[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik kan inmiddels m'n eigen vraag beantwoorden: subpixels := elke pixel is in feite opgebouwd uit 3 subpixels voor de resp. kleuren rood, groen en blauw. De LE23R51B heeft volgens de manual een resolutie van 1366 x 768, dus 1366*3*768 = 3.147.264 subpixels. De LE23R41B heeft volgens de manual een resolutie van 1280 x 720, dus 1280*3*720 = 2.764.800 subpixels. Eerste klas wiskunde.

Rest mij de vraag: wat is ideaal voor tv kijken: 1366x768, of 1280x720? En voor pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pokeran:
Wat betreft de randaarde, als je kabel tussen het scherm en de pc de massa/aarde doorvoert is daarmee het scherm volgens mij ook geaard, maar enig voorbehoud van mijn kant is in deze op z'n plaats. Je zou met een multimeter kunnen meten wat de weerstand is tussen de randaarde van de tv en de randaarde van de pc. Kabels inpluggen in uit-stand om nare verrassingen te voorkomen.

@aex351:
Ik heb er nog geen hoor, als het moment daar is zal ik wel foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:51:
Goed, ik kan inmiddels m'n eigen vraag beantwoorden: subpixels := elke pixel is in feite opgebouwd uit 3 subpixels voor de resp. kleuren rood, groen en blauw. De LE23R51B heeft volgens de manual een resolutie van 1366 x 768, dus 1366*3*768 = 3.147.264 subpixels. De LE23R41B heeft volgens de manual een resolutie van 1280 x 720, dus 1280*3*720 = 2.764.800 subpixels. Eerste klas wiskunde.

Rest mij de vraag: wat is ideaal voor tv kijken: 1366x768, of 1280x720? En voor pc?
De PC is 1280x720 het beste, want 1366x768 weigert hij gewoon te doen (althans, bij mij.) Met 1280x720 mis je wel weer een stuk van je scherm :(. Ik denk dat je nu met de brakke analoge TV signalen haast geen verschil zou merken tussen die twee. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:06:
@ yorrit_nijholt,
Een vuistregel, voor 16:9 = 7x(hoogte scherm) = ideale kijkafstand, voor 4:3 = 5xbeelddiagonaal. Dit is dus de theorie en zoals de poster boven mij zij kan je dit beter oordelen door te kijken/vergelijken bij de multimediaboer. Persoonlijk zou ik bij tv kijken genoeg hebben aan 23" maar voor gaming, DVD kijken, en gewoon op de pc (internetten, email, msn, MCE) zou ik de voorkeur geven aan een 26 of 27". De keuze van je formaat is ook afhankelijk van je kamer, heb je er een van 2,5*3,5 dan is 26" best groot maar al zet je hem in in een kamer van 10*10 dan lijkt hij meteen een stuk kleiner.
Mijn huiskamer is 9 bij 15 (inc. keuken....) dus qua grootte van beeld maakt het niet uit.... groter dan mijn huidige (koelkast van een) tv zal het niet worden. Mijn huidige tv is een 28" breedbeeld van philips.... en een enorm bakbeest. De Samsung wil ik voornamelijk aanschaffen voor gebruik met mijn HD dvd set en xbox 360.

Heb een 26" JVC gezien bij mijn schoonvader, maar ik vond het nogal een klein apparaat..... qua beeld.

Ga denk ik (na veel sparen) toch maar voor de 32" samsung. Weet iemand of hij binnen nu en een half jaar nog hard in prijs gaat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Mijn huiskamer is 9 bij 15 (inc. keuken....) dus qua grootte van beeld maakt het niet uit.... groter dan mijn huidige (koelkast van een) tv zal het niet worden. Mijn huidige tv is een 28" breedbeeld van philips.... en een enorm bakbeest. De Samsung wil ik voornamelijk aanschaffen voor gebruik met mijn HD dvd set en xbox 360.

Heb een 26" JVC gezien bij mijn schoonvader, maar ik vond het nogal een klein apparaat..... qua beeld.

Ga denk ik (na veel sparen) toch maar voor de 32" samsung. Weet iemand of hij binnen nu en een half jaar nog hard in prijs gaat zakken?
Er is al wel een opvolger voor bekend (ben het typenummer even kwijt), maar als je kijkt naar de de le32r51 ten opzichte van de le32m51 dan scheelt dat 200 euro ongeveer. Moet je zelf maar uitmaken of je dat veel vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:51:

ik heb de manual gelezen maar ik zie niet dat de R41 een resolutie heeft van 1280*720 en de R51 een reso heeft van 1366*768
in mijn manuals (2x een NL manual op samsung site, ze verschillen in grootte, maar geen verschil in inhoud kunnen vinden) zitten de R41 en R51 in 1 kolom en hebben allebei een resolutie van max 1366*768

@jorrit
prijzen zakken altijd, zeker bij een product dat zich zo snel ontwikkelt als een LCD scherm
en volgens mij kan je je tv resolutie niet bepalen, je PC resolutie echter wel, deze zou ik (eventueel met andere software) op de native resolutie proberen te krijgen van 1366*768

[ Voor 5% gewijzigd door randje op 06-01-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Weet iemand eigenlijk wanneer die nieuwe Samsung schermen verwacht worden? Meestal als er een nieuw scherm komt moet de ouwe de winkel uit en zullen ze dus hoge kortingen geven, zo zag een week of 5 geleden een Sharp LC26ga5e die weg moest bij fotoklein, omdat de nieuwe eraan kwam. Het was een demomodel en hij stond voor 800 euro, maar met een beetje praten had ik miss wel 750-775 van kunnen maken. De verkoper liet namelijk een beetje doorschemeren dat hij weg moest........Alleen vond ik het midden November een beetje zonde om een tv te kopen die ik pas eind januari een plekje kan geven :X .

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik kan je verzekerin dat de r41 ook 1366 heeft, je mag komen kijken :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik liep toevallig op dit draadje. Staat aardig wat in over de Samsung lcd icm met de 360 (en ook de Sony Bravia komt veel aan bod, ik vind die tv echt :9~ , maar mijn portemonnee zegt :'( ). Als je tijd over hebt, leuk om te lezen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:58:
Weet iemand eigenlijk wanneer die nieuwe Samsung schermen verwacht worden?
Maandag. Ik was vanavond even bij een paar lokale bruingoedzaken langs en eentje zei me dat hij a.s. maandag naar een of andere "beurs" moest waar o.a. Samsung iets nieuws zou gaan presenteren. Maar ja, als je haast nergens voorraad aantreft en met levertijden te maken krijgt, valt er ook niet zo heel veel op te ruimen vrees ik. Alleen de fabrikanten zelf zullen dan misschien hun oudere spullen gaan afprijzen om de voorraden (welke?) te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:59:
Ik kan je verzekerin dat de r41 ook 1366 heeft, je mag komen kijken :P
Waarom zegt de user manual dan dat er 1280x720 in zit? En 2.764.800 subpixels? Zou een user manual met een enorme fout zoals dat niet even geupdate moeten worden dan? Waar baseer je je uitspraak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:42:
[...]

Maandag. Ik was vanavond even bij een paar lokale bruingoedzaken langs en eentje zei me dat hij a.s. maandag naar een of andere "beurs" moest waar o.a. Samsung iets nieuws zou gaan presenteren. Maar ja, als je haast nergens voorraad aantreft en met levertijden te maken krijgt, valt er ook niet zo heel veel op te ruimen vrees ik. Alleen de fabrikanten zelf zullen dan misschien hun oudere spullen gaan afprijzen om de voorraden (welke?) te verkleinen.
Daar heb je gelijk in, maar de demomodellen mogen dan soms voor een leuk prijsje weg!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, wat weet ik ervan, ik roep ook maar wat hoor.
Ik hoop ook op een vette aanbieding van een schiterende tv de komende weken dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Is er trouwens nog iemand die (meerdere) foto`s van deze Samsung tv icm met Windows (bureaublad, internet, msn etc) wil posten? als diegene toevallig niet weet hoe je foto`s post, mail ze me maar even en dan post ik ze wel. Ben hier namelijk wel benieuwd naar.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Mijn huiskamer is 9 bij 15 (inc. keuken....)
Das een flinke.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Na veel gespeur hier en nadat ik in een winkel gekeken had naar aantal verschillende schermen had ik besloten om een LE26R51B te gaan kopen. Op internet is de LE26R51B te koop vanaf 900 euro, maar bij de meeste webwinkels hebben ze hem niet op voorraad momenteel, verwachte levertijd meer dan twee weken. Dus toch maar op onderzoek gegaan hier in regio amsterdam, dit waren de prijzen die ik tegenkwam:
- bcc: 1100 euro
- mediamarkt: 1085
- ergens in amstelveen: 1079
Verschil vond ik toch nog teveel, bijna 200 euro. Dus ben ik bij de BCC gaan onderhandelen en kreeg in eerste instantie 50 euro korting en na nog een keer vragen 100 euro korting. Dus meteen mee naar huis genomen voor 999 euro 8)

Nu ga ik genieten van mijn scherm :P en zal later nog wat ervaringen posten.

[ Voor 1% gewijzigd door The_Yeti op 08-01-2006 09:20 . Reden: XDC had gelijk, ik heb inderdaad de 26" versie gekocht.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:03

xdc

The_Yeti schreef op Saturday 07 January 2006 @ 22:07:
Na veel gespeur hier en nadat ik in een winkel gekeken had naar aantal verschillende schermen had ik besloten om een LE32R51B te gaan kopen. Op internet is de LE32R51B te koop vanaf 900 euro, maar bij de meeste webwinkels hebben ze hem niet op voorraad momenteel, verwachte levertijd meer dan twee weken. Dus toch maar op onderzoek gegaan hier in regio amsterdam, dit waren de prijzen die ik tegenkwam:
- bcc: 1100 euro
- mediamarkt: 1085
- ergens in amstelveen: 1079
Verschil vond ik toch nog teveel, bijna 200 euro. Dus ben ik bij de BCC gaan onderhandelen en kreeg in eerste instantie 50 euro korting en na nog een keer vragen 100 euro korting. Dus meteen mee naar huis genomen voor 999 euro 8)

Nu ga ik genieten van mijn scherm :P en zal later nog wat ervaringen posten.
weet je het zeker ?? die prijzen voor een 32inch model en niet de 26 ??

LE32R51B komt hier niet onder de Euro 1207

http://www.kieskeurig.nl/...code=0&q=le32r51b&pcode=0

heb hem overigens bij dtt europe op marktplaats gezien voor 1100 euro
maar geen ervaring met die webshop

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:50:
Waarom zegt de user manual dan dat er 1280x720 in zit? En 2.764.800 subpixels? Zou een user manual met een enorme fout zoals dat niet even geupdate moeten worden dan? Waar baseer je je uitspraak op?
Wonderlijk, ik vind in die handleiding ook dat de LE23R41B een res. van 1280x720 heeft, terwijl bijv. de Kieskeurig site 1366 x 768 vermeldt.
@ jorisdekloris: heb jij het over de 23 inch versie? Ik dacht dat je een 32 inch scherm had. Kan me namelijk voorstellen dat dat uitmaakt.

Wat betreft de prijsontwikkeling: ik vond dit artikel op webwereld over het opvoeren van het produktievolume van het "moederglas" (misschien iets te letterlijk vertaald :) ). Ze hebben het weliswaar over 40 inch lcd schermen, maar het stemt me hoopgevend over prijsdalingen want voor mijn gevoel zit de levering van met name de Milano serie al maanden muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Edit:

never mind... :*)

Ik post m'n vragen nog wel als ik er 1 heb en er dan niet uit kom.

[ Voor 103% gewijzigd door TangLeFuzZ op 08-01-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eeb tijdje zitten twijfelen of ik een R41 of R51 model zou kopen. Heb uiteindelijk de 26 inch R51 gekocht omdat die picture-in-picture zou hebben (weet niet of de R41 dat echt niet heeft?) en omdat ik het design wat mooier vind.

Heb 'm nu een weekje in de woonkamer, enige nadeel tot nu toe is dat hij wat traag van kanaal wisselt (weet niet of dat in te stellen is?).

Ik ga iig wel digitale TV aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:19:
Ik heb ook eeb tijdje zitten twijfelen of ik een R41 of R51 model zou kopen. Heb uiteindelijk de 26 inch R51 gekocht omdat die picture-in-picture zou hebben (weet niet of de R41 dat echt niet heeft?) en omdat ik het design wat mooier vind.

Heb 'm nu een weekje in de woonkamer, enige nadeel tot nu toe is dat hij wat traag van kanaal wisselt (weet niet of dat in te stellen is?).

Ik ga iig wel digitale TV aanschaffen :)
Dat schijn je in te kunnen stellen in het service menu, hoe je daar komt en het instelt zie TS. Maar blijf van de andere instellingen af! het kan behoorlijk fout gaan ;) .

[ Voor 15% gewijzigd door Marcusso op 08-01-2006 11:29 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Tinuz___ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:30:
[...]

Wonderlijk, ik vind in die handleiding ook dat de LE23R41B een res. van 1280x720 heeft, terwijl bijv. de Kieskeurig site 1366 x 768 vermeldt.
@ jorisdekloris: heb jij het over de 23 inch versie? Ik dacht dat je een 32 inch scherm had. Kan me namelijk voorstellen dat dat uitmaakt.

Wat betreft de prijsontwikkeling: ik vond dit artikel op webwereld over het opvoeren van het produktievolume van het "moederglas" (misschien iets te letterlijk vertaald :) ). Ze hebben het weliswaar over 40 inch lcd schermen, maar het stemt me hoopgevend over prijsdalingen want voor mijn gevoel zit de levering van met name de Milano serie al maanden muurvast.
euh kan jij of epolak misschien een directe link naar de manual geven die jullie hebben? in mijn manuals zie ik dat echt niet staan namelijk (ik heb er twee, allebei van samsung.nl)
en ook op welke blz dat staat over de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb de tv primair gekocht om normaal op tv te kijken, maar heb hem net toch even op mijn PC aangelosten om te gamen . Heb hem op de analoge PC ingang, en moet zeggen dat het beeld er erg mooi uitziet :P

Nu wil ik dus mijn PC permanent ook aansluiten op de tv, echter mijn PC staat ergens anders in de woonkamer en heb nu zo'n 12 meter kabel nodig :( . Ik heb al gelezen dat aansluiten op analoge monitor signaal het beste werkt, ik ben alleen bang dat ik hiermee teveel kwaliteit verlies door de afstand, en daardoor misschien beter een lange digitale kabel kan pakken. Mijn videokaar (6900LE) heeft DVI, analoog en s-video, de mogelijkheden die ik zie, zijn:
- 3 meter analoge kabel + 10 meter analoog verlengstuk
- 10 meter DVI kabel + verloopstuk DVI -> analoog + 3 meter analoog
- 3 + 10 meter s-video

De analoge ingang van mijn videokaart is al bezet voor mijn 'normale' monitor, dus wil ik de tv aansluiten met dvi-analoog verloopstuk op de dvi uitgang.

