Nee, dat niet. Kwestie van doormeten en zorgvuldig monteren. Dan kan er volgens mij weinig mis gaan en moet het gewoon werken.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:16:
en die kleuren komen ook overeen dan?
1 Bruin
2 Grijs
3 Geel-Zwart
4 Blauw-Zwart
5 Geel
6 NC
7 Blauw
8 Wit
9 Magenta
10 Rood
11 Groen
12 Zwart-Wit
13 Cyaan
14 Rood-zwart
15 Zwart
Zo heeft een vriend van mij hem gesoldeerd. Ik geloof dat hij de behuizing ook ergens aan vast gemaakt had, maar ik weet er niet het fijne vanaf. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. (Dit is het lijstje dat hij me gegeven heeft)
PS: Het tweede setje heb ik niet eens de stekker vanaf gehaald en ik heb nog niets gehoord!
2 Grijs
3 Geel-Zwart
4 Blauw-Zwart
5 Geel
6 NC
7 Blauw
8 Wit
9 Magenta
10 Rood
11 Groen
12 Zwart-Wit
13 Cyaan
14 Rood-zwart
15 Zwart
Zo heeft een vriend van mij hem gesoldeerd. Ik geloof dat hij de behuizing ook ergens aan vast gemaakt had, maar ik weet er niet het fijne vanaf. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. (Dit is het lijstje dat hij me gegeven heeft)
PS: Het tweede setje heb ik niet eens de stekker vanaf gehaald en ik heb nog niets gehoord!
Verwijderd
daarnet eens bij de lokalie electronica zaak langs geweest met mijn Z5500 (ik heb dus ook last van ploppen...
). we hebben eens een kwalitatief zeer hoogstaande netfilter aangesloten en op alle mogelijke plaatsen ferritspoelen aangebracht.... maar de ploppen bleven. hoewel ze wat verminderden na het monteren van die netfilter (+-100euro)
maar ik vermoed eerder dat het probleem in die pod zit. normaal zou dat spul helemaal moeten afgeschermd zijn, ipv in een simpel plastieken bakje gemonteerd te zijn, met een raamantenne als voetsteun (vandaar waarschijnlijk het radiosignaal dat sommige mensen ontvangen(ik heb dat soms ook))
de vraag is en blijft, waarom wordt er dan niets aan gedaan door logitech? wel, ik denk dat zij zelf niet weten hoe het probleem met de ploppen op te lossen. maar de pod afschermen en de kabels in de subwoofer zelf wat minder samenproppen zou al een groot verschil kunnen maken.
maar ik heb beslist. maandag bel ik naar de helpdesk. ze mogen hun z5500 houden, ik wil mijn geld terug.
maar wel nog een extra bemerking. shunt heeft al herhaaldelijk gemeld dat die vermogens opgaves uit de lucht gegrepen zijn. wel, dat is niet waar. daarnet nog getest met een vermogenmeter (velleman kit, maar dan wel extra geijkt), en de surround kanalen krijgen zo'n 60watt rms continu vermogen(dus niet piek of bij 10% thd ofzo), de sub zelf krijgt iets van een 180watt continu.
in vergelijking met mijn creative megaworks 550 thx5.1: daarbij krijgen de sateliten 50watt continu en de sub 120watt. (dus niet de opgegeven 70watt/kanaal en 150watt voor de sub, dat zijn piek waarden bij 10% vervorming, dus duidelijk hoorbare vervorming)
kort gezegd, logitech heeft niet gelogen met het vermogen, maar dat is ook alles, want qua geluidsdruk moet mijn creative setje niet onderdoen, en dat bij minder vermogen, dus uiteindelijk heeft de megaworks set een hoger rendement. (en ja, mijn creative klinkt stukken beter qua muziek en baskwaliteit, op iets minder hoge tonen na)
maar ik vermoed eerder dat het probleem in die pod zit. normaal zou dat spul helemaal moeten afgeschermd zijn, ipv in een simpel plastieken bakje gemonteerd te zijn, met een raamantenne als voetsteun (vandaar waarschijnlijk het radiosignaal dat sommige mensen ontvangen(ik heb dat soms ook))
de vraag is en blijft, waarom wordt er dan niets aan gedaan door logitech? wel, ik denk dat zij zelf niet weten hoe het probleem met de ploppen op te lossen. maar de pod afschermen en de kabels in de subwoofer zelf wat minder samenproppen zou al een groot verschil kunnen maken.
maar ik heb beslist. maandag bel ik naar de helpdesk. ze mogen hun z5500 houden, ik wil mijn geld terug.
maar wel nog een extra bemerking. shunt heeft al herhaaldelijk gemeld dat die vermogens opgaves uit de lucht gegrepen zijn. wel, dat is niet waar. daarnet nog getest met een vermogenmeter (velleman kit, maar dan wel extra geijkt), en de surround kanalen krijgen zo'n 60watt rms continu vermogen(dus niet piek of bij 10% thd ofzo), de sub zelf krijgt iets van een 180watt continu.
in vergelijking met mijn creative megaworks 550 thx5.1: daarbij krijgen de sateliten 50watt continu en de sub 120watt. (dus niet de opgegeven 70watt/kanaal en 150watt voor de sub, dat zijn piek waarden bij 10% vervorming, dus duidelijk hoorbare vervorming)
kort gezegd, logitech heeft niet gelogen met het vermogen, maar dat is ook alles, want qua geluidsdruk moet mijn creative setje niet onderdoen, en dat bij minder vermogen, dus uiteindelijk heeft de megaworks set een hoger rendement. (en ja, mijn creative klinkt stukken beter qua muziek en baskwaliteit, op iets minder hoge tonen na)
echt aaarg.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:42:
daarnet eens bij de lokalie electronica zaak langs geweest met mijn Z5500 (ik heb dus ook last van ploppen...). we hebben eens een kwalitatief zeer hoogstaande netfilter aangesloten en op alle mogelijke plaatsen ferritspoelen aangebracht.... maar de ploppen bleven. hoewel ze wat verminderden na het monteren van die netfilter (+-100euro)
kijk eens op de Tangband site daar staat heeeeeel duidelijk dat die sats niet meer dan 15W per kanaal zijn. je kan een speaker niet zo meten met gewoon een metertje er op volgens mij (staat me vaag iets van bij van uit school ) ik ga per direct die units op zoeken.
dit is dus de speaker van de z-680 15 W en 25 W max. de units uit de z-5500 zijn nog kleiner. en dat zijn volgens mij
deze
ik moet er wel bij zeggen dat ze van logitech aangepaste varianten van deze gebruiken maar dat zijn enkel aanpassingen op het gebied van afscherming (volgens logitech ik heb btw de info over de Z-680 direct van logitech
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 22-10-2005 19:34 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Shunt heeft denk ik wel gelijk.
Waardes worden vaak ontiegelijk overdreven. Als jij een speakerset hebt met WERKELIJK dit vermogen dan ben je binnen de korste keren doof. Dat wil nog niet zeggen dat deze set niet hard gaat, ik ben er iig tevreden mee
Kijk eens een keer naar Discovery hier werd het ook een keer uitgelegd.
Waardes worden vaak ontiegelijk overdreven. Als jij een speakerset hebt met WERKELIJK dit vermogen dan ben je binnen de korste keren doof. Dat wil nog niet zeggen dat deze set niet hard gaat, ik ben er iig tevreden mee
Kijk eens een keer naar Discovery hier werd het ook een keer uitgelegd.
[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 22-10-2005 20:52 ]
Verwijderd
damn, dan moeten die geijkte audiovermogenmeters liegen!!!!
bij mijn creative kit zit er een condensator ingebouwd in de satelietjes, en zoals we allemaal (zouden moeten) weten laat een condensator alleen maar hoge tonen door. als ik mij niet vergis was het daarbij vanaf 130Hz dat doorgelaten wordt. en aangezien het eigenlijk alleen de lage tonen zijn die echt vermogen vergen is het dus wel geen enkel probleem om op een luidsprekertje dan full spectrum slechts 12 of 20watt aankan een vermogen van 50 of 70watt te zetten, mits een condensator ertussen te schakelen (doet dus dienst als een 6dB/octaaf scheidingsfilter).
bij de logitech dan. als daarbij de subwoofer doorloopt tot zo'n 200Hz ("sub"woofer hé), dan is het niet nodig om ook de satelieten die frequenties te laten weergeven. er zit dus hoe dan ook ergens een scheidingsfiltertje tussen. ik kan wel niet zeggen vanaf welke frequentie die speakers echt geluid weergeven, aangezien die scheidingsfilter ofwel in de pod of in de sub zit ingebouwd, maar die zit er zeker in. want zoals het al gezegd geweest is, die tb speakers kunnen maar 12watt aan bij het volledige frequentiebereik (meestal van 20-20000Hz)
een eenvoudig regeltje voor het zelfbouwen van luidsprekerboksen en het zoeken van passende drivers voor bass, mid en high is gewoon te stellen dat een midden/hoge tonen luidspreker ongeveer een derde van het vermogen te verwerken krijgt (uitgenomen de piezotweeters, aangezien dat ceramische elementen zijn die gewoon parallel over de woofer gezet worden)
dus als je een paar luidsprekers koopt die pakweg 150watt rms aankunnen, dan gaat er slechts een 50watt naar de midden en hoge tonen speakers (vanaf een bepaalde frequentie)
reken dus maar dat die tangband tweetertje zonder problemen die 60 watt aankunnen.
en wat de woofer dan betreft in onze geliefde/gehaatte logitechset, wel, daarbij kan er ook "gefoefeld" worden. het kan heel goed zijn dat die woofer maar 130watt rms aankan, maar door er bvb een subsonische filter aan te hangen kunnen frequenties onder de 40Hz uitgefilterd worden, waardoor er minder vermogen naar die woofer gaat (hoe lager de toon, hoe hoger het benodigde vermogen om die toon ook echt te kunnen horen) dus stel dat dit zo is, dan levert die versterker echt 180watt op de sub, maar door alle tonen onder de 40Hz (ik zeg maar wat, ik ken die waarde niet) uit te filteren gaat er maar een goeie 120 of 130watt meer naar de woofer.
dus inderdaad, er komt wel meer bij kijken dan alleen maar een metertje af te lezen, maar die meter geeft echt wel de juiste waarde weer. welke truukjes er precies zijn toegepast om te voorkomen dat we de luidsprekers erdoor blazen, dan kan ik niet zeggen zonder de gehele set uit elkaar te vijzen en volledig uit te pluizen.
wisten jullie trouwens dat, door de scheidingsfrequentie van de subwoofer in te stellen naar een iets hogere waarde (alles boven de 150Hz) dat deze voller en bassrijker zal klinken? dat zorgt dan zelfs voor een fazeverschuiving waardoor de onderste frequentie (de laagste frequentie die de luidspreker kan weergeven) hoger zal liggen (bvb 40ipv 30Hz).
en bij dat alles komt dan nog eens die bassreflex poort om ook rekening mee te houden. hierbij geldt: hoe groter de diameter van de basspijp, hoe minder strak de lage tonen, hoe minder tegendruk in de basskast, en dus hoe lager het vermogen dat de luidspreker zal aankunnen. raar hé, maar 't is zo, want in een gesloten basskast zal de luidspreker vanzelf terug naar de "neutrale" positie weerkeren (de plaats waar de conus staat wanneer de luidspreker niet gebruikt wordt), aangezien een geen extra lucht in de kast kan gezogen worden, daar waar bij een basreflexkast de woofer geen hinder ondervindt van drukverschillen, en dus sneller zijn maximale slag zal bereiken. kort gezegd: een gesloten basskast zal ook altijd een preciezere bass weergeven dan een bassreflex box. en om het compleet te maken worden de spreekspoelen van de luidsprekers in veel gevallen nog eens gekoeld door de luchtverplaatsing in de boxen, wat theoretisch gezien dan weer een hoger vermogen zou toelaten. waarom dan altijd bassreflex? wel, heel eenvoudig: een luidsprekers laagste frequentie wordt voor een groot deel bepaald door het volume van de luidsprekerbox. bij een gesloten kast is dan dus eenvoudig de inhoud van die kast. bij bassreflex is dat volume eigenlijk "oneindige", wat dus een lagere frequentie kan opleveren. met natuurlijk minder precieze en strakke bass tot gevolg.
voor mij is de ideale subwoofer dus eigenlijk een 12 of zelfs 15 inch woofer (hoe groter de diameter van de luidspreker, hoe groter het volume lucht dat deze kan verplaatsen, dus ook hoe groter de geluidsdruk, afhankelijk van de hardheid van de conus), in een grote, gesloten luidsprekerkast (100l of meer) met een scheidingsfrequentie van max 100Hz. (alles boven de 100Hz is voor mij geen "sub" woofer meer, aangezien de luidsprekerboxen die ik al gebouwd heb allemaal vanaf zo'n 35-40Hz werkten)
voor degene die het tot hier hebben uitgehouden, proficiat!!!!
ik heb geprobeerd van het min of meer duidelijk en overzichtelijk te houden, want geloof mij, er zijn nog een hele hoop extra factoren die een rol spelen bij vermogen, frequentieweergave en geluidsdruk.
anyways, hopelijk heb ik toch al wat meer klaarheid kunnen scheppen in heel dat subwoofer en vermogen gedoe.
greetzz
K
euhm, shunt, nog iets. schroef eens je satelietjes open, ik denk eerder dan het geen enkele van die tangband speakertjes is..... sorry
bij mijn creative kit zit er een condensator ingebouwd in de satelietjes, en zoals we allemaal (zouden moeten) weten laat een condensator alleen maar hoge tonen door. als ik mij niet vergis was het daarbij vanaf 130Hz dat doorgelaten wordt. en aangezien het eigenlijk alleen de lage tonen zijn die echt vermogen vergen is het dus wel geen enkel probleem om op een luidsprekertje dan full spectrum slechts 12 of 20watt aankan een vermogen van 50 of 70watt te zetten, mits een condensator ertussen te schakelen (doet dus dienst als een 6dB/octaaf scheidingsfilter).
bij de logitech dan. als daarbij de subwoofer doorloopt tot zo'n 200Hz ("sub"woofer hé), dan is het niet nodig om ook de satelieten die frequenties te laten weergeven. er zit dus hoe dan ook ergens een scheidingsfiltertje tussen. ik kan wel niet zeggen vanaf welke frequentie die speakers echt geluid weergeven, aangezien die scheidingsfilter ofwel in de pod of in de sub zit ingebouwd, maar die zit er zeker in. want zoals het al gezegd geweest is, die tb speakers kunnen maar 12watt aan bij het volledige frequentiebereik (meestal van 20-20000Hz)
een eenvoudig regeltje voor het zelfbouwen van luidsprekerboksen en het zoeken van passende drivers voor bass, mid en high is gewoon te stellen dat een midden/hoge tonen luidspreker ongeveer een derde van het vermogen te verwerken krijgt (uitgenomen de piezotweeters, aangezien dat ceramische elementen zijn die gewoon parallel over de woofer gezet worden)
dus als je een paar luidsprekers koopt die pakweg 150watt rms aankunnen, dan gaat er slechts een 50watt naar de midden en hoge tonen speakers (vanaf een bepaalde frequentie)
reken dus maar dat die tangband tweetertje zonder problemen die 60 watt aankunnen.
en wat de woofer dan betreft in onze geliefde/gehaatte logitechset, wel, daarbij kan er ook "gefoefeld" worden. het kan heel goed zijn dat die woofer maar 130watt rms aankan, maar door er bvb een subsonische filter aan te hangen kunnen frequenties onder de 40Hz uitgefilterd worden, waardoor er minder vermogen naar die woofer gaat (hoe lager de toon, hoe hoger het benodigde vermogen om die toon ook echt te kunnen horen) dus stel dat dit zo is, dan levert die versterker echt 180watt op de sub, maar door alle tonen onder de 40Hz (ik zeg maar wat, ik ken die waarde niet) uit te filteren gaat er maar een goeie 120 of 130watt meer naar de woofer.
dus inderdaad, er komt wel meer bij kijken dan alleen maar een metertje af te lezen, maar die meter geeft echt wel de juiste waarde weer. welke truukjes er precies zijn toegepast om te voorkomen dat we de luidsprekers erdoor blazen, dan kan ik niet zeggen zonder de gehele set uit elkaar te vijzen en volledig uit te pluizen.
wisten jullie trouwens dat, door de scheidingsfrequentie van de subwoofer in te stellen naar een iets hogere waarde (alles boven de 150Hz) dat deze voller en bassrijker zal klinken? dat zorgt dan zelfs voor een fazeverschuiving waardoor de onderste frequentie (de laagste frequentie die de luidspreker kan weergeven) hoger zal liggen (bvb 40ipv 30Hz).
en bij dat alles komt dan nog eens die bassreflex poort om ook rekening mee te houden. hierbij geldt: hoe groter de diameter van de basspijp, hoe minder strak de lage tonen, hoe minder tegendruk in de basskast, en dus hoe lager het vermogen dat de luidspreker zal aankunnen. raar hé, maar 't is zo, want in een gesloten basskast zal de luidspreker vanzelf terug naar de "neutrale" positie weerkeren (de plaats waar de conus staat wanneer de luidspreker niet gebruikt wordt), aangezien een geen extra lucht in de kast kan gezogen worden, daar waar bij een basreflexkast de woofer geen hinder ondervindt van drukverschillen, en dus sneller zijn maximale slag zal bereiken. kort gezegd: een gesloten basskast zal ook altijd een preciezere bass weergeven dan een bassreflex box. en om het compleet te maken worden de spreekspoelen van de luidsprekers in veel gevallen nog eens gekoeld door de luchtverplaatsing in de boxen, wat theoretisch gezien dan weer een hoger vermogen zou toelaten. waarom dan altijd bassreflex? wel, heel eenvoudig: een luidsprekers laagste frequentie wordt voor een groot deel bepaald door het volume van de luidsprekerbox. bij een gesloten kast is dan dus eenvoudig de inhoud van die kast. bij bassreflex is dat volume eigenlijk "oneindige", wat dus een lagere frequentie kan opleveren. met natuurlijk minder precieze en strakke bass tot gevolg.
voor mij is de ideale subwoofer dus eigenlijk een 12 of zelfs 15 inch woofer (hoe groter de diameter van de luidspreker, hoe groter het volume lucht dat deze kan verplaatsen, dus ook hoe groter de geluidsdruk, afhankelijk van de hardheid van de conus), in een grote, gesloten luidsprekerkast (100l of meer) met een scheidingsfrequentie van max 100Hz. (alles boven de 100Hz is voor mij geen "sub" woofer meer, aangezien de luidsprekerboxen die ik al gebouwd heb allemaal vanaf zo'n 35-40Hz werkten)
voor degene die het tot hier hebben uitgehouden, proficiat!!!!
ik heb geprobeerd van het min of meer duidelijk en overzichtelijk te houden, want geloof mij, er zijn nog een hele hoop extra factoren die een rol spelen bij vermogen, frequentieweergave en geluidsdruk.
anyways, hopelijk heb ik toch al wat meer klaarheid kunnen scheppen in heel dat subwoofer en vermogen gedoe.
greetzz
K
euhm, shunt, nog iets. schroef eens je satelietjes open, ik denk eerder dan het geen enkele van die tangband speakertjes is..... sorry
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 22:43 ]
ok je hebt me je hebt er duidelijk meer kaas van gegeten.
maar ik heb de sats open gehad en het zijn echt TB speakers het enige verschil is dat er een kap over de magneet heen zit. ik heb al gemeld dat de enige aanpassing is geweest dat er een afscherming op is gekomen. (ik had ergens de pdf'jes van de speakers. deze kwamen van een afdeling van logitech.
mare ik heb hier een (defecte lR en LF zijn kapot) z-680 staan waar ik al een tijdje in wil gaan kijken om idd de filters aan te passen (volgens mij zit dit in de sub (niet zeker van) maar nogmaals de rms waardes blijven dan nogsteeds ONDER en VER onder de waardes die logitech op geeft. aangezien zo ver ik weet de RMS waardes van een speaker altijd die van de UNIT zelf aan gaven en niet van de unit in combinatie met een filter
of zit ik er nu naast (nee echt dat vraag ik me nu dus echt af
)
mare ik wil graag een van mijn z-680'jes onder handen nemen om er een fatsoenlijk klinkend geheel van te maken.
volgens de vele links btw zijn het echt TB speakers en het zou een aangepaste variant moeten zijn van deze

ik had ooit de pdf's maar met een grote schoonmaak van mijn mailbox ben ik deze weer verloren
maar ik heb de sats open gehad en het zijn echt TB speakers het enige verschil is dat er een kap over de magneet heen zit. ik heb al gemeld dat de enige aanpassing is geweest dat er een afscherming op is gekomen. (ik had ergens de pdf'jes van de speakers. deze kwamen van een afdeling van logitech.
mare ik heb hier een (defecte lR en LF zijn kapot) z-680 staan waar ik al een tijdje in wil gaan kijken om idd de filters aan te passen (volgens mij zit dit in de sub (niet zeker van) maar nogmaals de rms waardes blijven dan nogsteeds ONDER en VER onder de waardes die logitech op geeft. aangezien zo ver ik weet de RMS waardes van een speaker altijd die van de UNIT zelf aan gaven en niet van de unit in combinatie met een filter

mare ik wil graag een van mijn z-680'jes onder handen nemen om er een fatsoenlijk klinkend geheel van te maken.
volgens de vele links btw zijn het echt TB speakers en het zou een aangepaste variant moeten zijn van deze

ik had ooit de pdf's maar met een grote schoonmaak van mijn mailbox ben ik deze weer verloren
[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 23-10-2005 00:45 ]
Game PC
Verwijderd
yeah well, in die unit zitten die filters toch maar lekker ingebouwd hé
veel fabrikanten van audioproducten hebben de gewoonte een vermogen op te geven bij een thd van 10% (totale harmonische vervorming), maar 10% is eigenlijk al een heeeeeeeeeeel grote hoeveelheid, en ieder normaal mens zal direct de volumeknop terugdraaien. maar als ik mij niet vergis, dan zijn de waarden van de z5500 en de gigaworks s750 bij 1%, wat al een veel beter beeld geeft. maar uiteindelijk maakt dat versterker vermogen niet zo veel uit. voor mij telt de geluidsdruk en de kwaliteit. dus al wat je nodig hebt is een zo lineair mogelijke versterker, en zo lineair mogelijke speakers. dus laat ons hopen dat het echt die tb's zijn bij logitech, want die zijn echt wel goed (maar ik vrees dat die bassreflex doosjes van logitech roet in het eten gooien
, en dat geplop ook natuurlijk
)
veel fabrikanten van audioproducten hebben de gewoonte een vermogen op te geven bij een thd van 10% (totale harmonische vervorming), maar 10% is eigenlijk al een heeeeeeeeeeel grote hoeveelheid, en ieder normaal mens zal direct de volumeknop terugdraaien. maar als ik mij niet vergis, dan zijn de waarden van de z5500 en de gigaworks s750 bij 1%, wat al een veel beter beeld geeft. maar uiteindelijk maakt dat versterker vermogen niet zo veel uit. voor mij telt de geluidsdruk en de kwaliteit. dus al wat je nodig hebt is een zo lineair mogelijke versterker, en zo lineair mogelijke speakers. dus laat ons hopen dat het echt die tb's zijn bij logitech, want die zijn echt wel goed (maar ik vrees dat die bassreflex doosjes van logitech roet in het eten gooien
Verwijderd
Bedankt voor je lijstje, maar zo heb ik het ook aangesloten. Zal je is willen navragen over die behuizing?I-King schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:33:
1 Bruin
2 Grijs
3 Geel-Zwart
4 Blauw-Zwart
5 Geel
6 NC
7 Blauw
8 Wit
9 Magenta
10 Rood
11 Groen
12 Zwart-Wit
13 Cyaan
14 Rood-zwart
15 Zwart
laat ik het zo zeggen als mijn z-680 echt dood is en niet de zekering ga ik deze eventjes erm (als ik weer wat tijd heb) open halen om eens te kijken wat ik er mee kan doen.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:33:
yeah well, in die unit zitten die filters toch maar lekker ingebouwd hé![]()
veel fabrikanten van audioproducten hebben de gewoonte een vermogen op te geven bij een thd van 10% (totale harmonische vervorming), maar 10% is eigenlijk al een heeeeeeeeeeel grote hoeveelheid, en ieder normaal mens zal direct de volumeknop terugdraaien. maar als ik mij niet vergis, dan zijn de waarden van de z5500 en de gigaworks s750 bij 1%, wat al een veel beter beeld geeft. maar uiteindelijk maakt dat versterker vermogen niet zo veel uit. voor mij telt de geluidsdruk en de kwaliteit. dus al wat je nodig hebt is een zo lineair mogelijke versterker, en zo lineair mogelijke speakers. dus laat ons hopen dat het echt die tb's zijn bij logitech, want die zijn echt wel goed (maar ik vrees dat die bassreflex doosjes van logitech roet in het eten gooien, en dat geplop ook natuurlijk
)
Game PC
Verwijderd
de sub die de geest gegeven heeft? ik heb een paar jaar geleden nog een z480 ofzo gehad (4.1 van 400watt, ook met 188watt sub....) en daarbij na een maand of 2 tijdens het bekijken van een dvdtje tijdens een explosie opeens weg sub en dus weg bassen. bleek dat de subwoofer eerder doorbrandde dan de zekeringen
en het beste van al? garantie? ja natuurlijk, maar dat product was "end of life", dus direct geld terug
(en dan die creative megaworks gekocht)
dus nu zit ik eigenlijk ook al stilletjes te hopen dat die z5500 ook end of life zal zijn (want direct geld teruggeven, daar zijn de meeste bedrijven niet echt voor te vinden)
morgen bellen, en dan weet ik wel meer

dus nu zit ik eigenlijk ook al stilletjes te hopen dat die z5500 ook end of life zal zijn (want direct geld teruggeven, daar zijn de meeste bedrijven niet echt voor te vinden)
neen den sub doet zijn slordige werk nog.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:01:
de sub die de geest gegeven heeft? ik heb een paar jaar geleden nog een z480 ofzo gehad (4.1 van 400watt, ook met 188watt sub....) en daarbij na een maand of 2 tijdens het bekijken van een dvdtje tijdens een explosie opeens weg sub en dus weg bassen. bleek dat de subwoofer eerder doorbrandde dan de zekeringenen het beste van al? garantie? ja natuurlijk, maar dat product was "end of life", dus direct geld terug
(en dan die creative megaworks gekocht)
echter de left front en rear zijn dood
het zit hem btw in de pod. als ik de nieuwe pod aan sluit geeft hij nog gewoon alles goed door
iemand btw een z-5500 pod over ??
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 23-10-2005 21:12 ]
Game PC
Verwijderd
@ shunt, dat heb ik al geprobeerd, en werkt niet. De pod wil wel aan, maar geeft verder alleen maar licht. Er verschijnt geen tekst.
Verwijderd
Wanneer je een Logitech Z-5500 of Z-5400 of 1 van die andere duurdere Logitech speakers koopt, maakt het dan uit wat voor coax kabel je bebruikt (als je hem digitaal wilt aansluiten)?
Ik weet dat er gewoon standaard kabels zijn van 5 euro, en je hebt ook Gold of Platinum. Bestaat er merkbaar verschil tussen deze soorten? En is het het geld waard?
Ik heb een Soundstorm onboard met een uitgang voor zon soort kabel.
Ik ben benieuwd!
Ik weet dat er gewoon standaard kabels zijn van 5 euro, en je hebt ook Gold of Platinum. Bestaat er merkbaar verschil tussen deze soorten? En is het het geld waard?
Ik heb een Soundstorm onboard met een uitgang voor zon soort kabel.
Ik ben benieuwd!
Verwijderd
tuurlijk maken de "gold plated" kabels verschil, maar dat zul je met zo'n logitech setje niet echt merken. die gouden stekkertjes enzo komen eigenlijk maar echt tot hun recht wanneer je die gebruikt bij een NAD systeem of iets van gelijkaardige kwaliteit (en prijs). voor de logitech setjes volstaat een gewone kabel meer dan voldoende.
bij mijn geluidskaart (audigy 2zs) zijn alle aansluitingen ook goud, maar of dat nu echt iets verandert aan de geluidskwaliteit dat betwijfel ik. trouwens, de aansluitingen op mijn megaworks550 en op die z5500 zijn ook maar gewone.
btw, vanmorgen gebeld naar logitech, ik krijg een nieuwe set, en moet dan ook wel een of ander stekkertje (was niet te verstaan wat die pipo precies bedoelde) opsturen naar een duister adres ergens in het verre zwitserland.....
bij mijn geluidskaart (audigy 2zs) zijn alle aansluitingen ook goud, maar of dat nu echt iets verandert aan de geluidskwaliteit dat betwijfel ik. trouwens, de aansluitingen op mijn megaworks550 en op die z5500 zijn ook maar gewone.
btw, vanmorgen gebeld naar logitech, ik krijg een nieuwe set, en moet dan ook wel een of ander stekkertje (was niet te verstaan wat die pipo precies bedoelde) opsturen naar een duister adres ergens in het verre zwitserland.....
Verwijderd
juist nog een ideetje shunt, vijs je pod open, en controleer eens de soldeersels. die kunnen namelijk door trilling wat los komen. (heb dat gisteren gedaan bij mijn sub van creative, linker achterkanaal kraakte en was opeens ook dood. soldeersel van verschillende punten herdaan, connectortjes gecheckd, en nu weer alles in orde)
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:46 ]
Ik heb vandaag nog even naar logitech gebeld hoe het ermee stond (me pod is kaput), er is vrijdag een nieuwe set gestuurd. Doen ze dat gewoon met TPG (duurt toch maar een dag?) of een andere koerier?
Ik begrijp ik het goed dat de kabel die aan de Pod zit terug gestuurd moet worden, of nog meer?
Ik begrijp ik het goed dat de kabel die aan de Pod zit terug gestuurd moet worden, of nog meer?
Verwijderd
jeps, tegen mij is ook gezegd de stekker op te sturen.
normaal zou ik binnen een dag of 2 (dus tegen woensdag) normaal een nieuwe set hebben. hopelijk zonder plop deze keer
we shall see
normaal zou ik binnen een dag of 2 (dus tegen woensdag) normaal een nieuwe set hebben. hopelijk zonder plop deze keer
we shall see
de stekker ???Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:04:
Tegen mij is gezegt de STEKKER, dus niet de kabel, en de afstandbediening.
welke stekker ?
tegen mij vertelden ze de kabels van de speakers, en daar zitten geen stekkers aan
Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn Z-5500 setje staan, geweldig geluid 
1 ding valt me echter op... Een vriend heeft een Z-680 op een Audigy (1) player. Ik heb mijn Z-5500 op een onboard AC'97 kaartje aangesloten (komt nog een aud 2 zs).
Hij heeft zijn subwoofer altijd op ongeveer 1/3e vermogen staan. Als ik hetzelfde aan bas wil krijgen moet ik mijn subwoofer voluit zetten op de pod.. Ligt dit aan het verschil tussen de geluidskaarten of is de bas van de Z-5500 wat beperkt door logitech?
1 ding valt me echter op... Een vriend heeft een Z-680 op een Audigy (1) player. Ik heb mijn Z-5500 op een onboard AC'97 kaartje aangesloten (komt nog een aud 2 zs).
Hij heeft zijn subwoofer altijd op ongeveer 1/3e vermogen staan. Als ik hetzelfde aan bas wil krijgen moet ik mijn subwoofer voluit zetten op de pod.. Ligt dit aan het verschil tussen de geluidskaarten of is de bas van de Z-5500 wat beperkt door logitech?
misschien schaalt de bass niet mee op de 680, op de 5500, krijg je naarmate je volume hoger wordt, ook hardere bass.
ik denk dat dat bij de 680 niet is, en dat de bassschuif vol open, echt vol open betekend
ik denk dat dat bij de 680 niet is, en dat de bassschuif vol open, echt vol open betekend
dan zal het wel aan je geluidskaart liggen, mijn z5500 heb ik op 3-4 blokjes staan voor de bas, als ik dan het volume een beetje open zet, rammelt hier alles in de kast :-)BartXP schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:14:
Verwijderd
Alleen de kabels is zoiezo dom en dus waarschijnlijk niet wat ze willen. Je koopt bij elke electronicaboer nieuwe luidsprekerkabels...Speedy_Gonzalez schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:29:
[...]
de stekker ???
welke stekker ?
tegen mij vertelden ze de kabels van de speakers, en daar zitten geen stekkers aan
Ik denk dat ze stekker van de POD naar de sub bedoelen. Deze is natuurlijk ook weer los te kopen .. beetje solderen en klaar
Verwijderd
Ligt niet aan je geluidskaart. Op mijn z680 had ik de bass altijd op 2 of 3 streepjes staan. Nu op mijn z5500 staat ie veel verder aan met ongeveer dezelfde hoeveelheid bas. Alles op dezelfde geluidskaart.BartXP schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:14:
Verwijderd
ik heb het hele forum doorgespit en wil voor de Z5500 of 5400 gaan, wann komt de 5400 bij de dealer? en welke zouden jullie mij aanraden?
gaat me vooral om muziek..
gaat me vooral om muziek..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:56 ]
je kunt de 5450 (niet draadloos) wel pre ordenen bij een aantal site'sVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:51:
ik heb het hele forum doorgespit en wil voor de Z5500 of 5400 gaan, wann komt de 5400 bij de dealer? en welke zouden jullie mij aanraden?
AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP
eeeh de z-5450 is de draad loze.Gaat niet door|A schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:38:
[...]
je kunt de 5450 (niet draadloos) wel pre ordenen bij een aantal site's
de z-5400 zou de versie met draad moeten zijn.
echter zie ik die nergens nog staan
Game PC
nou het kan zo zijn dat het een typfout is bij salland automatisering maar daar noemen ze hem wel de 5450. http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=15635&tab=1
AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP
Verwijderd
draadloos moet toch ook niet handig zijn, batterijen opladen iemand? bah !
check eens deze link:
http://www.heise.de/preis...logitech+5450&x=0&y=0&in=
de een kost 200€, de ander meer dan 300. Wat is het verschil eigenlijk tussen de twee ?
snap ik niet zo goed eigenlijk...
*edit*
wat blijkt: de ene is met draad de andere zonder, een klein verschil in het serienummer, maar ze noemen wel allebei 5450 !
check eens deze link:
de een kost 200€, de ander meer dan 300. Wat is het verschil eigenlijk tussen de twee ?
*edit*
wat blijkt: de ene is met draad de andere zonder, een klein verschil in het serienummer, maar ze noemen wel allebei 5450 !
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 09:32 ]
Staat er toch bijVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:27:
draadloos moet toch ook niet handig zijn, batterijen opladen iemand? bah !![]()
check eens deze link:
*edit*
wat blijkt: de ene is met draad de andere zonder, een klein verschil in het serienummer!

De ene is draadloos, de andere niet. En draadloos is ook relatief, want de luidsprekertjes hebben wel nog stroom nodig (via een voeding). Batterijen moet je dus niet beginnen opladen
Verwijderd
dus zijn ze niet draadloos, want er hangt een voedingsdraad aan !
ben benieuwd hoe dit in de praktijk in zijn werk zal gaan!
ben benieuwd hoe dit in de praktijk in zijn werk zal gaan!
Review van de Z-5450:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-311-1.htm
(ook toegevoegd in startpost)
Helaas:
"More expensive than Z-5500 which sounds better"
Dus geen Z-5450 ipv ploppende Z-5500
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-311-1.htm
(ook toegevoegd in startpost)
Helaas:
"More expensive than Z-5500 which sounds better"
Dus geen Z-5450 ipv ploppende Z-5500
[ Voor 33% gewijzigd door ComBax op 27-10-2005 11:31 ]
Als ik in de pricewatch kijk zijn die 5450 toch duidelijk goedkoper dan de 5500. En ik liep laatst door de MediaMarkt in Eindhoven en dehm die subwoofer van de z5500 is toch wel erg mega. Die hoef ik dus echt niet.
Ik zit eigenlijk te wachten op die 5400, die lijkt me erg interessant. Ik vind het niet zo'n ramp dat er kabeltjes naar mijn rearspeakers moeten lopen. En zeker niet als het systeem hierdoor goedkoper wordt.
Ik zit eigenlijk te wachten op die 5400, die lijkt me erg interessant. Ik vind het niet zo'n ramp dat er kabeltjes naar mijn rearspeakers moeten lopen. En zeker niet als het systeem hierdoor goedkoper wordt.
Gister voor het eerst in een jaar mijn Z-2200 voluit gehad. Had een feestje bij iemand, in de garage. Hij had gevraagd of ik mijn speakerset wou meenenem, naja geen probleem voor mij 
Maar wat gaat ie hard zeg, en zonder dat de sub ook maar vervormt, de sattelietjes vervormen nog eerder. Had niet verwacht dat ie zo hard kon
Bass voluit, zo hard mogelijk het geluid, gingen we testen hoever het bereik was. Aan het einde van de straat, zo 70 á 80 meter verderop kon je de bass en muziek nog horen.
Zo hard kan ik um thuis in ieder geval niet zetten, want ja dan weet ik wel zeker dat bij de buren de spiegels eraf vallen van de muren. Men setje heeft denk 6 uur achter elkaar voor staan blazen, passieve koeling werd wel gloeiend heet, maar hij heeft het vol gehouden
Maar wat gaat ie hard zeg, en zonder dat de sub ook maar vervormt, de sattelietjes vervormen nog eerder. Had niet verwacht dat ie zo hard kon
Bass voluit, zo hard mogelijk het geluid, gingen we testen hoever het bereik was. Aan het einde van de straat, zo 70 á 80 meter verderop kon je de bass en muziek nog horen.
Zo hard kan ik um thuis in ieder geval niet zetten, want ja dan weet ik wel zeker dat bij de buren de spiegels eraf vallen van de muren. Men setje heeft denk 6 uur achter elkaar voor staan blazen, passieve koeling werd wel gloeiend heet, maar hij heeft het vol gehouden
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
omfg, als ik dat met m'n 5500 zou doen, dan wil ik niet weten hoe snel de politie voor de deur staat
ik heb hem meestal op 2 - 3 streepjes volume (in windows staat volume control op 100%), en als ik herrie maak is het max 5 streepjes meestal
dat ding kan tot de 20 (+ een boost van 11).
ik denk dat dat wat problemen zou opleveren als ik die open draai.
maar ben het er wel mee eens, die logitech sets uit de Z serie kunnen wel lekker dreunen zonder vervorming.
ik heb hem meestal op 2 - 3 streepjes volume (in windows staat volume control op 100%), en als ik herrie maak is het max 5 streepjes meestal
dat ding kan tot de 20 (+ een boost van 11).
ik denk dat dat wat problemen zou opleveren als ik die open draai.
maar ben het er wel mee eens, die logitech sets uit de Z serie kunnen wel lekker dreunen zonder vervorming.
Zijn buurman was er ook niet erg blij mee, toen het wat later werd hebben we het maar uit respect zachter gezet 
Jah klopt, ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat de sub ging vervormen, de sattelietjes op een gegeven moment wel.
Jah klopt, ik heb in ieder geval niet meegemaakt dat de sub ging vervormen, de sattelietjes op een gegeven moment wel.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
nja ik woon in een flat en mijn bass van de z5500 staat voor de helft open en af en toe gooi ik hem dan voluit open hoor (in windows en op de POD).
Klapt het wel als een gek, ben ik een keer gaan luisteren bij een buurman die 5 etage's hoger zit......
HAHAHA en daar binnen gign het zelfs tekeer :hakuhh:
Maar moet overdag wel kunnen
Klapt het wel als een gek, ben ik een keer gaan luisteren bij een buurman die 5 etage's hoger zit......
HAHAHA en daar binnen gign het zelfs tekeer :hakuhh:
Maar moet overdag wel kunnen
in windows heb ik m'n bass altijd gewoon open staan, en op de pod meestal rond de 3 streepjes.
ook hier gaat ie soms wel vol open, maar de bass schaalt mee, dus als de pod harder staat, gaat de bass ook harder.
op 2 streepjes volume is 9 strepen bass dus niet krankzinnig...
ook hier gaat ie soms wel vol open, maar de bass schaalt mee, dus als de pod harder staat, gaat de bass ook harder.
op 2 streepjes volume is 9 strepen bass dus niet krankzinnig...
Ik ben in de markt voor een leuk 2.1 setje voor op mijn studentenkamer. Ik heb een budget van ongeveer 70 euro en mijn oog viel dan ook op de Z-3, Z-4 en de Creative I-Trigue 3300. Alledrie deze setjes zijn ongeveer even duur en ik heb al vele reviews gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Wat is het verschil tussen de Z-3 en de Z-4? Waar komt het prijsverschil vandaan want de specs zijn hetzelfde?
Hoe verhouden de Logitech setjes zich tov de I-Trigue 3300 van Creative?
Wat is het verschil tussen de Z-3 en de Z-4? Waar komt het prijsverschil vandaan want de specs zijn hetzelfde?
Hoe verhouden de Logitech setjes zich tov de I-Trigue 3300 van Creative?
Ff een vraagje aan de mensen die al een keer een vervangende set hebben ontvangen. Ik zit nu al ruim een week op mijn set te wachten, logitech meld dat ie 24-10-'05 verzonden is. Ik zou toch zeggen als ie binnen Nederland verzonden wordt met TPG dan zou die binnen een dag hier moeten wezen, of zoiezo binnen een week? Zijn er andere mensen die ook zo lang hebben moeten wachten, ik kan al een paar weken niet meer van mijn thuisbios genieten zo.
Ik heb zelf al eens een nieuwe set van Logitech thuisgestuurd gekregen. Duurde ongeveer 1,5 week voordat ik hem had. komt doordat hij uit Zwitserland verstuurd wordt.Boeiend schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:49:
Ff een vraagje aan de mensen die al een keer een vervangende set hebben ontvangen. Ik zit nu al ruim een week op mijn set te wachten, logitech meld dat ie 24-10-'05 verzonden is. Ik zou toch zeggen als ie binnen Nederland verzonden wordt met TPG dan zou die binnen een dag hier moeten wezen, of zoiezo binnen een week? Zijn er andere mensen die ook zo lang hebben moeten wachten, ik kan al een paar weken niet meer van mijn thuisbios genieten zo.
Radio uitzettenVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:31:
Ik heb sinds een dag of 3 radio op m'n subwoofer, hoe kan ik dit wegkrijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door TranceSetter op 02-11-2005 18:39 ]
de pod even op 538 zetten ??Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:31:
Ik heb sinds een dag of 3 radio op m'n subwoofer, hoe kan ik dit wegkrijgen?
naar maar even sereneus probeer het setje eens aan te sluiten zonder bvb de kabel van de tv er langs en dat soort dingen dus even de pod helemaal los van alle andere kabels aan sluiten op de sub. kijken wat er voor antenne speelt
Game PC
Verwijderd
Hmm ik denk dat ik 'm al heb, hoewel ik het nog niet zeker weet. M'n zus in de kamer naast me heeft de radio verplaatst (gaan binnenkort verhuizen) en die staat nu ongeveer op 30 cm van m'n pod (zit slechts gipswandje tussen). Ik denk dat dat de boosdoener is, gezien ik er tevoren geen last van had.
Ik heb voor mezelf de Logitech Z-3 in houtlook gekocht. Echt top geluid! Klinkt veel beter dan mijn 5.1 stereo. De boxen waren nogal groot, stonden onder mijn bureau, geluid was gewoon niks.
Dit Logitech setje klinkt gewoon veel beter.
Heb er 57,40 voor betaald bij Zercom.
Dit Logitech setje klinkt gewoon veel beter.
Heb er 57,40 voor betaald bij Zercom.
Hebben mensen al ervaring met de logitech,z,5450,wireless?
Ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit en snelheid is ivm wireless. Het lijkt me wel super wireless, nooit meer draden:) Heel mobiel ook, ideaal.
Ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit en snelheid is ivm wireless. Het lijkt me wel super wireless, nooit meer draden:) Heel mobiel ook, ideaal.
Verwijderd
Mobiel? Er zit nog wel een stroomdraad aan hoorVersteegrob schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:29:
Hebben mensen al ervaring met de logitech,z,5450,wireless?
Ok mensen, ik weet dat het volgende al ontiegelijk vaak is voorbij gekomen, maar ik wil het 1 keer duidelijk hebben.
Ik heb nu een half jaar mijn setje en stoorde me eerst niet aan de plopjes, maar nu wordt ik er toch wel gek van. Ik lees dus dat logitech dit allemaal oplost met een nieuw setje. Maar hoe werkt dit. Ik bel logitech leg mijn probleem uit, stuur 1 of andere kabel op en krijg een nieuw setje? En is je oude setje dan niet meer te gebruiken? En hoe lang mag dit alles duren? Ik hoop dat jullie voor opheldering kunnen zorgen.
Bedankt!
Ik heb nu een half jaar mijn setje en stoorde me eerst niet aan de plopjes, maar nu wordt ik er toch wel gek van. Ik lees dus dat logitech dit allemaal oplost met een nieuw setje. Maar hoe werkt dit. Ik bel logitech leg mijn probleem uit, stuur 1 of andere kabel op en krijg een nieuw setje? En is je oude setje dan niet meer te gebruiken? En hoe lang mag dit alles duren? Ik hoop dat jullie voor opheldering kunnen zorgen.
Bedankt!
Verwijderd
Je belt Logitech en je legt je probleem uit + je geeft je serialnummer. Je krijgt dan een nieuwe set toegestuurd. Meestal heb je die binnen 48 uur. Zodra je de nieuwe binnen hebt knip je de kabel van je oude pod eraf en die stuur je samen met de afstandsbediening op naar een adres in Zwitserland.
That's it
That's it
De sub vol open in een flat en dan 5 verdiepingen hoger vrolijk ff luisteren hoe hard het is? o.O
Ik heb mijn Z-5300 woofer op z'n laagst staan en ook de basspijp voor de helft opgevuld en de bas is soms nog te hard. Of iig, ik word afgestraft door -zeer- slechte r&b van beneden mij uit een goedkoop Yoko setje want de pauper heeft niet meer geld..
Ik heb mijn Z-5300 woofer op z'n laagst staan en ook de basspijp voor de helft opgevuld en de bas is soms nog te hard. Of iig, ik word afgestraft door -zeer- slechte r&b van beneden mij uit een goedkoop Yoko setje want de pauper heeft niet meer geld..
[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 06-11-2005 12:02 . Reden: een speaker is geen hoge toren met huizen.. ]
Die kabel lijkt wel heel erg op een standaard female vga kabel, toch maar ff testen met mijn verlengkabelVerwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:43:
Je belt Logitech en je legt je probleem uit + je geeft je serialnummer. Je krijgt dan een nieuwe set toegestuurd. Meestal heb je die binnen 48 uur. Zodra je de nieuwe binnen hebt knip je de kabel van je oude pod eraf en die stuur je samen met de afstandsbediening op naar een adres in Zwitserland.
That's it
Misschien een leuk cadeau voor mijn broer, die kapotte set dan...
Verwijderd
Ik wil een Z-5500 set gaan aanschaffen en volledig gebruik maken van alle functie's. Nu heb ik een on-board geluidskaart (Realtek ALC850 7.1, van de MSI Neo2 FIR s939) en een SoundBlaster Live! 1024. Deze gebruik ik op het moment omdat ik de achterste boxen van mijn huidige logitech setje niet aan krijg.
*Welke geluidskaart raden jullie mij aan om te gebruiken?
*Moet ik een andere gaan aanschaffen zoals een Audigy?
*Welke manier is het beste om de set aan te sluiten? (digitaal/analoog en welke aansluiting is dit?)
*Welke kabels krijg je standaard meegeleverd?
Ik heb er vrij weinig verstand, heb verschillende reviews gelezen maar die geven geen antwoord op mijn vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt
*Welke manier is het beste om de set aan te sluiten? (digitaal/analoog en welke aansluiting is dit?)
Ik heb er vrij weinig verstand, heb verschillende reviews gelezen maar die geven geen antwoord op mijn vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 19:08 ]
Die 48 uur weet je zeker dat het ongever zo lang duurt? Ik zit hier namelijk al 2 weken te wachten omdat mijn pod kapot is. Ik heb al een aantal keer gebeld naar logitech, ze hebben 24-10 een nieuwe set gestuurd, ik heb nu nog steeds niks. Ik ga morgen weer bellen, duuurt nu te lang, vast iets fout gegaan.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:43:
Je krijgt dan een nieuwe set toegestuurd. Meestal heb je die binnen 48 uur.
- Audigy 2 ZSVerwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:55:
Ik wil een Z-5500 set gaan aanschaffen en volledig gebruik maken van alle functie's. Nu heb ik een on-board geluidskaart (Realtek ALC850 7.1, van de MSI Neo2 FIR s939) en een SoundBlaster Live! 1024. Deze gebruik ik op het moment omdat ik de achterste boxen van mijn huidige logitech setje niet aan krijg.
- Ja dus
- Digitaal, zoals in TS aangegeven, voor beste film geluid
- Analoog voor beste spel geluid.
- Stroom kabel en speaker kabels (gewoon simpel 2-aderig)
Echt een aanrader dat ding
Verwijderd
Ik heb hetzelfde moederbord als jij en ik HAD een audigy 2. Toen ik dit moederbord kocht heb ik de audigy eruit verkocht, omdat ik het kwaliteitsverschil niet/nauwelijks hoorde. Soms vond ik mijn onboard sound zelfs beter klinken. Grote voordeel is ook dat er op het moederbord zowel een coaxiale als een optische uitgang zitten en die zitten niet op een audigy.. dan moet je nog een verloopstukje kopen. Zelf heb ik mijn z5500 trouwens optisch en analoog aan de pc hangen en coaxiaal aan mijn dvdspeler. Je krijgt alleen de analoge kabel meegeleverd.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:55:
Verwijderd
Bedankt voor jullie reply's. Dan ga ik de on-board proberen. Je schijft dat je de set optisch en analoog aan je pc hebt, betekend dat dat je hem 2 keer hebt aangesloten en dat je met je pod kan wijzigen welke aansluiting hij gebruikt? Of begrijp ik het verkeerd?
Verwijderd
Klopt ja. Voorheen keek ik regelmatig dvd's via mijn pc, dus daarom had ik een optisch kabeltje gekocht. Nu ik een dvdspeler heb gebruik ik het eigenlijk niet zoveel meer, omdat analoog net zo goed klinkt + je kan geen analoog 5.1 signaal door de optische kabel sturen.
Maar het werkt wel gewoon. Analoge geluiden gaan door zowel de analoge aansluiting als door de optische aansluiting, maar digitale geluiden gaan alleen door de optische aansluiting. Je kan ook wel instellen dat digitale geluiden omgezet worden door je onboard sound, maar dat is gewoon minder mooi. Dus als je veel digitale geluiden hebt op je pc, zou ik em zeker digitaal aansluiten. Als je dat niet hebt, is het eigenlijk overbodig. Games en mp3 kunnen prima via de analoge aansluiting.
Maar het werkt wel gewoon. Analoge geluiden gaan door zowel de analoge aansluiting als door de optische aansluiting, maar digitale geluiden gaan alleen door de optische aansluiting. Je kan ook wel instellen dat digitale geluiden omgezet worden door je onboard sound, maar dat is gewoon minder mooi. Dus als je veel digitale geluiden hebt op je pc, zou ik em zeker digitaal aansluiten. Als je dat niet hebt, is het eigenlijk overbodig. Games en mp3 kunnen prima via de analoge aansluiting.
Verwijderd
Dan kies ik er denk ik ook voor om beide aan te sluiten, zodat ik per toepassing kan bepalen of ik hem digitaal of analoog zet zoals je zegt. Wat moet ik hier voor extra aanschaffen? Een optische kabel neem ik aan, verder nog iets?
Verwijderd
Nee dat is het. Je kan ook voor coax gaan, omdat over het algemeen een stuk goedkoper is.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:12:
Dan kies ik er denk ik ook voor om beide aan te sluiten, zodat ik per toepassing kan bepalen of ik hem digitaal of analoog zet zoals je zegt. Wat moet ik hier voor extra aanschaffen? Een optische kabel neem ik aan, verder nog iets?
Verwijderd
ik wacht nu ondertussen 2weken op mijn vervang Z5500..
daarnet nog gebeld naar logitech (na ongeveer 20minuten te luisteren naar dwaze muziek en een vrouw die mij steeds vroeg van mij niet op te hangen
) bleek dat mijn set dus op 25 oktober opgestuurd was. misschien komt hij dan deze week hier toe, of misschien niet.
als ik binnen 2weken nog steeds geen nieuwe set heb, dan gaan ze mij gewoon een nieuwe opsturen (die dan ook niet toekomt?)
daarnet nog gebeld naar logitech (na ongeveer 20minuten te luisteren naar dwaze muziek en een vrouw die mij steeds vroeg van mij niet op te hangen
als ik binnen 2weken nog steeds geen nieuwe set heb, dan gaan ze mij gewoon een nieuwe opsturen (die dan ook niet toekomt?)
Heb net gebeld met logitech en die vent zei dat ik dus naar de dealer moet om een nieuwe te gaan halen, ben ik nou niet echt blij mee. Overigens dacht hij dat het aan de speakers ligt.
Beetje jammer allemaal...
Beetje jammer allemaal...
Ik zit hier ook al 2 weken te wachten op een vervangende Z-5500. Vanmiddag weer even gebeld, die gozert zei dat ik toch nog ff moest afwachten. Hij wist te vertellen dat de verzend datum niet echt als reaal beschouwt moet worden, kon 3 weken schelen, dus ik zou nog ff een weekje moeten wachten zei die. Beetje gaar verhaal, maar hij zei wel dat ze vanuit Amsterdam verzonden zouden worden, dus het zou kunnen kloppen.
Waarom bedenk ik dat zelf niet, moet ik maar ff proberen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:03:
Gewoon zeggen dat de dealer je aangeraden heeft het via Logitech te doen.
Nou ik heb gebeld, krijg ook een nieuwe set opgestuurd, maar ik moet mijn hele pod opsturen, wel jammer, anders had ik mijn broer wel blij kunnen maken, maarjaben wel van mijn plops af...
[ Voor 29% gewijzigd door Jilvoos op 10-11-2005 17:14 ]
Ey luitjes ik zit hier met een vraagje
Ik zat erover te denken om de Z-5500 te kopen i.c.m. een X-Fi XtremeMusic..
nou vroeg ik mij af of het dan wel zin heeft om de Z5500 digitaal aan te sluiten op de X-FI.
Waarschijnlijk zijn de DAC's op de X-Fi een stuk beter.. dus dan zou je een beter geluid moeten kunnen verwachten neem ik aan?
nou vroeg ik me dus af of iemand in bezit is van deze combinatie en me daar opheldering over kan geven
nou vroeg ik mij af of het dan wel zin heeft om de Z5500 digitaal aan te sluiten op de X-FI.
Waarschijnlijk zijn de DAC's op de X-Fi een stuk beter.. dus dan zou je een beter geluid moeten kunnen verwachten neem ik aan?
nou vroeg ik me dus af of iemand in bezit is van deze combinatie en me daar opheldering over kan geven
Ik heb de Z-5500 analoog aangesloten op m'n onboard geluidskaart van m'n computer.
Kan DTS signaal analoog doorgegeven worden of moet ik hem digitaal aansluiten?
Verwijderd
Waar hebben jullie het over met die plopjes bij een Z-5500??? Ik heb heel het spul beveiligd met een spanning beveiliger en zit achter een UPS, verder heb ik wel dimmers ipv schakelaards misschien is dat het euvel, ben net aan het experimenteren geweest maar ik krijg een plopjes uit dat spul. Verder heb ik ook firmware V2.04 en ik heb de set aangesloten via een optische kabel op een c-media 3d audio geïntegreerd op een P5AD2-E PremiumGiel schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:
Ik ben er ook wel aan gewend geraakt, alleen als ik ff FEAR doe oid, en ben geconcentreerd aan het spelen en me broer doet 3 meter naast mijn kamer zijn licht aan dan schrik ik altijd enorm.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 20:19 ]
Beiden zijn mogelijk, maar er is natuurlijk een verschil in geluidskwaliteitVatt schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:57:
Ik heb de Z-5500 analoog aangesloten op m'n onboard geluidskaart van m'n computer.

als jij een onboard geluidskaart met een DTS decoder hebt kan dat zeker ja.Bashrat schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:11:
[...]
Beiden zijn mogelijk, maar er is natuurlijk een verschil in geluidskwaliteit.
maar aangezien ik er nog geen een gezien heb die die mogelijkhijd heeft ga ik er maar even van uit dat dit dus NIET kan. je kan wel gewoon een audigy 2 kopen die heeft namelijk WEL een DTS decoder zodat je hem gewoon analoog aan kan sluiten.
Game PC
Niet te vroeg juichen, ik ben na 3 keer ruilen nog niet van de plops af
Is de logitech Z-5300 nou echt nergens meer te koop? Ook niet op de HCC!Dagen?
Leek me de ideale set voor 150euro.
Leek me de ideale set voor 150euro.
De z-5300 is al een tijdje "end of life", hij word dus niet meer gemaakt, misschien kun je hem 2de hands halen als je geluk hebt.
WTF!? heb jij nu ook 4 afgeknipte setjes staan dan?Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:21:
[...]
Niet te vroeg juichen, ik ben na 3 keer ruilen nog niet van de plops af
Verwijderd
kan een x530 een kamer van 4bij2 laten schudden/trillen?
en een x620? kan die dat(die heeft een 8" woofer namelijk). ik heb een z640 gehoord die een iets kleinere kamer echt liet trillen in geluid en die heeft ook een 8" woofer. als ik dan een 5450 neem, kan die mijn kamer laten trilleen? of moet ik echt duurder gaan?
en een x620? kan die dat(die heeft een 8" woofer namelijk). ik heb een z640 gehoord die een iets kleinere kamer echt liet trillen in geluid en die heeft ook een 8" woofer. als ik dan een 5450 neem, kan die mijn kamer laten trilleen? of moet ik echt duurder gaan?
Ja zoietsJilvoos schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:13:
[...]
WTF!? heb jij nu ook 4 afgeknipte setjes staan dan?
De 4e heb ik momenteel in gebruik, maar plopt net zoveel als de vorige 3.
Al laat ik nog een schip vol van die dingen komen, dan ploppen ze nog allemaal
Ik heb het dus niet over een plop als je een schakelaar ofzo omzet, het gebeurt willekeurig.
De ene keer harder dan de andere keer en dan uren niet en dan 5 achter elkaar.
Ik heb laatst een Z-3 in houtlook aangeschaft bij Zercom voor 57,50 euro. Klinkt vele malen beter dan mijn dolby surround set (komt ook wel omdat de boxen onder het bureau staan, wat sowieso al niet goed klinkt), maar dit setje klinkt erg goed! Hij kan ook behoorlijk hard, zeker voor dit geld. Daarbij ziet het er mooi uit. De sub dreunt zo hard dat de afzonderlijke toetsen van mijn keyboard mee trillen.
Goede koop dus.
/edit
Lol nou heb ik 2x in dit topic gepost.
Goede koop dus.
/edit
Lol nou heb ik 2x in dit topic gepost.
[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 12-11-2005 11:06 ]
Verwijderd
Damn, naar die Z-5500 is niet meer te luisteren als de droger (ongeveer op 2 meter afstand achter m'n gipsmuur) aanstaat
Echt niet cool meer dit..
Als de droger niet aanstaat heb ik nergens last van
Voor de rest uber setje

Als de droger niet aanstaat heb ik nergens last van
Voor de rest uber setje
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:52:
Damn, naar die Z-5500 is niet meer te luisteren als de droger (ongeveer op 2 meter afstand achter m'n gipsmuur) aanstaat![]()
Als de droger niet aanstaat heb ik nergens last van![]()
Voor de rest uber setje
offtopic:
Wat wil je hiermee zeggen...
Is er al meer bekend over de Z-5400?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Ik heb net de droger nog maar een x aangezet
en ben beetje gaan kijken hoe ik het geplop het meest kon verminderen. Met coax had ik enorm veel geplop, ik kreeg het gewoon niet weg. Toen probeerde ik gewoon 'direct'. Ik was ineens bijna alle plopjes kwijt! Iemand enig idee hoe dit kan komen?
Ik luister namelijk liever gewoon via 'coax' aangezien ik m'n centerspeaker niet aan de praat krijg bij 'direct'
Ik luister namelijk liever gewoon via 'coax' aangezien ik m'n centerspeaker niet aan de praat krijg bij 'direct'
Het enige dat ik weet is dat deze al op vele sites te koop staat, alleen nog niet leverbaar. Volgens die sites heeft deze een vermogen van 310Watt RMS._Brake_ schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:16:
[...]
offtopic:
Is er al meer bekend over de Z-5400?
Hij wordt verwacht voor 22 november. Dat is net voor de HCC!Dagen
niemand die dit weet?GoTAProblem schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:32:
Ey luitjes ik zit hier met een vraagje
Waarschijnlijk zijn de DAC's op de X-Fi een stuk beter.. dus dan zou je een beter geluid moeten kunnen verwachten neem ik aan?![]()

[ Voor 4% gewijzigd door MaiorDomus op 13-11-2005 16:15 ]
Verwijderd
voor de startpost: de z-5400 is al uit maar dan ook onder de naam 5450, maar dan gwoon zonder wireless gedeelte. dat is in ieder geval het "beeld" wat ik krijg als ik een paar prijsvergelijksites(SCRABBLE !) bezoek.
Maar hij is nog nergens leverbaar. Bovendien is hij ook nog steeds niet aangekondigd door Logitech, dus ik laat de startpost nog maar even zoals hij is.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:22:
voor de startpost: de z-5400 is al uit maar dan ook onder de naam 5450, maar dan gwoon zonder wireless gedeelte. dat is in ieder geval het "beeld" wat ik krijg als ik een paar prijsvergelijksites(SCRABBLE !) bezoek.
Er zijn veek X-Fi kaarten
Hij zegt toch dat hij een X-Fi Extreme Music wilt kopen? Daar is er echt maar 1 van hoor...masser120 schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:29:
[...]
Er zijn veek X-Fi kaartenvertel eerst maar eens welke je wilt kopen. De goedkoopste zal al voeldoen.
TranceSetter schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:29:
[...]
Hij zegt toch dat hij een X-Fi Extreme Music wilt kopen? Daar is er echt maar 1 van hoor...
offtopic:
Fout: het gaat van XtremeMusic voor 110euro tot Elite-Pro voor 300euro.
Hoe dan ook, is de X-530 krachtig en 'mooi' genoeg om elke dag wat games op normaal volume te spelen, of ben ik net op een wat krachtigere set aangewezen (die er niet is, behalve dan de veel duurderen zoals Z-5450 en Z-5500)?
Je zegt het zelf al, de XtremeMusic. Daar is er echt maar 1 van. Er zijn meerdere X-Fi modellen, maar er is echt maar 1 XtremeMusic model.masser120 schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:08:
[...]
offtopic:
Moved.
[ Voor 99% gewijzigd door Z-Dragon op 14-11-2005 19:43 ]
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
ok, vandaag zit ik dus nog altijd te wachten op mijn vervang z5500... 3weken ondertussen.
moest iedereen zo traag werken als de mensen bij logitech

Vreemd, bij mij ging het heel vlot. Hoewel ze vertelden dat het tot 4 weken kon duren, stond de nieuwe set binnen de week bij mij thuis.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:27:
ok, vandaag zit ik dus nog altijd te wachten op mijn vervang z5500... 3weken ondertussen.
Ik belde donderdag en zaterdag was het binnen. Nu alleen even een losse pod bestellen en dan mijn broer blij maken met een bijna perfecte surround set (plopjes aanwezig, maar eigenlijk niet echt storend)
Ik zit hier ook al 3 weken te wachten, misschien zijn ze op en wachten ze op een nieuwe batch en versturen ze meteen een hele berg.
Waarom een nieuwe pod? Je hebt toch enkel de kabel moeten afknippen? Dan kan je perfect een nieuwe connector aan die oude pod solderen. Denk dat ik de pinout hier nog wel liggen heb.Jilvoos schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:02:
Ik belde donderdag en zaterdag was het binnen. Nu alleen even een losse pod bestellen en dan mijn broer blij maken met een bijna perfecte surround set (plopjes aanwezig, maar eigenlijk niet echt storend)
Verwijderd
vandaag nog ge-emaild naar logitech. er zal mij dus nog een set opgestuurd worden aangezien ik na 3weken nog steeds niets heb ontvangen.
moest ik er dan ineens twee ontvangen, wordt mij wel gevraagd van eentje te weigeren....
hopelijk weiger ik dan een ploppende set, en niet de set die niet plopt
moest ik er dan ineens twee ontvangen, wordt mij wel gevraagd van eentje te weigeren....
Mag ik vragen naar welk email adres je dat hebt gemaild? Ik wil dat ook wel ff doen, het duurt me nu idd te lang. De 360 komt steeds dichter bij, dan moet ik wel weer 5.1 kunnen draaien.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:23:
vandaag nog ge-emaild naar logitech. er zal mij dus nog een set opgestuurd worden aangezien ik na 3weken nog steeds niets heb ontvangen.
Verwijderd
Hallo,
heb ook 2dagen geleden naar logitech gemailed en nog niets terug gekregen
anyway, misschien weten jullie iets!
ik heb net de x-530 gekocht een aangesloten op soundmax (asus k8v-se), eerst even in boekje gekeken waar de drie plugjes inmoeten en volgens mij is alles goed aangesloten.
Nu doen alle speakers het, alleen de linker achter speaker die maakt veeeeeel minder geluid dan de rechter achter speaker, als ik de aansluitingen links en rechts omdraai dan werkt de speaker wel goed (dus stuk zal tie niet zijn... de speaker dan
).
Weet iemand waar het probleem zit? En hoe ik het kan oplossen?
heb ook 2dagen geleden naar logitech gemailed en nog niets terug gekregen
anyway, misschien weten jullie iets!
ik heb net de x-530 gekocht een aangesloten op soundmax (asus k8v-se), eerst even in boekje gekeken waar de drie plugjes inmoeten en volgens mij is alles goed aangesloten.
Nu doen alle speakers het, alleen de linker achter speaker die maakt veeeeeel minder geluid dan de rechter achter speaker, als ik de aansluitingen links en rechts omdraai dan werkt de speaker wel goed (dus stuk zal tie niet zijn... de speaker dan

Weet iemand waar het probleem zit? En hoe ik het kan oplossen?
Verwijderd
ik heb trouwens net effe speakers bij iemand anders aangesloten (ac97) daar werken de speakers wel gewoon op, wat nu nieuwe geluidskaart???..........
Verwijderd
Kijk eens of nieuwe drivers helpen? Heb je dat al geprobeerd? Zowieso krijg je met een nieuwe geluidskaart beter geluid dan dat on-board ding. (trust me, i know)
Hebben jullie ook weleens bij je Z-5500 dat als je een andere ingang selecteert dat daar het geluid veel zachter staat als bij een andere ingang. Kan bijvoorbeeld komen als je twee verschillende apparaten eraan hebt hangen.
Nu een tip. als je de mute knop inhoud, en dan aan de volumeknop draait, dan slaat hij de op dat moment actieve volumeinstelling op, zodat je als je een andere ingang selecteert het geluid wel gelijk blijft (althans dat kun je zo instellen).
Probeer het maar eens, best makkelijk
Nu een tip. als je de mute knop inhoud, en dan aan de volumeknop draait, dan slaat hij de op dat moment actieve volumeinstelling op, zodat je als je een andere ingang selecteert het geluid wel gelijk blijft (althans dat kun je zo instellen).
Probeer het maar eens, best makkelijk
Dit topic is gesloten.