Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
@Smooth2k: Je overdrijft wel een beetje. Er zijn ook mensen die er geen last van hebben. Een grote meerderheid heeft er hier last van, maar da's ook maar omdat de mensen eerder gaan klagen dan zeggen dat ze geen probleem hebben. Wat precies de oorzaak is, is nog altijd een vraagteken ('slecht' stroomnet, of toch iets anders?). Feit is dat er ook mensen zijn die er geen last van hebben. Je hebt dus niet per sé een slechte, de kans bestaat alleen (en niemand die weet hoe groot die is, behalve Logitech).

@jackel7007: Je krijgt een volledig nieuwe set toegestuurd en als die is aangekomen, moet je de kabels en afstandsbediening opsturen (de kabels: luidsprekerkabels, stroomkabel, kabel van pc naar pod en kabel van pod naar sub moet je afknippen). Die afstandsbiediening hangt er een beetje vanaf wie je aan de lijn hebt, soms moet het, soms niet. Er zijn mensen die niets opsturen en nooit klachten krijgen, maar dat vind ik persoonlijk misbruik maken van de service van Logitech. Wel is een feit dat als je eerste set er last van heeft, de kans heel reëel is dat de vervangset hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Smoot2k, beetje chil hoor.
Ik wil gewoon graag weten hoe ze dit op gaan lossen.
Ik koop van mijn duurverdiende geld een dure geluidset, en dan verwacht ik wel dat hun hem goed leveren. al moeten ze er 20 opsturen.

Want er zijn mensen die hebben er dus GEEN last van....
en niet alles en iedereen zoals jij zegt.

En we hebben het niet over een beetje brommen van de woofer, dat doen alle setes volgens mij.
Het gaat hier om het ploppen....

Dus met zulke reacties als je laatste hoef je van mij niet te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

wel het blijft hier een open forum waar idereen mag posten dus ook hij.
en ja het is simpel atm heb je zeer veel kans dat je een setje krijgt met plopjes.
en in mijn ogen teld een gewaarschuwd mens voor 2.

het zou dus een beetje eh dom zijn als je nu een setje gaat kopen waar een zeer grote kans bestaat dat deze last heeft van plopjes. ik zou persoonlijk dan lekker door sparen voor een leuk recever + speaker setje of voor de Z-5450 series gaan ofzo.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik zit er aan te denken om mijn Z-5500 te verkopen en een Teufel-setje te kopen. Wel geen digitale receiver etc, maar naar het schijnt wel heel goede geluidskwaliteit (en nog redelijk goedkoop ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z5500 setje vanaf sinterklaas en ben er hardstikke tevreden mee. Enkel mijn bureaulamp laat een kleine plop horen in de speakers maar dit is voor mij niet storend, kwestie van de lamp aan zetten voor de speakers.
Het geluid is super _/-\o_ , bij concert dvd's en films valt je mond gewoon open :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over het geweldige (letterlijk en figuurlijk) geluid dat er uit komt.. daarom is het juist zo 'jammer' dat hij bij velen plopt/knalt/bromt en/of ongewenst radio ontvangt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 12:43
Ik heb besloten er toch een te gaan kopen, relatief nieuw huis, dus misschien is de stroomvoorziening wel goed.

het beste ervan hopen :)

ik heb straks ook de kans om te testen met de xbox, dus mochten de plopjes aan de pc liggen kan ik dat straks ondervinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat jullie vinden dat ik moet inbinden en dat jullie blijven volhouden dat het niet aan die set ligt. Het komt allemaal doordat iedereen in huis een slecht stroomnet heeft. Maar waarom ploppen en brommen de TV, radio, PC etc dan niet.

En waarom geeft de receiver die nu op de plek staat van de Z 5000 dan geen krimp

Ik heb dus 3 verschillende Z 5500's gehad met allemaal hetzelfde probleem
En dat komt toch echt door een slecht ontworpen electronica en niet door het lichtnet
Daarom durf ik ook te stellen dat echt iedereen dit probleem heeft

Het design is top en het vermogen is indrukwekkend. Voor veel mensen hier is dat voldoende om de gebreken te accepteren. Voor mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:47:
Grappig dat jullie vinden dat ik moet inbinden en dat jullie blijven volhouden dat het niet aan die set ligt. Het komt allemaal doordat iedereen in huis een slecht stroomnet heeft. Maar waarom ploppen en brommen de TV, radio, PC etc dan niet.
...
Daarom durf ik ook te stellen dat echt iedereen dit probleem heeft
Er is iets mis met de set, maar er zijn ook mensen die er GEEN last van hebben (dat kan je zelfs in dit topic lezen). Dus beweren dat iedereen er last van heeft, klopt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:11:
[...]

Er is iets mis met de set, maar er zijn ook mensen die er GEEN last van hebben (dat kan je zelfs in dit topic lezen). Dus beweren dat iedereen er last van heeft, klopt niet echt.
Ik heb mijn set verkocht aan iemand die ook geen last heeft. Toch hoor ik bij hem een dikke brom.
Hij heeft er dus persoonlijk geen last van, maar de fout is er toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ComBax schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:11:
[...]

de mensen die er "geen" last van hebben melden meestal ook er bij dat ze er alleen iets van merken als ze een lamp aan of uit zetten maar zeggen er mee te kunnen leven ;).
maar nogmaals de set is op de plop na en bij sommige de brom een top set ik zou mijn wat kuurtjes vertonende z-680 zo bij logitech om ruilen als ik zeker wist dat die plopjes weg zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Nu wil ik écht helemaal niet flauw gaan doen, maar ik heb hier dus nu 3 sets staan waarvan er geen één plopt, bromt, radio ontvangt. Ik heb er twee gekocht, en 1 gekregen van een vriend die er dus wél last van had.

Ik heb er echter helemaal geen last van, geen brom, geen radio, geen plopjes, dus helemaal niets.

Ik woon in een oud huis (+/- 1950) en het blijkt dan toch wel dat we een redelijk goed lichtnet hebben hier. Een vriend van me woont in een nieuwbouwhuis, én heeft er last van.

Ik zeg nu dus echt niet dat het niet aan de set ligt, maar waarschijnlijk ligt het aan een combinatie van.

