Toon posts:

Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.863 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-01 15:49

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Anoniem: 111610

Ze werken prima. Ik kan onder andere in Call of Duty duidelijk een verschil zien. De 'flikkerende pixels' zijn eruit. Werken naar behoren vooralsnog.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:34
hey

ik ben bezig met een nieuwe pc aan het kopen en zag deze mooie kaart, ik zou graag willen weten of mijn systeem niet te licht word voor deze kaart

hier mijn systeem:

Amd Athlon 64 3700+ S939
Zalman NPS7700-Cu
Asus A8N-SLI Deluxe
Kingston DIMM 1 GB (Dual Channel Kit)
Coolermaster Realpower 450 Watt
2x Hitachi Deskstar 7K250 160 GB
7800GT

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 17:19

Format-C

Tracing Rays

En hoe zijn de 3Dmark scores met deze drivers? :)
rusman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:31:
hey

ik ben bezig met een nieuwe pc aan het kopen en zag deze mooie kaart, ik zou graag willen weten of mijn systeem niet te licht word voor deze kaart

hier mijn systeem:

Amd Athlon 64 3700+ S939
Zalman NPS7700-Cu
Asus A8N-SLI Deluxe
Kingston DIMM 1 GB (Dual Channel Kit)
Coolermaster Realpower 450 Watt
2x Hitachi Deskstar 7K250 160 GB
7800GT
Niks mis mee. ;)

[Voor 50% gewijzigd door Format-C op 02-09-2005 19:50]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Net even getest: 7157 nieuw tegenover 7065 oud met vrijwel gelijke instellingen. 't Is dus geen stap achteruit. Dit is wel alles stock / default dus niet met High Quality maar da's logisch want dat zijn niet de standaard benchmark instellingen. Geen slechte drivers dus!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

charrel

Cortisol4life..

Haal 8074 met de 78.01 tegen 8099 met de 78.03. Draait de videocard op stockspeeds en proc op 2610mhz. Scheelt dus verder niks, rotsje in 3dmark2005 zitten bij mij iig nog steeds flikkerende stukjes + kartels. Weet niet of dat ook onder de shimmerbug valt of dat dat gewoon van futuremark een foutje is net zoals de witte puntjes op de boot op sommige plekken.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:47:
[...]

En hoe zijn de 3Dmark scores met deze drivers? :)
Ik heb geen 3dmark er meer op staan, maar ik kan wel zeggen dat in HQ er nauwelijks meer shimmering is.
Er is geen perf hit tov de vorige HQ.
Ik verklaar de shimmeringsoap wat mij betreft voor gesloten, het IQ is gewoon perfect.

Niet op voorraad.

charrel schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:01:
Haal 8074 met de 78.01 tegen 8099 met de 78.03. Draait de videocard op stockspeeds en proc op 2610mhz. Scheelt dus verder niks, rotsje in 3dmark2005 zitten bij mij iig nog steeds flikkerende stukjes + kartels. Weet niet of dat ook onder de shimmerbug valt of dat dat gewoon van futuremark een foutje is net zoals de witte puntjes op de boot op sommige plekken.
3DMark benchen werkt met Quality mode. De shimmering fix is alleen voor de High Quality mode.

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2022
Anoniem: 111610 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:51:
[...]

3DMark benchen werkt met Quality mode. De shimmering fix is alleen voor de High Quality mode.
werkt dat goed, een amd 3000+ (64bit) met een 7800GTX???

Anoniem: 115092

Is de shimmering fix ook van toepassing op de geforce 6 serie??? Ik heb de nieuwste driver gedownload, maar heb nog steeds een klein beetje shimmering in F.E.A.R. MP demo. NIet echt hinderlijk, maar als je er echt op gaat letten valt het op... Tijdens een gewoon potje knallen kijk je er zo overheen.

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Hm, sinds kort ook de xtx 7800 Gt maar met die niewste drivers veel vastlopers. Overclocken deed ie zowiezo al te hoog. (met de selftest). Qua beeldkwaliteit merk ik geen verschil. Wel met de stabiliteit dus weer terug naar de oude.

Jorde89 schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:23:
[...]

werkt dat goed, een amd 3000+ (64bit) met een 7800GTX???
Mja in principe wel hoor :). 't Draait in ieder geval prima. Al zal in sommige spellen de CPU de GPU wat limiteren denk ik, maargoed ik had niet het budget voor ook een dure CPU. Ik merk er ook niet zo heel veel van denk ik. Kan alle spellen in ieder geval op maximaal draaien met alle anti-aliassing aan enzo. Alleen bij Lock On is het bekend (flight-sim) dat de CPU de boel wat vertraagd. Maargoed dan moet je je settings ietsie omlaag draaien. Ik ben in ieder geval erg tevreden met het systeem. Die snelle CPU komt volgend jaar wel als die AMD's wat goedkoper willen worden.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:10

justifire

Shut up and squat !!

justifire schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:10:
Ik heb een probleem :(
Als ik de forceware driver instaleer voor mijn 7800gtx (asus) en ik start een divx en daarna een 2de divx, dan loopt het systeem muurvast.
Enigste wat ik dan nog kan doen is resetten.
Heb al van alles geprobeerd en getest wat het zou kunnen veroorzaken (processor, mobo, harddisk, dvd brander, software, drivers) en elke keer als ik de forcewaredriver instaleer gaat het mis.
Drivers die ik heb geprobeerd zijn 77.77 78.01 78.11 80.40
Met de driver die windows xp standaard instaleert (en er dus ook niet uitziet maar dat terzijde) loopt het systeem als een zonnetje en is een divx kijken geen probleem.
Is dus ook niet zo dat ik 2 divx films tegelijk bekijk, is puur het na mekaar selecteren waar het fout gaat.
Heb ook met knoppix getest en daar liep ook alles soepel, kon ik zelfs meerdere divx selecteren en tegelijkertijd afspelen zonder problemen.
Iemand die mij kan vertellen wat er mis gaat of die een oplossing heeft?
Iemand hier al een oplossing voor?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Anoniem: 98243

Waar kan ik dat Supersamplen aanzetten?
Ik kan die optie echt niet vinden....
En wat houdt die multi-display performance in.. Ik heb 2 schermen, moet ik dat dan aanzetten of niet?

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 98243 op 04-09-2005 13:22]

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe pc, aan te kopen ergens in de volgende maanden.

Nu is mijn redenering, ik kan maar best meteen een goede GPU bijdoen, dan achteraf weer ontelbare keren te moeten constateren dat ik toch net te kort kom.

Het wordt normaalgezien wel Nvida (niet dat ik anti ATI ben, maar ik zie in mijn omgeving goede ervaringen met nvidia, en je moet ergens eens kiezen he).

Nu had ik toch een paar vragen. (en niet te tijd om de drie delen van dit topic helemaal door te lezen, dus als het ergens al stond mijn excuses)

**Indien ik de GPU's in de toekomst wilt gaan gebruiken in SLI (dus achteraf nog een kaart bijkopen als die wat goedkoper zijn).
-Moet dit dat exact dezelfde gpu zijn? Of mag het bijvoorbeeld ook een gpu zijn uit dezelfde serie; bvb een 7800 GTX en 7800 GT in SLI?
-Indien bij de eerste wat met de mem clocks is gespeeld, en daarna een tweede bijplaats, moeten die dan exact dezelfde waarde hebben om deftig in SLI te kunnen werken. En vermindert de perfomance dan drastisch als dat niet exact zo is?
-Het systeem van een onderliggend slot te gebruiken om de warme lucht meteen uit te blazen (zoals HIS dat doet) spreekt mij ten zeerste aan, maar is SLI dan nog mogelijk bij de meeste moederborden als daar telkens een slot wordt ingenomen?

**Verder lijkt mij de 7800GT ook een goede optie, zeker als ik niet per se alles op max wil draaien. Ik game wel graag, maar niet 'hardcore', meer casual, maar kan het wel apprecieren als het er mooi uitziet. Uiteindelijk moet er ook nog een tft op mijn bureau komen (1280*1024) dus misschien is een 7800GT dan zowieso toch genoeg of alles op medium/niet fullblown AA, enz .. te spelen. Maar die GTX blijft dan natuurlijk wel lonken.

