Zo, na afwezigheid van bijna 3 maanden in dit topic, ben ik maar weer even wedergekeerd.

De aanleiding voor het starten van dit topic was ook direct de reden dat ik er een tijd niet was: ik ben verhuisd. Wil dus een mooie LCD TV, maar heb even helemaal geen tijd gehad voor dit topic.
Anyway, ik heb de startpost een beetje geupdate (paar kleine dingetjes). Als er nog zaken in missen, let me know. Ik wil nog een FAQ toevoegen, vooral over bekabeling en wazig beeld met PS2's en dat soort zaken, maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig.
Even voor de duidelijkheid: de M en T serie kunnen wat mij betreft hier ook gewoon besproken worden; zoals helemaal in het begin al gezegd is er denk ik weinig draagvlak voor aparte topics hierover, en de specs verschillen ook te weinig om aparte topics te rechtvaardigen. Ik ga echter niet de TS aanpassen om ook de hele M serie specs erin te zetten e.d., dat is ietwat onzinnig.
Nog even een quote:
Nocturno schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:27:
eeeuj.. ligt het aan mij of uit de TS:
[HDTV Ready, en dan ook op bruikbare wijze (dus niet 1920x1080 downscalen naar 800x480)]
nee Downscalen naar 1366 x 768
blijft downscalen..
hdready is zo'n nep-verkoopterm.. dat ie 480 en 720p aankan klopt, maar 1080i native natuurlijk niet
das een nadeel.. (en ja ik heb nogal wat 1080i content)
Leuk, maar is er nog ontzettend weinig full 1080i content commercieel beschikbaar. Dus misschien heb je zelf wat filmpjes gemaakt, of die HDTV site leeggetrokken, maar goed, dat is niet zo heel erg boeiend lijkt me. Het punt was:
HDTV Ready, en dan ook op
bruikbare wijze (dus niet 1920x1080 downscalen naar 800x480), simpelweg omdat er een flink aantal TV's zijn die HDTV ready pretenderen maar dus
wel naar 640x384 of 800x480 downscalen. Dan vind ik 1366x768 inderdaad acceptabel, en vooral dus
bruikbaar; je kan zeggen wat je wil, maar het is wel erg mooi op deze LCD TV.
Het is natuurlijk zeker waar dat HD-ready een marketing term is, bedoeld om te verkopen, maar het is aan de gebruikers om te bepalen of die waardering ook terecht is. Ik denk dat voor deze TV genoeg reden is om te zeggen: ja, deze TV gaat met een nuttige manier om met downscalen van full-fledged HDTV content, en is daarmee dus geschikt hiervoor. HDTV ready dus.
Dude, input is input, right? Zolang je je mening maar onderbouwt: geef hem!
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 21-11-2005 23:06
]