Monitor valt uit PC blijft aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141815

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem:

ASUS A8N-SLI Socket 939 motherboard
AMD Athlon 64 3200+ processor
nVidia XFX 6600 graph card
Kingston 512MB DDR3 (512 onderweg)
DVD brander etc
Draait op windows XP Home met SP2

monitor: Samsung SyncMaster 753 DFX (oud)

Mijn probleem,

Bij een aantal spelen en windows media player gaat na een aantal minuten het beeldscerm uit,
bij windows media player alleen als ik video's kijk en bij het spel GTA3
bij spelen zoals America's Army gaat het wel goed en muziek gaat ook goed.

Als het beeldscherm uitgaat loopt mijn PC gewoon door, maar het geluid gaat ook uit (van de toepassing die ik op dat moment gebruik)

Ik heb de laatste monitor drivers geinstalleerd, direct x 9.0c, XFX 6600 driver en de rest.
weet iemand waar mijn probleem aan ligt? alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 141815 op 09-05-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143479

heb je al geprobeerd of het ook gebeurd met andere vga kaart. misschien kan je GPU een full stress niet aan en valt ie uit.

het kan ook zijn dat je voeding je vga kaart niet genoeg voedt, check dus je voeding, ik denk niet dat het probleem aan je voeding zal liggen maar eerder intern iets(vga kaart te weinig stroomaanvoer).

ik hoop dat je er iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
andere vga kaart is geen optie, beetje duur om mee te experimenteren

verder is alles standaard (niks overclocked)

verder heb ik hem al gestressed met burnk7 en eigen programma (stond op ASUS disc)
alles ging goed.

Maar als ik het begrijp zal het waarschijnlijk aan de VGA kaart liggen?

iemand suggesties wat ik kan doen om andere opties uit the sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook zonder overclocken kan iets kapot gaan hoor, ik zeg ook niet dat je direct een nieuwe aan moet schaffen maar misschien heb je nog een oude kaart liggen of ken je iemand die ff vreindelijk zijn kaart uit leent aan jou om te testen, of je neemt jou kaart mee naar iemand anders om te kijken of het ook gebeurt

het kan uiteraard ook gewoon je monitor zij, test die dus ook ff op een andere pc.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 143479 op 09-05-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 10:26
Wat voor voeding heb je erin zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alles standaard:

ATX power supply (24-pin e 4-pin 12v plugins) (ATX 12 V 2.0 compliant)

heb er niet veel verstand van, maar dit staat in mijn motherboard guide

Maar het kan toch niet aan de voeding liggen? want de PC start niet opnieuw op, maar beeldscherm en geluid van de betreffende toepassing gaan uit. ik kan niks meer doen, en moet de reset knop indrukken.

de PC blijft wel gewoon doordraaien als dit gebeurt

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 141815 op 09-05-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58975

Wat iD-College waarschijnlijk bedoelt is de hoeveelheid WATT en het merk..

Ga er maar van uit dat het aan je VGA ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja de voeding is niet zozeer belangrijk want je systeem blijft wel aan staan.

je monitor zit toch niet stroom te vreten van je pc voeding he? ik bedoel dus: je monitor heeft toch wel een eigen power kabel die direct naar het stopcontact loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 10:26
Ow lol ik had verkeerd gelezen 8)7
Ik dacht dat het andersom was, dat je pc uit ging en je monitor aanbleef :/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het eerste plan was eigenlijk ook dat de XFX 6800 GT kaart erin zou komen, maar mij is vertelt dat er een wereldwijd tekort is aan de chipsets die gebruikt worden in die kaart, dus dat kon nog maanden gaan duren.

zou het wel goed moeten gaan met een andere 6600? of moet ik dan een ander type kaart hebben? kan het ook aan de driver liggen?

PS: Ja, mijn monitor heeft een eigen voeding, het is alleen niet alleen de monitor die uitvalt, het geluid ook. dus zal het waarschijnlijk niet (alleen) aan de monitor liggen toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 141815 op 09-05-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141815 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:20:
het eerste plan was eigenlijk ook dat de XFX 6800 GT kaart erin zou komen, maar mij is vertelt dat er een wereldwijd tekort is aan de chipsets die gebruikt worden in die kaart, dus dat kon nog maanden gaan duren.

zou het wel goed moeten gaan met een andere 6600? of moet ik dan een ander type kaart hebben? kan het ook aan de driver liggen?

PS: Ja, mijn monitor heeft een eigen voeding, het is alleen niet alleen de monitor die uitvalt, het geluid ook. dus zal het waarschijnlijk niet (alleen) aan de monitor liggen toch?
nee dan denk ik eerder aan een hardware conflict.
hoe heb je je geluid? onboard of PCI?

ik denk dat er ergens op je mobo een conflict ontstaat waardoor de hardware niet meer goed communiceert en dus alles wat op de pci bus loopt eraf gooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
onboard geluid, klinkt wel logisch.
wat je zegt is dus dat een geluids kaart voor een wonder kan zorgen?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 141815 op 09-05-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eerst eens je screen- en energysaver instellingen van zowel windows als je BIOS uitzetten. Kan best zijn dat je in die spellen, en zeker als je een film(pje) zit te kijken een tijdje geen toets aanraakt die windows als een "actieknop" ziet, en je PC dus denkt dat je niet aan het werk bent 8)7 Want als het aan de hardware had gelegen, zou het eigenlijk consistent moeten zijn, en ik zou dan eerder aan het uitvallen van de PC denken als aan het uitvallen van de motitor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is her probleem niet, omdat ik er actief mee bezig ben, soms valt de zooi uit als ik aan het gamen ben, dus geen power saving onzin.
en verder is het niet alleen de monitor die uitvalt, maar ook het geluid. powersaving zet je geluid toch niet uit? De PC lijkt gewoon door te draaien, all fans draaien, niks verandert in de PC (behalve dat het geluid uitgaat) voor zover ik kan zien en horen.

de temp van mijn PC komt niet hoger dan 45 graden celcius dus dat is het ook niet. (anders zou hij toch opnieuw booten?)

iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58975

Merk je eigenlijk nog wel iets van activiteit in je PC? Ik bedoel, als je muziek aan hebt staan blijft dat het dan gewoon doen?? Of valt dat ook uit..

edit: Lees net dat dit dus ook uitvalt...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 58975 op 09-05-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ga je PC es 3dmarken en kijk of je dan het prob weer krijgt, monitor verder even je temps van je gfx. En kijk of je voeding idd krachtig genoeg is, want vaak is het zo dat als je een moderne gfx hebt die ook zijn eigen powersupply nodig heeft dat je dat die gaat underclocken of er zelfs mee stopt op het moment dat ie niet genoeg stroom krijgt.

Verder kan je even kijken of je voeding 2 aparte 12volt lijnen heeft en dan zorgen dat je gfx op een eigen aparte lijn komt zodat hij niet door heftig gebruik van andere hardware met minder stroom komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het ff uit gaan zoeken

Ik heb 3dmark gedownload en uitgevoerd,
alles verliep gewoon (beeldscherm bleef aan)

score 4792 3D MARKS

de temp van de gfx wordt niet hoger dan 45 graden. standaard zit hij rond de 30 graden.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 141815 op 09-05-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enlight 350W voeding met max van 400W

verder heb ik de voeding van de grafische kaart op 1 lijn zitten (verder niks op die lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterSas
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik ken je probleem. Bij mij gebeurd hetzelfde met mijn XFX 6800 LE.
Het ligt aan de videokaart, want als ik mijn oude (Geforce 4800) terug zet blijft alles werken.

Sommige games (HL2 & MOH Pacific Assault) werken perfect, maar bijvoorbeeld Fifa 2005 en GTA Vice City vallen geregeld uit.

Ik heb nu diverse dingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb het inmiddels geaccepteerd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is niet echt een audio/video probleem :) >> topic verplaatst naar Videoplanken & Beeldkanonnen dus :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh :|

dus er valt niks aan te doen... Of een andere kaart misschien
In elk geval bedankt voor alle reacties en de moeite, zal er maar aan moeten wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144705

Heb juist hetzelfde voor

ASUS A8N-SLI Socket 939 motherboard
nVidia XFX 6600 GT graph card x2
2 x 512MB DDR3
Draait op windows XP Home met SP2

Heb geen enkel probleem om Cod Uo te draaien maar als ik een uurke C&c o'hour speel wordt mijn scherm zwart en rest mij enkel te rebooten.
Heb alle laatste drivers en toestanden al geprobeerd.
Temp gaat niet boven de 45 °C van de grafische kaarten.

Heeft er iemand nog ideeën ??
Heb zowat alles al geprobeerd behalve een ander grafische kaart want mijn oude is een apg ke en past er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148927

heb dit probleem inmiddels ook. ik denk echter dat het ook aan de vga ligt en het geluid gaat hangen of valt uit ja.

dus volgende keer maar een ati nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 07:58
lol ik heb hier ook last van. Bij spellen als GTA SA, na ong een uurtje spelen,valt het beeldscherm uit (incl geluid). Maar bij bijv cod uo heb er ik totaal geen last van. De videokaart is een Club 3D 6600GT. Ik ga binnenkort een andere koeler erop zetten, kijken wat dan gebeurd.
Alleen wat ik dan weer apart vind is, dat sommige 6600GT kaarten een extra voedingskabel/connector hebben, maar bijv de mijne dan weer niet. :?

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 07:58
Goed ik heb nog steeds het probleem
Ik had het eerst met een Asus A8V deluxe S939 K8T800 moederbord met Club 3D 6600GT orginele koeler. Met een AMD Athlon 64 3200 S939
Nu heb ik een Asus A8N-SLI Deluxe S939 Nforce4 moederbord, en zalman VF700 CU koeler op de 6600GT, en een Zalman CNPS7000B-Cu CPU koeler, en het gebeurd nog steeds na ong 1 uur.
Het beelscherm gaat dan gewoon op standby, geluid is weg, maar pc loopt nog wel door..Dus kan ik alleen nog maar reseten. Echt :?

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144705

Ik ga het nu es proberen met een zwaardere voeding, ik wordt er horendol van...
Nu heb ik het ook met guild wars voor, effe spelen en dan floeps niks meer, enfin, ik hou jullie op de hoogte of een nieuwe voeding hier iets aan verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158080

Ik heb exact hetzelfde probleem als bashy1987..

heb

ASUS A8N-SLI Socket 939 moederbord
nVidia XFX 6600 Extreme Gamers Edition
tagan TG 420-U02 voeding

Alleen ik heb het niet na een uur of wat dan ook. Bij mij is het binnen enkele minuten. Of het nu een game is (warcraft III TFT) of gewoon een mpeg in mediaplayer of winamp. Na een paar minuten valt beeld en geluid weg, alle fans blijven draaien. Ik heb dit allemaal net nieuw besteld en binnen gehad van Azerty Hardware.

Nu had ik al problemen met het moederbord. dat is teruggestuurd en heb ik een neiwue voor gekregen en nu krijg ik dit. Aangezien bashy en snpatty hetzelfde moederbord hebben met hetzelfde probleem zit ik te denken dat het misschien wel eens het mobo zou kunnen zijn... dat ga ik dus even checken. misschien dat jullie ook wat aan deze info hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Refreshrate probleem niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159001

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Ik heb zelf de videokaart 6800 GE (Gamers edition) En heb een moederbord ASUS A8N-SLI Socket 939... Ik heb mijn pc nu bijna een jaar en wist van vroeger idd dat de pc opnieuw ging opstarten als ik eenspel afsloot nadat ik iets te lang een spelletje speelde.(pakweg 1 uurtje) Maar nu valt mijn monitor bij het begin spontaan uit en dat zonder dat ik zit te gamen. Gewoon in windows. Dacht eerst dat ik een virus had ofzo dus alles nagecheckt maar niks aan de hand. Wat ik wel merkte is dat mijn beeld een paar keer crashte voordat de monitor uitviel. Dus ik heb zo'n gevoel dat mijn videokaart kapot is... Heb het ook getest met muziek. Al mijn ledjes blijven branden en coolers ook maar music valt uit en monitor... dus wat denken jullie moederbord of Videokaart? Weet het niet...en kan het helaas ook niet testen heb niet zoveel middelen tot mijn beschikking... maar ik heb nog wel garantie... nu alleen nog zien of het nog te ruilen is :S Of is er misschien al iemand gekomen met een oplossing ??
Pagina: 1