Zitten hele mooie tussen zoals nummer 4. Bij nummer 6 zou ik de mensen eromheen wat donkerder hebben ge-edit dan komt de passievolle gitarist beter uit denk ik.
Die van Nailpin (de drummer) vind ik vet.
wat fototjes van gister.
Asphyx:
1

2

3

Napalm Death
4

Suffocation
5

6
wat fototjes van gister.
Asphyx:
1

2

3

Napalm Death
4

Suffocation
5

6

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Erg lekkere momenten gekozen, het z/w maakt de foto's ook rauw, past goed bij de band.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Verwijderd
Weer eens wat anders hier 
Was vorige dinsdag bij Toppers in Concert in de Arena, dit zijn een paar van de plaatjes die er uit kwamen:

Heb er speciaal m'n 5D voor gehaald met 24-70/2.8, en de Canon 70-200/2.8IS en 15mm Canon fish bij gehuurd. Was erg lastig om voor zo'n opdracht te wennen aan een nieuwe body en 3 lenzen die ik nooit heb gebruikt, maar het resultaat kon slechter
Commentaar is welkom!
Was vorige dinsdag bij Toppers in Concert in de Arena, dit zijn een paar van de plaatjes die er uit kwamen:

Heb er speciaal m'n 5D voor gehaald met 24-70/2.8, en de Canon 70-200/2.8IS en 15mm Canon fish bij gehuurd. Was erg lastig om voor zo'n opdracht te wennen aan een nieuwe body en 3 lenzen die ik nooit heb gebruikt, maar het resultaat kon slechter
Commentaar is welkom!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:01 ]
Eeerik: commentaar is idd welkom (*hint* *hint*).
Anders krijgen we weer dat wel posten maar niet zelf commentaar leveren
Maargoed.
Here goes.
Ten eerste: nummeren word vaak onderschat, is erg fijn
commentaar op foto's:
1: beetje ruim/krap rechts
2: eits meer zoomen of in ieder geval de focus op de "belangrijke" persoon in de achtergrond leggen (ik neem aan dat het één van de zangers is).
3: no comment
4: Leuk moment! compositie vind ik wat vreemd ruim (zijn kop had best rechtsboven in beeld gemogen), leuke dieptewerking dat wel. Verruit de leukste foto van het rijtje.
5: mjah? het is een camera. woepie.
Anders krijgen we weer dat wel posten maar niet zelf commentaar leveren
Maargoed.
Here goes.
Ten eerste: nummeren word vaak onderschat, is erg fijn
commentaar op foto's:
1: beetje ruim/krap rechts
2: eits meer zoomen of in ieder geval de focus op de "belangrijke" persoon in de achtergrond leggen (ik neem aan dat het één van de zangers is).
3: no comment
4: Leuk moment! compositie vind ik wat vreemd ruim (zijn kop had best rechtsboven in beeld gemogen), leuke dieptewerking dat wel. Verruit de leukste foto van het rijtje.
5: mjah? het is een camera. woepie.
@eeerik:
1: vind het jammer dat dame 1 net een gek gezicht trekt en dat ze onscherp is (waarschijnlijk een keuze, maar vind het niet zo mooi)
2: idd iets meer inzoomen op Joling en ik had op hem de scherpte gelegd, dan kijk je echt de foto in.
3: weet dat je een plaats toegewezen krijgt, maar ruggen fotograferen is nooit zo spannend, en mijn aandacht gaat naar de beveiligings-kerel links, vraag me af waar hij naar kijkt.
4: mooi moment, zou de foto iets croppen.
5: lekker actie moment.
De belichting vind ik erg mooi trouwens
1: vind het jammer dat dame 1 net een gek gezicht trekt en dat ze onscherp is (waarschijnlijk een keuze, maar vind het niet zo mooi)
2: idd iets meer inzoomen op Joling en ik had op hem de scherpte gelegd, dan kijk je echt de foto in.
3: weet dat je een plaats toegewezen krijgt, maar ruggen fotograferen is nooit zo spannend, en mijn aandacht gaat naar de beveiligings-kerel links, vraag me af waar hij naar kijkt.
4: mooi moment, zou de foto iets croppen.
5: lekker actie moment.
De belichting vind ik erg mooi trouwens
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Verwijderd
Terug van mijn virgin-concert met de EOS 400d! Spannend joh, lenzen wisselen in het donker, hopen dat de instellingen goed zijn....onderstaand een paar pica's van de prachtige Roisin Murphy en een linkje naar mijn webalbum voor meer.
Alle foto's zijn alleen een beetje gecropt en minimaal opgelicht: van nabewerking heb ik (nog) geen verstand, maar zou dat tzt ook graag willen leren. Ik gebruik voorlopig het laffe picasa voor het rechttrekken van mijn foto's
Mocht er iemand zijn die (quick and dirty) een foto van me bewerken wil ter illustratie....plz feel free. Ik ben benieuwd wat het effect is.
Tips en commentaar? Volgaarne!

Alle foto's zijn alleen een beetje gecropt en minimaal opgelicht: van nabewerking heb ik (nog) geen verstand, maar zou dat tzt ook graag willen leren. Ik gebruik voorlopig het laffe picasa voor het rechttrekken van mijn foto's
Tips en commentaar? Volgaarne!
moment/compo van 1 vind ik leuk.
2 zou ik niet geselecteerd hebben, geen contact met de artiest.
3 is aardig, zou leuker zijn met de ruimte aan de rechterkant ipv links. (dus aan de kant waar ze naar toegaat).
4 Ik vind hem niet echt flattues en een rare achtergrond qua figuren.
Wat nabewerking kan veel doen, zeker bij 1! Die is nu al leuk, en die kan er een stuk leuker mee worden.
2 zou ik niet geselecteerd hebben, geen contact met de artiest.
3 is aardig, zou leuker zijn met de ruimte aan de rechterkant ipv links. (dus aan de kant waar ze naar toegaat).
4 Ik vind hem niet echt flattues en een rare achtergrond qua figuren.
Wat nabewerking kan veel doen, zeker bij 1! Die is nu al leuk, en die kan er een stuk leuker mee worden.
En dan hierbij een kleine update 
We beginnen weer met Asphyx.
7

8

9

Blood Red Throne
10

11

Severe Torture
12

Suffocation (mijn kleur-selectie :twisted: )
13

14

15 (vooruit nog ééntje zwart-wit
om het af te leren)
We beginnen weer met Asphyx.
7

8

9

Blood Red Throne
10

11

Severe Torture
12

Suffocation (mijn kleur-selectie :twisted: )
13

14

15 (vooruit nog ééntje zwart-wit

Voor het eerst foto's wezen maken met mn Canon EOS 40D met een Tamron 17-50mm f/2.8 lens.
1

2

3

4

Wat vinden jullie er van? Nog tips etc.?
1
2
3
4
Wat vinden jullie er van? Nog tips etc.?
Allemaal nogal centraal.
1 lijkt wazig in het gezicht.
1 en 4 raar afgesneden onder.
2 lijkt geen onderwerp te hebben
3 vind ik de leukste.
Meer nabewerking kan hier veel doen, (black point, levels sleuren, etc.)
Voor een eerste keer niet slecht, 4 is bijvoorbeeld op een heel mooi moment geschoten, iets andere compo, standput en bewerking en je had een hele goede.
trouwens: geven we geen commentaar meer op elkaar? er word de laatste tijd in ieder geval weinig commentaar geleverd en dat is zonde er word zoveel van geleerd.
1 lijkt wazig in het gezicht.
1 en 4 raar afgesneden onder.
2 lijkt geen onderwerp te hebben
3 vind ik de leukste.
Meer nabewerking kan hier veel doen, (black point, levels sleuren, etc.)
Voor een eerste keer niet slecht, 4 is bijvoorbeeld op een heel mooi moment geschoten, iets andere compo, standput en bewerking en je had een hele goede.
trouwens: geven we geen commentaar meer op elkaar? er word de laatste tijd in ieder geval weinig commentaar geleverd en dat is zonde er word zoveel van geleerd.
[ Voor 48% gewijzigd door qadn op 08-06-2008 00:39 ]
1. Meestal wordt er op voorste persoon van een rij gefocust en ze schrok nogal van de camera?
2. Ruggen? artiest in de verte out of focus.
3. Bijna ruggen.
4. Leuk moment.
5. Camera versus artiest?
Ik zou niet zomaar een tas vol nieuwe spullen in de strijd werpen. Je kent het materiaal en zijn beperkingen nog niet goed zodat je beetje moet "aankloten". Als je meer ervaring met het materiaal hebt, dan kan je meer tegen de grenzen aanpushen.
1. Artiest valt bijna uit de foto.
2. Rug, naar waar kijk ze? Wat is haar gezichtsuitdrukking? Wat doet ze?
3. Eens met qadn's commentaar. Ze kijkt naar ergens en je geeft ruimte naar waar ze kijkt.
4. Doet mij flitser versus Simone van Epica, gekke bekken en andere rare plaatjes zijn niet representatief voor de band. Dit is niet wat het publiek van de optreden verwacht.
7. Micro voor de mond, blijft moeilijk om langs de flanken te fotograferen. De artiest kan sneller van richting veranderen, dan de fotografen heen en weer kunnen rennen.
8. Actie !
9. Gitaar bedekt helft van het gezicht. Je kan het beschrijven als de gitaar die snel voorbij komt.
10. De spots gaven ongelijke verlichting. Hoofd van collega fotograaf of toeschouwer links onder?
11. Enorm veel rood, een actiemoment gekozen.
12. Ziet er goed uit.
13. Ik zou meer gitaar en haar erop zetten. Moment is goed en belichting is fijn afgeregeld. Het gezicht probeer je te tonen, maar de rest mocht niet ferm overbelicht worden.
14. Wat een kleur/toning dat bij de gitarist past.
15. Hier zie graag diepzwart.
1. Gitarist te centraal, je kon hem meer naar links kadreren zodat de gitaar tot in het midden komt en persoon aan de rechterkant kon dan ook op de foto.
2. Ruggen en geen onderwerp. Als je publiek fotografeert, zorg dat er iets te zien is. Het kan bv een duel tussen toeschouwer en de leadsinger zijn, dan heb je nog contact met de artiest/optreden.
3. Op een drummer focussen blijft moeilijk, maar zoals qadn opmerkt, er zijn hier minste "fouten".
4. Camera beetje naar beneden mikken zou geen rare afsnijding opleveren.
1. Kleuren! Monitor (speaker op de grond) kon eraf en ietsje meer beweging bevriezen.
2. Als het onderkant van de verhoging eraf is, dan zou je afvragen in wiens wereld je bent. Met andere woorden, wat een sfeer.
3. Rook en licht rond haar, je vraag hierook af in welke wereld dat ze nu staat/zweeft.
4. Tijdens het lopen staat de artiest in een nogal rare pose/stand.
5. Het gezicht is net weggedraaid.
6. Het publiek kijkt naar wat de gitarist aan het doen is.
2 en 3 zijn sterk omdat je niet zomaar een podium met wat gekleurde lampen erbij ziet. Het geeft meer het gevoel dat je in de wereld van de artiest meegezogen wordt.
Bandje van een paar van m'n vrienden, ben nogal een beginner wat betreft fotografie en al helemaal qua concertfotografie. Zit vaak te klooien met een gebrek aan fatsoenlijk licht.

Andere avond:

*Tikkie te ruim aan de linkerkant

Weer een andere avond:

Alles geschoten met een Nikon D40 met standaard kitlens (18-55mm), interne flitser.
Comments zeer op prijs gesteld!

Andere avond:

*Tikkie te ruim aan de linkerkant

Weer een andere avond:

Alles geschoten met een Nikon D40 met standaard kitlens (18-55mm), interne flitser.
Comments zeer op prijs gesteld!
Gisteravond weer wezen spelen met mn Canon 40D.
Na kritiek op de composite heb ik hier extra op gelet. Ook heb ik voor het eerst zitten spelen met belichtingscompensatie.
Dit zijn de orginele foto's. Nog niet bewerkt en niet bijgesneden. Enkel van RAW omgezet naar JPEG met DPP.
Geweldig trouwens dat ik met mn camera voor de hekken mocht staan
1

2

3

4

5

6

7

8

9
Na kritiek op de composite heb ik hier extra op gelet. Ook heb ik voor het eerst zitten spelen met belichtingscompensatie.
Dit zijn de orginele foto's. Nog niet bewerkt en niet bijgesneden. Enkel van RAW omgezet naar JPEG met DPP.
Geweldig trouwens dat ik met mn camera voor de hekken mocht staan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ Voor 6% gewijzigd door pieter87 op 08-06-2008 22:15 ]
Tomtom: vind het allemaal nogal rommelig en ook qua nabewerking niet "af".
Pieter: ok composities, let een beetje op scherpte en vooral wat meer op het moment. #3 voegt imo niets toe.
Muzieklab, 2de jaars rockacademie lui, gisteren in de 013 (kleine zaal en batcave).
1: Bob:

2: fruitsessions

3: fruitsessions

4: Joren

5: Rooz
Pieter: ok composities, let een beetje op scherpte en vooral wat meer op het moment. #3 voegt imo niets toe.
Muzieklab, 2de jaars rockacademie lui, gisteren in de 013 (kleine zaal en batcave).
1: Bob:

2: fruitsessions

3: fruitsessions

4: Joren

5: Rooz

Verwijderd
Lange tijd niet geweest op tweakers. Toch maar weer eens wat actiever posten 
de toetsenist van de band van nneka @ Melkweg, Amsterdam (geen flits gebruikt)
de toetsenist van de band van nneka @ Melkweg, Amsterdam (geen flits gebruikt)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 11:45 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
@ qadn
Ik ben dan ook totaal (nog) geen Photoshopper, beetje basisbewerking met Picasa :x
'k Moet gewoon een d'r een keer voor gaan zitten denk ik
Ik ben dan ook totaal (nog) geen Photoshopper, beetje basisbewerking met Picasa :x
'k Moet gewoon een d'r een keer voor gaan zitten denk ik
Arne: ziet er lekker uit die serie! sfeer.
joris: technisch ziet het er goed uit maar het boeit me niet echt, ik snap niet helemaal waarom, het is een gevoel.
joris: technisch ziet het er goed uit maar het boeit me niet echt, ik snap niet helemaal waarom, het is een gevoel.
Afgelopen zondag de D300 ingewijd met zijn eerste concert.
Heerlijk bruikbare 1600/3200. Overigens ook direct nodig, want was een van de donkerste concerten die ik in de grote zaal van de 013 heb meegemaakt.
De avond begon met Baroness:
1

2

3

Daarna speelde My Uncle The Wolf nog wat deuntjes, maar deze vond ik zeer matig klinken.
4

5

6

En het eindigde met waar iedereen voor gekomen was: Ministry.
7

8

9

10

11
Heerlijk bruikbare 1600/3200. Overigens ook direct nodig, want was een van de donkerste concerten die ik in de grote zaal van de 013 heb meegemaakt.
De avond begon met Baroness:
1

2

3

Daarna speelde My Uncle The Wolf nog wat deuntjes, maar deze vond ik zeer matig klinken.
4

5

6

En het eindigde met waar iedereen voor gekomen was: Ministry.
7

8

9

10

11

[ Voor 8% gewijzigd door qadn op 24-06-2008 01:01 ]
Verwijderd
Qadn (1): Fruitsessions 3 is pakkend (zie je maar dat een off-focus arm dwars door het beeld absoluut niet storend hoeft te zijn. Komt door haar goeie kop + opvallende bril)
Joris: zag niet heel snel dat het een concertfoto was, die blik is zo strak geconcentreerd! Apart effect. Lijkt wel of haar/kuifje scherper is dan linkeroog, meer focus op ogen misschien een betere plaat?
Samo: pakkend setje, eigen sfeer. Had ik wel bij willen zijn. Heb je hier zelf belicht?
Qadn (2): #2 heeft iets dromerigs en boeit erg. Drummer doorkijkje #4, gave plaat. Zwrt/wit serie zegt me minder, kijkt wat lastiger op de een of andere manier.
Mijn bijdrage:
Setje @ Paradiso, Nacht van de Glamrock, afgelopen dinsdag. Tweede keer concert met EOS 400d, 1e keer met de 55-250 IS. Heb me gefocussed op AV/DOF.
#1 Henk Hofstede vol passie

#2 Opperste concentratie

#3 Loes Luca met Lelijke Pruik en Prachtige Stem

#4 Bob Fosko met zijn strotje

#5 Een rokerige Jim de Groot

#6 Focus op publiek balkon ipv Jan Rot

#7 Jan Rot als Dramaqueen

#8 Huub van der Lubbe sjanst wat tussen het zingen door

(en linkje naar webalbum)
Joris: zag niet heel snel dat het een concertfoto was, die blik is zo strak geconcentreerd! Apart effect. Lijkt wel of haar/kuifje scherper is dan linkeroog, meer focus op ogen misschien een betere plaat?
Samo: pakkend setje, eigen sfeer. Had ik wel bij willen zijn. Heb je hier zelf belicht?
Qadn (2): #2 heeft iets dromerigs en boeit erg. Drummer doorkijkje #4, gave plaat. Zwrt/wit serie zegt me minder, kijkt wat lastiger op de een of andere manier.
Mijn bijdrage:
Setje @ Paradiso, Nacht van de Glamrock, afgelopen dinsdag. Tweede keer concert met EOS 400d, 1e keer met de 55-250 IS. Heb me gefocussed op AV/DOF.
#1 Henk Hofstede vol passie

#2 Opperste concentratie

#3 Loes Luca met Lelijke Pruik en Prachtige Stem

#4 Bob Fosko met zijn strotje

#5 Een rokerige Jim de Groot

#6 Focus op publiek balkon ipv Jan Rot

#7 Jan Rot als Dramaqueen

#8 Huub van der Lubbe sjanst wat tussen het zingen door

(en linkje naar webalbum)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 09:27 . Reden: Resize pics ]
Techdiva, je mist vaak wat aan scherpte. Wat erg jammer is.
#2 vind ik errug lekker qua moment, de compo had ik iets ruimer (of misschien zelfs vertikaal) gepakt.
Ik denk dat je er veel meer uit kan halen met wat nabewerking.
#2 vind ik errug lekker qua moment, de compo had ik iets ruimer (of misschien zelfs vertikaal) gepakt.
Ik denk dat je er veel meer uit kan halen met wat nabewerking.
[ Voor 7% gewijzigd door qadn op 27-06-2008 09:44 ]
Hej wat leuk, de Dijk. Die heb ik gister (vrijdag) nog voor mijn lensjes gehad.
Vanavond was het Kane, niet helemaal mijn muziek, maar het was gaaf.
Drie mini-impressies:

Deze drie hangen inmiddels uitgeprint in mijn werkkamer. Nu de foto's van gisteren (Acda&DeMunnik, Van dik Hout en De Dijk) eens bekijken... Hoewel ik binnen 6 uur ook weer naast mijn bed moet staan...
Vanavond was het Kane, niet helemaal mijn muziek, maar het was gaaf.
Drie mini-impressies:

Deze drie hangen inmiddels uitgeprint in mijn werkkamer. Nu de foto's van gisteren (Acda&DeMunnik, Van dik Hout en De Dijk) eens bekijken... Hoewel ik binnen 6 uur ook weer naast mijn bed moet staan...
edit:
Hmm die staan op een extern diskje dat ik heb uitgeleend :-X
Hmm die staan op een extern diskje dat ik heb uitgeleend :-X
[ Voor 28% gewijzigd door moto-moi op 18-08-2008 23:47 ]
Bericht hierboven
Sowww, die laatste van Kane is echt te vet
Afgelopen vrijdag-avond mocht ik me Floor-is mee naar Acda en de Munnik / De Dijk / van Dik Hout.
Erg gaaf, ontzettend gezellige avond gehad, en uiteraard veel foto's geschoten.
Ik ben bij lange na niet zo goed als de mensen die hier rond lopen, maar ik wil toch even wat foto's laten zien, als impressie:

Ik heb iig een erg leuke avond gehad (al zou ik normaal gesproken hun muziek thuis niet snel draaien
)
Erg gaaf, ontzettend gezellige avond gehad, en uiteraard veel foto's geschoten.
Ik ben bij lange na niet zo goed als de mensen die hier rond lopen, maar ik wil toch even wat foto's laten zien, als impressie:

Ik heb iig een erg leuke avond gehad (al zou ik normaal gesproken hun muziek thuis niet snel draaien
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
^^Floor-is schreef op zondag 29 juni 2008 @ 03:14:
[afbeelding]
Lekker, zonde dat 'ie niet wat ruimte aan de onderkant extra heeft en wat minder aan de bovenkant, anders was 'ie subliem
[afbeelding]
Vette emotie!
Erg nice die derde floor-is. Knap dat je de ruimte hebt weten te pakken/creeren voor een rustige foto.
1 is een leuk moment maar wat mij betreft veels te veel loze ruimte en wat rommelig. 2 vind ik nogal standaard (maar wel erg netjes).
1 is een leuk moment maar wat mij betreft veels te veel loze ruimte en wat rommelig. 2 vind ik nogal standaard (maar wel erg netjes).
Eigenlijk mag 900-breed natuurlijk niet, maar ik doe het lekker toch 
Heb ze op mijn servertje gezet, gebruik ze gerust, behalve voor commerciële doeleinden. http://floor-is.nl/Kane/index.html
Kleur bewerkt, iets fill light, beetje contrast toegevoegd en gecropped:

Nagenoeg niks aan gedaan:

Kleur bewerkt, iets fill light, beetje contrast toegevoegd en voila:

Catwalk criminal:

Niet zo scherp als ik zou willen:

Persoonlijk vind ik het wel een mooi moment:

Standaard plaatje

Ook beetje te standaard

Dadelijk gooi ik ook mijn foto's van Jave Eiland wel online :-)
Heb ze op mijn servertje gezet, gebruik ze gerust, behalve voor commerciële doeleinden. http://floor-is.nl/Kane/index.html
Kleur bewerkt, iets fill light, beetje contrast toegevoegd en gecropped:

Nagenoeg niks aan gedaan:

Catwalk criminal:

Niet zo scherp als ik zou willen:

Persoonlijk vind ik het wel een mooi moment:

Standaard plaatje

Ook beetje te standaard

Dadelijk gooi ik ook mijn foto's van Jave Eiland wel online :-)
Bericht hierboven
Okay Java Eiland Amsterdam, afgelopen vrijdag. Acda&DeMunnik, van Dik Hout en als afsluiter de Dijk.
Plaatjes:
AM1.

AM2.

AM3.

AM4.

AM5.

AM6.

DH1.

DH2.

DH3.

DH4.

DH5.

DH6.

DH7.

DH8.

DD1.

DD2.

DD3.

DD4.

DD5.

DD6.

DD7.

Ik zie net wel dat ik mijn laptopscherm (waar ik alles op bewerkt heb) misschien beter eerst even had kunnen calibreren, wat ik na de verse installatie van pas klaarblijkelijk vergeten was
Plaatjes:
AM1.

AM2.

AM3.

AM4.

AM5.

AM6.

DH1.

DH2.

DH3.

DH4.

DH5.

DH6.

DH7.

DH8.

DD1.

DD2.

DD3.

DD4.

DD5.

DD6.

DD7.

Ik zie net wel dat ik mijn laptopscherm (waar ik alles op bewerkt heb) misschien beter eerst even had kunnen calibreren, wat ik na de verse installatie van pas klaarblijkelijk vergeten was

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-07-2008 20:42 . Reden: check images next time ;) ]
Bericht hierboven
@ Floris;
Lekkere composities! Niet bij allemaal ook lekkere houdingen van de mensen. Lijkt bovendien dat Dinant echt altijd of het hele concert z'n ogen dicht heeft. De aardappel "aaaaaaaah" momenten van Dinant zijn makkelijk schieten (net als bij andere artiesten), maar als je weet dat het dan het makkelijkst schieten is, raak je ook snel uitgekeken op dat moment. Ik probeer tegenwoordig net wat andere momenten te pakken.
Verder zorgt je glas ervoor dat de spots er tof op komen, althans, ik vind het er tof uitzien. Maar smaken zullen ongetwijfeld verschillen.
Lekkere composities! Niet bij allemaal ook lekkere houdingen van de mensen. Lijkt bovendien dat Dinant echt altijd of het hele concert z'n ogen dicht heeft. De aardappel "aaaaaaaah" momenten van Dinant zijn makkelijk schieten (net als bij andere artiesten), maar als je weet dat het dan het makkelijkst schieten is, raak je ook snel uitgekeken op dat moment. Ik probeer tegenwoordig net wat andere momenten te pakken.
Verder zorgt je glas ervoor dat de spots er tof op komen, althans, ik vind het er tof uitzien. Maar smaken zullen ongetwijfeld verschillen.
@Floor-is; mooi werk
maar mis zo hier en daar nét wat scherpte
Wat Jules zegt over de momenten die snel saai worden, toen ik na heel veel metal concerten ineens een pop concert fotografeerde vond ik er niets aan, want er gebeurde niks op het podium haha
Maar het is natuurlijk de truc om daar toch hét moment uit te pakken
Wat Jules zegt over de momenten die snel saai worden, toen ik na heel veel metal concerten ineens een pop concert fotografeerde vond ik er niets aan, want er gebeurde niks op het podium haha
Die scherpte mis ik ook hier en daar, ligt compleet en volledig aan mijn 1D3

Bericht hierboven
Om hier maar weer wat leven in te stoppen 
Me vrienden van Merauder speelde ook op de zwarte cross altijd gezellig potje NY hardcore als je het niet verwacht

2#

3#

4#

5#

6#

7#

8#
Me vrienden van Merauder speelde ook op de zwarte cross altijd gezellig potje NY hardcore als je het niet verwacht

2#

3#

4#

5#

6#

7#

8#

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Sorry ben nog niet geheel wakkerVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:13:
Leuk om eens wat NY hardcore foto's op Tweakers te zien. Alleen de bandnaam is Merauder.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Zozo, die jongens hebben wat te verwerken
Mooie momenten met emotie, zulke optredens zijn ook erg fotografie geschikt.
Mooie momenten met emotie, zulke optredens zijn ook erg fotografie geschikt.
Verwijderd
@Floor-is:
Hele mooie foto's! Wel leuk, ik ben er zelf ook geweest en stond toevallig in die V helemaal vooraan. Heel gaaf concert!
Hele mooie foto's! Wel leuk, ik ben er zelf ook geweest en stond toevallig in die V helemaal vooraan. Heel gaaf concert!
Marty26: voor commentaar zie dpz.
Omdat praatjes geen gaatjes vullen.
Vandaag naar de show van Exodus geweest (zwart-wit) met als voorprogramma The Architects of Hate (kleur).
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:
Omdat praatjes geen gaatjes vullen.
Vandaag naar de show van Exodus geweest (zwart-wit) met als voorprogramma The Architects of Hate (kleur).
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

@qadn: zow lekkere actie foto's zeg!
Mag ik hopen van wel zeg! Ben deel van mijn 10.5 fisheye kwijtgeraakt in de pit (stuk van de zonnekap is afgebroken).
Rico&sticks op solar

En nog 1tje van Peeeeeeet fillie

de rest van de ellende staat op de solarweekend site.

En nog 1tje van Peeeeeeet fillie

de rest van de ellende staat op de solarweekend site.
@ marty: vliegen die eerste gasten nou? Cool!
Zaterdag naar The Pedro Delgados geweest. Ze speelden op een gekraakt stukje braakliggend terrein vlak bij het Westerpark. Beetje vage locatie. Maar komend weekend doen ze het beter op Lowlands.

Zaterdag naar The Pedro Delgados geweest. Ze speelden op een gekraakt stukje braakliggend terrein vlak bij het Westerpark. Beetje vage locatie. Maar komend weekend doen ze het beter op Lowlands.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Wat recent werk van mij:
1. Leaf

2. Bagga Bownz

3. Bagga Bownz
4. Bagga Bownz

5. Drive Like Maria
1. Leaf

2. Bagga Bownz

3. Bagga Bownz

4. Bagga Bownz

5. Drive Like Maria

Lekker weer Arne!
Bah Leaf. Bagga Bownz ziet er wel erg fijn fotogeniek uit
Bah Leaf. Bagga Bownz ziet er wel erg fijn fotogeniek uit
Ja, vooral de zanger is erg fotogeniek

reeds elders vermeld, maar: NICE
1tje dan van lowlands. The Hives

Je kan m misschien vierkant croppen, is ook mooi denk ik. Maar goed moment!
Whaha, mindfreaker, ik zei net op het andere forum precies hetzelfde
meer ruimte op links heb ik niet....
ik zal eens kijken of ik hem niet viekant kan bakken dat moet vast lukken
nog een serie lowlands dan maar
om dit topic beetje leven in te blazen.
1#Fratelis

2#Hit Me Tv

3#The Editor

4#The Hives

5#Anti Flag

6#Gitarist Hit Me Tv

7#Deus

8#The Hives Gitarist

9#Claw boys Claw
1#Fratelis

2#Hit Me Tv

3#The Editor

4#The Hives

5#Anti Flag

6#Gitarist Hit Me Tv

7#Deus

8#The Hives Gitarist

9#Claw boys Claw

Gisteren hier in Temse een optreden gezien van "The Norwegian Socks".

Religion is Opium for the Masses
Ik begrijp nog steeds niet dat ze die kleintjes zo zonder bescherming voor de speakers en het podium laten rondhuppelen
Nog ene van mij van het weekend, de Jeremy's, lekkere punkrock

Nog ene van mij van het weekend, de Jeremy's, lekkere punkrock

Marty:
1: teveel OF te weinig ruimte voor mijn gevoel, uhm, de hoeveelheid ruimte voelt mij net niet lekker aan.
2: te donker.
3: leuk moment, maar ik zie zijn geziecht helemaal niet.
4: beetje tam voor the hives.
5: meh
6: dubbel van 2
7: Nice
8: ook erg mooi, die blik! Wel wat te donker in het gezicht.
9: meh.
Hoholi:
1-4 niet een leuk moment.
5: moment prima, compositie saai centraal, niet versterkt door achtergrond-elementen of dergelijken.
6: tjah ...
Algemeen heb ik wel het idee dat je hebt nagedacht over je composities, maar ze zijn niet afwisselend. En gebrek aan moment doet er gewoon erg aan af.
mindfreaker:
Nice.
En omdat praatjes geen plaatjes maken, wat van mij van dit weekend
Textures
1:

2:

Quantum Fantay
3:

Pain Of Salvation
4:

5:

Alquin
6:

7:

Opeth
8:
1: teveel OF te weinig ruimte voor mijn gevoel, uhm, de hoeveelheid ruimte voelt mij net niet lekker aan.
2: te donker.
3: leuk moment, maar ik zie zijn geziecht helemaal niet.
4: beetje tam voor the hives.
5: meh
6: dubbel van 2
7: Nice
8: ook erg mooi, die blik! Wel wat te donker in het gezicht.
9: meh.
Hoholi:
1-4 niet een leuk moment.
5: moment prima, compositie saai centraal, niet versterkt door achtergrond-elementen of dergelijken.
6: tjah ...
Algemeen heb ik wel het idee dat je hebt nagedacht over je composities, maar ze zijn niet afwisselend. En gebrek aan moment doet er gewoon erg aan af.
mindfreaker:
Nice.
En omdat praatjes geen plaatjes maken, wat van mij van dit weekend
Textures
1:

