouding kan krijgen, zou dit voor mij wel eens kunnen betekenen dat het de moeite allemaal niet waard is en ik beter helemaal over kan stappen op een andere provider.
Begrijpt u mijn dilemma?
Ik heb al gecontroleerd bij de postcodecheck. FLExpress is bij mij gewoon beschikbaar. Mijn DSL Express is op dit moment ook BabyXL. Een tracert geeft aan dat de router 'babyxl-nag-asd-inx-5.router.nl.demon.net [83.161.65.65]' heet.
Persoonlijk lijkt het mij handiger voor jullie en veiliger voor mij als mijn DSL Express 512 abonnement gewoon in één keer overgezet wordt naar FLExpress 1536, ik de 35,00 euro aansluitkosten betaal en mijn abonnementskosten aangepast worden. Het scheelt jullie een onnodige rit van de monteur naar de centrale, en ik hou gegarandeerd mijn systeemnaam en IP nummer.
Graag zou ik uw commentaar hierop willen ontvangen.
Hoogachtend,
P.T.J. de Vroomen
Wat mij betreft houden ze dat modem ook gelijk, maar als ze het me wel geven kan ik het verkopen en zo die 35,00 euro er weer uit halen. Ik heb nu een Thomson Speedtouch (v4.1) modem en ik ben daar al supertevreden mee. Die Copperjet ellende verkoop ik het liefst zo snel mogelijk door
Macbook Pro
Verwijderd

Goede mail, ik heb 'm ietwat aangepast ook verstuurd, wellicht als ze deze klacht vaak genoeg krijgen dat er eens wat gebeurt !RetepV schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:10:
Even een update na mijn laatste boze mail over het feit dat ik niet over mag stappen van DSL Express 512 naar DSL FLExpress 1536. Ik heb het even een tijdje laten sudderen (en ueberhaupt geen tijd gehad door mijn werk), maar ik heb zojuist maar weer eens een mailtje richting hun sales gestuurd.
Weer eens een vanouds lange mail...
[...]
Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. De situatie van opzeggen en opnieuw aanvragen is gewoon nogal belachelijk. Commercieel gezien kost het hen alleen maar geld omdat ze allemaal onnodige dingen moeten doen, terwijl ik mogelijk mijn systeemnaam verlies.Dat slaat toch nergens op? Je bent wel een commercieele looser als je loose/loose situaties gaat proberen te verkopen...
Wat mij betreft houden ze dat modem ook gelijk, maar als ze het me wel geven kan ik het verkopen en zo die 35,00 euro er weer uit halen. Ik heb nu een Thomson Speedtouch (v4.1) modem en ik ben daar al supertevreden mee. Die Copperjet ellende verkoop ik het liefst zo snel mogelijk door.
Geachte lezer,
Ik heb bij jullie een Demon DSL Express 2048 abonnement a 34,50 per maand. Maar ik ben niet meer tevreden met de prijs/prestatie verhouding van DSL Express 2048.
Jullie geven mij binnen Demon echter de volgende twee mogelijkheden:
1. Gratis upgraden naar DSL Express 4096. Ik ga dan 55 euro per maand betalen voor 4096/1024.
2. Mijn huidige DSL Express 2048 abonnement opzeggen en een FLExpress 3072 abonnement nemen. Ik betaal dan éénmalig 35,00 euro en krijg een nieuwe modem ter waarde van 99,00 euro. Ik ga dan 29,95 euro per maand betalen voor 3072/1024.
Het is natuurlijk voor de hand liggend dat keuze 2 qua prijs/prestatie veruit de beste keuze is.
Ik moet dan echter wel eerst mijn DSL Express 2048 opzeggen. De nieuwe aansluiting kan maximaal 3 weken duren, waardoor ik dan wel het risico loop dat ik 3 weken geen internet heb.
Nu lees ik op jullie website bij 'Overstappen naar Demon' dat de overstap van mijn huidige provider naar Demon geen down-time tot het gevolg hoeft te hebben. Zo lang de huidige provider mijn opzegging maar niet op de normale manier verwerkt, en zo lang ik de opzegging maar pas stuur wanneer ik van Demon de bevestiging heb ontvangen dat mijn order geleverd kan worden.
Aangezien mijn huidige provider eveneens Demon is, concludeer ik dat als ik eerst FLExpress 3072 bestel en mijn DSL Express 2048 pas opzeg wanneer ik de bevestiging binnen heb, alles moeiteloos en zonder down-time overgezet moet kunnen worden. Tenslotte garanderen jullie dat, nergens staat dat de 'huidige provider' een andere provider dan Demon moet zijn.
Er is echter één maar: ik wil ook de garantie dat ik mijn xxxx.demon.nl systeemnaam kan behouden. Omdat jullie mij geen mogelijkheid tot een simpele upgrade bieden ben ik ben bang dat ik de melding krijg dat de systeemnaam 'xxxx.demon.nl' al in gebruik is wanneer ik bij jullie FLExpress 3072 bestel. Dan wordt ik dus gedwongen om een andere systeemnaam te kiezen. Dat zou voor mij echter veel moeite betekenen.
Aangezien ik bij andere providers een NOG betere prijs/prestatieverhouding kan krijgen, zou dit voor mij wel eens kunnen betekenen dat het de moeite allemaal niet waard is en ik beter helemaal over kan stappen op een andere provider.
Begrijpt u mijn dilemma?
Ik heb al gecontroleerd bij de postcodecheck. FLExpress is bij mij gewoon beschikbaar.
Persoonlijk lijkt het mij handiger voor jullie en veiliger voor mij als mijn DSL Express 2048 abonnement gewoon in één keer overgezet wordt naar FLExpress 3072, ik de 35,00 euro aansluitkosten betaal en mijn abonnementskosten aangepast worden en een extra modem ontvang. Het scheelt jullie een onnodige rit van de monteur naar de centrale, en ik hou gegarandeerd mijn systeemnaam en IP nummer.
Ik ontvang gaarne een voorstel tot afwikkeling van deze omzetting.
Met vriendelijke groet,
xxxx
-------
Verwijderd
Bezopen, snap er helemaal niets van. Ik heb al Demon via BabyXL en Flexpress is hetzelfde netwerk en dan nog zou het niet mogelijk zijn over te stappen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:31:
kan niet. ik had ook een 2mbit abo en wilde ook over naar 6mbit flex, gewoon eerst opzeggen, daarna opnieuw aanvragen. Downtime van een week of 3.

Ook al een paar keren per telefoon en e-mail gedaan, krijg dezelfde shit te horen/lezen als je in dit topic terug kunt vinden. BS standaard antwoord, niets meer..... vraag me af welke nitwit daar de marketing doet.mjl schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:53:
[...]
Goede mail, ik heb 'm ietwat aangepast ook verstuurd, wellicht als ze deze klacht vaak genoeg krijgen dat er eens wat gebeurt !
[...]
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 14:56 ]
Ok, ik heb ook al antwoord van Demon terug. Precies dezelfde bullshit brief die ik eerder ook al terug kreeg, nog slecht ge-edit ook:Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:53:
Ook al een paar keren per telefoon en e-mail gedaan, krijg dezelfde shit te horen/lezen als je in dit topic terug kunt vinden. BS standaard antwoord, niets meer..... vraag me af welke nitwit daar de marketing doet.
Wat moet ik hier nou weer mee? Hier wordt gewoon gezegd: 'Zoek het zelf maar uit, wij zijn alleen geinteresseerd in nieuwe klanten.'. Nou, dan zal ik een nieuwe klant worden, maar niet bij hen. Als ik bij een andere provider ga, dan heb ik in ieder geval geen down-time.Geachte heer de Vroomen,
U schreef:
> Persoonlijk lijkt het mij handiger voor jullie en veiliger voor mij als mijn DSL Express 512 abonnement gewoon in één keer overgezet wordt naar FLExpress 1536, ik de 35,00 euro aansluitkosten betaal en mijn abonnementskosten aangepast worden. Het scheelt jullie een onnodige rit van de monteur naar de centrale, en ik hou gegarandeerd mijn systeemnaam en IP nummer.
Als reactie op uw e-mail moet ik u helaas mededelen dat de op dit moment geldende actievoorwaarden alleen van toepassing zijn voor nieuwe bestellingen. Dit betekent dat een migratie naar een DSL 'Flexpress' aansluiting niet mogelijk is.
Wel kunnen wij u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas nog niet over geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het productportfolio dan zullen wij dit via onze website communiceren.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft dan horen wij het graag.
Macbook Pro
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op 14 oktober aanstaande zullen er werkzaamheden aan de stroomvoorziening in het Versatel netwerk plaatsvinden. Het onderhoud is gepland tussen 3:00 en 5:00 uur. Tijdens deze periode kunnen DSL verbindingen via Versatel ongeveer 15 minuten niet beschikbaar zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
^^ heeft het iets te maken met het bericht hierboven?
Ik zit op het BBNed netwerk dus volgens mij heeft het er niks mee te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Motabeatz op 14-10-2005 19:35 ]
motabeatz.com

Nou, dat staat er natuurlijk niet. Demon geeft aan dat de actie alleen voor nieuwe klanten geldt. Dat is natuurlijk wel iets anders imho. Hoewel het erg vervelend is, is het gewoon hun goed recht.RetepV schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:22:
[...]
Wat moet ik hier nou weer mee? Hier wordt gewoon gezegd: 'Zoek het zelf maar uit, wij zijn alleen geinteresseerd in nieuwe klanten.'. Nou, dan zal ik een nieuwe klant worden, maar niet bij hen. Als ik bij een andere provider ga, dan heb ik in ieder geval geen down-time.
Dat je niet over kunt op flexexpres was al veel langer bekend overigens. Iets anders dan standaard replies lijkt demon ook niet te sturen.
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 15-10-2005 21:31 ]
Als je linesync snelheid die je modem aangeeft (DSL lijnsnelheid dus) wel okee is of vele malen hoger moet je het probleem 99 van de 100x zoeken bij modem, netwerk, pc, software ergens.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:29:
mijn babyxl aansluiting is al sinds de oplevering traag als strontDenk aan enkele kb/s
Verwijderd
Het is alleen heel raar, na het modem/router even uit te zetten en dan weer aan is de snelheid hoog, maar na onbepaalde tijd zakt de snelheid gewoon in, soms wel tot 10kb/s ofzo.
Weet je heel zeker dat je de up en/of downstream niet helemaal belast met iets? Geen rommel draaien of iets op de PC wat je verbinding volledig belast?
En wat ook zou kunnen is dat het mis gaat op je ethernet. Dat beide poorten blijven 'ruzie maken' omdat ze beide op 'auto' staan.
Of je hebt een modem/router die als router functioneert (ZyXEL 650 of 623?) en daar zelf nog een router achter geplaatst?
Verwijderd
nu weer, ik had weer een snelheid van rond de 30-40kb/s, ik zet het modem even aan en uit en probeer het dan gelijk nog eens: --> 600+ kb/s, door alleen even het modem aan en uit te zetten, verder doe ik helemaal niks...bjck schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:54:
Even op je verhaal af wat dingen.
Het is alleen heel raar, na het modem/router even uit te zetten en dan weer aan is de snelheid hoog, maar na onbepaalde tijd zakt de snelheid gewoon in, soms wel tot 10kb/s ofzo.
Weet je heel zeker dat je de up en/of downstream niet helemaal belast met iets? Geen rommel draaien of iets op de PC wat je verbinding volledig belast?
nee ik doe de test op een laptop direct aan het modem, met een spyware vrije machine ed
En wat ook zou kunnen is dat het mis gaat op je ethernet. Dat beide poorten blijven 'ruzie maken' omdat ze beide op 'auto' staan.
Of je hebt een modem/router die als router functioneert (ZyXEL 650 of 623?) en daar zelf nog een router achter geplaatst?
ja ik heb de 623 als routermodus draaien, maar tijdens de test hangt er maar 1 pc aan
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 16:06 ]
Verwijderd
Ik heb namelijk een vraag over rmijn demon metro babyxl abbo.
Ik ben demon dsl klant van het eerste uur, en toen was lineshare nog niet mogelijk via babyxl.
Er is dus een extra lijn aangelegd voor mijn adsl verbinding.
- deze is aangelgd door kpn en later overgenomen door babyxl
nou is mijn vraag hoe kan ik er achter komen wat het telefoonnummer van die lijn is?
ik zou niet weten bij wie ik dan terecht moet, gezien ik er nix extra voor betaal en bij demon met mijn bestaande nummer aan gemeld ben.
(ps... dit denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door paella op 16-10-2005 20:11 ]
No production networks were harmed during this posting
Welk type modem is het? De analoge of ISDN versie? (T1 of T3)Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:03:
[...]
nu weer, ik had weer een snelheid van rond de 30-40kb/s, ik zet het modem even aan en uit en probeer het dan gelijk nog eens: --> 600+ kb/s, door alleen even het modem aan en uit te zetten, verder doe ik helemaal niks...
En heb je hem al eens als bridge getest? Even de instellingen omgooien in je modem en even kijken (in overleg mogelijk met helpdesk) of je IP krijgt door andere MAC-adres natuurlijk direct vanaf de PC.
Eigenlijk lag die er vermoedelijk al en was dat 'voorraad' zegmaar bij KPN die koperlijn.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:38:
Ik weet niet of ik dit hier wel moet posten.
Ik heb namelijk een vraag over rmijn demon metro babyxl abbo.
Ik ben demon dsl klant van het eerste uur, en toen was lineshare nog niet mogelijk via babyxl.
Er is dus een extra lijn aangelegd voor mijn adsl verbinding.
BaByXL (Tiscali nu) huurt deze lijn van KPN, alleen zonder linesharing (dus geen KPN-telefonie er bij op dezelfde koperlijn).- deze is aangelgd door kpn en later overgenomen door babyxl
Je hebt geen linesharing, dus ook geen telefoonnummer op die lijn. Die lijn is geadministreerd bij KPN aan het serviceID van de DSL-lijn alleen.nou is mijn vraag hoe kan ik er achter komen wat het telefoonnummer van die lijn is?
Demon heeft een telefoonnummer van je mogelijk als contact teleoonnummer. En Demonkan ook het serviceID achterhalen van die lijn, maar waarom ze je dat zouden moeten geven is mij een raadsel. Dat is immers iets wat door KPN en de andere telco's wordt gebruikt.ik zou niet weten bij wie ik dan terecht moet, gezien ik er nix extra voor betaal en bij demon met mijn bestaande nummer aan gemeld ben.
Als je ooit linesharing hebt gehad kan het nummer waarmee dat was samen natuurlijk best nog in een administratie staan ergens. Alleen zegt dat niets meer over die lijn dat nummer. Dat nummer kan zelfs al weer in gebruik zijn bij een andere beller natuurlijk.paella schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:11:
Als je ADSL hebt, zit dat op een een telefoonnummer, ook al heb je geen abo (meer). Ik heb dat bv. ook niet, maar bij de provider staat ik nog wel bekend onder het ooit-bestaande nummer. Dus ik zou toch naar de provider stappen.
