Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.769 views sinds 30-01-2008

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Er is idd wel wat veranderd, de prijzen zijn verlaagd, en er is een 4Mbit abbo bij gekomen.

Maar wat mij betreft wordt het hoog tijd dat ze de concurentie gaan volgen.
Bij HCCnet heb je nu een 4mbit down / 1Mbit up abbo voor E 30,-
Dat wil ik ook !

Tis dat overstappen altijd zo'n gedoe is, en dat je dan een tijdje zonder inet zit... anders zou ik nu overstappen.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
jhead22 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:48:
Er is idd wel wat veranderd, de prijzen zijn verlaagd, en er is een 4Mbit abbo bij gekomen.

Maar wat mij betreft wordt het hoog tijd dat ze de concurentie gaan volgen.
Bij HCCnet heb je nu een 4mbit down / 1Mbit up abbo voor E 30,-
Dat wil ik ook !

Tis dat overstappen altijd zo'n gedoe is, en dat je dan een tijdje zonder inet zit... anders zou ik nu overstappen.
Mwah.. wat je een "Gedoe" noemt, ik heb onlangs het Tis-DSL2+ abbo bij TweakDSL aangevraagd.

Ben van Demon 4/1Mbit overgezet naar Tis-DSL2+ dmv. Telco-Telco migratie. Heb maar 8 minuten downtime ondervonden. Tja en toen was het Demon Bye Bye :7

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou Volgens mij is die Copperjet maar een gare modem. Ik heb hem nu in bridge mode en dan direct mijn notebook eraan vast. En het loopt gewoon lekker. Zet ik hem (volgens de website in de OP) in routermode en zet ik DHCP aan dan valt mijn internet de hele tijd weg. Volgens mij is die DHCP ook gaar want mijn scope is 10.0.0.10 tot 10.0.0.100. Ik log net mijn mijn notebook binnen en krijg IP 10.0.0.24...... Dat hoort niet echt.
Als dit blijft werken dan zet ik mijn Zyxel er wel op. Dat werkte tenminste en daar vond ik de NAT veel makkelijker in te stellen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom hoort dat niet? Dat ip adres zit netjes in die scope. Niets mis mee dus. Ik heb zelf de Copperjet ook en ben tot nu toe absoluut tevreden (hoewel ik een syslog mogelijkheid mis).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Xavier
  • Niet online
Nou als je al een hebt aangemeld op een DHCP server en je krijgt 10.0.0.10. En je logt daarna weer aan hoort hij hetzelfde IPadres te geven. Of dit moet wel een hele basic DHCP server te zijn, want dan mag mijn scope wel veel groter.

(btw hij doet het nog steeds)

[edit]
Welke firmware moet ik nou eigenlijk gebruiken?
6.00 SR1
6.00 SR2
6.02 SR1
6.02 (die ik niet kan vinden)
Ik vind overal tegenstrijdige verhalen
Waarschuwing:
Allied Data heeft gedurende een korte tijd een proef-versie van firmware v6.02 beschikbaar gesteld.
De firmware heet v6.02 RC1 (Release Candidate 1).
Bekende problemen met deze firmware zijn (ISDN verbinding):
- regelmatig verliezen van de verbinding als DHCP is ingeschakeld
- instabiele werking als "bellen naar de KPN" wordt gebruikt
Zelfde site
Bug in DHCP-server?
Op een forum heb ik onlangs gelezen dat de lokale DHCP-server van dit modem een bugje heeft.
Hierdoor kan de verbinding af en toe wegvallen. Firmware v6.02 lost dit probleem op.
Tja waar is die 6.02? En welke is dan het beste die er nu is?

[ Voor 63% gewijzigd door Xavier op 22-09-2005 16:32 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Chutney schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:00:
[...]

Mwah.. wat je een "Gedoe" noemt, ik heb onlangs het Tis-DSL2+ abbo bij TweakDSL aangevraagd.

Ben van Demon 4/1Mbit overgezet naar Tis-DSL2+ dmv. Telco-Telco migratie. Heb maar 8 minuten downtime ondervonden. Tja en toen was het Demon Bye Bye :7
Wat heb jij gedaan, eerst aanmelden bij TweakDSL en bij bericht datum oplevering Demon opzeggen? Of heb je eerst Demon opgezegd en tegelijk TweakDSL aangevraagd?

• Chutney
S1W schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:16:
[...]

Wat heb jij gedaan, eerst aanmelden bij TweakDSL en bij bericht datum oplevering Demon opzeggen? Of heb je eerst Demon opgezegd en tegelijk TweakDSL aangevraagd?
Tis-DSL2+ aangevraagd via TweakDSL, waarna ik gewacht heb tot de oplevering van mijn lijn. Na oplevering (dus lijn van TweakDSL echt werkend).. Heb ik een e-mail naar Demon gestuurd, met de mededeling dat ik mijn abbo graag wilde opzeggen.

Waarna ik van Demon als reactie kreeg, dat mijn abbo (zonder dat ik zelf iets gedaan had) per x x x datum was opgezegd. (x x x datum = de datum dat mijn TweakDSL lijntje opgeleverd werd)

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Chutney schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:56:
[...]

Tis-DSL2+ aangevraagd via TweakDSL, waarna ik gewacht heb tot de oplevering van mijn lijn. Na oplevering (dus lijn van TweakDSL echt werkend).. Heb ik een e-mail naar Demon gestuurd, met de mededeling dat ik mijn abbo graag wilde opzeggen.

Waarna ik van Demon als reactie kreeg, dat mijn abbo (zonder dat ik zelf iets gedaan had) per x x x datum was opgezegd. (x x x datum = de datum dat mijn TweakDSL lijntje opgeleverd werd)
Whe! Da's grappig zeg.... ok, dan ga ik dat ook zo doen :) Hoef ik ook niet offline te zijn :D

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Ik wil nog even terug komen op mijn post aan het einde van deel 17 over Demon Mail Rewrite.
Ik heb er toch maar 's een mailtje over naar de support gestuurd.
Onduidelijk was wat en hoe in het laatste veld in te vullen. Voorbeeld van Rewrite pagina:
Nieuw op te zetten rewrites
Bijvoorbeeld:

usera mail@myaccount1.demon.nl
userb mail@myaccount2.demon.nl
Uitleg in mailtje van Demon leert me dat het usera deel het deel voor het @ voorstelt. Dus,
naam@systeemnaam.demon.nl --> naam@gmail.com
Invullen als
naam naam@gmail.com
Nog wat info:
Ik weet overigens niet zeker of een rewrite op postmaster-mail (postmaster@systeemnaam.demon.nl)
mag, maar dat merkt u vanzelf als u het probeert. Het is overigens
ook mogelijk alle mail te laten forwarden: voor 'alles' kunt u
een sterretje (*) gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door lord.farquaad op 22-09-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
S1W schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:41:
[...]

Whe! Da's grappig zeg.... ok, dan ga ik dat ook zo doen :) Hoef ik ook niet offline te zijn :D
Let wel dat je langer dan een jaar lid moet zijn bij Demon, voor je per maand op kan zeggen. Demon is wel zo, dat als je overstapt via Telco-Telco dat ze je abbo meteen beeindigen.

Hier meer info over Tis-DSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
en de verbinding ligt er weer uit op mijn werk, net als dinsdag :(
wel een DSL-connectie, maar geen IP adres.

Ik zal Demon maar weer even bellen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xavier schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:11:
Nou als je al een hebt aangemeld op een DHCP server en je krijgt 10.0.0.10. En je logt daarna weer aan hoort hij hetzelfde IPadres te geven. Of dit moet wel een hele basic DHCP server te zijn, want dan mag mijn scope wel veel groter.

(btw hij doet het nog steeds)

[edit]
Welke firmware moet ik nou eigenlijk gebruiken?
6.00 SR1
6.00 SR2
6.02 SR1
6.02 (die ik niet kan vinden)
Ik vind overal tegenstrijdige verhalen
Ah, ik had niet begrepen dat je al eens met die machine van een ip adres was voorzien. Hoe lang staat jouw leasetijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
'kee dat niet uitdelen van een IP is dus een (grote) storing bij BBned.
Dat hebben ze in elk geval ook al op een bandje ingesproken.
Ze konden mij niet vertellen welke delen van het BBned-netwerk last hebben van die storing.
Ik heb er thuis in elk geval geen last van. (zelfde stad)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ik vind het toch wel vreemd hoor. Al die verhalen over storing hier, vanaf mijn oplevering bij demon ben ik misschien 1-2x offline geweest voor een uurtje ofzo... Voor de rest heb ik altijd verbinding (al computer ik snachts niet...) Net zoals de 2 jaar daarvoor bij Freeler (BBned). Is het dan blijkbaar zo regio gebonden?

Ik vind het wel schadelijk trouwens dat ze (voorlopig) niet mee gaan met de concurentie wat betreft het upgraden, dat is juist de reden dat ik weg ben bij Freeler!!! Ik wil een provider die misschien wel ietsjes duurder is (en demon is niet echt goedkoop meer te noemen) maar wel gewoon dat soort wijzigingen doorvoert voor haar klanten en gewoon goede service verleent aan zijn bestaande klanten.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:27:
[...]

Ah, ik had niet begrepen dat je al eens met die machine van een ip adres was voorzien. Hoe lang staat jouw leasetijd?
Hmm nou is dat modem helemaal gestoord geworden. Ik krijg helemaal geen IP meer en ik kan hem ook niet meer pingen. Ookal heeft hij wel connectie met mijn switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Xavier schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:33:
[...]

Hmm nou is dat modem helemaal gestoord geworden. Ik krijg helemaal geen IP meer en ik kan hem ook niet meer pingen. Ookal heeft hij wel connectie met mijn switch.
Sinds dinsdag heb ik een soort gelijk probleem, maar dan met BabyXL in Z'meer. De verbinding doet het 5 a 10 minuten om dan weer een half uur plat te gaan. DSL status lijkt ok maar ik krijg geen verbinding met de rest van het netwerk. Als ik in mijn zyxel kijk zie ik dsl status: up. Na langere tijd verandert dit in initializing of zelfs down.

Gister dus maar eens de helpdesk gebeld en in hun logs zagen ze mijn verbinding niet wegvallen, dhcp lease werd netjes verlengt etc, niks aan de hand met mijn hardware volgens de helpdesk. Toen samen maar de modem op router gezet om te kijken of het misschien aan de pc lag (virus ofzo). Het mac adres toegevoegd en maar eens gaan slapen. Maar vanochtend zag ik dat dit ook niet helpt, de modem krijgt wel een ip-adres maar ik kan vanaf de modem niks extern pingen. Soms doet hij het weer even maar dan valt alles weer weg.

Ook was er nog de suggestie dat een virus misschien de lijn dichtdrukt. Maar als ik in menu 24.1 kijk, zie ik nauwelijks netwerkverkeer.

Kortom, het lijkt erop dat er bij demon toch iets wegvalt, maar niet vol continu waardoor ik tussendoor wel steeds netjes een dhcp lease kan aanvragen. Vanmiddag maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Xavier schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:33:
[...]

Gewoon terugsturen dan lijkt me.

Overigens hebben we hier nog steeds last van storing. Het heeft er hier net weer een uur uitgelegen. Zelfde probleem als gisteren en de dag ervoor. Waarom staat hier niets over op de statuspagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:29:
'kee dat niet uitdelen van een IP is dus een (grote) storing bij BBned.
Dat hebben ze in elk geval ook al op een bandje ingesproken.
Ze konden mij niet vertellen welke delen van het BBned-netwerk last hebben van die storing.
Ik heb er thuis in elk geval geen last van. (zelfde stad)
Volgens Demon is dat landelijk maar geldt't niet voor iedereen. Er is dus blijkbaar een nog onbekende factor (voor mij althans). Ik hoop maar dat ze het snel oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 23-09-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Mja bij mij is om 2:39 vannacht de verbinding eruit geklapt (lease kwijtgeraakt) en heb nog steeds geen nieuwe lease/ip gekregen. Dit is regio Maastricht btw.
Ik dacht eerst dat het probleem dat ik heb met m'n kpn telefoonlijn nu doorgeslagen was op m'n modem (KPN zegt dat m'n telefoonlijn wegens technische redenen niet bereikbaar is :?), maar het blijkt dus een landelijke storing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:11
Hier in amersfoort (DSL-Express via BabyXL) precies dezelfde problemen als mca2 omschrijft. De "wan adsl rateadap off" "wan adsl maxtonelimit 11" commands zijn al geprobeerd, alle routerinstellingen precies zoals in de handleiding van ZyXEL en slechts een pc aan de router gehangen, toch valt de verbinding steeds weg. Hoop dat het probleem bij Demon ligt en snel opgelost wordt, is erg lastig zonder internet in een studentenhuis :)

Overigens is het in amersfoort niet zo erg als het probleem van scim, de lease wordt wel telkens vernieuwd. De router is trouwens niet bereikbaar tijdens deze time out

[ Voor 20% gewijzigd door driedees op 23-09-2005 15:24 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Bij mij ligt ie er ook uit sinds een uur of twee vannacht (BBNed). Dit is inmiddels geen uitzondering maar regel geworden. Vaak (2 keer per maand) valt de verbinding weg op vrijdag of zaterdag, dan kun je er van uit gaan dat je rond maandag weer verbinding hebt. Echt bar en boos. En helemaal geen garantie, informatie of tegemoetkoming.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 07:33

Gem

Bij ons ligt de nieuwsserver (news.demon.nl) eruit , is dit vanwege de storing (zit op babyxl)? Ik kan wel connecten , autherizen , maar dan disconnect de verbinding gelijk weer.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

LB Back schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:49:
Bij mij ligt ie er ook uit sinds een uur of twee vannacht (BBNed). Dit is inmiddels geen uitzondering maar regel geworden. Vaak (2 keer per maand) valt de verbinding weg op vrijdag of zaterdag, dan kun je er van uit gaan dat je rond maandag weer verbinding hebt. Echt bar en boos. En helemaal geen garantie, informatie of tegemoetkoming.:(
Yep, kwam net bij mijn zwager.. ook eruit... Iemand al weer verbinding?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

BBNed heeft een storing. BaByXL niet volgens de helpdesk maar toch kreeg ik totaal geen verbinding, zelfs niet na alles instellen samen met de helpdesk.

En nog immer geen snelheden die bij een 8 mbit lijn horen.

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 18:54
Cyberpope schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:19:
[...]Yep, kwam net bij mijn zwager.. ook eruit... Iemand al weer verbinding?
Workaround!
  1. Zoek even je ip-adres op (bv met amsterdam2.dnstools.com of nslookup)
  2. Vul gewoon het als static IP-adres in in je router (ipv DHCP)
  3. Vlammen maar weer })
Waarschijnlijk niet supported/gewenst anders hadden ze het wel op hun eigen website gepubliceerd....

[edit 1] Eens zien of ik wel bij de news-servert kan, even work-around posten >:)
[edit 2] Zelfs news.demon.nl gaat prima -> voor Gem

[ Voor 17% gewijzigd door spil op 24-09-2005 15:10 ]

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wel vreemd dat veel mensen die problemen blijkbaar hebben. :?
Ik zit ook op BBNed via bbned-vrf-01-gw.router.nl.demon.net,
maar helemaal nergens last van, dag en nacht constant verbinding.
Misschien dat het komt omdat ik continu mijn up en download compleet benut. :P
In 2 jaar tijd 7 uur downtijd gehad, 1 keer 4 uur achter elkaar, 3 keer 1 uur,
was in mijn KPN adsl tijd wel anders (totaal 5 dagen in 2 jaar,
waarbij 1 keer zelfs 3 dagen na elkaar, en een paar keer enkele uren achter elkaar).
In tegenstelling tot veel mensen die hier reageren, ben ik wel nog steeds zeer tevreden. :*)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• spil
Over de 'dienstverlening' valt deze week nogal te klagen.
20/09 raakte ik om 14:23 mijn verbinding kwijt (symptoom geen IP-adres), en die werd pas met het noodonderhoud op 21 03:00-06:00 opgelost, dus meer dan 12 uur outage
23/09 raakte ik om 01:53 mijn verbinding kwijt (wederom geen IP-adres), en dit probleem is na 36 uur outage nog steeds niet opgelost.

