HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 10

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:17:
Hoi,

Ik ben ergens in deze forum ook een pdf tegengekomen met hoe de qtek open te schroeven, alleen werkte die niet meer, iemand nog een werkend document?

Tevens bij het bellen doet hij het slecht valt weg, dus ligt aan het speaker, maar als ik er een tik tegenaan geef doet hij het wel.. los contactje ?? iemand meer gehad?

gr richard
Jep, 't is een nogal veel voorkomend probleem...ik heb meerdere mensen in dit forum gezien met klachten over 'n kapot speakertje... ik heb er zelf ook een gehad. Gelukkig kon ik 'm bij de Orangeshop omruilen voor 'n nieuwe....
Heeft iemand trouwens een programma gevonden om makkelijk met 1 hand 'n sms te typen? Ik ken de meeste progs wel, maar ik wil natuurlijk ook de NL T9 erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

jesus die gast die dat filmt doet wel moeilijk zeg, als ie het nou door iemand anders laat filmen :S

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

Jep, 't is een nogal veel voorkomend probleem...ik heb meerdere mensen in dit forum gezien met klachten over 'n kapot speakertje... ik heb er zelf ook een gehad. Gelukkig kon ik 'm bij de Orangeshop omruilen voor 'n nieuwe....
Heeft iemand trouwens een programma gevonden om makkelijk met 1 hand 'n sms te typen? Ik ken de meeste progs wel, maar ik wil natuurlijk ook de NL T9 erbij!
Volgens mij lag het bij de meeste mensen met die problemen aan de "sensor" in de mini jack aansluiting die denkt dat er een koptelefoon ingeplugd zit.

Ik zal ook nog mijn BT active sync ervaringen posten, mij is na heel wat geprul ook geluk, en volgens mij heb ik nu door hoe het werkt.

Ik werk zelf met de MSI BT dongle (van 2 jaar geleden) geinstalleerd met het inf bestandje van MSI en de stack van windows XP SP2. Verder heb ik de MDA compact nog gewoon met de standaard ROM.
Eigenlijk het meest simpele wat je maar kan hebben dus. (het zou volgens mij bij iedereen moeten werken)

Omdat ik vanalles geprobeerd had kreeg ik steeds vagere compoorten erbij als ik mijn MDA pairde met mijn telefoon, dus volgens mij zit daar meestal het probleem.

Stap 1:
Vink op je MDA ook COM 5 aan in je BT schermpje via Start, settings, system, BT settings.

Stap 2:
Pair nu (ik heb het geinitialiseerd via de PC, maar volgens mij moet dat niet veel uitmaken) je PC met je MDA.Als het goed is herkent nu je PC dat je MDA een COM poort aanbied. Vervolgens controleer je of in je apparaat beheer je nieuwe BT compoorten ook echt COM 4 en 5 zijn.
In je BT settings op je PC staat bij de compoorten 4 als outgoing en 5 als incoming.

Stap 3:
Vertel Activesync op je pc dat je een verbinding zoekt op COM 5

Stap 4:
Ga nu NIET via je PC active sync zoeken naar een apparaat op COM 5, (dit deed ik in het begin altijd fout).
Ga WEL via je activesync op je MDA naar Tools, connect via BT.

Dat zou het moeten zijn, helemaal zonder upgrades of iets dergelijks.

Ook mijn adapt GPS werkt op dezelfde manier prima, COM 5 aanzetten in je BT settings, pairen en in TT5 kiezen voor andere draadloze GPS op COM 5. (andere kabel GPS werkt ook, maar dan wordt BT niet auto aangezet als deze toevallig uitstaat, bij BT gps zet TT5 zelf BT aan als dit nodig is).

Alles werkt dus prima zonder extra software als BT tools e.d.

succes ermee!!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de S100 mooier dan de S110. Veel simpeler, gladder en gestylder. Daarnaast een stuk minder dik. Laat dat toetsenbord maar weg, als ik echt wil tikken koop ik liever een opvouwbaar toetsenbord (BT of IR) erbij! Verder een SD WiFi kaartje erbij en je bent ook klaar.

Heb genoeg gezien in deze! Blij dat ik m'n MDA Compact al heb voordat het ding vervangen zou worden door deze nieuwe bende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zijn er mensen die nog een goede tool hebben om filmpjes aan te passen? Ik heb Pocket DVD Studio geprobeerd, en stopt bij 5 minuten omdat het shareware is. Wil namelijk wat langere filmpjes op mijn Qtek zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48
PocketDivXEncoder 0.3.51_RC11, die gebruik ik. Freeware en imho goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:30:
[...]
Ik vind de S100 mooier dan de S110. Veel simpeler, gladder en gestylder. Daarnaast een stuk minder dik. Laat dat toetsenbord maar weg, als ik echt wil tikken koop ik liever een opvouwbaar toetsenbord (BT of IR) erbij! Verder een SD WiFi kaartje erbij en je bent ook klaar.
Ik heb nu ook een S100 en ik ben het met je eens dat de S100 een mooier design heeft, maar functionaliteit heeft bij mij een grotere meerwaarde, zeker in dit geval. Alles in 1 ipv met een los keyboard en wifi kaartje rond te gaan zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Ik moet nog helaas 37 dagen wachten tot ik mijn Qtek s100 toestel heb. Dit na een wacht periode van bijna 2 maanden.

Mijn huidige t-mobile abo. wordt overgezet naar een Hi abonnement en ik wacht op de datum 29-9. Ligt klaar en al in de kast van t for telecom, ik mag hem alleen nog niet hebben.

Ik ben alleen nog een beetje zenuwachtig over hoe het toestel zich gedragen gaat. In de afgelopen 2 maanden dat ik er over lees en zoek naar accessoires heb ik veel goede maar ook veel slechte punten gelezen. Maar veel van de slechte punten zijn ook weer op te lossen.

Ik wacht het gewoon lekker nog rustig af en ben erg benieuwd hoe verder gaat over het 256mb / wi-fi kaartje

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

Ik heb nu ook een S100 en ik ben het met je eens dat de S100 een mooier design heeft, maar functionaliteit heeft bij mij een grotere meerwaarde, zeker in dit geval. Alles in 1 ipv met een los keyboard en wifi kaartje rond te gaan zeulen.
ok dit wordt m voor mij!

heb de S100 overgeslagen vanwege geldgebrek.. maar dit ding moet ik hebben... vooral omdat mn sx1 bijna de geest heeft gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:58:
jesus die gast die dat filmt doet wel moeilijk zeg, als ie het nou door iemand anders laat filmen :S
Hehe, helaas was mijn vriendin niet thuis.. moest de camera zelf vast houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 15:33
Zo… heb zojuist mijn tweede hardreset uitgevoerd op mij S100. Ik snap niks van dat programmageheugen. Ik heb alles (behalve pocketplus) netjes op mijn SD-card staan en had dus 17 Mb program memory vrij. Plotseling kreeg ik de melding dat ik geen program memory meer beschikbaar had. Pocket plus gaf ook 0,1 Mb vrij aan. Na een softreset kwam ik niet verder 1,5 Mb. Erg vaag allemaal… Iemand een idee waar dit vandaan komt?

