Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ze mailen toch alleen naar postmaster@ altijd? Leegt/leest iedereen die wel standaard eigenlijk of moet je die apart lezen/legen?

offtopic:
Onderhoud Tilburg zit in je mailbox, weet ik zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 21:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:27:
Ze mailen toch alleen naar postmaster@ altijd? Leegt/leest iedereen die wel standaard eigenlijk of moet je die apart lezen/legen?
Ik haal alle mail op heel het subdomein op. Dus ook die van postmaster.
offtopic:
Die zit er dus echt NIET in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:31:
[...]

Ik haal alle mail op heel het subdomein op. Dus ook die van postmaster.

[...]

Die zit er dus echt NIET in.
Nu wel, in je andere mailbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik ontvang ook al tijden geen mail meer op postmater@domein.demon.nl. Vond de mailtjes altijd wel makkelijk, hoef je niet zo lang te zoeken naar een antwoord op de vraag waarom je er uitligt of wat dan ook. Laatste mailtje gaat over de openingstijden van de helpdesk tijdens de feestdagen....
Hier in Amersfoort is de BabyXL verbinding sinds maandag weer stabiel te noemen, af en toe 's nachts wat downtime. De router staat nog steeds op 7296 down en 896 up (afstand tot centrale is 813 meter volgens de postcodecheck).
Demon IP als vast IP instellen op onze ZyXEL gaat niet goed, lijkt wel of de lease dan botweg niet vernieuwd wordt. Met dynamische IP toewijzing werkt het prima, dus dat laat ik maar zo.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• bjck
Tuurlijk wordt lease niet vernieuwd als je hem vast invult. Dan vraag je geen lease aan :+

En dat werkt @ BaByXL niet omdat onderweg ook routers de DHCP-lease gebruiken om routes te zetten. Dus lease verlopen en je route is weg of is weg na een reset van apparatuur etc.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 00:16 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Hmmm, m'n broer heeft op dit moment last van een storing denk ik.
Het helpdesknummer is niet bereikbaar. Gaat 1 keer over en daarna een dode lijn. Heeft iemand anders dat al een keer meegemaakt?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Lizard schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:58:
Hmmm, m'n broer heeft op dit moment last van een storing denk ik.
Het helpdesknummer is niet bereikbaar. Gaat 1 keer over en daarna een dode lijn. Heeft iemand anders dat al een keer meegemaakt?
0900 nummer ook geprobeerd. Of alleen het 036 nummer? Hier staat onzin.. was twee draadjes tegelijk aan het lezen. Hierdoor verwarring... Sorry.. Er is geen 036 nummer.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 28-09-2005 13:40 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• driedees
Tuurlijk wordt lease niet vernieuwd als je hem vast invult. Dan vraag je geen lease aan

En dat werkt @ BaByXL niet omdat onderweg ook routers de DHCP-lease gebruiken om routes te zetten. Dus lease verlopen en je route is weg of is weg na een reset van apparatuur etc.
Bedankt voor je antwoord, dat verklaart mijn problemen inderdaad. Ik heb de tip van Spil:
In de router heb ik niet de ENET-ENCAP gateway ingesteld, alleen 'IP Address Assignment = static' en 'IP Address= 83.160.xx.xxx'. Andere instellingen heb ik met rust gelaten.
verkeerd gelezen (iets met de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt...)

• Lizard
Cyberpope schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:16:
[...]

0900 nummer ook geprobeerd. Of alleen het 036 nummer?
Alleen het 0800 nummer. het 036 nummer ken ik verder niet.
M'n broer is er na een tijdje wel doorgekomen, blijkt dat bbned een storing heeft.

http://www.demon.nl/netwe...09/storing_dsl_net_5.html

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Lizard schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:05:
[...]

Alleen het 0800 nummer. het 036 nummer ken ik verder niet.
M'n broer is er na een tijdje wel doorgekomen, blijkt dat bbned een storing heeft.
Ik kwam er ook door. Paar keer proberen. Bandje gaf aan dat het BBNed-probleem om 14:00 uur verholpen zou zijn. En DIT is het bewijs dat het is gelukt. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 28-09-2005 14:13 ]

Verwijderd

Idd ik ben ook vanaf 1409 weer online @ demon. Klote BBNet :P

• Lizard
Het vreemde is is dat ik met m'n bbned verbinding @ demon nergens last van heb gehad?

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:11:
Idd ik ben ook vanaf 1409 weer online @ demon. Klote BBNet :P
Ik dacht nog dat het aan mij lag omdat ik vanmorgen heb opgezegd bij Demon//BBNed. Niet omdat ik zo ontevreden ben met dit duo maar omdat ik naar Tiscali ga met Telefonie. Is voor mij voor het eerst in een jaar dat ik eruit lag. Gelijk opzeggen is wel mooi lik op stuk beleid maar ik kreeg de bevestiging van Tiscali om 10:45 binnen en kort daarna lagen ze eruit.

Ik wist niet dat die Telco - Telco migraties zo snel gingen. :D

Verwijderd

Ik heb er opnieuw uit gelegen, voor 5 minuten. Dus het betekend dat er nogsteeds iets mis is. Ook als ik 08003366668 bel dan krijg ik een bandje met "Wegens een storing in het BBNet netwerk heeft u kans op internet uitval. Het is nog niet bekend wanneer het probleem is opgelost." (ofzo).

Dat is dus weer een andere melding dan 20 minuten geleden, toen zou het om 14:00 opgelost zijn.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Lig er ook al weer uren uit vandaag, inmiddels kabel erbij besteld bij Casema. Ik kan het me niet meer permitteren om steeds aan te kloppen bij kennissen/collega-bedrijven en daar verder te moeten werken wegens geen verbinding. Nog 7 maanden dubbel betalen en dan is het byebye Demon/Bbned (sinds 5 maanden ivm verhuizing). Na bijna 6 jaar probleemloze verbinding via BabyXL, dat wel :(

Verwijderd

Zo vandaag heb ik er ook uitgelegen. (heb ook bbned)
is de eerste keer eigenlijk zonder dat het onderhoud was in 1,5 jaar ofzo

maarja nu heb ik ook een ander ip :(
hebben andere mensen dat ook?? is wel vreemd eigenlijk

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:28:
Zo vandaag heb ik er ook uitgelegen. (heb ook bbned)
is de eerste keer eigenlijk zonder dat het onderhoud was in 1,5 jaar ofzo

maarja nu heb ik ook een ander ip :(
hebben andere mensen dat ook?? is wel vreemd eigenlijk
Postmaster mailbox gelezen?

Toevallig via 't BaByXL netwerk op Amsterdam-Sloterveen aangesloten?

bjck in "Ervaringen Demon DSL-Express # 18"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

offtopic:
De mailbox bij demon is toch gewoon een catchall account? Dus poepje@systeemnaam.demon.nl moet ook aankomen en opgehaald worden met jouw username en password als het goed is. Ik heb in de korte tijd dat ik een account bij demon heb nog nooit een mail van Demon gehad terwijl ik toch graag een aankondiging krijg als er onderhoud in mijn regio plaats gaat vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

LB Back schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:41:
Lig er ook al weer uren uit vandaag, inmiddels kabel erbij besteld bij Casema. Ik kan het me niet meer permitteren om steeds aan te kloppen bij kennissen/collega-bedrijven en daar verder te moeten werken wegens geen verbinding. Nog 7 maanden dubbel betalen en dan is het byebye Demon/Bbned (sinds 5 maanden ivm verhuizing). Na bijna 6 jaar probleemloze verbinding via BabyXL, dat wel :(
Nou, je moet eens goed overwegen of je die 7 maanden nog wel gaat betalen. Wanneer zij jou een ondeugdelijk product leveren dan kan je er denk ik wel vanaf zonder te betalen. Ik zelf ben al weg Demon ze maar als ik in jouw situatie gezeten had, dan had ik ook al opgezegd, was ik ook al weg geweest en had ik mijn bankrekening laten blokkeren voor ze.

Ik had ze dan wel een opzegbrief gestuurd met de reden, niet dat je daar een reactie op krijgt van Demon, maar als bewijs mocht Demon het voor de rechter zou laten komen. Verder bewijs zat in dit topic en op de DGG. Zo kan je niet werken, daar zal iedereen het mee eens zijn. Grote kans dat Demon niets eraan doet trouwens, zal wel teveel moeite kosten en moeite is iets wat niet in Demon's vocabulaire voorkomt. Zal je wel weer net zien dat ze er dan wel meteen werk ervan maken, maar ja, ze hebben niet echt een poot om op te staan denk ik zo!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:38:
[...]

De mailbox bij demon is toch gewoon een catchall account? Dus poepje@systeemnaam.demon.nl moet ook aankomen en opgehaald worden met jouw username en password als het goed is. Ik heb in de korte tijd dat ik een account bij demon heb nog nooit een mail van Demon gehad terwijl ik toch graag een aankondiging krijg als er onderhoud in mijn regio plaats gaat vinden.
Dat klopt en ik heb ook geen mail van Demon over onderhoud gehad.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

offtopic:
Leest iedereen die wel standaard :P

Ik denk dat de helft van de gebruikers niet eens weet dat ze een postmaster hebben of kunne aanmaken via een Mail-Exchange programma (ik bedoel dan hier een mail-server)

Ik krijg altijd wel meldingen omdat ik zelf postmaster ben van me groep dus dan forward die ze automatisch.
Bor de Wollef schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:38:
[...]
DEMON
Postmaster Email Alle klanten dienen email te accepteren en te lezen gericht naar postmaster@systeemnaam.demon.nl
Email geadresseerd naar postmaster mag niet "gebounced" of genegeerd worden.
Dus je bent verplicht om zoiets aan te maken. Er word veel Info naar dit adres gestuurd zoek alleen maar een bij doe zokfunctie van demon wat er allemaal naar het postmaster adres word verzonden

Postmaster

[ Voor 46% gewijzigd door loodgieter op 28-09-2005 19:22 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Twix schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:16:
[...]

Leest iedereen die wel standaard :P

Ik denk dat de helft van de gebruikers niet eens weet dat ze een postmaster hebben of kunne aanmaken via een Mail-Exchange programma (ik bedoel dan hier een mail-server)

Ik krijg altijd wel meldingen omdat ik zelf postmaster ben van me groep dus dan forward die ze automatisch.

Dus je bent verplicht om zoiets aan te maken. Er word veel Info naar dit adres gestuurd zoek alleen maar een bij doe zokfunctie van demon wat er allemaal naar het postmaster adres word verzonden

Postmaster
Leuk.. Maar ik haalde me post niet op via pop3, maar ik krijg het via SMTP. En ook ik heb het afgelopen jaar geen onderhoudsmededelingen van demon gehad. (zit nu niet meer bij demon)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Bor

Bor

Twix schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:16:
[...]

Postmaster
Als je normaal je mail via pop3 ophaalt hoef je hiervoor als het goed is helemaal niets aan te maken omdat dit gewoon in jouw mailbox gedropped zal worden. Eigenlijk komt *@systeemnaam.demon.nl daar terecht. Of begrijp ik jou nu verkeerd?

Verwijderd

Klopt helemaal. Als je niets doet komt alles in je mailbox aan.

In de 3 jaar dat ik Demon abonnee was heb ik ongeveer 2 mails van ze gehad. Is dus zwaar overdreven om te zeggen dat ze veel info naar dit adres sturen! :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Bor de Wollef schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:22:
[...]

Als je normaal je mail via pop3 ophaalt hoef je hiervoor als het goed is helemaal niets aan te maken omdat dit gewoon in jouw mailbox gedropped zal worden. Eigenlijk komt *@systeemnaam.demon.nl daar terecht. Of begrijp ik jou nu verkeerd?
Als ik dit het op Demon zo lees dan is een Postmaster email adres verplicht?

maar wat jij zegt dat het naar * verstuurd word zal ook goed kunnen hoor. ik las alleen wat bij Demon vermeld stond :)

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Bor de Wollef schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:22:
[...]

Er schreef net iemand dat tie met SMTP zijn mail ophaald. Maar dit ter zijde. De rest hier doet het met POP3 dat begrijp je goed.

Verders komt alle troep in je mailbox (op het POP3 postkantoor) terecht. Ook de bekende poepjes@systeemnaam ja. Ik heb al wel eens een spammer betrapt die iets als sales@ of info@ had gebruikt. Dat komt allemaal in 1 grote box die je afhankelijk van je instellingen in je POP3 client(s) kunt ophalen en wissen. Als je tegen je POP3 ding (M$oetloek*&^%$ ???) zegt dat tie ook poepjes moet ophalen en iemand je zo probeert te bereiken (...) dan komt het zeker aan.

Die spam vond ik overigens pas toen ik via de Webmail ging kijken wat er allemaal voor me stond op het POP3 postkantoor. Daar vond ik ook de mail van mijn vrouw Buuf en mijn dochter. En de aankondigingen van Demon gericht aan postmaster.

Ik heb sindsdien het Demon spamfilter op het postkantoor aan staan. Wat daarmee gevangen wordt komt wel in een appart bakje en daar komt je met POP3 niet bij. Ik kijk er zo eens of 2x per maand.

Demon heeft mij in het afgelopen jaar wel eens wat gestuurd. Ook over aangekondigd onderhoud en helpdesktijden tijdens de feestdagen. De laatste tijd niet... Misschien moeten ze wat vaker onderhoud doen dan dondert het niet vanzelf om 8)7

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

goed bezig bij BBNed
Ik lag er weer een uur uit. Bijna hetzelfde tijdstip als gister. 10.39 uur

Maak mij maar wijs dat ze GEEN onderhoud aan het doen zijn.

Volgens Demon lag BBNed er nu voor heel Nederland uit. Dus niet zoals gister alleen voor Demon. Ze wisten alleen niet wat er mis was bij BBNed.

Ben ik blij dat ik naar Tiscali ga :D

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Je bent niet de enige. bij mij ging ook om 10:39 alles plat tot een uur of 12:00. ( Lelystad ).

Inmiddels draait alles wel weer zoals het hoort. Wat me opvalt is dat er helemaal niets van het onderhoud wordt gemeld.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik kom er net achter dat ik mijn hostname niet meer kan pingen. Request timed out is de melding. Kan dit te maken hebben met de BBned storing?

edit: 17 bbned-10k-07-bbned-ic6.router.nl.demon.net [82.161.247.134] reports: Desti
nation net unreachable.

terwijl ik normaal moeiteloos mijn modem kan bereiken.

[ Voor 38% gewijzigd door yrew op 29-09-2005 15:36 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook een 8 Mb lijntje bij Demon, echter veel last van een instabiele verbinding.

Als ik mijn copper-jet 816 als gewoon modem (zoals je hem ontvangt) aansluit dan heb ik zo'n 2 a 3 maal per week dat mijn verbinding eruitvliegt (geen IP-adres meer etc.) Maar als ik dat zo op dit forum lees is dit meer een storing aan demon (BBNED) kant.

Echter als ik mijn modem als router configureer (ook op verzoek van de demon-helpdesk) dan verlies ik de de verbinding zo'n 3 á 4 keer per dag! Wel is er dan iets anders aan de hand :
Ik heb bijvoorbeeld newsbinpro aanstaan die met 4 lijntjes aan het downloaden is en ben met IE-browser aan het surfen dan komt het zo'n 3 á 4 keer per dag/avond voor dat de verbinding eruit ligt wat betreft mijn IE-browser en kan ik niet meer naar andere paginas surfen (kan pagina niet vinden), terwijl de downloads in newsbinpro wel gewoon doorlopen! Om dit te verhelpen moet ik dan mijn Netwerk-verbinding (netwerkinterface) softwarematig uitschakelen en direct weer inschakelen! Hierna kan ik gewoon weer surfen.

Heeft iemand als eens van zo'n probleem gehoord en waar kan het aan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Dan gebruik je het IP-adres van je router waarschijnlijk ook als DNS-server, neem ik aan.
De ZyXEL heeft er in elk geval vrij frequent last van dat 'ie DNS-requests niet goed kan forwarden en het dan minutenlang niet doet.
Dus stel de Demon DNS-servers vast in onder Windows en kijk of het probleem dan over is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan gebruik je het IP-adres van je router waarschijnlijk ook als DNS-server, neem ik aan.
De ZyXEL heeft er in elk geval vrij frequent last van dat 'ie DNS-requests niet goed kan
forwarden en het dan minutenlang niet doet.
Dus stel de Demon DNS-servers vast in onder Windows en kijk of het probleem dan over is
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben niet echt een ster in deze netwerk/internet materie en configuratie. Hoe kan ik zien of ik mijn IP-adres van mijn router ook ook als DNS-server gebruik? En waar/hoe kan ik iets vinden hoe ik mijn Demon DNS-server vast kan instellen onder windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
in de commandprompt onder Windows (DOS-box dus) type je "ipconfig /all"
Daar staat dan een overzicht van alle netwerk-instellingen die Windows gebruikt.
Als je >1 netwerkkaart hebt (WiFi en onboard LAN bijv) kan het zijn dat het niet op 1 schermpje past, dus wel even kijken dat je de gegevens van de juiste adapter gebruikt.
Voorbeeld zoals het er bij mij uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
C:\Documents and Settings\Gijs>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : imagine
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter

Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.135
                                            194.159.73.136

Mijn router staat op 192.168.100.100 en zoals je ziet staat die niet in de lijst met DNS-servers.

Bij de eigenschappen van de netwerkadapter kun je die dingen vast instellen. (bij TCP/IP)
Je kunt de DNS-server vast instellen en je IP-adres dynamisch verkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 30-09-2005 20:11 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm Demon is weer eens traag met de DNS-doorvoeren.
Voor diegenen die ook graag Geenstijl willen bezoeken, je moet dat deze data in je hosts-file zetten:
81.173.64.103 nieuws.geenstijl.nl
81.173.64.101 www.geenstijl.nl
81.173.64.102 app.geenstijl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Demon is een botergeile provider. Ik heb vorige maand TweakDSL aangevraagd omdat het megaveel cheaper was voor 8/1mbit, en had Demon nog niet opgezegd omdat ik ervan uit ging dat ik eerst een brief zou krijgen met "per dan en dan wordt u geporteerd" met een week of 2 marge. Binnen 3 dagen was ik overgezet :X

Ik dus aan Demon m'n opzegging doorgegeven, en wat krijg ik vandaag binnen: een creditfactuur met terugboeking voor teveel betaald abogeld vanaf exact de dag dat ik geporteerd ben. Absolute hulde voor Demon, dit is echt idioot klantvriendelijk zelfs tegenover vertrekkende klanten _o_ d:)b

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:09:
in de commandprompt onder Windows (DOS-box dus) type je "ipconfig /all"
Daar staat dan een overzicht van alle netwerk-instellingen die Windows gebruikt.
Als je >1 netwerkkaart hebt (WiFi en onboard LAN bijv) kan het zijn dat het niet op 1 schermpje past, dus wel even kijken dat je de gegevens van de juiste adapter gebruikt.
Voorbeeld zoals het er bij mij uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
C:\Documents and Settings\Gijs>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : imagine
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter

Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.135
                                            194.159.73.136

Mijn router staat op 192.168.100.100 en zoals je ziet staat die niet in de lijst met DNS-servers.

Bij de eigenschappen van de netwerkadapter kun je die dingen vast instellen. (bij TCP/IP)
Je kunt de DNS-server vast instellen en je IP-adres dynamisch verkrijgen.
Heb gevonden waar je DNS kan invullen :-) Ga er mee testen of het nu beter gaat!

p.s. Heb nu inderdaad DNS op mijn computer vast ingesteld, maar heb ook gezien dat ik in mijn router ook een vaste DNS op kan geven! Moet ik het hier ook doen of als ik het al op mijn computer hebt ingesteld kan ik het in mijn modem (router) weg laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als het goed is krijgt je router zelf al de DNS-gegevens van Demon dmv DHCP.
Je router zelf heeft niet echt DNS nodig om te functioneren, tenzij je router bijv ook meer dingen doet dan alleen verkeer doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

curry684 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:36:
Demon is een botergeile provider. Ik heb vorige maand TweakDSL aangevraagd omdat het megaveel cheaper was voor 8/1mbit, en had Demon nog niet opgezegd omdat ik ervan uit ging dat ik eerst een brief zou krijgen met "per dan en dan wordt u geporteerd" met een week of 2 marge. Binnen 3 dagen was ik overgezet :X

Ik dus aan Demon m'n opzegging doorgegeven, en wat krijg ik vandaag binnen: een creditfactuur met terugboeking voor teveel betaald abogeld vanaf exact de dag dat ik geporteerd ben. Absolute hulde voor Demon, dit is echt idioot klantvriendelijk zelfs tegenover vertrekkende klanten _o_ d:)b
Net wat jij zegt vertelde een Demon medewerker mij aan de telefoon. Ook telco-telco migratie loopt zonder enig probleem. Demon rules enorm. Alleen 20Mbit internet voor 22.50 kon ik niet laten schieten.
Mn hart blijft bij Demon maar mn downloads gaan vanaf 5 november via Wanadoo.

PS: Oh ja. Ik heb nooit problemen gehad met Demon. Verbinding heeft altijd gewerkt en werkt nog steed. Behalve dan dat ik die Zyxel eens moest resetten of DNS er hard inzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sayko op 02-10-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
TD-er schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:05:
Hmm Demon is weer eens traag met de DNS-doorvoeren.
Voor diegenen die ook graag Geenstijl willen bezoeken, je moet dat deze data in je hosts-file zetten:
81.173.64.103 nieuws.geenstijl.nl
81.173.64.101 www.geenstijl.nl
81.173.64.102 app.geenstijl.nl
Waar kan je die hostfiles vinden? In de modem zelf?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Start>zoeken.....Hosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Tanx

gevonden..nu gaat het inderdaad een stuk soepeler :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lang geleden al zon 6mbit abbo aangevraagd, en vandaag zag ik ineens dat het dsl lampje op mn modem wat ik nog had van mn 2 mbit abbo was gaan branden. Ik dus meteen het modem ingesteld op babyxl en www.demon.nl ingetypt in mn browser. IK heb toen op activeren of accepteren geklikt, toen mn modem uit en aan gezet, maar nu heb ik nog geen verbinding. Hoe lang duurt het na het accepteren voordat je internet het doet? Als ik nl bij de webconfigurator van mn zyxel kijk zie ik wel de up en down snelheid staan, die staan wel ongeveer goed (5696/800), maar ik krijg geen wan ipadres ed, dat staat allemaal nog op 0..... Komt dit vanzelf nadat demon mn activatie heeft verwerkt oid?

Even voor de duidelijkheid, ik heb dus nog niks ontvangen, geen brief of modem ofzo, maar wil alvast wat sneller mn internet hebben :Y)

mn zyxel staat trouwens wel in de router modus, kan het daar iets mee te maken hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:17:
Even voor de duidelijkheid, ik heb dus nog niks ontvangen, geen brief of modem ofzo, maar wil alvast wat sneller mn internet hebben :Y)

mn zyxel staat trouwens wel in de router modus, kan het daar iets mee te maken hebben?
Nou dat ken je meestal vergeten. Meestal ontvang je eerst de modem en dan een week later het internet. Voor mijzelf weet ik niet exact hoeveel weken het was, maar toen ik de modem aansloot was Demon nog niet actief.

Dat de Zyxel in routermodus staat maakt niet uit, mits de goede configuratie is ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hard resetten met een pen en dan als bridge configgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
curry684 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:36:

Ik ben maandag overgestapt van Demon Bbned 2mbit naar Hccnet Tiscali 4mbit, dus ook maar even een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:32:
hard resetten met een pen en dan als bridge configgen
Zou toch niet uit moeten maken aangezien je een MAC adres moet toevoegen en of het nou een MAC adres van de bridge of de router is zou ook niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie in bridge staat zien ze de MAC van je NIC ;)

Maar tegenwoordig is het niet meer zo rechlijnig allemaal. Er zijn nu 3 manieren om je MAC te registreren. Ipv 1 .. lekker makkelijk. En allemaal afhankelijk van op welke lijn je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Nou dat ken je meestal vergeten. Meestal ontvang je eerst de modem en dan een week later het internet. Voor mijzelf weet ik niet exact hoeveel weken het was, maar toen ik de modem aansloot was Demon nog niet actief.

Dat de Zyxel in routermodus staat maakt niet uit, mits de goede configuratie is ingevuld.
nouja, omdat het dsl lampje wel brand.... of zou dat betekenen dat het babyxl gedeelte wel al voor elkaar is, maar dat demon me nog niet heeft aangesloten ofzo :? Ik kreeg zoals ik al zei wel het activatiescherm voor mn neus toen ik het modem net geconfigureerd had, dat moet volgens mij dus betekenen dat de instellingen goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Hier in Amersfoort kamp ik weer met een voortdurend wegvallende BabyXL verbinding. Te treurig voor woorden, is nou al weken zo en ik begin bijna te denken dat het aan het ZyXEL modem ligt. Harde resets van het kreng helpen niet, route of bridge functie maken ook niets uit. Meer mensen met last van wegvallende BabyXL verbindingen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 17:11

ArCadE

No banana available

Zo, en Demon is weer een klantje kwijt. Jammer dat er niet geupgrade kan worden naar de Flexpress versies, anders was ik wel gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Vanmiddag verbinding kwijtgeraakt, ik krijg nu geen IP meer van Demon. Meer mensen met problemen ? Zit in Huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

driedees, ArCadE, rig0r,
- Hier Utrecht waar Demon (BBNed) per 1 november ook een klantje kwijt raakt.
- Sinds problemen woensdag en donderdag vorige week geen last meer gehad. En eigenlijk het hele jaar ook geen problemen gehad.
- Ik ga naar Tiscali met telefonie. Mijn totale vaste kosten per maand gaan ruim 6 Euro omlaag. Daar krijg ik gratis telefonie voor terug en 4 M download tegen 512k nu.
- OK ik zit op ISDN dus ben nu Xtra duur uit met KPN.

RD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Helaas kan ik niet net als robbiedee en arcade (nog) niet van Demon af komen. Na enig heen en weer gemail met de demon helpdesk blijkt dat mijn verbinding al 47 dagen niet is weggevallen... Helaas geeft de router het signaal niet juist door en kamp ik al weken met een onstabiele verbinding. Ik heb overigens ook problemen met de Zyxel in bridge functie.
Vandaar mijn vraag of er meer mensen zijn die een werkende verbinding hebben met onderstaande tip van spil:
spil schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:48:
[...]

Je moet inderdaad de goede dns instellingen in je client instellen ipv. de standaard dns-forwarding-service van de router te gebruiken. Nameservers zijn o.a. 194.159.73.135 en 194.159.73.136, stel dan de client in met fixed ip/gateway/dns ipv dhcp.
Voor de volledigheid, voer het interne adres van de router in als Gateway (standaard 192.168.x.x), neem als IP address een nummer wat alleen in het laatste van de 4 getallen anders is en neem als netmask 255.255.255.0, 1e nameserver 194.159.73.135, 2e nameserver 194.159.73.135)

In de router heb ik niet de ENET-ENCAP gateway ingesteld, alleen 'IP Address Assignment = static' en 'IP Address= 83.160.xx.xxx'. Andere instellingen heb ik met rust gelaten.
Ik heb al enkele malen geprobeerd om de boel zo in te stellen, maar verlies dan telkens signaal na een half uur (omdat de lease niet vernieuwd wordt via dchp, zoals TD'er terecht opmerkte). Andere tips over hoe de ZyXEL router stabiel te krijgen zijn ook welkom, uiteraard heb ik al de "rateadap off" "max tonelimit" tips uit de openingspost opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is het je linesync die steeds wegvalt? Dus je DSL-lampje gaat uit eventjes en weer knipperen? Je kan ook in de telnet interface menu 24.1 kijken hoelang je link (achter 1.) al UP is.

Kan van alles zijn dan, wordt stap voor stap uitsluiten en proberen. Als bovenstaande het geval is begin dan met:

• Laatste firmware in je ZyXEL zetten.
• Modem direct aan je ISRA aansluiten met een kort kabeltje. Dan dus niets anders aangesloten je lijn. Geen loze vertakkingen, geen toestel, fax, alarmsysteem dat meer een kiestoon heeft natuurlijk. Geen splitter en twee verschillende kabeltjes tussen ISRA en modem proberen. (zonder splitter ook natuurlijk, alleen je modem aan de lijn).

Als je geen duidelijk ISRA hebt ga dan even op onderzoek uit wat nu echt je eerste aansluitpunt is van je KPN lijn. Soms denk je die te hebben gevonden maar wat vorige bewoners soms hebben uitgevreten...

Volgende stap zou zijn een ander modem proberen, helpt dat ook niet is de snelheid misschien te-hoog op je lijn/abonnement voor die koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArCadE schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:37:
Zo, en Demon is weer een klantje kwijt. Jammer dat er niet geupgrade kan worden naar de Flexpress versies, anders was ik wel gebleven.
Welke provider/product ga je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ bjk.

Bedankt voor je snelle antwoord.

- Ik heb vorige week (weer) de laatste firmware in de zyxel gezet (het .bin bestand dat op de Demon Support pagina staat)
- De router zit al direct op het ISRA punt aangesloten, ik gebruik geen telefoon op de vaste lijn namelijk. Het is ook erg lastig controleren waar het KPN signaal daadwerkelijk binnenkomt, zit in een groot studentenhuis en alle kamers hebben een eigen ISRA punt. Hiervoor had ik overigens een XS4ALL verbinding en de Speedtouch router heeft toen 2 jaar probleemloos gewerkt.
- Blijft inderdaad de laatste optie over, een andere modem/router proberen. Helaas heb ik die niet zo 1,2,3 liggen. Er zitten 6 computers (van huisgenoten) op de router aangesloten en die heb ik persoonlijk een vast IP adres gegeven. Poorten van P2P programma's zijn netjes gemapped en die programma's staan bij iedereen al weken uit.

Wat inderdaad op valt in menu 24.1 van de telnet interface is dat het systeem nooit langer dan een halfuur up is (of heeft dat te maken met het vernieuwen van de DSL lease?)

Volgens de postcodecheck uit de openingspost zit ik op 830 meter van de centrale, dan zou de snelheid toch geen probleem mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
830 meter zou zeker geen probleem moeten zijn, maar wat is je attenuation? en welk abonnement heb je?

De lengte van de kabels zou rechtevenredig moeten zijn met de attenuation (zie dit stukje van de OP)
Dus als jouw attenuation veel groter is dat 10 a 15 dB, zit er ergens in de kabels iets niet lekker.

Als het echt rond de 30 mins is dat de modem reset, zou het ook kunnen zijn dat je modem echt crashed.
Dit zou je kunnen zien door te kijken of de datum geregeld op bijv 1/1/05 staat (de default datum bij de laatste firmware) of uiteraard dat de telnet naar het modem afgebroken wordt.
De tijd in menu 24,1 die rechts naast de link staat, slaat op de uptime van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De firmware op demon.nl zal wellicht niet echt 'nieuw' zijn. En weet je zeker dat elke kamer een eigen 'isra' heeft en het niet intern is doorgelust vanaf een ISRA ergens centraal?

Bij XS4all/KPN had je wellicht ook een lagere lijnsnelheid dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ TD'er: volgens mij is de attenuation waarde niet te hoog, 11db. Onderstaand de uitkomsten van de upstream noise margin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 106% 
noise margin upstream: 6.0 db
output power downstream: 12.0 dbm
attenuation upstream: 11.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone   0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd dd dd dd dd cc cb ba aa 00 
tone  32- 63: 00 00 00 67 88 99 9a aa aa aa ab bb bb bb bb bb 
tone  64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bc cc cc cc cc c2 cc cc 
tone  96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cc cc cb 
tone 128-159: 3b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb b8 ab bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: aa ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: a9 88 88 88 87 67 77 77 65 55 50 00 00 00 00 00

Maar de downstream noise margin wijst een hogere attenuation waarde uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 97% 
noise margin downstream: 8.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 19.0 db
tone  32- 63: 00 00 00 77 88 99 9a aa aa aa ab bb bb bb bb bb 
tone 224-255: a9 88 88 88 87 57 77 77 65 55 50 00 00 00 00 00

Ik zal een andere kabel proberen tussen het ISRA en de ZyXEL.. Overigens lijkt de ZyXEL niet echt te crashen, de time and date settings blijven ongewijzigd. De up time schommelt tussen de 30 en de 60 minuten. Tijdens het uitvoeren van bovendstaande tests kreeg ik trouwens de melding adsl modem not up, de verbinding wordt dan vervolgens automatisch hersteld.

@bjck: je had helemaal gelijk over de firmware op de site van Demon. Van ZyXEL.nl heb ik firmware V3.40(GT.5)C0 (Standard) gedownloaded en via de Web configurator ge-uploaded. Op de Demon site was men nog bij GT.3. Momenteel heb ik het 8192 abonnement van Demon en bij XS4ALL had ik toentertijd het ADSL Fast 4456 abonnement. Het is erg lastig uitzoeken waar die KPN lijn het huis binnenkomt, het is een gebouw met zo'n 100 kamers. Het enige dat ik zeker weet is dat je per kamer een abonnement bij KPN moet afsluiten, je deelt het niet met je medebewoners. Zie het meer als een flatgebouw, waarbij ieder appartement een 'eigen' aansluiting heeft.

De problemen doen zich echter pas sinds twee weken voor, toen ben ik ook dit topic gaan volgen om te weten te komen of meerdere tweakers last hadden van onstabiele lijnen. Daarvoor werkte alles prima, veel torrentverkeer, surfen, gamen en wat dan ook ging uitstekend samen. Het gaat mij ook niet zozeer om de snelheid, als de boel maar stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pas wel op met die GT5, je ZyXEL krijgt dan ander MAC-adres (nieuwe mac-reeks van ZyXEL).

Als elke kamer apart een KPN aansluiting heeft is dat je ISRA. Als je maar 1 aansluitpunt hebt (en niet meerdere) zit je daarop aangesloten prima. Je zou hem nog even kunnen openen (alleen!! als het zo'n wanddoosje is met schroefje) om te kijken of het netjes zit vanbinnen. Je hebt alleen 2 kabeltjes nodig op pin A & B.

Eventueel andere kabeltjes kunne los en ook een draadbrugje tussen B & EB kan los/weg.
Duidt op zo'n 1200 a 1500 meter koperlijn tussen centrale en je modem.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 06-10-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 17:11

ArCadE

No banana available

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:58:
[...]

Welke provider/product ga je nemen?
Martijn,

ik ga over naar Wanadoo Family. In eerste instantie een 4mbit maar die wordt geupgrade naar 20mbit, alhoewel ik daarvoor te ver van de centrale zit. Ik denk dat ik maximaal 4mbit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ bjck: bedankt voor je tip over het MAC adres. via de MAC pagina van Demon zag ik dat het nieuwe MAC adres van de router automatisch is toegevoegd aan mijn abonnement, er staan nu twee MAC adressen vermeld. Ik hoefde er niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jawel .. weer storing in Tilburg gisterenavond/nacht. Ik loop zo onderhand op m'n tandvlees.

En uiteraard weer geen uitleg van hoe of waarom op de statuspagina. Daar irriteer ik me zo mogelijk nog meer aan. Ik wil dat de storingen niet voorkomen .. maar als ze voorkomen, wil ik wel weten wat de oorzaak was. Steeds dat gebrek aan informatie maakt dat ze kunnen wegkomen met 10 keer exact hetzelfde euvel zonder dat iemand ze daar op kan aanspreken :/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik iets gemist of . . . ? ;)

Kan weer met 3 lijntjes van 512 kbit downloaden van nieuwsgroepen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 18:36
Hmm, doet hier nog gewoon 2 :/

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 06-10-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:21:
Heb ik iets gemist of . . . ? ;)

Kan weer met 3 lijntjes van 512 kbit downloaden van nieuwsgroepen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vreemd, ik niet namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:44
Ter info:
Ik heb van Demon zowel het Zyxel modem ontvangen, als de copperjet 816. In eerste instantie de Zyxel uitgeprobeerd, omdat deze door Demon al was ingericht als een router. Snelheden waren goed, alleen leek het erop dat na een grote download het apparaat niet meer werkte. Het apparaat was (via telnet) gewoon bereikbaar, lijnstatus en dergelijke was ook allemaal OK, maar er leek geen data van buiten naar binnen te komen. Een reset (via het menu) was dan voldoende om de boel weer aan de gang te krijgen. Dit was uiteraard niet echt prettig, dus de copperjet in router mode gezet, en die er tussen gehangen. Sinds die tijd draait de verbinding probleemloos. Als er een storing is, is het ook echt bij Demon (drie weken geleden aardig wat probleempjes gehad), maar het apparaat blijft in ieder geval gewoon werken.

Oh ja: Hardinxveld-Giessendam, 8/1

[ Voor 3% gewijzigd door Poltergeist op 06-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
driedees schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:58:
@ TD'er: volgens mij is de attenuation waarde niet te hoog, 11db. Onderstaand de uitkomsten van de upstream noise margin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 106% 
noise margin upstream: 6.0 db
output power downstream: 12.0 dbm
attenuation upstream: 11.0 db
tone  32- 63: 00 00 00 67 88 99 9a aa aa aa ab bb bb bb bb bb 
tone 224-255: a9 88 88 88 87 67 77 77 65 55 50 00 00 00 00 00

Maar de downstream noise margin wijst een hogere attenuation waarde uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 97% 
noise margin downstream: 8.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
tone  32- 63: 00 00 00 77 88 99 9a aa aa aa ab bb bb bb bb bb 
tone 224-255: a9 88 88 88 87 57 77 77 65 55 50 00 00 00 00 00

Ik zal een andere kabel proberen tussen het ISRA en de ZyXEL.. Overigens lijkt de ZyXEL niet echt te crashen, de time and date settings blijven ongewijzigd. De up time schommelt tussen de 30 en de 60 minuten. Tijdens het uitvoeren van bovendstaande tests kreeg ik trouwens de melding adsl modem not up, de verbinding wordt dan vervolgens automatisch hersteld.
[...].
Er zitten in de carrier-load een paar vreemde dipjes voor je download. (tone 64, 91, 128 en 173)
Dergelijke grote dips is vaak een indicatie dat er ergens een vrij scherpe knik in de kabel zit.
Is er mischien ergens een kast op een kabel gezet of iets dergelijks?
Het aanpassen van de max_tonelimit heeft hier geen enkele zin, aangezien de upload (tone 7-29) erg netjes verloopt.
Heb je ook al even getest zonder de splitter ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weg was de 3e. Jammer dat ik geen screenshots heb, het waren ECHT 3 threads :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van mn oude 2mbit abbo een zyxel 650r staan, maar nu krijg ik bij mn nieuwe flexpress abo een zyxel 623... Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het een minder model is door het lagere typenummer, of is dat niet zo? Weet iemand de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:53:
ik heb van mn oude 2mbit abbo een zyxel 650r staan, maar nu krijg ik bij mn nieuwe flexpress abo een zyxel 623... Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het een minder model is door het lagere typenummer, of is dat niet zo? Weet iemand de verschillen?
:Z Kijk FF bij Zyxel door hier te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een goede vergelijking is nog niet te maken.... kan er niet echte verschillen uithalen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ TD'er: bedankt voor de tip, ik heb namelijk geen idee hoe ik de schema's van de noise margin streams moet interpreteren. Ik ga morgen een nieuwe telefoonkabel halen, voor tussen het ISRA en de ZyXEL. Ik gebruik sowieso geen splitter, omdat ik geen gebruik maak van een vaste telefoon. Ik had wel al een andere kabel geprobeerd, maar die was niet nieuw en kon dus best beschadigd zijn. Hopelijk ligt het inderdaad aan de kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 07-10-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik heb me vandaag ingeschreven voor Wanadoo ADSL family en telefonie, wat dus betekend dat Wanadoo mijn abonnement gaat opzeggen bij Demon.
Ik geef toe dat het een sprong in het diepe is, maar vond de aanbieding dusdanig interessant dat ik na het lezen van enkele ervaringen snel overstag was.(heb inderdaad ook mindere ervaringen gelezen)
Ik ga niet zeggen wie beter of slechter is, alleen vind ik de streken die Demon de laatste tijd uit haalt en daar bij vaak de bestaande klanten benadeelt een reden genoeg voor mij om bij hun weg te gaan.
Een vraag aan hun wanneer we veranderingen kunnen verwachten in prijzen en/of snelheid kan alleen maar beantwoord worden met een standaard email
Misschien verwacht ik teveel als klant maar ik heb ze een kans gegeven om mij te behouden wat ik ook heb aangegeven in de email maar die kans hebben ze dus niet genomen.
Ja ja ik verwacht bij Wanadoo niet echt veel betere behandeling, maar het kost me wel veel minder per maand en krijg er veel meer voor.
De tijd zal het leren of het een verstandige keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:53:
Gewoon je 623 even testen of hij goed werkt. Dan je 650 blijven gebruiken gewoon is mijn idee. Houd de 623 dan voor het geval dat netjes nieuw in doos.
driedees schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:13:
@ TD'er: bedankt voor de tip, ik heb namelijk geen idee hoe ik de schema's van de noise margin streams moet interpreteren. Ik ga morgen een nieuwe telefoonkabel halen, voor tussen het ISRA en de ZyXEL. Ik gebruik sowieso geen splitter, omdat ik geen gebruik maak van een vaste telefoon. Ik had wel al een andere kabel geprobeerd, maar die was niet nieuw en kon dus best beschadigd zijn. Hopelijk ligt het inderdaad aan de kabel.
Als je geen telefonie van KPN gebruikt is een splitter niet persé nodig inderdaad. Wel zou je de splitter ertussen kunnen doen natuurlijk.

Waar je op moet letten is dat je echt je ISRA hebt gevonden en niet gewoon een aansluitpunt van de 2 in huis bijvoorbeeld. De aftakking naar een ander aansluitpunt kan al signaalverlies geven, ookal zit daar niets op aangesloten.

Dus je wilt een situatie bereiken dat als je een ISRA hebt je daar je modem direct op aansluit of als je ISRA een aansluitdoos in de muur is (met varkensneus stekker) even openen en kijken of er niet een aftakking is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

markmart33 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:31:
Ik heb me vandaag ingeschreven voor Wanadoo ADSL family en telefonie, wat dus betekend dat Wanadoo mijn abonnement gaat opzeggen bij Demon.
Ik geef toe dat het een sprong in het diepe is, maar vond de aanbieding dusdanig interessant dat ik na het lezen van enkele ervaringen snel overstag was.(heb inderdaad ook mindere ervaringen gelezen)
Ik ga niet zeggen wie beter of slechter is, alleen vind ik de streken die Demon de laatste tijd uit haalt en daar bij vaak de bestaande klanten benadeelt een reden genoeg voor mij om bij hun weg te gaan.
Een vraag aan hun wanneer we veranderingen kunnen verwachten in prijzen en/of snelheid kan alleen maar beantwoord worden met een standaard email
Misschien verwacht ik teveel als klant maar ik heb ze een kans gegeven om mij te behouden wat ik ook heb aangegeven in de email maar die kans hebben ze dus niet genomen.
Ja ja ik verwacht bij Wanadoo niet echt veel betere behandeling, maar het kost me wel veel minder per maand en krijg er veel meer voor.
De tijd zal het leren of het een verstandige keuze was.
Ik heb mijn demon ook om laten zetten naar wanadoo family. Het enige wat ik kan zeggen is: alles is soepetjes verlopen, het mozetten heeft me geen minuut downtime bezorgd en de verbinding is lekker snel en stabiel. En ja... maar 22.50 per maand is toch perfect. En binnenkort voor het zelfde geld 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdagavond viel weer de verbinding weg. Geen IP of DNS. Om 4 uur de PC van ellende maar uitgezet. Nu kijk ik een dag later op de supportpagina en wederom totaal GEEN melding van een storing.

Dat is zooo ongelofelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:40:
Als je geen telefonie van KPN gebruikt is een splitter niet persé nodig inderdaad. Wel zou je de splitter ertussen kunnen doen natuurlijk.
De "splitter" is niks meer dan een filter om te voorkomen dat je zelf je modem hoort door je telefoon gesprek.
De aansluitingen line en dsl zijn 1 op 1 met elkaar verbonden ( ik heb zo'n lea splitter los gehad ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond rond negen uur schiet mijn modem offline, om even later weer online te komen
dit herhaalde zich iedere 10 seconden, nu is hij online met een verbazende upload snelheid van wel
64kbit terwijl dit 1024 zou moeten zijn, iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 07:47:
gisteravond rond negen uur schiet mijn modem offline, om even later weer online te komen
dit herhaalde zich iedere 10 seconden, nu is hij online met een verbazende upload snelheid van wel
Dit duidt erop dat je modem constant opnieuw aan het intrainen is. Vandaar dat de verbinding steeds weer opkwam en weer wegviel.

64kbit is overigens wel ERG laag.

Haal je modem eens een paar minuten offline en sluit hem dan weer aan. Herhaalt je probleem dan?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 07:47:
Ff modem restart? (30 sec uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle bovenstaande suggesties, heb ik vanzelfsprekend uitgevoerd, nu net 10 minuten geleden sprong modem weer offline, na 4 keer proberen te trainen kwam hij weer online met nu de 1024 kbits, ook na diverse reboots blijft de snelheid zoals hij wezen moet dus denk toch echt een probleem bij demon/bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 03:10:
Zaterdagavond viel weer de verbinding weg. Geen IP of DNS. Om 4 uur de PC van ellende maar uitgezet. Nu kijk ik een dag later op de supportpagina en wederom totaal GEEN melding van een storing.

Dat is zooo ongelofelijk irritant.
Dat is inderdaad erg irritant. De huidige supportpagina heeft weinig tot geen nut omdat storingen er vaak niet op gemeld worden. Als ze gemeld worden updaten ze de informatie nooit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bij zo'n kortstondige storing kan het ook zijn dat de storing tussen jouw modem en de wijkcentrale optreed.
In flats en portiekwoningen, heb je bijvoorbeeld de hele bundel draden van de boven-etages door je meterkast lopen.
Als iemand naast die bundel nu net even een grote storingsbron neerzet, kan het best zijn dat jouw modem er helemaal niets meer van snapt.
Denk aan een zware boormachine, een generator, zender, etc.
Op mijn werk heb ik zelfs al eens gehad dat de KPN-monteur uit frustratie kabels ging lostrekken en ze niet goed weer vast gemaakt had, waardoor wij dus bijna 3 dagen zonder zaten. (telefoon en DSL), maar dat is op zondag een beetje onwaarschijnlijk, of onwaarschijnlijk gefrustreerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik zit er hard over te denken om Demon de deur uit te doen. Ik ben supertevreden over Demon, ik heb echt nooit gezeik met mijn 2/1 via BabyXL, maar Wanadoo levert meer voor 22,50 en dat gaat dan ook nog eens naar ADSL2+ binnenkort. Als je dan gaat vergelijken is 34,50/maand best duur.
Erg jammer hoor, toen ik naar 2/1 ging voor deze prijs zaten ze bij de goedkoopsten, nu zitten ze bij de allerduursten en lijkt het er niet op alsof ze echt snel heel hard gaan terugslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Laatst online: 11-09 11:32
Iemand bekend met dit fenomeen?

Zodra ik mijn modem restart (Zyxel over isdn), nadat het bv is vastgelopen door p2p verkeer, kan het vaak uren duren voordat ik weer een dsl sync heb. Op het modem blijft het dsl lampje vrolijk knipperen zonder verbinding te maken. Wanneer ik via telnet in het modem kijk zie ik het volgende:
Waiting for init, initializing, down, waiting for init, initializing, down etc etc etc.

Het rare is dat wanneer ik de telefoon pak en even naar mijn 06 bel, ik binnen 30 seconden wél een sync heb :?

Zou dit misschien iets met de splitter te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Lexxx schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:54:
Iemand bekend met dit fenomeen?

Zodra ik mijn modem restart (Zyxel over isdn), nadat het bv is vastgelopen door p2p verkeer, kan het vaak uren duren voordat ik weer een dsl sync heb. Op het modem blijft het dsl lampje vrolijk knipperen zonder verbinding te maken. Wanneer ik via telnet in het modem kijk zie ik het volgende:
Waiting for init, initializing, down, waiting for init, initializing, down etc etc etc.

Het rare is dat wanneer ik de telefoon pak en even naar mijn 06 bel, ik binnen 30 seconden wél een sync heb :?

Zou dit misschien iets met de splitter te maken hebben?
Je zou bijna gaan denken dat je een ZyXEL-modem (of firmware) hebt voor analoge lijn, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Laatst online: 11-09 11:32
TD-er schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:30:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat je een ZyXEL-modem (of firmware) hebt voor analoge lijn, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Nee, dat is het ook niet.
In het modem menu staat het volgende:

ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.2) | 12/23/2003

En op de Demon site staat:

Zyxel Prestige 650 R33 (ISDN)
bbned [versie IO.1] [versie IO.2]

Misschien toch maar een keer met de helpdesk bellen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lexxx op 10-10-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t ik zie op mn statuspagina dat mn flexabbo 6mbit is opgeleverd :D :D Straks als ik thuis ben meteen ff configureren en aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik start internet op, mac activatie pagina, ik wachtwoord inkloppen.... spanning....

could not insert the MAC address into the DHCP config

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Je moet ook niet steeds die pagina checken, gewoon je laten verassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm om mn verbinding te "activeren" zal ik toch mn mac adres moeten later registreren hoor..... En dat werkt dus niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik bedoelde de statuspagina :P

Trouwens, raar dat je je mac moet registreren, is dat standaard zo bij FLexpress? Ik dacht dat het idee was dat het niet meer hoeft aangezien ze over zouden gaan op dat nieuwere systeem (dat sinds iets van maart ofzo van toepassing is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ik lees dat het de laatste paar pagina's vooral over de verbindingen enz gaat. Maar ik vind het vreemd dat er helemaal niet meer geschreven wordt over de snelheids upgrade van een hoop providers. Hebben de demon abonnees zich erbij neergelegd, want volgens mij gebeurd er nog steeds niks van uit demon zijn kant. Wie weet er hier al weer wat meer/nieuws over?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 13:37
Banjy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:49:
Ik lees dat het de laatste paar pagina's vooral over de verbindingen enz gaat. Maar ik vind het vreemd dat er helemaal niet meer geschreven wordt over de snelheids upgrade van een hoop providers. Hebben de demon abonnees zich erbij neergelegd, want volgens mij gebeurd er nog steeds niks van uit demon zijn kant. Wie weet er hier al weer wat meer/nieuws over?
Vooruit dan maar een reactie. Ik heb een 512/256 lijntje voor Euro 19.95/maand en wil eigenlijk sneller. Bijvoorbeeld 'n Wanadoo Family achtige constructie. Helaas heb ik ISDN en dan schijnt wanadoo Family niet erg goed te werken dus nog maar even wachten.
Ondertussen heb ik nog steeds (een heeeeel klein beetje) hoop dat de snelheden misschien wel eens verhoogd zullen gaan worden in de niet al te verre toekomst (einde dit jaar oid), al is dat misschien meer een zoethoudertje voor mezelf. Ik hoop dat er nog een snelheidsverhoging komt want ivm 'de concurrentie' zijn de prijzen van Demon inmiddels niet erg aansprekend meer.

Aan de andere kant heb ik ( itt bv HlpDsK ) in al die tijd dat ik klant ben weinig tot geen storingen meegekregen en wel alles lekker geraaid wat ik wilde. Wat dat betreft ben ik erg tevreden maar qua snelheid/prijs is het erg klote en voel ik me eigenlijk ook nog steeds een beetje genaaid door het flexpress trucje. Wat meteen de reden is dat ik liever niet reageer op snelheidsvragen want dan voel ik me meteen weer wat meer genaaid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:02
Zie mijn reactie boven in de pagina in de quote.
Het gevolg van Demon`s wanbeleid en het flex truukje is dat ik bezig ben met Wanadoo.
En overal lees ik in de diverse forum`s dat er op dit ogenblik veel mensen opzeggen bij Demon ivm de achterblijvende prijs snelheid verhoudingen.
Dus er gebeurd zeker wel wat, Demon raakt de vele klanten die ze de laatste jaren binnen heeft gekregen gestaag weer kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door markmart33 op 11-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mn flex verbinding werkt nu. :)
Alleen mn snelheid vind ik wel een beetje minder.... Als ik een 100mb.bin van de xs4all ftp trek hangt mn snelheid zo rond de 500kb/s... :/ En ik heb toch een 6mbit abbo, dat zou m.i. toch beter moeten presteren...
En verder heb ik nog iets raars, ik weet niet of dat aan mn router of aan mn verbinding ligt, maar als ik bij sites zoals fileplanet ed van die demo's wil downloaden en ik klik op de knop "download" dan zou mn download moeten starten, alleen gebeurt er nu helemaal niks, behalve dat mn browser doet alsof hij een pagina probeert te laden. En dit heb ik echt bij al dit soort sites :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb ong. 2 jaar internet van demon, en ik voel me ook wel een beetje genaaid door hun laatste actie( en die andere 2 niet te vergeten). Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en ga naar wanadoo.. Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen...

heb gisteren met wanadoo gebeld, en ze vertelden me dat je na het 1e jaar niet per maand kan opzeggen, maar dat je contract automatisch wordt verlengt voor nog een jaar.. let hier even op!!

om nu verder te gaan over demon... ik denk namelijk dat demon er niet zo heel erg mee zit om deze groep gebruikers te verliezen, want deze gebruikers:

belasten het netwerk veel meer dan gemmidelde gebruiker( veel downloaden etc)
ze zijn zeer kritisch naar het product van demon. Zie dit forum
zijn prijsbewust (dwz. prijs kwaliteit verhouding)

misschien proberen ze hun markt wel te verleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
als 'ie niet boven die 500 kB/s uitkomt. Weet je dan zeker dat je router niet de beperkende factor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:43:
als 'ie niet boven die 500 kB/s uitkomt. Weet je dan zeker dat je router niet de beperkende factor is?
mjah het is gewoon die zyxel van demon in router modus... En hij hangt er zo rond, af en toe wat hoger, dan weer wat lager...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.