Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:32:
Hi kleine vraag wilde eerste nieuwe tft monitor kopen voor me pc nou wil ik eigelijk me xbox360 er aan, sluiten dus beetje op de pc spelen maar ook wat game's op de xbox360 dus word het dus een lcd tv.
Mijn vraag is zijn deze type wel wat om het daar op te doen Samsung LE26M51B of LE32M51B.
Of deze LG 26LX2R of LG 32LX2R of LG 32LP1R en nog wat ik zit er zelf ongeveer 90 cm bij de lcd vandaan.
Bij die afstand raad ik aan een 26" te nemen.
Wat betreft welk scherm is vrij persoonlijk, zelf ben ik niet zo weg van het DNie effect van de Samsungs, welke je niet uit kan zetten, Dit effect zorgt ervoor dat het beeld ( vooral op een analoge aansluiting ) er erg "gewashed" uitziet. Wat wel gezegd ma worden is dat zwart is heel zwart is maar! Dit gaat in het geval van de samsungs ten koste van het detail. Zwarte donkere gebieden, bv in schaduws verliezen bijna al het detail. Persoonlijk vind ik dat erg lelijk en zou ik proberen DNie techniek te vermijden.
Ook is het jammer dat deze Samsungs niet op 1:1 map draaien op iedere resolutie, enkel 1366x768 dit is jamme zeker als je de tv aan je pc wil aansluiten, ivm scherpte. 1:1 ziet er het mooist uit. Betekent dat je dus op 1366x768 moet draaien om het optimale eruit te halen.
Alhoewel er mensen zijn die deze DNie juist mooi vinden. Denk dat je dit het best voor jezelf uit kan maken. Dus ff een kijkje nemen bij je lokale AudioVideo boer.
Een kleine kant tekening die ik nog wil maken is dat je niet te snel moet gaan denken dat de samsungs de beste LCD's zij voor de 360 omdat MS deze gebruikt. Waarschijnlijk konden ze een leuke deal maken met samsung maar afgezien daarvan had ik liever andere schermen boven de 360 zien hangen.
Feit blijft wel dat de R(ome) serie een lekker goedkoop instap model is. Als je echter voor de M(ilano) series gaat kijk je alweer naar een duurdere klasse, en raad ik je aan om ook even bij de Sony bravia's en de Panny's te kijken.
edit:
besef me nu pas in welk topic ik zit, sorry voor de negativiteit ik wil niet jullie 'party crashen' maar dit zijn mijn bevindingen en ik hoop dat toekomstige lcd kopers er wat aan hebben
[
Voor 6% gewijzigd door
BlowFish op 18-11-2005 23:59
]