T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Webhawkjuh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:05:
[...]

Wacht even, mijn abo wordt niet automatisch verlengd? Zo nee moet ik maar eens een belletje plegen :)
Verlengen betekent: jezelf voor 1 of 2 jaar vastleggen. Het is niet zo dat je na het einde van je contract ineens niet meer kan bellen, het wordt dan iedere maand stilzwijgend met een maand verlengd.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 14:30

WebHawk

Klaphark

HellBeast schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:34:
Nou, ik heb weer wat....

In november een T-mobile abonnement afgesloten met PIT. Na een schamele week heb ik T-mobile gebeld voor een upgrade naar PIT+. Degene die ik aan de lijn kreeg zou alles voor me regelen. De nieuwe snelheid ging zelf vrijwel meteen in. Dus ik dacht; da's geregeld.

Ik kijk op mijn online rekening en ik zie dus dat mijn kosten opeens heel erg hoog worden, terwijl mijn belminuten en SMS-en nog niet op zijn. Ik besluit T-mobile te bellen. De meneer die ik aan de lijn kreeg zag het al meteen. Ik had half november gebeld voor een verhoging naar PIT+, alleen was de PIT wel afgevoerd, maar de PIT+ niet opgevoerd, vandaar dat het mis ging. De meneer zei dat hij het niet zelf zo 1 2 3 kon herstellen maar dat T-mobile een "onderzoek zou starten" en ik zou zo spoedig mogelijk worden teruggebeld (binnen 5 werkdagen). Dit zou een standaard procedure zijn. Ik vertelde de meneer dat het dan maar zo moest, maar dat hij het dan wel aan moest passen.

Nu wordt er opeens een rekening van bijna 130 euro afgeschreven van mijn rekening met ongeveer 90 euro "Internetkosten". Blijkbaar had degene die ik had gesproken niks aangepast? Ik dus weer T-mobile net gebeld. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn en ik heb m'n verhaal gedaan. Zegt ze dat ze niks kan doen totdat het onderzoek is afgerond. Ik vroeg of ik dan na het onderzoek het te veel betaalde geld teruggestort kon zien. Volgens haar deden ze dat niet en wordt dat bedrag verrekend met de volgende factuur! 130 euro, daar kan ik 4 maanden mijn telefoonrekening mee betalen! Dat wil ik dus helemaal niet, het is best veel geld. Zegt die vrouw; Ja, als we het terugstorten duurt het zeker 6 weken! 6 weken?!?! Om een betaling terug te storten??? WTF?

Ik had al gezien dat mijn volgende rekening ook al flink aan het oplopen was, dus ik vroeg aan haar of ze nu ALSJEBLIEFT die wijziging kunnen doorvoeren, straks krijg ik nog een keer een rekening van 130 euro! Tja, dat kon allemaal niet en ik moest de uitslag van het onderzoek maar afwachten....

Wat een klantenservice zeg... Eerst zelf een fout maken, dan de klant geruststellen dat het goed komt, vervolgens het bedrag toch incasseren, niks verder aanpassen en als de klant om eeen correctie vraagt dan zijn ze niet thuis en duurt het 6 weken???

Waar ik helemaal boos om kon worden is dat die vrouw nog zei:" U kunt ook een uitstelling van betaling aanvragen op u volgende factuur". Ik vroeg dus: "Waarom is me dat die eerste keer dan niet aangeboden? Nu ben ik 130 euro onterrecht kwijt!" Tja, dat wist ze ook niet....

Het kriebelt om het te laten storneren en dan het juiste bedrag te storten, alleen ben ik dan bang dat ik dan afgesloten wordt. Leuke eerste ervaring met T-mobile in ieder geval.....
Je kunt gewoon storneren. Daar heb je recht op en dat moet je halen. Vodafone kwam bij mij toen ook ineens overstag en toen zeiden ze toch dat ik het misschien toch maar niet moest betalen.

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

itarix schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:07:
je kan toch gewoon je geld terughalen met automatische incasso?

of moet je handmatig overschrijven en ben je zo stom geweest om 130euro te sturen?

Maar ik ben heel erg blij met de snelheid verhoging!
Dacht bijna een miskoop gedaan te hebben met me umts toestel

maar ik denk dat ik nu vanaf 8 januari toch het nos jornaal kan streamen :P
waar haal jij een nos-journaal-stream vandaan? url? :P

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

itarix

404 soul not found

Webhawkjuh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:47:
[...]

waar haal jij een nos-journaal-stream vandaan? url? :P
hierrrrr: http://streams.goyaweb.nl/
in windows mediaplayer en quicktime formaat.
met smallband gaat het nu net..niet dus ik verwacht dat na de verhoging het net wel gaat ;)
Het zou eigenlijk nu al moeten werken omdat de stream 56k is en tmobile 64k bied :/

Je kan trouwens ook andere omroep programma's kiezen zoals de lama's :+

P.S.

als ze buitenlands gaan praten is het uit met de pret.. op smallband zijn de ondertitelingen bijna niet leesbaar :P

[ Voor 18% gewijzigd door itarix op 03-01-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

itarix schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:51:
[...]

met smallband gaat het nu net..niet dus ik verwacht dat na de verhoging het net wel gaat ;)
Het zou eigenlijk nu al moeten werken omdat de stream 56k is en tmobile 64k bied :/

P.S.

als ze buitenlands gaan praten is het uit met de pret.. op smallband zijn de ondertitelingen bijna niet leesbaar :P
Netjes, hij doet het inderdaad........bijna

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:52
Dus kunnen we straks met standaard PIT ook dit zonder problemen bekijken? En Youtube mobile? Orb? Geen probleem meer?

Anders lukt dat wel allemaal zonder problemen met PIT+? Heb hier eigenlijk nu totaal geen ervaring mee met die filmpjes want dat kan ik op het moment echt wel vergeten met m'n 6kb/s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

FabianNL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:30:
Dus kunnen we straks met standaard PIT ook dit zonder problemen bekijken? En Youtube mobile? Orb? Geen probleem meer?

Anders lukt dat wel allemaal zonder problemen met PIT+? Heb hier eigenlijk nu totaal geen ervaring mee met die filmpjes want dat kan ik op het moment echt wel vergeten met m'n 6kb/s :+
ORB Doet 't al wel redelijk hoor :)

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10 10:26
nou, vind het maar belachelijk, dan krijgen de pit+ mensen dus bijna geen voordeel. Heb ook al een mail naar t-mobile gestuurd om opheldering. Hieronder een kopie van de mail, tevens hoop ik dat meerdere PIT+ers een mail zullen sturen, met name voor meer upload!
geachte helpdesk,

ik wil mijn onvreugde uiten over de snelheidsverhoging die ingaat op 8 januari. Om te beginnen heb ik dubbel gesmst naar 888, ik heb nu t-mobile pit+ met 192/32 en ik krijg een sms dat mijn snelheid verhoogd wordt naar 128/32? dit is een verlaging!!!!

Tevens vind ik het ronduit schaamteloos dat mensen die 9,95 betalen van 64/16 naar 128/32 gaan, een verdubbeling van de snelheid dus. En ik (en met mij nog 100den anderen) van 192/32 naar 258/32 gaan, dit is totaal geen winst in de upload en slechts 50% in de download. Ondertussen betaal ik wel 19,95 per maand ipv. 9,95.

Als dit de daadwerkelijke verhogingen worden ga ik kijken hoe ik stappen kan nemen om mijn databundel te ontbinden en terug te gaan naar een bundel van 9,95.

tevens heb ik de vraag waarom ik niet op het hspda netwerk kom, niet vanwege de snelheden, maar wel vanwege de pingtijden en dus snelle connecties.

In afwachting van uw reactie,

René Molijn

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb geen sms gehad over snelheidsverhoging van PIT. Het woord 'dubbel' naar 888 gestuurd en daarna de bevestiging binnengekregen. Goede zet van T-Mobile. Vraag ik me alleen even af of T-mobile ook daadwerkelijk alleen de mensen die hebben gesmst gaat verhogen en de rest buiten beschouwing laten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:45:
Hmm, heb geen sms gehad over snelheidsverhoging van PIT. Het woord 'dubbel' naar 888 gestuurd en daarna de bevestiging binnengekregen. Goede zet van T-Mobile. Vraag ik me alleen even af of T-mobile ook daadwerkelijk alleen de mensen die hebben gesmst gaat verhogen en de rest buiten beschouwing laten.
Zal wel zo redelijk zijn als deze mogelijkheid altijd openblijft zolang de verhoging niet automatisch bij iedereen is doorgevoerd.. Moet natuurlijk ook wel iedereen die sms krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:04
Even een vraag:

De mensen die geen SMS gehad hebben? Hebben die misschien een telefoon die geen 3G ondersteunt?
Dit omdat een vriend van mij de sms ook niet gehad heeft en hij heeft ook geen 3G telefoon.
Ik dacht altijd dat PIT met GPRS ongeveer aan z'n max zat qua up- en downsnelheid en dat UMTS/3G echt gecapped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick_Rutten: ik mag er vanuit gaan dat nieuwe PIT-abonnementen en verlengde PIT-abonnementen na 8/1 direct de nieuwe snelheid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 21:45
Gaaf wilde net abbo gaan nemen met PIT + (die je 24 maanden voor 15 euro p/m hebt).
Even ter verduidelijking he haha het PIT + wordt 256kb/sec (dus 1/4e mb (zoals een mb waarvan een MP3 ongeveer 3 mb is gemiddeld) ?????

Aardige snelheid toch!:)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ook een bevestiging gehad, ben benieuwd! Zou mooi zijn, nu lukt skype net (al blijft latency op UMTS toch wel beroerd en lukt het me sinds de verlenging niet meer op HDSPA te komen, vroeger wel :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10 19:57
kernie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:32:
Gaaf wilde net abbo gaan nemen met PIT + (die je 24 maanden voor 15 euro p/m hebt).
Even ter verduidelijking he haha het PIT + wordt 256kb/sec (dus 1/4e mb (zoals een mb waarvan een MP3 ongeveer 3 mb is gemiddeld) ?????

Aardige snelheid toch!:)
Je haalt kiloBIT en kiloBYTE door elkaar. Een MP3 is 3megaBYTE, en je snelheid wordt 1/4e megaBIT. ;)
Met 128kbit/sec kan je dus met 128/8 = 16 kilobyte per seconde downloaden.
Voor 256 is dit 256/8 = 32 kilobyte per seconde.

[ Voor 4% gewijzigd door FlorisD op 04-01-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 19:55
FabianNL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:40:
[...]

Je snelheid is gewoon nog niet gecapt, wees maar niet bang, over een paar dagen heb je gewoon maximaal 8kb's ;) Maar geniet er zeker van zolang het kan!

Verder, jip, beide toegangspunten zijn gratis, geen addertjes onder het gras, alles is gewoon heerlijk duidelijk bij T-Mobile, gelukkig!
Sinds wanneer is T-zones gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van TM-medewerker op Pocketinfo:
De snelheid van de diverse internetbundels gaat inderdaad omhoog. De sms is gestuurd naar ~17.000 mensen. Degenen die 'dubbel' hebben gesmst naar 888 zullen per 8 januari worden omgezet naar de hogere snelheid. De andere mensen zullen gefaseerd worden overgezet op de hogere snelheid.

De snelheid van de diverse bundels zal als volgt zijn:

PIT: 128/32
PIT+: 256/32
IT: 512/128
IT+: 3,6Mbit/384kbit

Uiteraard zijn deze bundels nog steeds onbeperkt. Geen datalimiet, geen Fair Use Policy en geen beperkingen wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast: mail me ff op webcare(at)t-mobile(punt)nl. Dan ga ik wel ff kijken wat er aan de hand is en wat ik eraan kan verhelpen.

Bouwe: Daar ga ik wel vanuit, ja. De mensen die geen sms hebben gehad en ook niet hebben gesmst zullen gefaseerd worden omgezet naar de hogere snelheid. (En bedankt voor het quoten van m'n reactie op PocketInfo lol)

Boel-Shit: niet alle PIT-klanten hebben de sms gekregen. Dit zou een ware stortvloed aan smsjes op het netwerk betekenen met alle gevolgen van dien. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat iedereen op 8 januari wordt omgezet. Met meer dan 100.000 PIT-klanten zou dat een enorme belasting op het netwerk veroorzaken. Verder kunnen mensen met een GPRS-toestel wel degelijk voordeel hebben van de verhoogde snelheid. Ze zullen niet de volle 128kbit trekken, maar wel meer dan de 64kbit nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 10:04 . Reden: extra reactie op Bouwe toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhh, was jij dat. ;) Dan heb ik meer dubbel gepost volgens mij. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Artwido schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:04:
[...]

