Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik houd me er zelf nl. ook mee bezig, naast mijn huis-tuin-en-keuken-fotograferen en de bruiloft die ik gedaan heb (met nog een paar bruiloften in het verschiet overigens).
Een aantal resultaten is te vinden op mijn site: http://foto.dickpluim.com .
De concertfoto's zijn bijna allemaal op ISO1600 geschoten met een sluitertijd van pakweg 1/30e seconde. Dan kan ik nog een beetje de camera stil houden. Tegen het eind van een concert gaat dat na een paar biertjes al wat moeilijker. ;-)
aka pluim003
Wat op zich op 1600 ISO niet nodig is.
in mijn ervaring is 1600, F2, 1/125 een mooi beginpunt.
Drummerd van Triggerfinger.

dat verschilt heel erg per podium, en vaak zelfs nog per optreden.qadn schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:12:
Ze zijn nogal donker en bewogen.
Wat op zich op 1600 ISO niet nodig is.
in mijn ervaring is 1600, F2, 1/125 een mooi beginpunt.
maar, ik ben het met je eens, deze zijn gewoon bewogen. ik zou zowieso je aperture wat groter zetten. nu stond het op 3.2, dus 2.8 lijkt me mogelijk? dat kleine verlies aan scherpte weegt niet op tegen het feit dat je een kortere sluitertijd kan gebruiken, en dus minder beweging pakt.
zoals Qadn al zegt, 1/125 is meestal echt het minimum om scherpe rock/metal platen te pakken.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
DickieDick heeft inderdaad te veel scherpte. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij Korras
Noise, Ambient, Experimenteel.
1:

2:

3:

4:

5:

Gorgoroth (met 4 naakte modellen aan kruizen... en ja, dat is een vrouw op de achtergrond)

I intend to live forever - so far, so good.
Die 2e foto vind ik wat raar uitgesneden, focus op zn gezicht, of pak het grotere plaatje.. maar dit valt net tussen wal en schip. Gezichtsuitdrukking is wel fantastisch
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik vind foto 1 netjes maar heel erg standaard en foto 2 gaaf. Het is weer eens wat anders, maar het werkt voor mij wel.
Ik wil wel meer foto's zien, ook met meer ruimte. En ook graag wat van Moonspell
Zal er zo nog wat uploaden!
BTW: qadn, heb je nog meer biohazard?
[ Voor 4% gewijzigd door Buzzin Hornet op 04-12-2008 12:06 ]

En de zanger, en ik maak geen grapje als ik zeg dat dit zijn enige pose was (en inclusief een leuter, zanger is uit de kast gekomen dus er moesten ook twee mannen aan geloven deze tour):

En Cradle of Filth nog wat shots:
Paul Allender

Dani Filth

En een slechtere van 'eddie'

Ik heb wel meer van biohazard ja, maar ik was er niet heel tevreden mee verder.
had je geen fotopas dan dat je van de zijkant moest schieten?
Verder was het bij COF veel flitsende lampen (stobo effect) waardoor je foto's snel te veel of te weinig licht pakken en dat is bijna niet meer bij te werken met black level. Bij deze zijn ze zelfs al omhoog gezet. Met deze laatste paar was ik ook niet tevreden, jullie wilden meer zien
Dat werkt wel ok in mijn ervaring.
1:

2:

3:

4:

5:

Ik weet dat de foto's donker zijn. Dat zal in de eerste plaats eraan liggen dat ik nog niet helemaal eruit ben hoe ik de camera het beste kan instellen en ten 2e was de verlichting niet echt optimaal te noemen. Maar dat zijn nu juist de leuke uitdagingen
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

Verder was het jammer dat Machine Head niet speelde, altijd leuk om foto's van te maken maar die zien we wel weer bij Metallica volgend jaar.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

(die band wordt overigens elk jaar beter...)
Dat is Slipknot, pure entertainmentsamo schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:43:
Nou niet echt gezellige boel zo. Met al die middelvingers is de compilatie niet echt uitnodigend. Wel mooie foto's op zich. Soms beetje krap / staan dingen er net niet lekker op.
qadn: ondanks dat het nergens vermeld staat zal ik me best doen
@Mydhin: Probeer ze eens een beetje bij te werken met Photoshop oid, er zitten een paar shot bij die je dan een stuk beter kunt maken. Verder kun je momenten zoals bij 6 misschien beter uitsnijden zodat het moment nog verder naar voren komt.
buzzin hornet: netjes, maar nogal heel veel van hetzelfde he?
die laatste (springende gast) is gewoon onscherp en niet prettig qua compositie.
Zelfde verhaal als vorige keer.
Graag veel commentaar op alles, ik probeer te ontwikkelen.
1:

2:

3:

4:

5:

6:

Grappig, alleen foto 5 is nabewerkt omdat er rechtsonderin een glas bier hing...qadn schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:15:
Myr: momenten, compositie en belichting vind ik wat schorten, nabewerking ok.
Belichting weet ik, dat was ook niet denderend en ik kan er denk ik niet meer uithalen omdat de sluitertijd niet veel korter kan vanwege de bewegingsonscherpte en het diafragma ook niet veel verder open omdat ik dan helemaal geen scherptediepte meer over hou. ISO hoger dan 1600 is niet aan te raden (D60 kan nog 1 stap hoger, maar dat ziet er niet meer uit).
qadn: zou je wat voorbeelden kunnen geven hoe je de compositie beter kan aan de hand van deze foto's? Zelf denk ik: minder het onderwerp in het midden plaatsen en meer werken met voor en achtergrond.
Probeer in je nabewerking van een serie de tinten/kleuren zo constant mogelijk te houden. Je huidtinten verschillen bijvoorbeeld redelijk van elkaar. Dat zorgt voor wat minder samenhang in een serie.
Pas er ook op dat gezichten niet geblokkeerd worden door bepaalde voorwerpen zoals microfoon(standaard) en zoals op #4 een gitaarkop. 2 stapjes naar links en het was nog beter geweest, het moment was in ieder geval wel erg goed
Probeer de volgende keer iets kortere sluitertijden te pakken, want soms is het nog redelijk onscherp zoals #1 n #7.
Buzzin Hornet> gave pics! wel jammer van de kleine fotopit en het lage standpunt tov. het podium. Was er echt zo'n bak licht in de zaal? Voor de stijl van de muziek had ik de stijl van de foto's wel iets donkerder/dramatischer verwacht.
qadn> #1 had ik iets meer naar rechtsboven gepakt. Het ijzerwerk van de drumkit is nogal druk tov. de rest van de foto.
#2 vind ik een 'net niet' foto, de pose van de gitarist is geweldig, maar had dan een 'solo' van de gitarist gepakt, of de foto iets wijder genomen.
#3 krijg ik niet helemaal door waar ik naar aan het kijken ben. Het gedeelte van de gitaar waar de snaren overheen lopen is ook erg uitgebeten vergeleken met de rest van de foto.
#5 geweldig, leuk detail met de lepel, had misschien iets scherper gekund maar ik begrijp dat het lastig is om zo'n bewegend ding er goed op te krijgen
En dan nu even een serie van mij, sinds lange tijd weer eens een bandje geschoten afgelopen zaterdag in P60: Sensual, een braziliaans/jazz muziek achtige band. Allemaal met de 50mm 1.4
Ik hoop dat de kleuren/helderheid een beetje kloppen, want ik heb ze nabewerkt op het tn-scherm van m'n Macbook Pro wat met de natte vinger 'gecalibreerd' is, in plaats van op m'n 19" s-ips tft. Ben benieuwd naar jullie kritiek

[ Voor 1% gewijzigd door Chiron op 23-12-2008 22:22 . Reden: check images ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
6,7 en 8 hoeven voor mij niet. erin. Die doen het allemaal niet voor mij.
De rest is lekker vrolijk met goede kleurtjes en compo's.
Vooral 9 vind ik eruit springen met de achtergrond.
(ik probeer een beetje te redeneren uit wat jij probeerd te schieten qua stijl.)
Ik snap wat je bedoelt bij mijn foto #2, maar dat is toch echt een bewuste keuze waar ik achtersta (het afsnijden der gitarist).
Afgelopen dinsdag ben ik naar de nieuwjaarsborrel van de Pedro Delgados geweest. Ook leuk. In Cafe Belgique, een ontzettend klein kroegje. Goed voor de gezelligheid. Hier wat fotos.
#1 Voorbereiding

#2 Instrument stemmen (tamboerijn), bijpraten, setlist opstellen

#3 Bassist Pedro Conejo

#4 Alles was accoustisch, dus voor het juiste geluid moet je het instrument goed voor het publiek houden

#5 Ook op het podium was het lekker druk...

#6 ... en dat was te zien

#7 Leuk om te zien is dat de microfoonstandaard wel aanwezig was... En werd gebruikt.

#8 Gelukkig nieuw Pedro

#9 Zo... en nu een twee wat biertjes...

Testje met het Polaroid tooltje uit het Party topic
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Verwijderd
Fijne serie! Zo zie ik ze graag. Op je website staat ook lekker materiaal btw.samo schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:08:
Zo, dit topic heeft lang stilgestaan... Er zijn nog wel leuke fototjes gepost!
Afgelopen dinsdag ben ik naar de nieuwjaarsborrel van de Pedro Delgados geweest. Ook leuk. In Cafe Belgique, een ontzettend klein kroegje. Goed voor de gezelligheid. Hier wat fotos.
#1 Voorbereiding
[afbeelding]
#2 Instrument stemmen (tamboerijn), bijpraten, setlist opstellen
[afbeelding]
#3 Bassist Pedro Conejo
[afbeelding]
#4 Alles was accoustisch, dus voor het juiste geluid moet je het instrument goed voor het publiek houden
[afbeelding]
#5 Ook op het podium was het lekker druk...
[afbeelding]
#6 ... en dat was te zien
[afbeelding]
#7 Leuk om te zien is dat de microfoonstandaard wel aanwezig was... En werd gebruikt.
[afbeelding]
#8 Gelukkig nieuw Pedro
[afbeelding]
#9 Zo... en nu een twee wat biertjes...
[afbeelding]
Heb spiegelreflex nog geen jaar. Pas een handvol concerten gefotografeerd.
Canon 40D + 50mm f/1.8 in dit geval.
Fotografeerde meestal op ISO 1250 ~ 1600, f/1.8 ~ f/2.5, ca. 1/100 sec.
Rookgenerator en lage spots maakte het er niet gemakkelijker op (en de nodige pilsjes op het laatst).
Jammer dat die laatste paar onscherp zijn.
Ik heb hier al heel lang niet meer gepost, maar vooruit wat plaatjes van gister

[ Voor 4% gewijzigd door qadn op 04-02-2009 23:50 ]
Overweeg ook om een 50mm f/1.4 aan te schaffen vanwege het scherpstellen.
Ik zie het, Iced Earth en Saxon in 013.
Je hebt dus toestemming om te mogen fotograferen in 013? ruig!
Ben niet gegaan, heb Saxon al vaak genoeg gezien.
Mocht ik ze mogen fotograferen dan ga ik natuurlijk wel.
Je eerste foto is ook niet echt scherp, en veel ruis (is dat opzettelijk?)
Maar waarom in zwart-wit?, er wordt zoveel met kleur gespeeld tijdens een concert.
Kan je de foto's niet in kleur erop zetten?
Vind zwart-wit meer iets voor architectuurfotografie waar je lijnen en vlakken moet accentueren.
[ Voor 139% gewijzigd door MadButcher op 05-02-2009 14:04 ]
Ik vind over het algemeen kleindere zalen leuker om te doen.
Hoewel de grote zaal makkelijker is (qua licht).
Meer sfeer in kleine zalen.
De eerste foto is trouwens wel scherp, alleen veel ruis. En tjah op die gevoeligheden krijg je gewoon ruis in de donkere delen, niets aan te doen.
Ik vind zwart-wit mooier dan kleur, daarom.
Je momenten zijn wel heel erg goed!
En probeer ook eens een foto wat wijder te pakken, zodat je het bandje een beetje in de context kan plaatsen op het podium. Alleen maar close-ups kan soms wat eentonig worden in een serie. Niettemin goed bezig
qadn> Die eerste is voor mijn gevoel helaas net over het randje van wat je er nog bij kan pushen qua licht en ruis. Het gezicht is te donker vergeleken met die lichtbundel achter hem. Ik ben benieuwd naar wat voor foto het geworden zou zijn als je een stapje naar links en door de knieen was gegaan met de camera, zodat de persoon middenin de lichtbundel zou staan. Dan krijg je nog net iets meer contrast, en zijn de lichtbundel en de gitarist meer aan elkaar gerelateerd. Nu zijn het namelijk voor mijn gevoel 2 verschillende 'dingen', waarbij mijn ogen vooral naar de lichtbundel getrokken worden, terwijl mijn hersenen zeggen dat dat de gitarist zou moeten zijn.
2e foto is vet, lekker op de gitaar aan het beuken, al lijkt het wit me iets aan de donkere kant.
3e jammer dat ie vanaf z'n middel is afgehakt, en hij de microfoon net iets te hoog voor z'n gezicht houdt.
4e lekker scherp, goed moment, kan misschien een haartje krapper gecropped worden. Erg fijne plaat, ruis draagt zelfs wat bij aan de 'rauwheid'
5e Mist iets, maar ik weet niet wat. Misschien net iets te grijs, iets te statische houding, voor m'n gevoel komt het wat nonchalant geschoten over. En dan valt na een tijdje kijken ineens het doodskopje in de drumkit op, dat is dan wel weer erg leuk en maakt het voor mij toch een interessante foto
Ik vind het een gedurfde keuze om je te beperken tot zwart wit, aan de ene kant is het makkelijker, want je hoeft geen rekening te houden met kleurruis, temperatuur, kleurbalans, kleurzweem etc.maar het dwingt je wel om je volledig te focussen op compositie. Als je aan het schieten bent, hou je daar dan ook rekening mee? Want je ziet door je zoeker tenslotte wel alles in kleur.
Misschien dat ik ook eens een zwart/wit only uitstapje ga maken
En dan ook even een bijdrage van mij van afgelopen zaterdag, a balladeer @ P60
#1: Zanger Marinus komt op, beetje duistere sfeer, capuchon dreigend over zijn hoofd.

