draaien ze misschien sli?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:49:
[...]
mwah, ik vraag me af of 2k5 wel zo'n zorgvuldige afspiegeling is, aangezien er systemen op futuremark staan die zonder overklokken met de helft van mijn geheugen toch dubbel mijn score halen. dan ben ik gewoon razend benieuwd waar dat aan ligt.
Verwijderd
daar zat ik ook al aan te denken en dat lijkt me de meest logische verklaring, maar aangezien het er niet bij staat, net als vroeger in een diep duister verleden er niet vermeld werd of je een 3dfx kaartje had.
nou goed, jullie hebben me wat gerustgesteld, dan kan ik dus stapje voor stapje gaan kijken of ik er meer uitpersen kan.
blijf ik alleen nog met die warning message zitten, ik zal zo eens in m'n bios graven en het een en ander aan en uit zetten en dan zal ik het wel los van elkaar te tweaken zijn.
btw, enige kans dat de prijs van de 6600GT veel gaat dalen de aankomende tijd? met de 7800 serie op de markt lijkt dit me toch wel waarschijnlijk!
nou goed, jullie hebben me wat gerustgesteld, dan kan ik dus stapje voor stapje gaan kijken of ik er meer uitpersen kan.
blijf ik alleen nog met die warning message zitten, ik zal zo eens in m'n bios graven en het een en ander aan en uit zetten en dan zal ik het wel los van elkaar te tweaken zijn.
btw, enige kans dat de prijs van de 6600GT veel gaat dalen de aankomende tijd? met de 7800 serie op de markt lijkt dit me toch wel waarschijnlijk!
Verwijderd
De kaartjes zijn al een beetje gedaald, maar op de 6600 reeks heeft dit niet zoveel invloed. Ik denk dat als je een fikse prijsdaling wilt van alle geforce 6 kaartjes, je dan ook moet wachten op de mid-range (7600 reeks) en low-end (7200 reeks) van de geforce 7.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:10:
Verwijderd
XFX GeForce 6600GT 256MB DDR3 PCI-e DVI/TV-out voor 124,50 euro bij Cool-prices.nl dat zal een typfout zijn neem ik aan?
doenVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:11:
XFX GeForce 6600GT 256MB DDR3 PCI-e DVI/TV-out voor 124,50 euro bij Cool-prices.nl dat zal een typfout zijn neem ik aan?
Gisteren de zalman 700cu cooler erop gezet. omdat mijn huidige xfx cooler niet recht meer bleef hangen.
hij koelt perfect (43 idle en 51 stressed, xfx cooler was tegenwoordig 71 en 60 idle)
alleen jammer dat die memory heatsinks er niet op passen omdat ze dan tegen die grote koperen heatsink aankomen.
en wat een rust zeg in vergelijking met die standaard xfx cooler (durfte expertool de laatste tijd niet te gebruiken ivm die hoge temps)
(AGP versie)
hij koelt perfect (43 idle en 51 stressed, xfx cooler was tegenwoordig 71 en 60 idle)
alleen jammer dat die memory heatsinks er niet op passen omdat ze dan tegen die grote koperen heatsink aankomen.
en wat een rust zeg in vergelijking met die standaard xfx cooler (durfte expertool de laatste tijd niet te gebruiken ivm die hoge temps)
(AGP versie)
[ Voor 33% gewijzigd door nexhil op 16-09-2005 08:18 ]
Dit heb ik afgelopen week ook gedaan. Heb zelf een Club3d kaart ook AGP. Mijn reden was vooral dat in games me hele pc vast liep. Dit is gelukkig verholpen nunexhil schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:16:
Gisteren de zalman 700cu cooler erop gezet. omdat mijn huidige xfx cooler niet recht meer bleef hangen.
(AGP versie)
En het geluid is ook zoveel minder geworden ten opzichte van die stock cooler.
Echt een aanrader om die cooler erop te zetten!
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Verwijderd
klopt het dat als je in een sli opstelling 2 verschillende koelers op je vga kaart gebruik (een zalman VF700 CU en een CUAL) je tijdens de koude start brakke prestaties krijgt???
ik vind de temp verschillen erg groot!!!
GPU1 (met CU) 36graden
GPU2 (met CUAL) 41graden
tijdens het gamen loopt het op naar zn 45 bijde...
iemand anders die hier zijn ervaring hierover kan delen?
ik vind de temp verschillen erg groot!!!
GPU1 (met CU) 36graden
GPU2 (met CUAL) 41graden
tijdens het gamen loopt het op naar zn 45 bijde...
iemand anders die hier zijn ervaring hierover kan delen?
Ik heb het precies het zelfde bij een pc van me. kt600 chipset. Met geen enkele driver lukt het om een videobestand af te spelen. Terwijl een spel zoals Doom III wel gewoon draaid. Uninstall ik de nvidia driver dan werken de avi en andere video bestanden weer wel (maar ja.. dan heb je niets aan je kaart ..
) .
Ik heb drivers uit de 6x.xx serie gebruikt , de laatste op de website en aanbevolen 71.89 en 71.81... allemaal werken ze niet
Nu heb ik de kaart in andere oudere pc gezet en daar werkt het wel (met een asus a7v266). Zou het misschien nog aan de voeding kunnen liggen?
(al lijkt me het sterk omdat ie wel avi's afspeelt als de nvidia drivers in winxp sp2 niet installed zijn).
Ik heb drivers uit de 6x.xx serie gebruikt , de laatste op de website en aanbevolen 71.89 en 71.81... allemaal werken ze niet
Nu heb ik de kaart in andere oudere pc gezet en daar werkt het wel (met een asus a7v266). Zou het misschien nog aan de voeding kunnen liggen?
(al lijkt me het sterk omdat ie wel avi's afspeelt als de nvidia drivers in winxp sp2 niet installed zijn).
SICK schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:35:
Ik heb het probleem dat mijn mediaspeler vast hangt als ik een videobestand wil afspelen ( .avi, .mpg, .wmv ). Ik moet em dan sluiten in taskmanager waar hij 99% van de CPU gebruikt. Ik heb verschillende mediaspelers (wmp 9 en 10, winamp, vlc player, mediaplayer classic) geprobeerd maar allemaal met hetzelfde probleem.
Nu ben ik er achter gekomen dat dit een probleem is met een bepaalde batch 6600gt's en geforce FX's. Ik heb het bij hogere drivers dan 72.13. Heeft iemand het misschien zelfde probleem en een oplossing?
Ik heb zelf een leadtek 6600gt 128mb agp.
Ik heb zelf al bijna alle nieuwe forceware drivers geprobeerd maar allen zonder resultaat.
In dit topic heb ik de oorzaak gevonden:
http://www.nvnews.net/vbu...thread.php?t=53895&page=2
Maar nog geen oplossing.
Dit zei de winkel er van waar ik em gekocht heb:
[...]
Heeft enig iemand op dit forum al ervaringen met de Asus EN6600GT Silencer/HTD?
Ik kon verder nergens op tweakers iets interessants over deze kaart vinden...dus vandaar
Ik kon verder nergens op tweakers iets interessants over deze kaart vinden...dus vandaar
hallo,
ik wil graag via de dual uitgangen van mijn xfx pci-e kaart tv kijken. ik heb zon aldi tv kaart. maar hij wil maar op 1 scherm beeld geven, op het andere scherm zie je dan allen maar zwart.
hij geeft steeds alleen maar op de hoofd monitor beeld. ook als ik cloon, dual, of horizontal uitbrijd.
heeft iemand een idee hoe ik nou tv krijg op bijde schermen?
bedankt
ik wil graag via de dual uitgangen van mijn xfx pci-e kaart tv kijken. ik heb zon aldi tv kaart. maar hij wil maar op 1 scherm beeld geven, op het andere scherm zie je dan allen maar zwart.
hij geeft steeds alleen maar op de hoofd monitor beeld. ook als ik cloon, dual, of horizontal uitbrijd.
bedankt
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
je moet dan toch zon tv programma op je computer opstarten ?? kun je die dan niet naar je tweede scherm slepen ?? lijkt me handigerrenbull schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:23:
hallo,
bedankt
Kijk bij de full screen instellingen, die moet je ff goedzettenrenbull schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:23:
hallo,
bedankt
heh verhip ik heb nou t zelfde probleem heb net de monitor van mn zus gekrege en alsk nou horizontaal uitbreiden doe dan komt bijv internet explorer over de twee beeldschermen doorlopend, eerst kon ik gewoon n programma van t ene naar t andere scherm slepen en dan in één scherm maximaliseren zodat t andere leeg bleef ^o) .. waar zitten die full screen instellingen ?? kan ze bij nvidia beeldscherm beheer iig niet vindenFreaky Gabbur schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:06:
[...]
Kijk bij de full screen instellingen, die moet je ff goedzetten
mmhh na n opnieuwe opstart in horizontale verbreding kreeg ik wat ik wilde .. kan nou programmas maximaliseren in n zelf uit te kiezen beeldscherm, dus wat jij ook wil renbull !
[ Voor 13% gewijzigd door Pilske op 18-09-2005 19:33 ]
Net een tweedehands XFX 6600GT opgehaald dual DVI Core:500 mem:1000.
Zalman eropgezet en is even gekeken of tie een beetje wilde klokken....
Met als resultaat core:625 mem:1300
Resultaat in 3Dmark2005 4604punten niet slecht dacht ik zo.
Zalman eropgezet en is even gekeken of tie een beetje wilde klokken....
Met als resultaat core:625 mem:1300
Resultaat in 3Dmark2005 4604punten niet slecht dacht ik zo.
Sinds kort heb ik dus een GIGABYTE GV-N66256DP. Een hele verademing na mijn HIS Excalibur 9200 ViVO (alleen jammer dat de NVIDIA geen VIVO heeft, maar dat gebruik ik toch niet...). Met name in FreeBSD werkt het perfect, mooi met doorzichtige vensters in XFCE en Gnome
. Ook zijn de prestaties ongeveer met een factor 1,5 gestegen (in glxgears tenminste). De temperatuur die de kaart bereikt blijft ook binnen de perken, ondanks de passieve koeling (met de hand gemeten, kan ik op een of andere manier een sensor aflezen? (helaas heeft die kaart er helaas geen)).
Ik zal eens kijken of ik een lijstje met de bekende benchmarkscores kan samenstellen, dan zal ik die voor de volledigheid toevoegen)
Ik zal eens kijken of ik een lijstje met de bekende benchmarkscores kan samenstellen, dan zal ik die voor de volledigheid toevoegen)
kun je je temp sensor niet unlocken ?? hebk ooit iets over gelezen op internet staat in een van de 6600 topics .. kweet alleen nie meer waarbegintmeta schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:22:
Sinds kort heb ik dus een GIGABYTE GV-N66256DP. Een hele verademing na mijn HIS Excalibur 9200 ViVO (alleen jammer dat de NVIDIA geen VIVO heeft, maar dat gebruik ik toch niet...). Met name in FreeBSD werkt het perfect, mooi met doorzichtige vensters in XFCE en Gnome. Ook zijn de prestaties ongeveer met een factor 1,5 gestegen (in glxgears tenminste). De temperatuur die de kaart bereikt blijft ook binnen de perken, ondanks de passieve koeling (met de hand gemeten, kan ik op een of andere manier een sensor aflezen? (helaas heeft die kaart er helaas geen)).
dit was inderdaad zo.. Ik weet het zeker van een bepaalde Club3d, daar moest je hem upgraden naar een andere versie en dan was de sensor werkend...Pilske schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:26:
[...]
kun je je temp sensor niet unlocken ?? hebk ooit iets over gelezen op internet staat in een van de 6600 topics .. kweet alleen nie meer waarhaha succes ermee ik denk wel dat je 'm ergens uit kunt lezen hoor !
dat is het hem, ik had alleen een koelertje op de GPU zitten, op het geheugen ven de kaart zat niets.Freaky Gabbur schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:05:
Hoezo jammer dat ze er niet oppassen? Aan de standaard heatsinks heb je toch genoeg?
en als ik de standaard heatsinkjes er nu op zet, dan pas de cooler niet meer op de GPU
Als er al geen heatsinks opzaten dan mag je er denk ik wel vanuitgaan dat het niet nodig is, en dat het geheugen voldoende wordt gekoeld door de Zalman
ik vroeg me even af welke driver nou goed is voor de geforce 6600...
ik heb verschillende geprobeert (77.77whql, xtreme-g 77.77, extreme g 78.03, 78.01whql) maar kan er maar niet uitkomen welke het beste presteert
.
Weet iemand van jullie misschien welke driver(s) goed presteren maar toch nog wel goeie IQ houden?
ps heb oudere eigenlijk niet geprobeert maar hoop op ervaringen
ik heb verschillende geprobeert (77.77whql, xtreme-g 77.77, extreme g 78.03, 78.01whql) maar kan er maar niet uitkomen welke het beste presteert

Weet iemand van jullie misschien welke driver(s) goed presteren maar toch nog wel goeie IQ houden?
ps heb oudere eigenlijk niet geprobeert maar hoop op ervaringen

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Ik ben opzoek naar de Gigabyte GeForce 6600GT+HSI ( zie link ) maar dan de AGP versie op pw staat wel de pci xpress versie maar niet de AGP en die zoek ik juist 
http://www.giga-byte.com/...Products_GV-N66T128VP.htm
Weet iemand misschien een winkel waar deze wel te koop is??
http://www.giga-byte.com/...Products_GV-N66T128VP.htm
Weet iemand misschien een winkel waar deze wel te koop is??
Verwijderd
Heeft iemand hier al ervaring opgedaan met een AOpen Aeolus PCX6600-DV128LP ?
Deze heb ik namelijk zitten in een systeem met de volgende spec's:
- Intel D945GTPLKR waarvan ik de northbridge al heb bijgeknipt om de videokaart te laten passen
- 2x512MB 675MHz Corsair Matched 4-4-4-12 geheugen
- 2 Hitachi SATA schijven
- Pentium 4 3.0GHz (630) met zalman 7000 koeler
- + geneuzel er omheen.
Ik ben benieuwd hoe deze passief gekoelde kaart presteerd. Ik heb het systeem heel even werkend gehad met 'geleend' geheugen van mycom en een oude IDE schijf, maar niet lang genoeg om benchmarks te doen. Op dit moment niet werkend omdat ik op de laatste onderdelen wacht.
Tevens vraag ik mij af hoe en waar jullie de temperaturen meten. Zit op de GPU's een temp-meter? Gebruiken jullie de temp-meters van het MoBo of hangen jullie er een afzonderlijk apparaat in om de temp te meten? Waar stop ik dan de sensor om de GPU temp te meten (deze GPU is totaal verborgen onder massievie koellichamen.
Deze heb ik namelijk zitten in een systeem met de volgende spec's:
- Intel D945GTPLKR waarvan ik de northbridge al heb bijgeknipt om de videokaart te laten passen
- 2x512MB 675MHz Corsair Matched 4-4-4-12 geheugen
- 2 Hitachi SATA schijven
- Pentium 4 3.0GHz (630) met zalman 7000 koeler
- + geneuzel er omheen.
Ik ben benieuwd hoe deze passief gekoelde kaart presteerd. Ik heb het systeem heel even werkend gehad met 'geleend' geheugen van mycom en een oude IDE schijf, maar niet lang genoeg om benchmarks te doen. Op dit moment niet werkend omdat ik op de laatste onderdelen wacht.
Tevens vraag ik mij af hoe en waar jullie de temperaturen meten. Zit op de GPU's een temp-meter? Gebruiken jullie de temp-meters van het MoBo of hangen jullie er een afzonderlijk apparaat in om de temp te meten? Waar stop ik dan de sensor om de GPU temp te meten (deze GPU is totaal verborgen onder massievie koellichamen.
nog steeds met deze xpert vision kaart hoge temps
idle: 84
stressed: 110+
lockups etc... Draait wel op 350 watt voedinkje maar dat moet voor temp niets uitmaken toch?
lockups etc... Draait wel op 350 watt voedinkje maar dat moet voor temp niets uitmaken toch?
wat heb je al gechecked ? als je zoals n aantal posts eerder de koelpasta hebt gechecked en ook meteen gekeke hebt of de koeler er goed strak opzit dat je dan n behoorlijk garantie geval hebt ... als ik die temp zie denk ik eigenlijk meteen dat er geen koelpasta tusse de koeler zit en de gpu , want als de koeler niet strak genoeg erop zit inc koelpasta wordt die denk ik nog maar iets van 60 ~70 graden ...RedHat schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:33:
nog steeds met deze xpert vision kaart hoge temps
Verwijderd
MEDEDELING AAN ALLE CLUB-3D VGA GEBRUIKERS:
http://www.club-3d.nl/support_main.php
■ Random system instability
Especially on AMD systems, AGP fastwrite causes stability problems. Club-3D recommends switching this functionality off since it has no influence on system performance. This setting can be found in your Mainboard BIOS settings. If you cannot find it, contact your mainboard manufacturer for information how to switch it off.
=> als je last had van een crashende videokaart (crashes zoals bij hoge temperaturen) kan het zijn dat dit je problemen oplost!! kan zijn dat dit oud nieuws is, maar hetgene dat ik al LANG zocht
mijn problemen zijn dus opgelost
Especially on AMD systems, AGP fastwrite causes stability problems. Club-3D recommends switching this functionality off since it has no influence on system performance. This setting can be found in your Mainboard BIOS settings. If you cannot find it, contact your mainboard manufacturer for information how to switch it off.
=> als je last had van een crashende videokaart (crashes zoals bij hoge temperaturen) kan het zijn dat dit je problemen oplost!! kan zijn dat dit oud nieuws is, maar hetgene dat ik al LANG zocht
zou dit ook helpen om de temperatuur omlaag te drijven op bijvoorbeeld mijn XFX kaartje ??Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:42:
MEDEDELING AAN ALLE CLUB-3D VGA GEBRUIKERS:
Verwijderd
Deze tweak zorgt er niet voor dat de temperatuur lager gaat, maar zorgt ervoor dat je kaart minder snel crasht DOOR die hoge temperatuur.Pilske schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:40:
[...]
zou dit ook helpen om de temperatuur omlaag te drijven op bijvoorbeeld mijn XFX kaartje ??
Heb inderdaad topics gevonden, onder andere dit, Die link zal ongetwijfeld al eens in een van de GeFore6600 topics op GoT zijn gepasseerd...Pilske schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:26:
[...]
kun je je temp sensor niet unlocken ?? hebk ooit iets over gelezen op internet staat in een van de 6600 topics .. kweet alleen nie meer waarhaha succes ermee ik denk wel dat je 'm ergens uit kunt lezen hoor !
@redhat,
je temps zijn zowiezo veel te hoog voor de kaart.
6600gt komen over het algemeen (afhankelijk van het merk) niet echt boven de 70 graden celcius, die van mij doet stock 45 graden idle , rond de 55-60 stressed.
check of de ventilator draait, zo ja, terugbrengen naar de winkel, dan ligt het nl aan de montage van koelingselement en kan je hem gewoon zien als "stuk"
je temps zijn zowiezo veel te hoog voor de kaart.
6600gt komen over het algemeen (afhankelijk van het merk) niet echt boven de 70 graden celcius, die van mij doet stock 45 graden idle , rond de 55-60 stressed.
check of de ventilator draait, zo ja, terugbrengen naar de winkel, dan ligt het nl aan de montage van koelingselement en kan je hem gewoon zien als "stuk"
[ Voor 3% gewijzigd door smimic op 19-09-2005 23:51 ]
i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/
Verwijderd
Waarom zou je de firmware updaten?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:13:
Weet er iemand of er voor de 6600GT agp 128mb ddr3 al andere firmware uit is?
he jammer is datVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:58:
[...]
Deze tweak zorgt er niet voor dat de temperatuur lager gaat, maar zorgt ervoor dat je kaart minder snel crasht DOOR die hoge temperatuur.
Verwijderd
Ik sta op het punt deze kaart te halen, maar bij Alternate zie ik ook een XFX 6800 Extreme:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=J9GX40&
Is dit niet een betere koop?
Ik heb echt gezocht, maar blijkbaar met de verkeerde worden, maar benut de 6600GT de 128mb bij de 256mb versie, het verschil is prijs is nogal groot.
Verder zie ik in de TS bij geluidsproductie en warmte de asus er niet bij staan, kan iemand een indicatie geven van deze kaart mbt deze twee zaken? Ik moet namelijk kiezen tussen XFX en de Asus en de XFX is 10 euro goedkoper
.
Hoewel ik weet dat er een apart topic voor is, vraag ik het toch hier, wat voor voeding hebben de meeste mensen hier? Hoeveel watt is genoeg, wil er namelijk niet al teveel aan besteden.
BVD
Ik heb echt gezocht, maar blijkbaar met de verkeerde worden, maar benut de 6600GT de 128mb bij de 256mb versie, het verschil is prijs is nogal groot.
Verder zie ik in de TS bij geluidsproductie en warmte de asus er niet bij staan, kan iemand een indicatie geven van deze kaart mbt deze twee zaken? Ik moet namelijk kiezen tussen XFX en de Asus en de XFX is 10 euro goedkoper
Hoewel ik weet dat er een apart topic voor is, vraag ik het toch hier, wat voor voeding hebben de meeste mensen hier? Hoeveel watt is genoeg, wil er namelijk niet al teveel aan besteden.
BVD
Verwijderd
Ik zou zeggen vergelijk de speeds even met de 6600GT. Houd er wel rekening mee dat de 6800 meer moglijkheden heeft. weet de namen niet meer zo. pipelines en pixelshaders ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:36:
Ik sta op het punt deze kaart te halen, maar bij Alternate zie ik ook een XFX 6800 Extreme:
Verder zie ik in de TS bij geluidsproductie en warmte de asus er niet bij staan, kan iemand een indicatie geven van deze kaart mbt deze twee zaken? Ik moet namelijk kiezen tussen XFX en de Asus en de XFX is 10 euro goedkoper.
BVD
Juist op mijn Pentium 4 2.4GHz een test met mijn GIGABYTE GV-N66256DP gedaan, score in 3DMark05 met de standaard-instellingen 2448, tja, echt meekomen met het moderne spul kan het allemaal natuurlijk niet...
O ja - drivers: 78.01 en het betreft dus een 6600 geen 6600 GT
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 21-09-2005 01:26 ]
onzin ik heb 1,2 Ghz hoger en ik scoor 3775 ..begintmeta schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:45:
Juist op mijn Pentium 4 2.4GHz een test met mijn GIGABYTE GV-N66256DP gedaan, score in 3DMark05 met de standaard-instellingen 2448, tja, echt meekomen met het moderne spul kan het allemaal natuurlijk niet...
oh lees net je toevoeging ... 6600 is niet echt mijn terrein
[ Voor 24% gewijzigd door Pilske op 21-09-2005 19:39 ]
Verwijderd
Punt is dat ik op de site van XFX niks over deze kaart kan terugvinden.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:40:
[...]
Ik zou zeggen vergelijk de speeds even met de 6600GT. Houd er wel rekening mee dat de 6800 meer moglijkheden heeft. weet de namen niet meer zo. pipelines en pixelshaders ofzo?
Verwijderd
Ik had met mijn 6600 niet-GT en een AMD64 3000+ amper 1300 marks. Je mag dus héééél blij zijn met deze score. Zelfs met de zwaarste oc die ik kon halen (+50%) geraakte ik niet aan jou score. Nog een beetje oc en je geraakt aan GT-scores.begintmeta schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:45:
Onlangs een voltmod uitgevoerd en nog wat bijkomend soldeerwerk. Maar ver ben ik er niet op vooruit gegaan
Binnenkort ff wat benchmarks plaatsen ter vergelijking.

Verwijderd
dan is er echt iets mis met je pc (drivers brak? Windows gaar?).Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:38:
[...]
Ik had met mijn 6600 niet-GT en een AMD64 3000+ amper 1300 marks. Je mag dus héééél blij zijn met deze score. Zelfs met de zwaarste oc die ik kon halen (+50%) geraakte ik niet aan jou score. Nog een beetje oc en je geraakt aan GT-scores.
Met m'n Gainward 6600 haalde ik standaard ook rond de 2400 3dm05 punten. Nu met overclocken (core op 600, mem op 590) haal ik 3100 punten.
Core kan denk ik nog wel hoger, maar kan geen fatsoenlijk programma vinden daarvoor. Meeste progjes gaan maar tot 600.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1242705
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 10:53 ]
Verwijderd
nou ik komt met mijn 6600gt met core op 570 en geugen op 1100 met een score op ongeveer 4000 met 3dmark05 dus ik weet niet hoe jullie aan die slechte scores komen
ik heb een winfast
ik heb een winfast
Verwijderd
Zij hebben een niet-GT, dus een score van 3100 is heel netjes vind ik. Ik heb even gekeken bij mijn eigen 6600GT en heb het volgende behaald (watergekoeld):Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:28:
nou ik komt met mijn 6600gt met core op 570 en geugen op 1100 met een score op ongeveer 4000 met 3dmark05 dus ik weet niet hoe jullie aan die slechte scores komen
ik heb een winfast
1024x768 no-AA no-ASF (niet-oc): 3626 punten
1024x768 no-AA no-ASF @ 579 MHz core / 1.13 GHz mem: 4108 punten
shit zeg ... wat voor proc + rest van het systeem .. wat doe ik fout mijn overclock is net 10 Mhz langzamer dan jouwe op mn kaart en ik haal nog maar 3775 wat stel je in bij 3dmark ??Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:39:
[...]
Zij hebben een niet-GT, dus een score van 3100 is heel netjes vind ik. Ik heb even gekeken bij mijn eigen 6600GT en heb het volgende behaald (watergekoeld):
1024x768 no-AA no-ASF (niet-oc): 3626 punten
1024x768 no-AA no-ASF @ 579 MHz core / 1.13 GHz mem: 4108 punten
Verwijderd
Ik heb zojuist het volgende uitgevoerd:Pilske schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:55:
shit zeg ... wat voor proc + rest van het systeem .. wat doe ik fout mijn overclock is net 10 Mhz langzamer dan jouwe op mn kaart en ik haal nog maar 3775 wat stel je in bij 3dmark ??
1024x768 no-AA no-ASF @ 569 MHz core / 1.13 GHz mem: 3762 punten
Dus jouw score is niet raar.
hoi
ik zit nog te twijfelen tussen een
Asus GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV of de XFX GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV
zit er nog echt veel verschil tussen deze 2?
Asus GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV of de XFX GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV
Verwijderd
VRAAG:
Om welke redenen zou het beeldscherm uitvallen als hij bij het inlogscherm van WinXP komt?
Scherm maakt niet uit, mobo is goed en AGP slot is ook goed.
Tips?
Om welke redenen zou het beeldscherm uitvallen als hij bij het inlogscherm van WinXP komt?
Tips?
Verwijderd
Driver die niet werkt? Ga anders naar safe-mode en installeer de driver opnieuw.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:23:
VRAAG:
Tips?
Verwijderd
Ik heb zo'n beetje alle XFX en nVidia drivers geprobeerd, maar allemaal geven ze hetzelfde probleem.
Hij heeft het 1 avond gedaan, toen heb ik em uitgezet om tegaan slapen en de volgende ochtend weer 't zelfde probleem...
Hij heeft het 1 avond gedaan, toen heb ik em uitgezet om tegaan slapen en de volgende ochtend weer 't zelfde probleem...
Nou heb net eens die Asus bios geinstalled en daar mee had ik een hele lichte verbetering 20-40 3dmarks03 ofzo, maar das zo klein dus het zou ook aan iets anders kunnen liggen...
Vervolgens Asus 77.77 driver geinstalled (op advies van iemand uit de meuk tracker) en toen ben ik voor het eerst door de 9k grens gegaan
(9020, maar toch
)
Maar heb dit allemaal gedaan omdat ik hoopte dat Battlefield 2 dan niet meer om de zoveel tijd zou vast lopen...Maar helaas..
Toch maar weer een andere proberen misschien... Maar hoop dat het het spel zelf is en dat de patch het gaat fixen. Als die ooit nog eens komt.
Vervolgens Asus 77.77 driver geinstalled (op advies van iemand uit de meuk tracker) en toen ben ik voor het eerst door de 9k grens gegaan
Maar heb dit allemaal gedaan omdat ik hoopte dat Battlefield 2 dan niet meer om de zoveel tijd zou vast lopen...Maar helaas..
Toch maar weer een andere proberen misschien... Maar hoop dat het het spel zelf is en dat de patch het gaat fixen. Als die ooit nog eens komt.
Het software paket, en verder is de XFX iets sneller, en de Asus iets stiller dacht ik.pascalheister schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:49:
hoi
Net voor de 1e keer wat overgeclockt met Ntune

Kan ik het beste zowel de core als de mem-speeds geleidelijk aan omhoog zetten, of bijvoorbeeld eerst beginnen met de core, en daarna de mem?
3dmark05 score hierna is trouwens 3715
Edit: Nu mem op 1110 en core op 568, 3dmark05 = 3910

Kan ik het beste zowel de core als de mem-speeds geleidelijk aan omhoog zetten, of bijvoorbeeld eerst beginnen met de core, en daarna de mem?
3dmark05 score hierna is trouwens 3715
Edit: Nu mem op 1110 en core op 568, 3dmark05 = 3910
[ Voor 15% gewijzigd door GVR op 25-09-2005 12:43 ]
foutjeVerwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:37:
nou dat vind ik knap de core 1110mhz![]()
volgens mij moet je ze omdraaien.
Hallo,
Ik zit met een probleem en ik weet niet al te veel van videokaarten af....
Ik heb op het moment een ATI RADEON 9800Pro waar ik problemen mee heb en ben op zoek naar een PCI-E nVidia kaart.....Nou zat ik te twijfelen tussen de volgende 3, wat is de beste optie?
- ASUS 256 Mb N6600GT PCI-E http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=3230
of de
- Gigabyte 128mb 6600GT Turbo Force Passie http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=1930
of de
- XFX 128mb 6600GT PCI-E http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=1678
Ik ben verder niks van plan te overclocken.....dus welke zou ik dan het beste kunnen kiezen???
Of heeft iemand misschien andere opties voor voor me?
Bij voorbaat dank,
Sven
Ik zit met een probleem en ik weet niet al te veel van videokaarten af....
Ik heb op het moment een ATI RADEON 9800Pro waar ik problemen mee heb en ben op zoek naar een PCI-E nVidia kaart.....Nou zat ik te twijfelen tussen de volgende 3, wat is de beste optie?
- ASUS 256 Mb N6600GT PCI-E http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=3230
of de
- Gigabyte 128mb 6600GT Turbo Force Passie http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=1930
of de
- XFX 128mb 6600GT PCI-E http://www.pcmegastore.nl...=1_4_180&products_id=1678
Ik ben verder niks van plan te overclocken.....dus welke zou ik dan het beste kunnen kiezen???
Of heeft iemand misschien andere opties voor voor me?
Bij voorbaat dank,
Sven
Verwijderd
als ik zou kiezen en ik zou niet overklokken zou ik de xfx omdat die als standaart zijn overgeklokt en die 256 mb heb je eigelijk helemaal niks aan, de video kaart heeft niet zoveel nodig.
o maar de gigabyte is ook overgeklokt. (als ik goed lees)
o maar de gigabyte is ook overgeklokt. (als ik goed lees)
ik zou de xfx pakken ... passief gekoeld heb je redelijk airflow voor nodig en naja dan maakt die xfx wel n lawaai maar daar heb je expertool voor
maar goed je moet toch zelf kiezen (doet iedereen toch altijd
)
Aangezien de core in Ntune niet verder dan 600 gaat, is er andere software waarmee dit wel lukt? 600 gaat namelijk zonder problemen (mem op 1140), dus ik verwacht dat het nog wel hoger kan. (temperatuur blijft tijdens 3dmark05 trouwens mooi op 55 graden hangen
)
Met Coolbits 2.0 kom je verder dan coreclock 600.
Ik red met mijn 6600GT bijna 4300 in 3dmarks05. Core op 600 en mem op 1200. Kan nog verder maar hoef niet perse tot het uiterste. Zit btw een zalman op.
Ik red met mijn 6600GT bijna 4300 in 3dmarks05. Core op 600 en mem op 1200. Kan nog verder maar hoef niet perse tot het uiterste. Zit btw een zalman op.
Same here, Zalman doet zn werk goed. Ik zal coolbits eens gaan proberen, tnxMorbid2002 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:14:
Verwijderd
Hoe krijg je 'm zo ver? Ik heb een Club 3D 6600GT en krijg de core absoluut niet hoger dan 579 stabiel. Watergekoeld. Ik gebruik NVTweak XP 1.7.1.Morbid2002 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:14:
MagieVerwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:14:
[...]
Hoe krijg je 'm zo ver? Ik heb een Club 3D 6600GT en krijg de core absoluut niet hoger dan 579 stabiel. Watergekoeld. Ik gebruik NVTweak XP 1.7.1.

Heb net nog maar even gekeken, maar ik kom tot 615 corespeed m.b.v. Coolbits. Temp idle is 37 graden dus daar zal het niet aan liggen
[ Voor 21% gewijzigd door Morbid2002 op 26-09-2005 17:01 ]
Verwijderd
Ik wil deze videokaart ook eigenlijk deze week halen, wat voor voeding heb je voor de kaart nodig?
Verder nog tips? Nadelen?
Verder nog tips? Nadelen?
De kaart zelf zegt niks over welke voeding je nodig hebt, dan moet je kijken naar je complete systeem. (loopt een mooi draadje over op GOT).
Tip, wil je een stille pc, schroef er een zalman vf700 op
Tip, wil je een stille pc, schroef er een zalman vf700 op
Dit topic kan beter heten hoe krijg ik mijn 6600 GT stil en hoe hoog klokt die over. Een goeie samenvattende openingspost en sluiten die handel.
Verwijderd
Je 6600GT op 37 graden? Heb je phase-change koeling of zo?Morbid2002 schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:56:
Magiehihi
Heb net nog maar even gekeken, maar ik kom tot 615 corespeed m.b.v. Coolbits. Temp idle is 37 graden dus daar zal het niet aan liggen
@RTS122: Ik gebruik een 350 Watt voeding en dat gaat prima.
Ik heb sinds gisteren mijn Asrock Dual Sata2 goed werkend met daarop mijn geliefde Leadtek 6600GT AGP en ik moet zeggen dat dit wel erg goed draait. Ik kan nu, uiteraard wel met een flinke oc op alle fronten, BF2 echt megavloeiend spelen met 4xAA en alles high behalve textures. 40-60 fps constant.
Vreemd genoeg is mijn 3Dmark score nagenoeg gelijk gebleven maar dit wijt ik meer aan de veel te lage Dram snelheid/timings ivm laag voltage. Mijn videokaart klokt wel wat verder lijkt het.
In ieder geval is deze AGP icm een 3200+ S939 een goed team
Nu kan ik rustig wachten tot de 7800 serie wat in prijs gezakt is om die er dan straks gewoon naast te plaatsen
Vreemd genoeg is mijn 3Dmark score nagenoeg gelijk gebleven maar dit wijt ik meer aan de veel te lage Dram snelheid/timings ivm laag voltage. Mijn videokaart klokt wel wat verder lijkt het.
In ieder geval is deze AGP icm een 3200+ S939 een goed team
Nu kan ik rustig wachten tot de 7800 serie wat in prijs gezakt is om die er dan straks gewoon naast te plaatsen
[ Voor 10% gewijzigd door Bornin op 27-09-2005 09:22 ]
Non taken
mijne draait idle 60 graden op stock clockings..RAF1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:41:
Draait bij mij hier idle 40C

als ik hoger ga dan de ~540/1050 kan ik niet meer gamen zonder artifacts
[ Voor 49% gewijzigd door Ewald ! op 27-09-2005 09:29 ]
ik heb dezelfde mobo-cpu-vga(xfx agp) combo als jou.Puresmoker schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:21:
Ik heb sinds gisteren mijn Asrock Dual Sata2 goed werkend met daarop mijn geliefde Leadtek 6600GT AGP en ik moet zeggen dat dit wel erg goed draait. Ik kan nu, uiteraard wel met een flinke oc op alle fronten, BF2 echt megavloeiend spelen met 4xAA en alles high behalve textures. 40-60 fps constant.
In ieder geval is deze AGP icm een 3200+ S939 een goed team![]()
wat heb je overgeclocked>?
nou uhm, Videocore op 600 Mhz, videomem 1,14 Ghznexhil schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:28:
[...]
ik heb dezelfde mobo-cpu-vga(xfx agp) combo als jou.
wat heb je overgeclocked>?
CPU op 10x240, daarmee geheugen op 200Mhz middels deviders en 2-2-3-6 getimed
Hiermee haal ik rond de 3850 in 3Dmark2005.
Non taken
Hoe wil je een 7800 naast een 6600gt plaatsen?Puresmoker schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:21:
ons moederbord beschikt over een (volwaardig) agp 8x en een pci-e 16x slotFreaky Gabbur schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:00:
[...]
Hoe wil je een 7800 naast een 6600gt plaatsen?

meer info
[ Voor 23% gewijzigd door nexhil op 27-09-2005 10:25 ]
Waarmee wij dan dus 2 uh nee, 4 beeldschermen bijv. kunnen aansturen, imagine the possibilitiesnexhil schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:22:
[...]
ons moederbord beschikt over een (volwaardig) agp 8x en een pci-e 16x slot
[afbeelding]
meer info
Nog meer info [rml][ oc-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695[/rml]
@ hieronder, nee hoor, kunnen tegelijk. lees er maar ff op je gemakje over.
[ Voor 15% gewijzigd door Bornin op 27-09-2005 10:41 ]
Non taken
Ah op die fiets. Maar dan is het nog altijd OF je AGP slot OF je PCI-E slot gebruiken 
Tegelijk zal je niet lukken
Het enige wat ik je kan vertellen is dat op stock clockings mijn Asus na een flink potje C&C Generals (alles high @1280x960) max. 55C haalt.Ewald ! schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:25:
[...]
mijne draait idle 60 graden op stock clockings..moet er toch eens naar gaan kijken..
als ik hoger ga dan de ~540/1050 kan ik niet meer gamen zonder artifactswe praten hier om het club3d, nu is mijn vraag: zal k veel verder komen van een VF700 ? En wat voor fps kan ik verwachten als ik nu alles op high (behahalve textures en lightning) @ 1280x960 speel met battlefield 2 op 30 fps? (wat ie aangeeft, voor mn gevoel minder)
ook dat kan ie:Freaky Gabbur schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:40:
Ah op die fiets. Maar dan is het nog altijd OF je AGP slot OF je PCI-E slot gebruiken
- Furthermore, an AGP graphics card can continue to be used even after the purchase of a PCIe model. Although no 3D performance increase is possible, it is certainly true that more displays can be operated simultaneously. Note however that when using two TFT devices with DVI connections, you should use the respective DVI ports of the two graphics cards in order to preclude any quality losses due to dual transformation (from digital to analog and back to digital.)
ontopic:
Gisteren coolbits geinstalleerd.
nadat ik hem op auto detect gezet, maar nadat hij klaar was bleef het beeld aan en uit gaan
Heb maar meteen alles teruggezet, zal vanavond even kijken of ik het weg kan krijgen.
core stond pas op 560 en mem op 1080 ofzo
ik heb em al een keer op de 584 en 1100 gehad, dat was met de stock xfx cooler, nu heb ik een zalman 700cu dus ik snap het niet echt

[ Voor 22% gewijzigd door nexhil op 27-09-2005 11:04 ]
Ik heb gisteren met coolbits geprobeerd om de core hoger te krijgen dan 600, maar dit lukt niet. Iemand tips hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Had hier eens rondgelezen omdat ik een 6600GT heb (paar maanden) maar nog niet had geoc'd. Nu clock ik hem steeds met stapjes op draai 3dmark, check op artifacts of vastlopers enzovoorts. Nu staat ie onderhand op 575 mhz met een memory van 1200mhz en zonder artifacts. 3dmark draait ie goed, dus net ff half uurtje cs gespeeld en loopt niet vast
Temp was toen 51 graden.
Hele setje zit in een Lian Li PC65 met 4x80mm Nexus silent fans. Op de VGA zit een Zalman V700-cu.
Heb dus geluk gehad? Zal jullie nog wel even op de hoogte houden of ik nog hoger kom
Hele setje zit in een Lian Li PC65 met 4x80mm Nexus silent fans. Op de VGA zit een Zalman V700-cu.
Heb dus geluk gehad? Zal jullie nog wel even op de hoogte houden of ik nog hoger kom
kan hogerrrrrrBar-Le-Duc schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:21:
Had hier eens rondgelezen omdat ik een 6600GT heb (paar maanden) maar nog niet had geoc'd. Nu clock ik hem steeds met stapjes op draai 3dmark, check op artifacts of vastlopers enzovoorts. Nu staat ie onderhand op 575 mhz met een memory van 1200mhz en zonder artifacts. 3dmark draait ie goed, dus net ff half uurtje cs gespeeld en loopt niet vastTemp was toen 51 graden.
iig je OC kan hoger
hehe motivatie om verder te gaan
meestal clock ik door totdat ik vastlopers krijg en ga daarna overal flinke stappen daaronder zitten.. Zal nog wel plaatsen waar het geeindigd is
Check mijn post hierbovenBar-Le-Duc schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:44:
hehe motivatie om verder te gaanmeestal clock ik door totdat ik vastlopers krijg en ga daarna overal flinke stappen daaronder zitten.. Zal nog wel plaatsen waar het geeindigd is
Ik kom niet verder als 600/1145 omdat het met de software niet verder kan. Deze instellingen heb ik met gemak gehaald, met maximaal 55 graden (VF-700).
Dus als iemand weet hoe ik nog verder kan dan 600....
Verwijderd
Gebruik NVTweak 1.7.1, die heeft een maximum van 1 GHz core. Erg ruim dus.Freaky Gabbur schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:46:
Check mijn post hierboven.
Ik kom niet verder als 600/1145 omdat het met de software niet verder kan. Deze instellingen heb ik met gemak gehaald, met maximaal 55 graden (VF-700).
Dus als iemand weet hoe ik nog verder kan dan 600....
Ik heb gewoon coolbits.. hiermee kan ik de core tot 1000 en het geheugen tot 1400 opfokken.. snap het probleem dus niet zo.. Ga nu de core eens op 600 zetten
.. ben benieuwd! Aan de temp zal het iig niet liggen
Edit: Ok heb nu 600 geprobeerd, maar krijg dan artifacts. Dacht dat je dat alleen kreeg als jeje geheugen te hoog had. Soms geeft hij bij de coretest dan ook een fout.
Nu sta ik voorlopig even op 585-1250. 1250 pakt hij zonder artifacts.
Verloop is nu als volgt:
8261@stock speeds
8598@525-1050
8673@525-1100
8874@550-1100
8974@550-1150
8980@550-1200
9365@575-1200
9438@585-1200
9525@585-1250
Core is dus waar je het meeste uithaald
Alle scores zijn 3dmark2003 en cpu+mem+htt@stock
Nu tijd voor een CPU oc en kijken of ik de 10k grens overkan
Edit: Ok heb nu 600 geprobeerd, maar krijg dan artifacts. Dacht dat je dat alleen kreeg als jeje geheugen te hoog had. Soms geeft hij bij de coretest dan ook een fout.
Nu sta ik voorlopig even op 585-1250. 1250 pakt hij zonder artifacts.
Verloop is nu als volgt:
8261@stock speeds
8598@525-1050
8673@525-1100
8874@550-1100
8974@550-1150
8980@550-1200
9365@575-1200
9438@585-1200
9525@585-1250
Core is dus waar je het meeste uithaald
Nu tijd voor een CPU oc en kijken of ik de 10k grens overkan
[ Voor 60% gewijzigd door Okasha op 28-09-2005 08:25 ]
hmz toch fff nakijken dan.
Coolbits is toch alleen maar een regtweak waardoor je via de nvidiasoftware kan overclocken, of heb ik het verkeerd?
Coolbits is toch alleen maar een regtweak waardoor je via de nvidiasoftware kan overclocken, of heb ik het verkeerd?
achja... mocht het nodig zijn...dan zou het eventueel kunnenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:48:
waarom zou je da willen lol
on-topic: nee soz
Verders heb je er geen **** aan
nieuwe ronde nieuwe kansen :
na de teleurstellende resultaten van eergisteren, gisteravond nog maar eens wat geprobeerd:
resultaat:
594 core en mem op 1100, wat was nou de oplossing: PC rebooten na coolbits installatie

Volgens mij moet het geheugen nog wel iets hoger kunnen, ben alleen bang dat de core speeds aan de max zitten van mijn kaart.
met deze speeds komt hij in BF2 niet hoger dan de 59 graden, best netjes. (zalman 700cu_
[ Voor 59% gewijzigd door nexhil op 28-09-2005 09:25 ]
Oke dan moet ik het toch eens goed gaan nakijken. Ben benieuwd hoeveel ik nog verder kan dan de 600 grens
Mijn core stopt ook bij 600/595. Staat nu 585 en blijft stabiel.
Geheugen trekt nu 1250 met 3dmark 2003 test zonder artifacts, maarnog niet getest met langdurig gamen
Geheugen trekt nu 1250 met 3dmark 2003 test zonder artifacts, maarnog niet getest met langdurig gamen
Ik las over een bios update dat je van 1,4 naar 1,5 volt gaat. Iemand hier ervaring mee? Is dit alleen voor de XFX of ook voor de Asus beschikbaar?
waar las je dat dan?Bar-Le-Duc schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:39:
Ik las over een bios update dat je van 1,4 naar 1,5 volt gaat. Iemand hier ervaring mee? Is dit alleen voor de XFX of ook voor de Asus beschikbaar?
Dit topic is gesloten.