[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

ik stuur net een mailtje naar 4Launch met de vraag of ze me kunnen vertellen wat de levertijd is van de LE32M51 en krijg als antwoord dat de levertijd door Samsung op "onbekend" is gezet en om die reden raden ze het me af om het toestel te bestellen .... ???? :?

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
JeanJeremy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:10:
ik stuur net een mailtje naar 4Launch met de vraag of ze me kunnen vertellen wat de levertijd is van de LE32M51 en krijg als antwoord dat de levertijd door Samsung op "onbekend" is gezet en om die reden raden ze het me af om het toestel te bestellen .... ???? :?
Aha, ik heb nu een beetje de ballen aan 4Launch, ik volg daar geruime tijd de prijs van de LE26R41B deze was daar te krijgen voor de mooi prijs van 880 euro, maar sinds ie leverbaar is kost deze 920 euro!!! de naaiers :o
dat moest er ff uit

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
JeanJeremy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:10:
Tja, er zit wat in natuurlijk, als ie kapot aankomt zoals de mijne kunnen zij je dus nooit snel een nieuwe leveren. dus je wacht eerst 3 weken op je tv, vervolgens komt ie niet helemaal goed aan en oet je nogmaals 3 weken wachten op een vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

is toch vreemd dat een webshop me afraadt een product te kopen.
verder ook geen extra info in hun mail ... alleen maar dat ze het afraden.
Lijkt wel of ze de tv niet meer willen verkopen.

Ik voorspel dat ie snel van de site verdwijnt .... of duurder wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
tja, nadat ik hoor dat samsung geen defecte tv's terug neemt en ze mijne ook al hebben gecrediteerd, zou ik ze ook niet meer willen verkopen. kan me er iets bij voorstellen.

ik zou vandaag door de bcc gebeld worden voor mijn exemplaar (ja, toch maar bij een echte winkel), maar die laten het ook weer een afweten. de rest van de week heb ik geen tijd om hem te halen, en als het te lang duurt dan mogen ze hem helemaal houden.

Ik weet niet wat er aan de hand is met deze tv, maar er 1 krijgen duurt weken, het slaat echt helemaal nergens op.

misschien maar eens nadenken over een ander model dan, als degenen die ik nu ga krijgen weer defect is, kan ik hem weer niet ruilen omdat er niks beschikbaar is om mee te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:28:
[...]

Wat ga je ervoor vragen? :Y)
Als ik besluit om hem weg te doen 1250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze lcd Westinghouse LVM-37w1 ergens te koop is in de EU.Internet shop of gewone winkel maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

k heb afgelopen dinsdag (1 feb) de L26M51B besteld bij sallandautomatisering.nl. Toen stond er bij dat de levertijd 1-5 werkdagen was. Echter ik kreeg een mailtje dat het waarschijnlijk toch langer dan 10 werkdagen werd... :|
Maar....vrijdag kreeg ik een mail dat hij binnen was en opgehaald kon worden! :o Gelijk gedaan natuurlijk en ff snel aangesloten. Hij staat nu bij mijn ouders en wordt morgen naar mij gebracht! Dus dan zal ik wel ff wat pics en indrukken posten .
Salland was trouwens ook de goedkoopste webshop die ik kon vinden. En de levering/afhandeling van de bestelling is echt super! Geweldige winkel!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:58:
Sommigen in mijn kennissenkring zeggen dat ik te kritisch ben,volgens mij hebben ze gelijk.
Ben je echt niet ;) Het is echt irritant ... en dat het zo makkelijk te implementeren is maakt het nog irritanter.

Het liefst kijk ik films als het een beetje donkerder is, en als dan zo'n lcd scherm te hoge brightness eruit gooit, dan zie je dat duidelijk. Maar bij mijn 193p (pva lcd-monitor) is dat allemaal uitstekend te regelen, en kan je het zwart ook als het wat donkerder is duidelijk zwart krijgen met wat calibratie. Als je een pva lcd hebt, kan je heel mooi zwart eruit krijgen..... maarja, dan moet je de backlight wel kunnen instellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Het is echt irritant ... en dat het zo makkelijk te implementeren is maakt het nog irritanter.
Hehe inderdaad lijkt me niet dat een lcd schermpje ineens 300 euro duurder word omdat je de backlight kan instellen.Het zelfde geld voor dat hele" edge enchantment" genaamd DNIe leuk dat het er op zit maar mag ik even zelf bepalen of ik het aan of uit wil hebben staan.Maar nee hoor samsung zal wel even bepalen voor mij wat ik prettig kijken vind.

Al met al geen goede ervaring met mijn eerste lcd tv terwijl ik toch een maand of drie heb rond gekoekeloerd op allerlij forums betreffende mijn keuze voor de samsung.Ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat je de backlight kon instellen.

Ach ja binnenkort SED techniek mischien deze verkopen geld weer lekker op de bank en even jaartje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik het vergeet ik heb de service manual weten te bemachtigen van de Le32r51b op .pdf formaat.Als je hem nodig hebt laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:51:
[...]

Als ik besluit om hem weg te doen 1250 euro.
ik denk dat 32" toch te groot is, voor 2 meter kijkafstandplezier is 26"groot (en duur genoeg)

EDIT:
Dat met dat backlight gedoe op de VGA aansluiting verklaart ook meteen het feit dat iedereen vindt dat de XBOX 360 er op VGA fletser uitziet dan bij component.... B)

[ Voor 27% gewijzigd door Marcusso op 07-02-2006 20:02 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE32m51 besteld via goedkoopste.nu en hij was af te halen na precies 4 dagen. Wat een mooi toestel zeg..
Bedankt voor al jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Dat met dat backlight gedoe op de VGA aansluiting verklaart ook meteen het feit dat iedereen vindt dat de XBOX 360 er op VGA fletser uitziet dan bij component.... B)
Dat is inderdaad de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:14:
Ik heb de LE32m51 besteld via goedkoopste.nu en hij was af te halen na precies 4 dagen. Wat een mooi toestel zeg..
Ik probeer daar z'n kleinere 26 inch broertje te halen, maar dat zal wel even langer duren dan 4 dagen ben ik bang. Ze krijgen er deze week gegarandeerd een aantal binnen, maar er zijn ook 5 wachtenden voor me. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, ik heb mijn le32m51b gisteren toch nog op kunnen halen bij de bcc, na zelf een aantla keer gebeld te hebben. hij's nu helemaal goed, geen dode pixels en dergelijke.

ik heb al mijn spul er op aan gesloten en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. kleuren op vga waren inderdaad erg fel, maar de nvidia controlpanel helpt al aardig.

wat me verder ook opvalt is de kwaliteit van xbmc via de component ingang, het beeld is echt geweldig, en m'n divx en xvid en dergelijke zien er echt geweldig uit.

het heeft lang geduurd, maar het was het waard, ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:14:
Waarom vertrouw ik jouw profiel niet in combinatie met je GOEDKOOPSTE.NU opmerking ...
Maar goed, misschien ben ik achterdochtig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
ik zit dus te twijfelen tussen de LE32M51 en de M61

als ik zo snel even de specs vergelijk merk ik de volgende verschillen

M51:
contrast ratio 3000:1
beeldfilter combfilter

M61:
contrast ratio 5000:1
beeldfilter progressive scan

kan iemand mij uitleggen wat het verschil in beeldfilters precies betekent?
en in hoeverre zou ik dat contrast verschil uitmaken als ik bijvoorbeeld deze 2 tv's naast elkaar hang.
wat voor verschillen zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

aex351

I am the one

MaCk- schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:02:
ik zit dus te twijfelen tussen de LE32M51 en de M61

als ik zo snel even de specs vergelijk merk ik de volgende verschillen

M51:
contrast ratio 3000:1
beeldfilter combfilter

M61:
contrast ratio 5000:1
beeldfilter progressive scan

kan iemand mij uitleggen wat het verschil in beeldfilters precies betekent?
en in hoeverre zou ik dat contrast verschil uitmaken als ik bijvoorbeeld deze 2 tv's naast elkaar hang.
wat voor verschillen zijn er?
M51 : cr: 800:1 dyn cr :3000:1 type : pva
M61 : cr 1000:1 dyn cr : 5000:1 type spva

Dit zijn ongeveer de verschillen. Bij beide kan je niet de backlight aanpassen, maar ik weet niet als dit een nadeel of voordeel is.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 08-02-2006 13:38 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
tnx voor je reply
PVA ken ik, wat is SPVA?

super pva? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:03:
Maar nee hoor samsung zal wel even bepalen voor mij wat ik prettig kijken vind.
Heb je al geprobeerd om Samsung support te mailen met de vraag of dat contrast niet ook voor de VGA ingang geregeld kan worden? Misschien is het wel met een firmware update op te lossen, lijkt me dat het (voor Samsung) niet zo heel moeilijk moet zijn aangezien het normaal wel te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:38:
[...]

Heb je al geprobeerd om Samsung support te mailen met de vraag of dat contrast niet ook voor de VGA ingang geregeld kan worden? Misschien is het wel met een firmware update op te lossen, lijkt me dat het (voor Samsung) niet zo heel moeilijk moet zijn aangezien het normaal wel te regelen is.
Dat kan ik nog wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:48:
[...]

Dat kan ik nog wel even proberen.
Op mijn Le32m61b kan ik in het service menu de brightness van vga instellen. Om in het service menu te komen: tv uitzetten, info, menu, mute, power on. Zorg wel dat je beeld hebt, anders kun je de tekst van het menu niet lezen. Ik weet niet zeker of de 51b dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Rival24 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Op mijn Le32m61b kan ik in het service menu de brightness van vga instellen. Om in het service menu te komen: tv uitzetten, info, menu, mute, power on. Zorg wel dat je beeld hebt, anders kun je de tekst van het menu niet lezen. Ik weet niet zeker of de 51b dat ook heeft.
De m51 gaat op dezelfde manier naar het servicemenu. Ik denk dat meerdere mensen het erg zouden waarderen als je kunt vertelllen waar in het servicemenu deze optie dan precies te vinden is, en hoe je daar naartoe genavigeerd bent (welke waarden gebruik je nu zelf ).

ik zou je in ieder geval dankbaar zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door milenko79 op 08-02-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Op mijn Le32m61b kan ik in het service menu de brightness van vga instellen.
Onder welke optie in het service menu doe jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:26:
[...]

Onder welke optie in het service menu doe jij dat dan?
Ik heb zelf evne zitten zoeken in het service menu maar kom gene optie tegen voor vga, hoop dus nog op eeen reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik wilde net weer even kijken, maar kan de optie niet meer vinden :?. Ik dacht eerst dat hij bij Calibration -> PC Calibration stond, maar die opent nu niet meer. De optie heette iets van 'vga brightness' en stond standaard op 87 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
pc calibration wilde bij mij ook niet openen,

ik heb wel een ander menu gevonden, optie 8 geloof ik, daar kan je brightness enzo aanpassen, maar weer niet voor vga.

nouja, we wachten rustig af tot iemand het wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calibration--->pc geeft bij mij een groen scherm die van licht naar donker verloopt in een loop.

Grrr ik dacht even dat je de oplossing had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om pc calibration te openen moet je niet enter drukken maar op de ab pijltje naar rechts drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
MaCk- schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:13:
tnx voor je reply
PVA ken ik, wat is SPVA?

super pva? :)
Jup, betekent inderdaad superpva. Dit wordt ook wel overdrive-pva genoemd en wordt ook toegepast bij "echte" computermonitoren. SPVA panelen zijn sneller dan PVA panelen en vertonen dus minder ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanJeremy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:01:
[...]

Waarom vertrouw ik jouw profiel niet in combinatie met je GOEDKOOPSTE.NU opmerking ...
Maar goed, misschien ben ik achterdochtig O-)
Hoezo als je kijkt naar mijn profiel??

Hard werken in de zomervakantie levert veel geld op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
pijltje naar rechts werkt bij mij ook niet, misschien omdat m'n pc inmiddels uitstond, vanavond nog maar eens kijken. als iemand het eerder gevonden heeft zou mooi zijn (word er gek van dat iedere keer als ik in het service menu geweest ben al m'n settings reset zijn , mag ik brightness en contrast enzo weer gaan aanpassen.

edit: ik ben net nog even op zoek geweest naar een service manual, maar kan er geen vinden.

misschien wil de persoon met de service manual van de r versie die mij doen toekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door milenko79 op 09-02-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:53:
[...]

Hoezo als je kijkt naar mijn profiel??

Hard werken in de zomervakantie levert veel geld op ;)
offtopic:
hij bedoelt denk ik jouw anoniemiteit ( :? ) i.c.m. met je posthistory die zo goed als nihil is. Dat kan inderdaad overkomen alsof je bijvoorbeeld zelf van goedkoopste bent en even een verkapte reclamebericht post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

dat bedoelde ik inderdaad ^^ :)
Maar goed .. welkom enz enz ;)

Milenko wat moest je +/- neerleggen bij BCC voor je toestel ?
Ik ga er even vanuit dat je hem ook in EHV hebt gehaald dan en ik ga dit weekend even rondje MM/BCC doen in EHV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Sorry, EHV zegt me niks, geen idee wat je bedoelt met die afkorting (ben ik nu dom?)

En tja, na een tijdje zeuren kreeg ik hem voor 1450, niet erg veel eraf dus, maar wel expliciet de garantie dat BCC de volledige pixelgarantie op zich neemt, en de toezegging dat ik bij ieder gebrek aan het toestel in de eerste 3 maanden direct een nieuw toestel van de bcc krijg (zonder tussenkomst van samsung, ongeacht de aard van het defect).

Gezien mijn vorige ervaring vond ik het die meerprijs van 150 euro dan wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:19:

Misschien wil de persoon met de service manual van de r versie die mij doen toekomen.
De link is 7 dagen geldig voor als nog meer mensen het willen.

http://s42.yousendit.com/...7N45WX4R3YX81XLL0TE1I5KRV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Thanks chouma, je bent mijn held, nou nog kijken of ik er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Hoe kan je eigenlijk het beste testen of je dooie pixels heb?

Aansluiten op je pc ofzo? en dan? een stukkie software?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
S2801 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:36:
Hoe kan je eigenlijk het beste testen of je dooie pixels heb?

Aansluiten op je pc ofzo? en dan? een stukkie software?
ja, dat is het makkelijkst, er zijn zat programmaatjes voor te vinden, en ik doe het gewoon met de test in m'n nvidia control panel (geen idee waar hij precies zit, maar hij is er, ergnes onder tv calibratie). Je toont gewoon een volledig wit, zwart, blauw rood en groen scherm, als er 1 pixel afwijkt van de rest zie je dat snel genoeg.

======================================================================

Uit de service manual kan ik niet echt wijs worden nog, misschien omdat ik nu op werk zit en niet met m'n tv kan spelen :(

nouja, er zijn hier meer slimme tweakers, misschien dat iemand me voor is.

ik heb het idee dat je pc in ieder geval connected moet zijn en aan moet staan. volgens mij moet je dan naar het service menu en onder calibration kiezen voor pc calibration. alles dat je dan aanpast zou voor de vga port moeten gelden?

dan nog zien te vinden waar de setting zit om de intensiteit van de backlight aan te passen.

Dit zijn even mijn gedachten tot nu toe, heb geen idee of het goed is, de service manual is ook nogal beknopt. als je een beter idee hebt, please let me know.

[ Voor 20% gewijzigd door milenko79 op 09-02-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nog iets dat ik gisteravond ontdekte op mijn le32m51, misschien dat iemadn anders dit ook zou kunnen uitproberen, kijken of het niet alleen mijn probleem is.

Ik heb mijn tv gewoon aangesloten op de kabel, rf aansluiting. Als ik mijn koptelefoon aansluit dan in de koptelefooningang en een andere bron kies dan tv, dan blijf ik heel zachtjes het geluid van de tv er doorheen horen.

de oplossing is even snel een loze zender kiezen die geen geluid geeft en dan pas naar de andere input schakelen, maar het is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik heb al een proggie gevonden: death pixel tester......ik had beter eerst kunnen zoeken en dan pas hier een vraag stellen..... 8)

Maar over die backlight, ik kan in mijn Nvidia control center contrast/brightness enz instellen, en daarmee wordt het beeld op mijn CRT al behoorlijk donker terwijk de backlight op full staat.......is dat dan niks voor jullie?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
S2801 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:20:
Ik heb al een proggie gevonden: death pixel tester......ik had beter eerst kunnen zoeken en dan pas hier een vraag stellen..... 8)

Maar over die backlight, ik kan in mijn Nvidia control center contrast/brightness enz instellen, en daarmee wordt het beeld op mijn CRT al behoorlijk donker terwijk de backlight op full staat.......is dat dan niks voor jullie?
De settings in control center aanpassen gaat inderdaad ook maar ik zit nogal dicht op de tv (kleine kamer), dus de lamp hoeft helemaal niet zo fel te branden (als ik de lichtsensor aanzet gaat hij automatisch ook bijna naar de laagste stand), het kijkt al gewoon een stuk rustiger als die lamp niet zo fel is, en de kleuren komen beter uit.

dus helaas, maar de zoektocht gaat nog even door .

[ Voor 5% gewijzigd door milenko79 op 09-02-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Hier mijn net geinstalleerde schatje B)

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/lcd005.jpg
LE26M51B

Hij bevalt perfect! Het HD streamen via de 360 is fantastisch. Het is een simpel systeem en het beeld is ongekend _/-\o_
Een paar nadelen zijn het wisselen tussen de verschillende inputs. Dat gaat met 1 knopje en duurt erg lang wat betreft het wisselen tussen de inputs. Verder vind ik dat hij niet goed het beeld schermvullend maakt. Mijn ouders hebben een philips CRT en die zet alles via de automatische stand op de zoomformaat. Je mist dan boven en onder een stukje, maar hij zorgt zelf ervoor dat alles (zoals ondertitels, logo's) netjes in beeld verschenen. Dit vind ik bij deze LCD tegenvallen. Het meeste zet hij in breedbeeld en aangezien hier nog bijna niks in breedbeeld wordt uitgezonden krijg je dus 'platgeslagen' hoofden. Zelf vind ik dit niet fijn kijken...Ach misschien is het een kwestie van wennen :P Als laatste ging het zappen nogal langzaam maar dankzij de tip in dit topic heb ik via het service menu de snelheid kunnen aanpassen. :)
Het beeldkwaliteit zelf is erg goed. Ik moet nog de optimale instellingen vinden. Ben er nu een beetje mee aan het experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Ik wil zeer binnenkort een lcd televisie kopen. Ik zit echter te twijfelen tussen de LE23R51B die rond de 750 euro kost en de LE27T51B die ook ongeveer 750 euro kost. Nu wilde ik graag weten wat nou het verschil is tussen deze 2 televisies aangezien het verschil in grootte best veel scheelt en de prijzen gelijk liggen.
Hier staat dat de LE27T51B wel dvi heeft (wat ik dan ook wil gebruiken) en de LE23R51B ook.
Ook staat er hier dat de LE27T51B niet HD-ready is, maar op de site van samsung staat weer van wel.

Dus met andere woorden, op www.kieskeurig.nl zie ik vrij weinig verschillen tussen beide tv's. Weten jullie waarom die prijzen/beelddiagonaal verhouding zo groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:20:

Een crt monitor heeft geen backlight.Bij een lcd scherm zit er een fluoriserende lamp achter het scherm.Door de helderheid van deze lamp in te stellen kan de gebruiker zelf de zogenaamde blacklevels instellen.Hier mee kan je zelf bepalen of je veel detail wil in het zwart bereik.

Veel detail in het zwart=backlight voluit maar beeld neigt naar grijs.
Minder detail in het zwart=backlight 40% maar zwart is wel zwart en niet grijs.

Dit valt momenteel niet te regelen met de Le 32m51b(ik denk met de gehele LE serie)over de d-sub/vga input.De enige manier die tot nu toe mogelijk is om het backlight te dimmen is de brightness sensor aan zetten(dan ben je nog steeds gebonden aan wat die sensor aan omgevings licht opvangt dus echt zelf handmatig instellen kan niet) maar die werkt alleen over hdmi/component.Daar alleen de d-sub/vga ingang 1op1 pixelmapping aan kan(1360/768) voor een perfect pc beeld is de pc via component/hdmi aansluiten ook uigesloten.

Hierom is pc gamen op deze tv momenteel niet echt geweldig.Bij sommige games zal je er geen last van hebben maar bij games met donkere levels of mmorpg die een dag/nacht cycles hebben wel.

Nou nu moet het toch wel duidelijk zijn dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Giel schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:41:
Ik wil zeer binnenkort een lcd televisie kopen. Ik zit echter te twijfelen tussen de LE23R51B die rond de 750 euro kost en de LE27T51B die ook ongeveer 750 euro kost. Nu wilde ik graag weten wat nou het verschil is tussen deze 2 televisies aangezien het verschil in grootte best veel scheelt en de prijzen gelijk liggen.
Hier staat dat de LE27T51B wel dvi heeft (wat ik dan ook wil gebruiken) en de LE23R51B ook.
Ook staat er hier dat de LE27T51B niet HD-ready is, maar op de site van samsung staat weer van wel.

Dus met andere woorden, op www.kieskeurig.nl zie ik vrij weinig verschillen tussen beide tv's. Weten jullie waarom die prijzen/beelddiagonaal verhouding zo groot is?
Als het goed is is de T-serie het instapmodel, daarna komt de R-serie en daarna 'het neusje van de zalm': de M-serie.

De LE27T51B heeft inderdaad DVI en is HD-Ready(heeft DVI met HDCP, heeft 1x component en is in staat 720p en 1080i weer te geven, kieskeurig geeft wel vaker iets verkeerd aan), alleen mist deze een audio-uit en heeft deze ook geen dynamisch contrast en DNIe.

De LE23R51B heeft wel dynamisch contrast, DNIe en een audio-uit, allen is deze tv niet HD-Ready omdat deze geen HDMI/DVI aansluiting heeft. dit hebben alleen de modellen vanaf 26"!

[ Voor 9% gewijzigd door Marcusso op 09-02-2006 19:45 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
nou, ik heb nogmaals zitten klooien met het service menu maar het wil me niet lukken. ik ben dus van plan om te gana kijken of het wle wil lukken met 1 op 1 mappen met een hdmi kable, dat zou ook het probleem de wereld uit helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:10:
nou, ik heb nogmaals zitten klooien met het service menu maar het wil me niet lukken. ik ben dus van plan om te gana kijken of het wle wil lukken met 1 op 1 mappen met een hdmi kable, dat zou ook het probleem de wereld uit helpen
Laat het me weten als je 1 op 1 voor elkaar hebt met hdmi want frankly ik heb het wel even gehad met al dat gepruts.

Samsung why o why heb je geen backlight regeling op jullie overigens prachtige lcd tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:30:
[...]

Laat het me weten als je 1 op 1 voor elkaar hebt met hdmi want frankly ik heb het wel even gehad met al dat gepruts.

Samsung why o why heb je geen backlight regeling op jullie overigens prachtige lcd tv's.
ik hoop dat het lukt 1 op 1, en anders zie ik wel wat ie doet op 720p, m'n xbox ziet er dan in ieder geval geweldig uit

ik vraag me trouwens af of 720p wel zo vreselijk is over hdmi. ok, voor games zal het iets minder zijn, maar ik ga toch niet heel veel games kijken, ik wil de aansluiting vooral voor hdtv film materiaal. Laat dat filmmateriaal nou net 720p of 1080i zijn, dus, of het scherm nou zijn res doet en mediaplayer scaled de film up, of mediaplayer output 1 op 1 en het scherm scaled iets up, dat zou niet veel uit moeten maken.

maarja, ik heb mijn (hele lieve) vriendin al gecharterd om morgen even een kabeltje voor me te halen, dus we gaan het morgen zien.

zit nu ff met m'n xbox te klooien, the warriors in 720p, ik zie er niks verkeerds aan eerlijk gezegd

[ Voor 45% gewijzigd door milenko79 op 10-02-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk dvd via mijn samsung hd-850 over hdmi en heb niets te klagen met brightness sensor aan(soms dimmed het backlight teveel ligt eraan hoeveel licht ik heb branden in mijn kamer).Strak plaatje geen ruis enorm veel detail in het beeld wat dat betreft ga ik nooit meer terug naar beeldbuis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub effe die tip vertellen hoe ik de zapsnelheid van de LE32M51 kan versnellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:28:
Kan iemand mij aub effe die tip vertellen hoe ik de zapsnelheid van de LE32M51 kan versnellen. _/-\o_
gaat vrij snel toch??, alles onder de tien gaat traag omdat de tv eerst even wacht op input van een tweede toets, dus jezelf aanleren bij zappen onder de tien eerst even snel de 0 intoetsen (ik moet zeggen, het lukt mij ook nog niet in het donker, maarja, na jaren sony crt gebruiker te zijn geweest kan ik die afstandbediening zelfs in mijn slaap nog bedienen, het is gewoon even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:28:
Heb je de topic start bekeken? ;) Ga dan maar eens snel naar pagina 1 en kijk in de TS onder HANDIGE TIPS / WEETJES.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
Ik kijk dvd via mijn samsung hd-850 over hdmi en heb niets te klagen met brightness sensor aan(soms dimmed het backlight teveel ligt eraan hoeveel licht ik heb branden in mijn kamer).Strak plaatje geen ruis enorm veel detail in het beeld wat dat betreft ga ik nooit meer terug naar beeldbuis. :*)
Ik gebruik voor film kijken vooral m'n xbox met mediacenter, aangesloten via component nu, en dat ziet er ook echt heerlijk uit. xbmc scaled alles up naar 720p en dat ziet er gewlidig uit ( beter dan m'n toch wel goede pioneer stand alone speler.

Ook gebruik ik m'n xbox om al m'n divx te kijken (anime junkie), en zelfs die filmpjes met een resolutie van gemiddeld 640x360 zien er geweldig strak uit als ze geupscaled worden naar 720p, met de brightness sensor aan dan, dat wel, want zonder ziet het er niet uit.

Wat het probleem ook verergerd naar mijn mening zijn de standaard kleur instellingen van de tv. koel zuigt sowieso, dat geeft alleen maar een blauwe waas (waardoor zwart nog grijzer lijkt als de sensor uitstaat)

Ik heb als eerste in al m'n profielen de kleur op normaal gezet. dan is het in eerste instantie lelijk omdat de kleur veel te hoog staat (schijnbaar om het de blauwe gloed enigszons te compenseren).

Kleur omlaag naar ergens tussen de 50 en 60 naar mijn smaak. dan brightness ook ergens tussen de 50 en 60, daarna contrast naar believen instellen (ik heb hem voor algemeen gebruik op 65 geloof ik, maar voor andere inputs veranderd dat misschien nog, daarvoor hebben we tenslotte verschillende profielen)

Pas toen ik hem zo had was ik tevreden, wit is wit, zwart is zwart, en alle kleuren kloppen, zijn strak en helder (licht sensor aan natuurlijk). Ik heb bijna het idee dat ik naar m'n crt zit te kijken, maar dan veel strakker en rustiger. Beetje jammer dat de standaard kleurprofielen die samsung insteld zo'n vertekend beeld geven (is mijn mening, kan me best voorstellen als iemand anders de standaard settings wel mooi vind,vond ik ook, totdat ik er mee ging spelen (incredibles dvd genomen voor kleurreferenties, later nog wat bijgesteld met een live action dvd om skintones ook naar min zin te laten lijken. ).

nou vanavond kijken hoe m'n pc beeld eruit ziet op 720p, maar ik denk dat het wel goed gaat komen, dan maar geen 1 op 1 pixel mapping.

[ Voor 20% gewijzigd door milenko79 op 10-02-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
mijn hd850 doet sinds een paar dagen niets meer :(
Het enige wat hij wilt doen is aan en uit gaan en ook ALLEEN maar met de afstandsbediening, hij reageert op geen enkele knop op het voorpaneel.
en op de afstandsbediening reageert ie dus alleen op de aan/uit knop.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
milenko79 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:08:
[...]

Ik gebruik voor film kijken vooral m'n xbox met mediacenter, aangesloten via component nu, en dat ziet er ook echt heerlijk uit. xbmc scaled alles up naar 720p en dat ziet er gewlidig uit ( beter dan m'n toch wel goede pioneer stand alone speler.

Ook gebruik ik m'n xbox om al m'n divx te kijken (anime junkie), en zelfs die filmpjes met een resolutie van gemiddeld 640x360 zien er geweldig strak uit als ze geupscaled worden naar 720p, met de brightness sensor aan dan, dat wel, want zonder ziet het er niet uit.

Wat het probleem ook verergerd naar mijn mening zijn de standaard kleur instellingen van de tv. koel zuigt sowieso, dat geeft alleen maar een blauwe waas (waardoor zwart nog grijzer lijkt als de sensor uitstaat)

Ik heb als eerste in al m'n profielen de kleur op normaal gezet. dan is het in eerste instantie lelijk omdat de kleur veel te hoog staat (schijnbaar om het de blauwe gloed enigszons te compenseren).

Kleur omlaag naar ergens tussen de 50 en 60 naar mijn smaak. dan brightness ook ergens tussen de 50 en 60, daarna contrast naar believen instellen (ik heb hem voor algemeen gebruik op 65 geloof ik, maar voor andere inputs veranderd dat misschien nog, daarvoor hebben we tenslotte verschillende profielen)

Pas toen ik hem zo had was ik tevreden, wit is wit, zwart is zwart, en alle kleuren kloppen, zijn strak en helder (licht sensor aan natuurlijk). Ik heb bijna het idee dat ik naar m'n crt zit te kijken, maar dan veel strakker en rustiger. Beetje jammer dat de standaard kleurprofielen die samsung insteld zo'n vertekend beeld geven (is mijn mening, kan me best voorstellen als iemand anders de standaard settings wel mooi vind,vond ik ook, totdat ik er mee ging spelen (incredibles dvd genomen voor kleurreferenties, later nog wat bijgesteld met een live action dvd om skintones ook naar min zin te laten lijken. ).

nou vanavond kijken hoe m'n pc beeld eruit ziet op 720p, maar ik denk dat het wel goed gaat komen, dan maar geen 1 op 1 pixel mapping.
Ik weet dat dit het topic is over de Samsung LCD TV's, maar hopelijk mag ik dit vragen ;) Wat is eigenlijk de hoogste resolutie die de xbox kan uitpoepen en in hoeverre is deze machine in staat 720p HDTV video's af te spelen; is ie krachtig genoeg hiervoor?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
MariahCareyLover schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:33:
[...]

Ik weet dat dit het topic is over de Samsung LCD TV's, maar hopelijk mag ik dit vragen ;) Wat is eigenlijk de hoogste resolutie die de xbox kan uitpoepen en in hoeverre is deze machine in staat 720p HDTV video's af te spelen; is ie krachtig genoeg hiervoor?
Ik denk dat je beter even verder kan zoeken in het grote xbmc topic, in software algemeen, maar even snel je vragen beantwoorden.

een europese xbox kan sowieso niks omdat die geen hd resoluties ondersteund (vond ms niet nodig), je moet dus je xbox ombouwen en omzetten naar ntsc, dan ondersteund hij wel hdtv resoluties, namelijk: 480p, 720p en 1080i, je moet dan wel een component kabel aanschaffen, kost ongeveer 25 euro.

voor zover ik weet ondersteunen de meeste spellen 480p, en een enkeling 720p. xbox mediacenter kan alles (alle ondersteunde codecs, en dat zijn er heel veel, als het op de xbox niet werkt werkt het meestal nergens) upscalen naar de resolutie die je in xbmc hebt ingesteld (max 1080i dus, maar ik vind 720p mooier). Hdtv content moet je niet willen via je xbox, als de codecs al ondersteund worden. Misschien gaat divx encoded in h.264 nog wel lukken , maar da's niet echt hd materiaal he. als ik het over hd matariaal heb dan bedoel ik wmvhd files of ts streams (dan is een film al gouw 12 gig op 720p).

ik blijf erbij, een xbox is de beste divxspeler die je maar kunt kopen. KOsten: xbox 75 euro 2dehands, modchip 25 euro + half uurtje kloten met solderen. component kabel voor 25 euro, en je hebt de goedkooptste en beste divx speler die er te koop is.

maargoed, back on topic, als je meer vragen hebt, mail me maar, of kijk in het xbmc topic.

[ Voor 23% gewijzigd door milenko79 op 10-02-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Weet iemand of er nog binnenkort een Samsung LCD-TV uitkomt met True HD, dus een resolutie van 1920x1080? Pas dan koop ik een TV (mits deze ook een contrast heeft van minstens 3000:1 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik ben net aan het zoeken geweest voor een dvi naar hdmi kabel of verloopje in omgeving leiden, dat is echt een hel, ik heb ruim 15 winkels afgebeld voordat iik er 1 had tegne een redelijke prijs (speed had alleen 10 meter terwijl ik aan anderhalf genoeg heb, de mediamarkt rekent vanaf 95 euro voor 1,5 meter.

uiteindelijk toch een verloopje gevonden (dvi kabel heb ik al), gold plated nog wel, voor 12 euro. je moet er wat moeite voor doen maar danheb je hopelijk ook wat. nou ook nog hopen dat het allemaal past.

nog 4 uurtjes, dan is het weekend en ga ik hopelijk echt van m'n tv kunnen genieten (ben vanaf dinsdag eigenlijk alleen nog maar aan het testen en instellen geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

milenko79 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:37:
Ik ben net aan het zoeken geweest voor een dvi naar hdmi kabel of verloopje in omgeving leiden, dat is echt een hel, ik heb ruim 15 winkels afgebeld voordat iik er 1 had tegne een redelijke prijs (speed had alleen 10 meter terwijl ik aan anderhalf genoeg heb, de mediamarkt rekent vanaf 95 euro voor 1,5 meter.

uiteindelijk toch een verloopje gevonden (dvi kabel heb ik al), gold plated nog wel, voor 12 euro. je moet er wat moeite voor doen maar danheb je hopelijk ook wat. nou ook nog hopen dat het allemaal past.

nog 4 uurtjes, dan is het weekend en ga ik hopelijk echt van m'n tv kunnen genieten (ben vanaf dinsdag eigenlijk alleen nog maar aan het testen en instellen geweest).
10 meter dvi->hdmi kabel iets van 20 euro op ebay :p (toen ik het kocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ja, maarja, ik wil het vandaag, en mijn vriendin moet het halen op haar fietsje (als ik thuiskom zijn de winkels dicht), mijn complete kamer is trouwens maar 6 vierkante meter, dus aan 10 meter kabel heb ik iets teveel (ik zou geen idee hebben in welke hoek ik de resterende 9 meter nu weer zou moeten proppen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:37:
(ben vanaf dinsdag eigenlijk alleen nog maar aan het testen en instellen geweest).
Wij zijn uit het zelfde hout gesneden geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
milenko79 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:20:
Ja, maarja, ik wil het vandaag, en mijn vriendin moet het halen op haar fietsje (als ik thuiskom zijn de winkels dicht), mijn complete kamer is trouwens maar 6 vierkante meter, dus aan 10 meter kabel heb ik iets teveel (ik zou geen idee hebben in welke hoek ik de resterende 9 meter nu weer zou moeten proppen :) )
Gewoon er tussen uit snijden? :p

Ik heb voor mijn 5 meter kabel van vivanco 60 euro betaald ... naja misschien iets veel maar wel bij mediamarkt, dus garantie fodje enzo is ook oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:37:
[...]

Wij zijn uit het zelfde hout gesneden geloof ik ;)
:) als het niet helemaal 100% naar mijn zin is kan ik er niet van genieten, ik ben gewoon een zeikerd wat dit soort dingen betreft, maar het verloopje is er, dus we gaan straks testen en hopen dat het goed gaat op 720p.

Ik werd eergisteren toen ik nog met het servicemenu aan het klooien was om 3 uur 's nachts opeens wakker, ik had een helder idee (wat achteraf niet werkte), maar dan kan ik dus echt niet meer in slaap komen voor ik het geprobeerd heb. Een tweaker ben je altijd zullen we maar zeggen, zelfs als je slaapt.

[ Voor 29% gewijzigd door milenko79 op 10-02-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
S2801 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:16:
[...]

Als het goed is is de T-serie het instapmodel, daarna komt de R-serie en daarna 'het neusje van de zalm': de M-serie.

De LE27T51B heeft inderdaad DVI en is HD-Ready(heeft DVI met HDCP, heeft 1x component en is in staat 720p en 1080i weer te geven, kieskeurig geeft wel vaker iets verkeerd aan), alleen mist deze een audio-uit en heeft deze ook geen dynamisch contrast en DNIe.

De LE23R51B heeft wel dynamisch contrast, DNIe en een audio-uit, allen is deze tv niet HD-Ready omdat deze geen HDMI/DVI aansluiting heeft. dit hebben alleen de modellen vanaf 26"!
Je zegt dat de 23" versie dus NIET hdready is, hier staat echter dat ie dat wel is. Mag ik vragen hoe je dat weet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
HDReady is een label dat je aan een toestel mag hangen als het aan een aanlat voorschiften voldoet. Eén daarvan is dat het beschikt over een HDMI-compatible ingang. En die heeft de LE23R51B niet, dus mag hij niet HDReady heten. Met "gereed voor HDTV" geven ze enkel aan, dat je er HD martiaal op weer kunt geven. Dit kan het toestel omdat het beschikt over een component ingang en een resolutie die grote of gelijk is aan die van 720p video (1366x768 > 1280x720).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

wat een lang topic zeg.... heb het niet helemaal doorgelezen, maar ik heb een probleempje met mijn LE32T51B.
Het gaat over de pc ingang, als ik films of foto's bekijk via de pc, dan komen er bij bepaalde kleurovergangen (zoals blauwe lucht, of grijze rook) ehm hoe noem ik het, net alsof hij die kleuren niet weer kan geven, beetje het effect als je je videokaart op 16 bits zet.

Ik heb al 3 videokaarten geprobeerd, maar dit maakt geen verschil, als ik gewoon een dvd kijk via s-video dan zijn er geen problemen, en is het beeld goed.

Wordt dit trouwens bedoeld met tearing?

Hoop dat iemand er meer over kan vertellen, want als je het eenmaal gemerkt hebt ga je er echt op letten, en ik kijk nogal veel via de pc :)

dit is trouwens een mooie voorbeeld foto, hier zie je onderaan het water van die vage overgangen.

Gr Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
DeeD2k2 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:54:
HDReady is een label dat je aan een toestel mag hangen als het aan een aanlat voorschiften voldoet. Eén daarvan is dat het beschikt over een HDMI-compatible ingang. En die heeft de LE23R51B niet, dus mag hij niet HDReady heten. Met "gereed voor HDTV" geven ze enkel aan, dat je er HD martiaal op weer kunt geven. Dit kan het toestel omdat het beschikt over een component ingang en een resolutie die grote of gelijk is aan die van 720p video (1366x768 > 1280x720).
Je neemt de woorden uit m`n mond.........maar fabrikanten strooien met HD-Ready logo's en namen. Dus altijd zelf controleren of je tv wel echt HD-Ready is!

Ik heb trouwens sins vandaag m'n LCD tv, het is de LE26M51B geworden. en wat is ie mooi!!! op VGA is het echt prachtig en ook het analoge signaal is super. Maar hij verdwijnt morgen weer in de doos en gaat over 2 weken in mijn nieuwe kamer staan te pronken. Dan zal ik even wat foto`s schieten en uiteraard mijn ervaringen hier posten!!!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
S2801 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:18:
[...]

Je neemt de woorden uit m`n mond.........maar fabrikanten strooien met HD-Ready logo's en namen. Dus altijd zelf controleren of je tv wel echt HD-Ready is!
Joh! Zo ben ik er dus ook in getrapt... :(

[ Voor 37% gewijzigd door masser120 op 10-02-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
masser120 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:41:
[...]

Joh! Zo ben ik er dus ook in getrapt... :(
Welke tv heb je dan?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
masser120 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:24:
Weet iemand of er nog binnenkort een Samsung LCD-TV uitkomt met True HD, dus een resolutie van 1920x1080? Pas dan koop ik een TV (mits deze ook een contrast heeft van minstens 3000:1 ;) )
DroomTV _/-\o_ Laat je ff weten hoe die bevalt? :+

[ Voor 0% gewijzigd door Sensei_D op 11-02-2006 10:34 . Reden: Kut, zun contrastratio is wel lager, jammer man :p ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Volgens mij heeft 1080i alleen voordeel bij echt supergrote tv's (zoals degene die hierboven genoemd wordt of nog veel groter). Ik denk niet dat het enig voordeel heeft om zoveel pixels in een 70 a 80 cm TV te proppen.

[ Voor 20% gewijzigd door DeadMetal op 11-02-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, ik ben druk aan het testen geweest met de hdmi aansluiting. de kleuren zijn veel beter, beeldkwaliteit is bij films perfect, games worden iets minder. het enige probleem dat ik nog heb is een beetje overscan, ik heb het geprobeerd op te lossen, maar het lukt me echt niet.

Verder merkte ik nog 1 ding op, als ik voor de tv zit, en luister vlak bij de aan uit knop, dan hoor ik als e tv aan staat een zoemend geluid, dit geluid is bij tv vrij zacht, bij component iets harden, en bij vga en hdmi het hardst. O.k., als je er een meter vanaf zit hoor je het niet meer, maar ik zou toch graag weten of meer mensen dit horen op de LE32m51, of dat ik gewoon een brak spoeletje ergens heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik heb dit ook, ik geloof dat dit hoort bij deze TV's.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Denizz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:33:
Ik heb dit ook, ik geloof dat dit hoort bij deze TV's.
thanks, dan hoef ik me daar tenminste geen zorgne om te maken.

toch maar weer terug naar vga gegaan, hdmi kelueren zijn geweldig. maar het is dus echt niet scherp , film waar ik me gisteren zat te verbazen over enkele scenes zag er nu soft en onscherp uit opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ach, met die Phillips 37PF9830 (3000euro, 37", 1920x1080 :*) ) en de Phillips 42PF9830 (4500euro, 42", 1920x1080) ben ik ook wel tevreden. :+ Is wel geen Samsung, maar goed.

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 11-02-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Sony KLV-HR3, geen HD ingangen, dus ook geen HD-beelden mogelijk. (tenzij iemand weet hoe dat met S-video moet, maar dat is mij nog niet gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
masser120 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:19:
[...]

Sony KLV-HR3, geen HD ingangen, dus ook geen HD-beelden mogelijk. (tenzij iemand weet hoe dat met S-video moet, maar dat is mij nog niet gelukt).
Ook geen component dan?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Nou ik heb eindelijk maar is de knoop doorgehakt en de le32m51 aangeschaft.
Eén woord heb ik ervoor: VERBLUFFEND :9~
Ik heb de xbox 360 via component aangesloten en wat ziet er alles in één keer scherp uit zeg, heerlijk _/-\o_
De games komen nu veel beter tot z'n recht :9~
DVD's kijken is nog nooit zo geweldig geweest :D

[ Voor 9% gewijzigd door fonias op 12-02-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
ChristiaanB schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:56:
Nou ik heb eindelijk maar is de knoop doorgehakt en de le32m51 aangeschaft.
Eén woord heb ik ervoor: VERBLUFFEND :9~
Ik heb de xbox 360 via component aangesloten en wat ziet er alles in één keer scherm uit zeg, heerlijk _/-\o_
De games komen nu veel beter tot z'n recht :9~
DVD's kijken is nog nooit zo geweldig geweest :D
voor hoeveel heb je em gekocht en bij welke winkel?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
Rainesh schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:52:
[...]
voor hoeveel heb je em gekocht en bij welke winkel?
MM Breda voor € 1499,-.
Ik wilde niet langer wachten en ze hadden deze op voorraad, dus dan maar iets meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ik heb de

LE26R41B gehaald

alleen, er zit een HDMI-DVI aansluiting op. Maar welke kabel heb ik daarvoor nodig om naar me pc te laten lopen?

http://www.scsicablesource.com/images/hdmi-dvi-1m-combo.jpg

Deze toch? Geloof ik? Om van DVI op je vga naar HDMI-DVI op tv te gaan? :)

Alleen, op de pc moet de male aansluiting, hoe zit het op de tv. Male of Female?

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 12-02-2006 23:37 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb nog een wandbeugel die geschikt is voor deze tv's over.

Toen ik m'n Samsung 32" kocht, heb ik er ook een wandbeugel bijgenomen, maar toen ik thuis kwam heb ik toch besloten hem niet op te hangen omdat de muur redelijk brak is.

Als er dus iemand behoefte heeft aan die beugel kan hij wel voor een leuk prijsje weg, hij ligt hier nu toch maar niks te doen... (is nog niet uit de doos geweest :)).

https://www.sanus.com/cgi...tml&cart_id=1918399_30116

Om die beugel gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Nice, check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Wij hebben nu een week de LE26M51B in huis en hij bevalt goed. Op de bekende punten na een prima scherm.

Heb geprobeerd de TV op native resolutie aan te sturen door middel van de VGA aansluiting. Echter de twee laptops die ik heb aangesloten ondersteunen de native resolutie niet. De Laptop met een Ati X600 ondersteund zelfs de 1280x720 resolutie niet. Ik heb de laatste drivers van Ati erop staan, zijn er nog trukjes om die wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Misschien met ultramon?

- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - - - - - - - -

Maar ik heb nog een ander vraagje, vrijdag heb ik een beetje met m`n nieuwe LE26M51B zitten kl*ten, en ik heb nog een vraagje.

Ik heb als hoofdbeeld m'n computer op de VGA ingang, met als PIP subbeeld de tv. kan je ook het geluid van de tv selecteren dan? Dus dat je het geluid van het subeeld hoort? ik kreeg dit niet voor mekaar...

(Ik kon geloof ik bij de VGA ingang wel gewoon helderheid en contrast instellen, dit was toch niet mogelijk op de VGA ingang las ik hier een tijdje geleden?)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:24:
Ik heb de

LE26R41B gehaald
alleen, er zit een HDMI-DVI aansluiting op. Maar welke kabel heb ik daarvoor nodig om naar me pc te laten lopen?
http://www.scsicablesource.com/images/hdmi-dvi-1m-combo.jpg
Deze toch? Geloof ik? Om van DVI op je vga naar HDMI-DVI op tv te gaan? :)
Alleen, op de pc moet de male aansluiting, hoe zit het op de tv. Male of Female?
*Kick _/-\o_

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
dat is een goede ja, daarmaa moet het lukken. Laat ons weten wat je er van vind (ik prefereer na heel veel klooien toch de vga aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

milenko79 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:05:
[...]

dat is een goede ja, daarmaa moet het lukken. Laat ons weten wat je er van vind (ik prefereer na heel veel klooien toch de vga aansluiting)
Hmm, en de redenen waarom?
Want als ik deze kabel koop, koop ik lengte van 10 m.. DAn moet ik niet 1 voor jan lul kopen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Maar ik heb nog een ander vraagje, vrijdag heb ik een beetje met m`n nieuwe LE26M51B zitten kl*ten, en ik heb nog een vraagje.

Ik heb als hoofdbeeld m'n computer op de VGA ingang, met als PIP subbeeld de tv. kan je ook het geluid van de tv selecteren dan? Dus dat je het geluid van het subeeld hoort? ik kreeg dit niet voor mekaar...

(Ik kon geloof ik bij de VGA ingang wel gewoon helderheid en contrast instellen, dit was toch niet mogelijk op de VGA ingang las ik hier een tijdje geleden?)
Ik heb mijn tv op mijn DVD home surround systeem aangesloten voor geluid. Als ik mijn PC beeld als hoofdbeeld heb, en mijn TV als PIP, blijft het TV geluid gewoon doorgaan. Ik kan ook nog steeds zappen met de TV afstandsbediening. Of het TV geluid zelf ook het PIP beeld weergeeft, weet ik niet, maar de andere oplossing werkt in ieder geval wel.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Mr. D schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:25:
[...]

Ik heb mijn tv op mijn DVD home surround systeem aangesloten voor geluid. Als ik mijn PC beeld als hoofdbeeld heb, en mijn TV als PIP, blijft het TV geluid gewoon doorgaan. Ik kan ook nog steeds zappen met de TV afstandsbediening. Of het TV geluid zelf ook het PIP beeld weergeeft, weet ik niet, maar de andere oplossing werkt in ieder geval wel.

Suc6
Oke, ik ben toch van plan om m'n lcd aan een versterker te hangen, dus dan gaat het helemaal goed komen. Alleen toen ik mijn le26m51b vrijdag even ging testen had ik geen versterker voorhanden, dus kon ik dat ook niet testen

EDIT: toen ik even in die VGA modus zat te spelen kon ik gewoon ergens in het menu brightness en contrast aanpassen. En zo dus het beeld minder licht maken! Dit was toch niet mogelijk ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 14-02-2006 13:14 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Heeft er iemand een idee wat sommige webshops bedoelen met de "retail" versie van een Samsung LE32M51 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
JeanJeremy schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:12:
Heeft er iemand een idee wat sommige webshops bedoelen met de "retail" versie van een Samsung LE32M51 ?
Bel ze op of stuur een mail naar die webshop en vraag het ze ;) ......ik neem aan dat RETAIL niet betekent dat je alleen de tv krijgt, zonder ook maar iets erbij...

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ik hoop het ook niet ^^ .. ;)
Maar mailtje is al onderweg maar als er GoT-experts waren hoorde ik het graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
S2801 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Oke, ik ben toch van plan om m'n lcd aan een versterker te hangen, dus dan gaat het helemaal goed komen. Alleen toen ik mijn le26m51b vrijdag even ging testen had ik geen versterker voorhanden, dus kon ik dat ook niet testen

EDIT: toen ik even in die VGA modus zat te spelen kon ik gewoon ergens in het menu brightness en contrast aanpassen. En zo dus het beeld minder licht maken! Dit was toch niet mogelijk ofzo?
jawel, dat gaat wel, maar de backlight dimmer/lichtsensor kan je niet aanzetten bij vga. het zou sowieso fijn zijn om zelf de sterkte van de backlight in te kunnen stellen.

Ach, achteraf gezien valt het allemaal nog wel mee. ik was van de week evne bij m'n neef die een 82 cm philiphs heeft (preciese model weet ik niet, maar er zit ambilight 2 op), en die heeft voor zover ik kan zien helemaal geen backlight dimmer, is dus net zo fel als de samsung, op alle inputs. Ik blijf toch voorkeur voor de samsung hebben, zeker nadat ik dit weekend eingelijk een paar films heb kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om in het service menu te komen, kies de volgende opties (op eigen risico!):
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

moet ik de knoppen allemaal tegelijk ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
nee, om de beurt, en dit is er vanuitgaande dat je tv in de aan stand staat. als je tv al standby staat kun je de eerste keer standby dus achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik doe de tv uit met de roode knop van de ab..
dan druk ik op info en dan menu en dan mute..
en dan druk ik weer op de roode knop van mij ab..
tv gaat aan maar ik zie geen menu verschijnen.

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:06:
dus ik doe de tv uit met de roode knop van de ab..
dan druk ik op info en dan menu en dan mute..
en dan druk ik weer op de roode knop van mij ab..
tv gaat aan maar ik zie geen menu verschijnen.

wat doe ik fout?
Misschien is het verstandig dat je de laatste 100 posts van het topic even doorleest, daar staat onder andere in dat je beeld op je tv moet hebben voordat je hem op standby zet en in het service menu probeert te komen. Verder moet je de knoppen gewoon even aantikken en niet twee seconde ingedrukt houden.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.