[PC] Battlefield 2 - deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139872

MarcoZ20 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:27:
[...]

als infanterist is het juist makkelijk punten scoren als er een volle BH langs komt. Heb al vaak genoeg de gunners eruit geschoten en daarna de mensen die achterin zaten.
Precies wat ik bedoel die BH is helemaal niet zo sterk als je slim speelt. Ik lig een stuk van een vlag af tussen de bomen of achter een huis. Laat hem rustig komen en als die hovert schieten met de AT of als assult met je granaatwerper. Helaas schiet ik de AT raket wel eens de ene cargo deur in en de andere er weer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
Anoniem: 139872 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:35:
[...]

Precies wat ik bedoel die BH is helemaal niet zo sterk als je slim speelt. Ik lig een stuk van een vlag af tussen de bomen of achter een huis. Laat hem rustig komen en als die hovert schieten met de AT of als assult met je granaatwerper. Helaas schiet ik de AT raket wel eens de ene cargo deur in en de andere er weer uit :(
precies.

Dat van die cargo deur heb ik ook al paar keer gehad, dus nu gaattie gewoon het laadruim of de cockpit in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

[...]

Dit heb ik ook wel een gehad :) met een AT. Een HMMV/Vodnik werkt ook prima tegen een BH. Ook al vliegt die is de kans dat je hem raakt erg groot end e schade is ook groot. Gelukkig dat die .50 kalibers niet zo snel overhit raken waardoor je flink kan raggen. heb er al heel wat helo`s uit de lucht mee geknald.

Mijn mooiste schot was gisteren met een M1A1 tegen een Mi28 vloog een end weg ik schoot er ruim voor Kaboem direct hit en kapot puur geluk maar was wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Er is toch niets leuker dan BH's (of mec helis) schieten in mashtuur.

Ga naar die electriciteitsoutpost, spring en gooi C4 op die isolators en schuil ergens ver weg. Komt er een BH, 1 muisklik en je hebt 6 kills, wat wil je nog meer.

Of ga met 2-3 man campen met AT meuk, als je 3x raak schiet bij de motor is die BH echt verleden tijd.

Of ga bij de USMC basis op het gebouw campen, als je die basis hebt. Een keer een M203 of GP30 granaat naar binnen en je hebt gegarandeert kills, zoniet de hele heli. Als USMC tegen die chinese chopper is het nog makkelijker, die 3 gasten achterin kunnen zich niet super bewegen en als je op het gebouw ligt heb je ze zo eruit geschoten, same voor de gunners. Van achteren kan je zelfs de pilot raken, dat is helemaal super natuurlijk.

Ik bedoel, ongeveer alles wat je in dat spel doet is tegenwoordig lame ofzo. Zelfs iemand die loopt afschieten kreeg ik een keer te horen dat dat lame was. Maak je nou gewoon niet zo druk om al dat gebeuren en zorg gewoon dat je plezier hebt in dat spel, niet om de score van een tegenstander, want ik neem aan dat je het speelt voor je plezier?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

The Widow Maker schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:43:

Ik bedoel, ongeveer alles wat je in dat spel doet is tegenwoordig lame ofzo. Zelfs iemand die loopt afschieten kreeg ik een keer te horen dat dat lame was. Maak je nou gewoon niet zo druk om al dat gebeuren en zorg gewoon dat je plezier hebt in dat spel, niet om de score van een tegenstander, want ik neem aan dat je het speelt voor je plezier?
Mee eens Ik speel dit spel puur voor me plezier en omdat ik het leuk vind. Kan mij wat boeien wat die andere gasten vinden. dan moeten ze maar niet je tegenstander zijn!

Het is wel zo als je je eigen team maat dood dat je jewel verontschuldigd in iedergeval dat doe ik dan wel. en meestal als het echt per ongeluk gaat dan vergeef ik ze dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 08:56

Kleintje81

Blaat

Idd speel ik voor het plezier.

Af en toe betrap ik mij er alleen op dat ik geirriteerd ben als er dingen niet gaan lukken of heel de tijd dood ga. Misschien word ik gewoon te oud voor spellen. ;)

Ik had eergister op een server ook wat gouden en zilveren medals binnen gehaald, maar toen ik later keek zaten ze er niet bij, mijn tijd was wel opgeteld. Het gekke is dat ik ook een bronzen medal kreeg en die had ie toevallig wel gepakt, wel raar maarja ...

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 21:03
The Widow Maker schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:43:Of ga met 2-3 man campen met AT meuk, als je 3x raak schiet bij de motor is die BH echt verleden tijd.
Eén schot is al voldoende om met een AT een BH neer te maaien. Mik op de voor/achter/onder-kant van één van de drie banden en de BH is veranderd in een zwart stuk waardeloos metaal :P

Ik heb ook geprobeerd om een APC of Tank met één schot kapot te krijgen, maar dat is me nog niet gelukt is. Wel met 2 schoten: bij een tank zijn dat de voor/achterkant van de rupsbanden en bij een APC het bovenste gedeelte. Iemand een idee of het ook met één schot kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:57:
Gebeurt het vaker dat de stats van een ranked server niet overgenomen worden?

Ik speelde vanmiddag een potje karkand waarbij ik 2 badges won (basic armor en basic anti tank) maar ik zie ze niet in m'n stats staan, ook de punten zijn niet doorberekend. Ik heb 3 rondes op de server gespeeld maar niets is meegenomen in m'n stats :?
Het is nu 24hr verder en nog steeds zijn de awards en punten niet opgenomen in m'n stats. Mooie naaierij dit, jammer dat ik de naam van de server niet meer weet :(

En ja ik weet zeker dat het een ranked server was en ik heb ook netjes de rondes afgemaakt dus daar ligt het ook niet aan...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 68159 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:17:
zow vandaag ook weer een soort van stats padding tactieken gezien van marcel1968, die gast zit in zn eigen server de hele tijd in de blackhawk, iedereen neer te maaien op mashtuur city (32 players, 64 map size) serieus na iets van 10 minutent al 160 punten, maar owee als jij je crappy mec helicopter in hem suicide, dan word je gelijk gekickbanned. Ik hoop dat dat soort stats padding dingen met de nieuwe patch een beetje gefixed gaan worden iig.
Ik vind dat ze dat soort ranked servers gelijk moeten unranken vanuit EA. Period.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152481

Ik vind BF2 leuk maar 1 ding vind ik wel slecht gedaan.
Al het AA-spul is zeer matig.

Ik ga in een stinger zitten, lock op een hoverende helicopter.
Dan wacht ik altijd tot zo'n cobra stil hangt bij een vlag.
Ik lock hem, wacht geduldig tot ie zijn flares gebruikt, en als ik dan weer een lock heb schiet ik.
Als dan, met een stilstaande heli, een van die stingers raak is ben ik al blij.

Het andere is: ik daag jullie uit om met een Tunguska, of welk ander AA-vehicle dan ook, een heli uit de lucht te knallen met guns-only. 30mm guns, 4800rpm.

Verder nog een kleine hint hoe je een BH goed kan aanpakken. (als je een tank hebt)
Als je een M1A1 tank jat, dan zie je onder het rondje van je targetting een aantal horizontale lijntjes lopen. Een stuk of 3 lijntjes dacht ik. En boven je targetting circle ook 3.
Als je tank vlak staat, en de BH is maximaal ver weg (met 100% view distance) dan moet je met het 1e streepje mikken wat onder je targetcircle staat. Die hoogte is perfect, gagarandeerd raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

Kleintje81 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:51:
Idd speel ik voor het plezier.

Af en toe betrap ik mij er alleen op dat ik geirriteerd ben als er dingen niet gaan lukken of heel de tijd dood ga. Misschien word ik gewoon te oud voor spellen. ;)

Ik had eergister op een server ook wat gouden en zilveren medals binnen gehaald, maar toen ik later keek zaten ze er niet bij, mijn tijd was wel opgeteld. Het gekke is dat ik ook een bronzen medal kreeg en die had ie toevallig wel gepakt, wel raar maarja ...
Je weet toch dat je score de hoogste moet zijn van BEIDE kampen voor bv een gouden medaille te halen ? De eerste week keek ikzelf enkel naar mijn team ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:14:
[...]

Ik vind dat ze dat soort ranked servers gelijk moeten unranken vanuit EA. Period.
Loop nou niet altijd zo te zeiken man, je loopt alleen maar te posten hoe kut alles wel niet is :r :r
Heb je de rest van het verhaal niet gelezen dan?
Als mensen op een server zich niet aan de regels houden en daarom gebanned worden heb ik geen problemen mee, waarom jij wel :?

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2005 23:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

fsfikke schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:28:
[...]

Loop nou niet altijd zo te zeiken man, je loopt alleen maar te posten hoe kut alles wel niet is :r :r
Heb je de rest van het verhaal niet gelezen dan?
Ik loop helemaal niet te zeiken. Leer nou eerst eens gewoon goed lezen, no offence natuurlijk. Iemand die kritisch is word hier meteen als zeikerd bestempeld? Erg jammer hoor. Zoals ik al vaker heb gezegd: als je niet tegen de mening van een ander kunt, wat doe je dan op een forum wat bedoelt is voor discussie? Jammer dat je gelijk weer tot jou gebruikelijke niveau moet zinken.

Graag zie ik dan ook nog een normale onderbouwing waarom je het niet met mijn post eens bent. Ik vind gewoon dat ze admins strenger moeten monitoren op ranked servers. Ik zie de ranked servers dan ook als een verlengde van de "dienst" van EA.
ow vandaag ook weer een soort van stats padding tactieken gezien van marcel1968, die gast zit in zn eigen server de hele tijd in de blackhawk, iedereen neer te maaien op mashtuur city (32 players, 64 map size) serieus na iets van 10 minutent al 160 punten, maar owee als jij je crappy mec helicopter in hem suicide, dan word je gelijk gekickbanned.
Blijkbaar heb je niet goed gelezen. De speler in kwestie (marcel1968) doet aan statpadding en kickbanned iedereen die er wat tegen wil doen. Het is dus niet de speler die dit heeft gepost die gebanned is. Het is de admin die mensen kicked zonder reden, zich schuldig maakt aan statpadding en daarmee misbruikt maakt van zijn machtspositie als admin zijnde.

De volgende keer graag wat meer respect. De :r smilies mag je wel achterwege laten, die zijn meer op het soort replies als jij net liet zien van toepassing namelijk. Lees de warning bovenin ook nog eens.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 22-08-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel altijd met een engineer en dan een tank. Superfijne combinatie, tot je tank kapot is en je op 2 meter afstand niks meer raakt met je shotgun maar alla(h).
Nou kom ik een andere tank tegen, hij komt net van zijn eigen basis af die ik wil gaan veroveren.
Soms gaat ie na 2 schoten stuk, soms na 3 schoten pas.

Dus ikke naar een nieuwe tank gereden van mijn side.
Ik voor op geknald. Bijna de helft schade.
Ik tank gefixt, nog een keer erop geknald maar nu van achteren.
Weer precies dezelfde hoeveelheid schade.
Tank gefixt, vol in de zijnkant. Nu had ie ietsje meer schade, maar nog steeds minder dan de helft van de healthbar was pas weg.

Ik hoor allemaal in de servers van mensen: je moet op de tracks schieten en dan linksboven op het knopje achter het palletje van dat geverfde stukje plastic wat net linksachter onderop de tank zit.
Volgens mij is dat pure onzin en heeft een tank maar 1 grote hitbox, of lijkt dat maar?

Ik heb met google gekeken of er iets bekent is van 'where to hit tank bf2', of 'hitbox tank bf2'...
Maar niks.

Iemand een idee of het wat uitmaakt waar je een vehicle raakt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik vind een nadeel aan BF2 dat je in de single player mode maar met maximaal 16 man kunt spelen, en bij de netwerk mogelijkheid kun je niet eens bots toevoegen of wat dan ook. Of heb ik dit helemaal fout? ik heb zowat alle menu's door gespit..

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 152481 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:36:

Ik hoor allemaal in de servers van mensen: je moet op de tracks schieten en dan linksboven op het knopje achter het palletje van dat geverfde stukje plastic wat net linksachter onderop de tank zit.
Volgens mij is dat pure onzin en heeft een tank maar 1 grote hitbox, of lijkt dat maar?
Ergens in een van de vorige delen stond een post dat alle kanten van de tank even sterk zijn, met configfiles als bewijs erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:41:
[...]

Ergens in een van de vorige delen stond een post dat alle kanten van de tank even sterk zijn, met configfiles als bewijs erbij :)
Schandalig vind ik dat :(
Van mij mogen ze een tank trouwens ook wel meer armor geven als een APC, maar ja...
Thnx voor de info Bor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Ik loop helemaal niet te zeiken. Leer nou eerst eens gewoon goed lezen, no offence natuurlijk. Iemand die kritisch is word hier meteen als zeikerd bestempeld? Erg jammer hoor. Zoals ik al vaker heb gezegd: als je niet tegen de mening van een ander kunt, wat doe je dan op een forum wat bedoelt is voor discussie? Jammer dat je gelijk weer tot jou gebruikelijke niveau moet zinken.

Graag zie ik dan ook nog een normale onderbouwing waarom je het niet met mijn post eens bent. Ik vind gewoon dat ze admins strenger moeten monitoren op ranked servers. Ik zie de ranked servers dan ook als een verlengde van de "dienst" van EA.
Ik erger me gewoon aan hoe negatief jij altijd bent in je posts, als ik naar de vorige paar post kijk lees ik alleen maar dat EA ronduit slecht is in het schrijven van een patch en dat electrik een of andere gek is zonder leven en z'n punten behaald door oneerlijk te spelen. En zo gaat het de hele tijd door. Negen van de tien posts van jou is iets van 'Ik vind dat ... niet goed geregeld is' of 'Ik vind dat ... slecht is', dat soort posts zijn volgens mij niet bedoeld om een discussie ergens over te beginnen maar gewoon om te zeggen dat je het een kut spel vind.
Het gaat er dus zeker niet om dat je een keertje een negatieve kant (daar zijn er helaas genoeg van in dit spel) belicht, maar alleen maar daarover post.
[...]

Blijkbaar heb je niet goed gelezen. De speler in kwestie (marcel1968) doet aan statpadding en kickbanned iedereen die er wat tegen wil doen. Het is dus niet de speler die dit heeft gepost die gebanned is. Het is de admin die mensen kicked zonder reden, zich schuldig maakt aan statpadding en daarmee misbruikt maakt van zijn machtspositie als admin zijnde.
Stadspadding noem ik handgranaten gooien en een vriend die je de hele tijd resupplyd, of als medic iemand de hele tijd reviven e.d.
Niet als iemand in een helecopter mensen neerknalt en daar eerlijk punten voor krijgt.
Anders zou je iemand die de hele tijd met z'n PKM mensen neerknalt ook een statspadder moeten noemen ;)
En hij kicked niet iedereen die het niet met hem eens is, maar 1 speler die zich na meerdere waarschuwingen niet aan de regels houd, volkomen terecht volgens mij en binnen de policy van EA.

Anoniem: 152481 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:44:
[...]

Schandalig vind ik dat :(
Van mij mogen ze een tank trouwens ook wel meer armor geven als een APC, maar ja...
Thnx voor de info Bor ;)
Volgens mij verschilt het wel degelijk waar je de tank raakt. Ik heb volgens mij op tatalbf topics gelezen over het vernietigen van een tank met 1 raket 8)7 en meer informatie over hoe je het best een tank kan raken.
Die post met config files als bewijs heb ik niet gezien dus misschien is het toch niet zo. (maar het lijkt me sterk :) )

edit:
Marcel: _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 23-08-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139872

.
Zeg kereltje wil je dit soort stellingen voor je houden als je niet op de server was !!!! Jemig man geloof jij soms ook alles wat in de prive en story staat. Je beschuldigd mij van stapadding en dat ik iedereen van de server kick en je bent nog nooit op de server geweest. Zielig ventje ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Laatst online: 03-05-2022
Heb vandaag de editor eens uitgeprobeerd om te kijken of ik een aantal black hawks in de map strike at karkand kon zetten, zodat we de film black hawk down na kunnen spelen in die map. Na al de tutorials doorgelezen te hebben is het toch nog gelukt. Het is wel vreemd om met een black hawk door de map te vliegen terwijl je daar anders altijd gewoon over de grond loopt. :P

Hier wat plaatjes (klikbaar):

klaar om te vertrekken
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/7493/screen461custom7qk.jpg

All units Ireen... I say again.. Ireen (voor degene die de film hebben gezien ;) )
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/5146/screen472custom4tf.jpg

this is six one im hit... im hit
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/9297/screen463custom4fj.jpg

gelukkig toch nog veilig aan de grond kunnen zetten... :P
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/9832/screen464custom6xm.jpg

en nog even overdrijven 8)
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/3351/screen473custom7ra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/6959/screen478custom9qy.jpg

Maar nu heb ik weer een ander idee.. aan de hand van de film een map proberen te maken die sprekend lijkt op de stad in de film black hawk down. Ik weet niet of er hier nog meer mensen verstand hebben van die editor, maar dat zou dan natuurlijk wel heel mooi zijn om de film nog echter te laten lijken.

Ook heb ik opgezocht hoe de film het beste gefilmd en opgenomen kan worden. Het programma battlelauncher (al wel eens eerder genoemd hier) kan demo files afspelen en daarbij camera bewegingen opnemen om daar later een video van te maken, die dan bewerkt kan worden in een video-editing programma. Ik heb al een aantal filmpjes gemaakt en bewerkt in premiere pro, de kwaliteit daarvan is echt perfect.

Dus ik zal eens gaan kijken of het te doen is om die stad na te maken, maar ik vrees dat dit toch te moeilijk is. :P

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 16:33
En toch mis ik de little bird. Misschien wachten tot er een mod uit is met een littlebird erin. Of toch maar joint opps ervoor gebruiken, daar zitten ze standaard al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134870

Stimpy1978 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:18:
En toch mis ik de little bird. Misschien wachten tot er een mod uit is met een littlebird erin. Of toch maar joint opps ervoor gebruiken, daar zitten ze standaard al in.
de watte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Laatst online: 03-05-2022
Jammer dat er geen little birds inzitten ja... maar misschien dat we dat we daar dan die cobra's voor kunnen gebruiken, anders zelf die little birds proberen te maken met de editor. 8)

En joint ops gebruiken is een grapje zeker? Battlefield 2 ziet er echt 200 keer beter uit dan joint operations. :P
deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.killermovies.com/images/movies/black_hawk_down_pic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.novalogic.com/games/DFBHD/images/vehicle_ah-6.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Cyber Spy op 23-08-2005 00:25 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Stewie!

Keen must die!

[...]

Damn, waar slaat dat op?
Je hebt geen flauw idee van wat er gebeurd (is) en toch direct weer zo'n typisch BdW commentaar :|
En vervolgens zeg je dat Marcel moet leren lezen, hij zijn positie als admin misbruikt, hij niet tegen commentaar kan en dat Marcel tot zijn "gebruikelijke niveau is gezonken". En dat allemaal omdat één persoon die wél op Marcel's server zat een andere mening dan Marcel had?

Respecteer andere mensen toch eens en kap eens met het beledigen van mensen die je niet eens kent en praten over situaties waar je geen reet aan info van hebt |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Stewie! op 23-08-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En het droppen van units via een touw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 08:56

Kleintje81

Blaat

Anoniem: 127429 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:27:
Je weet toch dat je score de hoogste moet zijn van BEIDE kampen voor bv een gouden medaille te halen ? De eerste week keek ikzelf enkel naar mijn team ...
Ja dat weet ik, het stond zelfs bij dat top players tabblad dat ik een gouden / zilveren had 'gewonnen'.

Net iets vaags, op een server aan het spelen, einde van level was aan het afspelen, opeens kreeg ik 'read error' oid, en had ik een bug waar mijn score paar miljard is met willekeurige cijfers, rank stond ook op private. Schrok me kapot, was bang dat ik mijn unlocks kwijt was, na een herstart van BF2 was ie gelukkig weer zoals vanouds. :Y)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
fsfikke schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:25:
[...]

En het droppen van units via een touw :9
of tanks de lucht in hijsen....zoals in vietnam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68159

fsfikke schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:49:

[...]

Stadspadding noem ik handgranaten gooien en een vriend die je de hele tijd resupplyd, of als medic iemand de hele tijd reviven e.d.
Niet als iemand in een helecopter mensen neerknalt en daar eerlijk punten voor krijgt.
Anders zou je iemand die de hele tijd met z'n PKM mensen neerknalt ook een statspadder moeten noemen ;)
En hij kicked niet iedereen die het niet met hem eens is, maar 1 speler die zich na meerdere waarschuwingen niet aan de regels houd, volkomen terecht volgens mij en binnen de policy van EA.

[...]
ik vind het wel degelijk statspadden, omdat hij er zelf veel beter van wordt door allemaal regels op te stellen voor zijn server waar hij beter van wordt. En ja hij kickt wel iedereen die suicide runs doet.

Trouwens wat de meeste hier zeggen over hoe een blackhawk neer te halen werkt wel redelijk, behalve als je tegenover een goede blackhawk crew staat, dan helpen eigenlijk alleen tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Een goede blackhawk crew is ook gewoon te verslaan, teamwork blijft het toverwoord, je moet natuurlijk niet met zijn allen op een rijtje gaan staan om neergemaaid te worden door de BH, maar vanuit verschillende hoeken met AT op die BH schieten en/of een Vodnik (of 2 gaat helemaal snel) en dat ding gaat echt wel neer. Je moet voor genoeg afleiding zorgen om meer tijd te hebben voor de AT'ers om te richten en goed te schieten. Support kan eventueel nog helpen met maaien op de BH en de mannen aan de zijkant eruit schieten, moet je die BH is zien vallen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16

beany

Meeheheheheh

Anoniem: 139872 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:54:
[...]
Daar had je kunnen lezen dat er op onze (niet mijn) server geen suicide runs met jets en choppers mogen.
Waarom mag je geen suicide runs met jets en/of choppers doen? Ik zie het probleem daar niet in hoor... Het is gewoon een methode om de BH neer te halen... Als een suicide run met een chopper niet mag op jullie server, dan is een bomauto(lees: een jeep vol proppen met C4 en daarmee op de vijand inrijden om vervolgens er op het laatste moment uit te springen en op het knopje te klikken) zeker bij jullie ook verboden? Als een bomauto niet verboden is, dan mag een suicide run met een chopper ook niet verboden zijn. Als beide verboden zijn, dan zal je mij nooit vinden op jullie server omdat het mijn inziens flauw is om dit soort dingen te verbieden. Het is GEEN vals spelen, maar zoals ik het zie puur ter bescherming van de BH zodat er flink puntjes gemaakt kan worden. Het enige wat verboden moet zijn is het willens en wetens punten 'farmen'. Dus met zijn 3en in een hoekje killen, reviven, killen, reviven etc. De rest zijn allemaal mogelijkheden van het spel, en moeten dus benut worden. Ook de suicide runs... VOORAL als je mec speelt, want dat 'soort mensen' heeft toch al zelfmoordneigingen in combinatie met explosies en veel mensen mee sleuren ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20

GurbY{nl}

GurbY{nl}

beany schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:25:
[...]
;;;; VOORAL als je mec speelt, want dat 'soort mensen' heeft toch al zelfmoordneigingen in combinatie met explosies en veel mensen mee sleuren ;)....
TOT AAN dit stuk was ik het helemaal met je eens. Jammer van die laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152890

De keuze is aan jou!
Wij hebben een aantal regels opgesteld en als je die niet bevallen dan hoef je inderdaad niet op onze server te komen.
We maken in het spel en tijdens het laden je duidelijk dat er regels zijn en dat je die moet lezen.

Wij geloven in deze regels en dat deze regels het spelplezier behouden.
Er zijn natuurlijk ook servers die geen regels hebben en er zijn ook servers die mensen zonder reden kicken en/of bannen. Wij prefereren duidelijkheid voor onze spelers en vandaar hebben wij regels opgesteld. Suicide is er bij ons 1 van..Je kan een helicopter op verschillende manieren uit de lucht halen daar heb je geen suicide actie voor nodig. Als je een beetje goed speelt en samenwerkt maakt een helicopter geen schijn van kans.

Dus als je idd alleen door suicide een helicopter uit de lucht kan halen kan je beter niet op onze server komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 14:21

Nap

Of mijn account is totaal verneukt, EA heeft weer eens een hacker, er zijn een paar servertjes vastgelopen:

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/3681/naamloos16pz.jpg

Wel lekker hoge scores :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nap op 23-08-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Mr. Detonator schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:04:
[...]

of tanks de lucht in hijsen....zoals in vietnam :)
Liever niet, dan krijg je n00bs die jouw tank gaan verslepen en lamers die een tank pakken en er 10 minuten mee blijven vliegen :P

edit @ hierboven: dat is al vaker gebeurt, staat ook hier en daar in het topic ;) is niets ernstigs aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 23-08-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Daar had ik ook last van, maar gelukkig was eht een uur later weer gefixed.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Anoniem: 152890 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:21:
De keuze is aan jou!
Wij hebben een aantal regels opgesteld en als je die niet bevallen dan hoef je inderdaad niet op onze server te komen.
We maken in het spel en tijdens het laden je duidelijk dat er regels zijn en dat je die moet lezen.

Er zijn natuurlijk ook servers die geen regels hebben en er zijn ook servers die mensen zonder reden kicken en/of bannen. Wij prefereren duidelijkheid voor onze spelers en vandaar hebben wij regels opgesteld. Suicide is er bij ons 1 van..Je kan een helicopter op verschillende manieren uit de lucht halen daar heb je geen suicide actie voor nodig. Als je een beetje goed speelt en samenwerkt maakt een helicopter geen schijn van kans.

Dus als je idd alleen door suicide een helicopter uit de lucht kan halen kan je beter niet op onze server komen... :)
Waar ik een beetje naar opzoek was... is WAAROM jullie die regel hebben opgesteld? Ik gaf een voorzetje dat het is ingesteld om de BH te beschermen zodat er flink punten gescoord kan worden... de reactie die jij geeft bevestigd mijn vermoeden eigenlijk want het word niet ontkent. Dus is die regel ervoor om de BH te beschermen zodat er puntjes verzameld kunnen worden?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Laatst online: 22-07-2024
bertenernie schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:30:
Of mijn account is totaal verneukt, EA heeft weer eens een hacker, er zijn een paar servertjes vastgelopen:

[afbeelding]

Ik heb momenteel dezelfde problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
wordt er eigenlijk nog wat gedaan aan het bunnyhoppen? BF2 speelt nog wel redelijk realistisch maar 't staat zo gek dat iemand die je neer wil schieten ineens een paar honderd meter over de straat op je af komt springen. Zou van mij wel wat minder mogen. Zoals in CoD is het wel mooi geregeld. Daar kun je 1x hoog springen en alles wat je daarna blijft springen is een stuk minder hoog. Misschien dat zoiets er al in zit zonder dat ik het weet want ik bunnyhop nooit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Een BH is inderdaad vrij eenvoudig neer te halen, maar mensen gaan zo vaak de mist in om gezellig bij elkaar te gaan staan. ARtillery erover en dood iedereen. Nee gespreid spelen is de truck. Gisteren speelde ik op een server en kill iemand met een grenade van mijn assault wapen, krijg direct een hele preek dat dit lame was, en vervolgens zie ik dat hij met AT speelt, toen moest ik toch ook wel lachen hoor.
Verder beste game in jaren _/-\o_ , helaas nu aan het werk, maar vanavond mag ik weer 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Laatst online: 10-02 21:12
Bunnyhops zijn idd vreselijk irritant. Mogen ze voor mij er ook wel uithalen. Met CS hebben ze dit ook gedaan, laten ze dat voor BF2 ook maar doen. Niets zo irritant als een half uur met je tank-machinegun op een dude te schieten die niet wil gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

fsfikke schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:49:
[...]

Ik erger me gewoon aan hoe negatief jij altijd bent in je posts, als ik naar de vorige paar post kijk lees ik alleen maar dat EA ronduit slecht is in het schrijven van een patch en dat electrik een of andere gek is zonder leven en z'n punten behaald door oneerlijk te spelen. En zo gaat het de hele tijd door. Negen van de tien posts van jou is iets van 'Ik vind dat ... niet goed geregeld is' of 'Ik vind dat ... slecht is', dat soort posts zijn volgens mij niet bedoeld om een discussie ergens over te beginnen maar gewoon om te zeggen dat je het een kut spel vind.
Het gaat er dus zeker niet om dat je een keertje een negatieve kant (daar zijn er helaas genoeg van in dit spel) belicht, maar alleen maar daarover post.
Mijn punten zijn altijd ter discussie. Kom dan met argumenten waarom ik ongelijk heb, maar dat doe je ook niet. Je vervalt gelijk in schelden. Ik heb mijn eigen mening, daar kun je het mee eens zijn of niet. Post dan gewoon waarom je het er niet mee eens bent. Dat zou een waardevolle toevoeging zijn. Die zie ik nu van jou niet helaas.Erg jammer dat veel mensen hier niet tegen een kritische blik kunnen als het over de "in hun ogen zo perfecte game" gaat. Kritisch is ook niet hetzelfde als negatief trouwens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 23-08-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91271

Anoniem: 68159 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:17:
zow vandaag ook weer een soort van stats padding tactieken gezien van marcel1968, die gast zit in zn eigen server de hele tijd in de blackhawk, iedereen neer te maaien op mashtuur city (32 players, 64 map size) serieus na iets van 10 minutent al 160 punten, maar owee als jij je crappy mec helicopter in hem suicide, dan word je gelijk gekickbanned. Ik hoop dat dat soort stats padding dingen met de nieuwe patch een beetje gefixed gaan worden iig.
Dit soort voorbeelden keert hier om de paar dagen weer terug: 'admins' die hun admin-status gebruiken om hun voordeel in het spel mee te doen. Dit gebeurt vooral op prive-servers, clan-servers en die paar NL servers die in dit forum steeds genoemd worden. Omdat BF2 nu eenmaal een spel is waarbij je bij de tegenstander het bloed onder de nagels vandaan kan spelen, denk ik niet dat dit snel gaat veranderen. Sommige admins zijn nu eenmaal veel te gefixeerd op hun eigen prestaties in plaats van het 'reguleren' van een normaal spelverloop en als iets ze in de weg staat (of het nou een botsing is, iemand die net even eerder in de helicopter zit of een speler die gewoon beter is in het spelletje), wordt het kicken om de 'balans' te herstellen.
Een week of twee geleden werd ik van een server gekicked omdat ik met de F15 telkens een sliert bommen gooide op vijandelijke voertuigen die een vlag op wit zetten. Volgens mij is dat nou juist het idee van de bommenwerper in het spel en de andere partij heeft een jager in de hangar staan om hier effectief mee om te gaan.
Ware het nou juist de admin en zijn maatje die met een jeep snel punten wilden verdienen en van vlag naar vlag scheurden. Ik werd eerst nog gewaarschuwd STOP BOMBING US (nouja zeg) en toen ik ze op het scoreboard voorbij was, werd ik gekicked door de admin. Een sportievere oplossing was geweest als ie zelf in die jager was gesprongen om mij neer te halen.
De beste oplossing is om deze servers niet meer te bezoeken. Er zijn tientallen ranked servers beschikbaar, dus steeds weer terugkeren naar de rotte appels in de mand is vragen om ergernissen. Sinds bovenstaand voorval speel ik uitsluitend nog op de europese EA-servers en ik heb sindsdien geen last meer gehad van kindse admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
beany schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:45:
[...]

Waar ik een beetje naar opzoek was... is WAAROM jullie die regel hebben opgesteld? Ik gaf een voorzetje dat het is ingesteld om de BH te beschermen zodat er flink punten gescoord kan worden... de reactie die jij geeft bevestigd mijn vermoeden eigenlijk want het word niet ontkent. Dus is die regel ervoor om de BH te beschermen zodat er puntjes verzameld kunnen worden?
precies, deze regel is puur en alleen bedoeld om de BH in de lucht te houden volgens mij??

Om overigens America's Army nog maar even aan te halen: wanneer je daar het gevoel hebt dat een admin zijn positie op een official (Het aa equivalent van een ranked server) server zijn positie misbruikt, bijvoorbeeld door zichzelf een beter wapen te geven (dat kan ja) of door oneerlijk om te gaan met kicks/bans, kan je daar een screen shot van maken en naar AA mailen. De betreffende server zal dan niet langer Official zijn. Op de een of andere manier is dat systeem heel strak geregeld, want ik ben nog nooit een server tegengekomen waar een admin misbruik maakt van zijn/haar positie.
Er zijn vaak wel regels, zo zijn er een boel servers waar je niet mag votekicken (die zijn in AA wel heel effectief omdat ze doorgaans door iedereen objectief worden beoordeeld en je bij je votekick een reden mee moet geven!) of waar je alleen bepaalde talen (vaak alleen engels of engels + de taal van het land waar de server staat) mag spreken, maar ik ben nog nooit regels tegengekomen die het spel oneerlijk maken voor een bepaald persoon of team.

[ Voor 48% gewijzigd door Rac-On op 23-08-2005 10:18 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:38
De keuze is aan jou!

Dit zijn regels die je niet KUNT maken, aangezien dit gewoon een onderdeel van BF2 is. Het spel is zoals het is, en ja, dat kill/revive gedoe is lame en is puur voor de stats. Maar als iemand met zelfmoord een BH neerhaald is dat een normale actie. Als je er niet tegen kunt dat je dood gaat moet je misschien een ander spel gaan spelen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik vind ook dat het moet kunnen. Als je je eigen chopper in de Blackhawk wil crashen dan moet je dat zelf weten. Of het verstandig is of dat het de beste manier is dat laat ik maar even in het midden.

Als je een ranked server draait moet je je zoveel mogelijk aan de regels van EA houden vind ik. Dat je statspadden en andere bugs verbied die EA ook aangegeven heeft als fixed in 1.03 is logisch maar ga niet zelf dingen verbieden omdat je anders niet fijn kunt spelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Kaasplank op 23-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Bor de Wollef schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:03:
[...]

Erg jammer dat veel mensen hier niet tegen een kritische blik kunnen als het over de "in hun ogen zo perfecte game" gaat. Kritisch is ook niet hetzelfde als negatief trouwens :)
Perfect is de game zeker niet! Er zitten tal van bugs in en volgens mij ook nog steeds een memory leak. De post die je maakt over Electric is niet meer kritisch te noemen. Je vormt een mening over iemand die je helemaal niet kent!
De rechten ontnemen van servers die ranked zijn, omdat een admin de regels buigt (hoewel dat al zeer de vraag is!) zou betekenen dat EA mensen in dienst moet nemen om dit soort dingen bij te houden. En dat terwijl ze de serverhosting nu mooi buiten de deur kunnen doen en dat werkt kostenbesparend. Veel beter is het om gewoon die servers niet te joinen of om de hoofdadmin aan te spreken op het betreffende forum.
Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:46:
Hoeveel uren spelen die mensen als Electric? Hebben die helemaal geen leven / werk / studie ofzo?
Vooroordeel 1.
Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:14:

17 en hij doet geen studie of echt werk? Figures..
"Figures.." geeft vooroordeel 2 aan.
Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:20:
[...]

Ach ja, tijd / skills / statpadding, het zal wel een combi van die 3 dingen zijn denk ik. Ik denk dat tijd vooral ook een belangrijke factor is. Zoals in het interview is te lezen doet die gozer niets behalve wat kranten rondbrengen. Dan heb je automatisch veel tijd om in een game te pompen.
"combi van die 3", dus Electric "zal wel" statpadden, Vooroordeel 3. Hij is goed! Echt!

Mijn algemene tip: laat vooroordelen achterwege! Bedenk nog eens een andere reden waarom hij zoveel tijd besteedt aan een game. Er zijn vaak wel meerdere redenen te noemen, maar je weet pas echt wat er speelt als je met iemand in het eggie omgegaan bent.

Back ontopic!!

Gisteren een gruwelijk slechte dag gehad zeg! Elk potje dat ik joinde ging verloren. Verdorie, gaat mijn win/loss ratio! Goed, daar gaan we dus vandaag iets aan doen! })

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-06 23:24
[...]
Kom dan met argumenten waarom ik ongelijk heb, maar dat doe je ook niet.
[...]
Graag zie ik dan ook nog een normale onderbouwing waarom je het niet met mijn post eens bent.
[...]

:Y) 8)7

wat betreft al dat BH gezeik: als je de BH niet down kan krijgen dan speel je gewoon niet goed. Simpel zat. Daarnaast is het toch ook niet zo heeeeeeeeeeeeel erg raar dat op sommige maps een bepaalde side sterker zijn dan op andere maps :? Denk je dat in een echte oorlog alle kansen voor beide partijen hetzelfde zijn :? Een beetje on-balans is helemaal niet erg.
Suicide kills vind ik een beetje discutabel. Ik hou er zelf eigenlijk niet zo van, doe het dan ook nooit. Het is niet echt een militaire techniek ofzo... de jappen deden het wel in de WW2 maar verder doen echte legers het niet (terroristen != leger). Ik vind dat we het spel zo realistisch moeten houden als het maar kan, en dat betekend dat als je met je chopper tegen een andere chopper aan vliegt dat je dood bent, maar ook dat je het niet in je hoofd haalt om dat expres te doen.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
FireFoz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:53:
wat betreft al dat BH gezeik: als je de BH niet down kan krijgen dan speel je gewoon niet goed. Simpel zat. Daarnaast is het toch ook niet zo heeeeeeeeeeeeel erg raar dat op sommige maps een bepaalde side sterker zijn dan op andere maps :? Denk je dat in een echte oorlog alle kansen voor beide partijen hetzelfde zijn :? Een beetje on-balans is helemaal niet erg.
Suicide kills vind ik een beetje discutabel. Ik hou er zelf eigenlijk niet zo van, doe het dan ook nooit. Het is niet echt een militaire techniek ofzo... de jappen deden het wel in de WW2 maar verder doen echte legers het niet (terroristen != leger). Ik vind dat we het spel zo realistisch moeten houden als het maar kan, en dat betekend dat als je met je chopper tegen een andere chopper aan vliegt dat je dood bent, maar ook dat je het niet in je hoofd haalt om dat expres te doen.
het wordt ook wel "take one for the team" genoemd:
Als er een handgranaat tussen een groep soldaten valt, zal 1 zich moeten opofferen en er bovenop gaan liggen, omdat je anders allemaal dood bent.
Of bij voetbal: als 1 team een verschrikkelijk geode aanval heeft, offer je een verdediger op die hem de hele tijd loopt te tackelen. Die gele kaarten moet je dan maar voor lief nemen
Het is een verschijnsel wat je overal tegenkomt, ook in moderne oorlog. Als een BH je hele team aan het uitroeien is, zal iemand er "één voor het team" moeten nemen en hem uit de lucht moeten halen. Door regels te maken wat wel en niet mag, ben je juist het realisme aan het verminderen. Alsof Amerika even met Irak om de tafel gaat zitten om te bespreken wat er precies wel en niet mag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90220

kan er nu eens gestopt worden over dat gehuil met een blackhawk.
30 van de posts gaat over dat ding en is nutteloos gehuil. hij zit er eenmaal in en als je het goed speelt win je gewoon veel point. zekers als je medic bent en dan de piloot.
krijg je kill asist/heal/driver dan heb je idd zo 160 puntjes.
zie het gewoon als een sport dat ding neer te maaien en 6 kills te pakken.
had eergisteren ook weer 2x een volle bh neegemaait. eentje met een tank en andere was ik aleen in mec heli met c4 erop. als een echte irakees mezelf erin geramt. net voordat je ramt switch je naar de zit positie en blaas je je c4 op. hoppa 6 c4 kills. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper2k1 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:47:

Vooroordeel 1.

[...]

"Figures.." geeft vooroordeel 2 aan.

[...]

"combi van die 3", dus Electric "zal wel" statpadden, Vooroordeel 3. Hij is goed! Echt!

Mijn algemene tip: laat vooroordelen achterwege!
Volgens mij zijn dit helemaal geen vooroordelen. Een vooroordeel is als je niet weet wat de werkelijkheid is, maar aanneemt dat die persoon wel zus-of-zo zal zijn. Uit dat vragenlijstje is gebleken dat die Elektric juist aan heel veel van de vooroordelen beantwoordt. Als je dat naderhand dus nog eens op een rijtje zet, heb je geen vooroordeel, maar een bevestiging daarvan.
Die jongen zal best goed kunnen gamen (hij speelt immers al twee maanden lang gemiddeld een uurtje of zes per dag en staat op de 1e plaats) maar verder is het geen hoogvlieger. Dit is geen vooroordeel, maar iets dat ik opmaak uit zijn antwoorden in dat lijstje. Overigens zijn veel 17-jarige pubers die ik ken (let op deze nuance) geen hoogvliegers IRL maar kunnen ze wel behoorlijk gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 13:53

MF

Take a Seat

van mij mogen ze er wel net als in JOTR een stinger bij in zetten. Zo zou b.v. de AT moeten kunnen kiezen tussen stinger en het standaard ding. (dan is hij uiteraard geen 100% AT meer maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Een beetje nadenken over de te volgen strategie in combinatie met samenwerken helpt inderdaad al een heleboel ellende te voorkomen. Het is toch geweldig om te zien, hoe sommige lui keer op keer bij dezelfde base spawnen, telkens maar weer als Medic, als daar een tank staat te knallen. Ik zou zelf denken, na de eerste keer te zijn afgeknalt, hup, even als anti-tank respawnen en weg met dat ding, maar nee hoor.

En het allerbelangrijkste is inderdaad het teamwork. Als je als team goed samen kunt werken, kun je op twee plaatsen zo een stinger bemannen, met één of twee extra mennekes ernaast die deze stingerbemanning beschermt en hup, dan is die kist zo de lucht uit. Ook de tips om de BH uit Mashtuur City aan te pakken vragen maar om één ding: samenwerking. Toch? Nee, alleen maar klagen dat die BH zo moeilijk is aan te pakken. En hoe komt dat? Juist. Samenwerking, van het andere team dan. Want die zijn zo snugger om er twee medics en twee genisten in te zetten. Wees dan ook zo snugger in jouw team om 2 vodniks te pakken, en bv. twee support mannen met de zware machine geweren, want reken maar dat die de BH ook flink aan kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
rac-on schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:59:
[...]

het wordt ook wel "take one for the team" genoemd:
Als er een handgranaat tussen een groep soldaten valt, zal 1 zich moeten opofferen en er bovenop gaan liggen, omdat je anders allemaal dood bent.
Of bij voetbal: als 1 team een verschrikkelijk geode aanval heeft, offer je een verdediger op die hem de hele tijd loopt te tackelen. Die gele kaarten moet je dan maar voor lief nemen
Het is een verschijnsel wat je overal tegenkomt, ook in moderne oorlog. Als een BH je hele team aan het uitroeien is, zal iemand er "één voor het team" moeten nemen en hem uit de lucht moeten halen. Door regels te maken wat wel en niet mag, ben je juist het realisme aan het verminderen. Alsof Amerika even met Irak om de tafel gaat zitten om te bespreken wat er precies wel en niet mag 8)7
Ja dat is wel zo...alleen vind ik de voetbal vergelijking niet passen hier...want een gele kaart en je leven is toch wel een groot verschil. Je leven opofferen doe je niet zo snel als een gele kaart nemen. Iemand die zichzelf op een granaat gooit is wel dapper enzo, maar ik denk dat in de praktijk vrijwel alle soldaten gewoon FFA zullen doen, en gewoon alleen weg rennen. In films zul je het wss een stuk vaker zien dan irl....ik denk dat het irl niet zo vaak voorkomt.

Over dat afspreken rond de tafel heb je wel gelijk in; war is war, moet je zelf weten wat je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152890

beany schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:45:
[...]

Wat ik al zei er zijn genoeg andere manieren om een helicopter neer te halen.
Iedereen maakt gebruik van een battlehawk, en iedereen kan punten verdienen als hij/zij het goed doet. Het is een kwestie van goed vliegen en goed samenwerken.
Sommige mensen vliegen alleen weg in een helicopter of met zijn 2 en tja dit werkt niet.
Wanneer we (een squad) aan de MEC kant zit maken we er juist een uitdaging van om een helicopter neer te halen zonder suicide attempts en dat lukt goed. Dus waarom lukt het jou niet?
Ik zit niet altijd aan de amerikaanse kant, dus je moet gewoon met een team werken en die helicopter neerhalen.(dat kan echt op vele manieren,ga ze niet allemaal verklappen) Op een gegeven moment wordt die BH zo gefrustreerd dat ze niet meer vliegen.
En hebben ze ook totaal geen punten. Punten krijg je alleen als je het goed doet.
Das gewoon een uitdaging. En als er geen teamwerk is dan lukt dat gewoon weg niet..
Elke ... kan een suicide attempt doen, maar niet iedereen kan een BH neerhalen.

Met een suicide attempt haal je niet lekker je puntjes binnen? Als een helicopter vol is?
Ik vind dat juist een erg makkelijke manier om je puntjes binnen te halen (das niet lekker werken)je gaat alleen in een heli zitten haalt er 6 neer (hoeft niet goed te kunnen vliegen) en whoppa kassa. Je ontneemt andere het recht om in bijvoorbeeld de chinese helicopter te gaan zitten omdat je hem alleen gebruikt voor suicide of je neemt andere mee in jouw suicide. Das geen teamwork.

I rest my case en hou er verder over op, je hoeft niet op de server te komen,de regels zijn duidelijk.
Ze zijn gemaakt uit ervaringen van verschillende spelers. Er zijn misschien voldoende servers waar het wel kan ik zou zeggen probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 90220 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:03:
kan er nu eens gestopt worden over dat gehuil met een blackhawk.
30 van de posts gaat over dat ding en is nutteloos gehuil. hij zit er eenmaal in en als je het goed speelt win je gewoon veel point. zekers als je medic bent en dan de piloot.
krijg je kill asist/heal/driver dan heb je idd zo 160 puntjes.
zie het gewoon als een sport dat ding neer te maaien en 6 kills te pakken.
had eergisteren ook weer 2x een volle bh neegemaait. eentje met een tank en andere was ik aleen in mec heli met c4 erop. als een echte irakees mezelf erin geramt. net voordat je ramt switch je naar de zit positie en blaas je je c4 op. hoppa 6 c4 kills. _/-\o_
Mee eens!!! (behalve het c4-verhaal)

Ik hoor trouwens erg weinig mensen over dat "chopper-whoring" waarbij het hele team op sommige maps gewoon staat te dringen tot de helicopter weer spawned. En ondertussen heeft niemand door dat de tickets langzaam maar zeker in het voordeel van de tegenstander komen. En het dan zeker raar vinden dat je verliest.

Complimenten trouwens voor de mensen die op de gewraakte urban-i3d-server (server2) gisteren naar de admin-commando's luisterden! Zowel de MEC als de USA ging toen maar te voet naar de stad i.p.v. op het heli-pad te staan niksen!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ff iets heel anders: TEAMSPEAK. Ik vind het zelf geweldig, maar kom het vrijwel nooit tegen... weet iemand of het zinvol is om zo'n setje aan te schaffen? Ik speel alleen op public servers en ben het daar maar een paar keer tegen gekomen eik. Ik vind het wel geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134870

bertenernie schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:30:

[afbeelding]

Had ik ook een keer,even wachten en het is weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Anoniem: 152890 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:18:
[...]
Met een suicide attempt haal je niet lekker je puntjes binnen? Als een helicopter vol is?
Ik vind dat juist een erg makkelijke manier om je puntjes binnen te halen (das niet lekker werken)je gaat alleen in een heli zitten haalt er 6 neer (hoeft niet goed te kunnen vliegen) en whoppa kassa. Je ontneemt andere het recht om in bijvoorbeeld de chinese helicopter te gaan zitten omdat je hem alleen gebruikt voor suicide of je neemt andere mee in jouw suicide. Das geen teamwork.
Sorry, maar als ik alleen in een helicopter zit(om wat voor een reden dan ook... ja, ik wacht altijd tot ie vol zit, maar het kan gebeuren dat ze eruit geschoten worden of eruit springen) en ik zie een BH een vlag pakken, dan is het ter land, ter zee en in de lucht de editie: vlieg em erin! Want op dat moment gaat het om een vlag... de wil ik verdedigen, en hoe ik dat doe dat is dan toch aan mij?? Het doel heiligt de middelen. Of moet ik dan maar toe kijken hoe een BH de vlag pakt? Het is niet zo dat ik er een sport van maak om mijn heli in een BH te vliegen, absoluut niet... maar als de situatie er naar is, dan doe ik het gewoon. En het is niet lekker puntjes binnen halen. In een BH meevliegen als assault... niet aan de guns zitten... gewoon niksen dus, dat is pas makkelijk puntjes binnen halen.
I rest my case en hou er verder over op, je hoeft niet op de server te komen,de regels zijn duidelijk.
Ze zijn gemaakt uit ervaringen van verschillende spelers. Er zijn misschien voldoende servers waar het wel kan ik zou zeggen probeer het uit.
Ik weet nu al niet meer welke server jullie precies hebben... Maar ik heb ook geen zin om van elke server die ik join de aparte regels te gaan lezen. Ik kijk in de server browser naar ping en aantal spelers... en ik ga er vanuit dat je op elke server gewoon alle mogelijkheden van het spel kan benutten. Mocht ik dan gebanned worden van een server omdat ik me niet hou aan lokale zielige regeltjes dan zegt dat meer over hun dan over mij vind ik. Tevens ben ik van mening dat als je afwijkende regels wil toepassen, dat je dan een niet ranked server moet gaan huren. Het hele ranked systeem is er op gebouwd dat je op elke server alle mogelijkheden kan benutten, anders loopt het ranked systeem namelijk scheef. Jammer dat EA niet zo alert is op rare regels op ranked servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
jezus wat een onzin over de blachhawk en zelfmoord acties met de heli. de mec heli is alleen handig om mannetjes te droppen , die 2 machine guns zijn echt 10x minder effectief dan die miniguns van de bh. en als je zegt dat je geen skill hebt om de bh met een zelfmoord poging neer te halen dan heb je ook geen skills om de mec heli te ontwijken. part of the game. als ik een atack heli zie rondvliegen en erstaat alleen een transport heli ren ik er autmatishe naar toe en crash die atack heli neer

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

beany schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:36:
Ik weet nu al niet meer welke server jullie precies hebben... Maar ik heb ook geen zin om van elke server die ik join de aparte regels te gaan lezen. Ik kijk in de server browser naar ping en aantal spelers... en ik ga er vanuit dat je op elke server gewoon alle mogelijkheden van het spel kan benutten. Mocht ik dan gebanned worden van een server omdat ik me niet hou aan lokale zielige regeltjes dan zegt dat meer over hun dan over mij vind ik. Tevens ben ik van mening dat als je afwijkende regels wil toepassen, dat je dan een niet ranked server moet gaan huren. Het hele ranked systeem is er op gebouwd dat je op elke server alle mogelijkheden kan benutten, anders loopt het ranked systeem namelijk scheef. Jammer dat EA niet zo alert is op rare regels op ranked servers.
Hilarisch, maar no offence intended.

Het benutten van de mogelijkheden: dus in de huidige versie 1.02 op alle servers vind je het niet erg dat er mensen aan point-farming doen "want je moet op elke server alle mogelijkheden benutten"? En lame ergens achteraf een helicopter jatten, deze naar de rand van de map sturen en daar gaan zitten wachten voor een basic badge is dan ook geoorloofd?

Ben in ieder geval blij dat je niet meer weet om welke server het gaat maar globaal zijn er maar een paar kleine regels die vooruitlopen op patch 1.03. Oftewel; het point-farming-verhaal wordt hard tegen opgetreden, lame akties zoals hierboven met wachten op de heli en verder geen zak uitvoeren is ook een waarschuwing of twee waard en meer van dat soort dingen.

Het zal me persoonlijk roesten hoe je iets uit de lucht krijgt zolang je er maar geen teammates mee benadeelt (dus dat je je co-piloot ook crasht) of dat je mogelijkheden tot transport constant onthoudt aan je teammates. Aan de andere kant: als je wil suiciden ben je ook niet al te serieus aan het spelen want oh-oh-oh, we moeten allemaal weten welke wapens goed zijn, guides lezen en meer zooi, maar in je hoofd laten opkomen dat een suicide een hopeloos wanhopige aktie is; daar gaan we dan maar aan voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:41:
jezus wat een onzin over de blachhawk en zelfmoord acties met de heli. de mec heli is alleen handig om mannetjes te droppen , die 2 machine guns zijn echt 10x minder effectief dan die miniguns van de bh. en als je zegt dat je geen skill hebt om de bh met een zelfmoord poging neer te halen dan heb je ook geen skills om de mec heli te ontwijken. part of the game. als ik een atack heli zie rondvliegen en erstaat alleen een transport heli ren ik er autmatishe naar toe en crash die atack heli neer
Zo is dat. Als ik met een heli een volle BH kan 'pakken' door er vol in te vliegen... HOPPA! Zelfde als ik in een jet zit en mijn rockets missen doel, dan parkeer ik die jet er gewoon ff vol in. Dit zit nou eenmaal in het spel en de Japanners gebruikte dezelfde technieken al in '44 ;)
Als ik in een jeep kom aanscheuren en er steekt een vijand over, dan ros ik er ook volgas overheen en ga ik niet netjes stoppen om met het machinegeweer dat menneke om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:45:
[...]

Hilarisch, maar no offence intended.
none taken :)
Het benutten van de mogelijkheden: dus in de huidige versie 1.02 op alle servers vind je het niet erg dat er mensen aan point-farming doen "want je moet op elke server alle mogelijkheden benutten"? En lame ergens achteraf een helicopter jatten, deze naar de rand van de map sturen en daar gaan zitten wachten voor een basic badge is dan ook geoorloofd?
Het is algemeen bekend dat point farming tegen gegaan word in 1.03, dus daar op vooruitlopend word er nu al actie op ondernomen. Terecht imho. Met een heli in een BH crashen zal nog gewoon mogelijk zijn in 1.03 dus dat moet gewoon mogen mijn inziens.
Ben in ieder geval blij dat je niet meer weet om welke server het gaat maar globaal zijn er maar een paar kleine regels die vooruitlopen op patch 1.03. Oftewel; het point-farming-verhaal wordt hard tegen opgetreden, lame akties zoals hierboven met wachten op de heli en verder geen zak uitvoeren is ook een waarschuwing of twee waard en meer van dat soort dingen.
We zijn het dus eens met elkaar blijkbaar :)
Het zal me persoonlijk roesten hoe je iets uit de lucht krijgt zolang je er maar geen teammates mee benadeelt (dus dat je je co-piloot ook crasht) of dat je mogelijkheden tot transport constant onthoudt aan je teammates. Aan de andere kant: als je wil suiciden ben je ook niet al te serieus aan het spelen want oh-oh-oh, we moeten allemaal weten welke wapens goed zijn, guides lezen en meer zooi, maar in je hoofd laten opkomen dat een suicide een hopeloos wanhopige aktie is; daar gaan we dan maar aan voorbij.
Wat ik al aangaf: als ik alleen in de heli zit! En zoals ik ook al aangaf: ik maak er GEEN sport van. En als ik met een heli een suicide pleeg op een BH dan ben ik WEL serieus bezig want ik wil voorkomen dat de BH de vlag overneemt. Sterker nog, als het onze laatste vlag is dan ben ik zelfs bereid om samen met eventuele passagiers mezelf op de BH te werpen! (uiteraard voorafgegaan door een 'bail out' berichtje als dat nog kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben nu bezig met stunts uit dat Ya Rayah fimpje, en het lukt best goed, maar het probleem is het opnemen, want ik kan alleen in first person view bekijken zegmaar.

http://home.hccnet.nl/t.floor/bf2.avi

Iemand wat info over hoe ik dit dus opneem met battlerecorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
beany schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:25:
[...]

Het enige wat verboden moet zijn is het willens en wetens punten 'farmen'. Dus met zijn 3en in een hoekje killen, reviven, killen, reviven etc. De rest ...
Zo groepje van drie kwam ik afgelopen nacht als commander tegen. De kick votes werkten zoals gewoonlijk niet. Maar tja ik was toevallig commander, paar keer artillerie erop gedropt en ze de volgende ronde met een apc onderschept op het water en weg waren ze *grinz*

Was trouwens de eerste keer dat ik zulke erge stathoeren tegen kwam:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Juggernaut schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:33:
Als je een ranked server draait moet je je zoveel mogelijk aan de regels van EA houden vind ik..
Welke zijn dat dan?
Vergeet je niet iets? Dat die clan enorm veel geld betaald voor een mooie ranked server? Als zij daar regels hebben waar je het niet mee eens bent, blijf je toch gewoon weg? Er zijn immers momenteel voldoende ranked servers :)
Zij betalen ervoor, zij zijn admins, zij mogen dus de regels maken. Als ik marcel was zou ik ook boos worden op de mensen die de hun regels blijven afkraken. Als gamer heb je gewoon geen invloed op de regels en admins van andermans servers. Dat is hun eigen keuze, daarom is het ook hun server.

Overigens vind ik zelf dat een suicide met chopper gewoon mag, maar ik stel de regels niet op op zijn eigen server, en toch speel ik er met veel plezier :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 23-08-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
DaMorpheus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Welke zijn dat dan?
Vergeet je niet iets? Dat die clan enorm veel geld betaald voor een mooie ranked server? Als zij daar regels hebben waar je het niet mee eens bent, blijf je toch gewoon weg? Er zijn immers momenteel voldoende ranked servers :)
Zij betalen ervoor, zij zijn admins, zij mogen dus de regels maken. Als ik marcel was zou ik ook boos worden op de mensen die de hun regels blijven afkraken. Als gamer heb je gewoon geen invloed op de regels en admins van andermans servers. Dat is hun eigen keuze, daarom is het ook hun server.

Overigens vind ik zelf dat een suicide met chopper gewoon mag, maar ik stel de regels niet op op zijn eigen server, en toch speel ik er met veel plezier :)
ergo: als jij geld neerlegt, mag je doen en laten met je server wat je wilt, en als jij gewoon lekker wil statshoeren in een tank, stel je als regel dat er niet op tanks geschoten mag worden en ben je de man? mjah.... als je d'r blij van wordt..

(en nee, ik bedoel niet dat marcel een statshoer is, of alleen maar punten wil verdienen, ik bedoel dat als je een ranking systeem opzet maar aan de andere kant mensen de kans geeft hun eigen regels te bouwen, je een scheef systeem hebt bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
MF schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:07:
van mij mogen ze er wel net als in JOTR een stinger bij in zetten. Zo zou b.v. de AT moeten kunnen kiezen tussen stinger en het standaard ding. (dan is hij uiteraard geen 100% AT meer maar toch)
De at raketten zijn al reeds geleid, je moet alleen voorzichting zijn op wel moment je schiet.

AT mensen echte stingers geven zou betekenen dat het niet langer mogelijk is ook maar iets te gebruiken wat vliegt. Nu al als andere team goed werkt blijf je gemiddeld 30 seconde vliegende voordat je neergehaald wordt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Werkt niet altijd, raket in heli :) Zat pas te spelen op map Gulf of Oman (dacht ik), met dit vlag in het midden van de map met een flat in aanbouw er naast. Was een van de laatste US flags dus leek me verstandig om die in ieder geval te verdedigen... Komt er een MEC heli aan (die grote transport) en hij gaat boven die vlag hangen met zijn laadklap pcies naar mij toe. Dingen helemaal vool geladen met gasten dus schiet er een raket in... 0 kills :( En hier kan de raket er niet door heen vliegen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Welke zijn dat dan?

Zoals je het hier inderdaad stelt: "eigenaren" van een server bepalen inderdaad wat er wel/niet mag, binnen bepaalde grenzen. Andersom vind ik het zelf enorm hypocriet van een aantal mensen (of op GoT of op andere forums) om serverX of serverY onwijs af te kraken terwijl die server constant een enorme bende is van TK'ing, farming, raping en noem maar op.

Praktijk-voorbeeld: zondag-ochtend, Urban-server van i3d. Ik heb 5 man permanent eraf geschopt, 11 een tijdelijke ban en zelf Sharqii Peninsula afgebroken en een ander level gestart omdat mensen bleven vervelen ondanks constante waarschuwingen. Nou weet ik niet hoe je zelf zou reageren als je je onbetaalde vrije tijd steekt in het beheer van een server, maar ik had op dat moment liever de stekker eruit getrokken. Zondag-ochtend? Kleuter-tijd, blijkbaar, zonder enige sociale controle (zelfs niet binnen squads)!
Basb schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

Zo groepje van drie kwam ik afgelopen nacht als commander tegen. De kick votes werkten zoals gewoonlijk niet. Maar tja ik was toevallig commander, paar keer artillerie erop gedropt en ze de volgende ronde met een apc onderschept op het water en weg waren ze *grinz*

Was trouwens de eerste keer dat ik zulke erge stathoeren tegen kwam:S
Interessant; snap alleen niet dat je niet zelf werd gekickt vanwege TK'ing ofzo.
rac-on schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

ergo: als jij geld neerlegt, mag je doen en laten met je server wat je wilt, en als jij gewoon lekker wil statshoeren in een tank, stel je als regel dat er niet op tanks geschoten mag worden en ben je de man? mjah.... als je d'r blij van wordt..
Ja, want er zijn ook ranked server, 16 slots, waar duidelijk in het loading-screen staat dat je gekicked kan worden voor clan-members. En goh, wat een toeval; de clan is precies 16 mensen groot en ze zijn hun eigen admin. Het valt dan niet te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

rac-on schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

(en nee, ik bedoel niet dat marcel een statshoer is, of alleen maar punten wil verdienen, ik bedoel dat als je een ranking systeem opzet maar aan de andere kant mensen de kans geeft hun eigen regels te bouwen, je een scheef systeem hebt bedacht)
Minder dan 5/10 man op de server en je bent niet meer ranked. Dus al te gek kan een admin het nooit maken.
Maar ja, als jij er niet tegen kan dat er regels zijn sta je vrij om EA te bellen of te mailen om te zeggen dat jij je benadeeld voelt op andermans server 8)7

Even serieus: hij betaald, hij stelt redelijke regels op (zie zijn website), dan mag je als gast op zijn server je er best aan houden :)
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

Zoals je het hier inderdaad stelt: "eigenaren" van een server bepalen inderdaad wat er wel/niet mag, binnen bepaalde grenzen. Andersom vind ik het zelf enorm hypocriet van een aantal mensen (of op GoT of op andere forums) om serverX of serverY onwijs af te kraken terwijl die server constant een enorme bende is van TK'ing, farming, raping en noem maar op.

Praktijk-voorbeeld: zondag-ochtend, Urban-server van i3d. Ik heb 5 man permanent eraf geschopt, 11 een tijdelijke ban en zelf Sharqii Peninsula afgebroken en een ander level gestart omdat mensen bleven vervelen ondanks constante waarschuwingen. Nou weet ik niet hoe je zelf zou reageren als je je onbetaalde vrije tijd steekt in het beheer van een server, maar ik had op dat moment liever de stekker eruit getrokken. Zondag-ochtend? Kleuter-tijd, blijkbaar, zonder enige sociale controle (zelfs niet binnen squads)!
Conclusie: alleen maar te voorkomen door op de server een admin te hebben, niet? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Stewie! op 23-08-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
heel simpel: Speel het spel zoals het is.
En natuurlijk betaal je een smak geld voor een server maar als je het spel wil aanpassen aan je eigen wensen neem dan gewoon een unranked ding. Ik vind persoonlijk dat ranked servers hetzelfde moeten zijn zodat overal dezelfde gameplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Juggernaut schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:31:
[...]

heel simpel: Speel het spel zoals het is.
En natuurlijk betaal je een smak geld voor een server maar als je het spel wil aanpassen aan je eigen wensen neem dan gewoon een unranked ding. Ik vind persoonlijk dat ranked servers hetzelfde moeten zijn zodat overal dezelfde gameplay is.
Elke server kan één of meerdere admins hebben. Een admin is een mens. Elk mens is anders. Elke server is dus per definitie anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
DaMorpheus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:29:Minder dan 5/10 man op de server en je bent niet meer ranked. Dus al te gek kan een admin het nooit maken.
Maar ja, als jij er niet tegen kan dat er regels zijn sta je vrij om EA te bellen of te mailen om te zeggen dat jij je benadeeld voelt op andermans server 8)7
Even serieus: hij betaald, hij stelt redelijke regels op (zie zijn website), dan mag je als gast op zijn server je er best aan houden :)
nofi i assume? tuurlijk ga ik ea niet mailen, omdat ik het vermoeden hebt dat er niets mee gedaan wordt en ik net zo makkelijk een andere server op kan zoeken. Daarnaast ben ik nog nooit zelf tegen zo'n regel aangelopen. Dat doet echter niet af aan het feit dat ik denk dat er een in het beginsel fout systeem is bedacht, wanneer je admins de mogelijkheid geeft dergelijke regels te bedenken, omdat je daarmee feitelijk zegt dat iemand met genoeg geld zijn punten kan "kopen".
Zoals al eerder aangedragen: als in America's army iemand misbruikt maakt van zijn/haar adminrechten, is 1 mailtje met een screenshot of uitleg voldoende om de betreffende server uit de lijst te zien verdwijnen... Daar moet iedereen die een official server wil aanmelden, zich akkoord verklaren dat hij/zij zorgt dat het spel ten alle tijden eerlijk blijft en de kansen voor alle spelers/teams gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rac-On op 23-08-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De master statistiek server is weer uitgevallen, dus alle linux ranked servers gaan weer één voor één offline :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]

Welke zijn dat dan?

De clan(of wie dan ook) betaald inderdaad geld voor de server. Maar het kan nooit de bedoeling zijn geweest dat ze dan ook allerlei beperkende regels opleggen. Dit is dus een tekortkoming van EA. Zoals al eerder opgemerkt: door die lokale regeltjes loopt het hele ranking systeem scheef. Zij realiseren zich dat niet. Dat een BH niet met een suicide neergehaald mag worden is puur omdat zij veel gebruik maken van de BH en dat ze op een suicide dude in een heli geen invloed hebben en daardoor dus hun puntjes in gevaar komen.

Wil een clan(of wie dan ook) zelf precies de regels bepalen, dan moeten ze een non-ranked server nemen! Willen ze toch een ranked server, dan moeten ze zich ook houden aan wat er mogelijk is in het spel zodat het overal op de ranked servers gelijk is qua gameplay. Nogmaals... het is een tekortkoming van EA dat ze hier niet actief mee bezig zijn. Geen idee eigenlijk of er iets over staat in de voorwaarden van EA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Helemaal niks. Maar ik ga het eens vragen aan de producer van BF2, kijken hoe hij erover denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De keuze is aan jou!

Als dat jullie regel is, prima.
Het heeft er echter alles van weg dat jullie de BH willen beschermen onder het mom van: ALS de MEC slim spelen heb je hem zo uit de lucht.

Wat je echter meestal ziet is dat de mensen DIE goed kunnen spelen allemaal (toevallig :O )USMC willen zijn en dan in de BH gaan samenwerken (mss niet geheel ontoevallig jij en je clan).
Vaak zitten juist bij de MEC dan de mensen die niet kunnen of willen samenwerken. En eigenlijk wordt daarmee jullie regel een verkapte methode om lekker puntjes te kunnen farmen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vind dat Beany wel een punt heeft over eigen regels --> unranked server. Want anders kun je scheefgroei krijgen, in het extreme geval zelfs een clan met 16 man op één (eigen!) ranked server, die als regeltje hebben dat er geen niet-clan leden mogen komen en dat pointfarming is toegestaan. Nou, en, kun je dan zeggen, maar als je daar een dag of 3 lekker met je clan aan het farmen bent, heb je zo 2 of 3 unlocks en daarmee bevoordeel je jezelf op andere, eerlijke servers, waar mensen (ahum, zoals ik..) dagen en dagen bezig zijn en gewoon middelmatig meekomen, nog maar één special unlocked hebben en inderdaad af en toe echt blij zijn met een leuke ribbon of zo, die totaal onverwacht ergens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik ga op Mashtuur altijd naar de MEC, pak een jeep of die tank, dán krijg je pas punten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
DaMorpheus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:43:
Helemaal niks. Maar ik ga het eens vragen aan de producer van BF2, kijken hoe hij erover denkt :)
goed punt! hou je ons op de hoogte van hun reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

gyedema schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:50:
Ik vind dat Beany wel een punt heeft over eigen regels --> unranked server. Want anders kun je scheefgroei krijgen, in het extreme geval zelfs een clan met 16 man op één (eigen!) ranked server, die als regeltje hebben dat er geen niet-clan leden mogen komen en dat pointfarming is toegestaan. Nou, en, kun je dan zeggen, maar als je daar een dag of 3 lekker met je clan aan het farmen bent, heb je zo 2 of 3 unlocks en daarmee bevoordeel je jezelf op andere, eerlijke servers, waar mensen (ahum, zoals ik..) dagen en dagen bezig zijn en gewoon middelmatig meekomen, nog maar één special unlocked hebben en inderdaad af en toe echt blij zijn met een leuke ribbon of zo, die totaal onverwacht ergens komt.
Valt EA ook niet op hé, als een hele clan op één server alle punten verdient :P
Pointfarmen valt ze vrij snel op als je het structureel doet, en dan wordt je altijd beloond met een reset :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

DaMorpheus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Valt EA ook niet op hé, als een hele clan op één server alle punten verdient :P
Pointfarmen valt ze vrij snel op als je het structureel doet, en dan wordt je altijd beloond met een reset :w
Nee, akkoord, maar je begrijpt wat ik bedoel, toch? Als overal op allerlei servers diverse afwijkende regels gelden, dan kun je inderdaad scheefgroei krijgen. En dan is het meest eerlijke (en tegelijkertijd het meest onwaarschijnlijke dat dat ooit zal gebeuren) dat er overal één lijn getrokken wordt qua regelgeving, als je tenminste een ranked server wilt hosten, want zolang er servers zijn zuller er admins nodig zijn, die allemaal anders tegen de zaken aan kunnen kijken. Wat ik best begrijp. Maar niet echt fair vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46247

[...]

Welke zijn dat dan?

Ik snap best dat het hun server is en dat zij ervoor betalen. Als zij ervoor kiezen dat je geen suicide runs mag doen, is dat hun goed recht. Maar dan vind ik ook dat je gewoon moet toegeven dat die regel er is om de BH te beschermen en niets anders.

Ik vind het dan ook wel erg gemakkelijk om te zeggen dat je een BH op andere manieren uit de lucht kunt halen. Natuurlijk kan dat, persoonlijk doe ik het altijd met c4 bovenin de vlaggenmast.
Gisteren hebben we (ik en een paar maten) tot 4 maal toe een volle BH uit de lucht neergehaald, en zelfs 'n keer gestolen. MITS MEN MAAR SAMEN WERKT! En daar zit hem nou juist het probleem. Dat gebeurt niet en een BH crew weet dit.

Maar niet getreurd, met de komst van de 1.3 patch kun je geen vlaggen meer pakken in voertuigen. De BH zal dan moeten landen en is dan praktisch ten dode opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 46247 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:56:
[...]

Maar niet getreurd, met de komst van de 1.3 patch kun je geen vlaggen meer pakken in voertuigen. De BH zal dan moeten landen en is dan praktisch ten dode opgeschreven.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 06-06 15:13
[...]

slaap lekker :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 20:33
[...]

was het gerucht niet meer van dat je als bijrijder moet uitstappen? dat dus wel de piloot/bestuurder vlag kan cappen, maar de rest dus niet?

waar heb ik dat nou toch weer gelezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
Is dat zo ?

Zelf zou ik het niet erg vinden als het moeilijker gemaakt wordt om met choppers vlaggen te cappen. Tevens mogen vliegtuigen wel wat makkelijker uit de lucht gehaald worden.

Het spel is denk ik leuker als de luchtvoertuigen een meer ondersteunende rol krijgen. Als je een erg goede piloot bent, ben je bijna onoverwinnelijk nl.
Hierdoor komt de nadruk weer wat meer bij de infanterie te liggen wat het spel m.i. leuker maakt. Ik denk dat het niet voor niks is dat Karkand zo populair is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
ik denk dat je met de patch evengoed nog een vlag kan veroveren met de bh...alleen de medic/support/engineer hebben nog maar een beperkt aantal pakketjes, waardoor ze de rest maar een paar keer kunnen fixen/healen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik snap best dat het hun server is en dat zij ervoor betalen. Als zij ervoor kiezen dat je geen suicide runs mag doen, is dat hun goed recht. Maar dan vind ik ook dat je gewoon moet toegeven dat die regel er is om de BH te beschermen en niets anders.
De chopper is er, hoe die gebruikt wordt is volledig vrij ... Moet je maar iets vinden om die suicide-runs tegen te gaan (vb 2 at kerels mee aan boord nemen).

Eens je zulke regels wilt toepassen vind ik persoonlijk dat je beter naar een unranked server overgaat. Idem met die knife- en pistolservers, servers die hun punish afzetten, ... Zo krijg je echt scheefgroei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roadcee schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

was het gerucht niet meer van dat je als bijrijder moet uitstappen? dat dus wel de piloot/bestuurder vlag kan cappen, maar de rest dus niet?

waar heb ik dat nou toch weer gelezen? :?
Zou ik persoonlijk ideaal vinden ... ook heel stuk realistischer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Mijn punten zijn altijd ter discussie. Kom dan met argumenten waarom ik ongelijk heb, maar dat doe je ook niet. Je vervalt gelijk in schelden. Ik heb mijn eigen mening, daar kun je het mee eens zijn of niet. Post dan gewoon waarom je het er niet mee eens bent. Dat zou een waardevolle toevoeging zijn. Die zie ik nu van jou niet helaas.Erg jammer dat veel mensen hier niet tegen een kritische blik kunnen als het over de "in hun ogen zo perfecte game" gaat. Kritisch is ook niet hetzelfde als negatief trouwens :)
Maar al jouw posts die bestaan uit 1 zin van 'Ik vind ... slecht' zijn wel waardevol?
En een post als
noem je een goed onderbouwde post die aanleiding geeft tot discussie :?
Je zegt gewoon 'Ik vind dat en dat' en zo is het. En dat baseer je op een post van 1 persoon die boos is op een server?
En volgens mij heb ik de post die jij quote uitgelegd waarom ik het oneens ben met je.
En een perfecte game is het zeker niet, dat hoor je mij ook niet zeggen en als mensen slechte punten van BF2 noemen ben ik het daar ook vaak mee eens dat dat beter moet. Maar jij post alleenmaar wat jij allemaal niet goed vind aan de game.
En dat het jouw mening is is fijn, maar post die dingen dan op mijnmening.nl maar hier voegt het echt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46247

Anoniem: 127429 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:18:
[...]

De chopper is er, hoe die gebruikt wordt is volledig vrij ... Moet je maar iets vinden om die suicide-runs tegen te gaan (vb 2 at kerels mee aan boord nemen).
Precies, dan moet de BH crew maar better communiceren met elkaar, waar precies de MEC heli zit zodat ze hem kunnen ontwijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 46247 op 23-08-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Kleintje81 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:32:
Ja dat weet ik, het stond zelfs bij dat top players tabblad dat ik een gouden / zilveren had 'gewonnen'.
Ik had ook zoiets, heb je genoeg punten voor goud, zilver of brons (dus gezien over beide teams), maar op het tabblad van top players sta ik er niet bij. Maar ja het gaat uiteindelijk toch om het potje wat je speelt en die medailes zijn bijzaak (imho). Persoonlijk speel ik liever een super potje qua teamplay en dan maar wat minder punten dan andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

The Widow Maker schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:43:
Er is toch niets leuker dan BH's (of mec helis) schieten in mashtuur.

Ga naar die electriciteitsoutpost, spring en gooi C4 op die isolators en schuil ergens ver weg. Komt er een BH, 1 muisklik en je hebt 6 kills, wat wil je nog meer.

Of ga met 2-3 man campen met AT meuk, als je 3x raak schiet bij de motor is die BH echt verleden tijd.

Of ga bij de USMC basis op het gebouw campen, als je die basis hebt. Een keer een M203 of GP30 granaat naar binnen en je hebt gegarandeert kills, zoniet de hele heli. Als USMC tegen die chinese chopper is het nog makkelijker, die 3 gasten achterin kunnen zich niet super bewegen en als je op het gebouw ligt heb je ze zo eruit geschoten, same voor de gunners. Van achteren kan je zelfs de pilot raken, dat is helemaal super natuurlijk.

Waarom gebruik je niet gewoon de AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 149587 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:01:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon de AA?
De twee AA guns staan nogal ver buiten de stad waardoor de BH vaak niet te raken is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Kan het nu over wat anders gaan?
Ik denk dat iedereen nu wel weet dat de blackhawk redelijk uit de lucht is te krijgen als mec, en als je wel suicide runs wil doen moet je gewoon een server zoeken waar dat wel mag. Er zijn er zat.
Duss.. andere vraag: is het kopen van een headset het waard in BF2? Wordt teamspeak dus veel gebruikt en zijn het nog een beetje nuttige gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik kick niet snel mensen, maar sommigen die doen gewoon moeite om gekicked te worden..

b.v. Ik ben admin op de zerobarrier server. Staat er zo'n jojo bij een uncappable flag met zijn voertuig iedereen aan het neer maaien die daar spawnen.. (ook ik).
Fijn na 3x meteen doodgeschoten worden zonder dat ik een stap kon verzetten was de maat echt bij mij vol!

AIk vind het echt de lameste manier om zo punten/kills te halen..
Vooral in de map Sharqi Peninsula. Ik spawnde dus als MEC.

Dan kan je wel zeggen: spawn dan ergens anders..
Dan zeg ik.. waarom staat meneer zo lame punten te scoren..??

[ Voor 12% gewijzigd door dCY op 23-08-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 128821 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:26:
Kan het nu over wat anders gaan?
Ik denk dat iedereen nu wel weet dat de blackhawk redelijk uit de lucht is te krijgen als mec, en als je wel suicide runs wil doen moet je gewoon een server zoeken waar dat wel mag. Er zijn er zat.
Duss.. andere vraag: is het kopen van een headset het waard in BF2? Wordt teamspeak dus veel gebruikt en zijn het nog een beetje nuttige gesprekken?
TeamSpeak gebruik ik meestal niet van de server zelf, maar op de achtergrond een private channel met vrienden of mede-admins. Werkt wel lekker maar zelf vind ik de uitdaging van TS langzaam maar zeker minder worden omdat je op elkaar ingespeeld raakt. Dan weet je op een gegeven moment al dat je niet hoeft te roepen "Ga linksom" als jij al op weg was naar rechts.

Trouwens; de Dynabyte heeft headsets vanaf €8.- ofzo als je een keer wil spelen, tenzij ook dat bedrag een onoverkomelijke barriere is.
dCY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:29:
Ik kick niet snel mensen, maar sommigen die doen gewoon moeite om gekicked te worden..

b.v. Ik ben admin op de zerobarrier server. Staat er zo'n jojo bij een uncappable flag met zijn voertuig iedereen aan het neer maaien die daar spawnen.. (ook ik).
Fijn na 3x meteen doodgeschoten worden zonder dat ik een stap kon verzetten was de maat echt bij mij vol!

Base-raping = zero tolerance. Tenzij het gaat om de laatste paar mensen die nergens anders meer kunnen spawnen; dan zie ik het nog wel door de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Help!!!! schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:05:
Het spel is denk ik leuker als de luchtvoertuigen een meer ondersteunende rol krijgen. Als je een erg goede piloot bent, ben je bijna onoverwinnelijk nl.
Mja, maar dat is IRL toch ook zo. Ik bedoel, ik sta zelf op ergens op 900 op de leaderbords van vliegtuigen, maar als er één tegenstander is die ook maar een beetje mij kan achtervolgen, dan houd ie mij wel van het bombarderen af. Misschien haalt ie mij niet neer, misschien haal ik hem wel neer. Maar als ie 2 minuten achter me aan zit dan kan ik niet bombarderen, en dus krijgt je team de kans te vechten in tanks en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 09:20

BEVEL

s9.BeVeL

dCY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:29:

Jij vind het lame.. maar het is gewoon onderdeel van het spel.
Base rapen is niet geintroduceerd met dit spel. Andere spellen DRAAIEN just om de base-rape.
Denk aan Ghost recon en al dat soort 1st shooter spellen.

Als de spelmakers dat baserapen ook zo irritant vonden hadden ze wel iets op bedacht.
Dat mensen het baserapen niet leuk vinden kan ik begrijpen.. maar om iemand daarvoor te bannen/kicken is gewoon belachelijk
EA zou gewoon basis regels moeten opstellen.
Elke server die daarvan afwijkt zou non-ranked moeten zijn.
Kan mijn niet echt schelen of baserapen nou wel of niet toegestaan wordt door EA, maar ik vind het echt zinloos dat elke server z'n eigen regels begint te verzinnen.

e.e.a. conform meerdere betoogjes van Boris die hier ook wel post.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om het topic nuttig & leuk te houden:

• Zoek eerst voordat je iets vraagt.

• Geen gezeur op kapotte (account)servers - We weten nu wel dat EA/DICE problemen hebben.

• Respecteer elkaar en elkaars mening.

• Geen scores zonder uitgebreide en leuke uitleg

• Geen clanwerving.

• Maak echte thumbnails van je screenshots aub. Er zijn image upload sites die dat automatisch voor je doen.