Om hier nu Logitech compleet de schuld van te geven vind ik persoonlijk écht te ver gaan. Je gaat toch ook geen brief naar de gemeente sturen, of de bouwvereniging die het huis gebouwt heeft. Vind het allemaal maar een beetje flauw hoor!

Logitech levert gewoon een set af die volgens de normen correct is, die waarschijnlijk vele malen getest is, en desondanks geeft hij toch bij een hoop mensen problemen. Das dan jammer, Logitech kan er proberen wat aan te doen, maar als ze dat nog niet gedaan hebben na een jaar dat die set uit is, en ze een hoop klachten hebben gekregen, ben dan slim, en verkoop je set en koop wél een plopvrije speakercombinatie.

Je koopt een speakerset voor 300 euro, met dolby- en dts-decoder, coax, analoog en glasvezel ingang. waar je weet ik veel hoeveel instellingen hebt, die nog eens een extra ingang aan de zijkant van de pod heeft, én die super-geluid geeft. En dan ga je zeiken om plopjes. Breng die set dan gewoon terug, en kop er één waar je geen last van hebt.

en dat was mijn mening, en ja ik heb meegemaakt hoe erg die plopjes kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
TranceSetter schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:24:

en dat was mijn mening, en ja ik heb meegemaakt hoe erg die plopjes kunnen zijn
Uw mening staat genoteerd :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Je koopt een speakerset voor 300 euro, met dolby- en dts-decoder, coax, analoog en glasvezel ingang. waar je weet ik veel hoeveel instellingen hebt, die nog eens een extra ingang aan de zijkant van de pod heeft, én die super-geluid geeft. En dan ga je zeiken om plopjes. Breng die set dan gewoon terug, en kop er één waar je geen last van hebt.
Lol...het zijn hier geen "plopjes" maar echte "knallen" en het is geen "zeiken" wat we aan het doen zijn. Je koopt een mooi product voor een flink bedrag, dan mag je toch wel aannemen dat deze gewoon goed werkt :? , of moeten we ons mondje houden en doen alsof onze neuzen bloeden. Het is gewoon heel erg storend/vervelend/naar/triest al hoor je om de paar minuten een knal. Die knallen verneuken gewoon de film en muziek die je aan het luisteren bent. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Sketchy op 13-01-2006 10:42 ]

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

En dan ga je zeiken om plopjes. Breng die set dan gewoon terug, en kop er één waar je geen last van hebt.
Als het plopjes zijn ok, maar bij mij zijn het soms complete explosies.
Helaas heb ik er pas echt last van na mijn verhuizing, dus terugbrengen is geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Er bestaat al een topic over het ploppen van de Z-5500 (linkje), ik stel voor dat jullie daar rustig gaan verder discussiëren over de plopjes. Dan kunnen we hier weer gewoon over de producten spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Ja haha dat wilde ik net posten, kom net uit het Z-5500 topic, hier weer een hele discussie over wie zijn schuld het is... (Logitech's schuld, set is niet goed afgeschermd PUNT) discuss plopjes lekker in andere topic :)
Voor de mensen die dat topic nog nooit hebben gelezen, en last hebben van plopjes, maakt niet uit hoe veel/weinig (plop=plop) Lees de topicstart en deel je kennis.

[ Voor 29% gewijzigd door eXe op 13-01-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Breng die set dan gewoon terug, en kop er één waar je geen last van hebt.
Tis een principekwestie, kerel. En het feit dat er sets te koop zijn die niet ploppen zegt al genoeg. Logitech zit momenteel grof geld te vangen voor speakers die niet conform de Europese richtlijnen in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

weebl

YARR!

Hoi :)

Ik heb even een vraagje:

Ik heb vandaag een Soundblaster Audigy4 gekocht. dit is een hele verbetering in vergelijking met het on-board NForce4 geluid waar ik het tot vandaag mee moest doen. nu heb ik hier een Creative I-Trigue 3200 2.1 speakerset aan hangen. Nu ben ik vrij grote fan van goede muziek, en lekker helder geluid. Is het aan te raden om bijvoorbeeld een Logitech Z-2300 speakerset te kopen? Aangezien de speakers die ik nu heb niet echt superveel pit hebben (wel meer dan gemiddeld).

Alvast bedankt.

(En nee, ik wil niet hoger dan 2.1 --> geen ruimte)

[ Voor 6% gewijzigd door weebl op 18-01-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de set hard wil hebben is de Z-2300 imo niet geschikt, omdat ie vrij snel vervormt als je hem harder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:40:
Als je de set hard wil hebben is de Z-2300 imo niet geschikt, omdat ie vrij snel vervormt als je hem harder zet.
Klopt, ik heb de Z-2200 en Z-2300. Mijn Z-2200 klinkt stukken beter als de volume knop flink open staat met wat lekker hardcore op. De ultieme combinatie in mijn ogen is: Z-2300 Subwoofer met de speakers van de Z-2200. Komt doordat de Z-2200 subwoofer niet echt gecontroleerd z'n werk doet.Wat betreft het vervormen, ik denk dat het met de diameter van de speakers heeft te maken, die van de Z-2200 zijn stukken groter dan de Z-2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

koop een setje redelijke studio monitors.
die klinken ook nog goed als je geen hardcore wil gaan draaien O-)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een logitech z2300 gaan kopen maar is het mogelijk en nog een extra subwoofer bij aan te sluiten? Heb in MediaMartk de z2300 getest sub was wel goed maar ik zoek eigenlijk nog net iets sterkers wat je meer kan voelen zonder het volume zelf heel hard te zetten. Heeft iemand tips voor mij wat ik bij de z2300 erbij kan kopen? Of kan je niet combineren?

Ik denk er ook aan mss een goedkoper 2,1 setje te kopen en daar dan de subwoofer te vervangen door een zeer dikke moet dit dan een actieve zijn? Tips?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik zit hier met een z-2300 subwoofer de niks doet dus ik denk ik bel Logitech op daar hoor je goede verhalen over. Zo'n ouwe opa aan de lijn, zekering dit, reset knop dat, mocht ik hem gaan lopen vertellen of dit er allemaal op zit :X Ik rustig blijven en wachten totdat ik een nieuwe zou krijgen. Vraagt hij waar heb je het gekocht, wanneer, nou dan moet je maar terug naar de winkel gaan :/
Ik zeg een beetje verbaasd van "dat wordt dan wel erg sjouwen op de fiets en moeilijk opsturen, ik belde juist omdat ik van mensen hoor dat logitech dit ook direct oplost" zegt die ouwe "Oh zo dat wij het dan maar mogen oplossen" :X mis ik hier iets??? al die verhalen dat het direct werd omgewisseld??? Ik zal wel weer precies de ouwe lamlul gekregen hebben, nog een keer via de email proberen?