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:01:
[...]

Hehe, helaas was mijn vriendin niet thuis.. moest de camera zelf vast houden :(
Kan je misschien een rom-dump maken qtek 9100, dan kunnen we proberen of die versie van Windows Mobile 2005 op de Magican werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:23:
[...]

Kan je misschien een rom-dump maken qtek 9100, dan kunnen we proberen of die versie van Windows Mobile 2005 op de Magican werkt :)
Godver, adewit, goed gezien, daar zit idd wel veel kans in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:24:
[...]

Godver, adewit, goed gezien, daar zit idd wel veel kans in :)
Lijkt mij van niet aangezien er in de Qtek 9100 een Samsung processor zit i.p.v. een Intel XScale in de Magician. Het lijkt mij dat dat niet echt gaat lukken.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Jainoxi schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:48:
PocketDivXEncoder 0.3.51_RC11, die gebruik ik. Freeware en imho goed genoeg
Dit werkt inderdaad goed genoeg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Huntor schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

Lijkt mij van niet aangezien er in de Qtek 9100 een Samsung processor zit i.p.v. een Intel XScale in de Magician. Het lijkt mij dat dat niet echt gaat lukken.
Daar zit wat in inderdaad, ik weet niet of Windows Mobile wordt gecompileerd op bepaalde processor types, of dat het een globale aansturing is.

Een OMAP 850 200Mhz processor klinkt mij niet erg snel.
Ben benieuwd wanneer er een paar benchmarks uitkomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey jongens,

Ik mag binnenkort mijn abo van T-Mobile verlengen en daarbij heb ik natuurlijk de keuze uit heel veel telefoontjes. Maar mijn oog is gevallen op de MDA Compact. Nu heb ik echter enkele vraagjes.

1. Eigenlijk de belangrijkste - is het mogelijk om echt volledig van de t-mobile software af te komen? Ik heb er namelijk al een keer eentje in m'n handen gehad en die was helemaal paars, maar ik wil liever de gewone software erop hebben van Microsoft, moet ik die ergens kopen of kan ik die gratis ergens downloaden?

2. Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken in combinatie met wi-fi, maar ik las dat je daar een apart kaartje voor nodig hebt. Er is natuurlijk maar 1 uitbreidslot :( moet ik nu elke keer als ik wi-fi wil gebruiken het geheugenkaartje eruit halen en de wi-fi kaart erin stoppen, of is hier een eenvoudigere manier voor? (Ik wil wel niet iets erg groots boven m'n ding uit hebben steken, kan alleen maar afbreken he :))

3. Ik heb al een bluetooth gps muis, werkt die hier gewoon mee? Ik bedoel eigenlijk, werkt de phone edition van windows mobile ook met gps-muizen :) Kan ik ook de tomtom 3 die ik al heb hierop gewoon installeren?

4. Hoelang gaat gemiddeld de accu mee van de MDA Compact? Kan ik er gerust een weekend tussenuit, of dien ik de adapter wel mee te nemen?

5. Wat vinden jullie dat ik allemaal echt nodig zou hebben bij mijn MDA Compact? Ik doel dan op eventuele software en hardware (tasje, screenprotectors..?)

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ja
2. Nee
3. Waarschijnlijk wel, werkt bij heel veel anderen wel gewoon met verschillende muizen
4. Hangt af van je gebruik. Heb hem laatst 4 dagen op vakantie amper gebruikt en toen was de accu nog op 62%. Gebruik je hem echter normaal gaat hij een paar dagen mee.
5. Voor software zit er niks anders op dan alle threads door te spitten en de tips te bekijken. Wat voor de een handig is vind de ander weer helemaal niks.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:30:
[...]
Ik denk dat je in de war bent met Qtek 9100, want S110 is exact zelfde als S100 behalve kleur and 128mb ram. Zie www.qtek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntor schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

Lijkt mij een raar verhaal. Windows XP werkt toch ook niet alleen op Intel processoren. Ik neem aan dat de software geprogrammeerd is op gemeenschappelijke functies en programmeertechnieken. Net zoals dat Windows Mobile 2003 op meerdere processoren zal draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:17:
Hoi,

Ik ben ergens in deze forum ook een pdf tegengekomen met hoe de qtek open te schroeven, alleen werkte die niet meer, iemand nog een werkend document?
Ik heb dat documentje wel, het is alleen nogal groot, 25mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

Ik heb dat documentje wel, het is alleen nogal groot, 25mb.
Hmm als je die nog hebt heb ik daar ook nog wel intresse in :P
Want dan kan ik mijn kapje zwart laten spuiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

Hmm als je die nog hebt heb ik daar ook nog wel intresse in :P
Want dan kan ik mijn kapje zwart laten spuiten 8)
Ik wil het best ergens uploaden, heb alleen zelf niet genoeg webspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met de Qtek-S100/MDA-compact etc. de SD kaart kunt formateren?

Heb namelijk geen Card-reader in de PC, en op 1 of andere manier ziet de telefoon het kaartje als 138Mb terwijl hij toch echt 1Gb is? Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trilfunctie werkt niet meer.

Wat moet ik nu doen :S

heb al softresets gedaan maar tevergeefs.

Aantal posts had ik het over mijn wifi, maar nog geen reactie (zie pag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Mex schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

Hij stond eerst op xda-developers ftp

Geloof dat het deze was:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...ix_earphone_connector.pdf

[ Voor 41% gewijzigd door adewidt op 23-08-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:04:
Mijn trilfunctie werkt niet meer.

Wat moet ik nu doen :S

heb al softresets gedaan maar tevergeefs.

Aantal posts had ik het over mijn wifi, maar nog geen reactie (zie pag 8)
Ehm,....alles backuppen op je PC -> hard reset?
als dat niet werkt is er softwarematig niks mis met je device -> mogelijk tril element defect?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

adewidt schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Hij stond eerst op xda-developers ftp

Geloof dat het deze was:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...ix_earphone_connector.pdf
Dat is 'm inderdaad :>

Voor maar 19,95€ aldus de folder, op de site staat deze nog voor 49,49€
De Logitech® Mobile Freedom™ Headset is de eerste Bluetooth®-headset met Logitechs WindStop™-technologie (patent aangevraagd), zodat u nu duidelijke gesprekken kunt voeren, zelfs als het winderig is. En omdat de headset ook in gebieden met druk WiFi-verkeer werkt, is storing van andere draadloze producten simpelweg geen probleem. U kunt met een druk op een knop gemakkelijk gesprekken voeren en beantwoorden, en uw telefoon bij de hand houden, zoals in uw broekzak, borstzak of aktetas.
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00068X7D8.03.LZZZZZZZ.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Mex op 24-08-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 08:09:
[...]

Ehm,....alles backuppen op je PC -> hard reset?
als dat niet werkt is er softwarematig niks mis met je device -> mogelijk tril element defect?
Denk dan dat hij kapot is zou niet weten hoe dit kan. Want heb net hardreset gedaan.
Jammer...

