Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
We hadden ieders 50€ er voor over om een bedrijf dit te laten doen.
Het orginele Lian-Li front koste 60€, maar deze koste maar 50 ( wel met een geleverd CAD design ).
En ik bereid mij voor op het feit dat er wel wat mensen gaan kijken.
Ik offer met alle plezier mijn limiet daarvoor op
Waarschijnlijk zal de feed op mij site komen te staan, maar we moeten nog eens experimenteren.
We aan waarschijnlijk 2 webcams gebruiken.
Het idee is inderdaad vrij simpel, maar ook vrij mooi. of allesinds, dat vonden wij dan toch
Er zal wat UV stuff in voor komen, en de WC zal zo strak mogenlijk worden.
De fronts worden vrijdag avond afgehaald, en zodra we trug zijn zal de feed starten.
Als we meer weten ivm de webcam feed zal ik het posten.
Comments en ideeën welkom!
Mag ik vragen wat jullie met de origineele HD rekjes gaan doen ?
* sapphire vind die namelijk al heel lang erg mooi en kan ze goed gebruiken in zijn mod omdat zijn HD rek gaar is
Ikke ben dus net terug van een cool verjaardagsweek-end met vrienden en dit is echt de kers op de taart de goedkeuring van een klein cipje..
* Soul__assasin werd vandaag eindelijk 21
@ hierboven: de hdd rekjes daar heb ik geen idee of we die nog gaan gebruiken de kans zit er in dat ik dat van mij gebruik in een mod die nu al ffr loopt... maar we zien wel.
Ik hou jou zeker in gedachten
www.weefab.com
Een beetje verlies heb je altijd...
Voor m'n window heb ik nog geen idee, ik dacht aan iets strak, zoals de window in Soul__Assassin zijn case.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:45:
wat voorn widow wil je nemen
Maar daar ga ik nog eens een nachtje over nadenken.
En de bedoeling is inderdaad dat deze twee cases duidelijk te zien zijn op Fom.
Alleen zit ik nog een beetje in de knoop ivm die kleuring van mijn front.
De case is geanodiseerd en om dit te laten doen zal het teveel kosten, en zelf doen is te moeilijk.
Ik dacht dan om misschien heel de case te laten schilderen bij de corroserier, maar daar twijfel ik nog over.
Enig idee wat te doen ?
aangezien dat ik geen reserve zijpaneel heb liggen blijft mijn window dus zoals het is...Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:45:
wat voorn widow wil je nemen
en de hele opzet is dat de case op fom staat te schitteren eh.... het word 24H zeer hard werken om hopelijk op fom in de prijzen te vallen
edit: stiekem moet er eigenlijk een titlechange komen der komt een kleine verassing aan in de dichte toekomst... een drieling maar nix zeggen eh
[ Voor 23% gewijzigd door Soul__assasin op 05-09-2005 22:45 ]
www.weefab.com
Verwijderd
Vorige zoals u (soul) lian li was mooi, ni alleen het geheel maar ook mooi afgewerkt.
Ik veronderstel da dit weer juist het zelfde wordt... Ziet er allemaal heel netjes uit al ben benieuwd naar u resultaat, ni alleen uwe natuurlijk, resultaat van heel het project...
Toch een vraag die ik me stel.. waarom het idee van 2 dezelfde mods?
Ik denk altijd maar modden is iets persoonlijks, iets unieks maken van uzelf dat ergens op de 1 of andere manier u weer geeft. Als ge de case ziet da ge zegd van tjah das nu echt de case van soul of die van brubacker... waarom dan die keuze van 2 dezelfde cases aleja zit daar een verhaal ofzo achter ... of een idee dus waarom waarom niet twee exact de zelfde cases ?
Tegen fom operationeel... fom is als ik me niet vergist (en ik vergis me ni) binnen 10 dagen, get 2 work zou ik zegge ik verwacht dus ook da ze daar staan
Ge zult me daar wel vaak genoeg zien verschijnen like always
Maar euh ge weet hoe het er op FOM een beetje aan toe gaat... staan meestal de meest rare cases ook wa ni wil zegge dat ze ni mooi zijn. Maar denkt ge da ge tegen al die andere cases ga op kunnen? met een vrij simpele layout tochwel van jullie cases? aleja no dis respect begrijp me hier niet verkeerd bij.. ik wil maar zeggen mensen die nix van modding af weten of die hun pc premodding is buiten een paar fans en een spray door iemand anders ofzo die gaan misschien eerder af op cases me allerlij tirlantijntjes erbij zal ik maar zegge terwijl dit eerder iets heel strak is waar hoogstwaarschijnlijk veel werk zit in de afwerking en veel werk is ingestoken maar denkt ge ni da mensen eerder gaan zien naar een casemod zoals flabah? met zen slang erin en heel groot en,... ik bedoel maar volgens mij trekt zoiets veel meer aandacht bij mensen dan 2 dezelfde strakke cases...
NU wordt natuurlijk beslisd door de modding winkel wie er wint en ik hoop dan ook voor jullie als mijn verwachtingen uitkomen dat ze meer zien naar afwerking en al zoals ik da ook denk bij jullie cases te vinden. Maar wa denkte daar zelf van.. ge kent waarschijnlijk wel zo een beetje hoe die manne van de winkel da allemaal beslissen wa denken jullie da jullie cansen zijn tegenover flabah achtige cases...?
btw: brubacker nice gerenderd.
Waarom 2 dezelfde idd een leuke vraag, na lang denken hebben Brubacker, ~Myst~ en ikzelf een kleine clan opgericht die als doel heeft casemodding iets meer in het dachtlicht te plaatsen de naam van de "clan" is Mad Case Modding Crew of kortweg mc² dus omdat we nog maar pas bestaan hebben we besloten dat we een demo case wouden maken.. en wat is er beter dan 1 demo case????Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:36:
Wel soul, en brubacker like always komde me mooie ideeën af.
Vorige zoals u (soul) lian li was mooi, ni alleen het geheel maar ook mooi afgewerkt.
Ik veronderstel da dit weer juist het zelfde wordt... Ziet er allemaal heel netjes uit al ben benieuwd naar u resultaat, ni alleen uwe natuurlijk, resultaat van heel het project...
Toch een vraag die ik me stel.. waarom het idee van 2 dezelfde mods?
Juist ja 2 cases. en wat is er leuker dan 3 keer dezelfde PC met andere specs en een andere graad van afwerking.
Modding is idd iets persoonlijks maar design is een punt dat veel mensen kunnen waarderen daarom hebben we gekeken naar een geheel dat ook een standpunt kon namen qua design de mooie alu afwerking van lian-li met een heel strak window en een nog strakker front, als je dan de kabeltjes binnenin je case mooi strak doet lopen zodanig ze bijna onzichtbaar zijn heb je een mooie case.Ik denk altijd maar modden is iets persoonlijks, iets unieks maken van uzelf dat ergens op de 1 of andere manier u weer geeft. Als ge de case ziet da ge zegd van tjah das nu echt de case van soul of die van brubacker... waarom dan die keuze van 2 dezelfde cases aleja zit daar een verhaal ofzo achter ... of een idee dus waarom waarom niet twee exact de zelfde cases ?
Tegen fom operationeel... fom is als ik me niet vergist (en ik vergis me ni) binnen 10 dagen, get 2 work zou ik zegge ik verwacht dus ook da ze daar staan
En ja idd Fom is binnen 9 dagen, we hebben ons een zeer strakke deathline aangemeten omdat we weten dat het haalbaar is
Idd ge weet me daar op een of andere manier steeds te vinden dus see you @ fomGe zult me daar wel vaak genoeg zien verschijnen like always
Net als in alles heb je bepaalde expressie vormen. maar tegen premod moeten we zeker opkunnen zelf tegen bepaalde zelf gemodde case's kunnen we de concurentie aan met dit project het is zoals ik zeg de graad van afwerking en het design waar wij voor gaan, Tegen een case zoals die van Jellabie verwacht ik niet da ik ga winnen. Waarom zou ik daarvan moeten winnen een mede goTTer en iemand waarmee het altijd leuk is een babbeletje te slaan ik gun hem zijn eerste plaats.Maar euh ge weet hoe het er op FOM een beetje aan toe gaat... staan meestal de meest rare cases ook wa ni wil zegge dat ze ni mooi zijn. Maar denkt ge da ge tegen al die andere
cases ga op kunnen? met een vrij simpele layout tochwel van jullie cases? aleja no dis respect begrijp me hier niet verkeerd bij.. ik wil maar zeggen mensen die nix van modding af weten of die hun pc premodding is buiten een paar fans en een spray door iemand anders ofzo die gaan misschien eerder af op cases me allerlij tirlantijntjes erbij zal ik maar zegge terwijl dit eerder iets heel strak is waar hoogstwaarschijnlijk veel werk zit in de afwerking en veel werk is ingestoken maar denkt ge ni da mensen eerder gaan zien naar een casemod zoals flabah? met zen slang erin en heel groot en,... ik bedoel maar volgens mij trekt zoiets veel meer aandacht bij mensen dan 2 dezelfde strakke cases...
we zijn hier in een "modder comunity" dus we zijn hier om elkaar te helpen en niet om elkaar af te breken en te bedelven onder flames e.d iets wat hier de laatste tijd wel af en toe gebeurd is
verwijst een klein beetje naar het NKCM
idd de cases worden beoordeeld door Digital century en die kijken naar veel apsecten van een case. Je hoort me hier niet met de grote trom verkondigen da ik ga om de casemod compo op fom te winnen. Is dat haalbaar vraag je : misschien hangt af van veel factoren eh en ja Flabah heeft een mooie kast maar zelf de mooiste kast heeft kleinste foutjes niemand is perfect je kan enkel proberen die perfectie zo dicht mogelijk te benaderen. persoonlijk weet ik dat de kans op een overwinning op fom zeer klein is maar des te meer gaan we er toch voor gaan, als je niet gaat om te winnen dan doe je best niet mee. ik ga dus voor die eerste stek maar met een 2de 3de of nog lagere plaats ben ik ook tevreden dan heb ik gezien wat de jury er van vind en kan ik proberen alles wat zij minder vonden tegen een volgende lan te herstellen...NU wordt natuurlijk beslisd door de modding winkel wie er wint en ik hoop dan ook voor jullie als mijn verwachtingen uitkomen dat ze meer zien naar afwerking en al zoals ik da ook denk bij jullie cases te vinden. Maar wa denkte daar zelf van.. ge kent waarschijnlijk wel zo een beetje hoe die manne van de winkel da allemaal beslissen wa denken jullie da jullie cansen zijn tegenover flabah achtige cases...?
Brubacker is nix voor nix onze designer eh samen maken we de ideetjes en hij maakt dan de eerste ruwe schetsen waarna we weer rond te tafel gaan zitten en de schetsen bespreken... de Yin-Yang-li's hebben 5 tekens fases doorlopen om te komen waar ze nu staan en aangezien de tekeningen op ware grote gebeuren weten we dus waar we moeten op letten bij het echte werk de cases zijn dus eers compleet virtueel gemod alvorens we er aan beginnen.btw: brubacker nice gerenderd.
man ik denk dat dit een van mijn langste posts op GoT is srry voor de eventuele Typo's ik ben net wakker en lig eigenlijk nog ion bed
www.weefab.com
Een drieling.. Dan moet 1 van de 2 zwarte kasten eigenlijk een andere basis kleur krijgen als je het goed wilt doen he?Soul__assasin schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:24:
[...]
aangezien dat ik geen reserve zijpaneel heb liggen blijft mijn window dus zoals het is...
en de hele opzet is dat de case op fom staat te schitteren eh.... het word 24H zeer hard werken om hopelijk op fom in de prijzen te vallen
offtopic:
edit: stiekem moet er eigenlijk een titlechange komen der komt een kleine verassing aan in de dichte toekomst... een drieling maar nix zeggen eh
Hmmz,HobbeS schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:46:
[...]
Een drieling.. Dan moet 1 van de 2 zwarte kasten eigenlijk een andere basis kleur krijgen als je het goed wilt doen he?
Dat kunnen we inderdaad doen, maar welke basiskleur dan ?
We vonden zwart met rood wel net.
Maar we zijn nog niet zeker van die derde maar moest deze er komen dan zal die pas _na_ Fom komen.
Want dan moeten we een nieuwe front bestellen.
In de renders is heel wat tijd gekropen, maar ik had het er voor over.
Het resultaat mag er wezen.
[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 06-09-2005 17:41 ]
de live cam zal te volgen zijn op de website van Brubacker en vie een log-in functie werken je moet je dus eerst ff snel registreren daarna kan je genieten van een live cam feed
@Mmach we gaan natuurlijk weer voor de 100% afwerking anders zouden we onszelf bedriegen eh
www.weefab.com
De 2 eerste fronts worden vrijdag afgehaald en kosten 50€ / stuk.
Wat volgens mij zeer goed meevalt.
We gaan na de mods een totaal prijs aan kosten opstellen.
Wat ik al wel weet is dat S__A zijn WC zo'n 300€ kost.
en de cases kosten zo'n 150€
De hardware zal vrij uiteenlopend zijn.
Op dit moment zal de groene met Dual RAD ( de mijne dus ) enkel zijn CPU laten watercoolen.
Later komt daar ook nog de beeldkaartbij en de northbridge.
De blauwe ( van S__A ) zal single RAD cooled zijn, en hij koelt op dit moment zijn CPU en Voltage regulators mee.
Ook hier zal later een uitbreiding tot een watergekoelde beeldkaart bijkomen.
Zodra we de fronts hebben vrijdag, beginnen we met het modden.
Dit gaat veel werk zijn, maar we gaan proberen om jullie toch ieder uurtje een update te geven.
En iedere minuut een beeld van het modprogress dat geregistreerd word door 2 webcam's.
We zijn op dit moment de webserver aan het testen.
Ik vermoed dat dit wat trafiek met zich meebrengt, daarom zet ik het op mijn site genaamd MadCase.com want deze heeft toch unlimited traffic.
Reacties en commentaar zijn welkom.
De pc
de pc is een P4 2,8 Prescot met 1gig DDR-RAm (cas 2.5) qua graphix zit er een 9800pro in
dit alles zit zoals je al kon zien mooi samen in een Lian-li PC60
die heeft me een 6tal maand geleden 980€ gekost...
De waterkoeling
deze betsaat uit 2 leveranciers...
Alphacool: het radiator, de slangen, de liang-pomp en het voltage regulator blok
alles samen 229€
Aquacomputer: het idee voor de fronten(gratis) en het CPU-koelblok
alles samen 70€
alles netjes bij elkaar opgeteld dus 299€
De Modspullen
3*uv blauw plexy plaat 50€
3 sets UV ccfl 10cm 39€
2* UV blauwe 120mm fan 24€
2* blauwe ledfan 80mm 12€
1 set blauwe ccfl's 13€
1 custom made lasercut front 50€
het grootste deel van de spullen word netjes geleverd door www.soefkenijn.be en www.digitalcentury.be
alle netjes bij elkaar is dit: 188€
dit brengt de totale kostprijs van dit klein tussentijd project op 1467€
nu heb ik dit afgehandeld en is er tijd vor even een heads-up te geven van hoe we alles gaan aanpakken... ik zal werken in tijdsframes
Vrijdag
vanaf 14tot 19.20h Ik mag nog eens gaan werken de laatste dag van de week dus dat is uitblazen
vanaf 17h Brubacker mag om de fronts bij de lazercutter
van 19.20h tot 21h even snel over huis rijden een douche nemen en alles inladen om naar brubacker te rijden
21h de demontage van het server systeem begind de pc word dus volledig gestript
22h er mag niet meer gewerkt worden wegens te veel lawaai, dus we entertainen onzelf met films series en ook toch door een beetje te slapen
Zaterdag
7h opstaan en toch een beetje opfrissen
7h30 beginnen aan het front van de lian li bevestigingen overzetten en plexy instaleren...
9h30 front even opzij leggen en beginnen aan de binnenkant van de lian li alles met uitzondering van een 5 1/2 inch bay moet er uit om plaats te maken voor het radiator en de custom hdd ophanging
11h even uitblazen en de fora voorzien van een eerste grote update
12h middag pauze
12h40 ik begin aan het zagen en buigen van de custom hdd racks en brubacker aan het inbouwen van de waterkoeling...
14halles netjes inbouwen in de kast
16h pc laten testdraaienen kijken of alles terug werkt
16h30 kijken naar de complete kast en zien dat het goed is ;-)
zou zou het dus allemaal een beetje moeten verlopen als alles goed gaat en we geen te grote tegenslagen hebben
www.weefab.com
Verwijderd
succes
hehe thx for the repect.....Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:14:
het lijkt mij maar niks om 'op schema' een casemod te maken, maar respect als jullie het volgens het schema gaat lukkenAan de andere kant: op bittech (onder andere) zie tig lian li's die gemod worden, waar ze jaren over doen om alleen een waterkoeling setup in te bouwen
Niet alleen omdat die mods vaak niet zo origineel zijn maar vooral omdat ze zo ongelofelijk lang duren, vind ik dat niet zo cool. Nou zijn die van jullie al een stuk origineler met een eigen front, en doen jullie het ook nog eens in 1 dag
respek
succes
aangezien brubacker alles tekend op schaal 1:1 zouden we niet echt problemen mogen tegen komen het word een lekker strakke case met niet te veel onzin in nog iets meer dan 24h wachten en je zal zien hoe goed we geslaagd zijn in ons opzet...
* Soul__assasin mag nu nog even 6h40 gaan werken (lees op mijn luie krent achter een pc zitten en patience spelen
www.weefab.com
Het verschil is dat bij een hele hoop andere casemods er veel meer gemod wordt. Niet als flame, maar aan deze kasten gaat gewoon niet heel erg veel gebeuren. Dat kan ook gewoon niet in een dag.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:14:
het lijkt mij maar niks om 'op schema' een casemod te maken, maar respect als jullie het volgens het schema gaat lukkenAan de andere kant: op bittech (onder andere) zie tig lian li's die gemod worden, waar ze jaren over doen om alleen een waterkoeling setup in te bouwen
Niet alleen omdat die mods vaak niet zo origineel zijn maar vooral omdat ze zo ongelofelijk lang duren, vind ik dat niet zo cool. Nou zijn die van jullie al een stuk origineler met een eigen front, en doen jullie het ook nog eens in 1 dag
respek
succes
Het lijkt mij trouwens ook niks, een casemod met zo'n tijdsplanning
Casemod: Cubeleon
Soul__Assasin had een paar dagen iets laten vallen over een triplet.
Nu zijn er dus al 2, die van Soul__Assasin en die van Brubacker.
Nummer 3 wordt dus zoals wss al voorspelbaar de mijne.
Ik heb echter momenteel geen deadline, dus zal de mijne iets langer uitblijven, ook wegens het zoeken naar budget
De feed refresht om de 5 minuten ( normaal gezien )
Veel kijk plezier.
PS , diene lange rossen is Soul__Assassin, de gast met lang haar ben ik :-)
Wel wel wel,
iets zegt me dat jij de Brubacker bent die erg actief is in de sketchup scene, met name http://scc.jazzle.co.uk/latest
Nice!
Succes met je case, de front ziet er gruwelijk uit.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Als je nog eens zoiets doet mss beetje langer uitkijken naar manier om echte live feed te creeeren.
Verder veel succes morgen...
Zoals je misschien gemerkt hebt is onze stream vast gelopen.
Maar morgen gaan we voor beter en refreshen we om de 5 seconden ( of zelfs minder ).

Indeed, die foto moest er gewoon bij
Morgen meer modding.
Nu wat rust, en een filmpje :-)
Indeed that's meTwhomp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:15:
[...]
Wel wel wel,
iets zegt me dat jij de Brubacker bent die erg actief is in de sketchup scene, met name http://scc.jazzle.co.uk/latest
Nice!
Succes met je case, de front ziet er gruwelijk uit.
Jij hebt ook wel enkele nette designs
goede morgen lieve tweakertje today is D-day....
De webcamfeed is on-line gisteren hadden we wat problemen maar nu werkt het zoals voorzien op de link die bubacker Gisteren poste
www.weefab.com
Brubacker en Soul__Assasin zijn druk aan het modden, zo druk dat ze ondertussen reeds 2uur ingehaald hebben op schema! De live feed blijft het nu blijkbaar uithouden
Goed werk aan het leveren jongens!
by the way brubacker, scheer je benen man
[ Voor 95% gewijzigd door MYST op 10-09-2005 11:14 ]
modcam is weer vastgelopen we zijn dit nu aan het oplossen
EDIT: modcam is back on-line... de fout lag bij een GOT user die werkte met een refreshbot.... die blijkbaara op het zelfde moment refreshte als ons uploadscript is nu giefixed enjoy the cam
[ Voor 43% gewijzigd door Soul__assasin op 10-09-2005 11:18 ]
www.weefab.com
het front voor mijn case is af... nu hebben we geen tijd voor foto updates omwille van de tijdsdruk...
nu zijn we custom hdd racks en de waterkoeling aan het instaleren...ons voorsprong zijn we helemaal kwijt door een bezoekje aan de DHZ zaak....
www.weefab.com
Verwijderd
en gasten, het is 17h00... hoe zit het met het schema?Soul__assasin schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:02:
16h30 kijken naar de complete kast en zien dat het goed is ;-)
Verder: 5 min is inderdaad wel een hele lange refreshtijd. Als je het doet om de bandbreedte moet je maar even een gil geven, ik heb hier nog een gig of 10 weg te geven, en een server die rap genoeg is om eens per 5 seconden ofzo ook wel een update kan serveren
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
En nie iedereen kijkt 10u lang, dus is inderdaad wel te doen, mss iets voor volgende mod
heb zelf ook webspace die 30 gig traffic aankan en de server van Brubacker is unlimeted het is ons thuis verbinding die ons de das omdoet we hebben een upload van 1.5Gb en daar moeten we een maand met toe komen dus die kunnen we er niet op een dag doordraaien...Sprite_tm schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:03:
Klein titlefixje, dattie in CM&E hoort is ondertussen wel duidelijk
Verder: 5 min is inderdaad wel een hele lange refreshtijd. Als je het doet om de bandbreedte moet je maar even een gil geven, ik heb hier nog een gig of 10 weg te geven, en een server die rap genoeg is om eens per 5 seconden ofzo ook wel een update kan serveren
Ons opzet om alles in 1 dag te doen is mislukt mede door een KLOTE dhz winkel die ons heel erg lang heeft laten wachtendaardoor zijn we 1H3O min van ons target afgeweken en dan paar probs met de de waterkoeling....
Waar zitten we nu?
wel de buitenkant van de kast is compleet klaar.... alles werkt daar zelf al en ziet er mooi uit pics volgen later nu gaan we de HDD en pomp brackets plooien en daarna de waterkoeling op de CPU steken de cas zal dus midden deze week moeten afgewerkt worden...
MVG Soul__assasin
www.weefab.com
maar daar gaat het hier niet over het gaat over het volgende... de Mod is AF!!!! na pakweg 50h modding is de case helemaal af en dus klaar voor gebruik hier post ik even de eindfoto's...
<a href="http://www.samymodding.be/mc2/Triplet/Fom7.2/IMG_7031.jpg">[img]"http://www.samymodding.be/mc2/Triplet/Fom7.2/IMG_7031.jpg"[/img]</a>
en aangezien html hier dus voor geen meter werk zal ik dus even een linkje geven naar de dir met alle foto's in
http://www.samymodding.be/mc2/Triplet/Fom7.2/
de eerste 5 zijn zeer high res de rest zijn niet echt schitterend sommige zijn goed anderen zijn iets slechter...
nadat we deze case deze voormiddag af gewerkt hadden en de watterkoeling werkende hadden konden we ons dus inschrijven aan de casemodcompo met zeer goede hoop begonnen ik een Jellabie aan deze compo met een prachtige build en een lekker strakke mod.
we kregen beiden bezoek van de jury en hoopten nog steeds op het beste. tot we via een achterpoortje de uitslag hoorden.... Ik en bru hadden beiden evenveel punten gekregen namelijk 20 (een 8 een 7 en een fucking 5) we zijn dus oneervol 4des geworden....
met als gevolg dat er prompt een petitie rond ging waarop een "paar" mensen graag hund handtekening wilden zetten
ik zou zeggen geniet van de foto's en spui je compentaar met de juiste motivatie achter de post mag er zelf negatieve comentaar volgen
[ Voor 55% gewijzigd door Soul__assasin op 18-09-2005 01:30 . Reden: html werkt hier niet :s ]
www.weefab.com
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Maar waarom een strak tijdschema om een casemod uit te voeren
Eerlijk gezegd zou ik eerder er wat meer tijd voor nemen dat het juist perfect uit kwam te zien.
In ieder geval sterkte met dit krappe schema en ik ben zeker benieuwd naar het resultaat
computer voor alle werkzaamheden
behalve dan een persoon in de jury omdat we een andere sponser hebben
www.weefab.com
Verwijderd
Jullie hebben gaten in je kast gemaakt en er een neon verlichting achter gedaan.
En vervolgens in het donker een hele serie foto's gemaakt.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:49:
oh wat gaaf
Jullie hebben gaten in je kast gemaakt en er een neon verlichting achter gedaan.
Geniaal en erg origineel
-1 sarcasm der steeks best veel werk in er zijn een paar leuke ideetjes in het front zit een slotload dvd speler verwerkt die niet zichtbaar is als het front er op zit en tja als je geen pics kan nemen dan moet je da ni doen eh het was een testje en mijn collega is er in misluktVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:49:
oh wat gaaf
Geniaal en erg origineel
de lan is hier bijna gedaan dan mogen we weer gaan genieten van ons eigen bed
www.weefab.com
[slowchat] leg maar uit hoor ik heb tijd en ik lees graag lange reply's [/slowchat]Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:23:
Ik kan hier een hele lange reply op geven.
Maar jouw -1 was duidelijk genoeg
www.weefab.com
Verwijderd
Men neme een dure kast
Vervolgens MOET je er een groot lelijk gat in zagen.
Je MOET er dan neon verlichting indoen.
Licht uit foto's maken en kijk mijn mod eens mooi zijn.
Joh dat is al honderden keren eerder gedaan en heeeel ver van origineel
Ook een slot DVD speler is niet origineel
Dat heeft niets met modden te maken
Stealth mod is al wat origineler en dat is tenminste modden.
Dan is er nog dat front.
Leuk gemaakt in autocad alleen is er drol van te zien in het donker.
Het enige wat wel zin heeft is die waterkoeling.
Maar ook dat is zo vaak gedaan dat het niet bijzonder is.
Kortom dit is geen modden maar achter de meute aanlopen.
Nou hup allemaal Talpa kijken en 538 op de radio
En als er dan iemand is die niet meeloopt dan geef je die -1
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 10:43 ]
Jouw ondertitel doet anders vermoeden..Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:41:
Sure
Men neme een dure kast
Dan is er nog dat front.
''Waarom moet alles zo moeilijk''
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 18-09-2005 11:09 ]
Goud is geen geld
Amen
Revive the guild!
Verwijderd
Zo te zien (in het donker) zat dat best goed
En ook de voorbereiding is zo te zien goed
Maar hoe vaak hebben we al een kast gezien met een gat erin een een neonlamp erachter ?
Ik wil wel eens scherpe fot's zien van bijvoorbeeld de details van dat frontpanel
En dan niet in het donker.
En mijn case is niet foto waardig, maar wel super origineel
Ik heb een midi tower met daarin de CPU en de nodige zaken
Daarachter haaks hierop verstopt achter een kast een tweede midi tower.
Hierin zitten 6 dikke SCSI schijven helemaal ingepakt in steenwol inclusief de ophanging.
Er zitten voor en achter sleuven in voor de luchtstroom.
Dit alles is totaal stil en draait al 2 jaar zonder mankementen.
het is idd van in het begin gezegd dat het geen spectaculaire case zou zijn. Het doel van de case was om een 100% afgewerkte case te hebben die stijlvol en strak was iets waar we dus in geslaagd zijn weinig kabels zichtbaar en een 1337 front (de 2de sleuf van boven te beginnen is tevens de dvd writer)Jelte,89 schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:01:
Ik vind dit een hele zielige reactie van je 'Smooth2k'. Voordat ik hele reply's ga tikken wil ik graag jouw werk zien. Heb jij een uber case ? En wat vind je wel casemodden dan ?. Zoals de CiP van _ferry_ ? (Ferry dit is niet negatief of een flame o.i.d) _ferry_ heeft heel veel dingen in zn pc wat het uber maakt. maar niet veel met casemodden te maken heeft. Als je een eigen kast maakt is het ook geen casemodden. En zoals ferry met zn spin. Heeft er toch ook nix mee te maken. Daarnaast heeft Soul__assasin ook niet gezegd dat er zo heel veel aangedaan zou worden. Op GoT hebben we daar regels voor. de ts heeft een verhaal getypt en goedkeuring gekregen van de MOD's hier volgens de richtlijnen. Het is gewoon een [CM/CiP]
Amen
iets wat je ook ziet in de modding scene is verschillende soorten mods van kleine modjes tot grote tot Case builds ikzelf vind dat ons project tot de 2de klasse behoord als je weet dat kleine modjes enkel een window of zo is.
ik kan best met me verlies in de casemod compo om moest deze eerlijk verlopen zijn... als je zelf eens eerlijk en nuchter naar de weinige goede foto's kijkt dan weten jullie zelf ook dat deze case geen 5 verdiend, Digital century de org van de compo heeft me al eerder een 0 gegeven op een compo geen een casemod verdiend een 0. het verloop van de compo was ook ronduit gelachelijk...
hij kwam kijken naar de case, we mochten geen uitleg geven en na minder dan 1min was die weer weg. je kan geen een case op zo'n korte tijd bekijken dat gaat gewoon niet.
ik vind het erg voor mij maar erger is het voor jellabie die kreeg namelijk net dezelfde behandeling als ik... met de Terrarium-PC
www.weefab.com
Verwijderd
Bangelijk voor je, maar euhm... DAT is al 100x gedaanVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:23:
En mijn case is niet foto waardig, maar wel super origineel
Ik heb een midi tower met daarin de CPU en de nodige zaken
Daarachter haaks hierop verstopt achter een kast een tweede midi tower.
Hierin zitten 6 dikke SCSI schijven helemaal ingepakt in steenwol inclusief de ophanging.
Er zitten voor en achter sleuven in voor de luchtstroom.
Dit alles is totaal stil en draait al 2 jaar zonder mankementen.
Zoals eerder gezegd: Bouw zelf een case (+toon foto's natuurlijk) en we zullen samen kijken of je gelijk hebt of niet. Zomaar anderen hun werk bekritiseren is makkelijk hoor. Echter constructieve opmerkingen staan blijkbaar niet in jouw woordenboek.
TS, keep it up & laat je niet doen!
genoeg ruimte voor een fikse OC dus lijkt me zo
www.weefab.com
www.weefab.com
Mijn nieuwe hardware komt normaal eind deze week toe, en dan begin ik te sparen voor mijn deel van de triplet!
teen gebroken?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
overigens is dat niet de belangrijkste pc in huis maar toch
K to the KillaZ
Ach... ik durf er geld opzetten... dat het door onze sponsor komt.. DC kan onze sponsor, van horen zeggen, niet uitstaan... Dus ja... so be it, bij mijn case heeft genoeg volk gestaan heel het weekend... en vrijwel zeker ook bij S__A.Soul__assasin schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:29:
[...]
ik vind het erg voor mij maar erger is het voor jellabie die kreeg namelijk net dezelfde behandeling als ik... met de Terrarium-PC
Maar ach... we doen het het iig niet voor de prijs... ik en S__A doen het vooral voor de naam.
Anyway... nice job bro, maar dat wist je al, wel spijtig van je rad hé
De Nederbelg !
I know ....
Kon ik toch niet weten dat je geen lange vijsjes MET PUNT door een black-ice mocht draaien ...
sorry again dude ....
achja , dat weten we dan ook weeral voor de volgende keer
Heb je die andere 2 schijven nog aan gesloten ?
En werken ze ?
En die 21°C ambient en 17°C minimum is SWEET
Zo hoort het
binnekort mijn maken, en de jouwe nog wat final touches geven ( ik heb truukje aangeleerd om mooiere randen te maken bij plexi ^^ )
Anyway, samenwerking verliep ( denk ik ) wel goed, dus hopelijk kunnen we dit vaker doen
dit is zeker voor herhaling vatbaar uit deze mod hebben we veel geleerd ik denk dat ik nog lager kan da die 17° want fans draaien nu zeer traag dat van het rad is idd zonde ik laat wel weten wat de kosten waren voor de nieuweBrubacker schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:36:
[...]
I know ....![]()
Kon ik toch niet weten dat je geen lange vijsjes MET PUNT door een black-ice mocht draaien ...![]()
![]()
![]()
sorry again dude ....
achja , dat weten we dan ook weeral voor de volgende keer
Heb je die andere 2 schijven nog aan gesloten ?
En werken ze ?
En die 21°C ambient en 17°C minimum is SWEET![]()
Zo hoort het
binnekort mijn maken, en de jouwe nog wat final touches geven ( ik heb truukje aangeleerd om mooiere randen te maken bij plexi ^^ )
Anyway, samenwerking verliep ( denk ik ) wel goed, dus hopelijk kunnen we dit vaker doen
het rad was dus inderdaad stuk door een kleine blunder en toen heeft Soefkenijn on heel snel uit de noof geholpen nog eens een Big thx daarvoor
in de loop van deze week eens kijken of ik bij de fotograaf langs kanb gaan om profecionele foto's te laten maken van de case....
als die er zijn krijg dit topic weer een kickje
en dan beginnen aan zijn Tweelingsbroertje
www.weefab.com
Ik kreeg van soul een link met alle foto’s van de casemod’s op FoM 7.2, dus het eerste was ik deed was ze allemaal eens rustig bekijken en turen op een foto om de details te zien
Iets wat jullie van mij ook mogen doen.
De foto’s
Nadat ik ze allemaal had bekeken vroeg ik aan soul welke nu de winnaars waren. Wat ik toen zag deed me achterover vallen van de shock….
hopelijk zitten jullie allemaal neer
De winnaar @ fom is dit

Een kijkje in de binnenkant van de kast

Een blik op de voorkant
Wat vind ik van deze case?
-ze is vrij origineel 2pc’ in een kast
-2pc’s in een kast = LOMP en onhandig de case is meer dan 1m hoog
-afwerking 0,0%: de opticals zijn slecht bevestigd en staan scheef, kabels zijn slecht gemeshed en hij had dus wel de moeite mogen doen om een waterpas te gebruiken
-op andere foto’s van de binnenkant zie je zelf hoe de opticals vastgeschroefd
zijn met 1schroef
Deze case is dus volgens mijn visie zijn eerste plaats onwaardig,
Wat was dus mijn winnaar na het bezien van de foto??
Wat dachten jullie van deze
Nu gaan we over naar de 2de plaats in de casemod compo @ fom.

De case total shot
[img] http://www.samymodding.be...-7.2-Casemods-%20(17).jpg[/img
Een kijkje door het kleine window
Wat vind ik van deze case?
-een case build en ook niet al te slecht uitgevoerd.
- wel bepaalde foutjes zoals de fans in het front dat had beter afgewerkt kunnen worden.
Een verdiende 2de plek vind ik voor deze case
En dan als laaste wie was er 3des?

De case in zij aanzicht

De case van de andere kant bekeken..
Mijn mening over deze case?
-Niet origineel
- crappy afwerking (hij gebruikt niko matriaal om zijn slangen door te voeren
-case is binnenin een grote rotzooi….
Wat had ik dus op de 3de plaats zijn eindigen???
Juist ja onze eigen Yin Yang li

Ik ben dus vrij eerlijk geweest in mijn beoordeling ik heb elke case de tijd genomen om ze te bekijken maar dit is dus mijn Top 3 wat denken de tweakers hiervan?
Ik wil door deze post Soul__assasin en Jellabie nog even een hart onder de riem steken want deze zijn nog steeds de shock niet te boven Keep on modding boys
Die jury is zo imcompetent als iets. Als ge ziet wat daar allemaal de compo's wint, dan zout ge me een standaard case al 1e plaats kunnen winnen op de HCC dagen.
Nuja, 'k heb je case zien staan, zag der best wel vet uit.
Heb ze echter niet van dichterbij kunnen zien omdat ik teveel bezig was met belangrijkere dingen (vrouwen
zin om msn ff te praten???
heb die uit jouw profiel gead maar die werkt blijkbaar niet... de mijne staat in mijn profiel hier
www.weefab.com
Verwijderd
Voor mij als buitenstaander lijkt het net alsof de arrogantie eraf druipt. Misschien bedoelen jullie het wel helemaal niet zo, maarja ik sluit mij aan bij Smooth2k, het is (IMHO) gewoon geen originele kast. Een originele kast vind ik die I-spider of chemical overdose
[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 22-09-2005 15:23 ]
Er is inderdaad niets meer origineel aan !!!
Alles is gemod buiten de PSU die ik niet mocht modden van S__A omdat hij te duur was.
En de jury @ Fom was
1) te klein ( maar 3 man )
2) maar 2 van de 3 mensen waren bezig met casemodden ( Ik en de gast van de shop )
3) op z'n minst 2 van de 3 zijn niet gay ( Ik en de Koreaan )
En ik ben niet incompetent ...
Ik mocht gewoon geen punten geven op onze case ( vrij normaal ) maar ik heb die andere cases ook geen goede punten gegeven ( die eerst had ik een 4 gegeven ofzo ... )
Daarom moet op de volgende Fom onze jury groter zijn ... ( meer dan 5 juryleden die iets van casemodding kennen )
Nu moet je mij maar eens zeggen waar ik zeg dat de jury gay is ?Brubacker schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:44:
Geen originele kast ???
Er is inderdaad niets meer origineel aan !!!
Alles is gemod buiten de PSU die ik niet mocht modden van S__A omdat hij te duur was.
En de jury @ Fom was
1) te klein ( maar 3 man )
2) maar 2 van de 3 mensen waren bezig met casemodden ( Ik en de gast van de shop )
3) op z'n minst 2 van de 3 zijn niet gay ( Ik en de Koreaan )
En ik ben niet incompetent ...
Ik mocht gewoon geen punten geven op onze case ( vrij normaal ) maar ik heb die andere cases ook geen goede punten gegeven ( die eerst had ik een 4 gegeven ofzo ... )
Daarom moet op de volgende Fom onze jury groter zijn ... ( meer dan 5 juryleden die iets van casemodding kennen )
En volgens mij zou het een beetje normaal moeten zijn dat de jury niet mee mag doen aan de casemod compo, blijkt dus niet zo te zijn op fom
Nuja, FoM blijft goed, die compo's interesseren me eigelijk niet, is echt het laatste waarvoor ik ga.
Plus dat de prijzen ook maar raar in elkaar zitten (vroeger meer dan nu), je doet mee met de casemod compo, je hebt een volledig afgewerkte bling bling case, wat krijg je, een el-cheapo case en wat modding rommel
Deze keer was het reeds iets beter met de waterkoelingen, ook al hebben 2 van die gasten precies al wat beters steken.
Nuja, genoeg offtopic, het gaat hier over die twin yin-yang-li niet ?
[ Voor 26% gewijzigd door PeGys op 22-09-2005 18:06 ]
dat is idd niet erg origineel ja maar geheel naast het begrip casemodden....Waypoint schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:28:
Het gaat niet om originele onderdelen of niet, maar om de ideeën IMHO. Het is een kast met een window, net als de andere kasten.. kijk je naar chemical overdose.. dat is ook een kast, maar toch héél erg anders... Dat bedoel ik met origineel zijn
heb deze discussie al gehad met Jellabie en enkele andere modders...
je kan niet elke mod met oogkleppen bekijken elke mod heeft andere aspecten van modden in zich
neem nu CO van Ferry das helemaal GEEN mod dat is een casebuild en dus helemaal origineel dat zijn kasten die helemaal op maat gemaakt zijn. in dezelfde klasse heb je Jellabie's terrarium
maar als ik de vergelijking die jij stelt even doortrek dan is alles wat A.P versteeg heeft gemaakt ook niet origineel en de case van ediejo ook niet dat zijn ook standaard cases
Maar dat even ter zeide, van bij de start van dit project was het idee een100% strakke en afgewerkte case met een paar orriginele accenten je ziet ze mss niet door die spreekwoordelijke oogkleppen maar ze zijn er best.
N°1: het front 100% custom en nog nergens gezien erg origineel dus
N°2: de hdd en pomp ophanginging ook 100% custom en wij hebben het ook nog nergens gezien
wat er minder origineel is maar wel toedoet aan de strakheid van de case zijn de volgende punten
N°1: geen kabelzooi maar alles mooi en stijlvol in de kast weggestoken of in nette banen geleid
idem voor de waterkoeling die bewust niet expliciet getoond word
de mod op zichzelf is dan mss niet de orrigineelste maar hij is wel 100% af iets waar MC² naar streeft, een lid van ons crew mag zich pas echt een lid noemen en gebruik maken van al ons facciliteiten* als zijn kast AF is en der geen halve dingen in zitten. en aangezien Brubacker en ikzelf MC² opgericht hebben uit het standpunt van design en strakheid dragen we deze eer zeer hoog in het vaandel
dus alvorens je durft zeggen dat nix aan deze kast orrigineel is zou ik dus echt graag jouw projectjes zien
@blue force:
het is inderdaad vrij logisch dat Brubacker geen punten mocht geven daar zijn we ons van bewust, maar dan blijven er nog 2 juryleden over als je van een daarvan een 8krijgt en de ander geeft je een 5 dan is er als derde stem een gemiddelde van 6.5 alles bij elkaar goed voor 19.5ptn
als je er dan ook nog eens bij weet dat toen ik uitleg wou geven bij de mod (iets dat volgens mij vrij obligatoir is) dan merk je dat de jury voorzitter ondertussen al 5m verder staan en je eigenlijk tegen een japanner aan het lullen bent over je case, 5 min later zie je dat de kast van Jellabie beoordeeld word en daar staat de jury voorzitter gewoon heel de tijd aan de telefoon een gezellig babbeltje te houden? of de vraag van jelle om uitleg te mogen geven bij de kast hoe die gebouwd is enzo word zelfs negatief geantwoord en zo kan ik eigenlijk nog uren doorgaan over de incompetentie van de casemodjury
als laatste wil ik daar enkel nog over zeggen dat er geen punten systeem was het was enkel even kijken naar de case en dan punten geven dus geen punten op stijl, afwerking, originaliteit, en zo veel meer
*
als MC³ member kan je dirrect gebruik maken van een onuitputtelijke vooraad ervaring, servers die nooit down gaan om je foto's te hosten, de tools nodig om je project af te werken, je mag gebruik maken van onze sponsor database en je mag ons logo dragen op je kast en bij lans
www.weefab.com
Ik ben dus ook 4des.Waypoint schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:22:
NOFI maar wat een gezeik weer van "bepaalde" casemodders zeg. Kijk, waardering voor je werk is altijd leuk natuurlijk. maar je mod toch voor jezelf, of voor respect uit de communitie en niet voor wat jury leden!
Voor mij als buitenstaander lijkt het net alsof de arrogantie eraf druipt. Misschien bedoelen jullie het wel helemaal niet zo, maarja ik sluit mij aan bij Smooth2k, het is (IMHO) gewoon geen originele kast. Een originele kast vind ik die I-spider of chemical overdose
En als mijn mod niet orgineel is... well... dan ben ik de paus

Maar soit... modden doe je idd voor je eigen, ik kan best tegen mijn verlies... maar laat het aub eerlijk verlopen, voor de prijzen doe ik het niet, wat ben ik nu met een fan of een goedkoop watercoolingsetje?
Ik doe het vooral voor de naam. Ik heb trouwens besloten dat ik stop met modden.
Maar S__A keep on going hé
De Nederbelg !
het doen pijn te lezen dat je wil stoppen blijkbaar is dit de ziekte van de modders heden ten dage...jellabie schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:04:
[...]
Ik ben dus ook 4des.
En als mijn mod niet orgineel is... well... dan ben ik de paus
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar soit... modden doe je idd voor je eigen, ik kan best tegen mijn verlies... maar laat het aub eerlijk verlopen, voor de prijzen doe ik het niet, wat ben ik nu met een fan of een goedkoop watercoolingsetje?
Ik doe het vooral voor de naam. Ik heb trouwens besloten dat ik stop met modden.
Maar S__A keep on going hé
ga verder jelle en maak waar waarom je casemod maak je naam en rust dan op je lauweren
[ Voor 8% gewijzigd door MYST op 22-09-2005 23:23 ]
Ik geef toch gewoon een paar voorbeelden van dingen die IK origineel VIND, ik heb nooit gezegd dat ik het kan. Ik kan niet een kast zo mooi afwerken oid. Maar dat was mijn punt niet, ik vind gewoon dat er de hele tijd na een een wedstrijd weer wordt gekotst op de jury en iedereen../ ik heb dan zoiets van, jammer maar helaas, maar houdt de eer aan jezelf!
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de volgende 2 mods wel origineel (ff snel gezocht)
Check bijvoorbeeld het laatste plaatje van b2:
http://www.bit-tech.net/m...9/battlefield2_mod/1.html
Of deze (iets minder mooi):
http://www.bit-tech.net/modding/2005/08/25/tonkputer/1.html
Kijk ik neem je niet in de zeik ofzo, ik zou zo'n mod niet kunnen. Maar probeer het 'verlies' een beetje als een kerel te nemen en houd de eer aan jezelf
we aanvaarden ons verlies dat hebben we volgens mij nergens anders gezegd.... wat we enkel duidelijk willen maken is dat het soms echt niet eerlijk verloopt als je alles eens goed doorlezen had, dan had je mss wel gelezen wat de reden was van ons verlies zowel jellebie als ikzelf worden gesponord door zijn zwaarste concurent...Waypoint schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:57:
[...]
Ik geef toch gewoon een paar voorbeelden van dingen die IK origineel VIND, ik heb nooit gezegd dat ik het kan. Ik kan niet een kast zo mooi afwerken oid. Maar dat was mijn punt niet, ik vind gewoon dat er de hele tijd na een een wedstrijd weer wordt gekotst op de jury en iedereen../ ik heb dan zoiets van, jammer maar helaas, maar houdt de eer aan jezelf!
[quote[Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de volgende 2 mods wel origineel (ff snel gezocht)
Check bijvoorbeeld het laatste plaatje van b2:
http://www.bit-tech.net/m...9/battlefield2_mod/1.html
Of deze (iets minder mooi):
http://www.bit-tech.net/modding/2005/08/25/tonkputer/1.html[/quote]
over de eerste... Army based camo en roest mods zijn ook al lang niet meer origineel ten tijde van Zap Wizzard's ammobox, Widow makers' Blastbox en HL² by piloux waren die dat nog maar nu is die trend al weer even voorbij mss de modding scene iets nauwkeuriger volgen
In het geval van die 2de geef ik je gelijk dat is een originele mod PUNT en ik vind die niet minder mooi
Gelukkig zijn er smaken niet anders was de wereld maar saai...
je neemt ons net wel in de zeik door ons te "proberen" krenken in ons eer, je zegt het nu net zelf JIJ zou het niet kunnen dus uit je hier maar kritiek van deze cases zijn niet origineel e.d..Kijk ik neem je niet in de zeik ofzo, ik zou zo'n mod niet kunnen. Maar probeer het 'verlies' een beetje als een kerel te nemen en houd de eer aan jezelf
maar voor dit uitmond in een flamewar stoppen we best deze discussie en gaan we lekker verder ON-topic er moet nog 1 case afgewerkt worden(de case is al compleet gestript dus de windows nog zagen en het front afwerken) en een 3de gebouwd (voor die 3de van ~MYST~is de hardware vandaag aangekomen dus ik denk dat we eens op zoek mogen gaan achter de modspullen voor die pc...)
VANAF HIER DUS ENKEL ON-TOPIC OF TS VRAAGT EEN SLOTJE
www.weefab.com
EB cardetailing tot aan uw huis
Verwijderd
Ik moet je volledig gelijk geven. Zelf casemod ik nooit een kast, maar begin ik altijd van scratch. Mijn huidige case ziet er zo uit:Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:41:
Sure
Men neme een dure kast
Dan is er nog dat front.
Deze casemod is in mijn mening niets meer dan een rushjob, een dure kast met waterkoeling, een ander (niet eens zelfgemaakt) front, en een windows. O ja, ook nog wat plexiglas.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 09:21 ]
Dit gaat er toch wel even over hoor rushjob... PLS doe es ff normaal zeg het doel was om te bewijzen dat het mogelijk is om kwaliteit af te leveren in een korte termijn ik daag jou NU uit om een front zoals dit uit te zagen in 3mm Alu er zitten 50+ lijnen in elk van 5mm dik en 15cm breed moest iemand zoals waterkoud of floriske.nl dit zeggen dan kan ik dit nog aanvaarden, waterkoud heeft het idd zelf gedaan met zijn radiator gril maar dat was in PlexyVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:15:
[...]
Ik moet je volledig gelijk geven. Zelf casemod ik nooit een kast, maar begin ik altijd van scratch. Mijn huidige case ziet er zo uit:
[afbeelding]
Deze casemod is in mijn mening niets meer dan een rushjob, een dure kast met waterkoeling, een ander (niet eens zelfgemaakt) front, en een windows. O ja, ook nog wat plexiglas.
en nog eens over die rushjob zullen we hier eens even een timetable maken dan zal je zien dat alles zijn tijd genomen heeft...
Stage one window en cable managent
window 4h om het te zagen en helemaal glad te krijgen
cable management ik ben meer dan 2h bezig geweest om alle kabeltjes weg te werken
stage two design en denkwerk
aan dit stadium van de mod zijn we niet minder dan 5dagen mee bezig gewees ofte ongeveer 100h
stage three het maken van het front en de custom hdd racks
je ziet het niet maar in het front zitten 2 lagen plexy, een van 8mm lexaan om alles aan te bevestigen en een van 5mm in het eigenlijke front om deze stukken tot een tight fit te krijgen hebben we 4h werk gehad en dan nog eens een half uu om het slot-load dvd gleufje perfect af te werken
dan de custom hdd racks om de disks van een maximum aan flow te doen genieten zi hebben we er 2 moeten zagen en plooien dat is ook een werkje dat inclusief het fanhole een kleine 2h in beslag nam
dus dat is al weer 6,5h werk
stage four test fitten van de hardware en de waterkoeling.
kijken of de hardware in de kast past en merken dat de ophanging voor de pomp net 2cm te lang is back to stage three dus tijds verlies 30min
alles aanpassen en opnieuw mounten alle hardware er in en waterkoeling aansluiten (let ook even op dat deze STRAK verloopt en er geen overschot is qua slangen om in het design theme te passen) 1h werk
het vullen van de waterkoeling en merken dat een rad lekt dopor de montage in de kast voordien deed hij dit niet dus weer helemaal opniew beginnen weer 1h werk
dan rad vervangen (hierdoor moest de hele hdd bay uit elkeer gehaal worden) 1h werk
alles weer in de kast aansluiten en testrunnen met de waterkoeling test duurde 3h dus weer 3h dat we nix konden doen aan de case
dit stadium van de mod koste ons dus 6h30
stage five afwerking en stresstesten van het systeem
na meer dan 6h zien dat je cpu nooit boven de 30 graden komt en dat er geen lekken zijn besluiten om alles aan te sluiten cable manegement dus een werkje van trial and error waar we weer 2h 30min aan bezig geweest zijn dan het systeem booten en merken dat 2 van de 3 schijven MIA zijn
iets wat je op dat moment niet kan schelen omdat de mod anders perfect werk en je amper 2h gelsapen hebt die nacht (nu werken de schijven opnieuw naar behoren trouwens)
dus hier zijn we weer 2H30 kwijt aan de mod
nu zullen we eens een klein rekensommetje maken hoelang deze mod van start tot einde heeft geduurd
deze mod heeft dus 121H en 30 min geduurd maar dat is de werkelijke arbeidstijd als we rekenen in dagen komen we aan 240h werk een rush job doe ik op een lan voor een vriend en daar ben ik dan 4h mee bezig om een kleine mod te maken maar dit is geen rushjob
En kunnen we nu pls on-topic blijven???? er moeten nog 2 kasten gebouwd worden dus alvorens comment te posten lees de gehele log even door en probeer uw kritiek te onderbouwen ik heb niet echt zin om elkle dag een post te schrijven waar ik een half uurtje aan bezig ben...
mijn verontschuldigingen voor eventuele typo errors ik ben net wakker en sta deze week met de late ploeg op het werk ik zit er dus lichtjes door
www.weefab.com
En wat is een rushmod, De een wil veel dingen vervangen voor custom... en de ander wil net zo min mogenlijk zien dus hoefd niks te maken. Blijkbaar hebben we hier van bijde mensen rondhangen.
De admin heeft blijkbaar potentieel gezien in deze mod want anders zou hij hem niet mogen aanmaken. Dit vind ik niet de juiste manier om een forum te leiden maar dat is een appart verhaal. Ik zou eerder zeggen dat je rustig een CIP mag maken in vrije wil en als deze niet in orde is beland hij toch wel onderaan de lijst. Dan kan de admin gaan beslissen of hij hem wil sluiten of niet, maar een soort van natuurlijke selectie. En blaat er komen dan natuurlijk een hele bloel frut CIP's maar we hebben een hoop gezeik minder.
Gefeliciteerd met je Getunede bak.
Comming soon
T-Li
FreeReef.nl
Verwijderd
dees vind ik nu de EERSTE lian li waarvan ik echt kan zeggen dat ik hem MOOI vind...
sorry voor de Li-li adepten, maar komaan: lian li's hebben ronduit een SAAI uitzicht, en dan zeker de frontpanels... Die "grill" geeft een wat "spectaculairder" effect, zeker in combinatie met de slot dvd
persoonlijk zou ik echter nooit mijn waterkoelingdarmen maar heel nipt maken qua afmeting, al is het maar om makkelijker onderhoud aan je systeem te kunnen voeren (talking trial & error, believe me
wat partijdigheden in CM compo's betreft, zeg niet dat ik je dat vorig jaar op MGE niet verteld had he, S_A? of anders toch wel op FLP ofzo, niet? Het is zoals Ediejo al zei: je KAN je daar niet te fel op inlaten, wegens een "jurysport" (again, been there, done that
Mooi project iig, ik kijk uit naar de volgenden
P.S.: de score die je van mij had gekregen op MGE voor die watercooled plexi cube lag echt wel vrij hoog hoor
Thx om dit te horen van de man die me aangezet heeft tot casemodding dat doet me even stil wordenVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:16:
@ S_A en collega's:
dees vind ik nu de EERSTE lian li waarvan ik echt kan zeggen dat ik hem MOOI vind...
sorry voor de Li-li adepten, maar komaan: lian li's hebben ronduit een SAAI uitzicht, en dan zeker de frontpanels... Die "grill" geeft een wat "spectaculairder" effect, zeker in combinatie met de slot dvd![]()
persoonlijk zou ik echter nooit mijn waterkoelingdarmen maar heel nipt maken qua afmeting, al is het maar om makkelijker onderhoud aan je systeem te kunnen voeren (talking trial & error, believe me) maar het heeft wel zeker een enorme "clean" look.
wat partijdigheden in CM compo's betreft, zeg niet dat ik je dat vorig jaar op MGE niet verteld had he, S_A? of anders toch wel op FLP ofzo, niet? Het is zoals Ediejo al zei: je KAN je daar niet te fel op inlaten, wegens een "jurysport" (again, been there, done that)
Mooi project iig, ik kijk uit naar de volgenden![]()
P.S.: de score die je van mij had gekregen op MGE voor die watercooled plexi cube lag echt wel vrij hoog hoor(ik weet zo'n werk intussen al wel op prijs te stellen) maar je weet ongetwijfeld wel wie er toen nog jureerde...
THX ALOT
alle slechte commentaren doen me nix meer deze ene post maakt alles goed
hopelijk zien we elkaar binnenkort nog eens terug eh de volgende fiberlan is niet zo ver meer verwijderd..... heb dan trouwens een niet zo klein voorstel voor jou, iets wat de belgische modding scen helemaal op zijn kop zal zetten
[ Voor 9% gewijzigd door AcouSE op 25-09-2005 09:13 . Reden: Censuur toegepast, open your mind S_A ]
www.weefab.com
Verwijderd
you don't have to give me THAT much credit S_ASoul__assasin schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:56:
[...]
Thx om dit te horen van de man die me aangezet heeft tot casemodding dat doet me even stil worden
THX ALOT
alle slechte commentaren doen me nix meer deze ene post maakt alles goed
Uh? some enlightenment?hopelijk zien we elkaar binnenkort nog eens terug eh de volgende fiberlan is niet zo ver meer verwijderd..... heb dan trouwens een niet zo klein voorstel voor jou, iets wat de belgische modding scen helemaal op zijn kop zal zetten
Verwijderd
Dan is het toch perfect gelukt?
Het ziet er allemaal netjes uit, ookal zit er niet voor 100en euro's plexi in.
Leuk gedaan hoor, ik zou het nie kunnen
Kortom, niets van aantrekken en vooral blijven doorgaan
btw, wat een verhaal zeg
Verwijderd
Verwijderd
btw het stukje dat je die andere casemods helemaal gaat afzeiken klinkt wel een beetje triest, je baalde er gewoon van dat jij niet had gewonnen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 13:52 ]
Verwijderd
En hoe zit het eigenlijk met cabel management? Ik weet niet of op die Lan je case er ook zo van de binnenkant uitzag? Maar als je heel veel tijd in het kabels wegwerken steekt, kan je Case zo veel mooier worden.
Maar voor de rest vind ik het een nette Mod
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Of ze nou origineel zijn of niet laat ik in het midden.
Het probleem met originaliteit is dat als iets al een keer gedaan is, er dan altijd over gezegd kan worden dat het niet meer origineel is, want eerder gedaan. Lekker makkelijk dus, want op die manier kan bijna iedereen er wel mee ophouden lijkt me.
Ik vind het design echt mooi en als jullie ze ooit in serie gaan produceren, kun je mij op de lijst zetten.
Trouwens, als het nou al een aantal keren voorgekomen is dat de band van de sponsor met de uitslag van de compo in verband staat, waarom dan niet:
- Alleen meedoen met compo's van je eigen sponsor.
- Of jezelf voor de compo aansluiten bij de betreffende sponsor?
verder wel mooie mod, mooi front maar de rest wat standaard
K to the KillaZ
Al wat er nu nog moet gebeuren is een identiek window maken, nieuwe UV verlichting steken en de USB fan controller erin proppen.
Hier zijn de foto's
Laat me weten wat jullie er van vinden.
hoe het broertje er uit zien kan je hier volgen
www.samymodding.be/gallery
en een teaser pic
get broertje is dringen aan een HW update over maar daar zal de nieuwe eigenaar MYST voor moeten zorgen
[ Voor 81% gewijzigd door Soul__assasin op 29-05-2006 19:47 ]
www.weefab.com
lang gewacht maar er is weer een update
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
heel erg mooi/efficient bedacht met het rad voor de WC en koeling voor de HDD's
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
www.weefab.com
Verwijderd
Die zwarte versie vind ik toch wel beter, omdat de voorkant en de rest qua kleur nu goed matchen.
www.weefab.com