Ik heb een paar algemene vraagjes over de warmte productie van grafische kaarten, maar aangezien het uiteindelijk betrekking heeft op een 7800GT (want die wil ik uiteindelijk aanschaffen) en hier veel 'power users' zitten, dan maar rap hier...
De warmte producerende delen zitten toch onderaan een grafische kaart he? (normale atx opstelling) Is dit bij de 7800 ook zo? En is dit regel of uitzondering?
Waarom worden dan bij passieve heatpipe oplossingen zoals die van zalman, boven ook een koperstructuur voorzien? Uitbreiding van het koeloppervlak?
Toepassing op de 7800: Kan de 7800 volgens jullie passief gekoeld worden met zo een heatpipe ding zoals die van zalman, mits voldoende airflow in uw kast?
Staat de 7800 bekend als een relatief hete kaart? Of verassend redelijk wat betreft de hitte productie? (ik heb gelezen dat die in elk geval verassend redelijk is in stroom verbruik, dus dat laat het beste vermoeden voor de warmte productie... correct?)
Is het nefast als de ram chips niet meer gekoeld worden?
Want... Bij zo een luchtkoeling (standaard, zoals die verkocht wordt) ligt er blijbkaar een groot koperblok over de hele kaart... Wat doet vermoeden dat ook de ram chips contact maken met het blok en dus ook gekoeld worden? correct?
Wat bij een vloeistofkoeling niet meer het geval is, daar wordt alleen de GPU gekoeld.
En laatste vraagje: kan de 7800 vloeistof gekoeld worden zonder al te veel problemen, zijn er hier die dit zo hebben? En is in jullie inschatting volgende set toereikend om een 7800GT mee te kunnen koelen?
All in one GPU solution