http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Je kunt in de opties instellen hoe gevoelig er op artifacts gescand moet worden. Standaard staat ie volgens mij nét niet op het maximum. Als je dus zoals in jouw geval nagenoeg onzichtbare artifacts hebt, geeft ie dat wel aan d.m.v. van die delta in ...pixels, maar telt ie dat niet mee als zijnde artifact.
Liquid cooled!
Hallo met Tim
Anoniem: 135882
Kan je het hier toevallig ook stap voor stap beschrijven? Moet ik ook iets met mn bios doen? flashen ofzo?DutchGamer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:14:
[...]
Geef ff je msn dan help ik je met overclocken
Ik heb alles unlocked gekregen, 16 / 1.6.Tweakstarter schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:04:
Hebbes !!!!!!![]()
Bij Alternate voor € 209,= de Gamers Edition.![]()
Gelijk maar zo'n Zalman vriesblokkie erop en 512MB kit Corsair 3200C2. (2 x 512mb ddr400)
Ben nu niet thuis maar zodra ik thuis ben hang ik de handel erin en gaat er gebanched worden.
Succes aan iedereen die er ook nog 1 zoekt.
Met standaard voltages draait ie zonder artifacts op 400/1100 (6800 Ultra)
(Aopen H600B met standaard 350w voeding)
3Dmark01se 18506
3Dmark03 11512
3Dmark05 4786 zonder OC, alleen pipelines/vertex unlocked. Moet nog een run doen op Ultra-snelheid.
Volgens mij is dit best wel OK voor mijn systeem
Ik heb het gevoel dat er meer in zit maar dan moet ik een sterkere voeding hebben en de processor zal misschien dan ook wel een bottleneck zijn ?
Beste Tinus,Anoniem: 135882 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:53:
[...]
Kan je het hier toevallig ook stap voor stap beschrijven? Moet ik ook iets met mn bios doen? flashen ofzo?
Er is echt wel veel te vinden over overklokken.
2 sec. googlen: http://www.andrew.cmu.edu...cking__graphics_card2.htm
Hallo met Tim
Ik denk idd dat je behoorlijk dicht bij je maximum overklok zit. Tenminste met deze koeling.
Liquid cooled!
455 met zalman koeling ^^ Apart dat dat nog goed gaat met de voltages. Geen artifacts bij games e.d. Maar ik heb em nu maar netjes op 400 staan. Geen zin in brakke videokaartThermaltaker schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:55:
@ Timlog,
Ik denk idd dat je behoorlijk dicht bij je maximum overklok zit. Tenminste met deze koeling.
Hallo met Tim
De wijzen komen uit het Oosten!
Tuurlijk is een echte 6800GT beter.SgtCaffran schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:00:
Is de 6800 GT beter dan deze?
6800GT -> 16 pipelines + 6 vertexshaders
V9999GE -> 12 pipelines + 5 vertexshaders
Kijk De GE is zegmaar een afgekeurde GT..Dus iets is defect..1 pipeline ..of 1 shader..
En Het is zonden om die kaarten dan zomaar weg te gooien dus hebben ze een GE edition gemaakt..
Die standaard 12 pipelines en 5 shaders heeft..
De GT heeft 16 pipelines en 6 shaders ALLES OPEN dus..Er valt aan de GT niks meer te unlocken!!
Alleen over te clocken!
Maar tegenwoordig is de GT bijna even duur als de GE Dus kan je beter voor de GT gaan..Dan heb je tenmiste zekerheid dat ze allemaal werken..
:)
* Ga naar de eigenschappen van je GeForce via "Display Properties" en kies bij "Kleurcorrectie" voor "Overlay" daar waar staat "Kleurwijzingen toepassen op:". Stel vervolgens als kleurenprofiel "Geavanceerde modus" in.Coolmaster schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:34:
Ik krijg een vage kleur bij filmpjes. Hoe krijg ik dit goed?
* Kies in de options van je Mediaplayer de "Performance" tab en kies "Advanced" daar waar "Video acceleration" staat. Vink vervolgens "Use high quality mode" aan bij "Video
Zo ?
Hallo met Tim
Dus hij kan ook net zo hard overclocken
EDIT: even in het 6800GT topic gekeken, maar er is wel 1 probleem...
De v9999 GT is er in 2 edities, 128MB DDR en 256 DDR3 met respectievelijk 700 en 1000 mHz.
De tweede is dus beduidend sneller, en aangezien het een snelle kaart is, heb ik liever de 256 Mb.
De 128 Mb versie is inderdaad 200 euro, maar de 256 Mb versie is nog steeds 270 euro...en sommige merken gaan over de 300 heen. Wel is er een goedkope MSI kaart met 256, die is 20 euro, maar ik weet niet of dit wel een goed kaartje is..
[ Voor 67% gewijzigd door SgtCaffran op 02-09-2005 07:59 ]
De GE heeft de core van een NU en zit op het PCB van een UltraDutchGamer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:36:
Kijk De GE is zegmaar een afgekeurde GT..Dus iets is defect..1 pipeline ..of 1 shader..
En Het is zonden om die kaarten dan zomaar weg te gooien dus hebben ze een GE edition gemaakt.
Een GT core is in principe identiek aan die van een Ultra behalve dan dat de beste cores natuurlijk naar de Ultra's gaan. Een GT heeft ook een ander PCB waar 1 molex + een zooi componenten missen voor de stroom voorziening.
Een GE heeft dus meer met een NU en een Ultra gemeen als met een GT.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Want een Ultra is goed, maar een NU is niet zo goed
Overclockte GT's kan je met een GE het vuur aan de schenen leggen (als je mazzel hebt zelfs iets voorbij streven, dat verschil is heel klein). Maar overclockte ultra's zal je mooit inhalen
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 02-09-2005 16:11 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Ik draai hier met gemak op ultra deluxe snelheden, en kan in prenciepe niet iets sneller.martijn_tje schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:10:
Kwa kans op stukke pipes en een minder goede core is een GE in het nadeel. Maar de stroom voorziening van een GE is weer beter dus als het mee zit clockt ie wel als een mongool.
Overclockte GT's kan je met een GE het vuur aan de schenen leggen (als je mazzel hebt zelfs iets voorbij streven, dat verschil is heel klein). Maar overclockte ultra's zal je mooit inhalen
Maar het klopt wel wat 1 post erboven word gezegd. Niet elke core hoeft goed te zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 02-09-2005 20:44 ]
Temps waren best netjes eigelijk, rond de 55/58 graden en koeler op 60% draaiend. Echter vandaag ineens meldingen van smartdoctor, geheugen 78 graden... Best vaag alleen dat de coretemp gewoon op 58 blijft staan...
Iemand die dit herkent of oplossing weet?
Hij is atm standaard geklokt, overclocken tot 450/1200 vormde paar dgn terug geen enkel probleem (5200in 3Dmark05 zonder artifacts). Voeding is ook in orde, Tagan480.
EDIT: Opgelost na plaatsen zalman V700cu
[ Voor 4% gewijzigd door B-Buster op 03-09-2005 19:27 ]
In winamp overlays uitzetten.
Je kan ook op guru3d forums kijken want het is geloof ik een driver bug
was idd het overlay probleem.
Iedereen bedankt voor de hulp.
[ Voor 26% gewijzigd door Robin4 op 03-09-2005 11:26 ]
Wat ik zeg is dat je een overclockte ultra nooit bij houdt. Ultra's halen vaak 475-500Mhz op de core en 1250-1300 op het geheugen. Dat haal jij nog lang niet (ik trouwens ook niet op m'n GT @ 440/1220)Coolmaster schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:43:
[...]
Ik draai hier met gemak op ultra deluxe snelheden, en kan in prenciepe niet iets sneller.
Maar het klopt wel wat 1 post erboven word gezegd. Niet elke core hoeft goed te zijn.
Lage score voor zo veel Mhzjes. Probeer dit eens te verbeteren:B-Buster schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:48:Hij is atm standaard geklokt, overclocken tot 450/1200 vormde paar dgn terug geen enkel probleem (5200in 3Dmark05 zonder artifacts).
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1019105
[ Voor 34% gewijzigd door martijn_tje op 04-09-2005 10:01 ]
12428 score 3dmark03 ... gaat wel lekker zo
Anoniem: 112300
Nu is mijn oog gevallen op de Asus x800xt pe bij alternate voor 249 euro.
Zou ik erop vooruit gaan als ik de x800xt pe aanschaf?
Ik lees dus dat de Nvidia 6800GE/GT/U kaarten SM3 ondersteunt en de Ati kaarten niet.
De 1 is onder de indruk van SM3 en de ander weer niet omdat de meeste games dit pas over een jaar of 2? gaan gebruiken.
De voordelen van de X800XT PE t.o de 6800GE @ GT/Ultra:
1,6 ns geheugen
hogere clock
minder stroomverbruik
stillere koeler
Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat de X800 geen SM3 ondersteunt .
Schiet ik er wat mee op om mijn 6800GE te verkopen en een X800XT PE aan te schaffen of is het verschil in performance te verwaarlozen?
Ik ben absoluut geen ATI of Nvidia fan, ik wil graag de beste kwaliteit voor de aankomende games zoals F.E.A.R., King-Kong, Fable, PoP 3.
Iemand met tips?
En wat dat P.S. 3.0 verhaal betreft. Als je de plaatjes er op nakijkt, zie je maar weinig verschil. Misschien dat als het allemaal beweegt dat je het wat duidelijker ziet, maar volgens mij maakt het (nú ig) nog niet zoveel uit. De 1e engine die het massaal indersteund is volgens mij de unreal3 engine, en die is er nog lang nog niet.
http://www.digit-life.com/articles2/gffx/fc12.html
http://www.quickpc.co.th/...mage%20Quality%20Test.htm
Maar natuurlijk ook: http://img390.imageshack.us/img390/104/sm304xp.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 05-09-2005 10:17 ]
Hallo met Tim
Die laatste link geeft wel de doorslag moet ik zeggen. hahaha
Die andere links laten toch wel zien dat de ati betere kwaliteit beeld geeft.
Maar goed. De X800XT PE is stock al sneller dan de ultra. Als je daarnaar kijkt is de keuze snel gemaakt.
De enige twijfel is dus dat SM3.0 (of ps3?) waar de meningen over verdeelt zijn.
Misschien zijn er tweakers hier die beide kaarten gehad hebben die mij de doorslag kunnen geven?
wat ik alleen vaag vind, Battlefield 2 draait bij mij echt klote, 1024x768, alles op high, geen antifilosifoticus. ... schokt als de tering. Ook op stock instellingen. ... is dit normaal??
Als je geen 1,5 of 2 GB geheugen hebt is dat normaal.maurits82 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:21:
... hoeveel punten heb je bij 3dmark ... volgens mij moet ik met bijna 13000 even snel zijn als een x850. ...
wat ik alleen vaag vind, Battlefield 2 draait bij mij echt klote, 1024x768, alles op high, geen antifilosifoticus. ... schokt als de tering. Ook op stock instellingen. ... is dit normaal??
De high textures slokken zoveel geheugen op dat het zelfs met 2x512MB in dual channel behoorlijk schokt bij het begin van een nieuwe map.
Als je dus 1GB geheugen hebt zijn de medium detail textures aan te raden (als je hardware het toestaat kun je de rest wel op high zetten) Ik heb een Geforce 6800 met 4xAA, max anisoptric en medium textures. Dat draait perfect. Maar high detail textures schokt enorm.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Maar bij 2D aplicaties (zoals FireFox klik, bij IE raargenoeg niet) en bij filmpjes (alleen BSPlayer krijg ik een half diagonale lijn met zwarte puntjes door het scherm heen, WMP weer niet) krijg ik wat rare dingetjes. Daarnaast als ik bij beeldschermeigenschappen, laatste tab, geavanceerd, naar het Nvidia tabje gaat en vervolgens naar Clock Frequency Settings en dan mijn standaard clock frequenties (350/1000mhz) ga testen zegt hij ook failed.
Ik heb voor de rest geen problemen met mijn temperaturen (zitten op 55 graden ongeveer). Mijn vraag is: Is de overklok nu wel gelukt en kan ik hem zo nu blijven gebruiken (ik erger me nu al niet meer aan kleine foutjes dus das geen probleem maar als me videokaart nu binnen een maand kaduuk gaat...). En is het nog wel verstandig om hem eventueel verder over te klokken naar 350/1100 mhz om zo de ultra snelheid te halen en eventueel het bios te flashen?
Maar dat van die snelheden hoger zetten dat je dan een error krijgt, dat heb ik dus ook met rivatuner. Als ik de snelheden wil testen om vast te kunnen zetten krijg ik een error dat hij dat niet kan doen. Alleen met smartdoctor kan ik het hoger zetten.
Dat betekent dat je unlockte pixelshaders of vertexshaders niet foutloos werken.maurits82 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:23:
meer dan 1gig geheugen ... wow ... ik denk niet dat ik nog meer gskill geheugen ga kopen(béétje duur)
Maar dat van die snelheden hoger zetten dat je dan een error krijgt, dat heb ik dus ook met rivatuner. Als ik de snelheden wil testen om vast te kunnen zetten krijg ik een error dat hij dat niet kan doen. Alleen met smartdoctor kan ik het hoger zetten.
Hiervan hoef je niet per se veel van te merken in games.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Nou nee hoor. Ik speel zelf nu met 1GB, maar bij vrienden van mij met 512MB Loopt het ook nog prima. Kwestie van details aan passen (texturegrootte e.d.) ik speel zelf 1280x1024@high met 2XFSAA en 8XAF.THW Arie schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:26:
[...]
Als je geen 1,5 of 2 GB geheugen hebt is dat normaal.
Dus nee, dat het dan schokt is niet normaal. Alles geinstalleerd? Moederdbord/chipset drivers e.d.?
Hallo met Tim
1GB kan soms goedgaan met high detail. Afhankelijk van de hoeveelheid achtergrondprogramma's je draait en je AA level.Timlog schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:23:
[...]
Nou nee hoor. Ik speel zelf nu met 1GB, maar bij vrienden van mij met 512MB Loopt het ook nog prima. Kwestie van details aan passen (texturegrootte e.d.) ik speel zelf 1280x1024@high met 2XFSAA en 8XAF.
Dus nee, dat het dan schokt is niet normaal. Alles geinstalleerd? Moederdbord/chipset drivers e.d.?
Het schijnt dat BF2 (veel) meer geheugen gaat gebruiken bij hoge AA. Zelf draai ik BF2 op 4xAA, omdat dit er gewoon erg gelikt uitziet en ik kan dan niet meer high detail draaien zonder geswap.
Dan werkt of de pixelshader of de vertex shader niet goed. Je moet ook geen fouten hebben met overklokken in rivatuner..Robkazoe schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:51:
Ik heb nog een vraagje. Ik heb een V9999GE ook al een tijdje in mijn bezit (voor 200 euro met wat verzendkosten) en ben toen ook bezig geweest met unlocken. Ben toen ook wat games aan het draaien en alles werkt perfect. BF2 kan ik alles netjes op high zetten en ziet er perfect uit zonder fouten. Ook 3D Mark 2003/2005 draait perfect en heb nergens last van.
Maar bij 2D aplicaties (zoals FireFox klik, bij IE raargenoeg niet) en bij filmpjes (alleen BSPlayer krijg ik een half diagonale lijn met zwarte puntjes door het scherm heen, WMP weer niet) krijg ik wat rare dingetjes. Daarnaast als ik bij beeldschermeigenschappen, laatste tab, geavanceerd, naar het Nvidia tabje gaat en vervolgens naar Clock Frequency Settings en dan mijn standaard clock frequenties (350/1000mhz) ga testen zegt hij ook failed.
Ik heb voor de rest geen problemen met mijn temperaturen (zitten op 55 graden ongeveer). Mijn vraag is: Is de overklok nu wel gelukt en kan ik hem zo nu blijven gebruiken (ik erger me nu al niet meer aan kleine foutjes dus das geen probleem maar als me videokaart nu binnen een maand kaduuk gaat...). En is het nog wel verstandig om hem eventueel verder over te klokken naar 350/1100 mhz om zo de ultra snelheid te halen en eventueel het bios te flashen?
Heb je de patch al???(loste bij mij veel problemen op)
Zou ook nog aan je drivers kunnen liggen(zijn de laatste tijd lekker bezig bij nvidia)
En anders inderdaad teveel programma's op de achtergrond.
Ik twijfel of dit wel een PE is. Het staat niet echt in de artikelomschrijving.Anoniem: 112300 schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:34:
Ik heb zelf een V9999GE volledig unlockt en draait stabiel op 400/1100.
Nu is mijn oog gevallen op de Asus x800xt pe bij alternate voor 249 euro.
Zou ik erop vooruit gaan als ik de x800xt pe aanschaf?
Iemand met tips?
Wanneer het geen PE is dan zou ik hem niet nemen. Als je sharkyextreme.com bekijkt dan zie je dat er alleen bij de 3dmark benchmarks een groot verschil is, maar wanneer je naar de spellenbench kijkt dan valt het plots erg tegen.
Een ander verhaal is het natuurlijk als je je kaart voor een erg goede prijs kwijt kunt.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
520Mhz/1120Mhz is volgens de Asus site een PEjohoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:26:
[...]
Ik twijfel of dit wel een PE is. Het staat niet echt in de artikelomschrijving.
Wanneer het geen PE is dan zou ik hem niet nemen. Als je sharkyextreme.com bekijkt dan zie je dat er alleen bij de 3dmark benchmarks een groot verschil is, maar wanneer je naar de spellenbench kijkt dan valt het plots erg tegen.
Een ander verhaal is het natuurlijk als je je kaart voor een erg goede prijs kwijt kunt.
Nee, ik heb het ook als ze uit staan.THW Arie schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:41:
[...]
Dat betekent dat je unlockte pixelshaders of vertexshaders niet foutloos werken.
Hiervan hoef je niet per se veel van te merken in games.
Nee dat niet, ik ga wel even kijken.koosjebram schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:23:
@maurits82
Zou ook nog aan je drivers kunnen liggen(zijn de laatste tijd lekker bezig bij nvidia)
Ik heb alle mogelijke drivers al geprobeerd, dx opnieuw geinstalleerd enz.
Kan je monitor wel de hogere resolutie/refreshrate aan.....MindedRaptor schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:32:
Hey mensen. Zijn hier meer mensen die bij spellen alleen maar een resolutie kunnen kiezen van 1024x768. Als ik hoger kies dan loopt bij mij de pc gewoon vast. Monitor gaat op standby.
Ik heb alle mogelijke drivers al geprobeerd, dx opnieuw geinstalleerd enz.
Capslock en numlock reageren ook niet meer als dit gebeurt?MindedRaptor schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:58:
2048x1536@60hz
Volgens je signature heb je de kaart overgeklokt. Heb je al met stock speeds en zonder unlockte pipelines geprobeerd?MindedRaptor schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:03:
Nee hij loopt echt helemaal vast. Een reset is de oplossing.
Anoniem: 107812
Jeuheuj...
De Asus Geforce V9999 GE gddr3 256MB is zondag van mij voor een luttel bedrag van 170 EUR.
Is dat niet even boffen
Anoniem: 107812 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:31:
Ik mag mij straks ook aansluiten bij dit topic!!!
Jeuheuj...
De Asus Geforce V9999 GE gddr3 256MB is zondag van mij voor een luttel bedrag van 170 EUR.
Is dat niet even boffenDan kan ik EINDELIJK BF2 spelen want daar wacht ik al zooo lang op
Dat zijn de betere bedragen
Spielerei...
Anoniem: 143353
bij unlocken of bij overclocken ?
hoe doe je dit ? is het gevaarlijk ?
bedankt
Ik ben bezig met mn computer opnieuw te installeren. ... Ik had die regcleaner gebruikt, kwam in veilige modus mn computer niet eens meer in. Was ook vergeten een image te maken. Nu zet ik alles lekker rustig aan er op, maak ik een image en probeer ik het opnieuw. ... Ga vandaag weer even verder.koosjebram schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:23:
@maurits82
(verder heb ik wel in mn bios mn AGP mem size op 265 gezet ... misschien dat dat ook helpt.
Je kan agp fastwrites ook wel uitzetten.
Maarre welke regcleaner was dat??
Hoef ik die iig nooit te gebruiken
Ik ben ook erg benieuwd waar je deze kaart voor 170 euro hebt gekocht.Anoniem: 107812 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:31:
Ik mag mij straks ook aansluiten bij dit topic!!!
Jeuheuj...
Is dat niet even boffenDan kan ik EINDELIJK BF2 spelen want daar wacht ik al zooo lang op
Ik denk 2e hans...sjaak88 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:22:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd waar je deze kaart voor 170 euro hebt gekocht.
En anders ren ik naar de winkel..

:)
Anoniem: 107812
Anoniem: 153469
een vraagje:
mensen met een Asus V9999GE wat voor score hebben jullie met 3dmark03?
wil graag ff vergelijken of mijn score slecht/normaal/goed/heel goed is(3dmark03: 10960)
mijn specs:
P4 3Ghz 800Mhz FSB 1MB L2
Asus P4P800 SE (bios 1008)
Natuurlijk een Asus V9999GE
1024 MB RAM Dual Channel cl2.5
Asus 450 Watt voeding
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 153469 op 12-09-2005 11:08 ]
Met je score is niks mis mee. Draai eens mark05 en ik denk dat je dan rond de 4700 zit.Anoniem: 153469 schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:06:
misschien OFFTOPIC
een vraagje:
mensen met een Asus V9999GE wat voor score hebben jullie met 3dmark03?
wil graag ff vergelijken of mijn score slecht/normaal/goed/heel goed is(3dmark03: 10960)
mijn specs:
P4 3Ghz 800Mhz FSB 1MB L2
Asus P4P800 SE (bios 1008)
Natuurlijk een Asus V9999GE( wel met alle pipelines open maar niet oc'ed)
1024 MB RAM Dual Channel cl2.5
Asus 450 Watt voeding
Ik kwam met overklok niet verder dan 5500. mark03 iets boven de 12000.Coolmaster schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:51:
Zie mijn score onderaan
Morgen heb ik mijn HIS X850XT, kijken wat die doet.
Dat kan harder

(catch me
@SASRELIC
Unlockte kaart? Zo ja dan is het niet zo gek hoog. Een GT met lichte OC (380/1100) haalt dat ook ongeveer. Voor een kaart die niet unlockbaar was is het best heel hoog.
3dmark03: 12.033
3dmark05: 5571
Voor verdere specs zie http://specs.tweak.to/12226
Ik ga binnenkort toch maar even een nieuwe voeding halen, denk dat die de bottleneck is voor het overclocken
[ Voor 35% gewijzigd door Eftalou op 12-09-2005 21:11 ]
"There's no place like 127.0.0.1"
Jup, unlockt en op 400/1100. Driver 80.40[b]
@SASRELIC
Unlockte kaart? Zo ja dan is het niet zo gek hoog. Een GT met lichte OC (380/1100) haalt dat ook ongeveer. Voor een kaart die niet unlockbaar was is het best heel hoog.
Anoniem: 153457
ze komen met enige regelmaat voorbij op het veiling gedeelte bij Mycom. Er staat er nu 1 op € 160,07 met einddatum 14-9 om 13.00
't is dat ik em zelf al heb...
Hoezo dat kan harder, mijn kaart wil juist niet veel harder. Heb de core al op 1.5 volt gehad. Maar ik kwam niet bepaald hoger zonder artifacts Of jij moet misschien nog een idee hebben?martijn_tje schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:56:
@Coolmaster
Dat kan harder(uitspraak gejat van YoupY
)
(catch mehttp://service.futuremark.com/compare?3dm05=1019105 )
Het enigste zodat ik nog hoger kom is
1. Schone install windows (zal wel niet veel punten extra geven)
2. Systeem overklokken. (heb er geen goed geheugen+ CPU koeler voor.
Anoniem: 153469
voor het zeggen van jullie scores met de v9999ge.
nou weet ik een beetje hoe goed mn systeempje is,
en moet zeggen dat ik tevreden ben
Jij hebt wel een echte gt he,
Niet te vergelijken.....
Je doet ook geen cpu test....dan gaat je score waarschijnlijk lager uitvallen...
Ach ja
Harder in de zin van score kan hoger. 400 punten verschil met een vrijwel even snelle vga is een beetje veel van het goedde. Mijn SocketA systeem is wel leuk, maar een eenvoudige A64 setup wint het al snel (10-15%minder megaherzen op de cpu nodig voor de zelfde prestatie dus ongeveer 2200Mhz (220x10 in plaats van 220x11).Coolmaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:48:
[...]
Hoezo dat kan harder, mijn kaart wil juist niet veel harder. Heb de core al op 1.5 volt gehad. Maar ik kwam niet bepaald hoger zonder artifacts Of jij moet misschien nog een idee hebben?
Het enigste zodat ik nog hoger kom is
1. Schone install windows (zal wel niet veel punten extra geven)
2. Systeem overklokken. (heb er geen goed geheugen+ CPU koeler voor.
Clock voor clock zijn een GT, GE (16x1,6) en een Ultra vrij wel even snel. Het enige (kleine) verschil kan veroorzaakt worden door een andere vga bios. (lossere of strakkere mem timings)koosjebram schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:27:
@martijn_tje
Jij hebt wel een echte gt he,
Niet te vergelijken.....
Je doet ook geen cpu test....dan gaat je score waarschijnlijk lager uitvallen...
Ach ja
CPU score maakt niks uit voor de totaal score. Pifast kan ik op 2,7 Ghz (cpu speed) draaien en die run 3Dmark heb ik op m'n dagelijks gebruik instelling van 2,4 Ghz gedaan. Dat is dus kwa cpu echt wel stabiel. En laat de cpu test net het meest je cpu belasten. De reden om geen cpu test te draaien is omdat je vga dan minger lang op hoge snelheid hoeft te draaien en de bench sneller voor bij is. Dat is sneller voor bij zijn is echt wel prettig als je 20+runs doet. M'n huidige pr is afkomstig uit een reeks testen (met instellingen) die ik heb gedaan.
Een echte nette bench moet ik nog doen. Ik heb alleen geen tijd om een schone install te doen of een HD over dus dat komt nog wel een keer. Op lagere clock heb ik ook nog wat getest en daatmee kon ik ongeveer 100 punten winst pakken als ik m'n CPU naar 2700Mhz clockte en de pre render limit op 15 zette in plaats van 3. Dat leverde 5760 punten op op 400/1100
Vind je het gek dat jij een ietsie hogere score hebtmartijn_tje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:19:
[...]
Harder in de zin van score kan hoger. 400 punten verschil met een vrijwel even snelle vga is een beetje veel van het goedde. Mijn SocketA systeem is wel leuk, maar een eenvoudige A64 setup wint het al snel (10-15%minder megaherzen op de cpu nodig voor de zelfde prestatie dus ongeveer 2200Mhz (220x10 in plaats van 220x11).
[...]
Clock voor clock zijn een GT, GE (16x1,6) en een Ultra vrij wel even snel. Het enige (kleine) verschil kan veroorzaakt worden door een andere vga bios. (lossere of strakkere mem timings)
CPU score maakt niks uit voor de totaal score. Pifast kan ik op 2,7 Ghz (cpu speed) draaien en die run 3Dmark heb ik op m'n dagelijks gebruik instelling van 2,4 Ghz gedaan. Dat is dus kwa cpu echt wel stabiel. En laat de cpu test net het meest je cpu belasten. De reden om geen cpu test te draaien is omdat je vga dan minger lang op hoge snelheid hoeft te draaien en de bench sneller voor bij is. Dat is sneller voor bij zijn is echt wel prettig als je 20+runs doet. M'n huidige pr is afkomstig uit een reeks testen (met instellingen) die ik heb gedaan.
Een echte nette bench moet ik nog doen. Ik heb alleen geen tijd om een schone install te doen of een HD over dus dat komt nog wel een keer. Op lagere clock heb ik ook nog wat getest en daatmee kon ik ongeveer 100 punten winst pakken als ik m'n CPU naar 2700Mhz clockte en de pre render limit op 15 zette in plaats van 3. Dat leverde 5760 punten op op 400/1100
Jij draaide die test op 438/1200
Ik haal net 428/1180 MAX. Dan vind ik het ook niet raar dat jou score hoger is.
3dmark 05 is ook meer videokaart afhankelijk dan CPU.
Bij 3dmark 03 teld de CPU wel mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 14-09-2005 20:32 ]
In ieder geval ik heb 420/1150 nodig voor 6006 puntjes (lagere clocks hogere puntjes
In 2003 haal ik ergens in de 14K dacht ik. Moet ik nog eens proberen
[ Voor 20% gewijzigd door martijn_tje op 15-09-2005 07:55 ]
Edit:
Ik zi het in je sig
[ Voor 35% gewijzigd door Sayko op 15-09-2005 09:25 ]
In het spel knipperen de bomen in de verte en hekwerken als het ware als je loopt. Als ik stil sta is er niks aan de hand.
Zijn dit artifacts? Kan het me haast niet voorstellen aangezien ik al een paar keer 3dmark05 probleemloos heb gedraaid en Doom 3 @ 1280*1024 en alles high heb gespeeld. Om te checken of het aan de kaart lag heb ik m'n oude kaart er maar weer ingezet (een fx 5600), maar ook hier doet hetzelfde zich voor, uiteraard @ mindere settings. De GE er weer ingezet en het spel opnieuw geïnstalleerd. En ja hoor weer precies hetzelfde.
Kan ik concluderen dat het niet aan de GE ligt aangezien hetzelfde zich voordoet met m'n oude kaart? Is dit misschien een bekend iets voor nvidia kaarten bij Half-life 2?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Tom
Ik ben trouwens nog steeds erg tevreden met deze GE kaart. Ik draai op 420/1000 met alles unlockt. Het geheugen wordt me gewoon te warm met deze kaart om die hoger te zetten maar de prestaties bevallen me prima zo.
Ik ga sowieso woensdag wanneer ik tijd heb, contact opnemen met de winkel waar ik de kaart heb aangeschaft en om een nieuwe kaart vragen. Hier geef ik tenslotte geen € 200+ aan uit...
als de grond zwart is ligt dit meestal aan de driverstomvb schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:24:
Ik denk toch wel dat het aan m'n kaart ligt. Ik heb namelijk vandaag Farcry geïnstalleerd. Ik begon met 1024*768 en high settings, maar het beeld is véél te licht, de grond is zwart, de huisjes helemaal wit, etc. Iets is er niet goed. Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, direct x opnieuw geïnstalleerd, spel opnieuw geïnstalleerd en de temperatuur van de kaart gecontroleerd. Alles lijkt in orde. Het spel loopt ook als een zonnetje. Al zet ik bij farcry de settings op 1280*1024 en very high settings dan loopt alles nog vloeiend. Kan hieruit concluderen dat er gewoon iets mis is met de kaart? En/of wat zou ik nog meer kunnen doen/checken?
Ik ga sowieso woensdag wanneer ik tijd heb, contact opnemen met de winkel waar ik de kaart heb aangeschaft en om een nieuwe kaart vragen. Hier geef ik tenslotte geen € 200+ aan uit...
probeer eens andere versies van je videokaart.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Nou dan speel je zonder nieuwe patch. Download even patch 1.3 hier en dan zul je het licht zien. letterlijktomvb schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:24:
Ik denk toch wel dat het aan m'n kaart ligt. Ik heb namelijk vandaag Farcry geïnstalleerd. Ik begon met 1024*768 en high settings, maar het beeld is véél te licht, de grond is zwart, de huisjes helemaal wit, etc. Iets is er niet goed. Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, direct x opnieuw geïnstalleerd, spel opnieuw geïnstalleerd en de temperatuur van de kaart gecontroleerd. Alles lijkt in orde. Het spel loopt ook als een zonnetje. Al zet ik bij farcry de settings op 1280*1024 en very high settings dan loopt alles nog vloeiend. Kan hieruit concluderen dat er gewoon iets mis is met de kaart? En/of wat zou ik nog meer kunnen doen/checken?
En dat Half-Life 2 verhaal. Dat zijn gewoon kleine clipping foutjes va het spel zelf. Die dingen zie ik (en de rest van de wereld) ook.
Hallo met Tim
Andere case en voeding. Antec P180, fans verwisseld met Nexus Real Silent, Cooler Master Realpower 450w, Zalman 7000b-AlCu op CPU. Zalman op Gameplank. En die PC is wel stil nuTweakstarter schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:40:
[...]
Ik heb alles unlocked gekregen, 16 / 1.6.
Met standaard voltages draait ie zonder artifacts op 400/1100 (6800 Ultra)
(Aopen H600B met standaard 350w voeding)
3Dmark01se 18506
3Dmark03 11512
3Dmark05 4786 zonder OC, alleen pipelines/vertex unlocked. Moet nog een run doen op Ultra-snelheid.
Volgens mij is dit best wel OK voor mijn systeem![]()
Ik heb het gevoel dat er meer in zit maar dan moet ik een sterkere voeding hebben en de processor zal misschien dan ook wel een bottleneck zijn ?
Overclock gameplank; Asus Smartdocter kan niet verder (420/1200)
Overclock CPU; tot nu toe max 215 * 11 (3dbench01 geslaagd, score iets boven de 19k), moet nog verder rommelen met Multi omlaag, voltages etc. en 3D2005 draaien
Nu ff de meest geschikte driver vinden, schone PC-stal (ghost van harddisk in 1 minuut 10
Met die patch is het inderdaad een hele verbetering, maar nog steeds ben ik niet tevreden. Bijvoorbeeld op de plek waar je in het eerste level die verrekijker kan pakken, als ik dan naar de overkant kijk zie ik allemaal horizontale en verticale strepen lopen over de grond. Ik heb verschillende videokaart drivers geprobeerd, helaas zonder verbetering.Timlog schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:33:
[...]
Nou dan speel je zonder nieuwe patch. Download even patch 1.3 hier en dan zul je het licht zien. letterlijk
En dat Half-Life 2 verhaal. Dat zijn gewoon kleine clipping foutjes va het spel zelf. Die dingen zie ik (en de rest van de wereld) ook.
Anoniem: 104097
Ik overweeg toch andere koeling voor mijn v9999GE.
Nu wordt de GPU stressed,... niet overclocked, toch bij momenten 70 gr., met de standaard koeler aan 100% speed,... wat ik toch een beetje veel vind
Wat neem ik nu best als alternatieve koeling,... een Artic Silencer NV5 of de Zalman VF700Cu

Welke heeft de beste temperaturen
Hoe zit het verder met de montage van die koelers,.... kan ik de bestaande standaard ram-sinks behouden of zitten die in de weg,... moeten die er dan afgehaald worden of niet
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 21-09-2005 00:29 ]
Waar is dat precies? Welke level? Dan ga ik zelf even kijken en zal ik een screenie maken van hoe het er bij mij uitziet. Of je maakt zelf even een screenie natuurlijktomvb schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:36:
[...]
Met die patch is het inderdaad een hele verbetering, maar nog steeds ben ik niet tevreden. Bijvoorbeeld op de plek waar je in het eerste level die verrekijker kan pakken, als ik dan naar de overkant kijk zie ik allemaal horizontale en verticale strepen lopen over de grond. Ik heb verschillende videokaart drivers geprobeerd, helaas zonder verbetering.
[ Voor 42% gewijzigd door Pkunk op 21-09-2005 10:47 ]
Hallo met Tim
Hoe verhouden de memory-temps zich dan nog t.o.v. die met de default-cooler als je een Arctic of een Zalman gemonteerd hebt
Ik heb ook op een ander forum vernomen dat als je de Arctic monteerd op een v9999GE je dan de koelvinnen aan de zijde van de molexen moet inkorten/bijvijlen wil je nog gebruik maken van de standaard memory-cooling die op de kaart zit,.... klopt dit
Eerste level, helemaal in het begin loopt je door die soort van grot. Daar eenmaal uit kom je +/- 4 mannetjes tegen bij die 2 huisjes en steiger. Dan loopt het iets omhoog richting een leegstaand huisje en hier vind je de verrekijker. Als ik dan naar de overkant kijk, richting dat kamp, dan zie ik op bepaalde plekken horizontale en verticale strepen over de grond lopen.Timlog schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:43:
Ik heb zelf een Zalman erop zitten. Temps komen niet hoger dan 70 stressed. Daarvoor in de buurt van de 90. En ik heb dan geklokt op 400/1150. Wat ik ervan gelezen heb is de artic toch nog net ietsjes rumoeriger en nog net iets minder koel. Daarbij, als je een beetje toffe airflow hebt in je kast dan profiteert de zalman daar ook van mee, i.t.t. de artic. Maar zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de artic.. dus misschien zit ik er wel finaal naast
[...]
Waar is dat precies? Welke level? Dan ga ik zelf even kijken en zal ik een screenie maken van hoe het er bij mij uitziet. Of je maakt zelf even een screenie natuurlijk
Screenshot zal ik proberen te posten (weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat).
die zijn een beetje oud denk je nietWillson schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:30:
pak de laatste detanator drivers, en het zit wel goed
kan je beter de laatste ForceWare drivers pakken
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Toch een vraagje;
Is er al iemand die de bios van deze graka heeft geflashed ?
Dit is iets totaal nieuws voor mij maar ik heb volgens mij gelezen dat de bios dezelfde is als de Ultra-versie (bios-id eindigd op 15.00 uit mijn hoofd)
Ik ben benieuwd of iemand de bios al heeft geflashed naar Ultra en wat de gevolgen cq voor- , nadelen waren.
Misschien dat het in het geval van deze graka niets uitmaakt, misschien mbt pipelines/vertex, locked op de GE, nu niet meer
Ik weet niet of de memorychips dezelfde zijn als op de Ultra, vergeten te kijken tijdens instal van Zalman koeler. Ik kan ook weining vinden hierover.
Ik heb zelf overwogen om de V9999 GE te kopen, maar toen ik voor 200 euri een Asus X800pro TVD kon bemachtigen (unlocked en geflashed naar X800XT PE, loopt als zonnetje) was ik blij.
Ik heb toen ook voor het eerst geflashed, ging heel makkelijk.
en: Memory is precies hetzelfde als dat van de ultra, dat is juist het mooie aan deze Gamers Edition
[ Voor 34% gewijzigd door MarijnvdZaag op 28-09-2005 22:25 ]
Dat je niet meer snelheden hoeft in te stellen na een flahs en nieuwe drivers had ik inderdaad gelezen. (hardware locked)MarijnvdZaag schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:22:
Voordelen van flashen is: permanent ultra-kloksnelheden zonder elke keer overklokprogseltjes te ladenWel even vantevoren testen of je die snelheden (ruim) haalt natuurlijk.
Ik heb zelf overwogen om de V9999 GE te kopen, maar toen ik voor 200 euri een Asus X800pro TVD kon bemachtigen (unlocked en geflashed naar X800XT PE, loopt als zonnetje) was ik blij.
Ik heb toen ook voor het eerst geflashed, ging heel makkelijk.
en: Memory is precies hetzelfde als dat van de ultra, dat is juist het mooie aan deze Gamers Edition
Nu is de snelheid geen probleem. Ik had een correcte benchmark op 420 / 1200
Nu heb ik ergens een bios gevonden van de Ultra versie en ik dacht dat die al hetzelfde was als degene die er nu al op zit. (kan het mis hebben, ik weet ook even niet meer op welke site ik dit heb gelezen, zal wel even verder zoeken naar flash-progje en biosversies voor de V9999. Eigenlijk overclock ik alleen als ik aan het Gamen ben, na Gaming zet ik hem meestal weer terug op standaard en dit kan natuurlijk nie met een Ultra bios)
Ben tot nu toe nog steeds erg tevreden over deze kaart, maar heb ook alles unlocked gekregen en max overclocked met Asus-progje, dit alles no problemo.
pricewatch: Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition
[ Voor 5% gewijzigd door Fl0yd op 19-10-2005 14:37 ]
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o