Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.767 views sinds 30-01-2008

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:20:
[...]

uh zover ik weer was babyxl altijd al een tiscali onderneming ;)

overigens had je met dsl express ook kans dat je babyxl kreeg.. zoals ik zelf had
ehrrr nee!

BaByXL failliet, overgenomen door Tiscali

Verwijderd

RetepV schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:58:Precies. Maar dan niet meer bij Demon, tenzij alles wat ik nu bij Demon heb overgenomen wordt. Maar dat betekent in feite gewoon een overstap. Dan kan dat ook simpelweg makkelijker, want bij Demon hebben ze alle informatie daarvoor al liggen. Ze hoeven alleen wat records in databases om te zetten en mogelijk wat brieven sturen.
Had je Demon al gevraagd wat hiervoor de mogelijkheden zijn? Want zelfs als je zou moeten opzeggen komt daarmee wel je subdomeinnaam vrij, die je vervolgens zelf weer kunt claimen... :) het lijkt me toch dat je in redelijkheid hier met Demon wel uit moet komen.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:29:
Had je Demon al gevraagd wat hiervoor de mogelijkheden zijn?
Er staat in de FAQ dat het niet mogelijk is om over te stappen op FLexpress.

Letterlijk staat er dit:
Kan ik met mijn huidige DSL Express verbinding overstappen naar een Flexpress actieproduct?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. De actievoorwaarden gelden alleen voor nieuwe bestellingen. Voor bestaande klanten blijven de oude voorwaarden van kracht. Wij zijn echter voortdurend actief om ook onze bestaande producten up-to-date te houden. Helaas kunnen wij u daar op dit moment nog geen concrete informatie over geven.
Maar de 'actievoorwaarden' zijn in feite de 'algemene voorwaarden' van DSLExpress, met het enige verschil dat de minimale contractduur maar 3 maanden is i.p.v. 12 maanden.

De actie bestaat uit het aanschaffen van een FLExpress tegen een 45% lagere prijs dan een DSL Express abonnement. Die actie zelf is tijdelijk, maar de prijs niet. Het abonnementsgeld gaat niet na 3 maanden ineens omhoog, zoals bij veel ADSL acties.
Want zelfs als je zou moeten opzeggen komt daarmee wel je subdomeinnaam vrij, die je vervolgens zelf weer kunt claimen... :) het lijkt me toch dat je in redelijkheid hier met Demon wel uit moet komen.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Iemand die op zo'n manier zijn bestaande klanten in de steek laat kun je moeilijk 'redelijk' noemen. Mijn subdomeinnaam komt dan wel vrij en kan ik weer opnieuw claimen, maar destijds duurde het 6 weken voordat ik aangesloten was. Dan worden dus 6 weken lang mijn e-mails gebounced (of niet, en verdwijnen ze gewoon) en zijn 6 weken mijn website en forum niet bereikbaar (nou is dat nog niet zo erg, die worden toch niet zo veel gebruikt :)). En mijn teamspeak servertje is 6 weken onbereikbaar.

Terwijl als ze het gewoon omzetten, ik toch wel mag verwachten dat ik al die tijd bereikbaar blijf.

En ik praat nu wel over 6 weken, maar ik lees in dit forum al spookverhalen over veel langere tijden bij een overstap.

Daarbij ben ik echt niet zo gek om 29,95 te gaan betalen voor 1024/768 als ik bij dezelfde provider 24,95 kan betalen voor 1536/768! Dan betaal ik dus 15% meer per maand voor 30% minder snelheid! Ik heb niet het Down syndroom ofzo!

Kortom, als ik dan toch al die moeite moet doen om over te stappen naar een voordeliger abonnement bij dezelfde provider, dan kan ik toch net zo goed een NOG voordeliger abonnement halen bij een andere provider?

Ik ben altijd heel tevreden geweest over Demon, maar met deze actie krijg ik echt het gevoel dat ze hun bestaande abonnees proberen weg te krijgen. En misschien is dat ook wel zo, zodat ze BBNed kunnen afketsen. Maar dat zou dus over de ruggen van hun abonnees gaan. Als dat ECHT zo is, dan zal ik een partij negatieve mondelinge reclame in de rondte gaan slingeren waar de Story en de Weekend nog een puntje aan kunnen zuigen.

Maar ik merk dat ik mezelf aan het herhalen ben en dat is niet constructief aan de discussie. Dus hier laat ik het weer even bij :).

[ Voor 19% gewijzigd door RetepV op 15-09-2005 18:20 ]

Macbook Pro

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
een aantal BBned providers verhogen de snelheden
Dus mischien gaat Demon ook wel mee.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

RetepV schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:03:
[...]

Eh, serieus? Was dat bij jou dan geen vergissing ofzo? Want volgens mij wordt gewoon je koperdraadje in de centrale losgetrokken wanneer je geen abonnement hebt. En geen koperdraadje, dan ook geen ADSL.

Was het niet zo dat de OPTA juist de KPN binnenkort ging dwingen om dat koperdraadje onafhankelijk te maken van het abonnement?

Ik heb zo het idee dat jij gewoon mazzel hebt gehad. Maar als andere mensen hetzelfde kunnen bevestigen, dan zeg ik mijn KPN vaste telefoon abonnement vanmiddag al op. De enige die me nog belt op mijn vaste telefoon is mijn moeder, en die woont zowat om de hoek :+.
Nee, ze laten gewoon alles hangen. Nu gaat het signaal erdoor van Demon en nog van KPN telefonie. Je kan zo je KPN telefonie opzeggen, het signaal van Demon blijft er dan gewoon op zitten. Ga niet moeilijk doen, maar zeg gewoon je vaste telefonie van KPN op, dan komt alles goed :)

Verwijderd

RetepV schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:13:
Maar ik merk dat ik mezelf aan het herhalen ben en dat is niet constructief aan de discussie. Dus hier laat ik het weer even bij :).
Okee, maar 1 ding wil ik kwijt:
Er staat in de FAQ dat het niet mogelijk is om over te stappen op FLexpress.
Negeer de FAQ, vraag ze aan de telefoon hoe je kunt overstappen met zo min mogelijk downtime. Dat levert allicht meer op dan een FAQ voor in beton gegoten wet aan te nemen :)

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Heeft er iemand al een mailtje met deze link naar demon gestuurd in de hoop een reactie te krijgen van demon. Zo niet dan stuur ik er morgen ochtend wel eentje, maar ja eigenlijk hoe meer hoe beter natuurlijk. :)

Trouwens die concept email op de vorige pagina dient zeker even verstuurd te worden, zegt precies hoe men over demon begint te denken en ben vooral benieuwd wat voor reactie ze daarop hebben.

Vind dit soort nieuws allemaal wel erg jammer omdat wij juist bij Freeler (BBned abbo) weg zijn gegaan naar Demon zodat we wel gewoon geupgrade zouden worden met de tijd mee... Hebben bij Freeler iets van 1,5 jaar voor 512/256 €42,95 per maand betaald!!!! :( 8)7 Maar het lijkt er misschien dus op dat demon dat soort kunstjes ook gaat flikken... :(

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vraag mij af of demon gelijk mee zal gaan in de nieuwe ronde verhogingen. Ik heb Demon al een mail gestuurd maar helaas nog geen antwoord terug. Wie weet al meer?

[ Voor 77% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 22:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
RetepV schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:03:
[...]

Eh, serieus? Was dat bij jou dan geen vergissing ofzo? Want volgens mij wordt gewoon je koperdraadje in de centrale losgetrokken wanneer je geen abonnement hebt. En geen koperdraadje, dan ook geen ADSL.

Was het niet zo dat de OPTA juist de KPN binnenkort ging dwingen om dat koperdraadje onafhankelijk te maken van het abonnement?

Ik heb zo het idee dat jij gewoon mazzel hebt gehad. Maar als andere mensen hetzelfde kunnen bevestigen, dan zeg ik mijn KPN vaste telefoon abonnement vanmiddag al op. De enige die me nog belt op mijn vaste telefoon is mijn moeder, en die woont zowat om de hoek :+.
Bij linesharing maken beide partijen gebruik van de koperlijn naar je huis. Zowel KPN voor telefonie en ook de telco voor DSL (BBNed of BaByXL/Tiscali voor Demon). Staat netjes in een netwerk administratie bij KPN vermeld allemaal.

Zeg je KPN-telefonie op wordt die losgekoppeld en blijft DSL zowel in de administratie als technisch gewoon netjes gekoppeld verder.

Echter gaat de telco meer betalen aan KPN voor gebruik van die koperlijn. En dat wordt aan de ISP doorberekend immers. Nu factureren de meeste ISP's dat door aan hun klanten, Demon blijkbaar niet. Staat vast wel in de voorwaarden dat ze dat wel mogen/kunnen doen. En ze zouden dat ook kunnen gaan doen wellicht in de toekomst.

Dus gewoon downgraden bij KPN naar BelBudget (analoog) of bij ISDN naar ISDN1. Gezien er nog nihil ISP's zijn die bijvoorbeeld een overstap aannemen met zo'n dedicated DSL lijn (iedereen vraagt immers om 'kpn nummer' voor linesharing bij aanvraag bijna als enigste optie) vermoeilijkt dat ook verder.

BelBudget kost zelfde als de toeslag. Nu berekent Demon 't blijkbaar niet door, dus zou je bij opzeggen inderdaad goedkoper uit zijn inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-09-2005 22:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:28:
Ik vraag mij af of demon gelijk mee zal gaan in de nieuwe ronde verhogingen. Ik heb Demon al een mail gestuurd maar helaas nog geen antwoord terug. Wie weet al meer?
ik verwacht dat ze in 1 keer mee gaan anders winnen ze de wedstrijd niet >.>

maar demon kennende, ik hoop dat het upgrade toch echt sneller gaat dan vorige keer >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

aj viasco schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:58:
[...]

ik verwacht dat ze in 1 keer mee gaan anders winnen ze de wedstrijd niet >.>

maar demon kennende, ik hoop dat het upgrade toch echt sneller gaat dan vorige keer >.<
Ik hoop het ook. Ik heb geen bericht terug gekregen tot nu toe. Iemand die al wat meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:19:
[...]

Ik hoop het ook. Ik heb geen bericht terug gekregen tot nu toe. Iemand die al wat meer weet?
Heb je gemailed naar sales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dolby schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:22:
[...]

Heb je gemailed naar sales?
En support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inmiddels is er een antwoord: dezelfde standaardmail als altijd, we hadden het kunnen verwachten:
Dank u voor uw e-mail aan Demon.

Helaas is er momenteel geen vooruitzicht wanneer wij de huidige snelheden weer gaan aanpassen.
Wel kunnen wij u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten up-to-date te houden,
maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas nog niet over
geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en
zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het
productportfolio dan zullen wij dit via onze website communiceren. Ik
ga ervan uit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent, maar indien u
nog vragen heeft dan horen wij dat graag.

Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ik denk van niet, uitgaande van dit persbericht van BBned:
Jammer genoeg staat Demon er niet tussen. Ik denk dat ze op deze manier steeds meer klanten gaan verliezen als ze niet binnen een aantal maanden overgaan naar ADSL2+ of prijsverlagingen/snelheidsberhogingen doorvoeren voor de bestaande klanten. Aangezien overstappen tussen provider->provider, steeds makkelijker/sneller wordt.
bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio
bbned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert. ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download band-breedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mbps. Naast enorm snel internetten en downloaden zijn er ook Partners die telefoondiensten, en in de toekomst video, over ADSL2+ aanbieden.

Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:
# 8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)
# 10 Mb/1 Mb
# 12 Mb/1 Mb
# 16 Mb/1 Mb
# 16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

Naast het Economy portfolio zal bbned in Q4 van dit jaar ook een nieuw ADSL2+ Business portfolio bieden.

BBeyond
BIT
Concepts ICT
Domestix
DSD
Fiberring
Fiberworld
Interconnect
Infopact
InterNLnet
Intouch
Introweb
ion-ip
IS Interned Services
Luna NL Hosting
PN (PublishNet)
RoutIT
Sara
Signet
Speedlinq
SpeedXS
Systemec
Telebyte
TNF
Unet
XB
Xenosite
Qfast
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:04:
Een snelheidsverhoging kan in veel gevallen natuurlijk prima zonder over te moeten stappen op ADSL2+
Als je nu ziet dat KPN met haar 8 Mbit abbo overgaat naar 12Mbit ADSL2+, denk ik dat er wel degelijk er mee te maken heeft. Maar met bijvoorbeeld het 4Mbit abbo heb je nog geen ADSL2+ nodig voor een snelheidsverhoging ja :)

[ Voor 23% gewijzigd door Klovan op 16-09-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een snelheidsverhoging kan in veel gevallen natuurlijk prima zonder over te moeten stappen op ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Gisteravond gebeld met Demon, weer wat nieuws gehoord. Er schijnt een capaciteitsprobleem in de wijkcentrale te zijn (meerdere centrale's in Rotterdam schijnen dat probleem te hebben). Vandaag zou KPN klaar moeten zijn met het vergroten van de capaciteit. Als BabyXL/Tiscali daarvan op de hoogte gesteld is plannen zij weer een monteur in, die dan opnieuw de aansluiting probeert op te leveren. Mij werd aangeraden om dinsdag of woensdag te bellen, omdat dan wel bekend zou zijn wanneer poging tot oplevering gedaan zou worden.
Al met al vind ik het erg raar dat er nu nog capaciteitsproblemen ontstaan in centrales. De groei is niet explosief meer te noemen, dus het lijkt me dat je ruim op voorhand maatregelen kunt nemen. Maar goed, het is geen perfecte wereld, dat begrijp ik ook wel. Hopelijk krijg ik dan 6 weken na mijn aanvraag (van 9 augustus) toch nog internet. Schrale troost is dat een andere provider het niet sneller had kunnen doen, die hadden ook op de KPN moeten wachten. Demon heeft me tot zover altijd vriendelijk geholpen en naar mijn idee ook goed geinformeerd.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

bjck schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:41:
BelBudget kost zelfde als de toeslag. Nu berekent Demon 't blijkbaar niet door, dus zou je bij opzeggen inderdaad goedkoper uit zijn inderdaad.
Maar wat je dus eigenlijk zegt is een gok. Want waarom zou Demon die 9,95 per maand voor mij gaan betalen? Dat doen ze alleen als niemand er achter komt dat het gebeurt.

Ik denk dat ik beter kan wachten totdat de OPTA de KPN gedwongen heeft om de lijnen en de abonnementen los te koppelen van elkaar.

Ik zal overigens kijken of ik een *nette* mail kan sturen naar Demon. Als ze denken dat ik geen puber ben bereik ik inderdaad misschien iets meer :D.

Macbook Pro

Verwijderd

Jeeez, Demon weet niet eens dat je KPN hebt opgezegd en KPN weet niet eens dat Demon nog signaal doorgeeft...

Ik ken naast mezelf nog tig mensen uit mijn omgeving die gewoon hun vaste telefonie hebben opgezegd en NIETS MAAR DAN OOK NIETS meer aan KPN betalen, gewoon alleen de abonnementskosten van hun ADSL provider en niets meer dan dat. En dus niemand berekent iets voor dat draadje! Dit is de 3e en laatste keer dat ik het gezegd heb... sommige mensen willen gewoon niet luisteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 00:27 ]

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:26:
Jeeez, Demon weet niet eens dat je KPN hebt opgezegd en KPN weet niet eens dat Demon nog signaal doorgeeft...
Tuurlijk weet KPN dat er nog DSL op die koperlijn staat. Anders zouden ze hem zo kunnen hergebruiken en de huidige koppeling met de DSL apparatuur losgooien bijvoorbeeld. En hoe wilde je anders een storing oplossen bijvoorbeeld als 't niet in de administratie voorkomt?

En ook weet de telco dat de telefonie is opgeheven op die lijn vanaf KPN kant. Dat Demon je toevallig niets doorberekend hiervoor is een ander verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
weet iemand al wat van snelheidsverhogingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

aj viasco schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:13:
weet iemand al wat van snelheidsverhogingen oid?
Demon doet geen uitspraken op dit vlak. Je krijgt het bekende standaard e-mailtje terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 19-09-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Heb jij enig idee hoeveel het kost om weer opnieuw aangesloten te worden, wanneer blijkt dat KPN gewoon lekker de kabel van Demon er ook uit trekt?
Wat kost een gewone aansluiting?

Maandelijkse abonnementskosten
BelBasis abonnement € 18,16

Daarnaast betaalt u eenmalig € 47,55 voor het aansluiten van de telefoon.
De gesprekskosten zijn gebaseerd op het BelBasis-abonnement.
De KPN is 100% de baas over het koperkabeltje. Als ze NIET lullig doen, dan is dat omdat ze geen ZIN hebben om lullig te doen, niet omdat het aardige lui zijn.

In het NORMALE geval doet je koperdraadje gewoon niks meer na stopzetten van het KPN abo, dus ook geen ADSL. En dan mag je dus € 47,55 gaan betalen om het weer te fixen. Plus dat het zeker 6 weken kost, waarin ik dus nog eens mijn ADSL abo zou moeten doorbetalen.

Dan mag je wel 'jeez' roepen, maar ik vind € 67,50 een beetje veel geld voor een experiment. Jij betaalt je ADSL zeker niet zelf ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door RetepV op 19-09-2005 11:58 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Klovan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:01:
[...]

Ik denk van niet, uitgaande van dit persbericht van BBned:
Jammer genoeg staat Demon er niet tussen. Ik denk dat ze op deze manier steeds meer klanten gaan verliezen als ze niet binnen een aantal maanden overgaan naar ADSL2+ of prijsverlagingen/snelheidsberhogingen doorvoeren voor de bestaande klanten. Aangezien overstappen tussen provider->provider, steeds makkelijker/sneller wordt.

[...]
[speculatief]
Ik denk dat ze omdat ze ook met Tiscali werken nog geen uitspraak kunnen doen.
[/speculatief]

Bij telebyte zie je duidelijk verschil tussen de bbnet/babyxl abonnementen, zo weet je ook wat je aan upgrades kunt verwachten. Bij Demon is dat niet duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Largo op 19-09-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ken naast mezelf nog tig mensen uit mijn omgeving die gewoon hun vaste telefonie hebben opgezegd en NIETS MAAR DAN OOK NIETS meer aan KPN betalen, gewoon alleen de abonnementskosten van hun ADSL provider en niets meer dan dat. En dus niemand berekent iets voor dat draadje! Dit is de 3e en laatste keer dat ik het gezegd heb... sommige mensen willen gewoon niet luisteren :)
Hehe wacht maar af tot je een storing hebt dan :P

Demon levert geen " raw copper " meer dus die verwijst je terug naar KPN, KPN zegt ja u hefet geabbonement dus wij kunnen ook niks voor u doen.

andere scenario's :

1 - Je neemt uit pure wanhoop uiteindelijk weer KPN en die rost je ADSL eraf ( immers stond dat er volgens hun niet op )
2 - Je beland in een eindeloos pingpong spelletje.
3 - tijdens de eerste de beste cleanup van kpn/bbned/babyxl worden gewoon je kruisdraden verwijderd.

Kortom zolang het werkt prima zodra je problemen krijg heb je ook gelijk grote problemen,

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05

Rio

Ik heb al een boek

Wat ik hoorde van een vriendin die bij een internetbedrijf werkt: Je kunt je telefoonaansluiting stoppen. De administratie van BBned is zo'n bende dat ze wel merken dat er een aansluiting is zonder KPN-abo, maar niet kunnen herleiden welke aansluiting dit is.

Ik heb Demon hiermee geconfronteerd en zij raden af om je KPN op te zeggen, zelfs toen ik aanbood mijn abonnementsgeld met de kosten voor het gebruik van de lijn te verhogen. Kortgezegd kwam het antwoord van Demon hierop neer: als je je KPN stopzet, moet je ook Demon maar opzeggen.

15 juli:
> Kan ik mijn vaste telefoonverbinding opzeggen zonder dat mijn ADSLverbinding gevaar loopt?
>
> Loopt via BBned.

Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL-partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL-partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, als u verder nog vragen heeft horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
--
Chung-man Chiang
Customer Service | Demon
Tel: +31 (0)20-422 20 00 | E-mail: dslexpress@demon.nl
Fax: +31 (0)20-422 20 01 | Internet: http://www.demon.nl

Demon is een merknaam van THUS plc
antwoord 15 juli:
U schreef:

> Heeft dit, naast de verhoging van EUR 9,40 verdere gevolgen?

Als u uw KPN telefoonlijn opzegt dan zal Demon extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand aan u doorberekend.
Wij raden u echter af om uw KPN telefoonlijn op te zeggen.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, als u verder nog vragen heeft horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
--
Chung-man Chiang
18 juli:

Reden dat wij deze handeling ten strengste afwijzen is dat dit in de overduidelijke meerderheid van 95% v/d gevallen door technische mankementen mislukt. Verstandiger is om dit niet te doen, mocht u toch over willen gaan tot een voordeliger telefoon pakket dan kunt u beter ook uw Demon account beëindigen. Wel kunt u wanneer de lijn weer actief is een nieuwe aanvraag indienen, deze zal dan in gemiddeld 3 weken opgeleverd worden.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Martin Bezembinder
antwoord 18 juli:

Als u wijzigingen in de telefoonlijn aanbrengt kunnen wij een werkende DSL verbinding niet garanderen. Mocht u toch uw telefoonlijn willen wijzigen raden wij u aan om ook uw Demon account te beëindigen wilt u dit niet dan raden wij u aan hetzelfde lijntype te behouden.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Martin Bezembinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb zojuist een brief naar Demon gestuurd. Een uittreksel van wat ik hier postte :). In feite zeg ik hetzelfde, alleen op een nette en zakelijke manier (ja, dat kan ik ook :)). Ik heb er een voorstel bij gedaan. Na wat berekeningen gemaakt te hebben, heb ik ze laten zien dat het heel redelijk zou zijn om voor bestaande abonnees voor hetzelfde bedrag van 19,95 euro per maand het 512/256 abonnement te upgraden naar 1024/512.

Ik heb tevens gevraagd of ze me geen standaardbrief wilden terugmailen. Als ik wel een standaardbrief terugkrijg, dan concludeer ik dat hun bestaande abonnees hen weinig tot niks kunnen schelen. Ik zal dan ook flinke anti-reclame voor Demon gaan maken.

Intussen ga ik eens om me heen kijken wat er zoal aan meer snelheid voor even veel geld (of minder) te krijgen is. Het is gewoon heel simpel: als Demon niet heel snel een fatsoenlijke oplossing voor deze zeer kromme situatie kan geven, dan stap ik binnen een week of wat over op een andere ISP.

En ik zal dat iedereen aanraden die nu bij Demon een DSL Expres 512 of een DSL Expres 1024 account heeft. In beide gevallen ben je jezelf gewoon in je vingers aan het snijden (met 512 wat meer dan met 1024).

Overigens: volgens mij zit ik op BabyXL. Hoe kan ik dat zien (zonder de afleveringsbon op te hoeven zoeken :))?

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:05

Rio

Ik heb al een boek

RetepV schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:19:
Ik heb zojuist een brief naar Demon gestuurd. Een uittreksel van wat ik hier postte :). In feite zeg ik hetzelfde, alleen op een nette en zakelijke manier (ja, dat kan ik ook :)). Ik heb er een voorstel bij gedaan. Na wat berekeningen gemaakt te hebben, heb ik ze laten zien dat het heel redelijk zou zijn om voor bestaande abonnees voor hetzelfde bedrag van 19,95 euro per maand het 512/256 abonnement te upgraden naar 1024/512.

Ik heb tevens gevraagd of ze me geen standaardbrief wilden terugmailen. Als ik wel een standaardbrief terugkrijg, dan concludeer ik dat hun bestaande abonnees hen weinig tot niks kunnen schelen. Ik zal dan ook flinke anti-reclame voor Demon gaan maken.

Intussen ga ik eens om me heen kijken wat er zoal aan meer snelheid voor even veel geld (of minder) te krijgen is. Het is gewoon heel simpel: als Demon niet heel snel een fatsoenlijke oplossing voor deze zeer kromme situatie kan geven, dan stap ik binnen een week of wat over op een andere ISP.

En ik zal dat iedereen aanraden die nu bij Demon een DSL Expres 512 of een DSL Expres 1024 account heeft. In beide gevallen ben je jezelf gewoon in je vingers aan het snijden (met 512 wat meer dan met 1024).

Overigens: volgens mij zit ik op BabyXL. Hoe kan ik dat zien (zonder de afleveringsbon op te hoeven zoeken :))?
Met tracert, de eerste hop.

(Start > uitvoeren > cmd > tracert www.ad.nl (of andere website)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Rio schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:50:
[...]

Met tracert, de eerste hop.

(Start > uitvoeren > cmd > tracert www.ad.nl (of andere website)).
Hé, geinig! Goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RetepV schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:19:

No offence maar wat verwacht je dan? Verwacht je dat ze de accounts direct en gratis gaan upgraden omdat jij dat wil :? Anti reclame maken heeft niet alleen geen zin, je maakt jezelf er ook nog eens belachelijk mee imho.

Ik wil ook wel graag een gratis upgrade (wie wil dat nu niet) maar ik kan jouw actie niet goed volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 19-09-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetepV,

Standaardbrief? Denk maar niet dat je van Demon uberhaupt een antwoord terug krijgt op die brief; ze spenderen geen tijd aan brieven en/of faxen, helemaal niet die van bestaande klanten... mark my words!

Toch nog 1 ding over het het opzeggen van de KPN telefonie:

Je zegt 1 medewerker van Demon raadt dit af. Een andere medewerker van Demon garandeerde mij dat dit geen probleem was. Ik heb dit destijds ook nog aan KPN gevraagd. No problem at all. En als ik in de afgelopen 2 jaar een storing zou hebben gehad dan was dat toch echt wel pakkie an voor Demon. Alleen bij de aanvraag van ADSL moet er signaal op de lijn zitten, daarna kan je KPN telefonie gewoon opzeggen.

Over je opmerking wat het wel niet zou gaan kosten om opnieuw aangelsoten te worden kan ik kort zijn: dit had ik in mijn overweging megenomen. Ik zat al over mijn jaarcontract heen bij Demon, en omdat Demon bestaande klanten naait, was dit punt eerder een voordeel om opnieuw te worden aangesloten met de nieuwe snelheden en nieuwe prijzen. Okee, ik zou dan ook weer een KPN abo (zo minimaal mogelijk) moeten nemen en dan heb je hoge aansluitkosten. Laatste bericht is trouwens dat je geen jaarabo meer hoeft te nemen. Een uitvlucht voor mij kon dan ook nog kabel zijn.

Maarrrrrr, wat schetst mijn verbazing, net na het opzeggen van mijn Demon: bij BelCompany is DirectADSL van KPN zonder vaste telefoonaansluiting geen € 30,95 maar € 21,95 per maand, inclusief 1 maand gratis, geen aansluitkosten en een gratis draadloze router/modem. Dit heb ik dus besteld en daarna hoorde ik dat KPN haar snelheden weer gaat verdubbelen! Dus ik heb een 3x zo hoge snelheid nu voor dezelfde 20 euri in de maand het komende jaar. En ik zit nu direct bij de bron dus ik heb ook dat gezeik als het elkaar de schuld geven van storingen tussen de network- en adsl-providers heen en weer niet meer.

Anyway, het kost dus helemaal geen drol extra en daarvoor zit ik wel direct bij de bron en heb ik een 3x zo hoge snelheid!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:10
Bor de Wollef schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:19:
[...]

No offence maar wat verwacht je dan? Verwacht je dat ze de accounts direct en gratis gaan upgraden omdat jij dat wil :? Anti reclame maken heeft niet alleen geen zin, je maakt jezelf er ook nog eens belachelijk mee imho.

Ik wil ook wel graag een gratis upgrade (wie wil dat nu niet) maar ik kan jouw actie niet goed volgen.
Hoezo "gratis"? De verhouding prijs/produkt is sinds de recente ontwikkelingen absoluut benedenmaats te noemen! Ik heb zelf ook zo'n 512/256 abbootje voor € 19,95. Ik heb vanaf voor de zomer Demon enkele malen gemaild of zij wat aan deze verhoudingen gingen doen, of om over te mogen stappen naar een Flexexpress accountje (p.s. ben al langer dan een jaar abonnee). Maar niks van dat al! Ik ben het nu dus ook zat, heb inmiddels een Wanadoo-family account aangevraagd (4Mb/1024, en vanf november nog veel sneller), en dat voor een luttele meerprijs van €2,50 per maand! Als Demon een beetje vlot op de markt had ingespeeld, en mij voor hetzelfde geld een 1024/512 accountje hadden aangeboden, dan was ik waarschijnlijk gewoon gebleven! Nu lopen de bestaande klanten die een beetje kunnen rekenen gewoon weg... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Vulcan750 schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:45:
[...]

Hoezo "gratis"? De verhouding prijs/produkt is sinds de recente ontwikkelingen absoluut benedenmaats te noemen! Ik heb zelf ook zo'n 512/256 abbootje voor € 19,95. Ik heb vanaf voor de zomer Demon enkele malen gemaild of zij wat aan deze verhoudingen gingen doen, of om over te mogen stappen naar een Flexexpress accountje (p.s. ben al langer dan een jaar abonnee). Maar niks van dat al! Ik ben het nu dus ook zat, heb inmiddels een Wanadoo-family account aangevraagd (4Mb/1024, en vanf november nog veel sneller), en dat voor een luttele meerprijs van €2,50 per maand! Als Demon een beetje vlot op de markt had ingespeeld, en mij voor hetzelfde geld een 1024/512 accountje hadden aangeboden, dan was ik waarschijnlijk gewoon gebleven! Nu lopen de bestaande klanten die een beetje kunnen rekenen gewoon weg... |:(
Ach ja, het is natuurlijk je eigen keuze om bij Demon weg te gaan. Jij hebt echter gewoon een 512/256 abo afgesloten voor een bepaald maandbedrag met een min looptijd. Demon is niets verplicht wat betreft prijsverlaging / upgrades etc. Alles wat er op dat vlak gedaan word is gewoon geluk voor de klant. Dat ze niet met de markt mee gaan is namelijk ook hun eigen keuze. Daar zullen ze de consequenties vast wel van in zien. De prijs kwaliteit verhouding staat imho los van het "gratis" verhogen van de snelheid of het verlagen van de prijs.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:57:

En ik zit nu direct bij de bron dus ik heb ook dat gezeik als het elkaar de schuld geven van storingen tussen de network- en adsl-providers heen en weer niet meer.
Datzeflde "heen en weer gestuur" heb je intern bij KPN ook gewoon hoor is mijn ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 20-09-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Vulcan750 schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:45:
[...]

Helemaal mee eens, betaal nu 65 euro geloof ik voor 8192/1024. Was altijd een prima prijs, zeker voor de flexibiliteit van Demon (eigen servers, geen gezeur over datalimieten). Maar: als ik nu om me heen kijk en zie dat er al voor 22 euro 22Mbit lijntjes worden aangeboden door Wannadoo dan voel ik me bekocht. Ik weet dat Wannadoo niet dezelfde flexibiliteit biedt, maar dit prijs/snelheids verschil is te groot. En dan heb ik het nog niet eens over de combinatie met telefonie (weleens van gehoord Demon?). Ik denk dat ik vandaag nog overstap naar TweakDSL :)
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:10:
[...]
Ach ja, het is natuurlijk je eigen keuze om bij Demon weg te gaan. Jij hebt echter gewoon een 512/256 abo afgesloten voor een bepaald maandbedrag met een min looptijd. Demon is niets verplicht wat betreft prijsverlaging / upgrades etc. Alles wat er op dat vlak gedaan word is gewoon geluk voor de klant. Dat ze niet met de markt mee gaan is namelijk ook hun eigen keuze. Daar zullen ze de consequenties vast wel van in zien. De prijs kwaliteit verhouding staat imho los van het "gratis" verhogen van de snelheid of het verlagen van de prijs.

[...]
Maar inmiddels bieden ze wel Flexpress abbo's aan om NIEUWE klanten te kunnen blijven trekken. Waarschijnlijk denken ze: we hebben een x aantal klanten met nog minimaal 6 maanden contract termijn, dus binnen 6 maanden moeten we wat doen voor de bestaande klanten. Tot die tijd, pech hebben. Gelukkig is mijn contract al meer dan een jaar oud en kan ik binnen een maand weg. Ik denk alleen niet dat klanten die nu 6 maanden "te veel" mogen betalen dit snel vergeten... Demon zal echt niet de eerste provider zijn die aan normale marktwerking tenonder gaat...

[ Voor 32% gewijzigd door S1W op 20-09-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

S1W schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:17:
[...]

Maar inmiddels bieden ze wel Flexpress abbo's aan om NIEUWE klanten te kunnen blijven trekken. Waarschijnlijk denken ze: we hebben een x aantal klanten met nog minimaal 6 maanden contract termijn, dus binnen 6 maanden moeten we wat doen voor de bestaande klanten. Tot die tijd, pech hebben.
Hoewel dat absoluut niet leuk is voor bestaande klanten (waaronder ikzelf) is het natuurlijk wel hun goed recht. Hier presenteren sommige mensen hun posts alsof ze recht hebben op een gratis upgrade. Dat is natuurlijk niet waar. Zelf zou ik ook graag een upgrade (of nog liever een prijsverlaging) krijgen hoor. Het is echter niet een recht maar een wens. Of demon aan die wens gehoor geeft (tot op dit punt helaas niet) is hun eigen keuze. Het risico wat ze ermee lopen (ik ga na het einde van mijn contract ook weer weg als er niets veranderd) lopen ze weloverwogen lijkt me.

Overigens halen die 22Mbit lijntjes in geen geval de 22Mbit (en vaak ook niet eens in de buurt). Ze zijn natuurlijk over het algemeen wel sneller dan een 2Mbit lijn. De consument ziet alleen de 22Mbit. Ik vind dat de aanbieders op dat vlak duidelijker moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 20-09-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:35:
[...]

Hoewel dat absoluut niet leuk is voor bestaande klanten (waaronder ikzelf) is het natuurlijk wel hun goed recht. Hier presenteren sommige mensen hun posts alsof ze recht hebben op een gratis upgrade. Dat is natuurlijk niet waar. Zelf zou ik ook graag een upgrade (of nog liever een prijsverlaging) krijgen hoor. Het is echter niet een recht maar een wens. Of demon aan die wens gehoor geeft (tot op dit punt helaas niet) is hun eigen keuze. Het risico wat ze ermee lopen (ik ga na het einde van mijn contract ook weer weg als er niets veranderd) lopen ze weloverwogen lijkt me.
Ja, ze hebben zeker het recht om dit te doen. En idd als je nog een contract hebt, jammer dan. Maar, wat jij ook al aangeeft de gedachtegang van Demon is niet helemaal logisch. Of er moet daar een accountant zitten die simpelweg berekent wat er nog extra te verdienen valt door de bestaande contracten met een lange looptijd maximale tijd op de oude prijs/snelheid te laten zitten en op het laatste moment pas te gaan upgraden. Misschien zijn er maar weinig klanten die nu al weg kunnen en nemen ze dat risico voor lief... Beetje rare manier van zaken doen, maar toch.
Overigens halen die 22Mbit lijntjes in geen geval de 22Mbit (en vaak ook niet eens in de buurt). Ze zijn natuurlijk over het algemeen wel sneller dan een 2Mbit lijn. De consument ziet alleen de 22Mbit. Ik vind dat de aanbieders op dat vlak duidelijker moeten zijn.
Mee eens, is pure marketing taktiek. Maar gemiddeld haalt men wel meer snelheid voor een lagere prijs, en dat is wat consumenten wel begrijpen.

[ Voor 16% gewijzigd door S1W op 20-09-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo .. sinds gisteren 22:00 geen verbinding meer .. nu nét pas weer up. En uiteraard geen mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:52:
Zoo .. sinds gisteren 22:00 geen verbinding meer .. nu nét pas weer up. En uiteraard geen mededeling.
Toevallig omgeving Tilburg, via het BaByXL (Tiscali) netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
S1W schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:39:
[...]
Ja, ze hebben zeker het recht om dit te doen. En idd als je nog een contract hebt, jammer dan. Maar, wat jij ook al aangeeft de gedachtegang van Demon is niet helemaal logisch. Of er moet daar een accountant zitten die simpelweg berekent wat er nog extra te verdienen valt door de bestaande contracten met een lange looptijd maximale tijd op de oude prijs/snelheid te laten zitten en op het laatste moment pas te gaan upgraden. Misschien zijn er maar weinig klanten die nu al weg kunnen en nemen ze dat risico voor lief... Beetje rare manier van zaken doen, maar toch.
[...]
Tuurlijk heeft Demon dat recht, je hebt immers niet voor niets een afspraak met Demon als gebruiker. Het vreemde is dat het nu lijkt of Demon de enige (klopt dat?) is die ongevoelig is/lijkt voor hun concurrentie. De prijzen die zij voor hun huidige lijnen vragen zijn niet erg marktconform te noemen, ook al bieden ze hier wel een grote mate van vrijheid in die veel andere providers niet altijd bieden. Maar is het het geld waard?
Mee eens, is pure marketing taktiek. Maar gemiddeld haalt men wel meer snelheid voor een lagere prijs, en dat is wat consumenten wel begrijpen.
Ja, dat begrijpen er heel wat meer denk ik ondertussen. Inmiddels voel ik mij een aardige sukkel dat ik nog met mijn 512/256 lijntje zit voor bijna 2 tientjes per maand en er vorige week nog een newspost langs komt vliegen met een 20 mbit lijn voor 25 Euro oid. Ik weet best dat die 20 mbit niet gehaald word maar het snijdt toch :(

Oplossing: overstappen en dat gaat ook gebeuren binnenkort. Ook dat heet concureentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:53:
Toevallig omgeving Tilburg, via het BaByXL (Tiscali) netwerk?
Check, en check. Ik heb zoveel mazzel hier met internet. Eerst @home, en nu BabyXL. Tilburg is om een of andere reden een rampgebied :(

En nou ben ik ook nog het briefje kwijt met het helpdesknummer :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:25:
[...]

Check, en check. Ik heb zoveel mazzel hier met internet. Eerst @home, en nu BabyXL. Tilburg is om een of andere reden een rampgebied :(

En nou ben ik ook nog het briefje kwijt met het helpdesknummer :/
Relax.. er was maar een storing, dat nu opgelost is;
Datum onderbreking: 20-09-2005
Tijdstip onderbreking: 22:00 – 09:35
Betrokken wijkcentrale(s): Tilburg-reeshof (Tb-Reh), Tilburg-De reit (Tb-Reit), Tilburg-Centrum (Tb-C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Maar dat is 't 'm dus net. Het is niet zomaar een storing. Het is alwéér een storing. In de tijd dat de gemiddelde Demon gebruiker 1 keer er uit ligt, is dat hier al snel 10 keer. En dan is het echt niet grappig meer.

En het ergste is nog wel dat het steevast dezelfde problemen zijn, en dat vooralsnog er geen verbetering in waarneembaar is. Er wordt zo op het oog geen reet aan gedaan omdat het maar een kleine regio is die er steeds last van heeft. Maar ik betaal wel gewoon het volle pond, en ik zit helaas in die regio, en ik ben er gewoon, excuze le mot, strontziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@HlpDsk:
Het Demon-nummer is juist zo makkelijk.
0800 - DEMON NU (0800 - 3366668)

Helaas had jij daar niet echt veel aan gehad, aangezien het tussen 2300 en 0900 niet bereikbaar is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:36:
Ha! Maar dat is 't 'm dus net. Het is niet zomaar een storing. Het is alwéér een storing. In de tijd dat de gemiddelde Demon gebruiker 1 keer er uit ligt, is dat hier al snel 10 keer. En dan is het echt niet grappig meer.

En het ergste is nog wel dat het steevast dezelfde problemen zijn, en dat vooralsnog er geen verbetering in waarneembaar is. Er wordt zo op het oog geen reet aan gedaan omdat het maar een kleine regio is die er steeds last van heeft. Maar ik betaal wel gewoon het volle pond, en ik zit helaas in die regio, en ik ben er gewoon, excuze le mot, strontziek van.
Je kan d'r wel vanuit gaan dat Tilburg de volle aandacht zal hebben van engineers natuurlijk. En als ze het zouden kunnen voorkomen ze dat vast niet zullen nalaten. Een keer "does the hurting stop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nummer heb ik nu ook ja. Maar ik meen dat ik nog ergens een oud nummer had of zo.

En idd .. doorgaans valt het weg 's avonds laat of ik het weekend .. iig precies wanneer ik toch al niet kan bellen.
bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:00:

Je kan d'r wel vanuit gaan dat Tilburg de volle aandacht zal hebben van engineers natuurlijk. En als ze het zouden kunnen voorkomen ze dat vast niet zullen nalaten. Een keer "does the hurting stop".
Ik wil het graag geloven. Echter word ik tot nu toe keer op keer teleurgesteld.

EDIT: sinds vanmorgen de lijn weer up is, is de lijn ranzig traag. Ik haal met moeite 150 KB/sec. En dat voor een 8 megabit lijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Datzeflde "heen en weer gestuur" heb je intern bij KPN ook gewoon hoor is mijn ervaring.
Haha, dat zal wel meevallen. Ik ben voordat ik in 2003 alles van KPN opzegde zo'n 15 jaar klant bij ze geweest met zowel telefonie als ADSL en ik heb nog nooit 1 probleem bij ze gehad, evenals de rest van mijn familie/kennissen tot op de dag van vandaag. Dat is ook de reden dat ik er naar terug ga want de keren dat ik met Casema en Demon in zee ging heb ik alleen maar ellende gehad.

Ik weet niet wat jij dan allemaal uitvoert dat je daar intern heen en weer gestuurd wordt, maar het gaat er bij mij met geen mogelijkheid in dat je bij KPN DirectADSL meer of evenveel problemen zou kunnen tegenkomen als bij ADSL via Demon/BBned/KPN! Als je kan kiezen tussen 3 schakels of 1 schakel dan is het voor mij wel duidelijk allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:18:

Ik weet niet wat jij dan allemaal uitvoert dat je daar intern heen en weer gestuurd wordt, maar het gaat er bij mij met geen mogelijkheid in dat je bij KPN DirectADSL meer of evenveel problemen zou kunnen tegenkomen als bij ADSL via Demon/BBned/KPN! Als je kan kiezen tussen 3 schakels of 1 schakel dan is het voor mij wel duidelijk allemaal...
Ach ja, dat is natuurlijk allemaal relatief. Hoeveel tevreden Demon gebruikers zijn er wel niet. Ik heb tot nu toe eigenlijk (hoewel ik kort een contract heb) ook tevreden. De mensen om mij heen die al langer (lees jaren) hun internet via Demon afnemen zijn dat ook. Bij elke provider is wel iets mis, het gras lijkt altijd groener aan de andere kant. Ik ken meerdere mensen die bij KPN weg zijn gegaan door het niet reageren op problemen, slechte support, duur etc.

In topics als dit kom je meestal alleen de mensen tegen die slechte ervaringen hebben. De tevreden mensen hebben geen reden om te posten dus die zie je hier ook niet. Dat geeft een beetje een vertekent beeld imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is ook wel zo. En met ellende bij Demon bedoelde ik nou niet zo zeer dat er zo ontzettend veel storingen waren (al is het de laatste tijd wel vaker dan vroegah, vooral later op de avond en 's nachts) maar ook dat ze elke keer weer hun bestaande klanten naaien. Dit is echt al de 3e keer op rij. Heb je dit ooit gehoord bij bijv. KPN? Niet echt, dan gaat iedereen omhoog en iedereen betaalt hetzelfde.

Support van Demon heb ik niet echt gehad. Je moet gewoon geen probleem hebben. Bij oplevering een aantal keren aan de telefoon gehangen (het was niet mijn schuld dat het nog niet werkte), en alle keren langer dan 45 minuten wachten. Reactie op e-mail kwam na 3 weken of helemaal niet, reactie op brieven en faxen bleef ook helemaal uit.

Ik denk dat die problemen bij KPN vooral liggen bij de gratis webspace en e-mail die je er bij verschillende abonnementen bij krijgt (HetNet of weet ik veel wat). Bij DirectADSL heb je daar dus geen last van. Als de verbinding eenmaal werkt, dan blijft ie ook wel werken dat is mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Bor de Wollef schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:19:
Ik verwacht dat ze een keuze maken. De keuze tussen mij als klant kwijtraken (en ik zal echt niet de enige zijn die over die actie viel) en mij als klant behouden. Ik geef aan wat er voor nodig is om mij als klant te behouden. Ik maak hun keuze dus makkelijk voor hen.

Sjonge, moet ik het als een gunst zien dat ik klant van hen mag zijn, ofzo? Natuurlijk niet, het zit andersom. Als alle klanten wegblijven, dan kunnen ze wel opdoeken. Als ze klanten weigeren, dan kunnen ze ook opdoeken. Bedrijven doen het wel voorkomen dat het een gunst is dat ze jou accepteren, maar dat is net als reclamespotjes gewoon klatergoud hoor.

Doe eens een basiscursusje ondernemerschap. De eerste les die je leert is: 'de klant is koning'. Zonder klanten kun je beter direkt een uitkering aanvragen. Consumenten zijn tegenwoordig natuurlijk wel een stuk minder slagvaardig dan vroeger, tot grote feestvreugde van de producenten. Want omdat consumenten tegenwoordig over het algemeen zo lamlendig zijn, kunnen de producenten hun dure auto's, grote huizen, snelle vliegtuigen en mega boten kopen. Een lamlendige consument is er eentje die je maar één keer hoeft te 'vangen', en die daarna willoos meegaat met alles wat je bedenkt en gewoon zonder vragen de rekening betaalt.

Anyway, dit is het antwoord van Demon:
Als reactie op uw e-mail moet ik u helaas mededelen dat de op dit
moment geldende actievoorwaarden alleen van toepassing zijn voor
nieuwe bestellingen.

Voor bestaande klanten blijven de oude voorwaarden onverminderd van kracht.
Wel kunnen wij u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten
up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar helaas
nog niet over geven. Ik kan u wel aanraden onze website in de gaten te houden en
zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan het
productportfolio dan zullen wij dit via onze website communiceren.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent, maar indien u
nog vragen heeft dan horen wij dat graag.
Ik ga maar eens shoppen...

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Ach ja, het is natuurlijk je eigen keuze om bij Demon weg te gaan. Jij hebt echter gewoon een 512/256 abo afgesloten voor een bepaald maandbedrag met een min looptijd. Demon is niets verplicht wat betreft prijsverlaging / upgrades etc.
Nee, natuurlijk zijn ze niks verplicht aan jou of een authoriteit. Ze zijn het alleen verplicht aan zichzelf. Als bedrijf ben je toch aan jezelf verplicht dat je je klanten behoudt? Geen klanten = geen inkomsten.

Maar als ik het zo allemaal lees, denk ik dat er een spelletje gespeeld wordt. FLexpress is van BabyXL. BabyXL wil de prijs wel verlagen, of een betere service leveren. BBNed wil dat blijkbaar niet. Ik denk dat Demon BBNed kwijt wil. En dat kan wanneer alle mensen die nu op BBNed zitten weg lopen. Ik denk dat Demon BBNed op deze manier onder druk probeert te zetten. Helaas over de rug van de vaste klanten heen. Ik weet niet hoe veel voordeel ze hopen te halen uit het afketsen van BBNed, maar het zal wel opwegen tegen het verlies van een aantal van hun klanten.

Een feit is gewoon dat ze om de één of andere reden niet meedoen met de marktwerking, wat betreft hun bestaande klanten. Die reden kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze dom zijn, maar dat geloof ik niet. Misschien is de reden dat ze arrogant zijn, dwz. dat ze denken dat hun klanten alleen maar blaffen en toch niet zullen bijten (dwz. wel dreigen, maar als puntje bij paaltje komt, toch bij Demon blijven). Of er is een andere reden, en dan is de meest voor de hand liggende datgene wat ik schreef over BabyXL en dat ze BBNed kwijt willen. Politieke spelletjes dus.

Ik zit overigens bij BabyXL. In het licht van dat BBNed dwars ligt, had ik ergens nog de hoop dat ze voor mij een uitzondering konden maken. Maar dat zou eigenlijk concurrentievervalsing zijn en riskant wanneer er rechtszaken van komen. Helaas. Jammer, maar ik denk dat ik dan een ander voorstel zal gaan doen.

Ik wil voornamelijk dat mijn account niet weken lang onbereikbaar is, en dat ik mijn systeemnaam behoud. Als FLexpress alleen door BabyXL wordt geleverd, dan *zouden* ze me zo kunnen overzetten naar FLexpress zonder dat ik last krijg van enige downtime. Ik wil best die 5 euro per maand voor FLexpress 1536 bijbetalen, geen probleem. Ik wil alleen die (mogelijke) downtime niet...

[ Voor 38% gewijzigd door RetepV op 20-09-2005 13:17 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RetepV schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat Demon BBNed op deze manier onder druk probeert te zetten. Helaas over de rug van de vaste klanten heen.
Beetje een vreemde complot theorie imho. Hoeveel "vaste" klanten zal Demon op die manier niet verliezen? Ik denk dat je iets groots zoekt achter iets waar niets achter zit behalve de domheid en "ignorance" van Demon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:07:
[...]

Beetje een vreemde complot theorie imho. Hoeveel "vaste" klanten zal Demon op die manier niet verliezen? Ik denk dat je iets groots zoekt achter iets waar niets achter zit behalve de domheid en "ignorance" van Demon zelf.
Of de al eerder genoemde boekhouders mentaliteit :)~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Handelt Demon trouwens hun eigen support af of hebben ze dit uitbesteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetepV schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:52:
[...]

Ik verwacht dat ze een keuze maken. De keuze tussen mij als klant kwijtraken (en ik zal echt niet de enige zijn die over die actie viel) en mij als klant behouden. Ik geef aan wat er voor nodig is om mij als klant te behouden. Ik maak hun keuze dus makkelijk voor hen.

Sjonge, moet ik het als een gunst zien dat ik klant van hen mag zijn, ofzo? Natuurlijk niet, het zit andersom. Als alle klanten wegblijven, dan kunnen ze wel opdoeken. Als ze klanten weigeren, dan kunnen ze ook opdoeken. Bedrijven doen het wel voorkomen dat het een gunst is dat ze jou accepteren, maar dat is net als reclamespotjes gewoon klatergoud hoor.

Doe eens een basiscursusje ondernemerschap. De eerste les die je leert is: 'de klant is koning'. Zonder klanten kun je beter direkt een uitkering aanvragen. Consumenten zijn tegenwoordig natuurlijk wel een stuk minder slagvaardig dan vroeger, tot grote feestvreugde van de producenten. Want omdat consumenten tegenwoordig over het algemeen zo lamlendig zijn, kunnen de producenten hun dure auto's, grote huizen, snelle vliegtuigen en mega boten kopen. Een lamlendige consument is er eentje die je maar één keer hoeft te 'vangen', en die daarna willoos meegaat met alles wat je bedenkt en gewoon zonder vragen de rekening betaalt.

...

Ik ga maar eens shoppen...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Zeer goed geluld! :)

Ik hoorde hier al een keer iemand zeggen "een jaar is zo om". Hoe ignorant en mak als een lammetje kan je dan zijn?!? Die vind het zeker fijn om over zich heen te laten walsen ofzo... Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RetepV schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:52:
[...]

De keuze die jij in jouw brief schetst is anders. Jij doet alsof Demon jouw (mij als klant behouden of mij als klant kwijtraken) een persoonlijk aanbod zou kunnen doen. Dat is natuurlijk niet mogelijk. Als ze voor jouw iets aanpassen zal dat automatisch voor iedereen gelden. Jammer genoeg lijkt Demon tot op dit moment niet bereid dit te doen. Dat is hun eigen keuze, hoe slim of dom dat ook mag zijn. Ik had het ook graag anders gezien maar zie ook wel in dat het aanbieden van een "keuze" voor 1 individu totaal geen zoden aan de dijk zet.
Doe eens een basiscursusje ondernemerschap. De eerste les die je leert is: 'de klant is koning'.
Hoewel dit redelijk offtopic gaat is dit al jaren in Nederland niet meer zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 20-09-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb eergisteren mijn internet. Meteen aangesloten en in routermode laten werken. Ik heb alles zo kort mogelijk gehouden, alleen vanaf de switch niet. Maar dat lijkt me logisch.
Maar mijn verbinding lijkt soms gewoon weg te vallen. En dan niet op 1 pc, maar gewoon op alle pc's.

Zijn er dingen waar ik even naar kan kijken? Want dit is nogal irritant. Ik zit nu dus ook maar weer op het "gratis" internet van de overbuurman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Xavier schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:02:
Ik heb eergisteren mijn internet. Meteen aangesloten en in routermode laten werken. Ik heb alles zo kort mogelijk gehouden, alleen vanaf de switch niet. Maar dat lijkt me logisch.
Maar mijn verbinding lijkt soms gewoon weg te vallen. En dan niet op 1 pc, maar gewoon op alle pc's.

Zijn er dingen waar ik even naar kan kijken? Want dit is nogal irritant. Ik zit nu dus ook maar weer op het "gratis" internet van de overbuurman :P
Heb je de dingen in de openingspost doorgenomen?
Bijvoorbeeld gekeken naar de attenuation van het signaal, de maxtonelimit aangepast etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

RetepV schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:01:
[...]

Ik wil voornamelijk dat mijn account niet weken lang onbereikbaar is, en dat ik mijn systeemnaam behoud. Als FLexpress alleen door BabyXL wordt geleverd, dan *zouden* ze me zo kunnen overzetten naar FLexpress zonder dat ik last krijg van enige downtime. Ik wil best die 5 euro per maand voor FLexpress 1536 bijbetalen, geen probleem. Ik wil alleen die (mogelijke) downtime niet...
Ik denk niet dat FLexpress door BabyXL geleverd wordt, althans niet alleen. BabyXL heeft geen dekking waar ik woon, en daarom heb ik demon via bbned. Toch kan ik nu, als ik de postcode check doe, ook FLexpress bestellen.

BabyXL, wat nu Tiscalli is, heeft hier nu wel dekking
Dus het zou idd wel via Tiscalli gaan.

Het is idd, natuurlijk idioot dat demon twee van die abonnementen naast elkaar houdt, omzo de vaste klanten uit te melken.. :(

Ik ga maar eens een mailtje sturen.

edit:

[ Voor 60% gewijzigd door M55 op 20-09-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:23:
[...]

Heb je de dingen in de openingspost doorgenomen?
Bijvoorbeeld gekeken naar de attenuation van het signaal, de maxtonelimit aangepast etc?
Volgens mij zijn die maxtone commando's voor de zyxel. Daar heb je helaas niet veel aan als je bij BBned zit via een Copperjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ik heb een Copperjet ja.
Toenet moest de stroom er even af en hij krijgt na het opnieuw starten dus geen IPadres meer. De Demon helpdesk bellen geeft geen zin want ze verbreken de verbinding omdat het TE druk is.
Afbeeldingslocatie: http://www.demon.nl/images/bestehelpdesk_front.gif
Gaat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Xavier schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:08:
Ik heb een Copperjet ja.
Toenet moest de stroom er even af en hij krijgt na het opnieuw starten dus geen IPadres meer. De Demon helpdesk bellen geeft geen zin want ze verbreken de verbinding omdat het TE druk is.
[afbeelding]
Gaat dus niet op.
Zou best kunnen dat meer mensen geen IP-adres krijgen. Dat heeft de Demon verbinding op mijn werk ook sinds een uur of 3 vanmiddag. (Gelukkig hebben we daar >1 verbinding dus ik had de route al omgelegd.)

Maar goed, met die copperjet kan ik je dus niet echt verder helpen. Mischien dat je via de webinterface wel dezelfde gegevens (linedata, attenuation, Signaal/ruis verhouding) kunt achterhalen zodat je kunt zien waar de problemen door ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb net Wannadoo ADSl aangevraagd. Hoewel ik niet al te veel problemen met Demon heb gehad vind ik het wel belachelijk dat ik 65 euro per maand betaal, terwijl ik voor minder dan de helft een (theoretisch) hogere snelheid en gratis telefonie kan hebben.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TD-er schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:32:
[...]

Zou best kunnen dat meer mensen geen IP-adres krijgen. Dat heeft de Demon verbinding op mijn werk ook sinds een uur of 3 vanmiddag. (Gelukkig hebben we daar >1 verbinding dus ik had de route al omgelegd.)

Maar goed, met die copperjet kan ik je dus niet echt verder helpen. Mischien dat je via de webinterface wel dezelfde gegevens (linedata, attenuation, Signaal/ruis verhouding) kunt achterhalen zodat je kunt zien waar de problemen door ontstaan.
BBned of BaByXL/Tiscali? Welke centrale? Wat heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Xavier schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:08:
Ik heb een Copperjet ja.
[afbeelding]
Gaat dus niet op.
Er is momenteel een storing op het BBNED netwerk.
bekijk de netwerkstatus pagina van Demon maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:44:
[...]

BBned of BaByXL/Tiscali? Welke centrale? Wat heb je geprobeerd?
Was dat een vraag aan mij ivm de storing op mijn werk of een aanvulling op de dingen die hij moet nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:10
[...]

Natuurlijk heb ik geen recht op een gratis (?) upgrade! Maar ik ben i.i.g. zo netjes geweest Demon in tijdsbestek van zo'n 3 maanden enkele malen te bevragen of ze enigszins van plan zijn mee te veranderen... En natuurlijk bedoel ik niet een uitzondering voor mijzelf, maar ik vind het echt unfair om wel aan nieuwe klanten een aantrekkelijker abbo aan te bieden, maar de bestaande klanten niet in de gelegenheid te stellen hier naar over te laten stappen (of een ander alternatief). Ik had immers ook zonder verder moeite te doen direct op kunnen zeggen. Demon was een goede en goedkope isp, maar dat is inmiddels volledig achterhaald! Mijn Wanadoo Family is nu inmiddels aangevraagd. Binnen plusminus 4 weken is het bye bye Demon! })

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TD-er schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:16:
[...]

Was dat een vraag aan mij ivm de storing op mijn werk of een aanvulling op de dingen die hij moet nagaan?
Aanvulling op je melding. Iedereen die zegt: "Het werkt hier niet, hebben meer dat?" zouden er goed aan doen om wat info te geven. Postcode + huisnummer gaat wat ver, maar centrale naam en DSL-netwerk kan meer mensen "Ja, heb ik ook" of "Nee, geen last van" laten roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
barbarian schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:08:
[...]

Er is momenteel een storing op het BBNED netwerk.
bekijk de netwerkstatus pagina van Demon maar eens.
Hmmm oke, heb hiervoor in een ander huis 1,5 jaar Demon gehad nooit problemen en heeft er nooit uitgelegen. En nu ik hier woon vanaf dag 1 problemen.
Gelukkig heeft de overbuurman zijn wifi niet beveiligd. Als mijn ADSL het doet hem maar eens wat dingetjes leren.

Verwijderd

Ach, wen er maar aan, het is bijna iedere week wel raak met de storingen. Ik wil niet veel zeggen maar aan de andere kant is het gras inderdaad veel groener, gelukkig over 1 oktober 2005 weer terug bij KPN. Ik hoop dat Demon dit gekut snel op zal lossen voor haar klanten.

Mijn laatste maanden Demon heb ik door alle storingen niet eens gebruikt, het WLAN netwerk van de buren waar ik in de tussentijd stiekem op mee lift is tenminste stabiel! :)

Verwijderd

Nou .. wat ze precies gedaan hebben is me niet duidelijk, maar sinds de downtime van eergisteren/gisteren, kom ik hier op mijn 8 megabit lijn niet meer boven de 1 á 1,5 megabit. Wat ik ook probeer. Daar betaal ik toch geen 8 mbit abbogeld voor?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:44:
Nou .. wat ze precies gedaan hebben is me niet duidelijk, maar sinds de downtime van eergisteren/gisteren, kom ik hier op mijn 8 megabit lijn niet meer boven de 1 á 1,5 megabit. Wat ik ook probeer. Daar betaal ik toch geen 8 mbit abbogeld voor?
Heb je ook geprobeerd om je modem 2 minuten offline te halen? Ik heb hetzelfde gehad na een storing. Ipv 2mbit kwam ik niet meer boven de 800kbit uit met downloaden.

na m'n modem te hebben uitgezet en twee minuten te hebben gewacht trainde m'n lijn netjes weer in en kon ik weer op 2mbit downloaden.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

De modem staat gewoon ingetraind op 6752000 op dit moment. Een normale waarde voor mijn afstand tot de centrale. Maar toch kom ik er bij lange na niet aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 10:11 ]

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik lees zo wat meer verhalen over storingen gister en ook ik heb er helaas last van. Gisteravond rond half acht stopte het ermee en vanochtend nog steeds niks. Ik rare is alleen dat ik BabyXL heb waarover niks te vinden is op de status pagina's.

Ik heb mijn pc direct aan mijn zyxel (bridge) hangen. Als ik via de seriele port op mijn zyxel inlog zie ik dat de modem netjes verbinding heeft en traint op de juiste waardes, het dls lampje wordt ook netjes groen. Onder windows geeft ipconfig /renew echter aan dat hij de dhcp niet kan vinden. Ik heb alle firewall software uitstaan dus wat gaat hier mis? Ook als ik mijn linksys router ertussen hangt kan deze geen dhcp lease verkrijgen.

Dus even samengevat:
- BabyXL
- Wel line status (zyxel dsl lampje groen)
- Geen dhcp lease
- Centrale Zoetermeer
Komt mensen dit fenomeen bekend voor?

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Het 512/256 abbo van Demon is voor zover ik het heb kunnen achterhalen de enige (of i.i.g. een van de weinigen) welke in 2 jaar tijd nooit is geupgrade middels een snelheidsverhoging of anderzijds een tariefverlaging heeft meegekregen. Het staat in geen verhouding meer met de concurrentie. Dat was voor mij de reden om vorige maand mijn 512 abbo op te zeggen en inmiddels internet ik met volle tevredenheid met een 4096/1024 abbo van Quicknet voor € 1,05 per maand meer.
Jammer dat het zo moest lopen, was altijd wel tevreden over Demon

[ Voor 5% gewijzigd door MarcyDarcy op 21-09-2005 10:31 ]

Verwijderd

Nou dat was leuk. Ik reboot mijn modem. En ik ben mijn IP kwijt. Mooi 0.0.0.0
Ik zet het ding uit .. en 5 minuten later weer aan .. nog steeds 0.0.0.0

Het is wel héél toevallig als net nu een storing van een kwartier zou optreden. Meer waarschijnlijk is dat er in de wijkcentrale gewoon iets mis is oid.

Edit: en nog steeds geen snelheid. Verschillende ftp sites en http sites geprobeert .. crewserver incluis .. en het gaat langzaam en onderbroken.

Edit2: en newsgroups is helemaal sneu nu. Headers binnenhalen met nog geen 30KB/sec.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 11:27 ]

• Xavier
  • Niet online
Ik krijg ook heel vaak geen IP.... Maar vanochtend heb ik opeens wel een IP, ik blijf er maar vanaf straks zit ik weer met 0.0.0.0

• Bor

Bor

mca2 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:27:
Ik lees zo wat meer verhalen over storingen gister en ook ik heb er helaas last van. Gisteravond rond half acht stopte het ermee en vanochtend nog steeds niks. Ik rare is alleen dat ik BabyXL heb waarover niks te vinden is op de status pagina's.
Ik heb gisteren ook 2 x last gehad van een storing. 0800-demonnu wist mij te vertellen dat er een grote landelijke storing was die nog niet officieel bekend was. Ze werden overspoeld met telefoontjes (ik heb ook bijna 30 minuten in de wacht gezeten). Vandaag is hier alles tot nu toe goed. Het lijkt me verstandig gewoon demon te bellen als je nog steeds problemen hebt. Misschien is er inmiddels wat meer bekend.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
In principe ben ik altijd wel tevreden geweest met Demon en de helpdesk. Maar ik zit net ff bij dat Quicknet te kijken en dat is toch wel interessant. Hoewel hun abbos ook wel raar zijn. Hun large is duurder dan die 4mbit medium, maar ook langzamer. Raar.
Maar tot nu toe zeer tevreden met Demon.

Emos

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik zit hier op kamers in groningen, waar ze denk ik 3 mbit flexdsl hebben ... Beetje sloom als het met maar 220 kb/s gaat en je chello 4 mbit gewend bent :P

Ik hoop nu dus op verhogingen, maar heb al paar keer gelezen in dit topic dat demon dat niet zo vaak doet ... is dat zo? Of heeft iemand aanwijzingen dat het wel gaat gebeuren misschien?

• Muse
  • Niet online
Matthijs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:17:
Ik zit hier op kamers in groningen, waar ze denk ik 3 mbit flexdsl hebben ... Beetje sloom als het met maar 220 kb/s gaat en je chello 4 mbit gewend bent :P

Ik hoop nu dus op verhogingen, maar heb al paar keer gelezen in dit topic dat demon dat niet zo vaak doet ... is dat zo? Of heeft iemand aanwijzingen dat het wel gaat gebeuren misschien?
220 kb/s? Dat lijkt meer op een 2 MBit lijn? Voorlopig hoopt iedereen hier op verhogingen nadat Kpn ze ook aangekondigd had, maar blijft van de kant van Demon heel erg stil.

• Xavier
  • Niet online
zal denk ook niet bij demon moeten komen maar BBned of BabyXL

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb inmiddels een brandend DSL lampje gekregen en na het doorgeven van het MAC adres van mijn pc verwacht Demon dat ik vanavond kan surfen op het web. De lijn zou eigenlijk pas op 23 september worden opgeleverd volgens de administratie, maar omdat ik al sinds 9 augustus aan het wachten ben hebben ze nu maar direct de boel aangezet zonder daarop te wachten.
Het is nog even afwachten of alles vanavond ook werkt, lees nu hier weer vanalles over storingen, maar tot zover vind ik van de kant van Demon alles zeer netjes lopen. Het enige minpunt was dat ze pas begin september echt even zijn gaan kijken waarom alles zo lang duurde (daarvoor moest ik maar wat meer geduld hebben), maar vanaf dat moment wist ik precies waar ik aan toe was van week tot week: totaal afhankelijk van de KPN monteur die "de draad kwijt was" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door OruBLMsFrl op 21-09-2005 14:41 ]

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Muse schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:30:
[...]

220 kb/s? Dat lijkt meer op een 2 MBit lijn? Voorlopig hoopt iedereen hier op verhogingen nadat Kpn ze ook aangekondigd had, maar blijft van de kant van Demon heel erg stil.
Beetje vaag, haal nu 240 kb/s, en 70 kb/s up .. draadloze netwerk hier is niet optimaal in huis :X

Nou ja ik ga het hopen :)

• Bor

Bor

Basdoorn schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:40:
Heb inmiddels een brandend DSL lampje gekregen en na het doorgeven van het MAC adres van mijn pc verwacht Demon dat ik vanavond kan surfen op het web. De lijn zou eigenlijk pas op 23 september worden opgeleverd volgens de administratie, maar omdat ik al sinds 9 augustus aan het wachten ben hebben ze nu maar direct de boel aangezet zonder daarop te wachten.
Het is nog even afwachten of alles vanavond ook werkt, lees nu hier weer vanalles over storingen, maar tot zover vind ik van de kant van Demon alles zeer netjes lopen. Het enige minpunt was dat ze pas begin september echt even zijn gaan kijken waarom alles zo lang duurde (daarvoor moest ik maar wat meer geduld hebben), maar vanaf dat moment wist ik precies waar ik aan toe was van week tot week: totaal afhankelijk van de KPN monteur die "de draad kwijt was" ;)
Daargeven van het MAC adres hoeft toch niet meer? Dat heb ik in ieder geval bij de laatste 3 BBned aansluitingen die ik heb aangelegd niet meer hoeven te doen. Ik dacht dat Demon daar een nieuwe methode voor had?

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Als het goed is ga je naar mac.demon.nl (gaat automatisch als je IE oid opent) en zou je naa een kwartiertje aan de gang kunnen.

Ik heb heet laatst nog gedaan toen ik mijn modem omgezet heb naar router en je dus ook een nieuw MAC adres nodig hebt.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• mca2
ZTeeVeR schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:55:
Als het goed is ga je naar mac.demon.nl (gaat automatisch als je IE oid opent) en zou je naa een kwartiertje aan de gang kunnen.

Ik heb heet laatst nog gedaan toen ik mijn modem omgezet heb naar router en je dus ook een nieuw MAC adres nodig hebt.
Uit de start post:
Het is nogal verwarrend maar er zijn, door migraties en veranderingen die deels al gereed zijn en deels nog lopen, op dit moment 3 verschillende situaties:

1. de standaard situatie zoals het altijd was: bij het online gaan van een onbekend (niet gekoppeld) macadres krijgt de nic een tijdelijk publiek ip adres, waarmee je alleen op de macadrespagina kan komen; na registreren van het macadres krijg je binnen een uur je vaste ip adres dat je altijd al had. Dit geldt voor oudere accounts (voor 2005) via bbned en accounts via babyxl over ongemigreerde (cisco) dslams;
2. bij gemigreerde (utstarcom) babyxl centrales is er geen tijdelijke ip pool; bij een ongekoppeld macadres zal je helemaal geen ipadres krijgen maar zal je eerst het macadres moeten laten koppelen door contact op te nemen met support. Dit is tijdelijk, als gevolg van de sterk veranderde netwerkstructuur van babyxl;
3. bij nieuwe bbned accounts (opgeleverd vanaf begin dit jaar) gaat alles via Option82 en is er dus geen macpagina meer nodig: bij aansluiten van welk apparaat ook, word je automatisch herkend, niet op macadres dus maar op basis van Option82 waardes, en krijg je meteen je vaste ip adres zonder ooit langs een macadres pagina te hoeven gaan.
En dan nog mijn verhaal over wel dsl status maar geen dhcp lease
Bor de Wollef schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:58:
[...]
Ik heb gisteren ook 2 x last gehad van een storing. 0800-demonnu wist mij te vertellen dat er een grote landelijke storing was die nog niet officieel bekend was. Ze werden overspoeld met telefoontjes (ik heb ook bijna 30 minuten in de wacht gezeten). Vandaag is hier alles tot nu toe goed. Het lijkt me verstandig gewoon demon te bellen als je nog steeds problemen hebt. Misschien is er inmiddels wat meer bekend.
Ik ben nu niet thuis maar ik zal vanavond nog eens checken. Wel raar dat er niks op de netwerkstatus pagina staat of ellenlang gemekker in demon.nl.support (maar misschien is google wat traag).
En ook hier valt het gezeur mee? Zijn er verder momenteel (of gisteravond/vanochtend) geen mensen met wel dsl maar geen dhcp lease?

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik kreeg eerst een tijdelijk IP adres waarmee ik naar een Tiscali registratie pagina kon gaan (krijg FlexPress). Daar stond mijn adres en naam, waarna ik op activeren heb geklikt. Daarna kreeg ik echter geen IP, hoewel mijn modem wel netjes trained op 3200/768, te verwachten met een simpele ZyXel en een FlexPress 3 Mbit abbo.
Daarop heb ik gebeld naar de helpdesk, maar Demon moet na deze 'activatie' het MAC adres naar eigen zeggen nog koppelen aan het account met IP adres, waarna je pas het web op kunt. Normaal doen ze dat automatisch nadat ze bericht van oplevering binnen hebben, maar nu hebben ze het dus handmatig gedaan/versneld omdat ik al belachelijk lang aan het wachten was.
Enige vreemde aan het hele gebeuren was dat op de tiscali pagina stond dat je 'direct' na de herstart van het modem op internet kon, terwijl het volgens Demon normaal is dat dat enkele dagen duurt. Hoe dan ook, ik kreeg niet de indruk dat dit proces via Tiscali automagisch werkt bij Demon, de startpost lijkt me dus nog altijd correct. Waarschijnlijk had ik de MAC adres registratie pagina normaal morgen of overmorgen gekregen en sla ik die stap nu over?

[ Voor 11% gewijzigd door OruBLMsFrl op 21-09-2005 15:13 ]

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:33:
[...]

Tuurlijk weet KPN dat er nog DSL op die koperlijn staat. Anders zouden ze hem zo kunnen hergebruiken en de huidige koppeling met de DSL apparatuur losgooien bijvoorbeeld. En hoe wilde je anders een storing oplossen bijvoorbeeld als 't niet in de administratie voorkomt?

En ook weet de telco dat de telefonie is opgeheven op die lijn vanaf KPN kant. Dat Demon je toevallig niets doorberekend hiervoor is een ander verhaal.
Net nog gebeld met KPN. DirectADSL aanvraag ging (nog) niet door omdat er nog altijd signaal op mijn lijn zit. KPN kan inderdaad nog zien dat er nog DSL signaal op mijn lijn zit, maar niet van wie.

Ik vroeg ook nog even hoe en wat met opzeggen van de vaste telefonie. Hij verzekerde me dat dat gewoon kon. Ook verzekerde hij me dat KPN nooit de lijn zal slopen (zo noemen zij dat zelf), want dan krijgen zij een boete van EUR 25.000,-. Ze leggen nog liever nieuwe lijnen aan dan. Iedereen die het wil kan dus zonder 1 probleem zijn vaste telefonie opzeggen. Bij Demon blijf je dan alleen je kale ADSL abonnement betalen, net zoals ik de afgelopen 2 jaar.

Nou ja, stiekem WLAN via Versatel van de buren bevalt me eigenlijk ook wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 16:58 ]

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Hoewel dat absoluut niet leuk is voor bestaande klanten (waaronder ikzelf) is het natuurlijk wel hun goed recht. Hier presenteren sommige mensen hun posts alsof ze recht hebben op een gratis upgrade.
Nah, je moet het wel even nuanceren. Ik presenteer het als dat ik mezelf tekort gedaan voel doordat ze mij in een situatie manouvreren waarin ik geen keus heb om van abonnement te veranderen. Vervolgens vertel ik ze dat ik daardoor hoogstwaarschijnlijk zal kiezen voor een andere provider. En ik geef daarnaast aan hoe ze me WEL kunnen behouden. Door, net als alle andere providers ook al lang gedaan hebben, mijn snelheid te verdubbelen.

Het is niet alsof ik vind dat ik er recht op heb ofzo.

Ik vind wel dat het een GUNST is dat ik hun klant ben. En ik mag hopen dat elke weldenkende consument er zo over denkt. Anders geef je gewoon je macht als consument in de handen van een bedrijf. Ik geef mijn macht alleen in de handen van de overheid, en daar heb ik al moeite genoeg mee :).

[ Voor 17% gewijzigd door RetepV op 21-09-2005 20:17 ]

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:07:
Ik geloof niet dat zakenmensen dom zijn. Ik geloof wel dat zakenmensen arrogant zijn en extreme maatregelen zullen nemen wanneer ze dat nodig vinden. En daarom vind ik mijn 'complot' waarschijnlijker dan dat ze gewoon dom zouden zijn. That's all.

Macbook Pro

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Hoera! Hij doet het eindelijk, na 43 dagen, waarvan 21 echt wachten, heb ik ook weer internet :*)
Mijn dank aan de Demon helpdesk voor het direct activeren van de verbinding zodra dat fysiek kon _/-\o_

• Xavier
  • Niet online
Nou het is weer raak bij Demon. Krijg de heletijd time-outs op de websites. Maar het pingen krijg ik geen timeouts... Denk toch dat ik mijn zyxel maar weer ophang ipv die copperjet

[ Voor 22% gewijzigd door Xavier op 21-09-2005 21:21 ]

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:07:
[...]

Net nog gebeld met KPN. DirectADSL aanvraag ging (nog) niet door omdat er nog altijd signaal op mijn lijn zit. KPN kan inderdaad nog zien dat er nog DSL signaal op mijn lijn zit, maar niet van wie.

Ik vroeg ook nog even hoe en wat met opzeggen van de vaste telefonie. Hij verzekerde me dat dat gewoon kon. Ook verzekerde hij me dat KPN nooit de lijn zal slopen (zo noemen zij dat zelf), want dan krijgen zij een boete van EUR 25.000,-. Ze leggen nog liever nieuwe lijnen aan dan. Iedereen die het wil kan dus zonder 1 probleem zijn vaste telefonie opzeggen. Bij Demon blijf je dan alleen je kale ADSL abonnement betalen, net zoals ik de afgelopen 2 jaar.

Nou ja, stiekem WLAN via Versatel van de buren bevalt me eigenlijk ook wel :)
De koperlijn is bezet door DSL momenteel, vandaar dat ze niet kunnen leveren wellicht. Dan is er ook geen extra koperlijn beschikbaar waarschijnlijk. Of je het linesharing en dan wachten ze blijkbaar ook tot je lijn vrij is.

Waarom ze niet gewoon een telco-telco doen snap ik weer niet :? Kan met linesharing en ook met dedicated lijnen (dus geen KPN-telefonie op dezelfde koperlijn). Misschien omdat ze het bij KPN-DSL pas sinds kort doen (bij XS4all is het mogelijk) wat al een jaar kan van netwerk wissellen zonder opzeggen, lijnvrij, aanvragen. Of ze doen het niet met dedicated lijnen, wordt nog beroerd weinig aangeboden, maar kan net zo goed.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-09-2005 21:31 ]

• mca2
Xavier schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:20:
Nou het is weer raak bij Demon. Krijg de heletijd time-outs op de websites. Maar het pingen krijg ik geen timeouts... Denk toch dat ik mijn zyxel maar weer ophang ipv die copperjet
Ik weet niet waar jij zit maar ik heb hier (z'meer) via BabyXL ook voortdurend last van wegvallende verbinding. De zyxel zegt (via seriele poort) nog wel dat de verbinding up is maar ik kom dus het netwerk niet op, timeout, emule dood etc. Na een tijdje zegt dan ook de zyxel dat het netwerk down is. Dit duurt dan 15 a 30 minuten en dan heb ik weer voor 10 minuutjes netwerk en begint het weer van voor af aan. Dit alles is gisteravond begonnen. Meer slachtoffers?

Verwijderd

Ditzelfde is bij mij een maand geleden begonnen na een nachtelijke upgrade van Demon.

Ik had Demon toen gelukkig al opgezegd. Sindsdien is internetten via Demon bij mij niet meer mogelijk, na 5-10 minuten een disconnect. Maar de buren hebben gelukkig een onbeveiligde versatel account dus daar lift ik nu stiekem alweer een maandje op mee...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 22:29 ]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb demon een mailtje gestuur met de vraag of de snelheiden binnenkort nog omhoog gaan, aangezien ze inmiddels flink achterlopen op de concurentie.

Tevens heb ik gevraagt of we ons 3de lijntje op de newsserver nog een keer terug krijgen.
Hier het antwoord van demon:

Geachte heer XXXXX,

Wij kunnen u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten
up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar
helaas nog niet over geven. Ik kan u wel aanraden onze website in
de gaten te houden en zodra er enige wijzigingen doorgevoerd gaan
worden aan het productportfolio dan zullen wij dit via onze website
communiceren.

Op dit moment is het inderdaad zo dat u 2 threads van elk 64kbit tot
uw beschikking heeft. Wij zijn op dit moment nog bezig om uit te zoeken
wat de meest optimale mogelijkheid is om hier eventueel verandering in
te brengen. In het licht hiervan is op dit moment helaas nog niet bekend
of hier verandering in gaat komen en zo ja op welke termijn.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag,

Met vriendelijke groet,

XXXXX

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Wij kunnen u mededelen dat wij doorlopend actief zijn om onze producten
up-to-date te houden, maar enige concrete informatie kan ik u daar
helaas nog niet over geven.
Nou wil ik niet cynisch zijn, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt. 2 jaar lang niks aan je abonnementen veranderen vind ik niet echt 'doorlopend actief zijn' :+.

Macbook Pro

• Muse
  • Niet online
RetepV schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:05:
[...]

Nou wil ik niet cynisch zijn, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt. 2 jaar lang niks aan je abonnementen veranderen vind ik niet echt 'doorlopend actief zijn' :+.
Ik wil niks zeggen, maar begin dit jaar is er een 4 MBit abo bijgekomen ipv het 2 MBit abo en zijn de prijzen van het 1 MBit en 2 MBit abo verlaagd. Het 1 MBit is met €10,- verlaagd en het 2 MBit abo zelfs met €20,-

Verwijderd

Aan het 512/256 abonnement van EUR 19,95 is in 2 jaar niets veranderd.

• Muse
  • Niet online
Daar heb je gelijk in, maar hij sprak over de abonnementen in het algemeen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.