@PUM:
Wat betreft de sniper die afwijkt in America's Army..... die is juist WEL GOED !
Je ziet het ding namelijk lichtjes heen en weer gaan, en dat kan je compenseren door lichtjes je muis in tegenovergestelde richting te bewegen of heel goed te timen.
Wat met BF2 zo zwaar irritant is, is dat die scope gewoon rock-steady is alsof ie vastgeschroeft is maar er vervolgens toch een afwijking is die op het zicht dus niet te zien is maar gewoon maar "toevallig" is....nee begrijp me niet verkeerd, maak het snipen maar flink moeilijk, maar "toevallig mis"..-.want euhh ja je kan niet altijd raak schieten -.....ja...daar kan ik dus niet zo goed tegen.
@ FireFoz, Bevel, Jugernaut, gyedema...
Hoera ! eindelijk mensen die ook niet snappen wat baserapen nou is.
Goh ik dacht dat ik de enige was.
"Baserapen" vind ik persoonlijk het meest vage begrip in de gameswereld ooit.
(Jaja nog vager dan "campen")
Want wat is dan baserapen?
Baserapen is een beetje jezelf bij een vijandelijk "spawn point" begeven en alles neerschieten wat binnen komt "spawnen" zodat het betreffende slachtoffer geen kans heeft om terug te schieten....
Erg gemeen zou je zo zeggen, ware het niet dat er niet 1 spawnpoint is per vlag. De echte locatie is altijd "om en nabij" de vlag niet steeds op exact dezelfde plek. Hetgeen het "baserapen" al een stuk minder aantrekkelijk maakt.
Nu heeft baserapen in BF2 nog eens extra toegevoegde non-waarde, want met baserapen haal je alleen maar kills en punten haal je maar deels uit de kills, maar hoofdzakelijk dus gewoon uit vlaggen pakken, verdedigen en je team maten helpen.
En dan nog wat....wanneer is "baserapen" nou "baserapen"?
In het geval dat alle vlaggen ongeveer evenredig verdeeld zijn onder de 2 kampen is het baserapen meestal door de vingers te zien, en is het volgens sommigen ook geen baserapen meer.
Echter....als de verliezende partij nog maar, pak hem beet, 2 vlaggen heeft, ja dan hoor ik toch al gelijk vaker de term "baserapen"...
En uiteraard als er alleen nog maar 1 vlag over is (en helemaal als het een "uncaptureble" vlag is)
dan vliegen de baserape verwijten je om de oren.
Waar precies de grens ligt en het "baserapen" betreft in bovenstaande verhaal is mij in het geheel niet duidelijk. (en ga het niet uitleggen want het interesseerd me geen hol, echt.)
Kortom: ik vind geklaag over baserapen vooral een hoop geblaat en soms zelfs lachwekkend.
zo van "euhhh we worden in de pan gehakt en hebben nog maar 1 vlag....baserapers!"
Ik denk dan: I.p.v. te mekkeren over "baserapen", ga als een gek zorgen dat je nog een vlag te pakken krijgt voordat je geen schijn van kans meer maakt.
"In de pan gehakt worden" is naar mijn bescheiden mening gewoon onderdeel van het spelletje, en het getuigt van slecht tegen je verlies kunnen om dan maar weer "baserapen" erbij te halen.
just my 2 cents. nouja 3 dan.