T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:
  • 140.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191068

Ik heb nu nog een umts verbinding van Telfort (1 gig data limiet) deze loopt binnenkort af, ik zit te denken aan T-mobile daar dit zonder datalimiet werkt. PIT is een goedkope oplossing maar bied het ook echt alle internet mogelijkheden, zo zal ik bijv geregeld via een vpn langdurig zitten te citrixen op het netwerk van mijn werk.Echter in de praktijk zal het meestal met 128kbs moeten daar het 250mb limietje zo verstookt is.

Met telfort gaat citrix dit perfect, alleen de datalimiet is erg vervelend, de duurdere kpn abo's werken ook allemaal met een royale FUP.

Iemand ervaring met Citrix over PIT (of het duurdere internet totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 262448 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:04:
2621.0 KByte/sec (=20968 kbps) geeft speedtest.nl nu bijvoorbeeld aan. Dat is toch ziek :| Ik wil best een screenshot maken als ik weet met welke programma dat gaat.

Als het een foutje van t-mobile is......ik hoop dat het zo blijft!!
Misschien betere masten?
Ja kom op nou, van zulke waardes weet je toch gewoon dat het niet klopt? Ik geef notabene al aan wat de maximale snelheden qua gebruikte techniek. En je ZIET toch ook gewoon dat het niet klopt als je een willekeurige website opent via die verbinding? 8)7

Daarnaast is hier ook al eerder aangegeven dat zeker met Opera Mini je te maken hebt met proxies die de meting 'negatief beinvloeden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

Fuzzillogic schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:38:
[...]

Ja kom op nou, van zulke waardes weet je toch gewoon dat het niet klopt? Ik geef notabene al aan wat de maximale snelheden qua gebruikte techniek. En je ZIET toch ook gewoon dat het niet klopt als je een willekeurige website opent via die verbinding? 8)7

Daarnaast is hier ook al eerder aangegeven dat zeker met Opera Mini je te maken hebt met proxies die de meting 'negatief beinvloeden'.
Hij is er al achter, lees z'n laatste post vorige pagina.
Het was dus de speedmanager van T-Mobile die de boosdoener was. Dit is een Proxy die plaatjes enzo naar een lagere kwaliteit omzet zodat je telefoon minder hoeft te downloaden

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:44
PIT op umts kan je daar een beetje mee live streamen ?
ik kan er vast morgen niet de live video stream van het voetballen mee binnen halen of wel ?

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 21-06-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

Pogostokje

* twiet *

Als je de snelheid van je PIT abonnement weet en weet wat de stream rate is van de stream die je wilt kijken, weet je of het gaat. Met de lagere PIT variant zal het lastig worden, maar met de duurdere abbo's geen enkel probleem. Ik zou in ieder geval zoeken naar een stream die niet het beeld heel groot naar je wil sturen, dat is allemaal extra wat bandbreedte slurpt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik zit te kijken naar zo'n web n walk stickie, maar ik kan nergens vinden of je kan zien met dat ding op welk net je zit? (en al helemaal niet met de vage linux drivers ervoor). Ik kom namelijk regelmatig dicht bij de grens, dus ik vind het wel interessant om te zien op welk net ik zit met dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 130184 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:55:
Ik zit te kijken naar zo'n web n walk stickie, maar ik kan nergens vinden of je kan zien met dat ding op welk net je zit? (en al helemaal niet met de vage linux drivers ervoor). Ik kom namelijk regelmatig dicht bij de grens, dus ik vind het wel interessant om te zien op welk net ik zit met dat ding :)
Is het niet makkelijker om dan simpelweg bluetooth naar je mobiel te gebruiken? Ik heb het nooit geprobeerd onder linux, maar me dunkt dat dat prima moet kunnen, net als onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191068

Wellicht bekent bij sommige gebruikers. Maar mocht je zo nu en dan een mobile internet verbinding makkelijk willen sharen met met andere (wifi) devices. gebruik Joikuspot

Het maakt van je Symbian of windows mobile phone een hotspot (met eventueel web encryptie). Ik gebruik tot volle tevredenheid met een nokia N93 icm laptop en pda, maar ook je ipod kan er wat mee, je hoeft onderweg in ieder geval niet voor elk device internet te regelen.

Enige zorg is je datalimiet of FUP (en de batterij, laatst een half uurtje geinternet met de laptop en nokia N93 was me toch heet 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Is bluetooth-share dan niet een stuk logischer, minder stroomverbruik en veel compatible'er. In Linux is dat helemaal een eitje, met de meeste Distro's is het al pre-installed, en is het in zo'n 10 seconden gepiept. In WinXP gaat het wat omslachtiger, maar is het ook wel te doen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 17:33
SirNobax schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:18:
Is bluetooth-share dan niet een stuk logischer, minder stroomverbruik en veel compatible'er. In Linux is dat helemaal een eitje, met de meeste Distro's is het al pre-installed, en is het in zo'n 10 seconden gepiept. In WinXP gaat het wat omslachtiger, maar is het ook wel te doen.
Joikuspot heeft bij mij ook wel eens problemen met het verbinding maken met sommige adressen, bluetooth werkt inderdaad stukken beter alleen is joikuspot handig als je geen bluetooth hebt of als je meerdere pc's wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Hier ook een H met t-mobile. Heb het 19,95 abbo voor internet (UMTS).
Volgens mij zijn ze aan het testen om het mobiele internet snel genoeg te maken voor de nieuwe iPhone ofzo..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik heb hier in Emmen een H als dekking (HTC Diamond), en met 2 streepjes ontvangst zo'n 30 kb/s download. Ik heb nog een PIT 2005 abonnement dus ik weet niet of ik nu 384 kbit heb of zelfs nog hoger (PIT 2005 heeft 384 kbit/s). Is er ergens een mobile speedtest? Aangezien speedtest.nl een beetje rare getallen geeft (8000 kbit/s zeg maar).

Ik internet overigens via mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
*spam*

Daarbij is een dergelijke site al t ig keer in dit draadje genoemd, de betreffende user mag best even zijn best doen om iets te vinden. :)

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 26-06-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32

XanderDrake

Build the future!

Ik hoop trouwens dat T-mobile het Internet abonnement dat bij de 3G iPhone zit beschikbaar gaat maken voor iedereen op hun netwerk!