(ps... dit denk ik)
Vermoedelijk is de vraag gekomen uit een wens over te stappen naar een andere ISP. Gezien bijna alles ISP's uit gaan van een linesharing situatie zal je daar niet terecht kunnen met een dedicated dsl-lijn (sommigen noemen het een 'kaal-koper' dsl-lijn of dsl-only).
Je zal dus een ISP moeten zoeken die ook met dedicated lijnen werkt (overweg kan) waar je daarmee een overstap kan aanvragen. Vermoeden is wel dat dit in de toekomst bij meer ISP's gewoon gebruikelijk gaat worden. Dat je de keuze krijgt bij overstappen of het linesharing (ISDN of POTS) of dedicated is. (je ziet dit bij aanleggen/aanvragen al meer voorkomen, nu overstappen nog).
[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 16-10-2005 20:51 ]
Verwijderd
Je hebt de laatste paar topics min of meer gebruikt als logfile om bij te houden wanneer de boel er weer uitlag of wanneer het weer eens te traag voor woorden was.
Ik zou zeggen gebruik dat in een klacht naar Demon.
Jij hebt echt bovengemiddeld veel storingen en als ik jou was zou ik ze een ultimatum stellen.
Als ze het niet fixen binnen een redelijke tijd (bijv een maand), dat je dan per dag dat het eruit ligt bijvoorbeeld 20% van het abonnementsgeld laat storneren (ze hanteren zelf 5 dagen voordat ze overgaan tot restitutie) (vergeet niet ze na elke storing dmv mail op de hoogte te brengen)
Als ik jouw posts hier zo zie, dan kom jij gemakkelijk op 80 - 100% "korting" per maand uit en dat gaan ze denk ik ook wel merken.
Wat ik echter wel vreemd vind is dat er vrijwel niemand anders uit Tilburg (daar zit je toch?) hier in dit topic zoveel problemen heeft.
Mischien is het ook handig dat we je modem even doornemen wat betreft statistieken?
Verwijderd
nou als ik misschien wil overstappen naar een anders provider zou ik mij nieuwe ads lijn ook via die lijn willen hebben en niet via mijn 'telefoonlijn' aangezien ik meer dan 5 km van de centrale zit en via een appartelijn de snelheid misschien sneller/ stabieler is dan een gedeelde lijn.bjck schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:41:
Demon heeft een telefoonnummer van je mogelijk als contact teleoonnummer. En Demonkan ook het serviceID achterhalen van die lijn, maar waarom ze je dat zouden moeten geven is mij een raadsel. Dat is immers iets wat door KPN en de andere telco's wordt gebruikt.
(Ik heb namelijk nu een 2048/1024 abbo, en haal gemiddeld 210/80 kb)
Tuurlijk, het is hun goed recht!Bor de Wollef schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:30:
[...]
Nou, dat staat er natuurlijk niet. Demon geeft aan dat de actie alleen voor nieuwe klanten geldt. Dat is natuurlijk wel iets anders imho. Hoewel het erg vervelend is, is het gewoon hun goed recht.
Dat je niet over kunt op flexexpres was al veel langer bekend overigens. Iets anders dan standaard replies lijkt demon ook niet te sturen.
Nou, ik ben nu sinds 2 weken online met het alom verguisde Wanadoo Family. (4096/640) Draait prima, met snelheden rond de 400 KByte/sec down en 60 KByte/sec up. En dat gaat ook nog eens sneller worden in november...
Verwijderd

Want .. jawel .. ik kan nu ook weer pas online sinds een paar uur downtime AGAIN vanmiddag. En je raadt het al .. wederom totaal GEEN melding op de storingspagina. Te onprofessioneel voor woorden.
Edit: oh .. en packetloss, heel hoge ping, en een snelheid ruwweg 1/10e als waar ik voor betaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:05 ]
Hier momenteel ook, zelfs corrupted downloads, usenet server is ook al dagen niet meer zoals het hoort. Oftwel traag als ..........Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:01:
Demon is al op de hoogte. Alleen gebeurt er niks mee. Dat is iig de indruk die ik krijg. Wordt er namelijk wel aan gewerkt, dan zijn het ongelofelijke prutsers. BaByXL
Want .. jawel .. ik kan nu ook weer pas online sinds een paar uur downtime AGAIN vanmiddag. En je raadt het al .. wederom totaal GEEN melding op de storingspagina. Te onprofessioneel voor woorden.
Edit: oh .. en packetloss, heel hoge ping, en een snelheid ruwweg 1/10e als waar ik voor betaal.
Had met de demon helpdesk gebeld, moest eerst een speed test draaien van demon zelf, helaas kreeg ik het idee dat ik niet echt serieus genomen werd.
De speedtest was niks meer als een bat script wat een groot bestand upload en download van de demon server. Deze faalde zelfs omdat internet er kompleet uitging......
[ Voor 19% gewijzigd door GieltjE op 17-10-2005 19:37 ]
Hell / 0
Verwijderd
Ik ben op de website op zoek gegaan naar iets over restitutie maar ik kan het niet vinden. In de algemene voorwaarden staat iig niks van dat alles
Dit topic laden gaat al amper. Zo erg is het.
