• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heb nu ook widcomm geinstalleerd. Headset wordt gewoon gevonden en wordt ook verbinding mee gemaakt (deed ie met bluesoleil ook al). Echter in apparaatbeheer staat bij "besturing voor geluid, video en spelletjes" nu ook "Bluetooth Audio" en "Bluetooth High Quality Audio", allebei met een uitroepteken ervoor. Als ik dan kijk bij de eigenschappen, dan staat bij apparaatstatus "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd." Dit verklaard het uitroepteken.

Maar (en nu komt het) als ik nu kies voor "stuurprogramma opnieuw installeren" krijg ik wederom de foutmelding ""De I/O bewerking is afgebroken vanwege het afsluiten van een thread of vanwege een opdracht van een toepassing"

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Opnieuw opstarten (duh)
- Opnieuw alles installeren (eerst vorige verwijderen)
- Veilige modus
- Andere drivers
- Ander merk bluetooth dongle (dus verwacht ik dat het aan windows ligt)...

Wie heeft er echt verstand van en komt er met DE oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door DarkFly op 16-09-2006 19:35 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Een van de dingen waar je met een extra audio apparaat mee te maken krijgt is de mixer voor alle audio signalen (extra ingang en uitgang via software van je geluidskaart).
Het is mogelijk om het geluid van je gsm via bluetooth naar je pc te leiden, bijv. als je een gesprek aan neemt met je pc en het geluid over de speakers laat gaan.
Andersom kan je geluiden van je pc naar een bluetooth headset routen, de pc speakers blijven stil en het geluid hoor je via je gepairde headset (mono of stereo met a2dp).
Kennelijk is er een conflict met de mixer, deze accepteert de bluetooth signalen niet en stopt er misschien wel mee aan de meldingen te zien.
Je zou eens kunnen kijken bij computer beheer (rechter muisknop boven Mijn computer icoon op desktop) en dan Event viewer (1e keuze bovenin).
Hier staat hoe je pc reageert en je kan waarschuwingen zien van software die er opeens mee stopt of fouten detecteert.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• DarkFly
  • Niet online
Ik kan die event viewer niet vinden. Is er een andere (makkelijke) manier om uit te vogelen waardoor de foutmelding wordt veroorzaakt?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
DarkFly schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:00:
Ik kan die event viewer niet vinden. Is er een andere (makkelijke) manier om uit te vogelen waardoor de foutmelding wordt veroorzaakt?
Ik weet niet of de event viewer (NL benaming weet ik niet) met elke XP versie vanaf de desktop te benaderen is, ik heb XP prof.
Heet het niet Computer beheer o.i.d. en computer management in het Engels?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• DarkFly
  • Niet online
Ik heb 'm gevonden. Is inderdaad computerbeheer in het Nederlands en te benaderen via de optie systeembeheer in het configuratiescherm. Echter hier kom ik geen stap verder mee. Tijdens het installeren van de drivers krijg ik geen meldingen of wat dan ook.

Helaas gebeurt exact hetzelfde nu ook bij het (opnieuw) installeren van de drivers voor mijn onboard-geluidskaart (Realtek AC'97). Dit is ontstaan omdat ik heb geprobeerd om nieuwe drivers te installeren, want iemand opperde dat daar het probleem wel eens aan kon liggen. Tijdens het installeren van de nieuwe drivers stopte de installer er opeens mee (kreeg melding: "Uninstalling Drivers" en daar stopte het programma). Na een restart bleek dat al mijn geluid weg was. Bij opnieuw installeren van de drivers voor mijn geluid, krijg ik nu steeds dezelfde melding als voor de bluetooth-audio...

Wie kan mij vertellen waardoor de foutmelding wordt veroorzaakt? Of heeft tips om het op te lossen? Ik draai Windows XP Home Edition met SP2 op een Acer Aspire 3610-laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFly op 21-09-2006 00:57 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Misschien kan je met systeem herstel de boel terug draaien naar een datum dat alles nog goed ging :?
Systeem herstel vind je bij programma's/accessoires/systeem tools (of hoe het ook in NL heet).
Je kan dan een datum uitkiezen met een herstelpunt.
Deze actie kan je ook weer ongedaan maken bij de eerstvolgende herstart.

• DarkFly
  • Niet online
Systeemherstel biedt geen soelaas...

Heb voor mijn probleem een nieuw topic aangemaakt, aangezien het nu niet echt meer bluetooth-problemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Een vraagje over blue soleil, is het mogelijk dat als ik bluetooth op mijn telefoon inschakel, dat blue soleil dan automatisch connect met de serial port service...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik ken weinig BT software waarbij dit goed werkt, Toshiba heeft een auto-connect optie voor de seriële poort maar ik zie niet eens een poging om te connecten.
Alleen proximity van FMA werkt goed (wat bewijst dat het technisch gezien geen probleem zou moeten zijn) maar dat is in principe onafhankelijk van de BT driver :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
op dit moment is het zelfs zo dat als ik refresh devices druk in blue soleil (laatste versie) dat hij niets kan vinden? Niet mijn telefoon (k800i) en niet de wanadoo livebox die beneden staat....iemand idee hoe dat zou kunnen komen, ik heb niets aan de settings veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Die Widcomm-drivers zijn heel leuk, maar ik heb nu al twee versies geïnstalleerd (4.0nowat en 5.1.0.1400) ook nog Microsoft-software geinstalleerd via http://32feet.net/files/folders/documents/entry1118.aspx, en alle bieden geen soelaas voor mijn probleem. Dus heb maar weer gewoon de software van de bijgeleverde cd erop geknald, want die gaf nog de meeste sjoege.

M'n foon wordt wel gevonden door mijn BT-dongle (Belkin F8T013), maar zodra ik vanaf mijn pc een pincode opgeef, kan er geen verbinding meer worden gemaakt. Op m'n foon komt niet het verzoek om de pin te authoriseren. En dit komt bij elke software terug.

Hoe los ik dit op?

Heb overigens een Nokia 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:37
Ik wil een BT dongle kopen maar bij welke zit Widcomm 5 er nauw officieel bij... want het staat nergens bij specificaties enzo en heb geen zin om te cracken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Hallo,

Ik heb hier een Nokia N70 met FW 5.xx iig de nieuwste.
Deze gebruik ik met tomtom(ook route 66 gehad) icm met een Holux GPSlim236 gps ontvanger.
Dit gaat altijd goede ik heb een goede verbinding en bijna altijd bereik(behalve bruggen etc maar dan ten zijde).
Afbeeldingslocatie: http://www.palmshop.ru/img/gps/holux_gps236.gif.big.gif

Nu heb ik een week of 3 geleden een BT carkit in gebouwd de Parrot CK3000
Afbeeldingslocatie: http://www.mobiltelefonok.hu/uj/termekek/alpha/ck3000.jpg

Nu werkt echte de carkit goed alleen niet icm met de gps ontvanger.
Na een tijdje soms 5 min soms half uur wordt de BT verbinding met beide apparaten verbroken.

Wat gebeurt er als de verbinding verbroken wordt.

De carkit gaat irritant piepen(tot een nieuwe verbinding) en de gps ontvanger verliest het signaal met de telefoon maar pakt het daarna weer op(mits ingesteld dat die automatisch mag verbinden)

Wat heb ik geprbeert zonder resultaat
- automatisch aanmelden uitgezet van een apparaat (allebei getest)
- eerst verbing maken met het ene apparaat daarna met de ander
- een apparaat automatisch laten verbinden en dan pas de ander(beide getest)
- min 15 min rijden met carkit dan pas gps ontvanger toevoegen.
- gps ontvanger eerst signaal laten zoeken dan pas verbinden.
- gps eerst verbinden en dan pas signaal oppikken.

Ik weet het niet meer.
Dus de carkit werkt alleen prima en de GPS ontvanger werkt alleen prima.

Wat kan ik hier aan doen om deze beide werkend te krijgen.
Als het werkt is het leuk want dan gaat me navigatie stem over de (losse) speaker van me carkit dus dat is ook veel duidelijker en bellen tussen door kan ook.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

'k heb een BT dongle (nameless of iig onbekend). Op mijn oude pc onder SP1 moest ik nog een merkeigen driver installeren. Dat was er eentje van MSI omdat de dongle daarvoor een uitbreiding was op het moederboard van m'n pc. Die noname dongle fungeerde ook prima met die software. Zowel met mijn BT headset als mijn telefoon kon ik probleemloos communiceren met mijn pc.

Het probleem is nu echter, dat op m'n nieuwe laptop met SP2 die noname dongle wel prima herkend word. Alleen de headset (Jabra BT250) als alleen een audio apparaat herkend word (niet als headset). Ik heb gezocht naar die Widcomm BT drivers, maar een echte officiële versie kon ik niet vinden. Uberhaubt niet eentje die fatsoenlijk werkte. Die MSI BT driver heb ik daarna geprobeerd te installeren, na een lading foutmeldingen (geen BT gevonden en geen digitale handtekening etc) kreeg ik de dongle wel aan het werk zoals het hoorde. Echter na verwijderen en er opnieuw instoppen werd de oude driver weer gebruikt...

Iemand een idee hoe ik niet iedere keer omslachtig m'n headset aan de praat kan krijgen zoals het hoord? BT dongle erin, pairen/contact leggen en go?

Wellicht voor in de startpost;

[list]
• GAP (Generic Access Profile),
• SDAP (Service Discovery Profile),
• SPP (Serial Port Profile),
• HSP (Headset Profile),
• DUN (Dial Up Networking Profile),
• FAX (FAX Profile),
• LAN (LAN Access Profile),
• OPP (Object Push Profile),
• FTP (File Transfer Profile),
• SYP (Synchronization Profile),
• GOEP (Generic Object Exchange Profile)

Kwam ik toevallig ergens tegen op de MSI site, wel mis ik hier nog de HID (weet de afkorting niet) die er voor zorgt dat je bijv vanaf je telefoon je pc/laptop kunt bedienen.

Ben zelf dus op zoek naar eentje die zowel HID als HSP ondersteund. Neem aan dat de rest meer vanzelfsprekend is.

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 19-10-2006 14:04 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:02
Heeft iemand/Kent iemand een walkthrough om via bluetooth te internetten met een Nokia n73 over de internetverbinding van de pc? Kom er niet helemaal uit namelijk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

weet niet goed of ik het hier moet plaatsen maar word helemaal gek van die bluetooth...

Heb (of beter gezegd de pa van m'n vriendin heeft...ik mag het wer uitvissen :+ ) een Samsung X680, en we hebben een bluetooth dongle gekocht, met daarop dan Bluesoleil v2.0, was meegeleverd...

alles werkt perfect, ik kan connectie maken met mijn gsm, ik zie zo'n schoon geel stippelijntje tss die oranje bol en m'n gsm in bluesoleil (je weet wel wat ik bedoel...) ze 'pairen' prachtig mooi, alles zonnegeur en maneschijn..

Maar ik kan niet door m'n bestanden bladeren vanop mijn gsm :(

Als ik dus op 'opties' bij 'computer vanessa' (ja zo noemt die pc nu eenmaal) op 'door bestanden bladeren' klik, dan maakt hij mooi verbinding (dat duurde een kwartier voor dat werkte dat was een groot succes :+ ) maar dan zie ik "leeg" verschijnen... :(

Heel die Help doorgelezen, heb de mapskes waar m'n muziek staat gedeeld gezet, met lage beveiliging alle machtigingen blablabla

Niets :(

heb héééééééééél m'n hard disk gedeeld gezet...nog altijd niets

Toen las ikd at die microsoft drivers 'fantastisch' waren. Bluesoleil eraf, een startup later usb er weer in...windows xp herkent hem niet :(

In configuratiescherm staat er geen stukske 'bluetooth' en de fameuze 'fsquirt.exe' staat niet op mijn xp (allé de versie van m'n vriendin...)

dusja dan maar gedacht laat ik ff systeemherstel doen, mss door die bluesoleil erop gezet te hebben is heel m'n systeem in de war, en is mss die fsquirt overschreven of zo (wie weet)

nog een startup later, herkent hij hem nog niet, fsquirt.exe is nergens te bekennen 8)7

dussssssss weer bluesoleil erop...

weer een startup later ben ik weer bij af 8)7 hij herkent alles schoon, maar ik kan geen bestanden verkennen met mijn gsm...(ik kan btw wel door op 'bestandsoverdracht' in bluesoleil te klikken in de mapskes op m'ng sm kijken, maar die zijn toch allemaal leeg...joepiyahéé)

nouja nu ben ik aardig gefrustreerd, en blij dat het winteruur is, dan heb ik morgen een extra uur slaap :+

Als er iemand weet wat ik precies verkeerd doe krijg je m'n eeuwige dankbaarheid en spaar je het leven van een onschuldige bluetooth 'dongle' en bijhorende pc en gsm :X :(

alvast bedankt!

(BTW ik zie dat m'n vriendin sp1 heeft (home edition) hoop dat het hier niet aan ligt want heb niet veel zin om hier een andere xp op te zetten aangezien haar HD niet gesplit is en ik geen 500CDtjes ga branden :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 01:35
Hoi,

Hier nog een probleempje:

Ik heb de Sitecom CN-521 (Bluetooth 2.0 Class 1)
En standaard word de Toshiba BT Stack meegeleverd, maar hiermee is het niet mogelijk om meerdere verschillende verbindingen tegelijkertijd op te zetten met 1 apparaat.
En dit zou ik graag wel willen, om met m'n telefoontje ( Sony Ericsson W810i) te kunnen internetten zoals op deze site:
http://home.versatel.nl/s...rnetten_met_je_mobiel.htm
beschreven is.
Ik kan nu namelijk wel internetten op mijn telefoon (moet hier meestal wel een x voor overnieuw opstarten). Maar ik kan dit niet opstarten van mijn telefoon. Dit komt doordat ik met de Toshiba BT manager maar 1 connectie per apparaat kan maken en dit moet dus een seriële verbinding zijn.
Maar om het te kunnen laten werken heb ik ook nog een HID-connectie nodig.

Omdat ik het idee heb dat dit met de BT software van Widcomm wel mogelijk is, heb ik geprobeerd deze te installeren, maar deze herkent mijn BT-stick niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen ?

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Enige tijd geleden heb ik een BT dongle gekocht voor op mijn laptop om via mijn Jabra BT 250 headset via Skype en MSN te kunnen bellen. Probleem is echter dat er een vertraging in het gesprek komt van een 2-4 sec. Als ik het gesprek via de mic en speakers van de laptop laat lopen is er vrijwel geen merkbare vertraging te horen. Strange but true. Wie weet de oplossing???

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 24-11-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Laatst online: 02-08 13:03
Mijn bluetooth icoontje blijft altijd aan terwijl ik geen bluetooth aan heb.Is dat IE 7 die de traybar aanpast? Vorige keer dat dit gebeurde heb ik maar een backup teruggezet. Echter, toen zat ik nog niet aan IE7.

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/6002/clipboard01xi3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:46

fatshark

fat to da bone

Ik heb Windows XP Pro met SP2 en een Compaq nx7010 met intergrated bluetooth.
Verder heb ik een Plantronics bleutooth headset heb gekocht voor het bellen.

Ik krijg gewoon een verbinding met de headset maar er zit een giga vertraging in de lijn. Dit heeft volgens mij met mijn bluetooth te maken.

In de handleiding van Plantronics staat wanneer ik Windows XP Service Pack 2 gebruik het onderdeel Win XP SP2 moet lezen.
Dit betreffende artiketje zit er natuurlijk niet bij. Dit betekent dat ik zelf even op zoek ben gegaan en zo terecht ben gekomen bij mij bluetooth configuratie (rechtermuisknop bluetooth icoon en geadvanceerde configuratie)

Je kunt zien dat bluetooth niet goed werkt (zie plaatje). Heb je enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/4758/untitledlx8.th.png

Wat ik heb geprobeerd:
- oude drivers vewijderd
- nieuwe HP drivers geinstalleerd
- nieuwe HP drivers netjes uninstalled
- nieuwe HP driver herinstalled

[ Voor 10% gewijzigd door fatshark op 11-12-2006 10:42 ]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fatshark schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:10:
Ik heb Windows XP Pro met SP2 en een Compaq nx7010 met intergrated bluetooth.
Verder heb ik een Plantronics bleutooth headset heb gekocht voor het bellen.

Ik krijg gewoon een verbinding met de headset maar er zit een giga vertraging in de lijn. Dit heeft volgens mij met mijn bluetooth te maken.

In de handleiding van Plantronics staat wanneer ik Windows XP Service Pack 2 gebruik het onderdeel Win XP SP2 moet lezen.
Dit betreffende artiketje zit er natuurlijk niet bij. Dit betekent dat ik zelf even op zoek ben gegaan en zo terecht ben gekomen bij mij bluetooth configuratie (rechtermuisknop bluetooth icoon en geadvanceerde configuratie)

Je kunt zien dat bluetooth niet goed werkt (zie plaatje). Heb je enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

[afbeelding]

Wat ik heb geprobeerd:
- oude drivers vewijderd
- nieuwe HP drivers geinstalleerd
- nieuwe HP drivers netjes uninstalled
- nieuwe HP driver herinstalled
Ik geloof dat ik mijn probleem inmiddels verholpen heb door geen beveiligde verbinding meer tot stand te laten komen tussen headset en BT dongle. Hoe je dit moet instellen verschilt per driver. De Widcomm driver is daarin anders dan de standaard microsoft windows driver die jij vermoedelijk gebruikt. Even zoeken dus ;)
scorelord schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:15:
Mijn bluetooth icoontje blijft altijd aan terwijl ik geen bluetooth aan heb.Is dat IE 7 die de traybar aanpast? Vorige keer dat dit gebeurde heb ik maar een backup teruggezet. Echter, toen zat ik nog niet aan IE7.