2mbps via HSDPA? Daar schrijf ik me wel voor in :) En heel duur zou het niet zijn!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
XanderDrake schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:26:
Ik hoop trouwens dat T-mobile het Internet abonnement dat bij de 3G iPhone zit beschikbaar gaat maken voor iedereen op hun netwerk!

2mbps via HSDPA? Daar schrijf ik me wel voor in :) En heel duur zou het niet zijn!
Ik betwijfel het eigenlijk, althans niet voor een vergelijkbare prijs en specificaties. De iPhone heeft (officieel) geen feature om het apparaat als modem te laten werken voor een PC. (8)7 |:() Dus ze kunnen er redelijk vanuit gaan dat de meeste mensen dat abonnement toch alleen maar op hun iPhone gebruiken, waardoor het datagebruik toch binnen de perken blijft.

Zou je het net als PIT/IT ook op je PC kunnen gebruiken, dan zou ik me kunnen voorstellen dat de hoeveelheid verstuurde data aanzienlijk hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36
Fuzzillogic schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:01:
[...]

Ik betwijfel het eigenlijk, althans niet voor een vergelijkbare prijs en specificaties. De iPhone heeft (officieel) geen feature om het apparaat als modem te laten werken voor een PC. (8)7 |:() Dus ze kunnen er redelijk vanuit gaan dat de meeste mensen dat abonnement toch alleen maar op hun iPhone gebruiken, waardoor het datagebruik toch binnen de perken blijft.

Zou je het net als PIT/IT ook op je PC kunnen gebruiken, dan zou ik me kunnen voorstellen dat de hoeveelheid verstuurde data aanzienlijk hoger ligt.
Zou T-Mobile ook checken of je de simkaart daadwerkelijk voor de bijbehorende iphone 3G gebruikt ( voor data ) ? Ik denk dan aan : technisch in het netwerk een check inbouwen dat de snelheden verlaagd worden naar gebruikelijke PIT-snelheden indien je data-verbinding tot stand komt met alles wat NIET iphone is.

Of ze kunnen natuurlijk ook een voorwaarde opleggen bij je contract dat de onbeperkte 2mbps bundel alleen met de iphone gebruikt mag worden en indien dat niet het geval is dat de data apart berekenend wordt

anders kan je makkelijk een abo met data + iphone afsluiten om vervolgens de iphone te verkopen en het simmetje te gebruiken icm met een willekeurige (smart)phone (en dus wel de mogelijkheid tot aansluiten op de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ik zou het eigenlijk best schandalig vinden, om iPhone gebruikers 2mb te geven, en het abo ook web-'n-walk te noemen. Voor een 10'tje per maand ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

UltraSub schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:39:
Ik zou het eigenlijk best schandalig vinden, om iPhone gebruikers 2mb te geven, en het abo ook web-'n-walk te noemen. Voor een 10'tje per maand ongeveer...
Het zou wel perfect bij het verkoop methodiek van de iPhone horen :X
Fuzzillogic schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:01:

Ik vind sowieso dat T-mobile, die het meest complete en non-capped mobiele internet aanbod heeft, gewoon degelijke HSDPA abbo's moet introduceren. Ze zouden er zo makkelijk mee kunnen scoren, niemand biedt HSDPA connecties aan zonder absurde limitaties!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 16:23
Eve een goed bericht voor de medewerkers van t-mobile.

had onlangs een rekening van ahum 293 euro....
m'n pit abo was komen te vervalen ivm met een contracts verlenging alleen was mij dit nooit medegedeeld.

heb helpdesk gebeld (zeer nette helpdesk moet ik zegge werk zelf ook in de helpdesk scene)
en ze zouden het regelen.

en inderdaad op mijn tel rekening hebben ze het internet netjes verekend.

:D

pluim voor t-mobile

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ow, dus wat je zegt is dat als ik voor een verlenging van mijn huidige abo ga, PIT gaat vervallen en je dat opnieuw moet aanvragen? Klinkt op zich wel logisch, maar je moet het wel ff weten :)
Thanks...
* UltraSub zit twee maanden voor verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
amdboy1983 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:27:
Eve een goed bericht voor de medewerkers van t-mobile.

had onlangs een rekening van ahum 293 euro....
m'n pit abo was komen te vervalen ivm met een contracts verlenging alleen was mij dit nooit medegedeeld.

heb helpdesk gebeld (zeer nette helpdesk moet ik zegge werk zelf ook in de helpdesk scene)
en ze zouden het regelen.

en inderdaad op mijn tel rekening hebben ze het internet netjes verekend.

:D

pluim voor t-mobile
Dat is een raar verhaal :?

Ik heb sinds 25 juni vorig jaar PIT, betekent dat nu dat voor mij per 25 juni 2008 mijn PIT is stopgezet en ik dus normaal tarief betaal???
Heb zojuist nog op my-tmobile gekeken maar zag daar (nog) niks tussen staan m.b.t. extra (hoge) kosten.

Of hebben ze in jouw geval zelf een fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, hij bedoeld als je actief verlengd, niet als je stilzwijgend verlengd.
Als je nieuwe aanvraag dan niet vermeldt dat je PIT wil, kan ik me voorstellen dat het er dan niet meer bij zit, want eigenlijk vraag je met een verlenging een nieuw abbo aan (naja, you get what I mean).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 12:53
Weet iemand hoe het volgende werkt?

Heb hier een PCMCIA kaart voor in mijn laptop, kan daar mijn t-mobile sim in doen maar moet dan gegevens hebben zoals een inbelnummer.

Enig idee hoe dit moet?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
miel schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:42:
Weet iemand hoe het volgende werkt?

Heb hier een PCMCIA kaart voor in mijn laptop, kan daar mijn t-mobile sim in doen maar moet dan gegevens hebben zoals een inbelnummer.

Enig idee hoe dit moet?
Het zou handig zijn als je minstens even vermeldt wat voor een kaart het is, en liefst typenummer e.d. ook even opzoekt. We zijn geen helderzienden.

Hoe je moet "inbellen" hangt maar net af van de software en je OS. Als je het ding als modem aanspreekt dan zul je idd naar #99* moeten inbellen. Gebruikersnaam en wachtwoord doen niet te zaken, vziw. (tmobile/password oid should do)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Fuzzillogic schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Het zou handig zijn als je minstens even vermeldt wat voor een kaart het is, en liefst typenummer e.d. ook even opzoekt. We zijn geen helderzienden.

Hoe je moet "inbellen" hangt maar net af van de software en je OS. Als je het ding als modem aanspreekt dan zul je idd naar #99* moeten inbellen. Gebruikersnaam en wachtwoord doen niet te zaken, vziw. (tmobile/password oid should do)
Het is een Nokia RPM-1 kaart.

Software is de nokia card manageer en OS is windows XP.

Nummer *99# werkt helaas niet... krijg wel te zien dat de telefoon verbinding heeft (dus zie Ben.nl in het operator screen), maar kan geen dataverbinding opzetten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
miel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:46:
[...]

Het is een Nokia RPM-1 kaart.
Wow dude, dat ding is antiek.
Nmmer *99# werkt helaas niet... krijg wel te zien dat de telefoon verbinding heeft (dus zie Ben.nl in het operator screen), maar kan geen dataverbinding opzetten helaas...
Ja dat is dan ook logisch, dat geval ondersteunt niet eens GPRS, maar alleen GSM. Als je dan toch wilt inbellen dan moet je inbellen naar een 'echt' inbelnummer. Dat zal vast nog bestaan, maar dat kost je in een best-case-scenario wel je belminuten. Worst-case werkt het niet eens, omdat GSM-DATA niet ondersteund wordt.

Gewoon bluetooth gebruiken (ervanuitgaande dat je mobiel niet zo antiek is :)), dan heb je ook geen extra sim nodig. En dan kun je die kaart bij het museum aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ga een T-Mobile abonnement aanschaffen morgen. Nu wil ik misschien web 'n walk erbij nemen, 10 euro /maand voor onbeperkt internet. Maar ik weet het nog niet zeker. Kan ik het gewoon nemen en eventueel na 2 maanden opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 08-05 16:35
Leolinedance schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:02:
Ik ga een T-Mobile abonnement aanschaffen morgen. Nu wil ik misschien web 'n walk erbij nemen, 10 euro /maand voor onbeperkt internet. Maar ik weet het nog niet zeker. Kan ik het gewoon nemen en eventueel na 2 maanden opzeggen?
Nee het is een toevoeging op je abbonement en loopt met het abbonement mee. (helaas)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Fuzzillogic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Wow dude, dat ding is antiek.

[...]

Ja dat is dan ook logisch, dat geval ondersteunt niet eens GPRS, maar alleen GSM. Als je dan toch wilt inbellen dan moet je inbellen naar een 'echt' inbelnummer. Dat zal vast nog bestaan, maar dat kost je in een best-case-scenario wel je belminuten. Worst-case werkt het niet eens, omdat GSM-DATA niet ondersteund wordt.

Gewoon bluetooth gebruiken (ervanuitgaande dat je mobiel niet zo antiek is :)), dan heb je ook geen extra sim nodig. En dan kun je die kaart bij het museum aanbieden :P
Kan ik dat met een nokia 6310i doen? (dus via bluetooth koppelen en dan als modem laten gelden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
miel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:49:
[...]
Kan ik dat met een nokia 6310i doen? (dus via bluetooth koppelen en dan als modem laten gelden?)
Vast wel. Aan de minimale voorwaarden is iig voldaan: GPRS en bluetooth. Alle mij bekende bluetooth-stacks in Windows ondersteunen het DUP-profiel, en google helpt je eventueel wel bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
miel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:49:
[...]

Ik heb ook een 6310i, topding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Leolinedance schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Ik heb ook een 6310i, topding! _/-\o_
vanavond eens even puzzelen dan of ik dat werkende krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

T-mobile en zijn iPhone release op T.net

Duuuuuusch. Je krijgt een erg snelle HSDPA verbinding bij je iPhone 3G, een phone die er geen reet mee doet! 8)7 Ja misschien iTune nummertjes downloaden, iets wat je sowieso toch thuis gaat doen :/

Ook kost de verbinding heel weinig... Je krijgt een abbo met 150 sms's en 150 belminuten plus de HSDPA connectie van 2mb/384kbit down/up voor nog geen 30€ :|

En wij tweakers moeten het godverdekke doen met een verbinding die 20x langzamer is :(
Wat een onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Leolinedance schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:02:
nsa1984 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:19:
[...]

Nee het is een toevoeging op je abbonement en loopt met het abbonement mee. (helaas)
Dit klopt niet helemaal. Het is een apart pakket dat verder geen invloed heeft op je abbonement, en kun je schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
Ik heb dit ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
XanderDrake schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:58:
T-mobile en zijn iPhone release op T.net

Duuuuuusch. Je krijgt een erg snelle HSDPA verbinding bij je iPhone 3G, een phone die er geen reet mee doet! 8)7 Ja misschien iTune nummertjes downloaden, iets wat je sowieso toch thuis gaat doen :/
Precies, en daarom kunnen ze het ook aanbieden: er zijn toch maar weinig tot geen mensen die die 3G-verbinding zullen gebruiken voor hun PC/laptop, iets dat met een fatsoenlijke telefoon wel zonder problemen kan. (ja hoor eens, een telefoon met 3G die je niet als modem kunt gebruiken voor laptop, dat is in mijn ogen geen fatsoenlijk toestel) Dus de hoeveelheid data die mensen met hun iPhone zullen genereren blijft beperkt, hoe snel het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
[...]

Precies, en daarom kunnen ze het ook aanbieden: er zijn toch maar weinig tot geen mensen die die 3G-verbinding zullen gebruiken voor hun PC/laptop, iets dat met een fatsoenlijke telefoon wel zonder problemen kan. (ja hoor eens, een telefoon met 3G die je niet als modem kunt gebruiken voor laptop, dat is in mijn ogen geen fatsoenlijk toestel) Dus de hoeveelheid data die mensen met hun iPhone zullen genereren blijft beperkt, hoe snel het ook is.
Slim toch van T-Mobile? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
defusion schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:15:
[...]

[...]

Dit klopt niet helemaal. Het is een apart pakket dat verder geen invloed heeft op je abbonement, en kun je schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
Ik heb dit ook gedaan.
Dat is goed om te horen! Kan ik het toch een maandje testen en dan eventueel opzeggen. Zit ik er geen 24 maanden aan vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 19:17
[...]

[...]

Ik heb dit ook gedaan.
Correct, maar alleen als je contract al langer loopt dan de overeengekomen minimale looptijd. Als je PIT erbij neemt kan dat nooit eerder opgezegd worden dan de minimale duur van je contract, en moet je die tijd uitzitten inclusief PIT, Als je bijvoorbeeld een contract van twee jaar hebt gesloten, en je neemt na een half jaar PIT erbij, dan zit je er dus nog voor anderhalf jaar aan vast :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 08-05 16:35
[...]

[...]

Ik heb dit ook gedaan.
Hmm dan zou ik dat toch even kortsluiten met de klantenservice/t-mobile shop voor alle duidelijkheid.

Voorzover ik weet kan PIT niet los gedeactiveert worden, maar wat "defusion" zegt kan ook waar zijn, en dan draag k waarschijnlijk verouderde kennis.
evdakker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Correct, maar alleen als je contract al langer loopt dan de overeengekomen minimale looptijd. Als je PIT erbij neemt kan dat nooit eerder opgezegd worden dan de minimale duur van je contract, en moet je die tijd uitzitten inclusief PIT, Als je bijvoorbeeld een contract van twee jaar hebt gesloten, en je neemt na een half jaar PIT erbij, dan zit je er dus nog voor anderhalf jaar aan vast :(.
Lijkt een beetje in strijd met "defusion" te zijn?
Of bedoeld "defusion" dat je je abbonement inclusief pit kunt beeindigen?

:? :? Ik weet even niet wat waar en wat veroudert/verkeerd is. Conclusie neem even contact op met t-mobile.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
nevermind..... cache legen was een oplossing raar genoeg...

[ Voor 87% gewijzigd door miel op 01-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De voorwaarden voor data gebruik waren in het verleden altijd onbeperkt , en koppellen aan een laptop of compter was ook geen probleem bij T-mobile.
Maar volgens onderstaande voorwaarden is dit niet meer van toepassing bij de toekomstige T-mobile Iphone gebruikers.

http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
janzeeschuimers schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:07:
De voorwaarden voor data gebruik waren in het verleden altijd onbeperkt , en koppellen aan een laptop of compter was ook geen probleem bij T-mobile.
Maar volgens onderstaande voorwaarden is dit niet meer van toepassing bij de toekomstige T-mobile Iphone gebruikers.

http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief.pdf
Ah haha, precies zoals gedacht dus. Tja, ze moeten wel, mensen kijken toch alleen maar naar de snelheid en zien "onbeperkt"... Ik hoop wel dat die flauwekul niet overslaat naar PIT - dus hogere snelheid maar ernstige beperkingen omtrend gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Fuzzillogic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:19:
[...]

Ah haha, precies zoals gedacht dus. Tja, ze moeten wel, mensen kijken toch alleen maar naar de snelheid en zien "onbeperkt"... Ik hoop wel dat die flauwekul niet overslaat naar PIT - dus hogere snelheid maar ernstige beperkingen omtrend gebruik.
Als dat zo zou zijn , betekent dat ze de voorwaarden veranderen en kun je volgens mij altijd je abbo dan per direct opzeggen.
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik vind het ronduit schandalig wat hier gebeurd.
Imagine this:
Relax 150 - 150 belminuten - Geen sms in bundel - 19,50
PIT - 128/32 kbps - 9,50.
Totaal prijs abbo; 29 euro.

Nu de iPhone in vergelijkbare vorm:
150 belminuten - 150 sms in bundel
PIT - 2048/384 kbps
Totaal prijs abbo; 29,50.

Kom op zeg.. Dit kun je niet maken tov je huidige klanten! Ik krijg dus met mijn huidige abbo 150 sms'jes per maand minder, en mijn internet verbinding is niks waard tov het iPhone abbo. Ik vind het ronduit schandalig, en overweeg op te zeggen om deze reden.

Niemand die dit ook vind??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Ik, maar ik schakel over naar het iPhone abonnement ;)

Maar idd, heel netjes is het niet en erg balen dat dat iPhone verhaal alleen met een 2 jarig contract kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ZakHooi schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:02:
[...]

Als dat zo zou zijn , betekent dat ze de voorwaarden veranderen en kun je volgens mij altijd je abbo dan per direct opzeggen.
Volgens mij is dat wettelijk zo bepaald dacht ik....
Klopt, maar wat dan? Alle andere aanbieders hebben ook crap-voorwaarden bij hun data-abo's, ondanks de termen "onbeperkt" en "onbezorgd".

En schandalig? Zoals gezegd is het data-abo bij de iPhone dus gecastreerd. En aangezien het om een 2-jaar abo gaat ben je ook duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
UltraSub schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:58:
Imagine this:

PIT - 2048/384 kbps

Kom op zeg.. Dit kun je niet maken tov je huidige klanten! Ik krijg dus met mijn huidige abbo 150 sms'jes per maand minder, en mijn internet verbinding is niks waard tov het iPhone abbo. Ik vind het ronduit schandalig, en overweeg op te zeggen om deze reden.

Als het zo is als je schrijft is het idd schandalig, maar ik vermoed dat het bij het iphone-abbo, net als bij de relax-abbo's 150 minuten OF 150 sms-jes is, als je zonder aparte sms-bundel werkt.. Dan is het dus vergelijkbaar, met alleen een betere PIT-snelheid..

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:19
Ja ik zou dit ook een reden vinden om mijn T-mobile op te zeggen

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
ToMaSZ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:42:
[...]

Als het zo is als je schrijft is het idd schandalig, maar ik vermoed dat het bij het iphone-abbo, net als bij de relax-abbo's 150 minuten OF 150 sms-jes is, als je zonder aparte sms-bundel werkt.. Dan is het dus vergelijkbaar, met alleen een betere PIT-snelheid..
Even geïnformeerd bij T-Mobile (zakelijk) en het gaat hier om 150 minuten en 150 SMSjes per maand. Lijkt me heel sterk dat dat dan voor de particuliere versie anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:03

soap

diskoers.

Ik dacht ook dat het om een fout ging bij de aankondiging, 150 belminuten OF 150 smsjes maar niets is dus minder waar.
Ik betaal nu 32.50 voor 150 belminuten, PIT en 25 smsjes.
Terwijl je voor die eenmalige 80 euro een iPhone 8GB hebt, een abonnement van 2,50 minder en 125 extra smsjes. Maar ja, wat kun je er tegen ondernemen?

BTW ik heb trouwens nog nooit 3.5G gehad terwijl ik wel een E51 heb met HSDPA.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mr.Zop schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:32:
Maar ja, wat kun je er tegen ondernemen?
Als we nu eens alle tweakers hier een klacht laten indienen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
bartvb schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Even geïnformeerd bij T-Mobile (zakelijk) en het gaat hier om 150 minuten en 150 SMSjes per maand. Lijkt me heel sterk dat dat dan voor de particuliere versie anders zou zijn.
Da's wel behoorlijk onbeschoft naar je bestaande klanten zeg. Het is dat ik nu flex 30 heb voor 12,50/maand plus sms-dubbelaar voor 2,50 en pit voor 9,95 en dus nog relatief voordelig uit ben. Echter met een iPhone de abbonnemementskosten bijna halveren om nieuwe klanten te trekken en je trouwe klandizie (ik heb m'n Ben-simmetje 2 maanden terug laten omruilen voor een nieuwe...) lekker laten doordokken... regelrecht onbeschoft. Helaas kan het gewoon; je tekent nu eenmaal voor 12 of 24 maanden.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Als ze PIT nou dezelfde specs zouden geven als dat iPhone data abbo zou het een stuk eerlijker zijn.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
UltraSub schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:58:
Imagine this:

PIT - 2048/384 kbps

Wat een gezeur altijd, als een ander abbo toevallig voordeliger uitvalt. Je hebt nu eenmaal uit vrije wil, met je volle verstand een contract getekend toch? Daar zit je gewoon aan vast.
Het zijn simpel gezegd gewoon afspraken die je hebt gemaakt, en nu eenmaal na dient te komen.

ps. Als je al gewoon op kan zeggen kan je toch ook overstappen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ben ik niet met je eens Big Daddy!
Het gaat er om dat dit een abonnements vorm is waarvoor je niet kunt kiezen zonder ook voor de iPhone te kiezen. Dát is wat me irriteert. Anders zou ik mijn abonnement wel verlengen met dát abbo. Niet alleen deze internetverbinding is niet mogelijk voor weinig geld, ook nog eens 150 sms'jes, voor exact hetzelfde geld als het relax 150 abbo, waar 150 sms'jes veel meer geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:15
Big Daddy schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:03:
ps. Als je al gewoon op kan zeggen kan je toch ook overstappen :?
Heb net van de week een nieuw contract afgesloten voor 2 jaar, dus opzeggen zal wat lastig gaan :)
Heb afgesloten 150 min + 25 SMS + PIT voor € 31,50 per maand.
Als ik een paar dagen later dit zie springen de tranen wel een beetje in mijn ogen hoor.
Tuurlijk heb je gelijk en heb ik zelf het contract afgesloten, maar zo'n verschil is wel erg groot.

Ik dank dat ik T-mobile maar even ga bellen, want ik neem aan dat de snelheid van PIT dan ook om hoog gaat (eigenlijk moet gaan). En als ze dat niet doen ben ik beniewd hoe lang ze dat gaan volhouden naar al de PIT klanten.
Bij auto A kost de benzine € 2,00
Bij auto B kost de benzine € 1,00
Lijkt me niet dat dat mag.

Nog even een edit.
Een I-150 abonnement kost € 29,50 voor 150 belminuten, 150 SMS en 2mb internet
Bij een normaal abonnement kost dat:

Relax 150: € 19,50
150 SMS: € 10,00
2MB internet (Internet Totaal Plus): € 70,00 (nu een actie)
Dat is totaal ca. € 100,--

Zoek de verschillen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Lygun op 03-07-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Lygun schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:28:
[...]

Bij auto A kost de benzine € 2,00
Bij auto B kost de benzine € 1,00
Lijkt me niet dat dat mag.
Waarom niet? Je weet het van tevoren. Ik ben dr ook echt niet blij mee hoor, maar je kan dr gewoon niets aan veranderen. Als verkoper heb je nu eenmaal het recht om een prijsstelling voor je producten vast te stellen. Ik kan ook niet naar de bank gaan om daar de rente van hypotheekpakket A te combineren met de looptijd van hypotheekpakket B te combineren.

[flauw]auto & benzine? dat is toch echt prepaid hoor! ;) [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
UltraSub schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:17:
Ben ik niet met je eens Big Daddy!
Het gaat er om dat dit een abonnements vorm is waarvoor je niet kunt kiezen zonder ook voor de iPhone te kiezen. Dát is wat me irriteert. Anders zou ik mijn abonnement wel verlengen met dát abbo. Niet alleen deze internetverbinding is niet mogelijk voor weinig geld, ook nog eens 150 sms'jes, voor exact hetzelfde geld als het relax 150 abbo, waar 150 sms'jes veel meer geld kosten.
Dát is nou koppelverkoop. Volkomen legaal in nederland, helaas niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ok, dit gaat over de data bundels van T-Mobile en niet over iPhone abo etc etc. Het is idd onrechtvaardig dat je voor de zelfde prijs een lagere snelheid krijgt, echter hoeft die discussie niet in dit topic gevoerd te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:15
Big Daddy schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:18:
[...]

Waarom niet? Je weet het van tevoren.
Was het maar waar. Geen enkele klant die voor de bekendmaking van de prijzen (1 juni) dit wist en dus kon meewegen in zijn/haar keuze bij het afsluiten van een nieuw contract.
Imo is het daarom niet meer dan normaal om de snelheid van PIT nu te verhogen om het een beetje gelijk te trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Lygun op 03-07-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Lygun schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:21:
[...]
Imo is het daarom niet meer dan normaal om de snelheid van PIT nu te verhogen om het een beetje gelijk te trekken.
Ik stem voor!
Ik gebruik nu mijn VarioIII voor zowel mobiel internet als usb-modem voor mijn laptop en zou dus veel baat hebben bij een snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Lygun schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Was het maar waar. Geen enkele klant die voor de bekendmaking van de prijzen (1 juni) dit wist en dus kon meewegen in zijn/haar keuze bij het afsluiten van een nieuw contract.
Ik snap wat je bedoelt maar wat te doen met mensen zoals ik die pit+ hebben of mensen die internet totaal of zelfs internet totaal plus hebben.
Het is een rare move van T-mobile om de I-phoners zo'n snel mobiel internet te geven t.o.v. de huidige mobiele internetters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
janzeeschuimers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:55:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar wat te doen met mensen zoals ik die pit+ hebben of mensen die internet totaal of zelfs internet totaal plus hebben.
Het is een rare move van T-mobile om de I-phoners zo'n snel mobiel internet te geven t.o.v. de huidige mobiele internetters.
Helemaal niet, dat iPhone data-abo is dus ernstig beperkt tov de (P)IT-abo's: je mag het alleen op je mobiel gebruiken. Dat die voorwaarde ontbreekt bij PIT is voor mij crusiaal, en ook dé reden dat ik voor t-mobile gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
janzeeschuimers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:55:
[...]

Geven doen ze niets, ze pakken je terug op de kosten buiten het abbo. Die zijn weer hoger dan de andere abbo's. Volgens mij is het ook niet mogelijk om extra SMS-bundels te nemen, waardoor je als je wat meer smst je scheel betaalt.

(nu ben ik €40 kwijt voor 200 minuten & 1000 smsjes & PIT, met de iPhone is dat op zn goedkoopst €64,95 + 500 * 0,25 = €189,50!! per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

Even een lekkere noob vraag, ik heb al even gegoogled en een forum search gedaan, maar krijg veel tegengestelde resultaten, T-Mobile site biedt ook niet veel duidelijkheid...

Is PIT los te activeren NA het afsluiten van een nieuw abonnement (a la Vodafone BloX)?
En zit is het ook in dat geval ook weer te deactiveren of zit je er aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 183377 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:54:
Even een lekkere noob vraag, ik heb al even gegoogled en een forum search gedaan, maar krijg veel tegengestelde resultaten, T-Mobile site biedt ook niet veel duidelijkheid...

Is PIT los te activeren NA het afsluiten van een nieuw abonnement (a la Vodafone BloX)?
En zit is het ook in dat geval ook weer te deactiveren of zit je er aan vast?
Het is los te activeren inderdaad, even bellen naar de klantenservice en een uurtje later heb je het al, zo heb ik het ook gedaan. Met het afmelden weet ik niet hoe het geregeld is...

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon een week of 3 geleden naar tmobile gebracht ter reparatie, nu verschijnt echter alleen nog maar het H icoontje in het display. Ik haal verder 107kbit per seconde, dus ik heb er geen klap aan maar ik heb wél het idee dat mijn verbinding slechter is dan voorheen. Kan dat kloppen?

Heb gewoon PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ijskonijn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:34:
[...]

Het is los te activeren inderdaad, even bellen naar de klantenservice en een uurtje later heb je het al, zo heb ik het ook gedaan. Met het afmelden weet ik niet hoe het geregeld is...
Afmelden gaat niet, loopt gelijk met de duur van contract. Als je na je contract het abonnement houdt kun je PIT opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.

Als je de aktie van telefoonkopen.nl hebt gekocht (50% korting op abo kosten gedurende gehele contractsperiode) kun je PIT niet later toevoegen. Ja het kan wel maar dan vervalt de 50% korting aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Gumball schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:28:
Ik heb mijn telefoon een week of 3 geleden naar tmobile gebracht ter reparatie, nu verschijnt echter alleen nog maar het H icoontje in het display. Ik haal verder 107kbit per seconde, dus ik heb er geen klap aan maar ik heb wél het idee dat mijn verbinding slechter is dan voorheen. Kan dat kloppen?

Heb gewoon PIT.
Zullen we ruilen? Mag jij mijn UMTS-PIT, krijg ik jouw HSDPA-PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nsa1984 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Hmm dan zou ik dat toch even kortsluiten met de klantenservice/t-mobile shop voor alle duidelijkheid.

Voorzover ik weet kan PIT niet los gedeactiveert worden, maar wat "defusion" zegt kan ook waar zijn, en dan draag k waarschijnlijk verouderde kennis.

[...]

Lijkt een beetje in strijd met "defusion" te zijn?
Of bedoeld "defusion" dat je je abbonement inclusief pit kunt beeindigen?

:? :? Ik weet even niet wat waar en wat veroudert/verkeerd is. Conclusie neem even contact op met t-mobile.
om hier nog even op terug te komen.
In de algemene voorwaarden staat het volgende:
10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale
contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272,
2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode,
woonplaats, mobieletelefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de
laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.
Indien de Klant een onderdeel van de Overeenkomst opzegt zonder de Overeenkomst
in zijn geheel op te zeggen, geldt de opzegtermijn als bedoeld in dit artikel ook ten
aanzien van dit onderdeel.
In mijn geval was mijn abonnement voor 2 jaar, incl. PIT, en heb na ca. 1jaar 3 maanden het PIT deel opgezegt. Dit was dus VOOR het verstrijken van mijn gehele abbonement. Je kunt blijkbaar dus wel onderdelen van de overeenkomt los opzeggen zonder de overeenkomst in z'n geheel op te zeggen. En dat voor de einddatum van de hele overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Fuzzillogic schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:02:
[...]

Zullen we ruilen? Mag jij mijn UMTS-PIT, krijg ik jouw HSDPA-PIT.
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg sinds een week of 5 enkel nog het H symbool op mijn MDA 3, en heb een groot deel van de dag geen verbinding. Nu stop ik wel eens mijn telefoonverbinding, of mijn internetverbinding om weer een werkende verbinding proberen te krijgen. Vroeger met de UMTS had ik geen probleem, en eigenlijk altijd verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb PIT op mijn Nokia N78. Is het mogelijk, door verkeerde instellingen ofzo, dat ik toch nog ergens voor betaal? ALs ik WAP diensten of andere (betaalde) diensten in mijn telefoon gebruik? Of moet dat expliciet vermeld worden. Dat hoop ik wel want nu ben ik bang dat ik straks onverwachte kosten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
jopie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg sinds een week of 5 enkel nog het H symbool op mijn MDA 3, en heb een groot deel van de dag geen verbinding. Nu stop ik wel eens mijn telefoonverbinding, of mijn internetverbinding om weer een werkende verbinding proberen te krijgen. Vroeger met de UMTS had ik geen probleem, en eigenlijk altijd verbinding.
Daar heb ik dus ook last van. Ik heb even gekeken maar er is volgens mij niets aan de software veranderd.
Morgen maar even een belletje naar t-mobile doen, kan i gelijk even vragen hoe het zit met garantie als je er een andere rom op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
DaannO schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:34:
Ok, dit gaat over de data bundels van T-Mobile en niet over iPhone abo etc etc. Het is idd onrechtvaardig dat je voor de zelfde prijs een lagere snelheid krijgt, echter hoeft die discussie niet in dit topic gevoerd te worden :)
Waarom niet, is toch 100% ontopic? Dat is een beetje vreemd modereren, als je PIT niet meer met andere abbo's mag vergelijken houd je alleen posts als "Ik heb het ook! leuk man! de dekking in Purmerend is goed!" over.

:?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Captain Pervert schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Waarom niet, is toch 100% ontopic? Dat is een beetje vreemd modereren, als je PIT niet meer met andere abbo's mag vergelijken houd je alleen posts als "Ik heb het ook! leuk man! de dekking in Purmerend is goed!" over.

:?
Je weet toch onderhand ook wel hoe het tegenwoordig gaat op GOT he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Leolinedance schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:15:
[...]

Je weet toch onderhand ook wel hoe het tegenwoordig gaat op GOT he..
Ik vind wel dat Captain Pervert een punt heeft. Het gaat gewoon over van alles en nog wat dat met PIT te maken heeft, en daar heeft het duurdere (/goedkopere) iPhone PITje dus ook mee te maken.

Dat we het expliciet over de kosten hebben is een ander verhaal, maar heeft wél weer te maken met PIT. Dat T-Mobile haar niet-iPhone-klanten fuckt door meer belminuten/sms te geven en een 2Mbit verbinding voor hetzelfde geld aan de iPhoners vind ik opzich best onrechtvaardig, maar hoe vaak gebruik je nou eigenlijk 2Mbit op je telefoon? Ik heb wel genoeg aan 128/32Kbit/s :)

Het is gewoon promotie. Het zij zo. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:50:
[...]

Daar heb ik dus ook last van. Ik heb even gekeken maar er is volgens mij niets aan de software veranderd.
Morgen maar even een belletje naar t-mobile doen, kan i gelijk even vragen hoe het zit met garantie als je er een andere rom op zet.
Net even bij de T-shop geweest. Deze vertelden mij dat door de introductie van de iPhone alles van UMTS omgeschakeld is naar HSDPA. UMTS is dus niet meer helaas. Vervelend, de dekking hier in Apeldoorn is bar en boos, veel uitval of zelfs geen verbinding met HSDPA. Enige oplossing is alles terugzetten op GPRS. Nu wel goed bereik en m'n batterij gaat 4x langer mee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
You gotta be kidding me...
Ik vond het al verdacht dat ik ineens zo vaak HSDPA had! En inderdaad, 3G heb ik al heel lang niet meer gezien op mijn telefoon. En inderdaad, HSDPA heeft bij lange na niet zoveel dekking als 3G, dus overall voor mij minder snelheid. Verdomme, na het iPhone abbo wat veel goedkoper is, de tweede rotstreek. Nu ga ik echt serieus overwegen om te vertrekken bij T-Mobile. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Ik heb gewoon nog 3G links boven staan hoor...
Ook nooit een H in mn display gehad.

(In en rondom Amsterdam met een PIT i.c.m. een N95 8GB)

Maar heb wel zo nu en dan (lees: 3 á 4 maal per week) tegen 00:00 uur uitval van mn internet verbinding.

Ook vind ik t ongehoord dat Iphone gebruikers voor minder geld meer product krijgen..
Voel me een beetje in de steek gelaten door T-mobile. Zo van, die hebben we toch al binnen, 't enige wat ons kan schelen is zo veel als mogelijk nieuwe gebruikers binnen slepen, éénmaal binnen en we laten je stikken...

[ Voor 66% gewijzigd door Furrr op 07-07-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Volgens mij was het altijd zo dat er altijd 3G op je toestel staat. Pas als je stevig data gaat pompen gaat hij over in een H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Ik 'pomp' best stevig data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Anoniem: 61137 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:53:
Volgens mij was het altijd zo dat er altijd 3G op je toestel staat. Pas als je stevig data gaat pompen gaat hij over in een H.
Ik lees af en toe mijn mail, kijk zo nu en dan op t.net en nu.nl. Niets stevigs aan, wel een dikke vette H op mijn Vario 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Gumball schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:17:
[...]

Net even bij de T-shop geweest. Deze vertelden mij dat door de introductie van de iPhone alles van UMTS omgeschakeld is naar HSDPA. UMTS is dus niet meer helaas. Vervelend, de dekking hier in Apeldoorn is bar en boos, veel uitval of zelfs geen verbinding met HSDPA. Enige oplossing is alles terugzetten op GPRS. Nu wel goed bereik en m'n batterij gaat 4x langer mee }:O
Raar verhaal van die shop.
Ik heb zowel 3G als H hier in twente.
Ik heb nu H uitgezet (kaisertweak) want 3G ruim voldoende voor die 128Kb/s
3G is hier dus nog steeds beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Furrr schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:46:
Ik heb gewoon nog 3G links boven staan hoor...
Ook nooit een H in mn display gehad.

(In en rondom Amsterdam met een PIT i.c.m. een N95 8GB)
Ja bijzonder. Ook ik (woon-> Haarlem ...werk> Amsterdam) nog nooit een H gezien. Misschien heeft te het te maken met de generatie PIT'ers. Ikzelf heb pit geheel in het begin afgesloten..misschien die verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ZakHooi schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:49:
[...]

Raar verhaal van die shop.
Ik heb zowel 3G als H hier in twente.
Ik heb nu H uitgezet (kaisertweak) want 3G ruim voldoende voor die 128Kb/s
3G is hier dus nog steeds beschikbaar....
#define twente? Hier in Enschede overal 3G. Eigenlijk heb ik alleen maar 3G gezien, nooit HSDPA gehad. Noch hier, noch in het zuiden, noch in het westen.

En of het handig is om UMTS te forceren weet ik niet. De latency van HSDPA is een stuk lager, en vziw heeft het ook energiebesparende features die UMTS niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Leolinedance schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:27:
Ik heb PIT op mijn Nokia N78. Is het mogelijk, door verkeerde instellingen ofzo, dat ik toch nog ergens voor betaal? ALs ik WAP diensten of andere (betaalde) diensten in mijn telefoon gebruik? Of moet dat expliciet vermeld worden. Dat hoop ik wel want nu ben ik bang dat ik straks onverwachte kosten krijg.
Heeft iemand misschien antwoord op deze eerder gestelde vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

franssie

Save the albatross

Je kan bij toegangspunten je MMS-profiel en je T-Zones-profiel verwijderen. Volgens mij gaat het dan niet meer. Als je je abboneerd op gekke brom-kikkers en kuik-kuikentjes is dat je eigen verantwoordelijkheid want dat werkt anders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Sinds kort heb ik een UMTS/HSDPA-toestel (tot 7,2 Mbps) en het viel mij meteen op dat T-Mobile de lijn nog steeds afknijpt op 128 Kbps. Telfort biedt tegenwoordig standaard al 768 Kbps aan. Jammer dat T-Mobile, juist als flat-fee-pionier in Nederland, zo achterblijft. Internetten gaat merkbaar trager dan via Telfort. Als dit zo blijft dan is T-Mobile mij over een goed half jaar kwijt als abonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 02:02:
Sinds kort heb ik een UMTS/HSDPA-toestel (tot 7,2 Mbps) en het viel mij meteen op dat T-Mobile de lijn nog steeds afknijpt op 128 Kbps. Telfort biedt tegenwoordig standaard al 768 Kbps aan. Jammer dat T-Mobile, juist als flat-fee-pionier in Nederland, zo achterblijft. Internetten gaat merkbaar trager dan via Telfort. Als dit zo blijft dan is T-Mobile mij over een goed half jaar kwijt als abonnee...
Vergelijk de voorwaarden van PIT en het Telfort-abo maar eens... Let me put it this way: ik wist dat PIT een heel stuk trager is dan de concurrentie, en toch koos ik voor PIT.

De vraag is wel hoelang ze het volhouden... De meeste n00bs kijken toch alleen maar naar de snelheid en laten zich met groot plezier voorliegen met de woordjes "onbeperkt" en "onbezorgd" van de andere providers. Het is niet te hopen dat t-mobile die trend volgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Fuzzillogic schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:19:
[...]

#define twente? Hier in Enschede overal 3G. Eigenlijk heb ik alleen maar 3G gezien, nooit HSDPA gehad. Noch hier, noch in het zuiden, noch in het westen.

En of het handig is om UMTS te forceren weet ik niet. De latency van HSDPA is een stuk lager, en vziw heeft het ook energiebesparende features die UMTS niet heeft.
$twente=almelo

Heb hier al weken een H maar ben nu dus ge-kaisertweak-ed naar 3G
Ik vond echt dat mijn batterij stukken sneller leeg ging met H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:24:
Vergelijk de voorwaarden van PIT en het Telfort-abo maar eens... Let me put it this way: ik wist dat PIT een heel stuk trager is dan de concurrentie, en toch koos ik voor PIT.

De vraag is wel hoelang ze het volhouden... De meeste n00bs kijken toch alleen maar naar de snelheid en laten zich met groot plezier voorliegen met de woordjes "onbeperkt" en "onbezorgd" van de andere providers. Het is niet te hopen dat t-mobile die trend volgt :(
Ja zover had ik in de gauwigheid nog niet gekeken. Valt bijv streaming media niet binnen de FUP? Porten misschien dicht zoals voor voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:23:
[...]

Ja zover had ik in de gauwigheid nog niet gekeken. Valt bijv streaming media niet binnen de FUP? Porten misschien dicht zoals voor voip?
Denk aan datalimieten, dat het verboden is om VoIP te gebruiken, streaming media die idd buiten je abo valt, dat het verboden is om je mobiel als modem te gebruiken voor PC/laptop, dat soort zaken.

Ook al zullen mensen met die abo's je vertellen dat het geen probleem is om bijv te skypen op laptop, je schendt daarmee de gebruiksvoorwaarden hetgeen je op afsluiten kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de andere kant: als je geen behoefte hebt aan voip over gprs/umts (genoeg minuten) en je toch geen laptop hebt om onderweg mee te internetten dan is er weinig aan de hand. Daarbij heeft Telfort volgens mij geen harde limiet maar net als T-Mobile een FUP dus eerlijk gezegd zie ik weinig obstakels om over te stappen. Enige nadeel kan zijn dat streaming media niet binnen de bundel vallen. Voorlopig is het nog niet relevant want ik kan helaas nog niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
ZakHooi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:20:
[...]

$twente=almelo

Heb hier al weken een H maar ben nu dus ge-kaisertweak-ed naar 3G
Ik vond echt dat mijn batterij stukken sneller leeg ging met H
Ik heb dat ook geprobeerd, echter hij blijft gewoon op H staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Gumball schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd, echter hij blijft gewoon op H staan :S
Volgens mij moet je na het tweaken ff rebooten.
Het moet echt werken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Is T-zones nou inbegrepen bij PIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

reactie van T-mobile:
Geachte heer,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U vraagt of de abonnementen van de iPhone ook beschikbaar komen met andere
toestellen. Helaas hebben wij hierover nog geen informatie. Alle beschikbare
informatie over de iPhone en de tarieven kunt u vinden op
www.t-mobile.nl/iphone.
daar hebben we dus lekker niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Brave_Sir_Robin schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:04:
reactie van T-mobile:

[...]

daar hebben we dus lekker niets aan...
En je vroeg helemaal geen informatie over de iPhone + tarieven maar over de abonnementen die erbij horen. Hij snapt de vraag volgens mij niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
ZakHooi schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:38:
[...]

Volgens mij moet je na het tweaken ff rebooten.
Het moet echt werken hoor..
Voor de zekerheid nog weer even geprobeerd, + direct daarachter een reboot en.... O+ _/-\o_

Bedankt!

Hopelijk heeft dit de problemen opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik dacht voor 2 euro per MB op vakantie in Spanje is wel te doen. T-Mobile grenzeloos aanvragen dus. Echter om een of andere reden krijgen ze het niet ingesteld bij de helpdesk. Ik heb relax 100 en PIT+.
Heeft iemand hier ook de ervaring dat aanvragen van t-mobile grenzeloos niet lukt?
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv