[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Topicstarter
SAMSUNG LExxR Serie LCD TV's

De Samsung LExxR serie LCD TV's is een vrij nieuwe range aan LCD TV's die de aandacht trekt door de combinatie van beeldkwaliteit, features en prijs. Er wordt redelijk wat reclame voor gemaakt, en ook in de grotere media- en TV-winkels is hij vaak prominent aanwezig. Er is, verspreid over het internet, veel informatie over deze televisie te vinden, en dat wilde ik graag centraal samenvatten middels dit topic, en ook zou ik graag wat reacties zien van nederlandse eigenaren, aangezien de schermen in andere landen kleine verschillen kunnen vertonen.

Als er niets gezegd wordt over het modeltype waarnaar gerefereerd wordt, en het gaat duidelijk om een specifiek model, dan wordt de LE32R41B of de LE32R51B bedoeld, aangezien deze het meest populair zijn, en hier dus het meeste over te vinden is. Vandaar in de topictitel ook deze naam, ook al beperkt dit topic zich niet tot deze specifieke modellen; ook de M en T modellen, die uitgekomen zijn na de R serie, kunnen hier besproken worden; dit ook gezien het feit dat de onderlinge verschillen redelijk beperkt zijn (cosmetisch, kleine technische verschillen).

TYPES

De LE serie bestaat uit een aantal types, aangeduid met een typenummer dat begint met "LE", gevolgd door 2 cijfers, gevolgd door een "R", gevolgd door 2 cijfers, en als laatste gevolgd door "B", "BD" of "BDX". De betekenis van deze type-aanduiding:
  • LE: Serie aanduiding
  • Twee cijfers: de diagonale schermgrootte in inches (23, 26, 32 of 40)
  • R: onderdeel van de serie aanduiding; wijst op onderscheid met oudere "A" serie, de kleine, 4:3 "S" serie en de nieuwere "M" en "T" series
  • Twee cijfers: een code die het uiterlijk bepaalt (31 (verschil met 41 is mij onduidelijk), 41, 51 of 53)
  • B, BD, BDX: B is onderdeel van het type, D staat voor "digitaal" en geeft aan dat de TV een digitale tuner heeft (naar mijn weten nog niet gesignaleerd in Nederland, in Engeland bruikbaar voor Freeview) en X staat voor het beschikbaar zijn van Top Up TV, ook slechts in Engeland verkrijgbaar
Voorbeelden van de verschillen in uiterlijk in de R serie:

LE26R41B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE26R41B.jpg

LE32R51B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE32R51B.jpg

LE32R53B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE32R53B.jpg

De M serie dan:

LE32M51B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE32M51B.jpg

LE40M61B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE40M61B.jpg

En de T serie:

LE32T51B
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/LE32T51B.jpg

Voor de volledigheid zijn dit alle mij bekende modelnamen die op dit moment bestaan (gecontroleerd via Samsung websites en Google):
  • 23": LE23R41B, LE23R51B
  • 26": LE26R41B, LE26R51B; LE26R41BD, LE26R51BD; LE26R41BDX, LE26R51BDX
  • 32": LE32R31B, LE32R41B, LE32R51B, LE32R53B; LE32R41BD, LE32R51BD; LE32R41BDX, LE32R51BDX
  • 40": LE40R51B

SPECIFICATIES LE32R51B

BEELD
HDTVH/Ready
Zichtbare beelddiagonaal32”
Beeldverhouding16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal)1366 x 768
Contrastratio800:1
Luminantie500 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal)170°/170°
GELUID
Uitgangsvermogen10 W x 2
SurroundSRS TruSurround XT
StereoNICAM / A3
BEELDOPTIES
DNIe (DNIe demo on/off)
My Color Control (MCC)• (3 kleuren)
Dynamic contrast3000:1
Brightness sensor
Teletekst1000 pagina’s
Tuners1
PIP• (pc)
INGANG/UITGANG
Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible)1/1
Scart2
Component (Y/PB/PR)1
Video-ingang1
S-video-ingang1
PC-ingang (D-sub)1
Audio-uitgang1
OVERIGE
Energieverbruik (maximaal)184 W
Energieverbruik (stand-by)<1 W
MuurbevestigingAudipack/Vogels (VESA 200x200)
Gewicht15 kg
Afmetingen met stand (hxbxd)797 x 249 x 650,7 mm
Afmetingen zonder stand (hxbxd)797 x 99 x 592 mm

REVIEWS

Ik heb nog geen bruikbare reviews kunnen vinden, anders dan eigenaars-ervaringen. Hier een paar ervan:

POSITIEVE PUNTEN

Waarom zou je een Samsung LExxR willen kopen? Nou, hierom:
  • Goede resolutie
  • Helder beeld
  • Mooi design
  • HDTV Ready, en dan ook op bruikbare wijze (dus niet 1920x1080 downscalen naar 800x480)
  • Uitgebreide range aan inputs
  • Uitgebreide hoeveelheid instellingen, functies en features
  • Scherp geprijsd voor dit type scherm

BEKENDE PROBLEMEN

Er zijn al een aantal problemen bekend op dit scherm. Een lijstje:
  1. Tearing (opgelost)
  2. Weergave kwaliteit oudere analoge ingangen ondermaats
  3. Dynamische backlight kwalitatief zwak
  4. Geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers zwak
Een uitleg bij bovenstaande punten:

1. Het belangrijkste probleem was tearing. Zie deze posting van een gebruiker om te zien wat dit precies inhoudt. Overigens heeft hij volgens andere eigenaren van dit scherm wel een van de ergste vormen gehad op zijn scherm. In de links hieronder wordt ook een thread op AVForums genoemd waarin meerdere mensen het probleem rapporteren, en hier valt ook te lezen dat het zich op bepaalde schermen en met bepaalde type ingangssignalen meer voor lijkt te doen dan met andere. Samsung heeft hier (na lange tijd zeuren door AVForum bezoekers) een officieel statement over uitgebracht dat zowel het probleem als de oplossing bekend waren, en blijkens de website van een nederlandse AVForums bezoeker is het probleem ook inderdaad opgelost.

2. Het is bekend dat LCD en plasma schermen vaak minder goed omgaan met de oudere, analoge inputsignalen dan dat CRT's dat doen. Over het algemeen heeft dit gewoon te maken met het feit dat CRT's intussen zo doorontwikkeld zijn, dat je daar met LCD voorlopig nog niet tegenop kan. Echter, de prestaties van de Samsung zijn ten opzichte van enkele andere schermen die op dit moment op de markt zijn niet echt schokkend goed te noemen. De review van Lyris die ik genoemd hebt legt hier iets meer over uit. Het is natuurlijk de vraag hoeveel je gebruik zal maken van die inputs, en of het daadwerkelijk zo slecht is dat je je er aan irriteert, maar feit is dat het beter moet kunnen.

3. De backlight kan dynamisch zijn lichtsterkte bepalen. In theorie is dit heel handig: als het licht is in de kamer wordt de backlight helderder, en als het donker is, is er minder licht nodig om het beeld goed te kunnen zien. Dit werkt echter blijkbaar niet heel goed; het is te langzaam en helder is wel erg helder. Het probleem is dat het ook niet manueel in te stellen is (je kan dus niet een vaste helderheid kiezen); de enige andere optie is de dynamische functie uitzetten, waarmee de helderheid standaard op zijn hoogst staat. Dit is overigens een instelling die veel eigenaren gebruiken.

4. De geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers is logischerwijs niet al te spannend; het zou beter kunnen, maar met een scherm als deze moet je gewoon een externe geluidsbron aanspreken.

LINKS

Samsung.com - Officiele Nederlandse modellen
Samsung.com - Nederlandstalige handleiding LE32R51B

AVForums.com - Algemene discussie
AVForums.com - Tearing poll
AVForums.com - Kleurinstellingen
AVForums.com - Gerelateerde topics
HiFi-Forum.de - Algemene discussie (duits alert!)

HANDIGE TIPS / WEETJES
  • Om in het service menu te komen, kies de volgende opties (op eigen risico!):
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

Let op: je moet beeld op je tv hebben voordat je hem op standby zet en in het service menu probeert te komen. Verder moet je de knoppen gewoon even aantikken en niet twee seconden ingedrukt houden.
  • Een bruikbare optie die te veranderen is in het service menu is "Video Mute Time". De standaard instelling is 8 of 10, maar door hem op 4 te zetten verlaag je de zap-tijd (tijd om van het ene kanaal naar het andere kanaal te schakelen) behoorlijk.
  • De Picture-in-Picture optie is enigszins beperkt. In de handleiding staat exact beschreven welke combinaties van inputs mogelijk zijn met PiP.
  • De HDMI ingang kan ook als DVI ingang gebruikt worden (dus je kan niet tegelijkertijd DVI en HDMI aangesloten hebben). Hiervoor heb je wel een converter nodig. Merk op dat de HDMI ingang ook geluid ondersteunt, terwijl dit bij DVI niet het geval is.

N.B.

Ik ben zelf (nog) geen eigenaar van deze LCD TV (vandaar misschien ook mijn aanhoudende interesse voor dit scherm op dit moment). Ik zal deze startpost een beetje up-to-date proberen te houden. Voor opmerkingen, aanvullingen of correcties, gelieve te mailen (dus niet in het topic aub, zie voor e-mail adres mijn profiel). Over de opmaak: het kan allemaal vast veel mooier, maar het gaat mij om de info.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 16-02-2006 16:38 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Bedankt voor de nuttige informatie!! Ik ben deze serie ook in de gaten aan het houden ivm aanschaf van lcd scherm binnen 2 maanden.

Ik zag overigens dat er ook weer een nieuwe serie uit was, Samsung LE26M51B. Ik zie geen verschillen qua specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Die info had ik nodig heb nu een LE26A41B en die loopt achter met geluid als hij op een home cinema word aangelsloten. Blijkt dat al die modellen er last van hebben.
Dus dan maar een opleg voor beter lcd 'tje

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 104928 op 21-08-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91847

Als ik naar de laatste paar reacties kijk op avforums.com lijkt 't erop dat de laatste samsungs geen last meer van tearing hebben. Ik hoop dat dit zo is, want 't enige wat me tegenhoud om deze tv aan te schaffen is 't tearing probleem.
no, iv got the samsung hd850 upscaler and iv played 3 or 4 movies on 720p at 50/60hz and no tearing has happend. i got mine last week.
No tearing on mine after watching lots of 720p @ 60Hz through the component inputs. My HDMI DVD player arrives Monday, so I'll check that too.
Same here I think mine is a 41 model (not sure). Ive played the xbox hi-def for several hours and have not noticed any tearing yet. I got my set on Tuesday.
No problem mate. I totally agree, this TV is great. As the tearing turns out to be on a limited amount of sets (wich makes it really sad for Samsung, they are offering an absolutely fabulous TV, but get a bad name because of this flaw).
Iemand op 't forum had contact opgenomen met de support service van samsung en daar zeiden ze dit:
*It IS A FIRMWARE PROBLEM.
*It can be easily fixed by an engineer.
*It doenst occur on every set. Only the first shippings have older firmware. Later shippinsg have updated firmware included.
*It mostly occurs on the 32" version.
*It only happens with foreign (NTSC) source material.
*In the Netherlands, they havent seen the actual problem themselves. The only calls they had so far were from concered internetters.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 91847 op 21-08-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 104928 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:27:
Die info had ik nodig heb nu een LE26A41B en die loopt achter met geluid als hij op een home cinema word aangelsloten. Blijkt dat al die modellen er last van hebben.
Dus dan maar een opleg voor beter lcd 'tje
Audio sync problemen komen doordat het scherm het inkomende beeld bewerken, dus moet het eerst door allerlei chipjes, dit kost tijd en daardoor komt het geluid eerder uit je speakers dan op je beeld. Er zijn versterkers waarbij je de audio delay kunt instellen, zo ook dvd spelers.

Zelf gebruik ik een XBOX waarbij je voor de audio en zelfs voor de subtitles de delay kunt instellen. Al moet ik zeggen dat ik het nooit nodig heb voor m'n plasma, anders dan met verkeerd gemuxede films.

Lees ook "Audio Lip Sync - The Next Big Feature?". Simpelweg: dit is het probleem van de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:15
Dit scherm heb ik dus ook (een maand) en hij is nu al een week weg voor reparatie. Het rechter gedeelte van het scherm was helderder dan de linkerzijde. Dit was ook als je gewoon recht voor het scherm zat. Vind het trouwens wel raar, op de website van Samsung wordt duidelijk gesproken dat reparaties binnen 24 uur worden verholpen. Zal ze van de week daar eens over aanspreken...

Voor de rest is het gewoon een mooie LCD voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 09:36

aapelite

Do the kirby!

Klopt je verhaal wel over dynamische helderheid? Ik heb hem hier uit staan en hij wordt dan juist helderder. Volgens mij staat hij dus niet op zn laagst, maar op zn hoogst.

[ Voor 4% gewijzigd door aapelite op 21-08-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152758

Geweldige instelmogelijkheden in het service menu.

Maar nu de volgende vraag, ik heb er flink aan zitten sleutelen en ben nu de originele instellingen
kwijt, is het mogelijk dat deze in dit topic gepost kunnen worden.
Originele instellingen terughalen werkt niet ( met reset wordt alleen the display on time gereset)

Geen problemen met tearing in spellen 720P en 1080i op Xbox.
Heel soms even (± 1X per uur) in XBMC tijdens het weergeven van visuals van teardrop
maar zeker niet storend.
Perfecte weergave van Pc beeld via vga.
Alle nadelen over helderheid etc etc in vorige post heb ik in het service menu
naar eigen smaak kunnen tweaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152758 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:04:
welke (interessante) spellen draaien er in 720P en 1080i ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Anoniem: 152758 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:04:
Geweldige instelmogelijkheden in het service menu.

Maar nu de volgende vraag, ik heb er flink aan zitten sleutelen en ben nu de originele instellingen
kwijt, is het mogelijk dat deze in dit topic gepost kunnen worden.
Originele instellingen terughalen werkt niet ( met reset wordt alleen the display on time gereset)

Heel soms even (± 1X per uur) in XBMC tijdens het weergeven van visuals van teardrop
maar zeker niet storend.
Perfecte weergave van Pc beeld via vga.
Alle nadelen over helderheid etc etc in vorige post heb ik in het service menu
naar eigen smaak kunnen tweaken,
Ligt er nogal aan welke je wilt hebben, als ik het zo zie is er nogal veel om in te stellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je interesse,

Een geweldige instelling die je zo en zo moet veranderen is

Video mute time (8.) dit is de tijd nodig om van zender naar zender te zappen
zet die maar eens op 4 en het is alsof er een turbo op de zenderzapper zit.

Waardes die ik wil weten zijn. Ik heb de le32R51B

Ana_Dimm_Max
Dynamic Contrast
Sub Brightness
Sub Contrast
Gamma
Panel Option
High deviation
MSP Ver.
TCD3 Contrast
TCD3 Brightness
Black level
Svp Brightness
Dynamic contrast

Gave Xbox spellen in 720P en 1080i zijn;

Amped 2
True crime streets of La
Freedom fighters
Mx unleashed
Sega GT
Time splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Sinds waneer ondersteunt de xbox dergelijke resoluties??? Progresive wist ik, maar 720p enzo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet eerst een xbox component kabel kopen of zelf maken van een oude composite kabel
dan je xbox met een region switchdisk (eurasia) op ntsc zetten en in XBMC kun je vervolgens de resoluties 480P 720P of 1080i kiezen

De spellen die 480P of hoger ondersteunen kun je vinden op www.hdgames.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152758 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:08:
Je moet eerst een xbox component kabel kopen of zelf maken van een oude composite kabel
dan je xbox met een region switchdisk (eurasia) op ntsc zetten en in XBMC kun je vervolgens de resoluties 480P 720P of 1080i kiezen

En SegaGT ondersteunt het alleen in het menu ;) maar goed minor detail. Liever had ik Burnout3 in 720p gezien >:)

Mooier is nog om HD films te zien op je xbox ;) Hij doet tevens hardwarematige upscaling naar je gui setting ;) Apparaat van 3 jaar oud doet het beter dan menig divx/dvd spelertje.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 21-08-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Anoniem: 152758 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:33:
Bedankt voor je interesse,

Een geweldige instelling die je zo en zo moet veranderen is

Video mute time (8.) dit is de tijd nodig om van zender naar zender te zappen
zet die maar eens op 4 en het is alsof er een turbo op de zenderzapper zit.

Waardes die ik wil weten zijn. Ik heb de le32R51B

Ana_Dimm_Max FEH
Dynamic Contrast 100
Sub Brightness 069
Sub Contrast 36
Gamma 32" AUO/CMO
Panel Option AUO
High deviation OFF
MSP Ver. K
TCD3 Contrast 70H
TCD3 Brightness 1EH
Black level 00H
Svp Brightness 00H
Dynamic contrast

Gave Xbox spellen in 720P en 1080i zijn;

Amped 2
True crime streets of La
Freedom fighters
Mx unleashed
Sega GT
Time splitters.
Mijn video mute time staat zelfs op 10 standaard :+

Iig daar heb je de orginele waardes die ik bij mijn tv krijg (zelfde model als jij hebt). Misschien heb ik wel nieuwere firmware en andere begin waardes als jij had gezien mijne nog geen week oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt voor je hulp en snelle reply, als je nog iets ontdekt wat interessant kan zijn zoals extra options hoor ik dat graag.

Werkt goed he dat sneller zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Anoniem: 152758 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:08:

Klinkt interessant. Heb je toevallig hier meer info over? Momenteel krap bij kas dus zou best zou kabel willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
Het lijkt erop dat de 51-serie wordt opgevolgd door de 61-serie.
Op de Nederlandse Samsung-site wordt melding gemaakt van de LE40M61B. Op de Duitse staat de LE32M61B.
Volgens mij zijn de verschillen tussen de R51B en M51B alleen uiterlijk, maar ik kan me vergissen.

[ Voor 25% gewijzigd door DikkieDick op 22-08-2005 10:08 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 20:07
de specs zien er ook van de 61 goed uit! ik ben benieuwd wat de prijs word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19
Ben absoluut nog niet goed thuis in de wereld van de LCD tv's. Daarom heb ik een vraag over dit scherm tav de aankomende xbox360. Zou ik dit scherm rustig kunnen aanschaffen om deze op een xbox360 aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crawl NL schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:07:
Ben absoluut nog niet goed thuis in de wereld van de LCD tv's. Daarom heb ik een vraag over dit scherm tav de aankomende xbox360. Zou ik dit scherm rustig kunnen aanschaffen om deze op een xbox360 aan te sluiten ?
Jazeker. Dit scherm wordt zelfs door microsoft gebruikt om de xbox360 te promoten! Je kunt 'm via component maar ook via d-sub(vga) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet waar/wanner en of de le32R61B al leverbaar is.

Aapelite, Heb je nog interessante instellingen kunnen vinden in het service scherm???

Voor het zelfmaken van een Component kabel voor Xbox van je bestaande composite kabel
zie WWW.xbox-scene.com en zoek naar advanced cable

Het enige dat je nodig hebt is

geduld
XBOX composite kabel
soldeerbout/tin
Stereo tulp kabel (wit/rood) (nodig voor geluid R/L en digital coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 04-07 13:47
Anoniem: 152758 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:46:

Aapelite, Heb je nog interessante instellingen kunnen vinden in het service scherm???

Voor het zelfmaken van een Component kabel voor Xbox van je bestaande composite kabel

geduld
XBOX composite kabel
soldeerbout/tin
Helaas alleen een tutorial kunnen vinden om een vga kabel te maken of een s-video aansluiting op de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aapelite schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:56:
Klopt je verhaal wel over dynamische helderheid? Ik heb hem hier uit staan en hij wordt dan juist helderder. Volgens mij staat hij dus niet op zn laagst, maar op zn hoogst.
Klopt, corrigeer ik.
DikkieDick schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:07:
Het lijkt erop dat de 51-serie wordt opgevolgd door de 61-serie.
Op de Nederlandse Samsung-site wordt melding gemaakt van de LE40M61B. Op de Duitse staat de LE32M61B.
Volgens mij zijn de verschillen tussen de R51B en M51B alleen uiterlijk, maar ik kan me vergissen.
Juischt, en hierom had ik dus maar even alle mogelijke typenummers neergezet. Je hebt het eerst over het opvolgen van de 51 door de 61 serie, maar als mijn interpretatie juist is, duiden deze codes op een puur cosmetisch verschil. Vervolgens heb je het over 2 modellen, de 40" op de nederlandse site, en de 32" op de duitse site (klopt overigens, al heeft de duitse site nog wel meer M versies staan), en dan heb je het uiteindelijk over het verschil tussen de R en de M serie. Was dit om het logisch en overzichtelijk te houden? ;)
Bestaat deze dan? :) Ik kan hem niet vinden, is dit een gevolg van de verspreide verwarring?

Anyway, volgens mij geldt, na het bekijken van de modellen op de duitse site, de beschrijving voor de verschillende modellen in de startpost nog steeds: M is een nieuwere versie van de LE serie, en de 51 / 61 versies duiden op cosmetische verschillen.

Als ik tijd heb voeg ik misschien wel de M serie toe in dit topic, simpelweg om het feit dat de nieuwere versie interessanter is, en ik het een beetje overbodig vind om een apart topic te beginnen over de M serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 12:21
Yup, de nieuwe serie komt er al weer aan, LE26M51B, LE32M51B en LE40M51B. Ze staan bij kieskeurig, je kunt ze al kopen en er is in ieder geval al 1 nederlander die een 32" gekocht heeft (er is 1 review aanwezig).

Nieuwe LCD TV's link: http://www.kieskeurig.nl/...dform&pcode=tv_lcd&sort=0

Die 32 lijkt me ook wel wat, 1699 euro. Verschillen met de R serie zijn me niet helemaal duidelijk. Ben benieuwd naar gebruikerservaringen.

p.s. gewoon doorgaan in dit topic lijkt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

geduld
XBOX composite kabel
soldeerbout/tin
Helaas weinig speciaals gevonden, heb ook niet teveel gerotzooid aangezien ik niet van plan ben iets te verneuken en ik het niet kan veranderen :) Ik denk dat er vanzelf wel op het internet wat dingen rond zullen gaan met wat alles inhoudt en wat de ideale instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
Anoniem: 76345 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:28:

Anyway, volgens mij geldt, na het bekijken van de modellen op de duitse site, de beschrijving voor de verschillende modellen in de startpost nog steeds: M is een nieuwere versie van de LE serie, en de 51 / 61 versies duiden op cosmetische verschillen.

Als ik tijd heb voeg ik misschien wel de M serie toe in dit topic, simpelweg om het feit dat de nieuwere versie interessanter is, en ik het een beetje overbodig vind om een apart topic te beginnen over de M serie.
Ik dacht dat de 51 en 61 wel verschillende series waren, maar dat het verschil tussen M en R op cosmetische verschillen duiden. Volgens mij heeft de M weggewerkte speakers.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DikkieDick schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:49:
Ik dacht dat de 51 en 61 wel verschillende series waren, maar dat het verschil tussen M en R op cosmetische verschillen duiden. Volgens mij heeft de M weggewerkte speakers.
Ik moet afgaan op wat ik op verschillende sites kan vinden, maar als ik zo rondkijk dan klopt wat jij zegt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 11:38
Heb deze tv ook, geweldig scherm en tearing nog nooit gezien op 720p/60Hz _/-\o_ _/-\o_
Ik zal vanmiddag wel ff een reviewtje schrijven ofzo...

[ Voor 25% gewijzigd door Finwe op 23-08-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Graag. Ik zal je review zeker lezen :)

En een fototje van zijn 'leefomgeving' zou er ook wel in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
tussen de LE-32M51 en 61 zijn wel verschillen, o.a het dynamisch contrast(bij de 61 is dat 5000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jaguarxj16 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:11:
tussen de LE-32M51 en 61 zijn wel verschillen, o.a het dynamisch contrast(bij de 61 is dat 5000:1)
Yup, ik had die ratio ook gezien, maar had nog niet gecontroleerd of dat voor de hele M serie of alleen de 61 was. Ik vind die ratio wel erg hoog, en kan me niet voorstellen dat dat effectief ook gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
staat ook dynamisch, dus het is de piek zegmaar, de 51 haalt ook geen 3000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De LE32M51 is nu zelfs al voor 1525 euro te koop. Ben nu toch wel benieuwd wat exact de verschillen zijn met de LE32R51. Ik kan er vrijwel niets over vinden jammergenoeg. Als de M51 de opvolger is van de R51 en de tearing problemen opgelost zijn wordt dit mogelijk mijn nieuwe tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
de r51 en m51 zijn hetzelfde, alleen een ander design.
De m61 daarintegen heeft wel andere specs. en is ook nieuwer, en nog niet in NL verkrijgbaar voorzover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaguarxj16 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:25:
de r51 en m51 zijn hetzelfde, alleen een ander design.
Hoe kom je aan die informatie? Ik dacht namelijk dat de cijfers achter de r of m 't design weergaven.
Zover ik weet is namelijk de r41 gelijk aan de r51 behalve dus 't design. Het lijkt me dan ook niet logisch dat de m51 technisch gezien hier ook weer gelijk aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat het alleen over de 32" versie gaat, maar toch even een vraag:

De afstand tussen mij en de tv zou 2,5 meter zijn, is de 26" een betere keuze voor mij? Is voor de rest alles het zelfde als de LE32R(M)51B?
Of is het beter om te wachten op de M61?
Als ik het dus goed begrijp kan ik met 1 van deze tv's dalijk de XBOX360 op 720P ontvangen? :)

Ik he bergens gelezen dat de 32" betere beeldkwaliteit heeft dan de 26", en het zou ook ergens in een test naar voren komen. Hebben julie ervaring ermee?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 24-08-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Anoniem: 91847 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:13:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Ik dacht namelijk dat de cijfers achter de r of m 't design weergaven.
Zover ik weet is namelijk de r41 gelijk aan de r51 behalve dus 't design. Het lijkt me dan ook niet logisch dat de m51 technisch gezien hier ook weer gelijk aan is.
de m51 en de r41/51 hebben idd dezelfde specs, maar de 61 heeft andere specs, vandaar dat het mij logischer lijkt dat het om het nummer gaat, de m versies hebben namelijk hetzelfde design en de r51 ziet eruit als een iets verder ontwikkeld design van de r41, ik vind het ook niet logisch, maar het enige wat ik bijna zeker weet is dat de 61 een andere specs heeft dan 51. Maar goed, laten we het over interesanteren dingen hebben dan modelnamen, het gaat tenslotte om de schermen, en het zal mij een worst wezen wat de naam van het scherm is, zolang die maar goed presteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jaguarxj16 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:
Maar goed, laten we het over interesanteren dingen hebben dan modelnamen, het gaat tenslotte om de schermen, en het zal mij een worst wezen wat de naam van het scherm is, zolang die maar goed presteert!
True, maar het hele punt voor mij om dit topic te beginnen is omdat je nergens op het internet duidelijk kon vinden wat nou wat was. Feit is: A was een oudere serie, R is de serie waar nu reclame voor gemaakt wordt, en M is een nieuwere serie. De 31, 41, 51, 53 en 61 komen over de hele linie van zowel A, R als M voor. Het kan zijn dat er ook technische verschillen zitten tussen de nummers, maar de letters geven de serie aan, en het is logischer dat er technische verschillen zijn tussen series dan binnen een serie.

Als je het niet zeker weet is het beter er geen uitspraken over te doen, want anders creeer je alleen maar verwarring, iets wat ik juist probeerde te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 104748 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:32:

De afstand tussen mij en de tv zou 2,5 meter zijn, is de 26" een betere keuze voor mij? Is voor de rest alles het zelfde als de LE32R(M)51B?
Als ik het dus goed begrijp kan ik met 1 van deze tv's dalijk de XBOX360 op 720P ontvangen? :)

Ik he bergens gelezen dat de 32" betere beeldkwaliteit heeft dan de 26", en het zou ook ergens in een test naar voren komen. Hebben julie ervaring ermee?
De afstand weet ik niet zo 1 2 3, maar ik denk dat de 32" nog best okay is op 2,5 meter, maar dichter dan dat moet je er niet bij gaan zitten, want dan wordt het lelijk. Je XBOX 360 aanname is correct. En over beeldkwaliteit: volgens mij zijn de schermen hetzelfde, dus even goed, maar omdat de pixels bij de 32" iets verder uit elkaar staan (zelfde resolutie op groter oppervlak namelijk), komt er iets meer backlight doorheen, en zie je de pixels eerder. Vuistregel is dus ook: zelfde resolutie maar groter scherm = slechtere beeldkwaliteit. Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat het niet super mooi is. :)

• Finwe
Kunnen degenen met deze tv, indien jullie willen, het service menu ingaan (kijk naar de openingspost) en daar de versie-nummers opschrijven die er staan? Hoeft niet maar zou interessant zijn. Is iig op eigen risico, als je dingen verandert in het menu kan je je tv slopen. Dit IVM de tearing issues, lijkt erop dat er wel degelijk nieuwere firmware versies zijn. Zo heb ik:

T-ROME2MPEU-3001
T-ROMEMPEUS-1002

May 19 2005

En sommige mensen met tearing:

T-ROME2MPEU-1004
T-ROMEMPEUS-1002

Apr 13 2005
15:07:23

Anoniem: 110233

Anoniem: 104748 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:32:

Dit is precies de afstand waarop ik zit, perfect voor een 32 inch tv...heb zelfs een 37 inch plasma op die afstand gehad, maar dat was toch iets te korrelig, maar qua afstand kon het prima :)

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Finwe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:28:
Kunnen degenen met deze tv, indien jullie willen, het service menu ingaan (kijk naar de openingspost) en daar de versie-nummers opschrijven die er staan? Hoeft niet maar zou interessant zijn. Is iig op eigen risico, als je dingen verandert in het menu kan je je tv slopen. Dit IVM de tearing issues, lijkt erop dat er wel degelijk nieuwere firmware versies zijn. Zo heb ik:

T-ROME2MPEU-3001
T-ROMEMPEUS-1002

May 19 2005

En sommige mensen met tearing:

T-ROME2MPEU-1004
T-ROMEMPEUS-1002

Apr 13 2005
15:07:23
Ik heb dezelfde :)

• Finwe
Ok thanks, maar nog niet getest met een 720p/60Hz source neem ik aan?

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Finwe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:59:
[...]

Ok thanks, maar nog niet getest met een 720p/60Hz source neem ik aan?
Nope, niet echt een bron liggen in de buurt liggen die dat signaal kan afgeven dus. Ik ga er verder wel vanuit dat dat tearing probleem waarschijnlijk niet zal voorkomen. Mocht dat wel zo zijn dan zal er tegen die tijd zeker wel een fix zijn.

• Finwe
aapelite schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:00:
[...]

Nope, niet echt een bron liggen in de buurt liggen die dat signaal kan afgeven dus. Ik ga er verder wel vanuit dat dat tearing probleem waarschijnlijk niet zal voorkomen. Mocht dat wel zo zijn dan zal er tegen die tijd zeker wel een fix zijn.
Lijkt er voor ons goed uit te zien, mensen met tearing lijken een andere firmware dan deze te hebben...

Ik denk dat ik toch voor de 26" ga, omdat kleiner beeld me altijd wat scherper lijkt. En op die afstand lijkt me 26" (zoals ik vandaag in winkel heb bekeken) prima formaatje. Het scheelt tevens honderden euros.
Ik heb even een algemeen vraagje (over deze lcd):
Ik heb in de winkel wat beelden bekeken van tv uitzendingen en een stukje van een dvd, maar het was beide via de antenne ingang werd mij verteld zodat alle toestellen hetzelfde uit konden zende.

Nu is het me opgevallen dat bijv. iets als gras behoorlijk blokkerig is, is dat normaal bij lcd of is het beeld gewoon te vergelijken met een crt mits goed (hdmi) apparatuur aangesloten? Ik wil natuurlijk niet een stap terug doen na me huidige normale tv.

Topicstarter
Anoniem: 104748 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:08:
Ik denk dat ik toch voor de 26" ga, omdat kleiner beeld me altijd wat scherper lijkt. En op die afstand lijkt me 26" (zoals ik vandaag in winkel heb bekeken) prima formaatje. Het scheelt tevens honderden euros.
Ik heb even een algemeen vraagje (over deze lcd):
Ik heb in de winkel wat beelden bekeken van tv uitzendingen en een stukje van een dvd, maar het was beide via de antenne ingang werd mij verteld zodat alle toestellen hetzelfde uit konden zende.

Nu is het me opgevallen dat bijv. iets als gras behoorlijk blokkerig is, is dat normaal bij lcd of is het beeld gewoon te vergelijken met een crt mits goed (hdmi) apparatuur aangesloten? Ik wil natuurlijk niet een stap terug doen na me huidige normale tv.
Ga je je TV in dezelfde winkel kopen als waar je hem bekijkt? Dan moet je gewoon vragen of ze niet even een beter signaal als input kunnen gebruiken (component of zo, gewoon rechtstreeks van een DVD). Dat mag toch geen probleem zijn als je zoveel geld wilt uitgeven. Ga je hem daar niet kopen, maar bijv. in een internet shop, tsja, dan is het niet heel netjes om ze moeite voor je te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128449

Dames/heren,

Ook ik ben een studie begonnen n.a.v. deze Samsung schermen. Na de kieskeurig site gedurende enkele weken in de gaten gehouden te hebben, en diverse bezoeken aan winkels had gebracht was ik er helemaal uit dat het de LE32R51B voor mij zou gaan worden.

Tot het moment dat ik de met een EISA Award bekroonde aankondiging op samsung.nl van de LE40M61B zag.

Ik ben verder gaan spitten naar de nieuwe M modellen... handleidingen en product flyers geprint en bekeken.

De verschillen tussen de LE32M51B en de LE32M61B is NIET alleen het uiterlijk. De contrastwaarde van de 61B is dus 5000:1 t.o.v. 3000:1 voor de 51B. Maar belangrijker is dat beide modellen een verbeterde responstijdverbetering blijken te hebben..... allebei van maar liefst 8ms.

Verder is de 61B volledig zwart, waar de 51B een grijs gedeelte aan de onderkant heeft. Beide modellen zijn dus van een nieuwe lijn, waarin de speakers volledig weggewerkt zijn.

Tot zover dit... maar nu mijn openstaande vragen/issues:

Op www.samsung.nl staat de LE40M61B aangekondigd... nog niet de LE32M61B. De 32" versie staat echter wel op de Duitse Samsung site. Als je vanaf de nl site van samsung de NL manual van de LE40M61B uitprint, dan spreken ze daar ook van een LE32M61B model.

De vraag is dus of dit model, de LE32M61B wel op de NL markt verschijnt. Ik heb Samsung hierover gemaild, maar zij doen geen uitspraak of deze naar de NL markt komt. Waarschijnlijk willen ze eerst dat de oudere modellen verkocht worden.

Maar ik wil er 1 van de M serie! Dus of de 51M of de 61M, dit is afhankelijk van het prijsverschil, en de kwaliteitsverschillen welke moeten blijken in de winkel.

Wie heeft er al ergens een LE32M51B in een winkel zien staan?

Wie weet of de LE32M61B naar de nederlandse markt komt?

Ik hoop op enkele reacties, en blijf dit topic volgen tot de aanschaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 128449 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:18:
Dames/heren,

Ook ik ben een studie begonnen n.a.v. deze Samsung schermen. Na de kieskeurig site gedurende enkele weken in de gaten gehouden te hebben, en diverse bezoeken aan winkels had gebracht was ik er helemaal uit dat het de LE32R51B voor mij zou gaan worden.

Tot het moment dat ik de met een EISA Award bekroonde aankondiging op samsung.nl van de LE40M61B zag.

Ik ben verder gaan spitten naar de nieuwe M modellen... handleidingen en product flyers geprint en bekeken.

De verschillen tussen de LE32M51B en de LE32M61B is NIET alleen het uiterlijk. De contrastwaarde van de 61B is dus 5000:1 t.o.v. 3000:1 voor de 51B. Maar belangrijker is dat beide modellen een verbeterde responstijdverbetering blijken te hebben..... allebei van maar liefst 8ms.

Verder is de 61B volledig zwart, waar de 51B een grijs gedeelte aan de onderkant heeft. Beide modellen zijn dus van een nieuwe lijn, waarin de speakers volledig weggewerkt zijn.

Tot zover dit... maar nu mijn openstaande vragen/issues:

Op www.samsung.nl staat de LE40M61B aangekondigd... nog niet de LE32M61B. De 32" versie staat echter wel op de Duitse Samsung site. Als je vanaf de nl site van samsung de NL manual van de LE40M61B uitprint, dan spreken ze daar ook van een LE32M61B model.

De vraag is dus of dit model, de LE32M61B wel op de NL markt verschijnt. Ik heb Samsung hierover gemaild, maar zij doen geen uitspraak of deze naar de NL markt komt. Waarschijnlijk willen ze eerst dat de oudere modellen verkocht worden.

Maar ik wil er 1 van de M serie! Dus of de 51M of de 61M, dit is afhankelijk van het prijsverschil, en de kwaliteitsverschillen welke moeten blijken in de winkel.

Ik heb nog geen M-serie gezien. Ik dacht dat de response-tijd van de R panels al 8 ms was (wat is hij volgens jou?). Ik heb al heel wat spellen gespeeld en nog nooit ghosting gezien op dit scherm, dus de response-tijd van de nieuwere lijn interesseert me niet zo. Het verschil in contrast lijkt me ook niet zo dramatisch, dus ik weet niet of ik persoonlijk de paar honderd euro meer over zou hebben voor de M-versie. Ben wel benieuwd als ie ergens in de winkels verschijnt, zal hem zeker gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 07:24
Hoe is de LE26R51B vergeleken met de 26" van mycom? Of stel ik nu een hele rare vraag. Ik heb namelijk gezien dat de LE26R51B echt super beeld heeft, scherp, helder en geen blokjes of karteltjes, maar ik vroeg me af waar de mycom staat tegenover dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Anoniem: 128449 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:18:
......

mw.tka, de M51 is officieel nog niet in NL te koop. Ik heb hierover vandaag met Samsung gebeld. Echter staat hij bij een aantal vestigingen van de Mediamarkt, die hem via de paralelimport uit DLD halen. De prijs is daar als advies zo'n €1899, maar als je naar de prijs gaat vissen waarvoor ie mee mag dan kan er wel een aardig stukje af (ik weet dit via een collega die er eentje heeft weten te bemachtigen bij de Mediamarkt).

Ik zelf heb een LE32R51B in bestelling staan, maar daar wacht ik al vijf weken op. Als ik zo de specs lees van de LE32M61B dan ga ik zo langzaamaan annuleren en op dat scherm wachten. De specificaties daarvan (en mede de test van de LE40M61B) spreken me erg aan... Ik ga dit topic in de gaten houden. :9

Misschien is het voor de startpost een idee om een poll aan te maken waarin mensen kunnen opgeven op welke afstand ze zitten met deze 32" Samsung schermen. Ik zelf zit dalijk op zo'n 2,80m ongeveer en mijns inziens moet dat goed te doen zijn met een R51, M51 en dalijk een M61. Ik ben benieuwd op welk afstand de rest zit... :?

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal het verschil tussen de le32m51b en de le32m61b weer alleen het uiterlijk zijn? En zal er ook een 26" van de m serie komen denken julie?

@dizzystef: Ik zit op ongeveer 2 tot 2,5 meter en ga waarschijnlijk voor een 26", omdat het me groot zat lijkt en iets strakker van beeld.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 26-08-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Anoniem: 104748 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:59:
En zal er ook een 26" van de m serie komen denken julie?
4Launch heeft um al in het assortiment staan...: klik. Ik ben hier zelf wel in geinteresseerd. Ik zit ook naar een 26" te kijken en te twijfelen tussen Samsung of Elcheapo (bijv. MyCom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb nu enkele films gekeken op 720p 60hz via mijn pc (dvi uit hdmi in).

Ik heb geen enkele tearing kunnen ontdekken, mijn tv heeft de firmware van 19 mei.

Ps.
Wat ik me wel afvraag is hoe mijn pc in te stellen ..Ik heb een asus 6600 met dvi uit, mijn instelling zijn nu:
treat display as hdtv en dan tv format op 720p/hdtv de resolutie wordt dan automatisch 1280x720
wanneer ik de resolutie op 1366 x 768 (wat de native resolutie van het scherm is) gaat de 720p uit en lijkt het beeld slechter.

wat zijn nu de optimale instellingen? of toch maar de vga ingang gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 20:43
Ik ken het scherm, ik verkoop hem namelijk. Toch vind ik 't beeld vies tegenvallen, hij is inderdaad scherp geprijsd, maar een Philips, Pioneer en Panasonic doen 't toch een stuk beter. Een scherm dat beter is in dezelfde prijsklasse is een LG, dat toch duidelijk mooier is,. Het scherm is wel uitstekend te gebruiken bij HD/PC monitor, maar als TV scherm voor PAL weergave is hij slecht, sinds hij blijkbaar een matige tuner/pixel verdubbelaar heeft. Bij gezichten vallen soms rimpels voledig weg, details verdwijnen, en in HDTV is er zelfs een duidelijke digitale ruis in rustige achtergronden, bijvoorbeeld een bijna egaal blauwe lucht.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Ik vind de samsung 26R51 dus stukken mooier als een philips in dezelfde prijsklasse. Het beeld is veel warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Okee jongens, zoals beloofd: mijn review van de LE32R51B. (Plaatjes volgen nog).

Keuze
Ik heb me erg lang georienteerd op wat mijn nieuwe beeldscherm zou gaan worden. Tevoren stond niks vast, kon nog een CRT/LCD/Plasma worden. Ben toen een aantal winkels gaan bezoeken, en ik vond dat CRT's er vooral op het analoge beeld echt veel beter uitzagen. Bij de Philips shop in Eindhoven zag je een PixelPlus2 CRT tegenover een van hun LCDs terwijl ze een dvd afspeelden, en de CRT won duidelijk. Plasma vond ik gewoon te duur, mijn budget was oorspronkelijk max 1200 euro. Maar, op een goede dag zag ik de Samsung LE32R51 en ik zag dat het goed was :D Op een analoge bron een erg mooi beeld, goede volle kleuren, en zeer weinig last van artefacts. (Een vriend van me zag wel "ringing", bij scherpe kleurcontrasten tussen 2 voorwerpen zag je een soort randje ertussen). Waarschijnlijk zou een goede CRT nog iets beter zijn, maar hee ik kocht hem voor de toekomst (X360, HTPC) etc. Uiteindelijk besteld bij webwinkel http://www.goedkopen.nl , waar hij 300 euro goedkoper was dan in normale stores. De volgende dag in huis, erg netjes.

Inhoud doos
De doos was toch nog lomper en zwaarder dan ik verwacht had. Maar ik kreeg hem alleen de trappen op, en uitpakken maar. Inhoud was niet echt schokkend, behalve de tv een tv-stand (geen wallmount dus), remote + batterijen, handleiding en wat garantiebewijsjes. Standaard worden er dus ook geen kabels bijgeleverd (vond ik niet zo erg).

Kwaliteit analoog
Mijn voornaamste reden om geen LCD te kopen was dat we toch nog vrij veel analoge tv keken, maar het beeld van deze Samsung is gewoon erg goed. We hebben UPC kabel-tv, zit zelfs nog een splitter tussen, maar toch was ik aangenaam verrast. Volle, levendige kleuren, nauwelijks ruis, geen problemen rond logo's / scrollende teksten, het beeld voelt erg rustig aan. Ik kom regelmatig bij vrienden/familie met een niet zo oude CRT en ik mis mijn eigen beeld gewoon. Als puntjes van kritiek kan het zappen wel iets sneller, duurt nu 1.5 sec ofzo. Verder zitten er niet twee tuners in de tv, waardoor de PiP functionaliteit alleen TV/HDMI kan combineren en VGA/TV (maar niet andersom vreemd genoeg). Ook merk je dat na het zappen de tv de brightness iedere keer opnieuw aanpast. Je ziet het beeld dus steeds ietsje donkerder worden (hij begint op max brightness) - dit hele proces duurt overigens maar heel even en het stoort mij niet meer. Met de automatische brightness zelf ben ik overigens zeer tevreden, maar sommige mensen vinden dit een issue (zie topicstart).

Kwaliteit SCART
Ik heb een Philips DVD-634 speler en een xbox, beide heb ik aangesloten op de scart ingang van mijn tv (hij heeft er twee, waarvan een RGB-scart). De kwaliteit was gewoon goed maar niet wereldschokkend. Mijn dvd-speler gaf natuurlijk maar een 576i (pal interlaced) signaal aan de tv, en die moest het scalen naar 1366x768. Vrij aardig gedaan, maar je moet op minimaal 2 meter zitten om de blokkerige effecten niet te zien. Hetzelfde voor de xbox, goed maar niet super. Ik moet wel opmerken dat ik cheapo scart-kabels had. Verder heb ik met scart nauwelijks meer getest, want de echte goodness van deze TV moet nog komen:

Kwaliteit component
Voor mijn xbox heb ik toen een setje component kabels gekocht. Toen xbox zelf via softmod omgezet naar NTSC (anders wil hij niet in HD-mode lopen). Toen XBMC gestart op 720p. DAMN! Loepzuiver beeldje, echt haarscherp en mooie volle kleuren. Geen artefacten gezien. Dit was dus echt kwijlen. Het mooie aan XBMC is dat hij ook video's en dvd's upscaled naar zijn resolutie. Hij doet dit een stuk beter dan de tv zelf vind ik, en mijn dvd's zagen er via de xbox dan ook echt super uit. Ook hier vind ik trouwens nog steeds dat je op 1.5 meter moet zitten om het beeld volledig te kunnen waarderen. Een scherm als dit laat al snel zien hoe belabberd een dvd-resolutie nou eigenlijk is. Maar zit je eenmaal op die afstand met een goede surround set, dan is het puur genieten!

Kwaliteit VGA
Dit is da bomb!! De VGA-input geeft een mooier beeld dan mijn 17" Nec LCD scherm, serieus! Prachtige kleuren, 1:1 pixel mapped dus geen scaling. Zorg wel dat je een goede vga-kabel koopt, anders kun je echo-effecten rond de randen van letters zien. Ik heb zelf een Linux HTPC eraan hangen, je kan er perfect op browsen, tv/multimedia kijken (met mythtv), gamen (WoW op 1366x768 rulez :)). Als je dan op deze input wat high definition files afspeelt is het wel puur genieten zeg. Ik heb een britney concert in HD :D Damn, dat ziet er echt erg erg goed uit. Voor deze scherpte kun je niet om een LCD-scherm heen. Ik kan niet wachten totdat de X360 straks plaatjes op deze resolutie op mijn scherm tovert...

Conclusie
Sja ik heb eigenlijk niets dan lof voor deze tv. Misschien ben ik niet zo kritisch, omdat ik van een 4 jaar oude 55 cm Sony CRT kom. Toch vind ik mijn tv echt een mooier beeld geven dan 90% van de CRT's die ik zie bij andere mensen thuis, en dat moet toch iets zeggen. Om over de HD-signalen op de component/vga-ingangen niet te spreken, ik denk dat geen enkele CRT daarbij in de buurt kan komen. Ook als ik andere LCD's met deze vergelijk vind ik de Samsung er echt uitspringen, vooral qua volheid van de kleuren (niet flets). Als je perse wilt orienteren op andere merken, kijk eens naar de JVC LT-XXS60 of de nieuwe Sharps, die vergelijkbare panels hebben denk ik. Voor het geld dat ik ervoor betaald heb was dit in ieder geval echt een koopje, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153464

Finwe schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:50:
[...]

Ik heb nog geen M-serie gezien. Ik dacht dat de response-tijd van de R panels al 8 ms was (wat is hij volgens jou?).
Ik heb net een e-mailtje gekregen van Samsung;

Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de LE26R51B.
De responsetijd voor alle LCD TV's is momenteel 16ms.
Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,

Michaëla
Samsung Electronics

Nol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Dat brightness aanpassen kan je uitzetten door de licht sensor gewoon uit te schakelen. Ik vind dit veel prettiger, gewoon standaard op zijn max, vervolgens heb ik de kleuren ingesteld staan op movie waardeer het beeld warmer wordt en dus minder fel. Maar datis natuurlijk persoonlijk.

Dat van je dvd`s die blokkerig zijn van dichtbij vind ikraar, ik heb een unmodded xbox staan en ik heb nog nooit blok effecten gezien bij dvd. Gewoon helder en scherp als altijd. Ik gebruik wel een RGB kabel, dus misschien dat dat hielp :)

Je zaptijd kan je btw versnellen in hetservice menu. Standaard stond hij bij mij op 10, maar op 4 doet ie het ook perfect en sneller. Enige verschil is dat hij het beeld dan nog niet altijd heeft aangepast (rekken ed), daarom is zaptijd denk ik langer. Ik gebruik alleen tegenwoordig digitale tv waardoor dit bij mij nie eens meer van toepassing is gezien ik nu zap met het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153464 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:54:
[...]

Ik heb net een e-mailtje gekregen van Samsung;

Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de LE26R51B.
De responsetijd voor alle LCD TV's is momenteel 16ms.
Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,

Michaëla
Samsung Electronics

Nol
Als je op de Franse site van Samsung de specificaties van de LE26R51B opvraagt, staat er toch echt dat deze een responsetijd van 8ms heeft.
LE26R51B

• Mode DNIe™
• Luminosité 500 cd/m2
• Dynamic contrast
(jusqu’à 3000:1)
• Haute résolution 1366x768
(HD Ready)
• Progressive Scan
• Simple tuner (PiP PC/AV)
• Temps de réponse 8 ms
• Son SRS Tru Surround XT
• Connectiques HDMi & PC
• Compatible VESA

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91847 op 29-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Finwe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 08:34:
Okee jongens, zoals beloofd: mijn review van de LE32R51B. (Plaatjes volgen nog).
Waar blijven de foto's nou... :9~ O+ _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19
Goede review......twijfel twijfel twijfel......he je maakt het er niet makkelijker op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Finwe, hoe staat het met de zwart weergave van je scherm en de inkijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Sponz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:15:
Finwe, hoe staat het met de zwart weergave van je scherm en de inkijkhoek?
Inkijkhoek == zeer goed, gewoon 180 graden en je ziet nauwelijks kleurverschil. Sja zwartweergave blijft issue bij LCD, ik zal niet zeggen dat het perfect is, maar wel dat het me totaal niet stoort bij de films die ik bekeken heb. ATM heb ik alleen maar slechte foto's, in het donker gemaakt...zal ff kijken of ik die zo nog ff snel online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik zit nu te kloten met het volgende:

1 x via DVI -> Hdmi kabel pc aangesloten kan via de asus 6600 geforce aangeven dat hij het scherm als HDTV moet behandelen en 'm dus op 720p zetten (automatisch wordt de resolutie dan 1280x1024), dan krijg ik helaas niet alles in het scherm met aanpassen van de resolutie naar 1200 x nogwat past alles en ziet er prima uit.

Bij een resolutie van 1368x768 gaat 720p uit en worden de letters onscherper

maar dan ff testen met een vga kabel:

HDTV kan niet meer gekozen worden ook 720p niet meer daarintegen kan de resolutie naar 1368x768 met zeer scherpe letters alleen lijkt het beeld een beetje te trillen (60Hz)....

wat is theoretisch nou de beste manier van aansluiten via DVI of via VGA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Ok hierbij dus wat foto's, de kwaliteit is nog wat slecht en dit doet het scherm geen eer aan vind ik zelf (klik er nog eens op, zoals ze hier onder staan klopt de scale niet). Denk dat ik morgen wel wat mooiere kan maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.lm48.net/~shadow/Samsung1_res.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lm48.net/~shadow/Samsung2_res.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lm48.net/~shadow/Samsung3_res.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Finwe op 30-08-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Jur schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:01:
Ik zit nu te kloten met het volgende:

1 x via DVI -> Hdmi kabel pc aangesloten kan via de asus 6600 geforce aangeven dat hij het scherm als HDTV moet behandelen en 'm dus op 720p zetten (automatisch wordt de resolutie dan 1280x1024), dan krijg ik helaas niet alles in het scherm met aanpassen van de resolutie naar 1200 x nogwat past alles en ziet er prima uit.

Bij een resolutie van 1368x768 gaat 720p uit en worden de letters onscherper

maar dan ff testen met een vga kabel:

HDTV kan niet meer gekozen worden ook 720p niet meer daarintegen kan de resolutie naar 1368x768 met zeer scherpe letters alleen lijkt het beeld een beetje te trillen (60Hz)....

wat is theoretisch nou de beste manier van aansluiten via DVI of via VGA :?
VGA is absoluut het beste. VGA draait hier ook op 60 Hz en geheel trillingsvrij. Wat voor vga-kabel gebruik je? Heb je ook de auto-pc-adjust in het menu geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Finwe schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:11:
Ok hierbij dus wat foto's, de kwaliteit is nog wat slecht en dit doet het scherm geen eer aan vind ik zelf (klik er nog eens op, zoals ze hier onder staan klopt de scale niet). Denk dat ik morgen wel wat mooiere kan maken!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~

en dan te bedenken dat jij zegt dat ze nog mooier kunnen...

toch vind ik het design van de M versie beter, daar zitten volgens mij ook geen speakers aan _/-\o_
Om te laten zien dat ik niet gek ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/21899FBB1710205BC125706000367A93_big.jpg
:9~

Precies waar ik naar op zoek ben, want wie heeft er nou geen surround setje als je een lcdtv koopt...

[ Voor 17% gewijzigd door Jilvoos op 30-08-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik vind ook de M serie mooier, en wacht daar op. Ik ga voor de LE32M51B of de LE32M61B (e.e.a. is afhankelijk van het prijsverschil). Maar voor de duidelijkheid, er zitten wel speakers in, maar deze zijn weggewerkt. Verder zelfde specs. als de R51B, alleen een snellere response tijd van 8ms. Het is dus een ander design.... Milano heet de serie!

Maar tjee... ik wordt erg ongeduldig, en heb het liefst het scherm vanavond thuis staan.... maar ze zijn nog niet leverbaar!

Grappig om van Samsung Nederland te horen dat beide M modellen nog niet leverbaar zijn in Nederland, maar dat verschillende webwinkels hem wel al aanbieden. Op www.kieskeurig.nl is ook al 1 revieuw te lezen.

Dit kan volgens mij maar 1 ding betekenen: paralel import.

Laat s.v.p. weten of jullie de modellen: LE32M51B of LE32M61B ergens zien staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Ik zal eerlijk zijn, ik vind de M ook mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128449 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:13:
Verder zelfde specs. als de R51B, alleen een snellere response tijd van 8ms
Zoals ik al eerder aangaf, volgens de franse Samsung site heeft de R51B ook een responsetijd van 8ms. Het enige verschil met de M51B zou dan dus het uiterlijk zijn. En om daar nou een paar honderd euro meer voor te betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153598

Alle Samsung TV's uit de Rome serie zijn 8ms! Dit is bevestigd na ene telefoontje met Samsung. De Le32R51B is hetzelfde als de LE32M51B versie (identiek paneel). Alle Samsung schermen hebben een responstijd van 8ms en dat zie je aan het feit dat dit bijna de enige panelen zijn die fatsoenlijk voetbal afspelen. In Nederland heb je alleen versies met de nieuwe firmware en is er dus geen tearing.

Vergelijk:
M http://www.samsung.com/fr...v/lcd169/le32m51bxxec.asp

R http://www.samsung.com/fr.../lcd169/le32r51bhxxec.asp

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 153598 op 30-08-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja,

Inmiddels wordt ik helemaal gek en weet bijna geen keuze meer te maken.

Ben vandaag bij MediaMarkt geweest en daar hebben ze inmiddels de LE26M51B staan.

De LE32M51B komt er ook aan en gaat 1899,- euro kosten.

Dat is een groot verschil met de LE32R51B, welke dus 1599,- euro bij ze kost.

Vraag is dus:

Voor 300 euro lijken de verschillen alleen het design te zijn. Even daar gelaten dat de respons tijd van de LE32R51B modellen inderdaad 8ms is.

Tja..........

Wie help me over de brug?

By the way, vanaf vandaag staan dus op de NL website van Samsung de nieuwe M modellen.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu snap ik het niet meer, is de le26r551b nu 8ms of wat 8)7
Het lijkt me ook sterk dat de le26m51b alleen een ander design heeft, dan zou het toch niet duurder worden. En waarom is de grote M broer een award winner, omdat deze een nieuw design heeft?

Ik had lcd eigenlijk ff uit me hoofd gezet, omdat ik voor zo een bedrag niet met tv kijken achteruit wil gaan (kabel). Maar ik begin me te beseffen dat dat aan de ouderwetse kabel ligt en niet aan dit schermpje. Overal waar ik lees over de r51b lees je zulke goede dingen, en vooral het idee dat de xbox360 gewoon top om te zien wordt op dit scherm blijft aantrekkelijk...maar tis zo duur...keuzeskeuzes...gggrrrr.... ;)

Ik zou 2 FEITEN graag nog willen weten:

1. Hoevel ms is de r51b nu ECHT?
2. Wat is nu het ECHTE verschil tussen de le26r51b en de le26m51b?

EDIT:
@mw.tka:
Wat was de prijs van de le26m51b bij de mediamarkt? En weet je eventueel ook de prijs van de le26r51b bij de mediamarkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 30-08-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja we kunnen ons dus afvragen waarom Samsung op de NL site en in de NL manual geen vermelding maakt van een response tijd voor de R modellen. Op de FR site dus wel!

Als je onderstaande link volgt:

http://www.samsung.com/nl...e_20050824_0000185897.asp

Dan ie je dus dat de 8ms responsetijd als unieke feature aangekondigd wordt....... waarom doen ze dat zo!?@#$%^%

Ik ga er nu voor mezelf vanuit dat de responsetijd van 8ms en het nieuwe desing uniek en nieuw zijn voor de M modellen.

Alleen is dat mij 300 euro meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1399 voor de LE26M51B

1099 voor de LE26R41B (de LE26LE51B) hebben ze niet staan!

Ook 300 euro verschil voor hetzelfde panel en alleen een ander design.... dat kan toch niet waar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij niet :)
Kheb net ff op de samsung site goed vergeleken, maar er zijn geen verschil in de gegevens, alleen de de mserie geeft op de samsung site meer gegevens....erg rommelig dit allemaal. Misschien doen ze dit allemaal wel omdat de r51b gewoon te goedkoop is voor wat het is, dus scheppen ze maar niet teveel op erover! Zal wel niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Anoniem: 128449 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:48:
1399 voor de LE26M51B

1099 voor de LE26R41B (de LE26LE51B) hebben ze niet staan!

Ook 300 euro verschil voor hetzelfde panel en alleen een ander design.... dat kan toch niet waar zijn!
De LE26R51B staat voor €929,- in de pricewatch en de LE26M51BX staat er voor €1172,- zal afwachten worden wanneer er meer winkels zijn die dit ding aanbieden zodat de prijs zal dalen, want ik ga zeker de M versie kopen, die is gewoon sexy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 153598 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:57:
Alle Samsung TV's uit de Rome serie zijn 8ms! Dit is bevestigd na ene telefoontje met Samsung. De Le32R51B is hetzelfde als de LE32M51B versie (identiek paneel). Alle Samsung schermen hebben een responstijd van 8ms en dat zie je aan het feit dat dit bijna de enige panelen zijn die fatsoenlijk voetbal afspelen. In Nederland heb je alleen versies met de nieuwe firmware en is er dus geen tearing.

Vergelijk:
M http://www.samsung.com/fr...v/lcd169/le32m51bxxec.asp

R http://www.samsung.com/fr.../lcd169/le32r51bhxxec.asp
Dat van die firmware, heb je dat van Samsung zelf? Ik heb een site opgezet hiervoor, zie http://anima.xs4all.nl/tearing/ . Daar is wel een iemand met de 3001 firmware die tearing heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Finwe schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:25:
[...]

Dat van die firmware, heb je dat van Samsung zelf? Ik heb een site opgezet hiervoor, zie http://anima.xs4all.nl/tearing/ . Daar is wel een iemand met de 3001 firmware die tearing heeft gezien.
Die persoon heeft alleen getest met XBMC. Zou 't niet kunnen dat de tearing bij hem door een oudere versie van XBMC veroorzaakt wordt? Ik hoop het eigenlijk wel, want dan kan ik tenminste met een gerust hart deze tv aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 91847 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:48:
[...]

Die persoon heeft alleen getest met XBMC. Zou 't niet kunnen dat de tearing bij hem door een oudere versie van XBMC veroorzaakt wordt? Ik hoop het eigenlijk wel, want dan kan ik tenminste met een gerust hart deze tv aanschaffen....
Er is inderdaad een oude versie van XBMC die het veroorzaakt, maar hij heeft het ook over emulators. Persoonlijk denk ik dat de 3001 firmware in ieder geval het beste is, die lijkt de minste problemen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153647

Ik heb sedert 1 maand de LE32R51
Ben over het algemeen tevreden. Het is een kwestie van wennen aan LCD en aan al de instelmogelijkheden. Heb echter één opmerking/probleem: als ik naar actiefilms kijk en er komt een ontploffing of zo aan (meestal een belangrijk moment in een film) dan krijg ik steeds gedurende 1 a 2 seconden een blauw scherm! Hoogst onaangenaam!! In het menu van de TV kan je wel kiezen voor blauw scherm aan of uit, maar dat maakt geen verschil !! Iemand enige ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok....

Ik zie verschillende websites/winkel die de LE32M51B aanbieden.

De goedkoopste via een webwinkel is 1479,00 euro.

Als ik hem bij MediaMarkt koop betaal ik 1899,00 euro.

Wat een enorm verschil.... maar ik wil wel goede garantie, en zeker de eerste 7 dagen omruilgarantie i.v.m. dode pixels kunnen gebruiken. Uiteraard zit er daarna de gewone twee jaar garantie van Samsung op!

Pffffff...... wat is wijheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153647 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:26:
Ik heb sedert 1 maand de LE32R51
Ben over het algemeen tevreden. Het is een kwestie van wennen aan LCD en aan al de instelmogelijkheden. Heb echter één opmerking/probleem: als ik naar actiefilms kijk en er komt een ontploffing of zo aan (meestal een belangrijk moment in een film) dan krijg ik steeds gedurende 1 a 2 seconden een blauw scherm! Hoogst onaangenaam!! In het menu van de TV kan je wel kiezen voor blauw scherm aan of uit, maar dat maakt geen verschil !! Iemand enige ervaring hier mee?
Dit lijkt toch meer op een dvd-speler/kabel probleem... anders zou ik hem zeker ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140548

Ik ben ook van plan om de Samsung LE32M51 te kopen, hopen dat de 61 modellen snel komen want dan wordt deze goedkoper!

Ik ben vandaag trouwens de Hitachi 32LD7200 tegengekomen en die lijkt me ook het geld waard. Mooi met alles erop en eraan. Iemand enige ervaringen met Hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Anoniem: 128449 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:24:
Ok....

Ik zie verschillende websites/winkel die de LE32M51B aanbieden.

De goedkoopste via een webwinkel is 1479,00 euro.

Als ik hem bij MediaMarkt koop betaal ik 1899,00 euro.

Wat een enorm verschil.... maar ik wil wel goede garantie, en zeker de eerste 7 dagen omruilgarantie i.v.m. dode pixels kunnen gebruiken. Uiteraard zit er daarna de gewone twee jaar garantie van Samsung op!

Pffffff...... wat is wijheid?
je kan aankopen via internet toch altijd terug sturen binnen zoveel dagen? (ik weet het niet 100% zeker)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 18:58

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

interessant topic!

Wat zou overigens het verschil zijn tussen de ..M51 en de M61 series?

Dat verschil zit hem alleen in het contrast 5000:1 voor de M61 en 3000:1 voor de M51. Verder is de M61 volledig zwart.

En daarbij natuurlijk weer de vraag..... wat is de toegevoegde waarde van dit technische verschil, en hoeveel duurder is de M61 t.o.v. de M51.
gratis_vodka schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:29:
interessant topic!

Wat zou overigens het verschil zijn tussen de ..M51 en de M61 series?

Anoniem: 29155

Ik heb de LE26R41B,

Mooi scherm, goed beeld met analoog signaal. Krijg van de week digitale tv, eens kijken of er nog wat verbetering uit te halen valt. De TV is nu echter wel stuk. Wanneer ik de tv aan doe, blijft het beeld zwart en staat hij helemaal "vast". De AB werkt niet meer, pas na een seconde of 10 kan ik hem weer uitschakelen. Na een keer of 6 aan/uit zetten werkt hij weer.
Monteur is langs geweest, maar had niet de goede printplaat bij zich. Zit daar nu al twee weken op te wachten. Zeer vervelend.

Wat ook lastig is, is de VESA-100-200 aansluiting aan de achterzijde om de tv aan op te hangen. Alle standaard beugels zijn 100x100. Heb dus een verloopplaat moeten maken.

Ben dus op zich redelijk tevreden, maar de 24 uurs service garantie is dus niet echt 24 uur.....

Ik vergeet dat de M61 een grotere kijkhoek heeft.

178 t.o.v. 170!
Anoniem: 128449 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:36:
Dat verschil zit hem alleen in het contrast 5000:1 voor de M61 en 3000:1 voor de M51. Verder is de M61 volledig zwart.

En daarbij natuurlijk weer de vraag..... wat is de toegevoegde waarde van dit technische verschil, en hoeveel duurder is de M61 t.o.v. de M51.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84395

Ik zie ook dat de M61 een iets andere afstandbediening heeft dan de M51 en R51 (deze 2 zijn hetzelfde).

En waarom is er gewoon €200 prijs verschil tussen M51 en R51.

Helaas nog geen prijzen te zien van de M61 zover ik weet.

Hebben ze inwendig nou iets veranderd of niet?! Aan de specificaties op de websites van de fabrikanten heb je echt totaal niets. Zo incosistent allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de media markt verkoper gaat het beeld door 3 platen ipv 1 wat een veel beter beeld geeft. Ik geloof er zelf geen stekker van maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom net terug van de winkel en heb een scart naar component kabeltje gekocht voor mijn kiss dp1500 (die component over scart verzend). Heb het boeltje aangesloten. Kwam er opeens achter via het hidden menu van mijn kiss dat het beestje hdtv reso's kan scalen. Heb hem dus op 720p ingesteld en het beeld is echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 10:29
Hebben meer mensen last van leveringsproblemen van de LE26R51? Ik heb hem 3 week geleden besteld bij Koopjeskampioen, maar die kunnen nog steeds niet leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heel veel winkels hebben hem niet de R41 is er overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153464

Ik heb nog niets gelezen over defekte pixels.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het pixel-beleid van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Media Markt Arena hadden ze de nieuwe M modellen staan.

De R modellen draaiden een High Definition demo, en de M modelllen stonden aangesloten op de slechst mogelijke analoge kabel die er op deze aardkloot te vinden is. Das dan lekker om een objectieve vergelijking tussen de twee schermen te maken.

Gek wordt je van die Toko.... hoe kunnen mensen op basis van zo'n opstelling een keuze voor een LCD of Plasma scherm maken.

Ik wil dus een keuze maken tuseen:
LE32M51B (1899 euro) of de LE32M51B (1589 euro).

Ik begin dus heel erg te twijfelen of ik 300 euro verschil over heb voor de volgende verschillen:

1.
Response tijd van de M is 8ms. Van de R zegt de 1 dat deze 8, danwel 12, danwel 16ms is.

Maar ik lees nooit dat iemand de response tijd van de R te traag vind. Er worden toch ook games met de Xbox op gespeeld. Iemand wel een last van Ghosting gehad?

2.
Kijkhoek van 170 voor de R t.o.v. 178 voor de M.

Heb even schuin gekeken naar de R.... maar wat daar nou nog beter aan moet is voor mij niet duidelijk!

3.
Aangepast design.

Ik ben niet zo onder de indruk van het nieuwe design dat dat nou de doorslag geeft. De nieuwe M61 volledig zwart zou dat wel zijn.... maar die gaat voor >3000 euro. Geen optie.

Conclusie......... ik hoop op nog enkele reacties. Maar zoals de vlag er nu voor staat wordt het de LE32R51B.

Nu nog beslissen bij wie te bestellen!@#$%^&*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghosting is in mijn ogen geen probleem meer, alleen wellicht nog bij de allersnelste games?

Die kijkhoek is echt niet belangrijk, wie gaat er nou in zo'n hoek kijken? Het beeld wordt iets fletser op een lcd...dus als je met 10 man wil gaan kijken elke dag zou ik geen lcd nemen.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.