[afbeelding]
Ik heb gemerkt dat de Widcomm driver (of families daarvan, die van mij hebben ze omgedoopt tot Belkin bijv) in tegenstelling tot de microft windows BT driver wél in de tray blijft staan als je je BT dongle eruit trekt. Ach ja, jammer, maar niet storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

jules schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:12:
[...]

Ik geloof dat ik mijn probleem inmiddels verholpen heb door geen beveiligde verbinding meer tot stand te laten komen tussen headset en BT dongle. Hoe je dit moet instellen verschilt per driver. De Widcomm driver is daarin anders dan de standaard microsoft windows driver die jij vermoedelijk gebruikt. Even zoeken dus ;)
Ik gebruik de HP driver en laat als ik het me goed herrinner een beveiligde verbinding tot stand komen ik zal dit checken. Het andere vreemde vindt ik dat de bluetooth configuratie/software ZELF zegt dat de Bluetooth zelf niet goed functioneerd zoals op de screenshot te zien is!. Daarom verwacht ik eveneens dat de problemen daardoor ontstaan. Hoe is dit o.a. te fixen dat bluetooth configuratie/driver wel zegt dat het apparaat zelf goed werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door fatshark op 11-12-2006 16:07 ]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity Now!!!!

HT820 motorola headset + mr Handsfree dongle (blue solei 2.1.3 )

Na veel moeite kreeg ik audio (nadat ik me geluidskaart uitgeschakeld heb) maar die begon zwaar te haperen en viel steeds uit

Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen

Had nog andere dongle ligggen een qtrek 1.2 (toshiba drivers) ziet headset wel maar als hij wil configureren dan verbreekt de verbinding (of kan geen verbinding maken)

(moet bij beide ook inloggen 0000 doe ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

jules schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:12:
[...]

Ik heb het ge-tripple-checked maar ik zet geen beveiligde verbinding op tussen laptop en headset het probleem is dus nog niet opgelost. Zoals al vermeld zit het bij de bluetooth configuratie/driver niet goed want bij Bluetooth configuratie/Driver krijg ik de melding dat het apparaat (bluetooth zelf) niet goed werkt zie http://img151.imageshack.us/my.php?image=untitledlx8.png
Wie kan mij verder helpen om bluetooth wel werken te krijgen?
Driver verwijderen en herinstalleren werkt niet.

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:23:
Serenity Now!!!!

HT820 motorola headset + mr Handsfree dongle (blue solei 2.1.3 )

Na veel moeite kreeg ik audio (nadat ik me geluidskaart uitgeschakeld heb) maar die begon zwaar te haperen en viel steeds uit

Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen

Had nog andere dongle ligggen een qtrek 1.2 (toshiba drivers) ziet headset wel maar als hij wil configureren dan verbreekt de verbinding (of kan geen verbinding maken)

(moet bij beide ook inloggen 0000 doe ik dan)
Ik ga die 2 dongle s terug brengen.

En een andere dongle zoeken of de Conceptronic Bluetooth 2.0 Adapter of de motorola PC850 USB adapter

vraag me trouwens of of je wel stereo high qualtiy audio kan gebruiken en tegelijk de microfoon en dan bedoelt ik dat voor op de pc heeft iemand ervaring met stereo headset en microfoon op de pc

Dus msn gesprek bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://techshop.earthlink.net/images/I135006.jpg
MSI 6968

Afbeeldingslocatie: http://image.bizrate.co.uk/resize?sq=160&uid=318482010&mid=83986
MSI 6967

Ik heb 2 MSI bluetooth devices. Die usb dongle (pc2pc aka MSI 6967) en ik heb een gehackte usb pci-achtige unit met externe antenne (MSI 6968). Dat is een soort insteekkaartje met een usb achtige adapter eronder die alleen op bepaalde msi moederborden past. Uiteraard ook op andere met wat huisnijverheid. Ding zit nu in een plastic doosje en er loopt een usb kabel uit die achterin mijn pc geplugged is. Kostte 2 euro bij de Norrod uitverkoop :)

Als randapparatuur heb ik een nokia 7650, 6230 en een samsung 550. Ook nog een noname headsetje voor mijn telefoon. Die laatste heb ik nu ook aan skype verbonden. Werkt als een trein echt!

Wat ik mij afvraag: Zijn er ook betere drivers dan die van MSI zelf. Wat een gezeik. Helemaal als de dongle er niet inzit. Na 5 minuten pc opgestart te hebben begint het: "BT stack not found" ofzoiets. ja duh.. ding zit er niet in. Ik heb het idee dat het me een hoop instabiliteit oplevert die drivers.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoort die pci nu minder als die usb dongle

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fatshark schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:18:
[...]

Ik heb het ge-tripple-checked maar ik zet geen beveiligde verbinding op tussen laptop en headset het probleem is dus nog niet opgelost. Zoals al vermeld zit het bij de bluetooth configuratie/driver niet goed want bij Bluetooth configuratie/Driver krijg ik de melding dat het apparaat (bluetooth zelf) niet goed werkt zie http://img151.imageshack.us/my.php?image=untitledlx8.png
Wie kan mij verder helpen om bluetooth wel werken te krijgen?
Driver verwijderen en herinstalleren werkt niet.
Uncheck zowel bij client als bij lokale toepassingen. En anders de complete driver deïnstalleren en het nog eens opnieuw proberen. Anders ligt het echt aan je BT ding. Kan er niks anders voor bedenken...
Jazzper schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:20:

Wat ik mij afvraag: Zijn er ook betere drivers dan die van MSI zelf. Wat een gezeik. Helemaal als de dongle er niet inzit. Na 5 minuten pc opgestart te hebben begint het: "BT stack not found" ofzoiets. ja duh.. ding zit er niet in. Ik heb het idee dat het me een hoop instabiliteit oplevert die drivers.
Ik heb ook een interne BT insteekkaart gehad, ik moest hem ergens op het moederboard inprikken. Maar niet de problemen gehad zoals jij hier aangeeft. Er werd gebruik gemaakt van een MSI versie van de Widcomm drivers uit m'n hoofd. Heb inmiddels een andere BT USB dongle in m'n desktop zitten omdat die tot net wat meer in staat was dan die 6968. Zit nu te twijfelen of ik een USB 2.0 Class 1 dongle erbij haal ter vervanging daarvan. Heb ik een groter bereik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn auto een Parrot CK3100 zitten welke is aangesloten op de standaard (VW) autoradio. Ik wil graag muziek op mijn laptop via Bluetooth naar de Parrot sturen die het dan doorstuurt naar de speakers in de auto. Is dit mogelijk???
Het is me wel gelukt om dit via mn PDA (HP4700) te doen, maar krijg het met de laptop nog niet voor elkaar...

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Wegens verwijzing van een modje een repost hier....

Hoi,

Sindskort heb ik weer een foontje van de zaak. Voorlopig een model dat op mijn reeds bestaande Nokia wired carkit past, maar over het algemeen zijn er Bluetooth modelletjes in omloopt, die vermoedelijk binnenkort ook bij mij hun intrede gaan doen. Omdat mijn eigen telefoon ook BT ondersteunt (de carkit is nog van de vorige telefoon) zit ik te overwegen om met een BT Carkit aan de slag te gaan... Waar ik echter geen zin in heb is om straks toch weer met een oortje rond te lopen om mijn zakelijke foontje te kunnen beantwoorden.

- Mijn eigen telefoon gebruik ik tijdens ritten voor inkomende en uitgaande gesprekken
- Zakelijke telefoon wordt eigenlijk alleen gebruikt voor inkomende noodoproepen als er iets mis is...

Ik weet van carkits die meerdere telefoons kunnen herkennen zodat als iemand aan het stuur zit diens telefoon ook zonder poespas kan functioneren, maar wat ik me nou afvraag, zijn er carkits die 2 telefoons gelijktijdig kunnen koppelen, en waarbij dan het actieve toestel wordt doorgegeven op het moment dat er daadwerkelijk een oproep is? (ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige bestuurder ben met dubbele GSM, gezien de oud collega's die in het verleden er als een mobiel communicatie centrum bij liepen...)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:28
Ik heb een probleem met de bluetooth-module in m´n laptop in combinatie met Nokia PC Suite. Soms valt plotseling de verbinding weg tussen PC Suite en telefoon, terwijl ik met de Widcomm-utility nog wel contact kan maken met m´n telefoon (Nokia N70).

Ik moet dan met de toetsen op het toetsenbord de bluetoothmodule uitschakelen (of met rechtermuisknop om het bluetoothpictogram in de taakbalk) en soms moet ik de laptop herstarten om weer verbinding te krijgen.