Deze maand dus een uptime van minder dan 94%
  1. Website is niet echt beschrijvend over de problemen.
    Iets van 'Mogelijke symptomen zijn, a. het niet verkrijgen van een IP-adres, b. DSL-lampje op modem brand niet' etc.
  2. Probleem en nood-onderhoud op 20/09 werden niet cross-referenced.
    Had me de moeite bespaard de avond voor het noodonderhoud meerdere malen het modem te herstarten.
  3. Bandje bij de helpdesk is ook niet verhelderen
    'Er zijn op dit moment onderbrekingen in de dienstverlening voor klanten die zijn verbonden via het bbned netwerk, technici onderzoeken het probleem, helpdesk heeft geen extra informatie'
Me dunkt dat je na meer dan 24 uur wel een inzicht in je problemen zult hebben. Dat je nog niet weet hoe lang je over de oplossing gaat doen kun je ook expliciet vermelden.
De hele melding is mij ook veel te wazig. Beetje als 'Er zijn op dit moment mobiliteits-problemen voor automobilisten in nederland', waar de files staan en of je daar in Oost-Groningen last van zult hebben is daarmee niet gezegd. Alleen dat automobilisten en niet trein-passagiers eronder leiden is dan een gegeven. Of de files op jouw route 30km of slechts 2km is, is daarmee evenmin bekend, je kunt je verwachte vertraging dus niet inschatten.

Hoe ernstig zou het zijn de work-around uit bovenstaande post bekend te maken? Zou bijna klinken als service voor de afnemers van je dienst.......

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:56:

In tegenstelling tot veel mensen die hier reageren, ben ik wel nog steeds zeer tevreden. :*)
offtopic:
mja, als ik het goed herinner was jij een paar jaar geleden een fervent downloader ;) dat je nog niet bent overgaan naar een adsl2+ of ben je aan het minderen :o

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Met betrekking tot die workaround..

Hij krijgt dan toch ook geen gateway of dns adressen van de server... Moet je die dan ook handmatig invullen?

Wat mij trouwens wel opvalt, is dat elke keer als er een bbnet storing is "een deel van onze klanten" mijn zwager altijd de lul is.

Terwijl mijn moeder en andere zwager (en ik toen ik nog demon had) die wat oudere aansluitingen zijn (die nog met mac-aanmeld adres werkten) nooit een probleem hadden.

Ook nu kan ik zo remote inloggen bij mijn moeder (zelfde woonplaats als zwager met storing) en mijn andere zwager en is hij weer het bokje...

Hoe zit het met anderen??

[ Voor 63% gewijzigd door Cyberpope op 24-09-2005 15:57 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• spil
Cyberpope schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:53:
Met betrekking tot die workaround..

Hij krijgt dan toch ook geen gateway of dns adressen van de server... Moet je die dan ook handmatig invullen?
[...]
Terwijl mijn moeder en andere zwager (en ik toen ik nog demon had) die wat oudere aansluitingen zijn (die nog met mac-aanmeld adres werkten) nooit een probleem hadden.
[...]
Ahum. Tja. * spil draait een FreeBSD router/firewall achter het Demon Modem... Die geeft standaard de goede dns en gateway instellingen aan de desktop via dhcp. (dns niet via router maar direct nameservers van demon)

Je moet inderdaad de goede dns instellingen in je client instellen ipv. de standaard dns-forwarding-service van de router te gebruiken. Nameservers zijn o.a. 194.159.73.135 en 194.159.73.136, stel dan de client in met fixed ip/gateway/dns ipv dhcp.
Voor de volledigheid, voer het interne adres van de router in als Gateway (standaard 192.168.x.x), neem als IP address een nummer wat alleen in het laatste van de 4 getallen anders is en neem als netmask 255.255.255.0, 1e nameserver 194.159.73.135, 2e nameserver 194.159.73.135)

In de router heb ik niet de ENET-ENCAP gateway ingesteld, alleen 'IP Address Assignment = static' en 'IP Address= 83.160.xx.xxx'. Andere instellingen heb ik met rust gelaten.

Verwijderd

Ik kan nu amper surfen omdat ik wat torrentjes heb lopen. Maar die zijn in totaal amper 100 KB/sec. Echter .. dát is dus nu al het maximum van een 8 megabit lijn sinds vandeweek de lijn er uit geknald is. Plaatjes timen out .. hele pagina's timen out. Terwijl dat makkelijk tegelijk hoort te kunnen, en ook nog eens met een veel hogere snelheid.

Echt sinds vandeweek .. daarvoor keurig 750 KB/sec en alles tegelijk zonder gezeik.

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar het is echt niet acceptabel.

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
mca2 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:55:
[...]

Sinds dinsdag heb ik een soort gelijk probleem, maar dan met BabyXL in Z'meer. De verbinding doet het 5 a 10 minuten om dan weer een half uur plat te gaan. DSL status lijkt ok maar ik krijg geen verbinding met de rest van het netwerk. Als ik in mijn zyxel kijk zie ik dsl status: up. Na langere tijd verandert dit in initializing of zelfs down.

Gister dus maar eens de helpdesk gebeld en in hun logs zagen ze mijn verbinding niet wegvallen, dhcp lease werd netjes verlengt etc, niks aan de hand met mijn hardware volgens de helpdesk. Toen samen maar de modem op router gezet om te kijken of het misschien aan de pc lag (virus ofzo). Het mac adres toegevoegd en maar eens gaan slapen. Maar vanochtend zag ik dat dit ook niet helpt, de modem krijgt wel een ip-adres maar ik kan vanaf de modem niks extern pingen. Soms doet hij het weer even maar dan valt alles weer weg.

Ook was er nog de suggestie dat een virus misschien de lijn dichtdrukt. Maar als ik in menu 24.1 kijk, zie ik nauwelijks netwerkverkeer.

Kortom, het lijkt erop dat er bij demon toch iets wegvalt, maar niet vol continu waardoor ik tussendoor wel steeds netjes een dhcp lease kan aanvragen. Vanmiddag maar weer eens bellen.
Toch even het vervolg. Toen ik dus vrijdag begin vd avond weer thuis kwam... deed alles het weer normaal. Ik heb mijn modem maar weer in bridge gezet en alles loopt weer als van ouds. Wel typisch, want wat nou het probleem is geweest? En zo her en der (got, news) lees je dat er toch meer mensen last van hebben gehad. Maar tot nu to edus geen problemen meer gehad.

Wel even voor de zekerheid een free accountje aangemaakt bij wanadoo, kan ik in ieder geval nog inbellen.

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:00:
[...]

offtopic:
mja, als ik het goed herinner was jij een paar jaar geleden een fervent downloader ;) dat je nog niet bent overgaan naar een adsl2+ of ben je aan het minderen :o
Dat is eigenlijk pas begonnen toen ik bij Demon kwam,
nu heb ik 2048/1024, daarvoor had ik 768/128 (zelfde maandbedrag).
Ook het uploaden is sterk toegenomen sinds ik bij Demon zit.
Ik heb er bewust voor gekozen dezelfde snelheid vast te houden (het 2/1 abbo),
maar dan voor een veel lager maandbedrag (35 euro per maand i.p.v. 55 euro).
Dit is voor mij een soort "rem" op mijn downloads, probeer wat te minderen.
Zo af en toe heb ik ook wel eens wat anders te doen :)
Uploaden kost mij relatief weinig tijd, heb dat sterk geautomatiseerd.
De enige reden dat ik misschien ooit eens zou gaan overstappen,
is als er een abbo met veel hogere upload gaat komen.
Zover ik weet gaat adsl2+ amper hoger, tot 1.3mb upload, dat schiet niet op. :)

• cjdijk

cjdijk

Wat mij trouwens wel opvalt, is dat elke keer als er een bbnet storing is "een deel van onze klanten" mijn zwager altijd de lul is.

Ik heb hier geen harde i.p. adressen ingevoerd, alles staat op automatisch (losse router).
Ik heb inderdaad nog zo'n oude BBNed aansluiting die werkt via die mac pagina.
Als ik mijn router ontkoppel, en 1 van mijn pc's gelijk op mijn modem hang,
krijg ik direct die mac registratiepagina te zien.

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
zit nu niet thuis maar ik heb ook problemen met connectie maken... (Den Haag BBned)

beetje belachelijk eigenlijk en net op de momenten dat ik thuis ben en even wil internetten kan het niet. dan telt het voor mij extra zwaar aan om misschien wanneer mogelijk weer te switchen van provider want hiermee kan ik niet accoord gaan.

wat vinden jullie er nou van dat je bijv 48uur niet kan internetten. Ik betaal 35 euro p/m dus zeg dikke euro per dag maar dat krijg je niet terug van ze....

Diagnose Specialist Ford

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:52:
Ik kan nu amper surfen omdat ik wat torrentjes heb lopen. Maar die zijn in totaal amper 100 KB/sec. Echter .. dát is dus nu al het maximum van een 8 megabit lijn sinds vandeweek de lijn er uit geknald is. Plaatjes timen out .. hele pagina's timen out. Terwijl dat makkelijk tegelijk hoort te kunnen, en ook nog eens met een veel hogere snelheid.

Echt sinds vandeweek .. daarvoor keurig 750 KB/sec en alles tegelijk zonder gezeik.

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar het is echt niet acceptabel.
Hmm hier heb ik ook last van, maar eigenlijk alleen in het weekend. Ik dacht eerst dat het aan m'n router lag aangezien als ik die ff van de stroom afhaalde alles het weer ff deed, maar na een tijdje weer ping van 3000ms naar tweakers. De lijn loopt gewoon vol :/

Hoewel ik er dit weekend minder last van heb, is het wel te merken. Pagina's opvragen en torrentjes gaan gewoon veel trager.

(Bbned op 2mbit lijntje)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 24-09-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo demon gebruikers,
Gisteren moest ik telefonisch iemand helpen met het activeren van zijn FLexpress account. Dat is half gelukt, alleen konden we na de activeringspagina van baby xl niet op het macadres pagina van demon komen. Vandaag erover gebeld, hij moest telnetten in het modem, volgens mij om die als router in te stellen. Hij moest zijn ipadres als 192.168.1.33 instellen. Morgen pas kan hij het internet op volgens de medewerker, terwijl hij op vrijdag de brief heeft gehad dat zijn aansluiting gereed was.

Heeft iemand dezelfde ervaring met FLexpress aansluiting? En zal het instellen van het modem als router invloed hebben op de verbinding? (wegvallen etc). Ik vind het maar een beetje raar allemaal dat het niet gewoon naar behoren werkt. Advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarthStone
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 15:26

EarthStone

I love my son more than my Sun

...

Ook nu kan ik zo remote inloggen bij mijn moeder (zelfde woonplaats als zwager met storing) en mijn andere zwager en is hij weer het bokje...

Ik heb dus méér dan een jaar de 'oude' aansluiting gehad (met MAC registratie) en dat was praktisch nooit down. Sinds mijn verhuizing (zelfde woonplaats, zelfde wijkcentrale) heb ik een 'nieuwe' lijn waarbij de MAC niet geregistreerd hoeft te worden.
Op dit moment kan ik alleen met één PC rechtreeks op de modem werken (publiek IP wordt aan de PC toegekend) omdat de router dus om de één of andere wazige reden géén IP krijgt. En dat is nu al (sinds begin dit jaar) meerdere keren gebeurd met nu dus al meerdere dagen per week problemen. Ik was altijd super tevreden over Demon, daarom heb ik die ook weer genomen na m'n verhuizing. Alleen had ik alles geweten dan.... maar ja verhuizen is opnieuw aansluiten en dus weer een jaar doorgaan :-(

Is de vraag te moeilijk of het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
geen idee maar dat $%$ DSL van Demon doet het nog steeds niet.... inmiddels al 72 uur down !!!!!
ik verwacht op zijn minst een groot excuus mailtje na dit alles.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:56:
Hallo demon gebruikers,
Gisteren moest ik telefonisch iemand helpen met het activeren van zijn FLexpress account. Dat is half gelukt, alleen konden we na de activeringspagina van baby xl niet op het macadres pagina van demon komen. Vandaag erover gebeld, hij moest telnetten in het modem, volgens mij om die als router in te stellen. Hij moest zijn ipadres als 192.168.1.33 instellen. Morgen pas kan hij het internet op volgens de medewerker, terwijl hij op vrijdag de brief heeft gehad dat zijn aansluiting gereed was.

Heeft iemand dezelfde ervaring met FLexpress aansluiting? En zal het instellen van het modem als router invloed hebben op de verbinding? (wegvallen etc). Ik vind het maar een beetje raar allemaal dat het niet gewoon naar behoren werkt. Advies is welkom.
Wegvallen van de verbinding als-in dat de linesync wegvalt steeds? Dan even je aansluiting nalopen of er echt geen toestellen voor je splitter zijn aangesloten. Trek 'phone' eens los van de splitter en bel met een mobiel het KPN-nummer eens. Rinkelt er wat, heeft er nog iets een kiestoon (dus ook alarm installatie etc) is het niet juist aangesloten.

En bekijk even of je niet meters lange kabels hebt gebruikt tussen KPN hoofdaansluiting en splitter. En tussen splitter en modem.

Voor activatie staan BaByXL aansluitingen op 1120/288 ingesteld, en met beroerde/foutieve bekabeling kan je dan soms nog wel verbinding maken. Maar niet meer als je daarna naar 3/1 of 6/1 wordt gezet zoals besteld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kzyto schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:09:
geen idee maar dat $%$ DSL van Demon doet het nog steeds niet.... inmiddels al 72 uur down !!!!!
ik verwacht op zijn minst een groot excuus mailtje na dit alles.
Reken daar maar niet op.. Morgen na 8.00 als ze weer op de zaak komen zal het waarschijnlijk heel snel gerepareerd zijn... Verder zul je geen enkele communicatie van ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarthStone

EarthStone

spil schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:48:
[...]
Je moet inderdaad de goede dns instellingen in je client instellen ipv. de standaard dns-forwarding-service van de router te gebruiken. Nameservers zijn o.a. 194.159.73.135 en 194.159.73.136, stel dan de client in met fixed ip/gateway/dns ipv dhcp.
Voor de volledigheid, voer het interne adres van de router in als Gateway (standaard 192.168.x.x), neem als IP address een nummer wat alleen in het laatste van de 4 getallen anders is en neem als netmask 255.255.255.0, 1e nameserver 194.159.73.135, 2e nameserver 194.159.73.135)
Goeie tip Spil. Dat van het vaste (WAN) IP had ik ook al eens geprobeerd maar niet stilgestaan bij de DNS-en. Overigens heb ik de client PC's geen vaste IP's gegeven maar wel vaste DNS nummers (kan bij XP). Uit de directe connectie via het modem kreeg ik overigens de DNS nummers 194.159.73.137 en 138 te zien, dus die heb ik bij de clients ook maar gebruikt.
Makkelijk is dat ik twee ADSL modems heb, Zyxel (als router) en CopperJet 816-2P (bridged). Zo is om switchen in verschillende opstellingen simpel en vrij snel uit te sluiten dat 't aan de apparatuur ligt... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik lig eruit, Arnhem BabyXL. Krijg geen IP.
Niets te zien op http://www.demon.nl/netwerkstatus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sinds mijn laatste post zijn hier de problemen ook nog niet opgelost. De verbinding knalt er gemiddeld een half uur per dag uit. Hiervoor had ik hier nooit last van. Wat ik zelf erg irritant vind is dat Demon eigenlijk niets van zich laat horen op dit punt. Er staat wel een algemene storing in het BBned netwerk op de statuspagina maar die is al van een paar dagen terug en ze hebben er een handje van om de status niet te updaten.

Wie heeft trouwens een Copperjet modem en wil even iets testen met MRTG? Ik heb het zoals eerder gemeld aan de praat na een zoektocht naar de juiste commandline commando's voor de copperjet. Ik wil wel dat iemand deze setup eerst (op eigen risico) test voordat ik het hier zal posten.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 25-09-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:51:
Sinds mijn laatste post zijn hier de problemen ook nog niet opgelost. De verbinding knalt er gemiddeld een half uur per dag uit. Hiervoor had ik hier nooit last van. Wat ik zelf erg irritant vind is dat Demon eigenlijk niets van zich laat horen op dit punt. Er staat wel een algemene storing in het BBned netwerk op de statuspagina maar die is al van een paar dagen terug en ze hebben er een handje van om de status niet te updaten.

Wie heeft trouwens een Copperjet modem en wil even iets testen met MRTG? Ik heb het zoals eerder gemeld aan de praat na een zoektocht naar de juiste commandline commando's voor de copperjet. Ik wil wel dat iemand deze setup eerst (op eigen risico) test voordat ik het hier zal posten.
Die storing op het BBned netwerk is nog steeds niet opgelost. Op mijn werk werkt de Demon-verbinding nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:01:
[...]

Die storing op het BBned netwerk is nog steeds niet opgelost. Op mijn werk werkt de Demon-verbinding nog steeds niet.
Is het al uberhaubt duidelijk wat de storing precies is en wanneer een mogelijke oplossing verwacht word? Ook wat betreft dat soort zaken is de statuspagina van demon angstig stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:03:
[...]

Is het al uberhaubt duidelijk wat de storing precies is en wanneer een mogelijke oplossing verwacht word? Ook wat betreft dat soort zaken is de statuspagina van demon angstig stil.
LOL, een "oplossing verwacht word" :)
* TD-er ziet ze in gedachten bij Demon morgenochtend allemaal bij de receptie-balie staan te wachten op de bezorger die de oplossing komt brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
EarthStone schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:08:
[...]
Op dit moment kan ik alleen met één PC rechtreeks op de modem werken (publiek IP wordt aan de PC toegekend) omdat de router dus om de één of andere wazige reden géén IP krijgt.
Klinkt alsof je router in Bridge-mode staat en niet als router functioneert....
DNS nummers 194.159.73.137 en 138
Dat zal dynamisch toegewezen allemaal wel goed gaan, Deze bron uit Algemene Topic Info geeft aan dat alleen 135 en 136 gegarandeerd worden. op het moment geeft domain whois voor demon.nl hetvolgende
code:
1
2
3
4
   Domain nameservers:
      ns1.demon.nl         194.159.73.6
      ns2.demon.nl         194.159.176.4
      ns2.demon.net        209.246.126.109
dus weer een andere set nameservers, op *nix system kun je je resolv.conf natuurlijk nog wel met een aantal lijntjes uitbreiden..... Gezien de betrouwbaarheid van de diensten van Demon op het moment is het wellicht verstandig om ook een niet demon.nl nameserver in de lijst te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uhm, dat zijn de nameservers waar de door Demon verzorgde domeinen in staan. Die kan je niet als resolver gebruiken voor je DSL verbinding. Dingen antwoorden niet gewoonweg omdat ze daar niet voor bedoeld zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die nameservers die je hier post, kunnen ook de nameservers zijn voor alleen de Demon-website(s)
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je andere adressen ermee kunt opzoeken.
en dat is dus ook niet zo, kijk maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[gijs@4pizza gijs]$ nslookup
> server ns1.demon.nl
Default server: ns1.demon.nl
Address: 194.159.73.6#53
> tweakers.net
Server:         ns1.demon.nl
Address:        194.159.73.6#53

Non-authoritative answer:
*** Can't find tweakers.net: No answer
>

edit:
Hmm ik moet sneller typen.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 26-09-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Vanochtend nog steeds geen verbinding !%@#@$^ meer dan 80 uur!
Wat me opvalt is dat de downtimes (nu toch wel 1 a 2 lange downtimes per maand) steeds op donderdag of vrijdag beginnen en dan maandag of dinsdag opgelost zijn.

Geruchten gaan (hoorde ik o.a. van demon-medewerkers) dat BBNed bezig is met vernieuwingen in hun netwerk en dat bewust zoveel mogelijk in het weekend plannen. Erg fout, maar ja als consument heb je toch helemaal geen rechten. Behalve het recht van abo opzeggen na een jaar en nooit meer BBNed nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:55
Ik zit op BabyXL en heb sinds vanmorgen ineens geen verbinding meer. Het modem geeft aan dat de lijn down is. Ik zit nu te wachten tot ik iemand van Demon aan de lijn krijg.

Postcode: 2532EX (Den Haag dus).

Aanvulling:
bij Demon snapten ze er niets van en beloofden ze me terug te bellen. En warempel: nu werkt het weer... Gek hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door posttoast op 26-09-2005 10:31 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
LB Back schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:01:
Vanochtend nog steeds geen verbinding !%@#@$^ meer dan 80 uur!
Wat me opvalt is dat de downtimes (nu toch wel 1 a 2 lange downtimes per maand) steeds op donderdag of vrijdag beginnen en dan maandag of dinsdag opgelost zijn.
Call me a lucky bastard, maar sinds dat ik een Demon verbinding heb (eind mei) is dit de eerste keer dat ik last heb van onderbrekingen. Daarvoor dacht ik nog dat Demon zijn spulletjes goed op orde had. Overigens moet ik er niet aan denken hoe het er hier uit zou zien als de systemen die ik (mede) support er meer dan 3 dagen uit liggen, [ME=11985]ziet allerlei springende mannetjes aan zijn bureau staan....
Geruchten gaan (hoorde ik o.a.[/ME] van demon-medewerkers) dat BBNed bezig is met vernieuwingen in hun netwerk
Lijkt me wel ja. Om ADSL2+ te kunnen levern zullen ze toch wel wat aanpassingen moeten doorvoeren?
en dat bewust zoveel mogelijk in het weekend plannen. Erg fout, maar ja als consument heb je toch helemaal geen rechten. Behalve het recht van abo opzeggen na een jaar en nooit meer BBNed nemen.
Overigens 'Goede actie van Demon' dat ze nu ook abbos hebben met 3 maanden vast. Bestond al langer in bv. UK en dat was hier wel een gemis! Boete als je binnen een jaar opzegt OK, maar zowel bbned alsook Demon kosten laten doorlopen vond ik nogal lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe kun je op de Copperjet zien of het modem een IP adres heeft gekregen? In het statusscherm geeft het alleen "Ip adres: static" aan. Is hier een commandline commando voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Heel apart, ik heb nu anderhalf jaar Demon internet, zowel bij mij thuis als bij mijn ouders, en alleen in het begin bij mezelf een paar keer geen verbinding, maar toen waren ze bezig met het snelheids-upgrade.
Sindsdien nog een keertje heel even een keer geen verbinding, maar voor de rest nooit problemen!

Heb ik blijkbaar veel geluk mee als ik de reacties hier @ got af en toe lees..

//BBNED trouwens

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 26-09-2005 11:01 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:15:
[...]

LOL, een "oplossing verwacht word" :)
* TD-er ziet ze in gedachten bij Demon morgenochtend allemaal bij de receptie-balie staan te wachten op de bezorger die de oplossing komt brengen. :)
Toch is het niet heel ongebruikelijk dat er een "estimated time" word gegeven voor een fix. Als het probleem bekend is kan de tijdsduur voor een oplossing geschat worden. Zeker als dit bv afhangt van de levering van aparatuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
spil schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:39:
Call me a lucky bastard, maar sinds dat ik een Demon verbinding heb (eind mei) is dit de eerste keer dat ik last heb van onderbrekingen. Daarvoor dacht ik nog dat Demon zijn spulletjes goed op orde had.
Ik ga er vooralsnog dan ook vanuit dat het aan BBNed ligt en niet aan Demon.
Volgens Demon krijgen ze ook zo goed als geen info van BBNed en dat staat niet zo goed op de netwerkstatuspagina: "Wij kunnen u geen informatie geven want de partij van wie we afnemen vertelt ons ook niets."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

LB Back schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:00:
[...]

Ik ga er vooralsnog dan ook vanuit dat het aan BBNed ligt en niet aan Demon.
Volgens Demon krijgen ze ook zo goed als geen info van BBNed en dat staat niet zo goed op de netwerkstatuspagina: "Wij kunnen u geen informatie geven want de partij van wie we afnemen vertelt ons ook niets."
Dan kun je altijd melden dat er een probleem is en dat de oorzaak nog onderzocht word. Nu staat er aleen een bericht van een paar dagen terug zonder statusupdates. Dan had ik toch liever "wij wachten op terugkoppeling van BBned" gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
Maandag 26/09 12:13
Ben m'n verbinding weer kwijt.
Is dit hoopvol? Wellicht wordt het vaste IP-adres niet meer gerouteerd!
Het zou erop kunnen duiden dat alles weer terug naar normaal is, maar dat kannik pas weer checken als ik vanavond weer thuis ben.

Zojuist verschenen op de netwerk status pagina:
Noodwerkzaamheden DSL netwerk
26 september 2005 | Storingen DSL netwerk

Werkzaamheden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

In het kader van het oplossen van de momenteel spelende problemen in het Demon netwerk hebben er noodwerkzaamheden plaatsgevonden waardoor een groot deel van onze klanten met een BBned DSL verbinding korte tijd hun verbinding kwijtgeraakt is. Wanneer uw verbinding niet automatisch weer opgekomen is dan kan het nodig zijn dat u het DSL modem 5 minuten uit en dan weer aan zet. Onze excuses voor het ongemak.
Verbinding is weer terug vanaf in ieder geval 12:29.
Vanavond thuis eens even kijken of dynamische toewijzing weer werkt!
Melding van 23/09 dat er onderbrekingen zijn voor gebruikers van bbned staat er nog steeds.....
[Update:] Noodwerkzaamheden DSL netwerk[...]De noodwerkzaamheden van eerder deze middag hebben helaas niet het gewenste effect gehad. Daarom hebben er nogmaals noodwerkzaamheden plaatsgevonden waardoor een groot deel van onze klanten met een BBned DSL verbinding korte tijd hun verbinding kwijtgeraakt is.[...]
Dat was dus een blip om 15:31, hopelijk de laatste

[ Voor 80% gewijzigd door spil op 26-09-2005 17:13 . Reden: Weer een kleine outage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben hier vandaag ook alweer 2 keer mijn verbinding kwijtgeraakt. Ik hoop dat ze toch nu echt eens met een statement gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Bor de Wollef schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:27:
Ik ben hier vandaag ook alweer 2 keer mijn verbinding kwijtgeraakt. Ik hoop dat ze toch nu echt eens met een statement gaan komen.
Misschien hebben ze zelf ook geen verbinding
en kunnen ze hun site niet updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Bor de Wollef schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:27:
Had je deze gezien?

Netwerkstatus > Categorieën > Storingen DSL netwerk

In het kader van het oplossen van de momenteel spelende problemen in het Demon netwerk hebben er noodwerkzaamheden plaatsgevonden waardoor een groot deel van onze klanten met een BBned DSL verbinding korte tijd hun verbinding kwijtgeraakt is. Wanneer uw verbinding niet automatisch weer opgekomen is dan kan het nodig zijn dat u het DSL modem 5 minuten uit en dan weer aan zet. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Largow schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:40:
[...]

Had je deze gezien?

Netwerkstatus > Categorieën > Storingen DSL netwerk

Nope, die stond er vanmorgen toen ik keek ook nog niet. Overigens is mijn verbinding er alweer een paar keer uitgeklapt (kwartier geleden nog). Dus of het echt geholpen heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 26-09-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb zonet een mailtje proberen te sturen naar Demon, netjes via dat formulier op hun site, maar wat ik ook invul bij de gegevens, hij blijft mekkeren dat de systeemnaam niet klopt.
Dus ik vermoed dat die site de systeemnaam ook controleert bij het versturen en dat die gegevens (tijdelijk) ook niet bereikbaar zijn.

* TD-er vermoed dat de helpdesk een vrij drukke dag heeft vandaag.

edit:
Voor de volledigheid nog maar even hun antwoord, ook al is dat al bekende informatie.
Hartelijk dank voor uw email aan Demon.

Momenteel hebben wij inderdaad te kampen met een landelijke storing. Er wordt met man en macht aan gewerkt om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Als u langer dan vijf werkdagen aaneengesloten zonder internet zit kunt u in aanmerking komen voor restitutie van abonnementsgeld. U kunt hiervoor schriftelijk een verzoek bij ons indienen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u toch nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,[...]

[ Voor 48% gewijzigd door TD-er op 26-09-2005 15:47 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
Hier ook demon/bbned.

Ik word er echt gek van.

Als ie het weer doet dan exact 50 minuten. en dan kapt ie er weer mee.
Hele weekend zelfde verhaal.

over 1 of 2 minuten ben ik wss weer offline...

* Danjel baalt hiervan...

En het klopte ook nog...
Hij doet het nu weer iig.
En wss offline rond 16:30...

[ Voor 18% gewijzigd door Danjel op 26-09-2005 15:43 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:11
spil schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:48:
[...]

Voor de volledigheid, voer het interne adres van de router in als Gateway (standaard 192.168.x.x), neem als IP address een nummer wat alleen in het laatste van de 4 getallen anders is en neem als netmask 255.255.255.0, 1e nameserver 194.159.73.135, 2e nameserver 194.159.73.136)

In de router heb ik niet de ENET-ENCAP gateway ingesteld, alleen 'IP Address Assignment = static' en 'IP Address= 83.160.xx.xxx'. Andere instellingen heb ik met rust gelaten.
Bedankt voor de tip Spil. Hier gebruik ik een ZyXEL 650 router. Via de Web Configurator heb ik bij Advanced Setup -> LAN - setup de door jou genoemde nameservers als DNS servers ingevoerd. De overige opties heb ik ongewijzigd gelaten, dus zoals in de ZyXEL handleiding staat om je modem als router te gebruiken. Bij Advanced Setup -> WAN / Internet Access setup heb ik het vaste 83.162.xx.xx Demon IP adres ingesteld als 'static IP adress'. Ook hier heb ik de overige opties ongemoeid gelaten.
De PC's die aan het netwerk hangen heb ik het IP adres van de router als 'gateway' en als 'dns serveradres' ingesteld, op die manier hoef ik maar een keer de DNS servers te wijzigen. Die PC's hebben wel allemaal vaste IP adressen gekregen. Werkt allemaal perfect. Overigens is de verbinding (Amersfoort, via BabyXL) nog steeds niet helemaal stabiel, maar wel vele malen beter dan afgelopen weekend.

Helaas werkt bovenstaande oplossing niet helemaal. De verbinding houdt het dan namelijk ongeveer een half uur vol, vervolgens heb ik geen internettoegang meer, hoewel de router wel up and running is. Nu staat het IP adress van de router weer op automatisch en werkt het wel. (De DNS servers staan nog wel ingesteld, kan nooit kwaad volgens mij.)

[ Voor 15% gewijzigd door driedees op 26-09-2005 18:00 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb t wel gezien met demon, vorrige week lag t er al een dag uit, nu sinds donderdag avond, bijna 4 dagen dus, ik ga lekker overstappen naar xs4all, wat een puinhoop zeg, als t om onderhoud ging hadden ze dat best ff van te voren aan mogen geven, en een probleem moet toch gewoon snel op te lossen zijn als je er genoeg mensen op zet?
4 dagen vind ik absurt.
en mn verbinding is nu nogsteeds traag als taaie poep. :(

*is boos*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
HKS-Skyline schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:11:
ik heb t wel gezien met demon, vorrige week lag t er al een dag uit, nu sinds donderdag avond, bijna 4 dagen dus, ik ga lekker overstappen naar xs4all, wat een puinhoop zeg, als t om onderhoud ging hadden ze dat best ff van te voren aan mogen geven, en een probleem moet toch gewoon snel op te lossen zijn als je er genoeg mensen op zet?
4 dagen vind ik absurt.
en mn verbinding is nu nogsteeds traag als taaie poep. :(

*is boos*
Ik denk er net zo over! Alleen ligt het volgens mij aan Bbned.
Op hun homepage staat het volgende:

....BBned eerste aanbieder van zakelijk ADSL2+
Hoofddorp, 26 september 2005 - BBned kondigt aan in december 2005 de eerste netwerkaanbieder te zijn die ADSL2+ aanbiedt aan zakelijke gebruikers. Op dit moment maakt al een groot aantal consumenten gebruik van ADSL2+ van BBned. Momenteel maakt BBned zijn backoffice ook voor de zakelijke markt gereed, deze werkzaamheden zijn in december voltooid.....

Reken er maar op dat het t/m december een grote teringzooi blijft; gemiddeld twee weekenden per maand geen verbinding.

edit:
Nog even los van de gebruikelijke halve tot een dag downtime doordeweeks

[ Voor 4% gewijzigd door LB Back op 26-09-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook van vrijdag 23 september 2.30 tot maandag 26 september 15.45 uur geen verbinding gehad (ruim 85 uur).. gewoon niets.. en de helpdesk weet niks en kan je dus niet helpen... een bende is het! en dit was niet de eerste storing in de drie maanden dat ik demon heb... iemand die een manier weet om van demon af te komen zonder de negen resterende maanden abonnementsgeld te moeten betalen? (een boete van een maand of twee, drie zou ik normaal vinden, maar ben bang dat de volledige negen maanden in rekening gebracht worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaByXL heeft er ook weer uitgelegen hier. Zo moedeloos wordt ik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Wij zijn helaas maar onbenullige consumenten, als je op de productenpagina van demon kijkt zie je dat consumenten adsl inmiddels bijna uit zicht is verdwenen. Het staat nu nog in een rijtje bijproducten. Waarschijnlijk komt de helpdesk/support (die ze trouwens gaan outsourcen) binnenkort voor deze klanten helemaal te vervallen want ze kunnen je nu al niet meer helpen als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Hier in regio Aalsmeer heb ik BaByXL en vorige week voor het eerst in meer dan een half jaar een merkbare downtime gehad (laatste echte down is in februari geweest geloof ik.) Maar dat lag aan KPN. Had namelijk ook geen kiestoon meer en d'r stonden twee KPN busjes bij een gat langs de weg. Was wel vreemd trouwens, duurde minimaal 15 minuten voor ik zeker wist dat het probleem niet bij mij zat. Zo ongebruikelijk is het dat het internet het niet doet (en ik kan niet zo makkelijk op het modem kijken, staat achter in een kast en de huistelefooncentrale zorgt voor een kiestoon)...
Ik wil dus voor geen goud weg bij demon :)

[ Voor 24% gewijzigd door NBK op 26-09-2005 21:02 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:38:
BaByXL heeft er ook weer uitgelegen hier. Zo moedeloos wordt ik er van.
Aha. Tiscali is goed bezig, TweakDSL (Tiscali lijn) lag er eerder vanavond een tijdje uit ja. En een week geleden was het ook al zover, maar toen duurde het veel langer en was het pas in de ochtend erop opgelost.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
LB Back schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:48:
Wij zijn helaas maar onbenullige consumenten, als je op de productenpagina van demon kijkt zie je dat consumenten adsl inmiddels bijna uit zicht is verdwenen. Het staat nu nog in een rijtje bijproducten. Waarschijnlijk komt de helpdesk/support (die ze trouwens gaan outsourcen) binnenkort voor deze klanten helemaal te vervallen want ze kunnen je nu al niet meer helpen als je belt.
Volgens mij had iemand hier al eens weten te vertellen dat de helpdesk tegenwoordig uitbesteed is. (eind deeltje 15 of 16 meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 16:26

GekkeR

key = key

Dacht ik kijk even hoe het staat met adsl2 en demon.

BBNed-Demon 8/1 hier (arnhem) en nergens last van.
Geen onderbrekingen , zelfs geen peer disconnects (irc/p2p).
Het zal dus niet helemaal landelijk zijn schat ik.

Hoop dat adsl2 snel komt , de pleuro hoeveelheid voor demon p/m liggen nogal aan de te hoge kant.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeR op 26-09-2005 21:06 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:56:
Hallo demon gebruikers,

Vandaag weer geprobeerd om te activeren, maar lukt niet. Iedere keer kom ik op de activatiepagina
en als ik op activeren klik zegt ie dat ik de modem 15 seconden moet uitdoen, en dat als ie weer aangaat ik op internet kan, maar in plaats daarvan komt weer de activatiepagina tevoorschijn. Ik kan de modem pingen (ingesteld als router, dat heeft de medewerker mij laten doen). Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Intussen loopt de rekening wel door natuurlijk.............ik vind dit een slechte kennismaking met demon, gelukkig kan je flexpress na 3 maanden afzeggen, dat zou ik zeker aanraden na dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
TD-er schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:02:
[...]

Volgens mij had iemand hier al eens weten te vertellen dat de helpdesk tegenwoordig uitbesteed is. (eind deeltje 15 of 16 meen ik)
Dat staat ook hier:

Demon besteedt helpdeskactiviteiten uit

Trouwens hier in Arnhem met een 2/1 abbo ook de laatste tijd geen uitval gehad, behalve de aangekondigde werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Hier Utrecht.
Bijna een jaar bij Demon@BBNed en geen noemenswaardige problemen.
Eigenlijk helmaal geen.
Overweeg toch de overstap naar Tiscali in combinatie met Telefonie. Maar die hebben vorige week ineens onaangekondigd andere DNS severs in de lucht gebracht. Hun Helpdesk wist er niks van.

Sinds vorige week (of zo) klap ik er regelmatig uit. Maar dacht steeds dat het aan mijn waardeloze wireless lag want daar heb ik ook al een tijdje last mee. Totdat ik nu ook een onacceptabel download snelheid heb en hier lees dat het allemaal droevenis is. Ik zal eens even bij BBned navragen waarmee ze nu helemaal bezig zijn. :X

Het moet niet gekker worden want dan ben ik snel naar Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
wazig, ik heb er vanaf 3 uur vanacht tot vanochtend uurtje of 10 eruit gelegen, sindsdien traint m'n modem in op 8064kbit ipv 7600kbit. Vooruitgang dus.

Ik heb alleen een nieuw ip adres gekregen waar ik niet zo blij mee ben, zo maar eens bellen of ik de oude nog terugkrijg, anders mag ik m'n mx-records voor mail server even snel veranderen

edit:

even bellen gaat niet lukken, 0800 nr is in gesprek.

edit:

damn ik check nu deamon mail. inderdaad werkzaamheden geweest vanacht, en een nieuw ip :(

[ Voor 25% gewijzigd door TimDJ op 27-09-2005 12:58 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hmm ik heb die copperjet weggehaald en mijn oude Zyxel neergezet en alles werkt als een tierelier. En hij staat nu toch al ruim 2 uur aan. Met die copperjet verloor ik de verbinding al na een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je mx-records moet je ook niet als IP-adressen, maar als hosts invullen.
Doe maar eens een "dig mx demon.nl" , dan zul je zien dat daar geen ip-adressen staan, maar alleen hostnames.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
jvhaarst schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:13:
Doe maar eens een "dig mx demon.nl" , dan zul je zien dat daar geen ip-adressen staan, maar alleen hostnames.
tsja had ik inderdaad moeten doen :) gewoon de demon hostname in moeten vullen.
nu maar eens doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarthStone

EarthStone

FAD schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:54:
Ik heb alleen een nieuw ip adres gekregen waar ik niet zo blij mee ben, zo maar eens bellen of ik de oude nog terugkrijg, anders mag ik m'n mx-records voor mail server even snel veranderen
Nieuw IP..? Wat gebeurd er dan als je de verbinding op 'n vast IP gezet hebt..?
Werk ik overigens nu al sinds zondag mee, gaat perfect, 2x een dipje van een minuut gehad, verder redelijk snel.. Wel op alle clients de DNS adressen van Demon handmatig ingevuld.
Kan ik misschien beter eens checken met 'n DNS lookup van <systeemnaam>.demon.nl of 't IP nog klopt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
jvhaarst schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:13:
Tsja, misschien wel de meest zekere manier, maar een vast ip adres is een vast ip adres, ik zou er dus niet mee accoord gaan op het moment dat ik een nieuw ip adres zou krijgen.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

EarthStone schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:19:
[...]

Nieuw IP..? Wat gebeurd er dan als je de verbinding op 'n vast IP gezet hebt..?
Werk ik overigens nu al sinds zondag mee, gaat perfect, 2x een dipje van een minuut gehad, verder redelijk snel.. Wel op alle clients de DNS adressen van Demon handmatig ingevuld.
Kan ik misschien beter eens checken met 'n DNS lookup van <systeemnaam>.demon.nl of 't IP nog klopt..?
En vast IP zou als het goed is niet moeten werken omdat de routing tabellen op basis van de dhcp requests zouden worden opgebouwd volgens Demon.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 27-09-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
En ik ben mijn IP weer kwijt. g*dverd*mm* word er vrij moe van zeg. Hang maar weer eens aan de lijn bij demon.

[edit] De man bij demon vertelde mij dat er vanaf vrijdag problemen zijn geweest. Dat vrijdag en zat de lijn stotterde en zondag,maandag de lijn gewoon dood was. En vandaag moet het allemaal gemaakt zijn.
Hij vertelde mij ook dat ze vanaf hun positie de copperjets in Routermode kunnen zetten. En dat dat dan ook ondersteunt werd.

[ Voor 61% gewijzigd door Xavier op 27-09-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarthStone

EarthStone

Bor de Wollef schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:56:
[...]
En vast IP zou als het goed is niet moeten werken omdat de routing tabellen op basis van de dhcp requests zouden worden opgebouwd volgens Demon.
Vast IP werkt dus prima (met de Zyxel dan hé...)
Speedtest geeft me nu 1700/783 (op een 2048/1024 abbo) en da's prima toch _/-\o_
Misschien omdat de rest er bij mij in de buurt af ligt..? Ik zet de boel voorlopig niet op DHCP terug.. als ik die reakties hier zo zie.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:25:
Sinds vorige week (of zo) klap ik er regelmatig uit. Maar dacht steeds dat het aan mijn waardeloze wireless lag want daar heb ik ook al een tijdje last mee. Totdat ik nu ook een onacceptabel download snelheid heb en hier lees dat het allemaal droevenis is. Ik zal eens even bij BBned navragen waarmee ze nu helemaal bezig zijn. :X
Goed. Met BBNed gesproken.

Die melde "er schijnen wat probleempjes met een switch bij demon te zijn". "die crashed zo af en toe". Heb op zijn aanraden ook de moeite genomen om met Demon te bellen. Na een half uurtje kreeg ik iemand die me honderd uit vroeg maar die bleef volhouden dat er bij Demon niets aan de hand is. Althans niet op het wat oudere platform waar ik nu al bijna een jaar op zit.

Ik kon wel een speedtest doen. Had ik al gedaan. Maar ik zou iets opgestuurd krijgen en dat moest ik dan maar draaien vanaf een PC direct op het modem (dus zonder netwerk en router ertussen).

Ik zou aan de tests meewerken. 'k was FF vergeten dat ik die rode CROSS kabel hier niet heb. Ligt in de opslag en ook mijn verlengstekkertje om de wat langere kabel tussen router en PC samen met die rode te gebruiken moet ik FF opzoeken. Toch de beneden PC (met wireless) FF losgemaakt van het netwerk en boven eerst mijn gewone speedtest (www.speedtest.nl) gedraaid. Dat zag er al veel beter uit (meerd dan het dubbelle) als beneden. Daarna boven de door Demon gestuurde test gedraaid. Die kwam met bijna dezelfde getallen. Geen reden dus om nog naar die rode kabel op zoek te gaan.

Vervolgens maar weer eens naar beneden gegaan en daar (met wireless) bleek de snelheid net zo laag als vanmorgen.

WAT BLIJKT? Als je Network Stumbler hebt meelopen pikt die kennelijk bandbreedte. En niet zo'n klein beetje ook. Die had ik vanmorgen gestart om mijn Wireless problemen te onderzoeken. |:(

Ik ga maar gauw mijn case bij Demon sluiten. En mijn BBNed contact opzoeken... :X

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieDee op 27-09-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
mijn lijnkwaliteit is sinds de downtime beduidend beter geworden, download van 7600 naar 8064kbps. Mijn upload traint slechts in op 736kbps. Als ik wan adsl linedata near intik kom ik slechts op 81%, betekend dit niet dat het modem nog veel hoger zou moeten kunnen intrainen?

code:
1
2
3
4
relative capacity occupation: 81%
noise margin downstream: 14.0 db
output power upstream: 7.0 dbm
attenuation downstream: 14.5 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xavier schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:
En dat dat dan ook ondersteunt werd.
Dat zou een lachertje zijn.... een bepaald modem leveren in bridge mode en hem alleen ondersteunen als die in routing mode draait 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FAD schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:54:
wazig, ik heb er vanaf 3 uur vanacht tot vanochtend uurtje of 10 eruit gelegen, sindsdien traint m'n modem in op 8064kbit ipv 7600kbit. Vooruitgang dus.

edit:

even bellen gaat niet lukken, 0800 nr is in gesprek.

edit:

damn ik check nu deamon mail. inderdaad werkzaamheden geweest vanacht, en een nieuw ip :(
Centrale Amsterdam-Stoterdijk (Asd-Slod) is vannacht door de apparatuur vervangen voor en door BaByXL(Tiscali). Nieuwe DSLAMs voor ADSL2+ straks etc. Deze nacht/morgen ochtend is Amstedam-Slotervaart (Asd-Slov) aan de beurt.

Linesync gaat van van de 7616Kbps naar de 8064Kbps dan als je lijn 't aankan inderdaad. Upstream kan iets zakken of iets hoger worden. Elke modem reageert iets anders qua upstream als je enkele verschillende probeert op een DSL-lijn. Zo ook als de anderekant wordt vanvangen kan het iets veranderen de combinatie.

Je komt op compleet ander netwerk eigenlijk terecht wat het noodzakelijk maakt voor de ISP's om IP uit ander IP-blok aan je abonnement/lijn toe te kennen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Waar heb je deze info vandaan?
eerste hand of vriend/kennis bij BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
TD-er schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:29:
Waar heb je deze info vandaan?
eerste hand of vriend/kennis bij BBned?
BBned? Hij heeft het toch over BabyXL/Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je krijgt van Demon vanzelf netjes mail over wat er gaat gebeuren en dat je nieuw IP krijgt.

Demon meldt weinig tot niets is wat ik vaak lees. Maar weinig ISP's die zo'n nette klantadministratie hebben dat ze per klant netjes kunnen mailen als het onderhoud betreft.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou .. vroeger kreeg ik nog mail over netwerkonderhoud en dergelijke. De laatste mail daarvan is denk ik al een klein jaar geleden. Over storingen en aanverwanten heb ik de laatste maanden nog geen enkel maar een schrijven mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:56:
Nou .. vroeger kreeg ik nog mail over netwerkonderhoud en dergelijke. De laatste mail daarvan is denk ik al een klein jaar geleden. Over storingen en aanverwanten heb ik de laatste maanden nog geen enkel maar een schrijven mogen ontvangen.
Ik heb nog nooit een mailtje gekregen van Demon wat betreft gepland onderhoud etc. Dat is wel wat ik zou willen. Acties die van voren bekend zijn kun je prima aankondigen :) Helaas laat Demon op dat vlak niets van zich horen. Of moet je je voor een speciale maillijst aanmelden oid? Misschien verklaart dat ook waarom bijna niemand het vorige mailtje over de upgrades heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:56:
Dit kan natuulijk van 2 kanten spelen of ze hebben er geen tijd voor of er zijn nooit geen storingen (maar dat laatste gaat helaas niet op :/ ).

op deze pagina is de netwerkstatus te zien
http://www.demon.nl/netwerkstatus/

Ik heb nog nooi stroingen gehad alleen onderhoud en dat is meestal snachts

Mail van demon onderhoud:
code:
1
announcer@nl.demon.net

Geachte klant,

In de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 februari zal er grootschalig onderhoud plaatsvinden aan het Demon netwerk.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 01.00 uur en 07.00 uur CET.
Als gevolg hiervan zullen een groot aantal diensten voor kortere of langere tijd niet beschikbaar zijn.

Gedurende het onderhoud zullen met name de onderstaande diensten verminderd beschikbaar zijn:

- Versturen en ontvangen van e-mail (E-mail kan vertraagd
binnenkomen maar zal in geen geval verloren gaan)
- Bereikbaarheid van shared webhosting (Demon Office) websites
- DSL verbindingen en inbelverbindingen
- Bereikbaarheid van co-locatie servers

De wijzigingen zijn nodig om verdere uitbreiding van ons netwerk mogelijk te maken en tegelijkertijd meer redundantie toe te voegen voor een aantal netwerken.

Wij verzoeken u geen contact op te nemen met de afdeling Support met inhoudelijke vragen hierover, aangezien de supportmedewerkers niet over extra informatie beschikken.

[ Voor 57% gewijzigd door loodgieter op 27-09-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die pagina staat vaak een lokale storing van omgeving Tilburg gewoon niet vermeldt. Ook niet dagen nadien. Een enkele keer als genoeg mensen geklaagd hebben wordt het vermeldt. Ik ben er echter al zo moedeloos van dat ik niet altijd meer bel. Sowieso is dat vaak op tijden dat de supportdesk gesloten is.

Nu denk ik dat het gebrek aan mailtjes komt omdat in deze regio geen noemenswaardig gepland onderhoud is, maar dat het enkel storingen betreft. Die kunnen ze niet aankondigen natuurlijk. Echter ontvang je nadien dus ook geen uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik heb gezocht op Tilburg

http://www.demon.nl/cgi-b...udeBlogs=1&search=tilburg

de laatste staat van gisteren. Dat was dan wel een stroing maar wel vermeld.

Duidelijk uitleg dat staat er dan niet bij :?

[ Voor 14% gewijzigd door loodgieter op 27-09-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is dus hooguit de helft van de daadwerkelijke onderbrekingen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.