#2: De sfeer is gezet, de jas kan uit.

#3: Zwart wit uitstapje, helaas een beetje zwemerig (door die F1.4)

#4: Dolf Jansen kwam ook nog een nummer meezingen, met Charlie Dee (voorprogramma) als backing vocal

#5:

#6:

En hier staan de rest van de foto's.
Camera is een a700, veel gedaan met mijn 70-210/3.5-4,5 (hoewel daar eigenlijk wat te weinig licht voor was). Ook lijkt het erop dat mijn a700 een probleem heeft met banding op iso's vanaf 800. Dus qua nabewerking zit ik dan redelijk bepert.
Het is in ieder geval niet mijn beste concert serie ooit, dat is nog steeds Aaltjesrock van een paar maanden geleden
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07:

08:

09:

10:

11:

12:

Hier nog wat shots van afgelopen donderdag, lokale bandjes:
#1: Drummer van Our Us

#2: Zangeres haalt uit

#3: Bassist in de spotlight

#4: Volgende bandje, Marco Music

#5: Drummer in actie

#6:

Alles wederom met 50mm, al was er dit keer een dermate bak licht (voor het eerst in A geschoten, wat me op iso800 en F2.2 af en toe sluitertijden van 1/800 opleverde

Comments welkom
[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 22-02-2009 14:36 ]
Ik vind 1 en 2 het beste. #1 en #6 wel wat rommelig qua storende elementen die uit beeld konden blijven.
Over het algemeen vind ik de mensen op de foto's niet echt fotogeniek kijken. of dit nu aan hun ligt of aan jou dat je niet het juiste moment hebt weet ik niet.
(gezien de leeftijd zou dat best aan hun kunnen liggen)
Het waren inderdaad gewoon de lokale kleine bandjes, waarbij je aan de podiumpresentatie goed kan merken dat ze niet zo vaak optreden. Ik heb zoals altijd geprobeerd de interessantste momenten mee te pakken, maar af en toe was het gewoon wachten op een shot. Storende dingen in beeld is ook wel een heikel punt met de 50mm, ik had niet de luxe om er even omheen te zoomenqadn schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:56:
Wow, waar krijg je zoveel licht man, dat is echt veel
Ik vind 1 en 2 het beste. #1 en #6 wel wat rommelig qua storende elementen die uit beeld konden blijven.
Over het algemeen vind ik de mensen op de foto's niet echt fotogeniek kijken. of dit nu aan hun ligt of aan jou dat je niet het juiste moment hebt weet ik niet.
(gezien de leeftijd zou dat best aan hun kunnen liggen)
De diverse opgetrommelde vrienden/ouders waren wel constant aan het schieten, een van die ouders kwam nog naar me toe met zn 350d en kitlens, en vroeg me om het ding goed in te stellen voor concertfoto's
Maar voor mijn gevoel heb ik zelf ook betere avonden gehad..
Jij hebt wel lekkere shots, mooie portretjes. Misschien dat de omzetting wel nog iets meer zwart/wit kan ipv zwart/grijs.
Ik schiet ook meestal met primes, en heel veel van die dingen zijn te vookomen door alleen al even naar links of rechts te leunen
Dank je voor het kommentaar, natuurlijk zal ik met een 50mm f/1.4 niet op f/1.4 gaan schieten (maar ook f/1.8 of hoger).Chiron schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:36:
MadButcher> Jammer van de onscherpte. Is de 50mm 1.4 echt zoveel beter met focussen dan de 1.8? Want om de scherpte hoef je het niet te doen, als je op F1.4 schiet zal die er alleen maar op achteruit gaan door de gigantisch korte DOF, plus door de sterke lichtcontrasten krijg je al snel een 'wollig' effect. (Dat heb ik in ieder geval wel met mijn 50mm 1.4).
Je momenten zijn wel heel erg goed!
En probeer ook eens een foto wat wijder te pakken, zodat je het bandje een beetje in de context kan plaatsen op het podium. Alleen maar close-ups kan soms wat eentonig worden in een serie. Niettemin goed bezig
Maar een f/1.4 vangt voor het scherpstellen meer licht dan een f/1.8 zodat ie dat in principe ook beter kan.
En ik neem aan dat de scherpstelmechaniek van de f/1.4 ook beter is.
Het podium was erg klein, verderaf gaan staan zou het risico brengen dat iemand m'n beeld zou gaan staan.
Om de foto's wat wijder te nemen zit ik te overwegen om een 28mm f/1.8 aan te schaffen.
Trouwens, ik vind deze kwa moment en compositie heel erg goed van je:

[ Voor 15% gewijzigd door MadButcher op 23-02-2009 13:13 ]

En ik ga hier binnenkort eens wat commenten en foto's spammen
Van vanaaf:
Blurt (met Ted Milton)

.:2:.

.:3:.

.:4:.

.:5:.

.:6:.

.:7:.

.:8:.

.:9:.

.:10:.

Ik ben zelf ook maar even op de zwart/wit toer gegaan, min of meer noodzakelijk dankzij het abominabele slechte licht in de zaal (en dat is nog een understatement). Normaliter ben ik nooit zo van de extreme nabewerking, dus dit was weer een leerexperimentje
Wat picks uit m'n serie van gisteravond, Some Weird Sin op de "Legio Regio" avond in poppodium Victorie in Alkmaar:

[url=ttp://www.flickr.com/photos/renegesink/3353085671/]

[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 14-03-2009 18:12 ]
qadn: ik vind het wat veel van hetzelfde, #6, 8, 9 en 10 hadden wmb gereduceerd mogen worden tot één. Verder mogen je zwarten wel wat zwarter van mij, het is een beetje grijzig.
En zoals beloofd wat shotjes van mij, alweer wat ouder inmiddels.
Panic in Detroit, met een heerlijk expressieve gitarist
Some Weird Sin
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Leuk dat je SWS ook gefotografeerd hebt, was dat toevallig in de LVP in Leiden of in P60 A'veen?
Wat betreft mijn eigen foto's denk ik dat ik al weet waarom ze te grijzig zijn, mijn desktop monitor is nogal aan de donkere kant (vermoedde ik al), ik moet er nog altijd een keer een spider aan hangen en 'm fatsoenlijk calibreren
Wat betreft het grijze in mijn foto's: gek, bij mij lijkt het toch echt aardig zwart, op een gekalibreerd scherm. Hoewel ik wel merk dat het bij zwartwit erg nauw luistert, een klein verschil zie je al heel snel.
Overigens zijn jouw foto's (imo) niet grijs, die opmerking was voor qadn bedoeld.
qadn verder: bij Kroons heb je erg goeie momenten en compo's te pakken, vind ze wel wat donker maar verder toppie.
Afgelopen concert (nog niet gepost hier) heb ik trouwens door Alien Skin Exposure 2 gehaald voor de zwartwit-omzettingen, da's een heel verschil met de output die ik met Aperture krijg
#1: Moeilijke hoek, de zanger wordt geblokkeerd door de persoon links op de foto, en er valt een stuk statief over hem heen.
#2: Verfrissend, een close up
Misschien dat deze foto het in zwart-wit beter doet:
Die schijnbare onscherpte komt door de rode flare in de lens, de foto is daar wel scherp (ook in het groot).
Het lijkt dus zo.
[ Voor 21% gewijzigd door MadButcher op 16-03-2009 15:39 ]
Verwijderd

http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157615082363149/
Van het voorprogramma heb ik ook nog wat plaatjes

http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157615082022055/
NoStra> #1 Gave plaat, mooie pose, leuk ook de reflectie op dat knopje van de gitaar
#2 Pas op de highlights in zn nek en op zijn handen, 't is nogal erg overbelicht waardoor details wegvallen.
#3 Mooi belicht, jammer dat de drummer wegvalt achter de zanger.
Let bij de foto's van het voorprogramma op de huidstinten, dat knaloranje roept bij mij persoonlijk iets teveel associaties met wortels op
Chiron: Ik vind ze neit alles, zien eruit alsof de band er geen zin in heeft.
Wilko: ik vind ze wat grijs/vlekkerig overkomen, noise reduction? 4 is erg lekker. 8 vind ik niet alles, omdat je geen expresse/detail in eht gezicht hebt.
Madbutcher: ik vind ze niet mooi. 1 is me veels te rommelig met teveel zooi erbij, en 2 ... tjah. Misschien als zijn kop erop had gestaan.
Nostra: ik vind ze niet spannend, kleurtjes/belichting is netjes. Van die laatste is het erg jammer dat de kop niet scherp is, dan zou het (imo) wel een goede foto zijn.
Dat was nog een understatement, met 7 man publiek in de zaalqadn schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:07:
Even reageren op deze pagina
Chiron: Ik vind ze neit alles, zien eruit alsof de band er geen zin in heeft.

Maar had het nog niet zo bekeken als ik puur op de gezichtsuitdrukkingen en de houdingen let, ook van de rest van de foto's in de serie, dan valt het wel op ja
Het helpt ook niet echt als er tijdens de show maar een handjevol momenten zijn waarop je genoeg licht hebt om een redelijke foto te schieten, dat verkleint de kansen om mooie gezichtuitdrukkingen en momentjes te pakken aanzienlijk helaas. Lichtshow was echt abominabel (4 bewegende kopjes op standje regenboog met hele kleine gobo's, geen hazer/fog/rook, en nog een handjevol parren die alle kanten uit gesteld stonden met rood en geelfilters), en aangezien ik zelf ook lichttechniek doe jeukte het behoorlijk.
Ik moet ook bekennen dat ik eerder bezig was om genoeg/interessant licht naar binnen te zuigen (iso1600, 1/50 @ 50mm1.4 schoot vaak tekort

De band zelf was overigens wel blij met de foto's, heb nog een cd, een button en hun overgebleven drankmuntjes gehad, en ik heb weer een oefen/aandachtspuntje erbij, thanks qadn
En, Chiron. Ik herken me heel erg in je verhaal. Weet niet hoeveel ruimte je hebt om e.e.a. te overleggen/af te stemmen, anders moet je eens een praatje maken met de lichtman/-vrouw, als die er is. Kan soms bigtime schelen.
Verder zie je ook weleens dat de lampen op een vast ritme aan en uitgaan, dus op een gegeven moment kun je dan ook voorspellen wanneer je genoeg licht hebt voor een bepaald bandlid. Verder natuurlijk je lichaamseigen VR/IS inschakelen om de sluitertijden te kunnen rekken. En ik weet niet wat voor cam je hebt, maar ISO3200 is tegenwoordig ook geen schande meer (hoewel ik het zelf met m'n D200 niet gebruik). Het is even aankloten allemaal, maar ik vind het eigenlijk wel tof om platen te kunnen trekken waar veel anderen het opgeven
sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal is, heb koffie nodig
[ Voor 48% gewijzigd door Wortelsoep op 18-03-2009 10:20 . Reden: toevoeging ]
Lager dan 1/50 is met een band bijna niet te doen, lichaamseigen VR doet een hoop maar dan nog zit je met bewegende bandleden
Dat van die herhalende patronen in het licht klopt, dat gebruik ik normaliter ook als een van m'n 'tricks of the trade', alleen was het dit keer dermate onvoorspelbaar dat er echt geen peil op te trekken viel.
Er is trouwens grote kans dat ik binnenkort ook als lichttech aan de gang ga in die toko voor een klusje zo nu en dan, en wou eigenlijk geen mensen voor het hoofd stoten door te gaan zeiken over het licht
ik geloof niet dat je Chiron veel hoeft uit te leggen als het om podiumlicht gaat..Wilko schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:
qadn: misschien inderdaad eens kijken naar de NR-settings. Ik kom daar eigenlijk nooit aan. Dank voor de tip
En, Chiron. Ik herken me heel erg in je verhaal. Weet niet hoeveel ruimte je hebt om e.e.a. te overleggen/af te stemmen, anders moet je eens een praatje maken met de lichtman/-vrouw, als die er is. Kan soms bigtime schelen.
Verder zie je ook weleens dat de lampen op een vast ritme aan en uitgaan, dus op een gegeven moment kun je dan ook voorspellen wanneer je genoeg licht hebt voor een bepaald bandlid. Verder natuurlijk je lichaamseigen VR/IS inschakelen om de sluitertijden te kunnen rekken. En ik weet niet wat voor cam je hebt, maar ISO3200 is tegenwoordig ook geen schande meer (hoewel ik het zelf met m'n D200 niet gebruik). Het is even aankloten allemaal, maar ik vind het eigenlijk wel tof om platen te kunnen trekken waar veel anderen het opgeven
sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal is, heb koffie nodig
ik gebruik zelf regelmatig ISO3200, voornamelijk als ik een snelle sluitertijd nodig heb. veel kleine bandjes met eigen lichttechnicus zie je toch vaak het licht gruwelijk verkloten, helaas.
Mwa, gewoon een relaxed praatje maken en vragen of het allemaal wat harder kan is nog geen zeiken, toch? Of denk je daar als lichtman anders over?Chiron schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:47:
en wou eigenlijk geen mensen voor het hoofd stoten door te gaan zeiken over het licht
Die D700 die lonkt voor mij ook wel, maar ik heb denk ik teveel grote uitgaven op stapel staan om die voorlopig te halen. (Nieuw bed/matras, nieuwe kast, nieuwe computer)
Verwijderd
ISO 3200 met een 30D? Heb je dan niet heel veel ruis?Korras schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:47:
[...]
ik geloof niet dat je Chiron veel hoeft uit te leggen als het om podiumlicht gaat..
ik gebruik zelf regelmatig ISO3200, voornamelijk als ik een snelle sluitertijd nodig heb. veel kleine bandjes met eigen lichttechnicus zie je toch vaak het licht gruwelijk verkloten, helaas.
Eigenlijk is het verbazingwekkend dat er over ruis gemierenneukt wordt met digitaal, terwijl in het analoge tijdperk zulke gevoeligheden niet eens echt bereikt werden met zwart/wit film, laat staan met kleur.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:00:
[...]
ISO 3200 met een 30D? Heb je dan niet heel veel ruis?
Als meest lichtgevoelige film word vaak Kodak T-max P3200 aangehaald, maar de nominale lichtgevoeligheid is daar eigenlijk meer in de richting van de iso 1000, misschien net iso 1250, maar zeker niet meer. Andere film is wel te krijgen op iso 1600, en met een beetje pushen naar iso 3200 te krijgen. Maar je blijft korrel houden.
De huidige resultaten met digitaal qua ruis doen zeker niet onder voor de ouderwetse korrel, en in veel gevallen heb je zelfs minder ruis met digitaal dan je korrel had gehad met analoog.
Ruis vrij is op hogere iso's niet te bereiken, ruis is ook helemaal niets mis mee, en het kan zelfs wat toevoegen (mits goed gebruikt, kijk maar naar de foto's van qadn). Te cleane foto's zijn aan mij niet besteed, je mag best zien dat er moeite voor nodig is geweest om die foto te maken
Zo even tussendoor, mijn mening, en geen direchte aanval op NoStra, maar door zijn post moest ik dit even kwijt
Ik vind ruis ook niet zo erg, ik vind alleen banding vervelender.
Kleuren worden wel minder op hoge ISO, daar is Z/W ook een mooie uitkomst.
#1: Ik stoor me niet zo erg aan dat statief, dat versterkt het eruit schreeuwen van de zanger iets.Chiron schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:44:
MadButcher>
#1: Moeilijke hoek, de zanger wordt geblokkeerd door de persoon links op de foto, en er valt een stuk statief over hem heen.
#2: Verfrissend, een close upAlleen er lijkt nogal een rode waas over zijn hand te liggen, en dat gedeelte is ook niet helemaal scherp en lekker belicht. Althans dat is waar mijn ogen heen getrokken worden, en niet de bovenkant van zijn onderarm die wel prima scherp is.
Ik wil ook niet altijd standaardplaatjes schieten.
#2: Vind het halve gezicht juist helemaal niet erg, dat is verfrissend aan deze foto.
Het accent ligt op de gitaar met de hand, het hele gezicht zou iets teveel afgeleid hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door MadButcher op 18-03-2009 22:44 ]
Eens hoor dat er weinig mis is met ruis en dat digitaal minder produceert maar ik vind dat er wel degelijk verschil zit tussen zware digiruis en de korrel van een snelle, gepushte klassieke z-w film.Wolfensteijn schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:29:
De huidige resultaten met digitaal qua ruis doen zeker niet onder voor de ouderwetse korrel, en in veel gevallen heb je zelfs minder ruis met digitaal dan je korrel had gehad met analoog.
Die laatste vind ik over het algemeen toch een stuk fijner.
Verwijderd
Ik vind ruis ook niet erg, maar teveel bij popfotografie kan ik wel storend vinden. ISO 3200 op een 30d vind ik al helemaal geen mierengeneuk over ruis. Dat is gewoon ruisheaven op mijn camera.Wolfensteijn schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:29:
[...]
Eigenlijk is het verbazingwekkend dat er over ruis gemierenneukt wordt met digitaal, terwijl in het analoge tijdperk zulke gevoeligheden niet eens echt bereikt werden met zwart/wit film, laat staan met kleur.
Als meest lichtgevoelige film word vaak Kodak T-max P3200 aangehaald, maar de nominale lichtgevoeligheid is daar eigenlijk meer in de richting van de iso 1000, misschien net iso 1250, maar zeker niet meer. Andere film is wel te krijgen op iso 1600, en met een beetje pushen naar iso 3200 te krijgen. Maar je blijft korrel houden.
Ruis vrij is op hogere iso's niet te bereiken, ruis is ook helemaal niets mis mee, en het kan zelfs wat toevoegen (mits goed gebruikt, kijk maar naar de foto's van qadn). Te cleane foto's zijn aan mij niet besteed, je mag best zien dat er moeite voor nodig is geweest om die foto te maken
Zo even tussendoor, mijn mening, en geen direchte aanval op NoStra, maar door zijn post moest ik dit even kwijt
Ik ben ook totaal niet van de cleane foto's (zie fotostream), maar als er duidelijke zichtbare strepen door mijn foto komen door overtollig ruis van de camera, dan zet ik de ISO waarde toch echt 1 a 2 tandjes naar beneden.
Als je nou toch graag digitaal schiet, maar de look van film mooi vindt kan ik je aanraden om alien skin exposure te kopen. Daarmee geef je de kleuren (of zw/w tinten), contrasten en korrel van film aan je digitale beelden. Als je dan een grove korrel gebruikt (400tx +2 stops bijvoorbeeld) zie je ook bijna niet meer dat de originele afbeelding banding had.djengizz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:42:
[...]
Eens hoor dat er weinig mis is met ruis en dat digitaal minder produceert maar ik vind dat er wel degelijk verschil zit tussen zware digiruis en de korrel van een snelle, gepushte klassieke z-w film.
Die laatste vind ik over het algemeen toch een stuk fijner.
Dan moet je natuurlijk nog wel goed belichtenVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:01:
[...]
Ik vind ruis ook niet erg, maar teveel bij popfotografie kan ik wel storend vinden. ISO 3200 op een 30d vind ik al helemaal geen mierengeneuk over ruis. Dat is gewoon ruisheaven op mijn camera.
Ik heb een paar jaar met een 20d gewerkt (zelfde sensor) en zolang je niet teveel onder belicht gaat werken op 3200 best goed. Dit is bijv ook 3200 met de 20d zonder extra softwarematige noise reduction.
Dat goed belichten kan natuurlijk niet altijd, soms heb je op 1/80e iso3200 f/1.4 nog een of twee stops te weinig, maar dan wordt 't echt tijd om met de lichtman te gaan praten.
Leuke foto's weer in dit topic!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik maak het meer en meer mee dat het licht gewoon abominabel slecht is.
Ja ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor zalen je uitkiest.qadn schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:59:
Ik maak het meer en meer mee dat het licht gewoon abominabel slecht is.
Bij de meeste middelgrote en grote podia gaat 't altijd wel. (kleine zaal 013 en groter)
In de kleine zaaltjes heb je meestal nog wel 1 of 2 spots op een zanger gericht waar je best wat mee kan, maar de band staat dan compleet in 't donker (3 stops of meer donkerder). Daar doe je weinig tegen indd.
De laatste tijd ga ik bijna alleen nog maar met bands mee naar de show ipv als 'pers', dus heb je zelf nog wat zeggenschap over 't licht. Dat is best lekker
Helaas geen zeggenschap over het licht, wel veel gezelligheid voor en na de show met de bands.
(dermate miezerig licht dat zelfs vol open het om te huilen is, geluid is wel toppie vaak, zeker in de jazz-bar)
Het is geen grote zaal 013, maarja de acts die daar staan zijn ook niet echt leuk over het algemeen.
Zondag wel een dagje backstage struinen bij de 013, moet wel leuk worden. Nu moet ik alleen nog een insteek verzinnen.
[ Voor 13% gewijzigd door qadn op 20-03-2009 14:32 ]
Is dat voor de grap, je naam verhaspelen in een linkje?
Punctuality is the politeness of kings
Ik ken alien skin exposure en ondanks dat het mooie resultaten geeft vind ik de look en feel van film toch aardig uniek. Dit zit hem overigens niet alleen in de korrel maar ook in de lattitude (en dan met name de hooglichten) en andere karakter eigenschappen.abrakadaver schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:15:
[...]
Als je nou toch graag digitaal schiet, maar de look van film mooi vindt kan ik je aanraden om alien skin exposure te kopen. Daarmee geef je de kleuren (of zw/w tinten), contrasten en korrel van film aan je digitale beelden. Als je dan een grove korrel gebruikt (400tx +2 stops bijvoorbeeld) zie je ook bijna niet meer dat de originele afbeelding banding had.
Voor mij ook één van de redenen dat ik tegenwoordig weer meer film schiet. Ik vond het trouwens ook opvallend dat 5 van de 7 genomineerden voor de Popview / Lex van Rossen award vaak met film schiet waarvan een aantal zelfs exclusief.
Dreamscape, ik heb 't linkje gefixed.. 'k heb alleen de .com en niet de .nl

(vind hem fijn wringen)

Afgelopen zaterdag The Next Stage gefotogreerd in P60 te Amstelveen. Op uitnodiging van Chiron.
Ik ben niet tevreden over de volledige set, nog steeds bezig met wennen aan de a700.
Daarnaast ben ik blijkbaar aangenomen als fotograaf bij 3voor12/Utrecht. Dus er zal weer wat regelmatiger werk van mij hier verschijnen. Er is wel een kans dat ik weer meer met de 7D ga schieten tijdens concerten. Zeker wanneer ik voor iso 3200 wil gaan
1:

2:

3:

4:

5:

6:

Wat zijn de punten waar je zelf niet tevreden over bent? Die a700 kwam op mij over als een heel degelijk stuk camera
1 en 6 springen er voor mij uit, vooral 6 is gaaf.
En gefeliciteerd met de A700, een fotovriend van me schiet ermee, en het is een mooi stuk gereedschap. Vooral die steadyshot helpt! (dan kan je makkelijker met tele-lenzen schieten).
#1 Is mooi belicht. Leuk detail is dat ze zich absoluut niet op haar gemak lijkt te voelen. Ik denk dat dat wel representatief voor het moment is, maar dat zorgt voor een ontbrekende muziekbeleving. Als muziekfoto dus niet echt boeiend.
#2 Mooi licht weer. Heel veel hoofdruimte, te weinig beenruimte. Had van mij iets naar beneden gericht gemogen.
#3 Erg netjes, leuke dieptewerking.
#4 Mooi licht, leuk moment, sprekend, maar toch doet die foto het niet voor mij. Ik weet niet goed waarom niet.
#5 vind ik weer net wat te donker. Die closeup vind ik wel weer erg cool
#6 Mooi, maar te veel ruimte links+boven, en te weinig rechts+onder. De gitaar had wel af gemogen van mij....
Afgelopen vrijdag was ik bij Sonic Connections in de Brakke Grond, Amsterdam. Een vlaams-aandoenend festival, was wel leuk.
#1 Anstatz der Maschine; heel fimlische muziek, ontzettend goed inelkaar gezet. Muziekanten die verschillende instrumenten en stijlen erg lekker combineren.

#2 LPG: een echt luisterbandje, maar wel leuk. Iedereen in het publiek met blinddoek om bijvoorbeeld

#3 Boy Shouting, staat daar alleen met een gitaar en een hoop apparaatjes. Lekkere gitaarloopjes samplen en zo dus liedjes maken.

#4 The Moi Non Plus, een ontzettend fotogeniek bandje. 2 gasten; gitaar en drums. Lekkere harde herrie.

#5 Nick Helderman aan het werk

De hele set staat natuurlijk op mijn site.
@Wolfensteijn: in theorie moet de a700 toch betere ISO performance hebben als de 7D? Vind je foto's wel goed, alleen wat centraal. Een veelgehoorde opmerking, maar denk dat je met een spannendere compositie er meer uit kan halen.
@samo: vette foto's!
Van mij nog 1 van Marike Jager en een bandlid:
1.

2.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Mindfreaker> Heel mooi portretshot, het silhouet heeft ook erg fijne kleuren.
Vanmiddag eindelijk tijd gehad om mn foto's van vorige week te processen..
Vrijdag 27-3-2009 Battle for Indian Summer @ Victorie, Alkmaar:

Zaterdag 28-3-2009 The Next Stage bandbattle @ P60, Amstelveen, met Wolfesteijn te gast, en ik deed zelf het licht als ik niet aan het schieten was. Overigens was de band Tico*Verde grappig genoeg net als de dag ervoor in Alkmaar ook van de partij:

#10 (Wolfensteijn in actie rechtsonder in het donker

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 05-04-2009 17:26 ]
Hier een kleine serie, van enkel Luciano Biondini.
..1..

..2..

..3..

..4..

..5..

..6..

mindfreaker: ik vind de foto's emotie missen. Het silouet vind ik qua compositie wel erg geslaagd.
Chiron: 6, 8 en 9 vind ik erg fijn om naar te kijken. De rest is ook niet slecht. De eerste is nogal onscherp.
Wel vind ik het beoordelen van 12 foto's wat veel.
Onscherpte op de eerste komt denk ik door een combinatie van een te krappe DOF, met bewegingsonscherpte door de gebruikte sluitertijd.
Leuke serie met de accordeon, 4 en 6 springen er voor mij uit. Wel mis ik wat scherpte in het gezicht, terwijl de accordeon wel scherp lijkt, ook te krappe DOF?
1 en 3 zijn voor mijn gevoel net wat te krap afgesneden (hand valt weg). Net als op 5, waar ik me af zou zitten te vragen wat hij precies aan het doen is, echter het detail en de emotie in het gezicht zijn erg sterk.
Maarja, dat komt super-kritisch op zo'n brandpuntsafstand.
Daarnaast begin ik te merken dat ik mijn a700 een beetje door begin te krijgen, vooral qua nabewerking.
Het is niet mijn beste serie ooit, maar ik begin weer op een comfortabel kwaliteits niveau te komen (vind ik dan)
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

Ook eens geëxperimenteerd met ZW omzetting vanuit de a700 raws. En ik moet zeggen, het resultaat vind ik niet verkeerd. Nu nog even dezelfde foto's in kleur bewerken, hoewel ik dat met deze serie lastiger vind. De rest van de bandjes komen ergens dit weekend nog wel aan de beurt.
1:

2:

3:

4:

Oh, en dit weekend ook even wat tijd inplannen voor wat feedback op de overige mooie foto's die hier toch telkens weer gepost worden.
qadn: normaal vind ik je z/w-omzettingen niet geweldig, maar hierbij past het erg goed. Beide lekkere platen imo.
Wolf: ik vind de hele set technisch op zich wel OK, maar mis de lekkere momentjes (kan ook van de band afhangen natuurlijk). #3 met stip de beste plaat, lekkere z/w-omzetting, concentratie, rook erbij, drummer op de achtergrond. #5 zegt me helemaal niks.
samo: #1: erg leuk sfeerbeeld, goed uitgevoerd ook. #3 ook tof, wat #4 ertussen doet snap ik niet helemaal
mindfreaker: mooie kleurtjes, strakke platen beide.
Chiron: #3 en #4 zijn tof, de rest doet me wat minder. Beetje grijzige z/w-omzetting ook, of ligt dat aan m'n laptopscherm? Volgens mij kun je met wat nabewerking meer halen uit #6 en #11. #8 is tof met het rook en licht, #9 lekker momentje, compo had iets meer naar rechts gemogen
qadn: wat veel van hetzelfde, hoewel ik snap dat het moeilijk kiezen is. Denk dat #2 voor mij de favo is. Prima plaat verder, wel wat veel zwart.
Wolf: Cleane ISO1600 hoor! #2 is qua moment erg leuk, maar de compo is gewoon saai. Dichter erop met een aardige groothoek had cool geweest. #3: mooie lichtval, maar weer kon de compo beter. Bv. iets naar rechts, zodat je misschien nèt de nek van de gitaar rechts had meegepakt. #4: zie #2
Wolf: eigenlijk allemaal gewoon strak. Lekkere z/w-omzetting, goeie momenten, compo-wise stukken beter dan in bovenstaande comments. #4 is erg tof, ook qua toning/contrast.
Binnenkort ook weer wat spam van mij
Gisteren naar Roosbeef geweest, was heel erg vet en weird tegelijk. Loop wat achter met mijn uitzoeken van series, maar hier alvast een foto:

Wolfensteijn, Emergenza serie>
#1 Mooi moment, mag iets donkerder, dat zal de ruis in de achtergrond ook ten goede komen
#2 Podium lijkt een beetje naar rechts over te hellen waardoor de zanger achterover 'valt'
#3 Jammer dat de gezichten een beetje wegvallen. Daardoor is de combinatie van de 2 personen wat minder sterk. De monitors zijn ook net iets te nadrukkelijk aanwezig, stapje naarvoren had denk ik een boel uitgemaakt.
#4 Mooi portret, probeer iets meer detail in zijn ogen te houden, want ik kan nu niet zien welke richting hij op kijkt.
Mindfreaker> heb je de rest van de serie ook al? Prima portretje, normaliter is teveel rood licht dodelijk, maar hier niet storend.
Vanmiddag heb ik eindelijk tijd gevonden om mijn foto's van Emergenza te processen, hier wat picks:

Mindfreaker: ik ga met Chiron mee: heb je de rest van de serie al? deze vraagt naar meer.
Chiron: eigenlijk weinig op aan te merken, behalve nummer 3: jammer dat bovenkant van het hoofd net buiten beeld valt.
van mij: afgelopen week het bevrijdingsfestival in Almere.
1: Nikki

2: Mala Vita

3: Kane

4: wat daadwerkelijk m'n opdracht was: overzichtjes van het podium, voor de portfolio van de lichtleverancier.

5: nog 1 dan.

Ellen ten Damme en Isis in Amsterdam op 5 mei. Verder daar niet echt de kans gehad om foto's te maken omdat ik andere dingen te doen had.. Dat gaat hier niet 100% goed met de kleurprofielen overigens.. Denk 't je wat roder in tot ik zin heb om dat fixen.
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 07-05-2009 23:12 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je ziet dat er relatief snel verbetering zit qua kwaliteit met de a700. Denk dat ik er nu wel aan gewend ben. Dus hopelijk binnenkort eens wat echt gave platenWilko schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:39:
Vanaf qadn in "[verzamel] Foto's van pop/rock bands, co..."
Wolf: ik vind de hele set technisch op zich wel OK, maar mis de lekkere momentjes (kan ook van de band afhangen natuurlijk). #3 met stip de beste plaat, lekkere z/w-omzetting, concentratie, rook erbij, drummer op de achtergrond. #5 zegt me helemaal niks.
Wolf: Cleane ISO1600 hoor! #2 is qua moment erg leuk, maar de compo is gewoon saai. Dichter erop met een aardige groothoek had cool geweest. #3: mooie lichtval, maar weer kon de compo beter. Bv. iets naar rechts, zodat je misschien nèt de nek van de gitaar rechts had meegepakt. #4: zie #2#6: tof moment, kon wel iets gecropped.
Wolf: eigenlijk allemaal gewoon strak. Lekkere z/w-omzetting, goeie momenten, compo-wise stukken beter dan in bovenstaande comments. #4 is erg tof, ook qua toning/contrast.
Op de een of andere manier bevalt zwart/wit van de a700 mij wel. Maar kleur op de hogere iso's moet ook te doen zijn. Dus nog even verder kloten.qadn schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:24:
Wolf: kleur vind ik zniet alles. Bij zwartwit vind ik #1 en #3 heel erg lekkerDie kant op meer graag
Dat is wel jammer, maar heeft ook te maken met timing, en dan moet het wel net opvallen. Is inderdaad wel iets waar ik meer op moet letten.Joepv schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:33:
@Wolfensteijn: op mijn scherm zijn de kleurtjes best lekker uit. De z/wtjes zijn ook wel ruig, alleen bij foto 1 van de z/w vind ik het jammer dat de voeten zijn afgehakt.
Dat hellen bij #2 heeft ook te maken met de houding van de artiesten. Wat licht op gezichten betreft, dat is erg lastig wanneer de lampen daar gewoon weg niet goed voor staan. Dus Chiron doe daar wat aanChiron schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:37:
Wolfensteijn, Emergenza serie>
#1 Mooi moment, mag iets donkerder, dat zal de ruis in de achtergrond ook ten goede komen
#2 Podium lijkt een beetje naar rechts over te hellen waardoor de zanger achterover 'valt'
#3 Jammer dat de gezichten een beetje wegvallen. Daardoor is de combinatie van de 2 personen wat minder sterk. De monitors zijn ook net iets te nadrukkelijk aanwezig, stapje naarvoren had denk ik een boel uitgemaakt.
#4 Mooi portret, probeer iets meer detail in zijn ogen te houden, want ik kan nu niet zien welke richting hij op kijkt.
Mooie serie, mist wat consistentie qua kleur gebruik. En ook jammer van de 2 zwart/wit platen die ertussen staan. Dat zijn dingen waar ik zelf ook wat meer aandacht aan moet besteden (vind ik).Chiron schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:37:
Vanmiddag heb ik eindelijk tijd gevonden om mijn foto's van Emergenza te processen, hier wat picks:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Soms kan je niet die ene stap naar rechts, omdat je dan misloopt met je timing, of daar staat al iemand. Genoeg redenen, en zo is hij opzich ook nog wel aardig.Korras schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:56:
Wolf: nette serie, maar hoe hard heb je de belichting omhoog getrokken? er lijkt wel erg veel ruis in te zitten voor ISO1600. voor de rest: bij de eerste foto zou ik 1 stap naar rechts gegaan zijn, en die lamp precies achter de gitarist geplaatst hebben. maar, dat is persoonlijke voorkeur.
van mij: afgelopen week het bevrijdingsfestival in Almere.
1: Nikki
[afbeelding]
2: Mala Vita
[afbeelding]
3: Kane
[afbeelding]
4: wat daadwerkelijk m'n opdracht was: overzichtjes van het podium, voor de portfolio van de lichtleverancier.
[afbeelding]
5: nog 1 dan.
[afbeelding]
Wat de ruis betreft, tijdens de omzetting naar ZW zijn deze platen met ongeveer 1 stop gepushed in Lr. Dus dat ligt zeer waarschijnlijk daaraan.
Wat betreft jouw foto's, beetje erg standaard, of lijkt dat maar zo? Allemaal scherp, leuke kleurtjes, interessante artiesten, maar er lijkt wat te missen. De licht overzicht foto's leuk voor je opdrachtgever, verder ook niet super interessant.
Afgelopen dinsdag voor 3voor12/utrecht bevrijdingsfestival Utrecht geschoten. De complete selectie staat op http://www.fotowolf.nl/20...jdingsfestival%20Utrecht/ maar hieronder een kleinere selectie van wat ik de beste foto's vind. Alles geschoten met mijn nieuwe aanwinst, de Sigma 70-200/2.8 EX APO IF voor Sony.
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07:

08:

09:

10:

11:

12:

13:

14:

[ Voor 9% gewijzigd door Wolfensteijn op 09-05-2009 15:46 ]
Dit topic is gesloten.
Maak bij het posten van je foto's gebruik van de Check Images knop.
Dit voorkomt het continu verspringen van het topic.
Dank.