[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
ga dan maar eens op de site van samsung kijken hoe de t51 er eigenlijk uitziet, da's heel anders dan wat op de site van de block staat, en daar gaat het juist om. ach. lekker boeiend ook, ik krijg mijne morgen :) da's veel blangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

aex351 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:09:
In hun reclame folder staat gewoon de juiste televisie met de juiste prijs. Ook te zien op hun website.
Hah wat een grapjassen! dat is dus echt wel een ander plaatje dan ik hier in hun folder heb staan. Ze hebben het inderdaad nu op de folder op hun website en onder de televisie sectie aangepast.
Zouden we er toch veel klachten over hebben gehad?
milenko79 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:40:
ga dan maar eens op de site van samsung kijken hoe de t51 er eigenlijk uitziet, da's heel anders dan wat op de site van de block staat, en daar gaat het juist om. ach. lekker boeiend ook, ik krijg mijne morgen :) da's veel blangrijker.
Nee dat is dus inmiddels aangepast, nu staat er inderdaad het plaatje van de T51 afgebeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door DyStiC op 24-01-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, mooi dat ze het dan toch aangepast hebben, ik denk dat er best wel wat klachten geweest zijn, nou ja, opgelost, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Ik heb mij vandaag geregistreerd, maar kijk wel altijd in de community!
Wil graag jullie adviezen over het volgende:

Ik ben momenteel aan t verhuizen en wil de Samsung LE32M51B aanschaffen via een webwinkel omdat gewoon een paar honderd scheelt vergeleken met bv een MM.
Bij welke webwinkels kan ik het beste bestellen en bij welke vooral niet? O ja, wil de lcd het liefst mid februari in mijn bezit hebben als dat kan.. :?

Ik zie jullie adviezen graag tegemoet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
ik heb em bij www.koopjeskampioen.nl gekocht, aardige luitjes... wel opgehaald. Zit in Hoogeveen :)

wel de 26" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:27:
Beste forumleden,

Ik heb mij vandaag geregistreerd, maar kijk wel altijd in de community!
Wil graag jullie adviezen over het volgende:

Ik ben momenteel aan t verhuizen en wil de Samsung LE32M51B aanschaffen via een webwinkel omdat gewoon een paar honderd scheelt vergeleken met bv een MM.
Bij welke webwinkels kan ik het beste bestellen en bij welke vooral niet? O ja, wil de lcd het liefst mid februari in mijn bezit hebben als dat kan.. :?

Ik zie jullie adviezen graag tegemoet. ;)
Tja, ik zou zeggen kijk evne in de pricewatch en lees wat shopsurveys, dan ben je er snel genoeg achter. ik ga vandaag de mijne krijgen van 4launch. ik heb voor hen gekozen door goede ervaringen met vorige bestellingen en het altijd vlot en goed verlopende contact met de winkel (kan altijd bellen en op een reply op een mail heb ik nog nooit langer dan een uur hoeven wachten).

ik had trouwens net zo goed voor salland kunnen kiezen o.i.d. want met hen heb ik ook goede ervaringen en er zijn er nog meer.

ik laat vanmiddag nog wle even weten hoe het scherm aan kwam (verpakking e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Nou, na veel vijfen en zessen besloten om de LE26R41B aan te schaffen.

Na in eerste instantie alleen een xbox360 gekocht te hebben, kreeg ik de HD kriebels in ernstige mate, waarna ik besloot toch ook maar afscheid te nemen van mijn Sony Trinitron KV-29FX20B
(4:3 72 cm WEGA Flatscreen) die dus als vergelijkingsmateriaal dient hier, met name voor de RGB/s-video/composiet performance, waar de Sony erg sterk in is.

Na een dag voornamelijk gevuld met het ompluggen van kabels, kutten met instellingen en een
heel klein beetje 'proef' gamen en films kijken hier wat ervaringen:

gebruikte inputs:

xbox360 via component (720p en 1080i) en vga (1366x768)
xbox via RGB Scart
pc via vga (1366x768)
Gamecube via RGB Scart
Sony DVP-S725DDVD via S-Video
Dreamcast via Scart composiet en vga

Overall eerste indruk:

De component en vga ingang via de xbox360 leveren een ontzettend strak beeld op. Component levert rijkere kleuren dan VGA maar levert (op de xbox360 althans) en net iets minder strak beeld op dan VGA. 1080i levert niet veel voordeel op tov 720p.
VGA is erg scherp, zo goed dat je de tv als pc monitor zou kunnen gebruiken. Ook weinig gekloot met instellingen hier nodig, aangezien je alleen kontrast/helderheid en kleur voorkeur schema instelt.
De LCD kan het allemaal goed bijbenen, nauwelijks ghosting, bleeding of wat dan ook. Het zoeken van de juiste instellingen is minder kritiek dan bij de overige ingangen, waar de juiste instelling het verschil kan betekenen tussen acceptabel en ronduit matig.

Op de xbox360 heeft voor het spelen van games VGA vooralsnog de voorkeur, voor films leun ik meer naar component ivm de rijkere kleuren. Maar beide zijn meer dan prima.

RGB-Scart. Een redelijke teleurstelling. Deze ingang is van matige kwaliteit. Gamecube (via de Nintendo RGB scart cable) ziet er eigenlijk niet echt uit. Alle scherpte is verdwenen, de kleuren zijn redelijk flets, de LCD heeft soms moeite om het tempo bij te houden, ook last van bleeding. Op de xbox en DC iets beter, maar ook hier zeker een grote stap achteruit in vergelijking met de Sony Wega. Ik weet, dat is misschien appels met peren vergelijken, maar het verschil met de VGA en Component kwaliteit is gewoon te groot, en het is bijna irritant om naar te kijken door de wazigheid.
Mbv de instellingen is het beeld enigzins acceptable te krijgen, maar het blijft continue zoeken naar een compromis tussen enigszins onscherp en acceptabel of scherper maar lelijk.
De overall kwaliteit van de RGB Scart aansluiting doet meer denken aan composiet.

Het verdient ook de aanbeveling een instelling te reserveren voor RGB/S-video/TV. Een instelling die goed is voor component is niet perse goed voor RGB en vice versa.

S-Video.
Had even geen losse scart voor de DVD, maar het beeld via S-Video (wat op de Sony goed is) is al niet veel beter dan RGB-Scart. Een DVD via PC VGA of xbox360 is erg mooi, in tegenstelling tot de
DVD via S-Video. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de RGB-Scart. Na veel kutten met de instellingen kun je een redelijk acceptabel beeld krijgen, maar ook niet meer dan dat.

Mijn voorlopige conclusie is dat deze TV eigenlijk twee uitersten biedt: Een schitterend mooi beeld via component en VGA aan de ene kant( je zou soms bijna vergeten dat je naar een LCD zit te kijken) en een in verhouding hiermee erg matige RGB/s-video ingang, ook zeker in vergelijking met traditionele CRT beeldschermen. Eigenlijk ben ik nu genoodzaakt voor de Gamecube een component kabel te kopen en voor de oude xbox een VGA box omdat de RGB en s-video inferieur zijn. Toch erg jammer van al die aansluitingen die je dan niet gebruikt en het vele ompluggen (waar ik een hekel aan heb).

Ik denk er nog even goed over na of ik deze route wil gaan (de voordelen zijn toch wel erg groot, films en games via de 360 zijn :9~) of toch voor iets anders ga kijken.

(Ik moet bij het bovenstaande opmerken dat ik vrij dicht op het scherm zit voor gamen/films, circa twee meter. uiteraard vallen de nadelen minder op als je er verder vanaf zit. In een huiskamer met 3/4 meter afstand wordt het natuurlijk al snel beter.)

Heeft iemand ervaringen met HDMI/DVI DVD speler icm dit scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Ik wil binnenkort de Samsung LE32M61B gaan halen.
Iemand deze al in real live zien staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

made schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:04:
Dat scherm is flink duurder dan de M51, is dat het nou waard? ik kan zelf niet echt verschillen ontdekken in de specificaties tussen die 2, behalve het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

made schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:04:
Ik heb hem in geen enkele winkel zien staan, en voor zover ik weet is er ook geen enkele webshop die hem snel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik heb vandaag m'n le32m51b gehad, en was er zeer blij mee, tot ik na ene half uur opeens allemaal roze en groenen vlekken in beeld kreeg, ongeacht de input.

Was net zo gelukkig dat ik geen dode pixels had, nu lijkt de tv wel 1 grote dode pixel.

heb 4launch gebled, die verwijzen me naar samsung (wel gek bij een DOA, maar goed, samsung neemt morgen contact op voor het langs sturen van een monteur (als er iets erg kapot is eis ik een nieuwe).

just my luck, daar neem je dan een middag voor vrij.
maar hopen dat samsung snel iemand langs stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

milenko79 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:34:
maar hopen dat samsung snel iemand langs stuurt.
Om hem te repareren of om te wisselen? vind dat een gloed nieuwe tv niet direct gerepareerd maar direct omgewisseld moet worden. Het is altijd een beetje krom als er al direct gesleuteld moet worden aan een zojuist gekocht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
da's waar, maar ach, laat die man eerst maar z'n diagnostiekje draaien, ik heb het idee dat alles werkt meer er iets niet goed contact maakt ofzo, als hij het binnen 5 minuten kan verhelpen vind ik het best, zo niet dan eis ik een nieuwe.

als hierin nu een stekkertej niet helemaal lekker zit en hij kan het snel oplossen, ben ik gek als ik hem laat omruiolen en een scherm met dode pixels terug krijg.

als er echt iets defect is ruilen ze hem.

[ Voor 33% gewijzigd door milenko79 op 25-01-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47
Wat voor beugel gebruiken jullie voor jullie 32 of 40" Samsung? Ik ben aan het kijken voor een universele kantelbare beugel, maar het lijkt erop dat de bevestigingsbeugels die je op de tv monteerd tegen de aansluitingen aankomen :(
Hebben jullie wellicht merken/types waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

newstar 115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
DyStiC schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:39:
[...]

Om hem te repareren of om te wisselen? vind dat een gloed nieuwe tv niet direct gerepareerd maar direct omgewisseld moet worden. Het is altijd een beetje krom als er al direct gesleuteld moet worden aan een zojuist gekocht product.
Mijn LE26R51B leek ook een DOA (wel geluid en totaal geen beeld) en ook de winkelier nam hier contact op met Samsung. De monteur kwam langs en er bleek binnenin een stekker gewoon los te zitten.

Mijn instelling was ook "niet repareren maar direct een nieuwe" maar als het slechts een stekker is die los zit, is dit ook onzinning. Als je dan een 'nieuwe' krijgt van Samsung heb je een grotere kans dat het een gerepareerd model is. Gewoon even afwachten en dan pas beslissen.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Stimpy001 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:04:
[...]

Mijn LE26R51B leek ook een DOA (wel geluid en totaal geen beeld) en ook de winkelier nam hier contact op met Samsung. De monteur kwam langs en er bleek binnenin een stekker gewoon los te zitten.

Mijn instelling was ook "niet repareren maar direct een nieuwe" maar als het slechts een stekker is die los zit, is dit ook onzinning. Als je dan een 'nieuwe' krijgt van Samsung heb je een grotere kans dat het een gerepareerd model is. Gewoon even afwachten en dan pas beslissen.
Thanks voor het geven van hoop stimpy,

Ik zat zelf ook al te denken aan ene los stekkertje, vooral omdat de tv het eerst een half uur perfect deed, vanaf elke input (geen dode of bright pixels ofzo), opeens kreeg ik die vlekken, vanaf ieder input, net alsof de communicatie tussen het lcd en de input's niet goed meer verloopt.

de vlekken zijn ook niet statisch, alle pixels doen het nog, als ik iets heb aanstaan is het beeld goed zolang er niets beweegt, als er wel iets beweegt, dan gaan die pixels roze en groen uitslaan, de rest ziet er gewoon goed uit. (ik zal zo proberen een foto te posten)

lijkt me dus een losse connector.

nog een vraagje stimpy, wat is jou ervaring met de service van samsung, komen ze snel (hoop eigenlijk nog voor dit weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Ik heb even een vraag (niet specifiek over de samsung hdtv's) maar heeft iemand een idee waarom de resolutie van bijna alle nieuwe hd ready tv's 1366 x 768 is ipv 1280 x 720?

Dit is toch vreemd daar 720p een ''officiele'' hd resolutie is en er volgens mij geen enkel apparaat is dat native 1366 x 768 uitpoept? Je krijgt nu altijd met upscaling te maken wat de beeldkwaliteit nooit ten goede komt (niet dat het heel veel slechter wordt maar toch).

Ik zit nu namelijk erg in dubio om nu de le26r51 te kopen of nog een jaar (of mss wel langer) te wachten tot 1080p tv's een beetje betaalbaar worden, vooral met het oog op de ps3. De reden dat ik nu een nieuwe tv wil is omdat ik nu een 55 cm 4:3 tv heb en er een hekel aan heb als mn halve beeld balk is en wel wat groter beeld wil. De hd resoluties zal ik de komende 2 jaar nog niet echt nodig hebben (ga die ps3 niet direct bij launch kopen), al heb ik wel een progressive scan dvd speler dus met dvd's zal ik wel de nodige vooruitgang hebben in beeldkwaliteit. M'n pc is te traag voor het afspelen van hd films dus dat is ook geen optie.

Zit echt nog te twijfelen, voor mij is 900 tot 1000eu wel een behoorlijke uitgave (ben nog student)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, samsung heeft me niet gebeld vandaag, dus ben ik zelf maar gaan bellen, directe nummer van het servicecenter gehad, maar men was net naar huis. morgenochtend maar meteen bellen dan (wil echt graag dat het voor het weekend werkt, maarja, met mijn geluk zal het nog wel even duren. het is moeilijk om geduldig te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
milenko79 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:45:
[...]

Thanks voor het geven van hoop stimpy,

Ik zat zelf ook al te denken aan ene los stekkertje, vooral omdat de tv het eerst een half uur perfect deed, vanaf elke input (geen dode of bright pixels ofzo), opeens kreeg ik die vlekken, vanaf ieder input, net alsof de communicatie tussen het lcd en de input's niet goed meer verloopt.

de vlekken zijn ook niet statisch, alle pixels doen het nog, als ik iets heb aanstaan is het beeld goed zolang er niets beweegt, als er wel iets beweegt, dan gaan die pixels roze en groen uitslaan, de rest ziet er gewoon goed uit. (ik zal zo proberen een foto te posten)

lijkt me dus een losse connector.

nog een vraagje stimpy, wat is jou ervaring met de service van samsung, komen ze snel (hoop eigenlijk nog voor dit weekend).
In mijn geval was de service weer een verhaal apart en ook waarschijnlijk ook toeval.

De storing had ik zaterdag vlak voor sluitingstijd geconstateerd. 's Maandags zou de winkel de storing doorgeven aan Samsung zodat er dinsdag een monteur langs zo kunnen komen. Maandag aan het einde van de dag de winkel gebeld omdat ik nog niet door Samsung gebeld was. Volgens de winkelier was de storing wel door gegeven maar ze zouden dinsdag nogmaals de zaak controleren. Dinsdag aan het einde van de ochtend nog geen nieuws, dus nog maar eens de winkel bellen. Toen heb ik het directe nummer gekregen van de reparatieservice (=Selectro Service Group).

Ik bellen naar de reparatieservice zegt de man dat de storing pas die ochtend gemeld is ipv maandag zoals de winkelier mij vertelde. Ik vragen of het al duidelijk was wanneer ze zouden komen. Zegt de man dat hij daar niets over kan zeggen en dat ik dezelfde dag nog gebeld zou worden voor een afspraak. :X Aan het einde van de dinsdagmiddag wordt ik gebeld voor een afspraak op de donderdagochtend. Woensdag kon het al niet meer, logisch als je ook pas 's middags teruggebeld wordt.

Uiteindelijk donderdag netjes om 9.15 uur de monteur op de stoep die het geheel snel en kundig opgelost heeft in minder dan 5 minuten.

In mijn geval ging het maken van de afspraak dus slecht maar de reparatie uiteindelijk heel erg vlot en netjes. De monteur had direct de instellingen even aangepast voor de kleuren omdat deze veel te scherp stonden.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Fijn om te horen. Ik ga morgenochtend om 9 uur dan maar meteen bellen, (heb mezelf al vrij gepland onder voorbehoud, voor het geval dat). Mijn gegevens zijn al wel bekend, maar ze hadden nog geen tijd gehad me te bellen door de nieuwjaarsdrukte (volgens mij is die al weer 3 weken voorbij),

Als ik morgenochtend bel en er is nog plek kunnen ze misschien nog morgne komen, anders zal het wel maandag worden. Hopen dat het dan net zo simpel is als bij jou (Lijkt er wel op, alleen zit mijn kabel nog enigszins vast, vandaar half vernaggeld beeld).

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang, hoop dat jullie het ook een beetje boeiend vinden. Het lijkt mij wel interessant om de aftersales ervaringen te weten, want je leert een bedrijf pas echt kennen als er iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden, bedankt voor jullie reacties en hulp.
Heb een beetje zitten rondneuzen en heb twee interessante sites gevonden!
1e is: 4 launch
2e is: goedkoopste.nu

Prijzen liggen bij deze sites rond de 1300 euro voor de samsung LE32M51.
Hebben julllie nog advies of suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:50:
Hebben julllie nog advies of suggesties???
Ik zou zeggen: kijk eens in de shopsurvey voor de ervaringen van andere klanten. Wat ik zo snel zag is dat ze beiden een goede score hebben. Verder kan een argument de lokatie zijn: als je hem zelf wil ophalen moet je naar Zaandam of Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nieuwe update,

Ik heb net gesproken met de mensen van selectro, de monteurs dus, en ze hebben nog steeds veel last van de nieuwjaarsdrukte, ze kunnen op zijn vroegst pas dinsdag langskomen. dus, dinsdag it is. wel een beetje jammer dat je zo lang moet wachten. gelukkig heb ik m'n oude tv nog een paar dagen in een hoek van de kamer laten staan, die zal ik vanavond maar weer aansluiten (tv boeit me niet zo, maar zonder tv doet xbmc niet veel en kan ik al m'n series niet kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer het service menu in te komen, maar het lukt me steeds niet. De instructies in de ST zijn een beetje vaag, iedere keer dat ik die code intoets werkt het niet! Kan iemand het ietwat ophelderen voor me?
Mijn TV is trouwens een LE26R41B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het even duidelijker te maken: Mijn power button en standby button zijn hetzelfde op de afstandsbediening. Ik zet dus de TV aan, en daarna weer uit (of andersom). Dit kan toch niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ook m'n Samsung LE32M51 opgehaald. Een paar weken geleden heb ik een DVI->HDMI kabel gekocht. Daarmee wilde ik de Samsung op m'n HTPC aansluiten aan een X300 videokaart. Helaas wordt het scherm helemaal niet gedetecteerd. Ik kan het 2e scherm niet activeren in Windows. Heb de nieuwste Catalyst drivers geinstalleerd. Zou de kabel misschien kapot zijn?

Kunnen mensen die de Samsung ook op een DVI aansluiting aangesloten hebben doormiddel van een verloopkabel bevestigen dat het scherm automatisch gedetecteerd moet worden? Of zie ik iets anders over 't hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:05:
Om het even duidelijker te maken: Mijn power button en standby button zijn hetzelfde op de afstandsbediening. Ik zet dus de TV aan, en daarna weer uit (of andersom). Dit kan toch niet kloppen?
Volgens mij moet ie juist stand-by staan en dan die knoppen indrukken en tenslotte Power on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net ook even geprobeerd, bij mij werkte het prima. Je zet eerst de tv op standby, met de power knop op de afstandsbediening. Vervolgens druk je achter elkaar de Info, Menu, Mute en Power knop in en kom je in het service menu terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:23:
Vanmorgen ook m'n Samsung LE32M51 opgehaald. Een paar weken geleden heb ik een DVI->HDMI kabel gekocht. Daarmee wilde ik de Samsung op m'n HTPC aansluiten aan een X300 videokaart. Helaas wordt het scherm helemaal niet gedetecteerd. Ik kan het 2e scherm niet activeren in Windows. Heb de nieuwste Catalyst drivers geinstalleerd. Zou de kabel misschien kapot zijn?

Kunnen mensen die de Samsung ook op een DVI aansluiting aangesloten hebben doormiddel van een verloopkabel bevestigen dat het scherm automatisch gedetecteerd moet worden? Of zie ik iets anders over 't hoofd?
Ah eindelijk! Ik wacht al een tijdje tot iemand met zo'n kabel ging proberen de Samsung M51 aan te sturen. In mijn Nvidia drivers zit er bij Tools gewoon de optie "Force TV Detection" en ook een knop "Detect displays".

Ati heeft ook zoiets.
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/ati6.png
Maar hoe je er komt, dat moet je zelf even uitzoeken. Als je dit al hebt geprobeerd, dan raad ik je aan om even te kijken in het Samsung service menu. Hoe je erin komt weet ik helaas niet, maar ik heb gelezen dat je via dat menu wat instellingen betreffende de HDMI aansluiting kon aanpassen. Pin me er niet op vast, want dat is ook maar van een forum geplukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 27-01-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
Roet schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:24:
Ati heeft ook zoiets.
Maar hoe je er komt, dat moet je zelf even uitzoeken.
Voor de mensen met catalyst control center:
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/3977/forcetvdet9ji.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phYzar schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:32:
[...]

Voor de mensen met catalyst control center:
[afbeelding]
Is deze "knop" niet alleen voor apparaten die via de TV-out aangesloten worden? Want ik kan dan voor de 2e monitor een maximale resolutie van 1024x768 instellen, wanneer ik deze optie aanvink. Helaas krijg ik met de optie ingeschakeld nog steeds de melding "Geen signaal". Wanneer ik de hdmi-kabel er helmaal uit trek, krijg ik de melding "Signaalkabel controleren". Dus de Samsung detecteert wel dat er een kabel ingestopt is ... To be continued ...

[Edit 1]
Nieuwe ontwikkelingen ... Toen ik het service menu inging, met de hdmi kabel aangesloten, kreeg ik op mijn HTPC ineens de melding dat er een "HDMI-device" was gevonden. De oplossing lijkt dichterbij te komen!

[Edit 2]
Beeld! :Y) De Samsung wordt gewoon als HDTV herkend. Alleen het beeld ziet er nog niet zo strak uit als via de VGA ingang. Dus nu nog even een aantal verschillende settings proberen. De optie "force tv detection" hoeft in ieder geval niet ingeschakeld te zijn, althans, hij staat bij mij gewoon uit.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

aex351

I am the one

Ja klopt, tv blijft in standby. Maar anders dan een normale tv.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
paar dagen geleden de knoop doorgehakt en de LE32R51b besteld :) Donderdag heb ik hem als het goed is thuis staan! Kan niet wachten :)
Heb het topic weer even doorgescanned, maar naast het versnellen van de zapsnelheid zijn er geen trucjes bekend (zou ook niet weten wat...)?

[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 28-01-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee! Ben eindelijk in het menu gekomen, bedankt voor de hulp. Alleen... wat moet ik hier doen? Ik dacht dat ik hier wat aan HDMI instellingen kon doen, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Het hoofdmenu ziet er zo uit:

Panel On Time (Hour) 00025
1. Calibration
2. Option Table B005H 0045H
3. White balance
4 SVP-EX
5. MST3385
6. STV8257/STA323W
7. YC Delay
8. Adjust
9. I2C Check
10. Chip Debugger OFF
11. Checksym
12. Reset
13. Spread Spectrum

Kan me voorstellen dat dit dan het service menu is, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik hier dan moet doen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:31:
Okee! Ben eindelijk in het menu gekomen, bedankt voor de hulp. Alleen... wat moet ik hier doen? Ik dacht dat ik hier wat aan HDMI instellingen kon doen, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Het hoofdmenu ziet er zo uit:

Panel On Time (Hour) 00025
1. Calibration
2. Option Table B005H 0045H
3. White balance
4 SVP-EX
5. MST3385
6. STV8257/STA323W
7. YC Delay
8. Adjust
9. I2C Check
10. Chip Debugger OFF
11. Checksym
12. Reset
13. Spread Spectrum

Kan me voorstellen dat dit dan het service menu is, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik hier dan moet doen. Iemand?
Wat wil je precies instellen of veranderen dan? Of wat verwacht je in dat menu te vinden? Ik denk dat als je niet echt weet waar je mee bezig bent, je het beter niet kunt veranderen of in ieder geval de fabrieksinstellingen ergens moet noteren, voor het geval je weer terug wilt naar de oorspronkelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47
Heb tijd gehad om al mijn coax aansluitingen te realiseren (nieuwbouw). Overal ligt hirschmann maar ik vind tv uitzendingen (upc analoog) toch wel tegenvallen. Heeft iemand nog afsteltips om dit eventueel te kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:19:
[...]

Wat wil je precies instellen of veranderen dan? Of wat verwacht je in dat menu te vinden? Ik denk dat als je niet echt weet waar je mee bezig bent, je het beter niet kunt veranderen of in ieder geval de fabrieksinstellingen ergens moet noteren, voor het geval je weer terug wilt naar de oorspronkelijke situatie.
Nou, ik heb dus zo'n DVI -> HDMI kabel gekocht omdat ik het scherm graag aan mijn PC wilde aansluiten. Behoorlijk dure kabel, en daarna kwam ik erachter dat dit dus niet de bedoeling is voor mijn LCD tv. Op het moment gebruik ik een VGA kabel om het beeld naar de LCD tv te krijgen, maar ik verstuur het liever digitaal.
Nu heb ik wel beeld op de televisie via de HDMI poort, maar de resolutie is gaar en het beeld ziet er gewoonweg niet uit (brokkelig?). Ik hoopte dus een beetje aan de HDMI instellingen te sleutelen in het service menu, maar ik kom er gewoonweg niet uit. Ik weet inderdaad niet echt waar ik mee bezig ben, vandaar dat ik hier hulp zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Nou, ik heb dus zo'n DVI -> HDMI kabel gekocht omdat ik het scherm graag aan mijn PC wilde aansluiten. Behoorlijk dure kabel, en daarna kwam ik erachter dat dit dus niet de bedoeling is voor mijn LCD tv. Op het moment gebruik ik een VGA kabel om het beeld naar de LCD tv te krijgen, maar ik verstuur het liever digitaal.
Nu heb ik wel beeld op de televisie via de HDMI poort, maar de resolutie is gaar en het beeld ziet er gewoonweg niet uit (brokkelig?). Ik hoopte dus een beetje aan de HDMI instellingen te sleutelen in het service menu, maar ik kom er gewoonweg niet uit. Ik weet inderdaad niet echt waar ik mee bezig ben, vandaar dat ik hier hulp zoek.
Ik denk niet dat daar echt wat aan te veranderen is. Volgens mij is de HDMI aansluiting echt bedoeld voor 720P/I en 1080P/I. Wanneer ik deze resoluties namelijk via m'n DVI-HDMI kabel naar m'n Samsung stuur, wordt het beeldvullend weergegeven. Wanneer ik een andere resolutie kies, bijvoorbeeld de native resolutie van het paneel, wordt het niet meer beeldvullend weergegeven. Ik denk dat Samsung bepaalde keuzes heeft gemaakt bij het ontwikkelen van de TV, waardoor het niet mogelijk is het paneel via de HDMI aansluiting in de native resolutie aan te sturen. Denk hierbij aan een scaler die alleen in staat is de 720P/I en 1080P/I te scalen naar de native resolutie van 't paneel. Waarschijnlijk staat er daarom ook in de handleiding van de Samsung dat de HDMI aansluiting geen PC functie ondersteund.

Ik heb nog wat in 't service menu rondgekeken en ik kan niet een echt voor de hand liggende optie vinden, waarmee dit in te stellen zou moeten zijn. Misschien kun je Samsung vragen of er een mogelijkheid is om het paneel via de HDMI aansluiting in native resolutie aan te sturen?

Maar je zegt dat die DVI-HDMI kabels zo duur zijn? Ik heb zelf 13 Euro betaald voor een kabel van 5m. Heb jij misschien een merkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:06:
Ik denk niet dat daar echt wat aan te veranderen is. Volgens mij is de HDMI aansluiting echt bedoeld voor 720P/I en 1080P/I.
Vaag, ik lees toevallig net dit in 'Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen':
Matthijs schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:48:
Verder: DVI-HDMI kabel voor me Samsung LE26m51b, WAT EEN VERRIJKING! Serieus :) Had ik niet verwacht dat het zo'n verbetering zou zijn, geen miskoop dus :)
Sommmige krijgen hem dus wel goed aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het kan ook gewoon. In powerstrip moet je gewoon ff een bepaalde string voor de resolutie + timings zetten, en je bent klaar. Dit verschilt wel per TV, maar het werkt wel altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Roet op 30-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon, powerstrip? Leg uit, alsjeblieft :)
En de kabel was 50 euro voor 2 meter. Dikke rip-off? Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:41:
Het kan ook gewoon. In powerstrip moet je gewoon ff een bepaalde string voor de resolutie + timings zetten, en je bent klaar. Dit verschilt wel per TV, maar het werkt wel altijd.
Kun je hem echt in native resolutie aansturen? Of in 720I? Powerstrip heb ik nog niet geprobeerd. Ik zou het ook leuk vinden om het paneel digitaal aan te sturen, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt. Weet je misschien welke timings ik moet instellen? Of kun je vertellen waar je gevonden hebt dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:25:
Zeker een rip-off :|. Ik heb de mijne online besteld, bij www.elektronica-online.nl. Fijne shop met goede prijs-kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen laten zich verleiden tot het kopen van dure kabels want er zit goud in dus moet het wel beter zijn. Nou, dat zal dan wel, maar mijn audio- en video-sensoren kunnen dat verschil niet waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Zeker een rip-off :|. Ik heb de mijne online besteld, bij www.elektronica-online.nl. Fijne shop met goede prijs-kwaliteit verhouding.
Idd goede schop. Heb daar een dvi-hdmi kabel van 5m voor 13euro besteld. Heb dan weliswaar geen Samsung maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:25:
2.5 meter voor 10 €
http://elektronica-online...ls&subsubcat=DVI%20Kabels

En een high-end versie 22 € voor 1.5m
http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=4678

Je bent inderdaad snoeihard afgezet :P

Over powerstrip:

Standaard zal je PC zeggen dat je monitor maar 1280x768 ondersteunt. Je moet, zoals ik overigens al eerder heb gezegd, een custom resolutie maken. Je kan via Powerstrip resoluties aanmaken en je kan ook resoluties overnemen.

1360x768
1360x768=1360,72,136,208,768,3,5,22,84750,3

1366x768
1366x768=1366,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

1368x768
1368x768=1368,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

1360x768
1360x768=1360,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

Dit zijn 4 bekende resoluties. Zijn voor DVI, niet voor VGA. Probeer een van deze 4 hierboven via de quick paste in je powerstrip te zetten. Dit zit in het onderdeel "Advanced Timings". Heb powerstrip op dit moment niet op mijn computer, dus 100% zeker weet ik dat niet. Je kan zo ook invullen bij Advanced timings van je Nvidia drivers misschien. Tis gewoon een beetje spelen met de resolutie en de timings, totdat je een keer de goede hebt. Je kan na het invullen van de eerste resolutie vanzelf zien wat er mis is met die resolutie. Als je bijvoorbeeld 6 pixels mist in de breedte dan weet je dat je een andere reso moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bij mediamakrt verkopen ze volgens mij alleen merk HDMI kabels, ook van monster etc. (iig ik heb zelf geen no-name of goedkoop merk gezien) misschien dat ze de goedkope achter de toonbank houden.

Hee ik kan niet meer vinden of je nou de volgorde kon veranderen van je source?
want ik heb momenteel alleen iets aangesloten op component, maar ik moet elke keer 3x op source drukken (ext1, ext2 en dan pas component) en de tijd die hij neemt om over te schakelen duurt best wel lang, dus, het liefst zou ik component als eerste willen hebben.
in t service menu heb ik zitten zoeken, maar kon ook nix vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goede orde:
De R+M 51 ondersteunt alleen 1:1 pixel mapping via VGA.
Als je gebruikt maakt van HDMI, dan is je enige keuze 720p of 1080p. En dat laatste heeft weinig zin want die resolutie wordt gigantisch gedownscaled. Ook zal je voor 1080 een zware CPU dito grafische kaar moeten hebben. Mbt grafische kaart: dit geldt dus als je gebruik gaat maken van de GPU voor decoderen.

De R+M51 staan bekend om echt haarscherp en goed beeld via VGA. Ik weet het... het is niet digitaal, maar het voordeel is wel dat je die HDMI-ingang vrijhoud voor eventuele ander HDMI apparaat.

Waar deze info vandaan komt"
De de manual zelf.
(ben zelf in het bezit van M51 en aangesloten op HTPC... in 1 woord: fantastisch)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
welke resolutie draai je dan via vga? Ik ben van plan om binnenkort de M51 te halen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, het staartje van mijn lem51b verhaal. De samsung monteur is gisteren geweest en wist me bijna meteen te vertellen dat het lcd defect was. Hij kon hem meenemen, dan zou ik hem binnen 3 weken gerepareerd terug krijgen. Dit heb ik natuurlijk geweigerd, ik accepteer geen gereviseerde tv die ik als nieuwe gekocht heb, en ik ga er zeker niet 3 weken op wachten.

Aangezien samsung alleen maar wil repareren en zelf niet omruilt heb ik maar weer contact opgenomen met de winkel (4launch), en mijn verhaal aan hun voorgelegd, met de mededeling dat ik deze week ene nieuwe wil, of mijn geld terug. aangezien het eerste onmogelijk is omdat iedere winkel in nederland de tv in backorder lijkt te hebben, heeft men ingestemd om mijn geld terug te geven.

het is een beetje jammer gelopen allemaal, ik heb het idee dat dit meer de incompetentie is van samsung, dan van 4launch, en ik zal in de toekomst zeker weer bij hen bestellen.

Van de week maar kijken of ik in een echte winkel voor ene leuke prijs de tv op de kop kan tikken (en hem daar dan ook kan testen), want online koop durf ik niet echt meer aan met dit product (omdat samsung onduidelijkheid schept en moeilijk doet, zowel naar de winkel toe als naar de klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

4launch lijkt mij niets, zie ook http://tweakers.net/shopsurvey/4974#46839 . Zijn genoeg web winkels waarvan de medewerkers wel serieus bezig zijn en niet eerst dingen testen of gebruiken 8)7 .

[ Voor 44% gewijzigd door aex351 op 01-02-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Tja, ik zie je probleem niet, ze krijgen alleen maar hoge scores, en dat is ook mijn ervaring tot nu toe met ze. Ik heb al genoeg bij hen gekocht, en nooit problemen gehad.

In dit geval doet Samsung gewoon raar, Zij melden aan 4launch dat 4launch geen kapotte toestellen terug mag nemen omdat samsung dat zelf afhandeld, alleen samsung stuurt dan vervolgens pruts monteurs langs.

Ik vind het dus netjes dat 4launch gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt zonder moeilijk te doen, dat is juist een winkel waar ik wel wil kopen (ik ken er genoeg die je afschepen en laten zitten zodra ze je iets verkocht hebben).

Ik moet het geld nog terug zien op mijn rekening, maar 4launch kennende laat dit niet lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

aex351 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:56:
4launch lijkt mij niets, zie ook http://tweakers.net/shopsurvey/4974#46839 . Zijn genoeg web winkels waarvan de medewerkers wel serieus bezig zijn en niet eerst dingen testen of gebruiken 8)7 .
Ik begrijp je link niet, behalve dat het over een Samsung tv gaat wordt het door 4launch netjes opgelost en is de klant tevreden. Wat is dan het probleem volgens jou ?

Ik zat met spanning de ervaringen van Milenko te volgen omdat ik zelf het identieke toestel wil halen bij 4launch. Nu twijfel ik alleen nogal, ik wil niet zijn kapotte toestel :P

[ Voor 17% gewijzigd door JeanJeremy op 01-02-2006 11:21 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
JeanJeremy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Ik begrijp je link niet, behalve dat het over een Samsung tv gaat wordt het door 4launch netjes opgelost en is de klant tevreden. Wat is dan het probleem volgens jou ?
idd, zie ook mijn reply hierboven. en dat testen dat ze doen is veelal op verzoek, ik vind het fijn dat als ik iets bestel en ze verzoek te kijken of het aan mijn eisen voldoet voor ik het krijg, ze ook echt de moeite nemen om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:03
Ik heb zelf al een aantal weken de LE26R41B.

Zeer tevreden over!

Sinds afgelopen maandag, however, zit er in de standby-mode een irritante pieptoon die je normaal gesproken, vanwege omgevingsgeluiden, niet hoort, maar vooral s'morgen zeer irritant is (omgevingsgeluiden zjin een stuk minder, plus de tv is afgekoeld)

Ik heb het vermoeden dat het iets met de voeding te maken heeft, dus gelijk Samsung gebelt.
Om 14:00 komt de monteur langs, dus cross my fingers.

Overigens vind ik het wel een nadeeltje dat bij een nieu inkomend signaal, het beeld niet automatisch overspringt.
Als ik bijvoorbeeld mijn xbox360 opstart zou ik het liefste willen dat de tv automatisch overspringt naar het PC signaal. Is dat ergens instelbaar? En zo nee, is er dan een mogelijkheid om die lijst met sources te sorteren (moet nu 3 keer op de afstandbediening rammen voor het juiste beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
de lijst met sources kan je ergens in het menu zelf sorteren volgens mij, en dat die input niet meteen overschakelt vind ik juist wel fijn, ik wil vaak evne iets naar m'n xbox ftp-en terwijl m'n vriendin tv zit te kijken, en m'n ouwe trouwe sony tv laat dan altijd even de xbox input er doorheen glippen. omdat ik de xbox nogal eens herstat is dit voor mij dus alleen maar hinderlijk.

was er niet een optie waarin je kon zeggen dat ie wel automatisch over moest schakelen op een actieve input? (kan het niet conroleren omdat ik er geen heb nu :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
ik heb sinds kort een dvi - hdmi kabel aangeschaft. WAT EEN VERSCHIL!!

Serieus, had ik niet verwacht, ik vond m'n vga kabel al vrij mooi (afgezien van flikkerig beeld bij een donker scherm), maar dit is echt superstrak, de kleuren lijken voller, echt een aanrader.

Ik heb een kabel van vivanco gekocht bij de mediamarkt, 5 meter voor 59 euro. Tis ff een 'investering' maar het is het zeker waard imo.

Ik heb niet een kabel van Oehlbach getest, ik wilde eerst weten of dit een verbetering was t.o.v. m'n vga kabel, en dat is het zeker. Cheapass (voor dvi-hdmi), maar voldoet prima.

Kopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Matthijs schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:01:
ik heb sinds kort een dvi - hdmi kabel aangeschaft. WAT EEN VERSCHIL!!

Serieus, had ik niet verwacht, ik vond m'n vga kabel al vrij mooi (afgezien van flikkerig beeld bij een donker scherm), maar dit is echt superstrak, de kleuren lijken voller, echt een aanrader.

Ik heb een kabel van vivanco gekocht bij de mediamarkt, 5 meter voor 59 euro. Tis ff een 'investering' maar het is het zeker waard imo.

Ik heb niet een kabel van Oehlbach getest, ik wilde eerst weten of dit een verbetering was t.o.v. m'n vga kabel, en dat is het zeker. Cheapass (voor dvi-hdmi), maar voldoet prima.

Kopen dus!
Op welke resolutie draai je het dan? Hoe ziet het eruit? Is het beeldvullend en als het mogelijk is, kan je dan een pic van maken

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
geen pic helaas, geen goeie digicam hier.

Ik heb de keuze tussen 1024x768, 1280x720, 1600x900 en 1920x1080 in mijn control panel. (nvidia n6600)

Ik heb en dus op 1280x720 staan, wat gewoon beeldvullend is. Ik gebruik em als secundair scherm, films spelen gewoon prima er op af, niets valt er buiten, mooi beeldvullend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:42:
geen pic helaas, geen goeie digicam hier.

Ik heb de keuze tussen 1024x768, 1280x720, 1600x900 en 1920x1080 in mijn control panel. (nvidia n6600)

Ik heb en dus op 1280x720 staan, wat gewoon beeldvullend is. Ik gebruik em als secundair scherm, films spelen gewoon prima er op af, niets valt er buiten, mooi beeldvullend :)
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met je Windows desktop? Is deze via HDMI scherper dan via VGA? (Let vooral op de icoontjes en op de tekst bij de icoontjes.) Dat kan ik me namelijk haast niet voorstellen, aangezien de scaler dan aan 't werk moet. Terwijl bij VGA een 1-1 pixel mapping mogelijk is omdat het paneel in z'n native resolutie wordt aangestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:03:
[...]

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met je Windows desktop? Is deze via HDMI scherper dan via VGA? (Let vooral op de icoontjes en op de tekst bij de icoontjes.) Dat kan ik me namelijk haast niet voorstellen, aangezien de scaler dan aan 't werk moet. Terwijl bij VGA een 1-1 pixel mapping mogelijk is omdat het paneel in z'n native resolutie wordt aangestuurd.
Ik heb hier een LCD tv (geen samsung) ook via DVI en die stuur ik op 1280x720 aan, terwijl de echte resolutie van de tv 1280x768 is. Toch stuurt hij de tv 1:1 aan, dit betekend wel dat er aan de onder en bovenzijde hele smalle zwarte balkjes te zien zijn, die pixels lijkt hij dus niet te gebruiken om toch 1:1 weer te geven.

Kan je via VGA wel de 1280x768 resolutie aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Over de resolutie waar jullie het over hebben, dit is een paar posts terug gepost... Lijkt me gewoon 1:1 aansturing zonder zwarte balken? Lijkt mij de beste optie?
Roet schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:55:
[...]
:P

Over powerstrip:

Standaard zal je PC zeggen dat je monitor maar 1280x768 ondersteunt. Je moet, zoals ik overigens al eerder heb gezegd, een custom resolutie maken. Je kan via Powerstrip resoluties aanmaken en je kan ook resoluties overnemen.

1360x768
1360x768=1360,72,136,208,768,3,5,22,84750,3

1366x768
1366x768=1366,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

1368x768
1368x768=1368,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

1360x768
1360x768=1360,80,56,280,768,3,5,22,85140,1

Dit zijn 4 bekende resoluties. Zijn voor DVI, niet voor VGA. Probeer een van deze 4 hierboven via de quick paste in je powerstrip te zetten. Dit zit in het onderdeel "Advanced Timings". Heb powerstrip op dit moment niet op mijn computer, dus 100% zeker weet ik dat niet. Je kan zo ook invullen bij Advanced timings van je Nvidia drivers misschien. Tis gewoon een beetje spelen met de resolutie en de timings, totdat je een keer de goede hebt. Je kan na het invullen van de eerste resolutie vanzelf zien wat er mis is met die resolutie. Als je bijvoorbeeld 6 pixels mist in de breedte dan weet je dat je een andere reso moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Ik heb hier een LCD tv (geen samsung) ook via DVI en die stuur ik op 1280x720 aan, terwijl de echte resolutie van de tv 1280x768 is. Toch stuurt hij de tv 1:1 aan, dit betekend wel dat er aan de onder en bovenzijde hele smalle zwarte balkjes te zien zijn, die pixels lijkt hij dus niet te gebruiken om toch 1:1 weer te geven.

Kan je via VGA wel de 1280x768 resolutie aansturen?
De native resolutie van een Samsung paneel is 1366x768. Dit is de resolutie waarin het paneel via VGA aangestuurd wordt, tenminste, dit geeft het mooiste resultaat. Naja, eigenlijk stuur ik het scherm in 1360x768 aan, dus je houdt aan beide kanten "3 pixels" over.

In deze resolutie of native resolutie krijg ik hem niet via HDMI aangestuurd. Ik kan hem wel in 720P aansturen maar dan is het beeld veel slechter dan in native resolutie via VGA, aangezien de scaler dan een transformatie moet uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:24:
Over de resolutie waar jullie het over hebben, dit is een paar posts terug gepost... Lijkt me gewoon 1:1 aansturing zonder zwarte balken? Lijkt mij de beste optie?
[...]
Deze settings heb ik geprobeerd. Helaas heb ik mijn Samsung nog niet aan de gang hiermee. Binnenkort zal ik zelf nog eens wat gaan proberen met allerlei timing instellingen in PowerStrip. Ik hoop dat het gaat werken, dan post ik de settings uiteraard hier. Ik stuur de TV ook liever digitaal aan dan analoog, al is het maar voor 't idee ... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

milenko79 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:22:
[...]

idd, zie ook mijn reply hierboven. en dat testen dat ze doen is veelal op verzoek, ik vind het fijn dat als ik iets bestel en ze verzoek te kijken of het aan mijn eisen voldoet voor ik het krijg, ze ook echt de moeite nemen om dat te doen.
De koper vroeg er toch niet om, dat is duidelijk af te lezen uit zijn verhaal aangezien hij het product om die redenen heeft terug gestuurd. De argument dat de winkel binnen 7 dagen het product heeft omgeruild is alleen gedaan in eigen belang, aangezien de koper in zijn recht stond dit product te retouren en hierdoor de winkel inkomsten zou mislopen, dit hebben ze opgelost door de tv om te ruilen voor een ander. De tv is dus waarschijnlijk aan de eerste en beste volgende koper verkocht.

Hierbij komt ook nog kijken dat er in hun voorwaarden flinke fouten zitten zoals :
Retouren
- Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is 4Launch niet verplicht retourzendingen van afnemer te accepteren.
- Producten die speciaal voor afnemer ingekocht worden door 4Launch. Dit zijn producten die niet in het vaste assortiment voorkomen.

Lijkt wel een spel hun voorwaarden "zoek de fouten :+ "

Genoeg over 4launch en verder met de Sammy tv's ! . Ik las ergens dat HDMI alleen 720p / 1080i input aankan of weergeeft (1 van die 2) klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:59:
Genoeg over 4launch en verder met de Sammy tv's ! . Ik las ergens dat HDMI alleen 720p / 1080i input aankan of weergeeft (1 van die 2) klopt dit ?
De Samsung kan in ieder geval beide aan via de HDMI aansluiting. Ik ben er nog niet over uit of het scherm ook in native resolutie aangestuurd kan worden via HDMI (1366x768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:46:
[...]

De Samsung kan in ieder geval beide aan via de HDMI aansluiting. Ik ben er nog niet over uit of het scherm ook in native resolutie aangestuurd kan worden via HDMI (1366x768).
Ik heb vandaag mijn Samsung Le32m61b binnen gekregen, en heb wat geexperimenteerd met resoluties en timings. Maar via de HDMI ingang wil dit scherm geen andere resolutie pakken, hij schaalt het altijd terug naar 720p. Vga werkt overigens wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Rival24 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:31:
[...]

Ik heb vandaag mijn Samsung Le32m61b binnen gekregen, en heb wat geexperimenteerd met resoluties en timings. Maar via de HDMI ingang wil dit scherm geen andere resolutie pakken, hij schaalt het altijd terug naar 720p. Vga werkt overigens wel perfect.
Bij welke winkel heb jij hem nou gehaald?
En dat via HDMI niet werkt is toch geen probleem als hij via VGA prima is, dan heb je die HDMI tenminste nog vrij voor een dvd-speler of HD-recorder. Welke resolutie draai je via de VGA? 1360x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Rival24 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:31:
[...]

Is dit een nadeel ? of is dit gewoon een plus punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:55:
[...]

Is dit een nadeel ? of is dit gewoon een plus punt ?
Via een HDMI kabel zijn makkelijker lange afstanden te overbruggen dan via een VGA kabel. Daarom zou ik de tv liever digitaal aansturen. In die zin een nadeel. Dat de tv via VGA de native resolutie ondersteunt, is natuurlijk erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

DyStiC schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:47:
[...]

Bij welke winkel heb jij hem nou gehaald?
En dat via HDMI niet werkt is toch geen probleem als hij via VGA prima is, dan heb je die HDMI tenminste nog vrij voor een dvd-speler of HD-recorder. Welke resolutie draai je via de VGA? 1360x768?
Ik heb mijn tv bij Mokio gehaald, heb er precies 3 weken op moeten wachten. Overigens is de tv 'made in slovakia', wat me wel enigszins verraste:D. De reden dat ik hem liever via HDMI aangesloten heb is omdat zoals Mister B. boven mij al zegt je dan langere afstanden kunt overbruggen. Ik heb een kabel achter mijn plint liggen (mooi weggewerkt) en dan moet hij langer zijn dan hemelsbreed van computer naar tv toe. Zodra je een SDTV beeld afspeelt via de hdmi interface zie je weinig verschil met vga, maar als je een hdtv beeld op de hdmi ingang afspeelt ziet het er vrij brak uit vergeleken met vga, en dan is erg jammer. De HDMI ingang gebruik ik dus niet op dit moment, misschien dat er later een blueray of hddvd-speler aan komt te hangen. De resolutie die ik draai via vga is native, dus 1366x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik begrijp het probleem van de HDMI niet goed, misschien omdat ik nog niet ermee bekend ben. Ik zet hieronder een x aantal voorbeelden en dan moeten jullie zeggen of dit klopt.

Analoog tv kijken = VGA
Digitaal tv kijken = VGA of HDMI afhankelijk van apparaat.

VGA kan alles upscalen tot max resolutie van tv wat beeldvullend is.
HDMI kan alles upscalen tot max 720p (1280*720) maar niet beeldvullend ?

Wat moet ik mij hierbij indenken ? aangezien HDMI toch wel een belangrijk iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:06:
welke resolutie draai je dan via vga? Ik ben van plan om binnenkort de M51 te halen.
1360x768 (aan beide zijden dan 3 pixels zwart => zie je niet)
Nogmaals: bij de R51 en M51 kan je NIET de native resolutie aansturen via HDMI. Alleen 720p of 1080i (ook p?).
Ik weet niet of bovenstaande ook geldt voor de nieuwe uitvoering van de R (of M?)51 die ook een DVI ingang heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:04:
[...]

1360x768 (aan beide zijden dan 3 pixels zwart => zie je niet)
Nogmaals: bij de R51 en M51 kan je NIET de native resolutie aansturen via HDMI. Alleen 720p of 1080i (ook p?).
Ik weet niet of bovenstaande ook geldt voor de nieuwe uitvoering van de R (of M?)51 die ook een DVI ingang heeft.
Neejoh beweert echter dat het wel kan. Ik kan het helaas niet bevestigen, omdat ik het met de door hem gegeven settings niet aan de gang krijg. Ik heb een M51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:
Ik begrijp het probleem van de HDMI niet goed, misschien omdat ik nog niet ermee bekend ben. Ik zet hieronder een x aantal voorbeelden en dan moeten jullie zeggen of dit klopt.

Analoog tv kijken = VGA

Wat moet ik mij hierbij indenken ? aangezien HDMI toch wel een belangrijk iets is.
Voor zover ik het nu bekijk is de HDMI ingang voor een (HT)PC niet interessant, omdat via VGA een veel mooier resultaat kan worden bereikt, namelijk aansturing in de native resolutie van 't paneel.

De HDMI ingang kun je gebruiken voor bijvoorbeeld een HD-DVD of Blu-Ray speler. Deze sturen een 720P/I of 1080P/I signaal uit, dat de Samsung via de HDMI ingang beeldvullend kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

aex351 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:01:

Analoog tv kijken = VGA
Ik begrijp dat statement niet, maar vga is een analoge aansluiting, heeft verder niets met 'tv zenders' te maken.
Digitaal tv kijken gaat dmv een box die je van je kabelexploitant krijgt, daarop zit dan scart of iets dergelijks, geen vga/hdmi/dvi.
Nee, je kunt met vga in principe (afhankelijk van je videokaart) elke resolutie naar je tv sturen, dus ook de native resolutie van het panel (1366x768). Het nadeel van vga is dat bij lange kabels het signaal minder wordt en je dus rare schaduwen en uitgelopen letters etc. kunt zien.
Als je een signaal naar je hdmi ingang stuurt dan maakt hij het altijd beeldvullend. Maar of je er nu een 1x1 of 1000x1000 resolutie heenstuurt, hij maakt er altijd 1280x720 van. Dan krijg je dus het effect dat je pixels uitgetrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zitten ze nou flauw te doen met de contrastwaarden bij samsung (net als als de response tijden bij lcd's ), of zijn die contrastwaarden echt zo hoog en kan je dat goed zien in het beeld? Want bijvoorbeeld LG heeft 600:1 in de wat goedkopere modellen, en samsung 3000:1 in een bepaald model (wat duurder). En hun goedkopie modellen hebben 800:1. Gebruiken ze soms voor die panelen de PVA techniek? Voor pc lcd's is dat echt veruit de beste techniek ( 10x mooiere kleuren/contrast dan TN ), daarom heb ik toendertijd ook voor de 193p gekozen, ondanks dat deze een stuk duurder was.

Maar is het verschil bijvoorbeeld goed te zien met LG etc, want Samsung is toch weer een tikkeltje duurder. Over mijn 193p ben ik uitermate tevreden, maar dat was ik daarvoor ook over mijn LG 795ft+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Bartjuh schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:28:
Zitten ze nou flauw te doen met de contrastwaarden bij samsung (net als als de response tijden bij lcd's ), of zijn die contrastwaarden echt zo hoog en kan je dat goed zien in het beeld? Want bijvoorbeeld LG heeft 600:1 in de wat goedkopere modellen, en samsung 3000:1 in een bepaald model (wat duurder). En hun goedkopie modellen hebben 800:1. Gebruiken ze soms voor die panelen de PVA techniek? Voor pc lcd's is dat echt veruit de beste techniek ( 10x mooiere kleuren/contrast dan TN ), daarom heb ik toendertijd ook voor de 193p gekozen, ondanks dat deze een stuk duurder was.
Dat klopt, ze gebruiken inderdaad PVA.
Maar is het verschil bijvoorbeeld goed te zien met LG etc, want Samsung is toch weer een tikkeltje duurder. Over mijn 193p ben ik uitermate tevreden, maar dat was ik daarvoor ook over mijn LG 795ft+ ;)
Inderdaad. Ik was vanmiddag nog in de mediamarkt en zag daar de M51 onder een LG staan, en je zag duidelijk het verschil, ook met de andere schermen.

Wel grappig trouwens, ik heb zelf ook een 193P, gekocht om precies dezelfde reden als jij. En hij was idd ranzig duur toen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Roet schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:53:

Wel grappig trouwens, ik heb zelf ook een 193P, gekocht om precies dezelfde reden als jij. En hij was idd ranzig duur toen. :/
ik ook.. ^^ meteen maar 2 genomen :P HEEERLIJK!

even een ontopic vraagje..
hoe lang kan zon vga kabel zijn voor hij echt duidelijk kwaliteit verliest. Er zit namelijk zon 5meter tussen mijn pc en tv. Is dit merkbaar en zijn er wel zulke lange vga kabels verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Sillymidget schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:02:
[...] zijn er wel zulke lange vga kabels verkrijgbaar?
www.electronica-online.nl

[ Voor 37% gewijzigd door Marcusso op 03-02-2006 08:03 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik ben sinds afgelopen woensdag de bezitter van LE32M51B. Prachtige TV, gisteren voor het eerst met een VGA kabel op mijn Dell laptop aangesloten, en werkt bijna perfect.

Het enige dat niet werkt, is filmpjes afspelen. Als ik bijvoorbeeld Windows Media Player gebruik, en een fimplje afspeel, zie ik mijn desktop en de player op de TV zoals het hoort, maar het afspeel-scherm in medieplayer blijft zwart. Verder even GTA San Andreas opgestart, en bij de intro filmpjes blijft het beeld ook zwart. Het spel zelf loopt verder perfect.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Als ik het beeld op mijn laptop ook aanhoud, zie ik daar de filmpjes wel afspelen...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Bij mijn laptop (ATI radeon 9600 mob) moet ik dan even het scherm van de laptop uitschakelen bij de videokaart opties en dan doet ie het, vaak als ik mijn laptopscherm weer inschakel blijft ie het ook doen dan..

edit:

Als je een andere type videokaart heb zou je is moeten kijken bij overlay settings..

[ Voor 19% gewijzigd door PnD op 03-02-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Sillymidget schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:02:
[...]

ik ook.. ^^ meteen maar 2 genomen :P HEEERLIJK!

even een ontopic vraagje..
hoe lang kan zon vga kabel zijn voor hij echt duidelijk kwaliteit verliest. Er zit namelijk zon 5meter tussen mijn pc en tv. Is dit merkbaar en zijn er wel zulke lange vga kabels verkrijgbaar?
Als je een kabel van een goed merk pakt is 10 meter wel mogelijk. Probeer belkin te vermijden ookal profileert zich dat als een a-merk. Zelf ben ik voor Oehlbach gegaan.
Mr. D schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:29:
Ik ben sinds afgelopen woensdag de bezitter van LE32M51B. Prachtige TV, gisteren voor het eerst met een VGA kabel op mijn Dell laptop aangesloten, en werkt bijna perfect.

Het enige dat niet werkt, is filmpjes afspelen. Als ik bijvoorbeeld Windows Media Player gebruik, en een fimplje afspeel, zie ik mijn desktop en de player op de TV zoals het hoort, maar het afspeel-scherm in medieplayer blijft zwart. Verder even GTA San Andreas opgestart, en bij de intro filmpjes blijft het beeld ook zwart. Het spel zelf loopt verder perfect.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Als ik het beeld op mijn laptop ook aanhoud, zie ik daar de filmpjes wel afspelen...

8)7
Kijk eens of je iets bij je overlay settings kunt veranderen, experimenteer daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Rival24 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:52:

Als je een kabel van een goed merk pakt is 10 meter wel mogelijk. Probeer belkin te vermijden ookal profileert zich dat als een a-merk. Zelf ben ik voor Oehlbach gegaan.
bedankt!

dan nog een vraagje
ik ben ook opzoek naar een dvi naar 1dvi+1vga of 2xdvi. Hoe heet zoiets? en waar zou ik dat kunnen vinden? Ik kan het in de shops niet bij kabels vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nog eens zitten kijken naar de LE27T51B. Hij is ca 750 euro. Maar ik kan nergens vinden of er een PVA paneel in zit.

LE27T51 ; http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
LE26M51 ; http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Bij de M serie staat het duidelijk tussen de specs, maar bij de T serie niet... :(

Ik ben een PVA liefhebber, dus wil het liefst een PVA scherm als het even kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Niet online
Mr. D schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:29:

8)7
zet je tv als hoofdmonitor (of primary monitor ofzo), dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Sillymidget schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:45:
[...]

bedankt!

dan nog een vraagje
ik ben ook opzoek naar een dvi naar 1dvi+1vga of 2xdvi. Hoe heet zoiets? en waar zou ik dat kunnen vinden? Ik kan het in de shops niet bij kabels vinden iig.
Dit apparaat kan je wel helpen in combinatie met wat verloopjes. O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, zaterdag eindelijk mijn LE32M61B binnengekregen, en ik moet zeggen, wat een ding! Heb hem nu op m'n PC aangesloten als main scherm en zelfs al moet ik de resolutie van de spellen iets naar beneden schroeven, ziet het er allemaal prachtig uit. Geen ghosting, image blurring, oid. Heb me Xbox 360 er ook al op aangesloten via de VGA kabel en ook dat ziet er natuurlijk super uit. Ik zal zsm. wat foto's maken en hier proberen te posten.

Heb het scherm via Mokio aangeschaft en heb ongeveer 3 weken moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:09:
Zo, zaterdag eindelijk mijn LE32M61B binnengekregen, en ik moet zeggen, wat een ding! Heb hem nu op m'n PC aangesloten als main scherm en zelfs al moet ik de resolutie van de spellen iets naar beneden schroeven, ziet het er allemaal prachtig uit. Geen ghosting, image blurring, oid. Heb me Xbox 360 er ook al op aangesloten via de VGA kabel en ook dat ziet er natuurlijk super uit. Ik zal zsm. wat foto's maken en hier proberen te posten.

Heb het scherm via Mokio aangeschaft en heb ongeveer 3 weken moeten wachten.
Waarom sluit jij de XBOX 360 niet via component aan??
Dan heb je toch een mooier beeld door de hogere resolutie!

Ik zit er zelf ook aan te denken dit scherm te kopen :9
Hoor graag hou jou dit scherm bevalt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door fonias op 06-02-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

ChristiaanB schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:32:
[...]

Waarom sluit jij de XBOX 360 niet via component aan??
Dan heb je toch een mooier beeld door de hogere resolutie!

Ik zit er zelf ook aan te denken dit scherm te kopen :9
Hoor graag hou jou dit scherm bevalt ;)
Met vga heb je ook een hoge resolutie, ik vind het beeld met vga ook mooier dan met component, toch net wat scherper. Ik heb zelf ook een m61 (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wilde net zeggen, ik heb dus een premium 360 en heb dus ook de component kabel uitgebprobeerd maar ik moet zeggen dat ik VGA idd. wat beter vindt. Het enige is dat als ik wil gaan 360'en dan moet ik de PC VGA eruit halen en de 360 VGA erin steken; is hier niet een goeie oplossing voor?

Verder vindt ik de afstandsbediening een beetje tegenvallen, lijkt meer op iets uit de 80's, maargoed, dat is voor mij verder niet zo belangrijk.

Speel nu veel WoW op dit scherm en het is echt super dat WoW een breedbeeld resolutie ondersteund, je ziet echt (veel) meer van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om de backlight van de samsung LE serie in te stellen via het service menu?
Zelf heb ik het geprobeerd met de Anna_Dimm optie maar op de een of andere manier als ik die instelling verander word hij niet gesaved.

Het probleem is namelijk dat bij de le32m51b over de d-sub/vga ingang de brightnes sensor is uit geschakelt dit heeft als gevolg dat het backlight voluit staat met als gevolg dat bij pc games zoals quake-4 of andere games met donkere levels het beeld wel erg grijs word en contrast ver te zoeken is.

Dit is ook absolute een nadeel met het afspelen van dvd's via powerdvd of andere software dvd players en dit is simpelweg niet bij te regelen met normale brightness/contrast regeling.Want wat de brightness sensor doet is het backlight dimmen voor beter black levels en laat die brightness sensor nu net uitgeschakelt zijn over de d-sub/vga input.

Kortom ik baal hier echt van en zit te denken om mijn tv op marktplaats te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:52:
Is het iemand al gelukt om de backlight van de samsung LE serie in te stellen via het service menu?
Zelf heb ik het geprobeerd met de Anna_Dimm optie maar op de een of andere manier als ik die instelling verander word hij niet gesaved.

Het probleem is namelijk dat bij de le32m51b over de d-sub/vga ingang de brightnes sensor is uit geschakelt dit heeft als gevolg dat het backlight voluit staat met als gevolg dat bij pc games zoals quake-4 of andere games met donkere levels het beeld wel erg grijs word en contrast ver te zoeken is.

Dit is ook absolute een nadeel met het afspelen van dvd's via powerdvd of andere software dvd players en dit is simpelweg niet bij te regelen met normale brightness/contrast regeling.Want wat de brightness sensor doet is het backlight dimmen voor beter black levels en laat die brightness sensor nu net uitgeschakelt zijn over de d-sub/vga input.

Kortom ik baal hier echt van en zit te denken om mijn tv op marktplaats te gooien.
Ik vind dat ook zo ontiegelijk irritant debiel, echt ik kan me er enorm over ergeren |:(
Waarom kan je zoiets simpels als de brightness regelen via het osd niet in je lcd-tv hebben? Terwijl zelfs de meest bagger/cheapie lcd monitor voor de pc dat zelfs heeft :r

Sorry, dat moest er even uit. Een van de grote redenen waarom ik nog zit te twijfelen, maar ik wil zo graag een pva scherm :z Dan maar wachten tot ze het goed voor elkaar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas het was weer "To good to be true" met deze Le32m51b.Ik zit zelfs met de gedachte te spelen om hem open te schroeven en te kijken of er een potmetertje op de printplaat aanwezeg is die de helderheid van de lamp regelt.Mja dan heb ik gelijk mijn garantie vergooit natuurlijk en besides that het is waarschijnlijk allemaal electronisch gestuurd.

Of iemand moet uitdokteren hoe je 1360/768 aan kan sturen over component/hdmi zodat die fucking brightness sensor aan de slag gaat en mij fatsoenlijke black levels geeft met pc gamen.

Haha ik was zelfs zo gek om een waxxine kaarsje op de juiste afstand van de sensor te plaatsen zodat ik naar mijn smaak de black levels eenigzins kan " regelen " met dvd kijken via hdmi ingang.

Sommigen in mijn kennissenkring zeggen dat ik te kritisch ben,volgens mij hebben ze gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:58:
Haha ik was zelfs zo gek om een waxxine kaarsje op de juiste afstand van de sensor te plaatsen zodat ik naar mijn smaak de black levels eenigzins kan " regelen " met dvd kijken via hdmi ingang.

Sommigen in mijn kennissenkring zeggen dat ik te kritisch ben,volgens mij hebben ze gelijk.
Hehe, lol, met een waxine lichtje de contrast regelen ;)
Maar volgens mij ben je wel één van de eerste die ik hier over hoor, in dit topic in iedergeval. Lijkt me inderdaad een dikke minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:52:
[.....]

Wat ga je ervoor vragen? :Y)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

Ik ben ook in blijde verwachting van een Samsung lcd'tje, echt een kleintje overigens (LE26M51B).
Nu zag ik op bovenstaande link een kabel DVI-analoog > VGA van 5 meter, met de beschrijving dat dat was voor een scherm met DVI aan een VGA uitgang. Nu heb ik een DVI-analoog uitgang vrij op mijn videokaart en wil ik de VGA ingang van mijn samsung gaan gebruiken, dus puur andersom.
Dat moet dan toch ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Offtrack schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:20:
[...]

Ik ben ook in blijde verwachting van een Samsung lcd'tje, echt een kleintje overigens (LE26M51B).
Nu zag ik op bovenstaande link een kabel DVI-analoog > VGA van 5 meter, met de beschrijving dat dat was voor een scherm met DVI aan een VGA uitgang. Nu heb ik een DVI-analoog uitgang vrij op mijn videokaart en wil ik de VGA ingang van mijn samsung gaan gebruiken, dus puur andersom.
Dat moet dan toch ook werken?
Lijkt me wel, je krijgt bij een videokaart toch meestal ook zo'n DVI>VGA verloopje om de videokaart 2x vga out te geven. Dat werkt volgens hetzelfde principe lijkt me dus met zo'n kabel zal dat wel goed komen.
Zo'n ding

En jij bedoelt zeker deze kabel:

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

S2801 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:06:
[...]

Lijkt me wel, je krijgt bij een videokaart toch meestal ook zo'n DVI>VGA verloopje om de videokaart 2x vga out te geven. Dat werkt volgens hetzelfde principe lijkt me dus met zo'n kabel zal dat wel goed komen.
Zo'n ding

En jij bedoelt zeker deze kabel:
Ja, het lijkt mij ook wel. Maar ik heb nooit zo'n verloopje bij m'n videokaart gekregen.
Maar als ik bij die shop zo'n verloop koop (dvi-vga) en een vga-vga 5 meter kabel, ben ik nog een euro goedkoper uit... Zou in feite gewoon volgens hetzelfde principe moeten werken natuurlijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.