En ik zie op tegen het bellen. Ik heb al zo vaak gebeld .. en steeds zonder enig resultaat. "Ja meneer het spijt ons" .. daar heb ik geen boodschap meer aan. Daarom bel ik niet meer. Of amper. Zou ik wel moeten doen maar ik ben er echt moedeloos van geworden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:42 ]
Geachte klant,
In de vroege ochtend van 19-10-2005 zal er onderhoud verricht worden
aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.
De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:00 en 06:00 uur. Gedurende
deze periode zal uw Demon DSL-verbinding een of meerdere keren, met een
maximale duur van 20 minuten, onbeschikbaar zijn.
Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht na afloop van de werkzaamheden uw DSL-verbinding nog niet
functioneren, dan kan het noodzakelijk zijn om uw modem enige tijd uit
te zetten en weer aan. Indien dit niet helpt, neemt u dan contact op met
Demon Support op nummer 0800-3366668 (gratis).
Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.
Op 18-10-2005 tussen 08:00 en 12:00 uur zullen er werkzaamheden
plaatsvinden aan de apparatuur in de telefooncentrale waar uw
DSL-verbinding op aangesloten is. Het betreft de vervanging van de
lijnkaart om de centrale onder andere klaar te maken voor ADSL2+
...............................................................................................
...............................................................................................
Je kunt ook een MRTG-script laten lopen welke de pingtijden logged (of smokeping ipv MRTG) dan kun je in elk geval duidelijk maken dat het niet een enkele storing is en ik zou als ik jou was toch echt niet meer genoegen nemen met hun .bat scriptje wat een paar pings enzo uitvoert.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:39:
Die heb ik hier ook staan. Echt een waardeloze test. Ook vooral als je het al 5 keer eerder het doorlopen .. modem resetten, tests uitvoeren .. mailen. Ja verdomme dan is het de 6e keer toch niet weer nodig .. het is elke keer hetzelfde gelazer en het ligt niet aan mijn modem, of router. Bah.
Ik ben op de website op zoek gegaan naar iets over restitutie maar ik kan het niet vinden. In de algemene voorwaarden staat iig niks van dat alles
Dit topic laden gaat al amper. Zo erg is het.
En ik zie op tegen het bellen. Ik heb al zo vaak gebeld .. en steeds zonder enig resultaat. "Ja meneer het spijt ons" .. daar heb ik geen boodschap meer aan. Daarom bel ik niet meer. Of amper. Zou ik wel moeten doen maar ik ben er echt moedeloos van geworden.
Onderhoud is lang niet altijd landelijk, dus geen mail zou ook kunnen betekenen dat jouw verbinding gewoon weer uit zichzelf onderuit gegaan isVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:51:
En uiteraard zit er totaal geen mail in mijn mailbox van enig onderhoud.
Maar ehh is het een idee om de stats van je modem door te nemen, of heb je dat zelf al tig keer gedaan?
Lijkt me niet dat demon daarbij onderscheid maakt op de regio. Dat zullen ze waarschijnlijk doen per provider. Ik zit bij BBned. Voor babyxl klanten zal deze onderhoudsonderbreking wellicht niet gelden.TD-er schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:57:
[...]
Onderhoud is lang niet altijd landelijk, dus geen mail zou ook kunnen betekenen dat jouw verbinding gewoon weer uit zichzelf onderuit gegaan is
Maar ehh is het een idee om de stats van je modem door te nemen, of heb je dat zelf al tig keer gedaan?
Wat moet ik nu precies waarheen sturen om Demon stop te zetten vanaf het moment dat ik dan via Wanadoo zit?
De uitleg op de site is niet geheel duidelijk over de gang van zaken als je na 3 maanden wil overstappen naar een andere provider. Heef iemand hier ervaring mee ? of zit je dan toch nog vast aan babyxl voor het eerste jaar ?
Verwijderd

Echt zo hinderlijk, en als ze eens werken worden ze echt zo traag geladen, terwijl mn ftp test van ftp.xs4all.nl wel gewoon rond de 500-600kb/s blijft
Klinkt als een DNS-probleemVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:19:
ik snap er echt geen reet meer van. Zoveel pagina's doen het nu niet meer. Ik krijg bv meteen als ik op een bepaalde site klik blalba could not be found, hij gaat niet eens laden ofzo
Echt zo hinderlijk, en als ze eens werken worden ze echt zo traag geladen, terwijl mn ftp test van ftp.xs4all.nl wel gewoon rond de 500-600kb/s blijft
Welke DNS-server(s) heb je ingesteld staan op je PC? (in een dosbox ipconfig /all)
Werd Wanadoo Family niet opgeheven en naar het duurtste account geheveldmdj84nl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:16:
Ben nu bezig met overstappen naar wanadoo family. Ik vind demon goed, maar te langzaam voor de prijs die je betaalt.
Ik dacht dat ik zoiets gelezen had op de frontpage
Probeer die ip-adressen ook eens te pingen. Zijn die wel bereikbaar voor jou?Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:46:
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137
194.159.73.136
volgens ipconfig /all
en weet je zeker dat je niets vreemds in je hosts-file hebt staan?
Maar zit/zat je al langer dan een jaar bij demon ? Het gaat mij er juist om hoe en wat de consequenties zijn als er wordt opgezegd na 3 maanden en wordt overgegaan naar bijvoorbeeld tweakdsl.mdj84nl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:16:
Ben nu bezig met overstappen naar wanadoo family. Ik vind demon goed, maar te langzaam voor de prijs die je betaalt.
typo
[ Voor 4% gewijzigd door Ybox op 18-10-2005 16:56 ]
Verwijderd
ik krijg idd een time out bij het pingen van die adressen, heel raarTD-er schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:50:
[...]
Probeer die ip-adressen ook eens te pingen. Zijn die wel bereikbaar voor jou?
en weet je zeker dat je niets vreemds in je hosts-file hebt staan?
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 20:19 ]
Klopt. Dan heb je er zelf een bridge van gemaakt zeker?Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:11:
hij staat in de bridge modus, dus dan heb je geen nat als het goed is.
Ik hoop dat demon nog wat gaat upgraden Anders ben ik hier per 1 maart vandaan.
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd
afaik komt hij standaard van demon in bridge modus.bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:49:
[...]
Klopt. Dan heb je er zelf een bridge van gemaakt zeker?
Verwijderd
Ik heb serieus HELEMAAL NERGENS last van! En ik zit op de bbned-10k-01-bbned-ic4.router.nl.demon.net router.
Nog steeds heb ik geen klagen, en ben een uiterst tevreden Demon DSLExpress gebruiker!
Aangezien ons contract afloopt in maart zullen wij dus overstappen. Beetje 19,95 betalen voor zo'n langzame connectie. Voor 5 euro meer heb je adsl2+.Beste heer/mevrouw,
Dank u voor uw e-mail aan Demon.
Wij kunnen u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten
up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas nog
niet over geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en
zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het productportfolio dan
zullen wij dit via onze website communiceren.
Op dit moment hebben wij nog geen tegemoetkoming voor bestaande klanten en zal
de snelheid niet verhoogd worden.
Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben,
mocht u nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.
Met vriendelijke groet,
They who buy the dip, deserves the rip.
Naar aanleiding van dit, ik lees verschillende verhalen.Muse schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:53:
De overstap naar Wanadoo is in gang gezet nu. Op de site staat de opleverdatum al (27-10) en ik krijg daar (ik denk morgen) nog een brief van met de bevestiging.
Wat moet ik nu precies waarheen sturen om Demon stop te zetten vanaf het moment dat ik dan via Wanadoo zit?
1.
De één krijgt bericht van demon dat via Wanadoo het contract wordt beëindigd met in acht name van de 1 maand opzegtermijn.
2.
De ander zegt zelf op met de brief van Wanadoo met de opleverdatum en krijgt geld terug van na die datum.
Wat is nu de juiste procedure om niet dubbel te betalen? (of in dit geval dus het teveel betaalde bedrag van Demon terug te krijgen) De brief van Wanadoo met de opleverdatum heb ik trouwens nog niet, dus opsturen kan nog niet. Dat wil ik echter wel zo snel mogelijk kunnen regelen als het wél zo ver is.
Verwijderd
Probleem is alleen, ik kan echt geen 6weken zonder Internet, ik heb het nodig voor mijn studie.
Verwijderd
24,95 voor adsl2+? waarzo?Danjel schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:24:
Zonet ook een mailtje terug gekregen van demon:
[...]
Aangezien ons contract afloopt in maart zullen wij dus overstappen. Beetje 19,95 betalen voor zo'n langzame connectie. Voor 5 euro meer heb je adsl2+.
Tiscali kan gewoon je lijn migreren dacht ik. Wanadoo gaat dat bij mij en vele anderen ook doen, dan zit je heel kort zonder internet. Bij een klasgenoot duurde het 15 mins dat hij geen signaal had.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:39:
Heeft Demon ook een snelle overstap procedure? Ik heb nu een 1024/512 abo voor €29 per maand, terwijl ik bij Tiscali voor €24,95 4096/640 kan krijgen....
Probleem is alleen, ik kan echt geen 6weken zonder Internet, ik heb het nodig voor mijn studie.
Hij zal Wanadoo wel bedoelen.
[ Voor 15% gewijzigd door Muse op 20-10-2005 16:51 ]
Verwijderd
Sinds de werkzaamheden op 12 Okt. (omgeving Eindhoven) is het hier ook erg slecht.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:50:
Sinds de werkzaamheden van afgelopen vrijdag 14 oktober is mijn verbinding trager geworden. Voorheen had ik nooit geen problemen. Nu duurt het dik 10 seconden langer voordat internet pagina's ingeladen zijn. Ook had ik voorheen een stabiele verbinding met de newssever. Die springt nu ook omhoog en omlaag. Zijn er meer mensen die sinds afgelopen vrijdag slechte performance ervaren?
Internet zeer traag , met pieken van dalen van 5~6 Kb/sec.