Ook staat er in het Widcomm-driver-programma bij diagnostiek:
Apparaatstatus: "het geselecteerde apparaat werkt niet goed".

Ik heb al een aantal keren diverse drivers geïnstalleerd van Widcomm, maar bij elke driver geeft hij dat aan.

Zou de bluetoothmodule brak zijn? :'(

De bluetoothmodule is de "Broadcom 2045 USB 2.0" (intern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om je gsm met je pc te verbinden door middel van bluetooth, en dan bellen met je telefoon via skype op de computer. Dus dat je eigenlijk via je pc beld maar dat je telefoon je microfoon en boxje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:11:
Is het mogelijk om je gsm met je pc te verbinden door middel van bluetooth, en dan bellen met je telefoon via skype op de computer. Dus dat je eigenlijk via je pc beld maar dat je telefoon je microfoon en boxje is?
Jah, dat probeer ik dus ook te doen, met een Samsung E340.
Klik, voor originele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruikte eerst een BT dongle met BlueSoleil. Hiermee kon ik heel eenvoudig dmv. de 'file browser' (oid) door de mapjes van de telefoon bladeren en bestanden kopieren/openen etc. Ik gebruik nu een andere dongle die standaard (native) door Windows wordt ondersteund. Hier kan ik niet zo'n mogelijkheid vinden om door de telefoon te bladeren. Weet iemand ook of er programma's bestaan waarmee ik dit wel kan doen? Ik heb FMA geprobeerd, maar dat is allemaal wat omslachtig. Het liefst had ik iets vergelijkbaar met de verkenner van Windows, waarbij je de bestanden ook direct kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb een probleem ik wil ook op de motor kunnen bellen.
Hiervoor heb ik van motorola een bluetooth motorset gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=27400&dimensionid=1&shopid=2

Bij de PDASHOP

Voordeel hiervan is dat je een prima microfoon hebt en je met 120 Kmpu nog goed te verstaan bent. Jammergenoeg is alleen de luidspreker die je in je helm plaatst al met 80 KMpu niet meer te verstaan.
Ik had het zelfde probleem met mij Ipod en de standaard oordopjes maar daar heb ik nu de Shure noise canceling earphone's voor. Die zijn bij elke snelheid te horen omdat ze het omgevingsgeluid buiten houden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=19832&dimensionid=1&shopid=1

Ik dacht toen een goed idee te hebben en heb een Jabra BT320S gekocht waarop ik mijn shure hoofdtelefoon kan aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=41515&dimensionid=1&shopid=1
Het probleem van de Jabra is dat het microfoontje in de bluetoothmodule zit en dus niet in de helm te plaatsen is.
Op mijn mobiele telefoon (NOKIA N73) kan ik ook maar een headset tegelijk aansluiten zodat ik ze niet kan combineren. Dat lijkt me namelijk het beste alternatief de microfoon van de motorola en de oordopjes via de Jabra..

Heeft iemand een idee of ervaringen met bluetooth communicatie op de motor?

Ik heb nu een jackplug aansluiting op de luidspreker gezet zodat ik een set oordopjes naar keuze kan gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://officetuning.dyndns.org/btmotorK.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Wilfred op 15-01-2007 22:14 ]

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Ook hierheen verwezen door een modje.

Ik ben voor me werk bezig met het uitzoeken voor een handsfree set voor in de auto. Het liefst eentje die ik niet op of in me oor hoef te plakken maar gewoon via de autospeakers.

Mijn oog viel hierbij op de HCB-400 van SonyEricsson. Handig via bluetooth en gaat via de carstereo. Nu heb ik me een ons lopen zoeken op het web naar meer informatie over dit apparaat maar er is helemaal niks te vinden. Geen reviews, geen technische specificaties, niks.

Ondertussen ben ik al wel wat wijzer geworden dankzij SE's eigen technische dienst, die overigens ook niet erg veel kon vertellen over het apparaat |:(

Het enige wat hij met de autoradio doet is hem op mute zetten. Geluid gaat via het apparaatje zelf. Dan vraag ik me alleen nog af hoe het zit me de stroomvoorziening.

Verder zie ik op sommige plaatjes een zwarte, iets grotere doos erbij zitten. Waar dient dit voor? Moet ik het apparaat bijvoorbeeld altijd in de auto laten zitten, dit ook weer i.v.m. het verhogen van het aantrekken van het dievengilde. Iets wat ik liever niet doe. Of hij moet zo onopvallend mogelijk weg worden gewerkt, maar waar dan?

Verder vraag ik me af of mijn post hier wel op zijn plaats is, want mijn vraag gaat niet echt over bluetooth ansich.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 18-01-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.. mijn threadje werdt net gesloten, maar ik probeer m'n vraag nogmaals eens hier dan :)
Afgelopen zaterdag zag ik voor 9.95 een Bluetooth headsetje bij de Intertoys liggen ( :P ) Ik heb even snel het doosje bekeken en er stond op dat het wel compatible met Sony Ericsons telefoons moest zijn (teminste, er werden oude modellen getoond zoals de k700 enzo, dus ik ging ervanuit dat het ook wel zou moeten werken op k800i?).

Thuis... snel in de USB poort gehangen om op te laden, Tijd om te "pairen" (koppelen met je GSM enzo).. Handleiding ruim 10x doorgenomen, maar hij wil absoluut niet pairen.

Ik heb het geprobeerd met m'n eigen telefoon, op 2 manieren (bluetooth), hij vind 'm wel en vraagt ook om een "Passcode" die standaard "0000" is volgens de handleiding, maar pairen wil hij absoluut niet. Mijn tel zegt dat het dan mislukt is om 1 of andere reden.

Verders heb ik het ook geprobeerd met een Bluetooth dongle op m'n pc, die overigens wel goed connect met mijn GSM (en ook filetransfers doet enzo)

Als ik op de website http://www.ergenic.com/ ga, kom ik ook niet meer dan een zinloze hulp-pagina voor de bt-102 tegen... ik heb natuurlijk ook een berichtje achtergelaten, maar heden geen reactie.

Mijn vriendin heeft overigens de W550i van Se, en daar werkt de headset (die ik voor haar gekocht had) ook niet op....
Dat is dus het hele euvel... Het ding wil niet pairen met m'n devices... Het gaat hier om de BT-101 BT headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:51:
Oke.. mijn threadje werdt net gesloten, maar ik probeer m'n vraag nogmaals eens hier dan :)

Dat is dus het hele euvel... Het ding wil niet pairen met m'n devices... Het gaat hier om de BT-101 BT headset.
heb hem ook getest bij de se k700i en de nokia 6131 en daar wilt hij het ook niet op doen

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

GGS_206 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:32:
Iemand ervaring met de Qmotion Bluetooth dongle?

[afbeelding]

Tis een class 2 aldus de site.
niemand hier een oplossing voor gevonden? ik zoek ze ook namelijk
op www.qmotion.nl staan ze niet. welk heb ik die mensen gemail maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik mijn BT dongle op m'n laptop aansluit, dan knalt windows het geluid automatisch richting BT sound ipv de laptop speakers. Graag wil ik het windowsgeluid gewoon lekker over de speakers blijven luisteren en van specifieke applicaties; msn bellen, skype etc over m'n BT headset. Iemand ervaringen hiermee? Wellicht heeft het met mijn Acer laptop te maken en daarop geïnstalleerde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:11
ik heb vandaag een usb bluetooth dongle gekocht, en geprobeerd verbinding te maken met m'n samsung x680, die samsung pims manager/easystudio of whatever hoe het noemt.. ik heb het al lang opgegeven om dat prog aan de praat te krijgen ism m'n gsm..
ik krijg verbinding tussen telefoon/dongle, kan bestanden rechtstreeks versturen/ontvangen via de bluesoleil software.. MAAR
de bestanden die ik via gsm op pc zet zijn mislukt/onvolledig zeg maar, zie foto; http://users.telenet.be/tazz/SP_A0144.jpg

iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door tazz_ op 02-02-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je krijgt inderdaad verbinding, maar de files worden niet volledig verstuurd. Het lijkt erop alsof de verbinding halverwege afgekapt word. Is er bij die Samsung ook de mogelijkheid om zonder die software files te transferen direct vanuit de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

over mijn probleem: this opgelost, werkt gewoon goed in xp.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
ik start eerst de bluesoleil software op, zodat ik verbinding heb, en dan selecteer ik een foto op m'n telefoon en verzend hem..
omgekeerd kan ik wel perfect bestanden overplaatsten (van pc naar gsm), van gsm naar pc gaat blijkbaar moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Hoi ik heb sinds een week een bluetooth 2.0 kaartje in mijn notebook "Dell inspiron 6400"

Reden aanschaf Jabra headset, en om kleine bestanden over te zetten van notebook naar notebook.

Gisteren heb ik de software geinstaleerd en tja er wordt een hele berg met programma;s geinstaleerd. Een chaos aan instellingen zo erg dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Bij een zoek actie wordt wel de andere notebook gevonden maar een verbinding is niet mogelijk. Er wordt om een code gevraagd.

Op geen van beide computers is een code ingesteld. Als we dat wel doen, dus op beide computers dezelfde b.v.b. de code 00000 dan lost dat ook niets op.

Wie weet er raad. Plug en play vergeet het dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
mijn probleem is ondertussen ook opgelost, ik heb zowaar Samsung file manager/easystudio werkende gekregen! mirakel!

er was blijkbaar ergens een instelling in de bleusoleil software ivm seriele poort ofzo, ik klik op die knop, komt er iets op het scherm ivm com poort 4 of zo, ik start easystudio op, zet 'm op poort 4 en het werkt zowaar :o
kan nu alles perfect overzetten op pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Dat is ook nog eens het probleem elke fabrikant heeft zijn eigen bleutooht programma. Elk programma wijkt weer af van het andere.

Kort om leuk klusje voor de lange winter avonden.

Wie o wie weet raad wat moet ik hoe in stellen.

Het gaat dus om een Jabra headset en communicatie tussen 2 notebook’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voordat je bestanden kan uitwisselen is het vaak de bedoeling dat je paired. Oftewel de 2 apparaten virtueel aan elkaar koppelt. Er word door beide apparaten een toegangscode gevraagd. Deze dient er voor om een beveiligde verbinding op te zetten. Tevens is dit een zekerheid dat je met het juiste apparaat verbinding gemaakt hebt. Eenmaal "vertrouwt" kan je pc/telefoon etc namelijk helemaal doorzocht worden mbt bestanden. De ingegeven code moet op beide apparaten hetzelfde zijn. Deze kun je zelf verzinnen.

Daarnaast kan de windows firewall en eventuele andere firewall software dwars liggen. Daar zul je dus ook op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
jules schreef op maandag 05 februari 2007 @ 05:17:
Voordat je bestanden kan uitwisselen is het vaak de bedoeling dat je paired. Oftewel de 2 apparaten virtueel aan elkaar koppelt. Er word door beide apparaten een toegangscode gevraagd. Deze dient er voor om een beveiligde verbinding op te zetten. Tevens is dit een zekerheid dat je met het juiste apparaat verbinding gemaakt hebt. Eenmaal "vertrouwt" kan je pc/telefoon etc namelijk helemaal doorzocht worden mbt bestanden. De ingegeven code moet op beide apparaten hetzelfde zijn. Deze kun je zelf verzinnen.

Daarnaast kan de windows firewall en eventuele andere firewall software dwars liggen. Daar zul je dus ook op moeten letten.
De oude bluetooth 1.0 is simpeler in te stellen dan de nieuwe 2.0 heb ik het idee. Zijn er geen simple instel voorbeelden.

Zoek er dus 1 voorbeeld om mijn headset te verbinden met mijn computer.
en een voorbrrld om mijn computer met een andere computer te verbinden.

Ik heb totaal nog geen ervaring met bluetooth 2.0,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tjonge jong erg druk bezocht dit forum.

10 bezoekers per jaar soms????

Modbreak:1. Offtopic
2. Onnodige kick
3. Forum wordt inderdaad druk bezocht al bedoel jij denk ik dat het in dit topic niet erg druk is.
4. Waar baseer jij ... laat maar ook; ik zal niet offtopic gaan.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op mijn laptop heb ik een BT 2.0 dongle, op mijn desktop een BT 1.0 dongle. Ik zie serieus geen verschil, op wellicht een verschil in versie nummer in de software van de BT dongle na.
Overigens moet ik wel toegeven dat er verschillende software/drivers bestaan om een BT dongle aan te sturen. Widcomm, bleusolei en daarnaast is er iig ook nog de standaard microsoft driver. Verschillende frabrikanten geven de Widcomm software hun eigen naam (MSI in m'n desktop, Belkin op m'n laptop) waardoor het wat lastiger zoeken kan zijn.

Belangrijk is dus om uit te zoeken wat voor driver/software jij gebruikt en een daarbij behorende handleiding te zoeken. Vergeet daarbij de punten niet die ik aanhaalde in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
ajpeetoom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:03:

Op geen van beide computers is een code ingesteld. Als we dat wel doen, dus op beide computers dezelfde b.v.b. de code 00000 dan lost dat ook niets op.

Wie weet er raad. Plug en play vergeet het dus maar.
Voor zover ik weet is 0000 altijd goed en een headset heeft 0000 als standaard instelling bij pairen.
Misschien is je 5e 0 wel het probleem :+
Er is inmiddels zoveel software dat er geen simpele handleiding mogelijk is die op alle software van toepassing is.
Wat alle merken wel gemeenschappelijk hebben zijn bluetooth profielen zoals headset, seriële verbinding, PAN, file transfer en meer.
Hoofdmoot is dat je eerst moet pairen (meestal een getal van 4 cijfers) op beide apparaten.
Daarna kan je elke verbinding maken die je wilt, van Toshiba naar Widcomm is geen probleem.
Met een PAN (personal area network) heb je de snelste verbinding (2 a 3Mb/s) en kan je o.a. internet delen, bestanden verzenden en bladeren.
Het is met PAN net of je 2 pc's via een netwerkkabel of wifi verbindt :)
Nadeel van PAN i.c.m. een gsm dat de pc onverhoopt de internetverbinding van de gsm zou kunnen gaan gebruiken als je niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Goeden avond.

Ik heb nu 2 headsets een jabra en gisteren een nieuwe gekocht een nokia BH 501.

Geen van beiden wordt herkend door mijn computer. Kan mijn computer uren laten zoeken hij vindt niets. Ja de computer van de buurman waar ik zo contact mee kan maken.

Heeft iemand enig idee wat er al dan niet ingesteld moet worden? Wordt een beetje gek van die bluetooth dacht dat het plug en play was?

Ik zal toch niet de enige zijn waarbij het niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Denk dat je het eerder in je BT dongle moet zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Je bent niet erg specifiek met je omschrijving en wat je gebruikt (welke dongle, welke driver?) :/
Hoe weet je dat het bluetooth '1' is (ik ken alleen 1.1, 1.2 en 2.0 /+edr) :?
Het lijkt er op dat er op de laptop met oude dongle alleen Microsoft drivers werken waardoor je een hoop functionaliteit mist.
Kijk eens in device manager van xp (als je dat hebt) hoe de bluetooth dongle heet (merk en type) en als er een bluetooth symbool in de systemtray zit, welke kleur heeft deze dan?
Rood betekent dat hij de dongle niet herkent, wit is not connected en groen is connected.
Je kan nl. niet zomaar alle software gebruiken voor elke dongle, met name Widcomm vereist een oem licentie en beveiligt de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Daarbij geld ook nog dat niet iedere BT dongle alle profielen (lees functies) bevat. Mijn interne BT uitbreiding van m'n moederboard van m'n desktop ondersteunde bepaalde profielen bijvoorbeeld niet, waardoor ik voor een externe oplossing gekozen heb...

• LEX63
Het gekke is dat mobile telefoons gewoon worden herkend, je moeiteloos mp3 bestanden heen en weer kan kopiëren. Ook notebook‘s worden herkend maar een headset tja schijnt nogal gecompliceerd te zijn.

Heb Nokia maar een email gestuurd, andwoord op gekregen dat ze meer informatie wilden hebben over mijn systeem, heb ik ze gestuurd misschien komen ze met een software over de brug of tip’s hoe ik het kan instellen.

Heb ook diverse pc bladen gemaild.

Vind het te gek voor woorden dat ook een headset niet gewoon automatisch herkend wordt net als die mobile telefoon en gebruikt kan worden.

Nu maar afwachten.

Als ik meer weet meld ik het hier op dit forum.

[ Voor 16% gewijzigd door LEX63 op 22-02-2007 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:56
ajpeetoom schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 04:23:Vind het te gek voor woorden dat ook een headset niet gewoon automatisch herkend wordt net als die mobile telefoon en gebruikt kan worden.
Mijn Nokia headset wordt onmiddellijk gevonden door m'n laptop. Ik gebruik hem met Skype. Ik moest wel de volume + en - knop *ingedrukt houden* om de headset voor het eerst te pairen, maar dat staat gewoon in de handleiding. Al gelezen, oftewel rtfm? Gebruik trouwens een Linksys BT dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
pennywiser schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:05:
[...]

Mijn Nokia headset wordt onmiddellijk gevonden door m'n laptop. Ik gebruik hem met Skype. Ik moest wel de volume + en - knop *ingedrukt houden* om de headset voor het eerst te pairen, maar dat staat gewoon in de handleiding. Al gelezen, oftewel rtfm? Gebruik trouwens een Linksys BT dongle.
Inderdaad als je de aan / uit knop lang genoeg ingedrukt houd kom je in een identificatie mode terecht, en dan.

Krijg er nog steeds geen geluid uit.

Bij audio instellingen kan je bluetooth kiezen maar dan nog niets. Ben in ieder geval iets verder de computer herkend mijn stereo Nokia headset.

Nu het volgende de geluidskaart door lussen via de bluetooth naar de headset?

Heb ook al geprobeerd om de headset eerder dan de computer aan te zetten “helpt ook niet”
De wel bekende hand shake.

Nu de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:51:

[...]

Nogmaals... ;( Op de website heb ik al een mail gestuurd.. nooit antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb met mijn Jabra BT 250 wel dat ik de verbinding nog moet "openen" als ik hem eenmaal gepaired heb. Dat wil zeggen, het BT icoon kleurt groen, verbinding is gemaakt, alleen het geluid moet nog naar de headset gestuurd worden. Daarnaast moet je je programma's dusdanig instellen dat ze als output je BT headset gebruiken. Ik kan er wel een stappenplan voor schrijven, maar iedere BT dongle en headset werkt weer anders. De handleiding lezen maar ook weten wat voor mogelijkheden zowel je BT dongle als headset ondersteunen is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
jules schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:27:
Ik heb met mijn Jabra BT 250 wel dat ik de verbinding nog moet "openen" als ik hem eenmaal gepaired heb. Dat wil zeggen, het BT icoon kleurt groen, verbinding is gemaakt, alleen het geluid moet nog naar de headset gestuurd worden. Daarnaast moet je je programma's dusdanig instellen dat ze als output je BT headset gebruiken. Ik kan er wel een stappenplan voor schrijven, maar iedere BT dongle en headset werkt weer anders. De handleiding lezen maar ook weten wat voor mogelijkheden zowel je BT dongle als headset ondersteunen is wel een vereiste.
Bedankt ik zal als ik genoeg tijd heb me er verder in verdiepen. Inderdaad, de programma's voor blutooth verschillen per computer, ook de headseds.

Ik heb ook een jambra BT200 deze zal wel niet zo veel afwijken van de BT250. Tja dat paired gaat geen idee.

Vroeg of laat moet het toch lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Omdat de usb verbinding van me Motorola RAZR v3i niet meer lekker werkte (slecht contact denk ik, hoewel opladen via diezelfde usbpoort wel weer gewoon werkt. :? ) Heb ik een Bluetooth stikkie gekocht van ASUS. Alles geinstalleerd en met toeval werkte het ook nog. :P

Alleen nu krijg ik tijdens het browsen steeds deze error:

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/2044/error.JPG

Ik heb al van alles geprobeerd;

bluetooth uitzetten (dat dat icoontje blauw met rood is in je tray)
Alle verbindingen op handmatig zetten ipv. automatisch (zoals fax, netwerk, bestanden delen etc.)
Maar ik blijf die error krijgen. Net of de browser het bluetooth apparaat wil gebruiken om naar Internet te gaan.

Ik heb dus wel gewoon Internet, maar om de zoveel tijd dan springt die error dus op (meestal als een site geladen wordt.)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

"bezig met openen van poort"

Je BT dongle geeft iedere service z'n eigen com poort. Je moet even kijken of de applicatie die je gebruikt ook de juiste connectie maakt met de juiste compoort die in je BT driver geconfigureerd staat. Let wel op dat je of de incomming of de outgoing de juiste poort mee geeft. Weet even het verschil niet tussen die 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik kan alleen maar com4 selecteren.

Maar ik gebruik dus de dongle voor me Telefoon, maar krijg die melding dus steeds tijdens het Internetten. Net of FireFox steeds eerst het Internet op wil via de Dongle ipv via het Netwerk. Ik kan alleen nergens in FireFox vinden wat de standaard gateway(?) is.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Bij IE kan je aangeven dat hij altijd je LAN moet gebruiken en nooit een modem, kan dat niet met Firefox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik kan een proxy instellen maar meer niet. (denk ik)

Ik snap er werkelijk niks meer van, als ik bij netwerk verbindingen kijk dan zie ik dus die bluetooth dongle als internet modem ertussen staan, deze is uitgeschakeld. Daar staat ook bij de controller dat het COM3 is terwijl de software COM4 zegt.

Is het altijd zoveel gezeik met bluetooth apparaten? :?

Edit:

Bij IE7 stond hij er als inbel verbinding in, ik heb deze verwijderd en hoop dat ik er nu geen gezeur meer van krijg. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Krizzie op 03-03-2007 11:00 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Een bluetooth device gebruikt meerdere com ports (maakt de software aan), voor elke functie is er een, bijv. obex file transfer en seriële verbinding :)
Deze verbindingen kan hij tegelijk gebruiken.
Dat IE probeert om een modem te gebruiken als ie er een ziet is standaard, helaas is het niet zo dat een actieve LAN verbinding betekent dat het modem niet gebruikt wordt dus kan je beter instellen dat IE het modem niet mag gebruiken.
Hoe Firefox hier mee omgaat weet ik niet, hopelijk neemt ie de IE instellingen over O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb het modem dus uit IE geknald en heb de melding niet meer gehad, dus ik denk dat dat het probleem was. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
[quote]Krizzie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:42:
Ik heb het modem dus uit IE geknald en heb de melding niet meer gehad, dus ik denk dat dat het probleem was. :)
[/quot

Die ingenieur die bleutooth heeft uitgevonden zal wel een vette bankrekening hebben. Een plug en play systeem daar had hij niet over na gedacht. Wat een geëtter zeg om iets aan de gang te krijgen,

Dat het anders kan bewijst mijn Samsung mobile telefoon.

Als je de computer laat zoeken vind hij net als bij het inpluggen van een nieuw usb apparaat direct de telefoon. Automatisch werd de software geïnstalleerd waarom kan het niet bij alle blutooth apparaten zo simpel gaan?

Ik heb mijn headsets nog steeds niet aan de praat, Bijde zijn wel herkent en gevonden maar verder werkt het voor geen meter. Heb inmiddel €100,- uit gegeven om draadloos te kunnen msn-en.

[ Voor 6% gewijzigd door LEX63 op 06-03-2007 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ajpeetoom schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 04:27:

Die ingenieur die bleutooth heeft uitgevonden zal wel een vette bankrekening hebben. Een plug en play systeem daar had hij niet over na gedacht. Wat een geëtter zeg om iets aan de gang te krijgen,

[....]

Ik heb mijn headsets nog steeds niet aan de praat, Bijde zijn wel herkent en gevonden maar verder werkt het voor geen meter. Heb inmiddel €100,- uit gegeven om draadloos te kunnen msn-en.
Je kan wel gaan zitten ranten op die nederlandse ontwerper van het BT gebeuren, maar daar kom je niet ver mee. Als je nu eens _precies_ uitlegt wat voor BT dongle je hebt, type drivers en wat je precies doet, dan zullen er hier vast wel mensen zijn die je verder kunnen helpen. Ik heb bij jou nl totaal geen clue waar het misgaat... Enige technische voorkennis voor dit voornamelijk technische forum voor de meer ervaren computer gebruikers is wel een vereiste.

Wegens beveiligingen etc en het feit dat onder het BT protocol wel meer mogelijkheden zitten dan alleen een audio signaal te transferen, is het gewoon niet zo makkelijk te regelen. Als je er niet op ingaat, succes met het terugbrengen van het spul!

[ Voor 39% gewijzigd door jules op 07-03-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
jules schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:05:
[...]

Je kan wel gaan zitten ranten op die nederlandse ontwerper van het BT gebeuren, maar daar kom je niet ver mee. Als je nu eens _precies_ uitlegt wat voor BT dongle je hebt, type drivers en wat je precies doet, dan zullen er hier vast wel mensen zijn die je verder kunnen helpen. Ik heb bij jou nl totaal geen clue waar het misgaat... Enige technische voorkennis voor dit voornamelijk technische forum voor de meer ervaren computer gebruikers is wel een vereiste.

Wegens beveiligingen etc en het feit dat onder het BT protocol wel meer mogelijkheden zitten dan alleen een audio signaal te transferen, is het gewoon niet zo makkelijk te regelen. Als je er niet op ingaat, succes met het terugbrengen van het spul!
Wist ik het maar waar het mis gaat. Blutooth is voor mij ook nieuwe materie. Het gaat dus om een Jabra BT200 en een Nokia BH 501 Headset.

Kan best je irritatie begrijpen. Ik ben zaterdagavond uren in de weer geweest, hoe lager we bezig waren hoe minder we er van snapte.

Ook als je bij audio instelling voor bluetooth kiest werkt het niet. Het heeft volgens mij iets te maken met die seriële poorten die je juist moet instellen.

Zal eens gaan neuzen of er geen Nederlands boek te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Er was een manier om je pc als headset intestellen voor je telefoon ik weet dat het mogelijk is maar hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb wel al gezien dat dat op Mac werkt, maar somehow krijg ik het geluid van m'n foon niet over de speakers van m'n laptop heen.

@ajpeteboom; zie dat vetgedrukte, italic, onderstreepte stukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
jules schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:15:
Heb wel al gezien dat dat op Mac werkt, maar somehow krijg ik het geluid van m'n foon niet over de speakers van m'n laptop heen.

@ajpeteboom; zie dat vetgedrukte, italic, onderstreepte stukje...
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb een boek over blutooth besteld bij Bol.com

Verwacht het deze of anders volgende week. Hopelijk bied dit meer inzicht en uitkomst.
Na wat speuren op het internet, blijkt dat ik niet de enige ben die zijn headset niet aan de praat krijg, zelfs bij mobile telefoons lukt het niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:52
Ik heb een probleempje met de bluetooth van mijn Acer laptop.

Ondanks het feit dat er apparaten (gsm) in de buurt zijn, zegt hij niets te vinden...

Iemand ervaringen mee? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Kijk eens welke driver wordt gebruikt, als het een MS driver is dan heb je beperkingen t.o.v. de uitgebreide drivers van o.a. Widcomm en Toshiba.
Ook is het zo dat je niet elke driver met elk merk bluetooth apparaat kan gebruiken i.v.m. compatibiliteit en (oem) licenties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
Speedy-Andre schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:32:
Kijk eens welke driver wordt gebruikt, als het een MS driver is dan heb je beperkingen t.o.v. de uitgebreide drivers van o.a. Widcomm en Toshiba.
Ook is het zo dat je niet elke driver met elk merk bluetooth apparaat kan gebruiken i.v.m. compatibiliteit en (oem) licenties :/
Het is een Widcomm driver op mijn Acer laptop.

En het gaat om een Nokia N73 gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Kan het niet andersom, de N73 naar je laptop laten zoeken en pairen als hij hem vindt :?
Dan wordt de N73 vanzelf toegevoegd op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
Speedy-Andre schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:25:
Kan het niet andersom, de N73 naar je laptop laten zoeken en pairen als hij hem vindt :?
Dan wordt de N73 vanzelf toegevoegd op je laptop.
Mijn gsm vindt de laptop ook niet.

Op de laptop heb ik zo'n schuifknopje om bluetooth te activeren.
Als ik dat doe zoekt hij naar bluetooth aparaten, maar vindt er nooit geen.
Overigens brandt het ledje maar een seconde en dan is het weer weg.

Ik ben er zeker van dat ik iets verkeerd doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik weet niet hoe dat met die Acer werkt, bij mijn BT dongle(s) blijft het lampje knipperen als de driver hem herkend heeft en in de tray zie ik een BT symbool welke groen wordt als er een verbinding is.
Als deze rood is dan herkent de software de BT device niet.
Het lijkt erop dat het schuifje iets doet wat niet helemaal klopt, aan de Widcomm drivers zal het niet liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je die widcomm driver zo ingesteld dat ie alle apparaten accepteerd voor het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Allemaal.

:) Met mijn gsm ging het vrij simpel. Deze werd automatisch gevonden. :*)

Misschien zit er in die Nokia een identificatie mode? Staat de bleutooth wel ingeschakeld in de telefoon? Standaard staat hij namelijk uit, dit in verband met energie besparing.

Let op. Als bleutooth beveiligt is gebeurd er ook niets, bij in ieder geval niet dus alles beveiligingen even uitschakelen.

_/-\o_ Als je gsm gevonden is kun je als volgt te werk gaan. _/-\o_

Als je bijvoorbeeld een foto van je gsm naar je computer wilt kopiëren dien je eerst je met de rechter muisknop op het bleutooth symbool “staat bij mij rechts onder op de balk.

Dan op bestand ontvangen te drukken. Als je nu bij je telefoon als foto verzenden als bleutooth drukt ontvangt de computer de foto.

:O Alleen werkt het erg omslachtig als je het zonder speciaal programma doet je moet foto voor foto over zenden erg tijd rovend. :O

Mogelijk zit er bij die Nokia gms een CD/DVD met software.

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 31-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
jules schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:52:
Heb je die widcomm driver zo ingesteld dat ie alle apparaten accepteerd voor het zoeken?
Ik vind eerlijk gezegd geen te-configureren menu van de widcomm drivers... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geavanceerde configuratie, dat vindt je als je met je rechtermuisknop op je BT icoontje klikt. Mits je die widcomm drivers hebt natuurlijk ;). Hoe dat bij andere drivers werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met Bluetooth op mijn laptop (HP 9285): wanneer automatisch verbinding wordt gemaakt tussen de laptop (met Vista) en m'n N80 vraagt Vista om drivers voor een "Bluetooth peripheral device". Alleen kan hij die drivers nergens vinden. Bij het uitwisselen van foto's (optie "afbeeldingen opslaan" in PCSuite) krijg ik de melding "Fout bij telefooncommunicatie". Laatste versie van PCSuite is geïnstalleerd en verder draait bluetooth wel.
Iemand een idee?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:37:
Heb een probleempje met Bluetooth op mijn laptop (HP 9285): wanneer automatisch verbinding wordt gemaakt tussen de laptop (met Vista) en m'n N80 vraagt Vista om drivers voor een "Bluetooth peripheral device". Alleen kan hij die drivers nergens vinden. Bij het uitwisselen van foto's (optie "afbeeldingen opslaan" in PCSuite) krijg ik de melding "Fout bij telefooncommunicatie". Laatste versie van PCSuite is geïnstalleerd en verder draait bluetooth wel.
Iemand een idee?? :?
Schopje, dat heb ik ook, op een Pavilion NV9255ea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
wd200 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:26:
Hallo,

Ik heb hier een Nokia N70 met FW 5.xx iig de nieuwste.
Deze gebruik ik met tomtom(ook route 66 gehad) icm met een Holux GPSlim236 gps ontvanger.
Dit gaat altijd goede ik heb een goede verbinding en bijna altijd bereik(behalve bruggen etc maar dan ten zijde).
[afbeelding]

Nu heb ik een week of 3 geleden een BT carkit in gebouwd de Parrot CK3000
[afbeelding]

Nu werkt echte de carkit goed alleen niet icm met de gps ontvanger.
Na een tijdje soms 5 min soms half uur wordt de BT verbinding met beide apparaten verbroken.

Wat gebeurt er als de verbinding verbroken wordt.

De carkit gaat irritant piepen(tot een nieuwe verbinding) en de gps ontvanger verliest het signaal met de telefoon maar pakt het daarna weer op(mits ingesteld dat die automatisch mag verbinden)

Wat heb ik geprbeert zonder resultaat
- automatisch aanmelden uitgezet van een apparaat (allebei getest)
- eerst verbing maken met het ene apparaat daarna met de ander
- een apparaat automatisch laten verbinden en dan pas de ander(beide getest)
- min 15 min rijden met carkit dan pas gps ontvanger toevoegen.
- gps ontvanger eerst signaal laten zoeken dan pas verbinden.
- gps eerst verbinden en dan pas signaal oppikken.

Ik weet het niet meer.
Dus de carkit werkt alleen prima en de GPS ontvanger werkt alleen prima.

Wat kan ik hier aan doen om deze beide werkend te krijgen.
Als het werkt is het leuk want dan gaat me navigatie stem over de (losse) speaker van me carkit dus dat is ook veel duidelijker en bellen tussen door kan ook.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een parrot 3200LS welke ingebouwd is door een bedrijf. en een Nokia 6300. Eigenlijk geen problemen maar meer een vraag mbt wisselgesprekken die ik niet kan terugvinden.
  1. Als ik een wisselgesprek ontvang kan ik deze "aannemen" maar hoe keer ik weer terug naar "beller 1"
  2. Als ik een wisselgesprek niet aanneem blijt de andere beller in beeld en loopt de tijd door in het beeld, is hier iets aan te doen?
  3. Niet met wisselgesprek te maken, maar de 3200 is aangesloten via de radio op een speciale manier, omdat deze radio carkits ondersteund en dit zou veel beter werken omdat het geluid aangestuurd zou worden door de radio, zal best maar het geluid klinkt zo schel als ik een gesprek voer (en met gewoon cd/radio niet) is daar nog iets aan te doen? In mijn vorige (tijdelijke) auto zat zo'n zelfde 3200, maar een minder geavanceerde radio, maar het geluid was veel beter, terwijl de inbouwspecialist vertelde dat ik nu de beste oplossing heb.
  4. Kan ik het achtergrondje van de 3200 alleen maar via de laptop wijzigen, of ook via de telefoon. of beter nog>gewoon zwart.
  5. Hoe en waar kan ik instellen dat als ie aangemeld is op de carkit, mijn telefoon dus dat ie een bepaald profiel kiest.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 20:14
volgende week is er bij de Makro een Sony autoradio in de aanbieding (Sony MEX BT2500) deze heeft een bluetooth voorziening. Nu ben ik van plan om binnen nu en een maand een HTC 3300 te kopen, aangezien mijn huidige carkit een nokia cw7 is?? welke ook bluetooth ondersteunt maar alleen de bluetooth van nokia telefoons. zoek ik een goed alternatief.

Heeft iemand ervaring met een autoradio die bluetooth ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekorenwolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03-2024
Heb nogal wat problemen met de Bluetooth van mijn Nokia N73.

Als ik Bluetooth wil aanzetten zegt hij:

"kan bluetooth bewerking niet uitvoeren" / "unable to perform bluetooth operation"

Nu heb ik (na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben) eens *#2820# ingetoetst en dan geeft hij een blanco (oftewel geen) Bluetooth MAC adres!? :/

Kan ik dat gewist hebben? En zo ja is dat nog te herstellen? :|

[ Voor 3% gewijzigd door thekorenwolf op 21-05-2007 01:00 . Reden: eea verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem om mijn Bluetooth van het merk Sweex (2.0) en een headset van het merk Jabra 160.

Bijde wil ik laten samenwerken op mijn laptop (HP DV6304ea) met besturing Windows Vista.

Nu heb ik alles geintaleerd zoals de gebruiksaanwijzing.
Maar toch krijg ik het niet helemaal zoals het zou moeten.

Wanneer ik alles heb geinstaleerd krijg ik de volgende teksten: Bluetooth peripheral Device kan niet door Windows worden geinstaleerd.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, want zonder het bestuurprogramma voor uw Bluetooth peripheral device merkt het niet.

Ik wil het uiteindelijk gaan gebruiken om te bellen met Skype.
Op het moment ben ik echt ten einde raad, en snap er dan ook helemaal niets van.
Inmiddels een mail ontvangen van Sweex, met daarin de tekst dat er voor de bluetooth stick in combinatie met de windows Vista, nog geen programma beschikbaar! LEKKER DAN :'( en zal toch wel een ander programma beschikbaar zijn? :?

Hopelijk kan mij iemand helpen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Is er tegenwoordig nog enig verschil in kwaliteit wat betreft bluetooth-dongles? We kennen allemaal de Sitecoms en MyCom en Trust dongles e.d., maar dat is vast allemaal dezelfde pruts-chipset.

Wat is nou een (merk of type) bluetooth-dongle met enige kwaliteit?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Booster schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:07:
Is er tegenwoordig nog enig verschil in kwaliteit wat betreft bluetooth-dongles? We kennen allemaal de Sitecoms en MyCom en Trust dongles e.d., maar dat is vast allemaal dezelfde pruts-chipset.

Dat vraag ik me stiekem ook af ... sinds XP SP2 durf ik namelijk niet meer mijn MyCom WIDCOMM BT Stick aan te sluiten, omdat XP dan allerlei eigen enge Drivers gaat installen waar ik niks mee kan en als ik de bijgeleverde software install dan heb ik 2 BT icon's in mijn TaskTray 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:13:

Inmiddels een mail ontvangen van Sweex, met daarin de tekst dat er voor de bluetooth stick in combinatie met de windows Vista, nog geen programma beschikbaar! LEKKER DAN :'( en zal toch wel een ander programma beschikbaar zijn? :?
Je kan proberen uit te vissen wat voor soort driver je BT dongle nodig heeft. Er zijn volgens mij een 3 types op de markt;
[list]• BT dongles die herkend worden door Windows (XP) zelf
• BT dongles met drivers van widcomm (al dan niet afgenomen met een licentie van widcomm)
• en dongles van solleil nog wattes.
In het eerste geval baal je flink.
In het tweede en derde geval ben je afhankelijk van de driver makers en eventueel ook of je fabrikant (Sweex) ook voor Vista een licentie vrij geeft voor een VIsta compatible driver.
Booster schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:07:

Denk dat het ook afhankelijk is van de driver waar je gebruik van maakt.

Heb 2 MSI BT 1.0 dongles met een bereik van 10 m. Eentje intern met aansluiting op het moederbord. Zou goed kunnen zijn dat deze ook een bereik heeft van 100m overigens. En eentje via usb met een bereik van 10 m.

Daarnaast een Belkin 2.0 + EDR class 1 met een bereik van 100 m. Heb sinds een paar dagen de nieuwste driver daarvan geïnstalleerd (de Widcomm 5 nogwattes, met Belkin licentie) en ik moet zeggen dat die een stuk prettiger werken dan wat ik ooit tevoren gezien heb.

Ik heb 2 headsets, te weten een Jabra 250 en een Logitech van iBood. Waar ik met de Jabra 250 icm de MSI BT dongles regelmatig een ruisende verbinding opzet, presteert de Logitech icm de Belkin dongle stukken beter. Wel bemerk ik bij beide situaties dat er een extra vertraging in het gesprek komt als ik een beveiligde geluidsverbinding opbouw.
nero355 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:59:
[...]

Dat vraag ik me stiekem ook af ... sinds XP SP2 durf ik namelijk niet meer mijn MyCom WIDCOMM BT Stick aan te sluiten, omdat XP dan allerlei eigen enge Drivers gaat installen waar ik niks mee kan en als ik de bijgeleverde software install dan heb ik 2 BT icon's in mijn TaskTray 8)7
Hmz, geen last van gehad. SP2 herkende nog steeds de dongle niet.
Helaas, want had hem zeer goed op lokatie kunnen gebruiken... Heb hem uiteindelijk van de Belkin site gedownload. Het vreemde daarvan is dat je onwijs goed moet zoeken naar BT drivers. En als je ze vind dan kun je ze alleen downloaden als je het serie nummer van je BT dongle hebt (die stond er bij mij niet op! :X ) Uiteindelijk na een telefoontje met Belkin het wel voor elkaar gekregen... XP geeft tijdens installatie overigens nog steeds aan dat de driver (widcomm 5. nog wattes) nog niet door microsoft geverifieerd en getest is. 8)7 (prutsers bij microsoft :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Hier heb je bluesoleil ,ik heb ook acer en die had MSdrivers die waren gewoon () en met bluesoleil kan je alles werkt bij mij goed je kan het +- 30 dagen gebruiken om te testen en dan kan je het kopen of verwijderen.
Kost € 5.99 dus dat valt wel mee

http://www.bluesoleil.com....asp?topic=bluesoleil_edr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Bluetooth stick van MyCom (WIDCOM) En deze werk MET de standaard drivers van zowel XP als Vista uitstekend.

Verwijderd

Ik Wil graag internet op mijn W810i gebruiken via bluetooth. Maar het is tot nu toe niet gelukt. Ik heb alle forums af gezocht naar een oplossing maar die is er niet.

Ik heb verbinding via de connection proxy met mijn w810i en kan applicaties starten van de PC met de device explorer. Als opera mini is opgestart krijg ik een foutmelding: er is mogelijk een probleem met uw verbingdings instellingen....

Ik gebruik een Bluesoleil bluetooth adapter.

Mijn firewall heb ik al uitgezet. En ik heb de tutorial van Speedy Andre precies opgevolgd.

In het log bestand van mijn connection proxy staat het volgende:

[26-9-07 19:44] [TCP:6080->SSTCP:7] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2138,localport=6080]
[26-9-07 19:44] [TCP:6080->SSTCP:7] bridge created
[26-9-07 19:44] [TCP:6080->SSTCP:7] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2139,localport=6080]
[26-9-07 19:44] [TCP:6082->SSTCP:4] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2147,localport=6082]
[26-9-07 19:44] [TCP:6082->SSTCP:4] bridge created
[26-9-07 19:44] [TCP:6080->SSTCP:7] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2160,localport=6080]
[26-9-07 19:44] [TCP:6082->SSTCP:4] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2159,localport=6082]
[26-9-07 19:44] [TCP:6082->SSTCP:4] openBridge() around Socket[addr=/192.168.50.1,port=2162,localport=6082]
[26-9-07 19:44] [TCP:6083->SSTCP:6] KdwpBridgeManager signal received from KVM.6
[26-9-07 19:44] [TCP:6083->SSTCP:6] KdwpBridgeManager TCP/IP server socket opened on port 6083
[26-9-07 19:45] [TCP:6082->SSTCP:4] [br:162178] [tool->phone] couldn't read, assuming closed
[26-9-07 19:45] [TCP:6082->SSTCP:4] [br:162178] [tool->phone] java.net.SocketException: socket closed
[26-9-07 19:45] [TCP:6082->SSTCP:4] sending error message: <status code="6" info="IOException reading from Serial Socket"/>
[26-9-07 19:45] [TCP:6082->SSTCP:4] IOException returning error code to tool.
[26-9-07 19:45] [TCP:6082->SSTCP:4] java.net.SocketException: Socket closed
Pagina: 1 2 3 4 Laatste