**Zowieso denk ik dat ik met een 7800 GTX geen miskoop kan doen. Maar is er al iets bekend over wanneer de opvolger op de markt zal verschijnen. Twee redeneringen hiervoor.
-Blijkbaar heeft ATI een killer kaart in de line-up, met meer pipelines en hogere clocks, de R580. Als deze niet lang op zich laat wachten, en niet extreem veel duurder wordt dan de GTX is het misschien raadzaam daar op te wachten. Anderzijds kan Nvidia niet lang wachten met een antwoord hierop, dus een opvolger voor de 7800GTX is ook redelijk rap in aantocht volgens deze redenering. Dus als ik bij nvidia zou willen blijven kan ik misschien zelfs op deze wachten.
-Blijbkaar is de 7800GTX nog niet in staat de ultieme games engine van de volgende jaren te draaien, namelijk de unreal 3 engine. Het zou dan ook een beetje stom nu 500€ neer te leggen voor een 7800 GTX als de G80 over een paar maand die wel zou moeten kunnen draaien (of de R580)
-Ander voordeel is dat de ati crossfire opstelling toelaat verschillende kaarten te combineren. Maar ik zou nog ergens een review moeten vinden over hoe SLI tot crossfire zich tegenover elkaar verhoudt.

**And last but not least. Zijn er hier die hun 7800 vloeistof gekoeld hebben draaien? Zijn er passende koelblokjes te vinden voor de 7800? Is het een af te raden modificatie, of valt het mee qua complexiteit?

• STIMPPYYY
  • Nu online
Anoniem: 131051 schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:50:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe pc, aan te kopen ergens in de volgende maanden.

Nu is mijn redenering, ik kan maar best meteen een goede GPU bijdoen, dan achteraf weer ontelbare keren te moeten constateren dat ik toch net te kort kom.

Het wordt normaalgezien wel Nvida (niet dat ik anti ATI ben, maar ik zie in mijn omgeving goede ervaringen met nvidia, en je moet ergens eens kiezen he).

Nu had ik toch een paar vragen. (en niet te tijd om de drie delen van dit topic helemaal door te lezen, dus als het ergens al stond mijn excuses)

**Indien ik de GPU's in de toekomst wilt gaan gebruiken in SLI (dus achteraf nog een kaart bijkopen als die wat goedkoper zijn).
-Moet dit dat exact dezelfde gpu zijn? Of mag het bijvoorbeeld ook een gpu zijn uit dezelfde serie; bvb een 7800 GTX en 7800 GT in SLI?
-Indien bij de eerste wat met de mem clocks is gespeeld, en daarna een tweede bijplaats, moeten die dan exact dezelfde waarde hebben om deftig in SLI te kunnen werken. En vermindert de perfomance dan drastisch als dat niet exact zo is?
-Het systeem van een onderliggend slot te gebruiken om de warme lucht meteen uit te blazen (zoals HIS dat doet) spreekt mij ten zeerste aan, maar is SLI dan nog mogelijk bij de meeste moederborden als daar telkens een slot wordt ingenomen?

**Verder lijkt mij de 7800GT ook een goede optie, zeker als ik niet per se alles op max wil draaien. Ik game wel graag, maar niet 'hardcore', meer casual, maar kan het wel apprecieren als het er mooi uitziet. Uiteindelijk moet er ook nog een tft op mijn bureau komen (1280*1024) dus misschien is een 7800GT dan zowieso toch genoeg of alles op medium/niet fullblown AA, enz .. te spelen. Maar die GTX blijft dan natuurlijk wel lonken.

**Zowieso denk ik dat ik met een 7800 GTX geen miskoop kan doen. Maar is er al iets bekend over wanneer de opvolger op de markt zal verschijnen. Twee redeneringen hiervoor.
-Blijkbaar heeft ATI een killer kaart in de line-up, met meer pipelines en hogere clocks, de R580. Als deze niet lang op zich laat wachten, en niet extreem veel duurder wordt dan de GTX is het misschien raadzaam daar op te wachten. Anderzijds kan Nvidia niet lang wachten met een antwoord hierop, dus een opvolger voor de 7800GTX is ook redelijk rap in aantocht volgens deze redenering. Dus als ik bij nvidia zou willen blijven kan ik misschien zelfs op deze wachten.
-Blijbkaar is de 7800GTX nog niet in staat de ultieme games engine van de volgende jaren te draaien, namelijk de unreal 3 engine. Het zou dan ook een beetje stom nu 500€ neer te leggen voor een 7800 GTX als de G80 over een paar maand die wel zou moeten kunnen draaien (of de R580)
-Ander voordeel is dat de ati crossfire opstelling toelaat verschillende kaarten te combineren. Maar ik zou nog ergens een review moeten vinden over hoe SLI tot crossfire zich tegenover elkaar verhoudt.

**And last but not least. Zijn er hier die hun 7800 vloeistof gekoeld hebben draaien? Zijn er passende koelblokjes te vinden voor de 7800? Is het een af te raden modificatie, of valt het mee qua complexiteit?
1. Moet inderdaad exact dezelfde GPU zijn, dus niet een 7800GT en 7800GTX, het moet zelfs van de zelfde fabrikant zijn. Erg lastig dus.

2.In SLI klokken bij de kaarten tegelijk over, dus niet 1 wel en de andere niet.

3.Koeling is geen probleem, de standaard koelers voldoen prima in SLI om de boel koel te houden, de koeler op een 7800GTX zijn (eindelijk) goed ontworpen.

4. Ik denk dat in jou geval een 7800GT prima zal voldoen, hij is een stuk sneller dan de 6800 ULTRA en deze kan je natuurlijk later ook weer in SLI modes plaatsen, hij doet niet veel onder voor de 7800GTX. De 7800GTX heeft 24 pipes en 7800GT 18.

5. ATI komt waarschijnlijk binnenkort met een nieuwe kaart, gebasseerd op 16 pipes en groter Mhz aantal, deze is even snel als de 7800GTX. De R580 zal inderdaad sneller zijn dan de 7800GTX maar als het goed is komt Nvidia met een 7800GTX ultra, deze beschikt over 32 pipes als ik me niet vergis.

6. Geen idee :P

[Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-09-2005 15:12]

Anoniem: 139386

ik heb dit systeem:

AMD 3200+ @ 4000+
1024 ddr ram
160 gb HDD
1 DVD brander
TT bigwater koelset
en ik heb nu 6800 ultra maar wildus een 7800 GT/GTX gaan nemen

trekt mijn 400 watt zalman dat?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 98243 schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:20:
Waar kan ik dat Supersamplen aanzetten?
Ik kan die optie echt niet vinden....
En wat houdt die multi-display performance in.. Ik heb 2 schermen, moet ik dat dan aanzetten of niet?
- ga naar de nvidia beeldschermproperties
- klik "performance & quality options" aan
- klik bij "global driver settings" advanced settings aan.
- selecteer daarna "Transparency Antialiasing" en kies Supersampling.

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 20:03

nXXt

Carpe omnia

Anoniem: 139386 schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:31:
ik heb dit systeem:

AMD 3200+ @ 4000+
1024 ddr ram
160 gb HDD
1 DVD brander
TT bigwater koelset

Dit kun je beter in het "Welke voeding heb ik nodig?"-topic plaatsen.

Anoniem: 107573

Wie heeft jou dat verteld of waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-12-2022
Deze unreal engine 3 demo's draaien op geforce 7800:

http://media.pc.gamespy.com/articles/628/628007/vids_1.html

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 22:04
Unreal 3 is toch een nvidia game of niet? dus ik neem aan dat deze geoptimaliseerd word voor nvidia kaarten.

overigens
@Alvi
er zijn drivers onderweg waarmee je niet meer 2 dezelfde kaarten nodig hebt van hetzelfde merk voor SLI maar aleen nog maar 2 dezelfde kaarten.
Dus je hebt gewoon 2 7800GTX of 2x 7800GT nodig voor SLi en niet meer ook hetzelfde merk.
En de GT heeft dacht ik 20 en niet 18 pipes

Heerlijke beelden _/-\o_ . Oww wat zou het waanzinnig zijn om GTA op die engine te zien draaien zeg, zoals die gast in het filmpje zei.

En idd de GT heeft 20 pipes.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 04-09-2005 16:54]

• Apple|IA
  • Laatst online: 22-01-2012
edward2 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:44:
[...]
Ik verklaar de shimmeringsoap wat mij betreft voor gesloten, het IQ is gewoon perfect.
Wat mij erg stoorde toen ik een 6800GT had naast mijn X800 was dat ik persé HQ moest gebruiken
om het shimmerniveau op dat van Ati te krijgen (en zelfs dan lukte het niet altijd, zie mijn Joint Ops movies!), met als gevolg een flinke performancehit in vergelijking met de default Q mode.
Zolang de shimmerfix enkel op HQ werkt vind ik het dus geen fix maar een work-around. Ook
is het moeilijk om "apple to apple" te benchmarken, aangezien vrijwel alle reviewers de default
Quality gebruiken op Nv kaarten = shimmer! Wat ik namelijk wil weten als potentiële klant is hoe de kaart presteert zonder shimmering (ik zeg niet dat Ati niet shimmert maar daar is het acceptabel in de default mode).

Volgende stap dus voor Nvidia: fix the shimmering with the default Q mode! :)

[Voor 21% gewijzigd door Apple|IA op 04-09-2005 17:37]

• STIMPPYYY
  • Nu online
Anoniem: 139386 schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:31:
ik heb dit systeem:

AMD 3200+ @ 4000+
1024 ddr ram
160 gb HDD
1 DVD brander
TT bigwater koelset

Ja, de 7800GTX zuipt minder/evenveel stroom als de 6800 ULTRA. Ik zou eerlijk gezegd niet upgraden aangezien ik daar het nut niet van inzie. Je zal niet veel performance erbij krijgen.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

STIMPPYYY schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:37:
[...]

Ja, de 7800GTX zuipt minder/evenveel stroom als de 6800 ULTRA. Ik zou eerlijk gezegd niet upgraden aangezien ik daar het nut niet van inzie. Je zal niet veel performance erbij krijgen.
Die 7800GTX is zo'n 1.5x tot zelfs 2x zo goed in sommige gevallen ( hdr etc) + biedt betere IQ. Dat vind ik toch een behoorlijke verbetering. Het ligt natuurlijk aan jezelf of je daar 450-500 euro aan uit wil geven.

• STIMPPYYY
  • Nu online
Tyranium schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:31:
[...]

Die 7800GTX is zo'n 1.5x tot zelfs 2x zo goed in sommige gevallen ( hdr etc) + biedt betere IQ. Dat vind ik toch een behoorlijke verbetering. Het ligt natuurlijk aan jezelf of je daar 450-500 euro aan uit wil geven.
Sommige gevallen. Ik verwacht niet dat een 6800ULTRA nu al moeite heeft met recente spellen op een respectabele resolutie te spelen. 400-500 lijkt me daarom nutteloos aangezien de rest van het systeem deze kaart toch niet kan bijhouden, daarom lijkt mij het winstpercentage niet bepaald hoog liggen.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39
STIMPPYYY schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:18:
[...]

Sommige gevallen. Ik verwacht niet dat een 6800ULTRA nu al moeite heeft met recente spellen op een respectabele resolutie te spelen. .
niet ? nog nooit van bf2 gehoord zeker ?

en dan is het nog maar net wat men ''respectabel'' noemt....bij mij is dat sowieso al 1600x1200 (native res. tft) en dan 2xaa.......en met deze instelling moet ik in bf2 zelfs nog enkele dingen op medium zetten ipv high....4xaa kan ik al helemaal vergeten...en af werkt (nog) niet in bf2, dus dat wordt ook nog eens een performance-drop zodra het gaat werken.....en dan heb ik 't over een 6800ultra die 475/1300 draait

laat maar gauw komen die kaarten....kan mij niet snel genoeg zijn..

en ook de ''verhalen'' dat de gemiddelde cpu het niet trekt vind ik een beetje onzin...dat die de kaart niet bij kan benen oid...ok...het onderste wordt er misschien niet uitgehaald, maar dan zet je de (videokaart-specifieke) instellingen toch wat hoger ?!

een 7800gtx samen met een p4 2 gig is sneller op grafisch gebied dan een 6800ultra met dezelfde cpu...behalve dan als je zonder aa/af gaat benchen op de lagere resoluties(1024/1280), maar zo speelt niemand :|

en zowat alle nieuwe generatie kaarten kosten rond de 450-500 euro...is altijd al zo geweest (behalve toen we nog met guldens betaalde :) )...de eerste voodoo-kaarten kostte ook 700-800 gulden...jaja..omgerekend is dat 320-360euro...maar er is ook nog zoiets als inflatie.

[Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-09-2005 08:08]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 14:23
Mr. Detonator schreef op Monday 05 September 2005 @ 08:04:
[...]

en dan is het nog maar net wat men ''respectabel'' noemt....bij mij is dat sowieso al 1600x1200 (native res. tft) en dan 2xaa.......en met deze instelling moet ik in bf2 zelfs nog enkele dingen op medium zetten ipv high....4xaa kan ik al helemaal vergeten...en af werkt (nog) niet in bf2, dus dat wordt ook nog eens een performance-drop zodra het gaat werken.....en dan heb ik 't over een 6800ultra die 475/1300 draait

en ook de ''verhalen'' dat de gemiddelde cpu het niet trekt vind ik een beetje onzin...dat die de kaart niet bij kan benen oid...ok...het onderste wordt er misschien niet uitgehaald, maar dan zet je de (videokaart-specifieke) instellingen toch wat hoger ?!

een 7800gtx samen met een p4 2 gig is sneller op grafisch gebied dan een 6800ultra met dezelfde cpu...behalve dan als je zonder aa/af gaat benchen op de lagere resoluties(1024/1280), maar zo speelt niemand :|

en zowat alle nieuwe generatie kaarten kosten rond de 450-500 euro...is altijd al zo geweest (behalve toen we nog met guldens betaalde :) )...de eerste voodoo-kaarten kostte ook 700-800 gulden...jaja..omgerekend is dat 320-360euro...maar er is ook nog zoiets als inflatie.
Games spelen op 1600x1200 is zeker niet de norm voor respectabel hoor.. Dat is ver boven het gemiddelde.. Als jij denkt dat niemand meer op 1024x768 speelt dan heb je echt een totaal verkeerd beeld..

De norm zal denk ik langzaam verschuiven van 1024x768 naar 1280x1024 de komende jaren omdat dat de native resolutie is van de meeste TFT/LCD's tegenwoordig.. 1600x1200 zit er echt voorlopig niet in als norm..

En een P4 2Ghz zal een 7800GTX zeker wel zwaar afknijpen, zelfs in BF2 dat als zeer GPU afhankelijk bekend staat.. BF2 is sowieso een beetje uitzondering, want veruit de meeste games leunen veel meer op de CPU samen met de GPU.. Ik vind het dan ook onzin als mensen nu al b.v. 2x 7800GT(X) is SLI kopen.. Je hebt dat nu nog helemaal niet nodig, je zal er toch nooit de volle 100% uithalen omdat zelfs een AMD FX-57 de boel dan nog knijpt in veruit de meeste games, 1x 7800GT(X) is wat dat betreft echt zat op dit moment..

Mijn P4 3.4Ghz, 2GB, en 6800GT 256MB draait BF2 trouwens prima op 1280x1024 met 2x AA en bijna alles high.. Dat vind ik dus echt wel respectabel voorlopig, zeker als je naar de prijs/kwaliteits verhouding kijkt in vergelijking met een veel duurder top high-end PCI-E systeem.. Ik upgrade volgend jaar wel weer 'indien nodig', dan is de top hardware van nu zoals de 7800GT(X) etc ook weer flink in prijs verlaagd.. Ik upgrade altijd naar de top high-end hardware van een jaar daarvoor, scheelt echt enorm veel geld.. Zo kostte die 6800GT mij "slechts" 249,-- een paar maanden terug..

[Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 05-09-2005 13:44]

Ik ben nu zelf inderdaad ook overgeschakeld van 1024 naar 1280. Ik moet zeggen dat dat toch wel erg prettig is. Zeker in games kun je het verschil echt duidelijk zien. Het liefst zou ik (alleen voor games want Windows wordt veel te klein op hogere resoluties) doorgaan naar 1600x1200 want dat kan die 7800 prima aan. Echter kan m'n monitor het niet aan...

Ik baal er nog steeds een beetje van dat er nog geen (betaalbare) tft's zijn die 1600x1200 kunnen draaien. Daarom wordt m'n volgende monitor toch weer een CRT. Met een 17 inch tft'tje als secundaire misschien.

Prima verhaal hoor maar zo kostte mijn 7800GTX mij 'slechts' 250 euro omdat ik mijn x800xt pe voor 300 kwijt kon :P .

Zo kan het natuurlijk ook he. Zo doe ik het al jaren trouwens en zo gaat dat volgend jaar ook met mijn GTX'je.

Anoniem: 150582

En idd de GT heeft 20 pipes.
heeft deze echt 'maar' 20 pipelines? of zijn het er 24 waarvan er 4 op slot staan?

Heeft iemand trouwens de specs van de Asus 7800 GT? Ik krijg die sheet niet geopend op asus.com -.-
Ik was opzoek naar de clocksnelheid van de core en geheugen. XFX en Club3d hebben het namelijk wel op hun website staan.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
heeft deze echt 'maar' 20 pipelines? of zijn het er 24 waarvan er 4 op slot staan?

Heeft iemand trouwens de specs van de Asus 7800 GT? Ik krijg die sheet niet geopend op asus.com -.-
Ik was opzoek naar de clocksnelheid van de core en geheugen. XFX en Club3d hebben het namelijk wel op hun website staan.
Ik heb de kaart zelf in mijn computer zitten, core loopt op 400mhz en mem op 1000mhz.

Is het trouwens mogelijk om de snelheden gewoon altijd op "performance 3d" te laten staan? Als ik battlefield 2 wil spelen hapert hij in het begin even en na 5 min loopt ie als een trein. Ik denk dat dat komt omdat ie dan zichzelf moet op-clocken of zie ik dat verkeerd?

[Voor 27% gewijzigd door Giel op 05-09-2005 15:46]

Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:08:
Prima verhaal hoor maar zo kostte mijn 7800GTX mij 'slechts' 250 euro omdat ik mijn x800xt pe voor 300 kwijt kon :P .

Zo kan het natuurlijk ook he. Zo doe ik het al jaren trouwens en zo gaat dat volgend jaar ook met mijn GTX'je.
Hehe ja psies dat is inderdaad de truck. Dan is het best goed te doen. Ik ging echter nu van m'n eerste compu over naar een nieuwe, en de stap van GeForce FX5700 naar 7800 was iets te groot om zo'n voordeel te kunnen boeken ;).

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 22:04
Anoniem: 150582 schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:08:
[...]

hij heeft 20 pipes, of de gpu maximaal in het echt 24 heeft weet ik niet.
Maar tot nu kan een 20 pipe GT niet geunlocked worden tot 24.

• Niet online
Anoniem: 107573 schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:12:

Wie heeft jou dat verteld of waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
Bij de presentatie van de unreal engine werden prognoses gemaakt naar de type kaart die nodig was om deze te kunnen draaien, en ik dacht dat de specs toch hoger lagen, maar heb nu niet echt zin om te zoeken (er stond onder andere al 512 Mb geheugen). In ieder geval lieten ze uitschijnen dat de engine nog niet op de eerstvolgende generaties op een deftige framerate zal draaien. En ik meende dat soort opmerkingen ergens gelezen te hebben. Maar dan zal ik wel fout zitten.
Mr. Detonator schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:04:
[...]behalve dan als je zonder aa/af gaat benchen op de lagere resoluties(1024/1280), maar zo speelt niemand
Stoer hoor, das toch al een van de belachelijkste opmerkingen die ik laatst nog gelezen heb. Jij kan je toevallig een CRT/tft aanschaffen die deze resolutie vlot kan draaien, wel , newsflash, niet iedereen kan dat. Ik ga geen veronderstellingen beginnen maken, maar het is niet omdat jij die dingen in je schoot geworpen krijgt dat het de norm is 8)7 |:( . Zelden zo een pretentie gezien.

Wat zijn we toch weer beter met onze 1600*1200+ res, look i'm an attention whore... Want dat probeer je hier gewoon uit te lokken.

Wel, zoals iemand anders hier ook zei, 1024 is procentueel gezien nog steeds enorm vertegenwoordigd en 1280*1024 wordt de standaard omdat alle stand alone tft's die betaalbaar zijn die resolutie draaien. Meer is voor de happy few, (of die mannen die tevreden zijn met een grote dell/apple/hp/viewswonic monitor die ghost als hell, want er zijn gewoon nog geen 1600*1200 tft monitoren die niet vrij vreselijk ghosten. Dus als je geen crt hebt, toont dat nog maar eens wat voor 'gamer' je wel niet bent.)

En games zien er al meer dan deftig genoeg uit op schermen met een breedte van 1280 pixels. Das gewoon al 720p !! Op een scherm dat meestal dan nog kleiner is dan een tv scherm met 720p. Dus zeker scherp genoeg. En probeer jij dan maar over een jaartje nog eens je games te draaien op die hoge resolutie met dezelfde kaart. Terwijl 1280 voor de meeste mensen een haalbare res is om het effe te kunnen uitzingen met dezelfde kaart. Zeker op je tft wil je native kunnen spelen, dus 1280 is echt wel relax om op te gamen. (en met te grote resoluties moet je dan weer een paar effectjes beginnen afzetten na verloop van tijd, terwijl voor lagere res de kaart nog goed voldoet om én native te draaien én high settings)

anyway, genoeg daarover
-----------------------

Heeft iemand toevallig die kaart van asus die de warmte meteen naar buiten blaast door het onderliggende slot? (HIS systeem zoals bij ati) Dit lijkt mij wel ideaal, omdat zo je case temps niet al te hard de hoogte ingaan, aangezien het grootste deel van de warmte van de GPU meteen naar buiten geblazen wordt. Denk je dat er dan nog een andere kaart onder kan in SLI? Of komen die kaarten gewoon onder elkaar en zit het koelgedeelte dan in de weg?
Want dit lijkt mij wel ideaal als je je cpu met dat setje van thermal take koelt (waterkoeling) Deze unit neemt immers de, in de meeste cases, enige fan opening achteraan in. Welke fan moet dan de warme lucht van je gpu wegvoeren (als je geen fan in het zijpaneel hebt)? Dus als die meteen door de kaart zelf naar achter geblazen wordt lijkt me dat ideaal.

De fan speed is toch aanpasbaar dacht ik? (bij idle heel stil te zetten, en bij gamen wat luider, want dan maakt het toch niet uit=> koptelefoon of boxen)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-09-2005 17:30]

Anoniem: 79835

Anoniem: 131051 schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:28:
[...]

Bij de presentatie van de unreal engine werden prognoses gemaakt naar de type kaart die nodig was om deze te kunnen draaien, en ik dacht dat de specs toch hoger lagen, maar heb nu niet echt zin om te zoeken (er stond onder andere al 512 Mb geheugen). In ieder geval lieten ze uitschijnen dat de engine nog niet op de eerstvolgende generaties op een deftige framerate zal draaien. En ik meende dat soort opmerkingen ergens gelezen te hebben. Maar dan zal ik wel fout zitten.
Een interview met Mark Reign van Epic zegt het tegenovergestelde, nl dat een met een GTX met alle opties aan kan spelen.

http://gaming.hexus.net/c...JRD0xNDY4JnVybF9wYWdlPTM=

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 16:56

Darth Malak

Sith Lord

Je bedoelt de Asus N7800 GTX Top... Ja, die heb ik sinds eind vorige week binnen samen met de A8N-SLI premium en een X2 4200+! :9~

Erg veel problemen in het begin maar nu loopt het soepeler dan soepel... De temps van de videokaart blijven zeer laag (rond de 42C idle, full load weet ik niet precies heb ik nog niet echt bekeken maar geloof een graadje of 10 hoger).

En ja, op dit mobo in ieder geval kan er nog prima een 2e GTX TOP onder!! :*) Voorlopig maar ff bij 1 houden...
Anoniem: 131051 schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:28:
[...]

[...]

Stoer hoor, das toch al een van de belachelijkste opmerkingen die ik laatst nog gelezen heb. Jij kan je toevallig een CRT/tft aanschaffen die deze resolutie vlot kan draaien, wel , newsflash, niet iedereen kan dat. Ik ga geen veronderstellingen beginnen maken, maar het is niet omdat jij die dingen in je schoot geworpen krijgt dat het de norm is 8)7 |:( . Zelden zo een pretentie gezien.

Wat zijn we toch weer beter met onze 1600*1200+ res, look i'm an attention whore... Want dat probeer je hier gewoon uit te lokken.

Wel, zoals iemand anders hier ook zei, 1024 is procentueel gezien nog steeds enorm vertegenwoordigd en 1280*1024 wordt de standaard omdat alle stand alone tft's die betaalbaar zijn die resolutie draaien. Meer is voor de happy few, (of die mannen die tevreden zijn met een grote dell/apple/hp/viewswonic monitor die ghost als hell, want er zijn gewoon nog geen 1600*1200 tft monitoren die niet vrij vreselijk ghosten. Dus als je geen crt hebt, toont dat nog maar eens wat voor 'gamer' je wel niet bent.)

En games zien er al meer dan deftig genoeg uit op schermen met een breedte van 1280 pixels. Das gewoon al 720p !! Op een scherm dat meestal dan nog kleiner is dan een tv scherm met 720p. Dus zeker scherp genoeg. En probeer jij dan maar over een jaartje nog eens je games te draaien op die hoge resolutie met dezelfde kaart. Terwijl 1280 voor de meeste mensen een haalbare res is om het effe te kunnen uitzingen met dezelfde kaart. Zeker op je tft wil je native kunnen spelen, dus 1280 is echt wel relax om op te gamen. (en met te grote resoluties moet je dan weer een paar effectjes beginnen afzetten na verloop van tijd, terwijl voor lagere res de kaart nog goed voldoet om én native te draaien én high settings)

anyway, genoeg daarover
-----------------------

Heeft iemand toevallig die kaart van asus die de warmte meteen naar buiten blaast door het onderliggende slot? (HIS systeem zoals bij ati) Dit lijkt mij wel ideaal, omdat zo je case temps niet al te hard de hoogte ingaan, aangezien het grootste deel van de warmte van de GPU meteen naar buiten geblazen wordt. Denk je dat er dan nog een andere kaart onder kan in SLI? Of komen die kaarten gewoon onder elkaar en zit het koelgedeelte dan in de weg?
Want dit lijkt mij wel ideaal als je je cpu met dat setje van thermal take koelt (waterkoeling) Deze unit neemt immers de, in de meeste cases, enige fan opening achteraan in. Welke fan moet dan de warme lucht van je gpu wegvoeren (als je geen fan in het zijpaneel hebt)? Dus als die meteen door de kaart zelf naar achter geblazen wordt lijkt me dat ideaal.

De fan speed is toch aanpasbaar dacht ik? (bij idle heel stil te zetten, en bij gamen wat luider, want dan maakt het toch niet uit=> koptelefoon of boxen)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 131051 schreef op Monday 05 September 2005 @ 17:28:
[...]

Voor zover ik weet gaat Unreal Engine3 niet verder dan de features die een gf6800 onderstend, in hoeverre je dan een goede framerate haalt en in welke res., is afwachten.
Ik kan me goed voorstellen dat 512 mb noordzakelijk wordt, gezien de ongehoorde texturegrootes van 2048x2048K voor bepaalde textures :9

Niet op voorraad.

• Niet online
dank aan HaLDoL (goed artikel) en edward2

Weer wat twijfels en onzekerheden (en mogelijk struikelblok bij aanschaf ;) ) de wereld uit.

@pulleke, welk moederbord heb je dan? Want dan moet je zoiets hebben als
-PCI-e 16x
-plaats over, leeg slot?
-PCI-e 16x

zoiets?

• Inflatable
Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:08:

Ja, als je zo gaat beginnen.. Mijn 6800GT kostte me dan geen 249,--, maar slechts 149,-- omdat ik mijn oude 9600XT voor 100,-- doorverkocht heb.. :z

Een 2e hands X800XT raak je nu trouwens echt niet meer kwijt voor 300 euro hoor.. Dat ding kost al 249 nieuw bij Alternate..

[Voor 18% gewijzigd door Inflatable op 05-09-2005 19:49]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 18:51
Jeuj ik krijg ook een 7800gtx ! :)

is best grappig verlopen, mn baas MOEST een videokaart hebben voor het weekend en zn oog viel op mijn x850xt van sapphire. hij moest en zou gamen afgelopen weekend dus hij heeft mijn videokaart in zijn rig zitten.. nou krijg ik de nieuwprijs voor dat ding terug das ong 395 euro op onze prijslijst.
dus ik hoef maar een klein beetje bij te leggen en ik heb een 7800gtx! die heb ik natuurlijk al besteld en die krijg ik morgen binnen.. ik vind het wel jammer dat de TOP versie van asus nergens vooradig was bij onze leveranciers :( dus ik krijg nu gewoon een normale versie, enigzins een zeer mooie deal :D

Inflatable schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:46:
[...]
Ja, als je zo gaat beginnen.. Mijn 6800GT kostte me dan geen 249,--, maar slechts 149,-- omdat ik mijn oude 9600XT voor 100,-- doorverkocht heb.. :z

Een 2e hands X800XT raak je nu trouwens echt niet meer kwijt voor 300 euro hoor.. Dat ding kost al 249 nieuw bij Alternate..
Nu niet meer maar 6 weken geleden nog wel ;) . Gewoon op het juiste moment handelen. Was trouwens een Platinum edition, behoorlijk zeldzaam hehe.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 05-09-2005 20:47]

• jorde
Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:42:
[...]

Nu niet meer maar 6 weken geleden nog wel ;) . Gewoon op het juiste moment handelen. Was trouwens een Platinum edition, behoorlijk zeldzaam hehe.
You lucky son of a bitch ;) :P ik wou da ik wa meer geld had :P. ik ga binnekort wel dit halen:

- Aspire X-Cruiser 420 Watt, Zwart (zit standaard in die kast, zou die dit kunnen trekken, reviews op internet is altijd kast zonder voeding) (stop er voor 2xtra 8cm koelers in, met blauwe lets).
- Corsair CMX1024-3200PRO DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, -
- AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM + Zalman CNPS9500 Led
- Hitachi Desktstar 7K80 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
- DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D(socket 939)
- Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
- OEM 3,5 diskettestation Zwart (blijft handig natuurlijk)
- NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
- Logitech Internet Pro Keyboard Zwart, OEM
- Logitech G7 Laser Cordless Mouse -, Retail

is dit systeem wel te doen of zou ik wat aanpassingen moeten doen(zoals de voeding)
het moet de videokaart wel trekken natuurlijk, anders moet ik aanpassingen doen (zonder dat het duurder mag worden.)

dit allemaal voor een totaalprijs van: 1326,50 bij azerty.

• STIMPPYYY
  • Nu online
2x512 MB Ram zou ik nemen ipv 1x 1Gb. Ik zou trouwesn ook een voedingloze kast nemen en daarvoor in de plaats een goede merk voeding nemen, Tagan 480W etc...

[Voor 62% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-09-2005 22:30]

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 23:27

Bejit

Svenska Faderland

Mr. Detonator schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:04:
[...]

Laatste nog een heel oud pc blaadje onder me bed gevonden.

Geforce 3 TI500 1399 gulden

Systeempje

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een FAQ in de TS gezet, maar er moet nog info bij. Alle hulp is welkom :)

La Batterie des Hommes sans Peur

Anoniem: 114616

heb hem ook...lekker stil kaartje en haalde 7500in 3dmark.

Alleen in battlefield 2 geven de schaduwen heel erg lelijke kartels.
Ik heb de 78.03 drivers en speel op hq, en aa af aan.

• MaddoxX
  • Laatst online: 14-06-2021

MaddoxX

hax0r

Hoi allemaal ik heb effe een vraag over de drivers voor de 7800 gtx :)
Ik krijg deze week mijn systeem binnen :

GeIL 1024MB PC3200@2-2-2 Ultra-X Series Dual channel (2x512)
Tagan TG480-U22 480W *2Force Serie*
Asus A8N-SLI Premium
Asus Nvidia EN7800GTX/2DHTV 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E)
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
Pioneer DVD +-R/+-RW DVR-110 zwart OEM
AMD Athlon 64 3500+ BOXED (Socket 939) *VENICE*

maar moet ik nu gewoon strax drivers van de cd pakken voor de vid kaart? of gewoon nvidia.com en hop de laatste versie?

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Gewoon de laatste van Nvidia.com of surf naar http://www.guru3d.com/ voor de laatse beta's. Ik kan je bijv. de 78.03 erg aanraden omdat deze het welbesproken shimmering effect grotendeels heeft verholpen ( op High Q that is ).

@Jorde89: dat wordt een heerlijk systeempje :) . Die G7 muis wil ik ook wel ter vervanging van mijn trouwe doch redelijk versleten mx500 :P .

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:27:
Gewoon de laatste van Nvidia.com of surf naar http://www.guru3d.com/ voor de laatse beta's. Ik kan je bijv. de 78.03 erg aanraden omdat deze het welbesproken shimmering effect grotendeels heeft verholpen ( op High Q that is ).

@Jorde89: dat wordt een heerlijk systeempje :) . Die G7 muis wil ik ook wel ter vervanging van mijn trouwe doch redelijk versleten mx500 :P .
Geeft de beta driver verder geen andere problemen ?
Oh en misschien weet je ook wanneer de officiele uit komt ? :P

Hmm nee geen probs mee bij deze maar op die Guru site ken je altijd ff het forum checken voor eventuele probs.

Ik weet niet de laatste 77.77 officiele zijn nog niet zo heel erg oud en ik dacht dat Nvidia, anders dan bij Ati, niet elke maand een officiele driver released. Kan best wel is zomaar een maand of 3 tussenzitten. Maar laat je vooral niet afschrikken door het woordje Beta beste vriend, is echt niks mis mee :) .

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

MaddoxX schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:22:
Hoi allemaal ik heb effe een vraag over de drivers voor de 7800 gtx :)
Ik krijg deze week mijn systeem binnen :

GeIL 1024MB PC3200@2-2-2 Ultra-X Series Dual channel (2x512)
Tagan TG480-U22 480W *2Force Serie*
Asus A8N-SLI Premium
Asus Nvidia EN7800GTX/2DHTV 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E)
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
Pioneer DVD +-R/+-RW DVR-110 zwart OEM
AMD Athlon 64 3500+ BOXED (Socket 939) *VENICE*

maar moet ik nu gewoon strax drivers van de cd pakken voor de vid kaart? of gewoon nvidia.com en hop de laatste versie?
Ik zou 2x1 gig (of 4x512 als je zeker weet dat je dan 1T-command kan draaien, met de Venice schijnt dat wel te lukken, maar met een "oude" core niet) pakken als je het kan missen. Zeker als je BF2 wilt gaan spelen. Het gaat wel met 1 gig, als je Windows strak installeert, met zo weinig mogelijk processen, maar een swap (wat zich uit in een hapering) hier dan daar moet je dan wel voor lief nemen.

78.03 is een mooi drivertje, alles op HQ en je hebt een perfect shimmervrij beeld.

[Voor 6% gewijzigd door edward2 op 05-09-2005 23:39]

Niet op voorraad.

Same here. Spellen als BF2( en straks ook FEAR ) willen echt gewoon haast wel 2 gig. Heb speciaal voor BF2 een gig erbij gepropt. Helaas had ik al 2* 512, dus zit nu op 2T ( Newcastle 8)7 ), maar goed, zing het wel even uit tot dat ik die 4 keer 512 wel is verkoop.

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Helaas op het moment geen geld voor.. komt later wel enzo.

offtopic:
De nforce4 drivers 6.66 dan ook gewoon downen via nvidia ?

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Nouja bedankt voor jullie hulp ;) hopelijk is me systeem woensdag binnen en dan bouw ik die inelkaar en dan zien we wel verder :D Het systeem zou opzich goed moeten presteren :*) hoop ik dan :P

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-12-2022
Is het ook mogelijk om 2 reepjes geheugen van 512 en 1 van een gig te plaatsen?
Ik ga een pc aanschaffen met 2x 512....nog niet genoeg geld voor 2x1gig in 1x.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb vorige week samen met de GTX top de A8N-SLI premium en de X2 4200+ aangeschaft.

Ik heb straks even gekeken en er past nog gemakkelijk een 2e PCI_X 16x kaart in. Het enige dat dan wel geblokkeerd wordt is je PCIEX1_1 en PCIEX4_1 slots... Who cares?? :9
Anoniem: 131051 schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:39:
dank aan HaLDoL (goed artikel) en edward2

Weer wat twijfels en onzekerheden (en mogelijk struikelblok bij aanschaf ;) ) de wereld uit.

@pulleke, welk moederbord heb je dan? Want dan moet je zoiets hebben als
-PCI-e 16x
-plaats over, leeg slot?
-PCI-e 16x

zoiets?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat klopt... 2gig is echt nodig. Ik heb straks de FEAR demo gedraaid met m'n GTX top en X2 4200+ met 1gig RAM en zelfs op 1280x1024 (alle settings max) heeft ie het soms moeilijk.

De crucial ballistix 2gig zijn wel aan te raden! :9
Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:41:
Same here. Spellen als BF2( en straks ook FEAR ) willen echt gewoon haast wel 2 gig. Heb speciaal voor BF2 een gig erbij gepropt. Helaas had ik al 2* 512, dus zit nu op 2T ( Newcastle 8)7 ), maar goed, zing het wel even uit tot dat ik die 4 keer 512 wel is verkoop.

[Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 06-09-2005 00:58]

• Niet online
Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:41:
... zing het wel even uit tot dat ik die 4 keer 512 wel is verkoop.
Vraagje die ik on the side ergens wou stellen, maar nu jij er toch over begint... (tis niet echt ontopic, maar hier zitten veel experts, dus denk dat ik hier sneller een kort antwoordje zal krijgen)

Waarom wil je van je 4x512 vanaf?

Ik wou vragen: wat is beter voor je (gaming) setup (want daar gaat het hier toch uiteindelijk over):
-4x512
-2x1024

hoeveelheid is dezelfde dus ik zou zeggen dat het niet veel uitmaakt?
Verder meen ik te begrepen hebben dat dat getal bij de specs van ram (CL x) de latencies zijn, en hoe lager hoe beter? Niet alleen is dus 4x512 goedkoper, maar zijn de latencies (denk ik dan) van 1 gig modules vaak hoger (dus om ook aan 2.5 te komen ga je al in de duurdere latjes) terwijl 2x512 corsair valueselect cl 2.5 : 99€

De reden is dat ik in principe van mijn 4 reepjes af wil, is dat ik dan 1T timing kan draaien ipv van 2T nu, omdat ik nog met een Newcastle core van mijn processor zit. Deze kan geen 1T aan als alle 4 de bankjes in gebruik zijn. 1T is uiteraard altijd sneller.

Voor de rest van je vraag verwijs ik je door naar een overige Tweaker. Van geheugen heb ik eigenlijk niet al te veel kaas gegeten. Wat betreft de latencies heb je helemaal gelijk, hoe lager hoe beter.

Offtopic: Hoe zit dat met een X2 proc? Kan ik daar wel 4 *512 gebruiken en dan tog 1T blijven draaien?

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 06-09-2005 01:46]

• Bever!
  • Laatst online: 08:14
met 2x 1 gb reepjes moet je toch ook 2t draaien omdat ze doublesided zijn? Of denk ik nou helemaal scheef...?

Ow ja idd daar moet je natuurlijk ook nog rekening mee houden 8)7 .

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:39
met mijn winchester heb ik ook 4x512 gedraaid, en toen moest ik 'm op t2 zetten, anders draaide het niet (zelfs niet op 200)....het waren wel 2 verschillende setjes...2x hyperx pc4000, en 2x g-skill pc4400le

nou heb ik 2x1 gig, en kan ik t1 draaien (tot 250 ongeveer).....ondanks dat het hetzelfde aantal banken zijn....dus heeft ook nog een beetje met mobo te maken denk ik (msi k8n neo2)

[Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-09-2005 03:10]

• jorde
STIMPPYYY schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:29:
2x512 MB Ram zou ik nemen ipv 1x 1Gb. Ik zou trouwesn ook een voedingloze kast nemen en daarvoor in de plaats een goede merk voeding nemen, Tagan 480W etc...
Ik zat daar inderdaad over te twijfelen(kast en voeding) en zal dit dan ook maar aanpassen :9. over het geheugen, ik wil er zo snel mogelijk nog zo'n zelfde reepje bijprikken :9. dus dat moet dan toch ook geen probleem zijn??

• DesertShooter
  • Laatst online: 03-01 21:59

DesertShooter

Afgekickt

Wacht al een week op de levering van mijn Asus n7800GTX en DFI LP.

Was gister niet thuis toen ze het brachten, dus moet ik hem vandaag op gaan halen. :)

• jorde
Jorde89 schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:21:
[...]

You lucky son of a bitch ;) :P ik wou da ik wa meer geld had :P. ik ga binnekort wel dit halen:

- Aspire X-Cruiser 420 Watt, Zwart (zit standaard in die kast, zou die dit kunnen trekken, reviews op internet is altijd kast zonder voeding) (stop er voor 2xtra 8cm koelers in, met blauwe lets).

is dit systeem wel te doen of zou ik wat aanpassingen moeten doen(zoals de voeding)
het moet de videokaart wel trekken natuurlijk, anders moet ik aanpassingen doen (zonder dat het duurder mag worden.)

dit allemaal voor een totaalprijs van: 1326,50 bij azerty.
word nou dit:

- AeroCool AeroEngine JR Geen, Zwart (nieuwe kast) + Huntkey LW-6500H 500 Watt (voeding)

voor 1350,01 is dit wel een fatsoenlijke voeding, want ik vind die andere eigenlijk allemaal reteduur.

[Voor 31% gewijzigd door jorde op 06-09-2005 08:17]

• Giel
  • Nu online
word nou dit:

- AeroCool AeroEngine JR Geen, Zwart (nieuwe kast) + Huntkey LW-6500H 500 Watt (voeding)

voor 1350,01 is dit wel een fatsoenlijke voeding, want ik vind die andere eigenlijk allemaal reteduur.
Ik snap dat je ff wil patsen met je nieuwe systeem :> :P maar het blijft een 7800GT(x) topic (geen flame ofzo hoor)
Voor een voeding kan je beter in "Welke voeding heb ik nodig?" topic kijken.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bever! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:52:
met 2x 1 gb reepjes moet je toch ook 2t draaien omdat ze doublesided zijn? Of denk ik nou helemaal scheef...?
OT,

ik heb 2x1 gig Crucial Ballistix tracer en het draait prima op 1T (215mhz op 2,5-3-3-3)

Niet op voorraad.

Er komt zeer waarschijnlijk geen G70 Ultra.

http://www.theinquirer.net/?article=25949

Dit omdat dat de verkopen van de GT en GTX teveel zou hinderen. Plus dat ze denken dat Ati tog niet genoeg R520's op 600/1400 kan leveren >:) . Het is The Inq dus enige scepsis is wel op zijn plaats :) .

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 06-09-2005 11:53]

Anoniem: 129357

Zowiezo zou er nou nog geen nieuwe kaart moeten komen.
Dikke handel voorlopig met de 7800 GT/GTX.

En eerst maar eens zien wat ATi maybe kan maken/leveren, want zoals altijd zal het wel weer flink tegenvallen.
ATi is meer van grootpraat.

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
Niet helemaal on-topic, maar scheelt 1t in games tegenover 2t? Zo ja, kan ik hem straffeloss op 1t uitproberen zonder kans op schade?

Ik heb Kingston HyperX 3200 @ spd 2,5-3-3-8->vlgs kingston zou dat 2-3-2-6 zijn, maar dat zal wel op 133mhz zijn.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik kan jullie deze niet onthouden...
Wees gewaarschuwd, dit kan hartklachten veroorzaken!!!!!!!

http://content.ytmnd.com/140000/140430/image.jpg

• Niet online
aaaaaaaarghhjhhh i'm blind :(:(

Dit MOET een grap zijn, niemand kan zo dom zijn ;)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:01:
aaaaaaaarghhjhhh i'm blind :(:(

Dit MOET een grap zijn, niemand kan zo dom zijn ;)
Ik mag het hopen voor die kaart...
Dat gun je geen enkele kaart, deze verminking... :(

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FreeMen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:40:
Niet helemaal on-topic, maar scheelt 1t in games tegenover 2t? Zo ja, kan ik hem straffeloss op 1t uitproberen zonder kans op schade?

Ik heb Kingston HyperX 3200 @ spd 2,5-3-3-8->vlgs kingston zou dat 2-3-2-6 zijn, maar dat zal wel op 133mhz zijn.
offtopic:
1t is behoorlijk veel sneller in synthetische benchmarks. Run bijv memtest maar ns in 1t en 2t dan zie je links boven het verschil in mem speed.

Echter in real world performance (games e.d.) schijnt de invloed vrijwel nihil te zijn omdat zelfs op 2t voldoende bandwith gegenereerd wordt voor de AMD Athlon 64. M.a.w. deze processor is not bandwith limited.
Voor de Pentium ligt dit anders.

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 06-09-2005 17:59]

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ShellGhost schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:58:

Zo heb ik t ook opgelost. Bij mij werkt t anders prima! :+

PC Specs

• Inflatable

OMG! 8)7

• charrel
  • Laatst online: 12:29

charrel

Cortisol4life..

FreeMen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:40:

Maakt idd in synthetische benchmarks een hoop uit, in games scheelt het echt helemaal niks, Bv. in 3dmark2005 haalde ik met vidkaart op stockspeeds 8040 op 2t tegen 8088 punten op 1t.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 21:49
Help!!!! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:38:
[...]

Zo heb ik t ook opgelost. Bij mij werkt t anders prima! :+
dat MEEN je niet!

• Niet online
offtopic: kan iemand eens een deftig linkje geven naar de uitleg ivm met die 1T en 2T, het wat en waarom?, thx!!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja! ;)

2x1gig altijd beter dan 4x512....

Om precies de reden die al aangegeven was 1T!
Bever! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:52:
Of denk ik nou helemaal scheef...?

[Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 06-09-2005 17:26]

• joon
nou ik heb em dan eindelijk een asus N7800GTX.. nou heb ik de kaart in mn onderste pci-e slot gezet omdat hij anders mn nb koeler nogal blokkeerd.. nou keek ik bij mn instellingen van nvidia en zag ik dit:
http://img251.imageshack.us/img251/3051/pciex26vt.jpg

Pci-E x2?? klopt er hier iets niet of kan dit geen kwaad?

Edit: ik heb de kaart even in mijn 1e slot gestopt en nu draait de kaart wel op x16 .. ik zou graag willen dat de kaart dat ook op mijn 2e slot zou doen.. heeft iemand een oplossing daarvoor ?

[Voor 23% gewijzigd door joon op 06-09-2005 21:23]

• XWB
  • Niet online
Nee, wanneer je de PCIe sloten appart gebruikt werkt het eerste slot als x16 gebruikt en het 2de als x2 slot. In SLI worden ze als x8 slot gebruikt.

• XWB
  • Niet online

:D 8)7

Btw, er komt heel waarschijnlijk geen 7800 Ultra.
Bron nieuws: 'Nvidia ziet af van GeForce 7800 Ultra'

[Voor 15% gewijzigd door XWB op 06-09-2005 21:59]

• joon
Hacku schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:36:
Nee, wanneer je de PCIe sloten appart gebruikt werkt het eerste slot als x16 gebruikt en het 2de als x2 slot. In SLI worden ze als x8 slot gebruikt.
ok ik heb nu sli mode ingesteld.. het 2e slot draait nu @ x8 .. opzich zou dat niet veel moeten uitmaken op performance right ?

• Niet online
So? Vind ik niet zo erg. Ik vind de 7800GTX in de 7xxx lijn al presteren alsof het een ultra zou zijn. Dus geen ultra is nu niet echt een gebrek denk ik. Zeker omdat de GTX al ruim voldoet voor zware eisen, waar wil je dan een ultra voor hebben? En als het nog niet genoeg is, is er nog SLI, op het ogenblik dat de 7800GTX al wat in prijs daalt.

Het is positief dat ze de GTX op grote schaal kunnen produceren, blijkbaar weinig slechte yields, goed ontwerp, niet te warm, niet te luidruchtig. En overal goed beschikbaar (wat er alleen maar toe kan lijden dat die, met deze beschikbaarheid en goed productie proces) in prijs kan verlaagd worden op het moment ati de tegenstand lanceert.

• jorde
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:45:
[...]

So? Vind ik niet zo erg. Ik vind de 7800GTX in de 7xxx lijn al presteren alsof het een ultra zou zijn. Dus geen ultra is nu niet echt een gebrek denk ik. Zeker omdat de GTX al ruim voldoet voor zware eisen, waar wil je dan een ultra voor hebben? En als het nog niet genoeg is, is er nog SLI, op het ogenblik dat de 7800GTX al wat in prijs daalt.

Het is positief dat ze de GTX op grote schaal kunnen produceren, blijkbaar weinig slechte yields, goed ontwerp, niet te warm, niet te luidruchtig. En overal goed beschikbaar (wat er alleen maar toe kan lijden dat die, met deze beschikbaarheid en goed productie proces) in prijs kan verlaagd worden op het moment ati de tegenstand lanceert.
idd, maar ze zullen wel met iets anders komen dan de ultra, een 7850GTX PE :9

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:36:
[...]
offtopic:
1t is behoorlijk veel sneller in synthetische benchmarks. Run bijv memtest maar ns in 1t en 2t dan zie je links boven het verschil in mem speed.

Echter in real world performance (games e.d.) schijnt de invloed vrijwel nihil te zijn omdat zelfs op 2t voldoende bandwith gegenereerd wordt voor de AMD Athlon 64. M.a.w. deze processor is not bandwith limited.
Voor de Pentium ligt dit anders.
offtopic:
yep de Athlon64 heeft zulke lage latency's dat die meestal niet een tekort aan bandbreedte heeft.

Het verschil in pci8x en 16x is volgens mij ook (nog?) te verwaarlozen.

[Voor 7% gewijzigd door edward2 op 06-09-2005 23:40]

Niet op voorraad.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Heb afgelopen week mijn X850XT PE ook maar eens ingeruild voor een Asus EN7800GTX TOP (kreeg een offer I couldn't refuse) en ben heel erg tevreden. Vooral FarCry met HDR @ 1920x1200 was een zeer aangename verassing :P
Jorde89 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:15:
[...]Huntkey LW-6500H 500 Watt (voeding)
[...]is dit wel een fatsoenlijke voeding, want ik vind die andere eigenlijk allemaal reteduur.
Wel grappig eigenlijk dat mensen dure Ultra High End systemen in elkaar zetten en dan willen bezuinigen op de meest stabiliserende factor in hun PC: de voeding ;)

Hou er rekening mee dat je voeding in totaal zo'n 26A moet kunnen leveren op zijn 12V rail(s).
Ik raad persoonlijk altijd A-merk voedingen als o.a. Tagan, Enermax, Coolermaster en Antec aan.

Als die Huntkey de versie 2.0 (ATX 12V v2.0 compatible) uitvoering is zou je er mee uit moeten komen. Ingeval het niet de v2.0 is zou ik er echt niet aan beginnen - zeker als je nog zou willen overklokken.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

:) Ik ga strax effe 3dmarks wel posten :D Kheb net me pc inelkaar gezet :) Echt super nog geen problemen ondervonden.

• jorde
FirefoxAG schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:38:
Heb afgelopen week mijn X850XT PE ook maar eens ingeruild voor een Asus EN7800GTX TOP (kreeg een offer I couldn't refuse) en ben heel erg tevreden. Vooral FarCry met HDR @ 1920x1200 was een zeer aangename verassing :P

[...]
Wel grappig eigenlijk dat mensen dure Ultra High End systemen in elkaar zetten en dan willen bezuinigen op de meest stabiliserende factor in hun PC: de voeding ;)

Hou er rekening mee dat je voeding in totaal zo'n 26A moet kunnen leveren op zijn 12V rail(s).
Ik raad persoonlijk altijd A-merk voedingen als o.a. Tagan, Enermax, Coolermaster en Antec aan.

Als die Huntkey de versie 2.0 (ATX 12V v2.0 compatible) uitvoering is zou je er mee uit moeten komen. Ingeval het niet de v2.0 is zou ik er echt niet aan beginnen - zeker als je nog zou willen overklokken.
denk je dat een cooler master 380watt het kan trekken, hij word namelijk daar aangeboden voor 29,- euro, ik wil opzich nog niet gaan overklokken, dat komt later wel.

Sorry dat ik een beetje offtopic ben jongens :P.

[Voor 3% gewijzigd door jorde op 07-09-2005 20:28]

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Ik raad je aan een 480W te kopen :) bijv. een Tagan-U22 ikzelf ben er ZEER tevreden over.. heel erg stil etc etc :)

ohjah en na 3dmark05 test vandaag met de asus 7800gtx kwam ik rond d 7500/7600 punten ;)

• Cheetah

Cheetah

Jorde89 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:27:
denk je dat een cooler master 380watt het kan trekken, hij word namelijk daar aangeboden voor 29,- euro, ik wil opzich nog niet gaan overklokken, dat komt later wel.
Is het een 24pins ATX12V V2.0 voeding (met dual 12V rail)? Zo niet dan ben je beter af met die Huntkey 500W (mits dat dus de v2.0 is).

Als je een goede voeding wilt en weinig geld wil uitgeven kun je ook naar deze Chieftec 450W kijken. Die zou ruimschoots aan al je behoeften moeten voldoen en is een kwaliteits/merkvoeding :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• jorde
FirefoxAG schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:45:
[...]
Is het een 24pins ATX12V V2.0 voeding (met dual 12V rail)? Zo niet dan ben je beter af met die Huntkey 500W (mits dat dus de v2.0 is).

Als je een goede voeding wilt en weinig geld wil uitgeven kun je ook naar deze Chieftec 450W kijken. Die zou ruimschoots aan al je behoeften moeten voldoen en is een kwaliteits/merkvoeding :)
ik heb beslote deze kast met 500 watt antec voeding te doen, 119 euro samen, Antec TX1050B 500 Watt, Zwart. maar goed nou maar weer verder ontopic :P

• Cheetah

Cheetah

@Jorde:
Prima keuze :)

Full Specz

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 20:41

acidfever

I am allready working!

Vraagje, wat doet jullie 7800GTX eigenlijk als je met coolbits2 the optimale clockspeed zoekt?

Ik krijg er 498Mhz Core en 1.33Ghz Memoery uit. Lijkt me vrij hoog.

• Cheetah

Cheetah

acidfever schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:39:
Vraagje, wat doet jullie 7800GTX eigenlijk als je met coolbits2 the optimale clockspeed zoekt?
Ik krijg er 498Mhz Core en 1.33Ghz Memoery uit. Lijkt me vrij hoog.
Kzou zeggen kijk es wat hij daarbij doet he ;)

Mijne geeft zo'n 525/1420, maar het is dan ook wel een TOP....

Full Specz

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 20:41

acidfever

I am allready working!

FirefoxAG schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:58:
[...]
Kzou zeggen kijk es wat hij daarbij doet he ;)

Mijne geeft zo'n 525/1420, maar het is dan ook wel een TOP....
Mja was gisteren met vervelend hoge temps in de kamer en kast. En toch die uitslag. en ik moet zeggen dat hij na een uur BF2 geen enkel probleem vertoonde. En dat met de standaard cooler! De fan speed ging niet eens omhoog en de temperatuur kwam niet boven de 70 graden!

Best netjes hoor! TOP versie kon ik helaas niet kwijt i.v.m. chipsetcooler.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee