[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schermen verschillen echt, ik heb hem niet voor niets ingewisseld. Navraag gedaan bij samsung betreffende de responstijd en die van de R ligt op 16 ms en die van de M op 8 tot max 12 ms, dus dat is wel degelijk een verschil. Je hebt gelijk wat betreft de aansluiting, met een simpele scart is het simpelweg niet mooi, maar gooi je er een componentkabel tussen is het prachtig. Maar ik zie al dat je de juiste keuze hebt gemaakt door voor de M te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 26R51 binnen. Het ziet er allemaal goed uit naar mijn mening. Wat betreft ghosting kan je volgens mij niet in alle gevallen de LCD de schuld geven. Zo heb ik eens even en DVD'tje gekeken op m'n PC met CRT monitor, en op de LCD via de HDMI-kabel.

De ghosting die zichtbaar is op de LCD zie ik ook gewoon op m'n CRT. Dit wordt veroorzaakt door de slechte compressie. In dit geval is dus de DVD de schuldige. Ook bij andere DVD's merk ik dat het gebrek aan scherpte de oorzaak is van de ghosting. Als je met bijvoorbeeld PowerDVD inzoomt om bewegende dingen in een film zie je duidelijk dat dit sporen nalaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb mijn 26m51 ... en damn :D

Echt gewoon zoooo helder dat beeld! Ik had eerst een LG 51 cm, maar dat haalt het bij lange na niet, evenals de LG 71cm 100 hz van m'n ouders thuis ... WAT een beeld serieus :)
De tvtuner is echt van hele hoge kwaliteit, ik had em gister ook nog in de winkel gezien waar ie er ook echt uitsprong.

pc erop aangesloten, ging eerst niet gelijk goed, ik had geen beeld, maar na reboot was het prima, ook superstrak :)

Echt heel erg tevreden dus!

[ Voor 16% gewijzigd door Matthijs op 10-12-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Bij MediaMarkt in Eindhoven hebben ze ook 3 modellen van Samsung langs elkaar hangen met dezelfde input (toen ik er was LOTR-dvd-tje).
- LE32Mxxx
- LE32Rxxx

En ik ging er in eerste instantie ook voor de R-serie heen, maar toen ik het verschil zag tussen de M en R weet ik wel dat ik doorspaar voor de M.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

JeanJeremy schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:13:
Bij MediaMarkt in Eindhoven hebben ze ook 3 modellen van Samsung langs elkaar hangen met dezelfde input (toen ik er was LOTR-dvd-tje).
- LE32Mxxx
- LE32Rxxx

En ik ging er in eerste instantie ook voor de R-serie heen, maar toen ik het verschil zag tussen de M en R weet ik wel dat ik doorspaar voor de M.
Dat vond ik dus ook, alleen de prijs van de M serie is bij Mediamarkt wel erg hoog. Het voordeel is dat ze hem wel op voorraad hebben, maar of dat 400 euro waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik zeer tevreden met m'n 26R51.

Klein puntje waar ik niet uitkom:
Sommige teletekstpagina's hebben weer subpagina's. Met m'n vorige tv kon ik hier makkelijk doorheen 'scrollen'. Met de Samsung krijg ik dit maar niet voor elkaar (???). Mis ik iets of ondersteund de Samsung deze teletekst-functie niet? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb ook de 26R51 besteld. De meer waarde van de M51 is het gewoon niet waard de M51 kost al gauw 200 euro meer voor bijna exact hetzelfde scherm. Teletekst is het probleem niet aangezien ik tv via KPN heb en ook al hoor ik sommige mensen zeggen dat het slecht is mijn ervaringen zijn juist erg goed. Ik heb zelden een storing nu komt dat waarschijnlijk ook dat ik hooguit 3 uur per week tv kijk. Ik kijk meer films dan tv dus is me die onmin hoge prijs van UPC niet waard. Maargoed ik hoop dat ik me scherm snel heb liefst voor kerst maar we zullen zien!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
Is er al iemand die de Samsung LE-32M61B heeft?

Het lijkt erop dat dit de opvolger is van de 51 met een iets ander design en hogere contrast waarde.
In Duitsland te koop, en aangezien dat toch naast de deur ligt een leuke optie.

Afbeeldingslocatie: http://av.samsung.de/images/produkte/le32+40m61b_m.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door rvrbtcpt op 13-12-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Frijns.Net schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:49:
Is er al iemand die de Samsung LE-32M61B heeft?

Het lijkt erop dat dit de opvolger is van de 51 met een iets ander design en hogere contrast waarde.
In Duitsland te koop, en aangezien dat toch naast de deur ligt een leuke optie.

[afbeelding]
Deze is tot nu toe alleen nog leverbaar in Duitsland.

Maar vanaf begin volgende jaar, komt hij naar Nederland. De preciese datum is nog niet bekend.
Maar hij komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43
1100 euro voor een Le32R51B

http://www.dtt-europe.com...75682a19a008e971c42e77a61

iemand ervaring met deze webshop?

ze hebben trouwens nog meer tv's voor een superlage prijs

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
leech1984 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:47:
1100 euro voor een Le32R51B

http://www.dtt-europe.com...75682a19a008e971c42e77a61

iemand ervaring met deze webshop?

ze hebben trouwens nog meer tv's voor een superlage prijs
en 0 op voorraad ... :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Wdrawing schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:57:
[...]

Deze is tot nu toe alleen nog leverbaar in Duitsland.

Maar vanaf begin volgende jaar, komt hij naar Nederland. De preciese datum is nog niet bekend.
Maar hij komt er wel.
2400 euro voor dat ding? 32 inch ... vink niet een gezonde prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 20:43
Dit artikel zal op maandag 19 december, 2005 op voorraad zijn.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Matthijs schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:53:
[...]

Is de beste die Samsung nu leveren kan. De beste Philips modellen hebben ook zo'n prijs. De M61 is niet een M51 in het zwart hè. Trouwens....in de Duitse webshops staat ie al vanaf 1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Kan iemand miss een plaatje posten met een Samsung LEXXR/MxxB met een XBOX 360? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :9~ . Er is hier in Gouda eo (al die boeren gehuchtjes :P) geen demopod vinden.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
Matthijs schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:53:
[...]

Vanaf 1605 euro in Duitsland.
Dat valt dus wel mee.

Per 1/1/2006 gaat daar de btw van 16 naar 19 procent.
Ben benieuwd of er wat winkels zijn die dan lekker gaan stunten met aanbiedingen.

