Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.317 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bijvoorbeeld de

SONY Home Cinema set HT-DDW870

Voor rond de 300 Euro te koop. 700 watt RMS vermogen, tuner erbij met FM radio etc, meerdere digitale ingangen... Waarom idd eigenlijk een Logitech computerset speakers, neem aan dat dit ook perfect geluid kan geven of is er iemand die hier anders over denkt?

Ben benieuwd naar de discussie hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen fan van een home-cinema set
Liever losse componenten voor mij

Dat komt vooral door een miskoop met een ventilator die herrie maakte.
Nu heb ik een Sony DBA900 + JBL set uit een opruiming

Maar ik ben bang dat dit off-topic en pijnlijk voor de logitech aanbidders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:46:
Ik ben geen fan van een home-cinema set
Liever losse componenten voor mij

Dat komt vooral door een miskoop met een ventilator die herrie maakte.
Nu heb ik een Sony DBA900 + JBL set uit een opruiming

Maar ik ben bang dat dit off-topic en pijnlijk voor de logitech aanbidders is.
Waar gekocht en wat moge dat grapje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er veel mensen zijn die problemen hebben met een gebrom bij hun Z-5500 setje.

Ikzelf heb al ongeveer een jaar een Z-2200 setje en eerlijk gezegd is hij echt wel goed was het niet van dat gebrom. En ik heb het hier niet over een licht gebrom, het is echt of het buiten aan het donderen is :(

Groot probleem is dat het niet constant is. Eerst 3 maanden speelde hij zeer goed dan kwam het gebrom. Het is echt onvoorspelbaar wanneer het gebeurd, ene dag niks andere dag wel. Dan soms een week heel erg dan weer een maand goed. Als ik de stekker uittrek voor enkele uren is het gebrom dan weer enkele uren weg.

Ik heb al bijna alles geprobeerd. Andere PC, geluidskaart, stopcontact,... Overal hetzelfde gebrom. Het probleem ligt volgens mij bij de subwoofer zelf. Zelf als hij niet aan de pc is aangesloten enkel in het stopcontact heb ik dat oorverdovende gebrom. En als dat nog niet genoeg is komt er ook nog eens af & toe een soort krakend geluid uit m'n linkerbox. Dit komt gelukkig veel minder voor dan dat gebrom.

Ik heb ze teruggedragen naar de winkel waar ze 2 weken hebben staan spelen daar hoorden ze niks dus kreeg ik mijn speakers terug mee naar huis (en de winkel is nie echt bij de deur :X) Ik heb ze zelf het gebrom laten horen door de telefoon, volgens hen ligt het probleem geheel bij mij.

Light het probleem nu echt bij mij of zijn die boxen gewoon ****ed up :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de set bij die winkel niet bromde, lijkt het me inderdaad aan jou te liggen... Is de set op een geaard stopcontact aangesloten? En helpt het als je de set 's nachts uit zet (dus ook op de subwoofer de knop omzet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het stopcontact is geaard en meestal ligt de power 's nachts af met de powerbutton. De knop achteraan de sub iedere keer afleggen lijkt mij wat omslachtig.

Ik heb de boxen ook uitgetest bij mijn nonkel en daar precies hetzelfde probleem, daarom twijfel ik of het probleem wel bij mij ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:00:
Als de set bij die winkel niet bromde, lijkt het me inderdaad aan jou te liggen... Is de set op een geaard stopcontact aangesloten? En helpt het als je de set 's nachts uit zet (dus ook op de subwoofer de knop omzet)?
Waarom roepen zo veel mensen bij ieder probleem dat je een geaard stopcontact moet gebruiken ??
Aan de meeste apparaten zit niet eens een stekker aan met randaarde
En zit er een brom in jouw TV of receiver als je 'm aansluit zonder randaarde ?

Goeie tip hoor verder, gebruik een stopcontact met randaarde en alle problemen verdwijnen.
Daarnaast moet de set op een antistatische mat staan en voor je de afstandbediening pakt moet je eerst de kachel even aanraken. En vergeet vooral niet aansluitsnoeren te gebruiken met vergulde pluggen. Anders vraag je natuurlijk om problemen.

Maargoed de stekker van de pod lijkt een zwakke plek te zijn bij Logitech
Maar ik kon uren rommelen zonder de brom kwijt te raken.

Heb je de bron ook als je een andere geluidsbron gebruikt
Probeer eens alles af te koppelen en alleen een MP3 speler aan te sluiten
Je kan een aardlus (jaja) hebben tussen de speakerset en je PC

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
LOGITECH IN GEBREKE
Iedereen die last heeft van ploppen bij de Z-5500, lees dan ff door. Voor diegenen die er last van hebben, hier even kort wat technische info over de ploppen.

TECHNISCH
De ploppen/knallen worden volgens Logitech veroorzaakt door dipjes in het elektriciteitsnet, dit werd me verteld door hun technische dienst. Nu is de sterkte van deze ploppen inderdaad afhankelijk van het elektriciteitsnet dat gebruikt wordt; zo zullen slechte elektriciteitsnetten enorme knallen opleveren, waarnaast dit op betere netten nauwelijks merkbaar is - maar het gebeurt altijd.

DE CLAIM EN DE HET GEBREK
De foute claim die Logitech hierover doet vind je bij de manual van de set, op een los velletje. Het heet Declaration of Conformity. Hierin staat dat de test volgens vastgelegde Europese richtlijnen niet gevoelig is voor dipjes in het elektriciteitsnet. Het briefje is vervolgens ondertekend Philippe Vulliens, Compliance Director.
Dit is feitelijk gezien gewoon een fout. Een afbeelding van deze verklaring is hier te vinden:
http://fotohok.nl/IMG_6777Web.jpg.
Hiermee is Logitech in gebreke. Ik heb dit na overleg met een rechtdeskundige kunnen vaststellen.
Aangezien er zoveel mensen last van hebben, lijkt het me goed om actie te ondernemen. Je zou niet naar andere middelen hoeven te grijpen als je denkt dat je een goede set koopt. Dit is fout van Logitech, en dit gaat iedere dag gewoon verder omdat de foutieve sets gewoon verkocht blijven worden.

WAT KUN JE DOEN
Er komt heus niet zoiets als een rechtszaak bij kijken. Het enige wat ik van jullie hoop te krijgen, is jullie steun. De bedoeling is dat Logitech beseft dat het vertrouwen in een grote groep van consumenten is geschaad, en dat deze groep bereid is dat naar buiten te brengen. Zo voorkom je dat nog meer mensen gedupeerd worden door de misleiding. Dit kan de verkoopcijfers van geluidssets behoorlijk negatief beïnvloeden, en dit is voor hun dan ook een stimulans om dit netjes af te handelen.
Om jullie steun publiekelijk te krijgen, moet er een soort van petitie gaan draaien, het liefst op internet natuurlijk. Maar ik ben zelf niet handig genoeg met HTML/PHP/MySQL om dit te doen. Het makkelijkste is een aparte website denk ik, maar misschien is er ook een gedupeerde moderator of een andere moderator van tweakers.net die hier een aparte topic voor zou willen openen? Dan hoeft dit edele topic verder niet vervuild te worden met zoiets als een petitie.

Jullie steunbetuiging is natuurlijk eenmalig en kost hooguit een paar seconden om te typen en kan dan verder door mij en/of anderen gebruikt worden om aan Logitech te laten zien dat het niet een eenmansclubje is.
Logitech zou bijvoorbeeld iedereen een fatsoenlijke UPS kunnen toesturen, die welgetest en al de ploppen tegenhoudt. Of ze verbeteren de Z-5500, zodat deze vrij van ploppen blijft.
Dit zijn een paar mogelijkheden, niet alles is te voorzien dus het wordt gedeeltelijk ook kijken waar het naartoe gaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het opzetten van een petitie of iets dergelijks. Misschien een domein kopen voor een half jaar, voor een eurootje per maand.

EDIT: Logitech is niet overtreding, maar in gebreke. Het woord overtreding neem ik volledig terug.

[ Voor 9% gewijzigd door LiMbO83 op 30-11-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Ah eindelijk iemand die wat wil ondernemen, ikzelf heb nu zo'n 10 weken lopen testen met alles van ups-en tot ferrietringen tot trafo's. Niks werkte en zoals jij ook zegt mag het geowon niet gebeuren het is zelfs wetsovertreding .

Een petitie zou een goed idee zijn alleen dan moet je echt veel man hebben, zeg 250 als begin doel?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Venxir schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:56:
Ah eindelijk iemand die wat wil ondernemen, ikzelf heb nu zo'n 10 weken lopen testen met alles van ups-en tot ferrietringen tot trafo's. Niks werkte en zoals jij ook zegt mag het geowon niet gebeuren het is zelfs wetsovertreding .

Een petitie zou een goed idee zijn alleen dan moet je echt veel man hebben, zeg 250 als begin doel?
Maakt niet uit, iedereen op dit forum in ieder geval. Ook mensen die hier achter staan of dit hebben ervaren bij andere mensen zijn natuurlijk welkom om te tekenen; een petitie is niet meer dan een medebetuiging. Om te vinden dat Logitech in gebreke is hoef je niet per se eigenaar te zijn van de Z-5500.

EDIT: Overtreding is in gebreke.

[ Voor 5% gewijzigd door LiMbO83 op 29-11-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:33:
LOGITECH OVERTREEDT DE WET
Iedereen die last heeft van ploppen bij de Z-5500, lees dan ff door. Voor diegenen die er last van hebben, hier even kort wat technische info over de ploppen.

TECHNISCH
De ploppen/knallen worden volgens Logitech veroorzaakt door dipjes in het elektriciteitsnet, dit werd me verteld door hun technische dienst. Nu is de sterkte van deze ploppen inderdaad afhankelijk van het elektriciteitsnet dat gebruikt wordt; zo zullen slechte elektriciteitsnetten enorme knallen opleveren, waarnaast dit op betere netten nauwelijks merkbaar is - maar het gebeurt altijd.

DE CLAIM EN DE OVERTREDING
De foute claim die Logitech hierover doet vind je bij de manual van de set, op een los velletje. Het heet Declaration of Conformity. Hierin staat dat de test volgens vastgelegde Europese richtlijnen niet gevoelig is voor dipjes in het elektriciteitsnet. Het briefje is vervolgens ondertekend Philippe Vulliens, Compliance Director.
Dit is feitelijk gezien gewoon een overtreding. Een afbeelding van deze verklaring is hier te vinden:
http://fotohok.nl/IMG_6777Web.jpg.
Hiermee overtreedt Logitech de wet. Ik heb dit na overleg met een rechtdeskundige kunnen vaststellen.
Aangezien er zoveel mensen last van hebben, lijkt het me goed om actie te ondernemen. Je zou niet naar andere middelen hoeven te grijpen als je denkt dat je een goede set koopt. Dit is misleiding van Logitech, en dit gaat iedere dag gewoon verder omdat de foutieve sets gewoon verkocht blijven worden.

WAT KUN JE DOEN
Er komt heus niet zoiets als een rechtszaak bij kijken. Het enige wat ik van jullie hoop te krijgen, is jullie steun. De bedoeling is dat Logitech beseft dat het vertrouwen in een grote groep van consumenten is geschaad, en dat deze groep bereid is dat naar buiten te brengen. Zo voorkom je dat nog meer mensen gedupeerd worden door de misleiding. Dit kan de verkoopcijfers van geluidssets behoorlijk negatief beïnvloeden, en dit is voor hun dan ook een stimulans om dit netjes af te handelen.
Om jullie steun publiekelijk te krijgen, moet er een soort van petitie gaan draaien, het liefst op internet natuurlijk. Maar ik ben zelf niet handig genoeg met HTML/PHP/MySQL om dit te doen. Het makkelijkste is een aparte website denk ik, maar misschien is er ook een gedupeerde moderator of een andere moderator van tweakers.net die hier een aparte topic voor zou willen openen? Dan hoeft dit edele topic verder niet vervuild te worden met zoiets als een petitie.

Jullie steunbetuiging is natuurlijk eenmalig en kost hooguit een paar seconden om te typen en kan dan verder door mij en/of anderen gebruikt worden om aan Logitech te laten zien dat het niet een eenmansclubje is.
Logitech zou bijvoorbeeld iedereen een fatsoenlijke UPS kunnen toesturen, die welgetest en al de ploppen tegenhoudt. Of ze verbeteren de Z-5500, zodat deze vrij van ploppen blijft.
Dit zijn een paar mogelijkheden, niet alles is te voorzien dus het wordt gedeeltelijk ook kijken waar het naartoe gaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het opzetten van een petitie of iets dergelijks. Misschien een domein kopen voor een half jaar, voor een eurootje per maand.
Ondanks dat ik je actie van harte ondersteunt, betwijfel ik de hardheid van je zaak.

Vragen die bij mij opkomen zijn nl.

1. Op de verklaring zegt Logitech het apparaat onderworpen te hebben aan een aantal Europese tests. Ze verklaren geenzins dat de Z-5500 in elke omstandigheid niet gevoelig zal zijn voor mogelijk dipjes in het electriciteitsnet.

Ze geven aan dat het setje getest is op basis van de vastgestelde richtlijnen voor een test, welke zullen voldoen aan specifieke terugval in electriciteit (die je niet kunt afleiden uit dit document), de lengte van deze terugval, de omstandigheden hoe het apparaat aan het electriciteitsnet verbonden zit en hoe de kwaliteit is van het electriciteitsnet zelf.

Logitech overtreedt dus niet automatisch de wet. Daarnaast, indien men dit certificaat wel zou hebben afgegeven maar in soortgelijke testomgeving zou blijken dat het setje er niet aan zou voldoen, overtreedt men niet de wet, maar heeft men een ondeugelijk apparaat met certificaat geleverd. Echter, ten tijde van de eigen test kan het wel boven de waarden zijn bevonden, dan wel kan er een set tussendoor zijn geglipt. Men overtreedt dus niet standaard de wet, men heeft wel de verplichting om aangaande de overeenkomst van koop je een vervangende set te leveren.

Heeft jouw rechtsdeskundige overigens wel gechecked of dit certificaat wellicht wordt afgegeven voor de productlijn aangezien hij op 'Model Name' staat ipv specifiek productnummer. Ofwel, wellicht is er bij de test verplicht enkel 1 op de 10 sets, 1 op de 100 sets of noem maar op per productie te controleren, maar wel alle sets te mogen voorzien van zo'n certificaat. Weet je het zeker wat je hier zegt?

2. Je zegt na overleg met een rechtsdeskundige. Mag ik je vragen wat de status van deze rechtsdeskundige exact mag zijn? Iemand die wel eens met het wetboek werkt, een bedrijfsjurist, rechtenstudent, adviseur van rechtsbijstandsverzekering, advocaat of anders?

3. Laat ik voorop stellen, je actie is wel ok te noemen, maar wellicht zul je op moeten passen met evt. wettelijke overtredingen. Heb je een grote groep ontevreden gebruikers, dan sta je sterker dan in je ééntje. Als er een oplossing komt met UPS of anderzijds zou dat mooi zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich zou ik mee doen met de petitie.. dat ik de set nu plopvrij heb gekregen is meegenomen maar stel dat ons net opeens ee nstuk slechter zou worden heb ik het probleem weer terug.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:59:
[...]

1. Logitech overtreedt dus niet automatisch de wet. Daarnaast, indien men dit certificaat wel zou hebben afgegeven maar in soortgelijke testomgeving zou blijken dat het setje er niet aan zou voldoen, overtreedt men niet de wet, maar heeft men een ondeugelijk apparaat met certificaat geleverd. Echter, ten tijde van de eigen test kan het wel boven de waarden zijn bevonden, dan wel kan er een set tussendoor zijn geglipt. Men overtreedt dus niet standaard de wet, men heeft wel de verplichting om aangaande de overeenkomst van koop je een vervangende set te leveren.
Daar ligt nu juist het probleem. Men kan telkens vervangende sets leveren, maar deze werken niet beter dan de oude. Dit is pure afkoperij. Men heeft niet de verplichting vervangende sets te leveren, men heeft de verplichting goede sets te leveren. Geen van deze sets werkt goed, ook niet op hoogwaardige elektriciteitsnetten. Om dan de set te verkopen met de claim dat het goede audiokwaliteit levert en dat deze geen last ondervinden van dipjes in het stroomnet is dan nalatigheid. Het claimen dat deze set op hoogwaardige elektriciteitsnetten ook fatsoenlijk zou werken, gaat ook niet op, daar dat de set ook hier plopt.
[...]
2. Je zegt na overleg met een rechtsdeskundige. Mag ik je vragen wat de status van deze rechtsdeskundige exact mag zijn? Iemand die wel eens met het wetboek werkt, een bedrijfsjurist, rechtenstudent, adviseur van rechtsbijstandsverzekering, advocaat of anders?
Een jurist voor de vakbond die iedere dag met het wetboek werkt. Beschermt dus de belangen van werknemers en beslist iedere dag of werkgevers in overtreding zijn.
[...]
3. Laat ik voorop stellen, je actie is wel ok te noemen, maar wellicht zul je op moeten passen met evt. wettelijke overtredingen. Heb je een grote groep ontevreden gebruikers, dan sta je sterker dan in je ééntje. Als er een oplossing komt met UPS of anderzijds zou dat mooi zijn natuurlijk
Je moet goed begrijpen dat ik Logitech niet aanklaag op basis van in gebreke zijn, maar ze daar wel van beschuldig. Dat mag ik en Logitech bepaalt wel wat ze daarmee doen. Logitech is een groot bedrijf met grote jongens, dus daar ze zullen ze professioneel mee om moeten gaan en de gedupeerden fatsoenlijk tegemoet komen.
Daarom vraag ik dus nogmaals om hulp, iemand die technisch gezien een petitie kan opzetten. En alvast bedankt voor de reacties!

EDIT: Logitech is niet in overtreding maar in gebreke.

[ Voor 3% gewijzigd door LiMbO83 op 29-11-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:27:
[...]

Daar ligt nu juist het probleem. Men kan telkens vervangende sets leveren, maar deze werken niet beter dan de oude. Dit is pure afkoperij. Men heeft niet de verplichting vervangende sets te leveren, men heeft de verplichting goede sets te leveren. Geen van deze sets werkt goed, ook niet op hoogwaardige elektriciteitsnetten. Om dan de set te verkopen met de claim dat het goede audiokwaliteit levert en dat deze geen last ondervinden van dipjes in het stroomnet is misleiding en is overtreding. Het claimen dat deze set op hoogwaardige elektriciteitsnetten ook fatsoenlijk zou werken, gaat ook niet op, daar dat de set ook hier plopt.

[...]

Een jurist voor de vakbond die iedere dag met het wetboek werkt. Beschermt dus de belangen van werknemers en beslist iedere dag of werkgevers in overtreding zijn.

[...]

Je moet goed begrijpen dat ik Logitech niet aanklaag op basis van wetsovertreding, maar ze daar wel van beschuldig. Dat mag ik en Logitech bepaalt wel wat ze daarmee doen. Logitech is een groot bedrijf met grote jongens, dus daar ze zullen ze professioneel mee om moeten gaan en de gedupeerden fatsoenlijk tegemoet komen.
Daarom vraag ik dus nogmaals om hulp, iemand die technisch gezien een petitie kan opzetten. En alvast bedankt voor de reacties!
Toch is je verhaal niet geheel waterdicht. Want een hoogwaardig electriciteitsnet (jouw situatie thuis) is wellicht niet de testsituatie als omschreven in de certificaten. Ondanks dat het hoogwaardig/nieuw/nieuwbouw weet ik wat nog meer is, kunnen er omstandigheden zijn omschreven vanuit het certificaat en aanhangende tests die anders zijn dan bij jou en de meeste mensen thuis.

Aan de andere kant zijn er veel mensen die het probleem ervaren, dus in dat opzicht kun je voldoende mensen meekrijgen voor deze petitie. Probleem is wel dat je zegt dat iedereen met een set deze problemen ervaart, terwijl ik toch ook echt reacties lees van mensen die totaal geen plop of brom ervaren. Dus een 100% score zal er niet zijn, zoals je wel omschrijft.

Heeft de jurist van de vakbond (overigens zegt het niks he, want een jurist is eigenlijk gewoon iemand die met een wetboek onder de arm uitlegt wat er geschreven staat, dat kan bijna iedereen ;) ) ook de onderliggende geregistreerde tests bekeken die in het certificaat beschreven worden om te kijken aan welke omstandigheden en variabelen de tests voldoen c.q. hoe de Z-5500 wordt onderworpen aan de diverse aangegeven tests? Zonder die specifieke insteek kun je nl. geen uitspraak doen als jurist. Heeft hij dat niet gedaan, dan praat hij ook kul

Vanzelfsprekend mag jij tegen Logitech zeggen dat ze de wet overtreden. Echter, dit moet je wel kunnen onderbouwen. Je kunt tegen iedereen wel roepen: jij overtreedt de wet en zie jij maar wat je ermee doet, daar zul je de eigen zaak geen kracht mee bij zetten. Denk nog eerder dat het kracht bijzet als je gewoon ontevreden mensen kunt kanaliseren in één oproep, dan dit argument naar boven te halen. Ofwel, ik zou mezelf er eerst heel goed van vergewissen hoe die tests exact aan hun voorwaarden moeten voldoen voordat je kunt stellen dat het certificaat of de uitspraken wettelijk onjuist zijn. Mocht jij dit nl. online gaan verklaren, m.b.t. de wettelijke onjuistheid en dit zou niet zo kunnen zijn, dan kan jij Logitech schade berokkenen, die zij officieel bij een onjuiste uitspraak van jouw kant wettelijk gezien weer op je kunnen verhalen. Dat zal niet zo snel gebeuren, maar de mogelijkheid is er wel

Ik hoop dat je snel een techneut gevonden hebt voor de website. Heb nl. nog geen Z-5500 aangeschaft, maar stond wel op het punt dit te doen. Ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg van dit verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heb ik iets gemist of heeft iemand geld of een vergelijkbare set geeist waarop Logitech een lelijk antwoord gaf :? Als ze elke week een nieuwe set moeten opsturen dan komen ze zelf ook wel met een andere oplossing lijkt mij :P Het is toch niet zo dat Logitech niks met het probleem doet, alleen is het omruilen blijkbaar zinloos.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 29-11-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:42:
[...]

Toch is je verhaal niet geheel waterdicht. Want een hoogwaardig electriciteitsnet (jouw situatie thuis) is wellicht niet de testsituatie als omschreven in de certificaten. Ondanks dat het hoogwaardig/nieuw/nieuwbouw weet ik wat nog meer is, kunnen er omstandigheden zijn omschreven vanuit het certificaat en aanhangende tests die anders zijn dan bij jou en de meeste mensen thuis.
Je hebt volkomen gelijk wat bereft verschillen in testomstandigheden. Dit is mogelijk. Dit is echter niet een vereiste voor mijn argumentatie. Het gaat niet om pure waterdichtheid. Als hun testomgeving zo verschillend is dan die van de gemiddelde consument, is dat ook misleidend natuurlijk. Dan is hun test niet representatief en proberen ze blijkbaar een product te verkopen wat alleen op bovennatuurlijke elektriciteitsnetwerken werkt.
[...]
Aan de andere kant zijn er veel mensen die het probleem ervaren, dus in dat opzicht kun je voldoende mensen meekrijgen voor deze petitie. Probleem is wel dat je zegt dat iedereen met een set deze problemen ervaart, terwijl ik toch ook echt reacties lees van mensen die totaal geen plop of brom ervaren. Dus een 100% score zal er niet zijn, zoals je wel omschrijft.
Mijn oproep tot tekenen van de petitie is geen verslag van de exacte situatie en dus beschrijf ik het kort met betrekking tot het probleem. Ik begrijp dus niet de reden waarom je dit zegt. Al is het geldig voor maar 60%, het blijft schandalig.
[...]
Heeft de jurist van de vakbond (overigens zegt het niks he, want een jurist is eigenlijk gewoon iemand die met een wetboek onder de arm uitlegt wat er geschreven staat, dat kan bijna iedereen ;) ) ook de onderliggende geregistreerde tests bekeken die in het certificaat beschreven worden om te kijken aan welke omstandigheden en variabelen de tests voldoen c.q. hoe de Z-5500 wordt onderworpen aan de diverse aangegeven tests? Zonder die specifieke insteek kun je nl. geen uitspraak doen als jurist. Heeft hij dat niet gedaan, dan praat hij ook kul
Nogmaals, geen jurist hoeft een uitspraak te doen. Het gaat hier om tevredenheid van klanten en het punt dat Logitech meent een fatsoenlijk product af te leveren terwijl ze dit niet doet.
[...]
Vanzelfsprekend mag jij tegen Logitech zeggen dat ze de wet overtreden. Echter, dit moet je wel kunnen onderbouwen. Je kunt tegen iedereen wel roepen: jij overtreedt de wet en zie jij maar wat je ermee doet, daar zul je de eigen zaak geen kracht mee bij zetten. Denk nog eerder dat het kracht bijzet als je gewoon ontevreden mensen kunt kanaliseren in één oproep, dan dit argument naar boven te halen. Ofwel, ik zou mezelf er eerst heel goed van vergewissen hoe die tests exact aan hun voorwaarden moeten voldoen voordat je kunt stellen dat het certificaat of de uitspraken wettelijk onjuist zijn. Mocht jij dit nl. online gaan verklaren, m.b.t. de wettelijke onjuistheid en dit zou niet zo kunnen zijn, dan kan jij Logitech schade berokkenen, die zij officieel bij een onjuiste uitspraak van jouw kant wettelijk gezien weer op je kunnen verhalen. Dat zal niet zo snel gebeuren, maar de mogelijkheid is er wel
Goed punt natuurlijk. Maar nogmaals, het gaat hier niet een technische discussie wat betreft de tests, het gaat om een fundamenteel geval van misleiding. Feit is namelijk gewoon dat veel mensen ontevreden zijn en niet het geluid hebben wat ze dachten te krijgen. Daar zit een reden achter, en die is niet het oneens zijn met de tests die Logitech heeft uitgevoerd, maar gewoon het simpele feit dat ze veel te hard knallen.
Dankjewel voor het uiteindelijk alsnog steunen van mijn actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Even voor de duidelijkheid: eerst zal er contact worden opgenomen met Logitech. Pas als ze dan niet mee willen werken, zal er een site gelanceerd worden waarin Logitech publiekelijk zal worden afgevallen.

De petitie is anders, het zou natuurlijk mooi zijn als we zo snel mogelijk een lijst met namen van mensen hebben die vinden dat Logitech fout handelt mbt de Z-5500. Daarin zal niet komen te staan dat Logitech in gebreke is, maar dat men vindt dat de consument bedrogen uitkomt met de Z-5500 en het vertrouwen in Logitech is geschaad.
Ik wacht af op verdere reacties en hulp wat betreft de petitie.

EDIT: gebreke ipv overtreding

[ Voor 14% gewijzigd door LiMbO83 op 29-11-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter aanvulling

Die *plops* zijn misschien discutabel
Maar luister eens naar die dikke 50hz (?) brom die ten alle tijden onafhankelijk van het volume uit de sub komt. Dat was voor mij hinderlijker dan die paar harde plops

Ik juich deze actie toe
Maar ik doe niet mee omdat ik mijn verlies heb genomen en 'm verkocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:12:
[...]

Je hebt volkomen gelijk wat bereft verschillen in testomstandigheden. Dit is mogelijk. Dit is echter niet een vereiste voor mijn argumentatie. Het gaat niet om pure waterdichtheid. Als hun testomgeving zo verschillend is dan die van de gemiddelde consument, is dat ook misleidend natuurlijk. Dan is hun test niet representatief en proberen ze blijkbaar een product te verkopen wat alleen op bovennatuurlijke elektriciteitsnetwerken werkt.

[...]

Mijn oproep tot tekenen van de petitie is geen verslag van de exacte situatie en dus beschrijf ik het kort met betrekking tot het probleem. Ik begrijp dus niet de reden waarom je dit zegt. Al is het geldig voor maar 60%, het blijft schandalig.

[...]

Nogmaals, geen jurist hoeft een uitspraak te doen. Het gaat hier om tevredenheid van klanten en het punt dat Logitech meent een fatsoenlijk product af te leveren terwijl ze dit niet doet.

[...]

Goed punt natuurlijk. Maar nogmaals, het gaat hier niet een technische discussie wat betreft de tests, het gaat om een fundamenteel geval van misleiding. Feit is namelijk gewoon dat veel mensen ontevreden zijn en niet het geluid hebben wat ze dachten te krijgen. Daar zit een reden achter, en die is niet het oneens zijn met de tests die Logitech heeft uitgevoerd, maar gewoon het simpele feit dat ze veel te hard knallen.
Dankjewel voor het uiteindelijk alsnog steunen van mijn actie.
En nog steeds verschil ik m.b.t. het e.e.a. met je van mening... Excuus als je het lastig vindt, maar als je het geheel zo goed mogelijk naar Logitech wilt verwoorden wellicht wel van belang.

1. de testomgeving wordt waarschijnlijk beschreven in de tests die op het certificaat van Logitech staan. Deze tests heeft Logitech zelf niet ontwikkeld, men voldoet (als het goed is) aan deze externe voorwaarden. Ofwel, het zou wel eens niet misleidend kunnen zijn vanuit Logitech, dan wel vanuit de instantie/EU/verantwoordelijke die deze testvariabelen heef vast gesteld. Het is dan ook geen misleiding, als men voldoet aan de voorwaarden en variabelen die gesteld zijn.

Ofwel de test kan volledig representatief zijn tov de variabelen die aan de basis van de algemeen aanvaarde tests liggen...

Dat iemand het misleidend vindt, als hij thuis wel plops heeft, is een ander verhaal. Maar officieel hoeft het dus geen misleiding te zijn.

2. Je schrijft zojuist zelf:

"Men heeft niet de verplichting vervangende sets te leveren, men heeft de verplichting goede sets te leveren. Geen van deze sets werkt goed, ook niet op hoogwaardige elektriciteitsnetten. "

Ofwel, je zegt dat geen van de sets goed werken, dus 100% is dat in mijn optiek of moet ik dit anders lezen? Vanzelfsprekend heb je gelijk als je stelt dat bij 60% het probleem ervaart het schandalig is, ben ik het volledig mee eens.

3. Als geen jurist uitspraak hoeft te doen, moet je dus ook niet roepen dat ze wettelijk in overtreding zijn en het geheel is gechecked door een jurist die dit ook beweerd, da's enkel mijn punt. Zoiets kun je pas beweren als je het onderbouwd. Enkel en alleen ook handig voor je eigen positie in deze idd, een boze Logitech advocaat wil je echt niet op je nek hebben met een schadeclaim ;)

4. Het gaat idd misschien niet om de technische discussie, daar wil ik mij ook verre van houden. Echter, het fundamentele geval van misleiding is ook een relatieve. Misleiding op basis van de wet is zoals hierboven en eerder omschreven maar de vraag.

Je voelt je bekocht als je een set koopt dat kan ploppen of brommen op basis van interactie met andere apparatuur op je electriciteitsnet. Je verwacht dit effect niet en kun je dus eerder spreken van dwaling dan misleiding. Misleiding is pas sprake van indien iemand iets beweerd dat a. hard gemaakt kan worden door directe uitspraken (onze sets ploppen NOOIT, ipv een certificaat met een test waar meerdere variabelen aan ten grondslag liggen), waarop jij dit setje koopt.

Ofwel, je zou op basis van dwaling een evt. koop van deze set wellicht kunnen ontbinden (ipv inruilen voor een volgende) en daarnaast bij Logitech trachten een UPS te krijgen als je het ding wel houdt. En wie weet breng je teweeg dat men de toekomstige sets gaat aanpassen. Dat zou goed nieuws zijn, o.a. voor mij als ik er nog wel één koop ;)

Wie o wie is hier de internet/webpage techneut die dit goede idee gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:35:
Ik juich deze actie toe
Maar ik doe niet mee omdat ik mijn verlies heb genomen en 'm verkocht heb
Bedankt! Als het tot een petitie komt mag je altijd tekenen natuurlijk, of je de set nu hebt of niet. Dus graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:37:
[...]
1. de testomgeving wordt waarschijnlijk beschreven in de tests die op het certificaat van Logitech staan. Deze tests heeft Logitech zelf niet ontwikkeld, men voldoet (als het goed is) aan deze externe voorwaarden. Ofwel, het zou wel eens niet misleidend kunnen zijn vanuit Logitech, dan wel vanuit de instantie/EU/verantwoordelijke die deze testvariabelen heef vast gesteld. Het is dan ook geen misleiding, als men voldoet aan de voorwaarden en variabelen die gesteld zijn.

Ofwel de test kan volledig representatief zijn tov de variabelen die aan de basis van de algemeen aanvaarde tests liggen...

Dat iemand het misleidend vindt, als hij thuis wel plops heeft, is een ander verhaal. Maar officieel hoeft het dus geen misleiding te zijn.
Je hebt gelijk, maar had je de Directive al gelezen dan?
http://europa.eu.int/smar...31989L0336&model=guichett
Ik bedoel met name artikel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik steun, ondanks dat mijn set plopvrij is, ook deze actie van harte. Ik heb zeer te doen met alle benadeelde bezitters van een Z-5500.

Ik meen dat men op www.petitiononline.com of iets dergelijks makkelijk een online petitie kan maken.

EDIT: Ja ik heb het gevonden http://www.petitiononline.com/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:25:
[...]Maargoed de stekker van de pod lijkt een zwakke plek te zijn bij Logitech
Maar ik kon uren rommelen zonder de brom kwijt te raken.

Heb je de bron ook als je een andere geluidsbron gebruikt
Probeer eens alles af te koppelen en alleen een MP3 speler aan te sluiten
Je kan een aardlus (jaja) hebben tussen de speakerset en je PC
Ik heb al eens geprobeerd met alleen een MP3 speler. Alles losgekoppeld, speakers in een andere kamer gezet en de MP3 speler eraan. In het begin ging alles goed maar na een uurtje of 2 weer het gebrom.

Ik heb ook al gelezen dat je de stekker van de pod er erg hard moet induwen, da lijkt wel iets te helpen maar het probleem blijft er nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
BARACUS schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:43:
Heb ik iets gemist of heeft iemand geld of een vergelijkbare set geeist waarop Logitech een lelijk antwoord gaf :? Als ze elke week een nieuwe set moeten opsturen dan komen ze zelf ook wel met een andere oplossing lijkt mij :P Het is toch niet zo dat Logitech niks met het probleem doet, alleen is het omruilen blijkbaar zinloos.
Ik heb contact opgenomen met Logitech m.b.t. dit probleem.

Ik heb direct gevraagd of dit probleem bekend was waarop hun antwoord na een aantal e-mails
een ja was. Ze weten dus van het probleem af.

Ze schijnen zelfs te kunnen testen dat een set het probleem wel of niet kent want de betreffende medewerker schreef mij:

Wanneer blijkt dat de speakerset defect is krijgt u een nieuwe opgestuurd die eerst getest is. Deze zal dus helemaal goed zijn

Dit kan ik zelf alleen niet geloven, want in dit topic komen gebruikers voor die 4 x al een nieuwe set hebben gehad en elke keer weer met problemen.

De opmerking hieronder vond ik echter wel 'zorgwekkend'

Het is inderdaad bij Logitech bekend dat er een aantal mensen zijn waarbij het probleem van het 'ploppen' zich voordoet. Echter is dit niet in alle gevallen een probleem van de speakerset zelf. Als het probleem blijf na het ruilen is het niet waarschijnlijk dat het een probleem van de set is. Er zijn ook heel veel gebruikers waar deze sets wel zonder problemen werkt.

Met andere woorden; als Logitech mij een nieuwe set stuurt, en deze het probleem ook gaat vertonen, zal het wel aan mij liggen....
Daarbij werd mij ook nog even gevraagd de set op te sturen naar Zwitserland... :+ zijn wel echt gek geworden daarzo 8)7

Wat mij betreft heeft Logitech een product geleverd wat niet deugelijk is. Dat een aantal gebruikers geen last hebben van het probleem wil niet zeggen dat het probleem er niet is. Je mag simpel stellen dat er een hardware matige fout in de set zit. Deze komen echter maar in een aantal gevallen tot uiting.

Kunnen we niet een topic openen, zodat mensen met problemen dit daarin aan kunnen geven? Of is dit op GOT niet toegestaan...?

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 29-11-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:30:
[...]

Kunnen we niet een topic openen, zodat mensen met problemen dit daarin aan kunnen geven? Of is dit op GOT niet toegestaan...?
Dit is waar ik toe oproep:
http://gathering.tweakers...message/24702307#24702307
Vervolgens krijgt Logitech de keuze om dit probleem op te lossen, of probleem publiekelijk te laten worden waarin opzettelijk het vertrouwen in Logitech wordt geschaad. Ik zie net dat iemand al een petitiesite heeft kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:40:
Ik steun, ondanks dat mijn set plopvrij is, ook deze actie van harte. Ik heb zeer te doen met alle benadeelde bezitters van een Z-5500.

Ik meen dat men op www.petitiononline.com of iets dergelijks makkelijk een online petitie kan maken.

EDIT: Ja ik heb het gevonden http://www.petitiononline.com/petition.html
Top! Dit kunnen we gebruiken. Bedankt voor de steun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Ik ben zelf aan het kijken voor een 2.1 setje maar waar ik altijd zo van baal is dat er teveel versies zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een degelijke kwaliteit, ik speel voornamelijk games en af en toe een MP3 en ik heb een budget van 75 Euro.

Logitech Z-3 (2.1) € 56,15
Logitech Z-4 (2.1) € 68,96

Iemand die ervaring heeft met beide setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24

KhaZ

Alfa Romeo

Kaap schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:16:
Ik ben zelf aan het kijken voor een 2.1 setje maar waar ik altijd zo van baal is dat er teveel versies zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een degelijke kwaliteit, ik speel voornamelijk games en af en toe een MP3 en ik heb een budget van 75 Euro.

Logitech Z-3 (2.1) € 56,15
Logitech Z-4 (2.1) € 68,96 -->€ 58,96?

Iemand die ervaring heeft met beide setjes?
Same here, ik sta op het punt om ze te kopen, maar twijfel erg aan de kwaliteit, aangezien het toch een budget oplossing is :) (voorheen altijd een 5100 set gehad, maar staat nu in de kast, heb een hekel aan die 400 draden :/ )

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LiMbO83 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:17:
[...]

Top! Dit kunnen we gebruiken. Bedankt voor de steun!
* RambOo mompelt iets over gratis .be domein :7

edit: actie geldig tot 30-11-05 :X, zo te zien kan je nu nog wel registreren

[ Voor 18% gewijzigd door RambOo op 30-11-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Heb net een Z-2300 aangeschaft voor gebruik i.c.m. een PC, om voornamelijk muziek mee te luisteren (gamen is minder interessant voor mij). En ik moet zeggen dat ik erg ontevreden ben over het geluid. Ik heb twee andere speakers om mee te vergelijken: een 2.0 speakerset van Technics aangesloten op een versterker (die nu dus stof ligt te verzamelen) en MDR-EX71SL oordopjes van Sony. De laatste twee geven gewoon het geluid wat ik wil. De reden dat ik switchte van de Technics naar de Z-2300 is dat de versterker van de Technics set gewoon te veel stroom slurpte, ook al kwam er geen geluid uit, en bovendien was ik wel toe aan iets nieuws. Echter, hoe ik de Z-2300 speakers ook plaats en hoe ik ook speel met de EQ settings; mooi geluid zoals ik dat ervaar met bijvoorbeeld mijn oordopjes komt er maar niet uit. Ik heb het gevoel dat het geluid niet vol is, maar een beetje dof.

Nou heb ik de set uitgeprobeerd in de winkel voordat ik hem kocht; toen was het geluid gewoon super, zoals het hoort. Dus ik denk dat het aan de bron van het geluid ligt; ik heb namelijk on-board geluid (Realtek ALC850 op een K8N bord, ander moederbord komt volgende week maar kwaliteitsverschil tussen de audiochips zal er wel niet zijn). Ik heb echter ook een iPod, die in combinatie met me oude speakers of oordopjes gewoon geluid geeft zoals ik het wil horen. Sluit ik die iPod aan op de Z-2300 dan is het geluid nog steeds niet vol. Doe ik de oordopjes in de remote van de Z-2300 dan is het geluid door de oordopjes goed.

Het volume heb ik, ivm huisgenoten, altijd laag staan (op een volume dat ik het goed kan verstaan en dat anderen niks horen tenzij ze hun oren tegen de deur houden). Doe ik het volume harder dan begint het beter te klinken, maar ten eerste is het dan nog steeds niet op het kwaliteitsniveau dat ik verwacht en ten tweede konden de oude speakers gewoon kwaliteitsgeluid leveren op een laag volume.

Ook vraag ik me af of het helpt om een X-Fi XtremeMusic te kopen. Ik ben geen audiofiel; als het geluid maar vol klinkt dan ben ik tevreden. Is het de 110 euro waard of niet? Nou is die vraag niet de reden waarom ik dit post, omdat ik de kaart vroeg of laat sowieso koop. Wat ik me wel afvraag is of andere mensen hetzelfde hebben ervaren met deze speakers.

Verder heb ik veel gelezen over de Cooler Master Musketeer 3, een panel met een ouderwetse vacuum tube erin dat het geluid voller zou moeten klinken. Dit zou wel leuk staan in me Stacker, maar ik vind hem toch best duur. Zou dit misschien mijn euvel kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24

KhaZ

Alfa Romeo

Waarom niet gewoon een Audigy 2 of 4 erbij dan, ipv een kaart van 110?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
nfm schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:42:
Heb net een Z-2300 aangeschaft voor gebruik i.c.m. een PC, om voornamelijk muziek mee te luisteren (gamen is minder interessant voor mij). En ik moet zeggen dat ik erg ontevreden ben over het geluid. Ik heb twee andere speakers om mee te vergelijken: een 2.0 speakerset van Technics aangesloten op een versterker (die nu dus stof ligt te verzamelen) en MDR-EX71SL oordopjes van Sony. De laatste twee geven gewoon het geluid wat ik wil. De reden dat ik switchte van de Technics naar de Z-2300 is dat de versterker van de Technics set gewoon te veel stroom slurpte, ook al kwam er geen geluid uit, en bovendien was ik wel toe aan iets nieuws. Echter, hoe ik de Z-2300 speakers ook plaats en hoe ik ook speel met de EQ settings; mooi geluid zoals ik dat ervaar met bijvoorbeeld mijn oordopjes komt er maar niet uit. Ik heb het gevoel dat het geluid niet vol is, maar een beetje dof.

Nou heb ik de set uitgeprobeerd in de winkel voordat ik hem kocht; toen was het geluid gewoon super, zoals het hoort. Dus ik denk dat het aan de bron van het geluid ligt; ik heb namelijk on-board geluid (Realtek ALC850 op een K8N bord, ander moederbord komt volgende week maar kwaliteitsverschil tussen de audiochips zal er wel niet zijn). Ik heb echter ook een iPod, die in combinatie met me oude speakers of oordopjes gewoon geluid geeft zoals ik het wil horen. Sluit ik die iPod aan op de Z-2300 dan is het geluid nog steeds niet vol. Doe ik de oordopjes in de remote van de Z-2300 dan is het geluid door de oordopjes goed.

Het volume heb ik, ivm huisgenoten, altijd laag staan (op een volume dat ik het goed kan verstaan en dat anderen niks horen tenzij ze hun oren tegen de deur houden). Doe ik het volume harder dan begint het beter te klinken, maar ten eerste is het dan nog steeds niet op het kwaliteitsniveau dat ik verwacht en ten tweede konden de oude speakers gewoon kwaliteitsgeluid leveren op een laag volume.

Ook vraag ik me af of het helpt om een X-Fi XtremeMusic te kopen. Ik ben geen audiofiel; als het geluid maar vol klinkt dan ben ik tevreden. Is het de 110 euro waard of niet? Nou is die vraag niet de reden waarom ik dit post, omdat ik de kaart vroeg of laat sowieso koop. Wat ik me wel afvraag is of andere mensen hetzelfde hebben ervaren met deze speakers.

Verder heb ik veel gelezen over de Cooler Master Musketeer 3, een panel met een ouderwetse vacuum tube erin dat het geluid voller zou moeten klinken. Dit zou wel leuk staan in me Stacker, maar ik vind hem toch best duur. Zou dit misschien mijn euvel kunnen verhelpen?
Normaal gesproken moet je speakers inspelen, je moet die sub gewoon even laten werken zodat het wat soepeler wordt. In de winkel zal die wel ingespeeld zijn en de akoestiek zal ook anders zijn.
Ik heb het ding zelf ook gehaald en moet even wat paaltjes halen en een betontegel + spikes onder de sub leggen, dreunt als een gek door op de vloer :) Misschien goede tips voor jouw probleem.
Ik heb het zelf op de laptop gehangen en vind het "prima" klinken, op laag niveau heeft het wel wat moeite maar het blijft natuurlijk een pc set geen hifi. Op laag niveau helpt het als je de sub knop wat meer open draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DukeBox schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:09:
Opzich zou ik mee doen met de petitie.. dat ik de set nu plopvrij heb gekregen is meegenomen maar stel dat ons net opeens ee nstuk slechter zou worden heb ik het probleem weer terug.
Goed.. vandaag spontaan een lage brom te horen. Ook zonder enige kabels aangesloten (alleend de POD en speakers)..
Ploppen heb ik aardig kunnen terugleiden naar de lichtknoppen en relais in o.a. vaatwasser en wasmachine. Dat wil zeggen, zodra ergens in het huis licht aan of uit gaat hoor je een luide plop (knetter) door de speakers, ook wanneer de wasmachine van programma wisseld e.d.
Normaalgesproken zou ik een kraakje/plopje geen probleem vinden maar hij is best wel erg luid. Zo luid dat je je er steeds meer aan gaat ergeren.
Het enige dat ik mij afvraag zou een vervangende set het probleem oplossen ? (het brommen misschien wel). Ik vermoed dat het gewoon een ontwerpfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

eh de laatste 10 paginas gaan hier over.
een beetje lezen zou geen kwaad doen. 8)7
het probleem blijft bij iedere vervangende set sim-pel
tot dat er een nieuwe versie uit komt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Daarom zou het handig zijn om iedereen iets te laten tekenen, om dus Logitech, die in gebreke is, te laten zien dat het veel mensen het zat zijn en ze Logitech graag met een eindoplossing zien komen. Een UPS zou mooi zijn, of een tegemoetkoming. Tevens zouden de speakers van de markt gehaald moeten worden om anderen niet opnieuw te laten duperen voor 300 euro.

Ik denk dat de petitie het beste als een nieuwe post op tweakers.net geplaatst kan worden. Krijgt op deze manier toch de meeste en leesbare aandacht, lijkt me. Nu alleen nog een moderator die me wil helpen...pretty please with sugah on the top :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Shunt schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:56:
eh de laatste 10 paginas gaan hier over.
een beetje lezen zou geen kwaad doen. 8)7
het probleem blijft bij iedere vervangende set sim-pel
tot dat er een nieuwe versie uit komt.
Ik heb alles doorgelezen, als jij het eens zou lezen zou je mijn reacties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:26:
[...]

Ik heb alles doorgelezen, als jij het eens zou lezen zou je mijn reacties zien.
Ik snap wat je bedoeld, maar wat hij bedoeld is dat, zolang logitech deze set blijft produceren zoals zij dit altijd heeft gedaan zal dit weinig oplossen. Hoewel er dus wel goeie sets tussen zitten, de mijne is het levende bewijs ervan, is er weinig kans dat je een goede te pakken krijgt. Dit gebaseerd op alle negatieve plop-reacties over de set.

Ik weet niet of er al meer bekend is over de Z-5400/5450, maar zolang deze niet "plopt" zou je misschien logitech kunnen vragen om de set om te laten ruilen voor een Z-5400/5450. Hoewel deze set dan misschien weer kwalitatief minder is, is dit een slechte, maar misschien noodzakelijke optie, maar dat moet je zelf bepalen. Het is natuurlijk de vraag in hoeverre jij kan leven met deze "plopjes" in je set.

Een andere optie is afwachten, als een initiatiefnemer in dit topic een goed onderbouwde beschuldiging richting logitech kan sturen (d.m.v. o.a. een petitie). Zou Logitech misschien wel toegeven en de set terugnemen en misschien zorgen dat het via een grondig onderzoek van het ontwerp van de set opgelost wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb een Asus A8N SLI Deluxe, en ben van plan een Logitech Z-640 aan te sluiten op de onboard RealTek. Ik weet wel dat het meer CPU neemt dan een PCI kaartje en slechtere kwaliteit geeft, maar daar gaat het nu niet om want die koop ik later wel.
Het gaat hier om:
Ik had ergens gelezen dat de Z-640 analoog was, is het dan wel mogelijk deze set aan te sluiten op de onboard en dat alles normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je onboard 5.1 ondersteunt wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik heb getracht uit te zoeken welke draden en pinnen waarvoor zijn bij de logitech Z5500. We weten allemaal al hoe we de stekker er opnieuw aan moeten solderen, maar welk draadje waarvoor is heb ik zelf nog niet kunnen vinden. Hoeveel je er aan hebt weet ik niet, ik kan het wel gebruiken, vandaar dat ik het uitgezocht heb.

De lijst is vrijwel compleet, alleen van pin 13 ben ik niet zeker.

1 Bruin - right rear
2 Grijs - sub (geeft pieptoon bij ontkoppelen)
3 Geel-Zwart - left rear
4 Blauw-Zwart - center
5 Geel - left front
6 NC
7 Blauw - mute
8 Wit - mute
9 Magenta - right front
10 Rood - iets voor de pod
11 Groen - iets voor pod (3 volt)
12 Zwart-Wit - oververhittings beveiliging
13 Cyaan - ??? (geeft veel ruis en tikjes)
14 Rood-zwart - iets voor de pod (displ. doet heel raar)
15 Zwart - iets voor de pod

De "iets voor de pod" draden hebben allemaal als effect dat de pod niet meer functioneerd en het setje niet meer opstart als je die los maakt.
Ik weet niet of iemand het al wel eens irl gekregen heeft, maar als je pin 12 los maakt krijg je het volgende: :+
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martietebrake/PC/otemp.jpg

Oja, disclaimer.. ;)
Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade aan de speakers, je pc, jezelf, of iets of iemand anders als gevolg van het klooien met de aansluitingen. Hoewel ik er vrij zeker van ben dat de tabel zo klopt, kan het zijn dat je zelf nog iets anders tegenkomt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:45:
Als je onboard 5.1 ondersteunt wel ja :)
Ja tot 7.1 (inclusief alles er tussen in)
Maar iemand had het over dat je de Z-640 niet digitaal kon aansluiten, die onboard is toch gewoon anoloog (3.5mm) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de z-640 inderdaad alleen maar analoog aansluiten en die 3,5mm plugjes zijn een analoge aansluiting. Dat kan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Comp-Freak schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:55:
Ik weet niet of iemand het al wel eens irl gekregen heeft, maar als je pin 12 los maakt krijg je het volgende: :+
Lollig.. ik heb mijn set nog nooit over de 1/3 aangehad.. (boost heb ik zelfs alleen nog maar in het scherm gezien zonder audio input) zal eens vragen wanneer beiden tegelijk buren op vakantie zijn. Dan ga ik voor die foutmelding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
DukeBox schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:19:
[...]

Lollig.. ik heb mijn set nog nooit over de 1/3 aangehad.. (boost heb ik zelfs alleen nog maar in het scherm gezien zonder audio input) zal eens vragen wanneer beiden tegelijk buren op vakantie zijn. Dan ga ik voor die foutmelding :P
Ik heb beide subwoofers onder de lattenbodem van mijn bed staan. Het enigste gat waar frisse lucht door kan komen is het gat van +/- 10 cm. Maar die staat recht voor mijn verwarming...

Ik heb dagelijks die sets gewoon meer als de helft openstaan en als ik dan mijn matras optil, dan komt me er een warmte vanaf, maar die foutmelding heb ik nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:45:
Je kan de z-640 inderdaad alleen maar analoog aansluiten en die 3,5mm plugjes zijn een analoge aansluiting. Dat kan dus.
Zijn die 3,5mm plugz altijd analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DJ Sebas schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:39:
[...]

Zijn die 3,5mm plugz altijd analoog?
Hoeft niet. op bijv. een SB live! kaart is de laatste minijack de digitale 'coax' aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:27:
[...]

Hoeft niet. op bijv. een SB live! kaart is de laatste minijack de digitale 'coax' aansluiting.
Hmmm...ok...en die opstellingen van 5.1 en hoger waar meestal 3 kabel voor nodig zijn, die zijn toch wel altijd analoog (die kabels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

volgens mij is het voor jou het makkelijkste om het boekje te lezen :P

maar 3 (stereo) kabels is normaalgesproken analoog ja.

Wat voor kabel/aansluiting je gebruikt wil nog niet zeggen welk signaal er over gaat. Een koper draadje verbonden met een minijack en bijv. tulp aan de andere kant kan zowel digitaal als analoog zijn. Het hangt ervanaf wat de beide apparaten onderling 'praten' over het kabeltje.
Optisch is (bijna altijd) digitaal.
Coax (sp-dif) is ook digitaal, meestal een (enkele geel/oranje) tulp stekker maar soms ook mini of micro jack.
Op audiogebied is de rest (zover ik weet) altijd analoog. Meestal te herkennen aan meer dan 1 ring (dus stereo) op de mini/micro jack en 2 (rood en zwart/wit) tulp stekkers.

Het is niet bepaald rocket science, dus nogmaals lees de handleidingen die overal bijzitten.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 05-12-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:33:
volgens mij is het voor jou het makkelijkste om het boekje te lezen :P

maar 3 (stereo) kabels is normaalgesproken analoog ja.
.....
Ja, dit had ik ongeveer nodig...ik wist dit wel...maar niet ZEKER....vandaar, en ik geloof niet dat ze in een Asus Mobo boekje allemaal gaan uitleggen hoe en wat...misschien was google iets geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinterklaas is geweest met als resultaat een Z-5500 setje _/-\o_ Man wat geeft dat een geluid :9~ Heb ze via een Coax kabel aangesloten en analoog, 2 dvd's beluisterd (Phil Collins First Farewell tour, Michael Flatly Feet of Flames) en ik ben zeer onder de indruk.
Nu nog kijken hoe ze klinken bij het gamen.

Aangesloten op onboard geluidskaart voor het moment, misschien later nog een aparte.

Bij mij zitten de speaker kabels niet vast in de speakers zoals ik in de reviews gelezen heb, er zaten lossen kabels bij die je er zo in kon klikken (zwarte / rode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Omdat een aantal bezig is met een petitie voor de Logitech Z-5500, mischien een idee om Kassa hier eens in te schakelen. Daarbij verwijs ik naar het volgende:

nieuws: Dell repareert constructiefout laptops kosteloos

Dell leverde dus ook een product dat niet geheel foutloos was. Veel mensen hebben geen problemen, maar een groot aantal wel.

Hetzelfde geld in de situatie van de Z-5500 speakerset. En tot nu toe vindt ik niet dat Logitech het echt goed oplost.

We roepen wel met z'n alle 'Ik heb gewoon een nieuwe set gekregen al 3x) maar veelal blijkt dit geen oplossing te bieden. Wat mij betreft is de services dan ook gewoon slecht! :r
Immers bij veel mensen is het probleem nog niet opgelost.
Ze kunnen dan mijn nog tig keer een set op sturen, maar voor mij is het pas opgelost op het moment dat het probleem verholpen is.
Ik betaal geen € 300,- om me elke avond kapot te schrikken van allerlei knallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik heb ook veel last van plopjes, die kunnen best hard zijn ja. Echter een stekkerdoos van 45 euro (belkin surgemaster) heeft het wel laten afnemen.

Ik had deze in 1e instantie gekocht voor een geluid uit de subwoofer (engelse radiozender, heel wazig). Dit is hierdoor ook afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
---rrr--- schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:02:
Ik heb ook veel last van plopjes, die kunnen best hard zijn ja. Echter een stekkerdoos van 45 euro (belkin surgemaster) heeft het wel laten afnemen.

Ik had deze in 1e instantie gekocht voor een geluid uit de subwoofer (engelse radiozender, heel wazig). Dit is hierdoor ook afgenomen.
Ik heb zelf geprobeerd een UPS er tussen te plaatsen (met netspanningsfilter). Dit heeft bij mij echter nagenoeg geen effect. Ploppen worden wel wat minder maar het blijft wel.

Echter ik ben van mening dat wanneer ik voor meer dan € 300,- aan speakers koop ik niet een of ander apparaat moet kopen om het ding goed te laten werken. Daarbij de Z-680 had het probleem niet dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
---rrr--- schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:02:

Ik had deze in 1e instantie gekocht voor een geluid uit de subwoofer (engelse radiozender, heel wazig)
Ze hadden dat ding in de oorlog moeten verkopen, nee hoor meneer Gestapo is gewoon een speakerset daar zit geen tuner in :+ Veel handiger dan zo'n ding onder de trap verstoppen etc.

Ik heb een z-2300 setje binnen en ben wel tevreden trouwens :) ruist wel wat veel bij de hogere volumes waar dat ding pas echt goed begint te spelen 8)

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 05-12-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
BARACUS schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:16:
[...]

Ze hadden dat ding in de oorlog moeten verkopen, nee hoor meneer Gestapo is gewoon een speakerset daar zit geen tuner in :+ Veel handiger dan zo'n ding onder de trap verstoppen etc.

Ik heb een z-2300 setje binnen en ben wel tevreden trouwens :) ruist wel wat veel bij de hogere volumes waar dat ding pas echt goed begint te spelen 8)
Het probleem doet zicht gelukkig ook niet bij alle types voor. Het gaat alleen om de Z-5500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik heb het probleem van mn setje met een niet werkend kanaal kunnen herleiden tot de chip die het volume regeld in de pod. Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand nog een pod over heeft die ik mag hebben/kopen die ik kan gebruiken. Opzich hoeft de pod niet onbeschadigd ofzo te zijn, dan zet ik de chip gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:46:
Omdat een aantal bezig is met een petitie voor de Logitech Z-5500, mischien een idee om Kassa hier eens in te schakelen. Daarbij verwijs ik naar het volgende:

nieuws: Dell repareert constructiefout laptops kosteloos

Dell leverde dus ook een product dat niet geheel foutloos was. Veel mensen hebben geen problemen, maar een groot aantal wel.

Hetzelfde geld in de situatie van de Z-5500 speakerset. En tot nu toe vindt ik niet dat Logitech het echt goed oplost.

We roepen wel met z'n alle 'Ik heb gewoon een nieuwe set gekregen al 3x) maar veelal blijkt dit geen oplossing te bieden. Wat mij betreft is de services dan ook gewoon slecht! :r
Immers bij veel mensen is het probleem nog niet opgelost.
Ze kunnen dan mijn nog tig keer een set op sturen, maar voor mij is het pas opgelost op het moment dat het probleem verholpen is.
Ik betaal geen € 300,- om me elke avond kapot te schrikken van allerlei knallen :(
Goed idee! Kassa zou een goed middel kunnen zijn om Logitech aan het werk te krijgen. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:58:
[...]

Goed idee! Kassa zou een goed middel kunnen zijn om Logitech aan het werk te krijgen. :) .
Voordat we naar Kassa gaan schrijven, denk ik dat het een goed idee is om Logitech een ultimatem voor te stellen om tot een oplossing te komen. Ikzelf heb dit al min of meer gedaan in m'n huidige e-mail wisseling met Logitech. Reacties laat ik jullie weten.

Mochten ze op korte termijn niet met een oplossing kunnen komen, moeten we naar Kassa (of Tros Radar) gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist een reactie van Logitech op de Z-5500 set.

Dit is wat ze zeggen:

- Zover bij ons bekend is er geen sprake van een constructie fout.

Vreemd want eerder vertelde ze mij

Het is inderdaad bij Logitech bekend dat er een aantal mensen zijn waarbij het probleem van
het 'ploppen' zich voordoet. Echter is dit niet in alle gevallen een probleem van de speakerset zelf

Ze weten dus wel dat er een probleem bestaat maar er is geen sprake van een constructiefout... 8)7

- Er zijn ook heel veel mensen die de set zonder problemen gebruiken.

Maar er zijn er helaas ook een heleboel die wel last hebben van het probleem

- Wat ik eerder gezegt heb kunnen wij garanderen dat er een goeie set wordt opgestuurd mocht er
een probleem worden geconstateerd in uw set.

Dat kunnen ze niet, want sommige mensen hebben aangegeven al 4x een nieuwe set te hebben ontvangen.

Ik zal eens een brief naar Tros Radar en Kassa gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Top, maar moet er eerst niet duidelijk gecorrespondeerd worden met het hoofdkantoor van Logitech? Kassa! zal toch eerst willen weten of je alles al duidelijk hebt overlegd. We moeten Logitech laten weten dat we serieuze stappen willen ondernemen, wie weet gaan ze dan al over tot functionele actie. Ik heb aan 't eind van deze week wel tijd voor uitgebreide correspondentie met Logitech. Het blijft feit dat ze volgens Europese richtlijnen in gebreke zijn. De set mag niet zijn eigen functie belemmeren door zijn constructie, zoals in artikel 4 van de EEC staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:48:
Top, maar moet er eerst niet duidelijk gecorrespondeerd worden met het hoofdkantoor van Logitech? Kassa! zal toch eerst willen weten of je alles al duidelijk hebt overlegd. We moeten Logitech laten weten dat we serieuze stappen willen ondernemen, wie weet gaan ze dan al over tot functionele actie. Ik heb aan 't eind van deze week wel tijd voor uitgebreide correspondentie met Logitech. Het blijft feit dat ze volgens Europese richtlijnen in gebreke zijn. De set mag niet zijn eigen functie belemmeren door zijn constructie, zoals in artikel 4 van de EEC staat.
Hoe wil je de correspondentie gaan voeren met Logitech? Via e-mail/brief lijkt me beter dan per telefoon.

En zou je dan de gehele correspondentie met Logitech posten, dus welke brief jij stuurt en wat de reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het natuurlijk erg behulpzaam voor de mensen die een nieuwe Logitech set willen aanschaffen (ik dus, hoewel ik uiteindelijk gekozen heb voor de Z-5450) om te weten dat de Z-5500 waarschijnlijk zal gaan ploppen, maar omdat er ook mensen zijn hier die niet echt in geïnteresseerd zijn in een actie tegen Logitech (of wat dan ook) is het wellicht handig om een apart topic aan te maken (met een link in de startpost) want het wordt een beetje onoverzichtelijk op deze manier...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:28:
Op zich is het natuurlijk erg behulpzaam voor de mensen die een nieuwe Logitech set willen aanschaffen (ik dus, hoewel ik uiteindelijk gekozen heb voor de Z-5450) om te weten dat de Z-5500 waarschijnlijk zal gaan ploppen, maar omdat er ook mensen zijn hier die niet echt in geïnteresseerd zijn in een actie tegen Logitech (of wat dan ook) is het wellicht handig om een apart topic aan te maken (met een link in de startpost) want het wordt een beetje onoverzichtelijk op deze manier...
Goed idee!!!

Wie wil...? Want ikzelf ben nou niet echt goed in het opzetten van een startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je wilt weten hoe fucking vet de speakers klinken, download of koop dan eens de Pirates of the Caribbean soundtrack, da's pas een lekker geluidje uit je boxen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb inmiddels een nieuw topic aangemaakt voor het Plopjes Probleem.

Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Kan iemand mij vertellen wat voor speaker er in de Z-5500 zit ?

En dan het merk en model naam of type nummer :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na gelezen te hebben over alle 'plop' problemen van de Z-5500 heb ik besloten om een Z-5450 set aan te schaffen. Ik heb gekozen voor de niet wireless-set omdat de draadjes v/d speakers dunner zijn dan de electriciteitssnoeren die er aan de wireless rear speakers zitten en dus makkelijker weg te werken zijn. :)

Wat wel apart is dat hij op alle websites te koop aangeboden wordt als Z-5450 (ook in de tweakers pricewatch) maar vandaag bij ontvangst zag ik dat er met koeienletters Z-5400 Digital opstaat... Op zich wel apart en kan voor verwarring zorgen!

Even een vraagje: Met de bijgeleverde houders kan de speaker alleen loodrecht gemonteerd worden op de muur. Omdat mijn kamer niet 100% mooi recht is moet ik een beetje creatief gaan zijn. Hoe hebben jullie de speakers opgehangen? Ik neem aan dat er genoeg Z-5500 mensen zijn die ervaring hebben met het veelvuldig monteren/demonteren van speakers hier? ;)

edit: Ik zie nu dat bij veel shops de naam veranderd is in Z-5400 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:42:
Na gelezen te hebben over alle 'plop' problemen van de Z-5500 heb ik besloten om een Z-5450 set aan te schaffen. Ik heb gekozen voor de niet wireless-set omdat de draadjes v/d speakers dunner zijn dan de electriciteitssnoeren die er aan de wireless rear speakers zitten en dus makkelijker weg te werken zijn. :)

Wat wel apart is dat hij op alle websites te koop aangeboden wordt als Z-5450 (ook in de tweakers pricewatch) maar vandaag bij ontvangst zag ik dat er met koeienletters Z-5400 Digital opstaat... Op zich wel apart en kan voor verwarring zorgen!

Even een vraagje: Met de bijgeleverde houders kan de speaker alleen loodrecht gemonteerd worden op de muur. Omdat mijn kamer niet 100% mooi recht is moet ik een beetje creatief gaan zijn. Hoe hebben jullie de speakers opgehangen? Ik neem aan dat er genoeg Z-5500 mensen zijn die ervaring hebben met het veelvuldig monteren/demonteren van speakers hier? ;)

edit: Ik zie nu dat bij veel shops de naam veranderd is in Z-5400 :)
Kan je mischien een reviewtje schrijven ben namelijk ook geinteressert in de 5400 (wel appart trouwens dat ie nog steeds niet op de site van Logitech staat)
En heb je trouwens ook dat plopjes probleem bij de 5400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voetjes van de z5500 kun je vrij draaien, zodat je de box neer kan zetten en op kan hangen aan een rechte muur. Veel meer kun je er niet mee. Ik heb ze zelf opgehangen aan een rechte muur. Ging vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Gurbe de n00b schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:49:
Kan iemand mij vertellen wat voor speaker er in de Z-5500 zit ?

En dan het merk en model naam of type nummer :)
waarschijnlijk tangband net als in de z-680 en ga dan maar op zoek naar de 2.5 inch ofzo dan vind je ze waarschijnlijk wel maar let op dit zijn aangepaste speakers.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:46:
[...]

Kan je mischien een reviewtje schrijven ben namelijk ook geinteressert in de 5400 (wel appart trouwens dat ie nog steeds niet op de site van Logitech staat)
En heb je trouwens ook dat plopjes probleem bij de 5400 ?
Zo, heb alles aangesloten en neergezet.
Hij is bij mij op dit moment alleen via een optische kabel aangesloten op de Xbox.
Hoewel ik hem in de hoofdzaak zal gebruiken voor gaming en films, kan ik via Xbox Media Center muziek luisteren en dat valt me zeker niet tegen. Zoals gebruikelijk bij zulke speakers zijn vooral de hoge tonen goed. Ik heb de cd van Kerry Norton geluisterd en deze klonk gewoon erg mooi, ook Coldplay en U2 worden prima afgespeeld. De subwoofer en speakers afzonderlijk op ieder moment zijn via de afstandbediening onafhankelijk te regelen, dat is wel handig.

Ik heb geen last van plopjes! Erg belangrijk punt voor eventuele toekomstige kopers denk ik ;)
Verder is het volume ruim voldoende maar mijn kamer is niet zo heel erg groot (18 vierkante meter). Zelfs bij hoog volume blijft het geluid prima en gaan de speakers niet braken. De subwoofer is zoals gewoonlijk bij Logitech behoorlijk overbemeten, bij mij staat hij dan ook meestal op 3 streepjes (van de 10 volgens mij). Ook lijkt hij af en toe een beetje traag voor muziek, bij films is dat een wat minder opvallend punt.

Moet mijn posities van de speakers nog iets aanpassen maar hier kom ik bij een klein minpuntje. De voet waarop de speaker staat kan als wallmount gebruikt worden maar dan alleen op die wijze dat de speaker loodrecht op de muur staat, iets dat bij mij geen oplossing is. Hier moet ik dus aparte beugels ofzo voor gaan kopen. Ik heb geen idee hoe dit overigens met andere sets van Logitech is hoor.

Over het algemeen gesproken ben ik zeker tevreden over de set. Voor mij zijn ze meer dan krachtig genoeg, geen gezeur met plopjes ofzo, mooie control unit en een prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:56:
[...]

Zo, heb alles aangesloten en neergezet.
Hij is bij mij op dit moment alleen via een optische kabel aangesloten op de Xbox.
Hoewel ik hem in de hoofdzaak zal gebruiken voor gaming en films, kan ik via Xbox Media Center muziek luisteren en dat valt me zeker niet tegen. Zoals gebruikelijk bij zulke speakers zijn vooral de hoge tonen goed. Ik heb de cd van Kerry Norton geluisterd en deze klonk gewoon erg mooi, ook Coldplay en U2 worden prima afgespeeld. De subwoofer en speakers afzonderlijk op ieder moment zijn via de afstandbediening onafhankelijk te regelen, dat is wel handig.

Ik heb geen last van plopjes! Erg belangrijk punt voor eventuele toekomstige kopers denk ik ;)
Verder is het volume ruim voldoende maar mijn kamer is niet zo heel erg groot (18 vierkante meter). Zelfs bij hoog volume blijft het geluid prima en gaan de speakers niet braken. De subwoofer is zoals gewoonlijk bij Logitech behoorlijk overbemeten, bij mij staat hij dan ook meestal op 3 streepjes (van de 10 volgens mij). Ook lijkt hij af en toe een beetje traag voor muziek, bij films is dat een wat minder opvallend punt.

Moet mijn posities van de speakers nog iets aanpassen maar hier kom ik bij een klein minpuntje. De voet waarop de speaker staat kan als wallmount gebruikt worden maar dan alleen op die wijze dat de speaker loodrecht op de muur staat, iets dat bij mij geen oplossing is. Hier moet ik dus aparte beugels ofzo voor gaan kopen. Ik heb geen idee hoe dit overigens met andere sets van Logitech is hoor.

Over het algemeen gesproken ben ik zeker tevreden over de set. Voor mij zijn ze meer dan krachtig genoeg, geen gezeur met plopjes ofzo, mooie control unit en een prima geluid.
Das mooi om te horen en hoelang zijn de kabels btw vooral die van de rear speakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet de exacte lenge niet (kan ook moeilijk meten nu) maar ga uit van minstens 7 meter. Zijn overigens gewoon audiokabels voor luidsprekers die je in iedere audio zaak voor een appel en een ei kan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:46:
Ik weet de exacte lenge niet (kan ook moeilijk meten nu) maar ga uit van minstens 7 meter. Zijn overigens gewoon audiokabels voor luidsprekers die je in iedere audio zaak voor een appel en een ei kan kopen ;)
Aha thx ;) nu dus nog een appel, een ei en 210 euro zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ga mezelf denk ik een Z-5450 setje kado doen voor kerstmis. Dan niet de versie met draadloze speakers. Voor die 150,- minder wil ik wel 2 kabeltjes langs mijn plint hebben liggen :Y).

315 watt RMS lijkt mij meer dan genoeg voor de buren :P. Alleen die Z-5500 ziet er wel een stuk geiler uit. Maarjah je kan niet alles hebben. (als er geen "blopjes bug" in die Z-5500 had gezeten had ik die denk ik gekocht trouwens.)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Lefty_38 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:03:
Ik ga mezelf denk ik een Z-5450 setje kado doen voor kerstmis. Dan niet de versie met draadloze speakers. Voor die 150,- minder wil ik wel 2 kabeltjes langs mijn plint hebben liggen :Y).

315 watt RMS lijkt mij meer dan genoeg voor de buren :P. Alleen die Z-5500 ziet er wel een stuk geiler uit. Maarjah je kan niet alles hebben. (als er geen "blopjes bug" in die Z-5500 had gezeten had ik die denk ik gekocht trouwens.)
is idd wel minder dat veel mensen last hebben van die plopjes-bug. Ik heb zelf dan wel 2 plop-vrije sets staan, maar een vriend van me heeft er 2 die wel behoorlijk 'ploppen'. Ik ben nog onderzoek aan het doen om dit op te lossen, door middel van een netfilter oid, want daar moet de oorzaak gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al gezegd is maar wisten jullie dat je doormiddel van een willekeurig audio jack kabeltje in de muzieknoot vooringang te stoppen + nog een audio jack achterin (zoals normaal) het geluid van de z-680 nog harder kan maken (kweet niet of dit ook kan bij de z-5500) en het werkt ook alleen maar met een direct.

Iig ik merk als ik dat doe toch dat hij dan een stukje harder gaat, bij sommige liedjes gaat ie kraken maar bij liedjes die neit zo hard zijn opgenomen werkt het perfect. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Wie weet waar ik speakersvoet kan kopen voor de Z-5500?

Ik kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Is inderdaad zo dat het luider wordt bij de Z5500.

Ik heb nu ook een mega-issue....hij start niet meer op m'n 5500 ;(
En totaal geen idee wat het nu kan zijn. Bij het verhuizen van de woofer kabel uit-en dan weer in, maar pinnetje verschoven...dus weer rechtgetrokken.....dan weer aangesloten en kreeg even stroom en dan een poef......gedaan.....Heb de fuse die erbij zat gecontroleerd, maar werkt dus nog :(

Mijn inziens is ie er aan en heb hem nog maar net 6 maand!!!!! Wat kan ik doen?
Bij de Fnac gekocht (België) , herstellen die da ook? |:(

Nog iemand die dit voor heeft gehad?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even Logitech bellen, dan krijg je een nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
hmm..moet dan wel m'n factuurke vinden.... en ben denk ik kwijt :(

Of als je rechtstreeks bij logitech gaat, niet nodig? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dusss jij sloopt je eigen set en gaat dan bij logitech een nieuwe halen gratis en voor niets ?
:O

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Ik niet gesloopt :)

Als ik 'm aansluit, hoor ik wel nog het gezoem van de woofers...doch m'n controller doet niks (dus die
krijgt geen voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:18:
dusss jij sloopt je eigen set en gaat dan bij logitech een nieuwe halen gratis en voor niets ?
:O
Ik heb ook zoiets gehad hoor. Audiokabeltje eruit getrokken, 2 minuten later er weer in gedaan en de box deed niks meer....

Je heb de factuur niet nodig. Je moet even het s/n nummer van de subwoofer noteren en aan de hand daarvan kan je via Logitech een nieuwe set aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

tenzij je 'sernienummer' ouder is dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Blackminister schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:00:
Is inderdaad zo dat het luider wordt bij de Z5500.

Ik heb nu ook een mega-issue....hij start niet meer op m'n 5500 ;(
En totaal geen idee wat het nu kan zijn. Bij het verhuizen van de woofer kabel uit-en dan weer in, maar pinnetje verschoven...dus weer rechtgetrokken.....dan weer aangesloten en kreeg even stroom en dan een poef......gedaan.....Heb de fuse die erbij zat gecontroleerd, maar werkt dus nog :(

Mijn inziens is ie er aan en heb hem nog maar net 6 maand!!!!! Wat kan ik doen?
Bij de Fnac gekocht (België) , herstellen die da ook? |:(

Nog iemand die dit voor heeft gehad?
dat is volgens mij toch echt zelf slopen hoor :o
maar je kan het altijd proberen of meschien iemand die een controlpod over heeft.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:23:
tenzij je 'sernienummer' ouder is dan 2 jaar.
De mijne was 2 jaar en +- 3 maanden :*) Logitech let volgens mij helemaal niet op het aantal jaren, of ze hebben een marge van 6 maanden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
kewl...
Hoe neem ik contact op. Gaat dit via email? Of is dit zowiezo telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad hoor. Audiokabeltje eruit getrokken, 2 minuten later er weer in gedaan en de box deed niks meer....

Je heb de factuur niet nodig. Je moet even het s/n nummer van de subwoofer noteren en aan de hand daarvan kan je via Logitech een nieuwe set aanvragen.
mijn center is dus spontaan kapot gegaan van m'n z680, eerst contact opnemen met de winkel zei de beste man, als dat niet lukte terug mailen .. dat was gister, tot nu toe nog niets gehoord.

Ik wacht in spanning af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring hier met de Z-4i speakerset?

• Blackminister
Logitech rules!! _/-\o_ _/-\o_

De service die je van Logitech krijgt, amaai, daar kunnen veel bedrijven aan zuigen! :*)

Ik krijg ook een nieuwe set opgestuurd, dus ik ben supertevreden. Ik heb al 4 logitech-toetsenborden en 3 muizen....anders zou ik als geste nog 1 gekocht hebben :Y)

Daarnet gebeld en binnen 2 weken heb ik een nieuwe Z-5500. Kmoet zelfs de woofer niet terugzende (geluk, want weegt en kost veel)

Twijfel niet, koop logitech O-)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat je een nieuwe krijgt is ook niet het probleem.. de 'service' is ook prima in orde MAAR een nieuwe set lost meestal het probleem niet op.

• Blackminister
Toch wel...mijn probleem was niet de plops (die had ik zowiezo al, maar enkel bij spanningswissel van ijskast of iets anders) Dit was denk ik overspanning, kortsluiting...m'n pod doet niks meer, geen licht of niks....

En moest de tweede het weer begeven...tja..weer bellen.. doch ik denk dat de tweede best ok zal zijn :)

Verwijderd

Mijn pod (van ondertussen 3e set, wegens plop-verhaal) liep af en toe vast bij digitale input (coax én optisch). Als het juiste input geselecteerd was, en er komt een DD of DTS signaal, blijft op de pod soms gewoon "checking" staan. Vanaf dan is de pod niet meer af te zetten, hangt volledig vast, enige mogelijkheid is de hoofdschakelaar op de sub gebruiken (enkele keren, en hopen dat hij het doet na een tijdje).

Vandaag bericht gekregen dat Logitech een nieuwe pod gaan opsturen :D
en ze willen dat ik mijn pod trugstuur voor onderzoek (ze gaan me nog een document opsturen hoe enz, zal waarschijnlijk wel op hun kosten zijn).

Verwijderd

Weet iemand hier of de Z-5400 ook last heeft van die plops? Ervaringen met de Z-5450 ook welkom, die zijn zo goed als hetzelfde.

Ik heb twee mogelijkheden om een Z-5400 aan te schaffen: bij de PC zaak aan de overkant van de straat voor €299, of via internet voor zo'n €80 minder. Dat laatste zou ik normaal gesproken altijd doen, maar als ik met de Z-5400 nou ook grote kans op die plopjes loop dan is het gemak voor het terugbrengen het extra geld misschien wel waard.

• BARACUS
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:37:
Weet iemand hier of de Z-5400 ook last heeft van die plops? Ervaringen met de Z-5450 ook welkom, die zijn zo goed als hetzelfde.

Ik heb twee mogelijkheden om een Z-5400 aan te schaffen: bij de PC zaak aan de overkant van de straat voor €299, of via internet voor zo'n €80 minder. Dat laatste zou ik normaal gesproken altijd doen, maar als ik met de Z-5400 nou ook grote kans op die plopjes loop dan is het gemak voor het terugbrengen het extra geld misschien wel waard.
Ik zou even kijken of je kunt pingelen, 80 euro zou voor mij teveel zijn :/ Zoals je leest stuurt logitech nieuw spul op als het kapot is, dan kan je dealer desnoods in Nieuw Zeeland zitten :P

EVEN HULP NODIG :)
Ik wilde mijn z-2300 snoer verlengen en na wat klooien met tulp kabels ben ik gewoon niet tevreden. Ik zag een schroevendraaier dus dan weet je het wel, nu heb ik een probleem.
Ik wil dus mooi speaker kabel er aan hangen maar vraag me af welke van de 2 draden op welk gedeelte van de tulp moet. Is de + altijd het middelste paaltje of andersom? Ook een beetje raar dat het rode draad aan de - hangt en zwart aan de + :? Ik kan natuurlijk ook even de plug eraf knippen maar dat lijkt me niet zo'n goede oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 15-12-2005 21:12 ]

• Bor
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zie dat de centerspeaker van de Logitech X-530 op een voetje staat. Is deze los te halen van het voetje (zonder zelf te hoeven modden) om deze stabiel ergens op te leggen? Ik heb namelijk onvoldoende ruimte onder mijn monitor om de center op voet te plaatsen. De bovenkant van mijn monitor loopt schuin naar achteren waardoor plaatsing bovenop de monitor ook niet ideaal is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
net logitech gebeld over dat m'n centerspeaker uitgang kapot is, ik krijg een hele nieuwe 5500 toegestuurd! 8) Echt blij :)

Moet nu allen nog dat kabeltje en de remote opsturen ofzo ... heeft iedereen dat gedaan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Heb het nog niet gedaan, moet pas gebeuren als je de nieuwe set hebt gekregen.
Inderdaad -> de pod opsturen samen met afstandsbediening en de uiteinden van de kabeltjes van uw boxen.....Dus als je boxen nog werken, 5 extra :9

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.