Om het in het kort te zeggen: PIT2005 had geen gratis WAP/t-zones. PIT2006 heeft wel gratis WAP/t-zones. Aangezien iedereen ondertussen wel PIT2006 heeft lijkt mij, is WAP/t-zones gewoon gratis. Als je meer info hierover wilt, moet je maar even zoeken in dit topic want hier zijn al tientalle reacties over geweest ondertussen ;)

Maar een kleine quote van T-Mobile himself ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:24:
@danda: Er zijn niet zoveel mensen met PIT2005 meer hoor. De meesten hebben al vernieuwd en het gros daarvan heeft niet eens gemerkt dat HotSpot niet meer gratis is omdat ze dat toch nooit gebruik(t)en. Vandaar ook dat HotSpot bij PIT2006 is vervangen door WAP. WAP wordt meer gebruikt dan HotSpot en veel mensen weten niet wat het verschil is tussen (echt) internet en WAP op hun telefoon. Heel vervelend voor de enkeling die wel HotSpot gebruikt(e), maar heel fijn voor het meerendeel van de mobiel "internettende" klanten.
...
En daarmee ook m'n complimenten meteen voor Patrick_Rutten, echt geweldig! Hier kan Vodafone nog wat van leren van hun PR-man die alleen reageert als het hem even mooi uitkomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Crusader

Arc Nature

Vanwaar de zuurpruimerij bij sommige PIT+ gebruikers? Het is ook nooit goed. Krijg je een verhoging, nog lopen te zeuren. Heb je er soms recht op? Wees er gewoon blij mee.

Okee, het is zuur voor de mensen die PIT+ onlangs hebben afgesloten in de veronderstelling dat de snelheid van PIT niet verhoogd zou worden, dan zou ik ook balen en pissig zijn op T-Mobile.
Maar verder zou ik niet weten waarom er altijd zo geklaagd moet worden, bij sommigen is het glas altijd half leeg...

[ Voor 47% gewijzigd door Crusader op 04-01-2008 10:51 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
peugeot206gt schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:39:
nou, vind het maar belachelijk, dan krijgen de pit+ mensen dus bijna geen voordeel. Heb ook al een mail naar t-mobile gestuurd om opheldering. Hieronder een kopie van de mail, tevens hoop ik dat meerdere PIT+ers een mail zullen sturen, met name voor meer upload!

[...]
Ik heb ook net dubbel naar 888 gesmst. Heb nu ook PIT+ en kreeg ook het bevestigings smsje dat ik per 8-1 een snelheid van 128/32 krijg (verlaging dus). Ik hoor graag de reactie van t-mobile op jou mailtje.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 09:18
itarix schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:51:
[...]

P.S.

Heb je een Symbian telefoon? Zoja, welke software gebruik je om het te bekijken op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:23
Ik heb ook de sms van T-Mobile mogen ontvangen dat de snelheid van mijn PIT word verhoogt. Natuurlijk is dat heugelijk nieuws. Ik hoop dat ik dan Orb aan de praat kan krijgen. Want met de snelheid van de huidige PIT krijg ik met moeite een 32kbit internetradio station fatsoenlijk gestreamed. Ondanks dat ik een UMTS toestel heb.

We zullen het zien op 8 januari. :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58: de sms van de verdubbeling en de bijbehorende bevestiging zijn bedoeld voor de mensen die nu PIT hebben. Vandaar dat je ook een sms terugkrijgt met daarin de nieuwe snelheid van PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33
Wellicht een domme vraag, maar blijft de geupdate PIT (PIT: 128/32) via GPRS lopen? Mijn telefoon (iPhone) kan enkel GPRS aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Jasper schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:42:
Wellicht een domme vraag, maar blijft de geupdate geüpdatete PIT (PIT: 128/32) via GPRS lopen? Mijn telefoon (iPhone) kan enkel GPRS aan namelijk.
De maximale snelheid voor GPRS is 54 kilobit/s, dus je zal niks merken van de snelheidsverhoging op je iPhone.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Johny58 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:42:
[...]

Ik heb ook net dubbel naar 888 gesmst. Heb nu ook PIT+ en kreeg ook het bevestigings smsje dat ik per 8-1 een snelheid van 128/32 krijg (verlaging dus). Ik hoor graag de reactie van t-mobile op jou mailtje.
Heb je ook een smsje ontvangen dat je dubbel naar 888 moest sms'en ?

Ik heb zelf een smsje ontvangen en hierop gebeld met de helpdesk. Daar werd mij geïnformeerd dat een selecte group waarschijnlijk gebaseerd op langdurig PIT gebruik een smsje ontvangen heeft.

Als je PIT+ hebt en je ontvangt geen smsje waarom zou je dan in hemelsnaam naar 888 sms'en, omdat iedereen dat maar doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:52:
[...]

De maximale snelheid voor GPRS is 54 kilobit/s, dus je zal niks merken van de snelheidsverhoging op je iPhone.
Volgens mij was er iemand in het begin van dit topic die wel verschil merkte tussen PIT en PIT+ op zijn MDA Touch (ook alleen GPRS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33
Pinobigbird schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:52:
[...]

Helaas. Tijd voor iPhone2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jasper schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:13:
[...]

Helaas. Tijd voor iPhone2 ;)
Volgens Wikipedia:

"General Packet Radio Service (GPRS) is a Mobile Data Service available to users of Global System for Mobile Communications (GSM) and IS-136 mobile phones. It provides data rates from 56 up to 114 Kbps."

Als ik ga Googlen kom ik berichten tegen van 48, 56, 64 en dan oplopend tot 170, echt duidelijk is het dus niet ;)

Maar je zal dus waarschijnlijk sowieso niet het maximale meer uit je PIT kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net van een t-mobile shop en die vertelde mij dat er waarschijnlijk binnen kort ook voor prepaid klanten onbeperkt internet komt naast die 2.50 per dag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

FabianNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:22:
[...]

Volgens Wikipedia:

"General Packet Radio Service (GPRS) is a Mobile Data Service available to users of Global System for Mobile Communications (GSM) and IS-136 mobile phones. It provides data rates from 56 up to 114 Kbps."

Als ik ga Googlen kom ik berichten tegen van 48, 56, 64 en dan oplopend tot 170, echt duidelijk is het dus niet ;)

Maar je zal dus waarschijnlijk sowieso niet het maximale meer uit je PIT kunnen halen.
Hier en hier staat wat meer info.

Met Coding Scheme 2 (CS2) is de maximale snelheid 13,4 kilobit/s per time slot.
De oude MDA's hebben multislot klasse 4, wat inhoudt dat het 3 download slots heeft.
13,4kbps/slot × 3 slots = 40,2 kbps

Een multislot klasse 10 toestel (o.a. Nokia 6230, iPhone, HTC/MDA Touch) heeft 5 slots, waarvan maximaal 4 download slots.
De maximale snelheid is dan 13,4kbps/slot × 4 slots = 53,6 kbps

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, T-Mobile heeft vandaag aan ons bevestigd dat T-Mobile per 8 januari álleen voor de gebruikers van T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnementen de snelheid gaat verdubbelen naar 128 / 32 Kbit/s. Prijzen blijven hetzelfde. De overige internet bundels van T-Mobile blijven qua snelheid gelijk. Evt. info: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=2382&ch=1

Tot slot: Waarom heeft niet iedereen een SMS ontvangen? T-Mobile heeft enkel SMS berichten gestuurd naar mensen met een UMTS telefoon omdat enkel met een UMTS telefoon snelheidsverschik op te merken zal zijn, gezien GPRS netwerken maar tot 64 Kbit/s ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Wijkman: laten we het op een mooie Engelse uitspraak houden: Close but no cigar ;)

De smsjes zijn gestuurd naar de mensen die al langere tijd PIT gebruiken. Op die manier kunnen ze al eerder profiteren van de hogere snelheid die verder gefaseerd zal worden doorgevoerd voor alle PIT-gebruikers. Voor verdere info verwijs ik je naar mijn eerdere postings in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:39:
Tim Wijkman: laten we het op een mooie Engelse uitspraak houden: Close but no cigar ;)

De smsjes zijn gestuurd naar de mensen die al langere tijd PIT gebruiken. Op die manier kunnen ze al eerder profiteren van de hogere snelheid die verder gefaseerd zal worden doorgevoerd voor alle PIT-gebruikers. Voor verdere info verwijs ik je naar mijn eerdere postings in dit topic.
Ah, zoals ik zelf al zei/dacht, een selectieve groep gebaseerd op een bepaalde periode PIT gebruik.

Hoe zit het met alle mensen die nu dubbel gesmst hebben maar niet een smsje ontvangen hebben ?
worden die ook al omgezet. Als iedereen dat zou doen heb je een versnelde fasering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ervan uit dat mensen die een bevestiging hebben gehad idd per 8 jan worden overgezet. Ik verwacht ook niet dat alle PIT-gebruikers gaan smsen naar 888, dus zo'n vaart zal dat niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je bent bekend met de uitspraak: Assumption is the mother off all f*ckups

Ik kan me nog een aantal acties terughalen waarbij er vanuit gegaan werd dat er niet zoveel animo voor zou zijn. Veelal gebeurt dit bij acties of beperkte artikelen.
Soms verbaast Nederland je nog op dat soort gebieden.

Zelf zou ik ook niet zo snel verwachten dat elke gebruiker het doet, maar ik zou er wel rekening mee houden dat die mogelijkheid wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:45

BHQ

Is er een soort overzichtje welke toestellen de HSPDA/UMTS (whatever er in de buurt is en een goed signaal heeft) kunnen bridgen naar bijv. een laptop via USB/Bluetooth of voldoet hiervoor elk toestel met bijv. Windows Mobile? Dit is kinda verwarrend =)

Netjes dat de snelheid omhoog gaat. Het cheapste abbo is nu iig RDP-baar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Yapser schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:00:
Is er een soort overzichtje welke toestellen de HSPDA/UMTS (whatever er in de buurt is en een goed signaal heeft) kunnen bridgen naar bijv. een laptop via USB/Bluetooth of voldoet hiervoor elk toestel met bijv. Windows Mobile? Dit is kinda verwarrend =)

Netjes dat de snelheid omhoog gaat. Het cheapste abbo is nu iig RDP-baar :)
Over het algemeen elk toestel met bluetooth.. Behalve de verouderde modellen, maarja die zijn (bijna) niet meer te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 04-01-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005

babybox

Win7

quote van elders

General Packet Radio Service (GPRS) is a Mobile Data Service available to users of Global System for Mobile Communications (GSM) and IS-136 mobile phones. It provides data rates from 56 up to 114 Kbps.

Dus met optimale omstandigheden kun je wel degelijk sneller dan 64 kbps. T-mobile knijpt het dus.

(bron wikipedia)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 21:45
FlorisD schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:42:
[...]

Je haalt kiloBIT en kiloBYTE door elkaar. Een MP3 is 3megaBYTE, en je snelheid wordt 1/4e megaBIT. ;)
Met 128kbit/sec kan je dus met 128/8 = 16 kilobyte per seconde downloaden.
Voor 256 is dit 256/8 = 32 kilobyte per seconde.
Bedankt hier was ik al maanden naar op zoek haha:)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:24:
@DonDJ: Je dataverbruik in het buitenland wordt per sessie naar boven afgerond per 10kB.
Ik kan dat nergens vinden op de website van t-mobile.

Er staat wel afgerekend in blokken van 10kB. en voor nederland per etmaal, per 200kB als je geen PIT hebt. Maar kan op de website nergens vinden dat het per etmaal, per sessie is.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Artwido schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:04:
[...]

Om het in het kort te zeggen: PIT2005 had geen gratis WAP/t-zones. PIT2006 heeft wel gratis WAP/t-zones. Aangezien iedereen ondertussen wel PIT2006 heeft lijkt mij, is WAP/t-zones gewoon gratis. Als je meer info hierover wilt, moet je maar even zoeken in dit topic want hier zijn al tientalle reacties over geweest ondertussen ;)

Maar een kleine quote van T-Mobile himself ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:24:
@danda: Er zijn niet zoveel mensen met PIT2005 meer hoor. De meesten hebben al vernieuwd en het gros daarvan heeft niet eens gemerkt dat HotSpot niet meer gratis is omdat ze dat toch nooit gebruik(t)en. Vandaar ook dat HotSpot bij PIT2006 is vervangen door WAP. WAP wordt meer gebruikt dan HotSpot en veel mensen weten niet wat het verschil is tussen (echt) internet en WAP op hun telefoon. Heel vervelend voor de enkeling die wel HotSpot gebruikt(e), maar heel fijn voor het meerendeel van de mobiel "internettende" klanten.
...
En daarmee ook m'n complimenten meteen voor Patrick_Rutten, echt geweldig! Hier kan Vodafone nog wat van leren van hun PR-man die alleen reageert als het hem even mooi uitkomt _/-\o_
En deze info is dus heel belangrijk voor mij.
Ik had dus PIT2005 en ben dus al een jaar in de clinch met die dieven van T-mobile. Ik ben al voor de geschillencommisie geweest en wacht op hun antwoord.
En over dat Vodafoon iets kan leren van T-mobile... nou laat me niet lachen. De klantenservice van T-mobile is diep triest maar dat is het hele beleid van T-mobile.
Maar het is goed dat ik nu weet dat WAP oftwel T-zones nu ook gratis als verbinding te gebruiken is voor de PIT. Dit zal ik gelijk aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Ik kan dat nergens vinden op de website van t-mobile.

Er staat wel afgerekend in blokken van 10kB. en voor nederland per etmaal, per 200kB als je geen PIT hebt. Maar kan op de website nergens vinden dat het per etmaal, per sessie is.
Ik zie in de tarievenlijst gewoon het volgende staan:

Kijk voor de beschikbaarheid van mobiele netwerken in het buitenland, de verdeling van landen per zone en de overige tarieven voor ‘bellen in en vanuit het buitenland’ op
www.t-mobile.nl. De T-Mobile Buitenland tarieven gelden voor gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. Voor het bellen naar servicenummers gelden andere
tarieven en voorwaarden. ¹Voor bellen en gebeld worden betaal je per 30 seconden met een minimum van een minuut. 2T-Mobile berekent je gebruik per hele eenheden van
10 KB. Je gebruik wordt in het buitenland per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB of een veelvoud van 10 KB
. 3T-Mobile berekent je HotSpot gebruik per hele
eenheden van 10 minuten. Je gebruik wordt per sessie vastgesteld en per gestart tijdsblok van 10 minuten achteraf verrekend op je factuur.
Artwido schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:48:

En deze info is dus heel belangrijk voor mij.
Ik had dus PIT2005 en ben dus al een jaar in de clinch met die dieven van T-mobile. Ik ben al voor de geschillencommisie geweest en wacht op hun antwoord.
Maar het is goed dat ik nu weet dat WAP oftwel T-zones nu ook gratis als verbinding te gebruiken is voor de PIT. Dit zal ik gelijk aankaarten.
Volgens mij is er in dit topic ook meerdere keren terug te vinden dat bij PIT2005 T-Zones niet in de bundel zit en bij PIT2006 wel. Dat is toch gewoon duidelijk?
En over dat Vodafoon iets kan leren van T-mobile... nou laat me niet lachen. De klantenservice van T-mobile is diep triest maar dat is het hele beleid van T-mobile.
En dit is natuurlijk onzin. Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met Vodafone maar dat betekent niet dat heel Vodafone er op gericht is om klanten slecht te helpen en ontevreden te maken. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Leekah op 04-01-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Leekah schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:49:

En dit is natuurlijk onzin. Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met Vodafone maar dat betekent niet dat heel Vodafone er op gericht is om klanten slecht te helpen en ontevreden te maken. ;)
De klantenservice van T-mobile is bar slecht. Ze hebben meerdere problemen voor mij niet opgelost, alleen maar erger gemaakt.
Ik heb ook niet het idee dat daar bekwame mensen zitten maar gewoon call-center medewerkers die met een boek voor hun neus jouw probleem stapsgewiijs doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Artwido schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:19:
[...]

De klantenservice van T-mobile is bar slecht. Ze hebben meerdere problemen voor mij niet opgelost, alleen maar erger gemaakt.
Ik heb ook niet het idee dat daar bekwame mensen zitten maar gewoon call-center medewerkers die met een boek voor hun neus jouw probleem stapsgewiijs doornemen.
Die paar keer dat ik de klantenservice nodig had, werd ik keurig behandeld en was de service ook goed (al waren dat ook totaal geen grote problemen hoor volgens mij). En als ik dan nu zie hoe het er bij Vodafon toegaat, die elke keer een ander lul verhaal ophangen en totaal geen duidelijkheid verschaffen...

Maar ach, dit is toch altijd gebaseerd op (persoonlijke) ervaringen en heeft toch ieder z'n eigen mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met FabianNL. Ben nu ruim drie jaar klant bij T-Mobile en nog nooit problemen gehad met de klantenservice. Facturen e.d. klopten ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Wat ik me nou afvraag, hoezo moet deze actie gefaseerd gebeuren en waarom kost het tijd om mensen over te zetten. Lijkt mij eerder een parameter in het systeem aanpassen als 100.000 PIT gebruikers gaan wijzigen in snelheid door het per persoon aan te passen.

of denk ik nu te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:39:

Vanaf begin 2005 PIT.Geen SMS. Wel de SMS verstuurd en bevestiging gehad. Ben benieuwd. Gebruik een N95 dus ik zie die verhoging wel zitten *O*

Gaat T-M nog iets leuks doen in de vorm van TV etc etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:34:
[...]

Als ze het weten mogen ze er geen uitspraken over doen. Verwacht dus niets :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb het smsje ook gehad. Wordt tijd dat het was sneller wordt.

Ze moeten toch eens opschieten met het samen voegen van het 2 netwerken (TM en Orange).

Verder ben ik er wel tevreden over.