[ Voor 23% gewijzigd door rvrbtcpt op 14-12-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ inderdaad niet duur. Als deze prijs ook in Nederland komt denk ik toch wel dat ik mijn nieuwe tv heb gevonden. Nog 2 maandjes sparen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:43:
Kan iemand miss een plaatje posten met een Samsung LEXXR/MxxB met een XBOX 360? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :9~ . Er is hier in Gouda eo (al die boeren gehuchtjes :P) geen demopod vinden.
Kijk eens in het grote XBOX 360 topic deel zoveel, of de vorige delen, daar staan er meerdere zelfs

Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Zucht, vandaag een 'status update' gehad van Bestekeus.nl Mijn Le32m51b staat nu op 'verwachte levering week52'. Ik verwacht hem eerlijk gezegd niet meer dit jaar te hebben, klote :(

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:55:
Zucht, vandaag een 'status update' gehad van Bestekeus.nl Mijn Le32m51b staat nu op 'verwachte levering week52'. Ik verwacht hem eerlijk gezegd niet meer dit jaar te hebben, klote :(
Tja... bij Media Markt loop je er zo mee naar buiten (maar kost inderdaad wat meer, maar je kan er nog een leuk bedrag aflullen)

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:51:
[...]

Tja... bij Media Markt loop je er zo mee naar buiten (maar kost inderdaad wat meer, maar je kan er nog een leuk bedrag aflullen)
Wat is volgens jou dan een redelijk bedrag om eraf te lullen bij Media Markt. Als je er vanuit gaat dat bijvoorbeeld de LE26RE51B daar € 1049 kost en op internet het goedkoopste € 899 is (is wel een import model bij Progress). Zou je dan in het midden ongeveer uit moeten kunnen komen of niet? Ik weet niet welke marges ze bij de Media Markt hanteren.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Stimpy001 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:34:
[...]

Wat is volgens jou dan een redelijk bedrag om eraf te lullen bij Media Markt. Als je er vanuit gaat dat bijvoorbeeld de LE26RE51B daar € 1049 kost en op internet het goedkoopste € 899 is (is wel een import model bij Progress). Zou je dan in het midden ongeveer uit moeten kunnen komen of niet? Ik weet niet welke marges ze bij de Media Markt hanteren.
Mja dat is inderdaad wel interessant om te weten, want als je er maar een klein bedrag af kunt lullen dan betaal je nog steeds veel te veel, dan wacht ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als antwoord op bovenstaande 2 reacties:
Over de korting: ten eerste moet je wel de juiste verkoper uitzoeken, maar denk bij jezelf wat je graag aan extra korting zou willen. Je zou inderdaad er tussenin kunnen gaan zitten. De verkoper voert dit bedrag in op zijn PC, en hieruit kan hij OF doorgaan met de rekening OF hij krijgt een melding van het systeem dat die prijs een negatieve marge oplevert. Dat laatste betekend dan dus dat je te veel korting vraagt.
Over het wachten:
Tja... het is maar wat je zelf wilt. Meestal is er bij wachten weer een nieuwere model die nog leuker is... maar dan toch maar even wachten tot die goedkoper is.... komt er weer een betere etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:21:
Over het wachten:
Tja... het is maar wat je zelf wilt. Meestal is er bij wachten weer een nieuwere model die nog leuker is... maar dan toch maar even wachten tot die goedkoper is.... komt er weer een betere etc etc etc
Dat ligt compleet aan jezelf, als je zo denkt kun je nooit een nieuwe computer, gsm of tv kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Roet op 16-12-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken om de LE32R51b te halen, maar nu ik dit hier zo lees, aangezien ik het doe voor me nieuwe xbox, kan ik dus beter voor de LE32M51B gaan, even doorsparen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:13:
[...]

Dat ligt compleet aan jezelf, als je zo denkt kun je nooit een nieuwe computer, gsm of tv kopen.
Dat probleem heb ik niet, maar diegene boven mij
Ik heb inmiddels de LE32M51 en ik ben uitermate content ermee. Zeker omdat ik er een HTPC aan heb hangen (Meedio met hoop extra plugins), en ik hoef niet te vertellen hoe strak het er allemaal uitziet...
Mijn kabelantenne signaal is van goede kwaliteit, dus het TV-gebruik is ook prima te noemen op mijn LCD. Mijn DVD-speler zit aangesloten via component (YUV) en LOTR zag er geweldig uit. Wat een details (uitgaande dat DVD geen 720p is) !

Just my 2 cents en laat me weer even genieten van mijn scherm :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik wil graag een MCE pc aan deze tv hangen, alleen hoor ik veel verhalen over resoluties. dat het beeld wat van de pc afkomt niet helemaal full-screen is op de tv. Oftewel, als ik op mijn computer de VGA out op 1360x786 zet, is deze dan beeldvullend? En is het misschien mogelijk om de resolutie op 1366x768 te zetten, ik zie hem er niet bij staan in het rijtje....... Ik heb trouwens een Nvidia GeForce FX5200 v9520. (jaah, die :r kaart)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring (liefst met X360) met de 23" variant: LE23R51B ?

Link:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r51b.asp

Weet iemand toevallig ook wat de grootte is van de LCD tv's van de demopods van de X360? Zijn dat de 23" beelschermen of de 26" en eventueel welke serie?

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:44:
[...]

Dat probleem heb ik niet, maar diegene boven mij
Ik heb inmiddels de LE32M51 en ik ben uitermate content ermee. Zeker omdat ik er een HTPC aan heb hangen (Meedio met hoop extra plugins), en ik hoef niet te vertellen hoe strak het er allemaal uitziet...
Mijn kabelantenne signaal is van goede kwaliteit, dus het TV-gebruik is ook prima te noemen op mijn LCD. Mijn DVD-speler zit aangesloten via component (YUV) en LOTR zag er geweldig uit. Wat een details (uitgaande dat DVD geen 720p is) !

Just my 2 cents en laat me weer even genieten van mijn scherm :)
Kun je mij vertellen wat je ervoor hebt betaald en waar. Ik wil deze tv namelijk ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

S2801 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:54:
Ik wil graag een MCE pc aan deze tv hangen, alleen hoor ik veel verhalen over resoluties. dat het beeld wat van de pc afkomt niet helemaal full-screen is op de tv. Oftewel, als ik op mijn computer de VGA out op 1360x786 zet, is deze dan beeldvullend? En is het misschien mogelijk om de resolutie op 1366x768 te zetten, ik zie hem er niet bij staan in het rijtje....... Ik heb trouwens een Nvidia GeForce FX5200 v9520. (jaah, die :r kaart)
Ik heb het scherm via vga helemaal strak op 1360 staan met zowel meedio als met mce(letterlijk plug and play), op dvi is het me nog niet helemaal gelukt(idd te klein of te groot), maar die vga is superstrak dus dat laat ik zo (asus 6600 videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Je kan anders met een programma als powerstrip proberen custom resoluties aan te maken, misschien dat dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Roet schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:26:
Je kan anders met een programma als powerstrip proberen custom resoluties aan te maken, misschien dat dat wel werkt.
Ik zat gister ff in mijn Nvidia settings te kijken, en daar zag ik de mogelijkheid om resoluties in te voegen. Ik moet dan 4 velden invullen: Pixels horizontaal, pixels verticaal, vernieuwingsfreq en
kleurkwaliteit. Als ik die tv heb zal ik dat eens proberen met 1366x786, 60HZ en 32BIT..... :) (moeten de kleuren trouwens 16 of 32 bits zijn?)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Samsung le40r51b aan te schaffen.
Echter zie ik bij kieskeurig staan dat de ontvangsnorm alleen PAL is.
Aangezien ik een amerikaanse playstation 2 heb vraag ik me af of ik
die wel gewoon kan gebruiken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
neem aan van wel, alle moderne tv's, dus ook lcd's neem ik aan, ondersteunen zowel ntsc als pal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:52:
Ik ben van plan om de Samsung le40r51b aan te schaffen.
Echter zie ik bij kieskeurig staan dat de ontvangsnorm alleen PAL is.
Dat stond bij mijn le32m51b ook, heb Samsung daar even over gebeld, maar de mijne ondersteunt gewoon ook ntsc. Je kunt voor de zekerheid even de handleiding downloaden, daar staat een tabel in met specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:52:
Uiteraard snappen ze ook NTSC. Het staat ook in de handleiding die gewoon op de website van Samsung te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]
De kleurstandaarden worden in deze volgorde
weergegeven:
AUTO - PAL - SECAM - NTSC 4.43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Maar dus geen NTSC 3.58

Dacht dat namelijk de "echte" NTSC was. Tenminste normaalgesproken ondersteund een TV altijd NTSC 3.58 en 4.43

Kijk hier op deze website:

http://www.ntsc-uk.com/tech.php?tech=ImportFAQ

En dan dit stukje:
Q15. So all modern TVs support NTSC?

Not quite. There are two versions of NTSC, one is referred to as NTSC 3.58 and the other if NTSC 4.43. It is NTSC 3.58 that is needed to run imported consoles. Unfortunately in a perverse way, a lot of TVs that tout themselves as NTSC compatible only support NTSC 4.43.

[ Voor 48% gewijzigd door schnumi op 23-12-2005 19:38 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Okee, sorry, dat wist ik niet. Niet handig voor jou dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Reinier schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:16:
Okee, sorry, dat wist ik niet. Niet handig voor jou dus :/
Tsja of dat echt zo is weet ik ook niet aangezien ik het zelf nooit heb kunnen testen maarja het zal wel waar zijn neem ik aan. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
S2801 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:54:
Als je het scherm instelt op 1360x768. en dan in je menu bij de pc opties. het beeld laat centreren. dan zie je er helemaal niks meer van. Hij ziet er dan super strak zonder balken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik volg dit topic al een tijdje. Pracht van een TV. Alleen die PIP he. Zo jammer dat het alleen met de HDMI ingang kan. Terwijl ik geen enkele (technische) reden kan verzinnen waarom ze niet elke andere ingang zouden kunnen gebruiken. Iemand hier toevallig als eens met Samsung over gebeld?
(ter info: de Panasonic TX-32LX500 kan dus wel met elke andere ingang PIP'en)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Maakt het eigenlijk uit wat voor monitorkabel je koopt? Ik heb namelijk geen zin om een dure kabel van +100 euro aan te schaffen, en hij toch worden aangesloten op de 23" versie, dus mij lijkt het dat je dan minder verschil tussen een dure/goedkope kabel als op een 42".

Ik heb zelf deze zien staan, ik moet wel min. 10m hebben omdat het anders niet gaat passen. is dit een prima kabeltje denken jullie? en voor die tv aan te sluiten moet je toch een MALE/MALE kabel hebben?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Ik had eerst een oehlbach ofzo van 50 euro voor 3 meter, daarna een kabel van 17,50, en ik kan zelf het verschil niet zien. Ik heb niet echt een vergelijkingstest gedaan, maar ik denk niet dat het die 32,50 waard is. Ik heb soms wel dat ik het een beetje zie vervormen, maar ik vraag me af wat hier de oorzaak van is. De kabel die ik nu heb gekocht zijn namelijk ook in 40 meter versie te verkrijgen, dus qua kwaliteit zit het wel snor.

Maar goed dit is het al oude kabel verhaal, denk dat erg veel hiervan tussen de oren zit...

my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Vandaag was ik in R'dam en ben meteen maar even de MM ingegaan om ff op een 360 te gamen. Ik had nog nooit een 360 gezien en ik moet zeggen dat hij mijn verwachtingen overtrof: Zo scherp dat beeld, niet normaal. Op bijgevoegde foto`s is de 360 icm met de LE23R51B in actie te zien met COD2.

Het enige wat me opviel (in hét XBOX 360 topic ook al langsgekomen) is dat het soms lijkt of AA uit staat, waardoor je een soort karteltjes krijgt bij schuine lijntjes. maar dit komt omdat de XBOX via component 720p uitgeeft en de Samsung lcd dit oprekt naar 1366x768. een oplossing is de VGA kabel kopen en dan kan je op de xbox 1360x786 instellen, dit schijnt een verbetering te geven. Maar aangezien ik mijn pc via de VGA wil laten lopen is deze oplossing voor mij niet mogelijk.

Maar ik moet wel zeggen dat ik die randjes alleen zag als je 'rustig' naar het scherm kijkt, zoals laden, en situaties waar je even moet wachten, maar die karteltjes waren niet hinderlijk. Eenmaal spelend in COD2 merkte ik er niks van. En bij zo'n demopod sta je denk 45-50cm van het scherm af. thuis zal ik op min 1m ervan afzitten en dan zie je het haast niet. (op de 23", bij de 32" zal die afstand natuurlijk groter zijn.

foto`s zijn gemaakt met een Nokia 6230i
Afbeeldingslocatie: http://www.antoniuscollege.nl/~S2801/homepage_bestanden/Site/XBOX360_bestanden/image002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antoniuscollege.nl/~S2801/homepage_bestanden/Site/XBOX360_bestanden/image004.jpg

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Wat is er trouwens te vinden het in service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfelen voor een LE26R, wil deze op mijn pc aansluiten.
Ik zie in veel webwinkels 2 types staan de LE26R51B en de LE26R41B.

