Het bluetooth ervaringen en problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 46.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
De laatste tijd is communiceren via bluetooth op telefoons en pc's aardig populair geworden, echter gaat dit niet altijd ' van zelf '.
In dit topic wil ik de meest voorkomende problemen op een rijtje zetten en indien mogelijk oplossen.
Aangezien deze problemen nu nog versnipperd in diverse topics worden besproken is het lastig om een totaal plaatje te schetsen.
Informatie over bluetooth in het algemeen vind je bij
Afbeeldingslocatie: http://www.bluetooth.com/NR/rdonlyres/1C377C0B-F75F-4A37-B19D-38AF43B77D07/0/logo.gif

Ik wil de volgende dingen in dit topic bespreken:
  • Bluetooth dongles en drivers voor pc's
  • Bluetooth op mobiele telefoons, de mogelijkheden en beperkingen
  • Synchroniseren van pc's en mobiele telefoons via Bluetooth met diverse programma's
  • Toekomstige mogelijkheden met Bluetooth
Om de diverse problemen te onderzoeken wil ik informatie verzamelen over de diverse bluetooth dongles, de gebruikte drivers en ook de gebruikte windows versies met service packs.
Met de verkregen informatie kan ik straks korte handleidingen maken, zodat het configureren en gebruiken van bluetooth eenvoudiger wordt.
Deze startpost kan uitgebreid worden als er dingen zijn die ik nog niet genoemd heb ;)

edit:

link naar logo aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-04-2006 23:38 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik werd zelf op een gegeven moment helemaal gek van het bluetooth gepriegel. Grootste probleem zijn namelijk de drivers/software.
Dan moest je weer gehackte drivers vinden, omdat je eigen merk er geen licenties/recente drivers voor had enz. en dan ondersteunde de versie die jij gebruikt weer een functie niet.

Kortom een hoop geklooi, en ik begreep maar niet waarom ze het gewoon makkelijk voor de klant maakten.

Totdat ik IVT / www.bluesoleil.com tegenkwam, die software werkt heerlijk met bluetooth, en heb dus snel mijn eigen dongle verkocht voor eentje waarbij deze software geleverd werd.

http://www.bluesoleil.com/products/index.asp?topic=solutions

Software link: http://www.bluesoleil.com....6.1.4_release_050606.zip

Sindsdien is alles een eitje.
Dus alleen voor de software zou ik speciaal een dongle hiervan kopen.
De mijne had ik volgens mij bij een van de phoneshops gekocht voor 25 euro. Phonehouse denk ik dat het was, maar dat is niet zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door XthinkZ op 28-08-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Zoals verwacht hier een post van mij.

Eerst alle info:

mijn dongle is lukraak gekocht en is een Cellink BTA 3120, wordt geleverd met een klein CD-tje met een wat oudere versie van BlueSoleil. Het kostte 3 pogingen om deze software te installeren, maar het was niet naar wens. Na installatie leek alles te werken, maar bladeren door de bestanden en mappen op de telefoon resulteerd in een crash, en een daarna niet meer werkend software pakket (verbinding mislukt) Opnieuw installeren fixt dit, tot je tegen hetzelde probleem aanloopt.

De nieuwste versie van BlueSoleil van de website installeerde niet eens goed. Je krijgt een error dat een bestand wordt gemist (puur toevallig liep ik ergens tegen de oplossing aan in een walktrough, maar een software pakket hoort gewoon op zijn minst soepel geinstalleerd te kunnen worden)
Al met al, dezelfde problemen.

Standaard Windows XP SP2 drivers: installeren snel en makkelijk, en de allereerste keer leken ze vrij aardig te werken... Maar nu niet meer, apparaten worden gepaired, en als ik daarna de services wil opstarten (aanvinken) krijg ik een error die zegt dat ik geen toegang heb, en daar kan ik het mee doen.

heb geprobeerd de Widcomm drivers te installeren, omdat deze veel gebruikt lijken te worden en in veel walktroughs gebruikt lijken te worden. Maar dit krijg ik totaal niet aan de gang. Ze lijken niet geschikt voor mijn dongle.

De dongle werkt opzich wel, en het kopieren van bestanden en het gebruiken van de afstandsbediening van mijn SE W800i werken wel. Maar ik mis 2 dingen, en die krijg ik vooralsnog niet voor elkaar:

- over BT outlook contacten en agenda synchroniseren met telefoon (dit heeft 1 keer gewerkt met BlueSoleil, maar dit was klote. Het programma snapte er niks van, en ik eindigde met een dubbele agenda en dubbel adresboek. Kostte me een uur om dit handmatig weer te herstellen. DRAMA)
Andere synchronisatie software heb ik niet aan de gang gekregen. Eigenlijk geen enkele software werk over de BT verbinding (die er blijkbaar wel is wanneer ik bestanden heen en weer kan sturen)

- Over BT gebruik maken van de internet verbinding van de PC. Ik kan flat-free surfen via Orange World, maar toch, het is mogelijk, dus ik wil het voor elkaar krijgen...

Wie kan me helpen, alle suggesties zijn welkom. Wanneer meer info nodig is voor advies, vraag het aub. Ik ben namelijk weliswaar redelijk handig met telefoons computers internet etc. Maar ook geen echte Pro.

UPDATE: even inhakend op post meteen hierboven. Hij schetst een heel ander beeld van BlueSoleil, en dit geeft mij wat hoop. Hoop dat deze persoon mij ook op weg kan helpen eventueel.
Verder ben ik het volledig met hem eens dat het software/drivers gedoe een ware nachtmerrie is.
Maar goed, daarvoor is dit topic :)

Cellink, de producent van mij dongle heeft deze site: http://www.cellink-eu.com/
Wanneer je NU kijkt, zie je dat de helft offline is... HOEZO kwaliteit 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door martijn12345 op 28-08-2005 23:00 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik vind de supported device list erg klein (er staat niet een laptop bij, maar wel een paar oudere mobiele telefoons), mijn BT dongle werkt niet met Bluesoleil.
De meeste functies zijn gebaseerd op Widcomm drivers en die zijn tenminste universeel, op enkele uitzondering na natuurlijk.
Hoe wist je trouwens dat je dongle compatible is met Bluesoleil :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Hmm, ik heb de cellink BTA-3100 en ik herken namelijk geen van de problemen die je noemt.
Ik heb pas mijn pc opnieuw geinstalleerd, en hij werkt goed. Wel gelijk de nieuwste versie van de website gedownload.

Officiele website is:

http://www.ivtcorporation.com/
en ze gebruiken dus de software van bluesoleil.

Met bleutooth moet je heel erg uitkijken als je oudere versies/software hebt geinstalleerd.
Het kan namelijk verschil maken als je bijvoorbeeld eerst de software installeerd, of eerst de dongle erin steekt, en dus de standaard windows drivers installeerd/andere drivers.

Probeer je dongle drivers te uninstallen, en vervolgens alle software te verwijderen.
Daarna opnieuw starten en eerst de software te instaleren, en daarna de dongle erin te steken.

Klink raar, maar je moet eens weten hoe je het moest doen als je gehackte drivers moest gebruiken/ van een ander merk. Dat was pas een echte drama.

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 28-08-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
@martijn12345:

Kun je eens opvragen wat de producent van je dongle is en welke chip hij heeft?
Ik kan dit opvragen via de Widcomm setup:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/btdongle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:59:
Ik vind de supported device list erg klein (er staat niet een laptop bij, maar wel een paar oudere mobiele telefoons), mijn BT dongle werkt niet met Bluesoleil.
De meeste functies zijn gebaseerd op Widcomm drivers en die zijn tenminste universeel, op enkele uitzondering na natuurlijk.
Hoe wist je trouwens dat je dongle compatible is met Bluesoleil :?
Dat wist ik niet, maar het werkte wel. Alleen kreeg je dan een trialversie als het merk van je dongle niet gelicencieerd was.

Tijdje later kwam ik een vriend tegen die een dongle had waarbij hij deze software erbij kreeg, en ben hem dus gelijk gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
@ XthinkZ:

Ik heb nu een werkende situatie met Widcomm drivers waarmee ik alles doe wat ik maar kan wensen, dat ga ik liever niet veranderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Gebruikt er iemand pim and file manager? Want het is echt een slecht prog maar voor sommige dingen is het wel handig. maar met bleutooth werkt hij amper dan moet je een uur met de poorten kloten. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:04:
@martijn12345:

Kun je eens opvragen wat de producent van je dongle is en welke chip hij heeft?
Ik kan dit opvragen via de Widcomm setup:

[afbeelding]
Wanneer ik de widcomm werkend kreeg, had ik waarschijnlijk geen probleem. maar dit programma weigerd concequent in alle talen te herkennen dat ik überhaubt een BT dongle heb. Het icoontje blijft rood.

Dat mijn dongle compatible is met BlueSoleil was niet moeilijk te vinden, dit programma stond namelijk op meegeleverde CD.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:09:
Gebruikt er iemand pim and file manager? Want het is echt een slecht prog maar voor sommige dingen is het wel handig. maar met bleutooth werkt hij amper dan moet je een uur met de poorten kloten. iemand ervaring mee?
Ik wil er wel ff mee spelen, waar kan ik hem vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Wanneer ik de widcomm werkend kreeg, had ik waarschijnlijk geen probleem. maar dit programma weigerd concequent in alle talen te herkennen dat ik überhaubt een BT dongle heb. Het icoontje blijft rood.

Dat mijn dongle compatible is met BlueSoleil was niet moeilijk te vinden, dit programma stond namelijk op meegeleverde CD.
Ok, dat geloof ik meteen, maar je zal toch wel ergens iets over die dongle kunnen vinden :?
Met wat meer vergelijkingsmateriaal kan ik verder komen, vandaar dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

http://www.bluesoleil.com....6.1.4_release_050606.zip

Voor zover ik kan herinneren zit hier ook gewoon pim en filemanager in.
Heb helaas geen mobiel om de mobile partner edition te testen:
http://www.bluesoleil.com/products/index.asp?topic=edition

[ Voor 30% gewijzigd door XthinkZ op 28-08-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

Op de samsung site, is alleen voor samsung tels zodat je dr mee kan connecten. zo te zien heb jij een k750i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:07:
@ XthinkZ:

Ik heb nu een werkende situatie met Widcomm drivers waarmee ik alles doe wat ik maar kan wensen, dat ga ik liever niet veranderen :Y)
Het stomme van veel bluetooth apparaten is dat als je succesvol ermee wilt werken je een merk moet hebben die de juiste software ondersteund. Neem je een merk waarmee je moet gaan klooien met gehackte drivers, dan is het een nachtmerrie als je een half jaar later de dongle opnieuw moet installeren.

@Martijn, ik zie net dat als je via de cellink site drivers download je met een zeer verouderde versie zit: v1.4.9.3

Op de site van bluesoleil / IVT zitten ze al op v.1.6.1.4.

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 28-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Zo te zien is ivtcorporation goed bezig door meerdere chips te ondersteunen, maar mijn chippie van Silicon Wave (feestje van AMD) staat er niet bij :/
Zolang er nog kleine chipbakkers zijn, is bluesoleil niet met alles compatible 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:12:
[...]

Ok, dat geloof ik meteen, maar je zal toch wel ergens iets over die dongle kunnen vinden :?
Met wat meer vergelijkingsmateriaal kan ik verder komen, vandaar dit topic ;)
Op aanraden ALLES er weer af geknalt en de software van BlueSoleil (toch mijn beste kans) er weer helemaal opnieuw opgezet. Alles net als eerst, met deze keer een interessante vraag. De windows Firewall vroeg om toestemming... anyway. Zit nu dus in de situatie dat het werkt. Heb nog niet gebladerd zodat de boel nog niet crasht.

Windows Apparaatbeheer vertelt me dat ik een RFMD Bluetooth Device heb.

Verder heb ik nu met 100% zekerheid een seriele verbinding lopen over COM 15.

En kan ik melden dat ondanks dit alles, de afstandsbedieningfunctie NIET werk. Het apparaat (mijn PC dus) is buiten bereik of onzichtbaar. Terwijl ik vanaf de computer gewoon over de telefoon kan browsen. Ook met security op LOW, wat inhoudt dat de PC volledig openstaat voor alle verbindingen.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn12345 op 28-08-2005 23:29 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

XthinkZ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:15:
[...]

Het stomme van veel bluetooth apparaten is dat als je succesvol ermee wilt werken je een merk moet hebben die de juiste software ondersteund. Neem je een merk waarmee je moet gaan klooien met gehackte drivers, dan is het een nachtmerrie als je een half jaar later de dongle opnieuw moet installeren.

@Martijn, ik zie net dat als je via de cellink site drivers download je met een zeer verouderde versie zit: v1.4.9.3

Op de site van bluesoleil / IVT zitten ze al op v.1.6.1.4.
Merkte dit net ook op. Vreemd is dat deze versie (de verouderde van die site) het tot nu toe aardig doet. Terwijl ik dat van de nieuwe van de IVT website niet kan zeggen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
De afstandsbediening werkt alleen als je een HID profiel op je pc hebt zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/HID.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-08-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Waarom heb ik die gehad, en deze keer niet gekregen ?

Verder probeer ik tevergeefs iets over mijn prachtige COM 15 seriële verbinding te doen. FMA laten connecten daarop leidt tot een vast hangend programma...zo erg dat zelfs taakmanager de boel niet meer krijgt afgesloten...

[ Voor 14% gewijzigd door martijn12345 op 28-08-2005 23:41 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:39:
Waarom heb ik die gehad, en deze keer niet gekregen ?

Verder probeer ik tevergeefs iets over mijn prachtige COM 15 seriële verbinding te doen. FMA laten connecten daarop leidt tot een vast hangend programma...zo erg dat zelfs taakmanager de boel niet meer krijgt afgesloten...
Lol :+
En je hebt nog wel een RF Micro devices 100% compatible met Bluesoleil dongle :*)
Het zou kunnen dat FMA een eigenwijze manier van verbinden via BT heeft, bij mij werkt ie prima.
Welke versie van FMA heb je, een stable of een beta :?

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-08-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Bedenk trouwens wel, dat FMA nog lang niet is ingespeeld op de W800i, ook de K750i werkt nog niet 100% goed met FMA omdat er nog aan FMA gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

een zeer onstabiele stable versie.

Ik snap die COMpoorten niet echt. In apparaatbeheer zie ik dat er wel 11 zijn toebedeeld aan allerhande blauwetandenactiviteiten.
Heb AIDA (zo'n programma die meer weet van je PC als jij zelf) eens geopend, en het is echt mind-blowing hoeveel dingen er niet met BT te maken hebben, en dat alles in een flashy blauw knipperend dingetje met de grote van een halve duim :P

Wat zou ik nog kunnen proberen om een van mijn eerder beschreven doelstellingen te bereiken ?

[ Voor 12% gewijzigd door martijn12345 op 29-08-2005 00:05 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb van de week een nieuwe windows installatie gedaan, dus net ff m'n bluetooth geinstalleerd, en krijg de melding dat ik packet.dll mis. Hiervoor nooit last van gehad, maar ook vooor het eerst dat ik als taal nederlands gekozen heb. Ik ga het even opnieuw doen met de engelse taal.

edit:

Het werkt! Zonder packet.dll of iets extra's te moeten downloaden of iets dergelijks.
Wat ik gedaan heb was de engelse taal kiezen bij installatie. Je krijgt de melding dat je moet restarten voordat je kan installeren. Ik heb toen voor nee gekozen omdat ik dat nog niet wilde, vervolgens gaat wel de installatie van bluesoleil starten.

Daarna heb ik gerestart en nadat windows geladen werd de dongle erin gedaan, en zag rechts beneden silicon wave nogwat voorbijflitsen!
Bij apparaatbeheer zie ik RFMD Bluetooth Devices staan.

Ik ga zo even kijken of ik via bleutooth activesync kan gebruiken om m'n MDA II te synchroniseren.

[ Voor 57% gewijzigd door XthinkZ op 29-08-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Aida is alweer ouderwets, het heet nu Everest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Precies, dat bedoel ik. Wat is dat nu voor klote pakket met zo'n melding, ik vind dat gewoon echt slecht. Nu heb ik dat bestand gevonden en kan het je wel even mailen als je wilt. Maar ik vind het waardeloos als software zo wordt afgeleverd.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Weer wat geleerd. Heb inmiddels de afstandsbediening werkend. niet dat het belangrijk is, maar iedere stap voorwaarts geeft hoop :)

Weer een stap verder. Die J2ME SDK geinstalleerd. En daarmee wordt dus prachtig een W800i op COM15 gevonden. Nu nog kijken wat ik kan met die zooi :P

[ Voor 18% gewijzigd door martijn12345 op 29-08-2005 00:41 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:28:
[...]

Weer wat geleerd. Heb inmiddels de afstandsbediening werkend. niet dat het belangrijk is, maar iedere stap voorwaarts geeft hoop :)
Ik zie nogal vaak problemen als SP2 erop staat, vanwege niet-BT gerelateerde problemen heb ik SP2 er heel snel weer afgegooid.
Wat FMA betreft, ik gebruik de seriële verbinding en ik kan zelf een BT poort kiezen, bij mij zijn com3 en com4 aan BT toegewezen.
Vastlopers heb ik nog niet gehad met mijn K750i, waar de eerste firmware in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Potverdikkeme, het werkt! Heb m'n pocketpc via bluetooth aan het activesyncen gekregen zonder speciale microsoft bluetooth stack. Op de MDA II was dat altijd een probleem geweest.

Verder geen problemen met sp2 hier. Iets wat je vaak met andere dongles en drivers wel had. En zeg nou zelf, je bent toch gek als je SP2 eraf haalt en dus een groot security risico loopt om zo'n stom bluetooth ding aan de praat te kunnen krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 29-08-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
SP2 doet weinig dat ik zelf niet kan :+
Ik hou liever de touwtjes zelf in handen, al jaren geen 4usje gezien hier :)
Een pc cq netwerk dicht timmeren doe ik zelf wel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:36:
[...]

Ik zie nogal vaak problemen als SP2 erop staat, vanwege niet-BT gerelateerde problemen heb ik SP2 er heel snel weer afgegooid.
Wat FMA betreft, ik gebruik de seriële verbinding en ik kan zelf een BT poort kiezen, bij mij zijn com3 en com4 aan BT toegewezen.
Vastlopers heb ik nog niet gehad met mijn K750i, waar de eerste firmware in zit.
Die COMpoort werk dus zeker. Heb opera mini over de BT geprobeerd met jouw handleiding. Maar dit werkt niet. Heb geen internet wanneer ik over de seriele verbinding start.

De instellingen in de telefoon voor het BT account nog niet gemaakt. Ik ben echt een drol als het op netwerken aankomt en ik heb géén idee wat ik bij IP en DNS in zou moeten vullen.

Voor vandaag is het mooi geweest, ben tevreden met de vorderingen. Hoop dat je me morgen verder kunt helpen hiermee. En morgen ga ik op zoek naar een programma wat NIET crast en WÉL kan synchroniseren zoals het hoort. Oh ja, en moet ook nog ff hele dag werken :P

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Je hoeft in de foon niets extra te doen, Device explorer regelt de internet toegang.
Ik zou alleen wel ff een andere provider bij internet profiel invullen, voordat ie uit zichzelf gprs gaat gebruiken.
Verder bij Device explorer in het file menu Serial networking aanvinken, anders werkt het idd niet ;)
Op proxy ff disconnecten en/of Device explorer stoppen en starten, anders werkt serial networking niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-Andre op 29-08-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het vinkje stond er (al is het bij de versie die ik heb beetje anders als bij jouw screenshot) en provider veranderen hoeft niet, hij mag het via Orange World doen, dat is ook gratis. Dit werkt ook prima. Maar wanneer het vinkje er staat, gebeurd er niks. Terwijl de BT verbinding over die COMpoort goed loopt. Dus het probleem zit hem in het BT ding wat geen internettoegang heeft ofzo ...

om even specefiek te zijn. Hij zegt bij het proberen te laden van pagina eerst 'processing' en dan 'could not open connection to server'

[ Voor 16% gewijzigd door martijn12345 op 29-08-2005 01:35 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127560

Heej hallo ik had een vraagje waar is nou precies die tutorial te vinden... ??? .. Ik zoek al t hele laatste (6) topic van K750i af ... maar ik kan nergens die link of zo vinden of ben ik nou dom?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

speedy-andre heeft het gepost, dus zoek even in het laatste K750i topic op zijn naam, dan vind je het wel.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik post het hier nog wel een keer, da's wat makkelijker dan graven in het K750 topic ;)
  • SE J2ME SDK downloaden en installeren, als hij Java ook erop wil zetten, laat maar doen.
  • mini-browser downloaden en installeren op je foon
  • Start SE Device explorer en stel de connection proxy in op een BT compoort
  • Zet een vinkje in File menu bij Serial networking
  • Als dit werkt, dan zie je een lijst met applicaties die op je foon staan
  • Start in Device explorer de Opera mini-browser (hij start op je foon)
  • Zet de taal in Engels: verktøy --> instillinger --> språk --> english
Nu kun je als het goed is internetten via je pc, let op dat je in de connection proxy data voorbij ziet komen, zo niet dan internet je via gprs :+

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 29-08-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

dat werkt dus niet bij mij... terwijl ik dat 100% goed heb uitgevoerd. Waar regel ik dat mijn internet beschikbaar wordt voor de BT. Ja hoe leg ik dat als niet netwerkexpert nu uit... dat de internetverbinding verdeelt wordt naar BT apparaten.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dit is mijn oude topic om het probleem rondom licensing, widcomm drivers en XP SP2 op te lossen:
Qrtek bluetooth dongle & Nokia DWH-3 headset wil niet
In principe werken de Widcomm drivers goed, behalve wanneer de native XP SP2 drivers de boel verklooien. Waarbij deze site de oplossing gaf: http://www.jonsguides.com/bluetooth/manual.html

En waarbij http://www.jonsguides.com/bluetooth een hoop informatie bevat. Gaat overigens alleen maar in op de Widcomm drivers, niet de Soleil drivers. Een aanrader voor in de TS te zetten.

En ander probleem met de licensing van de Widcomm drivers is wanneer je een verkeerde versie toepast icm jouw dongle. De drivers zijn daarvoor wel aan te passen, maar is _niet_ legaal en gaat dus voorbij de policy van GoT. Patches zijn daarvoor wel beschikbaar op het internet, maar veel wil er niet werken met hogere versies van drivers enz. Ik vind het geen aanrader, tenzij het echt nodig is.

edit:
Overigens een goed initiatief, ik had me helemaal suf gezocht om mijn probleem op te lossen en over BT was er op GoT alleen maar sporadisch wat te vinden. Alleen: staat het wel goed in IT? Misschien naar gadgets? Ik heb geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 29-08-2005 21:55 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:43:
dat werkt dus niet bij mij... terwijl ik dat 100% goed heb uitgevoerd. Waar regel ik dat mijn internet beschikbaar wordt voor de BT. Ja hoe leg ik dat als niet netwerkexpert nu uit... dat de internetverbinding verdeelt wordt naar BT apparaten.
Voor zover ik weet zorgt Device explorer dat je internet deelt met BT of de usbkabel, je kunt een van de 2 kiezen door een andere seriële poort in connection proxy te kiezen.
Wel ff disconnecten om de nieuwe poort te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:54:
Dit is mijn oude topic om het probleem rondom licensing, widcomm drivers en XP SP2 op te lossen:
Qrtek bluetooth dongle & Nokia DWH-3 headset wil niet
In principe werken de Widcomm drivers goed, behalve wanneer de native XP SP2 drivers de boel verklooien. Waarbij deze site de oplossing gaf: http://www.jonsguides.com/bluetooth/manual.html

En waarbij http://www.jonsguides.com/bluetooth een hoop informatie bevat. Gaat overigens alleen maar in op de Widcomm drivers, niet de Soleil drivers. Een aanrader voor in de TS te zetten.

En ander probleem met de licensing van de Widcomm drivers is wanneer je een verkeerde versie toepast icm jouw dongle. De drivers zijn daarvoor wel aan te passen, maar is _niet_ legaal en gaat dus voorbij de policy van GoT. Patches zijn daarvoor wel beschikbaar op het internet, maar veel wil er niet werken met hogere versies van drivers enz. Ik vind het geen aanrader, tenzij het echt nodig is.

edit:
Overigens een goed initiatief, ik had me helemaal suf gezocht om mijn probleem op te lossen en over BT was er op GoT alleen maar sporadisch wat te vinden. Alleen: staat het wel goed in IT? Misschien naar gadgets? Ik heb geen idee.
Als je de website van jonsguides goed leest, dan zie je dat hij in opdracht van Widcomm 'hack info' heeft verwijderd, zoals hij zelf stelt.
De website is gedateerd, maar je kunt er problemen mee oplossen zolang je wat oudere drivers gebruikt.
Ik heb bewust niet gelinkt naar gepatchte BT drivers e.d. omdat ik me aan de regels van Got wil houden.
Er was nog ergens een guide, die problemen met SP2 bespreekt, hier gaat het erom dat je de native BT drivers van XP SP2 uitschakelt en alleen de Widcomm drivers gebruikt.
Nadere info is welkom, ik heb niet de wijsheid in pacht maar ik doe wel m'n best om aan de hand van nieuwe informatie duidelijkheid te scheppen in het BT verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127560

mischien ben ik heel dom hoor maar ik heb net me bluetooth stick geinstalleerd. Hij deed het via windows eigenlijk al, dus ik kan nu gewoon bestanden verzenden enzo..maar jullie hebben het telkens over device mananger :S hoe kom ik daar? :? .. of is het niet goed dat ik hem via windows aan de praat gekregen heb? .. Moet ik perse het doen via Sitecom waar ik een bluetooth dongle vandaan heb????

en welke java development kit moet ik installeren ik kreeg btw de COM poorten:7 voor uitgaand verkeeer en COM 9 voor binnenkomend verkeer toegewezen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 127560 op 29-08-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Anoniem: 127560 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:22:
mischien ben ik heel dom hoor maar ik heb net me bluetooth stick geinstalleerd. Hij deed het via windows eigenlijk al, dus ik kan nu gewoon bestanden verzenden enzo..maar jullie hebben het telkens over device mananger :S hoe kom ik daar? :? .. of is het niet goed dat ik hem via windows aan de praat gekregen heb? .. Moet ik perse het doen via Sitecom waar ik een bluetooth dongle vandaan heb????

en welke java development kit moet ik installeren ik kreeg btw de COM poorten:7 voor uitgaand verkeeer en COM 9 voor binnenkomend verkeer toegewezen
Als je alles van mijn beknopte lijstje hebt gedaan, dan vind je SE Device explorer bij Sony Ericsson\J2ME SDK.
Je kunt het proberen met je huidige drivers, met een beetje geluk werkt dat gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:56:
[...]

Voor zover ik weet zorgt Device explorer dat je internet deelt met BT of de usbkabel, je kunt een van de 2 kiezen door een andere seriële poort in connection proxy te kiezen.
Wel ff disconnecten om de nieuwe poort te activeren.
Nope niet bij mij.

Okee is er iemand die hiermee kan helpen. Ik probeer internet over BT via de BlueSoleil drivers aan de gang te krijgen. Als er iemand is met een SE + BT dongle die gebruikt maakt van BlueSoleil software pakket die dit aan de gang heeft gekregen, help me ajb.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:30:
[...]

Nope niet bij mij.

Okee is er iemand die hiermee kan helpen. Ik probeer internet over BT via de BlueSoleil drivers aan de gang te krijgen. Als er iemand is met een SE + BT dongle die gebruikt maakt van BlueSoleil software pakket die dit aan de gang heeft gekregen, help me ajb.
Kijk eerst eens of het met de usbkabel wel lukt, want dan weet je of alles in de foon goed staat en of je bijv. internet sharing van XP moet gebruiken (doe ik wel iig).
Zonder internet sharing (via BT en usbkabel) kan ik internetten met de K750i (zojuist getest) en zo kun je uitsluiten dat de BT drivers het probleem zijn.
Let ook op de snelheid, in connection proxy kan ik max. 460800 kiezen, anders werkt het bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

martijn12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:30:
[...]
Nope niet bij mij.

Ik kan op meerder manieren een verbinding maken met internet op mijn pocketpc. Niet helemaal hetzelfde, maar hopelijk vergelijkbaar.

Standaard staat Lan acces service uit in bluesoleil bij My Services. Als je bluetooth op je foon het ondersteunt zou je gewoon een wireless netwerk kunnen bouwen met internet connection sharing op xp, waarbij de dongle dan voor wireless router speelt.

Dit is bij mij alleen mogelijk als ik een speciale microsoft bluetoot stack installeer die veel meer services ondersteund dan alleen de seriele poort en dial up networking service die het standaard ondersteund.

De andere manier is via active sync, de software die ervoor zorgt dat m'n pocketpc in de cradle een internetverbinding verzorgt. Met die poorten heb ik wel 30 pogingen gedaan om connectie te maken.
Pas toen ik activesync zelf de connectie liet zoeken kreeg ik uiteindelijk verbinding via bluetooth tot stand zonder error.

Je kan in bluesoleil ook Pan network kiezen en dan acces internet aanvinken op de juiste netwerkkaart. Heb dat zelf nog niet geprobeerd, omdat de microsoft bleuttooth stack niet probleemloos is, en hij nu zonder die stack nu ook perfect werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 30-08-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

XthinkZ schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:11:
[...]

Ik kan op meerder manieren een verbinding maken met internet op mijn pocketpc. Niet helemaal hetzelfde, maar hopelijk vergelijkbaar.

Standaard staat Lan acces service uit in bluesoleil bij My Services. Als je bluetooth op je foon het ondersteunt zou je gewoon een wireless netwerk kunnen bouwen met internet connection sharing op xp, waarbij de dongle dan voor wireless router speelt.

Dit is bij mij alleen mogelijk als ik een speciale microsoft bluetoot stack installeer die veel meer services ondersteund dan alleen de seriele poort en dial up networking service die het standaard ondersteund.
Deze 'service' is in BlueSoleil niet beschikbaar. Hoe kom ik aan de speciale bluetoothstack ?
De andere manier is via active sync, de software die ervoor zorgt dat m'n pocketpc in de cradle een internetverbinding verzorgt. Met die poorten heb ik wel 30 pogingen gedaan om connectie te maken.
Pas toen ik activesync zelf de connectie liet zoeken kreeg ik uiteindelijk verbinding via bluetooth tot stand zonder error.
Ik ken activesync van mijn smartphone, geweldig programma, wat altijd goed heeft gewerkt. Helaas ben ik nu aan het spelen met een SE W800i dus activesync kan niks voor me betekenen vrees ik
Je kan in bluesoleil ook Pan network kiezen en dan acces internet aanvinken op de juiste netwerkkaart. Heb dat zelf nog niet geprobeerd, omdat de microsoft bleuttooth stack niet probleemloos is, en hij nu zonder die stack nu ook perfect werkt.
Ook deze service is volgens BlueSoleil niet beschikbaar. Echter zie ik in BlueSoleil wel onderaan rechts staan: PAN IP 192.168.2.1 . Ook staat er bij mijn Netwerkverbindingen een Bluetooth PAN Netwerk Adapter. Dus blijkbaar is hij er wel degelijk... Wat nu te doen?

Is iedere dongle in staat om dit te kunnen, of heb ik hier eentje die die mogelijkheden niet biedt?

[ Voor 10% gewijzigd door martijn12345 op 30-08-2005 10:29 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:45:
[...]

Kijk eerst eens of het met de usbkabel wel lukt, want dan weet je of alles in de foon goed staat en of je bijv. internet sharing van XP moet gebruiken (doe ik wel iig).
Zonder internet sharing (via BT en usbkabel) kan ik internetten met de K750i (zojuist getest) en zo kun je uitsluiten dat de BT drivers het probleem zijn.
Let ook op de snelheid, in connection proxy kan ik max. 460800 kiezen, anders werkt het bij mij ook niet.
Goeie tip, nog helemaal niet aan gedacht. Via de kabel zit de telefoon op COM21, en Device Explorer vond de telefoon keurig. Maar ook via deze weg, geen internetverbinding voor Opera. Krijg dus dezelfde error... Vraag ? wat leert mij dat, en wat is de volgende stap?

Ik vermoed de internet instellingen, dus zal even wat extra info daarover geven. Ik heb ADSL van Wanadoo. Dus ik heb de ADSL modem, en die is met een draadje verbonden met de netwerkkaart. Dus redelijk recht toe recht aan. Hoe de boel functioneerd weet ik niet, zoals eerder gezegt ik weet niks van netwerken. Dit is allemaal geinstalleerd mbv de installatie CD en dan klikken op 'volgende'.

Alvast erg bedankt voor de hulp weer, want het is nu al 3 dagen op een rij. Thnx man !

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

In de TS staat:
Synchroniseren van pc's en mobiele telefoons via Bluetooth met diverse programma's
FloAt's Mobile Agent is de software voor Ericsson telefoons en inmiddels ook voor sommige andere merken. Is open source.

Aangezien mijn berichtje wat kort was, even een opsomming nog met wat er mee mogelijk is:
- Sync met outlook, contacten, agenda, taken
- Uitwisseling van wallpapers enz.
- Scripts voor allerlei dingen: je telefoon als muis gebruiken in bijvoorbeeld powerpoint
- Sms back-up
- Bellen via je pc
- Smssen via je pc
Enz enz.

[ Voor 41% gewijzigd door Motrax op 30-08-2005 11:40 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Been there, done that. crast iedere keer weer, terwijl ik 100% zeker de juiste compoort selecteer.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

martijn12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:29:
Been there, done that. crast iedere keer weer, terwijl ik 100% zeker de juiste compoort selecteer.
Stel de vraag in dat topic, maar dan met wat je allemaal gedaan hebt :) De w800i schijnt te werken (http://sourceforge.net/tr...roup_id=71167&atid=533372). Zorg er in ieder geval voor dat je via de webupdate de nieuwste versie binnenhaalt, mogelijk unstable.

Tenzij je natuurlijk al fatsoenlijke sync-software hebt en niets meer nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 30-08-2005 11:38 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar tot nu toe was er maar 1 die werkte (technisch gezien dan) maar dat resulteerde in een dubbele agenda en alle contactpersonen 2 keer in mijn outlook en telefoon.

FMA werk helemaal niet. Zelfs via de datakabel is het onstabiel en werkt niet alles. Maar als het bij anderen werkt...

[ Voor 20% gewijzigd door martijn12345 op 30-08-2005 11:48 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Martijn, die microsoft bluetooth stack is alleen voor de pocketpc.
Kijk eens bij my services -> properties bovenaan.
Kan je alle services instellen die het ondersteund.

Zowiezo zou ik de laatste versie proberen, aangezien deze ook meer kan.

[ Voor 49% gewijzigd door XthinkZ op 30-08-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:16:
[...]

Goeie tip, nog helemaal niet aan gedacht. Via de kabel zit de telefoon op COM21, en Device Explorer vond de telefoon keurig. Maar ook via deze weg, geen internetverbinding voor Opera. Krijg dus dezelfde error... Vraag ? wat leert mij dat, en wat is de volgende stap?

Ik vermoed de internet instellingen, dus zal even wat extra info daarover geven. Ik heb ADSL van Wanadoo. Dus ik heb de ADSL modem, en die is met een draadje verbonden met de netwerkkaart. Dus redelijk recht toe recht aan. Hoe de boel functioneerd weet ik niet, zoals eerder gezegt ik weet niks van netwerken. Dit is allemaal geinstalleerd mbv de installatie CD en dan klikken op 'volgende'.

Alvast erg bedankt voor de hulp weer, want het is nu al 3 dagen op een rij. Thnx man !
Ok, we zijn een stapje verder, het volgende punt is je BT netwerk instellingen.
Ik heb net gekeken wat er gebeurt wanneer ik het BT netwerk bewust verkeerd instel, je kan dan mini-browser starten en in Google iets opzoeken, maar je krijgt geen resultaten terug en mini-browser blijft wachten.
Met de verkeerde instellingen kan Google de zoekaanvraag niet afhandelen, want hij weet de juiste weg niet naar je telefoon, of Google krijgt de aanvraag geheel niet binnen.
Als eerste kun je bij network connections kijken of er een BT netwerk is, zo ja dan vraag je hier de properties van op:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/btnic.jpg

Dan zet je de cursor op tcp/ip en je vraagt weer de properties op:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/btip.jpg

Bij mij staat alles ingesteld op 'automatisch' of dhcp, dat betekent dat mijn modem een IP aan mijn pc uitdeelt (als mijn netwerkkaart daar om vraagt).
Het BT netwerk vraagt op zijn beurt aan je pc een IP, dns e.d. om te kunnen internetten.
Als je deze instellingen eens opzoekt, dan kunnen we zien of er dingen niet kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Hier een stukje over mijn BT geschiedenis:
Een jaar of 3 geleden tegelijk met mijn SE t68i een MSI BT dongle gekocht (dat was toen verreweg de goedkoopste voor 39 euro). Hier ben ik toen nachten mee aan het prullen geweest om dit aan de praat te krijgen. De bijgeleverde drivers werkte niet en uiteindelijk had ik het aan de praat met Widcomm drivers. Je moet een klein beetje een idee hebben van seriele poorten om het allemaal werkend te krijgen. Het probleem toen was dat de drivers/software zo lastig te installeren was dat je een half uur verder was voor je het er weer af had geknikkerd (elke keer opnieuwe opstarten enzo).
Uiteindelijk alles aan de praat (syncen via XTND connect en winamp bediening en files uitwisselen enz.)
Een hele tijd amper/niet gebruikt (niet met sp2 iig) en een tijdje terug toen ik mijn MDA compact kocht de MSI dongle weer eens uit de kast gehaald. Geen zin om weer met verschillende drivers te gaan kloten (hoewel de standaard SP2 stack/drivers en de MS stack van PPC vaak afgeraden worden). Inf bestandje van msi gedownload, dongle erin, klaar. Dat was al een hele vooruitgang :)
Het aan de praat krijgen van activesync over BT was wat lastiger maar gaat uiteindelijk ook prima. Het komt er in het kort op neer dat je wat compoorten handmatig moet veranderen en vooral niet met activesync op je pc moet gaan zoeken naar een comverbinding. Als je pc qua compoorten goed staas (en je in activesync ook de juiste poort hebt opgegeven) moet je de verbinding starten vanaf activesync op je PPC. Dan werkt gelijk alles, internet, terminal service (ook met andere software als bv remotely anywhere of VNC) en andere leuke dingen als remoteamp om winamp te bedienen.

Moraal van dit verhaal, SP2 drivers/stack en MS PPC stack werken prima voor seriele verbindingen. Het grootste nadeel van deze stacks is dat ze niet zoveel profielen hebben, maar zolang je hier genoeg aan hebt zou ik niet voor 3rd party software kiezen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Speedy-Andre schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:11:
[...]

Ok, we zijn een stapje verder, het volgende punt is je BT netwerk instellingen.
Ik heb net gekeken wat er gebeurt wanneer ik het BT netwerk bewust verkeerd instel, je kan dan mini-browser starten en in Google iets opzoeken, maar je krijgt geen resultaten terug en mini-browser blijft wachten.
Met de verkeerde instellingen kan Google de zoekaanvraag niet afhandelen, want hij weet de juiste weg niet naar je telefoon, of Google krijgt de aanvraag geheel niet binnen.
Als eerste kun je bij network connections kijken of er een BT netwerk is, zo ja dan vraag je hier de properties van op:

[afbeelding]

Dan zet je de cursor op tcp/ip en je vraagt weer de properties op:

[afbeelding]

Bij mij staat alles ingesteld op 'automatisch' of dhcp, dat betekent dat mijn modem een IP aan mijn pc uitdeelt (als mijn netwerkkaart daar om vraagt).
Het BT netwerk vraagt op zijn beurt aan je pc een IP, dns e.d. om te kunnen internetten.
Als je deze instellingen eens opzoekt, dan kunnen we zien of er dingen niet kloppen :)
alles ziet er hetzelfde uit als bij jou. Alleen heb ik geen BT LAN service zoals jij, maar een BT PAN network (whatever that may be...) verder staan de instellingen ook op obtain automatically.
En mijn met internet verbonden LAN heb ik op internet delen gezet vanmorgen. Tot zo ver werkt het nog niet.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

martijn12345 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

alles ziet er hetzelfde uit als bij jou. Alleen heb ik geen BT LAN service zoals jij, maar een BT PAN network (whatever that may be...) verder staan de instellingen ook op obtain automatically.
En mijn met internet verbonden LAN heb ik op internet delen gezet vanmorgen. Tot zo ver werkt het nog niet.
PAN betekent een Personal Area Network.

Probeer Lan service aan te zetten als je het internet sharing hebt aangezet.
Bovenin bluesoleil kan je de 4e tab kiezen, bij mij heet het My services, dan properties aanklikken.

Dan krijg je alle services te zien die je in bluesoleil kan instellen.

Bij mij heet het het dan LAN acces, waarbij je het vinkje moet aanvinken om deze service in te laten schakelen. Deze staat standaard uit.

Als het goed is zie je bij je netwerk instellingen op je pc dat internet protocol (tcp/ip) het ip adres 192.168.0.1 is ingesteld voor je bluetoooth dongle door windows ics, wat de dhcp server voor je bluetooth netwerkje gaat worden en dus ip adressen aan je bluetooth telefoon/andere apparaten uitdeelt zodat je het internet op kan.

Je bluettooth dongle op je pc deelt dus IP adressen uit. Een apparaat dat een ip adres krijgt van deze DHCP server krijgt gelijk een internet verbinding mee.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6726/lanlarge28sd.th.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 31-08-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Deze optie heb ik ook, onder dezelfde naam. Het enige wat hiet staat is een hokje om aan te vinken of de service al dan niet meteen bij het opstarten geladen moet worden. Het vinkje staat er dus dat zou hij moeten doen. Echter, als je in het hoofdscherm kijkt (met de oranje bol) waar alle services die beschikbaar zijn geel zijn, en die wat ingeschakelt zijn groen. Daar staat LAN Access gewoon blauw. Wanneer ik erop klik om hem te starten krijg ik 'service not available, connection failed'

Ieder antwoord werpt weer een volgende vraag op. Ik weet nu dat ik het daar moet zoeken, en niet in het PAN network (al heb je als je daar in de opties kijkt ook dingen die er voor een niet netwerkdeskundige erg op lijken... take a look at it...)
Maar waarom is die service bij mij niet beschikbaar ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Bij mij werd de BT netwerkservice gestart doordat SE Device explorer hem nodig had.
Je kunt ook kijken bij My network places of ie erbij staat, wellicht is hij disabled en moet je hem enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Nope, staat er niet bij, en is tot nu toe niet gestart. Weet wel dat dit gebeurde met bijv. HID keyboard en mij enzo (gedeelte wat nodig is voor afstandsbediening) dit werd pas geladen toen ik de eerste keer op die service klikte. Dit heb ik dus nog niet aan het laden gekregen helaas

UPDATE. Wanneer ik in BlueSoleil mijn 'view' verander van mainmenu in servicemenu. krijg ik een ander beeld, namelijk dat de LAN access service wel aanstaat (waarom spreekt 1 en hetzelde programma zich zo tegen ??? ) en verder vermeldt hij nog COM28.
Enige wat ik dan nog kan is de status opvragen, en dan krijg ik een schermpje met

Status : not connected
Device name: (niets ingevuld)
Duration: (niets ingevuld
Com port: 28

Kun we hier iets mee ?

Verder heb ik in Windows dus nogsteeds een LAN 2 verbinding die een PAN BT Network adapter is.
Deze is nu 'not connected' maar soms ook wel connected (nu niet omdat ik heb zitten prutsen, maar die zou ik wel weer aan de gang krijgen)

PFFF ik vind het wel lastig hoor, ligt het nu aan mij (ben ik beetje niet zo slim hiermee) of is dit een lastig geval. Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde jan dit krijgt aangesloten zonder hulp...

[ Voor 62% gewijzigd door martijn12345 op 31-08-2005 17:05 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik denk wel dat jouw situatie een beetje apart is Martijn :+
Op een gegeven moment zag ik dat 4 tweakers de internetverbinding tot stand konden brengen zonder al te veel geklooi, waarschijnlijk hadden ze Widcomm drivers en werkte het in een keer, de mazzelaars ;)
Je kunt eens kijken of je het BT lan ergens kunt connecten via een menu, ik heb geen idee hoe het er uit ziet bij Bluesoleil ....
Dat e.e.a. strijdig is ben ik met je eens, alsof 2 verschillende mensen ieder hun eigen menu in elkaar hebben gezet :/
Bluesoleil streeft er kennelijk naar om alles binnen hun software in te stellen i.p.v. op standaard lokaties in XP zoals de Widcomm drivers gelukkig toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ga morgen eens kijken of ik mijn dongle niet kan ruilen tegen eentje met een ander software pakket... als dat niet kan, kijken we weer verder.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

martijn12345 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 07:37:
Deze optie heb ik ook, onder dezelfde naam. Het enige wat hiet staat is een hokje om aan te vinken of de service al dan niet meteen bij het opstarten geladen moet worden. Het vinkje staat er dus dat zou hij moeten doen. Echter, als je in het hoofdscherm kijkt (met de oranje bol) waar alle services die beschikbaar zijn geel zijn, en die wat ingeschakelt zijn groen. Daar staat LAN Access gewoon blauw. Wanneer ik erop klik om hem te starten krijg ik 'service not available, connection failed'

Ieder antwoord werpt weer een volgende vraag op. Ik weet nu dat ik het daar moet zoeken, en niet in het PAN network (al heb je als je daar in de opties kijkt ook dingen die er voor een niet netwerkdeskundige erg op lijken... take a look at it...)
Maar waarom is die service bij mij niet beschikbaar ?
Laat eens wat screenshots zien.

Je moet wel onderscheid maken tussen het hoofdscherm waar je te zien krijgt welke services jouw apparaat ondersteund, en het servicescherm waarbij je kunt zien welke services je bluetooth dongle ondersteund.

Volgens mij ondersteund je foon de LAN acces service niet, dus dat gaat niet werken.
Als je mobiel wel PAN ondersteund in het hoofdscherm moet je eens naar het volgende scherm kijken:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/9863/pan9vi.jpg

Ik weet niet of je conflicten krijgt als je ics aan hebt staan, maar volgens mij kan je als je op het plaatje boven kijkt ook op deze manier internet via PAN ontvangen.

edit:
Wel setup bluetooth personal area network aanvinken, en enable dhcp server ook.

[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 31-08-2005 23:41 ]

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

De SE W800i ondersteund 100% zeker wél die optie, want vele andere is het in korte tijd gelukt. Daarom ga ik mijn dongle ruilen, mocht dat niet lukken of geen soelaas bieden, kijk ik verder.

Bedankt voor de hulp, ik meld me vanavond met meer.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Fma werkt, maar vooralsnog is mijn Outlook verneukt. Zoektocht naar beter synchronisatie programma begint.

Opera werkt over de BT, maar nu wil ik die instellingen nog in het JAVA instellingen gedeelte van de telefoon zetten... Ik ga mijn best doen.

[ Voor 206% gewijzigd door martijn12345 op 01-09-2005 18:11 ]

Geen inspiratie

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:42:
Fma werkt, maar vooralsnog is mijn Outlook verneukt. Zoektocht naar beter synchronisatie programma begint.

Opera werkt over de BT, maar nu wil ik die instellingen nog in het JAVA instellingen gedeelte van de telefoon zetten... Ik ga mijn best doen.
De java instellingen heb je volgens mij alleen nodig wanneer je via gprs verbinding maakt, via BT wordt alles door Device explorer gedaan en kijkt de foon niet naar het internet- en javaprofiel.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Is het niet mogelijk om de telefoon zo in te stellen dat hij automatisch over BT verbind. Anders moet ik opstaan van de bank en naar de PC lopen enzo :P
Of heb ik ergens verkeerd begrepen dat dit mogelijk is ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Okee 1 ding vind ik niet, en dat was het enige wat makkelijk was via BlueSoleil... En dat is een seriele verbinding maken. Hoe doe ik dat met de Widcomm software ? de verbinding is er wel (com 15 en 16) maar hoe krijg ik ze connected ?

Geen inspiratie

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
martijn12345 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:33:
Okee 1 ding vind ik niet, en dat was het enige wat makkelijk was via BlueSoleil... En dat is een seriele verbinding maken. Hoe doe ik dat met de Widcomm software ? de verbinding is er wel (com 15 en 16) maar hoe krijg ik ze connected ?
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/btserial.jpg

Hoe krijg ik dit scherm?
Eerst met BT icoontje My BT places openen.
Dan view devices in range en op K750i dubbelklicken.
Met de rechter muisknop boven serial port krijg je het submenu, waarmee je de seriële verbinding kunt maken.
Soms is dit handig als Device explorer niet direct verbinding krijgt en zeker als je 2 foons met BT hebt zoals ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ben weer up and running.

Is het nu zo dat wanneer je internet over BT wilt, je altijd moet starten via DeviceExplorer, of is er ook een mogelijkheid om de telefoon zo in te stellen dat hij zelf de BT verbinding pakt. m.a.w. dat je niet hoeft op te staan van de bank en je vriendin moet storen die zit te prutsen achter de PC wanneer jij ff snel iets op wilt zoeken.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Zover ik weet kan dit helaas niet, ik zou ook graag de verbinding vanaf de foon opzetten i.p.v. de pc :/
Ik ga eens kijken op het SE developers forum, misschien weten ze daar een manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik heb m'n Cellink BTA-6030 dongle binnen, er zit software en drivers van Toshiba bij.
Eerst kreeg ik geen verbinding via Device explorer, na ff zoeken bleek dat ik een seriële poort moest toevoegen (terwijl je er al 10 bij hebt die allemaal niet werken 8)7 ).
De snelheid wordt kennelijk door de K750i bepaald, want ik haal 43KB/s, net als m'n vorige BT dongle.
Grappig trouwens dat MM deze dongle verkoopt, ik heb hem (voor dezelfde prijs) uit Oostenrijk gehaald omdat ik dat niet wist :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:32

dawuss

gadgeteer

Ik gebruik Bluetooth met mijn Apple Powerbook. Daar zit een ingebouwde BT chip in, en het OS ondersteunt het native (dus geen gemiep met 3rd party bluetooth stacks die in userspace draaien).

Aan Bluetooth peripherals heb ik het volgende:

• Apple Toetsenbord
• Apple Muis
• Siemens S55
• Nokia NGage
• QTEK S100 (MDA)

Op de QTEK S100 na werkt alles als een zonnetje. Voor de QTEK heb ik een apart pakket nodig dat ActiveSync imiteert, en dat wil nog wel eens instabiel zijn, maar verder ben ik er erg tevreden over :)

Binnenkort eens kijken of ik ergens goedkoop een Bluetooth headsetje kan scoren om mee te skypen vanaf m'n powerbook, en te bellen met de NGage en de QTEK. Nu worden die schermpjes zo snel vettig van het tegen je wang houden :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Nog ff m'n BT dongles samen gekiekt :9

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/cellink.jpg

De onderste is de Cellink, het blauwe ledje knippert kort, dus het was lastig om hem te vangen, de groene led van de Hong Kong dongle was toevallig ook aan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik kom er net achter dat de Cellink BTA-6030 ook met Widcomm 4.0.1.700 drivers werkt ;)
Voordeel is dat HID dan ook functioneert, nadeel (voor mij dan) is dat ik geen 2 dongles met Widcomm drivers kan laten werken 8)7
Tevens ondersteunt deze driver de hoge snelheid (2-3 Mb/s) die je met 2 BT2.0 dongles zou kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Iemand ervaring met de Qmotion Bluetooth dongle?

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/517/foto0vy.jpg

Tis een class 2 aldus de site.

[ Voor 36% gewijzigd door GGS_206 op 13-09-2005 16:34 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Ergenic Dongle, BlueSoleil drivers

Connect alleen met mijn T630, werkt perfect, in 3 keer klikken is de telefoon verbonden, en kan ik hem gebruiken met FMA

Wel jammer dat ik mijn BT Headset (Jabra BT2000) niet kan gebruiken, daarvoor schijn je SP1 nodig te hebben (wat ik wel heb :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 112352 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:37:
Ergenic Dongle, BlueSoleil drivers

Connect alleen met mijn T630, werkt perfect, in 3 keer klikken is de telefoon verbonden, en kan ik hem gebruiken met FMA

Wel jammer dat ik mijn BT Headset (Jabra BT2000) niet kan gebruiken, daarvoor schijn je SP1 nodig te hebben (wat ik wel heb :?)
Heb hier ook de Jabra BT200 en SP2 en bluesoleil. Gebruikte hem wel eens als headset met skype. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:44:
[...]

Heb hier ook de Jabra BT200 en SP2 en bluesoleil. Gebruikte hem wel eens als headset met skype. Nergens last van.
Wierd...

Heb net apparaten proberen te zoeken, maar hij kon de headset niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 112352 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:46:
[...]

Wierd...

Heb net apparaten proberen te zoeken, maar hij kon de headset niet vinden :(
En met andere apparaten werkt de headset wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:59:
[...]

En met andere apparaten werkt de headset wel?
Met mijn T630 werkt ie prima.

Net geprobeerd bij mijn vader zijn pc, XPhome avec SP2, doet ie het ook niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 13-09-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Anoniem: 112352 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:55:
[...]

Met mijn T630 werkt ie prima.

Net geprobeerd bij mijn vader zijn pc, XPhome avec SP2, doet ie het ook niet :(
En je laat de headset wel z'n ID uitzenden, want da's niet hetzelfde als dat ding aan zetten.
Met je T630 heb je dat ook moeten doen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, ik krijg hem nu wel te zien in BlueSoleil, als pincode 0000 ingevoerd, en Headset is gepaird.

Als ik dan op "Service Headset AG" druk, om de headset met de pc te verbinden, krijg ik de meldingen dat de service niet voltooid kan worden :/

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Op hoop van zegen m'n vraag in dit topic:

Ik en een collega proberen via een BT stick foto's te versturen. Ze hebben al elkaar als apparaat ge-add en als ik vanuit m'n foto's verzenden >> bluetooth kies kan hij als hij apparaten gaat zoeken m'n PC niet vinden. M'n PDA bijvoorbeeld wel. Heel apart. Terwijl mijn PDA op zijn beurt wel weer m'n PC kan vinden. Dus ik kan de logica niet vinden waarom m'n foon 'm niet kan vinden. Iemand die weet hoe dit kan?

Edit: kon overigens niks vinden in dit topic, alle pagina's doorgelezen. Ik gebruik overigens de XP SP2 drivers, niet die van de bijgeleverde CD...

[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 14-09-2005 10:06 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
De XP drivers hebben minder profielen (headset, file transfer e.d.) als bijv. de Widcomm drivers, dus dat kan problemen geven als de foon geen bekend profiel vindt.
Andersom vindt de pc de foon waarschijnlijk ook niet.
Kijk eens welk merk en type BT stick dit is en of er een driver cd bij zit, waarschijnlijk staan daar Widcomm drivers op die veel meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Inderdaad, de officiele drivers kunnen het wel. Vind het best bizar gezien m'n PDA gewoon wel bestanden kan sturen. Hoe kan dat (technisch gezien) ?
In ieder geval onwijs bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
apNia schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:16:
Inderdaad, de officiele drivers kunnen het wel. Vind het best bizar gezien m'n PDA gewoon wel bestanden kan sturen. Hoe kan dat (technisch gezien) ?
In ieder geval onwijs bedankt :)
In je pda zitten een paar profielen die toevallig wel bekend zijn bij XP, de profielen van de SE foons zijn anders.
Met goede drivers heb je veel meer profielen, da's eigenlijk alles, hardwarematig is het op zich geen probleem.
XP is gewoon nog niet 'bij de tijd' wat BT betreft, een van de oorzaken is dat er verschillende merken BT sticks zijn en dat er geen basis XP driver is die ze allemaal aan kan.
Widcomm houdt de driver distributie trouwens voor zichzelf met licenties, alleen leveranciers van de BT sticks mogen BT drivers leveren en MS dus niet.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Even over BT op de K/D750i en W800i:

In de nieuwste firmware zijn NIET alle problemen met BT opgelost, er komt nog een andere firmware die speciaal de BT problemen als disconnecten van headsets en carkits op lost.
Het blijkt dat de BT2.0 specificatie o.a. inhoudt dat hij meerdere connecties tegelijk af kan handelen en dat hij regelmatig scant naar andere BT devices.
Tijdens die scans (elke 10-15 min.) kan een headset of carkit de verbinding verbreken, omdat hier meestal BT1.1 of 1.2 in zit.
Een workaround is BT instellen op 'zuinig', met die instelling maakt hij maar 1 verbinding tegelijk en dat werkt kennelijk stabieler :)
SE heeft inmiddels met een nieuwe firmware testen uitgevoerd en gebleken is dat BT headsets 7 dagen achtereen met de 3 foons verbonden bleven!
Ik heb een BT2.0 stick in m'n pc zitten en ik kan een hele dvd/MP4 (80MB) via BT overbrengen zonder dat dit verkeerd gaat.
Ook verschillende cd's (met een eigen dir) kan ik probleemloos via BT verzenden :)
Ik denk dat het met de 'zuinige' instelling beter zal gaan met de bestandoverdracht, echter gebruik ik m'n BT1.2 stick niet meer, dus ik heb dit niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*kick*

Ik heb net een Bluetooth usb dongle gekocht om mn K700i te connecten. Na veel geklooi ben ik erachter gekomen dat die van mij kennelijk niet 'native' door windows xp sp2 ondersteund wordt. Om met FMA te werken moest ik eerst een COM-poort toewijzen (dmv. BlueSoleil software). Ok, uiteindelijk werkt dit wel, maar ik heb het idee dat het allemaal wat omslachtig is via zo'n virtuele com-poort. Met de SE software lukt het me bijv. niet om de telefoon te zien.
Ook gaat het kopieren van bestanden naar de telefoon erg langzaam, Ik schat niet sneller dan 10 (tien) KB/s.... Ik heb in FMA de snelheid van de compoort al op maximaal gezet, maar dat helpt niet.

Is er nog iets te doen aan die snelheid? Ik neem aan dat het sneller moet kunnen?
Of kan ik deze dongle beter weer terug brengen naar de winkel en een andere halen die wél native ondersteund wordt door XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik heb geen K700i, dus ik weet niet of de software vergelijkbaar is met die voor de K750i (incl. modem drivers), waarmee BT prima werkt.
De native SP2 (SP1) drivers zijn beperkter dan de Bluesoleil of Widcomm drivers, maar je kunt hiermee weer wel 'proximity' van FMA gebruiken.
De snelheid zal denk ik niet hoger kunnen omdat de foon dat niet aan kan maar dit staat misschien ook wel in een van de K700i topics.
FMA kan alleen serieel verbinden en dit beperkt de snelheid niet, de K750i haalt 53KB/s met BT.
Misschien gaat het met Widcomm drivers wat beter, Bluesoleil is daar o.a. op gebaseerd.
Je hebt dan wel een driver met 'licentie' nodig, anders werkt BT niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 12-12-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik deze 'non-native' stick toch maar weer terugbreng en op zoek ga naar een die wel native werkt. Het werkt naar mijn idee wat brak met zo'n extern progje aldoor op de achtergrond.

Op microsoft.com heb ik een lijst gevonden met chips die wel native werken: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=841803 . Het is alleen erg lastig uit te zoeken welke dongles deze chips bevatten. Dus misschien handiger als degene met een dergelijke adapter hier even het merk wil noemen als ie 'native' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sorry voor de enorme kick, maar ik denk dat ik vast wel iemand blij maak.
Ik had de Widcomm bleutooth driver 3.0.1.950 cd (bijgeleverd bij mijn Mycom BT dongle). HID werkte wel maar telkens als ik de pc herstartte stotterde hij en kreeg ik HID maar moeilijk weer werkend... geen id waar het aan lag. Ik moest steeds die wizard Setup van Bleutooth volgen om HID te gebruiken 8)7

Toen op zoek gegaan naar Widcomm Bluetooth driver 4.0.1.700 en gevonden :)
Daarnaast vind je hier ook iets intressants.

Wel gek, ik blijf in de Bluetooth configuratie onder de tab Hardware een foutmelding zien:
Eigenschappen van het apperaat
Apperaatstatus: Het geselecteerde apperaat werkt niet goed
|:(
Maar goed het werkt gelukkig (nog) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1197

Alsof jullie al niet genoeg blauwe-tanden-ellende hebben gezien heb ik hier een nieuw probleem. Ik zal eerst mijn configuratie even vermelden:

Dongle : Sitecom USB
Driver Provider : WIDCOMM
Driver Version : 1.4.2.8

Headset : Logitech HS02-V07

Toetsenbord : Microsoft Natural Multimedia Keyboard (waarom ik deze noem wordt straks duidelijk)

Alles werkt eigenlijk goed, nja, bijna alles. Ik kan in ieder geval alle functies gebruiken die ik hiet voorbij heb zien komen. Ook mijn SE W800i werkt perfect, ook als afstandsbediening. Ik kan bestanden versturen, verbinding maken met mijn Logitech headset en via MSN/Skype/VoipBuster gesprekken voeren. Dat laatste gaat eigenlijk perfect,.. totdat (en nu dan eindelijk mijn probleem) ik gebruik begin te maken van mijn toetsenbord. Ik kan vaak even typen en dan hoor ik niets meer door mijn headset en de andere partij hoort mij ook niet meer. Er is echter nog wel een verbinding met mijn headset te zien. Overigens is het geen Bluetooth toetsenbord, wel USB, maar daar kan het toch niet aan liggen... toch? Ik denk niet dat het aan de headset ligt want met mijn SE W800i (mobiele telefoon) heb ik geen last van wegvallend geluid. Het gebeurd echt alleen als ik even aan het typen ben op mijn PC.

Ik heb behoorlijk lang en goed gezocht hier op Got en als Google niet meer werkt dan heb ik die waarschijnlijk versleten en mag je mij daarvan de schuld geven. Ik kan niets, maar dan ook niets vinden wat ook maar in de buurt van mijn probleem komt. Ik acht inmiddels dan ook de kans dat ik morgen ochtend zwanger wakker wordt groter dan dat ik dit probleem op kan lossen. Help (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

Sabbi

je denkt aan mij.

willy1986 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:24:
Sorry voor de enorme kick, maar ik denk dat ik vast wel iemand blij maak.
Ik had de Widcomm bleutooth driver 3.0.1.950 cd (bijgeleverd bij mijn Mycom BT dongle). HID werkte wel maar telkens als ik de pc herstartte stotterde hij en kreeg ik HID maar moeilijk weer werkend... geen id waar het aan lag. Ik moest steeds die wizard Setup van Bleutooth volgen om HID te gebruiken 8)7

Toen op zoek gegaan naar Widcomm Bluetooth driver 4.0.1.700 en gevonden :)
Daarnaast vind je hier ook iets intressants.

Wel gek, ik blijf in de Bluetooth configuratie onder de tab Hardware een foutmelding zien:
Eigenschappen van het apperaat

[...]
|:(
Maar goed het werkt gelukkig (nog) :Y)
Of je installeert de Widcomm 5 drivers (link mag je zelf zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk niet dat er een reply komt op mijn probleem. Ben gelukkig niet zwanger dus dat valt nog mee. Ik laat het er maar bij zitten,.. ga wel weer in een draadje lopen lu... .. praten. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Anoniem: 1197 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:37:
Denk niet dat er een reply komt op mijn probleem. Ben gelukkig niet zwanger dus dat valt nog mee. Ik laat het er maar bij zitten,.. ga wel weer in een draadje lopen lu... .. praten. Toch bedankt.
Het is wel een raar probleem, maar een usb toetsenbord is wel een HID achtig iets, wat niet direct met bluetooth te maken heeft.
Ik weet niet of de Widcomm drivers aangepast zijn, of gewoon een kopie met licentie, maar het nummer is wel oud, 4.0.1.700 is veel gangbaarder.
Als je die gaat proberen, haal de oude driver dan eerst weg en installeer dan 4.0.1700 en zoek naar een gepatchte versie, zodat hij ook met jouw BTstick werkt.
Een handleiding vind je hier.
Werkt dit ook niet goed dan kan je desnoods met system restore terug naar de oude situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je response Speedy-Andre. Maar ik heb inderdaad al andere/nieuwere versies geprobeerd, inmiddels tot aan versie 5.01.801. Helaas had ik ook daarmee precies hetzelfde probleem. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wellicht met een ander toetsenbord iets proberen en hopen dat het in ieder geval niet daar aan ligt, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn kromme toetsenplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Anoniem: 1197 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:25:
Dank voor je response Speedy-Andre. Maar ik heb inderdaad al andere/nieuwere versies geprobeerd, inmiddels tot aan versie 5.01.801. Helaas had ik ook daarmee precies hetzelfde probleem. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wellicht met een ander toetsenbord iets proberen en hopen dat het in ieder geval niet daar aan ligt, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn kromme toetsenplank.
Kan je met die tiep-plank toevallig niet een ps2 verloopje gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:05:
[...]
Kan je met die tiep-plank toevallig niet een ps2 verloopje gebruiken :?
Waaaaaaaaaaaaaa...... daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Dat ga ik gelijk proberen,.. morgen... eerst een verloopje halen. Thanx voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, dat was het dus ook niet. Ik heb het een tijdje met een ander toetsenbord geprobeerd. Voor de rest werkt alles eigenlijk goed, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120843

Ik heb een bluetooth dongle gekocht bij Tell-me. Het merk van de dongle is onbekend maar de software is bluesoleil 1.6.4. Nu is het probleem dat ik ik mijn pc zie via mijn telefoon (Samsung Z140) en ik zie via mijn pc ook mijn telefoon ik kan ook pairen maar verder kom ik niet. Want als ik dan in mijn pc wil kijken via mijn telefoon dan blijft hij op verbinden staan. En dat is andersom ook (van pc naar telefoon) alleen daar geeft hij aan please wait. Dus opzich werkt het wel want ik kan wel pairen maar verder dan dat kom ik niet. Heb het net ook even via mijn ma haar pda geprobeert en daar lukte het perfect mee.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste