Ik vind m anders nog redelijk onscherp, imho...
Mjah... iso op 400 is ook redelijk wat ruis dus...
Maar sowieso;
Manual Rulez!
Mjah... iso op 400 is ook redelijk wat ruis dus...
Maar sowieso;
Manual Rulez!
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door GeleFles op 26-10-2005 22:11 ]
Verwijderd
Hijs idd wel nijs, mooi scherp voor en wat vager achter, hou ik wel van, lukt mij nooit tho...RonnieB82 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:06:
net nog even aan het prutsen geweest met foto's van kleine objecten:
[afbeelding]
deze is wel aardig gelukt, maar heb nog een aantal algemene vraagjes:
dat zijn er meerdere hier, zoals ik(ben nog een behoorlijke newb in fotografie)
Het uiterste wat je kan gaan t.o.v. een object is als ik het goed heb 3.8 cm. Zoomen helpt dan soms ook niet idd, het is uiteindelijk spelen met je cam en kijken hoe ver je komt, maar dat heb je ook al gedaan. Met mn oude compact kwam ik er uiteindelijk achter dat als ik de digitale zoom gebruik, wel scherp kan stellen, maar dat is natuurlijk zonde van de kwaliteit en kan je idd beter cutten via je pc.1. Met deze foto bijvoorbeeld, krijg ik het niet voor elkaar om alleen de ring op de hele image te krijgen. (dit is uiteraard een cut-out)
als ik meer inzoom, krijg ik hem gewoon niet scherp... (ook camera dichterbij/verder weg wil niet lukken)
heb ik hier dan een macrolens voor nodig, of zie ik wat over het hoofd?
Is volgens mij idd wel liever voor je chip2. ik ga volgende week op vakantie naar turkije, is het verstandig om nog een filter te kopen??? UV filter/pola filter?? (uiteraard ivm de zon)
Je bedoelt ISO waarde? Via dat zilveren knopje? Zo laag mogelijk is een zo min mogelijke ruis op je cam. Als het echt te donker was en een langere sluiterstijd gaat niet meer omdat je dan bewogen foto's krijgt, kan je beter je ISO wat omhoog gooien...3. ik ben erachter dat je de lichtsterke kan wijzigen, dus het aantal 'stops'...
om achter de goede waarde te komen, zal je denkik gewoon een paar testfoto's moeten maken?
ook vraag ik me af, stel ik heb een donkere setting, en wil de foto dus ook graag donker hebben, moet ik dan het aantal stops aanpassen, of kan ik beter met de sluitertijd gaan frutsen?
Heb je m manual scherp gesteld??? Staan je knopjes anders wel goed ingesteld?[edit]
4. wat ik ook vaak heb, dat ik het onderwerp netjes scherp in beeld heb, alles goed zeg maar... dan druk ik de sluiter half in, en dan merk ik dat ie gelijk onscherp word... terwijl ik hem net scherp heb lopen stellen!
nee, niet de iso waarde... het knopje rechtsbovenop, met + en - erop. daarmee maak je de foto iets lichter/donkerder... mijn vraag is een beetje, kan ik niet beter de sluitertijd aanpassen, of doet de cam dit zelf al als ik deze instelling wijzig?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:47:
Je bedoelt ISO waarde? Via dat zilveren knopje? Zo laag mogelijk is een zo min mogelijke ruis op je cam. Als het echt te donker was en een langere sluiterstijd gaat niet meer omdat je dan bewogen foto's krijgt, kan je beter je ISO wat omhoog gooien...
ja, scherpstellen doe ik dan manual, op de A stand, zodat ik zelf nog diafragma kan wijzigen. dan heb ik hem op het scherp goed scherp, en dan druk ik sluiter half in, en word ie onscherp[...]
Heb je m manual scherp gesteld??? Staan je knopjes anders wel goed ingesteld?
Dat heb ik ook bij verschillende makro foto's.RonnieB82 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:04:
ja, scherpstellen doe ik dan manual, op de A stand, zodat ik zelf nog diafragma kan wijzigen. dan heb ik hem op het scherp goed scherp, en dan druk ik sluiter half in, en word ie onscherp
Tierelier
Dat doet de camera idd zelf. Als jij een stopje onder of over belicht dan past de camera zelf de sluitertijd & diafragma aan.RonnieB82 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:04:
[...]
nee, niet de iso waarde... het knopje rechtsbovenop, met + en - erop. daarmee maak je de foto iets lichter/donkerder... mijn vraag is een beetje, kan ik niet beter de sluitertijd aanpassen, of doet de cam dit zelf al als ik deze instelling wijzig?
Daar heb ik ook last van als ik geen statief gebruik. Bij gebruik van een statief is dat probleem totaal weg, mits je een onderwerp hebt wat beweegt.ja, scherpstellen doe ik dan manual, op de A stand, zodat ik zelf nog diafragma kan wijzigen. dan heb ik hem op het scherp goed scherp, en dan druk ik sluiter half in, en word ie onscherp
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Misschien is een beetje afstand nemen en dan wat inzoomen een optie._ferry_ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:07:
Ik heb trouwens soms wel een last dat de flits te sterk is IMHO, op feesten is het op zich goed, maar bijv. op een beurs een casemod op de foto zetten kostte wat moeite.
[ Voor 13% gewijzigd door Ejorne op 31-10-2005 16:19 ]
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Reslutaten zul je nog ff moeten afwachten. Het is hier erg donker, dus of ik moet flitsen, wat niet mooi word, of ik heb te lange sluitertijden.jfeelders schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:37:
Ja, inderdaad. Ben benieuwd naar de resultaten, naam en prijs...
[ Voor 36% gewijzigd door Justawitte op 30-12-2005 16:16 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:58 ]
Stamper is waarschijnlijk niet scherp, omdat je er te dicht opzat. Als je iets meer afstand had genomen, dan kon de camera de stamper waarschijnlijk wel scherp krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:56:
^^ eens met hem... er is maar een raar deel scherp, maar gaaf dat je zo iets kleins met zo'n macro toch redelijk groot kan krijgenIk weet al wat ik voor mn verjaardag kan gaan vragen
Ik vandaag ook macro geschoten, zonder speciale macro voorzetlens, kreeg alleen de stamper niet scherp, maar de verstuivertjes (of hoe je die dingen noemt) wel dus. En als ik phostoshop bij de hand heb, komt er hopelijk een testcase van
[afbeelding]
Hmz... krijg m niet klikbaar, maar grotere versie is hier te vinden.
De dof is idd erg klein, en dan was dit meen ik F/9....jfeelders schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:57:
Mooi resultaat, maar wel met een erg kleine scherptezone.
Verwijderd
Mwoa, ik heb het wel geprobeerd, ook op grotere afstand, ik heb wel scherpe stampers op andere foto's, maar niet op deze manier, maar ik vond t ook veel te koud buitenjustawitte schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:51:
[...]
Stamper is waarschijnlijk niet scherp, omdat je er te dicht opzat. Als je iets meer afstand had genomen, dan kon de camera de stamper waarschijnlijk wel scherp krijgen.
Jij wel!De dof is idd erg klein, en dan was dit meen ik F/9....
Maar het komt door het volledig inzoomen. Als je wat meer terugzoomed dan is de dof ook meteen een stuk groter. Anyways ik ben klaar voor de lente/zomer.
Verwijderd
Verwijderd
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat ik ik eigenlijk ook wel weten.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:35:
Op hoeveel ISO had je hem staan?
De dof is zo klein opdat dit op full zoom is. Ik ga straks nog ff wat foto's in de tuin maken, zal ff kijken of ik dan op wat minder zoom kan fotograferen. Dan kun je ook wat foto's zien met meer dof.jfeelders schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:44:
Mooie foto's. Ondanks de kleine DOF wel een erg gave lens voor een relatief lage prijs. Die gaat op de verlanglijst!
[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 02-01-2006 14:01 ]
Verwijderd
Ik had hem op 400 iso staan, eigenlijk altijd bij concerten. Dit is het maximum van de camera.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:35:
^^ wat een engerdsMaar wel nette foto's
Stond je erg dichtbij het podium?
Op hoeveel ISO had je hem staan?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 14:04 ]
Met de s5500 kun je echt wel op raw schieten. Dat kan je in het menu option -> set up -> en dan bij nummer 3 onderaan aanzetten. Het heet ccd-raw. En daar kun je namelijk nog veel meer qua nabewerking mee doen.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:00:
[...]
Ik had hem op 400 iso staan, eigenlijk altijd bij concerten. Dit is het maximum van de camera.
Je kunt met de S5500 toch niet op RAW foto's maken? Gewoon jpeg. Of is het beter om hem op 200 iso te zetten?
[ Voor 33% gewijzigd door Justawitte op 02-01-2006 14:16 ]
Super mooi hoor
[ Voor 5% gewijzigd door jorisdekloris op 02-01-2006 15:20 ]
Tierelier
Verwijderd
Nog even hier op terugkomend. Heb je zelf dit al uitgeprobeerd en wat zijn je ervaringen? Hoeveel foto's kun je maken met een 256 mb kaart? Ik heb zes geheugenkaarten 2 van 256 mb en vier van 128 mb.justawitte schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:03:
[...]
Met de s5500 kun je echt wel op raw schieten. Dat kan je in het menu option -> set up -> en dan bij nummer 3 onderaan aanzetten. Het heet ccd-raw. En daar kun je namelijk nog veel meer qua nabewerking mee doen.
Een raw foto is ongeveer 8 mb. Dus je kaart is snel vol. Maar je kan met raw namelijk een stuk meer corrigeren dan bij een jpg foto. Kijk hier ook eens Raw. Wat is het voordeel.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:06:
[...]
Nog even hier op terugkomend. Heb je zelf dit al uitgeprobeerd en wat zijn je ervaringen? Hoeveel foto's kun je maken met een 256 mb kaart? Ik heb zes geheugenkaarten 2 van 256 mb en vier van 128 mb.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
[ Voor 23% gewijzigd door Justawitte op 16-01-2006 22:20 ]
Tierelier
Dat is niet echt nuttig, aangezien dat zo afhangt van de situatie waarin je zit, het ene licht is 't andere niet..JorisdeKloris schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:36:
Als je nou eens de exif info erbij zet, kunnen wij er wat van leren
|>
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Hierom is het gewoon handig als iedereen de exif info erbij zet. Reken maar dat je er wat van leert.S913 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:32:
* S913 wordt een beetje depri als hij ziet wat voor foto's je met de S5500 kan maken ... en dat het hem maar niet wil lukken![]()
Tierelier
Verwijderd
Concert foto's maken is ook niet echt te doen met een compact. Dat vereist al snel een hoge iso en een zeer lichtsterke lens.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:19:
Nou ja ben er wel achter gekomen dat ik er toch niet zulke goede concert foto's mee kan maken en ga sparen voor de nikon D70. Dus ga deze verkopen als ik zo rond de 700 euro heb.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
[ Voor 10% gewijzigd door pvdplanet op 19-01-2006 00:03 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
[ Voor 9% gewijzigd door pvdplanet op 23-01-2006 20:16 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Verwijderd
let op dat de S5600 dus geen spiegelreflex is! (hoewel het resultaat wel erg dicht in de buurt komtVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:27:
Ook ik ben van plan om dan eindelijk mijn eerste spiegelreflex camera te kopen.
Zit dus te denken om de FUJI FinePix S5600.
Maar nu heb ik de volgende vraagjes:
Kun je hier ook een ander objectief opzetten, want dat is voor mij niet helemaal duidelijk.
En zijn er ook versies met een accu of alleen 4x AA batterijen?
Alvast bedankt
Heeft ook een computer!
Momenteel effe krap bij kas, maar ik zal em zeker meenemen als ik er weer komjfeelders schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:40:
Veel plezier ermee! Ga morgen gelijk naar de fotozaak om de hoek voor een 55mm UV-filter (nuttig en good looks) en een Hama Circ. polarisatiefilter!
[ Voor 30% gewijzigd door Bertus op 22-02-2006 19:14 ]
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Verwijderd
Hoi Jfeelders,jfeelders schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:50:
Dat is inderdaad een pixelerror. Ik heb er al van vrij snel dat ik mijn camera had 2. Op bewerkte hoge resolutie-foto's valt het gelukkig niet op, maar wel balen...
Verwijderd
Dank voor de info maar ik kan er mee leven en hoop dat er niet meer van die pixelerrors zichtbaar worden en zal de camera niet insturen.jfeelders schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:26:
Ja, er is een garantie, maar je bent je camera een tijdje kwijt. Omdat ik die van mij via internet (Pixmania) heb gekocht is de garantie daar nog iets kloteriger en ik wil hem niet lang kwijt. Dus dan maar zo. Neem eens contact op met je verkoper en Fuji NL...
Verwijderd
eerst kijken dan zeiken
Ik meen onder het zilvere f-knopje.bratos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:54:
hmz ik heb dit apparaat al een poosje maar waar zit die instelling dan, kan m niet eens vinden
[ Voor 2% gewijzigd door Justawitte op 10-07-2006 22:18 . Reden: bellen en typen gaat niet zonder spelfouten ;) ]
MENU/OK, 6x >, $-tekentje (sharpness)bratos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:54:
hmz ik heb dit apparaat al een poosje maar waar zit die instelling dan, kan m niet eens vinden
[ Voor 4% gewijzigd door jfeelders op 10-07-2006 22:14 ]
vaag, bij mij zit daar alleen quality (Megapikkels), ISO en het color menu voor zwart/wit en zo. Mischien heb ik andere firmware ?
[ Voor 27% gewijzigd door bratos op 10-07-2006 22:18 ]
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Hallo Jfeelders, heb tot nog toe stand 'normaal' gebruikt. Ga nu over op 'hard' om de verschillen te zien. Moest toch behoorlijk wat aan beeldbewerking doen zoals jijzelf ook aangeeft.jfeelders schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:49:
Puur uit belangstelling: welke beeldscherpte (in het menu) gebruiken jullie? Hard, Soft of Normal? Ik fotografeerde altijd op Normal maar gooide er achteraf altijd nog wat USM overheen. Nu ik met Hard fotografeer ziet alles er gelijk een stuk beter uit. Dus:
Poll: Welke beeldscherpte gebruiken jullie?
• Hard
• Normal
• Soft
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 31% gewijzigd door pjlgt op 14-07-2006 09:50 ]
Heeft ook een computer!
Donejfeelders schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:36:
Jammer dat je Private Messaging niet aan hebt staan. Ik wou je een bericht sturen...
Dat is heel mooi! Bedankt voor de info.pvdplanet schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
De S5500 pakt alle xD-kaartjes, ook de M-type en H-type 1 gig
[ Voor 39% gewijzigd door pvdplanet op 29-05-2007 15:23 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Dat is nu juist het probleem... die heb ik. maar deze zijn een stuk kleiner.Nolani schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:29:
Zoek maar eens op 'horloge schroeven draaier'
Die liggen altijd wel ergens in een koopjesbak bij de gamma/karwei etc.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
Verwijderd
De lens komt volgens mij naar buiten, al bij het aanzetten. Dus de adapterring lijkt mij sowieso noodzakelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:02:
Bij inzoomen (wil je niet bij fisheye) kom de lens wel naar buiten, even oppassen dus dat je niet tegen het voorzetlensje aankomt en anders de (standaard bij je S5500 geleverde) AR-FX5 adapterring gebruiken. Maar dan weet ik weer niet of je het fisheye-effect kan bereiken zonder enorme zwarte randen.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq