Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Hier een (hele) kleine selectie. Basically de horizontale weggelaten voor hier, want ik ben te lui om twee sets verkleiningen te maken
1: New Pokerface

2: New Pokerface

3: Wake

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
@qadn: #2 misschien wat croppen? Wel erg veel zwart zo
Ik doe vaak het allemaal wat dichter erop, maar neit altijd

[ Voor 32% gewijzigd door qadn op 30-11-2007 14:55 ]

2. Finntroll.

3. Six Feet Under.

4. Six Feet Under.

5. Six Feet Under.

1

2

3

4

5

6

C&C uiteraard welkom, maar niet noodzakelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 29-02-2008 18:56 ]
Bericht hierboven
|>
Verwijderd
Denk dat ik het daarmee eens ben en er zitten twee heel veel op elkaar lijkende platen tussen. 't Liefste zou je die microfoonstandaard natuurlijk omzagen, maarjaSimon schreef op zondag 09 december 2007 @ 10:30:
Floor-is, wat recht toe/recht aan allemaal, je composities zijn nogal saai nu.. Je mag er wel een slag vanaf croppen, je hebt veel leeg zwart... Beetje jammer, belichting wel ok, niet erg spannend.. Je mag denk ik wel wat 'extremer', weet niet of je client dat wil, maar composities zijn nu nogal droog.
[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 09-12-2007 12:49 ]
Die LED-wall ging pas aan na iets van 45 minuten, daar mag ik dus officieel helemaal geen foto's van hebben, bovendien was het licht niet wit, maar paars en blauw. Het leek wit, maar dat was het niet, maakt het resultaat ook wat anders.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:18:
Floor-is, ik mag aannemen dat je nog meer foto's hebt. Ik weet namelijk zeker dat er veel meer uit te halen was dan de foto's hierboven (ik was er bij als 'publiek'). Er werden erg leuke dingen gedaan met de lichtinstallatie (grote M en de led wall) en die dingen zie ik nog niet goed terug in de foto's die hierboven staan. Ik weet wel bijna zeker dat er betere foto's in de rest van de shoot zitten, misschien kun je er nog een paar extra plaatsen?
We stonden heel dicht bij de artiesten, die geen monitoren op het podium hadden staan, waardoor ze echt dichtbij het publiek kwamen. Had daardoor eigenlijk een verkeerde lens bij me (24-70 ipv 16-35 die veel beter uit zou komen), dan kan je dus niet heel veel anders dan roeien met de riemen die je hebt en dat heb ik dan ook gedaan.
Aangaande Simon en neo's commentaar: ja ik had kunnen croppen, maar nee daar had ik en geen tijd voor en geen zin in.
Dadelijk naar een fashion-shoot, dus weer geen tijd; misschien ergens komende week, maar ik moet ook nog steeds een vlindertuin-shoot voor Artis uitzoeken...
Bericht hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 15-12-2007 02:48 ]
Bericht hierboven
Bericht hierboven
Ik ben nog op zoek naar een USB kabeltje voor de eerste serie foto's. Zodra ik die heb gevonden ga ik ook eens bewerken en wat online zetten
Dit is eigenlijk de enige foto die ook daadwerkelijk gelukt is

~Vampiria
Verwijderd
3e keer, een kleine selectie. Vind ze aardig gelukt, ik begin het een beetje door te krijgen.
Ze zijn allemaal gemaakt met de eos350d en 50mm lens want meer heb ik nog niet

Ik irriteer me aan die lamp, maar de foto is mooi

# 10

Even nummeren is handig en gebruikelijk btw
[ Voor 23% gewijzigd door Wortelsoep op 16-12-2007 20:33 ]
Verwijderd
Artifacts? Ben totaal niet bekend in de foto wereld, ik fotografeer ook zelden, ken het woord niet (via google kom ik op een strategisch gamerspel dat zul je wel niet bedoelen
Ze zijn automatisch geresized via imageshack
Verwijderd
Ik baal wel van het vele ruis, heel veel mooie 'scherpe' foto's worden daardoor een stuk minder bruikbaar.
Ik had de iso denk ik iets lager moeten zetten
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Maar is er ook nog inhoudelijk commentaar op de foto's te geven of alleen op mijn gebrek aan goed resizen hihi
Edit:
http://picasaweb.google.nl/clana1987/1512SitmBijIntwine
Selectie van overige bruikbare foto's van SitM
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 22:21 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik wilde niet flitsen, de belichting is er precies zo opgekomen als ik bedoeld had, alleen helaas veel ruis.
Die van floor-is zijn lekker maar zo te zien geflitst
En maar weer eens wat van mij:
1: No Polyester:
http://qadn.shorturl.nl/3.../NoPolyester%20%20002.jpg
2: the 101's

3: Silver Myst (Note: "Myst"? gah! het is mist, maargoed)

4: Silver Myst

5: Sean Walsch Band

6: Reckless

[ Voor 3% gewijzigd door qadn op 17-12-2007 10:43 ]
Intwine had behoorlijk wat eigenlijk licht meegenomen, waaronder 10 parren frontlicht, dus dat zal ook een groot verschil maken.Floor-is schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:40:
Dat was ook in de Meester in Almere of niet? Wel grappig hoe anders jouw foto's zijn qua licht dan de mijne terwijl het dezelfde locatie is, met hetzelfde licht.
Verwijderd

Verder stonden er van die lichtbundels die bij Intwine zelf heen en weer schenen maar bij SitM stil hingen wat af en toe irritante plekken opleverde zoals bij foto 4.
Maar de belichting was al met al wel beter dan de vorige 2 optredens.
Volgens mij heb ik ook t effect van inflitsen een beetje door, bij de soundcheck scheen er achter mij nog licht, die bij het openen van de deuren uit ging. De foto's van de soundcheck zien er beter en helderder uit.
Verder, echt op zoek naar een andere lens, maar welke? De drummer zit elk optreden te ver weg waardoor er zelden fotos van hem te maken zijn
1:

2:

Klein meisje, grote bas...
3:

Nou dat is een Hanenkam!!
Volledige serie online is hier te vinden: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20071214/
Optreden van intwine afgelopen zaterdag, met Snake in the Mailbox als local support. Waar Tatiiana dus ook bij aanwezig was
1:

2:

3:

Best veel geflitst trouwens. Volledige serie is hier te vinden: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20071215/
Verwijderd
Zo ik dacht al Wolf, waar blijf je met je foto's
Volgens mij heb je een aantal keer dezelfde momenten gepakt, maar je stond ook op een gegeven moment recht voor me
Poeh.. Toch wel een paar negatieve opmerkingen gehad op mn foto's, niet hier maar op een ander forum bijv.
Voor een derde keer fotograferen (dus niet alleen concerten) vind ik mijn foto's goed gelukt.. Nu nog met de opbouwende kritieken bijschaven.
Al krijg ik niet vaak de kans dit te doen, ik fotografeer alleen SitM

Deze beter?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 18:59 ]
Oke vooruit dan maar:Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:28:
Ik heb ze geresized tot max 600 (ze staan ook op een ander forum waarbij grotere simpelweg niet doorkomen) en de check-knop. Is blijkbaar niet helemaal goed gegaan..
Maar is er ook nog inhoudelijk commentaar op de foto's te geven of alleen op mijn gebrek aan goed resizen hihi
Over het algemeen> Zoals eerder genoemd: Misschien kan je iets kortere sluitertijden pakken, sommige stukken zijn erg overbelicht. Als je kortere sluitertijden pakt is het misschien wel donkerder, maar dat kan je dan weer terugpushen met lightroom e.d. en dan heb je misschien net zoveel ruis, maar ze zijn wel een stukje scherper
#1: Jammer dat de drummer verstopt is achter zijn drums, en je ook zijn gezicht niet ziet. Al weet ik dat het vaak ernstig moeilijk is om de drummer er fatsoenlijk op te krijgen, helemaal met brak licht.
#2: Deze zou ik iets krapper doen, de 2 spots rechtsboven zijn strak overbelicht, en leiden eigenlijk alleen maar af. Pose is mooi, gitarist gaat op in zijn instrument.
#3: Met de 50mm wide-open (1.8?) geschoten? Zo te zien was er hier genoeg licht, door de krappe DOF lijkt z'n hoofd onscherper dan zijn handen. Verder zou ik de gitaar er helemaal op zetten, ipv te 'onthoofden'
#4: De sfeer die de foto weergeeft qua toning/kleur is geweldig, alleen zou deze imho weer beter in portrait geschoten kunnen zijn (wat doet de beste meneer met zijn handen? Als ze er allebei op staan wordt dat een stuk duidelijker)
#5: Weer een gevalletje te krappe DOF vrees ik, micstand is scherp (gefocust in het midden?), gezicht minder scherp. Al was er zo te zien niet al teveel licht (timing!)
#6: Mooie pose, helaas zelfde verhaal als #5. Heb je handmatig gefocust, of de AF op center laten staan? Met het focuspunt op het gezicht (1/3e van boven) was ie super geweest.
#7: Ik weet niet wat het is, deze is net ff te krap, of net te ruim. Gezicht valt ook volledig weg in het donker (al kan Roger zn pet idd vaak tot over zn neus trekken)
#8: Weer een gevalletje 'portrait zou mooier zijn'
#9: Qua belichting zit je goed, echter zou ik 3 meter naar links gaan staan om te voorkomen dat zijn hand en mic zijn gezicht verstopt
#10: Magenta licht is een bitch
Ik hoop dat je mn kritieken niet al te negatief opvat, maar ik zie een hoop dingen waar ik zelf in het begin ook regelmatig tegenaan liep
Over het algeheel de volgende keer dus ietsje kortere sluitertijden pakken, een tikje nabewerken (imho kan je bij concertfotografie bijna niet zonder), en ik ben erg benieuwd naar je volgende shoot
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hehe, sorry dan maar. Het was ook best druk, dus ik had al moeite genoeg om de leuke plaatsjes te vinden. En tja, ik ben nu eenmaal de officiele fotograaf van de Meester, dus ik permiteer mij iets maar dan normaalVerwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:28:
Hehe gekke olmo.
Zo ik dacht al Wolf, waar blijf je met je foto's
Volgens mij heb je een aantal keer dezelfde momenten gepakt, maar je stond ook op een gegeven moment recht voor meIn de lens.
Poeh.. Toch wel een paar negatieve opmerkingen gehad op mn foto's, niet hier maar op een ander forum bijv.
Voor een derde keer fotograferen (dus niet alleen concerten) vind ik mijn foto's goed gelukt.. Nu nog met de opbouwende kritieken bijschaven.
Al krijg ik niet vaak de kans dit te doen, ik fotografeer alleen SitM
Heb je er trouwens van een foto van, dat ik voor je sta?
Wat je foto's betreft, je wilt niet weten hoe ik was tijdens mijn eerste paar keren met een concert/party, maar als je een beetje bladerd op mijn gallery dan kom je die foto's vanzelf wel tegen. Het enige wat ik er zo op kan zeggen, blijf oefenen, blijf het doen. En ga ook met je camera andere dingen fotograferen, zodat je het geval beter leert kennen. Voor de rest heb je de momentjes al, de compositie gaat ook goed. Let inderdaad op afgehakte instrumenten (doe ik zelf ook regelmatig), en voor de rest is het leren omgaan met het licht.
Of veel te duur spul kopen, en vanaf 15 meter een foto maken die gewoon goed is... * Wolfensteijn gluurt naar Floor-is
Verwijderd

Anyway, mooi shot te pakken

#2 - storen die drums ervoor? Ik vind het juist wel wat diepte geven, maar smaken verschillen?

#3 - panorama-crop, vond het moment van de drummer wel leuk

#4 - vierkante crop, wederom leuke drumface imo

#5 - grrr niet scherp

#7 - publiek, druk was het!

Oh ja, allen met een D50 + 50/1,8, laatste shot met Tokina 12-24. ISO 800 of 1600. Volgende keer ga ik bij de wat grotere optredens gewoon de 18-70 erop schroeven, heel stuk flexibeler en bij dergelijke bands is er toch wel aardig wat licht aanwezig, heb ik gemerkt.
Grotere versies op m'n Flickr
Ik denk dat ik het toch wel aardig goed door heb. Hoewel ik de serie van Spinvis toch iets minder vind, maar met mijn KM spul had ik er waarschijnlijk nog meer moeite mee gehad. Damn, wat wordt die band mager uitgelicht, voegt wel weer veel van de sfeer toejules schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:18:
Wolf, 't klinkt misschien cru, maar op "minder" spul kun je het veel beter leren dan op het "pro" spul. Op het duurdere spul heb je een woud aan opties waar je ook nog eerst mee moet leren om te gaan in iedere situatie.
Anyway, mooi shot te pakkenMooi je onderwerp met iemand op de achtergrond gecombineerd
De rest van de foto's van die avond.
Madd, voorprogramma van Spinvis
1:

2:

Spinvis
1:

2:

3:

4:

Beetje plastisch deze, maar ik je garanderen, komt door het licht
Gisteravond in de Panama te Amsterdam. De finale van de inholland popprijs, en een klein bandje uit Hilversum was er ook als wildcard. Purple Helmet, en ik heb gezegd dat ik wel wat live foto's ging maken.
1:

2:

3:

4:

Erg enthousiaste gasten, publiek moest wat wennen en wat een ruk licht in die tent zeg.
[ Voor 53% gewijzigd door Wolfensteijn op 10-01-2008 18:32 ]
11-01-08 Epica in Patronaat, Haarlem.

http://i3.photobucket.com...r0r/Fotootjes/Epica01.jpg

http://i3.photobucket.com...r0r/Fotootjes/Epica02.jpg

http://i3.photobucket.com...r0r/Fotootjes/Epica03.jpg
~Vampiria
Hele set staat hier.

Vampira: net belicht, scherpte is ook netjes. Maar de compositie en het moment mis ik.
En nu nog wat van mij, van gister
The Hot Stewards
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

Klopt het dat er iets van noiseninja ofzo overheen is gegaan? (gewoon ter info, want het doet iig alleen maar goeds aan de fotos!!!)
Ik had al in het partytopic gereageerd, maar ik ben dus beginnend en mag aftrappen morgen in Paradiso met de cd-release van Rattlesnake Shake! (erg goede band!!)
Meer mensen van hier die daar foto's gaan maken?
@Samo: kom jij daar vaker?
Commentaar is zeker welkom, wel graag commentaar waar ik mee verder kan, afzeiken is altijd makkelijk! thx
Eigen commentaar: ik had ze al geresized voor ze op Flickr gingen, maar ik heb nog geen pro account dus alles is max 1024px, en daardoor zijn alle tags nu lelijk... Iemand nog tips om makkelijk tags te maken, die zich aan iedere dpi en resolutie aanpast en altijd relatief even groot is en in dezelfde hoek staat?

Fijn, ik bekijk ze net in Firefox, maar dan zijn zo ongeveer alle kleuren weg... ook nog een fijn hoofdstuk om te bestuderen, kleurbeheer (Safari kan namelijk wel ICC profielen lezen)... opgelost inmiddels, met een altijd fijne omweg.. hoe pakken jullie dit aan?
[ Voor 24% gewijzigd door MellyVille1 op 23-01-2008 13:40 ]
Even stuk voor stuk langs:
1: compo is lekker, probeer wel allebei de handen van de gitarist erop te hebben. Het moment is een stuk minder, die persoon links staat met zijn rug naar de camera terwijl hij wel belangrijk is in de foto!
2: EEEW wat een vieze kleur.
3: Lekker, misschien iets minder centraal (dan rechts ruimte, daar kijkt hij naar)
4: Meh, te centraal, gezicht niet zichtbaar, doet het hem niet voor mij.
5: Mis de tweede hand, weinig bijzonders.
6; Leuke pose zanger (moment goed!) maar waar kijk hij naar? ik zou hem desnoods helemaal aan de rand rechts plaatsen.
7: \m/ maar weer die missende hand.
8: leuk! anders! jammer dat het publiek met de gitarist bezig is. als ze met de zanger bezig waren zas hij erg fijn geweest.
9: Wat druk, wel lekkere sfeerimpressie.
10: geil! mooi! meer hiervan graag
Als kleurprofiel kiezen voor sRGB, de meeste (?) browsers ondersteunen enkel dit formaat.MellyVille1 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:31:Fijn, ik bekijk ze net in Firefox, maar dan zijn zo ongeveer alle kleuren weg... ook nog een fijn hoofdstuk om te bestuderen, kleurbeheer (Safari kan namelijk wel ICC profielen lezen)... opgelost inmiddels, met een altijd fijne omweg.. hoe pakken jullie dit aan?
This footer is intentionally left blank
#2 lekker kleurtje he
Het is een leuke set, ik kan denk ik wel raden wat voor muziek het is en dat vind ik belangrijk. Best heftig volgens mij.
#1 Leuk, maar net niet leuk genoeg. De achtergrond stoort of is onduidelijk en de persoon staat er niet helemaal op. Afhakken op gewrichten is sowiezo storend geloof ik. Verder staat de zanger er redelijk rustig, bijna sereen, maar is de achtergrond erg druk. Beetje vreemde foto dus.
#2 Wat qadn ook al zei, groen is hier een beetje vreemd. Wel leuke belichting, beetje spooky. Ondanks vreemd mag ik deze foto wel.
#3 Leuk gekaderd, leuke expressie, bevalt me wel.
#4 Als je deze foto in landscape had kunnen nemen, had je er misschien op kunnen letten dat de vlag 'RattleSnake Shake' in beeld was. Dat waardeert een band volgens mij wel en maakt die foto iets bruikbaarder.
#5 Beetje vreemd, rechterhand van de bassist ontbreekt, en de relatie tussen voor- en achtergrond is een beetje vreemd. Het stoort me wat. Niet slecht, maar kijkt ook niet helemaal lekker weg.
#6 Leuke pose, leuk die danseres erbij, maar de ketting/microfoonstandaard stoort een beetje. Als je een paar stappen naar links had kunnen zetten had het beter geweest denk ik.
#7 Leuk beeld, vlag erbij, dynamiek op de achtergrond.
#8 Het 'snapshot-gehalte' van deze foto bevalt me wel. Goed contrast en leuke spanning. Mooie foto.
#9 Ook een mooi shot, lekkere aktie.
#10 Is me iets te donker en iets te bewogen. Ik zie heel veel maar niks echt duidelijk dat interessant is. De sfeer ontbreekt een beetje.
Als ik al het gekregen commentaar zo lees kan ik weinig anders dan het ermee eens zijn. Er zijn idd nog veel meer dingen waar ik rekening mee moet houden, en dan vooral met de compositie!
a.s. zondag is de presentatie van hun videoclip (als het goed is vanaf dan ook op tv), eens kijken of ik dan iets met de tips gedaan heb
[ Voor 4% gewijzigd door MellyVille1 op 25-01-2008 12:05 ]

#3 kuttige standaard..

#4 zonder standaard, maar dan met balk uit hoofd

MellyVille1, ik mis de dynamiek in je platen, ik vind ze wat recht toe/recht aan.
|>
#3 vind ik wel leuk.
Ik vraag me ook af waarom alles opeens scheef moet? Is dat ruich dynamisch ofzo?
|>
Dingen die ik had kunnen verbeteren? Ja , dat is eigenlijk ook niet te zeggen... gewoon blijven oefenen
[ Voor 10% gewijzigd door MellyVille1 op 31-01-2008 21:05 ]
Met de beweging meegaan.qadn schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:58:
Ik vraag me ook af waarom alles opeens scheef moet? Is dat ruich dynamisch ofzo?

Of de artiest beeldvullend kadreren. Als ik deze foto recht getrokken had, dan had ik veel monitors en mogelijk zelfs de spots/plafond erop gezet.

Oefenen, tips toepassen, dingen uitproberen, conclusies trekken en verder oefenen.MellyVille1 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:03:
Dingen die ik had kunnen verbeteren? Ja , dat is eigenlijk ook niet te zeggen... gewoon blijven oefenen
De sfeer van een bepaald optreden registreren zodat het publiek die een bepaalde sfeer meegemaakt had, op de foto's de sfeer terug voelt. En degenen die het optreden gemist hebben, kunnen op de foto's zien wat ze gemist hadden. Het is vrij moeilijk te verwoorden of uit te leggen hoe je band x of band y op de foto moet zetten.
Je zal merken dat een bepaalde band een bepaalde huisstijl, sound,... heeft. Doro zou ik anders dan bv My Dying Bride (heerlijk donker zowel in muziek als in podiumverlichting, de zanger staat bijna continue op punt om mentaal in te zinken) willen vastleggen. Kleurtemperatuur compenseren, deels kan je afvragen hoeveel kelvin het podiumverlichting gaf, deels "Welk kleur had het licht echt gehad?" en deels afvragen welke kleuren bij welke band past. Bakken ruis kan ruig zijn (doel) en dat past op bv Milk Inc. foto's niet echt (noodzakelijk kwaad). Compositie, foto's selecteren,...
Veel vragen en weinig kant-en-klare antwoorden, het is eerder een zoektocht.
In maart of april start mijn concertseizoen terug. Dan ga ik de histogram van mijn camera eens leren gebruiken. Het balans zoeken tussen sluitertijd kort houden en scherptediepte voldoende groot houden. Op voorhand de muziek beluisteren om te weten wat ze spelen en afvragen hoe ik bepaalde bands wil voorstellen.

Je zei wel van 'Ik ben Willem van GoT' en toen dacht ik 'welke Willem, dat zal ik hem maar niet vragen... Vast lullig' ... willem169 was je iig niet
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat die headbangert zo anders belicht is. Het is niet erg dat dit van de zijkant is, maar hij mist die rode gloed zegmaar.
Zit met smacht te wachten op spul van samo moet ik zeggen, ben erg benieuwd.
Hier vier van mij, onbewerkt enzo, want daar ben ik nog niet aan toegekomen

Zanger van -in mijn ogen- niet zo heel goed bandje

Headbangert:

Zanger van erg tof bandje (voor Metal-herrie dan), mijn absolute favoriet van de avond bovendien:

Def P in actie, moet ik eigenlijk nog wel flink bewerken...

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 04-02-2008 15:29 ]
Bericht hierboven
ik vind je headbangert cool
Floor-is: leuke foto's (alleen 1ste werkt niet). Lekker dynamisch. Van het weekend had ik een benefiet-sport-actie te fotograferen, dus (*) had nog geen tijd foto's hier te zetten, maar nu zit ik op werk dus here we go...
#1 Schreeuwert (Die neus links ben ik

#2 Een stukje acoustisch

#3 Kijk, een Floor-is

#4 Stoerrrrrr

#5 Weer zo'n schreeuwlelijk

#6 Osdorp Posse-er

#7 En de Modder-boerende def p natuurlijk

En, floor-is, was het het wachten waard?
1#

2#

3#

4#

5#Head banging!

Denk doe eens zwart wit aangezien iedereen de kleurtjes doet hier.
de rest is hier te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door Blerf op 05-02-2008 18:39 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

1.

2.

3.

4.

5. (Afwijkende witbalans)

6.

Hmjah, zoals ik al zei: niet helemaal tevreden.
[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 06-02-2008 22:52 ]
Bericht hierboven
Je hebt wel gelijk, dat podium is ook veel te hoog, ik ken geen enkele andere zaal met een dergelijk hoog podium. Misschien de HMH, maar die zal is dan ook vele malen groter dan de Meester.
Volgende week zaterdag weer eens schieten, Ape Dirt, ben benieuwd
|>
Vanaf de verhoging bij techniek kom ik eigenlijk net niet dichtbij genoeg met de 70-200, dat naast het feit dat men die foto's niet heeft uitgezocht. (Ik heb het aan Wesley en Jorrit gelaten om de foto's uit te zoeken.)Wolfensteijn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 06:49:
70-200/2.8 erop, en schieten vanaf de techniek verhoging? Of kom je dan toch niet dichtbij genoeg?
Je hebt wel gelijk, dat podium is ook veel te hoog, ik ken geen enkele andere zaal met een dergelijk hoog podium. Misschien de HMH, maar die zal is dan ook vele malen groter dan de Meester.
Volgende week zaterdag weer eens schieten, Ape Dirt, ben benieuwd
Er is geen vast podium in de HMH en in concertzalen is het podium over het algemeen een stuk hoger dan in de kleinere zaaltjes. In de P60 bijvoorbeeld is het misschien 85-90cm hoog, een stuk beter imho.
Ik moet euh.. De Opposites als eerste weer doen in de Meester. Als het goed is ook nog op paaspop een beetje foto's knallen en verder is het relatief rustig eigenlijk.
Bericht hierboven
Daarom zoek ik altijd zelf mijn foto's uit. Behalve uiteraard als de band zegt dat zij de laatste zeggenschap er over willen hebbenFloor-is schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:08:
[...]
Vanaf de verhoging bij techniek kom ik eigenlijk net niet dichtbij genoeg met de 70-200, dat naast het feit dat men die foto's niet heeft uitgezocht. (Ik heb het aan Wesley en Jorrit gelaten om de foto's uit te zoeken.)
Er is geen vast podium in de HMH en in concertzalen is het podium over het algemeen een stuk hoger dan in de kleinere zaaltjes. In de P60 bijvoorbeeld is het misschien 85-90cm hoog, een stuk beter imho.
Ik moet euh.. De Opposites als eerste weer doen in de Meester. Als het goed is ook nog op paaspop een beetje foto's knallen en verder is het relatief rustig eigenlijk.
Podium in P60 heeft inderdaad een prima hoogte, en ook een heerlijk balkon waar vanaf je de drummer erg mooi neer kan zetten
Met pasen lopen ik hier in Hilversum rond op festival van podium de Vorstin. Misschien zelfs nog ergens anders, maar dat is geen concert. Voor de rest zie ik het wel. Ben jij er de 23ste bij, met club3voor12?
Het podium in P60 is precies 1 meter (net zo hoog als een prak op meterpoten iig), en idd erg fijn om mee te werken.. komende donderdag Voicst, en in april Vive la Fete

Vrijdag 8-2-2008, Hans Dulfer in het kasteel met Driftkikker als voorprogramma.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
ik vind 9 geniaal kwa licht val op de bass. Jammer alleen dat zijn gezicht niet ook nog wat scherper is verder heerlijke plaat.
Nou 3tal van me maandag avond municipalwast in 013. Dit was een hardcore concert dus ging er erg erg hard aan toe. Voor aan staan was geen optie dus was podium kruipen.. pit door worstellen etc etc...
nou ja C voor u zelf
1.

2.

3.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
#9 van magic vind ik die spot ook lekker doorkomen. Compositie verder vind ik als je er langer naar kijkt toch wat suffiger.
Tnx man. Ja de band zijn vrienden dus dat maakt het een stuk makelijkerjules schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:22:
lol, onstage gaan staan... Bij een band zal ik het niet snel doen, behalve dan wellicht in jouw situatie, mits de band het niet irritant vind. Resultaat mag er zeker zijn martijn
#9 van magic vind ik die spot ook lekker doorkomen. Compositie verder vind ik als je er langer naar kijkt toch wat suffiger.
1:

2:

Eind vorige maand Korn weer eens gedaan in HMH:
3:

I intend to live forever - so far, so good.
@Marty26: Lekkere set dude! #1 is gewoon erg lekker, fijne interactie, lekker druk. Fijn dus
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07:

08:

09:

10:

11:

12:

Zitten wel leuke momenten tussen die je gepakt hebt, maar de A700 is een redelijke nieuwe camera en ik een tweaker en dus ben ik dan weer nieuwsgierig naar de iso waardes in deze shots...want de ruis is iig duidelijk dan mijn iso3200 shots.Wolfensteijn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:31:
Van mijn hand dan ook maar weer eens wat concert plaatjes. Ape Dirt met The Viktors en GOTV als support. In Almere, podium de Meester. Voor het eerst echt geschoten met een Sony a700. Toch wel wennen met zo'n nieuwe camera. En een 80-200/2.8 is ook wel erg fijn
Ik ben er niet ontevreden over, maar het is wel wennen. Iets waar ik dus aan moet denken als ik inderdaad voor een a700 ga sparen
Composities en belichting zien er lekker uit! #3 wellicht op een vaag moment geschoten. Hij kijkt beetje verdwaast voor zich uit. Oogcontact geeft vaak een extra dimensie aan je foto, maar dan wel met een leuker gezichtBuzzin Hornet schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:35:
Gisteren Megadeth in Pardiso:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Eind vorige maand Korn weer eens gedaan in HMH:
3:
[afbeelding]
@Wolf, ik zie dat je in deze set weer een stuk verder gegroeid bent. Composities zien er in mijn ogen een stuk beter uit. Het oogcontact van #1 is grappig, kijkt nog een tikkie verdwaast, maar ziet er in mijn ogen beter uit dan bij #3 van je voorganger. #4 rechter persoon is overbelicht, jammer. Over bijna de gehele set is aardig wat ruis te bekennen. Ik zou toch ff proberen wat antiruis software hier mee kan doen en een volgende keer de iso wat minder hoog schroeven of achteraf wat minder pushen.
Nog een plaatje van mijn hand;

R.O.O.O.M eind december in de Paap in Den Haag.
@Jules: Leuke foto, cool moment.
Ook laatst in Paradiso nog wat fototjes geschoten bij Sellaband. Daar was t eens de bedoeling dat men foto's nam. Wel jammer van al het rode stage-licht.

1is echt
Vorig weekend, Tico*Verde als voorprogramma bij Leaf in Almere. Ik blijf erbij, zo'm hoog podium kan niet gezond zijn voor een zaaltje van 200 man...
Daarnaast zijn deze platen dus geschoten met de 7D. Welk soort foto's heeft de voorkeur hier? a700 shots, of Dynax 7D shots?
01:

02:

03:

04:

05:

06:

Volledige serie is hier te vinden: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20080223/
En dan gisteravond. Optreden van The Freaking Hotdox en Sickboy in oefenruimte Jono's te Hilversum. Meest kleine ruimte waar ik ooit heb gestaan, met ook ontzettend slecht licht. Eén oranje lamp (niet eens een spot) noem ik geen licht. Dus maar wat met mijn flitser lopen oefenen.
07:

08:

09:

10:

11:

12:

Volledige serie is hier te vinden: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20080301/
Ik vind de oefenruimte serie als foto's individueel niet zo sterk maar het is tenminste wel ruig.
Nog wat van mij van afgelopen vrijdag. Er was een avondje met meerdere bandjes maar het merendeel was inspiratieloos, zoutzakkerig en zaaaaaai.
Alleen de "good luck charms" wisten te boeien en uitstraling te hebben, dus dan ook maar eens hier wat foto's ervan
Voor de recenties van deze (en de andere bandjes) kan je hier kijken: http://3voor12lokaal.vpro...gazines=26396&news=927284
1:

2:

3:

4:

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wolfensteijn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:31:
Voor het eerst echt geschoten met een Sony a700.
De lichtmeter van de A700 is volgens mij iets terughoudender dan die van een 7D.Wolfensteijn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:06:
Alles is geschoten op ISO 3200. En de meeste zijn dan in LR nog iets omhoog getrokken met of de Exposure, of de Fill Light slider. Zelf weet ik nog niet helemaal wat ik er van moet denken, ik ben de ruis van mijn 6MP CCD sensor gewend, zo'n 12MP CMOS doet hele andere dingen met ruis, en deze sensor al helemaal vanwege stukje NR wat al in de A/D convertor op de sensor gebeurt.
Je kan (altijd en al helemaal met de A700) beter iets over belichten (heb ik gemerkt): dat ding heeft veel highlight DR en reageert op hoge iso waarden slecht op het achteraf pushen/ophalen van schaduwen.
Ander vraagje welke raw convertor? Adobe moet zich namelijk in een hoekje gaan zitten schamen dat ze nog steeds geen fatsoenlijke raw converter hebben voor de A700 (en volgens mij ook voor de Nikon D300).
(is een A200 met grip niks voor je?
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Reden waarom ik niet snel de eerste wil zijn met dingen. Zie de mark III vorig jaar met z'n focus probs, of dit soort geëikel dat je favo RAW progsel (LR) je body niet ondersteund. Nikon's tools zijn echt gruwelijk traag. Daarnaast willen ze ook nog eens frequent crashen...martijn_tje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:12:
Ander vraagje welke raw convertor? Adobe moet zich namelijk in een hoekje gaan zitten schamen dat ze nog steeds geen fatsoenlijke raw converter hebben voor de A700 (en volgens mij ook voor de Nikon D300).
(is een A200 met grip niks voor je?: geen geëtter met met raw converters en een fijner AA filter)
Klopt. Iemand hield heel erg van zijn groene stage-lightsThunderNet schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:07:
Wel heeeeeeel erg groen.

Met de 7D schiet ik regelmatig op +1/3ev, op de a700 zou ik zo niet meer weten wat ik heb gedaan. RAW converter was dus LR, qua totaal pakket bevalt die erg goed. En C1 v4 ondersteund geen cRAW bestanden. Een volgende keer als ik de a700 leen ga ik gewone RAWs schieten, en dan kijken wat C1 ervan weet te maken.martijn_tje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:12:
[...]
[...]
De lichtmeter van de A700 is volgens mij iets terughoudender dan die van een 7D.
Je kan (altijd en al helemaal met de A700) beter iets over belichten (heb ik gemerkt): dat ding heeft veel highlight DR en reageert op hoge iso waarden slecht op het achteraf pushen/ophalen van schaduwen.
(is een A200 met grip niks voor je?: geen geëtter met met raw converters en een fijner AA filter)
De a200 zonder grip is echt helemaal niets, nog minder prettig dan de dynax 5D, met grip zal het vast beter zijn, maar qua functies ben ik erg blij met mijn 7D. Dus ik wacht wel af wat er allemaal gaat gebeuren, en in de tussentijd haal ik een tamron 17-50/2.8 en een Sigma/Tamron 70-200/2.8. Als ik ooit eens die pot met goud vind stap ik wel over naar Canon.
Ontopic: Ik ga binnekort naar een concert in de Melkweg, en zou daar graag met mijn "nieuwe" dSLR wat foto's willen maken van het concert. Ik heb op de website van de Melkweg gekeken maar hier kan ik niets vinden over regels met betrekking tot het maken van fotos tijdens een concert. Nu heb ik uit de vele verhalen begrepen dat dit vaak niet is toegestaan, maar hoe kan het dan dat ik alsnog hier op tweakers veel fotos zie die genomen zijn met een dSLR? Is het mogelijk een soort "vergunning" aan te vragen? Of welke manier is er wel mogelijk?
Dit topic is gesloten.
Maak bij het posten van je foto's gebruik van de Check Images knop.
Dit voorkomt het continu verspringen van het topic.
Dank.