Is er behalve een klein uiterlijk verschil? Welke dat moge zijn, nog meer verschil tussen deze types.
Op de samsung site zie ik het iig niet.

Zit er een d-sub kabel bijgeleverd? Om deze op de pc aan te sluiten of moet je deze los aanschaffen.

Ook is het mij nog niet helemaal duidelijk wat nu de response tijd is van deze schermen. Lees 8ms 12 of 16ms. Wil er ook op gamen dus dat scheelt wel. Weet iemand wat het nu echt is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Het enige verschil tussen de 51 en 41 is het uiterlijk. (41 is met driekhoek aan de onderkant, 51 is geheel rechthoekig met zilveren rand aan de onderkant, 61 is zoals 51 maar dan zwarte rand).
De R serie zou 16ms zijn, de M serie 8ms.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Microkid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:41:
Het enige verschil tussen de 51 en 41 is het uiterlijk. (41 is met driekhoek aan de onderkant, 51 is geheel rechthoekig met zilveren rand aan de onderkant, 61 is zoals 51 maar dan zwarte rand).
Sorry dat ik het vraag hoor, maar heb je ook een bron? Heb wel vaker dit gehoord en soortgelijke verhalen, maar heb nog nooit een bron van bijvoorbeeld samsung gezien. Andere mensen zeggen namelijk dat ze wel degelijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Gewoon, de site van Samsung lezen, en niet alleen de nederlandse site, maar ook anders talige sites. Handleidingen downloaden en vergelijken. Tevens veel Googlen, dan kom je ook een hoop info tegen. En in dit topic staat ook al heel veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45
Dit klopt als een bus.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Matthijs schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:02:
Wat is er trouwens te vinden het in service menu?
Iemand antwoord op deze vraag? Ben er ook wel benieuwd naar, en hoe je erin komt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Denizz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:51:
[...]

Iemand antwoord op deze vraag? Ben er ook wel benieuwd naar, en hoe je erin komt.
Staat gewoon in de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Volgens mij klopt dit niet hoor, op de door mij geplaatste foto`s (die met de xbox360, paar posts terug) is de LE23R51B te zien. dus ook met punt aan de onderkant. Zoals je al schreef heeft de R41B ook een punt aan de onderkant alleen heeft de zwarte omlijsting bij die versie geen punt, bij de R51B is dit wel het geval. Ik vind persoonlijk de r51b mooier, ik vind hem wat chiquer.

De R serie heeft dus altijd een punt aan de onderkant, de M serie is altijd rechthoekig met de zilveren of zwarte balk aan de onderkant zoals je al zei. als je in de ts de plaatjes had bekeken was je ook al tot deze conclusie gekomen ;)

Voor de duikdelijkheid heb ik zelf nog 2 plaatjes toegevoegd, op de eerste (dus diegene welke aan staat, met jetix, op het prijskaartje is ook te zien dat er le23r41b staat) is de R41B en de 2e (dus de hangende, welke uit staat) is de R51B. Vergelijk de plaatjes met elkaar en trek je conclusie!
Afbeeldingslocatie: http://www.antoniuscollege.nl/~S2801/homepage_bestanden/Site/XBOX360_bestanden/image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antoniuscollege.nl/~S2801/homepage_bestanden/Site/XBOX360_bestanden/image006.jpg

No Shame, only Fame!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45
Dus is het verschil alleen het uiterlijk toch?

Tierelier

• Matthijs
Ja hoe je er in komt, en dat dat op eigen risico is ... maar verder niets over wat er te vinden is in dat menu :P

• Marcusso
JorisdeKloris schreef op donderdag 29 december 2005 @ 07:41:
Dus is het verschil alleen het uiterlijk toch?
yep, de specs zien er hetzelfde uit en het lijkt me persoonlijk sterk dat Samsung voor 2 tv`s die onderling in uiterlijk minimaal verschillen 2 verschillende display`s maakt. Dat zou alleen de prijzen van de tv`s verhogen en de prijs is nu juist het punt wat deze tv zo sterk maakt.

No Shame, only Fame!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Lol, ik vind juist mijn 41B mooier, ik vind hem er wat 'steviger' en strakker eruit zien. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Ik had een vraag over de series. Welke is nou precies nieuwer: de M of de R serie. Zelf had ik het idee de M serie (kost namelijk duurder) , maar in de startpost van deze thread lijkt het erop dat de M / R / T tegelijkere tijd zijn geintroduceerd maar de R op dit forum toch populairder is. En kan iemand mij ook het verschil tussen de M en de R serie uitleggen op uiterlijk na.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 31-12-2005 01:44 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

aex351 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:43:
Ik had een vraag over de series. Welke is nou precies nieuwer: de M of de R serie. Zelf had ik het idee de M serie (kost namelijk duurder) , maar in de startpost van deze thread lijkt het erop dat de M / R / T tegelijkere tijd zijn geintroduceerd maar de R op dit forum toch populairder is. En kan iemand mij ook het verschil tussen de M en de R serie uitleggen op uiterlijk na.
De M-serie is inderdaad nieuwer, voor de verschillen zie een paar posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen ook het scherm LE26R41B thuis staan, dit vooral vanwege het design, de prijs en de goede beeldkwaliteit. De M serie is zo mogelijk nog strakker qua beeld, maar ik vond het de 200 euro niet waard in kosten. Voor mij dus een rede om voor de R te kiezen. Qua design maakte het me niet uit, 51 of 41 en aangezien de 51 niet voorradig was op moment van aanschaf is het de 41 geworden. Uiteindelijk bij 4Launch aangeschaft, super geholpen daar.

Ik heb het scherm op de kabel aangesloten, maar ook op de Component out van mijn A/V receiver, waardoor ik nu de DVDspeler en de videospeler via component kan bekijken. De videospeler heeft gewoon een composite out, maar de A/V receiver stuurt dit via component naar het scherm. Gevolg: Super beeld als ik de video recorder als tuner gebruik. Aangezien het geluid van de TV sucked in vergelijking met mijn HT/Hifi set en ik de audio out van de TV niet heb aangesloten, heb ik als ik via de video recorder kijk ook beter geluid.

Dynamic contrast en licht sensor heb ik het gevoel van dat je daar meer last van hebt dan profijt. Het instellen van dynamic contrast duurt ieder keer even, terwijl je met de dynamic contrast uit het contrast erg goed kunt instellen. Het service menu ga ik ook zeker even in, om die delay bij het zappen aan te passen. Het enige wat irritant is is dat PiP via HDMI werkt en niet via Component. Zijn er Component naar HDMI verloopkabels? Het zou mooi zijn om 2 dingen tegelijk te kunnen checken.

Kortom: Ik ben erg content met deze aankoop, erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:54:
Ik heb ondertussen ook het scherm LE26R41B thuis staan, dit vooral vanwege het design, de prijs en de goede beeldkwaliteit. De M serie is zo mogelijk nog strakker qua beeld, maar ik vond het de 200 euro niet waard in kosten. Voor mij dus een rede om voor de R te kiezen. Qua design maakte het me niet uit, 51 of 41 en aangezien de 51 niet voorradig was op moment van aanschaf is het de 41 geworden. Uiteindelijk bij 4Launch aangeschaft, super geholpen daar.

Ik heb het scherm op de kabel aangesloten, maar ook op de Component out van mijn A/V receiver, waardoor ik nu de DVDspeler en de videospeler via component kan bekijken. De videospeler heeft gewoon een composite out, maar de A/V receiver stuurt dit via component naar het scherm. Gevolg: Super beeld als ik de video recorder als tuner gebruik. Aangezien het geluid van de TV sucked in vergelijking met mijn HT/Hifi set en ik de audio out van de TV niet heb aangesloten, heb ik als ik via de video recorder kijk ook beter geluid.

Dynamic contrast en licht sensor heb ik het gevoel van dat je daar meer last van hebt dan profijt. Het instellen van dynamic contrast duurt ieder keer even, terwijl je met de dynamic contrast uit het contrast erg goed kunt instellen. Het service menu ga ik ook zeker even in, om die delay bij het zappen aan te passen. Het enige wat irritant is is dat PiP via HDMI werkt en niet via Component. Zijn er Component naar HDMI verloopkabels? Het zou mooi zijn om 2 dingen tegelijk te kunnen checken.

Kortom: Ik ben erg content met deze aankoop, erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Hans
foto`s van set-up altijd welkom....... :9 :9~

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik heb een vraag die eigenlijk niet direct gerelateerd is aan deze tv, maar ik ga hem toch stellen :P
Ik ben ook van plan een samsung LE-32R of M te halen binnenkort voor mijn kamer. Alleen is het probleem dat ik geen geaarde stopcontacten meer over heb.
Nu is mijn computer aangesloten op een stopcontact met randaarde (via een verlengdraad afkomstig uit de keuken) en de keuken zit al vol met energieslurpende apparaten. Hier wil ik dus geen splitter oid maken voor computer EN lcd tv.
Maargoed, wordt de tv ook geaard als deze is aangesloten dmv. een VGA, DVI of HDMI kabel?

(btw het is een studentenkamer, dus 'gerommel' met een aardedraad trekken naar de meterkast zit er voor mij niet in :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Volgens mij zit er niet eens een stekker aan met randaarde? En afgezien daarvan zit er behoorlijk weinig metaal aan het huis van een samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

op pagina 8 van de handleiding zie ik een connector zoals die van je computervoeding.
vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stekker is inderdaad die van de computer, qua aansluiting. Ik zou zelf niet graag bezuiningen op iets als randaarde, zeker niet op een apparaat wat aardig wat watts kan gebruiken. Ik zou toch proberen een grotere stekkerdoos ergens te integreren.

Ik heb ondertussen alweer uitgezocht dat verloop van component naar hdmi/dvi niet mogelijk is, tenminste niet zonder een dure A/V switch. Jammer dus, maar dat is niet anders. Dan komt de PiP maar voor elkaar met de satelliet decoder met dubbele tuner.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Dat gaat dus moeilijk. Het gaat om een studentenkamer. Hierin heb ik twee groepen: Een keukengroep (max 3000W) en een 'normale' groep (max 1500W)
De keukengroep zit al aardig vol met apparatuur die aarde nodig hebben. (koelkast,magnetron,electr. kookplaten, waterkoker, koffiezetautomaat, 1 lamp en de computer) nu is het dus logisch dat ik veel apparaten niet tegelijkertijd kan gebruiken. Laat staan een LCD tv erbij die ong. 180W neemt.
vandaar mijn vraag: is een tv via een HDMI,VGA of DVI kabel aangesloten op een geaarde computer ge-aard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik overweeg de aanschaf van een lcd-tv (23 a 26 inch) en ik ben ook sterk in de richting van de LE2xR51B of LE2xR41B aan het kijken :9 . Toch zie ik ook ineens een andere aantrekkelijke optie: de Toshiba 27WL54G (zie bijv. http://www.pixmania.nl/nl...16_9_27_68.html?srcid=103).
Bij kieskeurig nog geen reviews bekend.

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik ben ook opzoek naar een tv, ik twijfel op het moment tussen de JVC LT-26s60 en de Samsung LE-26M51b. Of de 32 inch. Kan iemand mij vertellen hoe ik achter de echte contrast ratio kom van de samsung tv's ipv de dynamische contrast.

Kent iemand misschien nog goede websites voor reviews op kieskeurig na.

[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 04-01-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:49:
Ook ik overweeg de aanschaf van een lcd-tv (23 a 26 inch) en ik ben ook sterk in de richting van de LE2xR51B of LE2xR41B aan het kijken :9 . Toch zie ik ook ineens een andere aantrekkelijke optie: de Toshiba 27WL54G (zie bijv. http://www.pixmania.nl/nl...16_9_27_68.html?srcid=103).
Bij kieskeurig nog geen reviews bekend.

Meningen?
Ik vind die Toshiba er niet slecht uitzien! Ik zit namelijk met hetzelfde als jij, de 23" of de 26" Sammy. Mijn voorkeur voor de 23" maar die heeft geen HDMI wat ik met oog op de PS3 wel een vereiste vind. Maar die Toshiba heeft dezelfde en qua responetijd zelfs betere specs dan de 26" Sammy en is maar iets duurder dan de 23" Sammy. En die Toshiba heeft ook nog eens een mooie vormgeving en er hangt nog altijd geen merk "X" aan je muur!

Alleen op de pixmania site staat: niet vesa compitable. maar ik wil hem wel aan de muur ophangen! dus dat ga ik nog even uitzoeken en als ik hem kan ophangen zal ik zeker overwegen deze Toshiba te nemen. (ik heb even andere Toshiba lcd reviews op kieskeurig gelezen en die zijn over het algemeen zeer positief, dus dan zal het met deze ook wel goed zitten)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn ongeveer de acceptabele afstanden tussen het scherm en ik als kijker?

Ik twijffel tussen een 26 en een 32" scherm.........

Heb nu een 70cm gewone tv, waar ik qua schermgrootte aardig tevreden over ben. De afstand tussen mijn bank en de tv zal ongeveer 2m zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeldgrootte is nogal subjectief, op 2m afstand zou ik geen 70cm (28") willen hebben en aan 23" genoeg hebben. Maar, als je met 70cm tevreden bent, dan zou je een 26" of 27" kunnen nemen, 32" lijkt mij persoonlijk te groot voor zo'n kleine kijkafstand.

Edit: die 70cm is voor een 4:3 scherm begrijp ik? De netto beeldhoogte van 70cm bij een breedbeelduitzending (dus zwarte balken onder en boven) is inderdaad ongeveer vergelijkbaar met een 26" breedbeeldscherm.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:47:
Beeldgrootte is nogal subjectief, op 2m afstand zou ik geen 70cm (28") willen hebben en aan 23" genoeg hebben. Maar, als je met 70cm tevreden bent, dan zou je een 26" of 27" kunnen nemen, 32" lijkt mij persoonlijk te groot voor zo'n kleine kijkafstand.

Edit: die 70cm is voor een 4:3 scherm begrijp ik? De netto beeldhoogte van 70cm bij een breedbeelduitzending (dus zwarte balken onder en boven) is inderdaad ongeveer vergelijkbaar met een 26" breedbeeldscherm.
Oftewel, dat soort dingen kun je alleen zelf goed inschatten. ;) Dus gewoon even een winkel binnenstappen en bekijken wat je zelf acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
@ yorrit_nijholt,
Een vuistregel, voor 16:9 = 7x(hoogte scherm) = ideale kijkafstand, voor 4:3 = 5xbeelddiagonaal. Dit is dus de theorie en zoals de poster boven mij zij kan je dit beter oordelen door te kijken/vergelijken bij de multimediaboer. Persoonlijk zou ik bij tv kijken genoeg hebben aan 23" maar voor gaming, DVD kijken, en gewoon op de pc (internetten, email, msn, MCE) zou ik de voorkeur geven aan een 26 of 27". De keuze van je formaat is ook afhankelijk van je kamer, heb je er een van 2,5*3,5 dan is 26" best groot maar al zet je hem in in een kamer van 10*10 dan lijkt hij meteen een stuk kleiner.

@ mijzelf (S2801, paar posts terug)
Volgens mij kan ik die Toshiba niet gaan ophangen, ik ben een aantal keren tegengekomen: 'VESA not supported' en 'Attention: the 27WL54G was not designed to be mounted on the wall' . Ik was eerst van plan om hem boven een dressoir te gaan hangen zonder verder iets óp dat dressoir te gaan zetten. Dus misschien dat ik toch voor die Tos. ga en hem dan neerzet. Als hij dan toch niet bevalt stuur ik hem gewoon terug naar pixmania (7 dagen niet goed geld terug garantie).

Een ander voordeel van de tv lijkt me de resolutie van 1280*720, dan kan je op de 360/PS3 (tzt) 720p selecteren en dan wordt het niet opgerekt naar 1366*768. Waardoor je geen karteleffect krijgt. Alleen die tv moet toch ook 1080i ondersteunen? want hij is tenslotte HD-Ready?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, de Toshiba kun je niet ophangen. Als je inderdaad de Toshiba gaat kopen ben ik wel héél erg benieuwd naar je bevindingen. Misschien reden voor een nieuw topic.

Tipje: via Kelkoo krijg je nu nog 15 euro korting.

Nog een tipje: Mokio (heeft iemand al ervaring met Mokio?) heeft 'm niet standaard in het assortiment, maar wil 'm wel voor je bestellen. Hun prijzen zijn erg scherp.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik heb zojuist de eerste 16 paginas van dit topic gelezen, maar zit toch nog met een vraag; Ik krijg zeer binnen kort de 26M binnen, welke ik aan wil sluiten op de 2e vga output van m'n ati x800. Wat voor kabel kan ik daarvoor het beste kopen? vga>vga? Mijn bedoeling is de tv als 2e monitor binnen windows te activeren zonder gezeur om vervolgens films spellen enz af te spelen. Dat moet toch kunnen? Ik lees morgen de rest van het topic door maar heb graag ff antwoord op deze vraag omdat ik las van enkele personen dat tekst oid op deze manier niet scherp wordt weergegevenl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:53:
Inderdaad, de Toshiba kun je niet ophangen. Als je inderdaad de Toshiba gaat kopen ben ik wel héél erg benieuwd naar je bevindingen. Misschien reden voor een nieuw topic.

Tipje: via Kelkoo krijg je nu nog 15 euro korting.

Nog een tipje: Mokio (heeft iemand al ervaring met Mokio?) heeft 'm niet standaard in het assortiment, maar wil 'm wel voor je bestellen. Hun prijzen zijn erg scherp.
Als ik die Toshiba zou gaan kopen zal het nog even duren, ben namelijk van plan om binnenkort mijn kamer te gaan veranderen. (sponsered by granny :> ) En dit zal begin Februari worden, afhankelijk van de 'staat*' van mijn vader, want ik ga zelf niet behangen. (* afgelopen zomervakantie beenspier gescheurd, nog steeds niet de ouwe). Maar als ik hem dan zou gaan aanschaffen zal ik een zeker een uitgebreide review met foto`s maken!

En trouwens, die 15 euro bij kelkoo, waar haal je dat vandaan? En mokio lijkt me ook wel goed, ook een nietgoedgeldterug garantie, wat ik wel een vereiste vind als ik iets koop wat ik niet gezien heb.....moet ik ze dan gewoon mailen en vragen voor welke prijs ze me hem kunnen aanbieden?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Kelkoo
15 euro retour op dit product van PIXMANIA.com met code kelkoonl179 (korting is al van toepassing op de totaalprijs).
Dat is heden 746 incl. verzending (bron: Kelkoo).

Inderdaad, contact opnemen met Mokio zou kunnen, kan ook per telefoon 020-6408088.

Maar als je 'm pas in februari gaat kopen kunnen de prijzen en kortingen natuurlijk weer anders liggen, en misschien ben ik je dan zelfs wel voor geweest, tenzij ik toch een Samsung kies....
Choices, choices ... :|

Ik zou er wel een in het echt willen zien, liefst naast de Samsung, en dan niet zoals in de Mediamarkt op zo'n gaar kabelsysteem met 200 aansluitingen waardoor zelfs de allerduurste een waardeloos beeld geeft. Zo verkoop je er toch geeneen? De Samsungs hangen bij hun aan de muur aan een DVD, ja dat ziet er gelikt uit. Toshiba is niet zo sterk vertegenwoordigd in NL, ik heb de importeur maar een mailtje gestuurd voor adressen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:32:
[...]
Toshiba is niet zo sterk vertegenwoordigd in NL, ik heb de importeur maar een mailtje gestuurd voor adressen.
OK, ik zou graag willen weten wat je terug krijgt van Toshiba.
Ik heb nu 3 tv's op mijn lijstje staan.

Samsung LE26R51B
+ HDMI
+ Werkend gezien icm de 360
+ in veel winkels te beschouwen
+ VESA compitabiliteit
- 360 via component: karteltjes
- glimmende rand om beeld
- Duurder
- 16ms reactietijd

Toshiba 27wl54g
+ gunstige prijs
+ uiterlijk ziet er op de foto's goed uit, maar afwerking?
+ HDMI
+ 8ms reactietijd
- garantie?, weinig ondersteuning in NL.
- niet spelend gezien
- niet VESA compitable

Sharp lc26ga6e
+ HDMI
+ 3 jaar garantie
+ spelend gezien, zeer goede beeldweergave.
+ 9ms reactietijd
+ VESA compitable
+ Vormgeving
- zeer lelijke afstandsbediening
- Slecht leverbaar vanuit Sharp
- dieper dan de Samsung (10,8cm vs 9cm)
- Duurder

Och och och, wat maken die fabrikanten het ons toch moeilijk!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
ik denk dat de pluspunt "duurder" bij Sharp toch een minpunt moet zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Rainesh schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:44:
ik denk dat de pluspunt "duurder" bij Sharp toch een minpunt moet zijn.
het was nog ochtend :z

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is een bezoekje aan de Makro ook de moeite waard, ik heb daar ook wel enkele scherpe prijzen gezien. Het is daar dat mij ook al een kleinere (20" 4:3) Sharp zelfs met lagere resolutie (640x480) me positief opviel, samen met een kleinere Samsung. Zeer goed beeld, alleen z'n grotere broertjes zijn inderdaad wat ongunstiger geprijsd. Daar is mijn interesse eigenlijk gewekt. Hun schuld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik was laatst nog bij de Makro geweest, maar ik vond dat er daar (delft) niet zo veel stonden. En zo'n 4:3 model valt voor mij af omdat ze een lage resolutie hebben, en dus geen HD kunnen weergeven. Dat is voor mij wel een must omdat ik van de zomer miss wel een 360/ps3 ga aanschaffen. En voor dvd's vind ik 16:9 ook wel een must. En de tv gaat ook steeds meer breedbeeld uitzenden. (Talpa, RTL, NED1&2 belgië en TMF)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat geleerd vandaag. De vertegenwoordiging van Toshiba in NL, Scan Electronics te Rotterdam, raadt ten zeerste af bij Pixmania te bestellen, omdat deze Franse toestellen zou leveren zonder service. Gaat er iets kapot, dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je toestel naar Frankrijk heen en weer reist!! :X 8)7

Lees ook de Shop Reviews bij Kelkoo, die spreken wel boekdelen.

Bij de Mediamarkt kun je 'm aanschouwen (maar ja, dan moet je wel vragen of ze 'm op iets fatsoenlijks willen aansluiten, zie boven) en je kunt 'm verder bij normale winkels laten bestellen. Er zijn er momenteel wel 1200 in backorder! Kan evt. een weekje of 2 duren. Een populair ding dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:01:
Weer wat geleerd vandaag. De vertegenwoordiging van Toshiba in NL, Scan Electronics te Rotterdam, raadt ten zeerste af bij Pixmania te bestellen, omdat deze Franse toestellen zou leveren zonder service. Gaat er iets kapot, dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je toestel naar Frankrijk heen en weer reist!! :X 8)7

Bij de Mediamarkt kun je 'm aanschouwen (maar ja, dan moet je wel vragen of ze 'm op iets fatsoenlijks willen aansluiten, zie boven) en je kunt 'm verder bij normale winkels laten bestellen. Er zijn er momenteel wel 1200 in backorder! Kan evt. een weekje of 2 duren. Een populair ding dus.
Ik had mokio al gemaild of die Toshiba bij hun te verkrijgen is, dit kreeg ik net als antwoord:

Beste Marc,
Bedankt voor je interesse in Mokio en onze producten, we zullen zeker voor je uitzoeken of we dit product kunnen leveren. Echter door de drukte kunnen we je helaas niet meteen van dienst zijn. We zullen het uitzoeken voor je en erop terugkomen.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor of lezen we dat graag.
Met vriendelijke groet,

Mark
Mokio
020-6408088

Ik zal jullie op de hoogte houden!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:21:
[...]

Ik had mokio al gemaild of die Toshiba bij hun te verkrijgen is, dit kreeg ik net als antwoord:

Beste Marc,
Bedankt voor je interesse in Mokio en onze producten, we zullen zeker voor je uitzoeken of we dit product kunnen leveren. Echter door de drukte kunnen we je helaas niet meteen van dienst zijn. We zullen het uitzoeken voor je en erop terugkomen.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor of lezen we dat graag.
Met vriendelijke groet,

Mark
Mokio
020-6408088

Ik zal jullie op de hoogte houden!
Grappig ik heb ook Mark gesproken met dezelfde vraag. Ik krijg als het goed is morgen antwoord. Bij de MM in Amsterdam wilde ze trouwens de TV niet aansluiten op een fatsoenlijk signaal. Het scherm kost bij MM in Amsterdam overigens € 1099 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:39:
[...]

Grappig ik heb ook Mark gesproken met dezelfde vraag. Ik krijg als het goed is morgen antwoord. Bij de MM in Amsterdam wilde ze trouwens de TV niet aansluiten op een fatsoenlijk signaal. Het scherm kost bij MM in Amsterdam overigens € 1099 euro.
Wat vond je van de kwaliteit van dat scherm? in vergelijking met de rest? (elke tv krijgt immers hetzelfde slechte signaal).

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contrast en kleuren vond ik er redelijk goed uitzien. Ten opzichte van andere schermen was het scherm wel een stuk scherper en heb ik in de voorbij vliegende reclame spotjes geen ghosting kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

salvador4 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:37:
Ik heb zojuist de eerste 16 paginas van dit topic gelezen, maar zit toch nog met een vraag; Ik krijg zeer binnen kort de 26M binnen, welke ik aan wil sluiten op de 2e vga output van m'n ati x800. Wat voor kabel kan ik daarvoor het beste kopen? vga>vga? Mijn bedoeling is de tv als 2e monitor binnen windows te activeren zonder gezeur om vervolgens films spellen enz af te spelen. Dat moet toch kunnen? Ik lees morgen de rest van het topic door maar heb graag ff antwoord op deze vraag omdat ik las van enkele personen dat tekst oid op deze manier niet scherp wordt weergegevenl.
Kan je een korte review over deze scherm schrijven + als je nog enkele min puntjes heb kunnen ondekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

vanmiddag was ik in een winkel naar LCD televisies gaan kijken, helaas stond alleen een samsung LE32T51 opgesteld en geen R of M.
Ik stond al een tijd te kijken en opeens kwam er een man binnen die wat onnozel keek alsof hij voor het eerst een lcd tv zag. DIRECT een verkoper op zn reet. Kijk toen had ik al: nee in deze winkel koop ik nix.