Vroeg ie ook nog waaraan de speakers hangen, computer, en heb je het aan iets anders geprobeerd, nee maar de koptelefoon werkt wel dus de computer is prima, ja maar een koptelefoon heeft geen subwoofer, klopt maar ik zeg alleen de computer is prima dus het moet aan de sub liggen, ja ja |:( :?

@timoz, je kunt er geen extra subwoofer aan zetten :P kijk eens bij conrad.nl voor een mivoc ofzo ;)

[ Voor 41% gewijzigd door BARACUS op 23-01-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet dat dan een actieve zijn zoals die mivoc die je me als tip gaf of zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3400/3400/3402/340284_LB_00_FB.EPS.jpg
U wilt veel bas, u krijgt meer bas. Deze basreflex-afgestemde subwoofer met een 250 mm woofer met dubbele spreekspoelen houdt de lucht voortdurend in beweging. U zult verbaasd zijn wat dit basapparaat als aanvulling op uw bestaande luidsprekers produceert. Uiteraard kan deze subwoofer akoestisch en optisch optimaal met de satelliet Raveland XM 150 (bestnr. 34 02 85-89) worden gecombineerd.
Uitvoering: 250 mm woofer met dubbele spreekspoelen • Met vilt beklede behuizing • LS-klemterminal • 2 basreflex-buizen • LS-afdekking.
Technische spec.: Vermogen (max./RMS) 2x 300/100 W • Impedantie 2x 8 Ω • Frequentiebereik 25 - 200 Hz • Afm. 340 x 400 x 280 mm.

En zal het veel uitmaken in vergeliking tot de standaart logitech setjes. Als ik een andere sub koop ben ik van plan een goedkoper logitech 2,1 setje te nemen en niet de z2300 anders is het ook wat zonde van die sub die daarbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat lijkt mij meer zo'n straat disco ding dat alleen herrie maakt en vreselijk geluid. Je moet bij de luidsprekers-> actieve subwoofers kijken. Als je dan zoiets pakt of nog een zwaardere + losse satellieten zoekt. Geen idee of je hier eigenlijk een versterker voor moet hebben.

MIVOC 10" ACTIVE SUBW SW1100 Z

Ik kan niet linken :(

[ Voor 61% gewijzigd door BARACUS op 23-01-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mivoc zou dus zonder extra dingen erbij te kopen gewoon samen kunnen met een logitech setje?
En die heeft wel een zeer goede bas of weet je dat niet?
In ieder geval al enorm bedankt voor de hulp

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:58:
En die heeft wel een zeer goede bas of weet je dat niet?
In ieder geval al enorm bedankt voor de hulp
Zoek even op mivoc in de search, sommige gasten praten over een monster :P Ik heb het zelf nooit gehoord en kan je ook niet heel erg helpen met alle details. Als je ECHT denderende bass wilt moet je een searchen op de zelfbouw subwoofer of diy subwoofer. Je kunt het zo gek maken als je wilt maar dan moet je wel geld hebben. Ga eerst even in de search kijken en open een mooie topic als je er echt niet uit komt. Ik vrees ook dat je niet je computer op zo'n sub kan aansluiten zoals op een logitech setje, dan moet je een versterker erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ff een vraagje waarvan ik het antwoord niet op internet of got kon vinden:
Hoe lang zijn de kabels van de x530? en zijn ze ook te verlengen?

Want ik ben van plan deze set te kopen met een DDTS 100 van Creative en als home cinema set te gebruiken. Maar die kamer is dan redelijk groot dus ik moet weten hoe lang de speakerkabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:31

RnB

Ik heb een Z-2300 setje, alleen is mijn linkersattelietje naar de maan.. Ik hoor iedereen al zegge: Ga naar de winkel en vraag garantie.. Alleen, dat is mijn probleem.. Ik ben mijn bon kwijt, dus k kan geen garantie claimen.. :/ Is Logitech een beetje coulant met dat soort dingen? Dus niet dat ik 100 euri kwijt ben aan één sattelietje.. Alvast bedankt! En ja, ik kan hun een mailtje sturen.. Maar ik ben nog onder ouderlijk toezicht :P en die zijn t een beetje beu dat ik van alles mol.. dusja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serienummer is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Reef_91 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:47:
Ik heb een Z-2300 setje, alleen is mijn linkersattelietje naar de maan.. Ik hoor iedereen al zegge: Ga naar de winkel en vraag garantie.. Alleen, dat is mijn probleem.. Ik ben mijn bon kwijt, dus k kan geen garantie claimen.. :/ Is Logitech een beetje coulant met dat soort dingen? Dus niet dat ik 100 euri kwijt ben aan één sattelietje.. Alvast bedankt! En ja, ik kan hun een mailtje sturen.. Maar ik ben nog onder ouderlijk toezicht :P en die zijn t een beetje beu dat ik van alles mol.. dusja..
Misschien heeft iemand er een over waar bijv. de sub defect is en Logitech een nieuwe set heeft gestuurd ? Zou eens polsen in dit en het andere z5500 topic voor mensen in je buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:40:
Ik had ff een vraagje waarvan ik het antwoord niet op internet of got kon vinden:
Hoe lang zijn de kabels van de x530? en zijn ze ook te verlengen?

Want ik ben van plan deze set te kopen met een DDTS 100 van Creative en als home cinema set te gebruiken. Maar die kamer is dan redelijk groot dus ik moet weten hoe lang de speakerkabels zijn.
De X-530 is absoluut niet geschikt als home cinema imho. Daar mist het gewoon de kracht voor vind ik. Ik heb zelf een X-530 aangeschaft maar heb er toch een beetje spijt van. Ook ik ben de dupe van plopjes / tikjes uit de speakers waarbij ze bij mij uit de centerspeaker komen. Ik heb een korte productsurvey ingevuld op de frontpage die je zou kunnen lezen. De x-530 is op zich (wanneer je geen last hebt van plopjes en tikjes) een leuk setje voor een erg lage prijs. Dat is ook precies wat je er van mag verwachten, aardig geluid voor mp3tjes, spelletjes en af en toe eens een filmpje. Om het echt als home cinema in te gaan zetten.... nee.

De kabels zijn overigens vrij kort. De rear speakers zijn te verlengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-01-2006 22:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
@ BARACUS

He lol ik heb zelf de MIVOC SW 1500 15" ACTIVE SUBW en ik kan je zeggen dat dat iig een behoorlijk beest is. Ding gaat echt heel strak en heel laag. Afwerking is ook top en het geheel is hardstikke degelijk.

Maar zo'n ding kun je natuurlijk niet als aanvulling kopen op een pc-speakersetje. Hij moet aangsestuurd worden via de subwoofer-out van een HT-receiver en deze subwoofers zijn in tegenstelling tot veel subjes van pc-setjes echt ontworpen om subwoofer te zijn. Oftwel alleen het allerlaagste geluid. Mijn MIVOC SW 1500 gaat van 20-180 Hz maar ik heb hem op op 40 Hz afgekapt. Ik weet niet hoe dat specifiek bij de genoemde setjes zit maar met veel sub-satellite setjes kunnen de satellites niet echt laag. Je zal dan de crossoverfrequentie erg hoog moeten instellen om geen frequentiegat te krijgen. En ik weet niet of het wel mooi (beter) klinkt als je een dergelijke sub zo hoog laat meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
kent iemand een online winkel waar ik standaard speaker kabels kan kopen van een meter of 5?
ik heb al gezocht maar aan al die kabels zit een plug en ze zijn vaak veelste dik. je kan toch wel ergens normale kabeltjes kopen, het gaat om een Z-680

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
joostve schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:37:
kent iemand een online winkel waar ik standaard speaker kabels kan kopen van een meter of 5?
ik heb al gezocht maar aan al die kabels zit een plug en ze zijn vaak veelste dik. je kan toch wel ergens normale kabeltjes kopen, het gaat om een Z-680
Simpele 2-aderige kabeltjes? Die kun je in IEDERE doe-het-zelf zaak komen AFAIK... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:59
Interessante knoppencombinaties voor de Logitech Z-5500

# Als je de input en settings knop 6 sec ingedrukt houdt, dan zie je de versie van je firmware.
Opgelet: door deze combinatie te gebruiken, wordt je pod ook gereset. Al je persoonlijke instellingen ben je dan kwijt!

# Als je alle bovenste knoppen indrukt behalve de level knop en die knoppen ongeveer 6 sec ingedrukt houdt dan kom je in de second skin mode. Als je de set dan uitzet heb je een paars ledje (ipv rood) en je volumebalk is anders. Dezelfde combinatie nog eens indrukken gedurende 6 sec om de originele skin en ledkleur terug te krijgen.

# Als je de input en effect knop 6 sec ingedrukt houdt dan zet je diagmostic mode aan. Hiermee zie je informatie over de audiostream die hij afspeelt.
Deze functies werken bij mij helemaal niet, iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dosed schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Deze functies werken bij mij helemaal niet, iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen?
Ja, je moet je controlpod op standby zetten. Dus dat het ledje rood en het scherm uit is. En dan deze knoppencombinaties indrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heeft de klantenservice eigenlijk een emailadres?? Ik kan echt niks vinden op de site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
BARACUS schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:37:
Heeft de klantenservice eigenlijk een emailadres?? Ik kan echt niks vinden op de site :(
Nee, daarvoor moet je zo'n formuliertje invullen. Is wel ergens te vinden, maar zie ook niet direct waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ComBax schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:49:
[...]

Nee, daarvoor moet je zo'n formuliertje invullen. Is wel ergens te vinden, maar zie ook niet direct waar :?
Productondersteuning --> Stel een vraag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
TranceSetter schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:58:
[...]

Productondersteuning --> Stel een vraag???
Ja gevonden, lekker overzichtelijk :/ Bedankt.
Heeft iemand ook nog een goede tip hoe ik logitech mij een vervangende speakeset kan laten opsturen, via de telefoon was geen succes wat een lompe lul. Vandaar dat ik het even via de mail probeer.

[ Voor 34% gewijzigd door BARACUS op 27-01-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer bellen B)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik snap dit toch niet... ;(

Er zijn mensen die zeggen dat ze naar Logitech zelf bellen en dan later een gloednieuw systeem opgestuurd krijgen vanuit Logitech zelf. Uiteraard omdat ze problemen met hun set hebben en nog garantie hebben. + Ze moeten enkele draden opsturen van de oude set. _/-\o_

Nu, ik heb ook problemen die onder garantie vallen en ik bel naar Logitech en die *lul* :( zal ik maar zeggen blijft zeggen dat ik naar de winkel moet gaan en geen vervangingset krijg ! :r

Hoe doen jullie dit ? :*)
Ik wil absoluut geen 2weken wachten op m'n set bij die winkel ( de set speelt nog, is wel een gebreek aan, niet aan het geluid hoor :);maar garantie is er voor iets :) )

Ik wil een nieuwe toegestuurt krijgen zonder blabla van die winkel !

Tips ? Hoe ? Wat ? >:) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg je toch dat de winkel je heeft aangeraden om het via Logitech zelf te doen... en dat zij de set niet aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:48:
Hoi,
Ik snap dit toch niet... ;(

Er zijn mensen die zeggen dat ze naar Logitech zelf bellen en dan later een gloednieuw systeem opgestuurd krijgen vanuit Logitech zelf. Uiteraard omdat ze problemen met hun set hebben en nog garantie hebben. + Ze moeten enkele draden opsturen van de oude set. _/-\o_

Nu, ik heb ook problemen die onder garantie vallen en ik bel naar Logitech en die *lul* :( zal ik maar zeggen blijft zeggen dat ik naar de winkel moet gaan en geen vervangingset krijg ! :r

Hoe doen jullie dit ? :*)
Ik wil absoluut geen 2weken wachten op m'n set bij die winkel ( de set speelt nog, is wel een gebreek aan, niet aan het geluid hoor :);maar garantie is er voor iets :) )

Ik wil een nieuwe toegestuurt krijgen zonder blabla van die winkel !

Tips ? Hoe ? Wat ? >:) |:(
Ik dacht dat ik mijn eigen post las, was het een oude vent met een beetje boerse stem?

Ik kreeg net een enorme klap door mijn woofer :/ z-2300 ook al last van plopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:49:
Dan zeg je toch dat de winkel je heeft aangeraden om het via Logitech zelf te doen... en dat zij de set niet aannemen.
Controleren ze dat niet ? hij heeft trouwens mijn naam en telnr opgeschreven... En een indificatienr gegeven...Voor als de winkel het niet wil doen dan moeten ze logitech bellen en dat nr doorgeven, dan weten ze direkt waar het over gaat !

... wat nu, ik wil een nieuwe en absoluut niet binnengeven waar ze er aan gaan prutsen ;( ;(

@ BARACUS : nja, hij had een beetje een hollands accent ( Ben zelf Belg :P ) en was rond 45 denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:57:
[...]

Controleren ze dat niet ? hij heeft trouwens mijn naam en telnr opgeschreven... En een indificatienr gegeven...Voor als de winkel het niet wil doen dan moeten ze logitech bellen en dat nr doorgeven, dan weten ze direkt waar het over gaat !

... wat nu, ik wil een nieuwe en absoluut niet binnengeven waar ze er aan gaan prutsen ;( ;(

@ BARACUS : nja, hij had een beetje een hollands accent ( Ben zelf Belg :P ) en was rond 45 denk ik :-)
Ze hebben wel wat beters te doen dan dat soort dingen te controleren. Gewoon zeggen dat je winkel geadviseerd heeft het via Logitech zelf te regelen, dan komt alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Ik weet niet of hier nog mensen die last hebben van plopjes bij de Z-5500 en het plopjes topic nog niet gelezen hebben. Ik heb intussen al drie Z-5500 setjes gekregen van Logitech, maar ze ploppen allemaal. Zo zijn er nog veel meer users die dit hebben meegemaakt. Kortom: er is iets fundamenteel mis met de set.
Vandaar de actie tegen Logitech. Momenteel meent Logitech in de VS bezig te zijn met het probleem; er zijn inmiddels al setjes van sommige tweakers.net users naar de VS opgestuurd om ze daar verder te laten testen. Enfin, het lijkt erop dat Logitech serieus bezig is met het probleem. Als je je aansluit op de mailinglijst van het topic, krijg je gegarandeerd hulp. Dat heeft Logitech in een officiële overeenkomst verklaard. Als ze die breken, stappen we naar de pers en de consumentenbond.

Vind je het een prima plan, sluit je er dan bij aan.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1093718/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

gast dat topic waar je het over hebt is hier uit onstaan :P
ik geloof dat de meeste mensen het linkje in de TP ook wel zien hoor :9

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je aansluit op de mailinglijst van het topic, krijg je gegarandeerd hulp. Dat heeft Logitech in een officiële overeenkomst verklaard.
Het is erg lang geleden dat ik zo hard en vooral lang heb gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Shunt schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:38:
gast dat topic waar je het over hebt is hier uit onstaan :P
ik geloof dat de meeste mensen het linkje in de TP ook wel zien hoor :9
Had blijkbaar nog geen linkje toegevoegd :X
Is nu gebeurd, onderaan de faq.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Zo eindelijk heb ik mijn z-2300 binnen. Het geluid is echt superstrak, en de bass is echt lekker zwaar (het huis staat te trillen).
Ik zit nog een beetje te klooien met de opstelling.
Ik heb nu de subwoofer onder het bureau tegen de verwarming gezet :x, en daar een stuk spaanplaat en wat geluidsisolatie tussen gedaan. Zo wordt ie hopelijk niet te warm. Heeft iemand hier al last van gehad? Verder ben ik nog bezig om de speakertjes de juiste plek te geven, maar dat kan ff duren, ze zijn volgens mij erg richting-gevoelig.
Heeft iemand nog leuke of handige tips?

PSN: djmurcielago

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je satjes gewoon richten op de plek waar je 't vaakst luistert. Desnoods wat richten. Je sub plaatsen kan lastig zijn, ik had hier met een Z-2200 sub die onder m'n bureau woonde, dat als ik 'm links tegen de zijkant zette er een ranzige bass waar te nemen was (veel te zwaar) op m'n filmkijkplek, en rechts tegen de zijkant klonk 't overal wel goed eigenlijk :) Experimenteer eens wat met plaatsing.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hello,

Heb een vraagje over de Z-5500

Waar hebben jullie de subwoofer staan, bij je benen ?
Kan je meerdere apparaten hoer deze set aansluiten, dus op je computer en evt tv/dvd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Versteegrob schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:17:
Hello,

Heb een vraagje over de Z-5500

Waar hebben jullie de subwoofer staan, bij je benen ?
Kan je meerdere apparaten hoer deze set aansluiten, dus op je computer en evt tv/dvd-speler?
Zelf heb ik nu twee z-5500d's in gebruik, en heb zelf de achterspeakers voor staan, en de voorspeakers achter, want aan de achterspeakers zit een langere kabel. De subwoofers staan achter me onder mijn bed, en de control centers zijn dmv. een 15-polige verlengkabel verlengt, zodat ze mooi naast mijn monitors kunne staan.

Je kunt inderdaad meerdere apparaten aansluiten op de set. Je hebt de keuze uit twee mogelijkheden:

eerste mogelijkheid:
- Optisch
- Coax
- Analoog 5.1
- Analoog 2.0 (aansluiting aan zijkant van Control Center voor snelle aansluiting)

tweede mogelijkheid:
- Optisch
- Coax
- Analoog 2.0 (ingang 1 achterop)
- Analoog 2.0 (ingang 2 achterop)
- Analoog 2.0 (ingang 2 achterop)
- Analoog 2.0 (aansluiting aan zijkant van Control Center voor snelle aansluiting)

op beide manieren is er ook nog een hoofdtelefoon uitgang. En je kunt dus maximaal 6 apparaten tegelijk aansluiten.

Zelf heb ik mijn PC zowel optisch als analoog 5.1 aangesloten op de speakersets. optisch voor muziek, film, etc. Analoog voor games die 5.1 ondersteunen, aangezien dit niet goed verwerkt wordt door de speakers als ze optisch aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De laatste revisies van de set hebben geen aangegoten snoeren meer, je kan de snoeren dus probleemloos verlengen. Wat betreft het verlengen van je pod, vanaf de pod is het geluid analoog.. dus een langere kabel kan invloed hebben op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat is het verschil tussen optisch en een analoog aansluiting? Waarom hebben ze geen 2 x analoog? Voor mijn tv wil ik natuurlijk 5.1 gebruiken en voor de games al helemaal.

Voor je muziek op je computer wordt toch geen 5.1 ondersteunt, teminste qua muziek merk je er niks van. Zijn er anno 2006 nog spellen die geen 5.1 geluid ondersteunen? En de POD is toch de afstandbediening? Ik denk dat ik die niet eens nodig heb, heb namelijk nu de ?Dinovo en dat werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Versteegrob schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:28:
Wat is het verschil tussen optisch en een analoog aansluiting? Waarom hebben ze geen 2 x analoog? Voor mijn tv wil ik natuurlijk 5.1 gebruiken en voor de games al helemaal.

Voor je muziek op je computer wordt toch geen 5.1 ondersteunt, teminste qua muziek merk je er niks van. Zijn er anno 2006 nog spellen die geen 5.1 geluid ondersteunen? En de POD is toch de afstandbediening? Ik denk dat ik die niet eens nodig heb, heb namelijk nu de ?Dinovo en dat werkt geweldig.
Je hebt wel 2x analoog, maar 1x 2.0 en 1x 5.1

en de pod is niet de afstandsbediening, die zit er weer extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
TranceSetter schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:16:
[...]

Je hebt wel 2x analoog, maar 1x 2.0 en 1x 5.1

en de pod is niet de afstandsbediening, die zit er weer extra bij.
Ja dat las ik maar ik wil 2 x 5.1
Is er een set die dat wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Versteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:14:
Ik denk dat je dat beter in dit topic kunt vragen: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Versteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:14:
[...]
Als je een TV 5.1 decoder heeft zit er vast wel een coax pass-throu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke maar is het verschil tussen optisch en een analoog aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Versteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:06:
Oke maar is het verschil tussen optisch en een analoog aansluiting?
optisch (of coax) = digitaal, oftewel de z5500 doet dan de dolby(I/II)/DTS decodering.
analoog = de bron levert de data al aan in 6 kanaals audio.
De POD is niet de afstandbediening.. zolang je dinovo geen dts decoder heeft met 6 kanaals uitgang heb je hem toch echt nodig.

Wat betreft 5.1 kanaals via analoge ingang. sommige muziekcd's, mp3's en zelfs tv-uitzendingen hebben opnames in dolby surround (dus geen dolby digital I/II) de POD kan dat ook decoderen zodat je met een 2 kanaals stereo aansluiting toch 5.1 hebt. (overigens zijn de achterspeakers dan altijd 1 kanaal).

Wil je meer willen weten, wordt het nu toch echt tijd om zelf even te zoeken naar wat info want dit is allemaal vrij basic info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hmm interessant, weet je misschien een goede site dan duik ik er eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

www.logitech.com 8)7 :?
mischien handig om ff de handleiding te dl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
DukeBox schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:03:
www.logitech.com 8)7 :?
mischien handig om ff de handleiding te dl.
Ik bedoel meer een algemene gebruiksvriendelijke site die je vertelt over de muziek wereld, enzo. Maar ik ga wel even neuzen toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
is het mogelijk om de Z5400 aan te sluiten op mijn tv zo dat ik gelijk van de tv uitzending over de speakers kan horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dat hangt van je tv af.. de set kan je op elke line-out aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kan iemand me vertellen hoe het nou zit met de bas (hardcore :p ) van de Z-3? Ik lees op internet tegenstrijdige berichten en kan er geen wijs uit komen.

Ik moet een nieuw setje want mijn Cambridge Sounworks setje valt iedere keer weg met geluid :'(

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Hey

Heb me gisteren de Z5500 speakerset aangeschaft en hij geeft echt wel mooi geluid, jammer van het plopjes probleem maar daar kan ik mee leven (voor even toch nog :))

Nu heb ik nog een probleem, ik heb de speakers digitaal op mijn audigy 2 hangen met zo een jack en een audio kabel met tulp aansluitingen. Nu als ik een DVD ofzo wil afspelen en ik duid de SP/DIF aan veranderd er dus totaal niets op mijn pod en heb ik ook geen surround geluid. Ik heb wel suround geluid wanneer ik hem analoog op mijn audigy hang en dan de sp/dif aanduid.
Iemand een idee wat ik fout doe/wat er fout is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Ok, het lukt ondertussen, nieuwe drivers geïnstalleerd en nog eens alle settings doorlopen. Nu heb ik nog een klein vraagje. Om te gamen moet ik nog direct gaan gebruiken right? Aangezien hij via de digitale geen dolby suround geluid doorkrijgt krijg ik gewoon stereo geluid. Of is hier ook een andere mogelijkheid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Thomson schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:23:
Ok, het lukt ondertussen, nieuwe drivers geïnstalleerd en nog eens alle settings doorlopen. Nu heb ik nog een klein vraagje. Om te gamen moet ik nog direct gaan gebruiken right? Aangezien hij via de digitale geen dolby suround geluid doorkrijgt krijg ik gewoon stereo geluid. Of is hier ook een andere mogelijkheid voor?
Voor 5.1 geluid in games moet je hem idd analoog aansluiten, en dan op direct zetten. Een andere mogelijkheid is er niet, aangezien games nog geen dolby ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Thomson schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:10:
Hey

Heb me gisteren de Z5500 speakerset aangeschaft en hij geeft echt wel mooi geluid, jammer van het plopjes probleem maar daar kan ik mee leven (voor even toch nog :))

Nu heb ik nog een probleem, ik heb de speakers digitaal op mijn audigy 2 hangen met zo een jack en een audio kabel met tulp aansluitingen. Nu als ik een DVD ofzo wil afspelen en ik duid de SP/DIF aan veranderd er dus totaal niets op mijn pod en heb ik ook geen surround geluid. Ik heb wel suround geluid wanneer ik hem analoog op mijn audigy hang en dan de sp/dif aanduid.
Iemand een idee wat ik fout doe/wat er fout is?

Alvast bedankt
Je moet ac3 nog op spdif zetten, dat moet je natuurlijk ook in je mediaplayer doen, en dan moet je je decoder van je audigy 2 nog op spdif passthrough zetten. ;)

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

TranceSetter schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:02:
[...]

Zelf heb ik nu twee z-5500d's in gebruik, en heb zelf de achterspeakers voor staan, en de voorspeakers achter, want aan de achterspeakers zit een langere kabel. De subwoofers staan achter me onder mijn bed, en de control centers zijn dmv. een 15-polige verlengkabel verlengt, zodat ze mooi naast mijn monitors kunne staan.
Kan ik hier nu uit opmaken dat jij de POD hebt verlengd ?
Zo ja waar heb je de kabels dan vandaan en levert dat een kwaliteitsverlies op?

Ik zoek dit namelijk al heel lang voor mijn Z-680 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
TiMMieJ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:25:
[...]

Kan ik hier nu uit opmaken dat jij de POD hebt verlengd ?
Zo ja waar heb je de kabels dan vandaan en levert dat een kwaliteitsverlies op?

Ik zoek dit namelijk al heel lang voor mijn Z-680 set.
Ik heb deze POD's inderdaad verlengt. Ik ben naar de dichstbijzijnde MediaMarkt (Krefeld / Duitsland) gegaan, en daar hadden ze monitor verlengkabels waar alle 15 pinnen aanwezig waren. Deze op de gok gekocht, en ze bleken te werken. Dus ik heb nu ongeveer 4 meter kabel aan mijn pods zitten ;) Kwaliteitsverlies heb ik nog niet opgemerkt, dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 11:04
TranceSetter schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:54:
[...]

Voor 5.1 geluid in games moet je hem idd analoog aansluiten, en dan op direct zetten. Een andere mogelijkheid is er niet, aangezien games nog geen dolby ondersteunen...
Ik snap er niks meer van, direct heeft altijd gewerkt, en als ik dat nu selecteer via de afstandbediening, krijg ik stereo1, stereo2 of stereo3. Is dat een instelling ofzo? Ik wil die 3 stereo's helemaal niet, ik wil weer gewoon direct.
Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Vatt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:02:
[...]

Ik snap er niks meer van, direct heeft altijd gewerkt, en als ik dat nu selecteer via de afstandbediening, krijg ik stereo1, stereo2 of stereo3. Is dat een instelling ofzo? Ik wil die 3 stereo's helemaal niet, ik wil weer gewoon direct.
Wie weet het?
Ik weet het ;)

Je hebt achterop je POD een schuifschakelaartje zitten. Naast de optische ingang. Als deze boven staat heb je direct-geluid, staat deze onder dan heb je inderdaad Stereo1, Stereo2 en Stereo3. Kijk hier eens naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 11:04
_/-\o_ , duidelijk gevalletje van RTFM , maar bedankt. Hoe dat knopje is verschoven zal altijd wel een raadsel blijven! Maar direct doet het weer, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Vatt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:46:
_/-\o_ , duidelijk gevalletje van RTFM , maar bedankt. Hoe dat knopje is verschoven zal altijd wel een raadsel blijven! Maar direct doet het weer, thnx!
no problemo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik zie dat je de Z-5500 hebt gekocht maar heb jij ook het plop-probleem? Want ik neem toch aan dat niet iedereen dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Okey mijn oude setje krijgt steeds meer nukken, ik ben gisteren door Utrecht wezen lopen om wat setjes te luisteren ,maar ze hadden nergens de Z-3 of andere mooie setjes.

Mijn eisen;
  1. 2.1 geluid
  2. Een sub die een zeer veel bas aankan en niet modderig klinkt(hardcorejunkie O+ )
  3. Ook de treble is belangrijk (dus niet alleen dof dreunen)
  4. Aansluiting voor mij Koptelefoonjack
  5. Uiterlijk moet zwart/zilver maar verder boeid het me niet zo.
  6. Budget max €75,-
Nu heb ik zelf de Z-3 / Z4 op het oog ,maar die kan ik nergens luisteren en ik wil graag even wat ervaringen (zie eisen)

[ Voor 12% gewijzigd door Herby op 03-03-2006 12:29 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, jongens ik heb een big problem, of miss niet.

Ik heb net per ongelijk het snoertje dat aan één van de boxjes van mijn Z4 zit doormidden weten krijgen. Ik heb nu dus een half snoertje. Heb vervolgens met een mesje de uiteinden van de 2 snoertjes aan weerszijden kaal gemaakt en kleur bij kleur aan elkaar geplakt met een stukje tape. Gelukkig doet het geluid het wel weer, maar ik heb een vraag. Verlies ik door dit ongelukje en het toepassen van deze oplossing ( zijn er betere???? ) kwaliteit van m'n geluid?? :X :'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

TranceSetter schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:58:
[...]

Ik heb deze POD's inderdaad verlengt. Ik ben naar de dichstbijzijnde MediaMarkt (Krefeld / Duitsland) gegaan, en daar hadden ze monitor verlengkabels waar alle 15 pinnen aanwezig waren. Deze op de gok gekocht, en ze bleken te werken. Dus ik heb nu ongeveer 4 meter kabel aan mijn pods zitten ;) Kwaliteitsverlies heb ik nog niet opgemerkt, dus dat zit wel snor.
Ik heb het ook gedaan maar het wil niet werken...
Wel even gekeken maar de enige monitor verleng kabels die ik kon vinden waren uiteindelijk met 14 pinnen ipv 15. Heb jij er een met 15 pinnen aan de Male kant? Anders moet ik die even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
TiMMieJ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:40:
[...]

Ik heb het ook gedaan maar het wil niet werken...
Wel even gekeken maar de enige monitor verleng kabels die ik kon vinden waren uiteindelijk met 14 pinnen ipv 15. Heb jij er een met 15 pinnen aan de Male kant? Anders moet ik die even zoeken.
Ja ik heb inderdaad een kabel met aan de male-kant 15 pinnetjes. Vandaag nog bij de MediaMarkt geweest, maar daaar lagen ze niet meer. Heb toen gewoon geluk gehad dat ze die kabels met 15-pinnetjes hadden. Good Luck met zoeken, want je hebt ze echt alle 15 nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb mijn Z-5500 set altijd aangesloten gehad op een onboard 5.1 geluidskaart (aansluiting via 3 jack-pluggen, niet digitaal).
Een paar dagen geleden heb ik een audigy (1) overgenomen. Deze via analoge aansluiting en digitale coax aangesloten (gewoon een mono tulp-tulp snoertje). Analoog gaat perfect, goed geluid enzo. Digitaal gaat ook goed als ik muziek luister. Echter als ik probeer film te kijken via digitaal gaat het niet helemaal goed. Ik probeer momenteel een dolby digital 5.1 track (de lost boxset), en het achtergrondgeluid hoor ik goed, maar de stemmen zijn slechts een soort echo, niet verstaanbaar dus.
Ik heb mijn audigy-configuratie op 'alleen digitaal' staan en power-dvd op SP/DIF (via de 6 speaker instelling lukt het wel, maar dat doet het digitale aansluiten weet teniet volgensmij). Dus ik heb alles ingesteld zoals in de startpost vermeld is..
Hoe krijg ik mijn stemmen goed?

/edit: correctie, ook met de 6-speaker instelling in powerdvd en 'alleen digtaal' uitgeschakeld werkt het niet

[ Voor 7% gewijzigd door Intrepidity op 05-03-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
ik zit te twijfelen tussen de Z5500 en Z5400 eigenlijk is die 5500 denk ik overkill voor mijn kamer :P

maar ik neig tog meer naar die omdat ik nergen reviews kan vinden voor de 5400.

iemand hier ervaring met de 5400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Ik zit hier met 2 computers, een laptop en een server. Nu wil ik daar een 5.1 set achter doen. Waarschijnlijk die Z-5400 of Z-5500. Alleen zit ik met het probleem dat ik ze beide achter de logitech set wil. Is het op de 1 of andere manier mogelijk? Ik heb op beide pc's geen optische uitgang oid, gewoon line in. En het liefst ook geen mengpaneel ertussen . Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je een goedkoop geluidskaartje kopen die wel optisch/coax heeft en die in je pc stoppen... Kost je misschien 3 tientjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

hebben beide pc's 5.1 out ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop niet, maar daar gaat sowieso een andere geluidskaart in. Word waarschijnlijk een externe met 5.1 ondersteuning en waarbij ik hem digitala kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:53:
Dan moet je een goedkoop geluidskaartje kopen die wel optisch/coax heeft en die in je pc stoppen... Kost je misschien 3 tientjes.
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:43:
De laptop niet, maar daar gaat sowieso een andere geluidskaart in. Word waarschijnlijk een externe met 5.1 ondersteuning en waarbij ik hem digitala kan aansluiten.
Opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
BartXP schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:48:
Ik heb mijn Z-5500 set altijd aangesloten gehad op een onboard 5.1 geluidskaart (aansluiting via 3 jack-pluggen, niet digitaal).
Een paar dagen geleden heb ik een audigy (1) overgenomen. Deze via analoge aansluiting en digitale coax aangesloten (gewoon een mono tulp-tulp snoertje). Analoog gaat perfect, goed geluid enzo. Digitaal gaat ook goed als ik muziek luister. Echter als ik probeer film te kijken via digitaal gaat het niet helemaal goed. Ik probeer momenteel een dolby digital 5.1 track (de lost boxset), en het achtergrondgeluid hoor ik goed, maar de stemmen zijn slechts een soort echo, niet verstaanbaar dus.
Ik heb mijn audigy-configuratie op 'alleen digitaal' staan en power-dvd op SP/DIF (via de 6 speaker instelling lukt het wel, maar dat doet het digitale aansluiten weet teniet volgensmij). Dus ik heb alles ingesteld zoals in de startpost vermeld is..
Hoe krijg ik mijn stemmen goed?

/edit: correctie, ook met de 6-speaker instelling in powerdvd en 'alleen digtaal' uitgeschakeld werkt het niet
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Nogmaals, niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Niet een of rare filterinstelling in ffdshow/ac3 o.i.d. ? Indien van toepassing, al eens geprobeerd zonder filters af te spelen ? Met direc spdiff out zou er geen probleem mogen zijn in powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Weet er iemand of er ook statieven zijn voor de speakers van de Z-5500? Als ik ze in de woonkamer wil gebruiken, is het wel érg handig als ze op statieven kunnen worden geplaatst.

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Symphony-X schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:50:
Weet er iemand of er ook statieven zijn voor de speakers van de Z-5500? Als ik ze in de woonkamer wil gebruiken, is het wel érg handig als ze op statieven kunnen worden geplaatst.
Ik weet niet waar je ze kan halen, maar ze zijn er wel. Logitech gebruik er zelfs in hun eigen demo. Logitech zal dus waarschijnlijk zelf ook al wel statieven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
DEVoTi0N schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:56:
[...]
Ik weet niet waar je ze kan halen, maar ze zijn er wel. Logitech gebruik er zelfs in hun eigen demo. Logitech zal dus waarschijnlijk zelf ook al wel statieven hebben.
Aha, dank je wel!
Eigenaardig dat wel, ik kan er namelijk niets over vinden.. nergens op internet wordt er naar de statieven verwezen. Weet iemand misschien meer over de verkrijgbaarheid van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:34
Dit statief bestaat ook niet. Die uit het filmpje zijn nooit uitgegeven. In eerdere topics is daar wel eens over gesproken. Je zou dus wel een universeel statief kunnen gebruiken, maar dat zijn vaak gewoon plankjes op een stokje. Erg netjes ziet dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
I-King schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:05:
Dit statief bestaat ook niet. Die uit het filmpje zijn nooit uitgegeven. In eerdere topics is daar wel eens over gesproken. Je zou dus wel een universeel statief kunnen gebruiken, maar dat zijn vaak gewoon plankjes op een stokje. Erg netjes ziet dat niet uit.
Hm.. das erg jammer :|
Hoe weet ik zeker of 'universele stokjes' zullen passen? Hebben die een soort van kliksysteem?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.