En dan nu de speedtest
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data: Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=22ms TTL=62 Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=23ms TTL=62 Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] over a maximum of 8 hops: 1 13 ms 9 ms 16 ms babyxl-nag-ehv-qml-1.router.nl.demon.net [83.161.67.129] 2 30 ms 92 ms 24 ms tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net [82.161.247.13] 3 23 ms 22 ms 23 ms tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net [82.161.247.13] 4 23 ms 23 ms 23 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70] ftp> get fullfile2M 200 PORT command successful. 150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile2M' (2096350 bytes). 226 Transfer complete. ftp: 2103868 bytes received in 527.53Seconds 3.99Kbytes/sec. ftp> put fullfile2M 200 PORT command successful. 150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile2M.16'. 226 Transfer complete. ftp: 2103868 bytes sent in 36.59Seconds 57.49Kbytes/sec. |
Kijken wat ze op de support afdeling te vermelden hebben.

Voor de 12de Oktober had ik een erg stabiele lijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 21:44 ]
Verwijderd
ik zie idd op de site staan; tot 20mbit voor 22,50 per maandMuse schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:51:
[...]
Tiscali kan gewoon je lijn migreren dacht ik. Wanadoo gaat dat bij mij en vele anderen ook doen, dan zit je heel kort zonder internet. Bij een klasgenoot duurde het 15 mins dat hij geen signaal had.
[...]
Hij zal Wanadoo wel bedoelen.
daar moet toch wel een addertje onder het gras zitten ofzo, veels te goedkoop dat...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 19:34 ]
Verwijderd
Wat zijn we weer achterdochtig (ben ik ook hoor) maar ik bekijk het zo: Demon levert me nu 2048/1024 (1024 in theorie het is in de praktijk veel minder) voor €34,50 migreer ik naar Wanadoo en krijg in ieder geval 4096/640 met voip voor €27,50 en gratis sores prima deal lijkt me. Oké geen mailkick meer dat zal ik wel missen en nog wat andere services van Demon die ik toch al niet afnam.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:30:
[...]
ik zie idd op de site staan; tot 20mbit voor 22,50 per maand
daar moet toch wel een addertje onder het gras zitten ofzo, veels te goedkoop dat...
En als de lijn van Wanadoo wel migreert naar ADSL2+ naar een snelheid van 8 Mbit dan is het helemaal feest
Verwijderd
Ik hoop toch dat er geen adder is, want ik ga er ook heen. Bij Demon heb ik altijd een stabiele lijn gehad, dus ik hoop niet dat dit bij Wanadoo anders gaat zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:51:
[...]
Wat zijn we weer achterdochtig (ben ik ook hoor) maar ik bekijk het zo: Demon levert me nu 2048/1024 (1024 in theorie het is in de praktijk veel minder) voor €34,50 migreer ik naar Wanadoo en krijg in ieder geval 4096/640 met voip voor €27,50 en gratis sores prima deal lijkt me. Oké geen mailkick meer dat zal ik wel missen en nog wat andere services van Demon die ik toch al niet afnam.
En als de lijn van Wanadoo wel migreert naar ADSL2+ naar een snelheid van 8 Mbit dan is het helemaal feesthoewel ik daar toch wat sceptisch over ben (de adder onder het gras).
Heb je je modem al even een aantal minuten uit gehad en weer aangezet?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:11:
[...]
Sinds de werkzaamheden op 12 Okt. (omgeving Eindhoven) is het hier ook erg slecht.
Internet zeer traag , met pieken van dalen van 5~6 Kb/sec.
En dan nu de speedtest(abbo 1024/512)
code:
1 [...]
Kijken wat ze op de support afdeling te vermelden hebben.![]()
Voor de 12de Oktober had ik een erg stabiele lijn.
Dat wil soms ook wel eens helpen bij van die echt vage snelheden (4 kB down, ruim 50 up is vaag)

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 21-10-2005 00:27 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zoveel onderhoud als Demon de laatste tijd heeft heb ik nog nooit meegemaakt...zelfs niet in de jaren dat ik bij planet zat....vlgns mij loopt Bbned via Rusland of zo

Het beste alternatief op dit moment vind ik 12move ADSL Extreme Fast: 8 Mb voor maar € 29,95 per maand!
Hierbij heeft Flex express toch het nakijken....
Nog sneller op internet met 12move ADSL
Stap nu over op 12move ADSL! U ontvangt een Ethernetmodem t.w.v. € 69,- gratis en betaalt géén aansluitkosten t.w.v. € 74,95!
Daarbij is het volgende standaard bij elke abonnement inbegrepen:
5 e-mailboxen van 50 MB
25 e-mailadressen
Een eigen homepage van 50 MB
Over ter wereld uw e-mail checken
Gratis 10 SMS'jes per dag versturen vanaf uw computer
[ Voor 31% gewijzigd door Von Henkel op 21-10-2005 11:26 ]
Heb je al eens met KPN gebeld, in plaats van met Demon?HlpDsK schreef vaak:
Problemen met demon, geen melding, ...
Zij kunnen namelijk je lijn doormeten. Want zoals ik het lees zit het probleem op het eindje koper tussen centrale en je huis.. Dat gedeelte valt onder beheer van KPN, ongeacht of je nu wel, of niet, een aktieve telefoonlijn hebt. In het laatste geval wordt er namelijk lijnhuur aan KPN afgedragen.
Misschien is het koper tijdens werkzaamheden een keer geraakt en kan het helpen als je wordt overgezet op een ander aderpaar van de toch al in je lasdop (of in byzondere gevallen een IS/RA) aanwezige aders.. Maar daarvoor moet dus eerst doorgemeten worden...