Kan iemand me hier advies over geven ? (voordat ik alle kabels in huis haal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik geloof dat S-video het minste afstandsgevoelig was, maar de kwaliteit van S-video is natuurlijk veel minder dan DVI. HDMI is in ieder geval het meeste afstandsgevoelig, dat schijnt al na 3 meter te gaan storen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34

aex351

I am the one

In de handleiding heb ik gelezen dat DVI niet met PC werkt op de televisie

Fotos van de LE32M51b kan je hier bewonderen : http://www.flickr.com/photos/mr_rich/sets/1428097/
Zit nog te twijfelen tussen de 26" en de 32" van milano serie :9~

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 09-01-2006 00:28 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
aex351 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:28:
In de handleiding heb ik gelezen dat DVI niet met PC werkt op de televisie

Fotos van de LE32M51b kan je hier bewonderen : http://www.flickr.com/photos/mr_rich/sets/1428097/
Zit nog te twijfelen tussen de 26" en de 32" van milano serie :9~
Ik heb sinds kort de LCD op me pc aangesloten, ipv me laptop, sindsdien heb ik last van een flikkerend beeld, en ik kan niet uitvinden waar het aan ligt.

Soms is het erger dan normaal, ik hoop dat het een driver probleem is.

Ook ga ik morgen denk ik een DVI -> HDMI kabel halen bij de mediamarkt denk ik, dan kan ik eens kijken of dat mooi is. If not, gewoon ff terugbrengen :)

Edit: ik heb de samsung le26m51b. Gekozen voor de 26" omdat de kijkafstand zo'n 3 meter is, en ik ben blij dat ik dit formaat heb gekozen. Ik denk dat de 32" een flinke overkill was geweest, met beeldkwaliteitsverlies, omdat het natuurlijk over een groter oppervlakte verdeeld moet worden die pixels :)

Nog suggesties? Welke kabel, een dvi-dvi + verloopstuk ofzo, help me out :P

[ Voor 17% gewijzigd door Matthijs op 09-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
The_Yeti schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:43:
Ik heb de tv primair gekocht om normaal op tv te kijken, maar heb hem net toch even op mijn PC aangelosten om te gamen . Heb hem op de analoge PC ingang, en moet zeggen dat het beeld er erg mooi uitziet :P

Nu wil ik dus mijn PC permanent ook aansluiten op de tv, echter mijn PC staat ergens anders in de woonkamer en heb nu zo'n 12 meter kabel nodig :( . Ik heb al gelezen dat aansluiten op analoge monitor signaal het beste werkt, ik ben alleen bang dat ik hiermee teveel kwaliteit verlies door de afstand, en daardoor misschien beter een lange digitale kabel kan pakken. Mijn videokaar (6900LE) heeft DVI, analoog en s-video, de mogelijkheden die ik zie, zijn:
- 3 meter analoge kabel + 10 meter analoog verlengstuk
- 10 meter DVI kabel + verloopstuk DVI -> analoog + 3 meter analoog
- 3 + 10 meter s-video

De analoge ingang van mijn videokaart is al bezet voor mijn 'normale' monitor, dus wil ik de tv aansluiten met dvi-analoog verloopstuk op de dvi uitgang.

Kan iemand me hier advies over geven ? (voordat ik alle kabels in huis haal)
Via hdmi computeren is niet mogelijk, dit is eerder in dit topic ook al aan het licht geweest. Misschien moet je voor zoiets gaan. Ik kon niet zo snel een 15m kabel vinden maar ik denk dat dit de beste oplossing voor je probleem is.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

S2801 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:05:
Via hdmi computeren is niet mogelijk, dit is eerder in dit topic ook al aan het licht geweest.
Is dat zo? ik lees in eerdere reply's in dit topic dat het prima mogelijk is om met een dvi>hdmi kabel de pc aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:31:
[...]

euh kan jij of epolak misschien een directe link naar de manual geven die jullie hebben? in mijn manuals zie ik dat echt niet staan namelijk (ik heb er twee, allebei van samsung.nl)
en ook op welke blz dat staat over de resolutie.
Zie de LE23R41B/LE23R51B user manual, op blz. 60 bijvoorbeeld staat o.a.:
code:
1
2
3
4
5
                   LE23R51B                      LE23R41B
Schermafmeting     508,125(H) x 285,696(V) mm    510,72 (H) x 287,28 (V) mm
Pixel Pitch        0,372(H) x 0,372(V) mm        0,1330 (H) x 0,3990 (V) mm
Gezichtshoek       170/170 (H/V)                 176/176(H/V)
Resolutie          1366 (H) x 768 (V)            1280(H) x 720(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag ben ik bij de MM de Toshiba 27WL54G gaan bekijken en de medewerker was zo vriendelijk om het scherm even op dezelfde bron aan te sluiten waar de Samsung's aan hangen. Subliem beeld, minstens zo mooi als de LE26R41B/51B, voor mij zelfs mooier, maar je kijkt daar naar standaard instellingen, dus dat kan nog loslopen. Responsetijd 8ms by the way. En, nog bassen ook! Een heel fatsoenlijk geluid standaard, niet het blikkerige waar alle Samsung klanten zo over klagen. Daarbij ook nog eens een dubbele tuner (PiP + PaP met elke bron is mogelijk) en een NL toestel met NL garantie. Met prijsinformatie van de concurrentie onder de arm is MM niet te beroerd om wat van de prijs af te praten. Voor mij is het nu duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@ epolak over de resoluties, dat gaat over de 23" versie wat jij net postte, niet de 32"
ik heb btw de 32" R41 besteld, als het goed is komt hij morgen binnen (wel ongelukkige tijd, moet in de avond dat ik hem krijg een presentatie maken/voorbereiden voor school :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:29:
[...]

Zie de LE23R41B/LE23R51B user manual, op blz. 60 bijvoorbeeld staat o.a.:
code:
1
2
3
4
5
                   LE23R51B                      LE23R41B
Schermafmeting     508,125(H) x 285,696(V) mm    510,72 (H) x 287,28 (V) mm
Pixel Pitch        0,372(H) x 0,372(V) mm        0,1330 (H) x 0,3990 (V) mm
Gezichtshoek       170/170 (H/V)                 176/176(H/V)
Resolutie          1366 (H) x 768 (V)            1280(H) x 720(V)
lijkt me duidelijk dat dit niet kan kloppen. De 51B zou een kleiner schermoppervlak hebben met een grotere pixel pitch en toch een hogere resolutie hebben :?

of mis ik nu een detail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euh dat is de manual van de 23" versie, wist niet dat er mensen hier ook geinteresseerd waren in dat scherm en een foutloze manual is redelijk zeldzaam.
Contact opnemen met samsung zelf lijk me het beste en dan hopen dat je niet zo'n l*l krijgt die je zonder te luisteren naar de handleiding doorverwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

zodra ik mn xdoos aansluit op mn Samsung LE32R51 met die VGA kabel heb ik helemaal geen beeld en geluid.... Heb ff getest met mn xdoos aan te sluiten op mn pc monitor en dat werkt wel gewoon... Wat doe ik verkeerd? Of is de VGA aansluiting van TV die ik net heb gekocht gewoon kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
pokeran schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:07:
@ epolak over de resoluties, dat gaat over de 23" versie wat jij net postte, niet de 32"
ik heb btw de 32" R41 besteld, als het goed is komt hij morgen binnen (wel ongelukkige tijd, moet in de avond dat ik hem krijg een presentatie maken/voorbereiden voor school :( )
Daar ging het juist om, de 23inch versie van de 41B leek de enige die een lagere resolutie had.
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:18:
[...]
lijkt me duidelijk dat dit niet kan kloppen. De 51B zou een kleiner schermoppervlak hebben met een grotere pixel pitch en toch een hogere resolutie hebben :?

of mis ik nu een detail?
Hier staat zeker een fout in de handleiding. De pixelpitch is de hoogte en breedte van het scherm gedeeld door resp. het aantal vertikale en horizontale pixels. Daarbij vind ik het eigenlijk vreemd dat deze waarde voor horizontaal en vertikaal wordt vermeld, want als ze ongelijk zijn wordt het beeld in elkaar gedrukt. Voor de LE23R41B moet deze pixelpitch 0.399 zijn (staat goed voor de vertikale waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:50:
Afgelopen zaterdag ben ik bij de MM de Toshiba 27WL54G gaan bekijken en de medewerker was zo vriendelijk om het scherm even op dezelfde bron aan te sluiten waar de Samsung's aan hangen. Subliem beeld, minstens zo mooi als de LE26R41B/51B, voor mij zelfs mooier, maar je kijkt daar naar standaard instellingen, dus dat kan nog loslopen.
Ik vind hem wel verschikkelijk lelijk zeg, lijkt wel een low budget pc monitor. Maar daarin tegen is hij wel een stuk goedkoper dan de Samsung (zie zelfs een prijs van € 752). Nu is design me ook wel wat waard en dat zit bij die Samsung juist erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:50:
Afgelopen zaterdag ben ik bij de MM de Toshiba 27WL54G gaan bekijken en de medewerker was zo vriendelijk om het scherm even op dezelfde bron aan te sluiten waar de Samsung's aan hangen. Subliem beeld, minstens zo mooi als de LE26R41B/51B, voor mij zelfs mooier, maar je kijkt daar naar standaard instellingen, dus dat kan nog loslopen. Responsetijd 8ms by the way. En, nog bassen ook! Een heel fatsoenlijk geluid standaard, niet het blikkerige waar alle Samsung klanten zo over klagen. Daarbij ook nog eens een dubbele tuner (PiP + PaP met elke bron is mogelijk) en een NL toestel met NL garantie. Met prijsinformatie van de concurrentie onder de arm is MM niet te beroerd om wat van de prijs af te praten. Voor mij is het nu duidelijk.
Ik zou willen dat de mensen van MM dat ook bij mij hadden gedaan. Ben erg benieuwd hoeveel je van de prijs afkrijgt bij MM, want het verschil tussen de MM en Pixelmania bedraagt toch 350 euro. Tevens ben ik benieuwd of iemand al iets heeft gehoord van Mokio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
S2801 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:05:
[...]

Via hdmi computeren is niet mogelijk, dit is eerder in dit topic ook al aan het licht geweest. Misschien moet je voor zoiets gaan. Ik kon niet zo snel een 15m kabel vinden maar ik denk dat dit de beste oplossing voor je probleem is.
Zeg, zit is ff niet zo mensen te misleiden ;) ! Via HDMI computeren gaat dus WEL. En ik weet het want ik zit er nu zelf op! :)

@ Matthijs, bedoel je dat als je bijvoorbeeld loopt in een game dat je dan bepaalde voorwerpen ziet flikkeren? Dit heb ik ook ineens ja! Via component heb ik dit niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Denizz op 09-01-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met computeren via HDMI (zie dit topic).
Er is al een mannetje langsgeweest van samsung om het probleem nog even zelf te bekijken, en morgenmiddag komt er als het goed is iemand langs die het probleem op gaat lossen. Ik zal de afloop ook zeker even posten hier.

P.S.: in de BCC hadden ze deze tv's volgens mij gewoon via HDMI op een pc aangesloten staan als demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:59:
[...]

Ik vind hem wel verschikkelijk lelijk zeg, lijkt wel een low budget pc monitor. Maar daarin tegen is hij wel een stuk goedkoper dan de Samsung (zie zelfs een prijs van € 752). Nu is design me ook wel wat waard en dat zit bij die Samsung juist erg goed.
Tja dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het Toshiba toestel er juist ingetogen en elegant uitzien, niet als een goedkope pc monitor. Wat mij aan de Samsung qua design tegenvalt is de glimmende zwarte rand. Ik zag ook nog een LE32R31B met een matte zwarte rand -véél mooier- en wenste dat ze dat ook in een andere (26") beelddiagonaal konden leveren, maar nee dus.

Eur 752 geldt alleen bij Pixmania, waar ik toch niet m'n heil ga zoeken i.v.m. Franse parallel-import het ontbreken van service daardoor. De winkelprijs bij MM is nu 1099 en daar kun je met een paar minuutjes praten 100 vanaf halen (misschien de ene keer wat meer, de andere keer wat minder). Het is al eerder gezegd, zolang MM maar geen negatieve marge maakt zijn ze best bereid tot handjeklap. Wat Mokio gaat vragen voor dit toestel ben ik ook heel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Denizz schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:20:
[...]

Zeg, zit is ff niet zo mensen te misleiden ;) ! Via HDMI computeren gaat dus WEL. En ik weet het want ik zit er nu zelf op! :)

@ Matthijs, bedoel je dat als je bijvoorbeeld loopt in een game dat je dan bepaalde voorwerpen ziet flikkeren? Dit heb ik ook ineens ja! Via component heb ik dit niet.
Sorry, maar ik had eerder in dit topic vernomen dat sommige problemen hadden met HDMI icm hun pc. (geen beeld, vage letters enz) en in de manual staat sat HDMI icm een pc niet ondersteund wordt. Maar het wordt zo langzamerhand wel duidelijk dat die manual('s) niet helemaal kloppen...........Nogmaals sorry :|

@epolak: ik heb ook nog geen mail van mokio gehad en ben iid ook wel benieuwd wat voor prijs hun gaan vragen voor die Toshiba! Maar voor 1000 euro bij de MM ga ik hem niet halen, ik bestel dan liever een LE26R51B of een Sharp LC26GA6E op internet voor ommenabij 900 euries. Ik heb die sharp gezien bij een internetwinkel waar ik hem in gouda kan ophalen, komt het eens mooi uit dat ik in Gouda woon! Alleen is me de responsetime van die Sharp nog niet helemaal duidelijk, op kieskeurig had iemand het over 9ms maar op de global site van sharp zag ik 16ms staan. lijkt me een beetje veel voor een pas gelanceerde tv, de voorganger had ook al 16ms en een nieuwer model heeft vaak betere specs.
Ik zal een keer contact opnemen met Sharp......

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
freekweb schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:28:
zodra ik mn xdoos aansluit op mn Samsung LE32R51 met die VGA kabel heb ik helemaal geen beeld en geluid.... Heb ff getest met mn xdoos aan te sluiten op mn pc monitor en dat werkt wel gewoon... Wat doe ik verkeerd? Of is de VGA aansluiting van TV die ik net heb gekocht gewoon kaduuk?
In het xbox 360 topic Deel 11 ben ik dit tegengekomen, Hopelijk heb je er wat aan en laat het ons even weten als het is gelukt!

quote:
freekweb schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:42:
hm probeer mn 360 via mn Xbox 360 VGA HD AV Cable aan te sluiten op mn Samsung LE32R51 maar krijg helemaal geen beeld en geluid.... Moet ik nog wat instellen op mn xdoos, neem aan dat et gewoon plug and pray is? Mijn Xbox 360 Component HD AV Cable geeft wel gewoon netjes beeld en geluid.... help? :)

Carreon schreef vervolgens:
Je moet dat zwarte plugje gebruiken (dat bij je VGA HD AV kabel zit in apart groen pakje) en daar die rode en gele kabel insteken, vervolgens het plugje insteken net naast de VGA aansluiting op je tv :)

Had net hetzelfde probleem met net dezelfde tv :P

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 09-01-2006 18:10 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nou afvraag. Hoeveel gaan de hdtv's rond het WK dan zakken? Moet ik denken in de richting van 200 euro of meer richting de 400 euro. Hoeveel zakte ze ongeveer met het vorige wk.

En wanneer zijn die aanbiedingen dan te verwachten, ruim voor het wk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de samsung ook gevonden bij PC24.nl voor 938,44. Hoop eigenlijk dat mokio meer richting de 752 gaat. Ook al betwijfel ik het. VInd het overigens vreemd dat het type (27WL54G) enkel op de duitse site van toshiba is te vinden en niet op de UK site. (Op de UK site hebben ze overigens ook enkele schermen van toshiba niet VESA zijn, maar wel een alternatief bieden om ze aan de muur te hangen).

Bij de grote broer van PC24.nl (HD.nl) is de prijs excl BTW voor belgische klanten trouwens goedkoper dan voor Nederlandse klanten. Respectievelijk €799.00 voor belgen en 829,00 voor hollanders (excl btw). Dus daar moet ook nog wel wat ruimte zitten om te praten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:58:
Heb zojuist de samsung ook gevonden bij PC24.nl voor 938,44. Hoop eigenlijk dat mokio meer richting de 752 gaat. Ook al betwijfel ik het. VInd het overigens vreemd dat het type (27WL54G) enkel op de duitse site van toshiba is te vinden en niet op de UK site. (Op de UK site hebben ze overigens ook enkele schermen van toshiba niet VESA zijn, maar wel een alternatief bieden om ze aan de muur te hangen).

Bij de grote broer van PC24.nl (HD.nl) is de prijs excl BTW voor belgische klanten trouwens goedkoper dan voor Nederlandse klanten. Respectievelijk €799.00 voor belgen en 829,00 voor hollanders (excl btw). Dus daar moet ook nog wel wat ruimte zitten om te praten.
Ik zie toch echter 962 euro staan.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, maar zoals je ziet heb ik het over excl btw. Aangezien ik dat toch terugkrijg. Verder is dit scherm in duitsland voor rond de 800 euro (incl) te krijgen excl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij hd.nl is het mij niet duidelijk of het toestel met NL garantie wordt geleverd. Er staat bij kieskeurig niet bij dat het een Nederlands toestel is, wat mij te denken geeft. Als het wél zo is staat het er namelijk altijd expliciet bij. Goed informeren voordat je bestelt, en garantie zwart op wit vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47
Ik ben zelf ook op zoek naar een lcd tv, echter net een slagje groter dan 32" (kijk afstand is meer dan 4 meter). Ik ga woensdag even kijken naar onder andere de LE40M51/61 serie, heeft iemand hier al ervaring met dit formaat in deze serie? Ook ten opzichte van andere tv's in ongeveer dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:19:
[...]

Ik ook, maar zoals je ziet heb ik het over excl btw. Aangezien ik dat toch terugkrijg. Verder is dit scherm in duitsland voor rond de 800 euro (incl) te krijgen excl verzending.
Over het hoofd gezien, :z en ik kan geen btw terugkrijgen dus dat is voor mij geen optie, helaas ;(

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Volgens mij is de prijs van de le26r51b aan het dalen, op kieskeurig nu de laagste prijs 882 maar ik zag net deze voorbij komen in het HD forum op xboxworld.com: klik!
Nu wordt deze toch wel aantrekkelijker boven de Toshiba, en ik las dat half januari een extra btw van 14% op lcd's ging zitten, hoe zit het daarmee? anders bestel ik deze gewoon en dan wacht ik wel een maand tot ie geleverd is! (anders zou ik hem toch pas over 2 weken kopen)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:07:
Hey Pokeran, toevallig heb ik dezelfde besteld, en mij is verteld dat hij ook vandaag (dinsdag) of morgen binnen zou komen (ik wacht er al een paar weken op). Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euh nou ik heb als werk een bijbaantje in een computerwinkel en onze leverancier heeft hem op voorraad. Dus het is vrijwel zeker dat hij vandaag binnenkomt :)
En ik geloof niet dat je hem bij ons heb gekocht/besteld. Maargoed onze leverancier is dezelfde als die van mycom dus misschien dat je hem daar heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:56:
euh nou ik heb als werk een bijbaantje in een computerwinkel en onze leverancier heeft hem op voorraad. Dus het is vrijwel zeker dat hij vandaag binnenkomt :)
En ik geloof niet dat je hem bij ons heb gekocht/besteld. Maargoed onze leverancier is dezelfde als die van mycom dus misschien dat je hem daar heb gekocht?
hmm nee dat denk ik niet, ik heb hem bij een lokale electronicazaak besteld :) Hopelijk heeft die dezelfde leverancier })

Maarre..was ie bij jullie dan ook de afgelopen 2 wkn niet te krijgen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

geen idee, ik heb pas vorige week geinformeerd en besteld :P
ik was al snel klaar met mijn orientatie zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:27:
geen idee, ik heb pas vorige week geinformeerd en besteld :P
ik was al snel klaar met mijn orientatie zeg maar
haha okey nou ik hoop dat ik hem deze week ook krijg ! :9~ :9~ :9~

Hoeveel ben je er voor kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:47:
Volgens mij is de prijs van de le26r51b aan het dalen, op kieskeurig nu de laagste prijs 882 maar ik zag net deze voorbij komen in het HD forum op xboxworld.com: klik!
Nu wordt deze toch wel aantrekkelijker boven de Toshiba, en ik las dat half januari een extra btw van 14% op lcd's ging zitten, hoe zit het daarmee? anders bestel ik deze gewoon en dan wacht ik wel een maand tot ie geleverd is! (anders zou ik hem toch pas over 2 weken kopen)
Mm, dit is een interessante ontwikkeling. Hopelijk daalt ook de LE**M variant. Want ik vind de responsetijd van 8ms bij de toshiba toch wel een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Wie hebben er trouwens een muurbeugel voor de 32" versie? of georienteerd naar muurbeugels voor de 32"?
Ik heb namelijk een verkeerde muurbeugel erbij besteld (newstar FPMA W120) deze voldoet aan vesa 100 x 200. De 32" modellen van samsung hebben echter VESA 200 x 200 nodig.
Nu had ik ook vesa 200x200 'adapters' gevonden die op een vesa 100x200 beugel konden worden gemonteerd. (de beugel kan het gewicht aan)
alleen nu weet ik niet of dat een universele beugel was of niet.

ohw ja vergeten te vermelden, ik heb het dan over een prijsklasse TOT 100 euro. Boven de 100 euro is er zat keuze (gewoon de vogel bijv. is 165 euro ong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pokeran: hoeveel ben je kwijt voor je LE32R42B ? (just curious.. :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

zeg maar onder de goedkoopste winkel in de pricewatch van de R41 maar wel boven de goedkoopset winkel van de R51

wat betreft de beugel. De adapter om een vesa200x200 tv aan te sluiten op een vesa 100 muurbeugel
http://www.improver.nl/easysubpage0027.html
ctrl+f en dan BARKAN VESA 200 ADAPTER VOOR LCD BEUGELS

hier nog een winkel waar je hem kan halen
http://www.erconline.nl/vesa-200-adapter-tvs-fpa-p-1394.html

dat is hem, wel opletten dat de beugel het gewicht aankan

[ Voor 68% gewijzigd door randje op 10-01-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Toshiba is inmiddels in mijn bezit, ik ben er zeer tevreden mee. Een beetje boven mijn oorspronkelijke budget, maar wel de moeite waard (750 is ook niet weinig, dus dan maar liever in 1 keer goed doen). Voor tv maak ik gebruik van Coax, dus een minder dan optimale beeldkwaliteit, desondanks is het beeld mooi rustig en scherp vanaf kijkafstand, met mooie kleuren (instelbaar uiteraard) en een gigantische kijkhoek. PC via VGA en DVD afspelen met component kabels komt nog.

Voor de toekomstige eigenaren van dit model: nee, hij is niet dood als je 'm aansluit en er gebeurt helemaal niks. Aan de achterzijde, in de klep naast het netsnoer, zit een aan/uit schakelaar 8) (echt uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:28:
De Toshiba is inmiddels in mijn bezit, ik ben er zeer tevreden mee. Een beetje boven mijn oorspronkelijke budget, maar wel de moeite waard (750 is ook niet weinig, dus dan maar liever in 1 keer goed doen). Voor tv maak ik gebruik van Coax, dus een minder dan optimale beeldkwaliteit, desondanks is het beeld mooi rustig en scherp vanaf kijkafstand, met mooie kleuren (instelbaar uiteraard) en een gigantische kijkhoek. PC via VGA en DVD afspelen met component kabels komt nog.

Voor de toekomstige eigenaren van dit model: nee, hij is niet dood als je 'm aansluit en er gebeurt helemaal niks. Aan de achterzijde, in de klep naast het netsnoer, zit een aan/uit schakelaar 8) (echt uit).
Zou je een (kleine) review over deze versie kunnen schrijven? Verder ben ik erg benieuwd waar je hem uiteindelijk hebt gehaald en voor welke prijs je hem hebt meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:28:
Ik heb ook problemen met computeren via HDMI (zie dit topic).
Er is al een mannetje langsgeweest van samsung om het probleem nog even zelf te bekijken, en morgenmiddag komt er als het goed is iemand langs die het probleem op gaat lossen. Ik zal de afloop ook zeker even posten hier.

P.S.: in de BCC hadden ze deze tv's volgens mij gewoon via HDMI op een pc aangesloten staan als demo.
Mannetje is geweest, nieuwste firmware erin geflasht en nu werkt de HDMI aansluiting helemaal niet meer, met kabel erin roept ie no signal, en zonder kabel erin roept ie check signal cable.

Wordt vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:28:

Heb je hem bij de MM gehaald? en zou je ook wat foto`s kunnen posten? daar ben ik namelijk wel benieuwd naar......

Iemand had het over die response tijd (ergens boven me), maar ik denk dat de responsetime van de Samsung R(ome) serie goed genoeg is. Ik lees in dat topic op xboxworld.nl veel reviews van eigenaren die deze tv ecm een 360 hebben en niet 1 had ghosting gezien. Het schijnt dat de responsetime 12ms bedraagt, en dit is voor mij laag genoeg. Mijn oma heeft deze philips hangen en die heeft dus 25ms. Nou ik heb zelf geen ghosting kunnen ontdekken (tv/dvd kijken) dus met die Samsung zal het wel snor zitten. en als ik die 26r51b voor +/-800 kan krijgen maakt die wel een erug grote kans. (want die sammy kan ik ophangen en die Toshiba niet, en ik vind het toch het mooist om een lcd aan de muur te zien :9~ )

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat de toshiba ook nog wel is op te hangen. De voorgaande types van toshiba ondersteunen namelijk ook geen VESA, maar hebben wel de mogelijkheid om de schermen te bevestigen dmv dit systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zal nog een kleine review met foto's maken, maar daar moet je nog even geduld voor hebben. Misschien donderdag. Ik heb 999 betaald bij MM.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen hier(ben nieuw, denk ik zeg het effe). Ja een reviewtje met foto's zou echt relaxed zijn. Ben namelijk ook van plaan om deze tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

voorlopig alleen even 1 foto. ik ben nu aan het kloten met een DVI -> HDMI verloop en het bekende niet beeldvullende probleem is er :(

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/6756/img49550zg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34

aex351

I am the one

De handleiding doorlezen is een kleine moeite "DVI ondersteunt geen PC-functie."

[ Voor 57% gewijzigd door aex351 op 11-01-2006 03:31 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik heb hier de le26r4 mer kabel van DVI -> HDMI maar ik krijg beeld niet sherp me pc staat hier aan gesloten kan aan kabel leggen.
Ook als beeld op 1360/768 instel is het beeld wazig??? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@ aex351, en toch hebben sommigen het voor elkaar gekregen om een pc via dvi -> hdmi aan de praat te krijgen.
ik zie het dus zo: 'dvi ondersteund geen officiele pc-functie, maaar onmogelijk is het niet'
Maargoed ik ga denk ik mijn ATI component adapter maar gebruiken en de component ingang van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik heb de 26M nu een aantal dagen binnen, het is een mooi apparaat. Ik ben echter niet helemaal tevreden over de instelmogelijkheden. Ik heb momenteel de brightness op iets in de 60 staan, en het contrast ergens in de 70. Ik vind met deze instellingen echter dat 'licht' erg 'fel' is (onnatuurlijk/ in het donker pijn aan de oogjes). Het contrast verlagen en de brightness omhoog verhelpt wel iets, echter is zwart dan weer weer heel licht en dof wat er ook niet uitziet. De brightness en contrast verlagen zorgt er voor dat er té zwarte vlakken ontstaan die lichter horen te zijn wat er ook niet uit ziet. M'n 17"lcd van samsung is wat dat betreft beter in te stellen naar mijn wensen.

Ik vraag me af of andere hier ook 'last' van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung LE32M51B lijkt mij een heel interessant scherm en daarom wil ik binnenkort dit scherm aanschaffen. Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar de goedkoopste winkel. Ik stuitte net op het volgende! :7

Een zaak waarbij de Samsung LE32M51B voor slechts 1250 Euro wordt aangeboden. Dit scheelt toch zo'n 150-200 Euro met andere goedkope internetwinkels. Mijn vraag aan jullie, kent iemand deze winkel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salvador4 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:27:
Ik heb de 26M nu een aantal dagen binnen, het is een mooi apparaat. Ik ben echter niet helemaal tevreden over de instelmogelijkheden. Ik heb momenteel de brightness op iets in de 60 staan, en het contrast ergens in de 70. Ik vind met deze instellingen echter dat 'licht' erg 'fel' is (onnatuurlijk/ in het donker pijn aan de oogjes). Het contrast verlagen en de brightness omhoog verhelpt wel iets, echter is zwart dan weer weer heel licht en dof wat er ook niet uitziet. De brightness en contrast verlagen zorgt er voor dat er té zwarte vlakken ontstaan die lichter horen te zijn wat er ook niet uit ziet. M'n 17"lcd van samsung is wat dat betreft beter in te stellen naar mijn wensen.

Ik vraag me af of andere hier ook 'last' van hebben..
Er zit toch een lichtsensor op? Tenminste op mijn 32R wel, die stelt automatisch het backlight bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:50:
[...]

Er zit toch een lichtsensor op? Tenminste op mijn 32R wel, die stelt automatisch het backlight bij.
Ja die zit er op maar dat vind ik irritant dan loopt ie constant te 'knipperen' Dit geeft tevens niet het gewenste effect. Mijn probleem is dat ik niet de juiste balans kan vinden tussen donker en licht. Lichte vlakken vind ik of te fel en donker te flets, en met een andere instelling donkere delen té zwart.. Maar goed ik heb me er bij neer gelegd. Ik denk dat ik gewoon een crt gewend ben en dit voor lief moet nemen cq er aan moet wennen. Vroeg me af of andere dit ook vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door salvador4 op 11-01-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie ontwikkelingen :)

prijzen van de LE32M51 zijn bijna 200 euro gezakt volgens kieskeurig.
In december waren de goedkoopste nog +/- 1479 en nu +/- 1299
Zal ook wel te maken hebben met het feit dat de LE32M61 nu ook op webshops wordt aangeboden terwijl dat in 12-2005 alleen nog door Duitse webshops gebeurde.

Levertijden zullen wel weer een gevoelig punt worden maar goed.
Nu hopen dat de LE40M51 ook iets gaat zakken, doet nu nog 2k euro en das toch best AUW.

Iemand die eigenlijk weet wat het exacte verschil is tussen de M51 en M61 want design is hetzelfde, beide 8ms, 3000:1. alleen de hoek is iets toegenomen van 170% naar 178% maar of dat nu 400 euro waard is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
De contrast ratio van de 61 is 5000:1 maar of je dat echt ziet?
Ik ga vanavond eens bij de mediamarkt kijken of en wat het verschil is tussen de 51 en 61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de LE32M61B besteld bij Mokio.nl. Erg aardige gast aan de telefoon en hij gaf er ook nog eens 50 Euro korting op nadat ik zei dat dit model bij een paar andere winkels goedkoper was. Hij verwachtte hem binnen nu en een week binnen te krijgen.

Edit: Heb m'n bestelling toch maar omgezet naar de M51. Reden hiervoor was het ontbreken van een VGA aansluiting op de M61 en volgens een Samsung medewerker zou de contrast ratio niet 5000:1 zijn maar dat dit alleen bij de LE40M61 het geval is. Kortom, ik kreeg mijn twijfels wie het hier nou bij het rechte eind had dus toch maar voor de zekerheid van de M51 gegaan. Ik laat meer van me horen zodra ik hem binnen heb.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mokio schijnt goede service te geven. Ik vind het ook wel een voordeel dat ze een afhaal mogelijkheid hebben in Sassenheim. Komt dat ff mooi uit dat ik nu precies in dat kleine dorpje woon.

ps: Kunnen julie mij mischien een vertellen welke duitse webshops er zoal zijn. Heb al wat gezocht maar kan niet echt concrete web adressen vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:27:
Mokio schijnt goede service te geven. Ik vind het ook wel een voordeel dat ze een afhaal mogelijkheid hebben in Sassenheim. Komt dat ff mooi uit dat ik nu precies in dat kleine dorpje woon.

ps: Kunnen julie mij mischien een vertellen welke duitse webshops er zoal zijn. Heb al wat gezocht maar kan niet echt concrete web adressen vinden.
Zoek eens op het scherm dat je zoekt via www.idealo.de. Dit is te vergelijken met kieskeurig.nl. Je vindt dus een lijst met aanbieders, gerangschikt op prijs! Precies wat je wil, lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo idd wat ik zoek. Kan niet beter eigenlijk, bedankt voor je snelle reply!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:46:
Edit: Heb m'n bestelling toch maar omgezet naar de M51. Reden hiervoor was het ontbreken van een VGA aansluiting op de M61 en volgens een Samsung medewerker zou de contrast ratio niet 5000:1 zijn maar dat dit alleen bij de LE40M61 het geval is. Kortom, ik kreeg mijn twijfels wie het hier nou bij het rechte eind had dus toch maar voor de zekerheid van de M51 gegaan. Ik laat meer van me horen zodra ik hem binnen heb.
Ik vraag me af wat ze bedoelen met deze aanlsuiting: PC (Analog RGB)0, bij de le32m51b staat er namelijk D-Sub 15pin(VGA~WXGA)

EDIT: Op pagina 5 van de handleiding staat een plaatje van de achterkant, en daar zit wél een vga aansluiting op.

[ Voor 25% gewijzigd door Rival24 op 11-01-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:53:
[...]

Ik vraag me af wat ze bedoelen met deze aanlsuiting: PC (Analog RGB)0, bij de le32m51b staat er namelijk D-Sub 15pin(VGA~WXGA)

EDIT: Op pagina 5 van de handleiding staat een plaatje van de achterkant, en daar zit wél een vga aansluiting op.
Idd je hebt gelijk, maar de man van Samsung wilde dit niet met zekerheid bevestigen, op Samsung.nl stond dat dit ook niet het geval was en de Mokio verkoper wist het ook niet dus toen ben ik maar voor het zekere van de M51 gegaan. Ik weet niet of ik hem nou weer terug zal veranderen, wat denken jullie?

Trouwens, volgens mij bedoelen ze met PC (Analog RGB) gewoon VGA. Mannetje van Mokio zei dat ze bij Samsung express heel vaag doen over die nieuwste modellen om ze te "beschermen" van de internet-markt oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:03:
[...]

Idd je hebt gelijk, maar de man van Samsung wilde dit niet met zekerheid bevestigen, op Samsung.nl stond dat dit ook niet het geval was en de Mokio verkoper wist het ook niet dus toen ben ik maar voor het zekere van de M51 gegaan. Ik weet niet of ik hem nou weer terug zal veranderen, wat denken jullie?
Ik heb vandaag mijn Le32m51b bij bestekeus.nl geannuleerd en heb toen bij mokio de le32m61 besteld. Dat 'mannetje' van Mokio kon mij helemaal niet vertellen wanneer hij geleverd werd helaas, ik kon hem zelfs niet uitlokken een uitspraak te doen over wanneer het 'ongeveer' kon zijn. Maar waar ik eigenlijk op hoop is dat hij redelijk snel leverbaar is omdat de vraag wellicht nog niet zo hoog is.

Ik weet niet of het al bekend was maar de le32m61b was eerst alleen in 40" verkrijgbaar (le40m61b) maar is door de populariteit ook maar in 32" uitgebracht.
Trouwens, volgens mij bedoelen ze met PC (Analog RGB) gewoon VGA. Mannetje van Mokio zei dat ze bij Samsung express heel vaag doen over die nieuwste modellen om ze te beschermen van de internet-markt oid.
Ik neem aan dat de handleiding gewoon klopt en er een vga aansluiting op zit (heb je op p5 gekeken in de link een paar posts terug?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de aansluiting idd zien staan en ga er dan ook vanuit dat ik de handleiding wel kan vertrouwen :P dus ik ga morgen gewoon weer m'n order (terug)veranderen naar de M61.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Nou ik heb eens gekeken bij de mediamarkt, maar veel wijzer ben ik er niet van geworden :P
Ik ben dus op zoek naar de 40" inch variant. Ze hadden een hele muur vol met Samsung tft's/plasma's, maar helaas geen 40m51/61 naast elkaar :(
Ook hadden ze alleen maar een hdtv demo opstaan en konden ze geen normale tv uitzending opzetten helaas. De le32m51 stond wel naast de le40m61, het leek erop dat het beeld van de 40" ietsjes scherper was, maar of dat nou kwam door het andere type of de grote van het beeldscherm was me niet helemaal duidelijk geworden. Aangezien de 61 toch bijna 300 euro meer is vraag ik me af of dit het verschil wel waard is. Morgenavond maar even kijken bij de bcc of ze wel allebei de schermen hebben staan op een normale dvd of tv uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het nou wel over 300 Euro, misschien bedoel je bij de 40" variant want als ik bij Mokio ga kijken zit er eigenlijk maar +/- 100 Euro verschil tussen. De LE32M51 is iets van 1430 en de LE32M61 krijg ik daar voor 1550 (na 50 euro van de 1599 afgepraat te hebben) dus dan vindt ik het wel weer dat 'kleine' verschil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Vanmiddag is de LE26M51B van moi :D

Was gisteren nog flink balen... na 2 uur lang kijken, proberen, kijken en nog meer proberen, besloot ik voor die TV te gaan, en net na sluitingstijd kon ik nog naar de kassa om hem te kopen. Kom ik bij de Kassa, wil ik pinnen, kom ik erachter dat ik niet zo'n groot bedrag in 1 keer kan pinnen. :(
Voelde echt alsof ik weer een kleuter was en ze een lollie van me afpakten :D

Ik kan trouwens wel zeggen dat het geluidsverschil tussen de M en de R echt _groot_ is.
De M heeft supergeluid, terwijl mensen over de R veel klagen (en terecht).
Dit is vast al wel bekend, maar misschien dat iemand er nog iets mee kan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TangLeFuzZ op 12-01-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een LE32R41B gekocht, erg mooie tv ! Maar er is nog wel 1 ding waar ik nog niet helemaal happy mee ben.. Bij scenes overdag dan is het beeld echt subliem, echter als je een nacht/donkere scene hebt dan vind ik het zwart soms een beetje TE donker.. Je ziet heel veel details niet goed meer enzo. Hebben hier meer mensen last van? Is dit misschien op te lossen dmv bepaalde instellingen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Te Licht was vroeger het probleem. Ik heb er trouwens geen last van.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja dat kan je zeker instellen, ik zit zelf ook nog te kloten met mijn instellingen,
soms lijkt het goed, maar dan komt er een wit gebouw in beeld die 1 is met de omgeving.
tja kan ik weer opnieuw instellen :(
ik ben er ook nog niet uit hoor, je moet kijken in het menu bij kleurinstellingen.
Dynamisch doe ik sowieso uit en probeer maar te kloten met brightness en contrast settings

ook heb ik mijn zaptijd naar 4 veranderd, 10 is echt te traag. Zou dit nog schadelijke consequenties hebben?

edit:
het is ilovesamsung.co.uk btw ;)
en hier heb ik nog wat voor je gevonden
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=226591

[ Voor 24% gewijzigd door randje op 12-01-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het vooral met bronnen vanaf mn pc heb ik geconstateerd. Heb dan mn pc aangesloten via een vga kabel. Pc ingesteld op 1360x768 @ 60hz..mn Windows desktop ziet er dan super uit op mn LCD (alhoewel hij wel een stukje naar links geschoven is, heb rechts een kleine zwarte balk 8)7 ), echter als ik een filmpie ga draaien dan zijn donkere scenes vaak erg donker...

Vanochtend nog wel een site gevonden waarop wat instellingen staan (www.ilovesamsung.com oid), ga die vanavond eens proberen als ik weer thuis ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 07:37:
Je hebt het nou wel over 300 Euro, misschien bedoel je bij de 40" variant want als ik bij Mokio ga kijken zit er eigenlijk maar +/- 100 Euro verschil tussen. De LE32M51 is iets van 1430 en de LE32M61 krijg ik daar voor 1550 (na 50 euro van de 1599 afgepraat te hebben) dus dan vindt ik het wel weer dat 'kleine' verschil waard.
Ik bedoelde inderdaad de 40" variant. Als ik bij Mokio kijk is de m51 2199 en de m61 2449, das toch een verschil van 250. Maargoed ik zal vanavond eens kijken of ik ze ergens naast elkaar kan zien hangen om te beoordelen of dat het verschil waard is. Sommige mensen dachten ook dat er een andere beeldbuis in de m61 zit, maar das ook weer niet helemaal zeker. Op papier is alleen het contrast anders en er zitten geloof ik wat extra beeldfilters in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer even met Mokio gebeld en m'n order toch weer teruggezet naar de LE32M61, en weer 50 euro eraf weten te praten (andere verkoper, volgens mij de baas) :) dus voor mij is op dit moment het verschil maar net boven de 100 euro en dat vond ik wel OK. Hij zei trouwens ook nog dat het nog best een tijdje kan duren voordat ze uberhaupt de M51 of M61 binnenkrijgen, maargoed dat maakt mij verder niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Ik heb ook nog een vraag, ik h wil af en toe wat visuals laten zien met een programma dat ik op mijn pc draai, op mijn toekomstige LE26M51.

Ik heb een Geforce 6600GT, deze heeft een TV out, een DVI aansluiting en een gewone monitor aansluiting.

Op die videokaart heb ik echter al 2 monitoren aangesloten, DVI en gewone aansluiting.

Hoe sluit ik nu het beste die televisie ook aan op de videokaart, kan dit met die TV out aansluiting, of heb ik met die DVI aansluiting een veel betere kwaliteit en zal ik een andere tussenoplossing moeten vinden?

Zou graag willen weten wat de beste oplossing zou zijn en wat voor kabels ik hiervoor moet aanschaffen naast m'n TV :)

[ Voor 10% gewijzigd door TangLeFuzZ op 12-01-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:05:
ook heb ik mijn zaptijd naar 4 veranderd, 10 is echt te traag.
Lijkt mij ook! Bij de Toshiba heb ik ca. 1 sec. bij het zappen.

Ik heb 'm ook al aangesloten op een pc met de VGA kabel. Omdat ik geen zin had om de videokaart op een andere resolutie te zetten keek ik naar 1024x768 uitgerekt naar breedbeeld afmeting. Niet eens storend, maar je kunt 'm geloof ik ook in 4:3 zetten bij VGA input.

Ook via Coax, Component en Scart tv en video (hdr) gekeken, prima beeld. Momenteel geen dvd's in huis, dus ik kan nog niet zeggen wat voor beeld dat geeft, behalve dan dat-ie in de winkel minstens zo mooi was als de Samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:01:
Ik heb nu een LE32R41B gekocht, erg mooie tv ! Maar er is nog wel 1 ding waar ik nog niet helemaal happy mee ben.. Bij scenes overdag dan is het beeld echt subliem, echter als je een nacht/donkere scene hebt dan vind ik het zwart soms een beetje TE donker.. Je ziet heel veel details niet goed meer enzo. Hebben hier meer mensen last van? Is dit misschien op te lossen dmv bepaalde instellingen ? :?
Ik vind dit ook, lees mijn vooraf gaande posts een pagina terug ongeveer..Wat ik nu gedaan heb is het contrast helemaal volluit gezet, brightness op rond de 60 en dan de lightsensor aan. Dan dempt de backlight een heeel stuk terug wat een ander effect heeft dan brightness verlagen. Op die manier is zwart niet té zwart, maar wordt alles gewoon gedempt. Wit wordt veel zachter. Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee omdat ie net iets te veel dempt. Ik zit ook altijd in een donkere kamer. Een een nadeel is bij elke zap gaan dimmen. Ik had liever gehad dat die backlight handmatig wat lager of hoger in te stellen is. Naar mijn weten is dat niet mogelijk. Laat me eens weten wat je er op deze manier van vind.

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 12-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Wat ik trouwens wel vreselijk irritant vind is die belachelijk felle blauwe standby led. Dit ding staat op me slaapkamer en van buiten lijkt het savonds of ik onder een zonnebank lig. Ik zit er aan te denken die led eruit te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Koop een stekkerdoos met Aan en uit knop. Lijkt me iets eenvoudiger dan dat lichtje eruit solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Die heb ik. Die stekkerdoos ligt achter een kastje, en het is erg onhandig als ik elke keer als ik tv wil kijken een knop om moet zetten. Zeker als ik net wakker ben bijvoorbeeld moet ik helemaal m'n bed uit om me tv aan te krijgen. Dan kan ik wel een knop bij me bed maken, maar dan is het weer lastig als ik me kamer binnen kom. Dat is toch een flut oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door salvador4 op 12-01-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er toch voor gekozen om een Samsung te nemen. Nu twijfel ik alleen nog tussen de R en M serie. Maw vinden jullie 8ms responsetijd ipv 12ms en beter geluid een meerprijs van 80 euro waard? Zoja waarom (btw er komt uiteindelijk een dolby op, dus draait eigenlijk alleen om de responsetijd)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.