[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 23.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Hmm ja kijk dat vind ik dus niet echt overtuigend ofzo.

Last van ghosting, dat zal toch wel meevallen neem ik aan?

Ik heb nu een samsung 8 ms tft, heb iik ook nooit last van ghosting of whatsoever... Zoals ik het nu zie wordt het mooi de R serie, scheelt me 250 E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik ben laatst even bij de Mediamarkt in Amsterdam geweest en daar zowel de R als de M gezien en ik moet zeggen dat ik qua beeldkwaliteit eigenlijk gewoon geen verschil zag. Op beide tv's vond ik het beeld opmerkelijk goed (was gewoon tv-uitzending). Het was ook een tv-programma met redelijk wat actie en snel bewegende beelden, maar ghosting vond ik op beide schermen niet of nauwelijks aanwezig.....en ik stond er dan ook met mijn neus op. Qua design vind ik beiden even mooi in het echt (op foto's dacht ik altijd de M mooier te vinden, maar in het echt vind ik het verschil errug klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Dat klinkt in ieder geval hoopgevend voor de portomonee.

Hier zit nog een 360 klant, dus voor mij zal het ook niet lang duren voor ik de 32R ga halen.
Heb nog wel even een vraag over de ophangbeugels. Zoals ik in dit topic heb gebrepen zijn deze niet megeleverd met de TV? Je moet ze er dus los naast aanschaffen als je hem aan de muur wil hangen? Zit ik nog een beetje tussen te twijfelen, ziet er natuurlijk wel erg slick uit, al is die standaard ook niet lelijk :)

Anyways, ik ga eens even op zoek in de stad of er ergens een mogelijkheid is om hem te testen direct op een DVDspeler ipv dat gesplitte tv beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Ben zelf ook van plan de 32R51 te gaan halen, maar waar ik nog aan twijfel is waar ik em ga halen.
Ik kan em hier bij de BCC voor 1450 ipv 1599 krijgen, maar zie bij internetwinkels prijzen tot zo'n 1300 staan.

Ik neig naar de BCC te gaan ivm garantie ed., maar ik vraag me af wat jullie beweegredenen zijn om te kiezen voor een internetwinkel of een fysieke winkel in de buurt.

Jammer trouwens dat de mediamarkt in Den Haag de 32R51 nog niet heeft, anders had ik wellicht nog een lagere prijs kunnen bedingen... :P
Zo zie je maar weer wat een beetje praten kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:41
NewbieNeo schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:01:
Ben zelf ook van plan de 32R51 te gaan halen, maar waar ik nog aan twijfel is waar ik em ga halen.
Ik kan em hier bij de BCC voor 1450 ipv 1599 krijgen, maar zie bij internetwinkels prijzen tot zo'n 1300 staan.

Ik neig naar de BCC te gaan ivm garantie ed., maar ik vraag me af wat jullie beweegredenen zijn om te kiezen voor een internetwinkel of een fysieke winkel in de buurt.

Jammer trouwens dat de mediamarkt in Den Haag de 32R51 nog niet heeft, anders had ik wellicht nog een lagere prijs kunnen bedingen... :P
Zo zie je maar weer wat een beetje praten kan opleveren.
Zoals ik het zie, is een fysieke winkel precies hetzelfde als een internetwinkel. Beide zijn dozenschuivers. En voor dit product bel je eerder de fabrikant dan de MediaMarkt/BCC. Zij hebben de expertise 9 van de 10 keer toch niet om het defect/probleem op te lossen. Mijn keuze zou gaan voor een internet winkel. Maar dan wel een betrouwbare.

Als ik zo kijk naar de lijst van internetwinkels dan is de goedkoopste die ik ken Goedkopen.nl. Daarbij kun je ook afhalen, wat ook weer wat zekerheid bied. Je bent wel iets duurder uit dan de goedkooptste winkel. In dit geval Pixmania.com. Al kijk ik zo naar de shopsurvey van deze jongens, dan denk ik dat je toch maar beter iets meer neer kan tellen. Ik zou dus ook de fysieke winkels niet meten aan deze internetwinkels, maar eerder aan de goedkoopste betrouwbare winkel.

Goedkoopste.nu ken ik niet, maar je kan er wel afhalen. Misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn LE32R51B bij Redcoon gehaald een tijdje terug voor 1212,- (excl verzending.). Als er op voorraad staat op hun site betekent dat meestal bij de groothandel. Leveren is niet volgende dag, duurde bij mij 5 werkdagen. Ik had m oorspronkelijk voor 1225,- besteld maar voordat hij geleverd werdt was de prijs naar 1212 gezakt. Even contact opgenomen via de website (chatfunctie) en ik krijg 13,- verschil teruggestort. Lijkt me wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik heb de LE32R zaterdag gekocht bij de MM voor 1400 euro. Kon ik hem tenminste meteen meenemen.

Past deze wandhanger trouwens? Dataflex 51.463

http://www.dataflex.nl/pages/dutch/index_dutch.htm

Hij heeft een VESA 75x75

[ Voor 51% gewijzigd door jorisdekloris op 21-11-2005 15:42 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, na afwezigheid van bijna 3 maanden in dit topic, ben ik maar weer even wedergekeerd. :) De aanleiding voor het starten van dit topic was ook direct de reden dat ik er een tijd niet was: ik ben verhuisd. Wil dus een mooie LCD TV, maar heb even helemaal geen tijd gehad voor dit topic.

Anyway, ik heb de startpost een beetje geupdate (paar kleine dingetjes). Als er nog zaken in missen, let me know. Ik wil nog een FAQ toevoegen, vooral over bekabeling en wazig beeld met PS2's en dat soort zaken, maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig.

Even voor de duidelijkheid: de M en T serie kunnen wat mij betreft hier ook gewoon besproken worden; zoals helemaal in het begin al gezegd is er denk ik weinig draagvlak voor aparte topics hierover, en de specs verschillen ook te weinig om aparte topics te rechtvaardigen. Ik ga echter niet de TS aanpassen om ook de hele M serie specs erin te zetten e.d., dat is ietwat onzinnig.

Nog even een quote:
Nocturno schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:27:
eeeuj.. ligt het aan mij of uit de TS:

[HDTV Ready, en dan ook op bruikbare wijze (dus niet 1920x1080 downscalen naar 800x480)]

nee Downscalen naar 1366 x 768 8)7

blijft downscalen..

hdready is zo'n nep-verkoopterm.. dat ie 480 en 720p aankan klopt, maar 1080i native natuurlijk niet
das een nadeel.. (en ja ik heb nogal wat 1080i content)
Leuk, maar is er nog ontzettend weinig full 1080i content commercieel beschikbaar. Dus misschien heb je zelf wat filmpjes gemaakt, of die HDTV site leeggetrokken, maar goed, dat is niet zo heel erg boeiend lijkt me. Het punt was:

HDTV Ready, en dan ook op bruikbare wijze (dus niet 1920x1080 downscalen naar 800x480), simpelweg omdat er een flink aantal TV's zijn die HDTV ready pretenderen maar dus wel naar 640x384 of 800x480 downscalen. Dan vind ik 1366x768 inderdaad acceptabel, en vooral dus bruikbaar; je kan zeggen wat je wil, maar het is wel erg mooi op deze LCD TV.

Het is natuurlijk zeker waar dat HD-ready een marketing term is, bedoeld om te verkopen, maar het is aan de gebruikers om te bepalen of die waardering ook terecht is. Ik denk dat voor deze TV genoeg reden is om te zeggen: ja, deze TV gaat met een nuttige manier om met downscalen van full-fledged HDTV content, en is daarmee dus geschikt hiervoor. HDTV ready dus.
BlowFish schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:57:
edit:
besef me nu pas in welk topic ik zit, sorry voor de negativiteit ik wil niet jullie 'party crashen' maar dit zijn mijn bevindingen en ik hoop dat toekomstige lcd kopers er wat aan hebben
Dude, input is input, right? Zolang je je mening maar onderbouwt: geef hem!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik op de launch party geweest van de xbox360. Daar heb ik verschillende games gespeeld op de xbox360 icm Samsung scherm van het type LE32R51B. Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit die op het scherm werd weergegeven. Dus mensen die dit Samsung scherm voor hun xbox360 willen aanschaffen, zitten naar mijn idee meer dan goed.

Tevens heb ik ook diverse multimedia zaken gezien op een Samsung LCD. Echter was dit een versie van 107cm. Ook dit was erg indrukwekkend. Echter moet je er wel een flinke afstand vandaan zitten. Anders is het wat minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:15:
Gisteren ben ik op de launch party geweest van de xbox360. Daar heb ik verschillende games gespeeld op de xbox360 icm Samsung scherm van het type LE32R51B. Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit die op het scherm werd weergegeven. Dus mensen die dit Samsung scherm voor hun xbox360 willen aanschaffen, zitten naar mijn idee meer dan goed.
Kijk, das goed nieuws :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen de R41 en R51 ik heb het topic al wat afgezocht maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
weet iemand misschien wat ongeveer de levertijd is van de Samsung LE32M51?
via een internet winkel. en wat je met de bon kan die je bij je scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:34:
wat is het verschil tussen de R41 en R51 ik heb het topic al wat afgezocht maar niks gevonden.
Cosmetisch; zie plaatjes in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdrawing schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:02:
weet iemand misschien wat ongeveer de levertijd is van de Samsung LE32M51?
via een internet winkel. en wat je met de bon kan die je bij je scherm krijgt?
Ik wacht nu al meer dan een maand op mijn LE26M51B, leverancier weet zelf niet eens meer wanneer ze binnenkomen. Maar weet niet of dat hetzelfde geval is voor de 32''. Weet ook niets van een bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn scherm le26m51 2 weken geleden op 5 werkdagen van het depot in belgie gekregen. via vandenborre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn autobreed functie werkt nu helemaal niet meer?? Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:18:
[...]

Ik wacht nu al meer dan een maand op mijn LE26M51B, leverancier weet zelf niet eens meer wanneer ze binnenkomen. Maar weet niet of dat hetzelfde geval is voor de 32''. Weet ook niets van een bon.
Ook ik heb problemen met de levering van m'n LE26R51. Ook mijn leverancier heeft geen flauw benul wanneer Samsung gaat leveren. Samsung schijnt erg slecht te communiceren met haar dealers. Het is inmiddels ook duidelijk dat er een schaarste is aan LCD's.

// wacht op de container die R'dam binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Lastig met al die slecht leverende internet bedrijven; Je kan minder goed afdingen bij de MM :(

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
De schermen zijn inderdaad slecht leverbaar. maar het is toch wel het wachten waard.
het scheeld je zo 500/600 euro met de MM. Het is gewoon nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het scheelde bij mij maar 120 euro hoor. 1400 ipv 1280

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
op de le32m51 scheelt het bij mij bijna 500 euro

bij MM 1899 en inet winkel 1338.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdrawing schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:01:
De schermen zijn inderdaad slecht leverbaar. maar het is toch wel het wachten waard.
het scheeld je zo 500/600 euro met de MM. Het is gewoon nog even wachten.
Zeker het wachten waard, aangezien het hoogstens enkele weken kan duren. Ik ga niet 20-30% meer betalen, zodat ik dat ding gelijk mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
Wdrawing schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:08:
op de le32m51 scheelt het bij mij bijna 500 euro

bij MM 1899 en inet winkel 1338.
Beetje tactisch afdingen en je hebt die TV voor tusen de 1500 - 1600 bij de MM, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
BlowFish schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:56:
[...]

Beetje tactisch afdingen en je hebt die TV voor tusen de 1500 - 1600 bij de MM, ;)
ach ja 100 / 200 euro is niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Weet iemand 'ongeveer' wanneer ze verwacht worden? Ik heb mijn le32m51b namelijk een week geleden besteld bij bestekeus.nl en de verwachte levering is week 48. Maar aangezien ze daar in kunnen vullen wat ze willen zou het wel fijn zijn om wat meer zekerheid te hebben. Als ik hier lees dat de andere dealers het niet weten lijkt het me onlogisch dat ze het bij bestekeus.nl wel weten. Het zou heel vet zjin als ik mijn xbox360 op 2dec. ophaal en hem meteen aan die 13373 lcd kan hangen in plaats van mijn 37cm aquarium..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:12:
Weet iemand 'ongeveer' wanneer ze verwacht worden? Ik heb mijn le32m51b namelijk een week geleden besteld bij bestekeus.nl en de verwachte levering is week 48. Maar aangezien ze daar in kunnen vullen wat ze willen zou het wel fijn zijn om wat meer zekerheid te hebben. Als ik hier lees dat de andere dealers het niet weten lijkt het me onlogisch dat ze het bij bestekeus.nl wel weten. Het zou heel vet zjin als ik mijn xbox360 op 2dec. ophaal en hem meteen aan die 13373 lcd kan hangen in plaats van mijn 37cm aquarium..
Volgens mij is er een flinke vertraging bij Samsung. Vrijwel geen enkele webwinkel heeft een levertijd kleiner dan een week voor de LExx serie. Zelf wacht ik dus op de LE26R51, is negens op voorraad en de levertijd is uitzonderlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds een paar weken de LE32R51B, via een inetwinkel voor €1286, en nog €50 terug van samsung zelf. Tegelijktijdig ook Digitale TV aangeschaft.

Pa vindt hem geweldig, ik ben alleen wat kritischer en vind het matig...
Scherm is prachtig... als het beeld stil staat/close up.
Zodra een hoofd van iemand gaat bewegen wordt het een beetje blurry zeg maar, ik weet niet of dit ghosting is of wat dan ook, mar ik vind het niet mooi...

Herinner wel, ik ben super kritisch op schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:56:
Wij hebben sinds een paar weken de LE32R51B, via een inetwinkel voor €1286, en nog €50 terug van samsung zelf. Tegelijktijdig ook Digitale TV aangeschaft.

Pa vindt hem geweldig, ik ben alleen wat kritischer en vind het matig...
Scherm is prachtig... als het beeld stil staat/close up.
Zodra een hoofd van iemand gaat bewegen wordt het een beetje blurry zeg maar, ik weet niet of dit ghosting is of wat dan ook, mar ik vind het niet mooi...

Herinner wel, ik ben super kritisch op schermen
Op onze sony triniton (dus geen LCD) hebben we ook last van ghosting. Kan ook evt aan het signaal liggen. Als je goed kijkt naar een tv-zender als SBS zie je duidelijk digitale artifacts als gevolg van compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
@Brabus Freak
Mag ik vragen bij welke inetwinkel je em hebt gekocht? :)
En of je tevreden bent over de levering ed.?

ontopic:
Ik heb bij BCC de 32R51 vergeleken met een normale 32" Philips, een 32" Philips met PixelPlus2 en een 'minder' merk 32".
Wanneer je RTL-Z opzet met de voorbijkomende beurskoersen, is het duidelijk te zien dat de 32R51 en de PixelPlus2 Philips zich goed houden.
Maar de normale 32" Philips en het ' mindere' merk zijn zichtbaar minder duidelijk en daarbij zie je ook dat de zijkanten een 'afwijking' hebben. Je ziet nl. de koersen snel in komen vliegen, dan een constante, normale snelheid in het midden van het beeld hebben, en vervolgens weer snel het beeld uitvliegen. Een soort van fisheye-symptoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

NewbieNeo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:09:
Maar de normale 32" Philips en het ' mindere' merk zijn zichtbaar minder duidelijk en daarbij zie je ook dat de zijkanten een 'afwijking' hebben. Je ziet nl. de koersen snel in komen vliegen, dan een constante, normale snelheid in het midden van het beeld hebben, en vervolgens weer snel het beeld uitvliegen. Een soort van fisheye-symptoom.
Heeft dat niet te maken met het oprekken van de niet-breedbeeld uitzending naar 16:9? aangezien dat oprekken juist aan de zijkanten van het beeld gebeurd en niet over het gehele beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:09:
@Brabus Freak
Mag ik vragen bij welke inetwinkel je em hebt gekocht? :)
En of je tevreden bent over de levering ed.?
Wij hebben hem gekocht bij www.budgetwinkel.nl, koeriersbedrijf wat voor hun rijdt zit achter onze zaak.
Allemaal perfect gelopen en perfecte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Kan iemand e.e.a. verhelderen, in de handleiding staat dat de resolutie van het scherm 1366x786 is, de maximale pc resolutie is 1360x786. Waarom is dat? hou je dan 6 pixels zwart over?
En hoe zit het met HD content 720p, rekt hij dit dan uit naar 1366x786? heeft dat geen nadelige effecten aangezien de native resolutie niet gehanteerd wordt?
Verder staat er in de handleiding: DVI ondersteunt geen PC-functie (blz 65), betekend dit dat ik als ik een pc aan de HDMI(DVI) aansluiting hang dit niet gaat werken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

DyStiC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:
Verder staat er in de handleiding: DVI ondersteunt geen PC-functie (blz 65), betekend dit dat ik als ik een pc aan de HDMI(DVI) aansluiting hang dit niet gaat werken!?
Jawel alleen sommige functie die via vga wel zijn in te stellen zoals auto adjust doen het niet bij DVI

Overigens is bij mij het beeld mooier via vga dan via dvi (asus 6600 videokaart

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Jur schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:45:
[...]

Jawel alleen sommige functie die via vga wel zijn in te stellen zoals auto adjust doen het niet bij DVI

Dat auto adjust niet werkt is logisch, aangezien het beeld altijd goed gepositioneerd is dmv DVI. Wel heel raar dat je beter beeld hebt via VGA (analoog) dan via de HDMI (digitale) aansluiting :?

Verwijderd

Jur schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:45:
[...]

En wat nu als je videokaart een DVI-out hebt? Lijkt me erg sterk dat je dan beter beeld hebt als je het beeld converteert naar analoog dmv DSUB. M.a.w. dat zou betekenen dat analoog beter beeld geeft dan digitaal :?

Welke aansluiting heb jij op je videokaart? DVI of DSUB?

BTW, is het waar dat picture-in-picture alleen werkt voor de HDMI(DVI) aansluiting?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:12:

BTW, is het waar dat picture-in-picture alleen werkt voor de HDMI(DVI) aansluiting?
Jup. Helaas wel.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
DyStiC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:
Kan iemand e.e.a. verhelderen, in de handleiding staat dat de resolutie van het scherm 1366x786 is, de maximale pc resolutie is 1360x786. Waarom is dat? hou je dan 6 pixels zwart over?
En hoe zit het met HD content 720p, rekt hij dit dan uit naar 1366x786? heeft dat geen nadelige effecten aangezien de native resolutie niet gehanteerd wordt?
Wat ik doe is gewoon de resolutie op 1280x720 zetten. Maar ik zie geen nadeleige effecten hoor.

PC Mode: Werkt wel, alleen je kan het beeld niet automatisch instellen...

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:12:
[...]

En wat nu als je videokaart een DVI-out hebt? Lijkt me erg sterk dat je dan beter beeld hebt als je het beeld converteert naar analoog dmv DSUB. M.a.w. dat zou betekenen dat analoog beter beeld geeft dan digitaal :?

Welke aansluiting heb jij op je videokaart? DVI of DSUB?

Het kan je dan wel sterk lijken maar mijn ogen en die van anderen die het ook hebben gezien liegen niet.
Ik heb er zelfs een kabel voor gekocht van goede kwaliteit (dvi -> hdmi) deze aangesloten via de dvi uit van de videokaart dit beeld was minder mooi dan wanneer ik het aansloot via de verloop van dvi naar dsub en dan met een vga kabel naar de vga in.

Ook had ik enige problemen om alles beeldvullend te krijgen met dvi (bij nvidia kaarten zijn deze problemen bekend)

De Samsung schermen staan trowens bekend om de goede vga ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
DyStiC schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:17:
[...]

Heeft dat niet te maken met het oprekken van de niet-breedbeeld uitzending naar 16:9? aangezien dat oprekken juist aan de zijkanten van het beeld gebeurd en niet over het gehele beeld.
Als dat zo is, dan is het toch raar dat de 32R51 en de PixelPlus2 Philips die ik heb gezien dit verschijnsel niet vertonen.
Maar lijkt me sterk dat het uitrekken sterker aan de zijkanten gebeurd, dan in het midden. Dan zou de tv precies een fisheye-lens nadoen en dat wil je natuurlijk niet hebben.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
NewbieNeo schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:59:
[...]

Als dat zo is, dan is het toch raar dat de 32R51 en de PixelPlus2 Philips die ik heb gezien dit verschijnsel niet vertonen.
Maar lijkt me sterk dat het uitrekken sterker aan de zijkanten gebeurd, dan in het midden. Dan zou de tv precies een fisheye-lens nadoen en dat wil je natuurlijk niet hebben.. ;)
Philips die rekt het beeld juist vanuit het midden uit, de 32R51 ook want je ziet dat het beeld niet vervormt is. Vroeger werd het juist alleen aan de zijkanten opgerekt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik wil jullie even om advies vragen, ik twijfel namelijk tussen de 23" en de 26" variant. Mijn situatie: ik ben een 4e klas VWO'er die gehuistvest is op een zolderkamer van 4x3 meter met schuin dak waar dan wel een dakkapel op zit. Mijn budget ligt zo op 800-850 euro. Nu is het zo dat ik een MCE computer op mijn LCD wil aansluiten en vanaf mijn bed nog een beetje behoorlijk door het menu wil bladeren en internetten, we praten dan over een afstand van 2-2,5m. Ik wil graag weten of het beeld nog een beetje te lezen is op 2-2,5meter. ik kijk trouwens momenteel op een 6jr oud 34cm sharp CRT tv`tje, dus het zal wel een hele vooruitgang zijn.........

Verder weet ik ook dat de 23" variant geen HDMI heeft en de 26" wel, dit is voor mij niet zo'n groot struikelblok omdat ik toch niet van plan ben om binnenkort iets met HDMI aan te shaffen. Misschien tzt een XBOX 360 maar die gaat gewoon via component op 720p. En van me ma krijg ik digitale tv van KPN en die gaat gewoon via de Scart, net als mijn DVD speler. (die geen component heeft)

Ik vind het verschil van +€150 best veel. (750 voor LE23 en 920 voor LE26, via internet, prijzen incl verzenden) . Dat geld kan ik beter in goede kabels stoppen en ik wil voor het bios gevoel ook nog een 5.1 set aanschaffen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
S2801 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:12:
Ik wil jullie even om advies vragen, ik twijfel namelijk tussen de 23" en de 26" variant. Mijn situatie: ik ben een 4e klas VWO'er die gehuistvest is op een zolderkamer van 4x3 meter met schuin dak waar dan wel een dakkapel op zit. Mijn budget ligt zo op 800-850 euro. Nu is het zo dat ik een MCE computer op mijn LCD wil aansluiten en vanaf mijn bed nog een beetje behoorlijk door het menu wil bladeren en internetten, we praten dan over een afstand van 2-2,5m. Ik wil graag weten of het beeld nog een beetje te lezen is op 2-2,5meter. ik kijk trouwens momenteel op een 6jr oud 34cm sharp CRT tv`tje, dus het zal wel een hele vooruitgang zijn.........

Verder weet ik ook dat de 23" variant geen HDMI heeft en de 26" wel, dit is voor mij niet zo'n groot struikelblok omdat ik toch niet van plan ben om binnenkort iets met HDMI aan te shaffen. Misschien tzt een XBOX 360 maar die gaat gewoon via component op 720p. En van me ma krijg ik digitale tv van KPN en die gaat gewoon via de Scart, net als mijn DVD speler. (die geen component heeft)

Ik vind het verschil van +€150 best veel. (750 voor LE23 en 920 voor LE26, via internet, prijzen incl verzenden) . Dat geld kan ik beter in goede kabels stoppen en ik wil voor het bios gevoel ook nog een 5.1 set aanschaffen.
Persoonlijk vind ik de 23" een beetje klein om TV te kijken. op een afstand van 2-2.5 meter is een 26" een perfecte maat. De 32" zal te groot zij, je zult eerder oneffenheidjes zien.

Gewoon voor de 26" gaan, laat je pa een beetje tactisch onderhandelen bij de mediamarkt en je blijft binnen budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
S2801 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:12:
. En van me ma krijg ik digitale tv van KPN en die gaat gewoon via de Scart, net als mijn DVD speler. (die geen component heeft)
Niet doen... je zou je TV zowat bij het grof vuil zetten als je dat doet, zo beroerd is het beeld van KPN/Digitenne. (Helaas :( )

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Denizz schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:06:
[...]

Niet doen... je zou je TV zowat bij het grof vuil zetten als je dat doet, zo beroerd is het beeld van KPN/Digitenne. (Helaas :( )
Dan wil jij niet weten wat voor beeld de kabel in mijn kamer geeft, maar wat wil je met 6 tv's op 1 aansluiting. RTL4/5/7 en SBS6+veronica zijn echt niet om aan te zien. Ik zal s kijken of k een pic kan posten. En ach, ik krijg et ook maar...... :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:39

sf2

Ken er iemand bevestigen of de EYE-TOY van PS2 met LCD scherm goed werken?
En hoe zit het met de spellen met een pistool?

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
ik heb de le26r41b besteld bij electrogigant, volgens de site was ie op voorraad. Nu maar hopen dat die site klopt, en dan heb ik heel erg snel een nieuwe tv :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Matthijs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:50:
ik heb de le26r41b besteld bij electrogigant, volgens de site was ie op voorraad. Nu maar hopen dat die site klopt, en dan heb ik heel erg snel een nieuwe tv :D
Gefeliciteerd!! :) Maak je even een mooie review als je hem hebt? (met foto`s?? :9~)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
S2801 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:38:
[...]

Gefeliciteerd!! :) Maak je even een mooie review als je hem hebt? (met foto`s?? :9~)
Helaas niet, onbepaalde levertijd :X

Dan maar wachten op een andere winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Matthijs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:55:
[...]

Helaas niet, onbepaalde levertijd :X

Dan maar wachten op een andere winkel :(
Ik zag net dat hij bij 4launch op 1-5 werkdagen staat, klik!
Of even via kieskeurig.nl winkels checken:

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
S2801 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:15:
[...]

Ik zag net dat hij bij 4launch op 1-5 werkdagen staat, klik!
Of even via kieskeurig.nl winkels checken:
oh kijk eens aan :) die staat er sinds vandaag tussen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Denizz schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:06:
[...]

Dat het bij jou niet goed werkt wil niet meteen zeggen dat het dan bij iedereen zo is... !
Ik heb perfect beeld via KPN...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Flyduck schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:35:
[...]

Dat het bij jou niet goed werkt wil niet meteen zeggen dat het dan bij iedereen zo is... !
Ik heb perfect beeld via KPN...
Echt... hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik ben trouwens wel vrij kritish als het over beeld gaat hoor ;). Maar vind jij het beeld dan niet onscherp, en blokjes bij bewegingen? Mijn signaal is wel gewoon goed (80-90 procent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb hier sinds gisteren de LE32R51B staan en zit nu met de instellingen te rommelen zodat het beeld wat beter wordt. Op de fabrieksinstellingen ziet het er echt niet mooi uit. In de OP staat een hele mooie link naar het AV forum maar die werkt niet (meer). Zelf wat wezen zoeken en kwam al wat settings tegen.

Zelf heb ik nu de volgende settings:

Contrast - 80
Brightness - 67
Sharpness - 50
Colour - 50
Colour Tint - Warm2
Size - Wide
Digital NR - Off
DNIe Demo - Off
My Colour Control - Standard
Dynamic Contrast - On
Brightness Sensor - On

Iemand die hier nog wat over te zeggen heeft, het ziet er nu al stukken beter uit.

Wat ik wel vind tegenvallen is de kwaliteit via Digitenne/KPN, echt scherp is het beeld niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afspraak gemaakt met Samsung service voor een monteur voor mijn auto-breed functie. Komen vrijdag langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Weet iemand hoe ik die reischeque kan krijgen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:40:
Afspraak gemaakt met Samsung service voor een monteur voor mijn auto-breed functie. Komen vrijdag langs.
Even nieuwsgierig wat is er mis met je auto-breed functie bij mij werkt die niet op de breedbeeld uitzendingen op Ned 1. Vlgns Samsung veroorzaakt door de signaalsterkte van de kabel ?

grtjes A-J :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:40:
Nou, monteur kon er niets aan doen, zo is de auto-breed functie nou eenmaal. Die werkt alleen maar met het zgn PALplus signaal en 'normale zwarte balken' herkent hij niet. Idd geeft NED1 de meeste problemen.

Maar het hoort blijkbaar zo dat je op veronica, net5, talpa etc met zwarte balken handmatig zoom moet inschakelen.

Erg schraal voor een tv van 1300e, zelfs mijn vorige tv kon dat en die was nog niet eens 25% van de prijs van deze le32r51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een le32m51b gekocht... kan dat ding wel uit??

hij blijft in standby lampje blijft branden (blauw) ?? iemand ideeen over ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:46:
ik heb een le32m51b gekocht... kan dat ding wel uit??

hij blijft in standby lampje blijft branden (blauw) ?? iemand ideeen over ervaringen mee?
Volgens mij is de enige oplossing de stekker eruit te trekken. Hopelijk staat jouw TV niet in de Master's want dat lampje geeft erg veel licht in het donker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat ding staat op me slaapkamer... iedere x uittrekken is ook niets :S BAH!!!

kan je ook niet veranderen in de service menu?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:20
koop een contactdoos met schakelaar. Je kent ze wel; zo eentje met een rode knop. Dat scheelt je enorm veel kosten voor stroom per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat had ik al gedaan :P gisteravond hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je nog beter zon goedkoop klikaanklikuit systeempje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Het valt mij op dat Talpa sinds begin deze maand films in 16:9 uitzend, in ieder geval die film die op vrijdag kwam. Het beeld is gelijk een stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Hebben jullie eigenlijk last van dode pixels? Ik wil mijn 'Sammy' namelijk over een tijdje gaan bestellen bij mokio.nl maar daar hebben ze geen pixelgarantie. Uitkijken naar een winkel met pixelgarantie? of gewoon bij mokio?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijne gewoon in de winkel gekocht voor 1499 euro met goed handelen :D

dus dan weet ik teminste als er iets is... dat ik zo terug kangaan.. Daar zit ook garantie bij en ja ook pixels! Ik heb geen dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bericht gehad van budgethouse.nl, waar mijn samsung 26R51 is besteld. De leverancier (samsung) geeft aan de tv in week 51 te leveren. Met een beetje mazzel voor het nieuwe jaar in huis dus. (besteld 2 weken terug)

Weet iemand een oorzaak voor deze vertraagde uitlevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:22:
Net bericht gehad van budgethouse.nl, waar mijn samsung 26R51 is besteld. De leverancier (samsung) geeft aan de tv in week 51 te leveren. Met een beetje mazzel voor het nieuwe jaar in huis dus. (besteld 2 weken terug)

Weet iemand een oorzaak voor deze vertraagde uitlevering?
Ik heb vandaag ook contact opgenomen met bestekeus.nl en daar wisten ze niet wanneer Samsung zou leveren. Er werd mij verteld dat Samsung z'n afspraken qua levering al een paar keer niet nagekomen is. De man aan de telefoon verwachtte ze elk moment. Maar toen ik vroeg of het een week of een maand zou duren had hij daar geen antwoord op.

Het lijkt me dat Samsung gewoon niet aan de vraag kan voldoen en dus niet alle winkels kan voorzien van genoeg schermen. Ik hoop dat ik mijn scherm voor de kerstvakantie heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat de samsung le32r51 niet meer gemaakt worden door samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Het is zo'n ongelooflijk goed scherm voor de prijs waarvoor ze em verkopen. Nou zitten we opgescheept met de T-serie die lang niet zo mooi beeld geeft imo.

EDIT: ohja, de M was er ook nog, helemaal vergeten, ook een prachtding

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit een fout in de firmware... dit kost samsung veel geld... en ze willen de nieuwe versie weer verkopen dus de le32m51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:11:
zit een fout in de firmware... dit kost samsung veel geld... en ze willen de nieuwe versie weer verkopen dus de le32m51
Wat is er mis met de firmware dan? Dan zou ik het ook moeten hebben, toch?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:55:
ik weet dat de samsung le32r51 niet meer gemaakt worden door samsung...
Geld dit alleen voor de 32" versie? anders moet ik mijn 23" sammy binnenkort maar gaan bestellen :P ......op mokio.nl geven ze (nu nog) een levertijdindicatie van 5-7 werkdagen aan.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
De gemiddelde levertijd van een Samsung LCD Tv bedrag 6 á 7 weken. Samsung kan namelijk de productie niet aan. Alleen de grote winkels als Media Markt heeft ze op voorraad. dit komt omdat zij groot inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:11:
Monteur die bij mij langskwam heeft mijn tv een firmware update gegeven, en gaf wel aan dat er allerlei foutjes nu opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:26:
[...]

Monteur die bij mij langskwam heeft mijn tv een firmware update gegeven, en gaf wel aan dat er allerlei foutjes nu opgelost zijn.
Kun je dit preventief laten doen door Samsung?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend na anderhalf maand wachten eindelijk mijn LE26M51B mogen ophalen bij mokio! Wat een prachtig apparaat! Had ook meteen het geluk dat ik de xbox 360 er op kon testen, daar gaan je oren toch echt van klapperen: Wat een superbeeld!! Pc er nu ook op aangesloten en ook dat is wonderschoon. En over die pixels zou ik me niet te veel zorgen maken, al die nieuwe schermen hebben bijna nooit dode pixels. En als ze ze wel zouden hebben zijn het er meestal ook gelijk heel veel en dan kan je je scherm meteen omruilen. ik heb er in ieder geval nog geen gevonden. Het was het lange wachten meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb vrijdag ook het genot mogen beleven van een xbox 360 op de LE32RXXX. Super wreed beeld, zeker toen we het vergeleken met de oude xbox (pal). Ik kon trouwens geenv erschil vinden tussen de xbox360 kabel op HDTV of gewoon...?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:35:
[...]

zou ik ook wel willen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:47:
[...]

zou ik ook wel willen weten..
Ik had samsung gebeld voor een slecht werkende auto-breed functie, maarja het schijnt dus dat deze 'normale zwarte balken' dus slecht herkend. Misschien bellen voor hetzelfde smoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Over dode pixels op mijn 32R51 heb ik me geenzins druk gemaakt i.t.t. mijn 2405FPW.
Ik heb 't niet eens getest.. :Y)
Bij een lcd zit je toch vanaf een dermate afstand te kijken, dat 't geheel niet zou opvallen als er 1 pixel defect zou zijn.
(Misschien wel bij een 'hot' pixel in een pikzwarte scene, maar dan nog zou het 'matige' zwart, wat de huidige LCD's nog eigen is, meer opvallen dan 1 zo'n pixeltje)

Bij een computermonitor is het een ander verhaal, omdat je toch een heel stuk dichterbij zit en ook met stilstaande beelden te maken hebt, waar een defecte pixel veel sneller zou opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:11:
[...]

Ik had samsung gebeld voor een slecht werkende auto-breed functie, maarja het schijnt dus dat deze 'normale zwarte balken' dus slecht herkend. Misschien bellen voor hetzelfde smoesje?
zou je mij de tel nummer willen mailen die jij gebelt hebt?

go1kwz@tiscali.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon samsung service nummer zoals op hun site staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

JorisdeKloris schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:35:
[...]

Dit schreef ik een aantal paginas terug:

Ik zet net even uitgebreid dit http://www.avforums.com/f...php?t=260228&page=3&pp=15

te lezen en hier hebben een aantal mensen nieuwe firmware van samsung gekregen

Ik heb al een kabeltje die schijnt te werken nu alleen nog even de goede firmware zoeken ...

Ondertussen is hier de nieuwste firmware ook te vinden genaamd rome2.mot (deze is voor de nederlandse modellen neem NIET de greenwich)

Ik heb ook al zo'n kabel nu nog ff tijd maken om de boel te flashen (ik heb niet zo'n haast want ik kan geen enkel probleem ontdekken)

Over garantie zou ik me niet druk maken want Samsung stuurt mensen zelf een doe het zelf kitje op dus die firmware upgrade hoeft niet door een samsung monteur of service center te gebeuren.

Wanneer mensen de rome2.mot niet kunnen vinden kan ik alles wel ff online zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Jur op 07-12-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:24:
[...]

De monteur kon er niets aan doen, zo is de auto-breed functie nou eenmaal. Die werkt alleen maar met het zgn PALplus signaal en 'normale zwarte balken' herkent hij niet. Idd geeft NED1 de meeste problemen.

Maar het hoort blijkbaar zo dat je op veronica, net5, talpa etc met zwarte balken handmatig zoom moet inschakelen.

Erg schraal voor een tv van 1300e, zelfs mijn vorige tv kon dat en die was nog niet eens 25% van de prijs van deze le32r51.
Ik blijft dit een raar verhaal vinden waarom gebeurd dit dan alleen bij breedbeelduitzendingen op Ned 1 en niet op de andere breedbeeld uitzendingen op de andere zenders zoals ned 2, 3 Belgie etc.
Heeft dit echt te maken met het kabelsignaal ?? Weet hier niemand nu hier iets over te zeggen?.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43
na lang zoeken naar een nieuwe tv ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Samsungs toch het mooiste vind.

maar ik ben nu aan het twijfelen over welke maat tv ik moet nemen

namelijk de 26 of 32 inch (ik wil dat deze tv ook een investering is in de toekomst)

op dit moment zit ik tussen de 1.30 en de 5 meter van mijn tv af (korte afstand als ik aan het gamen ben de lange afstand voor als ik in bed lig)

wat raden jullie mij aan? (ik vond zelf de 32 het scherpst... maar ik wil ook niet blind worden ;) )

tevens ben ik een beetje huiverig over hoe het beeld van mijn Playstation 2 eruit komt te zien (ik heb wat reviews gelezen en tevens ook reacties in dit topic). Moet ik hiervoor nog een extra kabel aanschaffen? of werkt mijn grijze scart kabel gewoon netjes en scherp? (dus niet de officiële)

ik kon op deze vragen niet echt een concreet antwoord vinden en hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen en een beetje advies geven!

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
leech1984 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:36:
na lang zoeken naar een nieuwe tv ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Samsungs toch het mooiste vind.

maar ik ben nu aan het twijfelen over welke maat tv ik moet nemen

namelijk de 26 of 32 inch (ik wil dat deze tv ook een investering is in de toekomst)

op dit moment zit ik tussen de 1.30 en de 5 meter van mijn tv af (korte afstand als ik aan het gamen ben de lange afstand voor als ik in bed lig)

wat raden jullie mij aan? (ik vond zelf de 32 het scherpst... maar ik wil ook niet blind worden ;) )

tevens ben ik een beetje huiverig over hoe het beeld van mijn Playstation 2 eruit komt te zien (ik heb wat reviews gelezen en tevens ook reacties in dit topic). Moet ik hiervoor nog een extra kabel aanschaffen? of werkt mijn grijze scart kabel gewoon netjes en scherp? (dus niet de officiële)

ik kon op deze vragen niet echt een concreet antwoord vinden en hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen en een beetje advies geven!
Voor het optimale beeld zou je een 3rd party HD kabel moeten kopen voor je ps2, denk aan component, Want een Ps2 of welke console dan ook die wordt aangesloten op een HDTV met een standaard composite/scart aansluiting is namelijk erg lelijk! zelfs lelijker dan op je huidige TV.

En je zit een beetje in een dillema qua afstand, op 1.3 meter zou ik zeggen 26" maar op 5 meter zou ik gaan voor een 37-40". Ik zou daarom voor de gulden middenweg gaan de 32", al ga je dan wel veel oneffenheidjes en jaggies zien op de "game" afstand... Ik zou dus lekker vanuit je bed gaan gamen met een 40" :D , maar ik snap dat het geld niet op je rug groeit.

succes met je keuze :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
ik heb even verder gezocht naar info over de kabels en consoles en hier heb ik een mooi linkje gevonden:

http://forum.gamers.nl/sh...php?p=1402199&postcount=1

misschien iets voor anderen die vragen hierover hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Ik hou een beetje de le26r51b in de gaten, en ik heb het idee dat deze steeds goedkoper gaat worden... steeds meer winkels gaan em voor 900 aanbieden :)

Mooi nieuws dus, nu moet ie alleen nog even op voorraad zijn :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Matthijs schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:44:
Ik hou een beetje de le26r51b in de gaten, en ik heb het idee dat deze steeds goedkoper gaat worden... steeds meer winkels gaan em voor 900 aanbieden :)

Mooi nieuws dus, nu moet ie alleen nog even op voorraad zijn :x
ik hoop dat de prijs van de 32 ook wat zakt... zijn nu nog 1500 hoop dat ie zakt naar de 1200-1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
De prijzen gaan vanaf volgend jaar zaken. Want begin volgend jaar komt er weer een nieuwe serie aan. welke dit word durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leech1984 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:46:
[...]

ik hoop dat de prijs van de 32 ook wat zakt... zijn nu nog 1500 hoop dat ie zakt naar de 1200-1300
Ik heb mijn LE32R51 in september gekocht voor 1280e incl verzending (rembours), wel via een webshop.

Echter heb ik ook al ervaring met de garantie en die is gewoon dik in orde (via Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:59:
[...]

Ik heb mijn LE32R51 in september gekocht voor 1280e incl verzending (rembours), wel via een webshop.

Echter heb ik ook al ervaring met de garantie en die is gewoon dik in orde (via Samsung).
daar zit ik vooral over in.. de garantie...

het is in mijn optiek toch makkelijker om naar een winkel te gaan en "face to face" te zeggen wat er aan de hand is dan via mail of telefoon

maar als je een zooi dooie pixels hebt en je kunt hem gelijk naar samsung sturen dan biedt dat ook weer perspectieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
hehe de r serie kan in winnen met mn werk. de 32 er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja samsung biedt gewoon aan huis service aan dus ik ga mijn tv echt niet naar de winkel slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
hmm okee ik zit met een dilemma. Ik kan morgen de le26m51b in huis hebben. Het originele plan was echter dat ik de le26R51b ging kopen. Scheelt dus 200 euro.

Op de r serie moet ik echter nog minimaal 2 weken wachten ofzo, echt ongezond.

Mijn vraag aan jullie, is het verschil tussen die twee het wachten en de 200 euro waard?

De M serie heeft wel beter beeld en alles, maar k heb ze nog nooit naast elkaar kunnen zien.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst de LE26R51B maar die heb ik omgeruild voor de LE26M51B. Ik vind het het geld meer dan waard geweest om ze om te ruilen. De M-serie is een stuk beter dan de R serie. Ik had voornamelijk last van ghosting bij de R-serie (bij close ups van gezichten voornamelijk, worden dan erg blurry) en bij de M-serie heb ik dat nauwlijks tot niet. Als ik jou was zou ik gewoon die 200 e extra betalen want het is het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Ik ben super blij, me ouders willen morgen de le26m51 voor me gaan ophalen :)

Het is dus de M geworden ja ;)

Morgen mijn bevindingen hoop ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:48:
Ik had eerst de LE26R51B maar die heb ik omgeruild voor de LE26M51B. Ik vind het het geld meer dan waard geweest om ze om te ruilen. De M-serie is een stuk beter dan de R serie. Ik had voornamelijk last van ghosting bij de R-serie (bij close ups van gezichten voornamelijk, worden dan erg blurry) en bij de M-serie heb ik dat nauwlijks tot niet. Als ik jou was zou ik gewoon die 200 e extra betalen want het is het meer dan waard.
Ik denk het scherm van de M of R serie weinig tot niets verschilt. Ik denk ook dat het ligt aan de vorm van input, met name zou de scart (RGB) deze ghosting kunnen veroorzaken, hierover heb ik al eens iets gelezen.

En volgens mij is er bijna geen ghosting op deze schermen anders zouden ze ook niet gebruikt worden als _het_ showmodel icm de xbox360.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.