Het ontstaan
Tijdens het bestellen van Soul__assassin's nieuwe watercooling viel ons oog direct op de airplex evo fan grill van aqua computer.
Na een beetje brainstormen kwam het idee om een case te maken met dat in het front.
Na wat langer denken dacht ik : waarom niet twee exact de zelfde cases ?
En zo kwam alles langzaam maar zeker op gang.
We hebben besloten om beide onze Lian-Li's te modden, zelfde principe, andere kleuren.
Om het te verduidelijken, mijn case zal Zwart zijn met gifgroene afwerking, en Soul_assassin's case zal zilver zijn met blauwe afwerking.
Beide gat het om de Lian-Li PC6X serie, de mijne een PC61 die al een tijdje stof staat te happen, en S_A's PC60 die hij al netjes heeft gemod.
De mods
Om de mod netje te maken hadden we in gedachten om zo'n gril van aqua computer te integreren in het front.
De enige nette manier om dat te doen is met een Lasercut, dus waarom dan niet ineens een nieuw front ?
Deze zijn dus nu in de maak bij de metaalbewerker en zouden hopelijk vrij snel klaar zijn.
om het front niet te verpesten gebruiken we allebei slot-load DVD spelers en gaan we beide voor een dual 120mm blowhole in het front.
Beide cases zijn watergekoelt, de mijne met een dual 120mm rad, die van S__A met een single 120mm rad.
Om het even duidelijk te maken heb ik enkele 3D renders gemaakt van beide cases.
mijn case

Soul__Assassin's case

verzameling

de witte case in deze render is een andere mod, daar moet je je nu nog geen zorgen over maken.
Water cooling
De watercoolingen zijn verschillend voor beide cases.
Mijn case
Blackice Pro II
Alphacool NexXxos XP
Alphacool 900 l/h pompje
handvol fittings
S__A's case
Blackice Pro I
Cuplex XT plexi top
Asus Mosfet watercooler
Laing pompje

Extra
Het extratje dat we gaan meegeven aan de mod, is dat we een live webcam feed gaan maken van het weekend dat we gaan werken.
Momenteel is dat gepland op vrijdag 9 en zaterdag 10 september.
meer info volgt nog.
Het hele project zou maar 24 uur duren ( vrijdag avond tot zaterdag avond ) en de sysemen moeten operationeel zijn voor Fom.
En ze zullen daar te kijk staan bij 3 andere beauties ( 3 x 20" LCD scherm ).
Ideeën / suggesties / commentaar zijn altijd welkom.
Greetz ,
Brubacker & Soul__Assassin
P.S. hier kan je een foto zien van S__A's huidige mod