Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Blackminister schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:01:
Heb het nog niet gedaan, moet pas gebeuren als je de nieuwe set hebt gekregen.
Inderdaad -> de pod opsturen samen met afstandsbediening en de uiteinden van de kabeltjes van uw boxen.....Dus als je boxen nog werken, 5 extra :9
heb ook verhalen gelezen over mensen die het niet opsturen, zouden ze iemand langssturen dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Denk het niet. Is een retour-zending en als ik kijk naar mijn firma...dan ben ik nagenoeg zeker dat de meesten van die dingen de vuilbak invliegen B)

Maar toch....ik wil die moeite wel doen, tenslotte sturen ze mij een volledige nieuwe set op

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:09:
[...]

heb ook verhalen gelezen over mensen die het niet opsturen, zouden ze iemand langssturen dan? :p
Hah, ik heb de stekkertjes van mijn Z-2200 ook niet opgestuurd... niks van gehoord of gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een apc smart ups 1500 gekocht.
en ik wil dus ook mijn z5500 erover laten gaan.
Maar achter op de ups zitten alleen van die aansluitingen waar je een verleng (stroom) kabel op kan zetten.
Zie :
Afbeeldingslocatie: http://www.dis-online.ru/tovar_img/1PY.jpg

hoe kan ik hier gewoon mijn speakers op aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
huh? een ups dient volgens mij gewoon voor bij een stroomonderbreking hetgeen er aan hangt nog van stroom te voorzien en zorgt ervoor dat de spanning gelijk blijft....

Dus m.a.w. moet je aan de UPS je woofer aansluiten met de netkabel....de boxen moet je daar niet aanhangen hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat snap ik ja :)
Het gaat om het bekende ploppen tegen te gaan.
Dus dat ik geen voltage wisselingen heb.

En idd moet met een netkabel, maar bestaar er zo 1 dan die achter in de ups gaat en dan spanning aan de woofer geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:56:
Ik zie dat de centerspeaker van de Logitech X-530 op een voetje staat. Is deze los te halen van het voetje (zonder zelf te hoeven modden) om deze stabiel ergens op te leggen? Ik heb namelijk onvoldoende ruimte onder mijn monitor om de center op voet te plaatsen. De bovenkant van mijn monitor loopt schuin naar achteren waardoor plaatsing bovenop de monitor ook niet ideaal is.
Iemand die hier nog antwoord op kan en wil geven? Zitten de speakers trouwens met de bekabeling aan de subwoofer vast zoals je bij veel cheapo hardware ziet of worden deze gewoon met losse kabels verbonden (tulp stekkers ea)?

Iemand die een vergelijking kan maken tussen bv de X-530 en de erg goedkope (oudere) creative SBS560? Ik lees namelijk in sommige reviews dat de nieuwe systemen (bijna) niet beter zouden zijn dan de iets oudere omdat er eigenlijk niet veel veranderd is de laatste jaren op het gebied van PC audio speakers.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 17-12-2005 20:09 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:29:
dat snap ik ja :)
Het gaat om het bekende ploppen tegen te gaan.
Dus dat ik geen voltage wisselingen heb.

En idd moet met een netkabel, maar bestaar er zo 1 dan die achter in de ups gaat en dan spanning aan de woofer geeft ?
Hoe bedoel je, bestaat er zo 1 die achter in de UPS gaat? Een UPS werkt toch op die manier, netkabel van de woofer aansluiten aan de achterkant van de UPS......?

Op m'n werk hebben we een UPS eens getest, computer op aangesloten...dus zou toch moeten lukken met de woofer ook ;)

Misschien is die foto van jou geen correcte versie....of toch niet voor de vereiste toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:46:
ik heb nu een apc smart ups 1500 gekocht.
en ik wil dus ook mijn z5500 erover laten gaan.
hoe kan ik hier gewoon mijn speakers op aansluiten ?
Een ups heeft geen nut, deze loopt nooit via de accu. Pas bij het wegvallen van de stroom hoor je een harde klik (het schakelen van het relais) en draait ie op de accu. Misschien dat je dan geen plopjes meer hebt (voor de levensduur van je accu) echter zal de fan het van de ups het ploppen duidelijk overstemmen :P.
En het aansluiten, je kan natuurlijk 2 kabels door midden knippen en met een kroonsteentje aan elkaar knopen.. Of je koopt een nette aanschroef 'male' euro stekker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Even een kort vraagje tussendoor: waarom is de Z4 20 euro duurder dan de Z3 (ik zie alleen bij de Z4 andere "drukdivers" oid in de subwoofer.

Iemand een idee?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackminister schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:28:
[...]

Hoe bedoel je, bestaat er zo 1 die achter in de UPS gaat? Een UPS werkt toch op die manier, netkabel van de woofer aansluiten aan de achterkant van de UPS......?

Op m'n werk hebben we een UPS eens getest, computer op aangesloten...dus zou toch moeten lukken met de woofer ook ;)

Misschien is die foto van jou geen correcte versie....of toch niet voor de vereiste toepassing
Normaal gaat er een "verleng" stroomkabel in je ups, dan naar je com.
Maar die normaal naar je comp gaat kan niet op je woofer aangesloten worden.
Dat bedoel ik :)
Maar ik zal morgen eens naar de comp zaak gaan.

En de ups vangt toch ook voltage wisselingen op (piekspanning enz enz).....
De plopen die je hoort over je speakers zijn voltage wisselingen (van het lichtnet).....
Dus het lijkt me dat hij deze dan ook opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 14-09 18:27
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:27:
En de ups vangt toch ook voltage wisselingen op (piekspanning enz enz).....
De plopen die je hoort over je speakers zijn voltage wisselingen (van het lichtnet).....
Dus het lijkt me dat hij deze dan ook opvangt.
1 - Ja als je een hele goede ups hebt.
2 - Nee/Ja want de plopen worden niet alleen veroorzaakt door voltage wisselingen. Dit werd
gedacht, maar het schijnt ook met afscherming van de gehele set te maken te hebben.

Als je de UPS hebt gekocht om de ploppen tegen te gaan van de Z-5500 denk ik dat je hem beter terug kunt brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
DukeBox schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:31:
[...]

Een ups heeft geen nut, deze loopt nooit via de accu. Pas bij het wegvallen van de stroom hoor je een harde klik (het schakelen van het relais) en draait ie op de accu. Misschien dat je dan geen plopjes meer hebt (voor de levensduur van je accu) echter zal de fan het van de ups het ploppen duidelijk overstemmen :P.
De duurdere modellen lopen altijd via accu :)
Maar die zijn wel niet betaalbaar (toch niet voor gewoon maar je setje plopvrij te maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackminister schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:40:
Logitech rules!! _/-\o_ _/-\o_

De service die je van Logitech krijgt, amaai, daar kunnen veel bedrijven aan zuigen! :*)

Ik krijg ook een nieuwe set opgestuurd, dus ik ben supertevreden. Ik heb al 4 logitech-toetsenborden en 3 muizen....anders zou ik als geste nog 1 gekocht hebben :Y)

Daarnet gebeld en binnen 2 weken heb ik een nieuwe Z-5500. Kmoet zelfs de woofer niet terugzende (geluk, want weegt en kost veel)

Twijfel niet, koop logitech O-)
Logitech maakt met de Z-5500 een ZEER SLECHT product

Dat de service erg goed is maakt de Z-5500 niet beter
De brom en de harde plops blijven

Twijfel niet, koop geen logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
En met omruilen bereik je ook niks, want de plop/brom blijft ook bij de nieuwe set.

Dus Logitech heeft momenteel GEEN goede service.

Goede service is het probleem oplossen en niet de klant aan het lijntje houden door nieuwe sets te sturen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:41:
[...]

De duurdere modellen lopen altijd via accu :)
Maar die zijn wel niet betaalbaar (toch niet voor gewoon maar je setje plopvrij te maken ;) )
was 600 dus denk wel duur genoeg....
en hoe kan er dan een spanningsbeveiliging inzitten.
Dan loopt hij toch via de accu ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nope.. dat model werkt gewoon via lichtnet. Er zit ook maar 1 accu in (of meerdere 'cellen' maar dan aan elkaar geplakt) je kan de accu ook 'on the fly' wisselen.. (dus kun je zelf wel nagaan waar hij dan zijn stroom vandaan haalt :P).
De gene welke echt over de accu lopen (ken ze niet onder de 3000€) zijn een flink stuk groter, meer vermogen EN til je niet met < 10 man als de accu's er in zitten :P
Meeste zijn vaak een combi met aggregaat.

n.b. Het is alleen een UPS (uninteruptible power supply), geen filter of wat dan ook.. dan krijg je meer zoiets als netscheidings trafo's zoals ze vaak in audio/video labs gebruiken (bedoeld om 'ongelukjes' te voorkomen :P) die geven een hele stabiele spanning af MAAR net als een UPS die continue over een accu loopt, hebben nog steeds last van inschakelspanningspieken e.d. van de apparatuur die er aan hangt.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 18-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los daarvan
Als je de stekker uit de UPS trekt werkt hij toch echt op de accu
Maar de Z-5500 blijft geheel gescheiden van het lichtnet toch echt ploppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus wat op de apc site staat over piekspannings beveiliging is dus ook bullshit volgens jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:07:
dus wat op de apc site staat over piekspannings beveiliging is dus ook bullshit volgens jou ?
iedere UPS die ik ken zet de 230volt wissel om naar een stabiele gelijkspanning. (ongeveer 12 volt)
Die laagspanning zet ie weer om naar 230 volt wissel voor de randapparatuur
Als de 230 volt wegvalt nemen de accu's het over

Je mag er dus van uit gaan dat de pieken en dalen van het lichtnet voor de volle 100% weg zijn aan de uitgang.

Grafische uitleg

Maar de Z-5500 blijft geheel gescheiden van het lichtnet toch echt ploppen en brommen.
Dus ook volledig op een accu

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha ok.
Toch dacht ik een keer hier te hebben gelezen dat iemand zijn z5500 op een ups had gehangen en dat het toen goed was....
Maar dan zal het wel niet :)
Toch bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:37:
Weet iemand hier of de Z-5400 ook last heeft van die plops? Ervaringen met de Z-5450 ook welkom, die zijn zo goed als hetzelfde.

Ik heb twee mogelijkheden om een Z-5400 aan te schaffen: bij de PC zaak aan de overkant van de straat voor €299, of via internet voor zo'n €80 minder. Dat laatste zou ik normaal gesproken altijd doen, maar als ik met de Z-5400 nou ook grote kans op die plopjes loop dan is het gemak voor het terugbrengen het extra geld misschien wel waard.
Als je even 1 pagina terug had gelezen (of de search van dit topic had gebruikt) dan had je gezien dat ik gepost heb dat mijn Z-5400 set niet plopt. Gelukkig niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:28:
[...]

Als je even 1 pagina terug had gelezen (of de search van dit topic had gebruikt) dan had je gezien dat ik gepost heb dat mijn Z-5400 set niet plopt. Gelukkig niet! :)
Dan heb jij geluk... de meeste hebben er echt wel last van. De kans dat je set plopt is groter dan niet.
In de poll (die over het plop probleem gaat) is 123x gestemd. 100 hebben er last van plopjes.

Das best veel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze dom aan het worden bij Logitech ofzo? Ze kunnen beter wat mensen bij de Helpdesk ontslagen en extra werknemers bij hun ontwikkelings afdeling zetten. Dan hoeven ze ook niet zoveel speaker sets te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:00:
Even een kort vraagje tussendoor: waarom is de Z4 20 euro duurder dan de Z3 (ik zie alleen bij de Z4 andere "drukdivers" oid in de subwoofer.

Iemand een idee?
Weet iemand dit?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
tm030614 schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:32:
[...]

Dan heb jij geluk... de meeste hebben er echt wel last van. De kans dat je set plopt is groter dan niet.
In de poll (die over het plop probleem gaat) is 123x gestemd. 100 hebben er last van plopjes.

Klopt wel, maar ik vind dat dit in het Plopjes problemen topic besproken moet worden. Zou wel fijn zijn als dit topic weer naar zijn oude staat terugkeert waar iedereen vragen heeft over de sets zelf, en niet wat er nou met die plopjes aan de hand is.

Ik heb geen last van plopjes, en met mij ook nog een aantal vrienden. Het ligt deels aan de set (te gevoelig) maar ook deels aan het stroomnetwerk thuis. Maar bespreek dat in het andere topic, en vraag hier gewoon algemene info over de sets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

jij hebt het over de z-5500 hij over de z-5400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of de search functie van dit topic werkt niet goed of jij hebt niet goed gelezen... ;)

Er wordt door niemand gezegd dat de Z-5400 set net als de Z-5500 set plopt. Iemand maakt alleen de suggestie dat de Z-5400 waarschijnlijk 'ook wel zal ploppen', maar ik heb de set hier dus in mijn kamer staan en vertel je het tegendeel. Wellicht dat ik gewoon geluk heb dus (net als bij de Z-5500 kan) maar misschien ook niet. Er blind vanuit gaan dat 2 verschillende producten van hetzelfde merk eenzelfde probleem hebben is wat kortzichtig (Als een bepaald type auto een probleem heeft, heeft een ander model van datzelfde merk het toch ook niet per deifinitie? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:54
Een vraagje met betrekking tot het vermogen van de Z-5500. :?
Heb inmiddels de z-5500 al enkele maanden mooi geluid etc, maar ze spreken over een vermogen van 500 Watt rms.
Aangesloten op een losse dvd speler komt er echt geen 500 wat uit, aangelosten op een ps2 met (ingebouwde voorversterker) is het geluid aanzienlijk harder _/-\o_ :*) dit alles digital glasvezel, verder geen last van plopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendigsjiek schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:50:
Heb inmiddels de z-5500 al enkele maanden mooi geluid etc, maar ze spreken over een vermogen van 500 Watt rms.
Aangesloten op een losse dvd speler komt er echt geen 500 wat uit, aangelosten op een ps2 met (ingebouwde voorversterker) is het geluid aanzienlijk harder _/-\o_ :*) dit alles digital glasvezel, verder geen last van plopjes...
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he

Pleur alles maar op een hoop
Uitgangsvermogen, volume en voor- en eindversterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Hendigsjiek schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:50:
géén idee hoe dat nou zou kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:01:
[...]

Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he

Pleur alles maar op een hoop
Uitgangsvermogen, volume en voor- en eindversterkers
maar nogsteeds kom je niet aan 500 W :P
maar ok met de versterkings waardes van kasten en al die zooi waar ik geen ... van af weet kom je in de buurt maar ik blijf het heel vervelend dat ze dit RMS waardes blijven noemen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ik kijk naar het vermogen dat de tda 7293 kan leveren (100 Watt bij 8Ohm en 40V) en je houd er rekening mee dat er 7 van die dingen inzitten (1 voor elke speaker, en 1 gebrugd) EN de voeding sterk genoeg is om het vermogen te leveren...
Snap ik niet wat je bedoeld. RMS is juist ee nvan de weinige eenheden die tenminste iets zeggen. Je zou er ook 2000 watt p.m.p.o. op kunnen zetten.. haalt ie ook (makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op maandag 19 december 2005 @ 07:25:
[...]
jij hebt het over de z-5500 hij over de z-5400...
Dat was ook de reden dat ik het hier vroeg en niet in het plopjes topic; dat topic gaat over de Z-5500, mijn vraag ging over de Z-5400.

Ik had de post van Pin wel degelijk gezien, helaas is een steekproef onder slechts één persoon een beetje klein om de standaarddeviatie en standaardfout te kunnen schatten. :P Daarom hoopte ik dat er nog meer mensen waren met ervaringen.

Hoe dan ook, ik heb de Z-5400 ondertussen besteld. Als ie is aangekomen zal ik mijn ervaringen iig wel even in dit topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
Ik kijk nooit naar piek vermogen altijd naar RMS hoewel het dus van geen meter klopt. Vind het geluid van het setje dan wel tegenvallen:( mbt een losse dvd speler op ps2 komt het meer in de richting heb hem dan nu ook aan de ps2 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Kwam ik vanmiddag thuis, stond de 5500 in de gang te staan :D

Prachtige service :) subwoofer is beduidend groter, erg nice, komt ook erg leuk geluid ook, bass is veel voller :)

edit; me center van me z680 was dus kapot, 10 minuutjes bellen, nieuwe set gekregen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Matthijs op 20-12-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Matthijs schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:01:

Prachtige service :) subwoofer is beduidend groter, erg nice, komt ook erg leuk geluid ook, bass is veel voller :)

edit; me center van me z680 was dus kapot, 10 minuutjes bellen, nieuwe set gekregen :)
En heb je al plopjes en brom / radio waargenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
Matthijs schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:01:

waarop aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
optical op me laptop, geen plopjes :)

tering wel dus, lamp die op dezelfde stekkerdoos zit geeft vet plopjes ..

Andere apparaten in me kamer geven geen plopjes, maar dit is wel irritant

[ Voor 30% gewijzigd door Matthijs op 20-12-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik denk niet dat er snel een goede oplossing gaat komen voor het plopjes probleem. Volg dit nu een paar weken. Wou eerst dus de Z-5500 gaan kopen maar nu ga ik een Z-5450 bestellen. Alleen 1 vraag: Kan je de luidheid van de speakers van deze set allemaal appart instellen? want mijn kamer is niet echt vierkant. Ik zou links achter veel zachter moet hebben dan de rest. (ik kan het zo snel niet vinden in reviews ofzo)

b.v.d.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb vandaag de Z-5400 binnengekregen. Mooie set, goed geluid, vooral de bas veel steviger dan mijn oude set.

Maar, wel plopjes. De intensiteit varieert nogal, tot nu toe is het als er ander geluid is vrij zacht, als het verder helemaal stil is meer in de richting van een kleine ontploffing (schijnbaar onafhankelijk van het volume van de speakers), of dit toeval is weet ik niet.

Wat de bron is weet ik niet. Geen van de aparaten in mijn kamer (lamp, TV, koelkast, computer monitor, computer zelf, etc) heeft plopjes tot gevolg. Ze lijken volledig willekeurig te zijn. Mogelijk reageert het op iets van de buren, maar waarom dan niet op de zooi die ik hier heb (die toch echt allemaal op dezelfde groep zitten, monitor en PC zelfs op hetzelfde verlengsnoer)? Het is gelukkig vrij sporadisch, dus niet echt storend. Omdat inruilen voor een nieuwe waarschijnlijk geen effect gaat hebben houd ik het nog maar even hierbij in afwachting van de reactie van Logitech op de brief uit het Z-5500 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
hee, volgens mij ben jij de eerste met een Z-5400 (5450 neem ik aan?) die ook last heeft van plopjes. Het waren toch alleen de Z-5500's tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lefty_38 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:00:
hee, volgens mij ben jij de eerste met een Z-5400 (5450 neem ik aan?) die ook last heeft van plopjes. Het waren toch alleen de Z-5500's tot nu toe?
Nee hoor, volgens mij waren er zelfs mensen met een X-530 met plopjes. Het lijkt erop dat de kans op plopjes (en radioontvangst) bij alle huidige logitech modellen aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:06:
[...]

Nee hoor, volgens mij waren er zelfs mensen met een X-530 met plopjes. Het lijkt erop dat de kans op plopjes (en radioontvangst) bij alle huidige logitech modellen aanwezig is.
Even voor de duidelijk, ik heb geen enkele last van radioontvangst of brom, alleen plopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook de gelukkige bezitter van een Z-5500. (geluid is echt super)
heb de stroomvoorziening aangesloten op mijn ups.
blijft dan inderdaad ook gewoon ploppen op z'n tijd. ben weliswaar erger gewend (een radio amateur die stoort op de pc van m'n ouders).
Nu kwam ik erachter wanneer er totaal geen aansluitingen lopen naar de pc, er ook geen plopjes komen.
ook met 6channel direct veel minder storing dan ik heb met m'n coax aansluiting.
nu dacht ik dat optisch misschien wel de oplossing zou bieden. Maar heb dat bij gebrek aan een optische aansluiting nog niet getest.
weet ook niet zo goed welke kaart ik het beste zou kunnen gebruiken icm deze set.
misschien iemand een suggestie?

oja voor de volledigheid:
mobo: asus A7N8X-E Deluxe
waarvan ik de onboard geluidskaart gebruik (coax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:59:
ben ook de gelukkige bezitter van een Z-5500. (geluid is echt super)
heb de stroomvoorziening aangesloten op mijn ups.
blijft dan inderdaad ook gewoon ploppen op z'n tijd. ben weliswaar erger gewend (een radio amateur die stoort op de pc van m'n ouders).
Nu kwam ik erachter wanneer er totaal geen aansluitingen lopen naar de pc, er ook geen plopjes komen.
ook met 6channel direct veel minder storing dan ik heb met m'n coax aansluiting.
nu dacht ik dat optisch misschien wel de oplossing zou bieden. Maar heb dat bij gebrek aan een optische aansluiting nog niet getest.
weet ook niet zo goed welke kaart ik het beste zou kunnen gebruiken icm deze set.
misschien iemand een suggestie?

oja voor de volledigheid:
mobo: asus A7N8X-E Deluxe
waarvan ik de onboard geluidskaart gebruik (coax)
Ik heb zelf de set optisch aangesloten, en helaas ook plopjes. Mij boeit het niet, want heb er geen last van (alleen als ik mijn halogeen-bureau-verlichting uitmaak). Maar optisch is dus niet de oplossing. Ik wil wel nog zelf een netfilter bouwen, om te controleren of daar misschien een oplossing voor mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het nu eigenlijk tussen het verschil tussen de z-680 en ze z-5500 want als ik het zo hoor is was men veel meer tevreden over de z-680 dan nou men is over de z-5500....Daarbij kan iemand mij vertellen of de z-5500 echt veel harder gaat dan de z-680 of valt dit mee. (dit dus alleen aan de mensen die beide sets hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TranceSetter schreef op woensdag 21 december 2005 @ 03:05:
[...]

Ik heb zelf de set optisch aangesloten, en helaas ook plopjes. Mij boeit het niet, want heb er geen last van (alleen als ik mijn halogeen-bureau-verlichting uitmaak). Maar optisch is dus niet de oplossing. Ik wil wel nog zelf een netfilter bouwen, om te controleren of daar misschien een oplossing voor mogelijk is...
Als je ook plopjes krijgt als de set nergens op is aangesloten (behalve het lichtnet) komt de storing door de voeding binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Misschien een vraag die al gesteld is..maar ik kon er geen duidelijk antwoord op vinden.
Ik heb hier een kapotte z-680 staan waar ik een nieuwe set voor krijg (de de z-5500). Ik moet dus de D-sub connector daarvan afknippen en ik wil de set laten maken en een nieuw 15 pins d-sub er op solderen maar ik weet dus niet welk kabeltje op welke pin moet. Dus mijn vraag is of daar misschien een schema voor is. :)

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:26:
Maar hoe zit het nu eigenlijk tussen het verschil tussen de z-680 en ze z-5500 want als ik het zo hoor is was men veel meer tevreden over de z-680 dan nou men is over de z-5500....Daarbij kan iemand mij vertellen of de z-5500 echt veel harder gaat dan de z-680 of valt dit mee. (dit dus alleen aan de mensen die beide sets hebben)
haha jij wil niet weten hoe veel topics er zijn gweest over de hissing problemen van de z-680 ;)
geloof me in het begin waren er net zo veel mensen met problemen met de z-680 als met de z-5500 nu.

en zo meet jij of een set goed is hoe veel harder hij gaat ?
ke ?

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:00:
[...]

haha jij wil niet weten hoe veel topics er zijn gweest over de hissing problemen van de z-680 ;)
geloof me in het begin waren er net zo veel mensen met problemen met de z-680 als met de z-5500 nu.

en zo meet jij of een set goed is hoe veel harder hij gaat ?
ke ?
Neen maar kwil het gewoon graag weten ;)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:58:
[...]

Neen maar kwil het gewoon graag weten ;)
Hij zal niet veel harder gaan, maar hij geeft wel beter geluid lijkt me. Een opvolger zorgt vaak dat schoonheids foutjes zijn opgelost :)

• Operations
  • Laatst online: 10:08
Het viel me op dat er 2 versie van de Z-5500 zijn, eentje waarbij de kabels vast zitten in de speakers en eentje waarbij ze los zitten. iemand enige idee of er nog meer verschillen zijn? Ik zoek eigenlijk die gene met losse aansluitingen i.v.m. het verlengen van de kabels. Dus dan toch maar bij de Media Markt kopen dan kan ik idg die aansluitingen bekijken, iemand enige idee wat dit setje kost bij de MM? gemiddelde webwinkel prijs is 290 euro.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

TheGeneral schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:51:
Het viel me op dat er 2 versie van de Z-5500 zijn, eentje waarbij de kabels vast zitten in de speakers en eentje waarbij ze los zitten. iemand enige idee of er nog meer verschillen zijn? Ik zoek eigenlijk die gene met losse aansluitingen i.v.m. het verlengen van de kabels. Dus dan toch maar bij de Media Markt kopen dan kan ik idg die aansluitingen bekijken, iemand enige idee wat dit setje kost bij de MM? gemiddelde webwinkel prijs is 290 euro.
Ik heb m'n setje van de mediamarkt (maastricht) 329 euro, kabels hebben losse aansluitingen.

Verwijderd

€320 in Ede maar dat is in elke MM anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Alle nieuwe modellen hebben losse kabels, oudere modellen (die niet meer gefabriceerd worden) hebben vaste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

misschien dat iemand met een hoog PID nummer MET tulp stekkers het ff kan posten ? Dan weet je waar je op moet letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is maar ik kan het niet vinden:

De 5500 kan DTS decoden, ik heb nu een DTSWAV-file, deze kan ik met Foobar afspelen als ik 'm rename naar .dts, maar dan wordt het decoderen door Foobar gedaan. Hoe kan ik dit bestand nu gewoon als signaal naar Optical sturen zodat m'n POD het decodeerd? Bij het afspelen van het WAV-bestand krijg ik namelijk enkel ruis. Moet ik bepaalde software/codecs hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

STIMPPYYY schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:32:
[...]

Alle nieuwe modellen hebben losse kabels, oudere modellen (die niet meer gefabriceerd worden) hebben vaste kabels.
Dat zal dan alleen voor de 5500 gelden. De x-530 heeft bijvoorbeeld nog steeds vaste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben van plan een nieuwe geluidskaart te gaan kopen namelijk de Creative Soundblaster Audigy 4. Ik twijfel alleen nog wel wat over de boxen.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de Logitech X-530 set. Dit vooral vanwege de prijs, omdat ik niet meer dan 100 euro voor de boxen wil uitgeven. Maar wat raden jullie mij aan? Ook deze set? Wat ik ermee wil doen is muziek en films luisteren (kijken ;) ). Gamen hoeft niet zonodig want daar gebruik ik mijn Plantronics sp 500 voor.

mvg paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:51:
[...]

Dat zal dan alleen voor de 5500 gelden. De x-530 heeft bijvoorbeeld nog steeds vaste kabels.
Dat bedoel ik ook :) ik reageer er ook mee op de quote van die persoon en dat gaat over de z5500

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-12-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:49:
Hoe kan ik dit bestand nu gewoon als signaal naar Optical sturen zodat m'n POD het decodeerd?
De meeste software dvd players hebben die mogelijkheid om direct naar spdif o.i.d. te sturen. De enige andere optie is om het bestand op cd te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan thnx, ga ik even proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:32:
[...]

Dat is niet zo.M'n set is zo oud, dat het nog geen PID heeft, maar het heeft wel losse kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Nog maar een keer dan :+ .

Misschien een vraag die al gesteld is..maar ik kon er geen duidelijk antwoord op vinden.
Ik heb hier een kapotte z-680 staan waar ik een nieuwe set voor heb gekregen (de de z-5500 die overigens lekker plopt). Ik moet dus de D-sub connector daarvan afknippen en ik wil de set laten maken en een nieuw 15 pins d-sub er op solderen maar ik weet dus niet welk kabeltje op welke pin moet. Dus mijn vraag is of daar misschien een schema voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vraag me af of logitech ook dergelijk controleert wie opstuurt en wie niet, Mijn z-680 was eens stuk, heb een nieuwe gehad en oude stekker nooit opgestuurt nooit wat van gehoord. Oude draait inmiddels weer met andere subwoofer speaker.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenFury schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:04:
Ik vraag me af of logitech ook dergelijk controleert wie opstuurt en wie niet, Mijn z-680 was eens stuk, heb een nieuwe gehad en oude stekker nooit opgestuurt nooit wat van gehoord. Oude draait inmiddels weer met andere subwoofer speaker.
Ik heb de stekkertjes van mn Z-2200 ook niet opgestuurd toen ik mn nieuwe Z-2300 van Logitech heb gekregen, denk niet dat ze het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:32:
Beste mensen,

Ik ben van plan een nieuwe geluidskaart te gaan kopen namelijk de Creative Soundblaster Audigy 4. Ik twijfel alleen nog wel wat over de boxen.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de Logitech X-530 set. Dit vooral vanwege de prijs, omdat ik niet meer dan 100 euro voor de boxen wil uitgeven. Maar wat raden jullie mij aan? Ook deze set? Wat ik ermee wil doen is muziek en films luisteren (kijken ;) ). Gamen hoeft niet zonodig want daar gebruik ik mijn Plantronics sp 500 voor.

mvg paul
Ik heb hetzelfde "probleem" op dit moment maar ga denk ik toch maar voor een creative set (T6060) gezien die geen problemen hebben met vaste kabels, plopjes, brom, radio ontvangst etc. Dit zijn problemen die ik bij mensen met de logitech sets wel voorbij hoor komen namelijk. Het enige nadeel is dat de T6060 een stuk minder verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kan iemand overigens vertellen hoe lang de kabels aan de speakers van de x-530 zijn en of deze vast aan de subwoofer zitten of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 25-12-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik ging gister ff naar de stad om een optical cable te halen. Overal 20,- voor 1 meter 8)7 . Weet iemand een goedkoop adresje? of zijn die kabels gewoon zo duur?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ze zijn redelijk kort, ik dacht dat de fronts 2/3 meter waren.De rears 4/5 maximaal. Ik heb ze gewoon verlengd met een extra kabel en dat is aardig gelukt ,want er is niet zoveel signaalverlies opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lefty_38 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:15:
Ik ging gister ff naar de stad om een optical cable te halen. Overal 20,- voor 1 meter 8)7 . Weet iemand een goedkoop adresje? of zijn die kabels gewoon zo duur?

b.v.d.
Optical kabels zijn duur inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze online shop is zeer schappelijk geprijsd qua kabels en ander handig spul :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Is er ook een manier om nog 2 extra boxen op de Z-5500 aan te sluiten? Ik heb namelijk nog 2 over van mijn oude set. Als je gewoon 2 boxen op 1 kanaal vanuit de subwoofer aansluit, gaat dat dan goed? Of zijn hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gaat niet goed, ivm OHM waarden....kortom je hebt een extra versterker nodig.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Lefty_38 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:15:

b.v.d.
probeer speurders.nl eens.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een raar probleem met mijn Z-5500 set. Wat ik ook probeer, ik krijg alleen nog geluid als ik mijn set op '6ch direct' zet.. stereo (x2), prologic standen doen het niet meer, geven geen geluid.
Ik heb mijn set alleen direct aangesloten dus digitaal kan ik even niet testen. Iemand anders met het probleem?
/edit: Geluidskaart is trouwens onboard ALC650 chippie
Ik weet het, tijd voor een audigy maar ik zit even krap bij kas :+

/edit2: Inmiddels werken de overige standen wel weer als ik een apparaat op de ingang aan de zijkant aansluit. Ik vermoed dus dat dit een probleem van mijn geluidskaart is en niet van de speakerset :)

[ Voor 40% gewijzigd door Intrepidity op 28-12-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Nouja, ik WAS dus van plan om een Z-5500 te kopen, maar na het lezen van de laatste 5 pagina's is me die zin ook al over :/
Is er echt totaal niets bekend over een oplossing of een verbeterde versie die binnenkort uitkomt?
(En misschien een stomme opmerking... ligt het niet eraan of je stopcontacten geaard zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Legion schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:34:(En misschien een stomme opmerking... ligt het niet eraan of je stopcontacten geaard zijn?)
Nee, de z5500 is net als de meeste andere speakers gewoon dubbel geisoleerd. Dat wil zeggen dat hij een 2 polige stekker heeft zonder randaarde. In het plopjes probleem topic hier wordt er verder op in gegaan. Het schijnt dat een setje dat helemaal nergens op aangesloten zit (krijgt stroom van ups) toch kan ploppen. In dat geval zou het dus door de lucht moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi :)

Ik heb een probje met m'n Z-5500 ...

1. Als hij in het stopcontact zit en zonder dat ie aan staat kon ik er snachts niet goed mee in slaap vallen, want hij zoemde soms heel erg raar van de spanning die er op stond. Nu, dit lostte ik altijd op met de aan/off knop uit te schakelen. En 's morgens terug aan te zetten ;)

Nu, deze knop heeft het precies na een tijdje begeven, hij staat nu gelukkig op AAN, maar als ik hem op off wil zetten zit er een zekere druk op het knopje en vliegt het altijd terug op de stand AAN :| , dus de Off stand gaat gewoon niet meer |:(

Nuja, dis is nog geen ramp, dan trek ik de stekker maar elke nacht uit...

Nu is er een bijkomend probleem...

Ik weet wel niet of het verband houd met het hierboven omschreven geval.
Mijn boxen durven bij mij bureaulampje aan te zetten zeer erg te 'klakken' dus een soort PLOB geluid te maken. wat daar nog bijkomt is dat ze soms gewoon uitvallen. En dat mijn rood aan/af knopje aan de control even uitvalt en dan terug aan schiet ( na een +- 10 sec )

Vandaag was het wel ZEER bizar, ik was bezig aan het surfen, de boxen stonden AAN zonder te spelen en m'n pa was aan het stofzuigen..

Opeens PLOB PLOB en kijk naar m'n control en zie het scherm aan en uit gaan en half aan gaan :| 8)7

het ging zo : Af, aan, half aan ( dus geenverlichting, wel tekst ) en dan terug uit |:(

Hoe komt dit nu weer ?
Dat zet ik om te testen hem weer aan en mijn bureaulampje ook aan en ie valt weer uit. ( nix speciaals, gewoon harde PLOB en baf gedaan )

Telt dit als garantie ? persoonlijk heb ik wel niet zo veel zin om hem op te sturen, want dit gaat weer zo verschrikkelijk lang duren ;( Voor de rest werkt ie wel perfect :)

Of iemand een idee hoe dat dit allemaal komt...

danku :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:42:
Telt dit als garantie ? persoonlijk heb ik wel niet zo veel zin om hem op te sturen, want dit gaat weer zo verschrikkelijk lang duren ;( Voor de rest werkt ie wel perfect :)
Uh, ik weet niet of je het weet hoor, maar bij Logitech hoef je je set niet terug te sturen, en ik had binnen een week een nieuwe set op de stoep staan. zolang duurt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:24:
Ik heb een raar probleem met mijn Z-5500 set. Wat ik ook probeer, ik krijg alleen nog geluid als ik mijn set op '6ch direct' zet.. stereo (x2), prologic standen doen het niet meer, geven geen geluid.
Ik heb mijn set alleen direct aangesloten dus digitaal kan ik even niet testen. Iemand anders met het probleem?
/edit: Geluidskaart is trouwens onboard ALC650 chippie
Ik weet het, tijd voor een audigy maar ik zit even krap bij kas :+

/edit2: Inmiddels werken de overige standen wel weer als ik een apparaat op de ingang aan de zijkant aansluit. Ik vermoed dus dat dit een probleem van mijn geluidskaart is en niet van de speakerset :)
Ik heb dit ongeveer ook. Ik denk dat het bij mij aan de set ligt, want ik heb 2 geluidskaarten in mijn pc zitten (eentje onboard en de andere ''extern'') en het lijkt mij sterk dat ze allebei kapot zijn. Met de bijgeleverde software van de geluidskaarten kan ik dan dingen aanpassen, bijv. de linksvoor speaker ietsjes zachter laten klinken, maar dan gaat mijn linksachter speaker ook zachter klinken. Maar als ik dan 6 Ch Direct selecteer dan gaat het wel goed. Ik ga denk ik morgen ff contact opnemen met logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik zit met een vraagje en heb al overal gezocht maar vind nergens echt antwoord.

Ik ga me over een paar dagen de Z-5500 kopen maar zit me nog te bedenken hoe ik deze ga aansluiten.
Ik heb een on-board geluidskaart; SOUNDMAX (op een ASUS K8V SE DELUXE). Hier heb ik 3 van die jack-plugjes en een extra bracket om achter in de pc te duwen met optisch en cinch uitgang.
Ik heb via software de geluidskaart op 5.1 gezet maar ik komt maar uit 2 plugjes geluid, 4.0 dus..

Hoe kan ik deze set het beste aansluiten? Of is het slimmer om een nieuwe geluidskaart te kopen ook ivm betere kwaliteit?

Ik wil gewoon kwalitatief goed geluid en dan niet te veel hoeven kopen. Ik vraag me af of je het echt merkt, het verschil tussen mijn on-board en eventueel een nieuwe geluidskaart...

edit: reboot doet wonderen :P
Naja nu heb ik dus wel 5.1 uit mijn 3 plugjes maar nu vraag ik me af of ik veel betere kwaliteit krijg, van muziek en in games, als ik de z-5500 digitaal ga aansluiten. Of een nieuwe geluidskaart koop..

[ Voor 14% gewijzigd door OsiriS.nl op 01-01-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Echt niemand?! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Optische, dan heb je het minste last van (eventuele) plopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Ik heb alles zowel analoog als digitaal aangesloten (coax). Analoog heb je nl. nodig om games met EAX-ondersteuning te spelen, terwijl digitaal weer beter is bij het afspelen van dvd's. Af-en-toe omschakelen dus (als de pod dat al niet uit zichzelf doet).
Een quote van iemand anders. Analoog heb je nodig om de EAX effecten in games te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb de volgende set met boxen aangeschaft:

Creative Inspire 5.1 T5400

Weten jullie of het mogelijk is, om deze op mijn pc aan te sluiten en tegelijkertijd op mijn dvd speler. Nouja niet tegelijk, maar dat ik heel makkelijk kan switchen als ik bijv. een dvd kijk dat ik geluid via de dvd heb en als ik achter de pc zit het geluid via de pc kan laten gaan.

Misschien een domme vraag, maar kheb niet veel ervaring hiermee.

Alvast bedankt!

gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh creative in het logitech topic ?
heeft deze set zelf een decoder of zijn het alleen analoge jacks. want dan zal het moeilijk gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Shunt op 05-01-2006 16:37 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een digitale decoder van creative nodig om je set aan te sluiten, en aangezien die niet bij de set zit, zal je ofwel een decoder moeten kopen, ofwel het moeten stellen met analoog geluid van je pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Wat is nou een goede geluidskaart voor bij de z5500? Want je het beste is om zowel digitaal als analoge aansluiting te hebben als ik het zo lees.

De audigy 2 serie heeft alleen maar analoge aansluiting volgens mij. Welke kaarten gebruiken jullie hiervoor dan?

edit: lees nu al ergens een stukje over hoe de z5500 digitaal aan te sluiten op de audigy 2. Misschien dat eerst maar eens goed doorlezen.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 11-01-2006 15:05 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke speakers set (5.1) kan ik het beste nemen?. Het is de bedoeling dat ik de set op mijn computer en dvd tegelijk kan aansluiten. Dus als ik een dvd wil kijken moet ik het dvd geluid via mijn boxen krijgen, maar als ik achter de pc zit moet het geluid van mijn pc door de boxen klinken.

Ik heb een Audigy 4 geluidskaart in mijn pc zitten. Dus welke set boxen raden jullie mij aan? Het liefst zo goedkoop mogelijk ;) ...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Ik heb in de TS gelezen over het digitaal aansluiten van een Z-5500 op een Audigy 2 ZS, maar werkt het hetzelfde als bij een Audigy 4?

Op de site van Creative staat bij audigy2 ZS wel erbij dat ie een digitale uitgang heeft, maar bij de audigy 4 non-pro staat niks vermeld over een digitale uitgang. Is die überhaupt wel aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
OsiriS.nl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:34:
Ik heb in de TS gelezen over het digitaal aansluiten van een Z-5500 op een Audigy 2 ZS, maar werkt het hetzelfde als bij een Audigy 4?

Op de site van Creative staat bij audigy2 ZS wel erbij dat ie een digitale uitgang heeft, maar bij de audigy 4 non-pro staat niks vermeld over een digitale uitgang. Is die überhaupt wel aanwezig?
Dit komt van de creative site.

Technical Specifications

High Definition Audio Quality for Playback and Recording
24-bit Digital-to-Analog conversion during playback with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz in 7.1 mode and up to 192kHz in stereo mode
24-bit Analog-to-Digital conversion during recording in 8, 16 or 24-bit at sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
SPDIF (Sony/Philips Digital Interface) input at up to 24-bit/ 96kHz quality
SPDIF output up to 24-bit at 48 or 96kHz
ASIO drivers for low latency (>=2ms) multi-track playback and recording at 16-bit/48kHz*
* Latency performance may vary based on system configuration

Sound Blaster Audigy 4 On-Board Connectors

Line level out (Front / Side / Rear / Center /Subwoofer)
Microphone in
Line in
Digital I/O (for stereo SPDIF output to Digital I/O Module)
Telephone Answering Device in
Aux In

Zoals je ziet heeft je kaart wel een spdif output oftewel digital out. Je hebt dan alleen een verloopstukje mono-jack naar enkele tulp nodig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sketchy op 11-01-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Ooh ok, dus niet goed gelezen |:(

iig bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh super. Maar blijft de kwaliteit dan net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:45:
Ahh super. Maar blijft de kwaliteit dan net zo goed?
Mijn ervaring is dat het geluid via digital-out beter is. En al heb je een decoder is het helemaal mooi want dan kan je gebruik maken van dts/dolby digital etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 12:43
Ik twijfel enorm, ik wil graag de Z-5500 kopen, alle reviews die je leest zijn positief en vaak scores van 9/10 10/10 en 99% etc....

Het design staat me aan

Beter dan dit vind je volgens mij niet of je moet naar klipsch gaan, maar deze zijn
zeer moeilijk verkrijgbaar volgens mij, want ik vind geen winkels waar ze te koop zijn.

Als je ze al vind (amerikaanse sites) zijn ze echt mega duur, en dan heb ik het niet over 400 voor een klipsch tegen 300 voor de z5500....

Echter alle plop en brom verhalen beginnen me steeds meer tegen te houden.

Ik kan blijkbaar op geen enkele manier een garantie vinden dat ik het wel of niet zal hebben.....

Over het terugsturen snap ik ook nog niet helemaal, op het moment dat je bij logitech meld dat je een Z5500 set hebt die bromt wat gebeurd er dan?

* Moet je de oude set opsturen (alleen de sub denk ik want daar zit alles in...)
* Komt er een omruil dienste zoals met bv philips producten, een man die het nieuwe brengt en het oude meeneemt.
* Krijg je een nieuwe thuisgestuurd en mag je de kapotte houden?
(en als dit het geval is krijg ik dan compleet nieuwe set of enkel de sub?)

Ik hoop dat er iemand is die me even wat kan helpen...

de uitslag van het "ruil" verhaal is wel belangrijk voor mij, gezien ik echt "bang" ben dat ik hier straks met een 300 euro setje zit wat me gaat irriteren :(

en nog een 2e vraag is, ik ben nogal verzot op van die Zuil luidsprekers met in de zuil zelf een speaker of 4 5 of hoeveel dan ook....
Iemand hier een merk of tip voor? wel 5.1 met pc mogelijkheid graag

[ Voor 8% gewijzigd door Jackbq op 12-01-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is niet of hij bromt als je een Z5500 koopt, dat doen ze allemaal.
Je kan het melden bij Logitech dan krijg je een kompleet nieuwe volledige set van ze.
Ook hier is de vraag niet of deze bromt, want dat doen ze allemaal

De oude moet je vernietigen nadat je deze afgeknipte kabels opgestuurt heb

Spaar door en koop een receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 12:43
maar krijg je een nieuwe Sub, of krijg je een compleet nieuwe set?

en welke kabels moet je dan afknippen en opsturen,
en wat als je ze niet opstuurt....

Jij zegt ook dat ze allemaal brommen, toch zijn er hier mensen in het forum die er geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan krijg je een kompleet nieuwe volledige set van ze
Welk deel hiervan begrijp je niet ?

En aangezien het een constructie fout in de voeding is brommen ze allemaal
Er zijn mensen die zich daar niet aan storen of ze hebben het volume zo hoog staan dat het niet opvalt

Als jij bewust een set koopt waarvan je weet dat er een fout in zit om garantie te claimen en daar misbruik van te maken dan reageer ik verder niet eens op je andere vraag.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 08:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.