Dan zal het wel standaard zijn omdat we de zending al hadden nagevraagd.Nakebod schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:02:
Ik hoor net van mijn ouders, dat er gebeld is.
Alleen mijn pa zei iets van "gratis verzending" ofzoMijn pa kennende zal ie wel weer iets verkeerd hebben gehoord.
Want de kaart was 214.50, 8 euro verzendkosten + 2 euro voor eh, nog iets
Maar (nog) geen mail gekregen, maar wel opgebeld. Dan is ie er morgen hopelijk wel, en vrijdag ben ik vrij, dus ff goed testen, als het weer het toelaat
Anoniem: 31491
Ahhh..dat verklaart het telefoonnummer op mijn GSM. :-) Net even gebelt en de juffrouw aan de lijn vertelde me dat de kaart verzonden is en morgen binnenkomt.
Leuke service trouwens van Zercom.
Leuke service trouwens van Zercom.
Ik zat in de trein, richting school, en toen ging de telefoon. Een man van Zercom zei dat de kaart op de post was gedaan, en dat ik een mail zou krijgen met hoe en wat.
Dus morgen eindelijk m'n 6800GT
De mail heb ik trouwens nog niet ontvangen!
Dus morgen eindelijk m'n 6800GT
De mail heb ik trouwens nog niet ontvangen!
[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 07-09-2005 17:30 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
nog steeds geen bevestiging gehad dat mn 6800GT verzonden is
Ka-tjing
LOL dom van mij, ik had mijn tel nummer fout geschreven bij de klantgegevens,
Nu is die goed, heb gelijk mailtje gestuurd of mijn pakketje al verzonden is
Voor degene die hem al binnen hebben......hoe is de kaart? makkelijk te installeren?
Nu is die goed, heb gelijk mailtje gestuurd of mijn pakketje al verzonden is
Voor degene die hem al binnen hebben......hoe is de kaart? makkelijk te installeren?
motabeatz.com
Gaat dit topic niet iets teveel over wie zijn kaartjes binnenkrijgt en wanneer? Lijkt meer slowchat.
Ik heb al een tijdje een XFX 6800GT, maar in mijn Chieftec Dragon paste de voedingsstekker net niet door een harddisk die in de weg zat. De kaart is dus erg lang, maar verder net zo makkelijk te installeren als iedere andere videokaart.NickySantoro schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:02:
Ik zat me er inderdaad ook al een beetje aan te ergeren. Ik zie nog maar weinig reacties die puur op de kaart zelf slaan.Triloxigen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:15:
Gaat dit topic niet iets teveel over wie zijn kaartjes binnenkrijgt en wanneer? Lijkt meer slowchat.
kan!Jesp_J schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:02:
Ik lees steeds meer dat mensen een te lage voeding hebben voor hun 3d kaart. Nu vraag ik het me ook af.
Is mijn voeding genoeg voor een 6800GT?
Deze is namelijkde volgende:
HEC-350-VD-PT/BS Temp. geregeld.
+3.3 V 28 A
+ 5V 30 A
+12 V 18 A
Ik heb een 3000+, een diskette station, een 7200 rpm harde schijf, een tv-kaart en een dvd/cdwriter combi.
Alvast bedankt.
Je zal de kaart eerst moeten ontvangen, voordat je objectief over de kaart kan discussieren.Triloxigen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:15:
En dus gaan we maar slowchatten?Falcon2107 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:46:
[...]Je zal de kaart eerst moeten ontvangen, voordat je objectief over de kaart kan discussieren.
On, ontopic:
Mijn MSI GeForce 6800GT geeft problemen. op het VGA kanaal geeft de monitor meer lijnen dat er zijn
Bijvoorbeeld op dit forum heb je de tabel waar alles instaat en daar zit een zwarte lijn omheen, daarbuiten is het bruin.
Rechts van die zwarte lijb staat een pixel of 3 nog een extra witte lijn, dit is bij alles.. Lijkt mij niet de bedoeling (en is behoorlijk irritant).
Iemand dit al eerder gehad?
Nog geen reden om hier te gaan zitten vertellen hoe het met jouw bestelling staat. Het lijkt af en toe meer "Hoe staat het met jouw bestelling bij Zercom" dan op "Het Grote 6800GT Topic Deel 5!"Falcon2107 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:46:
[...]
Je zal de kaart eerst moeten ontvangen, voordat je objectief over de kaart kan discussieren.
Maar goed, laten we nu maar weer verder gaan over de 6800GT zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Muse op 07-09-2005 20:10 ]
Anoniem: 153961
Als je eerst met een andere kaart geen problemen had is ie stuk lijkt mij en moet je hem terugsturen, anders kan het nog aan je monitor liggen. (Had je ook zelf bedacht denk ik, volgens mij zit je nog in de ontkenningsfase van rouwverwerking, ik leef met je mee trouwens, heb zelf ook ooit een keer kapotte kaart gekocht, duurt zeker 2 weken).Triloxigen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:56:
[...]
En dus gaan we maar slowchatten?
On, ontopic:
Mijn MSI GeForce 6800GT geeft problemen. op het VGA kanaal geeft de monitor meer lijnen dat er zijn
Bijvoorbeeld op dit forum heb je de tabel waar alles instaat en daar zit een zwarte lijn omheen, daarbuiten is het bruin.
Rechts van die zwarte lijb staat een pixel of 3 nog een extra witte lijn, dit is bij alles.. Lijkt mij niet de bedoeling (en is behoorlijk irritant).
Iemand dit al eerder gehad?
2 monitoren (zelfde types) en 2 kabels geprobeerd, beide dezelfde resultaat.Anoniem: 153961 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:24:
[...]
Als je eerst met een andere kaart geen problemen had is ie stuk lijkt mij en moet je hem terugsturen, anders kan het nog aan je monitor liggen. (Had je ook zelf bedacht denk ik, volgens mij zit je nog in de ontkenningsfase van rouwverwerking, ik leef met je mee trouwens, heb zelf ook ooit een keer kapotte kaart gekocht, duurt zeker 2 weken).
Dus nu zit mijn Retro Radeon 8500 er weer in.
Ach, ik heb met alles pech, de monitoren had ik ook niet zonder slag of stoot
neem aan dat je re-instal van drivers (desnoods wat andere versies proberen) al geprobeerd hadTriloxigen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:29:
[...]
2 monitoren (zelfde types) en 2 kabels geprobeerd, beide dezelfde resultaat.
Dus nu zit mijn Retro Radeon 8500 er weer in.
Ach, ik heb met alles pech, de monitoren had ik ook niet zonder slag of stoot
Uiteraard, die van MSI, De Omega en die van nVidia zelf. Allemaal hetzelfde resultaat.GoldenSample schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:18:
[...]neem aan dat je re-instal van drivers (desnoods wat andere versies proberen) al geprobeerd had
Ik wil een MSI 6800 GT kopen maar hoorde dat er in het begin van het jaar wat problemen mee waren, zo zouden sommige kaarten 12 pixel pipelines hebben ipv 16 door productiefouten. Daarnaast is de kaart behoorlijk goedkoper dan die van de concurrenten €210 dus hoe weet ik nou of ik een echte 6800 GT te pakken heb met 16 pixel pipelines en juiste snelheden van de core en het geheugen, hoe controleer ik dat? Wat zijn eigenlijk de snelheden die een 6800 GT van MSI moet hebben want de site toont de
GT alleen in het archief
?
EDIT: nog een vraagje, gaan de eerstvolgende generaties mobo's en chipsets nog agp ondersteunen?
GT alleen in het archief
EDIT: nog een vraagje, gaan de eerstvolgende generaties mobo's en chipsets nog agp ondersteunen?
[ Voor 8% gewijzigd door hattorihanzo op 08-09-2005 10:08 ]
Anoniem: 122319
Iemand al de 6800gt van Zercom binnen?
Ik heb ze gemaild maar ze reageren niet eens terug..
Goeie vraag (vooral dat van hoe je het kunt controleren). Dat zou ik namelijk ook wel willen weten.hattorihanzo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:57:
Ik wil een MSI 6800 GT kopen maar hoorde dat er in het begin van het jaar wat problemen mee waren, zo zouden sommige kaarten 12 pixel pipelines hebben ipv 16 door productiefouten. Dus hoe weet ik nou of ik een echte 6800 GT te pakken heb met 16 pixel pipelines en juiste snelheden van de core en het geheugen, hoe controleer ik dat? Wat zijn eigenlijk de snelheden die een 6800 GT van MSI moet hebben want de site toont de
GT alleen in het archief?
Kreeg gister een telefoontje dat ie vandaag geleverd zou worden, dat hebben ze me vandaag ook nog eens per telefoon bevestigd toen ik daar naar vroeg omdat ik pas vandaag de bevesting per email heb ontvangen dat ie dus morgen bezorgt zou worden). De transporteur wist van niks, dus die verwachtte dat het morgen geleverd zou worden.Anoniem: 122319 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:39:
Iemand al de 6800gt van Zercom binnen?
Vandaag of morgen? Wat al het zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon2107 op 08-09-2005 13:04 ]
Hey Falcon2107, kreeg net een mailtje van ze:Falcon2107 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:59:
[...]
Kreeg gister een telefoontje dat ie vandaag geleverd zou worden, dat hebben ze me vandaag ook nog eens per telefoon bevestigd toen ik daar naar vroeg omdat ik pas vandaag de bevesting per email heb ontvangen dat ie dus morgen bezorgt zou worden). De transporteur wist van niks, dus die verwachtte dat het morgen geleverd zou worden.
Vandaag of morgen? Wat al het zijn
Beste Heer, Mevr.,
word vandaag bij u aangeboden als het goed is.
Met vriendelijke groeten,
Zercom Computers Eindhoven
Noord Brabantlaan 72
5652 LE Eindhoven
Tel: 040-2574402
Fax: 040-3684878
Als iedereen gaat melden dat ze gebeld zijn en de kaart verzonden is wordt dit topic wel heel erg nutteloos. Hou het een beetje ontopic ajb
De MSI GeForce 6800GT kan met de MSI, nVidia en Omega drivers op VGA geen breedbeeld formaat aan, 1680*1050.
(Gestest met 2 DELL 2005FPW)
Je krijgt dan vervormingen wat pijnlijk is voor de ogen...
Maar wat zijn nou de stock snelheden van deze kaart en hoe controleer ik hoeveel pixel pipelines ik heb?Triloxigen schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:24:
De MSI GeForce 6800GT kan met de MSI, nVidia en Omega drivers op VGA geen breedbeeld formaat aan, 1680*1050.
Wordt ie trouwens nog gemaakt door MSI? Ik hoorde dat ie niet meer wordt geleverd.
En kan iemand mij vertellen of AGP de komende jaren nog wordt ondersteund?
Geen idee wat de snelheid is. Eerst zaorgen dat hij uberhaupt werkt 
En volgens mij worden er niet eens meer mobo's gemaakt die nog AGP hebben.
En volgens mij worden er niet eens meer mobo's gemaakt die nog AGP hebben.
Hij is binnen!!!!!!!
Even een schone instal maken en dan komen mijn bevindingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Falcon2107 op 08-09-2005 16:26 ]
Ik ben lekker aan het wachten, zelfde verhaal als Falcon (Gister gebeld, zou vandaag komen, maar vandaag bericht gehad dat hij morgen komt via de korier)
Ik hoop dat hij vandaag nog komt
Ik hoop dat hij vandaag nog komt
Beter!! Hoelaat kwam die binnen?Falcon2107 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:26:
Hij is binnen!!!!!!!
Ik benadruk:
Pollewob schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:04:
Als iedereen gaat melden dat ze gebeld zijn en de kaart verzonden is wordt dit topic wel heel erg nutteloos. Hou het een beetje ontopic ajb
Misschien domme vraag, maar welke kleur is de kaart (van zercom).
Als ik google op afbeeldingen vind ik zowel groene als rode kaarten.
Met Rivatuner kun je dit zien. Onder de naam van je graphics adapter staat dan iets als dit:hattorihanzo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:02:
[...]
Maar wat zijn nou de stock snelheden van deze kaart en hoe controleer ik hoeveel pixel pipelines ik heb?
Wordt ie trouwens nog gemaakt door MSI? Ik hoorde dat ie niet meer wordt geleverd.
En kan iemand mij vertellen of AGP de komende jaren nog wordt ondersteund?
code:
A1: revisie van je core1
| 256-bit NV40 (A1, 16x1, 6vp) with 256MB DDR |
16x1: pixel pipelines
6vp: vertex pipes
Denk dat dit per productie serie wel wat kan verschillen.NoepZor schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:58:
Misschien domme vraag, maar welke kleur is de kaart (van zercom).
MSI zelf heeft op de site een groene, Zercom gebruikt een rode pcb op de afbeelding.
Mij boeit het weinig wat ik krijg, als ie maar doet wat ie moet doen, ik kijk toch niet in mijn pc.
En @ Falcon2107, hoe is de cooler? Goede temps/lage herrie?
En in mijn mail stond dat ie via koerier Silverliner komt, niet via DHL.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik zag op de site juist een groene. Het gaat er idd om in de eerste instantie dattie werkt, maargoed ik heb een window en verlichting, en daar staat een rooie net iets mooier dan dat groen 
offtopic:
Dat stond ook in mijn mail, maargoed ik wacht wel af.. volgens mij kunnen ze het beter voor 55 cent meer met de TPG versturen, dan komt het zeker over..
Dat stond ook in mijn mail, maargoed ik wacht wel af.. volgens mij kunnen ze het beter voor 55 cent meer met de TPG versturen, dan komt het zeker over..
Alhoewel ik je irritatie enigzins begrijp hoef jij niks te benadrukken, daar zijn moderators voor (zie je eigen quote). Pollewob grijpt wel in als het te erg wordt.
Maar over jouw probleem: zou je wat meer informatie kunnen geven over je systeem. Ik zou me kunnen voorstellen dat je kaart problemen heeft met een afwijkend beeldformaat. Tevens kun je hier zien of je kaart wel de juiste clocksnelheden enz. heeft.
Dat heeft hij toch gedaan met zijn post? Of moet er eerst gebanned worden (om even te overdrijven)Anoniem: 31491 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:18:
[...]Alhoewel ik je irritatie enigzins begrijp hoef jij niks te benadrukken, daar zijn moderators voor (zie je eigen quote). Pollewob grijpt wel in als het te erg wordt.
Geen idee, hij is niet overgeclocked oid.Anoniem: 31491 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:18:
[...]
Maar over jouw probleem: zou je wat meer informatie kunnen geven over je systeem. Ik zou me kunnen voorstellen dat je kaart problemen heeft met een afwijkend beeldformaat. Tevens kun je hier zien of je kaart wel de juiste clocksnelheden enz. heeft.
Een kaart die bij levering direct werkt lijkt mij vrij normaal
zou het alleen niet zo lief vinden als dit mooie topic dicht moet.Anoniem: 31491 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:18:
[...]
Alhoewel ik je irritatie enigzins begrijp hoef jij niks te benadrukken, daar zijn moderators voor (zie je eigen quote). Pollewob grijpt wel in als het te erg wordt.
ik vraag me eigelijk af hoe lang de 6800GT nog gemaakt blijft worden, als er van de 7XXX serie goedkopere modellen komen denk ik dat het doek best snel valt
Zolang er daarvan geen AGP-modellen komen zal de 6800GT best wel even in trek blijven.
^ Wat hij zegt.
Ik heb de kaart ook binnen sinds vanmiddag.
Had gelijk een cpu koeler en geheugen erbij geprikt dus was wel ff klussen
Ik heb nu de kaart en heb nog geen spellen enzo geprobeerd maar dat komt nog.
Wou alleen weten hoe ik em op AGP 8x kan zetten want hij staat bij mij op AGP 4x???
Bij MSI Information(eigenschappen beeldscherm) wou ik AGP 8x aanklikken maa dat werkt niet
Had gelijk een cpu koeler en geheugen erbij geprikt dus was wel ff klussen
Ik heb nu de kaart en heb nog geen spellen enzo geprobeerd maar dat komt nog.
Wou alleen weten hoe ik em op AGP 8x kan zetten want hij staat bij mij op AGP 4x???
Bij MSI Information(eigenschappen beeldscherm) wou ik AGP 8x aanklikken maa dat werkt niet

motabeatz.com
Ow lol dat wist ik niet : >
kan je dat gewoon in de bios vinden?
motabeatz.com
Voor zover:
Hij zit erin.
Een schone install, maar er loopt nog iets niet helemaal goed.
stock-fan draaid volop (schuif volop open). core = 50 graden celcius
geluid valt wel mee.
Weinig extra's in de doos.
Morgen meer.
Hij zit erin.
Een schone install, maar er loopt nog iets niet helemaal goed.
stock-fan draaid volop (schuif volop open). core = 50 graden celcius
geluid valt wel mee.
Weinig extra's in de doos.
Morgen meer.
[ Voor 26% gewijzigd door Falcon2107 op 08-09-2005 20:27 ]
Core = 59/60 hier, ambient 43/44
Herrie van de fan valt idd mee, maar ik denk dat ik toch een Zalman koeler erop ga gooien, samen met een Zalman voeding, en dan ben ik weer klaar voorlopig, hoop ik
Herrie van de fan valt idd mee, maar ik denk dat ik toch een Zalman koeler erop ga gooien, samen met een Zalman voeding, en dan ben ik weer klaar voorlopig, hoop ik
Ik heb een asus N6800GT PCI-e reference kaart in mijn kast zitten en wil, nu de prijzen flink aan het zakken, zijn misschien wel een SLI opstelling maken.
Echter als ik nu dezelfde kaart ga bestellen en ik ontvang een ''echte'' (blauwe) asus kaart, gaat dit dan wel werken, of moet ik echt om een reference kaart vragen bij bestelling?
Echter als ik nu dezelfde kaart ga bestellen en ik ontvang een ''echte'' (blauwe) asus kaart, gaat dit dan wel werken, of moet ik echt om een reference kaart vragen bij bestelling?
Ik heb de kaart binnen en het is een rooie 
Het is wel een soort van lite-retail, want er zit alleen een driver cd bij, verder een paar boekjes en kabels (Powersplitter, s-video) en verloopstukje. Geen games verder.
Edit: vanmorgen ff ingebouwd, drivers geinstalleerd en 3dmark gedraaid.
11.142 punten in 2003, is dat goed voor een stock 6800GT met een 2200Mhz A64 ? (10x200 S754 NC)
Het is wel een soort van lite-retail, want er zit alleen een driver cd bij, verder een paar boekjes en kabels (Powersplitter, s-video) en verloopstukje. Geen games verder.
Edit: vanmorgen ff ingebouwd, drivers geinstalleerd en 3dmark gedraaid.
11.142 punten in 2003, is dat goed voor een stock 6800GT met een 2200Mhz A64 ? (10x200 S754 NC)
[ Voor 29% gewijzigd door NoepZor op 09-09-2005 09:44 ]
Ik probeerde net op ultra settings (400/1100) te draaien. So far so good. Ik 3dmark opstarten. Test 1 gaat goed, begin test 2 ook, tot hij steeds ff een paar sec gaat hangen, dit doet ie in de gametests daarna ook. De rest loopt wel goed. Mn 3dmark score is dan ook maar 8000 punten. Op standaard waardes haal ik over de 11.000 punten.
Ik heb net geprobeerd met een tafelventilator ervoor, en core op 390, idem.. wat kan dit veroorzaken ? De kaart had ik overgeclockt met rivatuner, verder waren er geen artifacts te zien.
Ik snap er niets van, iemand er een verklaring voor ?
EDIT:
Het geheugen doet lastig, op 1070Mhz en core op 419 loopt 3dmark wel gewoon goed
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4244322
Ik heb net geprobeerd met een tafelventilator ervoor, en core op 390, idem.. wat kan dit veroorzaken ? De kaart had ik overgeclockt met rivatuner, verder waren er geen artifacts te zien.
Ik snap er niets van, iemand er een verklaring voor ?
EDIT:
Het geheugen doet lastig, op 1070Mhz en core op 419 loopt 3dmark wel gewoon goed
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4244322
[ Voor 17% gewijzigd door NoepZor op 09-09-2005 12:05 ]
Stock 3dmark05 "4999"
Inderdaad een rooie en weinig extra's.
Ik ga van het weekend de boel OC-en
Inderdaad een rooie en weinig extra's.
Ik ga van het weekend de boel OC-en
[ Voor 32% gewijzigd door Falcon2107 op 09-09-2005 17:27 ]
Ik kwam op 4893 met 3Dmark05.
Weinig instellingen gedaan, dus het kan nog wel beter
Alleen ik merk wel met de fan, als je hem minimaal zet, is ie echt stil, maar zet je de schuif maar iets naar rechts, is het verschil gelijk al best groot.
En de temperatuur, is nu met kast dicht, gister stond ie nog open: 57 core, 42 ambient. Dus de airflow scheelt al weer wat.
Weinig instellingen gedaan, dus het kan nog wel beter
Alleen ik merk wel met de fan, als je hem minimaal zet, is ie echt stil, maar zet je de schuif maar iets naar rechts, is het verschil gelijk al best groot.
En de temperatuur, is nu met kast dicht, gister stond ie nog open: 57 core, 42 ambient. Dus de airflow scheelt al weer wat.
Heb nu ook een 6800GT
De welbekende MSI.
Vraagje: hoe regel je die fanspeed? En is het nodig dat handmatig te doen, of kun je het ook automatisch laten regelen? Hij maakt flink wat meer herrie dan mijn Radeon 9800 Pro, maar dat was te verwachten
Vraagje: hoe regel je die fanspeed? En is het nodig dat handmatig te doen, of kun je het ook automatisch laten regelen? Hij maakt flink wat meer herrie dan mijn Radeon 9800 Pro, maar dat was te verwachten
[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-09-2005 18:03 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Fanspeed is gewoon het schuifje verzetten op de kaart zelf.
En denk dat het niet automatisch kan, omdat er dus een fysiek schuifje op zit.
En denk dat het niet automatisch kan, omdat er dus een fysiek schuifje op zit.
weet iemand welke temperatuur ik moet hebben met speedfan, heb een MSI 6800GT maar er staan 2 temps.
Local: 50C
Remote: 56C
dan weet ik een beetje op welke ik moet letten, want idle is mn computer 50 of 56, met spellen zal die een stuk warmer worden, dus goed in de gaten houden
......Wacht nog op mn zalman cooler
Local: 50C
Remote: 56C
dan weet ik een beetje op welke ik moet letten, want idle is mn computer 50 of 56, met spellen zal die een stuk warmer worden, dus goed in de gaten houden
Ka-tjing
Anoniem: 91634
Bij mij is remote de GPU en de locale d eomgeveings tempratuur. Maar kijk anders even welke temps staan bij de nvidia drivers. Dan weet je zeker welke je moet hebben.
Das ook een geinige, zat ik gister namelijk ook al even te kijken.Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:48:
Bij mij is remote de GPU en de locale d eomgeveings tempratuur. Maar kijk anders even welke temps staan bij de nvidia drivers. Dan weet je zeker welke je moet hebben.
Maar er zit nogal verschil in:
Nvidia:
Core: 58
Ambient: 43
Speedfan:
Local: 43
Remote: 33
Verder komt er niets in de buurt van de 58. Ja, de cpu met 50 graden, maar dat is echt geen vga
Of de Nvidia drivers geven ~10 graden te hoog aan, of Speedfan te laag, of een combo van beide.
Kopt, remote is de gpu en je moet daarbij nog een offset van 25°C optellen (als je handig bent stel je die offset in bij speedfan).
Ok, dus local = ambient, gezien die wel klopt, af en toe 1 graad afwijking.
En 33, 25 erbij en 58 klopt.
Is het dan niet raar dat speedfan zoveel afwijkt?
Kijk, dat er altijd een afwijking in temp zit weet ik, maar 25 graden? Vooral omdat ze neem ik aan hetzelfde uit horen te lezen. Vaak was het zo dat je bij software iets van 5/10 graden bij moest tellen vaak, maar hier zit er al een ruim verschil in de software zelf.
En 33, 25 erbij en 58 klopt.
Is het dan niet raar dat speedfan zoveel afwijkt?
Kijk, dat er altijd een afwijking in temp zit weet ik, maar 25 graden? Vooral omdat ze neem ik aan hetzelfde uit horen te lezen. Vaak was het zo dat je bij software iets van 5/10 graden bij moest tellen vaak, maar hier zit er al een ruim verschil in de software zelf.
Offtopic:
Voor degene die de kaart bij zercom hebben gehaald, en dan via Silverline. Hoelaat kwamen ze bij jullie aan de deur?
Me broertje heeft de kaart nog steeds niet..
Voor degene die de kaart bij zercom hebben gehaald, en dan via Silverline. Hoelaat kwamen ze bij jullie aan de deur?
Een uur of drie. Voortaan gewoon via TPG. Weet je beter waar je aan toe bent.Anoniem: 122319 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:10:
Offtopic:
CPU naar 2.3 ghz
Core 401 Mhz
mem 1101 Mhz
3dmark05 "5634"
[ Voor 8% gewijzigd door Falcon2107 op 10-09-2005 17:27 ]
Silverline stond bij mij 18:05 voor de deur eergisteren.
En hier volgt mijn 3DMark05 score. Heb ook mijn hardware erbij gezet voor mensen die willen vergelijken
Hardware:
Voeding: Tagan 430 Watt
CPU: AMD Athlon XP2500+ Barton
Moederbord: MSI KT3-Ultra2 met VIA KT333 chipset, laatste Hyperion 4-in-1 drivers.
Geheugen: 1024 Mb Dane-Elec (CAS 2.5)
VGA: MSI NX6800GT-TD256 AGP (4x) met 78.01 drivers
Harde schijf: IBM Deskstar 40 Gb.
Benchmark met 3DMark05: 4715.
En hier volgt mijn 3DMark05 score. Heb ook mijn hardware erbij gezet voor mensen die willen vergelijken
Hardware:
Voeding: Tagan 430 Watt
CPU: AMD Athlon XP2500+ Barton
Moederbord: MSI KT3-Ultra2 met VIA KT333 chipset, laatste Hyperion 4-in-1 drivers.
Geheugen: 1024 Mb Dane-Elec (CAS 2.5)
VGA: MSI NX6800GT-TD256 AGP (4x) met 78.01 drivers
Harde schijf: IBM Deskstar 40 Gb.
Benchmark met 3DMark05: 4715.
CPU naar 2.3 ghz
Core 428 Mhz
mem 1202 Mhz
3dmark05 "5983"
Core 428 Mhz
mem 1202 Mhz
3dmark05 "5983"
Ik heb silverline gebeld, ze bezorgen tot 20:00 uur, met uitloop tot 22:00 uur, anders de volgende dagAnoniem: 122319 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:10:
Offtopic:
Dit omdat ik om 18:00 de kaart nog niet had, daarom heb ik ff gebeld.
Uiteindelijk kwam er iemand van de Silverline aanrijden in een VW Caddy tegen een uur of 20:15 (Koffietijd).
Ander vraagje: Ik kon gister goed op 419/1070 benchmarken, maar nu gaat ie dus weer hangen, hoe kan dat ? Tafelventilator er voor zetten helpt niets, dus warmte lijkt me het niet
Ik heb hier het zelfde probleem, hij deedt het eerst perfect op ultra speeds en nu wilt die dat nniet meer. Zelfs niet in de ochtend waneer de temps het laagst zijn.
3DMARK05 "6111"
core "440 Mhz"
mem "1221"
hoe zat dat ook alweer met die waarde in de bios die je mee kan geven aan je kaart?
4-256MB?
Hoe groot moest die waarde zijn, om optimaal te kunnen draaien?
core "440 Mhz"
mem "1221"
hoe zat dat ook alweer met die waarde in de bios die je mee kan geven aan je kaart?
4-256MB?
Als ik hier de posts lees dan lijk het wel of ik niet alles uit mijn kaart haal.
Want ik haal met een ''beter'' systeem slechteren score bij 3dmkar05.
Mijn sys is.
p4 s478 2,8 ghz 512kb case 533 fsb
mobo: asus p4c800-e deluxe
graka: geforce xfx 6800 gt.
2hd's een van 120 gig seagte en een van 200 gig maxtor
2x 512 mb ram van kingston.
en 2x 256 mb ran van infeon
Mijn score is als alles op stock draait 4700 punten.
En als ik oc'en cpu naar 3,36 ghz.
en gpu 420/1180
dan haal ik 5909 punten bij 3dmark05
Ik kan mijn kaart wel oc'en naar 450 mhz en 1200 maar dan loopt die vast maar mijn waterkoeling is onderweg
Want ik haal met een ''beter'' systeem slechteren score bij 3dmkar05.
Mijn sys is.
p4 s478 2,8 ghz 512kb case 533 fsb
mobo: asus p4c800-e deluxe
graka: geforce xfx 6800 gt.
2hd's een van 120 gig seagte en een van 200 gig maxtor
2x 512 mb ram van kingston.
en 2x 256 mb ran van infeon
Mijn score is als alles op stock draait 4700 punten.
En als ik oc'en cpu naar 3,36 ghz.
en gpu 420/1180
dan haal ik 5909 punten bij 3dmark05
Ik kan mijn kaart wel oc'en naar 450 mhz en 1200 maar dan loopt die vast maar mijn waterkoeling is onderweg
Je score is niets mis mee hoor. Doe maar eens een compare op Futuremark.
Die bedoel ik. Groter is dus beter?Anoniem: 122319 schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:36:
Je bedoel de AGP Aperture size ofzo, ik zou hem op 256mb zetten.
Er wordt gezegd dat je niet meer dan 50% van je intern geheugen moet nemen. Dus als je 1024mb intern heb kan je 512mb instellen.Falcon2107 schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:33:
4-256MB?
Hij gaat maar tot 256MB.MEGATRON schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:32:
[...]
Er wordt gezegd dat je niet meer dan 50% van je intern geheugen moet nemen. Dus als je 1024mb intern heb kan je 512mb instellen.
Wat houdt deze setting in? Dat de kaart je geheugen gebruikt?
Je kaart kan systeemgeheugen gebruiken, als dat vrij is, dat is de aperture size.
Bij mij staat ie op 128MB, meer dan genoeg
Ik heb een VF700Cu besteld.
De huidige koeler vind ik veel te luidruchtig en echt koel blijft mijn kaart ook niet. Gezien de reviews moet ik op beide vlakken verbeteringen gaan zien. Eens zien of ik dan ook wat verder kom met overklokken.
Ik heb 1024 aan RAM en 256 in mijn nieuwe 6800GT. Wat kan je dan het beste doen? Ik heb al gemerkt dat 1024 net twe weinig is. Zeker als het gaat om BF2. Als die 6800 BF2 aan kan, dan kan je hem net zo goed om 64 zetten ofzo?NoepZor schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:43:
Je kaart kan systeemgeheugen gebruiken, als dat vrij is, dat is de aperture size.
Om bij BF2 te blijven. Wat een geweldige kaart! De eye candy is enorm. Zeker vergeleken met mijn oude 5700. Niet te geloven. Ik kan alles op hoog zetten en 4x anti A. Dan schokt ie af en toe een beetje met wel 70fps. Dus ik denk dat een beetje extra geheugen dan niet verkeerd is.
Anoniem: 153854
Ok, nu wil het ook zeker weten. Ik heb dus ook een nieuwe pc gekocht met een XFX 6800 GT. En nu zit er zo'n verloop ding bij voor de stroom. Mijn vraag is nu moet ik die allebei aansluiten of niet? Ik zelf zelf wel.. (duh) Maar waarom draaien games dan ook met 1 stekker??? En _lijkt_ het wel of mijn systeem stabieler is met 1 stekker... Of ben ik gewoon gek? 
Edit: owja, de kaart heeft dus 12V nodig... Als ik 1 stekker meet, komt daar 12V uit... Waarom dan 2 stekkers?
Edit: owja, de kaart heeft dus 12V nodig... Als ik 1 stekker meet, komt daar 12V uit... Waarom dan 2 stekkers?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 153854 op 11-09-2005 20:04 ]
Die 2de stekker is ijgenlijk voor beter oc's want een vriend van mij heeft ook een 6800gt met 2 molex conectors als hij ze allebij aansluit haalt hij de 500 mhzAnoniem: 153854 schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:03:
Ok, nu wil het ook zeker weten. Ik heb dus ook een nieuwe pc gekocht met een XFX 6800 GT. En nu zit er zo'n verloop ding bij voor de stroom. Mijn vraag is nu moet ik die allebei aansluiten of niet? Ik zelf zelf wel.. (duh) Maar waarom draaien games dan ook met 1 stekker??? En _lijkt_ het wel of mijn systeem stabieler is met 1 stekker... Of ben ik gewoon gek?
En anders maar 430 ofzo.
is de 6800gt AGP nv40 of nv45?
Nv40 toch? Nv45 is toch de pci expres versie?
[ Voor 51% gewijzigd door DJ Chicken op 11-09-2005 23:07 ]
aahh durka durka durka
NV 40 Denk ikDJ Chicken schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:05:
is de 6800gt AGP nv40 of nv45?
Mensen, ik zit met een vraag.
Ik zit nu op een systeem bestaande uit een Asus A7N8X, AMD2800+@3000+, 768MB DDR ram (alledrie de bankjes bezet) en een Radeon 9700 non pro.
Ik vind echter dat de performance in spellen om te huilen is zo traag (far cry, doom3, BF2 zijn allen slecht speelbaar, laat staan dat je er echt in zit), en dus wil ik mijn kaart eind deze maand vervangen.
Ik zat eerst te denken aan een 6600 GT, maar merkte dat de 6800 GT ook redelijk betaalbaar begon te worden.
Heeft iemand suggesties?
Ik zit nu op een systeem bestaande uit een Asus A7N8X, AMD2800+@3000+, 768MB DDR ram (alledrie de bankjes bezet) en een Radeon 9700 non pro.
Ik vind echter dat de performance in spellen om te huilen is zo traag (far cry, doom3, BF2 zijn allen slecht speelbaar, laat staan dat je er echt in zit), en dus wil ik mijn kaart eind deze maand vervangen.
Ik zat eerst te denken aan een 6600 GT, maar merkte dat de 6800 GT ook redelijk betaalbaar begon te worden.
Heeft iemand suggesties?
www.avpnews.com
mijn msi 6800gt draait nu op 420/1130...is dat een aardige overclock? default is hij 350/1000.
aahh durka durka durka
Toevallig heb ik deze week mijn systeem verrijkt met een 6800GT als vervanging van mijn ATI 9700 en 512 Mb meer geheugen (totaal 1 Gb nu). Laat ik je zeggen dat ik HL2 op 1 optie na (reflect all) op de hoogste instellingen kan spelen op 1280x1024 op mijn AMD Athlon XP2500+. Een 6800GT is dus zeker de moeite waard.skullsplitter schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:35:
Mensen, ik zit met een vraag.
Heeft iemand suggesties?
Ook mijn systeem is een melden waard voor jou:
AMD 2700+ @ 11x 209 = 2299 MHZ
1.5 GB intern Corsair Ram PC3200
Aeolus 6800GT @ 405/1120
ik kan bijna alle nieuwe spellen nog vloeiend draaien op max detail 1280x1024
alleen bij het nieuwe spel F.E.A.R heeft ie een beetje moeite maar das de enige
AMD 2700+ @ 11x 209 = 2299 MHZ
1.5 GB intern Corsair Ram PC3200
Aeolus 6800GT @ 405/1120
ik kan bijna alle nieuwe spellen nog vloeiend draaien op max detail 1280x1024
alleen bij het nieuwe spel F.E.A.R heeft ie een beetje moeite maar das de enige
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zeker aangezien zijn CPU sneller is.. Ik weet zeker dat jouw HL2 performance een enorme boost zal krijgen als je die XP2500+ upgrade naar een 64 3200+ ofzo.. De Source engine waar HL2 en CS:S etc op draaien is namelijk nogal CPU afhankelijk..Anoniem: 31491 schreef op maandag 12 september 2005 @ 01:01:
[...]
Toevallig heb ik deze week mijn systeem verrijkt met een 6800GT als vervanging van mijn ATI 9700 en 512 Mb meer geheugen (totaal 1 Gb nu). Laat ik je zeggen dat ik HL2 op 1 optie na (reflect all) op de hoogste instellingen kan spelen op 1280x1024 op mijn AMD Athlon XP2500+. Een 6800GT is dus zeker de moeite waard.
Ik speel BF2 nu op 1024x768 @ high, geen AA/AF volgens mij. (Zet ik nooit aan, vertragende troep)
Ziet er allemaal goed uit, en loopt uiterst soepel, 70 ~ 100 fps. Ik haalde met mn ouwe kaart (9700pro) op 800x600 med 60 ~ 90 fps, wat dus minder is. Die haperde ook steeds 0,5 sec op 1024x768 @ high, ik denk te weinig geheugen op de kaart (128).
Over die 256MB op de 6800GT zou ik me niet druk maken, er zijn genoeg tests waar ze de 512MB 6800Ultra, X850XT PE X800XL etc vergelijken met de 256MB variant. Prestatiewinst: 0,0% (Zelfs niet in Doom III op ultra settings, waarvan men zei dat dat 512MB nodig had)
Ziet er allemaal goed uit, en loopt uiterst soepel, 70 ~ 100 fps. Ik haalde met mn ouwe kaart (9700pro) op 800x600 med 60 ~ 90 fps, wat dus minder is. Die haperde ook steeds 0,5 sec op 1024x768 @ high, ik denk te weinig geheugen op de kaart (128).
Over die 256MB op de 6800GT zou ik me niet druk maken, er zijn genoeg tests waar ze de 512MB 6800Ultra, X850XT PE X800XL etc vergelijken met de 256MB variant. Prestatiewinst: 0,0% (Zelfs niet in Doom III op ultra settings, waarvan men zei dat dat 512MB nodig had)
Ik heb even zitten spelen met de 78.03 drivers. Ik gebruikte hiervoor drivers van NGO, die zorgden voor betere beeldkwaliteit en een 500 punten lagere score in 3DMark05.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1210795
Dit is nu mijn hoogste score. Het geheugen is nu maximaal, core kan misschien nog iets hoger.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1210795
Dit is nu mijn hoogste score. Het geheugen is nu maximaal, core kan misschien nog iets hoger.
3DMARK05 "6111"
core "440 Mhz" (werkelijk 438.7 Mhz)
mem "1221 Mhz" (werkelijk 1224 Mhz)
core Idle 50 graden
Core stressed 63 graden
Omgeving idle -40 graden
Omgeving stressed 50 graden
Nette temperaturen geloof ik.
core Idle 50 graden
Core stressed 63 graden
Omgeving idle -40 graden
Heel netjes...Falcon2107 schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:39:
3DMARK05 "6111"
core Idle 50 graden
Core stressed 63 graden
Omgeving idle -40 graden
Hoger gaat ie niet, dan zegt rivatuner, dat ie dat niet kan
Zou je nog hoger kunnen? Door de bios te updaten ofzo?
[ Voor 34% gewijzigd door Falcon2107 op 12-09-2005 13:27 ]
Anoniem: 134434
Effe naar het tabje "power user" en bij Nvidia -> Overclocking , bij DisableInternalClockTest een "1" erachter zettenFalcon2107 schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:09:
Hoger gaat ie niet, dan zegt rivatuner, dat ie dat niet kan
Zo heb ik met mijn GT het geheugen stabiel op 1320 mhz gekregen
En dat haperen? dan zet de driver je kaart terug ofzo ? Kun je dat uitzetten, zo ja, kan et kwaad als je dan hoog OC't waar normaal de driver na een tijdje ingrijpt, gaat benchen ?
Anoniem: 154414
Beste tweakers ik zit met een probleempje ....
heb laatst ook 6800gt gekocht, de asus extreme versie met 256 mb.
ok dus ik pc formatteren, kaart erin alles geinstalleerd en paar dagen met vet goede graphics BF2 gespeeld.
daarna had ik dikke problemen met de verbinding(Breedband van @home)... eerst hoge ping, toen pgebeld en zouden ze wel ff fixen en toen was de verbinding ineens helemaal weg. Heb 2 dagen hogere technische dienst van @home aan de lijn gehad en uiteindelijk hebben ze mij een nieuwe computernaam gegeven met een C ipv een B op t eind en ik had weer verbinding ( nog steeds ping van 120 maarja bter dan niets)
gisteren was t ineens goed.
alleen heb ik nog steeds van die apparte dingen, misschien dat een van jullie het bekend voorkomt:
soms bij inloggen van gameserver kom ik plotseling terug in windows en spel sluit dan af.
en van iedere gebruikersnaam van de computer krijg ik ineens een kopie maar dan met de computernaam erbij in...
en soms bij BF2 nog steeds hakkelend beeld(wat kan ik t beste op medium doen?)
nog ff mn specs:
P4 3,0 ghz
Asus P5GD1-VM moederbord
Asus EN6800gt 256MB
2x 512MB dane elec pc3200
forcewar drivers
windows XP
alvast bedankt!
oh jah nog een ding, is een score van 4900+ 3dmarks goed op dit systeem? (free version)
heb laatst ook 6800gt gekocht, de asus extreme versie met 256 mb.
ok dus ik pc formatteren, kaart erin alles geinstalleerd en paar dagen met vet goede graphics BF2 gespeeld.
daarna had ik dikke problemen met de verbinding(Breedband van @home)... eerst hoge ping, toen pgebeld en zouden ze wel ff fixen en toen was de verbinding ineens helemaal weg. Heb 2 dagen hogere technische dienst van @home aan de lijn gehad en uiteindelijk hebben ze mij een nieuwe computernaam gegeven met een C ipv een B op t eind en ik had weer verbinding ( nog steeds ping van 120 maarja bter dan niets)
gisteren was t ineens goed.
alleen heb ik nog steeds van die apparte dingen, misschien dat een van jullie het bekend voorkomt:
soms bij inloggen van gameserver kom ik plotseling terug in windows en spel sluit dan af.
en van iedere gebruikersnaam van de computer krijg ik ineens een kopie maar dan met de computernaam erbij in...
en soms bij BF2 nog steeds hakkelend beeld(wat kan ik t beste op medium doen?)
nog ff mn specs:
P4 3,0 ghz
Asus P5GD1-VM moederbord
Asus EN6800gt 256MB
2x 512MB dane elec pc3200
forcewar drivers
windows XP
alvast bedankt!
oh jah nog een ding, is een score van 4900+ 3dmarks goed op dit systeem? (free version)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-09-2005 21:09 ]
Lighting, dynamic shadows en dynamic lighting op medium, de rest op high.. Dan ziet het er nog goed uit, en je wint een hoop fps online..Anoniem: 154414 schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:06:en soms bij BF2 nog steeds hakkelend beeld(wat kan ik t beste op medium doen?)
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 12-09-2005 21:16 ]
ok tnx zal ik eens proberen, ik had eerlijk gezegd toch wel verwacht dat zo'n kaart t ook met alles op high wel kon trekken.. ik heb btw texture filtering ook op hoog staan, maakt dat veel uit??
"sorry voor de off-topic BF2 vragen, d8 dat t misschien meer met de kaart te maken had"
"sorry voor de off-topic BF2 vragen, d8 dat t misschien meer met de kaart te maken had"
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-09-2005 21:22 ]
Heb net de msi kaart in mijn pc gedaan met 3dmark 05, 5967 gehaald!
Kaart overgeklocked met Coolbits 2:
temp na het testen 54c
Core 431, Mem 1.16
Ik wil de 6000:P, ga strax even de core op 440 zetten en mem 1.20.
Met me Aopen haald ik maar de core tot 425, dus me broertje krijgt de Aopen en deze houd ik!
EDIT: Dit was ook het max, 440 en 1.20 wilt niet met coolbits..
temp na het testen 54c
Core 431, Mem 1.16
Met me Aopen haald ik maar de core tot 425, dus me broertje krijgt de Aopen en deze houd ik!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 122319 op 12-09-2005 23:04 ]
6000 is makkelijk te halen. Zelf al 6111 gehaald, met mijn specs en die zijn lager dan die van jou.Anoniem: 122319 schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:02:
Heb net de msi kaart in mijn pc gedaan met 3dmark 05, 5967 gehaald!
temp na het testen 54c
Core 431, Mem 1.16
Een eerdergenoemde tip is om in Rivatuner de test mogelijkheid uit te setten, waardoor je nog betere resultaten kan behalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Falcon2107 op 13-09-2005 08:55 ]
Op de zelfde snelheden haal ik 6250, er zit dus nog wat rek in je drivers/instellingen
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
wow, welke drivers gebruiken jullie dan?
Ik gebruik de WHQL officiele drivers van de nvidia site.
Want das wel een groot verschil 6250 met jou specs..
Ik gebruik de WHQL officiele drivers van de nvidia site.
Want das wel een groot verschil 6250 met jou specs..
77.72 heb ik gebruikt
specs
AMD BartonM@2420Mhz
2x 256MB colsair LLPT@220Mhz 2-2-2-5
DFI INFINITY
Gainward GT GS
specs
AMD BartonM@2420Mhz
2x 256MB colsair LLPT@220Mhz 2-2-2-5
DFI INFINITY
Gainward GT GS
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
hoe krijgen jullie dat voor elkaar dan?
ik kom niet verder dan 404/1120 met mijn Aopen Aeolus 6800GT (standaard bios)
kan ik hier nog wat aan doen? ik moet zeggen dat ik gehuegen nooit verder heb geprobeerd te klokken...
Specs van mijn systeem:
Aopen 400 watt voeding
Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0 --> (standaard bios)
AMD XP 2700+
3x 512 MB Corsair value select
Aopen Aeolus 6800GT ( standaard bios)
160GB WD S-ATA
Is er meer uit te halen of ben ik gewoon de lul
ik kom niet verder dan 404/1120 met mijn Aopen Aeolus 6800GT (standaard bios)
kan ik hier nog wat aan doen? ik moet zeggen dat ik gehuegen nooit verder heb geprobeerd te klokken...
Specs van mijn systeem:
Aopen 400 watt voeding
Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0 --> (standaard bios)
AMD XP 2700+
3x 512 MB Corsair value select
Aopen Aeolus 6800GT ( standaard bios)
160GB WD S-ATA
Is er meer uit te halen of ben ik gewoon de lul
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Goed koelen
Zorgen voor een sterke 12 volt lijn
Rivatuner: disable internal clock test
Rivatuner: force constant performance level
Ik zie dat je 3x 512MB hebt draait dat op 209Mhz of gebruik je een divider? Probeer echt 209x11 te draaien met zo strak mogelijke timings. T1 zal waaeschijnlijk niet lukken omdat je dual sided dimms gebruikt, maar 2,5-3-3-7 misschien iets strakker moet zeker wel lukken
Ik zie dat je 3x 512MB hebt draait dat op 209Mhz of gebruik je een divider? Probeer echt 209x11 te draaien met zo strak mogelijke timings. T1 zal waaeschijnlijk niet lukken omdat je dual sided dimms gebruikt, maar 2,5-3-3-7 misschien iets strakker moet zeker wel lukken
[ Voor 32% gewijzigd door martijn_tje op 13-09-2005 12:28 ]
geheugen wil voor geen meter: Ik draai nu op 2.5-3-3-10 lager heb ik geen boot. moet ik weer cmos resetten. Ik draai zonder divider iig.martijn_tje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:23:
Goed koelen
Ik heb opzich een goede voeding en niet zoveel poespas in me systeem wat vermogen trekt...
Koeling is stock, misschien is coolbits boel de boel laten en gaan clocken met rivatuner???
zou dat helpen?
Waarom 3 keer 512MB. Kan je niet veel beter één module er uit halen en dual DDR gaan draaien?
nu heb ik geen last mee van swaps bij Battlefield 2 en F.E.A.R ;-)Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:00:
Waarom 3 keer 512MB. Kan je niet veel beter één module er uit halen en dual DDR gaan draaien?
en hij zegt nog steeds bij het opstarten, memory is running in Dual Channel mode running at 209mhz
om ff hierop terug te komen:
.....van iedere gebruikersnaam van de computer krijg ik ineens een kopie maar dan met de computernaam erbij in..
Bijvoorbeeld de gebruiker Hans krijgt ineens bij documents & settings ook een map die dan Hans.239743987-C heet...
is dit normaal?? of een bug ofzo??
en wie weet goede audiodrivers? heb die van realtek per ongeluk verwijderd en als ik dan nieuwe download krijg ik een waarschuwing dat t niet compatibel is met mijn windows ><
.....van iedere gebruikersnaam van de computer krijg ik ineens een kopie maar dan met de computernaam erbij in..
Bijvoorbeeld de gebruiker Hans krijgt ineens bij documents & settings ook een map die dan Hans.239743987-C heet...
en wie weet goede audiodrivers? heb die van realtek per ongeluk verwijderd en als ik dan nieuwe download krijg ik een waarschuwing dat t niet compatibel is met mijn windows ><
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 13-09-2005 16:44 ]
Heb je niet last van een virus ofzo?Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:42:
om ff hierop terug te komen:
Dit topic is gesloten.