Is er trouwens een nieuwe rom beschikbaar?
Ik heb 1.12

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee

MrSmee

the doctor

Mex schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

Heb ik ook wel intresse in... ook om zwart te spuiten =)

edit: forget it ^_^ antwoorden alweer gelezen }:O

[ Voor 28% gewijzigd door MrSmee op 24-08-2005 09:40 ]

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:20:
[...]

Lijkt mij een raar verhaal. Windows XP werkt toch ook niet alleen op Intel processoren. Ik neem aan dat de software geprogrammeerd is op gemeenschappelijke functies en programmeertechnieken. Net zoals dat Windows Mobile 2003 op meerdere processoren zal draaien
Op zich heb je gelijk, het zou kunnen dat de processoren compatibel met elkaar zijn, en dat dus de rom versies met elkaar werken. Alleen hoeft dat niet zo te zijn... Windows CE/Windows Mobile wordt meestal gecompileerd voor een bepaalde instructieset, je zou WM5.0 ook op je pc kunnen draaien, als je hem maar compiled ervoor.

Als de XScale en de Omap processoren verschillende instructiesets hebben dan gaat het niet lukken, zijn de instructiessts hetzelfde dan is er een grote kans dat de rom op dat gebied gaat werken.

Aan de andere kant heb je dan natuurlijk ook nog de andere hardware die in de telefoons zit. Daar moet ook rekening mee gehouden mee worden gehouden tijdens het maken van een rom

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 08:52:
[...]

Denk dan dat hij kapot is zou niet weten hoe dit kan. Want heb net hardreset gedaan.
Jammer...

Is er trouwens een nieuwe rom beschikbaar?
Ik heb 1.12
De trilfunctie zit toch altijd in de batterij?
of is dat al heel lang niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
A_to_the_S schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:26:
[...]

De trilfunctie zit toch altijd in de batterij?
of is dat al heel lang niet meer zo?
Dat is al (heel) lang niet meer zo.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

oZy

Zijn er nog meer mensen die de laatste tijd soms slecht bereik hebben (met T-Mobile)? Valt me op dat ik vaak geen bereik heb (in de randstad), maar ik hoor ook mensen met andere telefoon's daarover klagen, kan dus ook aan T-Mobile liggen.

Daarnaast zie ik iedereen over rom 1.12 praten, maar de laatste keer dat ik een update deed ging het over 1.16 als ik me niet vergis, of gaat het dan over 1.11.116?

Ik heb een brodit actieve houder + proclip in de auto, een sonyericsson BT carkit, en de leadtek BT gps muis. Mooie combinatie allemaal maar als ik gebeld werd tijdens het navigeren met Tomtom5 dan bleef de applicatie hangen en kon ik niet opnemen of wat dan ook zolang de telefoon overging, dan moest ik terug naar de phone applicatie en kon ik wel terug bellen, erg vervelend. Heb nu een tijdje Navigon 5 gehad (die daar dus geen last van had), ziet er veel degelijker uit dan tomtom alleen istie een stuk trager qua berekening en opstarten. Eens kijken of de 5.1 versie van tomtom beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:01:
heeft er trouwens al iemand een 2GB kaartje in zijn s100 gestopt? kan nergens vinden of dit nu wel werkt of niet...
Vandaag mijn Sandisk 2GB SD kaartje binnen gekregen. Werkt zonder problemen op mijn I-mate JAM... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Weten mensen hoe ik films >200 mb op mijn SD kaart krijg? Ik probeer het nu via USB en dat werkt niet, een bestand rond de 20 mb overigens wel. Heb zonet via een Cardreader geprobeerd en vervolgens mijn hele storage card leeg inclusief alle data die er al op stond (ongeveer 300 mb). En in tweede instantie ook mijn film van 200 mb. Mijn bestanden hadden ineens hele rare tekens. :(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek }:O van mijn I-Mate! Hij vertoont meer en meer kuren! Nu werkt ineens dat spb-weather niet meer, omdat hij geen internet aansluiting vind!! En dat terwijl hij via de USB verbonden is met active-sync! Goed, na 10 verschillende dingen te hebben geprobeerd heb ik internet opgestart via gprs.. Zegt hij nog steeds dat hij geen internet vind "no internet connection". zucht! 8)7 heeft iemand anders dit al gehad en opgelost? |:(
- alvast bedankt! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:08:
Ik word gek }:O van mijn I-Mate! Hij vertoont meer en meer kuren! Nu werkt ineens dat spb-weather niet meer, omdat hij geen internet aansluiting vind!! En dat terwijl hij via de USB verbonden is met active-sync! Goed, na 10 verschillende dingen te hebben geprobeerd heb ik internet opgestart via gprs.. Zegt hij nog steeds dat hij geen internet vind "no internet connection". zucht! 8)7 heeft iemand anders dit al gehad en opgelost? |:(
- alvast bedankt! -
Kun je wel gewoon normaal internetten via activesync of gprs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:23:
[...]

Kun je wel gewoon normaal internetten via activesync of gprs?
Ik kan internetten via gprs.. heb het nooit kunnen doen via de usb kabel (met activesync).. moet je daar iets voor instellen? of moet je dan gewoon internet delen op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:33:
[...]
heb het nooit kunnen doen via de usb kabel (met activesync).. moet je daar iets voor instellen? of moet je dan gewoon internet delen op je pc?
Bij mij is alleen de activesync verbinding genoeg om te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPRS aanmeld probleem!

Ik heb een probleem bij het aanmelden voor internet. Bij de eerste keer gaat dit allemaal prima en kan ik vervolgens internetten, emailen enz. Maar wanneer ik de GPRS verbinding heb afgesloten en vervolgens wil ik weer op internet of de mailtjes binnen halen, dan kijg ik de volgende foutmelding:

Dialed:

Cannot connect for an unknown reason. To check your connection settings and chage tem if needed, tap Settings. If the problem continues, reset your mobile device according to your manuafacturer's documentation and try again.

Ok na een soft-reset werk alles weer en ook als de telefoon in Flight-modes heeft gestaan, maar na 1 keer afmelden kan ik wederom geen 2e keer verbinding maken!

Hoe kan dit en hoe los ik het op!

Oh ja, ik had dit probleem zowel met de "standaard" versie op de M500 als de laatste update 1.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntor schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:31:
[...]

Op zich heb je gelijk, het zou kunnen dat de processoren compatibel met elkaar zijn, en dat dus de rom versies met elkaar werken. Alleen hoeft dat niet zo te zijn... Windows CE/Windows Mobile wordt meestal gecompileerd voor een bepaalde instructieset, je zou WM5.0 ook op je pc kunnen draaien, als je hem maar compiled ervoor.

Als de XScale en de Omap processoren verschillende instructiesets hebben dan gaat het niet lukken, zijn de instructiessts hetzelfde dan is er een grote kans dat de rom op dat gebied gaat werken.

