Ik heb sinds begin dit jaar ook een ASUS V9999GE en ik heb tot nu toe mijn kaart (tijdens games) op overclockte waarden lopen, en al mijn pixel pipelines en vertex shaders unlocked.
439 MHz core clock
1170 MHz mem clock
(256-bit NV40, 16 pixelpipelines, 6vertexprocessors, BIOS versie: 5.40.02.15)
Verder heb ik met rivatuner nog de PCI DeviceID gewijzigd
naar een zekere "0040 (NVIDIA GeForce 6800 Ultra)" om
de bijpassende drivers te kunnen installeren.
Ik heb dit al sinds aanschaf zo staan en het geheel wordt regelmatig
volledig belast, echter nog nooit artifacts of blue-screens gehad...
In mijn mening een volwaardige ultra!
Er is echter één groot probleem aan dit verhaal:
Wanneer de kaart op standaardwaarden is ingesteld (en dus ook als V9999GE herkend wordt),
kun je het programma "Smartdoctor" van ASUS zonder problemen gebruiken.
Dit is echter voor mij al lange tijd anders
Wanneer ik het programma nu zou starten krijg ik een fout-melding met de tekst:
"Can not find graphics card information".
En kan ik niets anders dan het aanklikken van de OK knop waarop smartdoctor sluit.
Ik vind dit zelf heel jammer want smartdoctor is echt een geweldig programma!
Maar wanneer het tot een keuze komt tussen de V9999GE en smartdoctor, of een Ultra met hogere dan normale clocks, zou ik voor de laatste gaan.
Het beste zou zijn als ik echter allebei deze voordelen kon hebben, en ik heb me uitgedacht dat dat mischien ook wel haalbaar is:
Bij de versie van Smartdoctor die ik nu gebruik (SmartDoctor versie 4.6.0.0) staat in de readme file een changelog wat voor functionaliteit en ondersteuning aan het programma is toegevoegd door alle releases heen:
[directe quote]
ASUS SmartDoctor v4.51
======================
1. add V9999
2. add V9999GT
[...]
ASUS SmartDoctor v4.47
======================
1. add V9999 ULTRA
[/directe quote]
Omdat de GT en de Ultra ondersteund worden door Smartdoctor zit ik na te denken om mijn kaart te flashen naar een van deze twee.
Ik heb zelf al wat informatie vergaard, en het blijkt dat de ultra bios ervoor zorgt dat de core spanning ietswat verhoogd wordt.
Dit is in mijn geval waarschijnlijk niet nodig want mijn kaart heeft al langere tijd bewezen stabiel op Ultra snelheden te lopen met de standaardvoltages, en ik denk dat dit schade aan de kaart zou kunnen veroorzaken
Ik zou voor de GT bios gaan, maar niet voordat ik weet of SmartDoctor eigenlijk wel met een geflashte kaart samenwerkt.

Weet iemmand dit ?
Met andere woorden:
Kan ik mijn V9999GE flashen naar een asus V9999GT, en (volgens de changelog) SmartDoctor zonder problemen draaien ?
Hopelijk kunnen jullie me helpen...