En heb je al eens een pc rechtstreeks aan je modem gehangen, dus zonder router of routermodus ertussen? De DHCP server van demon wil namelijk nog wel 's naar doen bij het verlengen van de lease bij bepaalde routers.. Dat laatste zou je periodes van tot een uur downtime kunnen verklaren, al verklaart het niet de bagger-staat van je verbinding wanneer die wel 'werkt'...
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
Dat heb ik zeker gedaanTD-er schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:22:
[...]
Heb je je modem al even een aantal minuten uit gehad en weer aangezet?
Dat wil soms ook wel eens helpen bij van die echt vage snelheden (4 kB down, ruim 50 up is vaag)
De huidige status op dit moment :
- download in de nacht en in de morgen perfect. 100 Kb/sec
- In de middag tot 50 Kb/sec
- In de avond 5~6 Kb/sec
Verwijderd
en dit vind jij een betere deal dan 20mbit voor 22,50 bij wanadooVon Henkel schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:23:
Wanadoo zou ik niet nemen met telefonie (crashed te vaak)..verder ken ik ook mensen met wanadoo internet en die zijn tevreden...
Zoveel onderhoud als Demon de laatste tijd heeft heb ik nog nooit meegemaakt...zelfs niet in de jaren dat ik bij planet zat....vlgns mij loopt Bbned via Rusland of zo![]()
Het beste alternatief op dit moment vind ik 12move ADSL Extreme Fast: 8 Mb voor maar € 29,95 per maand!
Hierbij heeft Flex express toch het nakijken....
Nog sneller op internet met 12move ADSL
Stap nu over op 12move ADSL! U ontvangt een Ethernetmodem t.w.v. € 69,- gratis en betaalt géén aansluitkosten t.w.v. € 74,95!
Daarbij is het volgende standaard bij elke abonnement inbegrepen:
5 e-mailboxen van 50 MB
25 e-mailadressen
Een eigen homepage van 50 MB
Over ter wereld uw e-mail checken
Gratis 10 SMS'jes per dag versturen vanaf uw computer
Tsja dan zit er maar 1 ding op. Je dag- en nacht-ritme omdraaien. We leven niet voor niets in een 24-uurs economieVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:14:
[...]
Dat heb ik zeker gedaan![]()
- In de avond 5~6 Kb/sec
net even speedtest gedaan maar die connecties zijn niet te best.
Download 422.3 KByte/sec
(=3378 kbps)
Upload 78.4 KByte/sec
(=627 kbps)
Connection 44.0 Conn/min
Ping test 7.0 ms
begin er lichtelijke irritaties van te krijgen zo sloom..
modem restart hiep ook niks
Op het aantal connecties/min na, vind ik dit voor speedtest meer dan voorbeeldige scores.Passie-m schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:50:
Ik heb ook last van erg traag internet ( al 2 dagen )
net even speedtest gedaan maar die connecties zijn niet te best.
Download 422.3 KByte/sec
(=3378 kbps)
Upload 78.4 KByte/sec
(=627 kbps)
Connection 44.0 Conn/min
Ping test 7.0 ms
begin er lichtelijke irritaties van te krijgen zo sloom..
modem restart hiep ook niks
Zoals ook in de startpost staat, heeft speedtest gewoon niet de capaciteit om zinnige metingen te doen voor de abonnementen boven de 2/1.
Het zou dus best wel handig zijn wanneer je meer gegevens zou kunnen posten, zoals de connectiesnelheid van je modem, afstand tot de centrale en wat je normaal gesproken haalt en waarvandaan. Abonnement-versie lijkt me ook niet verkeerd.
Anders loopt dit topic alleen maar vol met shitzooi-mij-verbinding-is-20kB/s-trager-dan-normaal-klote-Demon-reacties. Dat lijkt me niet echt wenselijk.
Klinkt alsof je erg veel last hebt van overboeking..Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:14:
[...]
Dat heb ik zeker gedaan![]()
- In de avond 5~6 Kb/sec
Bel eens met demon en laat ze je lijn en de switch waar je aan hangt monitoren..
In de praktijk zou je namelijk, zelfs met overboeking, niet op zo'n volle switch moeten hoeven te hangen, ookal mogen ze dat (officieel) wel doen (zie voorwaarden)...
En wat die switch betreft, wellicht ben je overgeprikt tijdens dat onderhoud...
Maar het is in ieder geval iets dat ze voor je moeten oplossen.
Bij het melding maken dus wel heel duidelijk zijn op welk moment je dit constateerde, anders krijg je de standaard antwoorden terug als: pc direkt op modem, modem direkt bij lasdop/isra, splitter ertussenuit, enz...
Het beste vraag je direkt door naar de tweedelijns helpdesk, dan heb je iig te maken met mensen met meer kennis van zaken dan (vaak) studenten die alleen maar het question&response systeem doorlopen kunnen...
En als je met iemand gesproken hebt, vraag ze even naar hun naam. Scheelt weer in het vervolg van de probleemoplossing, mocht het een slepende situatie worden.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Dit topic is gesloten.