jammer zeg, maar toch mooie sfeer foto's moet ik zeggen justawitte
Het kan uiteindelijk toch een kleine bewegingsonscherpte zijn; als jij je camera los laat / je ontspan knopje loslaat, dan beweegt je cam toch altijd nog wel een heel klein beetje. Ik heb van mijn zus eens de tip gehad als je in het donker scherpe foto's wil maken, dat je dan de zelf ontspanner knop moet gebruiken. Helaas gaat dat dus bij onweer een beetje moeilijk
Daarnaast lijkt het wel of de foto's een soort van 'overbelicht' zijn... je ziet de flits niet scherp en eigenlijk een heleboel licht daarom heen te veel. Te lange sluitertijd misschien? Krijg je ook meer bewegingsonscherpte van lijkt me...
Als er weer onweer is,zal ik es kijken wat er allemaal voor leuke instellingen op die cam

Met oud en nieuw had ik al met mn Olympus ontdekt dat je zo'n kort mogelijke sluiterstijd moet hebben voor het mooiste resultaat... naja, dat kan ik daar dus niet op instellen, maar had een beetje geklierd met de witbalans en exposure

Dat ook wel eens gedaan met een knapperend houtvuurtje, krijg je wel gave effecten van (vooral als je je cam dan op 'tl' licht zet

)
justawitte schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:12:
[...]
Nee de focus heb ik tussen hoor velen malen moeten aanpassen. Als je namelijk gaat kijken naar de foto's in de play stand, of je wilt ze weggooien, dan moet je weer opnieuw focussen. En bewegings onscherpte zou in theorie kunnen, maar ik heb vorige week wat nacht foto's gemaakt en daar had ik 't zelfde probleem. Dat alles dus weer niet goed scherp was. En daar weet ik voor de volle 100% dat het niet aan bewegings onscherpte lag.
Nachtfoto's -> Zelfontspanner knop

Als je dan je camera los laat heb je dus geen bewegingen meer als het diafragma opengaat

Werkte bij mn olympus fantastisch toen ik probeerde foto's te nemen van een maan
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 26-08-2005 14:21
]