2:

Quantum Fantay
3:

Pain Of Salvation
4:

5:

Alquin
6:

7:

Opeth
8:

[ Voor 4% gewijzigd door qadn op 26-08-2008 00:39 ]
4 6 7 8 zijn beetje overbelicht volgens mij...
Waarvan 8 ook al niet scherp is.... of althans op zijn shirt volgens mij.. Tevens vind ik dat er zoveel ruis in zit... snap niet zo goed waarom. of dat het juist bewuste keuze is geweest.
7 vind ik kwa compo en moment wel mooi! jammer alleen dat er zoveel overbelichte stukken in zitten. Of mischien dat je z/w conversie anders kan.
1. vind ik wel nice moment... ook wel weer beetje contrast loos. maar wel erg fijne plaat.
3. is scherp op de keychain en niet op zijn gezicht of hand... verder wel een mooi moment dat wel.
Waarvan 8 ook al niet scherp is.... of althans op zijn shirt volgens mij.. Tevens vind ik dat er zoveel ruis in zit... snap niet zo goed waarom. of dat het juist bewuste keuze is geweest.
7 vind ik kwa compo en moment wel mooi! jammer alleen dat er zoveel overbelichte stukken in zitten. Of mischien dat je z/w conversie anders kan.
1. vind ik wel nice moment... ook wel weer beetje contrast loos. maar wel erg fijne plaat.
3. is scherp op de keychain en niet op zijn gezicht of hand... verder wel een mooi moment dat wel.
marty: veel van je opmerkingen hebben met de zwart-wit conversies te maken. ik heb deze keer geprobeerd dat per band verschillend te doen en sommige zijn wat apart.
Persoonlijk vind ik die van 4/5 het beste gelukt.
ze zijn dan ook niet overbelicht (niet in het origineel altans), maar bewust ze gemaakt. Of het allemaal gelukt is is natuurlijk een kwestie van smaak, zelf vind ik de conversie van Alquin 6/7 wel fijn gezien het onderwerp, maar dit komt beter uit de verf bij andere platen (die horizontale composities hebben dus te groot voor dit forum
)
Het gezicht op #3 is trouwens wel scherp (kijk maar naar de naad op de schouder), zijn gezicht valt binnen het scherptevlak, het licht is erg wazig alleen waardoor het haar en de ogen raar lijken.
Persoonlijk vind ik die van 4/5 het beste gelukt.
ze zijn dan ook niet overbelicht (niet in het origineel altans), maar bewust ze gemaakt. Of het allemaal gelukt is is natuurlijk een kwestie van smaak, zelf vind ik de conversie van Alquin 6/7 wel fijn gezien het onderwerp, maar dit komt beter uit de verf bij andere platen (die horizontale composities hebben dus te groot voor dit forum
Het gezicht op #3 is trouwens wel scherp (kijk maar naar de naad op de schouder), zijn gezicht valt binnen het scherptevlak, het licht is erg wazig alleen waardoor het haar en de ogen raar lijken.
Lekkere momenten qadn, maar ben het wel eens met marty26.
Ik kan er heel erg naast zitten, maar dit lijkt meer op die gozer van The Kooks? Geen idee trouwens of die ook op Lowlands waren, ik was er namelijk niet.Marty26 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:21:
nog een serie lowlands dan maarom dit topic beetje leven in te blazen.
1#Fratelis
[afbeelding]
#1 en #4 zijn voor mij de besten, rest is over het algemeen nogal donker.
Mmm, ik denk dat ik kan concluderen dat de zwart-wit bewerking met extreem contrast, enkel details in de licht-grijzen niet direct overal in de smaak valt.
Persoonlijk vind ik dat aan 6 en 7 wel leuk, maar het was ook deels een experiment.
Ik denkd at ik een volgende keer het minder extreem doe.
(for the record, de originelen zijn gewoon netjes belicht
)
Persoonlijk vind ik dat aan 6 en 7 wel leuk, maar het was ook deels een experiment.
Ik denkd at ik een volgende keer het minder extreem doe.
(for the record, de originelen zijn gewoon netjes belicht
Het ziet eruit dat je veel zaken richting +4 stop tov middengrijs geduwd hebt. Zeker als je dat met het gezicht doet, wordt het niet echt geapprecieerd.
Hmm dat lichtgrijze ben ik ook nog niet helemaal uit of ik het wat vind, maar experimenteren leer je altijd van 
Fotootje 6 van Alquin vind ik wel gaaf, met het licht/donker contrast, doet me een beetje aan de filmposter van scarface denken
Hier dan ook even een bijdrage van mij, afgelopen zondag cd presentatie van Lynx, een (semi)coverbandje in de Heeren van Aemstel.. mijn god wat een donker hol was dat, met rode profielverlichting :-X en een dikke pilaar in het midden voor het podium hielp ook niet echt
Voor mijn doen ben ik deze keer ook wat extremer in de nabewerking geweest (beetje met kleuren lopen vogelen om al dat dikke rood eruit te krijgen).

Voor meer en hogere reso foto's klik op de foto's om naar de bijbehorende flickr gallery te gaan
Fotootje 6 van Alquin vind ik wel gaaf, met het licht/donker contrast, doet me een beetje aan de filmposter van scarface denken
Hier dan ook even een bijdrage van mij, afgelopen zondag cd presentatie van Lynx, een (semi)coverbandje in de Heeren van Aemstel.. mijn god wat een donker hol was dat, met rode profielverlichting :-X en een dikke pilaar in het midden voor het podium hielp ook niet echt
Voor mijn doen ben ik deze keer ook wat extremer in de nabewerking geweest (beetje met kleuren lopen vogelen om al dat dikke rood eruit te krijgen).

Voor meer en hogere reso foto's klik op de foto's om naar de bijbehorende flickr gallery te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 28-08-2008 12:17 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Chiron, 2 en 4 vind ik prima concert foto's, mooie compo en moment.
nummer 5 vind ik mooi qua moment maar teveel ruimte links.
1 en 3 vind ik ook goed qua moment maar niet zo mooi qua compo.
Je kleurbewerking vind ik conservatief maar erg geslaagd. Mooi ingetogen.
nummer 5 vind ik mooi qua moment maar teveel ruimte links.
1 en 3 vind ik ook goed qua moment maar niet zo mooi qua compo.
Je kleurbewerking vind ik conservatief maar erg geslaagd. Mooi ingetogen.
Verwijderd
Gisteren 1e dag van Kempenerpop 2008, hier wat resultaten..
1.
2.

3.

4.

5.

6.

7 & 8 ( deze horen wel samen eigenlijk )

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7 & 8 ( deze horen wel samen eigenlijk )

De z/w vind ik persoonlijk wat vlak omgezet, maar wel heerlijke momenten in je serie!
Verwijderd
het wordt hoog tijd voor een nieuwe monitor, zeker met z/w is het hier amper werkbaar aan het worden, dus je punt is correct..
Verwijderd
Zo, vandaag een geweldige 2e dag van Kempenerpop gehad! Zon, lange haren met gitaren, en knallen maar! Veel leuke contacten opgedaan, en een hoop mensen leren kennen waaronder ook iemand van 3voor12, regio Eindhoven. Binnenkort dus (zeer waarschijnlijk) ook daarvoor foto's knallen. In ieder geval wil ik zeker meer gaan doen in dit muziekgenre!
Foto's rollen nu pas van de kaartjes af, dus voorlopig nog geen beeldmateriaal online om mijn dag te "showen"..
Nu prioriteit 1...? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Foto's rollen nu pas van de kaartjes af, dus voorlopig nog geen beeldmateriaal online om mijn dag te "showen"..
Nu prioriteit 1...? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

#4 is nice!
vandaag @ coverbandfestival ;
1

2

3

4

5
vandaag @ coverbandfestival ;
1

2

3

4

5

Lekker bezig Wilmocs.
Jazzs, je zw is niet zo lekker, wel mooie momenten en nette (hoewel niet spannende) compositie.
Jazzs, je zw is niet zo lekker, wel mooie momenten en nette (hoewel niet spannende) compositie.
Verwijderd
@qadn, scherp opgemerkt, ik zit idd behoorlijk te worstelen met de uitsnedes, ik vind het allemaal wat te klinisch.. Maarja, dit was ook pas mijn 2e keer, dus ik heb mezelf nog een paar "leermomenten" gegund.. Foto's van de zondag ben ik vanavond mee bezig, heb daar ook bewust geprobeerd wat andere compo's te schieten, zal later wat posten.
@Wilmocs, lekkere serie!
@Wilmocs, lekkere serie!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 20:15 ]
jazzs, ik ben benieuwd.
Je kleurtjes op 1 lijken veels te vel, 4 zou ik ruimer nemen, 6 is nice qua compositie.
Je hebt wel veel close-ups.
Je hebt wel veel close-ups.
Een tijdje terug op een klein lokaal festivalletje geschoten..
Eerst een aantal van optredens, dan van het publiek
A1

A2

A3

A4

A5

A6

A7

A8

A9

A10

P1

P2

P3

P4

P5

Graag comments
A1

A2

A3

A4

A5

A6

A7

A8

A9

A10

P1

P2

P3

P4

P5

Graag comments
Arragi: Ik vind de band-foto's bijna allemaal in het groepje "net niet" vallen. Vaak is het moment of de compositie er net naast. Er zit weinig spanning in.
De publieksfoto's vind ik daarentegen stuk voor stuk erg leuk.
De publieksfoto's vind ik daarentegen stuk voor stuk erg leuk.
Ik heb dat nooit gesnapt he, dan ga je naar een festival en dan doe je oordoppen in..Arrigi schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:43:
Een tijdje terug op een klein lokaal festivalletje geschoten..
P1
[afbeelding]
Graag comments
Leegte
Sommige mensen, verstandige mensen, willen graag over 10 jaar nog steeds van het fenomeen "geluid" willen kunnen genieten.Kiwiknaapje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:19:
[...]
Ik heb dat nooit gesnapt he, dan ga je naar een festival en dan doe je oordoppen in..
tja als je veel naar optredens gaat is 't toch wel erg fijn om over een paar jaar zonder piep door 't leven te kunnen
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Wat zeg je dat weer lieflijk Koen 
Ik ga bijvoorbeeld in de week van 15-21 september elke dag 6+ uur bij bandjes staan (en ook af en toe een plaatje schieten). Ik ga dus duidelijk wel altijd oordopjes inhebben dan.
Ik ga bijvoorbeeld in de week van 15-21 september elke dag 6+ uur bij bandjes staan (en ook af en toe een plaatje schieten). Ik ga dus duidelijk wel altijd oordopjes inhebben dan.
Bij mensen als kiwiknaapje moeten ze over x aantal jaar de psycholoog uit het verzekeringspakket schrappen als die 24x7 met het hoofd tegen de muur staat bonken doordat hij gek wordt van een piep in zijn hoofd. En mocht je dan besluiten jezelf van het leven te beroven dan spring a.u.b. niet voor de trein. Dat geeft zo'n troep en het opruimen kost ons belastingbetaler weer geld.

en vertraging is ook erg vervelend
Twee foto's van de bassist van 69 Beavershot.

Ah gezellig krijg gelijk een hoop vijandig getinte reacties. Voelen jullie je aangevallen? Ik krijg direct reacties waarin staat dat ik een type mens ben dat over 10 jaar een voortdurende piep in z'n oor zal hebben, waar baseer je dat op? Weet jij dat ik nooit naar festivals ga? Weet jij dat ik zo'n 1 keer in het jaar naar concerten ga? Dat ik niet elk weekend uitga om m'n oren te laten verknallen? Nee dat weet je niet en daarom maak je zo'n stomme opmerking.
Ik vraag alleen waarom mensen die naar muziek willen luisteren het geluid juist buiten willen sluiten en ik krijg botte reacties, alsof ik hier een inbreker ben die festivalgangers belachelijk wil maken.
Ik vraag alleen waarom mensen die naar muziek willen luisteren het geluid juist buiten willen sluiten en ik krijg botte reacties, alsof ik hier een inbreker ben die festivalgangers belachelijk wil maken.
Leegte
Geluid buitensluiten? Met oordopjes demp je het alleen een beetje, jij doet nu alsof je helemaal niks meer hoort als je oordoppen in doet. Sommige mensen vinden de muziek te hard staan, andere mensen willen hun oren niet laten beschadigen (wat ook makkelijk kan na één avondje), dus oordopjes is helemaal niks raars aan, vind ik tenminste.
The devil is in the details.
mindfreaker: beetje afleidende achtergrond bij beide, maar dat heb je overdag en buiten snel.
Mooie compo's en momenten! Geen idee of ik de bas als fallus-symbool of de "oh wat gebeurt mij nu" blik leuker vind, maar ik vind ze leuk!
Mooie compo's en momenten! Geen idee of ik de bas als fallus-symbool of de "oh wat gebeurt mij nu" blik leuker vind, maar ik vind ze leuk!
Verwijderd
Je bevestigt alleen maar dat je er nooit over hebt nagedacht, en dat je er niets van weet. Dat betekent niet direct dat je dom bent, wel dat het een domme reactie was.Kiwiknaapje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:39:
Ah gezellig krijg gelijk een hoop vijandig getinte reacties. Voelen jullie je aangevallen? Ik krijg direct reacties waarin staat dat ik een type mens ben dat over 10 jaar een voortdurende piep in z'n oor zal hebben, waar baseer je dat op? Weet jij dat ik nooit naar festivals ga? Weet jij dat ik zo'n 1 keer in het jaar naar concerten ga? Dat ik niet elk weekend uitga om m'n oren te laten verknallen? Nee dat weet je niet en daarom maak je zo'n stomme opmerking.
Jij denkt: oordopjes = niets horen.
Dat is dus een domme aanname. Bij dezelfde zaak als waar later veel mensen naartoe mogen, de audicien, kun je terecht voor gehoorbescherming.
Voor diverse doelen zijn er verschillende oplossingen. Maar voor alle professionele gehoorbescherming geldt dat ze schadelijke geluidsniveau's kunnen reduceren tot een acceptabel niveau of tot nog veel minder, terwijl sommige frequentiebereiken haast ongemoeid worden gelaten.
Uit ervaring kan ik vertellen dat je mét op maat gemaakte gehoorbescherming méér van live optredens kunt genieten dan zonder. Iedereen die anders beweert is onwetend, heeft er niet over nagedacht, of is zelfs ronduit dom.
Dus voor zover je het niet snapte: informeer jezelf, en dan snap je het wel. Zéker als je eens iets leest over mensen met gehoorbeschadiging. Mensen met een constante piep in hun hoofd zouden liever compleet doof zijn, of blind, dan maar constant die piep te moeten "horen".
Weet jij of die gast op die foto waar je die opmerking over maakte elke week 3 avonden vooraan bij een hardcore show staat?Kiwiknaapje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:39:
Weet jij dat ik nooit naar festivals ga? Weet jij dat ik zo'n 1 keer in het jaar naar concerten ga? Dat ik niet elk weekend uitga om m'n oren te laten verknallen? Nee dat weet je niet en daarom maak je zo'n stomme opmerking.
Nee dat weet je niet en daarom.....
En dit komt meer voor dan je zou denkenabrakadaver schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:57:
[...]
Weet jij of die gast op die foto waar je die opmerking over maakte elke week 3 avonden vooraan bij een hardcore show staat?
(edit: wat dingetje zou denken, niet wat Koen zou denken, Koen weet)
[ Voor 10% gewijzigd door qadn op 05-09-2008 10:13 ]
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:56:
[...]
8< 8< Mensen met een constante piep in hun hoofd zouden liever compleet doof zijn, of blind, dan maar constant die piep te moeten "horen".
[/quote]
Nou zo erg wil ik het niet maken, hoewel ik 'maar' een piep van 30dB heb (7800hz, denk aan de piep van de magnetron/vaatwasser/wekker) overleef ik het over het algemeen prima. Natuurlijk heb ik onwijs last van de piep als het om me heen stil is, gaat het in mijn hoofd galmen en kan je je dan nergens anders meer mee bezig houden dan het altijd aanwezige geluid.. Schreeuwen helpt niet, huilen net zo min en een kussen over je hoofd trekken wordt het enkel erger van. Dus je moet het proberen te maskeren door continue maar muziek/radio/TV op te hebben staan, continue ander geluid opzetten om dit geluid vooral niet meer enorm aanwezig te laten zijn.
Er zijn goede en minder goede oordopjes:
- De paraplu-dopjes zoals van Alpine zijn best aardig, maar goed kan je het niet noemen. De demping over het gehele frequentiebereik lijkt best OK, maar die flensjes laten meer trilling door dan eigenlijk zou moeten en hierdoor is het daadwerkelijke filter gedeeltelijk buiten spel gezet.
- Gele/oranje/anderkleurige oorproppers zijn goedkoop en goed verkrijgbaar, hebben een compleet onvoorspelbare demping over het gehele frequentiebereik en dempen soms daardoor weer teveel. (Bovendien kunnen de meeste mensen die dingen niet fatsoenlijk indoen)
- Filterz / Exinore en soortgelijken zijn de echte filters: ze dichten het oor af, op het daadwerkelijke filter na. Dit filter is verwisselbaar of je kunt minstens een filtertype kiezen met een bijpassende demping. Met name Exinore springt er hier uit omdat ze een zogenaamd muzikantenfilter hebben: voor mensen die zich professioneel met muziek bezighouden waar de demping over het gehele frequentiebereik nagenoeg gelijk is.
Goede oordoppen zoals de Exinores kosten je ongeveer €170 inclusief 3 jarige verzekering. Na drie jaar moet je ze ook vervangen omdat je oren de rest van je leven blijven groeien en de pasvorm van groot belang is. Voor nog geen €5 per maand kun je je oren beschermen en er zeker van zijn dat je over een jaar of dertig nog steeds van muziek kunt genieten.
Terzijde: wist je dat de audiciensopleidingen nu al aangeven dat ze verwachten dat er een run komt op gehoortoestellen vanaf ongeveer 2010-2012? Omdat de uitgaande jeugd nu allemaal heerlijk gehoorbeschadiging aan het oplopen is...
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:56:
[...]
8< 8< Mensen met een constante piep in hun hoofd zouden liever compleet doof zijn, of blind, dan maar constant die piep te moeten "horen".
[/quote]
Nou zo erg wil ik het niet maken, hoewel ik 'maar' een piep van 30dB heb (7800hz, denk aan de piep van de magnetron/vaatwasser/wekker) overleef ik het over het algemeen prima. Natuurlijk heb ik onwijs last van de piep als het om me heen stil is, gaat het in mijn hoofd galmen en kan je je dan nergens anders meer mee bezig houden dan het altijd aanwezige geluid.. Schreeuwen helpt niet, huilen net zo min en een kussen over je hoofd trekken wordt het enkel erger van. Dus je moet het proberen te maskeren door continue maar muziek/radio/TV op te hebben staan, continue ander geluid opzetten om dit geluid vooral niet meer enorm aanwezig te laten zijn.
Er zijn goede en minder goede oordopjes:
- De paraplu-dopjes zoals van Alpine zijn best aardig, maar goed kan je het niet noemen. De demping over het gehele frequentiebereik lijkt best OK, maar die flensjes laten meer trilling door dan eigenlijk zou moeten en hierdoor is het daadwerkelijke filter gedeeltelijk buiten spel gezet.
- Gele/oranje/anderkleurige oorproppers zijn goedkoop en goed verkrijgbaar, hebben een compleet onvoorspelbare demping over het gehele frequentiebereik en dempen soms daardoor weer teveel. (Bovendien kunnen de meeste mensen die dingen niet fatsoenlijk indoen)
- Filterz / Exinore en soortgelijken zijn de echte filters: ze dichten het oor af, op het daadwerkelijke filter na. Dit filter is verwisselbaar of je kunt minstens een filtertype kiezen met een bijpassende demping. Met name Exinore springt er hier uit omdat ze een zogenaamd muzikantenfilter hebben: voor mensen die zich professioneel met muziek bezighouden waar de demping over het gehele frequentiebereik nagenoeg gelijk is.
Goede oordoppen zoals de Exinores kosten je ongeveer €170 inclusief 3 jarige verzekering. Na drie jaar moet je ze ook vervangen omdat je oren de rest van je leven blijven groeien en de pasvorm van groot belang is. Voor nog geen €5 per maand kun je je oren beschermen en er zeker van zijn dat je over een jaar of dertig nog steeds van muziek kunt genieten.
Terzijde: wist je dat de audiciensopleidingen nu al aangeven dat ze verwachten dat er een run komt op gehoortoestellen vanaf ongeveer 2010-2012? Omdat de uitgaande jeugd nu allemaal heerlijk gehoorbeschadiging aan het oplopen is...
En nu graag weer ontopic heren en dames
Bericht hierboven
on topic? Can do 
1: damians

2: geen idee meer hoe het heet

en uit de oude doos:
3: Exodus
1: damians

2: geen idee meer hoe het heet

en uit de oude doos:
3: Exodus

[ Voor 28% gewijzigd door qadn op 05-09-2008 12:03 ]
Damn, nummer 2 is vet. De kleur, uitdrukking en het rauwe.
Die 2e is inderdaad wel goed qua timing.
Een potje gitaar kapotslaan:
Een potje gitaar kapotslaan:

vet! heb je ook het moment van impact? dan je stukjes ziet vliegen, publiek ziet gek worden en de gitarist hoort denken: "had ik dat maar niet gedaan".
Moment is gaaf koen, alleen je ziet nu alleen zijn rug. jammer
Vandaag naar de CD-presentatie van Gitta geweest. Die meid heeft een erg mooie stem, en dus net een plaatje uit 
Een kleine selectie.
1:

2:

3:

4:
Een kleine selectie.
1:

2:

3:

4:

Wat is het hier stil.
En gister eindelijk weer eens wat foto's gemaakt
We beginnen met blackberry blossom
1:

2:

Toen eventjes Dearhunter
3:

En nog kort een 20-minuutjes skinnerbox meegemaakt, daarna moest ik helaas al mijn bus halen want deze lui waren heerlijk bezig (lekker fotogeniek). Wel op 3200-6400 ISO geschoten ivm bijna geen licht aanwezig.
Af en toe wat ruizig dan. Wel black-level, geen noise-reductie (is viesbah).
4:

5:

6:

7:

8:
En gister eindelijk weer eens wat foto's gemaakt
We beginnen met blackberry blossom
1:

2:

Toen eventjes Dearhunter
3:

En nog kort een 20-minuutjes skinnerbox meegemaakt, daarna moest ik helaas al mijn bus halen want deze lui waren heerlijk bezig (lekker fotogeniek). Wel op 3200-6400 ISO geschoten ivm bijna geen licht aanwezig.
Af en toe wat ruizig dan. Wel black-level, geen noise-reductie (is viesbah).
4:

5:

6:

7:

8:

Afgelopen zaterdag voor het eerst concert foto's gemaakt. Via de organisatie een pers-kaart kunnen regelen voor het HoutenXL festival wat werd gegeven ivm de opening van het vernieuwde winkelcentrum. Optredens van Houtense artiesten, maar ook Ali B, Angela Groothuizen en als afsluiter Blof. Helaas moesten alle fotografen voor het optreden van Blof van start ging het persvak verlaten. die foto's dus vanuit het publiek gemaakt (afstand voor mij +/- 30m). Bij de foto's van Ali B stond ik ongeveer onder zijn neus.
De foto's: Van Ali B vnl met de Tamron 28-75 2.8. De foto's van Blof met mijn Nikon 70-300 VR. Gelukkig was er een aardige hoeveelheid licht op het podium om nog acceptabele sluitertijden te hebben..
Ali B en concorten:
1:

2:
Hij was zeer populair bij de dames:

3:

4:

5:
Beetje ruizig en niet geheel scherp deze:

Angela groothuizen stond op 1 van de andere 2 podia. Dit is het andere podia waar zij op een groot scherm te zien was en waarvoor wat danseressen uit Houten stonden te zwingen:
6:

En toen dus Blof van wat verder weg:
intiem momentje tussen Pascal en Peter:
7:

en hier:
8:

kijkt hij nou naar mij?
9:

10:

Toen op een andere plek gaan staan en beter zicht op Pascal & Norman:
11:

En die Norma heeft volgens mij altijd lol :-)
12: (in mijn ogen 1 v/d beste foto's van het geheel)

13:

Jammer van de microfoon:
14:

Tja... natuurlijk erg overbelicht enzo. Is ook alleen meer proberen of je iets kunt maken van een eigenlijk mislukte foto. Er zijn zat betere profiel-foto's en dit was ook totaal niet de opzet... maar goed, deze dus:
15:

Bas was er ook:
16:

En in de toegift kijkt die Pascal weer een keer naar mij :-)
17:

Nogmaals. Mijn eerste keer, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden. En het was jammer dat we niet front-stage mochten blijven staan. Als een voordeel dat we weg moesten: geen foto's van de neusgaten van de Blof-leden:-)
meer foto's op mijn picasa-site: http://picasaweb.google.com/JvdBfotografie/HoutenXLFeest
edit: genummerd
De foto's: Van Ali B vnl met de Tamron 28-75 2.8. De foto's van Blof met mijn Nikon 70-300 VR. Gelukkig was er een aardige hoeveelheid licht op het podium om nog acceptabele sluitertijden te hebben..
Ali B en concorten:
1:

2:
Hij was zeer populair bij de dames:

3:

4:

5:
Beetje ruizig en niet geheel scherp deze:

Angela groothuizen stond op 1 van de andere 2 podia. Dit is het andere podia waar zij op een groot scherm te zien was en waarvoor wat danseressen uit Houten stonden te zwingen:
6:

En toen dus Blof van wat verder weg:
intiem momentje tussen Pascal en Peter:
7:

en hier:
8:

kijkt hij nou naar mij?
9:

10:

Toen op een andere plek gaan staan en beter zicht op Pascal & Norman:
11:

En die Norma heeft volgens mij altijd lol :-)
12: (in mijn ogen 1 v/d beste foto's van het geheel)

13:

Jammer van de microfoon:
14:

Tja... natuurlijk erg overbelicht enzo. Is ook alleen meer proberen of je iets kunt maken van een eigenlijk mislukte foto. Er zijn zat betere profiel-foto's en dit was ook totaal niet de opzet... maar goed, deze dus:
15:

Bas was er ook:
16:

En in de toegift kijkt die Pascal weer een keer naar mij :-)
17:

Nogmaals. Mijn eerste keer, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden. En het was jammer dat we niet front-stage mochten blijven staan. Als een voordeel dat we weg moesten: geen foto's van de neusgaten van de Blof-leden:-)
meer foto's op mijn picasa-site: http://picasaweb.google.com/JvdBfotografie/HoutenXLFeest
edit: genummerd
[ Voor 14% gewijzigd door pCOW op 16-09-2008 14:45 ]
mijn signature is bewust leeg :-)
pCOW:
1-6 missen voor mij scherpte, compositie en moment zijn ook niet alles.
2-3 zijn dezelfde foto.
Ik vind je belichting/bewerking op de foto's van blof inconsequent.
compositie op 7 matig
8 leuke compositie, maar matig moment (bijna goed denk ik), die linker staat er zo niet leuk of rockend op.
9, compo ok, SAAAI moment, viesbah kleurtjes en belichting.
10: leuke foto, maar heeft meer nabewerking nodig, hij is nu wat wazig, wat helemaal niet hoeft.
11: best leuk.
12: acceptabel, niet meer.
13: leuk moment en compo, misschien iets meer de camera naar links mikken ik heb het idee dat de balans "off" is.
14: idd jammer van de microfoon, -> prullebak.
15: Je zei zelf al mislukte foto: waarom plaats je hem dan?
16: slechte kijkhoek voor Bad, compo en moment wel ok, maar de foto is niets.
17: deze foto is wat bewogen, wel leuk moment/compo.
Algemeen commentaar: wees kritischer in wat je plaatst, een kleine selectie van 4-5 van de beste platen zou een stuk beter overkomen dan zoveel matige platen ertussen. Bovendien dwingt streng selecteren je beter naar je foto's te kijken, probeer te bedenken waarom je een bepaalde foto kiest.
Overigens mag je ook best commentaar geven op anderen, daar leer je ook heel veel van.
Wat foto's van gisteren op ZXZW
1: Gronvold Duo

2: Sun Ra Arkestra

3: Sun Ra Arkestra

4: Sun Ra Arkestra

5: Sun Ra Arkestra

6: Shining
1-6 missen voor mij scherpte, compositie en moment zijn ook niet alles.
2-3 zijn dezelfde foto.
Ik vind je belichting/bewerking op de foto's van blof inconsequent.
compositie op 7 matig
8 leuke compositie, maar matig moment (bijna goed denk ik), die linker staat er zo niet leuk of rockend op.
9, compo ok, SAAAI moment, viesbah kleurtjes en belichting.
10: leuke foto, maar heeft meer nabewerking nodig, hij is nu wat wazig, wat helemaal niet hoeft.
11: best leuk.
12: acceptabel, niet meer.
13: leuk moment en compo, misschien iets meer de camera naar links mikken ik heb het idee dat de balans "off" is.
14: idd jammer van de microfoon, -> prullebak.
15: Je zei zelf al mislukte foto: waarom plaats je hem dan?
16: slechte kijkhoek voor Bad, compo en moment wel ok, maar de foto is niets.
17: deze foto is wat bewogen, wel leuk moment/compo.
Algemeen commentaar: wees kritischer in wat je plaatst, een kleine selectie van 4-5 van de beste platen zou een stuk beter overkomen dan zoveel matige platen ertussen. Bovendien dwingt streng selecteren je beter naar je foto's te kijken, probeer te bedenken waarom je een bepaalde foto kiest.
Overigens mag je ook best commentaar geven op anderen, daar leer je ook heel veel van.
Wat foto's van gisteren op ZXZW
1: Gronvold Duo

2: Sun Ra Arkestra

3: Sun Ra Arkestra

4: Sun Ra Arkestra

5: Sun Ra Arkestra

6: Shining

Vandaag (dinsdag) veel 8-bit shizzle van het label bleebstreet. Nogal moeilijk om de acts uit elkaar te houden aangezien dezelfde mensen het doen 
Kleine update dus:
q2_1:

q2_2:

q2_3:
Kleine update dus:
q2_1:

q2_2:

q2_3:

Nieuwe dag nieuwe update.
Deze keer de update van woensdag.
q3_1: Toy

q3_2: John Hegre
Deze keer de update van woensdag.
q3_1: Toy

q3_2: John Hegre

Dit topic is gesloten.
Let op:
Maak bij het posten van je foto's gebruik van de Check Images knop.
Dit voorkomt het continu verspringen van het topic.
Dank.
Maak bij het posten van je foto's gebruik van de Check Images knop.
Dit voorkomt het continu verspringen van het topic.
Dank.