[ Voor 11% gewijzigd door vDorst op 04-01-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sms ook gehad dus ben beniewd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

peugeot206gt schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:27:
Wat ik me nou afvraag, hoezo moet deze actie gefaseerd gebeuren en waarom kost het tijd om mensen over te zetten. Lijkt mij eerder een parameter in het systeem aanpassen als 100.000 PIT gebruikers gaan wijzigen in snelheid door het per persoon aan te passen.

Door het eerst bij een kleine groep te doen zijn ze in staat om t rustig allemaal te testen en eventuele feedback te krijgen van die groep.

Als ze het meteen voor iedereen doen en er gaat iets fout levert dat veel negatieve publiciteit op....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

kom laten we allemaal gaan testen.
om te kijken of zelfs gprs er op vooruitgaat heb ik mijn gprs snelheid getest.
heb net niet umts in mijn huis :(

Ik heb mijn test via de volgende website gedaan:

http://www.dslreports.com/mspeedtest

4/1/2008

toestel mda vario III (kaiser)
3 van de 4 strepen gprs bereik

bestands grote: 100kb
snelheid: 47kbit/sec
latency: 1.204sec
download tijd: 18.176sec

als ik nog tijd heb ga ik nog een pre-snelheidsverhoging UMTS bereik test doen.

en anders kijk ik 8januari ;)

[ Voor 12% gewijzigd door itarix op 04-01-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
itarix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:00:

4/1/2008

3strepen gprs bereik

Kun je het bereik in percentage geven of 3 van de 6 strepen of iets dergelijks? Want bij mij is 7 strepen volledig bereik, weet niet wat dat bij jou is..

Ik haal vandaag met volledig UMTS bereik:
100 kb
46 kbit/sec
1.381 latency
18.633 d/l tijd

en met GPRS:
100 kb
32 kbit/s
2.372 latency
26.97 d/l tijd

met een nokia n80 :)

maarem... waarom haal jij met GPRS wat ik met UMTS nog net aan niet haal... :?

8 januari nog maar eens zien..

een 2e umts test geeft 50 kbit/sec en zelfde latency.. nog niet echt geweldig

[ Voor 19% gewijzigd door Moning2 op 04-01-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Moning2 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:25:
[...]

Kun je het bereik in percentage geven of 3 van de 6 strepen of iets dergelijks? Want bij mij is 7 strepen volledig bereik, weet niet wat dat bij jou is..

Ik haal vandaag met volledig UMTS bereik:
100 kb
46 kbit/sec
1.381 latency
18.633 d/l tijd

met een nokia n80 :)
heb het aangepast...

had eigenlijk wel wat meer snelheid verwacht met umts bereik :/

nu snap ik iniedergeval waarom 56k streams niet goed werken...
Moning2 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:25:
[...]
maarem... waarom haal jij met GPRS wat ik met UMTS nog net aan niet haal... :?

8 januari nog maar eens zien..

een 2e umts test geeft 50 kbit/sec en zelfde latency.. nog niet echt geweldig
inderdaad vreemd heb daarom G3 specifiek uitgezet (eerste teste ik gewoon zonder G3 bereik)
maar krijg nogsteeds ongeveer dezelfde resultaten.

het is overgens verstandig om de speedtest een paar keer achterelkaar uit te voeren.

[ Voor 33% gewijzigd door itarix op 04-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 04:12
@hierboven

G3 is een gasinstallatie voor je auto, je bedoelt 3G (3de generatie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, haal 61kbit/s. Utrecht, vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
PIT+ in Naaldwijk:

half bereik 274kbit/s.... en dit haal ik altijd, dus standaard bijna 100kbit meer dan opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 19:34
peugeot206gt schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:34:
PIT+ in Naaldwijk:

half bereik 274kbit/s.... en dit haal ik altijd, dus standaard bijna 100kbit meer dan opgegeven.
dat is alleen maar mooi toch :D

maar even ontopic:
heugelijk nieuws deze upgrade. zit al een tijdje te twijfelen tussen vodafone en t-mobile (kom van orange) en hiermee is de stap wel gezet. helemaal omdat ik nu ook makkelijk naar tmobile kan overstappen ivm de fusie van orange en tmobile. dat wordt dus binnenkort lekker "orben" met t-moble icm PIT :D

nu las ik ook dat sommige mensen korting hadden op hun PIT abbonoment (pit+ voor 15e per maand), dit vind ik nergens voor (en dat klinkt eigenlijk wel prima). waar ga ik dat vinden, gewoon in de t-mobile shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 17:25

fewips

Huurautospecialist

Alvast mijn excuses, ik weet dat het smerig offtopic is, maar ik kon het niet laten om via die link even m'n Vodafone lijn te checken.. 50kbit op GPRS, maar als ik bij het raam ga staan op UMTS:
krijg ik met de 100kb check: Unstable too fast result, please choose larger file! LOL
dus gedaan:
1MB:
977 kbit/sec
0.636s latency
8.944s d/l time.

Een vriend van me heeft ook Tmobile, met PIT, had geen sms gehad, ik heb hem vandaag verteld over de actie en hij heeft het smsje ook verstuurd en antwoord gekregen. Ben benieuwd wat ie erop vooruit zal gaan, was aan het klooien met Google Maps en dat ging echt rete-traag :(
Trouwens, ik ben ook gewoon voor een deel hartstikke jaloers op jullie (PIT-leden), want jullie kunnen wel de hele dag door streamen en weet ik het, geen data-gezeik zoals ik wel kan krijgen, zeker als je dus die heerlijke speeds een beetje wilt benutten ..

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
peugeot206gt schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:27:

vergeet niet dat er ook genoeg netwerk capaciteit moet zijn. ;)

Doordat ze het gefaseerd invoeren kunnen ze ook makkelijker capaciteits problemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten dat de snelheid omhoog gaat. Ik kies wel voor Vodafone met straks 3,6 Mbit/s (onbeperkt is relatief met zo'n bout snelheid en een FUP die niet gehandhaafd wordt is ook prima >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:34:
[...]
Vodafone heeft al wel gewoon streams opgegooid van ned123, rtl457 en sbs6!
Weet iemand of deze streams ook voor normale internetters te vinden zijn=

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 05:26:
Goed om te weten dat de snelheid omhoog gaat. Ik kies wel voor Vodafone met straks 3,6 Mbit/s (onbeperkt is relatief met zo'n bout snelheid en een FUP die niet gehandhaafd wordt is ook prima >:) ).
in het data abbonomenten topic las ik anders wel dat mensen al een waarschuwing hadden gehad. bij 500MB oid. als je beetje kwaliteit video streams gaat bekijken zit je daar al best snel aan. of niet?

edit: @ webhawkjuh
als je echt heel graag tv streams wilt kun je ook orb installeren en vanaf thuis streamen. (geen idee of je dit met de nieuwe 128kb red maar denk het wel op low quality) je hebt alleen een tv tuner voor je pc thuis nodig

[ Voor 19% gewijzigd door cuberob op 05-01-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 1 maand vodafone internet gebruikt en meer dan 5 gb verbruikt en ik heb niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Met PIT+, UMTS, vol bereik (omg. Bergen op Zoom):
169 kbit/s
0.771s latency
5.355s d/l time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn abonnement gaat pas over een maand in, Heb ik dan ook meteen de dubbele snelheid? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-10 12:16
Blij om te horen dat de snelheid omhoog gaat. Sta op het punt mijn abo te verlengen en was aan het twijfelen voor PIT versie of per MB te blijven betalen.

Heb ook vernomen dat TMobile in januari met nieuwe toestellen komt (die o.a. UMTS ondersteunen). Iemand misschien meer info? (gaat mij met name om de HTC toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Fazer013 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:13:
Blij om te horen dat de snelheid omhoog gaat. Sta op het punt mijn abo te verlengen en was aan het twijfelen voor PIT versie of per MB te blijven betalen.

Heb ook vernomen dat TMobile in januari met nieuwe toestellen komt (die o.a. UMTS ondersteunen). Iemand misschien meer info? (gaat mij met name om de HTC toestellen).
T-mobile komt niet met telefoons... Daar hebben we Nokia of HTC etc. voor
Zie bijvoorbeeld:
http://www.2call.nl/tel_next.php?SORTYPE=Y&cat=HTC

Bij elke telefoon kun je een t-mobile abonnement kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

:D Dit is voor mij de reden om bij T-Mobile te blijven!

Net ff met de abbo service gebeld, mn oude MDA Vario abbo loopt af eind april. Toe aan een nieuw toestel dus, na ff gebabbeld te hebben met T-Mobile meneer volgende aanbieding gekregen :

Bestaande abbo behouden ( Flex 20 + PIT + SMS verdubbelaar) voor 2 jaar met een MDA Vario 3 (HTC TyTN 2) voor eenmalige kosten van 39,95 voor t toestel...

Goede deal gedaan of niet? Zeker nu PIT naar 16KB gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als jij 2 jaar met 1 toestel kan doen wel ja :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:51:
[...]

Als jij 2 jaar met 1 toestel kan doen wel ja :|
Ik heb hiervoor mijn MDA Vario gehad, die was na een jaar kapot, maar door verzekering mocht ik nieuw toestel uitzoeken, is toen de HTC S710 geworden. Mis nu toch wel heel erg het touchscreen en de vele softwaremogelijkheden, dus daarom wil ik er weer zo een.

En mijn MDA Vario ging kapot door technisch probleem, dr zat nog geen krasje op. Verder zou ik eigelijk niets weten wat ik aan dit toestel mis, of zo kunnen gaan missen. (op FM Radio na dan, ok, maar ik kan nu lekker streamen straks met die verhoogde PIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

4/1/2008

Die test werkt bij mij niet.. Maakt niet uit welke bestand ik kies (100KB of 1MB). Ik krijg steeds de melding "unstable/too fast a result"
Ik gebruik PIT op 3G.

Edit: Dat lag dus aan Opera Mini 4
Met de standaard browser op mijn telefoon werkt het wel.
100KB
56kbit/sec
1.484 latency
15.486s d/l time

3 van de 5 streepjes bereik.

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 05-01-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-10 12:16
Moning2 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:36:
[...]

T-mobile komt niet met telefoons... Daar hebben we Nokia of HTC etc. voor
Zie bijvoorbeeld:
http://www.2call.nl/tel_next.php?SORTYPE=Y&cat=HTC

Bij elke telefoon kun je een t-mobile abonnement kiezen
-------------------------

T-Mobile brengt van diverse merken (Nokia, HTC, etc.) een branded versie uit. Dan zit er een T-Mobile logo, software, simmlock, etc. in. Meestal zijn deze een stuk goedkoper.

Iemand info wanneer T-Mobile met andere branded modellen in hun T-shop gaan komen?

ps. had in december navraag gedaan in de T-shop voor verlengen van mijn abo. Kan voor ieder abo kiezen, toestelprijs blijft hetzelfde. Bijv. flex 20 met PIT voor 1 jaar:
-Vario III - 200 euro bijbetalen
-Compact III - 60 euro bijbetalen
-Touch - 30 euro bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

Weet iemand of HTC al met UMTS modellen is gekomen? :)

*Heb je Google/NieuweMobiel/GSMarena/HTC.com al gekeken?

[ Voor 38% gewijzigd door Ginz op 05-01-2008 19:55 ]

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Webhawkjuh schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:48:
:? Eh, ja... Had je uberhaupt zelf al gekeken of dit het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
De TyTN II toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
zojuist even die speedtest gedaan met orange world (vol bereik 3g, alkmaar)
317kbit/sec
0.804 latency
wordt dus wel een stap (of stapje) terug binnenkort met pit (+) maargoed. geen data limiet doet wonderen voor mij :)

wat ik wilde vragen is, is er ergens nog een goeie actie voor pit(+) want overal kan ik wel flex20 krijgen voor 10euro. maar zou ook graag korting zien op de internet bundel zoals anderen dat soms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal jaartjes terug al met de Universal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

cuberob schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:22:
zojuist even die speedtest gedaan met orange world (vol bereik 3g, alkmaar)
317kbit/sec
0.804 latency
wordt dus wel een stap (of stapje) terug binnenkort met pit (+) maargoed. geen data limiet doet wonderen voor mij :)

wat ik wilde vragen is, is er ergens nog een goeie actie voor pit(+) want overal kan ik wel flex20 krijgen voor 10euro. maar zou ook graag korting zien op de internet bundel zoals anderen dat soms hebben.
Je ziet soms wel bij een aantal winkels (bijv. 2call) dat je extra korting krijgt op een toestel als je een internetbundel erbij afsluit. Maar volgens mij is er nog geen korting op de bundel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik loop al meer dan een jaar met een HSDPA toestel, dus lijkt me van wel ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

FlorisB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:43:
[...]

Ik loop al meer dan een jaar met een HSDPA toestel, dus lijkt me van wel ja!
Welke? :P de TYTN II
Vooralsnog denk ik dat dat mijn volgende toestel wordt.
Over een paar maandjes pas hoor, maar 't is toch wel een errug net toestel zo te zien...

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
Webhawkjuh schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:47:
[...]

Welke? :P de TYTN II
Vooralsnog denk ik dat dat mijn volgende toestel wordt.
Over een paar maandjes pas hoor, maar 't is toch wel een errug net toestel zo te zien...
P3600. Pracht toestel, gewoon WM6 erop geknald. Nog geen enkel probleem mee gehad, in tegenstelling tot mijn Qtek s100.
Maarja misschien is de TyTN 2 nu een betere.

Overigens heb ik gewoon dubbel gesmst, en kreeg een bevestiging terug. Heb het smsje in eerste instantie helemaal niet gehad, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook ff testje gedaan om te kijken of ik verschil heb morgen:

100KB
60 kbit/sec
1.084s latency
14.061s d/l time

Morgen take 2 met hopelijk nieuwe snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Xof schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:31:
[...]

Je ziet soms wel bij een aantal winkels (bijv. 2call) dat je extra korting krijgt op een toestel als je een internetbundel erbij afsluit. Maar volgens mij is er nog geen korting op de bundel zelf.
Als je een sim-only neemt bij verlenging (wat ik heb) word niet alleen mijn sim-only 400 maar ook mijn sms-bundel en mijn pit gehalveerd, misschien is dat iets om rekening mee te houden voor sommige mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:05:
Net ook ff testje gedaan om te kijken of ik verschil heb morgen:

100KB
60 kbit/sec
1.084s latency
14.061s d/l time

Morgen take 2 met hopelijk nieuwe snelheid :)
Hoezo morgen? Morgen is het 6 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
hmmm, of ik begrijp iets niet.....

Net even een speedtest gedaan en er komen best (!) hoge cijfertjes uit....

DL = 1491.1 KByte/sec
UL=119.2
Conn= 514 conn/min
ping= 37 ms
Is toch niet normaal?

Op SE k800i met PIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

4/1/2008

5/1/2008

toestel SE W880i
2 van de 5 strepen bereik

bestandsgrootte: 100kb
too fast a result (0.653 sec)

bestandsgrootte: 1024kb (1MB)
too fast a result (3.586 sec)

Handig dat UMTS van Orange ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:32:
[...]
Hoezo morgen? Morgen is het 6 januari.
ow lol ik dacht ff dat het morgen al de 8e was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:26:
[...]

5/1/2008

toestel SE W880i
2 van de 5 strepen bereik

too fast a result (0.653 sec)

bestandsgrootte: 1024kb (1MB)
too fast a result (3.586 sec)

Handig dat UMTS van Orange ;)
Leuk... maar dit is het T-mobile internet topic...

er staat trouwens to fast or unstable
en het lijkt me sterk dat jij met umts to fast haalt bij 1mb
terwijl het mij niet lukt via wifi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
wessel99 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:09:
[...]

Als je een sim-only neemt bij verlenging (wat ik heb) word niet alleen mijn sim-only 400 maar ook mijn sms-bundel en mijn pit gehalveerd, misschien is dat iets om rekening mee te houden voor sommige mensen!
mag ik vragen waar je dit hebt geregeld. ik ga namelijk ook eerdaags mijn abbonoment verlengen (moet/kan mijn orange verlengen als t-mobile ivm de fusie). en ben al in het bezit van een n95-2. dus wil graag als sim-only verlengen met de hoogste kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

heb eventjes 3g bereik gehad

abbo: pit
telefoon: mda vario III
bereik: 1/4 streepjes
bestand 1mb
snelheid: 59kbit/sec
latency: 0.938sec
laad tijd 138.54seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

itarix schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:50:
[...]

Leuk... maar dit is het T-mobile internet topic...

er staat trouwens to fast or unstable
en het lijkt me sterk dat jij met umts to fast haalt bij 1mb
terwijl het mij niet lukt via wifi....
Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/38978/2001266262863648017_rs.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 05-01-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

opera mini gebruikt een soort proxy waarmee het binnenhalen van pagina's sneller gaat.
daarom krijg jij die fout. dus gebruik een andere web browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook goed...

too fast a result (0.627 sec)

Andere test lukken niet...
'Test is in progress.. your mobile browser should jump automatically to results paga afther this page has loaded'

Met de standaard browser op de W880i

Maarja leuk om even te testen, ik stap toch binnenkort over naar T-mobile icm PIT :) (of KPN: 128/64)

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 05-01-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
via opera ga je via de server van opera... m.a.w. je ziet de speedtesten van de server, soms wel mb/s per seconde. Niet een relevante test... want het komt daarna pas naar jou toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:42:
[...]

in het data abbonomenten topic las ik anders wel dat mensen al een waarschuwing hadden gehad. bij 500MB oid. als je beetje kwaliteit video streams gaat bekijken zit je daar al best snel aan. of niet?
Ja, dan zit je er snel aan ja. Maar ik ben of thuis (en dan ga ik als ik dat wil wel video'tjes kijken via de ADSL lijn) of niet thuis en in dat laatste geval heb ik toch geen tijd. Gaat me meer om net effe wat op te zoeken ofzo. Even forum checken lijkt me met 1800 / 3600 kbps toch leuker dan met 128 kbps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
MDA Vario 3
T-Mobile PIT
UMTS/3G
Goed bereik (4/4 indicatie strepen WM6)
speedtest.bbned.nl / PIE
61.7kbps / 7.71kbyte/s

Dus beloofde snelheid wordt gehaald,
net snel genoeg voor push mail, opera mini browsing ed.
Nu wachten tot het verdubbeld is.
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv