Ik ben nog bezig met de compoorten i.c.m. Widcomm drivers, die van XP en van Blue soleil (is ook Widcomm), er zijn aardig wat variabelen die de boel beïnvloeden
Dennis (van die andere pc-internet handleiding) stelt mij ook vragen, ipv de gouden tips te geven
Het probleem is dat een aantal Bt dongles niet graag met bepaalde Widcomm drivers werkt, ik heb zelf een dongle die feilloos werkt met versies waarvan de licentie ok is, maar met de XP drivers gaat het minder goed.
Dit kan ik niet zomaar oplossen, ik ben afhankelijk van bestaande drivers en helaas ook van wat SP2 doet.
Zelf heb ik SP2 er weer af gegooid omdat ie teveel is dichtgetimmerd op netwerk gebied en bijv. downloaden van websites blokkeert tenzij je ergens in de registry iets aanpast.
Binnenkort heb ik een Cellink bta-6030 dongle in huis, die BT2.0 ondersteunt en klasse 1 is (100m bereik).
Of dat ding beter is weet ik niet, een andere Got-er vond hem niet echt stabiel en zijn K750i kon er op vastlopen, wat mij tot nu toe niet is gelukt.
Graag zou ik een lijst samenstellen met BT dongles, zodat ik wat gerichter kan zoeken naar de juiste drivers, daarvoor heb ik van jullie informatie nodig
Mijn dongle is van Air2u en wordt gefabriceerd door Silicon Wave (chipset).
Dit vind ik bij de BT configuratie die ik via het BT symbooltje in de systray kan openen:
Ik gebruik de Widcomm 4.0.1.700 drivers van 5-11-2004.
Als julie die info ook verstrekken, dan kan ik kijken of er overeenkomsten zijn tussen verschillende merken, want ik denk dat er maar een paar chipsets zijn.
Voor die chipsets wil ik bekijken wat de beste drivers zijn en welke problemen er nu zijn.
Dit is een aardig klusje, dus verwacht niet dat ik over een week alles weet, want ik heb maar 1 dongle waar ik mee kan testen
Ik kan wel linkjes naar drivers geven die jullie dan installeren, zodat duidelijk wordt welke drivers met welke dongles goed werken.
Als ik hiervoor (na m'n nachtrust

) een nieuw topic open, dan blijft dit topic hopelijk een beetje verschoond van alle vragen en problemen