HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 10

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:44:
Goh ff gebeld met een aantal Orange shops. Den Haag heeft geen M500 meer, Rijswijk alleen met North Sea Jazz pakket (wat dat dan ook mag zijn) en alleen bij een nieuw abo.

Delft gebeld en zij hebben er nog precies één liggen ! Meteen gereserveerd, wat een geluk 8) Morgen ophalen...
Ik had 'm ook in Delft! Ik weet niet waarom, maar vind ik persoonlijk wat prettiger dan in Rijswijk (winkelcentrum: De Boogaard) (misschien wordt je in Delft wel geholpen door Melanie! Let op der onderrug. Staat 'n supermooie tattoo op :9 Jaja dat heeft zoveel indruk gemaakt dat ik der naam na 5 maanden nog steeds weet :9 )

EDIT: Check wel gelijk in de winkel zelf al of je dode (sub)pixels had. I
k kwam er 'n dag later achter en moest toen dus weer terug naar Delft!

Ohwja en laat je een verzekering aanpraten, heb ik ook laten doen B)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 06-09-2005 12:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:26:
[...]

Ik had 'm ook in Delft! Ik weet niet waarom, maar vind ik persoonlijk wat prettiger dan in Rijswijk (winkelcentrum: De Boogaard) (misschien wordt je in Delft wel geholpen door Melanie! Let op der onderrug. Staat 'n supermooie tattoo op :9 Jaja dat heeft zoveel indruk gemaakt dat ik der naam na 5 maanden nog steeds weet :9 )

EDIT: Check wel gelijk in de winkel zelf al of je dode (sub)pixels had. I
k kwam er 'n dag later achter en moest toen dus weer terug naar Delft!

Ohwja en laat je een verzekering aanpraten, heb ik ook laten doen B)
Hahaha ;) Ja de naam Melanie en een onderrug tattoo komt op mij over als een goede combinatie O-)

Dank voor de tip mbt dode pixels, ik zal er op letten. Ps Zie je die duidelijk of moet je echt heel nauw kijken ?

Wat kost een verzekering ? Ik heb een eur 32,50 m/m abo, maakt dat nog verschil ?

EDIT nevermind wb kosten verzekering. Ik heb de info al van orange.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 06-09-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, heb nu een autolader via gpsplaza.nl werkt prima met opladen alleen tijdens tomtom valt opeens het beeldscherm na een paar minuten uit!! Verder gebruik ik de Rikaline 6030 en heb tomtom versie 3.07(442)
Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb een search gedaan maar kan er niet direkt iets zinvols over terugvinden. Welk audio-tyoe gebruiken jullie veelal ? Ik dacht dat AAC en WMA grotere compressie bij dezelfde geluidskwaliteit hebben als MP3. Is dat inderdaad waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Veel verschil zal je toch niet merken met de brakke output van de Magician. Je hebt overigens gelijk, AAC en WMA leveren bij grotere compressie betere/dezelfde geluidskwaliteit dan MP3.

Ik heb een plugje gekocht om een gewone koptelefoon/oordopjes aan te sluiten en dan valt pas op hoe slecht het geluid is. Een aantal topics terug was er iemand die het geluid beter vond dan dat van een iPod, ik vraag me af hoe die daar bij komt. Het geluid heeft veel laag en veel hoog en weinig midden. Het is prima voor in de bus, maar het geluid met andere oordopjes is nauwelijks beter dan de bijgeleverde headset.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zack_Leonhart schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:07:
uhm.... ik weet niet of mensen dit nieuwtje al hebben gelezen, maar het leek me interessant om te delen, ik weet niet of het een heel betrouwbare bron is maar goed, time will tell... als er niet binnenkort een WM05 rom uitkomt dan was de bron onbetrouwbaar... :P

http://www.htcclub.net/site/frameset/index.php
(vervolgens klikken op item: T-Mobile introduceert nog meer Windows 5.0 devices)

Greetz...
Klinkt goed :9

Is er een groot verschil tussen de oude versie en WM05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hoedje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:35:
Veel verschil zal je toch niet merken met de brakke output van de Magician. Je hebt overigens gelijk, AAC en WMA leveren bij grotere compressie betere/dezelfde geluidskwaliteit dan MP3.

Ik heb een plugje gekocht om een gewone koptelefoon/oordopjes aan te sluiten en dan valt pas op hoe slecht het geluid is. Een aantal topics terug was er iemand die het geluid beter vond dan dat van een iPod, ik vraag me af hoe die daar bij komt. Het geluid heeft veel laag en veel hoog en weinig midden. Het is prima voor in de bus, maar het geluid met andere oordopjes is nauwelijks beter dan de bijgeleverde headset.
Ai dat klinkt toch wel slecht :( Had ik eerlijk gezegd niet verwacht én ook geen rekening mee gehouden. Ik had gedacht dat audio-kwaliteit wel ok zou zijn. Ik heb eerder een Siemens SX1 en SE S700i gehad en vooral de laatste had prima geluidskwaliteit. De M500 kan toch niet heel erg veel minder zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog bluejacking proggies voor de magician, kan er namelijk geen werkende vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:10:
hi,

ben een beetje ontevreden over de mda compact.
Ik heb destijds de nieuwste rom er op gezet (augustus 2005 versie 1.12)
Nu heb ik een aantal problemen:

- Loopt regelmatig vast, softreset is dan wel oplossing
- krijg vaak de melding dat ik eerst flight modus moet uitzetten om te bellen (die is dan al uitgeschakeld)
- Batterij is snel op als ik met WIFI of Bluetooth ga werken.
- bellen met de mda gaat is niet perfect. Slecht bereik (ligt misschien aan de dikke muren in mijn kamer) en geluid is ook erg zacht.
- Bluetoot bereik van 10 meter is natuurlijk niet zinvol, ook een minpunt.

Kortom biedt hem te koop aan:) op marktplaats.
Problemen met vastlopen liggen veelal meer aan de gebruiker dan aan het toestel. Allereerst, ik zou 1.11 eens proberen. Er zijn mensen die erbij zweren dat die versie stabieler is dan de laatste.
Ten tweede, hoe vol staat je SD kaart? Helemaal volgepropt, foutieve links van geïnstalleerde, weer verwijderde software etc. Veeg het ding eens schoon en test dan nog eens.

Hoe snel is snel dat je batterij opraakt bij WiFi of BT? Dat zal met bijna elke telefoon een niet al te lange tijd zijn. Ligt gewoon aan het feit dat deze verbindingsmogelijkheden veel energie vreten.

Slecht bereik, tja T-Mobile staat niet bekend om de beste connectie. Woon je in een gehucht, dan is het ook aardig minder. Geluid is idd wel wat zacht, alhoewel het mij 100% meevalt.

Bluetooth 10 meter vind ik al aardig genoeg. Kan de achtertuin en eerste verdieping aardig bereiken met evt. verbinding vanaf beneden. Wat wil je dan, op 500 meter afstand in het park gaan zitten? Ook handig voor anderen die je verbinding trachten te kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:22:
[...]

Het meest gangbare en handige is een bluetooth gps ontvanger, bijvoorbeeld van Adapt, deze koop je voor zo'n 100€
De V1.0 is rond 95 Euro incl. verzendkosten, V2.0 in nieuwe behuizing nu voor 99 Euro bij PDAShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
dafmay schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:44:
[...]

Ai dat klinkt toch wel slecht :( Had ik eerlijk gezegd niet verwacht én ook geen rekening mee gehouden. Ik had gedacht dat audio-kwaliteit wel ok zou zijn. Ik heb eerder een Siemens SX1 en SE S700i gehad en vooral de laatste had prima geluidskwaliteit. De M500 kan toch niet heel erg veel minder zijn ?
Het is niet heel veel minder. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik het geluid een stuk minder vind dan een iPod, itt wat hier eerder is beweerd. Dat hoor je dus vooral als je betere oordopjes of een koptelefoon aansluit. Maar voor MP3'tjes on the road is ie zeer geschikt (maar een plugje kopen en andere oordopjes aansluiten is weggegooid geld). naar mijn mening :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zack_Leonhart
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:36:
[...]

Klinkt goed :9

Is er een groot verschil tussen de oude versie en WM05?
Nou mocht het waar zijn, dan kun je verwachten dat het er ongeveer zo uit zal zien: http://www.microsoft.com/windowsmobile/5/default.mspx

Verder is windows mobile 5 simpelweg editie 2005, dus je vraag is makkelijk te beantwoorden met een vraag: wat is het verschil tussen windows 2000 en xp? meer stabiliteit en leuke extra features....
Voor Mobile 5 geld voornamelijk dat het meer lijkt op de windows smartphone editie... er komt bijvoorbeeld een extra context knop.

Maar goed dit allemaal is dus afhankelijk van hou betrouwbaar die bron is.... in het verleden is namelijk gezegd dat mobile 5 nooit naar de JAM zou komen.... als iemand het bericht weet te verifiëren... by all means, go ahead.

greetzzz

edit: pocket word en pocket excel hebben ook een flinke beurt gekregen... er is iets met 360 graden compatibiliteit geintroduceerd. je word bestanden hoeven (dacht ik) niet zo erg te worden geconverteerd, dus kan je zaken als grafieken en tabellen ook mooi weergeven op je pocketpc

[ Voor 13% gewijzigd door Zack_Leonhart op 06-09-2005 16:41 ]

I thought what I'd do is I'd pretend to be one of those deaf mutes... or should I ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hoedje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:37:
[...]

Het is niet heel veel minder. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik het geluid een stuk minder vind dan een iPod, itt wat hier eerder is beweerd. Dat hoor je dus vooral als je betere oordopjes of een koptelefoon aansluit. Maar voor MP3'tjes on the road is ie zeer geschikt (maar een plugje kopen en andere oordopjes aansluiten is weggegooid geld). naar mijn mening :P
Oh ok bedankt voor de geruststelling ;) Btw is het geluid over de speaker ook slecht of ...?

Uit ervaring weet ik dat die bijgeleverde oordopjes bij mij vaak k*t zitten, soms zelfs pijnlijk. Heeft iemand mischien nog een tip voor vervangende oordopjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamer_Deluxe schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:11:
Net de t-mobile klantenservice gebeld en zojuist aangesloten op Pocket Internet Totaal, zoals het abonnement van onbeperkt internet voor € 9,50 per maand heet. _/-\o_ Het is ook al meteen geactiveerd.

Het is echt onbeperkt, dus MSN messenger en internetten via je telefoon met je laptop zou ook moeten werken. Verder las ik ergens dat je nu gratis zou moeten kunnen SMSen via internet of GPRS, maar hoe dat werkt weet ik niet.

Hier staan de voorwaarden voor soort toestel en abonnement:
http://www.t-mobile.nl/t-.../page/pocket_internet.asp

Ze vragen naar je telefoonnummer, toesteltype, naam en geboortedatum, soort abonnement en IMEI nummer, dus houd je aankoopbon bij de hand.

En dus zelfs inclusief toegang tot hotspots.
Weet iemand al zeker of je kunt SMS'en en bellen -via VoIPBuster bijv. icm SJPhone, dan wel SkypeOut- op het Pocket internet Totaal gebeuren van T-Mobile?

En ook hoe je dit dan vervolgens instelt?

Wel te gek dat je met dit gebeuren ook op de WiFi hotspots van T-Mobile voor nop kan... Zou dat ook in het buitenland voor nop willen vraag ik me dan af!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor een goede WM5 review incl verschillen met WM3SE, kijk eens op Pocketinfo review

Daar is ook te lezen dat WM5 een sterk verbeterde geheugen-structuur heeft.

[ Voor 79% gewijzigd door dafmay op 06-09-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:40
Zack_Leonhart schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:39:
[...]

Nou mocht het waar zijn, dan kun je verwachten dat het er ongeveer zo uit zal zien: http://www.microsoft.com/windowsmobile/5/default.mspx

Verder is windows mobile 5 simpelweg editie 2005, dus je vraag is makkelijk te beantwoorden met een vraag: wat is het verschil tussen windows 2000 en xp? meer stabiliteit en leuke extra features....
Voor Mobile 5 geld voornamelijk dat het meer lijkt op de windows smartphone editie... er komt bijvoorbeeld een extra context knop.

Maar goed dit allemaal is dus afhankelijk van hou betrouwbaar die bron is.... in het verleden is namelijk gezegd dat mobile 5 nooit naar de JAM zou komen.... als iemand het bericht weet te verifiëren... by all means, go ahead.

greetzzz

edit: pocket word en pocket excel hebben ook een flinke beurt gekregen... er is iets met 360 graden compatibiliteit geintroduceerd. je word bestanden hoeven (dacht ik) niet zo erg te worden geconverteerd, dus kan je zaken als grafieken en tabellen ook mooi weergeven op je pocketpc
Ik denk dat dit dan sowieso niet gratis gaat worden aangezien je een licentie voor WM 2003SE hebt gekocht.. Je zou dan al een upgrade moeten kopen, of natuurlijk (illegaal) downloaden, maar dat doen we niet O-)

Lijkt me wel erg leuk als WM5 rom voor s100 komt, CPU kracht heeft ie genoeg.. Alleen ram/rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01

timovd

Voorsprong door techniek

laatst in de stad(Utrecht) geweest voor accessoires voor mn phone. Een headset kost - schrik niet - €35,- Weet iemand waar ik een stereo headset, een lederen hoesje en een screen protector kan kopen voor een "normale" prijs?

Edit: Hoe sluit ik "normaal" een programma af? Als ik denk een programma afgesloten te hebben, staat het programma vaak nog in "Running programs".

[ Voor 27% gewijzigd door timovd op 06-09-2005 17:11 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
timow schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:02:
laatst in de stad(Utrecht) geweest voor accessoires voor mn phone. Een headset kost - schrik niet - €35,- Weet iemand waar ik een stereo headset, een lederen hoesje en een screen protector kan kopen voor een "normale" prijs?

Edit: Hoe sluit ik "normaal" een programma af? Als ik denk een programma afgesloten te hebben, staat het programma vaak nog in "Running programs".
Een bekend "probleem" van WM3SE. Ergens in settings van de M500 kun je handmatig geheugen vrijmaken. Anders 3rd party programma dl-en / aanschaffen. In WM5 is dit probleem grotendeels opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 06-09-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ach nu we toch bezig zijn met verzamelen van info, nog maar een vraagje :*)

Is het zinvol om de laatste Orange ROM-versie (ik dacht v1.12) te installeren ? Zijn er merkbare verbeteringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Hoedje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:37:
[...]

Ik heb geen iPod dus kan niet vergelijken maar heb wel sony EX 71 oordopjes en die maken toch een Enorm verschil. Pocket PC audio ook een aanrader!
Zie http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=14505 voor How To.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dafmay schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:16:
[...]

Hahaha ;) Ja de naam Melanie en een onderrug tattoo komt op mij over als een goede combinatie O-)

Dank voor de tip mbt dode pixels, ik zal er op letten. Ps Zie je die duidelijk of moet je echt heel nauw kijken ?

Wat kost een verzekering ? Ik heb een eur 32,50 m/m abo, maakt dat nog verschil ?

EDIT nevermind wb kosten verzekering. Ik heb de info al van orange.
Uhm je ziet ze aardig snel! Je moet gewoon even goed
je beeldschermpje rondgaan, als je niks ziet, dan zit er waarschijnlijk niks.

Aan de verzekering betaal ik 8 euro per maand (en het is geen Orange Premier heh! Ik betaal aan ProAssist, maar alles wordt via Orange geregeld) Dit was dan wel de duurste versie van verzekering, maar het is dan ook echt tegen alles gedekt! Valschade, jatten (uit auto's) waterschade enzovoort

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

timow schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:02:

Moet je ff 'n progje downloaden! Staat in de startpost! SPB Pocket Plus heet dat!
Dat is echt het eerste programaatje wat je op je pda zou moeten zetten als je hem binnen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog tips voor het opladen van batterij, specifiek voor vlak na aanschaf toestel ? Normaal gesproken doe ik altijd 3x een laad- en compleet ontlaad-cyclus. Raadzaam of overbodig ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:57:
[...]

Uhm je ziet ze aardig snel! Je moet gewoon even goed
je beeldschermpje rondgaan, als je niks ziet, dan zit er waarschijnlijk niks.

Aan de verzekering betaal ik 8 euro per maand (en het is geen Orange Premier heh! Ik betaal aan ProAssist, maar alles wordt via Orange geregeld) Dit was dan wel de duurste versie van verzekering, maar het is dan ook echt tegen alles gedekt! Valschade, jatten (uit auto's) waterschade enzovoort
Ok dank voor de aanvullende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Raadzaam! Je stelt wel heel veel vragen Dafmay (die bijna allemaal al beantwoordt zijn ooit) so relax
Mail je vragen anders (ik ben ook bezig jouw 'n mailtje te sturen met antwoorden op vragen die jij stelde via de mail!)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 06-09-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:46:
Raadzaam! Je stelt wel heel veel vragen Dafmay (die bijna allemaal al beantwoordt zijn ooit) so relax
Mail je vragen anders (ik ben ook bezig jouw 'n mailtje te sturen met antwoorden op vragen die jij stelde via de mail!)
Ja ik besefte mij dat net ook al. Ben een beetje (té) enthousiast. Excuses in ieder geval voor het stellen van reeds beantwoordde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Ik heb een probleem met de button configuratie onder morphgear. Telkens als ik morphgear gebruik en de record toewijs als een gamebutton komt dat fonix voicedial programma in beeld. Het rare is dat ik dat met de imate rom niet had (daar zat fonix ook niet standaard bij zoals bij deze orange rom). Tevens heb ik dat probleem ook niet met de andere buttons zoals de camera of de kalender button. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan voorkomen (heb fonix niet nodig dus dit kan er ook wel af). Ik heb een beetje in het registry gekeken en heb daar bij Hklm\sofware\microsoft\shell\keys\40c4 alles zo verander als bij 40c1,40c2,40c3. Zo was eerst bij "(default)" eerst niets ingevuld en bij "Flags" stond 0x9 ipv 0x0. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan behelpen zonder dat ik weer de imate rom moet installeren (of de orange rom op de "clean" manier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:32:
[...]

Problemen met vastlopen liggen veelal meer aan de gebruiker dan aan het toestel. Allereerst, ik zou 1.11 eens proberen. Er zijn mensen die erbij zweren dat die versie stabieler is dan de laatste.
Ten tweede, hoe vol staat je SD kaart? Helemaal volgepropt, foutieve links van geïnstalleerde, weer verwijderde software etc. Veeg het ding eens schoon en test dan nog eens.

Ik heb 1.12 dus. SD kaart 1 gig is helemaal LEEG. 2x hard reset gedaan probleem blijft.

Hoe snel is snel dat je batterij opraakt bij WiFi of BT? Dat zal met bijna elke telefoon een niet al te lange tijd zijn. Ligt gewoon aan het feit dat deze verbindingsmogelijkheden veel energie vreten.

Weet ik maar ook zonder WIFI en BT is hij na anderhalve dag al leeg. Vanochtend 100% nu 50%.

Slecht bereik, tja T-Mobile staat niet bekend om de beste connectie. Woon je in een gehucht, dan is het ook aardig minder. Geluid is idd wel wat zacht, alhoewel het mij 100% meevalt.

Geluid is erg beroerd. En gehucht? Breda is geen gehucht dacht ik zo :? :D

Bluetooth 10 meter vind ik al aardig genoeg. Kan de achtertuin en eerste verdieping aardig bereiken met evt. verbinding vanaf beneden. Wat wil je dan, op 500 meter afstand in het park gaan zitten? Ook handig voor anderen die je verbinding trachten te kraken..

Klopt maar ons huis is 14 meter en ik zit natuurlijk op de bovenste verdieping dus ok dat is mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Even een vraagje aan de bezitters van deze telefoon, kijkt iemand van jullie wel eens afleveringen van series oid op de mda/s100/m500? Zo ja, is dat een beetje te doen?

Het ziet er allemaal prima uit op mijn PDA, maar ben erg benieuwd hoe het er op deze telefoon uitziet, met name met ondertitels e.d.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:58:
Moet je ff 'n progje downloaden! Staat in de startpost! SPB Pocket Plus heet dat!
Dat is echt het eerste programaatje wat je op je pda zou moeten zetten als je hem binnen hebt!
Ik las ergens op het Skype forum dat de geluidskwaliteit van het gesprek beter is zonder SPB. Nog niet geprobeerd btw.
Verder een top progje idd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

philipnorth schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:16:
Even een vraagje aan de bezitters van deze telefoon, kijkt iemand van jullie wel eens afleveringen van series oid op de mda/s100/m500? Zo ja, is dat een beetje te doen?

Het ziet er allemaal prima uit op mijn PDA, maar ben erg benieuwd hoe het er op deze telefoon uitziet, met name met ondertitels e.d.
Het bekijken van series, films etc gaat prima op de MDA, ondertiteling is ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57

Hoicks

Techno!

Ik wil even mijn ervaringen delen m.b.t. bluetooth en de MDA compact.

Ik heb een Conceptronic Class 1 (100 meter) bluetooth stick in mijn server zitten. Via activesync is het mij gelukt om te internetten over bluetooth.

De server staat op de 2e verdieping van onze duplexwoning. Vanaf de stick tot aan het speeltuintje dat een stukje verderop ligt zit hemelsbreed ca 35 meter waarvan 1 buitenmuur met een raam. Daar zit dan ook het omslagpunt waar ik geen verbinding meer kan krijgen via bluetooth.

Ik kan dus internetten vanaf het speeltuintje op mijn MDA.

Hoe jullie erbij komen dat je maximaal 10 meter bluetooth bereik hebben, snap ik dan ook niet.

Op dit moment staat de 1.12 rom op mijn MDA.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Het signaal moet heen én terug.
VB: je hebt een draadloos ad-hoc netwerk. één kaart is 54Mb, de andere is 11Mb. Hoe snel gaat het netwerk dan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heb de qtek s100 sinds 2 uurtjes ofzo in mijn bezit :) zit met firmware 1.11 dus dacht ff updaten, alleen is mijn qtek compleet in het engels. kan ik de update bestand van qtek.nl gebruiken, hierin staat namelijk dutch retail. en is het uberhaubt wel verstandig?? kan nergens de changelog vinden

MA_DT_WWE_DutchRetail_11200_550_11200_Ship.exe

(sorry als dit al eerder is gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde vraag geld voor mij :) Zou je de link naar het bestand even willen geven? (indien legaal :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

20/07/2005 - Qtek S100 / S110 ROM Update
Er is een nieuwe ROM update v1.12.550 beschikbaar.
Deze update verbetert, onder andere, de kwaliteit van de GSM & GPRS verbinding van het toestel. De installatie-instructies treft u tevens aan in onderstaand bestand. Lees deze goed door alvorens u de update uitvoert.
http://www.qtek.nl/_BIN/M..._11200_550_11200_Ship.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt. Ik zelf kan niet van de qtek site downloaden omdat ik mijn toestel niet kan registreren :( De link wert echter wel :) Nu even wachten op iemand met verstand van zaken om te zien of het verstandig is om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb een vaag probleempje

Mijn groene belknop werkt niet meer. Als ik er op druk kom je normaal in dat menu waar je 'n telefoonnummer in kunt voeren. Naja die heb ik dus niet meer. Elke keer dat ik 'n softreset uitvoer kan ik die knop 1 keer gebruiken en daarna is dus weer disabled ofzo.

Wel moet ik zeggen dat ik in TCPMP die groene belknop heb aangezet als beeldscherm uit. Maar ja dit is echt alleen in TCPMP dacht ik. Als ik de functie onder deze knop weer uitzet, doettie 't nog steeds niet.
CLB schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:00:
Waar ik vandaag trouwens achtergekomen ben bij TCPMP
is dat je hardware-buttons kan instellen! Ik dacht dat dit alleen bij WMP kon.

Options - settings- select - hot keys

En de rest wijst zich vanzelf. K kan nu met m'n hardwarebuttons het volgende/ vorige nummer aanzetten, beeld kwartslag draaien (dus fullscreen bekijken) op pauze zetten en heel het beeldscherm uitzetten (echt helemaal uit) voor als die in m'n broekzak zit! Helemaal supertjes zeg!!
Ik heb al gekeken in m'n register en ik dacht dat
het onder \Windows\AppButtons\ moest staan.
Hier staan bij mij nu:

Calender.lnk
Camera.lnk
Contacts.lnk
Messaging.lnk
Record.lnk
Tasks.lnk

Wat staat er bij jullie allemaal, want volgens mij moet er nog iets van phone(pad) ofzo tussenstaan. Heb al van allerlei dingetjes en trucjes geprobeerd, maar het is nog steeds niet gelukt. Iemand 'n oplossing?

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 07-09-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:53:
[...]

Weet iemand al zeker of je kunt SMS'en en bellen -via VoIPBuster bijv. icm SJPhone, dan wel SkypeOut- op het Pocket internet Totaal gebeuren van T-Mobile?

En ook hoe je dit dan vervolgens instelt?

Wel te gek dat je met dit gebeuren ook op de WiFi hotspots van T-Mobile voor nop kan... Zou dat ook in het buitenland voor nop willen vraag ik me dan af!!!
We zijn weer een dagje verder en blijkbaar weet niemand het antwoord op bovenstaande?

Dan iets wat ook nog interessant is, bij Tmobile kun je dus een onbeperkt internet abo afsluiten voor 9,50 p/m via GPRS en hotspots van Tmobile.

Daar staat op de website niet bij of dat enkel hotspots zijn in NL of in elk land waar Tmobile zit. Bel zojuist klantenservice en zij gaven aan op hun interne systeem te hebben staan dat het in alle landen moet werken! Dus ook o.a. Duitsland, Engeland e.d.

Dat is wel erg geil! Kun je dus via VoIPBuster/SJPhone bellen via een hotspot in het buitenland. ALthans, als het bellen via VoIP dus niet gelocked is door T-Mobile ;)
Iemand die zoiets al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van de update is helaas niet mogelijk :( De error die je krijgts is iets als deze: "deze update is niet bedoeld voor dit systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb m'n telefoon vanmiddag ingeleverd bij de T-Shop omdat ik slecht bereik had sinds kort. Met mazzel heb ik em volgende week weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg hoe kan ik weer de Tmobile ROM voor de Qtek installeren?
Waar (download) , Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:34:
[...]

We zijn weer een dagje verder en blijkbaar weet niemand het antwoord op bovenstaande?

Dan iets wat ook nog interessant is, bij Tmobile kun je dus een onbeperkt internet abo afsluiten voor 9,50 p/m via GPRS en hotspots van Tmobile.

Daar staat op de website niet bij of dat enkel hotspots zijn in NL of in elk land waar Tmobile zit. Bel zojuist klantenservice en zij gaven aan op hun interne systeem te hebben staan dat het in alle landen moet werken! Dus ook o.a. Duitsland, Engeland e.d.

Dat is wel erg geil! Kun je dus via VoIPBuster/SJPhone bellen via een hotspot in het buitenland. ALthans, als het bellen via VoIP dus niet gelocked is door T-Mobile ;)
Iemand die zoiets al geprobeerd heeft?
Stond vandaag in de telegraaf, een advertentie over deze actie van T-Mobile. Stond ook bij dat het GPRS (in ieder geval) alleen voor in Nederlands is.

Ik ben alleen pokke jaloers omdat ik een KPN abo heb!!! (kan de s100 pas de 29ste halen *zucht*) En KPN doet niet zo bar veel met PDA's dus laat staan gprs acties (kreeg echter wel laatste een telefoontje van hun dat ik gprs wel eens gebruikte en dat ze het goedkoper voor me maken konden. 5 mb voor 14 euro ipv 16 euro voor 1 mb (zonder abo) ze belde me helaas wakker, dus ik was te suf om te bedenken of ze ook een lager abo hadden dan 5 mb, want ik ben nog nooit boven de 2 mb gekomen 8)7 )

Wel nog een vraag, bestaat er een soort proggie als skype??? dat je kan bellen met andere mensen via internet, met andere woorden... GRATIESJ!!!

[ Voor 5% gewijzigd door MrSmee op 07-09-2005 20:37 ]

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heren,

Vanochtend mijn M500 gehaald, wat een beauty :) Alles werkt naar behoren, met hulp van CLB...bedankt.

Wel een vraag :

SPB PocketPlus3beta1 en WorldMatePro geinstalleerd. Na deze installaties merk ik dat het bluetooth icoontje is verdwenen rechtsonder in scherm. Ik krijg 'm met geen mogelijkheid terug. Uiteraard werkt het nog gewoon vanuit menu, maar dat is natuurlijk erg onhandig. Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt ? En is er een oplossing voor ? Ik wil liever niet SPB en/of WMP weer hoeven de-installeren. Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Voor het installeren van een willekeurige magician rom moet je de starttopic met het gedeelte over de qtek firmware ff doorlezen.

Ik heb het volgende probleem: Ik kan gewoon mp3&stuff beluisteren via het speakertje maar als ik bel of gebeld wordt kan ik de persoon aan de andere lijn niet horen over de speaker terwijl diegene mij wel hoort. Ik nam aan dat het software-related was en heb de phone nu al met 3 verschillende roms getest waarbij ik bij alle drie muziek kon luisteren maar niet kon bellen via speaker! Dit probleem had ik pas toen ik van de 1.01 naar de 1.12 rom overging (vind nu alleen de oude rom niet om testen of dat echt aan de rom ligt). Iemand misschien een oplossing ?

Ps. de oplossing voor het voicedial probleempje (zie mijn post boven) heb ik als volgt opgelost:
Gewoon ff in de registry editor naar "voicedial.exe" zoeken (als het goed in een "oem" directory) en deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:53:
Hmmm, heb nu een autolader via gpsplaza.nl werkt prima met opladen alleen tijdens tomtom valt opeens het beeldscherm na een paar minuten uit!! Verder gebruik ik de Rikaline 6030 en heb tomtom versie 3.07(442)
Iemand enig idee??
Anybody???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje wat zeer irritant is. Sinds vandaag kan ik mijn M500 niet meer syncen met me PC, als ik op me M500 zeg dattie moet syncen dan gaat ie via GPRS verbinding maken, als ik me USB kabeltje er ook in doe, er gebeurd niets. Heb em ook al opnieuw gestart (de m500) maar dat hielp ook niets. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ben echt ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook gehad (collega ook trouwens), mannen een mail gestuurd, toen kon ik hem opsturen, kreeg ik een nieuwe die het wel goed doet....raar maar waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:49:
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ben echt ten einde raad.
ook een hard reset ? vervelend maar werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de begin post vind ik niets over Tmobile. Wil die oude rom weer terug, omdat ik denk dat dat toch het beste is. Aangezien hij ook niet simlock vrij is en van Tmobile komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:53:
[...]

ook een hard reset ? vervelend maar werkt...
Ik blijf niet aan de gang :(. is er echt niets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:19:
In de begin post vind ik niets over Tmobile. Wil die oude rom weer terug, omdat ik denk dat dat toch het beste is. Aangezien hij ook niet simlock vrij is en van Tmobile komt
Het beste is om de nieuwste rom (1.12) en radio (1.13) erop te zetten. De T-Mobile rom heeft alleen extra irritante roze kleurtjes etc. Simlock of niet, dat maakt voor de rom niets uit.

Het allerbeste is dan om ook nog eens de BigStorage patch toe te passen en je programma's in je Storage te installeren, dan houd je veel plaats in je Main Memory vrij.

Verwijderd

MrSmee schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:34:
[...]

Stond vandaag in de telegraaf, een advertentie over deze actie van T-Mobile. Stond ook bij dat het GPRS (in ieder geval) alleen voor in Nederlands is.

Ik ben alleen pokke jaloers omdat ik een KPN abo heb!!! (kan de s100 pas de 29ste halen *zucht*) En KPN doet niet zo bar veel met PDA's dus laat staan gprs acties (kreeg echter wel laatste een telefoontje van hun dat ik gprs wel eens gebruikte en dat ze het goedkoper voor me maken konden. 5 mb voor 14 euro ipv 16 euro voor 1 mb (zonder abo) ze belde me helaas wakker, dus ik was te suf om te bedenken of ze ook een lager abo hadden dan 5 mb, want ik ben nog nooit boven de 2 mb gekomen 8)7 )

Wel nog een vraag, bestaat er een soort proggie als skype??? dat je kan bellen met andere mensen via internet, met andere woorden... GRATIESJ!!!
Ik heb het ook niet over GPRS toegang, als het goed is zijn de WiFi Hotspots ook gratis, die werken neem ik aan via je WiFi kaart en niet de GPRS. GPRS is natuurlijk alleen voor NL, maar de Tmobile WiFi hotspots zijn volgens de juffrouw bij de klantenservice ook in buitenland gratis.

En Skype is er idd ook in PPC versie, heb 'em hier al draaien. Verder SJPhone icm VoIPBuster. Check de startpost en lees eens wat paginaatjes terug

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 22:35

Sgoldie

- ondertitel -

en hoe moet die bigstoragepatch geinstalleerd worden? en heb je hier een URL van?

UTRECHT

• Mex

Mex

Sgoldie schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:06:
en hoe moet die bigstoragepatch geinstalleerd worden? en heb je hier een URL van?
Klik

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 08-09-2005 07:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:00:
[...]
Verder SJPhone icm VoIPBuster. Check de startpost en lees eens wat paginaatjes terug
vooralsnog krijg ik hiermee authentication errors, ik heb geen oplossing hiervoor mogen lezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:00:
als het goed is zijn de WiFi Hotspots ook gratis
ik zal je weer even terug in de realiteit brengen:
quote: T-mobile
Wat kost het?
Voor gebruik van T-Mobile HotSpot en GPRS in Nederland betaalt u € 0,20 per 100kb of € 0,20 per minuut. Uw gebruik wordt eenmaal per etmaal naar boven afgerond. Standaard wordt uw gebruik verrekend per 100 kB. Indien u grote datahoeveelheden gebruikt is het voordeliger om te kiezen voor betalen per minuut. U kunt dit aanpassen door Klantenservice Zakelijke Markt te bellen. Voor gebruik van T-Mobile HotSpot in het buitenland betaalt u € 2,- per 10 minuten. Voor GPRS in het buitenland gelden andere tarieven.
source

*edit*
als ik verder in dat tabelletje kijk
Pocket Internet Totaal (uitsluitend beschikbaar in combinatie met een beperkt aantal abonnementen en toestellen)

Onbeperkt internetten en e-mailen via GPRS en T-Mobile HotSpot voor € 7,98 per maand
wat houd dat beperkt aantal abbonementen in ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 08:08 ]

Verwijderd

Fraggar schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:59:
[...]

Het beste is om de nieuwste rom (1.12) en radio (1.13) erop te zetten. De T-Mobile rom heeft alleen extra irritante roze kleurtjes etc. Simlock of niet, dat maakt voor de rom niets uit.

Het allerbeste is dan om ook nog eens de BigStorage patch toe te passen en je programma's in je Storage te installeren, dan houd je veel plaats in je Main Memory vrij.
Laat ik 1.12 en 1.13 hebben. Ik wil gewoon terug naar de Tmobile kleuren etc. Heeft ook met garantie te maken toch? Er is dus geen mogelijkheid om terug te gaan naar het Tmobile principe?

• Mex

Mex

bakman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:04:
Pocket Internet Totaal (uitsluitend beschikbaar in combinatie met een beperkt aantal abonnementen en toestellen)

Onbeperkt internetten en e-mailen via GPRS en T-Mobile HotSpot voor € 7,98 per maand
€7,98 ipv €9,50 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Mex op 08-09-2005 08:19 ]

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:09:
[...]

Laat ik 1.12 en 1.13 hebben. Ik wil gewoon terug naar de Tmobile kleuren etc. Heeft ook met garantie te maken toch? Er is dus geen mogelijkheid om terug te gaan naar het Tmobile principe?
De garantie zit op de hardware en niet op de software. Het maakt dus niet uit welke rom erop zit en of je MDA simlockvrij is of niet.

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-06 15:10

corny

And his yellow flame

€ 7,98 + 19% BTW = € 9,4962

Wellicht komt deze prijs van het zakelijke gedeelte?

EDIT: als ik in het berichtje van Bakman kijk, gaat het daar inderdaad over het zakelijke abonnement. En daar worden de prijzen altijd zonder BTW weergegeven ;)

[ Voor 28% gewijzigd door corny op 08-09-2005 08:24 ]

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:55:
Heren,

Vanochtend mijn M500 gehaald, wat een beauty :) Alles werkt naar behoren, met hulp van CLB...bedankt.

Wel een vraag :

SPB PocketPlus3beta1 en WorldMatePro geinstalleerd. Na deze installaties merk ik dat het bluetooth icoontje is verdwenen rechtsonder in scherm. Ik krijg 'm met geen mogelijkheid terug. Uiteraard werkt het nog gewoon vanuit menu, maar dat is natuurlijk erg onhandig. Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt ? En is er een oplossing voor ? Ik wil liever niet SPB en/of WMP weer hoeven de-installeren. Bedankt voor de hulp !
Dit werkt meestal:

start->settings->today->tab[items]->alles uitvinken->soft reset->alles aanvinken-> bluetooth icoontje weer terug

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen dit toestel en de Motorola MPx220. De Magician vind ik interessant vanwege het grote scherm, maar ik ben bang voor deuken als ik hem per ongeluk ergens tegenaan stoot terwijl ie in m'n broekzak zit.
Mijn vraag: bestaan er ook shells oid voor? Weet iemand de vergelijking tussen de stabiliteit van de software tussen beide?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:04:
[...]

ik zal je weer even terug in de realiteit brengen:

[...]

source

*edit*
als ik verder in dat tabelletje kijk

[...]

wat houd dat beperkt aantal abbonementen in ?
Ik had het dus ook over Internet Totaal Abonnement van T-Mobile voor 9,50 Euro p/m, dat had je kunnen zien als je de berichten in volgorde had gelezen. Onbeperkt internetten via GPRS en de WiFi Tmobile Hotspots. Vandaar dat ik de hotspots icm dit abonnement gratis noem. Jij typt waarschijnlijk de prijs excl. BTW voor Internet Totaal gezien je in de 7 Euro nog wat uitkomt.

De kosten per minuut die je noemt zijn bij inloggen zonder dat abonnement, daar had ik het echter niet over

Wat het inhoudt met een beperkt aantal abonnementen had je toch zelf kunnen bedenken, dan wel op de website van T-Mobile kunnen lezen. 't Kan nl. icm abonnementen vanaf Relax 150.

Verwijderd

corny schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:22:
[...]

€ 7,98 + 19% BTW = € 9,4962

Wellicht komt deze prijs van het zakelijke gedeelte?

EDIT: als ik in het berichtje van Bakman kijk, gaat het daar inderdaad over het zakelijke abonnement. En daar worden de prijzen altijd zonder BTW weergegeven ;)
Is het Internet Totaal abonnement wel voor deze prijs beschikbaar voor zakelijk? Die zullen wel extra in de buidel moeten tasten voor een dergelijke dienst

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:35:
[...]

Dit werkt meestal:

start->settings->today->tab[items]->alles uitvinken->soft reset->alles aanvinken-> bluetooth icoontje weer terug
Super dat was 'm, bedankt !

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 08-09-2005 12:16 ]

Verwijderd

Ik vraag het nog maar een keertje, vorige keer kreeg ik alleen als oplossing een hardreset, oftewel, het paarde middel. ik heb me PDA net helemaal zoals ik het wil :(.

Me vraag:
Ik heb een probleempje wat zeer irritant is. Sinds vandaag kan ik mijn M500 niet meer syncen met me PC, als ik op me M500 zeg dattie moet syncen dan gaat ie via GPRS verbinding maken, als ik me USB kabeltje er ook in doe, er gebeurd niets. Heb em ook al opnieuw gestart (de m500) maar dat hielp ook niets. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ben echt ten einde raad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:04:
Wat het inhoudt met een beperkt aantal abonnementen had je toch zelf kunnen bedenken, dan wel op de website van T-Mobile kunnen lezen. 't Kan nl. icm abonnementen vanaf Relax 150.
kan je zomaar overstappen op dat abonnement zonder aankoop van een toestel ? Het lijkt er namelijk niet op....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:18:
Ik vraag het nog maar een keertje, vorige keer kreeg ik alleen als oplossing een hardreset, oftewel, het paarde middel. ik heb me PDA net helemaal zoals ik het wil :(.

Me vraag:
Je kunt een aantal dingen proberen:
1. ga op je M500 naar Activesync->tools->options->controleer hier of de juiste pc geselecteerd is->options-> enable pc sync using USB connection [aan].

2. uninstalleer activesync, download de nieuwste versie en installeer die.

3. Is't usb kabeltje niet stuk? Probeer 'ns met een andere kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 14:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:39:
[...]

kan je zomaar overstappen op dat abonnement zonder aankoop van een toestel ? Het lijkt er namelijk niet op....
Jazeker, heb er zelf contact over gehad met de servicedesk. Sluit een T-Mobile relax 150 (minimaal) af bij Tmobile of 3e partij, waarna je Tmobile zelf verzoekt het Internet Totaal abo van 9,50 erbij te krijgen. Kan ook zonder toestel, als je al een geschikt toestel hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:04:
[...]

Je kunt een aantal dingen proberen:
1. ga op je M500 naar Activesync->tools->options->controleer hier of de juiste pc geselecteerd is->options-> enable pc sync using USB connection [aan].

2. uninstalleer activesync, download de nieuwste versie en installeer die.

3. Is't usb kabeltje niet stuk? Probeer 'ns met een andere kabel.
1 staat goed
2 ga ik doen, maar heb de nieuste al (3.8)
3 zou kunnen maar denk het niet, al schoon gemaakt met alcohol, hij geeft op me pc wel aan dat hij hem herkend en doet ook "pling". net als op me laptop.

ActiveSync heb ik net opnieuw geinstalleerd maar werkt nog niet.
Nu ik erover na denk, ik heb voordat dit probleem optrad geprobeerd via bluetooth te syncen, niet gelukt. Is het daardoor dat het niet meer lukt ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 15:26 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
ik heb het volgende probleem:
ik heb een Bluetooth dongle gekocht en ingestelt dat ie mn internet verbinding mag delen.
alleen als ik op mijn MDA bij Connections > Add new > Bluetooth doe dan komt mn pc er niet bij staan... volgends mn MDA ondersteund mijn pc alleen 'Object pushen' :s :/ :|
weet iemand hier iets op?

alvast bedankt :)

• dafmay
Wb voicedial. Is het mogelijk om alleen de naam in te spreken ipv "call"....naam ?

EDIT nevermind

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 08-09-2005 17:25 ]

Verwijderd

Zelfs een hardreset lukt me niet :( Kan het ook zo snel nergens vinden...wat een gezeik..RUKTOESTEL

Uit de mini FAQ

# Hard reset: Terwijl je de power button ingedrukt houdt moet je met je stylus in het gaatje duwen aan de onderkant van je Qtek S100. Let op, je raakt zo alles kwijt wat je zelf veranderd hebt!

WELK GAATJE? :+

(Al gevonden, word hier echt gestressed van :( ben al ziek :S)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 16:05 ]

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

dafmay schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:41:
Wb voicedial. Is het mogelijk om alleen de naam in te spreken ipv "call"....naam ?
Waar kan ik voice dail instellen? ik dacht dat het niet mogelijk was.

Is het ook mogelijk handsfree te bellen, zonder andere accessoires?

Verwijderd

timow schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat je dat moet downloaden.. standaard zit het niet in de MDA

• dafmay
timow schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:57:
[...]

Start-Programs-Fonix voice apps-voicedial settings

Handsfree inschakelen door groene toets 2 sec ingedrukt te houden tijdens gesprek.

Verwijderd

Ok, nog een vraagje. Ik snap geen fuck van hoe ik die bigstorage patch moet doen. Kan iemand het me in plain dutch uitleggen?

WTF. Is een bigstorage patch gelukt als de linkerkant van van de memorymanagement bijna leeg is? (niet gebruikt?) want ik heb alleenmaar ervoor gezorgt dat de rommel van orange niet geinstalleerd werd, en "geprobeerd" de bigstoragepatch toe te passen (wat naar mijn idee mislukte :+)
Het zal wel. Snap er geen hol meer van 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 16:59 ]

• dafmay
Ik heb een bluetooth headset van SE type HBH-600. Connectie werkt goed en wanneer een nummer is gekozen via de telefoon dan wordt het gesprek doorgeschakeld naar de headset. Ook werkt voicedial goed bij inspreken naam in toestel. Maar wat ik ook probeer, voicedial werkt niet via de headset :( iemand mischien dezelfde problemen, of een oplossing ? Bij voorbaat dank.

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:06:
[...]

Is het Internet Totaal abonnement wel voor deze prijs beschikbaar voor zakelijk? Die zullen wel extra in de buidel moeten tasten voor een dergelijke dienst
Ik heb een zakelijk abonnement bij t-mobile en mij werd een prijs van 9,50 p/m verteld, dus in zakelijk en persoonlijk zit geen verschil. Ik heb in principe een gewoon abonnement net zoals een particulier, maar deze staat op de naam van je bedrijf ipv persoonlijk

Verwijderd

Wat uit de extended rom kan/mag/moet ik nu wel weer installeren?

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 18:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:00:
Wat uit de extended rom kan/mag/moet ik nu wel weer installeren?
Dude komaan zeg, veel info staat hier op het forum, ook op ppc phones en ook op xda, je mag tenslotte niet te lui zijn om eens iets te lezen hé.

Je hebt je toestel nog niet lang, je begint eraan te prutsen, ook bigstorage gebruik je wat niet aan te raden is als je geen ervaring hebt en dergelijke.

Informeer je eerst eens beter en kom dan misschien iets vragen wat echt een probleem is waar geen 1110zenden oplossingen voor te vinden zijn.

|:(

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe kan ik de phone als modem instellen, zodat ik vanaf mijn notebook kan faxen? In de handleiding staat wel iets over een wireless modem, maar dit gaat via GPRS, toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:17:
[...]

Dude komaan zeg, veel info staat hier op het forum, ook op ppc phones en ook op xda, je mag tenslotte niet te lui zijn om eens iets te lezen hé.

Je hebt je toestel nog niet lang, je begint eraan te prutsen, ook bigstorage gebruik je wat niet aan te raden is als je geen ervaring hebt en dergelijke.

Informeer je eerst eens beter en kom dan misschien iets vragen wat echt een probleem is waar geen 1110zenden oplossingen voor te vinden zijn.

|:(
Is dit niet een forum waar je vragen mag stellen over dingen waar je niet zoveel van weet? Of als je over bepaalde geen (duidelijke) antwoorden kan vinden? Ik ben tog al zeker een paar jaar geregistreerd en ben nooit tegen gekomen dat je geen vragen mocht stellen.
Ik heb gezocht over wat ik wel en niet weer moet installeren en vind 10 verschillende lijsten.
En over die bigstorage patch. Ik moet tog zelf weten of ik het wel of niet toe wil passen? Wie ben jij om daarover te oordelen. Dat het me niet (leek) te lukken door een verschrikkelijk verwarrende "handleiding" kan ik niets aan doen. Maar als JIJ geen mensen wilt helpen die vragen hebben over dingen die ze niet weten of over onduidelijke dingen, hou dan je mond en laat een ander aan het woord. Ga geen mensen afzeiken. Dank u.

Verwijderd

Als ik hier ergens op dit forum een thread start om bv iets te vragen, dan is hij binnen 5 minuten gewist door de moderators omdat zij beweren dat je alles kan vinden via de search.

Nu wat jouw specifiek probleem betreft kom je overal op internet oplossingen tegen. Op www.-ppc-phones.nl staat een hoop info en op xda-developers.com staat nog meer info.

Dit is al verschillende keren gepost hier.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

timow schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:40:
Hoe kan ik de phone als modem instellen, zodat ik vanaf mijn notebook kan faxen? In de handleiding staat wel iets over een wireless modem, maar dit gaat via GPRS, toch?
je kan hem op verschillende manieren gebruiken

GPRS = voor IP verkeer dus intenet meuk
er zit een wireless modem in ja als ik het goed begrijp is het gewoon een modem
alleen je kan met draad/zonder draad (IR of BT)

De phone is slim genoeg om faxen te ontvangen / versturen .. er zullen ook vast ppc fax appz zijn.
daarnaast zijn er ook op internet fax (websites) waar je je kan aanmelden en bestandjes kan versturen / ontvangen .. of dat nu met je pc of ppc boeit IMHO niet. :)

zou prettig zijn als het je niet lukt beetje te omschrijven wat er niet lukt zodat we gericht antwoord kunnen geven.

trouwens als je zoekt op internet zou ik op Windows Mobile zoeken ipv de GSM/PPC omdat je dan veel meer hits krijgt waar je wat aan hebt

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:58:
Ik heb een vaag probleempje

Mijn groene belknop werkt niet meer. Als ik er op druk kom je normaal in dat menu waar je 'n telefoonnummer in kunt voeren. Naja die heb ik dus niet meer. Elke keer dat ik 'n softreset uitvoer kan ik die knop 1 keer gebruiken en daarna is dus weer disabled ofzo.

Wel moet ik zeggen dat ik in TCPMP die groene belknop heb aangezet als beeldscherm uit. Maar ja dit is echt alleen in TCPMP dacht ik. Als ik de functie onder deze knop weer uitzet, doettie 't nog steeds niet.

[...]

Ik heb al gekeken in m'n register en ik dacht dat
het onder \Windows\AppButtons\ moest staan.
Hier staan bij mij nu:

Calender.lnk
Camera.lnk
Contacts.lnk
Messaging.lnk
Record.lnk
Tasks.lnk

Wat staat er bij jullie allemaal, want volgens mij moet er nog iets van phone(pad) ofzo tussenstaan. Heb al van allerlei dingetjes en trucjes geprobeerd, maar het is nog steeds niet gelukt. Iemand 'n oplossing?
Jemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:49:
[...]

Is dit niet een forum waar je vragen mag stellen over dingen waar je niet zoveel van weet? Of als je over bepaalde geen (duidelijke) antwoorden kan vinden? Ik ben tog al zeker een paar jaar geregistreerd en ben nooit tegen gekomen dat je geen vragen mocht stellen.
Ik heb gezocht over wat ik wel en niet weer moet installeren en vind 10 verschillende lijsten.
En over die bigstorage patch. Ik moet tog zelf weten of ik het wel of niet toe wil passen? Wie ben jij om daarover te oordelen. Dat het me niet (leek) te lukken door een verschrikkelijk verwarrende "handleiding" kan ik niets aan doen. Maar als JIJ geen mensen wilt helpen die vragen hebben over dingen die ze niet weten of over onduidelijke dingen, hou dan je mond en laat een ander aan het woord. Ga geen mensen afzeiken. Dank u.
Sorry dat ik het zeg, maar ik geef ScrewisS wel gelijk.

In een van je eerste post die ik hier lees zie ik al staan "RUKTOESTEL".

Ik vraag me overigens af of je wel de voordelen weet van de BigStorage patch? Het is toch wel erg handig als je weet hoe het Storage Memory, Program Memory en Application Memmory werken. Verder is kennis over hardreset en hoe je het toestel in boot-modus krijgt ook erg handig.

Voor een zeer duidelijke tutorial over BigStorage raad ik je de volgende forum-topic aan:
http://www.ppc-phones.nl/forum/index.php?topic=416.0 (mogelijk moet je ingelogt zijn)
Als je deze niet kunt volgen begin er dan niet aan! Eenvoudiger dan deze kan het gewoon niet!

Dan nog om te reageren op de active sync probleem:
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:18:

Me vraag:
Kijk onder je connection settings of deze bij Internet Connection op "My Work Connection" staat. Dit kan het probleem verhelpen dat je pocketpc naar Orange World wilt gaan in plaats van Active Sync.
Je moet alleen als je Orange World wilt gebruiken weer even terug switchen.

Dit is in ieder geval noodzakelijk als je over Active Sync wilt internetten.

Verder moet je de meegeleverde kabel gebruiken, een kabel van een ander apparaat kan mogelijk problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Dit is niet de plek waar je moet kijken, dit zijn namelijk de standaard snelkoppeling zoals ze aan het begin zijn ingesteld. Om te zorgen dat jij altijd de oude programma's weer kan terug zetten aan de knoppen staan deze snelkoppelingen in die map. Dit komt omdat je alleen snelkoppelingen aan een knop kan binden via settings.

Je zou in het register moeten kijken hoe het staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik zo doe, ben al ziek, en dan ook nog eens geruzie met die telefoon :(
Maarja, ik heb met me vorige PPC (Ipaq 3630) en me smartphone SPV E200 ook wel wat dingetjes gedaan dus dacht dit ook wel ff te doen. Niet dus. Ik zal in vervolg wat beter zoeken (heb ik nu ook gedaan, maar blijkbaar niet goed genoeg of op een verkeerde manier).

Over dat sync verhaal, dat wat jij zegt heb ik ook geprobeerd. Heb nu uiteindelijk tog het als eerste geopperde gedaan. een hardreset. Ga zelf wel een lijst zoeken met wat ik nog wel kan installeren uit het extended rom. Links zijn iig welkom als je die toevallig hebt.

zeuren op mij over posts, check je eigen post/ts history ff >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldlokers schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:46:
[...]

Ik heb een zakelijk abonnement bij t-mobile en mij werd een prijs van 9,50 p/m verteld, dus in zakelijk en persoonlijk zit geen verschil. Ik heb in principe een gewoon abonnement net zoals een particulier, maar deze staat op de naam van je bedrijf ipv persoonlijk
Ik heb het dan ook over een echt Zakelijk Abonnement zoals Zakelijk Optimaal e.d. Als jij een normaal Relax (particulier) abonnement gebruikt en deze zakelijk in je administratie noteert, dan kun je natuurlijk Internet Totaal 9,50 nemen. Aangezien Tmobile je niet als zakelijke klant heeft staan...

Lijkt me logisch allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BUMP...iemand ?

Ik heb een bluetooth headset van SE type HBH-600. Connectie met toestel werkt goed en wanneer een nummer is gekozen via de telefoon dan wordt het gesprek doorgeschakeld naar de headset. Ook werkt voicedial goed bij inspreken naam in toestel, zonder headset dus. En wanneer een gesprek binnenkomt dan kan ik 'm oppakken met de headset. Maar wat ik ook probeer, bij indrukken knop op headset gebeurt niets op toestel. Maw commando vanuit headset naar toestel wordt niet herkend ? Ik kan dan geen naam inspreken. Heeft iemand mischien dezelfde problemen, of een oplossing ? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:47:
[...]

Dit is niet de plek waar je moet kijken, dit zijn namelijk de standaard snelkoppeling zoals ze aan het begin zijn ingesteld. Om te zorgen dat jij altijd de oude programma's weer kan terug zetten aan de knoppen staan deze snelkoppelingen in die map. Dit komt omdat je alleen snelkoppelingen aan een knop kan binden via settings.

Je zou in het register moeten kijken hoe het staat ingesteld.
Hmm register? Daar ben ik nog nooit ingeweest! (ik heb er ook geen progje voor?)

Zou iemand voor mij kunnen checken hoe ik dat in moet gaan stellen dan?
Want van register en snelkoppelingen aan knop verbondenheid begrijp ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:49:
[...]

Ik heb het dan ook over een echt Zakelijk Abonnement zoals Zakelijk Optimaal e.d. Als jij een normaal Relax (particulier) abonnement gebruikt en deze zakelijk in je administratie noteert, dan kun je natuurlijk Internet Totaal 9,50 nemen. Aangezien Tmobile je niet als zakelijke klant heeft staan...

Lijkt me logisch allemaal...
Ik sta gewoon als zakelijke klant bij t-mobile hoor... brieven die ik krijg worden ook verzonden aan H2O Media, mijn bedrijf dus. Alleen je kan dan gewoon de particuliere abonnementen kiezen en je hebt een paar abonnementen die speciaal voor de zakelijke klant zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:29:
[...]

Hmm register? Daar ben ik nog nooit ingeweest! (ik heb er ook geen progje voor?)

Zou iemand voor mij kunnen checken hoe ik dat in moet gaan stellen dan?
Want van register en snelkoppelingen aan knop verbondenheid begrijp ik niet zoveel.
Ik heb al in het register gekeken, maar de rode en de groene knop staan daarin niet gedefineerd.
Een register programma is: PHM registry, maar je hebt er dus niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGICIAN WM5!!

Er is kans dat er TOCH een windows mobile 5 voor de s100(MAGICIAN) is gelekt.
een ene "raptorz2003x"
zegt :
yes i can conferm it is avalible. i went into "Name Censored" today and the technitian "Name Censored" has a Magician branded as i mate jam. he noticed my MDA compact (o2 rom) and asked what OS im runing on so i said WM2003Se and he proceeded to show me his jam running WM5 i asked him where he obtained the rom and he claimed from iMate themselfs.. they have relesed the update for the jam users. but you need a jam phone to obtain this update...
raptorz2003x zal zijn rom dump sturen naar "buzz_lightyear" ( DE guru op gebied van pocketpc hacking)
Zodat "buzz_lightyear" de Rom kan inspecteren op echtheid en kan ontdoen van country codes

voor meer info bekijk de site
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=27196&postdays=0&postorder=asc&start=150
of
http://buzzdev.net/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=59&func=showcat&catid=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldlokers schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:42:
[...]

Ik sta gewoon als zakelijke klant bij t-mobile hoor... brieven die ik krijg worden ook verzonden aan H2O Media, mijn bedrijf dus. Alleen je kan dan gewoon de particuliere abonnementen kiezen en je hebt een paar abonnementen die speciaal voor de zakelijke klant zijn
Apart verhaal, maar het zal. Echter heb ik net via een derde partij een aanbieding gezien voor 150 Relax 2,50 per maand en dat zie ik bij T-Mobile niet. Dus dan gaan we het daar maar proberen en dan via T-Mobile Internet Totaal erbij. Jij zegt dus dat jij op je bedrijf nu ook Internet Totaal hebt. Heb je ook al geprobeerd te bellen via SkypeOut/SJPhone -icm VoIPBuster- over GPRS of via WiFi Hotspot? Lukte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:29:
[...]

Apart verhaal, maar het zal. Echter heb ik net via een derde partij een aanbieding gezien voor 150 Relax 2,50 per maand en dat zie ik bij T-Mobile niet. Dus dan gaan we het daar maar proberen en dan via T-Mobile Internet Totaal erbij. Jij zegt dus dat jij op je bedrijf nu ook Internet Totaal hebt. Heb je ook al geprobeerd te bellen via SkypeOut/SJPhone -icm VoIPBuster- over GPRS of via WiFi Hotspot? Lukte dat?
Nee heb ik niet geprobeerd, daar liggen mijn interesse op het moment ook niet echt, ik heb meer dan genoeg aan die 150 minuten. Ik betwijfel of het zal werken, je hebt namelijk maar een verbinding van 4,7 kb/s.

Aangezien skype gratis is naar andere skypers is het misschien wel interessant om te gaan doen, maar ik heb op moment niemand in de buurt die ook skype gebruikt, dus het heeft voor mij niet veel nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:56:
[...]

Ik heb al in het register gekeken, maar de rode en de groene knop staan daarin niet gedefineerd.
Een register programma is: PHM registry, maar je hebt er dus niet zoveel aan.
Hmm dat is dan aardig f*cked up. Naja ik zal is verdervragen hierzo in de buurt! Dankje voor 't kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Noxious schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:23:
ik heb het volgende probleem:
ik heb een Bluetooth dongle gekocht en ingestelt dat ie mn internet verbinding mag delen.
alleen als ik op mijn MDA bij Connections > Add new > Bluetooth doe dan komt mn pc er niet bij staan... volgends mn MDA ondersteund mijn pc alleen 'Object pushen' :s :/ :|
weet iemand hier iets op?

alvast bedankt :)
niemand enig idee? :( *huilie*
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.