Aan de andere kant heb je dan natuurlijk ook nog de andere hardware die in de telefoons zit. Daar moet ook rekening mee gehouden mee worden gehouden tijdens het maken van een rom
Wel apart als Microsoft zich zo dedicated toegeeft voor een specifieke mobiel PPC chipset en dit op de normale markt niet doet. Maar het kan natuurlijk. Lijkt mij echter sterk bij een bedrijf dat Microsoft heet en de wereld(markt) op alles wat met computers te maken heeft wil veroveren... Ik neem iig aan dat Mobile 2005 het op m'n MDA Compact gaat doen ;) Nu nog wachten op de rom dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06-2022
Als ik radio 1.13 installeer, voert ie dan ook een hardreset uit? Of blijven alle instellingen etc gewoon zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net uit Amerika,

Ik was de eerste dagen zeer tevreden met mijn WIFI kaartje Sandisk, maar kwam er achter dat het vrijwel onmogelijk is lekker te internetten met dat ding. Ik krijg telkens 'page cannot be displayed' en bovendien zijn niet alle websites ideaal voor een pocketpc. Alleen nu.nl heeft een pda versie.

Daarnaast is het niet mogelijk overal gratis te internetten, telkens moet je je aanmelden tegen onredelijke prijzen van bijvoorbeeld linksys. En op vliegvelden bestaan amper free WIFI spots. Bovendien gaat dat aanmelden niet altijd omdat de website niet geschikt is voor de pocketpc.

Wie heeft nog meer deze 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:42:
Zo net uit Amerika,

Ik was de eerste dagen zeer tevreden met mijn WIFI kaartje Sandisk, maar kwam er achter dat het vrijwel onmogelijk is lekker te internetten met dat ding. Ik krijg telkens 'page cannot be displayed' en bovendien zijn niet alle websites ideaal voor een pocketpc. Alleen nu.nl heeft een pda versie.

Daarnaast is het niet mogelijk overal gratis te internetten, telkens moet je je aanmelden tegen onredelijke prijzen van bijvoorbeeld linksys. En op vliegvelden bestaan amper free WIFI spots. Bovendien gaat dat aanmelden niet altijd omdat de website niet geschikt is voor de pocketpc.

Ik heb geen sandisk WIFI kaartje maar die van Safecom. Internetten gaat goed. 'Page cannot be displayed' krijg ik nauwelijks te zien.

Niet gratis internetten zie ik niet als een probleem, maar eerder een meevaller als je wel ergens gratis kan connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:31:
[...]

Wel apart als Microsoft zich zo dedicated toegeeft voor een specifieke mobiel PPC chipset en dit op de normale markt niet doet. Maar het kan natuurlijk. Lijkt mij echter sterk bij een bedrijf dat Microsoft heet en de wereld(markt) op alles wat met computers te maken heeft wil veroveren... Ik neem iig aan dat Mobile 2005 het op m'n MDA Compact gaat doen ;) Nu nog wachten op de rom dump
Dit wordt gedaan om
1) Ruimte te besparen
2) Betere preformance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0sYkOo0o schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:48:
[...]

Ik heb geen sandisk WIFI kaartje maar die van Safecom. Internetten gaat goed. 'Page cannot be displayed' krijg ik nauwelijks te zien.

Niet gratis internetten zie ik niet als een probleem, maar eerder een meevaller als je wel ergens gratis kan connecten.
Heeft iemand ook ervaringsverhalen met WiFikaart van Spectec (de kleinste WiFi kaart), evt. icm de HTC Mag/S100/MDA Compact? Hoe staat het hiermee met 'Page cannot be displayed' meldingen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

Heeft iemand ook ervaringsverhalen met WiFikaart van Spectec (de kleinste WiFi kaart), evt. icm de HTC Mag/S100/MDA Compact? Hoe staat het hiermee met 'Page cannot be displayed' meldingen e.d.?
Ik heb sinds twee weken zo'n Spectec kaartje in m'n I-mate Jam, en moet zeggen dat het perfect werkt! Althans bij mij thuis, heb het namelijk nog niet ergens anders geprobeerd. Tot nu toen heb ik nog nooit een 'page cannot be displayed' melding gekregen, het enige probleem dat ik tegen ben gekomen is dat als ik het wifi kaartje in m'n I-mate doe, en dan na een tijdje m'n beeld wil roteren naar landschap positie, de PDA wel eens vast wil lopen. Maar dit lijkt me een klein driver foutje, die hopelijk wel snel gerepareerd wordt. Voor de rest vind ik die Spected super goed werken! En steekt inderdaad maar een heel klein stukje uit de telefoon!

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

Ik heb ´m net in huis en geprobeerd hier thuis in te loggen - althans, gehoopt dat een van m´n buren zijn netwerk niet zo goed beveiligd had, maar helaas. :/ Ik ga misschien later nog wel een draadloos modem aanschaffen.
Ik heb ´m tot nu toe alleen echt geprobeerd bij de hotspot in de American Book Center in Amsterdam, en dat ging erg vlotjes - geen foutmeldingen ofzo. :D Ik ga volgende maand naar de VS op vakantie, en ben benieuwd of mijn ervaringen beter zullen zijn!
(Ik heb trouwens zo´n crystal jacket hoesje, en daar steekt ie niet bovenuit.)

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

Heb hetzeldfe probleem, hoe lang had je de telefoon al? en heb je verzekering/whatsoever erbij? Heb Orange al gebeld dat je hem standaard 10 werkdagen kwijt bent :(
Iemand anders ervaring hiermee? Doen ze moeilijk over een ROM update?, deze is door Orange zelf verspreid.

Verwijderd

Dit is in nederland ook zo, ga even bij het brug restaurant op de A4 staan: 20 netwerken, allemaal KPN, even betalen please.....

kijk op http://www.wardrivemap.nl/ ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Ik heb ´m net in huis en geprobeerd hier thuis in te loggen - althans, gehoopt dat een van m´n buren zijn netwerk niet zo goed beveiligd had, maar helaas. :/ Ik ga misschien later nog wel een draadloos modem aanschaffen.
Ik heb ´m tot nu toe alleen echt geprobeerd bij de hotspot in de American Book Center in Amsterdam, en dat ging erg vlotjes - geen foutmeldingen ofzo. :D Ik ga volgende maand naar de VS op vakantie, en ben benieuwd of mijn ervaringen beter zullen zijn!
(Ik heb trouwens zo´n crystal jacket hoesje, en daar steekt ie niet bovenuit.)
Ik heb de spectec al weer een maand of zo. geen enkel probleem ermee, kan perfect op m'n wifi netwerk thuis (uiteraard beveiligd). Browsen gaat perfect, snelheid is top. Enige beperking is het formaat van het scherm. Als je het scherm kantelt is het nog redelijk te doen.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

Zo net uit Amerika,

Dat de meeste websites niet lekker te bekijken zijn op je PDA had je redelijkerwijs wel kunnen verwachten.

Enkele tips om toch een beetje goed te kunnen surfen:

Zet lettertype van je internet explorer iets kleiner
Installeer een RSS reader (die zijn vaak beter te bekijken op kleine schermen)

Favoriete PDA websites
Google PDA - www.google.com/pda
Tweakers PDA - http://pda.tweakers.net
Nu.nl - http://www.nu.nl/pda.jsp
T-Mobile PDA - http://pda.t-mobile.nl

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• MrSmee

MrSmee

the doctor

Welke specifieke veranderingen kan ik verwachten bij een ROM update?

En wat is een RSS reader?

(voel m'n zo'n n00b in bepaalde dingen ¬.¬ pokke irritant. Ach, misschien helpt het als ik m'n s100 in handen heb en er een week mee gekloot heb :+)

Verwijderd

RiCk schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:39:
[...]

Heb hetzeldfe probleem, hoe lang had je de telefoon al? en heb je verzekering/whatsoever erbij? Heb Orange al gebeld dat je hem standaard 10 werkdagen kwijt bent :(
Iemand anders ervaring hiermee? Doen ze moeilijk over een ROM update?, deze is door Orange zelf verspreid.
Ik had de telefoon pas een week, dus ruilen was geen probleem. Duurde maar 2 dagen, en ik kon 'm bij me houden totdat de nieuwe in de shop was aangekomen. Het grappige is dat je bij het omruilen het klepje en de stylus mag houden, en omdat je een volledige nieuwe krijgt (ook weer met stylus en klepje) heb ik ook nog wat reserveonderdelen! Ik heb wel een verzekering erbij, maar niet de duurste. Over rom updates weten ze niks in de Orangeshop.

Verwijderd

Ik gebruik altijd http://pda.startpagina.nl/ is standaard m'n homepage...echt HEEL handig ! Op die pagina staan links naar reisplanners, ov-reisinfo, weerberichten, enz.. wordt ook regelmatig geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 13:52 ]

• o0sYkOo0o
*KICK*
o0sYkOo0o schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:12:
Als ik radio 1.13 installeer, voert ie dan ook een hardreset uit? Of blijven alle instellingen etc gewoon zoals het is?

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
hard reset. Om te kunnen upgraden moet je in boot loader gaan, en dat betekent een hard reset+ camera knop. Dus alles is eraf en je kunt weer van voren af aan beginnen. Het voordeel is: Omdat Radio ROMs niet geback-upped worden met bijv Sprite, kun je na de update gewoon je van te voren gemaakte back up er weer opgooien en alles werkt weer naar behoren.

• o0sYkOo0o
koksie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:55:
hard reset. Om te kunnen upgraden moet je in boot loader gaan, en dat betekent een hard reset+ camera knop. Dus alles is eraf en je kunt weer van voren af aan beginnen. Het voordeel is: Omdat Radio ROMs niet geback-upped worden met bijv Sprite, kun je na de update gewoon je van te voren gemaakte back up er weer opgooien en alles werkt weer naar behoren.
Bedankt voor de reactie. Maar IK zit dan nog met een probleem. Ik krijg Sprite niet geinstalleerd. Heb er al eerder iets over gepost, maar er is nooit gereageerd ....

Iemand verschil gemerkt tussen radio 1.12 en 1.13 ? Of is het niet nodig om deze update te doen ?

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Ik draai radio 1.12, maar heb nooit verschil gemerkt met bijv 1.01 ROM die erop zat toe ik hem kocht. Een flinke hoeveelheid info ove SPrite + antwoord op een flink aantal vragen vind je op www.forum.ppc-phones.nl. Daarmee zou het moeten lukken. Een andere optie is alles handmatig opnieuw installeren. Ff wat werk, maar het houdt je van de straat...

• o0sYkOo0o
koksie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:38:
Ik draai radio 1.12, maar heb nooit verschil gemerkt met bijv 1.01 ROM die erop zat toe ik hem kocht. Een flinke hoeveelheid info ove SPrite + antwoord op een flink aantal vragen vind je op www.forum.ppc-phones.nl. Daarmee zou het moeten lukken. Een andere optie is alles handmatig opnieuw installeren. Ff wat werk, maar het houdt je van de straat...
Ik had gezocht en gepost op ppc-phones en tweakers, maar niemand heeft er iets nuttigs over te zeggen. Ik heb dit probleem ook met sommige games die ik wil installeren. Krijg ze niet dr op met de setup. Cab file draaien op MDA lukt wel. Maar dat neemt niet weg, dat ik toch wil weten waarom het niet gaat.

Over sprite: Mogelijk dat Sprite geinstalleerd moet worden in C:\program files\Activesync\Sprite oid. Nu gebeurt dat rechtstreeks in C:\program files\Sprite, maar locatie kan niet gewijzigd worden tijdens de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
o0sYkOo0o schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:51:
[...]

Ik had gezocht en gepost op ppc-phones en tweakers, maar niemand heeft er iets nuttigs over te zeggen. Ik heb dit probleem ook met sommige games die ik wil installeren. Krijg ze niet dr op met de setup. Cab file draaien op MDA lukt wel. Maar dat neemt niet weg, dat ik toch wil weten waarom het niet gaat.

Over sprite: Mogelijk dat Sprite geinstalleerd moet worden in C:\program files\Activesync\Sprite oid. Nu gebeurt dat rechtstreeks in C:\program files\Sprite, maar locatie kan niet gewijzigd worden tijdens de setup.
Ik heb dit probleem ook gehad. Het was bij mij opgelost nadat ik ActiveSync 4 heb geinstaleerd.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:56
Ik heb sinds gisteren ook een s100 en probeer nu via bluetooth te syncen. Ik wil de instellingen wijzigen in activesync via verbindingsinstellingen maar dan gaat activesync opnieuw proberen verbindin te maken ! Dat lukt natuurlijk niet omdat de instellingen niet veranderd zijn. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebbie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:14:
Ik heb sinds gisteren ook een s100 en probeer nu via bluetooth te syncen. Ik wil de instellingen wijzigen in activesync via verbindingsinstellingen maar dan gaat activesync opnieuw proberen verbindin te maken ! Dat lukt natuurlijk niet omdat de instellingen niet veranderd zijn. Weet iemand hier een oplossing voor?
Er staat een TUT en een link naar een andere TUT in het TUT-forumonderdeel van ppc-phones.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

Er staat een TUT en een link naar een andere TUT in het TUT-forumonderdeel van ppc-phones.nl _/-\o_
Ik heb die tut gevolgd maar als ik dus naar connection settings ga, kan ik niks instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
Kassad schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:44:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad. Het was bij mij opgelost nadat ik ActiveSync 4 heb geinstaleerd.
Volgens mij gebruik ik ook AS 4, maar weet het niet zeker. Zal zo ff checken. ..

*EDIT*

Ik heb AS 4, dus hiermee is het niet verholpen.

*EDIT*

[ Voor 11% gewijzigd door o0sYkOo0o op 26-08-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Probleem opgelost, lijkt me een bug ofzo. Heb de s100 via usb verbonden en zo kon ik uiteindelijk bij de verbindingsinstellingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb niet *alle* posts gelezen want zijn me iets té veel. Maar heb een vraagje. Is er een schema voor het maken van een auto lader? Ik heb al op meerdere forums gekeken, maar het schijnt dat de laadt kabel redelijk speciaal is. Want er zijn ook van die universele USB auto laders maar die schijnen dus niet te werken...

Iemand misschien een schema of beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Laatst online: 09-09 15:36
Ik ben van plan binnenkort zo'n telefoon aan te schaffen. Maarre, kent een van jullie ook een abonnement waar je dit toestel bij krijgt, maar zonder sim-lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
EVILSalami schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:49:
Ik heb niet *alle* posts gelezen want zijn me iets té veel. Maar heb een vraagje. Is er een schema voor het maken van een auto lader? Ik heb al op meerdere forums gekeken, maar het schijnt dat de laadt kabel redelijk speciaal is. Want er zijn ook van die universele USB auto laders maar die schijnen dus niet te werken...

Pagina 1,2 en 3 van deze thread staat het allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Psychoray schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:01:
Ik ben van plan binnenkort zo'n telefoon aan te schaffen. Maarre, kent een van jullie ook een abonnement waar je dit toestel bij krijgt, maar zonder sim-lock?
Gewoon een winkel zoeken die em verkoopt als de iMate Jam of Qtek S100, dan istie simlockvrij. En ja die winkels zijn er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Laatst online: 09-09 15:36
Al even gezocht, ik neem dus een Qtek s110, met een KPN abo. Harstikke bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik gebruik Pocket Music nu al een tijdje, maar om de zoveel tijd verdwijnen er allemaal nummers uit de playlist. Je moet ze dan weer opnieuw toevoegen.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

En ten tweede: Is er al een Nederlands woordenboek? Ik weet dat hier al veel over is geschreven, maar de search werkt hopeloos op dit forum. Als ik iets probeer te zoeken krijg ik nooit relevante onderwerpen.

[ Voor 37% gewijzigd door warrie op 27-08-2005 01:05 ]

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

KnOeFz

no comment...

EVILSalami schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:49:

Als je je firmware heb geupgrade kun je volgens mij gewoon een willekeurige autolader te gerbruiken zonder eens de datalijnen aan ground te moeten verbinden. Ik heb tenminste met mijn MDA compact en de autolader van een Adapt GPS antenne met een standaard USB kabel geen enkel probleem om in de auto te laden. Heb wel firmware 1.12 op mijn MDA staan.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb ineens heel slecht bereik met mijn MDA. ;(
Vorige week had ik even mijn simkaart eruit gehad omdat ik een ander toestel moest testen, en sindsdien is mijn bereik zwaar omlaag gegaan. Soms kan ik helemaal niet bellen.
Ik heb al gekeken of mijn sim niet goed zat ofzo, maar het lijkt wel goed.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik heb nu al een tijdje niet meer gepost. Maar ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn M500. Ik heb zojuist de nieuwe firmware erop gezet. Dus de 1.12 versie van Orange. Het lukt mij niet om de 1.13 radio erop te krijgen. Ik heb de telefoon in bootloader modus staan en op de memorycard staat alleen het uitgepakte bestand van de 1.13 radio. Daarna connect ik even met USB, maar dat helpt niets. Dat maakt niet uit, ik heb nu uiteindelijk maar besloten om dan toch alles maar te installeren.

Bluetooth krijg ik nog steeds (na meer dan 3 maanden proberen) niet aan de slag. Ik krijg bij pocket bluetooth tools niet het schermpje te zien met active sync. Ik krijg in Windows niet de juiste com poorten ingesteld, nog krijg ik het in Active Sync goed ingesteld. Maarja dat zal wel nooit lukken.

Ik heb dus nu het één en ander geinstalleerd en ik ben zeer benieuwd wat jullie daaraan zouden toevoegen/wat jullie hebben geinstalleerd.

-SPB PocketPlus (voegt alle noodzakelijke functionaliteit toe aan WM)
-SPB Weather (overzicht van het weer van de komende dagen op het today scherm)
-Cardexport (telefoon kan dan in cardreader modus en werkt op elke PC)
-TomTom 5.1

Spellen:
-Worms
-AoE
-Bejeweled (je komt van de Palm of niet :P)

Wat zouden jullie nog toevoegen?

Tot slot de vraag, ik weet dat die hier al eerder is gesteld, maar het is zo moeilijk zoeken tussen alle andere discussies hier, welke GPS ontvanger kan ik het beste kopen? Ik ben eigenlijk op zoek naar de meest goedkope optie. Kan ik dan het beste via Ebay zoeken (met kans op extra naheffing) of toch gewoon via een NL webshop?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:51:

Ik heb dus nu het één en ander geinstalleerd en ik ben zeer benieuwd wat jullie daaraan zouden toevoegen/wat jullie hebben geinstalleerd.

-SPB PocketPlus (voegt alle noodzakelijke functionaliteit toe aan WM)
-SPB Weather (overzicht van het weer van de komende dagen op het today scherm)
-Cardexport (telefoon kan dan in cardreader modus en werkt op elke PC)
-TomTom 5.1

Spellen:
-Worms
-AoE
-Bejeweled (je komt van de Palm of niet :P)

Wat zouden jullie nog toevoegen?

Applicaties:

-TCPMP (voor het afspelen van muziek en films) (opvolger van Betaplayer)
-Total Commander (is veel beter dan het standaard 'file explorer' )
-Sprite Backup (voor het backuppen van alles wat op je SPV staat (op je SD-card of je computer)

Spellen:
-Gilbert Goodmate
-Recless Thief
-Tombraider
-Warfare Incorporated
-Zuma

Ik heb 'n probleempje met m'n 'send messages' Hij geeft nu aan dat er 120 zijn verstuurd ofzo en dat klopt ook. Maar ik kan er van die 120 nog maar 20 echt lezen. (de laatste 20 die ik verstuurd heb)
Die andere 100 zijn helemaal leeg :?
Als ik dan ga kijken bij de specifiekere info staat er ook echt dat er ' 0 characters' instaan?
Hoe is dit te verhelpen en is dit bij jullie ook zo?! Ik kan nog wel gewoon zien hoelaat en naar wie ik het gestuurd heb dus. Maar het berichtje zelf is gewoon helemaal blanco :X

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 27-08-2005 21:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er bij mij als eerste op gaat is MS Voice Command 1.5 zo start ik TT als ik in de auto stap ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Reptile-X schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:31:
Ik kan daar wellicht een antwoord op geven wanneer mijn Wifi kaart binnen komt, ik heb nu geen idee dat het zou kunnen werken of niet.
Ok mijn Sandisk SD Wifi 256mb is binnen, en zoals meeste beweren dat het niet zou werken is niet waar, ik heb het binnen 10 minuten werkend met het 256mb gedeelte, je moet namelijk een goeie driver hebben voor je PPC dat is alles.

Ik heb het nou paar uurtjes gebruikt en ik moet zeggen dat ik erg leuk vindt :)

Vooral in combinatie met BT keyboard werkt het echt perfect als je af en toe IRC bezoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Ok mijn Sandisk SD Wifi 256mb is binnen, en zoals meeste beweren dat het niet zou werken is niet waar, ik heb het binnen 10 minuten werkend met het 256mb gedeelte, je moet namelijk een goeie driver hebben voor je PPC dat is alles.

Vooral in combinatie met BT keyboard werkt het echt perfect als je af en toe IRC bezoekt :P
offtopic:
heb je dit ook op je s100 getypt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:05:
[...]
offtopic:
heb je dit ook op je s100 getypt? :)
Nee, want Pocket IE heeft moeite om de tweakers forum te laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Reptile-X schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:21:
[...]

Nee, want Pocket IE heeft moeite om de tweakers forum te laden :(
Idd bij mij ook (via gprs van Orange World) Duurt echt uren, dus tsjaa das opzeker k*t

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Het is niet de snelheid van internet maar de scripts op het forum, PIE kan het gewoon niet aan, ik heb namelijk meer dan genoeg snelheid met wifi kaart.

Ik dacht dat er een PDA versie van de forum was, maar dat was zeker met de oude forum layout :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Welke driver gebruik je dan, waar gedownload (link) etc etc

Want het grootste probleem met bijv. de Spectec kaart, mooi klein, maar geen extra geheugen op je MDA. En ook niet de mogelijkheid bij de andere kaarten om je huidige geheugenkaart door te linken of iets dergelijks met een extra slot (of is zo'n kaart er wel, met een slot op de WiFi kaart waar je normale geheugenkaart in past?).

Dus prefereer graag de Sandisk 256 MB, maar moet hij zeker te weten goed werken, anders liever de Spectec na de positieve berichten hierover.

Welk BT keyboard heb je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Thamart,

Ik heb eerder over mijn BT keyboard geschreven, kijk even hier.
Ook bij dit keyboard moest ik andere drivers gebruiken want de drivers die erbij zaten was voor PPC met widcomm stack BT drivers en onze HTC varianten gebruiken microsoft stack BT drivers.
Omdat deze toetsenboard door verschillende makers verkocht word heb ik een andere merk drivers gevonden dat microsoft stack ondersteunt en het werkt gelijk goed na installeren van deze drivers.

Voor de Sandisk 256mb wifi heb ik driver 4.0 op internet gevonden en het werkt gelijk goed, als mensen deze driver willen downloaden kan ik het op mijn webserver uploaden.
Als je deze driver niet geïnstalleerd heb ziet PPC helemaal niets, geen wifi kaart of 256mb storage kaart, dus eerst moeten de drivers geïnstalleerd worden en dan pas kaart in de PPC stoppen.
Daarna komt configureren van het netwerk omgeving, hierbij heb ik twee netwerken geprobeerd.
Een met wep encryptie (mijn eigen router) en een zonder beveiliging (van een vriend) en beide werken goed.

Ik heb aantal uren op IRC en MSN gezeten en klein beetje gesurft om te testen en het werkte perfect, om duurzaamheid van de batterij aan te geven, met een volle batterij na ong. tweeënhalf uur gebruiken met wifi kaart en BT keyboard had ik nog 68% batterij vermogen over, dus het valt best mee met constant bluetooth en wifi aan en ook daadwerkelijk gebruiken.

Enige probleem die ik heb op dit moment dat ik elke keer de wep key opnieuw in moet voeren voor mijn eigen verbinding, want ik haal mijn wifi kaart uit en gebruik mijn 1GB MMC als ik geen wifi nodig heb, misschien is er een makkelijkere manier voor dit maar ik heb geen problemen ermee.

256mb ruimte is inderdaad goed want ik installeer alles op mijn geheugen kaart, zoals pocket weather en paar andere apps om ruimte te besparen op RAM van mijn PPC.
Ik heb nu alles overgekopieerd naar mijn 256mb wifi kaart van de 1GB kaart, dus alles die geïnstalleerd is op 1GB kaart werkt ook op mijn 256mb kaart. Ik heb tomtom niet overgekopierd omdat ik deze niet gebruik als ik de PPC met wifi verbind dus ik heb nog zat ruimte over op mijn 256mb.

Nogmaals als iemand die Sandisk 256mb wifi 4.0 driver wil kan ik op mijn webserver uploaden.

En als jullie willen zien hoe het eruit ziet met wifi kaart in de PPC en BT keyboard ernaast kan ik even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de MDA Compact. Nu heb ik gemerkt dat er een deukje met kras> gutsje in de cover zit. Nou is het niet direct een ramp, maar is het mogelijk deze metalen covers in de toekomst te vervangen? Ik heb de compact gekregen ipv de sendo X die ik ter reparatie had opgestuurd. Maar dat heeft veel gesteggel gekost dus heb ik weinig zin om weer terug te gaan en hem te laten verwisselen. Bovendien is dit het showmodel omdat ze ze niet meer op voorraad hadden. En ik wil niet weer zonder telefoon zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:51:
[...][b]

Ik heb 'n probleempje met m'n 'send messages' Hij geeft nu aan dat er 120 zijn verstuurd ofzo en dat klopt ook. Maar ik kan er van die 120 nog maar 20 echt lezen. (de laatste 20 die ik verstuurd heb)
Die andere 100 zijn helemaal leeg :?
Als ik dan ga kijken bij de specifiekere info staat er ook echt dat er ' 0 characters' instaan?
Hoe is dit te verhelpen en is dit bij jullie ook zo?! Ik kan nog wel gewoon zien hoelaat en naar wie ik het gestuurd heb dus. Maar het berichtje zelf is gewoon helemaal blanco :X
Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 12-09 06:36

worker

2x Sessy thuisbatterij

Hoedje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:51:

Tot slot de vraag, ik weet dat die hier al eerder is gesteld, maar het is zo moeilijk zoeken tussen alle andere discussies hier, welke GPS ontvanger kan ik het beste kopen? Ik ben eigenlijk op zoek naar de meest goedkope optie. Kan ik dan het beste via Ebay zoeken (met kans op extra naheffing) of toch gewoon via een NL webshop?
Ik heb net de Xaiox Navone 2.0 (bluetooth) gekocht via een Duitse aanbieder op Ebay. Deze winkel gooit elke dag 20 stuks op Ebay. Priijzen varieren van 65 tot 75 euro, en er komt 13 euro verzendkosten bij.
Dit ding is vrijwel gelijk aan de Adapt GPS ontvanger.
Naheffing krijg je volgens mij niet binnen de EU.
Ik heb er net een paar dagen mee gespeeld, hij werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

oZy schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:50:
Zijn er nog meer mensen die de laatste tijd soms slecht bereik hebben (met T-Mobile)? Valt me op dat ik vaak geen bereik heb (in de randstad), maar ik hoor ook mensen met andere telefoon's daarover klagen, kan dus ook aan T-Mobile liggen.
[...]
Heb je toevallig ook je simkaart uit je toestel gehad kort geleden?
En heb je al een oplossing?

Is er iemand die ervaring heeft met garantie en geupdate software @ T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:50:
.
Valt wel mee; geen veranderingen met anders gemerkt.
Ik had wel iets anders raars laatst. Ik was een weekendje in de Ardennen en kreeg net over de grens zoals gebruikelijk zo´n welkoms-sms-je van de lokale provider. Een paar uur later keek ik op m´n MDA en zag ik dat ie helemaal geen bereik had. Opnieuw aanmelden lukte ook niet - vaak bleef ie maar zoeken en soms gaf ie een foutmelding. Het vreemde was dat ik ook niet bij mijn telefoonsettings kon en dat een vriend waarmee ik was en die ook bij T-Mobile is wel volop bereik had. Vond het vreemd, maar ik kon wel leven met een paar dagen niet bereikbaar zijn. Terug in Nederland kon ik me nog steeds niet aanmelden. Simkaart thuis in m´n oude mobiel gedaan en die gaf meteen aan dat de kaart geblokkeerd was! Ik T-Mobile bellen, die begrepen er ook niks van - bij hun was alles nog OK. Nieuwe sim laten opsturen (ging erg gemakkelijk - dus als er nog mensen zijn die een 2e sim willen hebben... ;)) . Nu geen problemen meer, maar vind het wel erg toevallig dat de sim vernageld is nadat ik over de grens ben gegaan. Moet geen gewoonte worden met de vakantie voor de boeg! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:20:
Thamart,

Ook bij dit keyboard moest ik andere drivers gebruiken want de drivers die erbij zaten was voor PPC met widcomm stack BT drivers en onze HTC varianten gebruiken microsoft stack BT drivers.
Omdat deze toetsenboard door verschillende makers verkocht word heb ik een andere merk drivers gevonden dat microsoft stack ondersteunt en het werkt gelijk goed na installeren van deze drivers.

Voor de Sandisk 256mb wifi heb ik driver 4.0 op internet gevonden en het werkt gelijk goed, als mensen deze driver willen downloaden kan ik het op mijn webserver uploaden.
Als je deze driver niet geïnstalleerd heb ziet PPC helemaal niets, geen wifi kaart of 256mb storage kaart, dus eerst moeten de drivers geïnstalleerd worden en dan pas kaart in de PPC stoppen.
Daarna komt configureren van het netwerk omgeving, hierbij heb ik twee netwerken geprobeerd.
Een met wep encryptie (mijn eigen router) en een zonder beveiliging (van een vriend) en beide werken goed.

Ik heb aantal uren op IRC en MSN gezeten en klein beetje gesurft om te testen en het werkte perfect, om duurzaamheid van de batterij aan te geven, met een volle batterij na ong. tweeënhalf uur gebruiken met wifi kaart en BT keyboard had ik nog 68% batterij vermogen over, dus het valt best mee met constant bluetooth en wifi aan en ook daadwerkelijk gebruiken.

Enige probleem die ik heb op dit moment dat ik elke keer de wep key opnieuw in moet voeren voor mijn eigen verbinding, want ik haal mijn wifi kaart uit en gebruik mijn 1GB MMC als ik geen wifi nodig heb, misschien is er een makkelijkere manier voor dit maar ik heb geen problemen ermee.

256mb ruimte is inderdaad goed want ik installeer alles op mijn geheugen kaart, zoals pocket weather en paar andere apps om ruimte te besparen op RAM van mijn PPC.
Ik heb nu alles overgekopieerd naar mijn 256mb wifi kaart van de 1GB kaart, dus alles die geïnstalleerd is op 1GB kaart werkt ook op mijn 256mb kaart. Ik heb tomtom niet overgekopierd omdat ik deze niet gebruik als ik de PPC met wifi verbind dus ik heb nog zat ruimte over op mijn 256mb.

Nogmaals als iemand die Sandisk 256mb wifi 4.0 driver wil kan ik op mijn webserver uploaden.

En als jullie willen zien hoe het eruit ziet met wifi kaart in de PPC en BT keyboard ernaast kan ik even een foto maken.
Ik heb zeker interesse in die Sandisk 256 MB WiFi kaart! Ga ik die kaart nl. aanschaffen als hij het bij jou ook goed doet. ALs je wilt, mag je ook de drivers plaatsen voor het BT keyboard. Dat ding ziet er nl. goed uit voor rond de 45 Euro!

Die foto lijkt me ook leuk om te zien icm het toestel, zodat de grootte van zowel de kaart in de PPC en het keyboard ernaast in te schatten is! Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje herkent windows mijn Orange M500 niet meer als apparaat. daardoor kan ik niet synchroniseren of apps instaleren. Ik heb vandaag mijn pc voorzien van een kompleet nieuwe install maar het probleem blijft. Wat gaat er mis?... zijn er ergens drivers te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee

MrSmee

the doctor

Reptile-X schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:20:
Thamart,

Ook bij dit.......... heel veel tekst

heel veel tekst..........dus ik heb nog zat ruimte over op mijn 256mb.

Als je het wilt uploaden, graag. Ik heb graag alles een beetje bij de hand voor als ik over 4 weken het toestel eindelijk binnen heb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:01:
... ALs je wilt, mag je ook de drivers plaatsen voor het BT keyboard. Dat ding ziet er nl. goed uit voor rond de 45 Euro!

Die foto lijkt me ook leuk om te zien icm het toestel, zodat de grootte van zowel de kaart in de PPC en het keyboard ernaast in te schatten is! Bij voorbaat dank!
MrSmee schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:18:
Als je het wilt uploaden, graag. Ik heb graag alles een beetje bij de hand voor als ik over 4 weken het toestel eindelijk binnen heb :9~
De driver die ik had, heb ik gecontroleerd met de driver dat op sandisk site te downloaden is en het is exact zelfde: http://www.sandisk.com/retail/drivers-sdwsdb-256.asp
De versie die ik had was alleen anders genoemd :| maar het werk perfect als je het koopt gebruik de CD die erbij zit alleen voor handleiding en niet voor drivers ;)

Prijs van de Sandisk wifi kaart was ook erg gunstig vergelijken met alle andere die ik tot nu toe gezien heb, kosten waren 77 euro (met verzending)
Ook via Ebay zie hier

Hier heb ik de drivers van de BT keyboard geupload: bk600_v1602.zip

Maar om alles erbij te melden, volgende zijn mij specs:
ROM version: 1.12.00 WWE
ROM date: 05/28/05
Radio version: 1.12.00
ExtROM version: 1.12.120 WWE

Fotos zijn niet echt perfect omdat het best wel donker was en flitser is geen goeie idee om zo van dichtbij te proberen maar hier zijn ze:
Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/s100btwifi3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/s100btwifi1.jpg

Voor zelfde als hierboven met een flitser genomen en groter klik hier
De toetsenboard lijkt te geroot, maar juist daarom is het makkelijk om ermee te typen.

Ik was bij een andere vriend vandaag en ook op zijn router zonder beveiliging werk Sandisk wifi perfect ook op de router van zijn buurmannen (2 andere routers) :P ik heb niets anders gedaan dan alleen kijken of het lukt om te verbinden, voordat iemand begint over privacy…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik wil een nieuwe accu bestellen voor mijn toestel. Nou heb ik laats op internet een site gevonden waar het voor 25 euro (nieuw) te koop was. Alleen die site ben ik dus kwijt. Kent iemand deze of andere goedkope sites waar ik 1 kan bestellen, liefst een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

EVILSalami schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 03:54:
Ik wil een nieuwe accu bestellen voor mijn toestel. Nou heb ik laats op internet een site gevonden waar het voor 25 euro (nieuw) te koop was. Alleen die site ben ik dus kwijt. Kent iemand deze of andere goedkope sites waar ik 1 kan bestellen, liefst een nieuwe.
6,68€ @ Ebay:

http://cgi.ebay.com/Li-io...14415QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:52:
[...]
Idd bij mij ook (via gprs van Orange World) Duurt echt uren, dus tsjaa das opzeker k*t
Probeer eens www.skweezer.net op je pocketpc, werkt echt heel goed.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.