Heb je de goede instellingen qua wachtwoorden enz.? Als ik met mijn T630 met BlueSoleil wil pairen, moet ik eerst op de telefoon en pc een wachtwoord invoeren (telefoon - pc moeten een gelijk wachtwoord hebben, bijvoorbeeld 0000)
Verwijderd
jep is allemaal in orde. Als ik wil pairen wordt er inderdaad een wachtwoord gevraagd ik doe dan 0000 en dat wordt ook allemaal geaccepteerd. Ik zie ook in bluesoleil dat ik gepairt ben maar als ik dan dubbelklik op mijn telefoon dan blijft hij oneindig zoeken naar de beschikbare services.
Verwijderd
Je moet per device aangeven welke rechten een apparaat heeft. Standaard staan deze uit voor zover ik weet, maar ik gebruik geen bluesoleil. Met alleen het pairen van een apparaat ben je er vaak niet.
Weet niet precies hoe bluesoleil werkt maar als je een overzicht van je apparaten hebt zoals hieronder, kun je rechtsklikken op de telefoon en krijg je vervolgens een overzicht met de services van het apparaat die beschikbaar zijn voor je computer, of andersom daar u wilt. Selecteer dat wat je wilt gebruiken.

Weet niet precies hoe bluesoleil werkt maar als je een overzicht van je apparaten hebt zoals hieronder, kun je rechtsklikken op de telefoon en krijg je vervolgens een overzicht met de services van het apparaat die beschikbaar zijn voor je computer, of andersom daar u wilt. Selecteer dat wat je wilt gebruiken.

Ik heb de Belkin F8T008 usb dongle. Erg ontevreden over. Werkt maar niet onder SP2 ondanks de mooie instructies die erbij geleverd worden. De dongle heeft het even gedaan gedaan maar om mysterieuze redenen is ie er weder mee opgehouden. Krijg de melding "This device is not working properly" terwijl ie onder andere tabbladen wel weer wordt weergegeven als: werkt goed. Onder linux heb ik meer succes met deze dongle gehad dan onder WinXp, wat volgens mij wel wat zegt over de driverkwaliteit van Belkin. Een p.o.s. dus, zonder degelijke software is dit geen zier waard.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik weet niet of het hier hoort, maar het is een probleem met bluetooth dus het leek me van wel. 
Ik heb een tijdje geleden een MSI moederbord gekocht, met daarbij een Wifi/bluetooth combinatiekaartje. Dit wilde ik gebruiken om mijn SE P800 te kunnen verbinden met m'n pc, wel zo handig leek me.
Nou wordt bij dat mobo bluetooth dingetje het programma bluesoleil geleverd. Dat heb ik dus geinstalleerd, en hij kon inderdaad mijn P800 vinden als ik op het oranje bolletje klik. Als ik dan op het telefoonicoontje dubbelklik kan ik kiezen uit dial-up networking service, serial port service en push service. Nou neem ik aan dat ik hem gewoon als serial port moet verbinden, maar als ik dat doe staat onderin 'connection failed', wat ik ook probeer. Tot zover mijn BT-avontuur, want Ik begrijp nu echt niet meer hoe ik mijn telefoon nou met mijn pc moet verbinden, zodat ik gewoon dingen kan overzetten enzo. Iemand die mij kan helpen hiermee?
Ik heb een tijdje geleden een MSI moederbord gekocht, met daarbij een Wifi/bluetooth combinatiekaartje. Dit wilde ik gebruiken om mijn SE P800 te kunnen verbinden met m'n pc, wel zo handig leek me.
Nou wordt bij dat mobo bluetooth dingetje het programma bluesoleil geleverd. Dat heb ik dus geinstalleerd, en hij kon inderdaad mijn P800 vinden als ik op het oranje bolletje klik. Als ik dan op het telefoonicoontje dubbelklik kan ik kiezen uit dial-up networking service, serial port service en push service. Nou neem ik aan dat ik hem gewoon als serial port moet verbinden, maar als ik dat doe staat onderin 'connection failed', wat ik ook probeer. Tot zover mijn BT-avontuur, want Ik begrijp nu echt niet meer hoe ik mijn telefoon nou met mijn pc moet verbinden, zodat ik gewoon dingen kan overzetten enzo. Iemand die mij kan helpen hiermee?
PSN: Arienix
Verwijderd
Ik post dit even hier, weet niet waar ik het anders zou moeten 
Ik heb een V525 van motorola, met BT headset, maar als ik dan gebeld wordt gaat de beltoon alleen af op de headset, en dus niet van de gsm zelf. Dat is dus heel onhandig, want dan moet je altijd met dat ding in je oor zitten en kan je hem niet pas opzetten als dat ding afgaat. Weet iemand een oplossing daarvoor?
Headset is een plantronics voyager 510 btw
Ik heb een V525 van motorola, met BT headset, maar als ik dan gebeld wordt gaat de beltoon alleen af op de headset, en dus niet van de gsm zelf. Dat is dus heel onhandig, want dan moet je altijd met dat ding in je oor zitten en kan je hem niet pas opzetten als dat ding afgaat. Weet iemand een oplossing daarvoor?
Headset is een plantronics voyager 510 btw
Weet iemand misschien wat de meest recente drivers zijn die compatible zijn met de Sitecom CN 500? Ik heb hem aan de praat gehad met de Widcomm drivers versie 1.4.2.8, maar er zijn ook recentere drivers. De nieuwste versie die ik kan vinden is 5.0.1.1400, maar die vind m'n bluetooth stick niet.
Het probleem is dat ik met de 1.4.2.8 drivers wel via OBEX op mijn telefoon (Motorola SLVR L7) kan browsen, maar als ik een verbinding wil maken via Motorola Phone Tools 4 (MPT van BVRP) dan lukt dat niet en krijg ik een melding over: "comm port installation failed"
Daarom dacht ik dat het misschien met recentere drivers opgelost zou zijn.
Het probleem is dat ik met de 1.4.2.8 drivers wel via OBEX op mijn telefoon (Motorola SLVR L7) kan browsen, maar als ik een verbinding wil maken via Motorola Phone Tools 4 (MPT van BVRP) dan lukt dat niet en krijg ik een melding over: "comm port installation failed"
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Zoek eens naar gepatchte drivers, Widcomm heeft licenties en daarom herkent ie niet alle dongles.
De truc is dat je je eigen dongle bekend maakt, waarna de driver wel werkt
De truc is dat je je eigen dongle bekend maakt, waarna de driver wel werkt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Jammer genoeg wil Broadcom zelf geen drivers beschikbaar stellen voor de dongles van verschillende fabrikanten (zoals bij NVidia of ATI bijvoorbeeld). We blijven dus afhankelijk van de fabrikant (hier Sitecom), en als deze het vertikt om een recentere versie uit te brengen blijven we vast zitten met "verouderde" drivers (tenzij je op zoek gaat naar een illegale gekraakte versie via de gekende kanalen).Jozz schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:28:
Weet iemand misschien wat de meest recente drivers zijn die compatible zijn met de Sitecom CN 500? Ik heb hem aan de praat gehad met de Widcomm drivers versie 1.4.2.8, maar er zijn ook recentere drivers. De nieuwste versie die ik kan vinden is 5.0.1.1400, maar die vind m'n bluetooth stick niet.
Het probleem is dat ik met de 1.4.2.8 drivers wel via OBEX op mijn telefoon (Motorola SLVR L7) kan browsen, maar als ik een verbinding wil maken via Motorola Phone Tools 4 (MPT van BVRP) dan lukt dat niet en krijg ik een melding over: "comm port installation failed"![]()
Nu, ik heb de Sitecom support gecontacteerd omdat ik ook een vraag had over de driver versie. Versie 1.4.2.11 (http://www.sitecom.nl/dri...ductid=176&version=V1;001) is de recentste voor de CN 500 (opnieuw; tenzij...).
Ondertussen heb ik wel een mail teruggestuurd met de vraag of er plannen zijn om een recente versie van de Widcomm driver uit te brengen. De laatste versie is Widcomm 5.0.1.1400, wat toch al een serieus versieverschil is. Wie weet?

Heeft er trouwens iemand ervaring met een fabrikant van Bluetooth dongles die keurig nieuwe veries van de Widcomm drivers blijven afleveren?
[ Voor 22% gewijzigd door .tommie op 08-04-2006 17:23 ]
De support van Sitecom negeert mijn mailtje betreffende die vraag. Meestal zegt men: 'Geen nieuws is goed nieuws', maar hier is dat niet het geval..tommie schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:17:
[...]
Ondertussen heb ik wel een mail teruggestuurd met de vraag of er plannen zijn om een recente versie van de Widcomm driver uit te brengen. De laatste versie is Widcomm 5.0.1.1400, wat toch al een serieus versieverschil is. Wie weet?

Ik weet alleen van Cellink dat ze (ook met een forum) drivers blijven upgraden, waaronder ook Widcomm drivers.
'Probleem' is echter dat hun dongles ook met (standaard) Toshiba drivers werken en dat Widcomm niet meer zo zwaar mee telt.
Ik heb de 5.0.1.801 versie (gepatcht) en die heeft wel meerwaarde, hij kan bijv. reageren op HID van een foon zonder dat je HID vanaf de pc moet activeren, zoals bij de 4.x versie.
Er zit dus een soort watchdogje in die reageert op gebeurtenissen.
Verder nog wat andere profielen erbij; deze versie is ook al weer een jaar oud.
'Probleem' is echter dat hun dongles ook met (standaard) Toshiba drivers werken en dat Widcomm niet meer zo zwaar mee telt.
Ik heb de 5.0.1.801 versie (gepatcht) en die heeft wel meerwaarde, hij kan bijv. reageren op HID van een foon zonder dat je HID vanaf de pc moet activeren, zoals bij de 4.x versie.
Er zit dus een soort watchdogje in die reageert op gebeurtenissen.
Verder nog wat andere profielen erbij; deze versie is ook al weer een jaar oud.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Misschien omdat ik iets 'onbekends' bespreek met een goede onderbouwing?Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:02:
Waarommag zo topic wel terwijl zo ervaring topic met wifi kaartje weer niet wordt toegestaan ?
Ik heb geen wifi topic gezien dat niet mocht btw ...
Verwijderd
het werkt allemaal heel goed bij mij en de proxy ziet data langs komen maar mijn telefoon zegt dat er een onverwachte storing is opgetreden om dat mijn verbinding gelimit is. Waar kan ik dat instellen dat er geen limiet meer is? bij de proxy heb bij Max baund rate 460800 ingegeven.Speedy-Andre schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:30:
Ik post het hier nog wel een keer, da's wat makkelijker dan graven in het K750 topicNu kun je als het goed is internetten via je pc, let op dat je in de connection proxy data voorbij ziet komen, zo niet dan internet je via gprs
- SE J2ME SDK downloaden en installeren, als hij Java ook erop wil zetten, laat maar doen.
- mini-browser downloaden en installeren op je foon
- Start SE Device explorer en stel de connection proxy in op een BT compoort
- Zet een vinkje in File menu bij Serial networking
- Als dit werkt, dan zie je een lijst met applicaties die op je foon staan
- Start in Device explorer de Opera mini-browser (hij start op je foon)
- Zet de taal in Engels: verktøy --> instillinger --> språk --> english
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 22:06 ]
Ik weet niet of de max. baudrate echt wordt gehaald, maar het is ook zo dat de data via een server van Opera gaat, deze server zou de boel kunnen knijpen als het te druk wordt.
Een K750 is een stuk langzamer met bluetooth en die melding heb ik nog niet gezien. Wel kan de verbinding verbroken worden als je gelijktijdig iets anders via bluetooth doet met de foon, bijv. HID.
Of dit bij de W810 een probleem is weet ik niet, misschien heeft iemand anders dit al getest.
De K750 heeft een stabielere verbinding met 'stroom sparen' ingeschakeld.
Een K750 is een stuk langzamer met bluetooth en die melding heb ik nog niet gezien. Wel kan de verbinding verbroken worden als je gelijktijdig iets anders via bluetooth doet met de foon, bijv. HID.
Of dit bij de W810 een probleem is weet ik niet, misschien heeft iemand anders dit al getest.
De K750 heeft een stabielere verbinding met 'stroom sparen' ingeschakeld.
Verwijderd
Ik heb de Sony ericsson Z520i. Als ik aan het internetten ben stopt hij er gewoon mee en geeft hij die fout melding. Hij loopt niet via de servers van opera want mijn datateller in mijn telefoon geeft geen data weer. Maar hoe kan ik gewoon internnetten dan op mijn telefoon zonder last dat hij de site niet kan weergeven door de foutmelding?
Is dat met de Z520i als je Opera-mini via bluetooth gebruikt?
De data gaat hoe dan ook via de Opera servers omdat deze de data comprimeren.
Ik kan me voorstellen dat bij meerdere SE foons met gelijksoortige bluetooth de verbinding af en toe onderbroken wordt.
Opera-mini kan daar niet tegen en komt met een foutmelding
(edit)
De Z520i komt een beetje over als de T630, zelfde schermpje maar wel iets meer intern geheugen.
Met de T630 kan je ook geen internet verbinding via bluetooth maken, terwijl Opera-mini wel functioneert.
Via gprs verbinden werkt wel met de T630.
De data gaat hoe dan ook via de Opera servers omdat deze de data comprimeren.
Ik kan me voorstellen dat bij meerdere SE foons met gelijksoortige bluetooth de verbinding af en toe onderbroken wordt.
Opera-mini kan daar niet tegen en komt met een foutmelding

(edit)
De Z520i komt een beetje over als de T630, zelfde schermpje maar wel iets meer intern geheugen.
Met de T630 kan je ook geen internet verbinding via bluetooth maken, terwijl Opera-mini wel functioneert.
Via gprs verbinden werkt wel met de T630.
[ Voor 29% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-05-2006 22:38 ]
Verwijderd
Maar ik heb nog geen enkele keer kunnen internetten opm mijn telefoon. er komt processing te staan onder in en dan komt die fout melding. Hoe komt het dan dat het me nog geen enkele keer is gelukt? Ligt het misschien aan mijn internetverbinding op de pc die niet goed gedeeld isofzo?
Dat is toch een melding van een oudere Opera-mini?
Inmiddels is versie 2.0 met download functie uit, je kan hem bij Opera downloaden
Inmiddels is versie 2.0 met download functie uit, je kan hem bij Opera downloaden
Verwijderd
Ik heb het gedownload, maar er komt nu te staan: er is een fout opgetreden. Onderin blijft 'verwerken' staan, het lijkt dan of hij nog bezig is maar doet niks. Maar na een minuut geeft hij deze melding:
Verbindingsprobleem opgetreden>mogelijk is er een probleem met u netwerk instellingen. Ga naar Extra>help>Introductie en doe de verbindingstest [error: t120]
Als ik dat doe zegt hij dat er een werkende netwerkverbinding is.
Verbindingsprobleem opgetreden>mogelijk is er een probleem met u netwerk instellingen. Ga naar Extra>help>Introductie en doe de verbindingstest [error: t120]
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 16:38 ]
Dit probleem heb ik ook met m'n T630, ik denk dat het bluetooth gedeelte hetzelfde is en dat het niet gaat werken
Verwijderd
Jammer..
Kan ik niet via een andere programma of andere manier internetten want ik kan wel een seriele verbinding maken en daar kun je tog ook wel wat mee?
Kan ik niet via een andere programma of andere manier internetten want ik kan wel een seriele verbinding maken en daar kun je tog ook wel wat mee?
Het probleem ligt denk ik niet bij de browser, maar bij de bluetooth stack in het toestel.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:47:
Jammer..
Met een T610 die bijna hetzelfde is als de T630 werkt het bijv. wel

Opera-mini werkt wel via gprs en de interne wapbrowser ook, maar ja dat kost data en dus geld

Verwijderd
ik denk dat het daaraan niet ligt Want als je in de white paper van de Z520i kijkt staan daar dat alle blueooth profielen ondersteunt worden http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=73249 Maar als ik bluesoleil opstart en mijn telefoon verbind ondersteund hij niet alle profilen terwijl mijn telefoon ze wel zal moeten ondersteunen. Hij onderstreund allen deze service: DUN, SERIELE POORT, SYNCHRONISEREN, HID, BESTANDSOVERDRACHT, OPJECT DUWEN. de rest wordt niet ondersteunt. De service basisbeeld verwerking doet hert niet maar als ik vanuit de telefoon een BIP verbinding start zegt de PC dat er een BIP verbinding tot stand is gebracht maar bluesoleil geeft het Bluetooth-cameracontroller scherm niet weer. Dus Ligt er toch iets aan mijn PC, die misschien geen goeie bluetooth stacks heeft? Want ik denk dat de stacks in mijn telefoon wel goed zijn. Of heb ik het helemaal mis
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:12 ]
Verwijderd
Ik meld me hier even dat ik ontiegelijke problemen heb met bluetooth.
het voorlopig opgeef.
en straks opzoek ga naar een Bluetooth usb dongle die Wel probleems alles aankan zonder gepriegel
het voorlopig opgeef.
en straks opzoek ga naar een Bluetooth usb dongle die Wel probleems alles aankan zonder gepriegel
Als je ook zou aangeven wat je problemen zijn, zodat we je kunnen helpen?Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:53:
het voorlopig opgeef.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Aan eenmalig gepriegel ontkom je niet, neem de Cellink BTA-6030 (100m), die werkt met Toshiba drivers, die vind ik een stuk handiger dan Bluesoleil of in mindere mate WidcommVerwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:53:
het voorlopig opgeef.
De 6030 werkt ook met Widcomm drivers, maar zoek dan wel de recentere 5.x versie.
Inmiddels heb ik van een andere z520i gebruiker vernomen dat internetten via bluetooth toch goed werkt, maar dan met een Asus wl bt-202 dongle (Widcomm drivers) en win2k sp4.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:04:
Ik heb het gedownload, maar er komt nu te staan: er is een fout opgetreden. Onderin blijft 'verwerken' staan, het lijkt dan of hij nog bezig is maar doet niks. Maar na een minuut geeft hij deze melding:
De verbinding viel nog wel uit, maar met een extra data-account werd dit beter, in dit account staat het IP van de pc, de rest is standaard/leeg.
HID schijnt niet te werken, althans de dongle reageert er bijna niet op. Dit kan door verouderde Widcomm drivers komen, met de 5.x drivers werkt dit (bij mij) beter
Verwijderd
Ik ben "die andere gebruiker" en op verzoek van André wil ik de stand van zaken weergeven.
De Asus dongle (BT-202) komt met standaard drivers, achteraf blijken dat Widcomm 4-drivers te zijn. Syncen en bestanden overzetten, geen enkel probleem, maar ik ondervond problemen bij het internetten via de PC (handleiding van André). Zoals gezegd was een data-account nodig om de boel nog enigszins stabiel te houden en de remote control-functie werkte of niet, of hing m'n PC compleet op.
Na een tip van André heb ik Widcomm 5-drivers geïnstalleerd. De verbinding is sneller en geen disconnects meer! De GSM ligt nu al 20 minuten verbonden te wezen; met de vorige drivers haalde ik de twee minuten nauwelijks. Kortom: een hele vooruitgang.
De Asus dongle (BT-202) komt met standaard drivers, achteraf blijken dat Widcomm 4-drivers te zijn. Syncen en bestanden overzetten, geen enkel probleem, maar ik ondervond problemen bij het internetten via de PC (handleiding van André). Zoals gezegd was een data-account nodig om de boel nog enigszins stabiel te houden en de remote control-functie werkte of niet, of hing m'n PC compleet op.
Na een tip van André heb ik Widcomm 5-drivers geïnstalleerd. De verbinding is sneller en geen disconnects meer! De GSM ligt nu al 20 minuten verbonden te wezen; met de vorige drivers haalde ik de twee minuten nauwelijks. Kortom: een hele vooruitgang.
Bedankt voor je reactie Brigitte 
Nu ik ook op andere forums het gedoe met HID volg, blijkt dat met name oude Widcomm drivers voor problemen zorgen, de 5.x driver is een stuk beter en deze kan ook een hogere snelheid aan als de dongle daar geschikt voor is (2-3Mb/s).
Die snelheid bereik je als je 2 pc's via bluetooth met elkaar verbindt en een netwerkverbinding maakt.
Ik denk dat het disconnecten van applets als Opera-mini ook door bluetooth drivers komt, vanwege de licentie is het lastig om aan een nieuwere driver te komen.
Bluesoleil geeft overigens ook rare problemen, maar die kan je nog wel upgraden als je een licentie hebt
Nu ik ook op andere forums het gedoe met HID volg, blijkt dat met name oude Widcomm drivers voor problemen zorgen, de 5.x driver is een stuk beter en deze kan ook een hogere snelheid aan als de dongle daar geschikt voor is (2-3Mb/s).
Die snelheid bereik je als je 2 pc's via bluetooth met elkaar verbindt en een netwerkverbinding maakt.
Ik denk dat het disconnecten van applets als Opera-mini ook door bluetooth drivers komt, vanwege de licentie is het lastig om aan een nieuwere driver te komen.
Bluesoleil geeft overigens ook rare problemen, maar die kan je nog wel upgraden als je een licentie hebt

Ik wil graag wat met jullie delen :-) Gister ben ik op zoek geweest naar een goedkoop bluetooth headsetje (gebruik hem zelden dus daarom zonde van me geld)
Na wat zoeken kwam ik bij computerland uit waar ik een headsetje vond voor de prijs van..jawel..12.50 !!!!! Ik heb geen idee hoe ze het doen en hoeveel chineze kindjes hiervoor hebben lopen zwoegen maar het is echt zo.
Ik heb hem gekocht en hij werkt behoorlijk kan ik zeggen op mijn nokia de geluidskwaliteit valttttt mee maar goed..dan denk ik al snel..het is maar 12.50
doe er je voordeel mee
Na wat zoeken kwam ik bij computerland uit waar ik een headsetje vond voor de prijs van..jawel..12.50 !!!!! Ik heb geen idee hoe ze het doen en hoeveel chineze kindjes hiervoor hebben lopen zwoegen maar het is echt zo.
Ik heb hem gekocht en hij werkt behoorlijk kan ik zeggen op mijn nokia de geluidskwaliteit valttttt mee maar goed..dan denk ik al snel..het is maar 12.50
doe er je voordeel mee
Tja, tis een leuk klein speeltje, er zit geen oplaad adaptor bij maar alleen via usb, onderweg kan dat wel eens lastig zijn 
Zo te zien is er weer een Sweex achtig merkje bij gekomen
Ter vergelijking, mijn Abe headset doet 8u met z'n batterij en er zit een oplader bij (werkt ook met standaard Nokia lader), bovendien is hij BT1.2 en niet het oude BT1.1
Zo te zien is er weer een Sweex achtig merkje bij gekomen

Ter vergelijking, mijn Abe headset doet 8u met z'n batterij en er zit een oplader bij (werkt ook met standaard Nokia lader), bovendien is hij BT1.2 en niet het oude BT1.1
Verwijderd
ik heb een site-com cn 512CLB schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:58:
[...]
Als je ook zou aangeven wat je problemen zijn, zodat we je kunnen helpen?
een nokia n70
en die drivers die ikerbij kreeg die werkte wel op zich. Maar niet met programmaas als controlfreak (pc besturen op je telefoon). Je moest daar specifieke poorten voor gebruiken en dat lukte niet zo erg. M-router moest je mss gebruiken maar die zag de hele dongle niet.
En voor standaard microsoft drivers was het al te laat aangezien ik iedere keer die btdongle erin deed hij zag dat het een sitecom ding was. Toen had ik mezelf overtroffen en ging ik allerlei .inf oemXX bestanden wissen. maar dat schoot ook niet op.
de belangrijkste dingen kan de dongle wel. dus wat dat betreft. ik vind het wel best zo. maar had ik maar eerder research gedaan, dan had ik een dongle uitgekozen ipv zomaar op prijs gekocht
Ik ga mij een adere bluetooth stick kopen, met mijn oude krijg ik mijn MIO A701 maar niet gesyncroniseert. Ik ben nu niet zo een specialist in deze zaken, maar dit lijkt me wel de iedeale plaats om raad te vragen. Ik dacht aan de Interpc USB Bluetooth Dongle 100m (adablud002)
(http://www.besteprijzen.b...roductinfo&productid=4952). Deze is niet duur, niet groot, 1.2 gaat 100 meter en heeft bluesoleil. Ga ik nu van het hele geklooi af zijn, of zijn er nog betere oplossingen kwa stick?
(http://www.besteprijzen.b...roductinfo&productid=4952). Deze is niet duur, niet groot, 1.2 gaat 100 meter en heeft bluesoleil. Ga ik nu van het hele geklooi af zijn, of zijn er nog betere oplossingen kwa stick?
weer ik, nog geen replay, dus kan ik er nog lekker een vervolg op maken
nu twijfel ik tussen mijn vorige en een EPOX BT-DG07A USB Dongle, daar is Toshiba software bijgeleverd... Wat is eigenlijk het beste van software voor een stick, ik heb al een paar keer door dit topic gekeken maar weet nog niet goed wat nu het beste zou zijn...
Verwijderd
Hoe kun je een (blijkbaar) oudere versie van BT (1.1) upgraden naar BT 2.0 bijvoorbeeld op een mobiel zoals de Samsung E720? Die babbelt namelijk beroerd met de Parrot 3100 BT carkit doordat de verbinding de hele tijd wegvalt en de carkit beschouwt als BT headset.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 13:09 ]
Ik denk niet dat je die gewoon kan upgraden.
Want BT2.0 heeft een hogere doorvoersnelheid voor de data, 3Mbps.
BT1.0 tot en met BT1.2 hebben ook een maximaal bereik van 10meter.
Dus ik neem aan dat het aan de chip ligt wat voor BT je kan gebruiken, en ik denk dan ook niet dat je zoiets zomaar kan upgraden?
Want BT2.0 heeft een hogere doorvoersnelheid voor de data, 3Mbps.
BT1.0 tot en met BT1.2 hebben ook een maximaal bereik van 10meter.
Dus ik neem aan dat het aan de chip ligt wat voor BT je kan gebruiken, en ik denk dan ook niet dat je zoiets zomaar kan upgraden?
Mijn ervaring is dat de Toshiba drivers het mooiste/beste zijn (BT2.0) en daarna komt Widcomm (5.x).chundo schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:40:
weer ik, nog geen replay, dus kan ik er nog lekker een vervolg op makennu twijfel ik tussen mijn vorige en een EPOX BT-DG07A USB Dongle, daar is Toshiba software bijgeleverd... Wat is eigenlijk het beste van software voor een stick, ik heb al een paar keer door dit topic gekeken maar weet nog niet goed wat nu het beste zou zijn...
De Cellink BTA-6030 kan met beide drivers werken.
Bluesoleil geeft nogal vaak problemen, het zou een alles-in-1 oplossing moeten zijn, maar daar slagen ze niet echt in

Bij Toshiba is de software erg prettig, niet te moelijk en toch heel uitgebreid
thx voor de raad, ik ga dan toch voor de Epox, de meeste van mijn bluetooth apparaten zijn van epox en ik ben daar ook wel tevreden over...
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:53:
[...]
Mijn ervaring is dat de Toshiba drivers het mooiste/beste zijn (BT2.0) en daarna komt Widcomm (5.x).
Bluesoleil geeft nogal vaak problemen, het zou een alles-in-1 oplossing moeten zijn, maar daar slagen ze niet echt in![]()
het wordt dan toch de Cellink BTA-6030
bij pixmania voor 29 euro. Ik neem geen risico!!!
chundo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:47:
thx voor de raad, ik ga dan toch voor de Epox, de meeste van mijn bluetooth apparaten zijn van epox en ik ben daar ook wel tevreden over...
[...]
Mediamarkt heeft hem ook geloof ik, maar de prijs weet ik niet.chundo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:26:
het wordt dan toch de Cellink BTA-6030bij pixmania voor 29 euro. Ik neem geen risico!!!
[...]
Ik heb al eens een netwerkje tussen 2 BT dongles gemaakt en dat werkt prima, maar de snelheid is beperkt tot 2 a3 Mb/s.
hallo allemaal,
zit hier nu ook al een tijd te klooien mat mijn canyon btu1 bluetooth stick en jabra 200 headset, krijg het niet aan de gang.
na de orginele widcomm drivers (1.4.2.10) en bluesoleil die niks deden heb ik nu de widcomm 5.0.1.801 drivers erop en die werken, geen fouten meer met licensie enzo.
de stick ondersteunt het headset profiel en kan ook de pc met de headset pairen en dan komt het, de pc 'belt' naar de headset en die gaat over (je hoort het rinkeltje) ik moet dan opnemen, maar ik kan op die toets van de headset blijven duwen er gebeurt niks. ik weet niet meer wat ik moet doen.
wie o wie kan mij helpen???
zit hier nu ook al een tijd te klooien mat mijn canyon btu1 bluetooth stick en jabra 200 headset, krijg het niet aan de gang.
na de orginele widcomm drivers (1.4.2.10) en bluesoleil die niks deden heb ik nu de widcomm 5.0.1.801 drivers erop en die werken, geen fouten meer met licensie enzo.
de stick ondersteunt het headset profiel en kan ook de pc met de headset pairen en dan komt het, de pc 'belt' naar de headset en die gaat over (je hoort het rinkeltje) ik moet dan opnemen, maar ik kan op die toets van de headset blijven duwen er gebeurt niks. ik weet niet meer wat ik moet doen.
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Dat wou ik ook gaan doen, heb een oude (download)PC en een laptop. De nieuwe stick in de laptop en mijn oude in de oude pc. Kan ik dan een netwerkje maken van mijn oude bleutooth stick (clas 1 versie 1.1) naar mijn nieuwe? Welke beperkingen ga ik hebben? Ik wil eigenlijk vooral wat bladeren in mijn oude PC en bestanden die ik op mijn laptop wil hebben kopieren zonder dat ik iets moet bevestigen op mijn oude pc
Speedy-Andre schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:50:
[...]
Mediamarkt heeft hem ook geloof ik, maar de prijs weet ik niet.
Ik heb al eens een netwerkje tussen 2 BT dongles gemaakt en dat werkt prima, maar de snelheid is beperkt tot 2 a3 Mb/s.
Iemand het voor elkaar gekregen om met een Symbian telefoon (Nokia 6630 bijvoorbeeld) te verbinden met de Livebox (van Wanadoo) en daarmee te internetten ? Want dit zou natuurlijk super kewl zijn !!!
Bij mij gaat dit goed, mijn Abe headset met BT1.2 accepteert het pc geluid nadat ik op de knop heb gedrukt.carismagdi schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:17:
Ik denk dat je headset op de een of andere manier het opnemen niet bevestigt of dat je pc dit niet opmerkt.
Dit is wel vreemd, want je pc doet de oproep zelf en de volgende actie is reageren op het antwoord van de headset

Ik denk dat het wel zal werken als je het netwerk vanaf de nieuwe dongle activeert, de snelheid blijft wel beperkt tot 1Mb/s bij voldoende bereikchundo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:38:
Dat wou ik ook gaan doen, heb een oude (download)PC en een laptop. De nieuwe stick in de laptop en mijn oude in de oude pc. Kan ik dan een netwerkje maken van mijn oude bleutooth stick (clas 1 versie 1.1) naar mijn nieuwe? Welke beperkingen ga ik hebben? Ik wil eigenlijk vooral wat bladeren in mijn oude PC en bestanden die ik op mijn laptop wil hebben kopieren zonder dat ik iets moet bevestigen op mijn oude pc
[...]

ik gebruik al een tijdje de sitecom cn500v2.
Toen ik em voor het eerst aansloot werd ie zonder extra drivers gewoon herkent door xp en alles werkte, alleen meerdere files op foon (k750i) selecteren en dan versturen naar pc ging niet goed, na 1 file stopte het oversturen.
Toen toch maar es de drivers van de cd geinstalleerd en alles werkt! Op het overnemen van de pcmuis na, maar dat HID protocol moest nog toegevoegd worden, gedaan en nu werkt dat ook.
Snelheid: 20 (of 40, kweeniemeer) kBps.
Als ik nu zo'n bluetooth 2.0 dongle haal, (welke raden jullie mij aan?) wat voor snelheid haal ik dan in de praktijk als ik MP3's overblaas naar me foon?
Toen ik em voor het eerst aansloot werd ie zonder extra drivers gewoon herkent door xp en alles werkte, alleen meerdere files op foon (k750i) selecteren en dan versturen naar pc ging niet goed, na 1 file stopte het oversturen.
Toen toch maar es de drivers van de cd geinstalleerd en alles werkt! Op het overnemen van de pcmuis na, maar dat HID protocol moest nog toegevoegd worden, gedaan en nu werkt dat ook.
Als ik nu zo'n bluetooth 2.0 dongle haal, (welke raden jullie mij aan?) wat voor snelheid haal ik dan in de praktijk als ik MP3's overblaas naar me foon?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb het met een Sitecom CN-512 en een Samsung Weetikveel, een clamshell in elk geval
, daar heb ik een liedje van 2,78 MB (2.920.448 bytes) overgestuurd in 39 seconden. Ik zou niet weten hoe ik het moet omrekenen, maar ik hoop dat dit genoeg info is? De stick is wel BT2.0 en verzonden met de bijgeleverde software.
Heb het toch maar even opgezocht
:
2852KB / 39sec. = 73,128KB/s
Heb het toch maar even opgezocht
2852KB / 39sec. = 73,128KB/s
[ Voor 11% gewijzigd door winkelwagen op 17-06-2006 11:21 ]
Ik heb (op aanraden in dit forumbartgrefte schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:11:
ik gebruik al een tijdje de sitecom cn500v2.
Ik kijk in ieder geval vol goede verwachting uit naar mijn nieuwe stick
thanx voor de tip!chundo schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:41:
[...]
Ik heb (op aanraden in dit forum) de Cellink BTA-6030 bij pixmania voor 29 euro besteld, normaal moet ik hem maandag hebben. snelheid is 2a3 mb/sec. De Cellink ondersteund verschillende drivers, als het dan niet werkt kan je altijd een andere driver proberen...
Ik kijk in ieder geval vol goede verwachting uit naar mijn nieuwe stick
is er trouwens een locale pc/elektroboer die die heeft? cellink spul is namelijk heel moeilijk te vinden hier
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
zo, ook vandaag even de sitecom cn-512 gekocht, met de bijgeleverde toshiba software werkt alles hier.
lag dus toch aan de bt-stick.
is nu btw bij vicomputers voor 12.95 te krijgen, dus iedereen doe je voordeel met deze perfect bt-stick.
lag dus toch aan de bt-stick.
is nu btw bij vicomputers voor 12.95 te krijgen, dus iedereen doe je voordeel met deze perfect bt-stick.
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Bij de T for Telecom ook.
Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over deze stick. Ik wil alleen een externe antenne eraan bouwen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Het enige dat ik weet is dat ik het blauwe dingetje moet vervangen. Iemand die mij voor is geweest?
Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over deze stick. Ik wil alleen een externe antenne eraan bouwen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Het enige dat ik weet is dat ik het blauwe dingetje moet vervangen. Iemand die mij voor is geweest?
Je foon is de bottleneck, die haalt max. 55KB/s, zelfde als de snelheid van de usbkabel.bartgrefte schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:11:
mijn foon heeft toch support voor BT2.0? staat bij de specs, dan moet ie toch (met BT2.0 dongle) 2-3Mbps aankunnnen, of niet?Speedy-Andre schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:44:
[...]
Je foon is de bottleneck, die haalt max. 55KB/s, zelfde als de snelheid van de usbkabel.
Oscar Wilde
Ja, je zult dan niet de volle 3Mbps halen, maar toch wel een heel eind dat getal.
heb mijn stick dan. Met de toshiba driver krijg ik de melding "kan geen service detecteren" als ik mijn andere pc wil toevoegen. terwijl ik met de andere pc (met oude stick) bestanden kan verzenden (widcomm driver) en hij is als netwerk ingesteld.Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:53:
[...]
Mijn ervaring is dat de Toshiba drivers het mooiste/beste zijn (BT2.0) en daarna komt Widcomm (5.x).
Bluesoleil geeft nogal vaak problemen, het zou een alles-in-1 oplossing moeten zijn, maar daar slagen ze niet echt in![]()
Dus ik dacht probeer eens met bluesoleil of widcomm. Die vragen dan naar licencie's (ik weet begod niet waar ik die moet halen) en de andere ondersteund de stick niet...
Waar kan ik de juiste drivers vinden (widcomm of bluesoleil). De tochiba is zo beperkt... maar werkt verder wel goed.
Op de cellink sitte dan een widcomm driver gevonden, is een hele procedure die in het Engels staat beschreven
... heeft iemand toevallig een nederlandse handleiding voor het hele gebeuren, als ik die procedure zie krijg ik schrik, daar moet ik mij eens op een zondag voor vrijmaken

[ Voor 3% gewijzigd door chundo op 20-06-2006 20:33 ]
Ik ben precies de enige dit dit topic in leven houd, terwijl er zoveel probleempjes met bluetooth zijn...
Ik heb even gekeken bij Cellink en de originele NL handleiding is foetsie op het forumchundo schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:35:
Op de cellink sitte dan een widcomm driver gevonden, is een hele procedure die in het Engels staat beschreven... heeft iemand toevallig een nederlandse handleiding voor het hele gebeuren, als ik die procedure zie krijg ik schrik, daar moet ik mij eens op een zondag voor vrijmaken

Hopelijk leest Freek mijn post hier over en herstelt ie de link
Je kan ook nieuwere Widcomm drivers zoeken, de Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is.
Toshiba drivers zijn 'simpel' tot je alle services hebt gevonden met de wizard, dan blijkt ie opeens PAN, remote camera en andere leuke dingen te hebben
Bij Widcomm zie je vooral veel dezelfde dingen op verschillende plekken, maar het is functioneel toch vergelijkbaar met Toshiba, die ik stabieler vind dan de Widcomm.
Mijn laptop met Widcomm 5.x drivers ziet bijv. de dongle niet na een start van xp, pas als ik de dongle opnieuw inplug wordt ie herkend

Op mijn laptop staat een home edition, misschien dat daar het probleem al licht. Pan is aangevinkt maar hij zegt dat mijn PC (XP PRO) geen PAN ondersteund??? Als ik een netwerk wil toevoegen via mijn pc zegt mijn PC dat mijn laptop geen PAN ondersteund. Zo zit ik in een doodlopend straatje.Speedy-Andre schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:27:
[...]
Ik heb even gekeken bij Cellink en de originele NL handleiding is foetsie op het forum![]()
Hopelijk leest Freek mijn post hier over en herstelt ie de link
Je kan ook nieuwere Widcomm drivers zoeken, de Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is.
Toshiba drivers zijn 'simpel' tot je alle services hebt gevonden met de wizard, dan blijkt ie opeens PAN, remote camera en andere leuke dingen te hebben
Bij Widcomm zie je vooral veel dezelfde dingen op verschillende plekken, maar het is functioneel toch vergelijkbaar met Toshiba, die ik stabieler vind dan de Widcomm.
Mijn laptop met Widcomm 5.x drivers ziet bijv. de dongle niet na een start van xp, pas als ik de dongle opnieuw inplug wordt ie herkend
Ik moet wel zeggen dat hoe langer ik de toshiba heb hoe meer hij bevalt. Een klik op mijn muis (bluetoothmuis) en ze werkt, voeger (met widcomm) moest ik soms 5 keer proberen (als ik effe was weggeweest of zo).
Als ik een widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802 vind is die dan automatis gepatch of is dat ook zo een procedure om die werkend te krijgen?
Alles sinds al bedankt, ik ben al weer een heel stuk wijzer in het hele bluetooth gedoe
NB werkt bluesoleil ook met de stick?
[ Voor 8% gewijzigd door chundo op 23-06-2006 19:42 ]
Die twee 5.x versies zijn al gepatcht, bij mij werkten ze zonder dat ik een oudere versie had geïnstalleerd 
Bluesoleil werkt niet zomaar met alle dongles, na wat moeizaam gedoe heb ik het maar laten rusten
Bluesoleil werkt niet zomaar met alle dongles, na wat moeizaam gedoe heb ik het maar laten rusten

Ik heb een 5.XXX versie gevonden en op PC getest, nu heb ik mijn netwerk aan het werken, terwijl op de laptop nog de toshiba staat. Ik ben tevreden over het rezultaat, kan alleen niet bladeren, ik heb enkel een gedeelde map die ik met beide kan gebruiken. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou klaarkrijgen.Speedy-Andre schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:59:
Die twee 5.x versies zijn al gepatcht, bij mij werkten ze zonder dat ik een oudere versie had geïnstalleerd
Nogmaals dank voor de GOEDE hulp.
ik heb precies dezelfde dongle en bij mij werkt controlfreak niet met de drivers van toshiba .maar wel met die van widcommVerwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:11:
[...]
ik heb een site-com cn 512
een nokia n70
en die drivers die ikerbij kreeg die werkte wel op zich. Maar niet met programmaas als controlfreak (pc besturen op je telefoon). Je moest daar specifieke poorten voor gebruiken en dat lukte niet zo erg. M-router moest je mss gebruiken maar die zag de hele dongle niet.
En voor standaard microsoft drivers was het al te laat aangezien ik iedere keer die btdongle erin deed hij zag dat het een sitecom ding was. Toen had ik mezelf overtroffen en ging ik allerlei .inf oemXX bestanden wissen. maar dat schoot ook niet op.
de belangrijkste dingen kan de dongle wel. dus wat dat betreft. ik vind het wel best zo. maar had ik maar eerder research gedaan, dan had ik een dongle uitgekozen ipv zomaar op prijs gekocht
That Is The Question
Zijn er ook Bluetooth USB dongles die rechtstreeks zonder driver installatie of admin rights aan te sluiten zijn?
(netzoals een USB flash drive / Mass storage device)
Nee, zo'n dongle heeft teveel speciale functies (profielen e.d.) om zomaar te kunnen werken.BovenHond schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:01:
Zijn er ook Bluetooth USB dongles die rechtstreeks zonder driver installatie of admin rights aan te sluiten zijn?
De bluetooth stack van win XP is eigenlijk het simpelste alternatief, maar je mist dan wel veel functionaliteit t.o.v. de meegeleverde drivers

mijn bluesoleil wil nog wel eens hangen en spontaan disconnecten. ik heb een Intuix usb dongle waarbij bluesoleil zat meegeleverd.
ook disconnect ie wanneer ik in FMA een incoming call wil beantwoorden via mn pc headset (geen BT)
ik hoor 1 seconde ruis over de speakers en daarna disconnect ie.
ook disconnect ie wanneer ik in FMA een incoming call wil beantwoorden via mn pc headset (geen BT)
ik hoor 1 seconde ruis over de speakers en daarna disconnect ie.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Voor de mensen di nog op zoek zijn naar een goede bluetooth dongle met bluesoleil software zijn ze bij inkoopacties.net met een ia bezig.
http://www.inkoopacties.net/ia/zzfq2s5k/1
Ik heb er al 2 binnen maar heb ze nog niet getest. Maar dat ga ik vandaag nog wel even proberen.
http://www.inkoopacties.net/ia/zzfq2s5k/1
Ik heb er al 2 binnen maar heb ze nog niet getest. Maar dat ga ik vandaag nog wel even proberen.
Hoe makkelijk is het om op deze dingetjes een externe antenne te bouwen?
Ik zou het niet weten, maar ik vind 160 meter voor zo'n bluetooth stickie best ver. Ook moet je rekening houden dat het signaal van beide kanten moet komen. Een stickie die 500 meter reikt heb je niks aan als je pocketpc bijvoorbeeld maar 14 meter haalt. Twee stickies gebruiken en er een antenne op bouwen zou wel kunnen, maar waar ga je dat voor gebruiken? Wireless internet?winkelwagen schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:22:
Hoe makkelijk is het om op deze dingetjes een externe antenne te bouwen?
Heb trouwen nog niet getest, de stickies liggen in de auto en de hele dag even met andere dingen bezig geweest.
Moet zeggen dat 9,50 voor een stickje die tot 160 meter haalt en een mooi uiterlijk heeft niet veel geld is! Helaas heb ik al een sitecom (die maar tot 100m gaat
).
Is het verschil van bluetooth v1.2 en 2.0 groot? en wat precies?
en waar gebruiken jullie het vooral voor?
Ik wil er ook 1tje kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten etc(nog nooit bluetooth gehad) , dus welke raden jullie mij aan? En niet al te duur he
Ik wil er ook 1tje kopen, maar ik weet niet precies waar ik op moet letten etc(nog nooit bluetooth gehad) , dus welke raden jullie mij aan? En niet al te duur he
Het grootste verschil tussen bluetooth 1.2 en 2.0 is de snelheid.matsume schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:46:
Is het verschil van bluetooth v1.2 en 2.0 groot? en wat precies?
http://www.mobilogie.com/Hardware/WatIsBluetooth.html
Maar volgens mij klopt het schema dat bt v1.0 4Mb/s aankan niet en is v2.0 ook gewoon backwardscompatible met lagere snelheden.
[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 11-07-2006 23:35 ]
Is er al iemand die ervaring heeft met de Widcomm 5.0.1.2500?
Ik heb de indruk dat ze behoorlijk stabiel zijn: de connectie met m'n m600 is perfevct en valt niet weg 9en dat met een vaag knaken usb stickie uit honkong ebay
)
edit:
ik heb de 2800's ook al rond zien zwerven, trouwens.....
Ik heb de indruk dat ze behoorlijk stabiel zijn: de connectie met m'n m600 is perfevct en valt niet weg 9en dat met een vaag knaken usb stickie uit honkong ebay
edit:
ik heb de 2800's ook al rond zien zwerven, trouwens.....
[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 14-07-2006 13:35 ]
Ey,
Ik ben sinds vandaag in bezit van de Sony Ericsson K800I,
Alles bevald mij prima todat ik de drivers op mijn laptop ging uittesten, mijn laptop had al een bluetooth kaart. In het begin zei Windows XP home eddition dat er 11 keer nieuwe hardware was gevonden, niet de Bluetooth kaart, nee de mobielen telefoon!
Het lukt mij wel op een mp3/afbeelding/video etc naar mijn mobiel overtezetten via blue tooth maar niet andersom?? Mijn mobiel ziet de laptop wel?
Nog een probleem: De K800I beschikt over een afstandsbediening, zodat ik bijvoorbeeld Windows Media Player kan besturen. Mijn mobiel verstuurd het commando wel en ziet ook hier de laptop, de laptop reageert zelf op het commando: Het blue tooth icoontje bij de klok wordt dan groen, maar nee windows media player reageert er niet op?
De bijgeleverde software van de Sonyericsson, om verbinding te maken via usb werkt prima, maar via blue tooth ziet hij de mobiel weer niet? Blue tooth staat aan op de mobielen telefoon en via de software van mijn blue tooth kaar ziet hij hem wel?
Windows Xp home edition is uptodate.
Iemand een oplossing? Of hetzelfde probleem?
Ik ben sinds vandaag in bezit van de Sony Ericsson K800I,
Alles bevald mij prima todat ik de drivers op mijn laptop ging uittesten, mijn laptop had al een bluetooth kaart. In het begin zei Windows XP home eddition dat er 11 keer nieuwe hardware was gevonden, niet de Bluetooth kaart, nee de mobielen telefoon!
Het lukt mij wel op een mp3/afbeelding/video etc naar mijn mobiel overtezetten via blue tooth maar niet andersom?? Mijn mobiel ziet de laptop wel?
Nog een probleem: De K800I beschikt over een afstandsbediening, zodat ik bijvoorbeeld Windows Media Player kan besturen. Mijn mobiel verstuurd het commando wel en ziet ook hier de laptop, de laptop reageert zelf op het commando: Het blue tooth icoontje bij de klok wordt dan groen, maar nee windows media player reageert er niet op?
De bijgeleverde software van de Sonyericsson, om verbinding te maken via usb werkt prima, maar via blue tooth ziet hij de mobiel weer niet? Blue tooth staat aan op de mobielen telefoon en via de software van mijn blue tooth kaar ziet hij hem wel?
Windows Xp home edition is uptodate.
Iemand een oplossing? Of hetzelfde probleem?
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem: ik kocht willekeurig een Kensington bluetooth dongle. Eén van de dingen die ik wou doen was mijn K750 als afstandsbediening gebruiken. Maar met de bijgeleverde software kan ik geen HID activeren. Ik heb al geprobeerd de bijgeleverde drivers te verwijderen, en hierdoor de standaard drivers in SP2 te gebruiken, maar dit lukt ook niet, er gebeurt helemaal niets. Ook Bluesoleil geeft geen reactie op mijn dongle.
Kan iemand mij verder helpen?
Grtz

Grtz
Je kan ook nieuwere Widcomm drivers zoeken, de Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is. Bij mij werken ze in ieder geval primaVerwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:03:
Ik heb het volgende probleem: ik kocht willekeurig een Kensington bluetooth dongle. Eén van de dingen die ik wou doen was mijn K750 als afstandsbediening gebruiken. Maar met de bijgeleverde software kan ik geen HID activeren. Ik heb al geprobeerd de bijgeleverde drivers te verwijderen, en hierdoor de standaard drivers in SP2 te gebruiken, maar dit lukt ook niet, er gebeurt helemaal niets. Ook Bluesoleil geeft geen reactie op mijn dongle.Kan iemand mij verder helpen?
Grtz
Verwijderd
Het is me uiteindelijk toch gelukt
ik moest gewoon externe muis en toetsenbord oid activeren. MyPhoneExplorer werkt ook zeer goed, top programma
Nu Opera nog aan de praat krijgen
Dat kan wel kloppen, HID is niet standaard geactiveerd bij winXP, tenzij je een bluetooth muis en/of tostenbord gebruikt 
Voor Opera-mini zie de handleiding in mijn sig, het lastigste is om de juiste seriële bluetooth poort te vinden omdat je zoveel poorten erbij krijgt met bluetooth.
Voor Opera-mini zie de handleiding in mijn sig, het lastigste is om de juiste seriële bluetooth poort te vinden omdat je zoveel poorten erbij krijgt met bluetooth.
Ik heb net een Sitecom CN-512 Bluetooth stikje gehaald, en deze werkt prima samen met mijn Samsung E770.
- BT 2.0;
- Toshiba chipset;
- Instalatie ging goed;
- Software is goed;
- Snelheid is ok;
- Werkt goed samen met Samsung software;
- Prijs, €17,99 bij de Dixons.
Jij hebt zeker niet z'n handleiding voor Samsung telefoons? Zou wel prettig zijn als je kon wappen via bleutooth en zo java toepassing kan instaleren ipv wappen via GPRS.Speedy-Andre schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:12:
Verwijderd
haha bedankt
het werkt! dit berichtje komt van me gsm vanop de plee
Edit: weet iemand of er een instant messenger voor op de telefoon bestaat? Die werkt via Bluetooh welteverstaan.
Edit: weet iemand of er een instant messenger voor op de telefoon bestaat? Die werkt via Bluetooh welteverstaan.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 17:22 ]
Ik heb een probleem met de Com poort(en). In apparaatbeheer staan er inmiddels genoeg, maar ik kan geen poorten selecteren voor een seriële verbinding. Hij begint dan zelf weer een nieuwe verbinding aan te maken, en die is niet te annuleren.
Ik gebruik de Widcomm 5.0.1.2500 software, de rest werkt vooralsnog perfect.
(Her)kent iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing?
Ik gebruik de Widcomm 5.0.1.2500 software, de rest werkt vooralsnog perfect.
(Her)kent iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing?
Verbinding met wat, welke gsm
Als hij (de software?) een nieuwe verbinding aanmaakt dan kan je toch ook de compoort kiezen?
Als hij (de software?) een nieuwe verbinding aanmaakt dan kan je toch ook de compoort kiezen?
Nee die heb ik niet en zonder Samsung gsm kan ik het niet testenFrisea schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:02:
Jij hebt zeker niet z'n handleiding voor Samsung telefoons? Zou wel prettig zijn als je kon wappen via bleutooth en zo java toepassing kan instaleren ipv wappen via GPRS.

In de handleiding van de E770 zie ik dat de ingebouwde webbrowser alleen via gprs of gsm kan communiceren.
Bij SE gsm's is dit ook zo, maar er is java ontwikkelings software (SDK) waarmee je vanaf je pc een internet verbinding via bluetooth, IR of een kabel kan maken.
Java applets kunnen die verbinding gebruiken, ik heb ook een 'worldcam' applet draaien die screenshots van webcams op internet kan ophalen
Als de Samsung software deze functie niet heeft dan denk ik dat het lastig wordt, in essentie maakt de SE software een netwerkverbinding met de gsm.
De SE software moet de gsm die aangesloten is herkennen, dus een Samsung gsm zal er niet mee werken
Verbinding met een gsm (se k700), normaal geef ik hem een com poort nummer en die stel ik dan ook in Float Mobile Agent in en dat werkt perfect. Nu kan ik geen compoort kiezen in de BT configuratie, deze staat op com0 en is niet te selecteren. Ik kan nieuwe aanmaken, dan gaat die dat zelf allemaal (zelfautomatisch) instellen wat niet de bedoeling is.Speedy-Andre schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:26:
Verbinding met wat, welke gsm![]()
Ook als ik op de Serial port link klik (met automatisch verbinding maken) dan maakt die 1 tel contatc, om vervolgens weer een nieuwe poort aan gaat maken.
Ik begrijp de werking van die bluetooth software niet helemaal, kennelijk zijn alle bestaande compoorten bezet en maakt hij daarom een nieuwe aan.
Kan je die software niet opnieuw installeren of een andere versie nemen?
Opnieuw instaleren dan maar weer en als dat niet lukt dan maar een andere versie zoeken. Deze was gelijk met een patch voor het herkennen van mn stick, dat scheelde weer een hoop ellende dacht ik.Speedy-Andre schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:05:
Ik begrijp de werking van die bluetooth software niet helemaal, kennelijk zijn alle bestaande compoorten bezet en maakt hij daarom een nieuwe aan.
Ik heb in de VS een bluetooth usb-stick gekocht zodat ik mijn Nokia 6230 aan de PC kan koppelen. Alleen het werkt niet helemaal naar behoren.
Het gaat over een Belkin Bluetooth stick. De stick heeft een 100m range en maakt gebruik van Bluetooth 2.0. Mijn PC draait op Windows XP home edition.
Ik heb de stick op de PC aangesloten, de drivers en de bluetooth software van Belkin heb ik van de bijgeleverde cd afgehaald, na de installatie kwam er een fout. Ik ben vergeten welke, maar er was een fout. Ook alles deinstalleren en daarna opnieuw installeren gaf de fout.
Als ik het dan ga testen en het bluetooth op mijn 6230 aanzet krijg ik wel verbinden en kan ik via Belkin OBEX file transfer bestanden tussen de telefoon en computer uitwisselen. Dat werkt dus.
Dan wil ik de software van Nokia gebruiken: PC Suite, om onder andere de applicatie Puppetmaster te installeren op mijn phone. Maar dan komt het euvel, PC Suite krijgt geen verbinding met de telefoon
. Er staat dat er geen beschikbare verbindings type zijn. Dan zet ik in het Belkin software venster de service "Tom Nokia PC Suite" (waarin Tom Nokia de naam van mijn 6230 is) aan. Dan probeer ik opnieuw PC Suite, alleen ik krijg nog steeds dezelfde boodschap.
Screenshot:

Nu krijg ik in PC Suite (Versie 6.81) ook nog een melding dat ik de software opnieuw kan installeren, ook dat heb ik al 2x geprobeerd: Ook geen succes
.
Als ik even verder ga zoeken bij de Geavanceerde Configuratie van de Belkin Software zie ik bij Apparaat status het volgende staan: Het geselecteerde apparaat werkt niet goed.. Als ik dan in windows naar apparaat beheer ga en de bluetooth stick selecteerd staat er dat het apparaat correct functioneert?
Ik weet verder niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen zodat de bluetooth stick wel goed werkt en ik PC Suite kan gebruiken.
Alvast bedankt.
Het gaat over een Belkin Bluetooth stick. De stick heeft een 100m range en maakt gebruik van Bluetooth 2.0. Mijn PC draait op Windows XP home edition.
Ik heb de stick op de PC aangesloten, de drivers en de bluetooth software van Belkin heb ik van de bijgeleverde cd afgehaald, na de installatie kwam er een fout. Ik ben vergeten welke, maar er was een fout. Ook alles deinstalleren en daarna opnieuw installeren gaf de fout.
Als ik het dan ga testen en het bluetooth op mijn 6230 aanzet krijg ik wel verbinden en kan ik via Belkin OBEX file transfer bestanden tussen de telefoon en computer uitwisselen. Dat werkt dus.
Dan wil ik de software van Nokia gebruiken: PC Suite, om onder andere de applicatie Puppetmaster te installeren op mijn phone. Maar dan komt het euvel, PC Suite krijgt geen verbinding met de telefoon

Screenshot:

Nu krijg ik in PC Suite (Versie 6.81) ook nog een melding dat ik de software opnieuw kan installeren, ook dat heb ik al 2x geprobeerd: Ook geen succes
Als ik even verder ga zoeken bij de Geavanceerde Configuratie van de Belkin Software zie ik bij Apparaat status het volgende staan: Het geselecteerde apparaat werkt niet goed.. Als ik dan in windows naar apparaat beheer ga en de bluetooth stick selecteerd staat er dat het apparaat correct functioneert?
Ik weet verder niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen zodat de bluetooth stick wel goed werkt en ik PC Suite kan gebruiken.
Alvast bedankt.
Dit lijkt op een oudere Widcomm driver en ik zie PIM synchronization er niet bij staan
Als er bij de bluetooth installatie iets mis ging dan is dat het misschien.
Je kan proberen om de Belkin drivers eraf te halen en nieuwere Widcomm 5.0.1.801 of .802 drivers gebruiken, als het goed is krijg je geen last met de Widcomm licentie.
Pcsuite moet je na de bluetooth drivers installeren, dus haal die er ook eerst af alvorens de bluetooth drivers te vervangen.
Hopelijk krijg je met de nieuwere drivers geen foutmelding

Je kan proberen om de Belkin drivers eraf te halen en nieuwere Widcomm 5.0.1.801 of .802 drivers gebruiken, als het goed is krijg je geen last met de Widcomm licentie.
Pcsuite moet je na de bluetooth drivers installeren, dus haal die er ook eerst af alvorens de bluetooth drivers te vervangen.

Verwijderd
Hi peoples,
Ik ben in het bezit van relatief veel gebruikt spul dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik wordt er heel erg *@&*~! gestoord van.
Mijn ‘gear’:
- Sony Ericsson K700i mobieltje
- Sony Ericsson HBH-600 bluetooth headset
- Sitecom Bluetooth dongle CN-520
- Windows XP SP2
Dongle werkt goed met Windows XP met zowel de XP drivers als ook de sitecom drivers. Mobieltje werkt goed met dongle, ik kan zonder problemen bestanden van en naar pc versturen.
De headset werkt ook prima met mijn mobiel.
Mijn probleem dus, je raadt het al, mijn headset werkt niet met mijn sitecom dongle. Dus ben ik nu niet hip omdat ik niet met mijn bluetooth headset kan skypen.
Maar anyways mijn dongle ‘ziet’ mijn headset niet. Terwijl hij mijn mobieltje wel ‘ziet’ en mijn mobieltje de headset dus ook. Hieruit concludeer ik dat het dus niet aan de headset ligt.
Ik heb al de widcomm drivers geprobeerd maar ook dat wil niet lukken.
En volgens de handleiding van sitecom ondersteund dat ding media gateway/headset profile. Tenminste, het staat er niet letterlijk in maar er wordt omschreven hoe je een audio bluetooth apparaat met dat ding paired.
Ik heb hier en daar al gezocht naar een oplossing en al heel wat uurtjes lopen klootzakken maar het wil nietwerken.
Mijn vragen dus:
1. Heeft iemand zo’n Sitecom CN-520 werkend met een HBH-600 headset (of een andere bluetooth headset). Daarme ben ik dan zeker dat dat ding ueberhaupt met een headset te gebruiken is.
2. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt!
Ik ben in het bezit van relatief veel gebruikt spul dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik wordt er heel erg *@&*~! gestoord van.
Mijn ‘gear’:
- Sony Ericsson K700i mobieltje
- Sony Ericsson HBH-600 bluetooth headset
- Sitecom Bluetooth dongle CN-520
- Windows XP SP2
Dongle werkt goed met Windows XP met zowel de XP drivers als ook de sitecom drivers. Mobieltje werkt goed met dongle, ik kan zonder problemen bestanden van en naar pc versturen.
De headset werkt ook prima met mijn mobiel.
Mijn probleem dus, je raadt het al, mijn headset werkt niet met mijn sitecom dongle. Dus ben ik nu niet hip omdat ik niet met mijn bluetooth headset kan skypen.
Maar anyways mijn dongle ‘ziet’ mijn headset niet. Terwijl hij mijn mobieltje wel ‘ziet’ en mijn mobieltje de headset dus ook. Hieruit concludeer ik dat het dus niet aan de headset ligt.
Ik heb al de widcomm drivers geprobeerd maar ook dat wil niet lukken.
En volgens de handleiding van sitecom ondersteund dat ding media gateway/headset profile. Tenminste, het staat er niet letterlijk in maar er wordt omschreven hoe je een audio bluetooth apparaat met dat ding paired.
Ik heb hier en daar al gezocht naar een oplossing en al heel wat uurtjes lopen klootzakken maar het wil nietwerken.
Mijn vragen dus:
1. Heeft iemand zo’n Sitecom CN-520 werkend met een HBH-600 headset (of een andere bluetooth headset). Daarme ben ik dan zeker dat dat ding ueberhaupt met een headset te gebruiken is.
2. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt!
Zo te zien kent de cn-520 zowel Toshiba drivers als Widcomm, dat maakt hem vergelijkbaar met de Cellink bta-6030 BT2.0 stick, echter heeft deze 100m bereik i.p.v. 10m zoals de Sitecom.
Om een headset te linken dient deze zodanig gestart te worden dat hij z'n ID uitzendt, dit is iets anders dan gewoon aan zetten en dat werkt i.c.m. met gsm's ook zo.
Dat de pc de headset niet ziet vind ik dan ook vreemd, ik heb zelf een andere headset die wel goed werkt via de pc.
Met de audio gateway kan je alle geluiden van je pc naar de headset sturen.
Ik ben benieuwd wat er nog ontbreekt in dit plaatje
Om een headset te linken dient deze zodanig gestart te worden dat hij z'n ID uitzendt, dit is iets anders dan gewoon aan zetten en dat werkt i.c.m. met gsm's ook zo.
Dat de pc de headset niet ziet vind ik dan ook vreemd, ik heb zelf een andere headset die wel goed werkt via de pc.
Met de audio gateway kan je alle geluiden van je pc naar de headset sturen.
Ik ben benieuwd wat er nog ontbreekt in dit plaatje

Ik had +- 3 weken geleden een probleem met mijn bluetooth dongle. Nu is dat probleem opgelost door de post hierboven. De belkin drivers waren / zijn of oud, of werken niet goed bij mij. Die Widcomm drivers daarin tegen werkten perfect. Tot ik per ongeluk gisteren ze verwijderd hebSpeedy-Andre schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:50:
Dit lijkt op een oudere Widcomm driver en ik zie PIM synchronization er niet bij staan![]()

alvast bedankt
Gewoon zoeken op Widcomm 5.0.1.801, er staan genoeg werkende links.
De nieuwste versie van de Widcomm drivers is pas nog uitgekomen. Versie 5.0.1.3200:
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-61425
Deze ga ik zo meteen installeren. Daarna moet ik weer het programma Widcomm_patcher_v2.exe in de veilige modus draaien om mijn 3 jaar oude MSI dongle weer aan de praat te krijgen. Omslachtig gedoe, maar ja, wat moet je anders.
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-61425
Deze ga ik zo meteen installeren. Daarna moet ik weer het programma Widcomm_patcher_v2.exe in de veilige modus draaien om mijn 3 jaar oude MSI dongle weer aan de praat te krijgen. Omslachtig gedoe, maar ja, wat moet je anders.
You only live once, so live to the max's
Ik ben inmiddels aan het stoeien met bluetooth PAN, dat is een lokaal netwerkje via bluetooth waarmee je in principe via breedband van je pc kan internetten.
Op andere forums is gebleken dat dit werkend te krijgen is met een SE M600i, deze is echter wat 'slimmer' dan mijn K800i waar ook bluetooth PAN op zit.
Tot nu toe werkt bluetooth PAN op de K800i de verkeerde kant op, een maal verbonden probeert m'n pc via gprs een internetverbinding te maken
In de M600i topics zie ik dat de internet breedbandverbinding op de pc wordt geshared met bluetooth PAN, het IP van PAN wordt dan 192.168.0.1.
Tot zover gebeurt dat bij mij ook met Toshiba BT drivers, ik kan de verbinding delen en PAN is daadwerkelijk verbonden met 3Mb/s.
Nu heb ik op de K800i een nieuw data account gemaakt met 192.168.0.2. als IP. Dns is de dns die m'n pc gebruikt van de router.
De interne browser van de K800i kan geen verbinding maken via dit data account, je kan ook niet duidelijk zien dat het om een bluetooth verbinding gaat.
Er leek wat hoop te zijn, ik zag bij de bluetooth settings van de K800i Bluetooth internet staan, als je dit menu kiest dan kan je een van de bestaande data accounts kiezen, dus ook mijn nieuwe.
Ook als ik hier het nieuwe data account kies gaat het niet werken
Wel zie ik bitjes over het PAN netwerk gaan (op de pc bij netwerk status) dus er lijkt wel wat te gebeuren.
Vreemd genoeg proberen eigenaars van een M600i en de Pxxx wel om PAN aan het werk te krijgen en wie een K800i heeft doet dit blijkbaar niet
Is iemand met een K800i hier mee bezig geweest en zie ik misschien iets over het hoofd
Op andere forums is gebleken dat dit werkend te krijgen is met een SE M600i, deze is echter wat 'slimmer' dan mijn K800i waar ook bluetooth PAN op zit.
Tot nu toe werkt bluetooth PAN op de K800i de verkeerde kant op, een maal verbonden probeert m'n pc via gprs een internetverbinding te maken

In de M600i topics zie ik dat de internet breedbandverbinding op de pc wordt geshared met bluetooth PAN, het IP van PAN wordt dan 192.168.0.1.
Tot zover gebeurt dat bij mij ook met Toshiba BT drivers, ik kan de verbinding delen en PAN is daadwerkelijk verbonden met 3Mb/s.
Nu heb ik op de K800i een nieuw data account gemaakt met 192.168.0.2. als IP. Dns is de dns die m'n pc gebruikt van de router.
De interne browser van de K800i kan geen verbinding maken via dit data account, je kan ook niet duidelijk zien dat het om een bluetooth verbinding gaat.
Er leek wat hoop te zijn, ik zag bij de bluetooth settings van de K800i Bluetooth internet staan, als je dit menu kiest dan kan je een van de bestaande data accounts kiezen, dus ook mijn nieuwe.
Ook als ik hier het nieuwe data account kies gaat het niet werken

Wel zie ik bitjes over het PAN netwerk gaan (op de pc bij netwerk status) dus er lijkt wel wat te gebeuren.
Vreemd genoeg proberen eigenaars van een M600i en de Pxxx wel om PAN aan het werk te krijgen en wie een K800i heeft doet dit blijkbaar niet
Is iemand met een K800i hier mee bezig geweest en zie ik misschien iets over het hoofd
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Voor het gemak heb ik meteen een Bluetooth Headset (Logitech Hs03 V04) bij aangeschaft en een Bluetooth USB dongle. De software die bij de dongle zat was bluesoleil V2.3. Deze is geïnstalleerd en werkt goed. Telefoon wordt netjes gevonden en de headset ook.
Nu wil ik mijn headset als koptelefoon/microfoon gebruiken (o.a. skype). Echter dit krijg ik op geen enkele manier voor elkaar. Als ik bij de eigenschappen voor geluiden en audioapparaten, onder het kopje Audio kijk, staat daar alleen maar Realtek AC97 Audio, en geen bluetooth.
Nu heb ik geprobeerd om via nieuwe hardware "Bluetooth SCO audio" of "Bluetooth AV audio" te installeren. Echter dit lukt niet. Ik krijg elke keer de melding "De I/O bewerking is afgebroken vanwege het afsluiten van een thread of vanwege een opdracht van een toepassing".
Waar ik tijdens mijn (tervergeefse) zoektocht naar de oplossing achter kwam, was dat ik ook geen "native" windows XP bluetooth drivers op mijn systeem heb staan (hoewel die standaard zouden zijn bij windows XP met sp 2). Bij het configuratiemenu staat helemaal niets wat in de verste verte op bluetooth lijkt. Bij apparaatbeheer heb ik onder het kopje "Bluetooth USB" alleen "Bluetooth Device" staan, verder niets. En deze optie staat er alleen als mijn bluetooth dongle in de computer zit.
Wie heeft er een oplossing?
Nu wil ik mijn headset als koptelefoon/microfoon gebruiken (o.a. skype). Echter dit krijg ik op geen enkele manier voor elkaar. Als ik bij de eigenschappen voor geluiden en audioapparaten, onder het kopje Audio kijk, staat daar alleen maar Realtek AC97 Audio, en geen bluetooth.
Nu heb ik geprobeerd om via nieuwe hardware "Bluetooth SCO audio" of "Bluetooth AV audio" te installeren. Echter dit lukt niet. Ik krijg elke keer de melding "De I/O bewerking is afgebroken vanwege het afsluiten van een thread of vanwege een opdracht van een toepassing".
Waar ik tijdens mijn (tervergeefse) zoektocht naar de oplossing achter kwam, was dat ik ook geen "native" windows XP bluetooth drivers op mijn systeem heb staan (hoewel die standaard zouden zijn bij windows XP met sp 2). Bij het configuratiemenu staat helemaal niets wat in de verste verte op bluetooth lijkt. Bij apparaatbeheer heb ik onder het kopje "Bluetooth USB" alleen "Bluetooth Device" staan, verder niets. En deze optie staat er alleen als mijn bluetooth dongle in de computer zit.
Persoonlijk zweer ik bij Widcomm drivers, mits dit mogelijk is met je BT-stick. Kijk eens in apparaatbeheer of er een BT-audiodevice aanwezig is.DarkFly schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:01:
Geen BT-audiodevice aanwezig. Dat is dus het probleem, bij het installeren daarvan krijg ik een foutmelding...MORCIK schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:22:
[...]
Persoonlijk zweer ik bij Widcomm drivers, mits dit mogelijk is met je BT-stick. Kijk eens in apparaatbeheer of er een BT-audiodevice aanwezig is.
Ik heb zojuist de bovengenoemde drivers van Widcomm geinstalleerd en vervolgens een Widcomm Bluetooth keygen eroverheen gedraaid, en jawel, mijn pre-historische BT-stick draait als een tierelier. Ook heb ik net nog de nieuwste Nokia PC Suite geinstalleerd. Geen vuiltje aan de lucht, werkt allemaal perfect. Welke stick heb je?DarkFly schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:32:
Geen BT-audiodevice aanwezig. Dat is dus het probleem, bij het installeren daarvan krijg ik een foutmelding...