Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 10

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.844 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
voorin dit topic :)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

Kheb nu mijn nieuwe geheugen erin gezet (2x corsair 512 MB 3200C2XL). Nog op standaard timings, gaat nog naar 2-2-2-5. 3dmarkscore met 6600gt op 600-1140 is 4222 punten :)

Verwijderd

hoe clock je RAM over??

don't tell me to google!! heb al gegoogled ernaar.. leverde niets op :(

• GVR

GVR

de ram van je videokaart bedoel je neem ik aan? Met Ntune, coolbits, etc

Verwijderd

neej :D de VGA weetek, maar kbedoel de RAM zelf, het "werkgeheugen" :p

kweet dat off-topic is, soz daarvoor :)

Verwijderd

nog niemand over mijn scores gegaan ondertussen?
3d03: 10396
3d05: 4683
(links: zie eerste pagina in deze thread)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand hoe hij Rivatuner vast kan zetten???

Ik heb nijn Coreclock wel vast staan op 604MHZ maar mijn Memoryclock, die krijg ik niet vast terwijl hij gewoon stabiel loopt op 1124MHZ klokt hij zichzelf terug naar 900.

Dus na elke boot moet ik hem terug zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:51:
hoe clock je RAM over??

don't tell me to google!! heb al gegoogled ernaar.. leverde niets op :(
HTT ophogen + DDR volt omhoog

• nexhil
  • Laatst online: 13:50

nexhil

BAM!

heb nieuwe settings:

core: 603
mem: 1200

3dm 05: 36xx

ik snap niet waarom mijn 3dmark scores zo laag blijven :(

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 29-09-2005 07:32 ]

• GVR

GVR

nexhil schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:27:
heb nieuwe settings:

core: 603
mem: 1200

3dm 05: 36xx

ik snap niet waarom mijn 3dmark scores zo laag blijven :(
Drivers al eens verwijderd en de laatste geinstalleerd?

Waarmee clock je over?

• nexhil

nexhil

BAM!

Freaky Gabbur schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:34:
[...]

Drivers al eens verwijderd en de laatste geinstalleerd?

Waarmee clock je over?
coolbits, het is zelfs een schone install, dit zijn de eerste drivers die geinstalleerd zijn (laatste van de nvidia site) heb wel een ander mobo en cpu sinds de vorige test (een 3200+ s939 ipv een 3000+ s754)

Denk dat het in het moederbord zit

[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 29-09-2005 08:05 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Ik heb sinds een paar dagen erg rare textures in mijn Battlefield 2
Screenshot: www.team-echelon.com/artifactsbf2.jpg

Ik heb 3 verschillende forcewares geprobeerd al .. versies 78.01, 78.05, 77.77
Maar dat helpt allemaal niet. Ik speel BF2 al lang en nu komt dit zomaar zonder enige reden.
Ik heb ingame video settings al zo vaak veranderd maar helpt ook allemaal niet.
Ik moet nog in andere spellen testen maar heb ik eventjes geen tijd voor want moet nu gaan werken. Doe ik wel als ik weer thuis ben.

Weet iemand a.u.b. nog iets dat ik kan doen?

Edit: klik mijn specs in sig voor system specs en ik heb trouwens ok niks overclocked en de kaart blijft gewoon op goede temperatuur geloof ik, rond 50 in winxp en 65 in game.

[ Voor 14% gewijzigd door SpitfireNL op 29-09-2005 07:57 ]

- Mijn PC -

• GVR

GVR

nexhil schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:36:
[...]
coolbits, het is zelfs een schone install, dit zijn de eerste drivers die geinstalleerd zijn (laatste van de nvidia site)
Erg vreemd dan inderdaad, want ik heb een redelijk vergelijkbare setup. Hoeveel haal je met de standaard instellingen?

• nexhil

nexhil

BAM!

Freaky Gabbur schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:06:
[...]

Erg vreemd dan inderdaad, want ik heb een redelijk vergelijkbare setup. Hoeveel haal je met de standaard instellingen?
ik haalde met mijn oude setup 33XX met de standaard core instelling en iets van 37XX als ik de core op 584 liet lopen.

scheelt nu dus 100 punten terwijl de core sneller loopt en het systeem ook sneller zou moeten zijn :/
Ik zit nu op mijn werk...dus kan het even niet nog een keer testen.

het testen is met de trail versie van 3dm '05 gedaan op 1024x768

• GVR

GVR

Tja als je een kaart overlockt betekent het niet meteen dat je erop vooruit gaat. Misschien heb je pech en heb je een kaart die je niet goed kan klokken

• nexhil

nexhil

BAM!

Freaky Gabbur schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:19:
Tja als je een kaart overlockt betekent het niet meteen dat je erop vooruit gaat. Misschien heb je pech en heb je een kaart die je niet goed kan klokken
stomme kaart :( kaart is stout :(

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 29-09-2005 08:21 ]

Verwijderd

Iemand nog een tip voor mij op pagina 11?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
nexhil schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:21:
[...]

stomme kaart :( kaart is stout :(
LOL _/-\o_

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
Kan iemand mij een (link naar een) uitleg geven over waarom een videokaart (de GF6600GT) 20A of meer kan trekken?

Dit omdat ik nu een 450W Asus voeding heb, die "maar" 15A op de 12V rail kan leveren, en mijn systeem slaat vast na een willekeurige tijd gamen, het stotterd wat, loopt vast, en reboot dan.

(De videokaart heb ik de eerste keer RMA gestuurd, en ik heb nu een nieuwe, de oude had OOK nog temperatuur problemen)

Als ik mijn oude GF4Ti4200 erin stop en gebruik dan werkt het allemaal probleemloos :s.

Nou heb ik (helaas nadat ik een nieuwe voeding gekocht heb) op forums.nvidia.com: http://forums.nvidia.com/...howtopic=1029&hl=gf6600gt gelezen dat de GF6600GT minimaal 20A nodig heeft op de 12V rail van de PSU.

Nu staat dit nergens op de doos of in de handleiding van de videokaart :(

[ Voor 24% gewijzigd door Zaggy op 29-09-2005 16:10 ]

Verwijderd

Waarschijlijk bedoelen ze gewoon dat je voor een 6600GT in totaal voor gans het systeem een 20A ter beschiking moet hebben op 12V. En dat is dan de som van de 2 rails als je voeding 2 apparte rails heeft. De grafische kaart zelf trekt dus geen 20A maar ze bedoelen de grafische kaart + cpu + schijven + ...

• GVR

GVR

Wat een ontiegelijk onoverzichtelijk topic is dat

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Spitfire_V5 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:55:
Ik heb sinds een paar dagen erg rare textures in mijn Battlefield 2
Screenshot: www.team-echelon.com/artifactsbf2.jpg

Ik heb 3 verschillende forcewares geprobeerd al .. versies 78.01, 78.05, 77.77
Maar dat helpt allemaal niet. Ik speel BF2 al lang en nu komt dit zomaar zonder enige reden.
Ik heb ingame video settings al zo vaak veranderd maar helpt ook allemaal niet.
Ik moet nog in andere spellen testen maar heb ik eventjes geen tijd voor want moet nu gaan werken. Doe ik wel als ik weer thuis ben.

Weet iemand a.u.b. nog iets dat ik kan doen?

Edit: klik mijn specs in sig voor system specs en ik heb trouwens ok niks overclocked en de kaart blijft gewoon op goede temperatuur geloof ik, rond 50 in winxp en 65 in game.
Update:
Ik heb zojuist Battlefield 2 uninstalled.. nieuwe Forceware 81.33 drivers installed.. BF2 installed en nog steeds deze artifacts http://www.team-echelon.com/artibf2.jpg
Toen heb ik de 77.30 drivers vanaf de BF2 dvd-rom installed maar werkt nog steeds niet.

Terwijl ik maanden geleden erg lang met 77.77 en 77.30 gespeeld heb gehad en toen was alles perfect. Ik snap er niks van :'(
En ik heb zo veel andere instellingen geprobeerd, AA, AF, V-sync maar het helpt allemaal niks.
Ik heb zojuist ook even CS:Source gedaan maar die leek het goed te doen. Ik zal zometeen nog even wat meer andere spellen proberen.

Ik heb mijn kaartje er ook even uit gehad en alles stofvrij gemaakt ook de slot op het mobo en weer terug geprikt.

Iemand a.u.b. enig idee? ;(
Eerlijk gezegd lijkt er beetje op dat mijn Asus EN6600GT/TOP defect is. Ik kan het ook niet even kaartje wisselen om te proberen want alle andere computers thuis en van vrienden zijn AGP mobo's en mijne is pci-e.

Nog een update:
Ik heb even UT2004 getest en die heeft hetzelfde probleem
www.team-echelon.com/artiUT04-1.jpg
www.team-echelon.com/artiUT04.jpg

Ook heb ik even in FarCry in een lege zelf opgezette lan server rond gerend maar die had geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 29-09-2005 23:57 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zeer mooie kaartjes die 660GT's, ik ben van plan der ook een aan te schaffen,

Ik zit echter te twijfelen tussen
Asus PCI-e 128Mb EN6600GT (Limited edition, met doom3, en is hoger geclocked (520 gloof ik)

of de
Leadtek PCI-e 128MB PX6600GT Extreme (loopt op 560 )

zijn die extra mhzjes te merken, of scheelt dit net 3 fps ofzo ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier ook een probleem. ineens ging BF2 er heel raar uitzien. like 800x600 ofzo. Om te checken heb ik doom3 geinstalleerd en daar hetzelfde verschijnsel. Als ik doom3 de beste instellingen laat bepalen zettie alles op het allerlaagst.

3Dmark2005 scoort ineens dik 200 punten minder maar verder zie ik geen rare dingen, meldingen of wat dan ook.

Het gaat om een Leadtek 6600GT AGP.

3Dmark: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1267705

Hier een voorbeeld hoe BF2 er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7806/screen0026ur.th.jpg

Iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Zo te zien is alles aanwezig en werkt het maar misschien dat iemand hier wat anders uit kan halen:

Description NVIDIA GeForce 6600 GT
Manufacturer NVIDIA
Total Local Video Memory 128 MB
Total Local Texture Memory 128 MB
Total AGP Memory 64 MB
Driver File nv4_disp.dll
Driver Version 7.7.3.0
Driver Date 5-12-2005
Driver WHQL Certified false

Max Texture Width 4096 px
Max Texture Height 4096 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 3.0
Pixel Shader Version 3.0
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 1.1 GHz
VGA Core Clock 299.3 MHz

Capabilities
AGP Texturing, Hardware Transform and Lighting, Positional Lights, Subpixel Accurate Rasterizing, Stencil Buffers, Range Fog, Table Fog, Vertex Fog, W-Fog, Specular Gouraud Shading, Anisotropic Filtering, Bilinear Filtering, Point Sampling, Trilinear Filtering, Additive Texture Blending, Dot3 Texture Blending, Multiplicative Texture Blending, Subtractive Texture Blending, Environmental Bump Mapping, Environmental Bump Mapping With Luminance, Cube Mapping, Factor Alpha Blending, Vertex Alpha Blending, Texture Alpha Blending, Texture Clamping, Texture Mirroring, Texture Wrapping, Guard Band Support, Mipmap LOD Bias Adjustment, Projected Textures, Volume Textures, Point Primitive Support, Full-Screen Anti-Aliasing, DXT Compressed Textures, Two Sided Stencil Test, Mipmapped Volume Textures, Mipmapped Cube Textures, Texture Border Color, Spherical Mapping, Automatic Mipmap Generation, Hardware Rasterization, Shading, Transform and Lighting, Scissor Test, Legacy Depth Bias

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een nv silencer 6 gekocht voor mijn agp kaart.
De verkoper zei dat die prima zou passen.
Dus ik kom thuis en maak de verpakking open en vergelijk de pinnetjes om hem op mijn vga te zetten blijkt ie niet te passen.
Dus ik weet naar de winkel zegt de man ineens ja maar die kan je niet meer trug brengen omdat je verpaking open is geweest.
Dus mijn vraag is welke koeler past wel op een aopen 6600GT want ik erger me aan het steeds harder wordende geluid van de koeler.

PS als iemand met een pci-e 6600Gt intressen heeft in de koeler dan moet hij me maar een email stuuren.
vespa_si[AT]msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:28:
Dus ik kom thuis en maak de verpakking open en vergelijk de pinnetjes om hem op mijn vga te zetten blijkt ie niet te passen.
Dus ik weet naar de winkel zegt de man ineens ja maar die kan je niet meer trug brengen omdat je verpaking open is geweest.
Dus mijn vraag is welke koeler past wel op een aopen 6600GT want ik erger me aan het steeds harder wordende geluid van de koeler.

PS als iemand met een pci-e 6600Gt intressen heeft in de koeler dan moet hij me maar een email stuuren.
vespa_si[AT]msn.com
Ik zou je in ieder geval niet zomaar laten afschepen. Hij verkoopt hem aan jou met de mededeling dat hij past, dus je moet hem gewoon terug kunnen brengen! Ik zou het wel weten in ieder geval.

Ik neem aan dat de VF700 van Zalman prima zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puresmoker schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:31:
Hier ook een probleem. ineens ging BF2 er heel raar uitzien. like 800x600 ofzo. Om te checken heb ik doom3 geinstalleerd en daar hetzelfde verschijnsel. Als ik doom3 de beste instellingen laat bepalen zettie alles op het allerlaagst.

3Dmark2005 scoort ineens dik 200 punten minder maar verder zie ik geen rare dingen, meldingen of wat dan ook.

[afbeelding]

Zo te zien is alles aanwezig en werkt het maar misschien dat iemand hier wat anders uit kan halen:

knip
Bij de Nvidia drivers kan je instellen dat je kaart zich richt op de kwalitijd of op de prestatie of op snelhijd. Als je hem op snelhijd zet dan kan je dus dit soort beelden verwachten.

Ik draai op mijn broertje zn pc:

Athlon 1400mhz
TI4200 128mb
256mb DDR

@ 73 FPS in CS:Source. Het spel ziet er niet uit (DX:7 en alles op low) en ook die drivers op snelhijd ingesteld. Maar het is uber goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:45:
[...]

Bij de Nvidia drivers kan je instellen dat je kaart zich richt op de kwalitijd of op de prestatie of op snelhijd. Als je hem op snelhijd zet dan kan je dus dit soort beelden verwachten.

Ik draai op mijn broertje zn pc:

Athlon 1400mhz
TI4200 128mb
256mb DDR

@ 73 FPS in CS:Source. Het spel ziet er niet uit (DX:7 en alles op low) en ook die drivers op snelhijd ingesteld. Maar het is uber goed speelbaar.
Ik draai altijd op prestatie instelling dus dat is het niet. Iemand nog een goed idee?

Oja, het is kwaliteit en snelheid :P

Is het mogelijk om een nieuwe bios te flashen op deze kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door Bornin op 30-09-2005 09:08 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:28:

vespa_si[AT]msn.com
Die verkoper heeft jou een fout advies gegeven. Op de site van Arctic Cooling staat namelijk:
NV Silencer Compatibility (on Nvidia boards)
We have no cooler for the 6600GT AGP board.

Als de verkoper hem niet terug neemt, ga je naar de baas. Anders dreigen dat je je verhaal inclusief hun bedrijfsnaam op internet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Puresmoker schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:31:

[afbeelding]

Sorry voor de kick maar ik kom er niet uit en ben niet blij. Ik was vergeten te vermelden dat af en toe het beeld voor 1 seonde ongeveer uitvalt.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puresmoker schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:15:
[...]

Sorry voor de kick maar ik kom er niet uit en ben niet blij. Ik was vergeten te vermelden dat af en toe het beeld voor 1 seonde ongeveer uitvalt.
krijg jij dan ook zo een melding van dat je scherm het niet 'aankan'?? (weet nimmer juist hoe het vermeld is, das zo een kadertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mickman schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:06:
[...]

Die verkoper heeft jou een fout advies gegeven. Op de site van Arctic Cooling staat namelijk:
NV Silencer Compatibility (on Nvidia boards)
We have no cooler for the 6600GT AGP board.

Als de verkoper hem niet terug neemt, ga je naar de baas. Anders dreigen dat je je verhaal inclusief hun bedrijfsnaam op internet zet.
op internet zetten heeft geen zin.. wat wil je doen: www.<naamwinkeliseen>leugenaar.nl ?
Naar zijn manager/bedrijfsleider vragen, en als die nog niet wil moet je (dreigen) stappen te nemen naar de consumentenbond te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Hmm toch problemen met me 6600GT opeens gekregen :(

Nadat ik vandaag beetje heb zitten overklokken op me proc. En dacht dat me geluidskaart kapot was (bleek setting in me nieuwe bios uit te staan..) heb ik oa weer opnieuw de AGP drivers van mijn moeder bord geinstalleerd, dit hoor je dacht ik niet over je normale drivers te installeren.

Maar het probleem is dat 3D er niet meer uit ziet, Kleuren kloppen niet, teksten zijn niet te lezen, wazige vlakken over bepaalde onderdelen, enz. Gewoon erg vaag, aangezien ik in desktop omgeving nergens last van heb.

Ik heb dus al me agp en me drivers verwijderd en toen in de goede volgorde geinstalled, maar zonder resultaat. Weten jullie hier wat over en wat het zou kunnen zijn? Vind het maar een erg vaag iets namelijk...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Banjy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:12:
Hmm toch problemen met me 6600GT opeens gekregen :(
[...verhaal...]
Wat is de temperatuur van je videokaart, is je videokaart (per ongeluk) overklokt en draait je koeler nog wel?

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 30-09-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
wwillem schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:01:
[...]

Wat is de temperatuur van je videokaart, is je videokaart (per ongeluk) overklokt en draait je koeler nog wel?
40C idle, maar dat is het niet. Ook is hij weer op default geklokt. Ik vrees dat het iets me me drivers te maken heeft. Moest namelijk opnieuw me agp drivers installeren en dan de nvidia er over heen. Vrees dat het daar ergens mee te maken heeft. Ik kan trouwens ook geen divx films meer afspelen, ik heb dan een groen beeld en alleen geluid. Overlay settings veranderen maakt geen verschil (enable vmr)

Desktop werkt gewoon nog helemaal goed, het is alleen de games die ongelovelijk vaag gaan doen. Je herkent ze amper terug. Overal rare strepen enz.

Ik begin best wel hopeloos te worden, denk dat ik morgen anders maar weer eens een volledige reset moet doen en alles opnieuw installeren. Of er moet nog een oplossing naar voren komen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Banjy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:29:
[...]
Of er moet nog een oplossing naar voren komen natuurlijk. :)
Even proberen of een linux live cd dezelfde problemen geeft! Knoppix bijv (even zoeken op Google). Scheelt je weer je OS installeren als je ook daar problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
wwillem schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:56:
[...]

Even proberen of een linux live cd dezelfde problemen geeft! Knoppix bijv (even zoeken op Google). Scheelt je weer je OS installeren als je ook daar problemen krijgt.
Hmm lijkt mij niet zo een slim plan, heb totaal geen ervaring met linux. Ach maakt verder niet zoveel uit, ben gewend mijn hele systeem vaak te resetten. Heb zelfs al een guide ervoor geschreven, met wat wanneer te installeren zodat het zo clean mogelijk blijft :) En alle essentiele data zet ik op me external hdd. Kan het alleen niet uitstaan dat dit opzich niet zomaar gefixt is, want neem aan dat me kaart zelf niet kapot is (aangezien je er in desktop omgeving niks van ziet)... Dat zou echt balen zijn. Maar goed, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Banjy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:06:
[...]

Hmm lijkt mij niet zo een slim plan, heb totaal geen ervaring met linux. Ach maakt verder niet zoveel uit, ben gewend mijn hele systeem vaak te resetten. Heb zelfs al een guide ervoor geschreven, met wat wanneer te installeren zodat het zo clean mogelijk blijft :) En alle essentiele data zet ik op me external hdd. Kan het alleen niet uitstaan dat dit opzich niet zomaar gefixt is, want neem aan dat me kaart zelf niet kapot is (aangezien je er in desktop omgeving niks van ziet)... Dat zou echt balen zijn. Maar goed, we'll see.
Een linux live cd hoef je alleen te branden en te booten. That's all :P. Hoef je totaal geen verstand van linux voor te hebben. Je hoeft ook niks te installeren. Handig ook voor reddingsoperaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Ik speel dan black hawk down, en heb die drivers ook geinstalleeerd. en sommige mappen ook last van artifacts.
Haal ze er dus maar af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat zo te denken, ik heb nu een zalmannetje op mijn op mijn xfx 6600GT
maar die oude cooler heb ik niks meer aan, zou je die uit elkaar kunnen halejn... dicht solderen en 2 koppelstukjes erop al Water Cooling maken? zou wel moie vervanging van de oude cooler zijn( naatuurlijk met wat aanpassingen) want binnen kort ga ik ook maar is een keer kieken naar water cooling... zou een moie(mss wel een goedkopere) vervanging zijn.verder moet ik dan nog wel iets verzinnen op de mem en andere componenten hoe die gekoelt worden..
en er zullen wel risico''s zijn op lekage's neem ik aan

P.S. een foto van de cooler die ik bedoel

edit: .. mss in de DOC topic?? :X of mag het hier nog?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ik begin nu ook problemen te krijgen weet echter nog niet waar het aan ligt,

soms met BF2 dat lijkt het net alsof ik naar de 5 fps ga ofzo, muis reageerd traag beeld stottert.... het duurt 3 seconden ofzo (soms langer/korter) ben er nog niet uit waar het aan kan liggen, heb wat oudere drivers geinstalleerd maar die hebben hetzelfde probleem... zal coolbits nog eens installeren om zeker te zijn dat hij nietmeer overgeclocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 12:27
nexhil schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:27:
ik begin nu ook problemen te krijgen weet echter nog niet waar het aan ligt,

soms met BF2 dat lijkt het net alsof ik naar de 5 fps ga ofzo, muis reageerd traag beeld stottert.... het duurt 3 seconden ofzo (soms langer/korter) ben er nog niet uit waar het aan kan liggen, heb wat oudere drivers geinstalleerd maar die hebben hetzelfde probleem... zal coolbits nog eens installeren om zeker te zijn dat hij nietmeer overgeclocked is.
Ha.. die ken ik !!
Ik ben in het fijne bezit van een XFX 6600GT en recentelijk XP x64 geïnstalleerd, toch eens kijken hoe Far-Cry er in 64 bit 'mode' uitziet (beetje extra content, new functions, added hi-res textures, updated shader....).
Hartstikke mooi natuurlijk ;) ware het niet dat na een uurtje spelen ofzo ik nog iets van 4 á 5 fps overhoud. PC uit, tijdje niks doen & daarna weer gaan met die banaan.. tot een uurtje later, je wordt neer geknalt omdat jij je niet snel genoeg om kan draaien bij 5 fps *duh*.

De beproefde 'vinger sensor' heeft geleerd dat m'n XFX'je wel erg *auw* heet is, dus ik ga straks een Zalman scoren (AGP dus Arctic = geen oplossing) om vanavond eens te kijken of het euvel ook is verholpen..

[update] Nu zie ik overigens dat jij ook een XFX hebt. Weet trouwens (via internet vernomen kan url niet meer ophoesten helaas) dat de 6600(GT) ook iets kan doen waar de P4's ijzersterk in zijn.. en dat is 'throttelen' oftewel steeds minder doen wanneer de temperatuur te hoog oploopt. In tegenstelling tot voorgaand bericht nog geen Zalman koeler.. *was niet op voorraad |:(* So once again... I'll keep you informed..

[ Voor 20% gewijzigd door DolleDries op 03-10-2005 13:24 . Reden: xtra info added.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

DolleDries schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:46:
[...]

Ha.. die ken ik !!
Ik ben in het fijne bezit van een XFX 6600GT en recentelijk XP x64 geïnstalleerd, toch eens kijken hoe Far-Cry er in 64 bit 'mode' uitziet (beetje extra content, new functions, added hi-res textures, updated shader....).
Hartstikke mooi natuurlijk ;) ware het niet dat na een uurtje spelen ofzo ik nog iets van 4 á 5 fps overhoud. PC uit, tijdje niks doen & daarna weer gaan met die banaan.. tot een uurtje later, je wordt neer geknalt omdat jij je niet snel genoeg om kan draaien bij 5 fps *duh*.

De beproefde 'vinger sensor' heeft geleerd dat m'n XFX'je wel erg *auw* heet is, dus ik ga straks een Zalman scoren (AGP dus Arctic = geen oplossing) om vanavond eens te kijken of het euvel ook is verholpen..

[update] Nu zie ik overigens dat jij ook een XFX hebt. Weet trouwens (via internet vernomen kan url niet meer ophoesten helaas) dat de 6600(GT) ook iets kan doen waar de P4's ijzersterk in zijn.. en dat is 'throttelen' oftewel steeds minder doen wanneer de temperatuur te hoog oploopt. In tegenstelling tot voorgaand bericht nog geen Zalman koeler.. *was niet op voorraad |:(* So once again... I'll keep you informed..
nouja de drops duren bij mij maar enkele seconden maar zijn irritant genoeg om even lekker afgeknald te worden, het voelt alsof de kaart 'vol is' en verders heb ik al een zalman cooler met fatsoenlijke temps dus ik denk dat onze problemen toch wel verschillen....

misschien is het een probleem wat in de patch van bf2 wordt opgelost (betwijfel het) en verders is het misschien iets tussen het moederbord en mijn kaart (recentelijk vervangen)

Het kan natuurlijk gewoon zijn dat ik mijn kaart tijdens het overclocken beschadigd heb :(

[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 03-10-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 12:27
Hmm, da's inderdaad intressant.
Ik heb mijn kaart NIET overgeklokt, maar ook geen Zalman (nog steeds origineel).
Verder zit alles wel in een WC gekoelde overgeklokte 3800X2 (amd dus) maar daar heb ik verder nog geen problemen in kunnen ontdekken..

Moet wel zeggen dat ik deze problemen wel vaker (incidenteel dan) heb ondervonden, o.a. met HL2.. deze wou zo nu & dan ook lekker trager worden, maar ik dacht dat dit lag aan (zoals je het zo mooi beschreef) een 'te volle' kaart ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DolleDries op 03-10-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

tja weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :P
ik laat wel even weten hoe hij werkt zodra ik hem weer op stockspeeds heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

gisteren alles maar weer op stock speeds gezet en geen problemen meer gehad.
helaas, het is niet anders, mijn kaart is niet echt geschikt voor het ruige werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit mna

ben de naam kwijt :( hoe heet dat ene proggie nou ?

je kon zelf er mem clok mee regelen etc
je 3d kaart werd dan stukken stiller
je kon het op 2dclock zetten en 3d etc etc

hijs hier wel een paar keer gepost maar kan um niet vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:47:
shit mna

ben de naam kwijt :( hoe heet dat ene proggie nou ?

je kon zelf er mem clok mee regelen etc
je 3d kaart werd dan stukken stiller

hijs hier wel een paar keer gepost maar kan um niet vinden
Rivatuner :?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen 6600 GT AGP kaarten in mijn moederbord met slechts een AGP 4x poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geen rivatuner :S

was een ander weet de naam totaal niet

gevonden: EXPERTOOL

Afbeeldingslocatie: http://home.nc.rr.com/bolo/EXPERTOOL.gif

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:55:
Kunnen 6600 GT AGP kaarten in mijn moederbord met slechts een AGP 4x poort?
PMG FAQ » Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, op de doos vn mjne staat AGP slot (4x/8x) dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Hey mensen,

IK zag op Alternate de volgende kaart staan: klik hier
Nou vroeg ik me af of die kaart in mijn systeem kan.
Hier kan je de volledige informatie vinden die bij mijn pc horen.

Een vriend van mij vertelde dat het net moet kunnen, maar ik wil dus zekerheid. Niet dat ik straks een miskoop heb ofzo.
En weet iemand ook of ik er misschien voeding ofzo erbij moet halen???

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Rakkerzero schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:44:
Hey mensen,

IK zag op Alternate de volgende kaart staan: klik hier
Nou vroeg ik me af of die kaart in mijn systeem kan.
Hier kan je de volledige informatie vinden die bij mijn pc horen.

Een vriend van mij vertelde dat het net moet kunnen, maar ik wil dus zekerheid. Niet dat ik straks een miskoop heb ofzo.
En weet iemand ook of ik er misschien voeding ofzo erbij moet halen???
ik zou er dan een paar tientjes bij doen en dan voor een 6600gt gaan

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ja dat zou kunnen, maar kan ie op mn moederbord?
Dat wil ik eigenlijk weten. En of er dan nog een voeding extra erbij moet ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Hij kan erop ja (de AGP-versie dan). Bij je voeding staan vraagtekens, dus das moeilijk bepalen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik had tot dinsdag een Aopen 6800 LE, perfecte kaart niks mis mee totdat hij er ineens mee stopte, ik terug naar de winkel (het was wel langer dan een jaar geleden) toch waren ze erg meegaand en hebben ze mijn dagwaarde terug gegeven voor mijn kaart, 189 euro, ik 15 euro bijgelegd en naar huis gegaan met een Aopen 6600 GT, installeer de kaart en alles ziet er weer goed uit.

Tot ik BF2 opstart en na ongeveer 30-60 min ik een compleet zwart scherm krijg en het geluid blijft hangen, ik kan niks anders doen dan mijn computer te resetten door de reset knop in te drukken.

Het ligt niet aan mijn voeding want ik heb dus met mijn 6800 LE een jaar geen problemen gehad, wel heb ik gelijk de Nvidia drivers geinstalleerd en niet die van de meegeleverde cd, kan het hieraan liggen misschien??

Ik wil zeker weten dat het aan de kaart ligt voordat ik wéér terug naar de desbetreffende Mycom ga.

Greets Seb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Hoe weet je dat het niet aan je voeding ligt? Misschien was die andere kaart ook helemaal niet kapot, en zit je nu met hetzelfde probleem bij de nieuwe kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

mijn andere kaart had een heel ander probleem, er waren allemaal blokjes in het beeld en strepen die steeds verspringen, het kon niet anders zijn dan dat die kaart gewoon stuk was.

Maar deze nieuwe doet het gewoon als ik windows start en er zijn geen problemen als ik gewoon de desktop voor me heb, alleen als ik in een game ga.

maar als jij zegt dat het wel aan me voeding kan liggen zal ik het na kijken, ik wil alleen uitsluiten dat het een driver probleem is.

Cya seb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 17:58
is het toevallig hetzelfde probleem als hier?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034846

Zoja, dan weet ik het ook niet, want dan heb ik hetzelfde probleem..

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:12:
Hi,

Ik had tot dinsdag een Aopen 6800 LE, perfecte kaart niks mis mee totdat hij er ineens mee stopte, ik terug naar de winkel (het was wel langer dan een jaar geleden) toch waren ze erg meegaand en hebben ze mijn dagwaarde terug gegeven voor mijn kaart, 189 euro, ik 15 euro bijgelegd en naar huis gegaan met een Aopen 6600 GT, installeer de kaart en alles ziet er weer goed uit.

Tot ik BF2 opstart en na ongeveer 30-60 min ik een compleet zwart scherm krijg en het geluid blijft hangen, ik kan niks anders doen dan mijn computer te resetten door de reset knop in te drukken.

Het ligt niet aan mijn voeding want ik heb dus met mijn 6800 LE een jaar geen problemen gehad, wel heb ik gelijk de Nvidia drivers geinstalleerd en niet die van de meegeleverde cd, kan het hieraan liggen misschien??

Ik wil zeker weten dat het aan de kaart ligt voordat ik wéér terug naar de desbetreffende Mycom ga.

Greets Seb
Ik heb niet specifiek jouw probleem, maar bij mij hangt BF 2 (alle versies dus t/m 1.03) ook na 10-15min. Geen zwart scherm gewoon een freeze en loop van het geluid. Bij mij is het denk ik ook niet me voeding want ben van noname naar A-merk gegaan. Bij andere spellen heb ik hier totaal geen last van terwijl deze toch ook grafisch zwaar zijn: FEAR, COD2. Ook lijken de settings niet uit te maken, heb eens gespeel op alles low en nog loopt hij na een bepaalde tijd vast. Driver versies lijken ook geen verschil te maken, het ligt volgens mij gewoon aan dat *** spel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebbe jullie toevallig een club3d kaart? had dat probleem vroeger ook, en hoe hoger de AA, hoe sneller.. en dan heb ik in de BIOS fastwrites afgezet, en geen freezen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:58:
hebbe jullie toevallig een club3d kaart? had dat probleem vroeger ook, en hoe hoger de AA, hoe sneller.. en dan heb ik in de BIOS fastwrites afgezet, en geen freezen meer :)
Nee ik heb een Asus 6600GT en dat van die fastwrites ga ik eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Heb mijn XFX nu binnen, ingebouwd en hij werkt (alhoewel de fan soms kuren heeft).
Drivers geinstalleerd (eerst alle oude meuk eraf) het werkt, behalve bij filmpjes :'(
Het systeem gaat dan gewoon gigantisch laggen en de cpu gaan naar 100%, is met WMP10, WMP2 en Media Player Classic.

Iemand dit ook ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Helaas fastwrites was de oplossing ook niet :( Hij leek wel wat langer door te gaan dan normaal, maar dat kan ook komen omdat het een kleine map was tegen de computer zodat een potje snel afgelopen is. Ik blijf het maar vreemd en ongelovelijk irritand vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van banyi lijkt idd erg veel op die van mij, ik heb als ik eerlijk ben nog geen andere spellen geprobeert, ik ben eigenlijk mijn pc aan het ontwijken omdat ik helemaal geen zin in deze problemen heb -_-'

verder heb ik een Aopen kaart, dus gelijk ff een mailtje naar support@aopen gestuurd, met als antwood een nieuwe bios versie, maar dat was dezelfde die ik al heb.

Ik heb gisteren nog wel even BF opgestart en ik had ongeveer 30 min geen probleem, toen heb ik em maar weer snel uit gedaan :p.

als er oplossingen zijn, let me know.

Seb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Misschien iets voor in de topicstart:

Een kennis was van plan om een niet al te dure videokaart met DirectX 9 ondersteuning te kopen, dus had ik hem de 6600GT van XFX aangeraden. Deze heeft hij ook gekocht, maar na installatie kon hij met geen mogelijkheid fatsoenlijk een game spelen. Overal gekleurde triangles, strepen en vlakken door het beeld, je kon er niet echt meer een game van maken. Het was meer iets in de vorm van een Piet Mondriaan. Diverse ForceWare drivers mochten niet baten.

Na enig zoekwerk kwam hij er achter dat een 6600GT niet zo goed overweg kan met een AMD MPX chipset (dual processor). Dus mensen met een AMD MPX chipset: be aware. :)

Bron: http://forums.2cpu.com/showthread.php?t=63213

edit:
De kaart is inmiddels alweer terug in de winkel.

[ Voor 6% gewijzigd door Copyman op 07-10-2005 23:29 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Had dit geplaatst in 7800 topic stom hehe

maar nou heb ik dus even op futuremark gekeken en projects vergeleken...

meeste systemen met p4 3ghz en 1gb ram plus een 6600 zitten rond de 2500/3500 daar tussen in althans...

Dan valt me 2190 wel tegen voor een nieuw geinstalleerd systeem door de mycom :P

[quote]
juaNto schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:54:
Is er ergens op te zoeken wat gemiddelde 3dmark05 scores zijn voor bepaalde kaarten + vergelijkende systemen?

Want ik heb zelf nu nog een P4 2.8GHZ Northwood (geen HT dus) 1gig mem en een 9700pro op 263/263 TX variant.. nieuwe systeem staat in de sig btw

Ik haal 1920 in 3dmark05

Kennis bracht zijn pc bij me voor kapoote floppy drive blabla... dus ik kijk in die kast zie ik een ASUS EN6600 256mb passief gekoeld mooi kaartje :)

ik denk draai even voor de grap 3dmark05... 2019
Forceware 71.84
P4 3GHZ
1GB mem
Asus mobo met 1ide aansluiting viel me op en onboard VGA :S

want die ide kabel loopt nou met de aansluiting die normaal op het mobo zit naar de cdrom dan naar de hd en dan in het mobo...

bios doorlopen duurt vrijlang omdat hij lang bezig is met IDE Devices zoeken :S

anyway valt deze score tegen of juist mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juaNto schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:39:
meeste systemen met p4 3ghz en 1gb ram plus een 6600 zitten rond de 2500/3500 daar tussen in althans...
Dit is dus HET bewijs dat ik bij AMD blijf he! ik scoor 3857 met mijn:

2600+ (1,89ghz)
512 DDR 333
6600GT agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

jah maar jij heb wel een GT

EN6600 is dat ook een gt? volgens de asus niet...

kijk mijn nieuwe setup ook daag daag intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met coolbits 2.0 automatische instellingen draai zijn die resultaten daarvan nog in de veilige zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 16:03
Dat is nooit veilig, er bestaat niet zoiets als een veilige zone. Zelf heb ik gemerkt dat Coolbits iets te optimistisch is en dat op de auto-detectie stand na verloop van tijd artifacts komen. Je moet auto-detectie óf gebruiken ter indicatie en dan de boel lager klokken, óf draaien als je net een intensief 3d-programma hebt gedraaid. BTW ik hoop dat je het niet hebt over auto-overclocking (ipv. manual/handmatig), want dat blijkt niets dan problemen te geven en wordt dan ook vaak afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet automatisch overclocken. Handmatig en dan optimale frequentie decteren. Bij mij geeft hij aan
Core: 543mhz Memory: 1,07ghz. Ik ga nu even een tijdje gamen(half life 2) en kijken of er geen artifacts komen. Als er artifacts komen zet ik wel 10 mhz lager ofzo. verder bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Laatst online: 18:32
Iedereen met BF2 problemen.

Ik heb ze ook gehad. Na 1 week zoeken kwam ik erachter dat het videokaart-cpu onafhankelijk was.
Precies dezelfde problemen als enkelen hier in het topic.

Het ligt aan punkbuster. Enkele bestanden hierin moeten veranderd worden. Zoek even in google op BF2+crash+punkbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
achterop23 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:27:
Iedereen met BF2 problemen.

Ik heb ze ook gehad. Na 1 week zoeken kwam ik erachter dat het videokaart-cpu onafhankelijk was.
Precies dezelfde problemen als enkelen hier in het topic.

Het ligt aan punkbuster. Enkele bestanden hierin moeten veranderd worden. Zoek even in google op BF2+crash+punkbuster
Ik heb de auto update client nu geinstalled en hij is bezig... maar waarom loopt het spel dan na een random tijd (10-30min) vast? Je zou zeggen dat hij meteen in het begin er mee kapt... Anyway thnx voor een mogelijke oplossing en ik laat het jullie weten. :)

Edit\ Helaas, maar het was te verwachten want ik bedacht me dat ik het spel nu altijd in singleplayer test... 8)7 Dus dan heb je helemaal geen punkbuster nodig... (lijkt mij)

[ Voor 12% gewijzigd door Banjy op 09-10-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uberfps met gekke clocks :D
=> heb net wat aan het experimenteren geweest en... coduo met 85 Hz en clocks van: core: 497 en memory: 1.10GHz krijg ik GEWELDIGE fps.. echt SUPER veel.. weet iemand hoe het komt dat 85Hz in een spel meer fps geeft dan 60Hz?? (in coduo dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik zit nog steeds met het probleem dat ik de core van mijn kaart (Asus 6600GT) niet hoger krijg dan 600. De huidige instellingen (600/1140) zijn makkelijk gehaald, alleen zowel met de coolbits tweak als met ntune krijg ik een foutmelding als ik de core hoger als 600 zet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:28:
uberfps met gekke clocks :D
=> heb net wat aan het experimenteren geweest en... coduo met 85 Hz en clocks van: core: 497 en memory: 1.10GHz krijg ik GEWELDIGE fps.. echt SUPER veel.. weet iemand hoe het komt dat 85Hz in een spel meer fps geeft dan 60Hz?? (in coduo dan)
Op 85Hz ververst je monitor het beeld 85x per seconde en kan dus 85fps laten zien. En 60Hz kan dus 60fps laten zien.

Heb zelf laatst ook een XFX6600GT gehaald. Het draait nu stabiel op 550/1200. Stressed wordt ie iets van 70 graden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 09-10-2005 18:58 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Toch opvallend die temperatuurverschillen. Mijne wordt niet warmer als 55 graden stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ XFX @ 550/1200, stock koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
wil alleen even melden ik heb een MSI nx600GT met een andere koeler dan op de ts plaatje.
is een authentiek msi cooler. ik zoek nog even een plaatje.

(ik heb hem niet gemonteerd. zit vf700alcu op)

/edit het is deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com.sg/Stratix/Comex2005/comex_msi_6600gt.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door fusion.fake op 09-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de meeste programma's voor overclocken perse willen dat je de VGA eerst test op de speeds...

Ik kon dus eerst zeker 1150mhz ram instellen... nu nog maar 1140. met powerstrip weer 1150 en zelfde perstaties... echter als ik hoger ga krijg ik artifacts in dat bos met die groene licht stip in 3dmark 2005..

Dus power strip kan handig zijn voor 't finetunen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Freaky Gabbur schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:38:
Toch opvallend die temperatuurverschillen. Mijne wordt niet warmer als 55 graden stressed.
Hoe controleer je dit? Sluit je het spel af en bekijk je het temp daarna? Dan klopt hiet niet echt want deze kaarten klokken zichzelf al meteen terug (ook bij een alt-tab in het spel) en koelen daardoor erg snel.
Jup.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Chester schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:39:
[...]

Hoe controleer je dit? Sluit je het spel af en bekijk je het temp daarna? Dan klopt hiet niet echt want deze kaarten klokken zichzelf al meteen terug (ook bij een alt-tab in het spel) en koelen daardoor erg snel.

[...]

Jup.
Nee je kan NVIDIA monitor de temperatuur laten loggen, dus dan kan je naderhand mooi terugkijken hoe hoog hij is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Freaky Gabbur schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:02:
[...]

Nee je kan NVIDIA monitor de temperatuur laten loggen, dus dan kan je naderhand mooi terugkijken hoe hoog hij is geweest.
Nice temp dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Met zalman koelertje in een koele kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

achterop23 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:27:
Bij jou was het een weekje zoeken.. bij mij ook minimaal een week zoeken, audio kaart in ander slot, bios settings veranderen etc.. tot uiteindelijk mijn trouwe 9800Pro eruit gehaald en een GeForce 6600 GT gekocht :X Dat ging dus net zo brak. raar schokkerig beeld.. soms gewoon ff hangen.. en jawel.. het ligt dus aan punkbuster. :X Knap hoerig. Maar enorm blij dat ie weer lekker loopt. Dus :> en kan weer collega blij maken met 9800 Pro.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb nu sinds begin juni een XFX 6600 GT 128 mb DDR3 (AGP) en ik ben echt heel tevreden. Toen deed ik nog niet aan OCen maar ergens eind juli ben ik er helemaal ingezogen. Ik kreeg hem toen eerst op 550/1250 (met zalman vf-700 cu) maar ik kreeg af en toe toch wat artifacts met bijv. ATI Tool artifact scanning en 3dmark05, toen ik hem wat later op 600/1200 had staan was dit helemaal weg en was ik dik tevreden (bijna 4000 3dmark05 :P).

Maar net als iedere andere OCer wil ik hem nog sneller hebben, ben dus al tijdje op zoek geweest naar Vmod of modded BIOSje maar ik kon alleen dingen voor de PCI e versie vinden :/
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Je zit nu in het tabblad Latest -> Kies nu All ofwel Bios daarna kun je ze downloaden enkel op deze link:http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Op deze link een Voltmod gevonden voor de AGP-versie van de 6600GT nml: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1912&s=1
deze voltmod is misschien een goed gedacht om bij te voegen bij de algemene info
Toen ik dit vond was ik natuurlijk heel blij maar aangezien ik niemand kon vinden die het al gedaan had en de 'guide' op vr-zone niet bepaald gedetaileerd is heb ik het maar niet gedaan (ik had toen niet eens een multimeter 8)7 |:( )

Maargoed, ik kon die 6600 GT natuurlijk niet eeuwig op 600/1200 laten lopen (meer meer MEER :9~ ) Dus vanmiddag maar even een multimeter gekocht (12 euries bij de Formido hier in Vlaardingen :P ) en modden die hap. Hij loopt nu 1.50V (full power), ik ga zo even testen hoe ver ik kom en dan edit ik wel even, dan post ik ook meteen even mn temps.

EDIT:

Ik heb er de laatste tijd veel last van dat mn kaart niet in performance mode gaat, hij blijft steeds in low power 3d mode staan en dan staat ie op 500/1200 ipv de 625/1200 die ik wil testen :( . Zijn er hier meer mensen met dat probleem en valt dat nog te veranderen met Rivatuner power options ofzow? Ik kan via de power options wel regelen dat ik de low power 3d hoger kan clocken maar ik heb liever helemaal geen low power 3d, gewoon 2d en 3d performance (full power). Iemand tips?

Daar heb ik na een driver en rivatuner re-install nu geen last meer van, OP 1.50V doet ie nu 610/1200 en ik heb meteen mn crappy geheugen op 2.5,3,3,6 gezet in nu haal ik eindelijk over de 4000 (4019 3dmark 05) _/-\o_ :D _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door goeiemorguh op 11-10-2005 07:34 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6600GT XFX

60 graden idle veel? of is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Tja wat is normaal. Mijn kaart haalt de 60 graden net in stressed mode. Is helemaal afhankelijk van de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 graden in idle is veel.. tnzij je GEEN airflow hebt en het is een hittegolf enzo... de mijne is 40 +- idle (case staat open en kamer is goed verlucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik heb het idee dat mijn pc vast loopt en herstart door een te hoge videokaart temperatuur. Ik ga dit straks eens verder testen, maar ik zat dus eraan te denken om een zalman VF700-CU te gaan kopen omdat deze me pc ook weer wat stiller maakt en natuurlijk om zijn goede koelmogelijkheden.

Ik heb een Asus 6600GT (normale) agp videokaart in een gewone midi case (thermaltake tsunami). Maar ik vroeg mij af of er tutorials zijn voor het vervangen van de videokaart (het liefst dus mijn kaart als voorbeeld) Het gaat mij er vooral om of het lastig is om de oude koeler er van af te krijgen. Als jullie mij wat meer zouden kunnen vertellen; alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Het erafhalen van de oude koeler is meestal zo gedaan. Bij de meeste kaarten zit de koeler met 2 pinnetjes op de kaart geprikt. Even die pinnetjes bij elkaar knijpen met een tangetje en je koeler gaat eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:12:
Het erafhalen van de oude koeler is meestal zo gedaan. Bij de meeste kaarten zit de koeler met 2 pinnetjes op de kaart geprikt. Even die pinnetjes bij elkaar knijpen met een tangetje en je koeler gaat eraf
Thnx ik heb het gezien, en heb de vf700 erop gezet koeling is echt ontzettend verbeterd van 89 naar 62 stressed. Maar age of empires 3 loopt nog steeds na ongeveer een uurtje vast en battlefield 2 ook nog steeds na ongeveer 15 min. Het lijkt dus niet aan de koeling te liggen... :?

Damm echt stom om een goede pc te hebben die games niet goed kan afspelen (nou ja langdurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:43:
6600GT XFX

60 graden idle veel? of is dat normaal ?
Is dat met stock cooler?

Ik heb nu een XFX 6600GT met een Zalman VF700 Al/cu. Deze is idle 51graden. Ik ben vergeten te kijken hoeveel het was met stock cooler, maar volgens mij geen 60.

[edit] Ik moet erbij zeggen dat ik hem heb overgeklokt. Ik moet nog testen of alles goed draait, maar het ziet er nu goed uit met 549/1100 ipv 500/1000.

Kaart draait uitstekend. Bij het spelen van BF2(iets meer dan een uur) komt de temp niet boven de 69 graden.

[ Voor 29% gewijzigd door Jozz op 14-10-2005 22:19 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doet eiglek de functie automatisch overklokken bij coolbits2??? geen overklokken ken ik, en handmatig ook, maar wat doet automatisch???? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:07:
wat doet eiglek de functie automatisch overklokken bij coolbits2??? geen overklokken ken ik, en handmatig ook, maar wat doet automatisch???? :)
Geen idee. Ik heb hem op manuel gezet en toen bij 3D optimale settings laten detecteren en daar draait ie nu op. Hij kan misschien wel meer aan, maar ik heb geen zin om hem in de vernieling te draaien.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zette hij gisteren op detect optimal settings de core veel te hoog en de ram te laag xD dan zettek me eige clock wel... core: 497 en memory: 1.115GHz ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Weet iemand trouwens waarom Club 3D mijn analoge uitgang niet "aangesloten" heeft.. ik ben nu aan het kijken naar een 2e monitor om daarmee dual te draaien, maar dan wil ik we 2 verschillende beelden, en hiermee lukt dat moeilijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/vgauitgang.JPG

zie foto..

de connector is simpelweg niet vastgesoldeerd aan het pcb :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is een platte connector die wel gewoon werkt. ;)
Die ongesoldeerde contactpuntjes zijn voor een DVI-connector dacht ik.

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2005 15:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.