Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.319 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:37:
Kijk eens of nieuwe drivers helpen? Heb je dat al geprobeerd? Zowieso krijg je met een nieuwe geluidskaart beter geluid dan dat on-board ding. (trust me, i know)
ik zal eens kijken wat er gebeurd met nieuwe driver maar heb nu toch een sterk vermoede dat dat plugje achter de pc stuk is. En nog iets dat niet normaal is, is de bas. Die is zo hard dat het echt niet meer klinkt.......

Maar goed nieuwe drivers anders nieuwe geluidskaart! (nog iemand tips voor geluidskaar, low buget in combinatie met x-530)??

Verwijderd

Ik heb laatst een audigy 2 ZS gekocht voor 35 euro, dat is behoorlijk low-budget voor een zeer goede kaart imo. Je hebt 24bit/96khz, THX en 7.1 upmix.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:29:
Ik heb laatst een audigy 2 ZS gekocht voor 35 euro, dat is behoorlijk low-budget voor een zeer goede kaart imo. Je hebt 24bit/96khz, THX en 7.1 upmix.
JRD2004 bedankt voor je advies, ik had nooit gedacht dat het met een nieuw stuurprogramma wel zou werken, maar ik heb me vergist! 8)7

Het mooie was toen ik de nieuwe driver installeerde deed de rechter achterspeaker het niet meer (eerst was het de linker...) dus toen dacht ik he dan kan het eigelijk niet stuk zijn. Maar na de nieuwe software te hebben doorgezocht kwam ik erachter dat de software bij mij verkeerd aan had gegeven hoe het aangesloten zou moeten worden..... anyway TH(N)X :P !!!!!!

Verwijderd

Boeiend schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:12:
[...]

Mag ik vragen naar welk email adres je dat hebt gemaild?
gewoon op de site van logitech zelf, registreren als gebruiker, en een vraag stellen (en dan 3dagen geduld hebben....) ofwel direct naar deze: logitech_support_nl@mailca.custhelp.com
daarvan kreeg ik toch mijn antwoorden (had gewoon gevraagd of er een optie was om online de status van mijn rma te kunnen checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb vandaag toch nog maar gewoon ff opnieuw gewoon gebeld. Nieuwe bestelling gezet, hopelijk lukt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, vandaag mijn nieuwe 5500 binnen gekregen.... met pod nr R539...
plopt evenveel als de vorige... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:10:
hmm, vandaag mijn nieuwe 5500 binnen gekregen.... met pod nr R539...
plopt evenveel als de vorige... :(
Ja dat verrast me eigenlijk niks.
Zo heb ik nu me 4e setje in gebruik, de plopshow is bij alle sets aanwezig.

Was dit je 2e setje ?
Dan gewoon nog ens bellen, krijg je er weer een, die dan uiteraard ook weer plopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft het voor zin om je 4e of 5e set te gaan aanvragen. Het is nu al lang bekend dat deze set gewoon plopt, onafhankelijk van welke PID je hebt. Het aanvragen van al die nieuwe sets zullen ze bij Logitech ook niet leuk vinden. Blijkt wel dat ze een hele goede service hebben. Echter vind ik het dom om nieuwe te vragen, er is zat te lezen, zeker hier, over de plopjes in deze set. Accepteer dat dan gewoon en koop het ding wel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:29:
.... er is zat te lezen, zeker hier, over de plopjes in deze set.
Ja, hier wel ja. Als die f*cking reviewers ook dat ding eens gewoon een week testen i.p.v een uurtje of 2 dan hadden we allemaal een hoop geld in ons zak gehouden. Ik heb nog geen review kunnen ontdekken die gewoon eerlijk zegt dat dat ding plopt als de ziekte als je een TL-balk aandoet of als de koelkast aanspringt. Ik schrik me 's avonds zeker wel 5 keer het lebber van de enorme knal die eruit komt. Ik kan het met de beste wil van de wereld geen plopje meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah, ik ga mij ook niet meer de moeite doen om nog een nieuwe set te laten overkomen.
ik verkoop deze nu toch.

dus iemand geinteresseerd in een logitech Z5500?
heeft wel zin om (zoals bijna iedere set) af en toe eens plop te zeggen, maar is anders splinternieuw (lees, enkel de doos geopend en getest of deze wel of niet zou ploppen)

factuur van de originele aankoop van 17 augustus 2005 bijgeleverd.
voor 230 mag ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:55:
tjah, ik ga mij ook niet meer de moeite doen om nog een nieuwe set te laten overkomen.
ik verkoop deze nu toch.

dus iemand geinteresseerd in een logitech Z5500?
heeft wel zin om (zoals bijna iedere set) af en toe eens plop te zeggen, maar is anders splinternieuw (lees, enkel de doos geopend en getest of deze wel of niet zou ploppen)

factuur van de originele aankoop van 17 augustus 2005 bijgeleverd.
voor 230 mag ie weg.
Ikzelf heb ook het geplop. Schrik mezelf vaak genoeg enorm, maar om je set hier te koop te zetten? daar hebben we een V&A voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heeft iemand nog een gouden tip waar je een z-2200 kunt kopen? Ik heb alle pricewatch en kieskeurig winkels al afgezocht. Ze hadden alles op voorraad totdat ze het werkelijk moesten gaan bestellen :( Ik trek het design van de z-2300 niet echt :'(

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 22-11-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:47:
[...]
maar om je set hier te koop te zetten? daar hebben we een V&A voor ;)
mijn oprechte excuses daarvoor, ik had nog zo ver niet gedacht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:29:
...er is zat te lezen, zeker hier, over de plopjes in deze set. Accepteer dat dan gewoon en koop het ding wel of niet.
Het is niet zo dat dat zomaar te accepteren is natuurlijk. Er wordt geen melding van mogelijke plopjes gemaakt, onder geen enkele voorwaarde.

Daarnaast claimt Logitech in de garantie:
'Logitech warrants that any hardware product accompanying this documentation shall be free from significant defects in material and workmanship for a period of two (2) years from the date of purchase'.

En dan is het ook nog eens zo dat men nergens in de documentatie iets staat over mogelijke ploppen vanwege een slecht electriciteitsnetwerk o.i.d. Dat heet misleiding en is wettelijk strafbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Weet iemand of de z-5500 satellieten ook op de z-2300 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zijn als het goed is dezelfde speakers, alleen als je de Z5500 met losse speakerkabels hebt zul je er even een tulpje aan moeten solderen :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hmmm het zou wel de oplossing zijn voor de lelijke z-2300 speakers. Zeg je nu dat er 2 verschilende z-5500 uitvoeringen zijn, met en zonder stekkertjes of vast kabel?

Nu alleen iemand vinden die een aantal 5500 sets met afgeknipte snoeren heeft staan die mij wilt helpen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 23-11-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De z-2300 heeft geen Z-5500 speakers hoor. De speakers van de z2200 zien er hetzelfde uit als die van de z680, maar of ze daadwerkelijk intern ook hetzelfde zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij hebben de Z2200's dezelfde Tangband speakertjes als de Z680, en de Z2300 ondanks het andere uiterlijk dezelfde als de Z5500. Natuurlijk kan ik ook mis zitten :P

En er zijn inderdaad revisies van de Z5500 met de speakerkabels eraan vast.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:49:
[...]

Het is niet zo dat dat zomaar te accepteren is natuurlijk. Er wordt geen melding van mogelijke plopjes gemaakt, onder geen enkele voorwaarde.

Daarnaast claimt Logitech in de garantie:
'Logitech warrants that any hardware product accompanying this documentation shall be free from significant defects in material and workmanship for a period of two (2) years from the date of purchase'.

En dan is het ook nog eens zo dat men nergens in de documentatie iets staat over mogelijke ploppen vanwege een slecht electriciteitsnetwerk o.i.d. Dat heet misleiding en is wettelijk strafbaar.
Onjuist. Misleiding is als er opzettelijk iets anders wordt gezegd. Indien men dus stelt dat er 100% geen 'plops' te horen zijn, zou men misleiden. Daarnaast, het ligt in principe ook nog geeneens aan de Z-5500 zelf, maar aan evt. andere apparatuur die ook op het stroomnet zitten. Daar kun je nooit in misleiden. Het enige wat je kunt stellen is dat het apparaat erg gevoelig is voor andere apparatuur die in en uitschakelt c.q. meer en minder stroom van het net trekt. Daar staat de zin met significante effecten niet voor in. Want wie bepaalt wat significant is?

Ofwel, het is geen misleiding als je hiermee de wet laat toetsen voor een rechter ben ik bang. En is het dus ook niet wettelijk strafbaar. Het enige wat mogelijk is, is dat je door de goede reviews en evt. verkooppraat van verkoper (als je vraagt bij aankoop wat er waar is van die plopjes en hij zegt dat er niet geplopt wordt door het apparaat ;) ) het ding koopt, vervolgens toch veel geplop vast stelt bij gebruik en je jezelf beroept op dwaling en eventuele lichte (maar van opzettelijk praten is moeilijk) misleiding van de verkoper. Je zou de set dan kunnen inruilen bij de winkel. Niet pas na een paar maand of een half jaar natuurlijk...

Wat je verder kan doen is een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst/het geleverde aantekenen. Hierbij moet je de tekortkoming omschrijven in een brief, schriftelijk stellen aan verkoper/Logitech, vragen om oplossing van het euvel binnen een redelijke termijn (wat redelijk is, zul je moeten uitzoeken, maar gemiddeld kun je rustig 2 tot max. 4 weken stellen). Verkoper/Logitech zal je vervolgens of een monteur moeten sturen die de plops aanhoort, indien men denkt het niet te kunnen oplossen zullen ze je het aankoopbedrag moeten retourneren. Wie weet heeft de monteur wellicht een specifieke module om eerst in je stopcontact te steken die evt. reactie op andere apparatuur op het stroomnet opheft.

Dan twee vragen van mijn kant:

1. Zijn de plops ook vast gesteld bij de Z-5450 met de twee draadloze achterspeakers?

2. Hoeveel verschil zit er in geluidskwaliteit (niet de wattages, want dat zegt me niet zoveel behalve dan dat de één iets meer kan blazen dan de andere) tussen de 5500 en de 5450?

Of niet? Dan is mijn keus nl. snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah. Dat is een goed punt. Okee, geen misleiding. Dat neemt niet weg dat de gevoeligheid van het apparaat bijzonder vreemd is, aangezien geen andere geavanceerde apparatuur die ik hier heb er last van heeft. Het is namelijk gewoon een kwestie van fatsoenlijk bufferen natuurlijk. Alleen gloeilampen flikkeren merkbaar met de ploppen. Ik meen nergens ooit te hebben gelezen dat de 5450 wel zou ploppen. En zowieso, die ene set die het ook doet maakt niet uit. Een groot deel van al het aanbod van speakersets op de markt plopt gewoon niet, nooit iets van vernomen.
Wie bepaalt wat 'significant' is? Dat doet Logitech natuurlijk.

Uit correspondentie met Logitech Nederland bleek, volgens hen, dat mijn elektriciteitsnet ongeschikt was voor de speakerset. Althans, dat vonden zij. Dit net is inderdaad niet het beste, maar dan nog zou hier vermelding van moeten hebben gestaan in de handleiding. Dit soort zaken horen getest te worden binnen het lab. Er had in de installation instrucs. moeten staan dat het aansluiten op een slecht net tot gehoorschade kan leiden door excessief en keihard ploppen. Dit soort vermeldingen vind je terug in de handleidingen van allerlei gevoelige apparatuur.
Maar daar had Logitech NL geen boodschap aan. Het is mijn schuld zeiden ze.
Logitech hoofdkantoor in Zwitserland dacht daar gelukkig anders over. Zij waren het met me eens dat dit niet duidelijk was en dat dit vermeld had moeten zijn. Mijn nieuwe set is inmiddels onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:08:
[...]

Ah. Dat is een goed punt. Okee, geen misleiding. Dat neemt niet weg dat de gevoeligheid van het apparaat bijzonder vreemd is, aangezien geen andere geavanceerde apparatuur die ik hier heb er last van heeft. Het is namelijk gewoon een kwestie van fatsoenlijk bufferen natuurlijk. Alleen gloeilampen flikkeren merkbaar met de ploppen. Ik meen nergens ooit te hebben gelezen dat de 5450 wel zou ploppen. En zowieso, die ene set die het ook doet maakt niet uit. Een groot deel van al het aanbod van speakersets op de markt plopt gewoon niet, nooit iets van vernomen.
Wie bepaalt wat 'significant' is? Dat doet Logitech natuurlijk.

Uit correspondentie met Logitech Nederland bleek, volgens hen, dat mijn elektriciteitsnet ongeschikt was voor de speakerset. Althans, dat vonden zij. Dit net is inderdaad niet het beste, maar dan nog zou hier vermelding van moeten hebben gestaan in de handleiding. Dit soort zaken horen getest te worden binnen het lab. Er had in de installation instrucs. moeten staan dat het aansluiten op een slecht net tot gehoorschade kan leiden door excessief en keihard ploppen. Dit soort vermeldingen vind je terug in de handleidingen van allerlei gevoelige apparatuur.
Maar daar had Logitech NL geen boodschap aan. Het is mijn schuld zeiden ze.
Logitech hoofdkantoor in Zwitserland dacht daar gelukkig anders over. Zij waren het met me eens dat dit niet duidelijk was en dat dit vermeld had moeten zijn. Mijn nieuwe set is inmiddels onderweg.
Zeer goed dat het probleem dus opgelost is. Er valt idd wat over te zeggen dat ze het wel zouden mogen vermelden idd. Aan de andere kant zal de gemiddelde koper van een dergelijk setje zich wel goed informeren via fora als deze en vooraf weten wat hij tegen de verkoper moet zeggen:

Ik wil de garantie dat als 'ie bij mij thuis plopt, ik mijn geld terug mag.

Dan blijft voor mij de keus heel lastig, want ik woon in een huis uit 1906. Hoewel praktisch alles vernieuwd is, weet je het minder goed dan in een nieuwbouwhuis. Ik ben ook benieuwd naar evt. stekkerdozen die zouden kunnen 'ontploppen' ofwel die werking van andere apparaten kunnen uitschakelen.

Of dan toch maar voor de 5450 omdat ik ook wel gecharmeerd ben van die draadloze achterspeakers (afgezien van de voedingen) m.n. zodat je het setje makkelijker kunt verplaatsen als je dat wilt. Mijn situatie is nl. zo, wil het ding in de achterwoonkamer gebruiken bij de xdoos en kunnen verplaatsen naar de voorkamer aan de DVD/bij TV en evt. naar beneden achterruimte in m'n eigen bedrijf aan huis.

Tzt komen er wel aparte setjes, maar voor de time being zo ff kosten besparen.

Daarnaast vraag 2 weet je daar ook wat op:

Hoe is de kwalitatieve verhouding van 5450 tov 5500?

In wattage zie ik ook natuurlijk, maakt dat overigens veel uit in ruimtes van ong. 30 m2? Daarnaast natuurlijk de bas die bij de ene set vanaf 33 khz gaat en de andere 35 khz, is dat hoorbaar.

Andere verschillen? Is de 5450 bijv. weer helderder of in hoge tonen beter misschien?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
http://www.techzine.nl/exreviews/6108

The Bad:
...
- More expensive than Z-5500 which sounds better
...

Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:48:
http://www.techzine.nl/exreviews/6108

The Bad:
...
- More expensive than Z-5500 which sounds better
...

Helaas...
Ja maar op welke punten, die reviews heb ik ook wel gelezen en lees zo her en der algemene uitspraken. Maar zijn het de hoge tonen, bas of wat.

En hoeveel is het verschil, hoe merkbaar. Ik bedoel, als het zo minimaal is dat het nauwelijks hoorbaar is, dan vind ik draadloze boxjes ook wel wat. En zeker als er geen plops bij komen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:28:
[...]

Hoe is de kwalitatieve verhouding van 5450 tov 5500?

In wattage zie ik ook natuurlijk, maakt dat overigens veel uit in ruimtes van ong. 30 m2? Daarnaast natuurlijk de bas die bij de ene set vanaf 33 khz gaat en de andere 35 khz, is dat hoorbaar.

Andere verschillen? Is de 5450 bijv. weer helderder of in hoge tonen beter misschien?
Iemand?
over de nieuwe "half draadloze" speakers kan ik dus ook nog geen mening geven, maar wat ik wel weet is dat de z5500 zeker niet slecht klinkt, maar de creative megaworks 550 klinkt nog een heel stukje beter, voor mij persoonlijk dan toch. ik vind de bass van de z5500 gewoon veel te overheersend, en in veel gevallen ongecontroleerd. (veel te grote bassreflexbuis om te beginnen), de satellieten klinken wel goed, met behoorlijk hoge tonen (lopen hoger door dan die van mijn creative set, maar zijn minder lineair wat soms vermoeiend kan worden bij bvb rockmuziek door een boost van 3db bij ongeveer 4-6kHz), maar ze geven maar frequenties weer vanaf zo'n 250hz, waardoor dat de sub eigenlijk geen sub meer is, en dus ook het geluid van de sub teveel kan "ge-pinpoint" worden. (de satellieten bij creative geven vanaf 150Hz weer)

maar wat ik wel vind is dat de satellieten van de logitech er beter uit zien (flashy-er), die controlebox met dolby decoders is echt een luxe (bij creative alleen verkrijgbaar als een apparte decoder van ongeveer 130euro... jammer), en die afstandsbediening is helemaal een luxe voor een echte luie avond... ;)
bang-per-buck is de logitech Z5500 echt wel zeer goed.

het probleem is eigenlijk dat geluidskwaliteit veel te maken heeft met persoonlijke smaak. hou je van zware en luide bass (techno, dance, ....) dan zal je de z5500 te gek vinden
het beste dat je kunt doen is naar een winkel gaan die beide modellen in stock heeft, en ze wilt demonstreren, en dan nog liefst met een cd die jij echt goed kent.

oh ja, nog dit, in je post zei je 33 of 35kHz... ik veronderstel dat je gewoon Hz bedoelde, maar om antwoord te geven, die hoor je wel nog, maar je zal die lage frequenties eerder voelen. (en bij kHz, de hoge tonen dus, tja, die zijn verwaarloosbaar, het menselijk gehoor kan alleen frequenties tussen 20 en 20000Hz opvangen, en naarmate je ouder wordt, vermindert dat dan ook nog naar iets van een 35-16000Hz, tja, slijtage op de oren)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

BARACUS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:32:
Heeft iemand nog een gouden tip waar je een z-2200 kunt kopen? Ik heb alle pricewatch en kieskeurig winkels al afgezocht. Ze hadden alles op voorraad totdat ze het werkelijk moesten gaan bestellen :( Ik trek het design van de z-2300 niet echt :'(
Ik had dus precies het zelfde, vind de z-2300 ook een stuk minder dan de z-2200.
Gelukkig heb ik (inmiddels al een tijd terug) nog een setje op de kop weten te tikken.

Wat ik zou doen als ik jou was, gewoon alle winkels in de buurt die logitech verkopen op bellen, denk dat je dan de grootste kans maakt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:45:
[...]

over de nieuwe "half draadloze" speakers kan ik dus ook nog geen mening geven, maar wat ik wel weet is dat de z5500 zeker niet slecht klinkt, maar de creative megaworks 550 klinkt nog een heel stukje beter, voor mij persoonlijk dan toch. ik vind de bass van de z5500 gewoon veel te overheersend, en in veel gevallen ongecontroleerd. (veel te grote bassreflexbuis om te beginnen), de satellieten klinken wel goed, met behoorlijk hoge tonen (lopen hoger door dan die van mijn creative set, maar zijn minder lineair wat soms vermoeiend kan worden bij bvb rockmuziek door een boost van 3db bij ongeveer 4-6kHz), maar ze geven maar frequenties weer vanaf zo'n 250hz, waardoor dat de sub eigenlijk geen sub meer is, en dus ook het geluid van de sub teveel kan "ge-pinpoint" worden. (de satellieten bij creative geven vanaf 150Hz weer)

maar wat ik wel vind is dat de satellieten van de logitech er beter uit zien (flashy-er), die controlebox met dolby decoders is echt een luxe (bij creative alleen verkrijgbaar als een apparte decoder van ongeveer 130euro... jammer), en die afstandsbediening is helemaal een luxe voor een echte luie avond... ;)
bang-per-buck is de logitech Z5500 echt wel zeer goed.

het probleem is eigenlijk dat geluidskwaliteit veel te maken heeft met persoonlijke smaak. hou je van zware en luide bass (techno, dance, ....) dan zal je de z5500 te gek vinden
het beste dat je kunt doen is naar een winkel gaan die beide modellen in stock heeft, en ze wilt demonstreren, en dan nog liefst met een cd die jij echt goed kent.

oh ja, nog dit, in je post zei je 33 of 35kHz... ik veronderstel dat je gewoon Hz bedoelde, maar om antwoord te geven, die hoor je wel nog, maar je zal die lage frequenties eerder voelen. (en bij kHz, de hoge tonen dus, tja, die zijn verwaarloosbaar, het menselijk gehoor kan alleen frequenties tussen 20 en 20000Hz opvangen, en naarmate je ouder wordt, vermindert dat dan ook nog naar iets van een 35-16000Hz, tja, slijtage op de oren)
Kijk! Met zo'n antwoord kan ik wat. Enorm bedankt!

idd ik bedoelde Hz, foutje... Ik weet het m.b.t. gehoor max. en dat het slechter wordt op termijn. Één naar gevalletje van mijn persoon, bij dienstkeuring (jaja ruim 12 jaar geleden) bleek ook al dat ik een extreem goed gehoor heb qua frequentiebereik. Zelfs de tonen die op en over de normale waarden heen gingen hoorde ik. Men heeft men destijds verteld dat ik klaarblijkelijk tussen met het maximum tussen de 22.000 en 24.000 Hz zit. Verklaart ook waarom die verdamde hondefluitjes altijd te horen zijn... ;)

Dus zijn die hoge tonen wel belangrijk voor mij persoonlijk.

M.b.t. die bas, dat hoor ik meer, maar lees dan ook dat als je die op 25% zet dat het euvel dan verholpen zou zijn. Kun jij dat bevestigen? BTW op de 5450 zit een kleinere basreflexbuis, dus wie weet is dat setje qua bas ook beter gebalanceerd.

Dolby Decoders zitten dus niet bij de creative... Dat maakt ook wel weer enorm verschil idd. Winkels met beide modellen in stock die ze ook nog eens kunnen laten horen... Zijn die er? Ik heb nog nooit een winkel gezien waar meerdere setjes in testopstelling staan. Zou jij een bekende keten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echte mannen kiezen voor de Z-5500... Heeft een woofer zoals het hoort.
En geen wazige conus die half middentonen meespeelt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:49:
Hahahahaaa geweldig

Echte mannen kiezen voor de Z-5500

Maar wat m.b.t. de Z-5450 die heeft toch ook nog een aardig woofertje met een conus die normale tonen speelt zoals hij moet zijn. Enkel wat minder wattjes

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik heb ook een z-5500, maar jij lult echt uit je nek, terwijl er een goed geargumenteerd verhaal boven je staat. :/

Edit: XLH's verhaal dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Venxir op 24-11-2005 00:02 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• Shunt
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

waahahhahhaaha
doe eens een testje op welke freq de sub mee speelt ja juist van af 30 tot 180 hz speelt dat kreng mee.
dus de sub doet ook mooi de middentonen mee

kusje :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Hoeveel procent van de Z-5500 heeft nu eigenlijk die plop vraag ik me af. Wellicht eens tijd een poll te houden?

Ik zou zo'n poll wel willen invoeggen, maar heb geen idee hoe ik dat hier inzet. Topic starter wellicht die dat wel kan en wellicht direct kan meenemen in de startpost?

Is er ook iemand hier aanwezig die het 5450 setje in z'n bezit heeft en daar de resultaten van kan vertellen, of het ding ook plopt bij in- uitschakelen van andere electronische apparatuur op het electriciteitsnet?

BTW, online is het ding in USD al te vinden voor $ 199, terwijl we het hier nog moeten doen met prijzen richting de 300 Euro. Gekte wederom, of heeft iemand nog een adresje die niet in Pricewatch staat en zeer goedkoop de Z-5500 kan aanbieden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 11:18 ]

Verwijderd

Op een Duitse site las ik dit m.b.t. plop's en andere bromeffecten door het electriciteitsnet:

"Mann muss als Netzfilter nicht unbedingt die Bastellösung von Conrad nehmen, es gibt auch Steckdosenleisten mit eingebautem Filter."

Ofwel wellicht met soortgelijke oplossing van het probleem afkomen?

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:50:
Op een Duitse site ...Ofwel wellicht met soortgelijke oplossing van het probleem afkomen?
Ik heb al een stekkerdoos met surge protection geprobeerd. Dit helpt niet, want de oorzaak van de plopjes is onderspanning, en geen overspanning. Het verschil daarin is heel belangrijk: een stekkerdoos die je beschermt tegen overspanning beperkt gewoon de zo nodig stroomtoevoer. Maar bij onderspanning verdwijnt er heel even energie.
Hiervoor je heb je dus een complexer systeem nodig, namelijk een buffer, of een batterij. Het suffe van de Z-5500 - m'n eerste setje - is dus dat deze dat niet heeft. En dat terwijl bv. een fatsoenlijk beeldscherm of voeding van een PC wel zo'n buffer/batterij heeft. Daarnaast zijn stekkerdozen met een fatsoenlijk werkende buffer (deze moet vrij goed zijn) bijzonder prijzig (UPS, Uninterrupted Power Supply). Ik wacht nu op een tweede, wellicht hebben ze in de nieuwe productielijn een buffer opgenomen in de versterker van de Z-5500. Hopelijk.

Verwijderd

LiMbO83 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:00:
[...]

Ik heb al een stekkerdoos met surge protection geprobeerd. Dit helpt niet, want de oorzaak van de plopjes is onderspanning, en geen overspanning. Het verschil daarin is heel belangrijk: een stekkerdoos die je beschermt tegen overspanning beperkt gewoon de zo nodig stroomtoevoer. Maar bij onderspanning verdwijnt er heel even energie.
Hiervoor je heb je dus een complexer systeem nodig, namelijk een buffer, of een batterij. Het suffe van de Z-5500 - m'n eerste setje - is dus dat deze dat niet heeft. En dat terwijl bv. een fatsoenlijk beeldscherm of voeding van een PC wel zo'n buffer/batterij heeft. Daarnaast zijn stekkerdozen met een fatsoenlijk werkende buffer (deze moet vrij goed zijn) bijzonder prijzig (UPS, Uninterrupted Power Supply). Ik wacht nu op een tweede, wellicht hebben ze in de nieuwe productielijn een buffer opgenomen in de versterker van de Z-5500. Hopelijk.
Ah aha, duidelijk. Eens kijken of de 5450 dit wel heeft, zo'n buffer UPS e.d. dan is de keus voor mij nl. daar

Verwijderd

Hap hap hap :D

• LiMbO83
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:32:
[...]

Ah aha, duidelijk. Eens kijken of de 5450 dit wel heeft, zo'n buffer UPS e.d. dan is de keus voor mij nl. daar
Dit kan dus wel eens problematisch zijn om te checken, omdat veel apparaten hier geen vermelding van maken en meestal eigenlijk ook nergens last van hebben.

Verwijderd

LiMbO83 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:08:
[...]

Dit kan dus wel eens problematisch zijn om te checken, omdat veel apparaten hier geen vermelding van maken en meestal eigenlijk ook nergens last van hebben.
Gewoon een mailtje naar Logitech, ik post hier het evt. antwoord wel!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:08:
[...]

Zelfs ff gebeld met Logitech en nope, er zit geen UPS op de 5450

Ik ga op zoek naar een winkel in Zwolle die het ding in testopstelling heeft staan om zelf te luisteren. Heb afgesproken met logitech dat indien het probleem bij mij op zal treden, de winkel het ding omruilt, zo niet dat logitech er zelf voor zorgt.

Goede deal zeg ik dan maar weer. Nu nog de keus, 5500 of 5450... die draadloze achterspeakers toch wel ideaal

• LiMbO83
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:24:
[...]

Gewoon een mailtje naar Logitech, ik post hier het evt. antwoord wel!
Cool :)

Verwijderd

Mediamarkt Zwolle gebeld.

Z-5500 staat standaard in testopstelling.

Z-5450 zetten ze voor mij erbij

Optimaal. Uitproberen en kijken wat ze daar kosten, indien gunstig direct inpakken meenemen

Verwijderd

Denk dat ik die beide sets ook wel op de HCC te zien krijg morgen. Ben best benieuwd naar het verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:56:
Denk dat ik die beide sets ook wel op de HCC te zien krijg morgen. Ben best benieuwd naar het verschil.
Ga al jaren niet meer naar de HCC

1. Op het internet altijd goedkoper, in tegenstelling tot vroeger, toen nog wel koopjes te halen

2. Zoveel mensen en lawaai dat je een setje nooit goed kunt testen

3. Één grote blauwe rookwolk waar je spontaan longkanker van krijgt

4. Van die prutsers zonder garantie of paar maanden later opgedoekt

2 jaar geleden voor het laatst geweest, files, parkeren bovenop parkeerdek, vervolgens bij exit de slagboom vast. 2 uur met tig auto's vast gestaan bovenop parkeerdek. Nee bedankt
Kijk wel bij Mediamarkt en koop evt. online ;)

• Venxir
Die ups e.d. is allang geprobeerd, onder andere door mijzelf jullie zitten nu geowon in een loopje. Lees het gehele topic maar :).

Verwijderd

'kga ook niet naar de HCC met het doel iets te kopen. Vind het altijd wel leuk om rond te kijken. Game-expo is altijd wel vet. De auto gaan we trouwens parkeren in een dorpje in de buurt ofzo ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:57:
'kga ook niet naar de HCC met het doel iets te kopen. Vind het altijd wel leuk om rond te kijken. Game-expo is altijd wel vet. De auto gaan we trouwens parkeren in een dorpje in de buurt ofzo ;)
Doelde er m.n. ook op het feit dat je zegt de beide sets wel te zullen zien en verschil hiertussen.
't Enige verschil dat je zal kunnen vaststellen is klaarblijkelijk het visuele verschil, m.b.t. de boxen, de console en dat 2 speakers draadloos zijn (afgezien van de voedingen per speaker achter)

Echt goed beluisteren zal er in niet in zitten

Verwijderd

Ik ben sinds een week eigenaar van een prachtig klinkende Logitech Z-5500. Hiervoor had ik een Creative Inspire 6700, nou wat een verschil zeg! Hele mooie volle bass weergave, prachtig geluid vanuit iedere hoek van de kamer en met DVD's kijken is het helemaal genieten.

Ook nog even een hoopgevend bericht voor potentiele kopers, ik heb een 100% (tot nu toe, 8 dagen in bezit) plop-vrije Z-5500 aan de haak geslagen. Ik ben er zeer tevreden mee.

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb vandaag eindelijk mijn vervangende Z-5500 binnen (was gister al voor de deur, nu van postkantoor).
Ik zal nog even kort mijn probleem schetsen:
-Pod was kapot, das alles.
-Enigste wat ik dus nu gebruik van nieuwe set is de Pod.
Maar nu heb ik wel een mobiele set extra :p. Ik heb die oude nu ff opengeschroefd, eerder niet geprobeerd ivm garantie. Het defect is duidelijk zichtbaar, een IC is doorgebrand/ontploft. Deze om percies te zijn: CS42526, Cirrus Logic, 110/114 dB, 192 kHz, 6-Channel
CODECS with S/PDIF Receiver. Maar om die te gaan vervangen wordt misschien prijzig, en ik denk niet dat ik zoiets goed kan solderen.
Dus als ik 2 werkende sets zou willen hebben moet ik een vervangende Pod hebben. Die heeft niemand liggen toevallig?
Overgens kon ik nergens een verzoek van Logitech vinden voor het afknippen van kabels en die naar zwitserland sturen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:41:
Ik heb vandaag eindelijk mijn vervangende Z-5500 binnen (was gister al voor de deur, nu van postkantoor).
Ik zal nog even kort mijn probleem schetsen:
-Pod was kapot, das alles.
-Enigste wat ik dus nu gebruik van nieuwe set is de Pod.
Maar nu heb ik wel een mobiele set extra :p. Ik heb die oude nu ff opengeschroefd, eerder niet geprobeerd ivm garantie. Het defect is duidelijk zichtbaar, een IC is doorgebrand/ontploft. Deze om percies te zijn: CS42526, Cirrus Logic, 110/114 dB, 192 kHz, 6-Channel
CODECS with S/PDIF Receiver. Maar om die te gaan vervangen wordt misschien prijzig, en ik denk niet dat ik zoiets goed kan solderen.
Dus als ik 2 werkende sets zou willen hebben moet ik een vervangende Pod hebben. Die heeft niemand liggen toevallig?
Overgens kon ik nergens een verzoek van Logitech vinden voor het afknippen van kabels en die naar zwitserland sturen oid?
Je hoefde het andere spul niet terug te sturen? Apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:25:
Ik ben sinds een week eigenaar van een prachtig klinkende Logitech Z-5500. Hiervoor had ik een Creative Inspire 6700, nou wat een verschil zeg! Hele mooie volle bass weergave, prachtig geluid vanuit iedere hoek van de kamer en met DVD's kijken is het helemaal genieten.

Ook nog even een hoopgevend bericht voor potentiele kopers, ik heb een 100% (tot nu toe, 8 dagen in bezit) plop-vrije Z-5500 aan de haak geslagen. Ik ben er zeer tevreden mee.
Ik loop nu al te watertanden, a.s. weekend eens ff wat testen bij de mediamarkt op beide setjes. Goede CD's mee en spelen met die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echte mannen kiezen een z5500? :? en ik altijd maar denken dat echte mannen voor een harley gingen ;)
nee, ik ben een echte man (de harley staat in de garage :P ), en toch kies ik NIET voor de Z5500.
er hangt gewoon veel af van de persoonlijke voorkeur. de z5500 klinkt niet slecht (en die digitale decoder geeft een echte meerwaarde aan het systeem), maar ik vind die 25cm sub veel te boemerig en ongecontroleerd. (ik heb hier een zeflbouw sub staan met 2 12inch woofers, en deze klinkt lekker strak, niet boemerig en geeft ook maar alleen de echte bassen weer, van 18-60Hz.)

gisteren trouwens een creative pro gamer g500 binnen gekregen te vervanging van mijn (half) defecte megawork 550... maar dat is ook geen verbetering. jammer genoeg klinkt het nieuwe systeem niet half zo goed als de oude megaworks 550 (teveel hoge tonen die veel te schel klinken, treble instelling is geen succes om het op te lossen, zelfs door de satellieten van mijn megaworks te gebruiken is er een teveel aan hoge tonen... rare versterker)

btw, shunt, 180Hz kun je nog niet echt de middentonen noemen, eerder de extreem lage middentoon (of "hoge" bastoon ;) ), maar uiteraard al een te hoge frequentie voor een SUB woofer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

idd. mijn bejaarde philips boeken plank speakertjes doen heel mooi 60hz op ongeveer -8db (deze gebruik ik ook voor (normale) muziek en tv. en de 2 z-680's gebruik ik alleen nog voor 5.1 game sound en voor films (waar ik me ook steeds meer begin te ergeren aan de sub.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:25:
[...]

echte mannen kiezen een z5500? :? en ik altijd maar denken dat echte mannen voor een harley gingen ;)
nee, ik ben een echte man (de harley staat in de garage :P ), en toch kies ik NIET voor de Z5500.
er hangt gewoon veel af van de persoonlijke voorkeur. de z5500 klinkt niet slecht (en die digitale decoder geeft een echte meerwaarde aan het systeem), maar ik vind die 25cm sub veel te boemerig en ongecontroleerd. (ik heb hier een zeflbouw sub staan met 2 12inch woofers, en deze klinkt lekker strak, niet boemerig en geeft ook maar alleen de echte bassen weer, van 18-60Hz.)

gisteren trouwens een creative pro gamer g500 binnen gekregen te vervanging van mijn (half) defecte megawork 550... maar dat is ook geen verbetering. jammer genoeg klinkt het nieuwe systeem niet half zo goed als de oude megaworks 550 (teveel hoge tonen die veel te schel klinken, treble instelling is geen succes om het op te lossen, zelfs door de satellieten van mijn megaworks te gebruiken is er een teveel aan hoge tonen... rare versterker)

btw, shunt, 180Hz kun je nog niet echt de middentonen noemen, eerder de extreem lage middentoon (of "hoge" bastoon ;) ), maar uiteraard al een te hoge frequentie voor een SUB woofer
Misschien dat die 5450 door een kleinere sub wellicht een betere afstemming heeft van 'boemerig' tov de andere tonen binnen het geluidsspectrum van het complete setje.

Ik ga het bij de MediaMarkt wel eens even beluisteren dit weekend, dat zal veel verklaren. Ook maar eens even een Creative setje aanslingeren dan als die dingen er toch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:25:
[...]

Hehe ieder z'n eigen keus, maar een Harley? Dude, dat is iets voor een man in de midlife crisis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:00:
[...]

Hehe ieder z'n eigen keus, maar een Harley? Dude, dat is iets voor een man in de midlife crisis ;)
nope, harley is iets voor VEEL EISENDE mensen, zoals ik, en bij sommigen duurt het gewoon tot hun 50ste vooralleer ze beseffen dat harley het allerbeste is. hoe lang dat het bij jou zal duren voor je dat beseft, das mij een raadsel :P ;)
maar we gaan het wel ON TOPIC houden hé ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, laten we het maar weer over de geluidsetjes gaan hebben ;)

Ik ga zometeen naar MM Zwolle die bende testen. Laat nog even weten hoe die twee setjes naast elkaar verschillen.

Hoop vanavond nog ff het bericht hier te droppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah wat een puinhoop buiten met dat weer van vandaag.
En de hele tijd dipjes in het lichtnet.

Ik ben zo blij dat ik die Z-5500 van me heb gedumpt en daarna een fatsoenlijke receiver heb gekocht.
Anders hoorde ik nu niets anders dan iedere paar minuten *PLOP* *PLOP* *PLOP*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:49:

Ik ben zo blij dat ik die Z-5500 van me heb gedumpt en daarna een fatsoenlijke receiver heb gekocht.
Valt mee :) Licht knippert wel constant hier, maar heb nog geen plopje gehoord vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb ook geen plopje gehoord, ups vangt het leuk op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:11:
Ja, laten we het maar weer over de geluidsetjes gaan hebben ;)

Ik ga zometeen naar MM Zwolle die bende testen. Laat nog even weten hoe die twee setjes naast elkaar verschillen.

Hoop vanavond nog ff het bericht hier te droppen
Teringjantje, kom ik bij de MM, staat er niks opgesteld. Willen ze het wel voor me doen, maar kan ik beter later terug komen. Laat maar. Prijzen ook gezien daar, 370 Euro voor de 5500, ja daaaaag online te krijgen voor 285 Euro ofzo, de 5450 zo ongeveer 420 Euro, online voor 360 Euri of zoiets... Gevraagd of ze zich in de prijzen vergist hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:15:
[...]

nope, harley is iets voor VEEL EISENDE mensen, zoals ik, en bij sommigen duurt het gewoon tot hun 50ste vooralleer ze beseffen dat harley het allerbeste is. hoe lang dat het bij jou zal duren voor je dat beseft, das mij een raadsel :P ;)
maar we gaan het wel ON TOPIC houden hé ;)
Mwah, ik vind het gebrul van de motor van de harley te boemerig en te ongecontroleerd ;)
kheb al een vette bike btw, Kawasakihttp://www.fietsplus.nl/W...ki-driewieler-_693D89.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:49:

Wat heeft dat met dit topic te maken?
Dat jij slechte ervaringen met dit setje hebt hoef je nog niet op elk kromme manier duidelijk te maken dat je het een slecht product vind.

Ik ben er harstikek tevreden over en ik ga ook niet bij elk nummer of elke film roepen hoe geweldig het wel niet klinkt.

Hoewel ik nu continu naar mensen dit soort opmerkingen moet plaatsen zeg ik natuurlijk ook vaak genoeg dat ik nergens last van heb.

Daarnaast heb ik vandaag nog niks gehoord qua ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik denk ook dat het al lang duidelijk is dat de Logitech Z-5500 (soms) problemen heeft. Om het er dan nog te pas en te onpas over te hebben, vind ik wat overdreven.

Net als die harley's trouwens, daarvoor bestaan er wel andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe, vervangende Z-5500 al binnen, ze waren gisteren toen ik niet thuis was al aan de deur geweest. Twee dagen, dat is nog es service.

Maar hij is verder hetzelfde als de oude en plopt nog steeds :/, en hard ook. De ouder had PID 512, de nieuwe heeft PID 539.

Dan maar wachten tot de verhuizing. Vandaag iig de kabeltjes even doorknippen en opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:08:
[...]

Onjuist. Misleiding is als er opzettelijk iets anders wordt gezegd. Indien men dus stelt dat er 100% geen 'plops' te horen zijn, zou men misleiden.
Trouwens, ik zie nu net achterop de garantie van de manual het volgende. Let met name op de tekst achter Voltage Fluctuation Test. Is het niet fout om te vermelden dat het apparaat tegen dips en surges kan terwijl dit dus gewoon niet waar is?
Afbeeldingslocatie: http://fotohok.nl/IMG_6777Web.jpg
Trouwens de datum van de decl. of conformity is bij mn vervangende set is ook nog steeds 28 july, 2004. Dat betekent dat ze het nooit hebben verbeterd, maar gewoon nieuwe setjes wegsturen. Is dit om mensen tevreden te houden ofzo? Zodat iedereen blij is met Logitech? Enige speculaties.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:49:
Heb de nieuwe, vervangende Z-5500 al binnen, ze waren gisteren toen ik niet thuis was al aan de deur geweest. Twee dagen, dat is nog es service.

Maar hij is verder hetzelfde als de oude en plopt nog steeds :/, en hard ook. De ouder had PID 512, de nieuwe heeft PID 539.

Dan maar wachten tot de verhuizing. Vandaag iig de kabeltjes even doorknippen en opsturen.
Als je echt een niet ploppende wil hebben misschien contact opnemen met Logitech. Gisteren ook gebeld en zij gaven aan dat indien de winkel waar je het ding gekocht heeft verder niet meer mee wil werken (na ruilen etc), ze altijd een tevreden klant willen hebben. Wie weet dat ze je uiteindelijk wel een UPS geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:39:
[...]

Als je echt een niet ploppende wil hebben misschien contact opnemen met Logitech. Gisteren ook gebeld en zij gaven aan dat indien de winkel waar je het ding gekocht heeft verder niet meer mee wil werken (na ruilen etc), ze altijd een tevreden klant willen hebben. Wie weet dat ze je uiteindelijk wel een UPS geven ;)
Been there, done that. De set komt juist van Logitech, en zou geen ploppen hebben. Modelnummer 539 is dan ook behoorlijk nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:34:
[...]

Trouwens, ik zie nu net achterop de garantie van de manual het volgende. Let met name op de tekst achter Voltage Fluctuation Test. Is het niet fout om te vermelden dat het apparaat tegen dips en surges kan terwijl dit dus gewoon niet waar is?
[afbeelding]
Trouwens de datum van de decl. of conformity is bij mn vervangende set is ook nog steeds 28 july, 2004. Dat betekent dat ze het nooit hebben verbeterd, maar gewoon nieuwe setjes wegsturen. Is dit om mensen tevreden te houden ofzo? Zodat iedereen blij is met Logitech? Enige speculaties.
Tja, dat ligt eraan wat de randvoorwaarden en uiterlijk gestelde goedkeuringseisen zijn van die Voltage Fluctuation Test. En in welke testomgeving natuurlijk. Laat men alleen de stroom fluctueren door een lager voltage wat geleidelijk terug wordt geschroeft, of is er een plotselinge uitval door een ander apparaat etc.

Ofwel, wellicht ervaren ze in het lab kleinere of geen plops door de specifieke tests. Wie weet dat heel veel tests ook zo maar een stempel krijgen en dat er in de voorwaarden staat dat bijv. 1 op de 100 echt getest worden... Het kan allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:42:
[...]

Tja, dat ligt eraan wat de randvoorwaarden en uiterlijk gestelde goedkeuringseisen zijn van die Voltage Fluctuation Test. En in welke testomgeving natuurlijk. Laat men alleen de stroom fluctueren door een lager voltage wat geleidelijk terug wordt geschroeft, of is er een plotselinge uitval door een ander apparaat etc.

Ofwel, wellicht ervaren ze in het lab kleinere of geen plops door de specifieke tests. Wie weet dat heel veel tests ook zo maar een stempel krijgen en dat er in de voorwaarden staat dat bijv. 1 op de 100 echt getest worden... Het kan allemaal!
De randvoorwaarden komen overeen met de Council Directive 89/336/EEC. Daarnaast staat op dit papiertje dat ze hiervoor alle verantwoordelijk nemen. Dus even kijken wat Council Directive 89/336/EEC nu precies betekent. En dat staat hier:
http://www.ce-marking.org...tive-89336eec-emc-gb.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah, mijn ervaring met de r539 versie is identiek hetzelfde als de vorige set.
ik denk eerder dat logitech de z5500 binnenkort uit productie zal nemen, want als bijna iedereen belt voor een vervangset wegens een plopjes, dan kun je je wel voorstellen dat er geen winst meer op gemaakt wordt. logitech heeft voldoende goede producten om de z5500 te vervangen, evenwel met iets minder vermogen, maar waarbij ik nog geen meldingen gehoord heb over plopjes of iets dergelijks. en zeg nu zelf, hoeveel procent van de z5500 eigenaars hebben de set al voor lange tijd op het maximum volume gebruikt?
anyway, de r539 gaat bij mij ook de deur uit, wie mij 225euro biedt mag de set komen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:30:
tjah, mijn ervaring met de r539 versie is identiek hetzelfde als de vorige set.
ik denk eerder dat logitech de z5500 binnenkort uit productie zal nemen, want als bijna iedereen belt voor een vervangset wegens een plopjes, dan kun je je wel voorstellen dat er geen winst meer op gemaakt wordt. logitech heeft voldoende goede producten om de z5500 te vervangen, evenwel met iets minder vermogen, maar waarbij ik nog geen meldingen gehoord heb over plopjes of iets dergelijks. en zeg nu zelf, hoeveel procent van de z5500 eigenaars hebben de set al voor lange tijd op het maximum volume gebruikt?
anyway, de r539 gaat bij mij ook de deur uit, wie mij 225euro biedt mag de set komen afhalen.
Ik laat Logitech mij niet 75 euro jatten, ze hebben geld zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:55:
[...]

Ik laat Logitech mij niet 75 euro jatten, ze hebben geld zat. ;)
tjah, anders heb ik weer een ploppende set staan, ik kan hem dan even goed doorverkopen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie:

Misschien kan het jullie helpen met de ploppende sets, ik heb PID 525, die plopt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:50:
...ik heb PID 525, die plopt helemaal niet.
* DukeBox ook.
Overigens is ons stroomnet redelijk schoon, heb mijn ups (die niet voor de speakers zit !) afgelopen jaar niet meer horen piepen.
ik heb alleen 1 licht in de gangkast (zelfde groep) daar hoor ik soms een plopje bij het in/uit schakelen van het licht wanneer ik een analoge ingang gebruik. Maar ik denk eigenlijk dat dat eerder meegestuurd wordt uit de geluidsbron (zal eens testen met ander speaker setje).

[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 26-11-2005 17:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Ter informatie:

Misschien kan het jullie helpen met de ploppende sets, ik heb PID 525, die plopt helemaal niet.
Misschien is jouw electriciteitsnet wel beter dan de mijne en zijn er minder apparaten op aangesloten misschien? Ik woon in een studentenflat met 300 anderen. We hebben ongeaarde stopcontacten en iedereen heeft een koelkast+PC+stereotoren op z'n kamer. Eén stroomgroep bestaat uit 5 kamers en de keuken, waar ook nog es twee vriezers/koelkasten regelmatig aan en uit slaan. M.a.w., heb je je set ook in een mindere omgeving dan jouw misschien wel ideale thuissituatie beluisterd? Dan pas hebben we wat aan je bericht natuurlijk :) .
Maar wat tof voor je dat je 100% van het verdere fantastische geluid van de Z-5500 kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie:

Stomme vraag wellicht, maar wat is een PID 525?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Serie nummer van het setje, dus wanneer hij geproduceerd is etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:00:
Serie nummer van het setje, dus wanneer hij geproduceerd is etc...
Ah ok, waar staat PID 525 dan voor? Welk land, etc.? Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:18:
[...]

* DukeBox ook.
Overigens is ons stroomnet redelijk schoon, heb mijn ups (die niet voor de speakers zit !) afgelopen jaar niet meer horen piepen.
ik heb alleen 1 licht in de gangkast (zelfde groep) daar hoor ik soms een plopje bij het in/uit schakelen van het licht wanneer ik een analoge ingang gebruik. Maar ik denk eigenlijk dat dat eerder meegestuurd wordt uit de geluidsbron (zal eens testen met ander speaker setje).
En wat als je een optische digitale kabel gebruikt, is dat geplop er dan niet? Want dan is het perfect hier, gebruik voor XBOX optisch digitaal en evt. DVD bij TV coaxaal, maar da's 2e optie.

Als het bij digitaal sowieso niet voorkomt, maakt het mij verder niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optisch is net zo slecht
De brom en de plops komen niet uit de audiobron maar de slechte voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:15:
optisch is net zo slecht
De brom en de plops komen niet uit de audiobron maar de slechte voeding
als ik mij niet vergis had er al eens iemand een andere voeding gebruikt, en de plops bleven.
ik denk dan ook niet dat het de voeding is (staat zelfs een goede spanningsfilter tussen, die 2 vierkante blokken vol condensatoren waarop alle draden van de R-kern op aangesloten zijn), en zelfs extra netfilters kunnen de plopjes niet wegfilteren (zelf nog geprobeerd met 3 netfilters achter elkaar van elk zo'n 150euro.... 8)7 )
mijn idee komen de plopjes van die controle pod: niet afgeschermd, simpele plastiek kast, VEEL draaden in die connectorkabel, .... kortweg, de gedroomde antenne |:(
misschien dat ze die eens onder handen moeten nemen bij logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pod is niet veel anders dan die vzn de z680 en die plopt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hmmz ik heb sinds gister de z5500 (pid r529) ik heb absoluut geen brom en zachte plopjes als ik halogeen schakel hier en een flinke plop als ik de tl buizen hiernaast aanzet.
Nou vind ik het geen probleem maar dit had ik ook altijd als ik mijn gewone versterker op me pc aangesloten had.
dus heb ik de set los gekoppelt van me pc de coax kabel los dus en niks wat de computer met de set verbind.
en helemaal geen plop meer

mijn idee is dus dat het vanuit geluidskaart / pc komt en niet de set.

(ps. ik heb niet het hele topic doorgelezen dus als dit al vermeld was ofzo dan spijt het mij heel erg)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zo zou zijn, zou je ook geen plopjes moeten krijgen als je set aan de dvdspeler hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:38:
Als dat zo zou zijn, zou je ook geen plopjes moeten krijgen als je set aan de dvdspeler hangt...
ja daar heb je dan op zich wel weer gelijk in.
misschien dat het ligt aan de aarding van de pc ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik er een matelstroom filter tussen hang (waarschijnlijk werkt digitaal niet meer dan)

idd digitaal werkt dan niet meer (logisch ook) maar ook dan geen plop.

als je je set dus galvanisch scheidt van de bron zijn de plopjes weg dan zouden er dus ook geen plopjes moeten zijn als je de set optisch aansluit, ik heb alleen geen optische uitgang en kabel hier.

[ Voor 25% gewijzigd door pyrofielo op 27-11-2005 14:56 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:52:
[...]
En wat als je een optische digitale kabel gebruikt, is dat geplop er dan niet?
Optisch geen plopjes alleen tijdens het schakelen tussen dts of dolby.. maar ook dat zou door mijn geluidskaart kunnen komen. Mijn dvd is optisch en via coax plopvrij, maar daar zit ook een vertraging in voordat ik geluid hoor wanneer hij schakeld tussen dts/dolby. Hoe dan ook tijdens het luisteren geen plopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:05:
[...]

Optisch geen plopjes alleen tijdens het schakelen tussen dts of dolby.. maar ook dat zou door mijn geluidskaart kunnen komen. Mijn dvd is optisch en via coax plopvrij, maar daar zit ook een vertraging in voordat ik geluid hoor wanneer hij schakeld tussen dts/dolby. Hoe dan ook tijdens het luisteren geen plopjes.
Mijn Z-5500 hing alleen optisch aan m'n Xbox en plopte en bromde als de ziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me hier net geregistreerd, en met name om een vraag te stellen over het ploppen van de Z-5500, of jullie daar ook zo'n last van hadden? Hoefde niet lang het topic door te lezen dus. ;)

Men zegt dat het om geaarde stopcontacten gaat?? En wat doen jullie ertegen? Niks?

Wat is trouwens het verschil tussen direct, optical en coax?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
:D Hell yeah, echte mannen gaan voor plasic speakers!
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:46:Wat is trouwens het verschil tussen direct, optical en coax?
Daar heb ik maar 1 echt antwoord op, read the fucking manual. Mocht dat te hoog gegrepen zijn, Direct is gewoon de 6 kanaals analoge input, Coax en Optical zijn de 2 digitale inputs, de ene coaxiaal, de ander optisch. B)

[ Voor 41% gewijzigd door baquelappe op 27-11-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:46:
Ik heb me hier net geregistreerd, en met name om een vraag te stellen over het ploppen van de Z-5500, of jullie daar ook zo'n last van hadden? Hoefde niet lang het topic door te lezen dus. ;)

Men zegt dat het om geaarde stopcontacten gaat?? En wat doen jullie ertegen? Niks?

Wat is trouwens het verschil tussen direct, optical en coax?
Direct is analoog (dacht ik)

Optisch is een digitale aansluiting met een fiber aansluiting (licht dus)
Dit is het meest gebruikt en kan DTS aan

Coax is wat ouder
Simpel te zien als digitaal over een electra draadje (dus niet met licht)

Met of zonder randaarde maakt geen verschil
Je kan 'm omruilen bij Logitech, maar de vervangende is vaak nog slechter
Over het gebruik van een UPS hoor je wisselende resultaten

De brom is te verbloemen door 'm hard te zetten
De plops doe je niets aan, het is gewoon een slecht product

Mijn oplossing werkte goed
Ik heb m'n verlies genomen en heb de boel verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat loopt iedereen hier nou te zeiken of slecht product dit, baggar dat. Iedereen hier weet nou inmiddels dat dat ding plopjes heeft, so be it. Take it or leave it, koop 'm wel of niet. Feit blijft dat je voor dit geld een errug leuk geluid krijgt want kwa geluid is het echt geen slecht product. Inderdaad een woofer zoals het hoort. En die plopjes zitten inderdaad in de set, dat is een minpunt. Echter hangt het ook sterk af van de situatie van je stroomnet in huis en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon geen goed product
Een goed product mag niet deze twee grote problemen hebben.

Jij kan er mee leven maar een hoop mensen zijn er niet tevreden mee
diamondvoodoo vraagt hoe het zit met die problemen en daar komt een antwoord op

Jij baalt van dat antwoord en wil alleen positieve reacties zien want je hebt nou eenmaal zo'n ding gekocht. Maar zo werkt het helaas niet. Niet iedereen steekt z'n kop in het zand.
Take it or leave it, koop 'm wel of niet.
Het gros komt pas achter die problemen nadat ze 'm hebben gekocht
Omruilen is nutteloos wat de vervanger is minstens zo rot
Echter hangt het ook sterk af van de situatie van je stroomnet in huis en dergelijke.
Zou je dat pikken van je TV ?
Of je auto.. ja hij slaat af op slechte wegen maar verder is het een fijn karretje

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DukeBox schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:18:
ik heb alleen 1 licht in de gangkast (zelfde groep) daar hoor ik soms een plopje bij het in/uit schakelen van het licht
Heb de schakelaar vervangen voor een andere (lees, de oude á €1.60 voor een van €4,20) en weg plopjes.. ik heb nu een volledig plop-vrije set :)
Er is een ding dat ik wel vreemd vind, dat ding zou 500 watt moeten leveren, ik verwachtte dus vrij veel geluid als je de volume ook maar een klein beetje opendraaide.. maar het valt mij reuze mee (/tegen?) op half volume heb ik nog niet echt het idee dat de buren gek worden. (heb hem nog niet op 100% gehad overigens).

Wel een heerlijke set, mooie diepe bassen en kraak helder geluid als de set op een laag volume staat. Mijn vorige set's moesten allemaal flink open of een flinke aanpassing in de equallizer om een voelbare bas te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook een beetje... Mijn oude Z680 klonk op half volume veel harder dan de z5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
DukeBox schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:45:
Er is een ding dat ik wel vreemd vind, dat ding zou 500 watt moeten leveren, ik verwachtte dus vrij veel geluid als je de volume ook maar een klein beetje opendraaide.. maar het valt mij reuze mee (/tegen?) op half volume heb ik nog niet echt het idee dat de buren gek worden. (heb hem nog niet op 100% gehad overigens).
Er is dan ook nog een boost-functie die tot 11 gaat... :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

zou je bij logitech als je zegt dat je er al 3 vervangers voor gehad hebt, em niet kunnen ruilen voor zo'n 5400 ofzo ??

dat zou dan een goeie uitkomst zijn om van die plopshow af te komen

wie belt ze ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:52:
Dat heb ik ook een beetje... Mijn oude Z680 klonk op half volume veel harder dan de z5500.
Mijn oude Z-2200 ging ook harder dan mijn nieuwe Z-2300. Maar de Z-2300 klinkt beter en heeft een beter controleerde subwoofer. De Z-2200 vervormt ook niet zo erg als het volume bijna aan zijn max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die plophandel en daarnaast ook de afstemming van geluid (geen goed onderscheidt van geluid midden/hoge tonen in speakers etc.) bij de Logitech setjes, kijk ik nu toch naar andere mogelijkheden.

Welk setje is nu het beste alternatief voor de Logitech Z-5500 als ik wel die hardware mogelijkheden wil, qua power ook aardig gelijkmatig en een optische digitale ingang wil?

Zal wel een Creative worden, maar welke set exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overweeg anders een receiver met losse speakers

Ik heb een Sony receiver gekocht met een actieve JBL speakerset en was niet veel duurder uit

Voordelen voor mij waren:
- Passive koeling (had m'n Pioneer niet)
- Geen plops, brom of whatever
- Redelijk compact
- Plenty inputs, ik meen 4 x optisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:15:
overweeg anders een receiver met losse speakers

Ik heb een Sony receiver gekocht met een actieve JBL speakerset en was niet veel duurder uit

Voordelen voor mij waren:
- Passive koeling (had m'n Pioneer niet)
- Geen plops, brom of whatever
- Redelijk compact
- Plenty inputs, ik meen 4 x optisch
welk type?

Ook hardwarematige ondersteuning van Dolby Prologic II, DTS etc?

En wat betaal je hiervoor dan?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.