Maargoed ik heb zelf de LE-32R41B besteld met een newstar FPMA W120 wall mount beugel.
De M heb ik niet meer gekozen want ong. 200 euro vind ik het niet waard. En na lang overwegen heb ik toch de 41 gekozen ipv de 51. Iets in mn hoofd heeft nog steeds: 'hoe hoger het cijfer, hoe beter'. Maar na goed nadenken vind ik de 41 toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niks wordt met die Toshiba (lees: te duur; Pixmania ... maybe not), dan ga ik toch voor de LE23R51B. Eerst sprak mij het design van de R41 mij iets meer aan, maar zo te zien is één verschilletje tussen die twee dat de 51 een Comb filter bevat en de 41 niet. Ik moest trouwens ook wel even slikken hoor van die 27". Ken nèt. In mijn situatie is dat gewoon een knoert van een ding en ik ben altijd kleinere tv's gewend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik bedoel: waar staat dat? over die comb filter

[ Voor 49% gewijzigd door randje op 05-01-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, goeie vraag, ik kan het niet meer reproduceren, ik heb de laatste dagen zoveel verschillende pagina's bekeken. Misschien klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Kieskeurig hebben ze het allebei. Maar ja, wat moet ik tegenwoordig nog geloven? Zelfs de eigen pagina's van Samsung spreken elkaar tegen op punten. Volgens de LE23R41B user manual (blz. 47, 55, 60, 61) zit er verschil in resolutie tussen de twee, m.n. in verband met de pc weergave. Ook iets over subpixels (LE23R51B: 3.147.264 / LE23R41B: 2.764.800). Nieuw voor mij. Wie weet raad?

Ik vrees toch dat ik nu de rest van de 24 pagina's van dit topic moet doorworstelen :$
Was al een heel eind....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag.

Ik heb de 26M51 gezien en vindt dit een prachtig scherm.
Maar ik zou deze ook als monitor vervanger willen gebruiken voor mijn pc.

Kan iemand mij dit af/aanraden en gebruikt iemand de M of de 26 inch R serie als monitor?

Heeft iemand evt ook foto's, in de winkel hangt er nergens een pc aan vast. En zou willen zien hoe je desktop / applicaties zoals IE of word staat op dit 26 schermpje. De resolutie van 1360 lijkt me klein in verhouding tot zo'n groot scherm.

Is het bekend of er een 26 inch uit gaat komen met 1080p in 2006? Ik lees namelijk hier dat er een nieuwe generatie panelen aan zit te komen?

Alvast bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Naja ik heb de hele manual (globaal) doorgelezen en mijn conclusie is ook:
R41 en R51 zijn qua specificaties gelijk. niet afgaan op de features lijsten van sites enz, want deze zijn vaak niet correct.

en ik zou ook wel een foto willen zien van een desktop enviroment op een LE32 scherm
(geen screenshot, maar echt een of meerdere foto's) Dus iemand die zich geroepen voelt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:53:
Dat gaat dus moeilijk. Het gaat om een studentenkamer. Hierin heb ik twee groepen: Een keukengroep (max 3000W) en een 'normale' groep (max 1500W)
De keukengroep zit al aardig vol met apparatuur die aarde nodig hebben. (koelkast,magnetron,electr. kookplaten, waterkoker, koffiezetautomaat, 1 lamp en de computer) nu is het dus logisch dat ik veel apparaten niet tegelijkertijd kan gebruiken. Laat staan een LCD tv erbij die ong. 180W neemt.
vandaar mijn vraag: is een tv via een HDMI,VGA of DVI kabel aangesloten op een geaarde computer ge-aard?
Een 'normale' groep van 1500W? Dat komt mij niet bekend voor (maar het zou kunnen). De standaard zekeringen zijn 10A en 16A, dus 2300W of 3680W. Zekeringen smelten vaak pas veel later door, maar dat moet je niet willen. Je sluit inderdaad veel te veel op dezelfde groep aan. Je kunt gewoon de waarden voor opgenomen vermogen van alle gelijktijdig werkende apparaten optellen en oordeel zelf. Hou er ook rekening mee dat een verlengsnoer met verdeelstekker ook maar een bepaald aantal A aankan, overbelasten is risico op brand (zonde van je nieuwe tv ;) ). Een nieuwe groepenkast met meer groepen is misschien een optie (maar ja: studentenkamer he). Kijk/vraag anders eens bij http://www.klusidee.nl/Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:47:
[...]

Een 'normale' groep van 1500W? Dat komt mij niet bekend voor (maar het zou kunnen). De standaard zekeringen zijn 10A en 16A, dus 2300W of 3680W. Zekeringen smelten vaak pas veel later door, maar dat moet je niet willen. Je sluit inderdaad veel te veel op dezelfde groep aan. Je kunt gewoon de waarden voor opgenomen vermogen van alle gelijktijdig werkende apparaten optellen en oordeel zelf. Hou er ook rekening mee dat een verlengsnoer met verdeelstekker ook maar een bepaald aantal A aankan, overbelasten is risico op brand (zonde van je nieuwe tv ;) ). Een nieuwe groepenkast met meer groepen is misschien een optie (maar ja: studentenkamer he). Kijk/vraag anders eens bij http://www.klusidee.nl/Forum.
het is een studentenkamer in een studentenflat. De waardes van 1500W en 3000W stonden in de 'handleiding' die ik kreeg toen ik de kamer introk. Ik ga er vanuit dat de echte waardes veel hoger liggen, vooral met studenten is het beter een zekere veiligheidsmarge te nemen.
Maargoed, het ging me niet zozeer om het eerlijk verdelen van de twee groepen, maar simpel alleen om de aarding. Het is vrijwel zeker dat ik de TV op de groep van 1500W aansluit, alleen zit daar dus geen aarde op. Opzich is het geen noodzaak, maar voor mijn gevoel is het toch altijd verstandiger dit soort apparaten op aarde aan te sluiten.(levensduur en veiligheid)

@epolap
http://www.kieskeurig.nl/...277E9C12570220051103D.htm
daar zegt iemand op een reactie van 5-12-2005 dat hij dacht dat de R51 geen comb. filter had en de R41 wel, maar volgens mij onzin dus :) (gelukkig)

[ Voor 11% gewijzigd door randje op 06-01-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:47:
[...]

post die fotos eens

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.