HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 10

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.283 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:06:
[...]

heb je al gekeken of de mp3's & wav's door WMP worden afgespeeld en niet door bv PocketMusic of GSPlayer oid?
Je kan voor je wekker en sms tonen alleen wav files gebruiken. Dit doe je door de waves in de windows map te zetten of windows/rings. Weet t zo snel ff niet, maar zo hoort t te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:09:
ok mooi zo, kan ik lekker dat ding gaan bestellen... iemand nog voorkeuren voor bepaalde screenprotectors?
De Brando ultra clear bevalt me erg goed

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
whocarez schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:48:
Ik zit er aan te denken om de carcomm carkit te gaan halen echter vraag ik me af of het bij mij gaat werken. Hij mute namelijk je speakers van je stereo en daar geeft hij ook het geluid over.

Allemaal heel leuk en aardig maar doet hij dit ook wanneer ik me speakers via een versterker heb lopen?
.
Ditmoet gewoon werken, je radio stuurt namelijk de versterker aan, dus de mute blijft gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog problemen heeft met mp3's als ringtone

Met dit tooltje stel je heel gemakkelijk foto's in bij je contacts en ringtones. Deze kunnen dan ook gewoon op je storage card staan. Let niet op de foto maar op het plaatje hieronder zie je hoe het eruit (kan) zien als iemand je belt.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketx.net/products/photocontactspro_ppc/screenshots/screenshot7.jpg

iets voor in de startpost eggy?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
sun.dace schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:21:
De MDA past niet in de standaard PDA houders van hallfords (is te klein om tussen de klemmen te passen).. hij past wel in de standaard telefoonhouder die ze er verkopen (kan alleen op de website zogauw niet degene vinden die ik daar gekocht heb..
is een universele houder (rechthoekig, dus niet afgerond) met een ronde zuignap

[...]
Nou heb er wel 1 van de halfords en pas prima. Hij zat juist eerst te strak. Als ik hem goed strak wou hebben dan kon ik hem er niet zo indrukken. Nu gaat het wat beter. Was ongeveer 18 euro en dat vond ik niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sun.dace schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:21:
De MDA past niet in de standaard PDA houders van hallfords (is te klein om tussen de klemmen te passen).. hij past wel in de standaard telefoonhouder die ze er verkopen (kan alleen op de website zogauw niet degene vinden die ik daar gekocht heb..
is een universele houder (rechthoekig, dus niet afgerond) met een ronde zuignap

[...]
Hoe duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:04:
[...]

Nou heb er wel 1 van de halfords en pas prima. Hij zat juist eerst te strak. Als ik hem goed strak wou hebben dan kon ik hem er niet zo indrukken. Nu gaat het wat beter. Was ongeveer 18 euro en dat vond ik niet duur.
Die uit de huidige reclamefolder van 18,95 voor 14,95 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Zou deze houder ook passen op de M500 ?
Ik heb zelf een M500 en heb ook weleens de MDA Compact gezien, deze lijkt me een andere vorm hebben, wat denken jullie
Gaat het passen?

Brodit Holder

Overing zoek ik ook nog mp3 software a lá tomtom, dus met Grote Knoppen die je met je dikke vingers in de auto kan besturen.. ik kan wel 50 freeware progsels uitproberen, maar als iemand nog een suggestie heeft? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 22:05 . Reden: Wel de goede link neerzetten natuurlijk... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi

nieuwe vraag. ben longtime palm gebruiker en ben een beetje verbaasd dat je in de pocket pc agenda niet direct tekst kan invoeren... (raar om te denken dat dit normaal zou zijn....) weet iemand een agenda waar je net als bij een palm direct in je dagoverzicht bij een tijd tekst kan invoeren en afspraken ook direct kan bewerken, zonder tussenhandelingen als edit en new appointment te moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:04:
Vraagje

Zou deze houder ook passen op de M500 ?
Ik heb zelf een M500 en heb ook weleens de MDA Compact gezien, deze lijkt me een andere vorm hebben, wat denken jullie
Gaat het passen?

Brodit Holder
In het kort... nee.

Lange versie van het verhaal, M500 is iets groter dan HTC Magician en zijn varianten niet veel maar genoeg niet om in een houder of cradle te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Reeds enkele malen heb ik mogen meemaken dat mijn S100 zonder enige reden ujitvalt. Enkel opnieuw op te starten door batterij eruit te halen.

Dat tot daar aan toe.

maar is er een manier om mijn berichtenbox (sms, mms) te bewaren? Hier zitten paswoorden enzo in dus voor mij is dit zeer belangrijk.
En eventueel (dat zou handig zijn maar is niet zo heel belangrijk) ook de instellingen van mijn telefoon. Nu moet ik die -weer- allemaal opnieuw instellen.

Hopelijk kan iemand me met een duidelijke uitleg verder helpen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:53:
[...]
Als je heel veel geheugen in gebruik hebt (veel programma's erop geplaatst) kan dat je werkgeheugen in het gedrang laten komen.

Hoeveel heb je er bij op geplaatst, en hoeveel geheugen heb je over voor je systeem?
Nou ik gebruik geen SD kaart, en als ik een hard reset doe, installeert het toestel wel vele toepassingen... Is het mogelijk om deze toepassingen voorgoed van je Rom aftehalen? Of zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik geen gebruik maak van een SD kaart, en dat het toestel alles via zijn eigen geheugen moet bewerkstellen, en daarom vaak vast loopt?

Voor de rest heb ik zelf nog helemaal geen programma's geinstalleert ofzo, alleen een aantal mp3tjes en foto's...

ThnQ

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:48:
[...]

Nou ik gebruik geen SD kaart, en als ik een hard reset doe, installeert het toestel wel vele toepassingen... Is het mogelijk om deze toepassingen voorgoed van je Rom aftehalen? Of zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik geen gebruik maak van een SD kaart, en dat het toestel alles via zijn eigen geheugen moet bewerkstellen, en daarom vaak vast loopt?

Voor de rest heb ik zelf nog helemaal geen programma's geinstalleert ofzo, alleen een aantal mp3tjes en foto's...

ThnQ
Vanuit de startpost(programma's verwijderen):

-Harde reset doen: soft-reset +powerknop -Door alle setup schermen gaan tot je het today screen ziet (vlak na tap screen to start using your device) -Bij verschijnen today screen gelijk soft-resetten. Dan installeert hij de t-mobile meuk niet en heb je feitelijk een HTC Magician zoals deze van de fabriek komt, behalve de simlock want die is op andere wijze ingebakken schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormer schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:32:
[...]

Vanuit de startpost(programma's verwijderen):

-Harde reset doen: soft-reset +powerknop -Door alle setup schermen gaan tot je het today screen ziet (vlak na tap screen to start using your device) -Bij verschijnen today screen gelijk soft-resetten. Dan installeert hij de t-mobile meuk niet en heb je feitelijk een HTC Magician zoals deze van de fabriek komt, behalve de simlock want die is op andere wijze ingebakken schijnt
Jah dat wist ik al :) ik heb voor de rest nix geinstalleerd. Maar ik vraag me af of je die cab. files ook kan verwijderen ofzo :? ?
Maar niemand weet of je zonder SD kaart meer kans maakt op vastlopers?

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Woohoo, mijn I-mate Jam is ook bestekld en komt hoop ik deze week nog aan ! Samen met enkele accessoires (Brodit Call Holder, BT GPS, ...).
Ik volg de draadjes met betrekking tot de S100 en consoorten al een hele tijd, maar telkens er over ROM's wordt gesproken roept dit toch vraagtekens bij me op :
Je kan gewoon een 1.12 ROM nemen, en daar de Big-Storage patch overheen gooien, en daarna de 1.13 radio ROM erbij zetten, zodat je zowel de nieuwste 1.12 ROM hebt, als Big-Storage, als de nieuwste Radio ROM. En dan kun je ook nog de gegevens uit de nieuwste ExtROM installeren
Wat houdt die Big Storage Patch eigenlijk in ?
De radio ROM is diegene die verantwoordelijk is voor det telefonie gedeelte van het toestel dacht ik.
Waar kunnen al deze roms worden gedownload ?

Misschien enkele punten die de startpost waardig zijn ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:02:
[...]

In het kort... nee.

Lange versie van het verhaal, M500 is iets groter dan HTC Magician en zijn varianten niet veel maar genoeg niet om in een houder of cradle te passen.
Dat is dan heel jammer, het leek me een perfecte houder.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDA bluetooth verbinden met UMTS Nokia 6680

Wie kan mij vertellen hoe ik mij I-mate Jam via bluetooth kan verbinden met mijn Nokia 6680 om zo UMTS te kunnen gebruiken?

Of gaat dit geheel niet lukken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hoe zorg ik ervoor dat mn telefoon niet aangaat als ik een berichtje krijg of gebeld wordt?
als ie dan 30 seconde aanblijft en in mn broekzak zit, wordt er vanalles geopend etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:42:
[...]

Dat is dan heel jammer, het leek me een perfecte houder.
:r
Ik heb een Richter autohouder besteld (s100 versie) voor mijn M500 op http://www.gpsplaza.nl/

De houder past perfect. Het feit dat de M500 iets dikker is heeft niet tot gevolg dat je de M500 'erin moet douwen'. Hij past prima. De USB/koptelefoon ingang blijft vrij, dus je kan je telefoon gewoon opladen als ie in de houder zit. Wat betreft de zwanenhals: door middel van een hendeltje zuig je de nap vast op het ruit. Ik was enigszins sceptisch of dit wel stevig zou zijn, maar het werkt perfect. Als je het hendeltje weer terughaalt kan je de zuignap weer van het raam trekken. Ik ben ermee op vakantie geweest en heeft al die tijd perfect vastgezeten. Samen met TomTom ben ik eens niet verdwaald _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:50:
PDA bluetooth verbinden met UMTS Nokia 6680

Wie kan mij vertellen hoe ik mij I-mate Jam via bluetooth kan verbinden met mijn Nokia 6680 om zo UMTS te kunnen gebruiken?

Of gaat dit geheel niet lukken? 8)7
wat wil je nou umts of pda ik zou nog 2 of 3 toestellen bij kopen

lekker relaxed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Liefst allebei 8) , maar dat is er nog niet. (w8ten op de opvolger van de JAM) Zou handig zijn als ik via UMTS een terminal sessie kan starten op m'n PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Nog een vraagje .. Ik zag net een collega van me een USB apparaat (een 5 Gb mini-disk) aansluiten op zijn Acer N50 en deze gebruiken als storage voor de TomTom Maps. Kan de S100 ook als USB master fungeren ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:06:
[...]

heb je al gekeken of de mp3's & wav's door WMP worden afgespeeld en niet door bv PocketMusic of GSPlayer oid?
Het wordt door WMP afgespeeld, maar las net dat het dus alleen maar met WAV's kan, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:54:
[...]

Ik heb een Richter autohouder besteld (s100 versie) voor mijn M500 op http://www.gpsplaza.nl/

De houder past perfect. Het feit dat de M500 iets dikker is heeft niet tot gevolg dat je de M500 'erin moet douwen'. Hij past prima. De USB/koptelefoon ingang blijft vrij, dus je kan je telefoon gewoon opladen als ie in de houder zit. Wat betreft de zwanenhals: door middel van een hendeltje zuig je de nap vast op het ruit. Ik was enigszins sceptisch of dit wel stevig zou zijn, maar het werkt perfect. Als je het hendeltje weer terughaalt kan je de zuignap weer van het raam trekken. Ik ben ermee op vakantie geweest en heeft al die tijd perfect vastgezeten. Samen met TomTom ben ik eens niet verdwaald _/-\o_
ik heb m ook besteld, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aantal posts terug werd gevraagd hoe sms etc te backuppen

é voila,

http://www.pdafresh.net/communications/sms/app_smsbackup.htm

goodluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:54:
[...]

Ik heb een Richter gehaald voor m'n MDA bij de Halfords, past goed, alleen drukt de klem aan de linkerzijde op het onderste knopje. Echter zacht spul dus de knop reageert niet. Evt. zet je de MDA ook iets hoger vast. Onderaan uitsparingen om de kabels nog in de MDA te kunnen doen (USB of headset). Prijs: 18,95 Euro

Zelfs twee montagestukken om de zuignap op het dashboard of aan de zijkant van je dashboard te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Die uit de huidige reclamefolder van 18,95 voor 14,95 Euro?
Euhh volgens mij wel, hij lijkt er wel veel op. En anders vraag je effe of je hem mag passen. Heb ik toen ook gedaan en bij mij (in hengelo) werd er niet moeilijk over gedaan.

Dus je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Ik heb een Richter gehaald voor m'n MDA bij de Halfords, past goed, alleen drukt de klem aan de linkerzijde op het onderste knopje. Echter zacht spul dus de knop reageert niet. Evt. zet je de MDA ook iets hoger vast. Onderaan uitsparingen om de kabels nog in de MDA te kunnen doen (USB of headset). Prijs: 18,95 Euro

Zelfs twee montagestukken om de zuignap op het dashboard of aan de zijkant van je dashboard te bevestigen
Dat vastzetten moet je dus doen door hem gewoon vanaf boven erin te schuiven? Je hoeft niet 2 zijkantjes tegen elkaar te drukken om het zo erin te klemmen? ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPC-PHONES.nl ondervind weeral problemen met de server... Blijkbaar zal mex toch eens moeten veranderen van server, tweede keer in een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Is het mogelijk om mijn qtek-s100 aan de line in op mijn autoradio te koppelen?
Als een soort van HD?Of als (ietwat)klein dvd scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parawaus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:30:
Is het mogelijk om mijn qtek-s100 aan de line in op mijn autoradio te koppelen?
Als een soort van HD?Of als (ietwat)klein dvd scherm?
Ja,
met dit en dit stekkertje..

En dan radio op 'line-in' zetten he :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Laatst online: 21:33
Ja ok sorry voor het niet vermelden.....via tulp en een male mini-jack!(en het verloopje)

Koel iig Bedankt!!

[ Voor 9% gewijzigd door parawaus op 17-08-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal

het is dan eindelijk gelukt
voor de vakantie heb ik de mda toch nog geflashed
ondanks dat t-mobile geen garantie meer geeft.
maar voorlopig werkt alles wel!
de mda is nu een qtek
het laden via de carcharger gaat nu perfect!
ik gebruik nu de lader van mijn adapt gps muis
ook tt5 werkt nu perfekt terwijl deze ook niet werkte (de bluetooth werkt niet)
het ligt echt aan de romversie die je hebt
ik had 1.01. nu heb ik 1.12
ben naar italie geweest en tt5 werkte tot op de meter geweldig!!
zonder dit forum was dit echt niet gelukt!!!!!!!!!! :) :) :) :) :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Dag mensen. Klein vraagje:

Ik kwam er gisteren achter dat ik het witte rubbertje, dat aan de achterkant de handsfree uitgang afdekt, kwijt ben. Nu ben ik bang dat er allemaal rotzooi in komt die ik niet in mijn apparaat(MDA) wil. Heeft iemand een oplossing om ergen een nieuw rubbertje vandaan te halen?

Apple en Joppiesaus all the way

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:21:
hallo allemaal

het is dan eindelijk gelukt
voor de vakantie heb ik de mda toch nog geflashed
ondanks dat t-mobile geen garantie meer geeft.
maar voorlopig werkt alles wel!
de mda is nu een qtek
het laden via de carcharger gaat nu perfect!
ik gebruik nu de lader van mijn adapt gps muis
ook tt5 werkt nu perfekt terwijl deze ook niet werkte (de bluetooth werkt niet)
het ligt echt aan de romversie die je hebt
ik had 1.01. nu heb ik 1.12
ben naar italie geweest en tt5 werkte tot op de meter geweldig!!
zonder dit forum was dit echt niet gelukt!!!!!!!!!! :) :) :) :) :)

:)
En TOMTOM geeft jou geen enkele fout gegeven gedurende de gehele route ? Dat geloof ik niet.

• Goeg
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik probeer met de
- Richter autohouder (eerder genoemd in dit topic),
- USB autolader die bij de Adapt BT GPS is meegeleverd,
- simpele desktop PC microfoon (zoiets als dit: ),
- mijn autoradio met line-in
en
- eigen knutselwerk mbt. 2,5mm jack plug (aansluitschema staat ergens in deel 2 of 3 van dit topic)
een volwaardige doch goedkope carkit te fabriceren (excl. de functionaliteit "mute").

Ik ben naar de plaatselijke elektronica-boer (HEC in Delft) gegaan voor een 2,5mm jack plug. Na heel wat uurtjes solderen en verbrande vingers (ik heb anderhalve linkerhand wat betreft solderen...) heb ik de 2,5mm jack plug "gesplit" in twee contra tulpstekkers (voor audio) en één contra (mono) stereoplug (voor de microfoon). Voila:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/goeg/Splitter.jpg

En toen ging ik testen, en toen werd ik verdrietig, want het werkte dus niet. Vwb. de audio kwam er slechts één van de twee stereokanalen door en de microfoon deed helemaal niks. Maar wat blijkt nou, als ik met brute kracht druk uitoefen op de 2,5mm plug (ik probeer 'm als het ware door de MDA heen te drukken...) dan werkt alles wel! Na dit geconstateerd te hebben heb ik de 2,5mm plug eens goed bekeken en vergeleken met de plug die aan mijn headset (degene die standaard wordt meegeleverd bij de MDA) zit. En ja hoor, er blijkt verschil te zitten in de twee plugjes. Het fotootje met wat hulplijntjes geeft het verschil duidelijk weer: de geleidende delen zitten niet op exact dezelfde plek!

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/goeg/Vergelijking_thumb.jpg

Grotere afbeelding

En dan nu mijn vragen:
1. Heb ik inderdaad correct geconstateerd dat er (minimaal twee) verschillende 2,5mm jack pluggen te verkrijgen zijn?
2. Zo ja, welk type moet ik hebben, en waar is die te verkrijgen?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kan je niet een klein stukje van de plug afvijlen zodat hij wel past?

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:35
Het ziet ernaar uit dat je inderdaad de verkeerde plug hebt.
Afvijlen zij een goede optie zijn.

Ik zelf gebruik een zelf gemaakte kabel, maar dan alleen voor audio out en geen microfoon. Deze werkt perfect. De connecties zitten op een andere plaats, maar het is stereo.

Daarom neem ik aan dat er ook zo'n zelfde plug te vinden moet zijn met microfoon ingang (en anders sloop je toch gewoon die standaard meegeleverde koptelefoon.... dat ding zit toch voor geen meter).

Suc6

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
NIet geheel on-topic... Maar ik heb op mijn M500 TomTom5 staan, daar heb ik alle flitspalen van www.flitspaal.nl bij gezet. De flitspalen geeft TomTom5 weer als een rood vlakje. Weet iemand hoe je daar een ander plaatje voor in de plaats kunt zetten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Goeg schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:55:
Ik probeer met de
en
- eigen knutselwerk mbt. 2,5mm jack plug (aansluitschema staat ergens in deel 2 of 3 van dit topic)
een volwaardige doch goedkope carkit te fabriceren (excl. de functionaliteit "mute").

Ik ben naar de plaatselijke elektronica-boer (HEC in Delft) gegaan voor een 2,5mm jack plug. Na heel wat uurtjes solderen en verbrande vingers (ik heb anderhalve linkerhand wat betreft solderen...) heb ik de 2,5mm jack plug "gesplit" in twee contra tulpstekkers (voor audio) en één contra (mono) stereoplug (voor de microfoon). Voila:

[afbeelding]

En toen ging ik testen, en toen werd ik verdrietig, want het werkte dus niet. Vwb. de audio kwam er slechts één van de twee stereokanalen door en de microfoon deed helemaal niks. Maar wat blijkt nou, als ik met brute kracht druk uitoefen op de 2,5mm plug (ik probeer 'm als het ware door de MDA heen te drukken...) dan werkt alles wel! Na dit geconstateerd te hebben heb ik de 2,5mm plug eens goed bekeken en vergeleken met de plug die aan mijn headset (degene die standaard wordt meegeleverd bij de MDA) zit. En ja hoor, er blijkt verschil te zitten in de twee plugjes. Het fotootje met wat hulplijntjes geeft het verschil duidelijk weer: de geleidende delen zitten niet op exact dezelfde plek!

[afbeelding]

Grotere afbeelding

En dan nu mijn vragen:
1. Heb ik inderdaad correct geconstateerd dat er (minimaal twee) verschillende 2,5mm jack pluggen te verkrijgen zijn?
Waarom zoveel gedoe, terwijl je ook verloopjes/stekkertjes kunt kopen bij Expansys voor rond de 13 EUro?

• Goeg
Pirelly schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:43:
Het ziet ernaar uit dat je inderdaad de verkeerde plug hebt.
Afvijlen zij een goede optie zijn.

Ik zelf gebruik een zelf gemaakte kabel, maar dan alleen voor audio out en geen microfoon. Deze werkt perfect. De connecties zitten op een andere plaats, maar het is stereo.

Daarom neem ik aan dat er ook zo'n zelfde plug te vinden moet zijn met microfoon ingang (en anders sloop je toch gewoon die standaard meegeleverde koptelefoon.... dat ding zit toch voor geen meter).

Suc6
Dat afvijlen wordt nogal een priegelwerk, vooralsnog hoop ik op een andere oplossing. De meegeleverde headset bevalt mij prima (i.c.m. Jabra oordoppen), daarmee beluister ik m'n MP3'tjes als ik met OV reis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Waarom zoveel gedoe, terwijl je ook verloopjes/stekkertjes kunt kopen bij Expansys voor rond de 13 EUro?
Daar zeg je het : 13 €dat is enorm veel voor een stom verloopstekkertje, ze profiteren enorm van jou

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:17:
[...]

En TOMTOM geeft jou geen enkele fout gegeven gedurende de gehele route ? Dat geloof ik niet.
het is toch echt waar
ik heb hem in oostenrijk aangezet omdat ik de route in duitsland wel ken
het scheelde mij zelfs nog 10 euro aan tol in italie
we gingen de tolweg af en rechtstreeks naar plaats van bestemming.

Verwijderd

Even een nieuwe vraag.. Gebruiken jullie vaker MSN op je magician? Zou het niet mogelijk zijn een scriptje ofzo te krijgen/ maken/ vinden die de emoticons meeneemt? dat maakt het msn toch net iets leuker... ;)
als iemand iets meer weet: ik hoor het graag! _/-\o_

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
happy3736 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:13:
[...]

kan je niet een klein stukje van de plug afvijlen zodat hij wel past?
waarom afvijlen??? B)
En waar dan het puntje???

Er is ruimte zat in je mda om em nog wel 5 milimeter verder te laten steken.
Het gaat om verhoudingen van de afstand van het ene contact deel en andere deel. (dus niet om het zwarte er tussen in, dat is alleen isolatie tussen 2 delen)

Als ie het niet doet zal ik alles wat je gesoldeerd hebt nog is na lopen ziet er namelijk opzich niet verkeerd uit. B)

En door het aanduwen kan je mischien net 2 contactje opelkaar duwen.

P.s ziet er netjes uit

[ Voor 8% gewijzigd door 0Burner0 op 18-08-2005 12:48 ]

Verwijderd

Ik probeer mijn mda compact zo te configureren dat de telefoon funkties makkelijk te gebruiken zijn zonder de hulp van een stylus. Heeft iemand nog wat tips hierover? Ik had al een programmaatje wat een button toevoegde aan je dialpad waarmee je direct naar je contacts kon, maar vond dat niet lekker werken.

Ook zou ik graag de storage card van mij MDA listen in de "kopieren naar" funktie van het rechtermuisklik dialoogje van een bestand, zodat ik direct bestanden daar naar toe kan kopieren. Vroeger kon ik dan shortcuts in de map "\windows\sendto\" plakken. Maar deze bestaat niet meer.
Als ik een snelkoppeling van mijn storagekaart maak en die bv op de desktop zet blijkt deze niet te werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:59 ]

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik probeer met de
en

[afbeelding]

[afbeelding]

Grotere afbeelding

En dan nu mijn vragen:
Zou deze constructie te combineren zijn met een universele mutebox?? Dan heb je helemaal een volwaardige carkit?

Bijvoorbeeld http://www.gsmcentrum.nl/c66.html

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Heeft iemand hier ervaring met dopod bluetooth keyboards?

Ik was vannacht aan het vervelen dus ging ik maar op Ebay struinen, tot ik een BT keyboard tegen kwam van dopod de prijs was zeer aangenaam, met verzend kosten en al kwam het op iets minder dan 45 Euro uit.

Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/dopodkey.jpg
Nog een andere foto als link, met een tasje

Voor dat ik ging kopen, heb ik een onderzoek gedaan omdat HTC Magician varianten niet op compatibiliteit lijst stonden. Tot mijn verbazing kwam ik achter dat Dopod een ppc phone edition bedrijf is in Taiwan. In compatibiliteit lijst was Dopod 818 als werkend model vermeld en Dopod 818 is zelfde als HTC Magician :D

Zie hier:
Dopod 818
Misschien ook leuk om te weten dat M500 van Orange daar als Dopod 828 verkocht word met 128mb Ram ;)
Dus zoals Qtek S110 maar dan in M500 behuizing.

Zoals ik al vroeg, wou ik graag weten of mensen ervaring met dit keyboard hebben want ik wil graag van tevoren drivers downloaden en zo voorts.

Verwijderd

Reptile-X schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:54:

Zoals ik al vroeg, wou ik graag weten of mensen ervaring met dit keyboard hebben want ik wil graag van tevoren drivers downloaden en zo voorts.
Niet met dit type keyboard, maar wel met die van Dell. Ietsje duurder (€60,99 incl. verzendkosten), maar dan heb je wel een BT keyboard van ThinkOutside (want die maakt ze). Werkt als een tierelier! :P

Verwijderd

MEXX, ik dacht dat er stond op www.ppc-phones.nl :

Forum onderhoud tot 17u

Was dat 17u vandaag of 17u morgen? Of bedoelde je Forum gesloopt tegen 17 u :)

Hope to see it back soon ;)

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:53:
MEXX, ik dacht dat er stond op www.ppc-phones.nl :

Forum onderhoud tot 17u

Was dat 17u vandaag of 17u morgen? Of bedoelde je Forum gesloopt tegen 17 u :)

Hope to see it back soon ;)
Waarschijnlijk heeft hij zelf nog niet in de gaten gehad dat de server weer opgelapt is ;)

Even geduld nog :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 18-08-2005 21:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:04:
[...]

Daar zeg je het : 13 €dat is enorm veel voor een stom verloopstekkertje, ze profiteren enorm van jou
Tuurlijk. Wat kost het volgende:

1. 2,5mm jack plug
2. twee contra tulpstekkers (voor audio) en één contra (mono) stereoplug (voor de microfoon

Kosten per plug toch ook een paar Euri. Dus laten we zeggen 6 tot 8 Euri voor de drie pluggen, verdere draad/materiaalkosten. Totaal tussen de 8 en 10 Euri. Dan hebben we het nog niet gehad over de tijd die je erin steekt om het spul te halen en te maken, waarin je ook geld verdiend zou kunnen hebben. Laten we stellen een uur om richting winkel te komen en het spul te halen, nog eens een half uur om te solderen. Weet niet wat je per uur zal verdienen, maar laten we stellen 20 Euro. Da's dan in totaal 40 Euro, afgezien van het feit of het werkt (niet dus in deze), de evt. mindere afwerking tov een ingegoten model en al het geneuzel er verder omheen.. En zelfs al zet je de uren niet om in Euro's dan komt 10 Euro met al het geneuzel er omheen al aardig dicht in de buurt van een kostprijs voor een stekkertje bij Expansys

Ofwel, dat profiteren met een stekkertje voor 13 Euro valt allerzins mee...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 21:21 ]

Verwijderd

En dan nu mijn vragen:
De MDA vereist een idd een speciale plug, al is deze niet gangbaar in de markt. Zodra je een 2.5mm erin stopt word de microfoon afgesloten (normaliter gebruik je een headset met ingebouwde mic). Ik heb een speciale plug waarbij de microfoon gewoon blijft werken als je deze erin stopt.

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeg
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:18:
[...]

Tuurlijk. Wat kost het volgende:

1. 2,5mm jack plug
2. twee contra tulpstekkers (voor audio) en één contra (mono) stereoplug (voor de microfoon

Kosten per plug toch ook een paar Euri. Dus laten we zeggen 6 tot 8 Euri voor de drie pluggen, verdere draad/materiaalkosten. Totaal tussen de 8 en 10 Euri. Dan hebben we het nog niet gehad over de tijd die je erin steekt om het spul te halen en te maken, waarin je ook geld verdiend zou kunnen hebben. Laten we stellen een uur om richting winkel te komen en het spul te halen, nog eens een half uur om te solderen. Weet niet wat je per uur zal verdienen, maar laten we stellen 20 Euro. Da's dan in totaal 40 Euro, afgezien van het feit of het werkt (niet dus in deze), de evt. mindere afwerking tov een ingegoten model en al het geneuzel er verder omheen.. En zelfs al zet je de uren niet om in Euro's dan komt 10 Euro met al het geneuzel er omheen al aardig dicht in de buurt van een kostprijs voor een stekkertje bij Expansys

Ofwel, dat profiteren met een stekkertje voor 13 Euro valt allerzins mee...
Voor de 2,5mm plug, twee contra tulpstekkers, contra stereo stekker en het doosje was ik 5 euri kwijt. De rest van het materiaal (snoeren, printplaatje) had ik nog liggen. En als ik voor mezelf werk, breng ik geen uurloon in rekening :P
Nah, dit is een zinloze discussie. Voor mij telt het gevoel dat ik goedkoper uit ben met m'n eigen fabricage in vergelijking tot de aanschaf van een bestaand markprodukt. Of het nou terecht is of niet. Volgens mij is dit een van de eigenschappen van een tweaker... B)

Enfin, ik heb de tips over Expansys ter harte genomen en heb gevonden wat ik zocht. Dit dus
By the way, al met al kost dit kabeltje geen 13 euri maar 24 euri (met de verzendkosten) :'(
Plus nog bijkomend de kosten van een stereo naar 2xtulp kabeltje... (maar gelukkig heb ik die nog liggen ;) )

Mocht er iemand nog weten waar je een voor de MDA geschikte 2,5mm jack plug kan aanschaffen, ik hou me aanbevolen. Anders bestel ik over een week of zo dat ding bij Expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update rom:

Ik kan niet op de Qtek site vanwege het feit dat ik een grijs toestel schijn te hebben. (import via duitsland).
Weet iemand waar ik de laatste rom update van qtek kan downloaden? (versie 1.12?)

alvast bedankt

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:38:
update rom:

Ik kan niet op de Qtek site vanwege het feit dat ik een grijs toestel schijn te hebben. (import via duitsland).
Weet iemand waar ik de laatste rom update van qtek kan downloaden? (versie 1.12?)

alvast bedankt

JW
in het begin van dit forum staat het uitvoerig beschreven

veel success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb net de TT 5 op mijn MDA geinstalleerd. Werk perfect. Ook flitspaal functie is idiaal. Het schijn zo te zijn dat je de flitspaal functie continue kunt opdaten. Ik kan hier echter nergens wat over vinden. Ook niet op flitspaal.nl Weet iemand misschien waar ik de info hierover terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

lekker me 1gig sd kaart is zomaar geformateerd dus alles is weg grrrrrrrrr

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:38:
update rom:

alvast bedankt

JW
Probeer t is op deze ftp, k weet niet of k dit mag posten O-)
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com:21 -> Magician -> ShippedRoms ->WWE_11200_550_11200.zip is wel een goeie opgrade...

Maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, ik heb nu een 512mb SD Kaart van SanDisk, maar het probleem van dat ie vast loopt doet zich nog steeds voor, nu wil ik een update doen met Big Storage Patch, is dit een optie?

ThnQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik heb het gevonden, wat is trouwens het verschil tussen shipped roms en extended roms. Deze map staat nl ook op deze site. De ene map noemt een Qtek S100 update en de andere alleen wwe_...............
Moet ik hiernaast ook een bigfoot bestand cq radiobestand downloaden?

O ja sommige updates verwijzen naar een specifieke taal (Duits of Spaans) betekend dit dat er in deze update geen mogelijkheid zit de Nederlandse taal in te stellen, of moet ik dan toch de specifieke update van de Qtek nl site hebben??

alvast bedankt:
JW
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Probeer t is op deze ftp, k weet niet of k dit mag posten O-)
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com:21 -> Magician -> ShippedRoms ->WWE_11200_550_11200.zip is wel een goeie opgrade...

Maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, ik heb nu een 512mb SD Kaart van SanDisk, maar het probleem van dat ie vast loopt doet zich nog steeds voor, nu wil ik een update doen met Big Storage Patch, is dit een optie?

ThnQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:12:
PPC-PHONES.nl ondervind weeral problemen met de server... Blijkbaar zal mex toch eens moeten veranderen van server, tweede keer in een half jaar
Het werkt weer en lijkt nu op normale snelheid te functioneren, het lag zeer zeker niet aan de server maar aan een aantal #$@*(^%& instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is tussen de I-mate JAM new en de gewone, of tussen de Qtek S110 en de Qtek S100, behalve de kleur.
Ik kan geen verschil vinden behalve de kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:39:
Weet iemand wat het verschil is tussen de I-mate JAM new en de gewone, of tussen de Qtek S110 en de Qtek S100, behalve de kleur.
Ik kan geen verschil vinden behalve de kleur
128mb ipv 64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPC-Phones.nl alweer down, nu begint het echt ferm tegen te steken hoor, ipv een beta forum, zou je niet beter gewoon een PHPbb2 of een vbulletin opzetten? Die zal zoieso snel gaan, al zijn we dan al onze posts kwijt natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
En dus zeer waarschijnlijk de mogelijkheid om Windows Mobile 2005 te draaien. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar een feit is dat er tot nu toe alleen updates zijn aangekondigt (door Eten, Dell, HP etc.) voor modellen met 128 mb ram.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Laatst online: 20-06 09:45
Hoedje schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

En dus zeer waarschijnlijk de mogelijkheid om Windows Mobile 2005 te draaien. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar een feit is dat er tot nu toe alleen updates zijn aangekondigt (door Eten, Dell, HP etc.) voor modellen met 128 mb ram.
De 64 draait ook WM2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk, kijk maar naar de oudere qtek 2020 die draait perfect wm2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik ben op zoek naar het spel Weekend miljonair voor mijn MDA???

Waar kan ik die vinden, de NL versie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:45:
[...]
tuurlijk, kijk maar naar de oudere qtek 2020 die draait perfect wm2005
Dat zal allemaal wel! (Het is ook zo :P). Maar dat was niet mijn argument, er is volgens mij nog geen enkele WM5 update officieel aangekondigd voor een smartphone/PDA met 64 mb ram.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:06:
[...]

[...]

Dat zal allemaal wel! (Het is ook zo :P). Maar dat was niet mijn argument, er is volgens mij nog geen enkele WM5 update officieel aangekondigd voor een smartphone/PDA met 64 mb ram.
Idd en die zal er ook niet komen naar alle waarschijnlijkheid. Je kunt natuurlijk altijd proberen een dumped rom op je 64 MB model te draaien. Of 64 MB bij te laten plaatsen en de dump rom erop.

Waarom zou men voor reeds verkochte modellen een update gaan uitgeven voor Win Mob 2005, terwijl anders mensen misschien een nieuw apparaat gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeg schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:18:
[...]
Enfin, ik heb de tips over Expansys ter harte genomen en heb gevonden wat ik zocht. Dit dus
By the way, al met al kost dit kabeltje geen 13 euri maar 24 euri (met de verzendkosten) :'(
Plus nog bijkomend de kosten van een stereo naar 2xtulp kabeltje... (maar gelukkig heb ik die nog liggen ;) )

Mocht er iemand nog weten waar je een voor de MDA geschikte 2,5mm jack plug kan aanschaffen, ik hou me aanbevolen. Anders bestel ik over een week of zo dat ding bij Expansys.
bij die plug werkt volgens mij je build-in microfoon niet meer, tenzij dat geen issue is.

Maar goed hierboven heb ik al ergens m'n advies gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04-2024
En zou dit een (zichtbaar) verschil maken in prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
EasyB schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:38:
[...]

niet in prestatie maar wel in opslagruimte :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Mensen haal twee dingen niet door elkaar, het is ram geen rom die 128 mb.

Qtek S100 is 64mb rom en 64mb ram
Qtek S110 is 64mb rom en 128mb ram

Dus als WM5 op S110 kan draaien kan het ook op S100 want dan gaat het om rom en niet ram, maar volgens meeste deskundige is het niet mogelijk om WM5 op een PPC phone edition met 64mb rom (Zie verschillende forums).
EasyB schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:38:
[...]
EasyB,
Verschil is dat je meer op je interne geheugen (ram) kan installeren en programma’s die op interne geheugen draaien zijn sneller dan op een storage kaart (SD en/of MMC)

Dus als je niet erg vindt dat sommige programma’s wat trager zijn met opstarten via SD/MMC is het helemaal niet nodig om 128mb ram te hebben, het is makkelijk te testen door een programma eerst op interne geheugen te installeren en testen en daarna op je Storage card (SD/MMC) testen je zal zien dat het verschil niet zo erg groot is.
Aan de andere kant is het wel makkelijk als je meerdere SD/MMC cards gebruikt, want dan hoef je geen zorgen maken over geïnstalleerde programma’s op je SD/MMC card want je programma’s zitten dan op interne geheugen geïnstalleerd.

Ik persoonlijk vind het in iedere geval niet nodig om 128mb ram te hebben want ik installeer alles op mijn 1GB MMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEIJOEIJOEIJOEIJOEIJ, www.ppc-phones.nl vertoont weer dezelfde kuren zoals vroeger toen hij meer dan een week uit de lucht was. What's wrong mex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Laatst online: 01:35
Nog even over 2Gb SD kaartjes.

Dit vond ik op deze site
The 2GB (en ook de Ultra) SanDisk SD memory card works great with the iMate JAM (or T-Mobile MDA Compact) for storing your .WMA and .WMV Windows Media Player files. NB. We recommend using one of our USB2 card readers for re-formatting the card and getting the most out of the hi-speed transfer capability of this card (up to 10Mb per sec).
Deze kaart zou dus moeten werken....
En er staan er meer op die site!!!

Ga ik maar eens uitproberen binnenkort, denk ik... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Pirelly op 20-08-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie discussie over plugjes.... maar ik zit nog steeds met dezelfde vraag...

weet iemand een agenda voor ms mobile die lijkt op de agenda van palm? hiermee bedoel ik een agenda waarin je direct een tijd saan kan klikken en dan in het dagoverzicht gewoon kan tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik wil graag een wifi sd met 256 mb kopen voor mijn qtek s100

Welke zijn er wen welke is het beste. Ik heb boven mij pc en wireless staan, en ik wil beneden er verbining mee maken.

is de sandisk goed? of zij er betere. graag ervaringen, en waarik het beste kan kopen

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kroon040

zelf geen ervaring met wifi, maar bluetooth is ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je al je calender entries in één keer kunt weggooien?

(Nadat ik mijn gegevens ook op mijn laptop heb gesynchroniseerd met ActiveSync, staan ineens al mij afspraken en contacten dubbel genoteerd; de contacten in één keer weghalen gaat gelukkig simpel).
In de handleiding van de MDA is er niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:08:
@kroon040

zelf geen ervaring met wifi, maar bluetooth is ook een oplossing.
Ik krijg dat kloten BT niet aan den praat. En WiFi is beter, aangezien je niet alleen thuis kunt surfen, maar ook evt. op WiFi hotspots (in hotels, bij Mc. Donald's en tegenwoordig steeds populairder, je koopt een kopje koffie bij een café en krijgt er een aantal minuten surfen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik krijg dat Bluetooth dus ook niet aan de praat. Heeft iemand dat wel aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:51:

is de sandisk goed? of zij er betere. graag ervaringen, en waarik het beste kan kopen
Zover ik weet er is geen andere SD wifi met 256mb dan Sandisk.

Ik heb thuis internet verbinding met bluetooth MSI dongle via Activesync, ik had eerste problemen met de drivers van MSI, later kreeg ik het werkend met Widcomm BT 4.0 driver op mijn PC.

Ik heb ook een Sandisk Wifi SD 256mb gekocht via Ebay, maar die is nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is er nu al iemand die kan adivseren,

als ik op de pdf van sandisk kijk doet een qtek het niet maar een mda compact wel, de wifi met 256 mb.?

http://www.sandisk.com/pdf/retail/wi-fi-sd-compatibility.pdf

dus wie heeft er een omdagebouwde mda compact dus geflasged met qtek en 1.12 een 256mb wifi aan de praat en welk merk, en waar gekocht

ik wil geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik kan daar wellicht een antwoord op geven wanneer mijn Wifi kaart binnen komt, ik heb nu geen idee dat het zou kunnen werken of niet.

Maar ondertussen kan je deze topic lezen:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=14560
Volgens sommige werkt het en sommige hebben er problemen mee... Lekker vaag...

Over de aanschaf kan ik je een ding zeggen, ze worden schaars dus kijk even op Ebay als je geluk hebt kan je misschien eentje op de kop tikken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:31:
Ik kan daar wellicht een antwoord op geven wanneer mijn Wifi kaart binnen komt, ik heb nu geen idee dat het zou kunnen werken of niet.

Maar ondertussen kan je deze topic lezen:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=14560
Volgens sommige werkt het en sommige hebben er problemen mee... Lekker vaag...

Over de aanschaf kan ik je een ding zeggen, ze worden schaars dus kijk even op Ebay als je geluk hebt kan je misschien eentje op de kop tikken…
Ze blijken toch veel compatibiliteitsproblemen te veroorzaken. Ik ga zelf voor die ene WiFi kaart, de kleinste in z'n soort, ben naam ff kwijt, maar bij PDAShop voor 99 Euri te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zal maar weer van vooraf aan beginnen 8)7 paar pagina's geleden ben k erover begonnen dat mijn qtek s100 niet correct werkt. Hij doet namelijk t volgende; elke keer als k met het toestel wat doe loopt het na een onbepaalde tijd vast, dat kan na 10 seconde zijn maar ook na 2 minuten |:( ..
Nou heb ik allerlei dingen geprobeert, eerst dacht ik dat het er aan lag dat ik zonder geheugenkaart werkte, en dat het toestel dan meer vanuit zijn eigen geheugen moest werken, toen heb ik een 512mb SanDisk besteld, maar het wilde niet baten, het toestel liep nog steeds vast.
Toen heb ik gekeken voor een update, en via xda developers kwam ik aan de update WWE_11200_550_11200 (kweet niet of iemand dat wat zegt :9) want ik draaide met een oudere versie, iig iets 1.11 ofzo.. Nou na deze update werkte t toestel nog steeds niet goed en begon weer vaak vast te lopen, nu heb ik vandaag de update MA_DT_WWE_11200_119_11200_Ship gebruikt, maar nu lijkt t of t toestel nog vaker vastloopt :?..
Nu vraag ik me dus af of t nou aan t toestel ligt of aan de updates, want t lijkt wel of t toestel dood is ofzo terwijl het nog geen 2 maanden oud is ;(..
Het toestel is gewoon een qtek s100, dus geen mda compact oid, voor de rest geen bijzondere dingen ofzo..
De gegevens zijn nu:
- ROM version 1.12.00 WWE
- ROM date 05/28/05
- Radio version: 1.12.00
- Protocol version 1337.42

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik wordt er inmiddels wel een beetje gek van, zo gek dat ik nu, midden in de nacht dus :| nog zit te klooien met om alles in orde te krijgen..

Alvast bedankt _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:10:
[...]
Ze blijken toch veel compatibiliteitsproblemen te veroorzaken. Ik ga zelf voor die ene WiFi kaart, de kleinste in z'n soort, ben naam ff kwijt, maar bij PDAShop voor 99 Euri te koop.
Klopt sommige hebben problemen ermee en sommige weer niet, ik gooi het op onkunde van mensen.

Die kleine kaart heeft verschillende merk namen maar meestal wordt het verkocht onder de naam SPECTEC, je kan het op Ebay al voor 58 Euro kopen.
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:24:
Verhaal.......

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik wordt er inmiddels wel een beetje gek van, zo gek dat ik nu, midden in de nacht dus :| nog zit te klooien met om alles in orde te krijgen..
Gebeurt dit gelijk na een Rom update en/of harde resset of na installeren van een bepaalde programma?

Als het gelijk na een Rom update gebeurd met een schone installatie, zou ik het terug sturen want er is waarschijnlijk probleem met het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net uit Amerika,

Ik was de eerste dagen zeer tevreden met mijn WIFI kaartje Sandisk, maar kwam er achter dat het vrijwel onmogelijk is lekker te internetten met dat ding. Ik krijg telkens 'page cannot be displayed' en bovendien zijn niet alle websites ideaal voor een pocketpc. Alleen nu.nl heeft een pda versie.

Daarnaast is het niet mogelijk overal gratis te internetten, telkens moet je je aanmelden tegen onredelijke prijzen van bijvoorbeeld linksys. En op vliegvelden bestaan amper free WIFI spots. Bovendien gaat dat aanmelden niet altijd omdat de website niet geschikt is voor de pocketpc.

Wie heeft nog meer deze 'problemen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Gebeurt dit gelijk na een Rom update en/of harde resset of na installeren van een bepaalde programma?

Als het gelijk na een Rom update gebeurd met een schone installatie, zou ik het terug sturen want er is waarschijnlijk probleem met het apparaat zelf.
Ja t gebeurt vrijwel meteen na een rom update, want ik installeer voor de rest geen programma's ofzo.. Mja zat er al overna te denken om het toestel terug te sturen, maar ik heb em in Engeland gekocht 8)7 want hier was het toestel alleen nog maar als mda compact... Dus t zou nu nog ff makkelijker zijn als ik t bijvoorbeeld met een goede upgrade of iets anders kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 12-09 13:40
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:24:
Nou ik zal maar weer van vooraf aan beginnen 8)7 paar pagina's geleden ben k erover begonnen dat mijn qtek s100 niet correct werkt. Hij doet namelijk t volgende; elke keer als k met het toestel wat doe loopt het na een onbepaalde tijd vast, dat kan na 10 seconde zijn maar ook na 2 minuten |:( ..
Nou heb ik allerlei dingen geprobeert, eerst dacht ik dat het er aan lag dat ik zonder geheugenkaart werkte, en dat het toestel dan meer vanuit zijn eigen geheugen moest werken, toen heb ik een 512mb SanDisk besteld, maar het wilde niet baten, het toestel liep nog steeds vast.
Toen heb ik gekeken voor een update, en via xda developers kwam ik aan de update WWE_11200_550_11200 (kweet niet of iemand dat wat zegt :9) want ik draaide met een oudere versie, iig iets 1.11 ofzo.. Nou na deze update werkte t toestel nog steeds niet goed en begon weer vaak vast te lopen, nu heb ik vandaag de update MA_DT_WWE_11200_119_11200_Ship gebruikt, maar nu lijkt t of t toestel nog vaker vastloopt :?..
Nu vraag ik me dus af of t nou aan t toestel ligt of aan de updates, want t lijkt wel of t toestel dood is ofzo terwijl het nog geen 2 maanden oud is ;(..
Het toestel is gewoon een qtek s100, dus geen mda compact oid, voor de rest geen bijzondere dingen ofzo..
De gegevens zijn nu:
- ROM version 1.12.00 WWE
- ROM date 05/28/05
- Radio version: 1.12.00
- Protocol version 1337.42

Alvast bedankt _/-\o_ :9~
Probeer misschien eens de officiele rom? www.qtek.nl even registreren en je kunt hem downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
weet iemand misschien wat ik er aan kan doen als van mijn qtek soms de knoppen op het apparaat niet meer werken, dwz ben em aan het gebruiken en wil em in mn zak doen... dan druk je rechtsboven op de 'uit' knop.. maar er gebeurt niks, en dan blijken alle knoppen het plotseling niet te doen..

dit gebeurt op de meest gekke momenten, dus geen vast patroon.. weet ook niet of ik wat geks heb ingesteld ofzo, kon met de search zo ook niks vinden dus post het maar..

alvast thnx

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm voor de mensen die interesse hebben in een wifi kaart : Misscxhien best nog even wachten van er één aan te schaffen want op www.ppc-phones.nl zijn wij een inkoopactie aan het opzetten voor kleine wifi kaartjes. Normaal zullen ze niet meer dan 35 €gaan kosten dus dat zit wel goed. Ook de reviews van de kaartjes zijn in orde.

Heb je interesse, dan kan je ff op het forum van ppc phones snuffelen onder de rubriek aangeboden

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosmalen schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:06:
weet iemand misschien wat ik er aan kan doen als van mijn qtek soms de knoppen op het apparaat niet meer werken, dwz ben em aan het gebruiken en wil em in mn zak doen... dan druk je rechtsboven op de 'uit' knop.. maar er gebeurt niks, en dan blijken alle knoppen het plotseling niet te doen..

dit gebeurt op de meest gekke momenten, dus geen vast patroon.. weet ook niet of ik wat geks heb ingesteld ofzo, kon met de search zo ook niks vinden dus post het maar..

alvast thnx
Ik heb precies t zelfde probleem :( misschien zou je is een rom update moeten doen, bij mij werken deze (nog) niet, maar bij de meeste mensen met dit probleem wel:)
Ze zijn hier te downloaden ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com:21 -> Magician -> ShippedRoms ->WWE_11200_550_11200.zip voor de rest kom je dr denk wel uit :9

Grreetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisB schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:39:
[...]

Probeer misschien eens de officiele rom? www.qtek.nl even registreren en je kunt hem downloaden :)
Maakt die officiele rom veel verschil O-) ? Ik geloof namelijk niet meer zo in die updates ;)
Ma kheb me geregistreerd, en als k thuis ben (ben nu aant werk) installeer ik de orginele update ff..
iig bedankt _/-\o_

Ps. zou een Big Storage rom verschil maken als ik die erop zet, want ik heb begrepen dat een BS rom je hele ext rom leeghaalt en aangezien mij ext rom nog al vol staat met standaard shit 8)7 is dit misschien een optie?

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik Age of Empires (niet de demo O-) ) kan vinden? Ik word er een beetje simpel van.... thanks alot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:44:
Kan iemand mij vertellen waar ik Age of Empires (niet de demo O-) ) kan vinden? Ik word er een beetje simpel van.... thanks alot! _/-\o_
http://www.gomdm.com/p_aoe.asp, voor maar 30 dollar!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste tijd heb ik veel last ervan dat mijn netwerk weg valt en dan met geen mogelijkheid meer verbinding maakt :?

wel heb ik het netwerk "vastgeprikt" op KPN (heb Hi als provider)... dus hij zoekt niet automatisch naar andere netwerken (ZOALS BELGISCHE :X )

met mijn vorige telefoon kon ik hem gerust op KPN (NL) vastprikken, dat werkte overal... ik vraag me dus af waarom mn s100 nadat ie zn netwerk kwijt is geraakt, geen netwerk meer kan vinden :?

is er iemand met soortgelijke problemen of leuke ideetjes?

heb 1.12.119 erop staan, zou goed moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben ergens in deze forum ook een pdf tegengekomen met hoe de qtek open te schroeven, alleen werkte die niet meer, iemand nog een werkend document?

Tevens bij het bellen doet hij het slecht valt weg, dus ligt aan het speaker, maar als ik er een tik tegenaan geef doet hij het wel.. los contactje ?? iemand meer gehad?

gr richard
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.