Fuji Finepix S5500 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Er gaan alleen AA batterijen in. Met 4 x 2500mah GP Powerbank haal je 1000 pics. Accu's zijn onhandig, batterijen kun je in noodgeval overal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Om 17.15 kan ik mijn S5500 ophalen, 800 foto's op de teller :) en ziet er nog erg netjes uit.

* Bertus gaat zich weer verder vervelen :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Veel plezier ermee! Ga morgen gelijk naar de fotozaak om de hoek voor een 55mm UV-filter (nuttig en good looks) en een Hama Circ. polarisatiefilter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
jfeelders schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:40:
Veel plezier ermee! Ga morgen gelijk naar de fotozaak om de hoek voor een 55mm UV-filter (nuttig en good looks) en een Hama Circ. polarisatiefilter!
Momenteel effe krap bij kas, maar ik zal em zeker meenemen als ik er weer kom :P

Edit: Het is (in vergelijking met me oude S3500) echt een geweldig apparaat, veel minder shutterlag en je kunt (eindelijk) alles zelf instellen :)

Edit:

Ik ben een Izumar 55mm Polarisatiefilter rijker, een Tora 55mm Polarisatiefilter, en een Makinon UV filter

Effe gekeken tussen het oude fotospul van me pa :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bertus op 22-02-2006 19:14 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo 5500 kenners,

Ben nieuw op dit forum qua inbreng. Heb veel gelezen en hier ook veel van opgestoken maar zit met een probleem.
Ben sinds een klein jaar in het bezit van de 5500
En sinds kort ( 2 weken) is een klein wit stipje zichtbaar op alle foto's die ik heb gemaakt met de 5500.
Heb natuurlijk alles gedaan om lens e.d. zo schoon mogelijk te maken, maar blijf dit kleine witte stipje zien. Ook een ander XDkaartje is niet de oplossing.
Het is softwarematig te verhelpen maar het is toch irritant. Is dit nu zo'n pixelerror op de CCD? En is dit binnen redelijke kosten te verhelpen? Hoe?
Ik hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven op deze vraag zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Alvast bedankt voor jullie medewerking
C.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Dat is inderdaad een pixelerror. Ik heb er al van vrij snel dat ik mijn camera had 2. Op bewerkte hoge resolutie-foto's valt het gelukkig niet op, maar wel balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:50:
Dat is inderdaad een pixelerror. Ik heb er al van vrij snel dat ik mijn camera had 2. Op bewerkte hoge resolutie-foto's valt het gelukkig niet op, maar wel balen...
Hoi Jfeelders,

Is er technisch iets aan te doen voor zover je weet?
C.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ja, er is een garantie, maar je bent je camera een tijdje kwijt. Omdat ik die van mij via internet (Pixmania) heb gekocht is de garantie daar nog iets kloteriger en ik wil hem niet lang kwijt. Dus dan maar zo. Neem eens contact op met je verkoper en Fuji NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:26:
Ja, er is een garantie, maar je bent je camera een tijdje kwijt. Omdat ik die van mij via internet (Pixmania) heb gekocht is de garantie daar nog iets kloteriger en ik wil hem niet lang kwijt. Dus dan maar zo. Neem eens contact op met je verkoper en Fuji NL...
Dank voor de info maar ik kan er mee leven en hoop dat er niet meer van die pixelerrors zichtbaar worden en zal de camera niet insturen.
Nogmaals dank
C.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande foto's gemaakt met de S5500 een paar weken geleden. En hij doet het prima als ik zo naar de foto's kijk.
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c198/sbreur/sneeuw/Sneeuw-075-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c198/sbreur/sneeuw/Sneeuw-071-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c198/sbreur/sneeuw/Sneeuw-064-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c198/sbreur/sneeuw/Sneeuw-028-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c198/sbreur/sneeuw/Sneeuw-020a-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Puur uit belangstelling: welke beeldscherpte (in het menu) gebruiken jullie? Hard, Soft of Normal? Ik fotografeerde altijd op Normal maar gooide er achteraf altijd nog wat USM overheen. Nu ik met Hard fotografeer ziet alles er gelijk een stuk beter uit. Dus:

Poll: Welke beeldscherpte gebruiken jullie?
Hard
Normal
Soft
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=138666&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hard. Ik vond de normaal al erg soft. De soft heb ik overigens nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

hmz ik heb dit apparaat al een poosje maar waar zit die instelling dan, kan m niet eens vinden |:(

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
bratos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:54:
hmz ik heb dit apparaat al een poosje maar waar zit die instelling dan, kan m niet eens vinden |:(
Ik meen onder het zilvere f-knopje.

[ Voor 2% gewijzigd door Justawitte op 10-07-2006 22:18 . Reden: bellen en typen gaat niet zonder spelfouten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

bratos schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:54:
MENU/OK, 6x >, $-tekentje (sharpness)

[ Voor 4% gewijzigd door jfeelders op 10-07-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

justawitte schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Ik onder het zilvere f-knopje.
vaag, bij mij zit daar alleen quality (Megapikkels), ISO en het color menu voor zwart/wit en zo. Mischien heb ik andere firmware ?
jfeelders schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:14:
[...]

8)7 8)7 }:O

[ Voor 27% gewijzigd door bratos op 10-07-2006 22:18 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:49:
Puur uit belangstelling: welke beeldscherpte (in het menu) gebruiken jullie? Hard, Soft of Normal? Ik fotografeerde altijd op Normal maar gooide er achteraf altijd nog wat USM overheen. Nu ik met Hard fotografeer ziet alles er gelijk een stuk beter uit. Dus:

Poll: Welke beeldscherpte gebruiken jullie?
Hard
Normal
Soft
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hallo Jfeelders, heb tot nog toe stand 'normaal' gebruikt. Ga nu over op 'hard' om de verschillen te zien. Moest toch behoorlijk wat aan beeldbewerking doen zoals jijzelf ook aangeeft.
Ik zal laten weten wat het effect van mijn aanpassing is

Gr C.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
jfeelders schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:14:
[...]

:? Kan die hele instelling nergens vinden???
Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/S5100/ZMENREC.GIF
Timer optie heb ik wel, maar al die andere opties zie ik niet staan???

Of je zet hem op bijv. M 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door pjlgt op 14-07-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ja, klopt. Dit werkt enkel bij P, A, S en M... Gebruikt er iemand AUTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik had vandaag gedroomd dat me camera kapot was en hij bijna niet meer wou focussen :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
heb hem nu ondertussen ook al 1.5 jaar of +-10 000 foto's verder en ben nog steeds super tevreden erover.

Error pixels heb ik (gelukkig) geen last van, hoeveel foto's hebje al genomen?

Ik neem foto's op normal, mss toch eens hard proberen :*)

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo,

weet iemand waar de nederlandse handleiding te vinden is?
de linken in dit topic doen het niet meer, en op het o zo grote www kan ik niks vinden

Gr

• jfeelders

jfeelders

Jammer dat je Private Messaging niet aan hebt staan. Ik wou je een bericht sturen... ;)

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
jfeelders schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:36:
Jammer dat je Private Messaging niet aan hebt staan. Ik wou je een bericht sturen... ;)
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Sorry voor het schandalig omhoog kicken van een prehistorisch topic, maar wie weet wat de maximale grootte is aan XD-kaartjes die deze camera slikt? Heb er nu een 256mb kaartje inzitten, maar met de vakantie in het vooruitzicht, zou zo'n 1Gb kaartje van 20 euro niet gek zijn.

Gaat dat werken? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De S5500 pakt alle xD-kaartjes, ook de M-type en H-type 1 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

pvdplanet schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
De S5500 pakt alle xD-kaartjes, ook de M-type en H-type 1 gig
Dat is heel mooi! Bedankt voor de info.

Wat is het verschil tussen die verschillende types? In prijs ontlopen ze elkaar volgens mij niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
H-type is het snelste maar dat maakt voor de S5500 op zich weinig uit.
Een Sandisk 2 gig M-type kost ongeveer 40 Euro :)

[ Voor 39% gewijzigd door pvdplanet op 29-05-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Oei oei...... wat een oud topic....

Maar ja, ik heb een probleempje.
Mijn s5500 geeft "Zoom error".
Het komt doordat de lens niet naar binnengaat wanneer ik de
camera uitzet.
Het toestel is te oud om te laten repareren.

Iemand tips ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
De fout betekent logischerwijs dat de lens niet meer wil bewegen.

Het enige wat je kunt proberen is de camera uit elkaar halen en kijken of je zandkorreltjes en/ of ander vuil of een kapot onderdeel kan vinden bij de lens of het lensmechaniek.

Zorg er alleen wel voor dat je dat doet in een stofvrije omgeving, een trucje wat vaak gebruikt wordt is in de badkamer de douche op zijn heetst zetten waardoor stofdeeltjes neerslaan en dan in de douche de camera openmaken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Precies !
Heeft iemand een pdf met demontage handleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
hmmm, Zeer kleine schroeven op de s5500.

Kan iemand zeggen welke schroevendraaiers ik dan moet bestellen op
het net ? foto is wel een s5100 maar het schroefje is hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s5100/s5100_side_rt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon met je toestel naar een kluswinkel of hobbyzaak of iets dergelijks en passen maar. Er zijn van die setjes met 'precisie-schroevendraaiers', daarvan past er waarschijnlijk wel één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Zoek maar eens op 'horloge schroeven draaier'

Die liggen altijd wel ergens in een koopjesbak bij de gamma/karwei etc.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Nolani schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:29:
Zoek maar eens op 'horloge schroeven draaier'

Die liggen altijd wel ergens in een koopjesbak bij de gamma/karwei etc.
Dat is nu juist het probleem... die heb ik. maar deze zijn een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

polthemol

Moderator General Chat
ga naar iemand die handig is met wat slijpmateriaal en laat je een el cheapo schroevendraaier op maat slijpen daar ;) Ook al paar keer gedaan bij rare afmetingen schroeven.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
De S5100 en de S5500 zijn trouwens hetzelfde. De eerste is het modelnummer die gebruikt wordt in Amerika en de tweede in Europa.

Helaas heb ik net m'n camera uitgeleend, maar ik zou toch zweren dat die schroevendraaiers wel zouden passen, zeker de kleinste van de 3 kruisschroevendraaiers.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
De schroeven van zo'n standaard setje passen echt niet.
Het was al mijn reserve camera. Ik heb nu een ixus75. Toch maar
weer voor het handzame formaat gekozen. Het was toch wel een groot ding.

Ik denk dat hij gevallen is of zo. wel zonde, maar repareren is ook geen optie.
Dus ik dacht open maken die hap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje opzoek naar een fisheye lens voor mijn S5500. Fuji winkels kunnen deze niet meer leveren, maar op ebay en andere online veilingen zijn genoeg thir party lenzen te vinden.

Alleen op één vraag kan ik maar geen antwoord vinden, de meeste lenzen die online worden verkocht hebben als brandpunt een waarde tussen de x0.42 en x0.47 (42 mm en 47mm). Alleen volgens diverse sites is dit geen brandpunt grootte voor fisheye lenzen, maar slechts voor groothoeklens.Fisheye lenzen zouden een brandpunt moeten hebben >25mm

Mijn vraag is dus is een lens met een waarde tussen de x0.42 en x0.47geschikt om foto's te maken met een vertekening van het beeld zoals de onderstaande foto?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/2-1-48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw camera heeft een lens met een bereik van 37-370mm.
S5500 + 0,42x opzetlens: 37 x 0,42 = 15,5mm
S5500 + 0,47x opzetlens: 37 x 0,47 = 17,4mm

Dat is dus aardig groothoek, of het een fisheye is weet ik niet want je geeft geen gegevens. Wat ik wel weet is dat Raynox erg goedkope en gewoon vrij aardige voorzetlensjes heeft, van fish tot tele. Raynox werkt met variabele 'opklik-klemmetjes' en ik zie dat jouw camera een 55mm frontthread heeft -> even controleren of het opklikklemmetje past. Bij inzoomen (wil je niet bij fisheye) kom de lens wel naar buiten, even oppassen dus dat je niet tegen het voorzetlensje aankomt en anders de (standaard bij je S5500 geleverde) AR-FX5 adapterring gebruiken. Maar dan weet ik weer niet of je het fisheye-effect kan bereiken zonder enorme zwarte randen.

Links waar ik wat informatie heb opgezocht:
DPReview met kort stukje over de lens
Raynox voorzetlenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:02:
Bij inzoomen (wil je niet bij fisheye) kom de lens wel naar buiten, even oppassen dus dat je niet tegen het voorzetlensje aankomt en anders de (standaard bij je S5500 geleverde) AR-FX5 adapterring gebruiken. Maar dan weet ik weer niet of je het fisheye-effect kan bereiken zonder enorme zwarte randen.
De lens komt volgens mij naar buiten, al bij het aanzetten. Dus de adapterring lijkt mij sowieso noodzakelijk.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de 0,42 lens gekocht en ontvangen, totaal was ik 55 dollar kwijt, kleine 30 euro. Hij voelt zwaar en degelijk aan en ook de drie foto's die ik gemaakt hebben, hadden het gewenste resultaat. Zul je zien waren net de batterijen leeg. Vanavond na thuiskomst zal ik eens wat foto's maken en mijn eerste ervaring plaatsen. Ik heb nog geen idee of de scherpheid is aangetast en welke andere neven effecten erg mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb de laatste tijd last dat na het batterijen verwisselen je gelijk weer de camera moet instellen. Voorheen behield hij de instellingen tijdens het batterijen wisselen. Is dit een ouderdoms-dingetje en op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Er zit als het goed is ook nog een knoopcelbatterij dacht ik die je kan vervangen.
Even de manual checken voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
Nope geen knoopcel, intern kan ie een tijdje nog wat lading vasthouden, maar als je de batterijen er te lang uit hebt, zal hij alsnog tijd en instellingen vergeten. Dat er nu gelijk niets meer onthouden wordt, valt misschien op te lossen door de camera open te maken en dan uitzoeken of er iets van een accu of condensator ofzo te vervangen is als die stuk is.
Pagina: 1 2 3 Laatste