[PC]Football Manager 2005 - deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb nu ook enige tijd Football Manager 2005 in mijn bezit. Ik heb al de 5.0.5. patch update gedownload, maar nog niet alle transfers zijn bijgewerkt.

Ik speel vooral in de Belgische competieties, en zou graag deze transfers bijgewerkt zien.
Kan er iemand mij helpen met een Transfer-Update?

Alvast bedankt

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Sherlock schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:42:
Kun je tijdens een wedstrijd dan op vakantie gaan? Lekker realistisch :X
Maar als het werkt ga ik er wel gebruik van maken. Beter dan een hele maand (of meer) opnieuw spelen! Bedankt voor de tip seb_ ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:06:
Hallo iedereen,

Ik heb nu ook enige tijd Football Manager 2005 in mijn bezit. Ik heb al de 5.0.5. patch update gedownload, maar nog niet alle transfers zijn bijgewerkt.

Ik speel vooral in de Belgische competieties, en zou graag deze transfers bijgewerkt zien.
Kan er iemand mij helpen met een Transfer-Update?

Alvast bedankt
Er was toch een Patch inclusief data (transfer) update?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Kreeg gisteren een grappig bericht van mijn bestuur. Er werd mij gemeld dat het nieuwe stadion gereed was en dat de verhuizing plaats kon vinden :P .

Ik speel nu dus in de tweede divisie van China met een stadion van 50.000 zitplaatsen :D . Nu ben ik bijna wel verplicht om te promoveren. Anders komt dat stadion nooit vol.

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3759/seizoen2verhuizingstadion0sz.th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:48 ]

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:41:
[...]

Er was toch een Patch inclusief data (transfer) update?
Jep, die heb ik gedownload en geinstalleerd.

Heb ik hem dan misschien niet juist geinstalleerd???

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Het ligt er aan hoever je de data update wilt hebben. De 5.0.5 + data update gaat volgens mij tot januari van dit jaar.
Een update tot het begin van het seizoen is volgens mij niet beschikbaar...

Blog

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De FM Sorted (te vinden op The Dugout) gaat t/m half maart 2005 qua updates.

Recentere updates zou ik iig niet weten...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:51:
De FM Sorted (te vinden op The Dugout) gaat t/m half maart 2005 qua updates.

Recentere updates zou ik iig niet weten...
Ik zal dan eens gaan zoeken :)

En als ik dat heb geinstalleerd, kan ik dan die update ook makelijk terug verwijderen zonder heel FM te moeten verwijderen?

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Snap er geen fluit van, laat je een speler een wedstrijd spelen dan een wedstrijd rust en dan weer een wedstrijd spelen, krijg ik na de wedstrijd te horen dat hij rust nodig heeft :? Ik gebruik het trainingsschema sexual chocolate.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1 wedstrijd rust is meestal niet voldoende als ze echt moe zijn. Ik hanteer over het algemeen 3 á 4 wedstrijden rust, voor ik ze weer in zet.

Virussen? Scan ze hier!

• TeringJantje
Beetje jammer dat het nu net een topspeler is. Het vreemd is zijn uithoudingsvermogen is 20 en zijn natuurlijk conditie is ook 20. En zijn stats zijn ook niet achteruit gegaan. Ligt het misschien toch aan de manier van trainen?

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
TeringJantje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:56:
@PirE welke skin is dat. En waar haalt iedereen die skins? Thedugout.net of ergens anders?
Deze komt nog van sortitoutsi. Die site is nu down, maar ik had hem voor iemand anders nog op mijn webspace staan.

http://www.xs4all.nl/~pire/skins_fm_Aurorav2.zip

Er zitten 8 skins in

Net met Boro de eerste prijs binnen. Een mooie 2-0 overwinning op Arsenal in de finale van de League Cup. Arsenal speelde echt met zijn 2e keus, ik speelde met een mixed team, wat reserves en wat basisspelers.

Premiership is nog erg spannend. Ik kan in punten gelijk komen met Arsenal als ik mijn inhaalwedstrijd win. Chelsea staat 1 punt achter Arsenal. Het gat naar de nummer 4 is 6 punten. Kwalificatie voor de Champions League vind ik toch wel belangrijk dit seizoen. De titel is denk ik te ver weg (hoewel ik nog meedoe). Arsenal is echt ongelofelijk sterk dit seizoen.

Boro is ook weer een ronde verder in het FA Cup toernooi. Mede dankzij dit buitenspeldoelpunt van Gudjohnsen.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8869/offside0ux.th.jpg
Hij maakte de 2-4 nadat Baros 10 minuten eerder de belangrijk 2-3 scoorde. Ik stond na 2 minuten al achter met 1-0. de 3-4 van Q.P.R. werd trouwens afgekeurd wegens buitenspel. :*)

Boro ontvangt Portsmouth in de kwartfinale van het belangrijkste Cup toernooi. De volgende Uefa Cup tegenstander is trouwens Udinese.

Hull heeft 3 weken vrij gehad (heb alleen de competitie nog).

• TeringJantje
Had het al gevonden, toch bedankt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:15:
Kreeg gisteren een grappig bericht van mijn bestuur. Er werd mij gemeld dat het nieuwe stadion gereed was en dat de verhuizing plaats kon vinden :P .

Ik speel nu dus in de tweede divisie van China met een stadion van 50.000 zitplaatsen :D . Nu ben ik bijna wel verplicht om te promoveren. Anders komt dat stadion nooit vol.

[afbeelding]
Had je nog gedacht aan die skin naar me te mailen?

My bad, ik had mn hotmail nog niet gechecked.

Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 18-08-2005 20:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Had je nog gedacht aan die skin naar me te mailen?

My bad, ik had mn hotmail nog niet gechecked.

Thanks!
Hoop dat de tweede keer beter is. Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
2010-2011

mijn 2e jaar bij bayer leverkusen (1e volledige seizoen bijna afgelopen)
wow vorig jaar gekomen halverwege seizoen met doel om niet te degraderen en via intertoto comp europa in.
en dit volledige seizoen gaat super na een zeer slechte start waarin ik na 10 wedstrijden 10e ofzo stond.
en in de 2e ronde uit de beker vloog.

nu 2 wedstrijden voor het einde sta ik 1e 4 punten voor op nr2.
en in de uefa cup sta ik in de finale tegen VFB Stuttgart.

best wel lache in de kwart finale had ik de grootste moeite tegen de Glasgow Rangers.
Halve finale tegen Inter Milan was raar.
in Milan win ik 4-0 thuis word ik ingemaakt 5-1, finale word moeilijk heb dit jaar 2 keer tegen stuttgart verloren in de competitie.

helft van mijn team is nieuwe (dankzij een paar oude spelers die ik voor veel verkocht)
Junior Khanye speelt super (was bijna gratis).
Ik heb gewoon die slechte spelers eruit gegooid en vervangen door jong talent.
Veel spelers die er al waren waren al top alleen oud en langzaam.
de opstelling van 4-4-2 veranderd naar een zeer offensiev 4-3-3 en de goals vliegen erin.
Maar die oude rotten worden ouder en dus slechter ik moet dus veel transfers voorbereiden voor volgend jaar met maar weinig geld :)

edit:
sniff sniff sniff
ben toennet toen ik kampioen van duitsland werd met Bayer uitgeroepen tot beste trainer ooit.
heeft dit gevolgen? zal het eenvoudiger worden spelers te overtuigen voor mijn team te spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik was mijn vorige carriere-game een beetje zat, dus ik ben opnieuw begonnen.

Ik heb wederom voor een Engelse club gekozen, en dan niet een absolute top-club als Chelsea/Arsenal, maar een sub-topper/middenmoter, namelijk Tottenham Hotspur.

De eisen die het bestuur stelden waren redelijk: het bereiken van een respectable league position. De supporters verwachtten hetzelfde.

Hiernaast verwachtte de board het aantrekken van een high-profile speler. Dat kwam mooi uit, want voor mijn rechter-middenveldspositie had ik nog een mannetje extra nodig (had er maar één die AMR was). Na wat speur- en zoekwerk, heb ik Róbson Ponte van Bayern Leverkusen kunnen aantrekken, die erg ongelukkig was bij zijn club (kwam nauwelijks aan spelen toe), en hele leuke stats heeft. Hij stelde ook vrij lage loon-eisen, dus dat is mooi.

In de League Cup ging het vrij aardig: ik kwam relatief eenvoudig tot de kwartfinales. Daar ging ik helaas ten onder, tegen Newcastle. Geen schande, want zij waren de latere winnaar van de Cup.

In de FA Cup ging het helaas niet zo goed: in de derde ronde (de eerste waarin ik moest spelen) werd ik al uitgeschakeld met 2-1 door Portsmouth.

In de league ging het nogal wisselvallig: ik begon redelijk, in de middenmoot, maar had vrij veel verlieswedstrijden. Uiteindelijk ben ik toch nog 5e geworden, goed voor een plek in de UEFA Cup. Ik heb zelfs nog even meegedaan voor de 4e plek (= voorronde Champions League), maar helaas waren 2 van de 3 laatste wedstrijden tegen zware tegenstanders: Arsenal uit (3-1 verloren) en Liverpool thuis (1-1 gelijkspel).

Wat betreft aankopen: Robson Ponte had ik al gemeld. Hiernaast heb ik nog Brede Paulsen Hangeland aangetrokken, een Noorse DC van Viking, die een groot talent is. Manchester United, Arsenal, Roma en Bayern Munchen waren ook in hem geintresseerd, maar ik was ze dus te snel af :)

Verder heb ik nog Mido aangetrokken, een FLC. Deze was bij mij on loan (van AS Roma), maar hij beviel zo goed, dat ik hem permanent over wilde nemen. Kostte me wel een goede 8 miljoen... was nog even bang dat hij geen work permit zou krijgen (het is een Egyptier, dus geen EU-speler), maar hij kreeg er gelukkkig toch een.

Daarnaast komen er nog twee DC's die al aangetrokken waren door de club voor ik er begon.

Hier tegenover staat het vertrek van enkele spelers die niet goed genoeg zijn (Richards (DC), El Hamdaoui (FC)) of overtollig (Ricketts (AML), Mendes (MC)). Daarnaast gaat ook Bunjevcevic (DC) weg. Hem had ik wel willen houden, zijn contract liep af, en ik had al een overeenkomt met hem voor nog een jaar. Maar helaas werd zijn work permit niet verlengd (hij is een Servier, dus geen EU-speler) en ik kon daar niet tegen 'appealen'.

Financien zitten ook wel goed: Ik heb een kleine 50 miljoen euro in kas, een wagebudget van 1.1 miljoen per week, waarvan slechts 730.000 in gebruik is. Alleen het stadion moet imho nog worden uitgebreid. Gelukkig was de board het hier mee eens.

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/tott1.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/tott2.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/tott3.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuke speler, alleen jammer van zijn long shots....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, maar het is een echte dribbelaar die goed kan passen en crossen en een goede techniek heeft (allemaal 15-20 voor die stats), dus hij pikt zijn goals wel mee. Daarnaast geeft hij enorm veel passes aan mijn spitsen door (met name Defoe kan er wat van, zoals je kan zien, met 23 goals).

Hij heeft dan ook een vrije rol binnen mijn team (mede door zijn hoge creativity, flair en decisions)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste patch (5.0.5.) geinstalleerd, maar ik wil deze graag terug verwijderen.

Hoe moet ik dit doen?
Of gaat het alleen door heel FM van de computer te verwijderen?

Kan er iemand helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij kan je die patch niet de-installeren, maar ik ben niet voor 100 procent zeker.

Makkelijkste lijkt mij om heel FM te de-installeren, eventueel te zorgen dat achterblijvende directories gedelete worden (met name die in \Program Files dus), en opnieuw te installen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
Soms word je gewoon heel erg blij van je spelers en dat is als ze Manchester United in de pan hakken ;) Het voor mij de eerste overwinning op een Premier club ooit, en meteen een goede! Ook niet zo'n heel erg gelukspotje, we hadden allebei kansen. Alleen gingen ze er bij mij wel in en bij Man United niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.prinshendrikkade.com/images/manutd.jpg

4e ronde van de League Cup wordt ook leuk, dan mag ik uit tegen Arsenal. Da's dus in ieder geval cashen op het entreegeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:37:
Volgens mij kan je die patch niet de-installeren, maar ik ben niet voor 100 procent zeker.

Makkelijkste lijkt mij om heel FM te de-installeren, eventueel te zorgen dat achterblijvende directories gedelete worden (met name die in \Program Files dus), en opnieuw te installen.
Dan zal ik dat subiet eens doen. :)

Moet je die laatste patch op een speciale manier installeren?
Want momenteel heb ik dus FM geinstalleerd op C/Porgram Files
maar het bestandje van de patch staat in een totaal andere map. Ik heb deze dus geinstalleerd, maar er is geen enkele transfer gebeurd (die me is opgevallen) :|
Daarom dus (en andere redenen) dat ik eens opnieuw zou willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
De competitie zit erop:

Als eerste de eindstand in de EPL:

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/8559/epl09105ib.th.jpg

Met Boro dus tweede geworden. Ik moest op de laatste speeldag nog tegen Chelsea. Een 9-0 overwinning zou betekenen dat Boro zich kampioen mocht noemen, een makkie dus ;). Ik stond binnen 10 minuten met 2-0 voor, en dacht heel even het zal toch niet. Chelsea kwam daarna sterk terug en de eindstand was 3-3.

Hull is een beetje anoniem in de middenmoot geëindigd. Geen slecht resultaat voor een 1e jaars EPL-ploeg.

Birmingham ontliep op de laatste dag degradatie ten koste van Q.P.R.

Brian Murphy van Hull City werd gekozen tot English Young Player of the Year _/-\o_.

Uefa Cup finale:
Juventus 1 - Middlesbrough 0

Champions Cup finale:
Chelsea 2 - Barcelona 2
Chelsea wint na strafschoppen 4-3

Overzichtje van het Middlesbrough team.
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/8455/boro2009100zj.th.jpg
Alex heeft 58 wedstrijden gespeeld dit seizoen (laatste maand van het seizoen was hij moe). Overall een goed seizoen maar toch ben ik niet tevreden. Net geen kampioen geworden en nipt verloren in de Uefa Cup finale. De League Cup winst is meegenomen maar er had meer in gezeten dit seizoen. Volgend jaar Champions Cup, dus weer een nieuwe uitdaging voor Boro.

Milan Baros was veruit de beste speler dit seizoen. Een karrevracht aan doelpunten, hij stond ook even in de belangstelling van Chelsea, maar het is niet tot een bod gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3638/baros3yu.th.jpg

Pablo Zabaleta heeft me ook positief verrast. Vonlanthen had een iets minder seizoen, mede door een aantal blessures aan het begin van het seizoen waardoor hij de eerste paar maanden nooit echt topfit was.

Transfers:
uit: Jarosik (Fulham), Andrew Davies (Hull), beiden transfervrij
In: Robinho (Atl. Madrid free), Mark Donnelly (regen DR van Wigan 550k), Javier Mascherano (River 11,5 mln.)

Voor de rest ben ik niks meer van plan op transfergebied of er moeten nog spelers vertrekken, dan zal ik daar een vervanger voor gaan zoeken.

De Hull-selectie en de stats:
Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/8921/hull200920104kl.th.jpg

Het is moeilijk om een beste speler te kiezen bij Hull. Alle spelers zijn redelijk gelijkwaardig en dat is ook gelijk de kracht van Hull. Murphy heeft aantal belangrijke goals gemaakt. Mijn keeper Carroll heeft ook een aantal punten gepakt door zo'n beetje alle penalties tegen te stoppen.

Transfers:
uit: Foy (reserves naar W.B.A. 1.4mln.), Maccarone (Free transfer)
in: Tymoschuk (DMC, Frankfurt Free), Andrew Davies (Boro Free), McAllister (regen SC, Gretna 450k)

Ik zit aan mijn wagebudget met Hull dus ik moet kijken of ik nog wat spelers kan verkopen voordat ik nog een aantal nieuwelingen aantrek. Ik heb al wat spelers op het oog, maar ik moet eerst verkopen.

Ik heb helaas geen land gevonden wat een nieuwe bondscoach zocht. Ik heb 4 maanden geleden gesolliciteerd bij Gabon, maar daar heb ik nog niks van gehoord (typisch Africa). Nu maar afwachten wie er na het WK ontslagen worden.

Volgende update na het WK en na de transferperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ik ben net begonnen met Sparta, maar het wil niet echt vlotten, 16e :X .
Wel Feyenoord met 4-1 verslagen, maar ik mis een echte afmaker.

Ik heb ook geen transferbudget tot mijn beschikking dus er valt ook niks te halen.
Iemand nog tips misschien voor volgend seizoen?

[ Voor 34% gewijzigd door Wokkel1982 op 19-08-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wokkel1982 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:43:
Ik ben net begonnen met Sparta, maar het wil niet echt vlotten, 16e :X .
Wel Feyenoord met 4-1 verslagen, maar ik mis een echte afmaker.

Ik heb ook geen transferbudget tot mijn beschikking dus er valt ook niks te halen.
Iemand nog tips misschien voor volgend seizoen?
welk seizoen ben je en hoeveel geld denk je ter beschikking te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmanuel Petit is in mijn game trainer van Dordrecht geworden, krijg ik een berichtje:
Tot ieders verbazing is de relatief onbekende fransman trainer geworden :/

Edit: Leuk is dit, ben ik (Ajax) in een poule met Inter, Arsenal en Leverkusen terecht gekomen :'(

Edit 2: Loopt de computen vast :( , moest ik weer opnieuw spelen. Nieuwe loting is geworden: Fc Bayern, Juventus en Rangers. Lijkt een beetje op de loting van Ajax vorig jaar. Ik denk dat deze loting iets makkelijker is (hoewel Juventus beter is dan Inter, maar ik denk dat Bayern slechter is dan Arsenal en Leverkusen beter is dan de Rangers)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
David Beckham (35 jaar) komt naar Hull City _/-\o_. Ik moest hem 2 keer een contract aanbieden omdat ik zijn salaris niet echt kan betalen. Hij neemt genoegen met 20k minder per week. Zijn stats zijn nog steeds goed.

Hoge rating voor corners, free kicks en penalty's en dat was nou net wat ik zocht. Iemand voor de spelhervattingen.

Hull gaat het stadion uitbreiden met ruim 12000 extra zitplaatsen. Totale capaciteit wordt dan rond de 37000 zitplaatsen. Het kost me wel een boel geld (11 mln. GBP zag ik in de finances, dus al het TV geld voor dit seizoen). Ik heb ook een nieuwe sponsor. 5 jaar voor 500K per seizoen 8)7. En ik ben wederom degradatiekandidaat. Fantastisch een voorzitter zonder ambitie's _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/7449/hullexpansion8mo.th.jpg

En Boro gaat ook uitbreiden _/-\o_. 9900 extra zitplaatsen. Capaciteit wordt ruim 44000 zitplaatsen vanaf januari. Het bestuur verwacht een plaats in de middenmoot 8)7, de supporters verwachten dat ik voor de titel ga strijden.

[ Voor 54% gewijzigd door PirE op 20-08-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je een speler op vakantie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:57:
Hoe kan je een speler op vakantie doen?
Niet.

Het enige wat je kan doen is hem een 'leaf of absence' geven, maar die optie verschijnt alleen als de speler Unsettled is (en dan nog niet altijd overigens, soms wel, soms niet, weet niet waarom).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met dat "leave of absence" dan? Want volgens mij heeft dat ook niet al te veel nut of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
wildhagen schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:00:
[...]

Het enige wat je kan doen is hem een 'leaf leave of absence' geven,
:>

(een leaf is een blaadje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
die sponsor contracten vind ik soms best lang.
bv als je je team opbouwt en er word voor de komende 5 jaar een sponsor contract afgesloten.
2 jaar later ben je dan een top team en word je als je naar het sponsor geld krijgt onderbetaald (en krijgt minder dan je concurenten)
zou dus leuk zijn als je een woordje zou mogen meepraten met de duur van de sponsor contracte. (maarja denk niet dat in de echte wereld de trainer daarin mag meepraten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden 16(!) spelers voor hun nationale elftal uit mijn team opgeroepen, maar ik moet binnenkort tegen Bayern Munchen en die wedstrijd is erg belangrijk. Heeft het ook nadelen als je je spelers terug laat roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Bigbot schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:03:
die sponsor contracten vind ik soms best lang.
bv als je je team opbouwt en er word voor de komende 5 jaar een sponsor contract afgesloten.
2 jaar later ben je dan een top team en word je als je naar het sponsor geld krijgt onderbetaald (en krijgt minder dan je concurenten)
zou dus leuk zijn als je een woordje zou mogen meepraten met de duur van de sponsor contracte. (maarja denk niet dat in de echte wereld de trainer daarin mag meepraten)
Precies. De jaren hiervoor ging het altijd goed met contracten voor 2 jaar ofzo. En nu ineens 5 jaar 8)7. Ik kan het ook wel begrijpen aangezien ik met Hull veruit de zwakste selectie in de EPL heb en als ik nu degradeer is het bestuur wel verzekerd van redelijk sponsorinkomsten in de Championship (als de AI zover meedenkt). Ik verwacht zeker nog 2 seizoenen te moeten vechten tegen degradatie omdat er financieel met Hull (na de stadion-expansie) niks mogelijk is. Het TV-geld gaat allemaal naar het stadion toe waardoor ik financieel op het zelfde niveau blijf zitten als vorig seizoen bij mijn promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@PirE

ja als je zeker weet dat de komende jaren hard zullen zijn en dat degradatie een echte optie is dan is een lang durig contract lekker omdat het een kline garantie van inkomen is.
maar jij geeft al je geld (tv geld) uit aan een flinke stadium uitbreiding.
ik vind zelf dat dat ook een langdurige garantie van inkomen is (mits je het stadium vult)
Degradeer je dit jaar dan heb je tenminste je geld besteed aan een groter aantal zitplaatsen waardoor dit meer geld kan genereren, want an degradatie zul je dit niet meer zo 1, 2, 3 kunnen betalen.

Maar wat ik bedoel is dat mijn Leverkusen halverwege vorig seizoen (toen ik er net kwam) een sponsor contract afsloot (een 5 jaar contract), toen stond leverkusen erg slecht en is het contract dus weinig lukratief.

nu ben ik anderhalf jaar verder, heb de duitse titel en uefa cup behaald maar zal de komende 3.5 jaar vast zitten aan dat slechte sponsor contrakt terwijl met de goede jonge talenten die ik heb ik zeker weet dat ik in de duitse comp wel top 5 kan doen de komende paar jaar.
Dus zou ik eind dit jaar een nieuw sponsor contract mogen ondertekenen dan weet ik zeker dat ik meer geld zou kunnen vangen.
Dus wat ik wil zeggen is dat nu de Computer de duur van je sponsor contract beslist.
De langetermijn zicht van de computer is slecht en ik als manager denk dat ik een beter oog heb over hoe goed mijn club het de komende paar jaar zal doen en daardoor sluit de computer soms langdurige contracten af die jouw zeer slecht uitkomen (omdat jij groei in positie voorziet).
Dus in FM 2006 zou het leuk zijn als jij zelf de aangeboden sponsor contracten kunt inzien (varierend van geld per jaar en duur) en daardoor zelf een strategische beslissing kunt nemen (lang contract als je denkt dat je achteruit gaat, kort contract als je denkt een sprong te maken).
Enige punt is dat als je die keuze mag maken je niet de positie van Trainer inneemt.

Zou ook leuk zijn voor FM2006 als je zelf zou mogen onderhandelen voor je loon.
Of andere dingen die in het echte leven voorkomen zoals schorsing van een half jaar, spelers die zich prive niet gedragen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Bigbot schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:35:
@PirE
Dus in FM 2006 zou het leuk zijn als jij zelf de aangeboden sponsor contracten kunt inzien (varierend van geld per jaar en duur) en daardoor zelf een strategische beslissing kunt nemen (lang contract als je denkt dat je achteruit gaat, kort contract als je denkt een sprong te maken).
Enige punt is dat als je die keuze mag maken je niet de positie van Trainer inneemt.

Zou ook leuk zijn voor FM2006 als je zelf zou mogen onderhandelen voor je loon.
Of andere dingen die in het echte leven voorkomen zoals schorsing van een half jaar, spelers die zich prive niet gedragen etc.
Klopt, soms valt die random beslissing goed uit en soms niet. Maar je zou altijd als manager een advies kunnen geven voor welke sponsor je kiest of de duur van het contract. Iets meer overleg zou zeker helpen. Dus niet zelf kiezen maar gewoon adviseren, het bestuur kan dan altijd nog ergens anders voor kiezen en dan kan jij dreigen met ontslag ofzo.

Onderhandelen over je eigen loon zit in FM2006. En wat langere schorsingen zou ook wel leuk zijn. Bijvoorbeeld positieve dopingtest bij spelers :D.

[ Voor 7% gewijzigd door PirE op 20-08-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:34:
[...]Enige punt is dat als je die keuze mag maken je niet de positie van Trainer inneemt.
Maar toch, het regelen van oefenwedstrijden doet een trainer ook niet, en veel trainers hebben niet veel in te brengen bij transfers (hooguit wie ze zouden willen kopen/verkopen). Het zou wel een leuke toevoeging zijn, en dan zou ik het ook leuk vinden als die sponsors ook namen hebben (net zoals de media dingen in het spel)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
nou je kunt juist wel zelf beslissen met wie je een oefenwestrijd wilt spelen.

en bij echte clubs heeft de trainer het laatste woord over wie er gekocht en verkocht word.

bv:
eind vorig seizoen wou de raad van bestuur bij Ajax het contract met anastasiou niet verlengen, toen had blind er het laatste woord over en hij wou het contract wel verlengen wat dus ook gebeurt is.

Dat een trainer niets te zeggen heeft over of een speler wel gekocht word of wel verkocht word is zeer zelden en gebeurt meestal alleen bij Clubs waar de baas teveel geld heeft en denkt dat hij het beter weet.

maar precies iets meer eigen beslissingen makenz ou leuk zijn voor het tactisch inizcht en de toekomst van de Club.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 21-08-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:35:
[...]

Maar toch, het regelen van oefenwedstrijden doet een trainer ook niet, en veel trainers hebben niet veel in te brengen bij transfers (hooguit wie ze zouden willen kopen/verkopen). Het zou wel een leuke toevoeging zijn, en dan zou ik het ook leuk vinden als die sponsors ook namen hebben (net zoals de media dingen in het spel)
Dat ligt helemaal aan de club. Arsene Wenger (Arsenal) beslist gewoon zelf welke spelers er komen, daar gaat niemand anders binnen Arsenal over, de scouts leveren beeldmateriaal & rapporten aan maar Wenger neemt de beslissing of de speler komt. Bij verkopen zal invloed van een manager minder zijn. Als er echt hoge bedragen geboden worden dan en als manager zeg je nee dan zal je zeker overruled worden door de Chairman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een verlies uit bij Bayern, 5-0 winst bij de Rangers, gelijkspel en verlies bij Juventus stond ik 3e in de poule, 1 punt achter op Bayern. En toen moest ik tegen Bayern Munchen zelf. Bij verlies lag ik er uit, bij gelijkspel moest ik uitgaan van de sportieve plicht van Juve, en bij winst kon ik het zelf tegen Rangers afmaken.

Ik gebruikte mijn standaard Ajax tactiek, die erg goed werkt (het is een beetje zoals Van Gaal in '95)
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/3439/20041124ajaxtactiek33136zc.th.jpg

Het enige wat mij niet lekker zat was dat bijna mijn hele bank totaal geen wedstrijd ritme heeft. Alleen Vonk, De Jong en Mitea. Dus haalde ik Junior Khanye erbij, die wedstrijd fit was maar nog niks had laten zien. Ik heb hem een paar keer voor zijn eigen best wil maar naar de kant gehaald.
Onverwachts deed ik het erg goed en ik kwam nog op voorsprong ook!
Alleen toen kreeg Makaay na een fout (?) van Escudé een strafschop:(. En Maakay faalt natuurlijk niet. Shit gelijkspel dacht ik.
Maar bij een corner in de 53ste minuut stond Van der Vaart he-le-maal vrij in het strafschop gebied en dus kon hij de bal langs Kahn schieten, 2-1!!!!
Bayern ging steeds meer druk zetten en ik ging over naar een 4-4-2 met Galasek als verdedigende middevelder en als centrale middevelders Pienaar, Sneijder en Van Der Vaart naast elkaar. Van Hooijdonk bleef in de spits en Rosales kwam van links. Maar Rosales was moe en ik gaf Khanye een kans om zichzelf te bewijzen. En hij liet me niet in de steek _/-\o_ . Na een schitterende combinatie met Sneijder en Van der Vaart liet hij Kahn kansloos achter: _/-\o_ 3-1 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/5453/20041124ajax3bayern17we.th.jpg

Nu moet ik van de Rangers winnen (vorige wedstrijd was 5-0 :*)) en dan ben ik door! Waar ik een paar weken geleden nog kansloos verloor van Bayern Munchen (2-0 maar het had 10-0 kunnen zijn) heb ik nu de beste papieren om als 2de in de poule te eindigen!

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/6059/20041124groepc0pa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ben er net achter gekomen dat veel clubs best bereid zijn om te betalen voor een huurling. Ik heb een heel groot talent in mijn selectie die ik dit seizoen nog wil verhuren omdat hij nog iets moet groeien. Ik vroeg dus naast 100% wage betaling door de hurende club ook nog een fee van 100k voor 3 maanden en dat werd zonder problemen geaccepteerd. Nu vraag ik dus voor iedere speler een fee en de meeste clubs betalen het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
PirE schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:38:
Ben er net achter gekomen dat veel clubs best bereid zijn om te betalen voor een huurling. Ik heb een heel groot talent in mijn selectie die ik dit seizoen nog wil verhuren omdat hij nog iets moet groeien. Ik vroeg dus naast 100% wage betaling door de hurende club ook nog een fee van 100k voor 3 maanden en dat werd zonder problemen geaccepteerd. Nu vraag ik dus voor iedere speler een fee en de meeste clubs betalen het wel :D
Hey, bedankt voor de tip! Aangezien ik nooit zin heb om te betalen had ik verwacht dat andere clubs dat ook niet zouden doen...domdomdom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/401/20041201updatebestuursvertrouw.jpg

Ehh :?. Is dit een bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
He,

ik heb misschien een hele domme vraag: Hoe zet je die streepjes? Met die streepjes bedoel ik uiteraard de streepjes om bijv. een middenvelder op te laten komen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hiny: lijkt het wel op :)

Wokke1982: rechtermuisknop op de gewenster speler, slepen naar waar je hem wil laten opkomen of terugtrekken, en loslaten die rechterknop :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Zo, topic gaat hard. :)

Anyways, ik ben terug uit Engeland alwaar ik Fisher Athletic - Redbridge FC heb bekeken. Als iemand belang heeft bij foto's, ik heb rond de 100 foto's gemaakt voor en tijdens de wedstrijd. En ik ben nu in het bezit van een echt Redbridge FC shirt _O_

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het een leuke wedstrijd of had je de neiging om de taken van de coach over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Eindelijk!!!! is Marco van Basten ontslagen als coach van het Nederlands elftal. We zitten in 2009 en een slecht resultaat in de Confederations Cup heeft hem zijn baan gekost :)

Ik heb natuurlijk meteen gesolliciteerd en de baan ook gekregen. Ik ben maar doorgegaan met de speelstijl die ik bij Ajax hanteer: 3-4-3 met veel balbezit.

Veel van de spelers die ik ondertussen heb verkocht zitten in de selectie (Sneijder, VdV, Heitinga, De Jong) en ook van mijn huidige selectie heb ik uiteraard wat spelers geselecteerd (Blonk, Van den Beld, Hofland, Van Persie).

Van Nistelrooy is nog steeds een zeer goede spits, die zijn doelpuntjes meepikt. Ik heb hem in de laatste wedstrijd (tegen Noord-Ierland) een half uur voor tijd gewisseld voor Huntelaar, die de stand van 1-1 even omzette naar 1-4. Die jongen krijgt dus zeker een kans in de volgende wedstrijd. Ondertussen heb ik drie duels vrij eenvoudig gewonnen (de zwaarste was Denemarken, maar dat werd ook "gewoon" 2-0) en hebben we ons geplaatst voor het WK. Ik heb alleen het idee dat er nog niet zo veel goede nederlandse voetballers meer rondlopen, er zijn vrij weinig teams met nederlandse talenten.

Als ik dan wel zo'n talent vind (bijvoorbeeld in mijn reserves ;) ) dan kan ik hem niet oproepen omdat hij al bij Oranje onder 21 geselecteerd is :? Beetje vreemd verhaal, dat is namelijk ook al zo met een andere spits (van Liverpool) die echt super goede stats heeft, maar die ik niet kan oproepen...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:20:
Was het een leuke wedstrijd of had je de neiging om de taken van de coach over te nemen.
Leuk, snel en behoorlijk hard :) 1x Rood gezien voor een behoorlijke elleboogstoot en 1 van de DC's van Fisher stond met 2 gebalde vuisten tegenover de spits van Redbridge, klaar om uit te halen, maar toen bedacht hij zich toch en liep trillend van woede weg :D De spits drukte hem een beetje stevig na toen hij net niet bij de bal kon komen.
Redbridge heeft nog geluk gehad, in de 2e minuut maakte onze keeper hands buiten de 16, maar hij kreeg alleen een vrije trap tegen :o
Sherlock schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:00:
Als ik dan wel zo'n talent vind (bijvoorbeeld in mijn reserves ;) ) dan kan ik hem niet oproepen omdat hij al bij Oranje onder 21 geselecteerd is :? Beetje vreemd verhaal, dat is namelijk ook al zo met een andere spits (van Liverpool) die echt super goede stats heeft, maar die ik niet kan oproepen...
Zelf onder 21 gaan managen helpt volgens mij....

[ Voor 26% gewijzigd door King Nothing op 22-08-2005 12:18 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Dat komt omdat ze dan al een wedstrijd gespeeld hebben die dag of al ingeschreven zijn voor de komende wedsrtijd van de onder 21's. Wat je moet doen is een paar dagen na je wedstrijd even naar de nl onder 21's gaan en em dan overzetten.

Ik ben nu een new game met newcastle begonnen. Ze zijn aardig rijk 40 miljoen kas, maar wel met een lening van 64 miljoen. Pander van Schalke 04 al vastgelegd en ben bezig om veron van chelsea los te weken. Als ie dan maar een beetje snel kan komen en niet aan het eind van het jaar. 1 januarie komt rosenberg over voor 500.000. De transfer naar ajax zat er nog niet in en zijn stats waren alles behalve slecht. redelijk snel, dribbel goed (16) en finishing op 19 en koppen weer 16. Supersubje denk ik. Voor de rest moet ik nog even kijken, maar europees voetbal wat de doelstelling is moet denk ik wel te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt volgens mij ook samen met het moment dat je hem bij je elftal toevoegd. Als je dat doet op het moment dat jij je selectie bekend moet maken ben je volgens mij te laat. Maar als je dat bijvoorrbeeld een week eerder doet kan het volgens mij wel. Dan word hij niet geselecteerd voor de u21 en kan jij er gewoon meespelen.

Het is al een tijdje terug dat ik bondscoach was. Dat krijg je als je een aantal keer op nieuw begint in de lagere divisies van een land. Dus helemaal zeker ben ik niet van dit verhaal.

Zal van de week proberen mijn tweede seizoen af te ronden. Het ziet er echter niet naar uit dat ik niet ga promoveren. Al hoewel er een aantal versterkingen zijn gehaald.. Er is echter wel vooruitgang te zien, want na de helft van het seizoen had ik bijna net zoveel punten als het vorige seizoen bij elkaar.

Ga van de week eens kijken of ik mijn team uit zijn vormcrisis kan krijgen. Als dat lukt dan maak ik nog een kleine kans op het kampioenschap. Echt versterkingen halen gaat niet met een budget van 80k en wagebudget van 1.1m per jaar waar ik al 200k overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Hmm lekker. 2de seizoen met Arsenal begint en ik heb het overweldigende transferbudget van 3,6 miljoen. Volgens mij is het loonbudget ook van 52 miljoen teruggebracht naar 44 miljoen en al mijn spelers voor een vrije transfer moeten nog komen, waaronder Kluivert en Van Bommel. Dus dat schiet lekker op. En met alle nieuwe spelers erbij zit ik op 58 miljoen per jaar :X

[ Voor 11% gewijzigd door TeringJantje op 22-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over lekker gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/2499/20050206overview0rd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/4779/20050206teamstats9na.th.jpg

_/-\o_ Van der Vaart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aandeel van Van Hooijdonk is groter. Die is betrokken bij 5 doelpunten. 2 assists en 3 doelpunten zelf gemaakt.

_/-\o_ Pierre _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
wildhagen schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:22:

Wokke1982: rechtermuisknop op de gewenster speler, slepen naar waar je hem wil laten opkomen of terugtrekken, en loslaten die rechterknop :)
thX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zojuist in mijn derde seizoen met Fiorentina de Competitie, Italiaanse Cup en Champions League gewonnen!!!11! (super cup had ik al) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Allemaal van Inter btw (behalve de super cup, die van Milan) :7

Pics komen later, ben nu ff in de vreugdeswolkjes :*)

edit: imageshack werkt niet echt mee nu. Later maar eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Benotti op 22-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel die mening 8)
Ik ben zo goed als zeker landskampioen, zit in de finale AC tegen Nec (die staan 2e in de eredivisie 8)7 ) en ik zit inmiddels in de halve finale van de Champions League, tegen Juventus. Ik had liever tegen Sparta Praag of Manchester United gespeeld want ik heb in de poule ook al tegen Juve gespeeld, en ik werd he-le-maal weggespeeld (onbegrijpelijk maar het bleef 0-0 thuis en uit 'slechts' 0-1 verlies). Maar ik blijf hoop hebben want ik heb in de 1/8ste finale Liverpool terecht uitgeschakeld en in de 1/4 finale was ik met 4-2 over beide wedstrijden te sterk voor Milan. Screens komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Ik zit momenteel met Chelsea in een ernstige vormcrisis, Ballack, Lampard, Robben en Tiago zijn allemaal geblesseerd, Robben is zelfs voor 4 maanden uit de roulatie. Heel m'n middenveld ligt plat dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu al een tijdje niet gespeeld maar nu het seizoen weer gaat beginnen krijg ik ook weer de kriebels om FM2005 op te starten.

Van the Dugout heb ik de Finnish FM update gedownload, die is redelijk up to date, en de afgelopen week heb ik alle transfers een beetje bijgewerkt. Op 1 of andere manier vind ik het heel irritant om te spelen met een oude database.
Vandaag Koné nog even naar PSV gestuurd, Tiago vast naar Lyon, Baros naar Villa en Javi Fuego naar Deportivo. En nu spelen maar. :7

Nog even bedenken welke club ik ga nemen. Chelsea lijkt me ook wel eens leuk, voor de grap, met zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, als je een nieuwe training importeert (ik wil even kijken of ik dan wel goede resultaten krijg), moet je dan ook bij Assignments de spelers ook die training geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:01:
Ik heb een vraagje, als je een nieuwe training importeert (ik wil even kijken of ik dan wel goede resultaten krijg), moet je dan ook bij Assignments de spelers ook die training geven?
Yup. En je moet wel even zorgen dat je je assistent manager NIET de training laat regelen :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, en nog een vraag:
Is Sexual Chocolate voor alle type spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn (nieuw) seizoen begon slecht (comunity shield verloren aan Man U) maar nu gaat het goed, nog ongeslagen in de competitie, mijn spelers beginnen mij te respecteren als manager. Het team begint steeds meer op mekaar in te spelen. Eenigste wat vervelend is dat mijn CL groep Milan, Deportivo bevat en ik Reyes (speel met arsenal) 4 maanden kwijt ben. Mijn eigen trainings schema gemaakt dus aan het einde van het seizoen zal ik het even goed na checken. Mijn ouwe tactiek hier en daar getweakt en spelers die ik in mijn vorige spellen van maanden geleden pas na 2-3 seizoenen haalde nu meteen maar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:22:
Oke bedankt, en nog een vraag:
Is Sexual Chocolate voor alle type spelers?
Ik gebruik het voor alle spelers behalve de keepers. Daarvoor gebruik ik de standaard keeperstraining van FM. Kan best dat het ook voor keepers is hoor.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 seizoenen PSV, waarin 4 landstitels, 4 amstel cups, 4 Johan Cruijf schalen, 1 Champions Cup en een finale UEFA Cup werd het tijd om op te stappen en ergens anders manager te worden. Na aanbiedingen van ondermeer Juventus, Arsenal, Man Utd en Real Madrid ben ik terecht gekomen bij Barcelona. Nu na ongeveer 15 competitiewedstrijden staan we eerste met een grote groep achtervolgers op slechts een paar punten.

Nu vroeg ik mij af hoelang het duurt voordat een speler een tweede nationaliteit erbij krijgt? Dus eigenlijk hoelang moet een speler in Spanje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat 5 jaar in Spanje of 5 jaar bij dezelfde club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:02:
[...]

Is dat 5 jaar in Spanje of 5 jaar bij dezelfde club?
5 jaar in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_
Ajax in de finale :*) . Na een 1-0 thuis wedstrijd (onverdiend, maar mijn aanvallers bleven maar falen met doelpunten, het had makkelijk 2, 3-0 kunnen worden) moest ik uit tegen juventus. Eerder dit seizoen verloor ik van Juventus met 1-0, en daar was ik al goed mee weg gekomen. Ik gebruikte mijn standaard aanvallende tactiek, omdat eerdere ingravingen niet echt gewerkt hebben (altijd verloor ik die wedstrijden -Juve, Bayern). De wedstrijd kwam niet echt goed uit aangezien er een grote blessuregolf door mijn selectie ging. 1ste keeper Stekelenburg 2 weken uit, Escudé 1 week uit en de in de CL zo goed spelende Khanye miste net 3 dagen, waaronder de grote wedstrijd. Ik had geen keeper op de bank, omdat ik Zwikkels niet speelgerechtig kreeg. Maar ja ik had gelukkig mijn middeveld nog in takt.
Salomon Kalou kreeg al snel een hele grote kans nadat hij Buffon voorbij speelde, maar hij schoot voor open doel naast. Sneijder maakte in de 39ste minuut verdiend de 0-1, maar onverklaarbaar gingen mijn spelers ultra verdedigend spelen :( , en ik hoefde niet lang te wachten op de 1-1. Nog niks aan de hand, ze moesten er nog 2 maken maar toen Trezegoal in de 61ste minuut de 2-1 maakte kwam het toch akelijk dichtbij. Gelukkig hadden de spelers het zelf ook door en begonnen ze eindelijk te voetballen, en Van Hooijdonk maakte nog een aansluitingstreffer in de laatste minuut.

Jammer genoeg ging Manchester United in de 90ste(!) minuut ten koste van Sparta Praag door naar de finale. Maar inmiddels ben ik niet meer bang voor een topclub, nadat ik Liverpool, Milan en Juventus heb uitgeschakeld _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/2487/20050304juventusajax7gh.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is hoe het komt dat sommige spelers een "onbeschermd contract" hebben... Als dat contract nog 6 maanden of korter doorloopt kan ik me dat voorstellen, maar mijn speler heeft nog een contract van ruim een jaar! (Ze Roberto @ Bayern Munchen, 1 jaar gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Dat is als het contract al twee jaar (of langer) loopt en in de tussentijd niet vernieuwd is. Als de speler dan weg wil dan kan dat voor een vergoeding die gelijk staat aan zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Net even snel een spelletje opgestart met Real Madrid, biedt Chelsea meteen 56M voor Ronaldo.
Ik heb het maar geaccepteerd alhoewel Owen ook verhuurd is. :7

Voor dat geld kan ik Joaquin halen en misschien nog een goedkope spits. Bovendien heb ik nu een non-EU plek over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 06:53
ZAMoRANo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:17:
Net even snel een spelletje opgestart met Real Madrid, biedt Chelsea meteen 56M voor Ronaldo.
Ik heb het maar geaccepteerd alhoewel Owen ook verhuurd is. :7

Voor dat geld kan ik Joaquin halen en misschien nog een goedkope spits. Bovendien heb ik nu een non-EU plek over.
spoiler:
In het seizoen 2006/2007 is Joaquin Europees Voetballer van het jaar geworden bij mij. Als speler van (inderdaad) Real Madrid. Ik weet niet in hoeverre dit een spoiler is, maar het is een klare zaak dat Joaquin een goede voetballer is/wordt.

Zelf speel ik overigens niet met Real

[ Voor 4% gewijzigd door HCMarX op 24-08-2005 23:50 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joaquin is in het echt ook gewoon een toptalent wat op het punt staat door te breken. Voor mij niet echt een spoiler dus.
Hij heeft altijd duidelijk laten weten Betis alleen te willen verlaten voor Real Madrid, dus als onze (ja ik ben een echte Madridista) voorzitter nu eens stopt met z'n kop in het zand te steken, dan kan deze jongen ook in het echt doorbreken. Want bij Betis staat hij stil, ookal spelen ze nu wel mooi CL.

Anyway, terug ontopic.
Ronaldo is verkocht voor 56M, mits hij zn werkvergunning krijgt. En passant heeft Chelsea ook nog eens Luque voor 28M gehaald.

Verwijderd

Speel het al een tijdje ... maar vind het soms een beetje vreemd ...

nu helemaal ... is het logisch dat je 7x op rij kampioen wordt, 2e staat met 3 punten achter op de koploper ... vertrouwen hebt van het bestuur en van de supporters, iedereen dus blij met je is ....

... dat je in de winterstop na 3 verloren wedstrijden, waarvan 2 in de competitie en 1 in de cl (andere 5 gewonnen) zomaar ontslagen wordt omdat ze vinden dat je geen goede band meer hebt met de spelersgroep?

en ja, dit slaat op mij :p

• Benotti
ZAMoRANo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:57:
Anyway, terug ontopic.
Ronaldo is verkocht voor 56M, mits hij zn werkvergunning krijgt. En passant heeft Chelsea ook nog eens Luque voor 28M gehaald.
Dat gaat je nekken. Ronaldo krijgt wel zijn work permit, maar de transfer gaat niet door omdat Chelsea zogenaamd niet genoeg geld zou hebben.

Verwijderd

Henan Jianye 2005

Goed mijn tweede seizoen zit er weer op. Helaas ben ik niet op tijd uit mijn dip gekomen om mee te kunnen strijden voor promotie. Met die promotie regelening is trouwens wel iets raars aan de hand. Er promoveren er twee naar de Chinese Super League (CSL) en er degradeerd er maar een naar de Chinese Eerste Nationale Divisie (CEND). De CSL groeit dus terwijl het aantal deelnemers in de CEND steeds kleiner word.

Mijn tweede seizoen is na de goede voorbereiding uiteindelijk beter afgelopen dan de eerste. Met een 7e plaats als einde. Het verschil tussen mijn salarisbudget en mijn salarissen is bijna weggewerkt en er is nog een klein bedrag over om te investeren.

Er is voor het nieuwe seizoen een goede regen bij gekomen in mijn u19. Die ik de komende seizoenen in de gaten ga houden. Hopelijk word het een belangrijke speler voor mjin eerste elftal. Dat zou me tegen die tijd weer een aankoop schelen.

Mijn centrale verdediger stond in de belangstelling van een aantal clubs uit de CSL. Toen kwam er een bod van 1k en een speler van een van die clubs. Voor dat geld kan ik natuurlijk geen goede vervanger halen. Dus ik doe een tegen bod van 60k plus die zelfde speler en tot mijn verbazing accepteren ze de verhoging. Van dat geld heb ik een extra centrale verdediger gehaald die samen met de verdediger die in de ruildeal zat minder aan salaris kosten.

Nu zijn we weer begonnen aan de voorbereiding en kijken weer uit naar het volgende seizoen. Hopelijk kunnen we nu wat langer mee blijven doen voor de titel. Het liefst natuurlijk helemaal tot aan het einde.

• Zamorano
  • Niet online
Benotti schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:36:
[...]

Dat gaat je nekken. Ronaldo krijgt wel zijn work permit, maar de transfer gaat niet door omdat Chelsea zogenaamd niet genoeg geld zou hebben.
Ja dat sterke vermoeden had ik ook al. Is dus inmiddels ook gebeurd.
Niet dat ik al andere spelers had gekocht ofzo, maar ik had t niet erg gevonden om m voor dat bedrag te verkopen.

Verwijderd

Wat ik merk is dat chelsea Luque altijd koopt.

• Zamorano
  • Niet online
Ja klopt.
Xabi Alonso ook meestal op den duur.

Als ik ze Owen of Beckham aanbied voor een miljoentje of 30, happen ze meestal ook wel. :+

• Benotti
ZAMoRANo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:59:
Ja klopt.
Xabi Alonso ook meestal op den duur.

Als ik ze Owen of Beckham aanbied voor een miljoentje of 30, happen ze meestal ook wel. :+
Dat is zowieso de de regel. Speler overbodig? Chelsea heeft zat geld, die helpen je wel uit de brand :+

• Zamorano
  • Niet online
Lol ja maar na 1 of 2 spelers moet je het bij AC Milan ofzo gaan zoeken. Die willen Ronaldo ook nog wel eens overnemen.

Bezem door je selectie halen is wel 1 van de leukste onderdelen van het spel vind ik.
Ik heb de tijd er niet voor om met bezig te houden met een 3e divisie clubje ofzo maar met een grote club een beetje dingen uitproberen blijft leuk.

• Wokkel1982
GVD (sorry)

Mijn game loopt telkens vast op 18 Juni 2005 :(

Is dit een bekende bug oid?

• Zamorano
  • Niet online
Zal wel een foutje zijn in de database die je gebruikt.
Op vakantie gaan tot de 19e al geprobeerd?

• PirE
Als ik een speler kwijt wil en "offer to clubs" doe, krijg of. Dat de speler te goed is voor de club of dat de deal geen "value for money represents". Ik bied spelers die 4mln. GBP waard zijn aan voor 500k en dan is het nog geen value for money 8)7. Hoe doen jullie dat, dus overbodige spelers verkopen voor een bak met geld?

En hoe breng je een jonge speler het beste? De jeugd van Boro zit echt barstensvol met talenten waarvan sommigen echt tegen het eerste elftal aanzitten. Wat is het beste:

- Gewoon in het jeugdteam / reserves laten en met sexual chocolate hun kwaliteiten verbeteren.
- Op season loans naar Championship/ League One / Scottish Premier League sturen. (voor ervaring)

1e paar rondes van League Cup & FA Cup laat ik al spelen door beloften en soms ook in onbelangrijke wedstrijden aan het eind van het seizoen. Maar wanneer haal je een speler echt bij het eerste.

Bij Hull is het makkelijker. Daar stroomt ieder jaar wel 1 speler door naar de A-selectie, maar hun jeugd heeft ook meestal maar 1 echt talent. Bij Middlesbrough krijg ik ieder jaar 2 of 3 goede talenten erbij waarvan er nu dus een aantal bijna klaar is voor de A-selectie.

• Zamorano
  • Niet online
PirE schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:29:
Als ik een speler kwijt wil en "offer to clubs" doe, krijg of. Dat de speler te goed is voor de club of dat de deal geen "value for money represents". Ik bied spelers die 4mln. GBP waard zijn aan voor 500k en dan is het nog geen value for money 8)7. Hoe doen jullie dat, dus overbodige spelers verkopen voor een bak met geld?
De club moet genoeg geld hebben om de transfer te betalen en ook het beoogde salaris van de speler. En de reputaties moeten een beetje overeen komen.

Ik heb net overigens wel Owen (20M), Ronaldo (30M) en Beckham (25M) kunnen verkopen aan Chelsea.

Joaquin kostte me 67M O-) en Sergio Ramos 13,5. Nu nog een goede spelverdeler en een linksbuiten/spits.

• Benotti
Mauro Esposito, linksbuiten én spits. Als je hem goed speelt, moet je niet raar opkijken als zijn seizoensgemiddelde 9.00+ is.

Grote kans echter dat hij nu al bij Newcastle zit.

Verwijderd

Ik ben nu in mijn 2e seizoen en ik wil mijn spelers rugnummers geven maar bijna al mijn spelers hebben al een rugnummer, waarom mag ik dat niet zelf doen? Als ik clear all doe gaan namelijk niet alle weg

• Zamorano
  • Niet online
Benotti schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:35:
Mauro Esposito, linksbuiten én spits. Als je hem goed speelt, moet je niet raar opkijken als zijn seizoensgemiddelde 9.00+ is.

Grote kans echter dat hij nu al bij Newcastle zit.
Nee ik beperk me tot Spaanse spelers.

Ik heb Fran Yeste en Reyes op mn lijstje staan. Hopen dat ik Reyes nog kan betalen.
Als middenvelder Orbaiz of de jonge Zapater.

Edit:
Reyes op de laatste dag van de transfermarkt weten vast te leggen voor 48M. :7
Pablo Orbaiz kwam een paar dagen eerder voor 10M.

[ Voor 14% gewijzigd door Zamorano op 25-08-2005 22:02 ]

Verwijderd

Arggh ik krijg maar geen goede verdediger naar Ajax, ik zit in het 2e seizoen. Het moet een D C zijn, het liefst niet te oud (25 vind ik een mooie leeftijd), en voor maximaal 10,75 miljoen euro naar mij toe komen. Ik kan maximaal 80.000 K per week bieden. Ja het lijkt heel makkelijk maar ik heb ongelovelijk veel spelers al gevraagd. Óf de club wilde niks van een overname weten óf de speler vond de stap naar de huidige CL winnaar een stap terug.

• Zamorano
  • Niet online
Kompany?

Volgens mij had ik hem voor minder dan 10M gehaald een keer. Salaris weet ik niet meer.

Verwijderd

Kompany is inmiddels 20+ miljoen waard bij Barcalona, ik zit al in het 2e seizoen he

Edit:
*Naldo had een min. ontsnappings clausule bij R. Madrid maar hij wou niet komen, en ging naar Valencia.
*Stam wou niet naar de Nederlandse competitie gaan
*Chivu mocht niet weg van zijn manager
*Alex idem dito
En een paar andere leuke spelers vertrokken naar allemaal k*t clubs ipv naar Ajax (ja ik zou ook niet naar de Cl houder gaan voor een dubbelsalaris)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 22:41 ]

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:38:
Ik ben nu in mijn 2e seizoen en ik wil mijn spelers rugnummers geven maar bijna al mijn spelers hebben al een rugnummer, waarom mag ik dat niet zelf doen? Als ik clear all doe gaan namelijk niet alle weg
Je krijgt wel een bericht dat je je nummers door moet geven. Als dat bericht komt kun je de rugnummers aanpassen. Komt tegen het begin van de competitie.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:39:
Kompany is inmiddels 20+ miljoen waard bij Barcalona, ik zit al in het 2e seizoen he

Edit:
En een paar andere leuke spelers vertrokken naar allemaal k*t clubs ipv naar Ajax (ja ik zou ook niet naar de Cl houder gaan voor een dubbelsalaris)
Ik zou ook niet naar Ajax gaan als ik prof was, al boden ze me 10x mijn huidge salaris en wonnen ze 16 CL's op rij. Kijk, NL is nu eenmaal een mindere competitie dan bv Engeland, Spanje en Italie. Ook al win je de CL, je speelt altijd in een klein land. Denk je dat het makkelijk was om een topteam van Rangers te maken (ok, CM01/02)? Goede spelers willen in Italie, Spanje of Engeland spelen en niet in een "Mickey Mouse" competitie. Jij moet op zoek naar talenten en die verpats je over x jaar weer naar de eerder genoemde landen.

[ Voor 50% gewijzigd door King Nothing op 25-08-2005 22:46 ]

Beste vrind wette dat

• Zamorano
  • Niet online
Oh ja das waar ook.

Diego Lugano van Sao Paulo misschien? Die zal denk ik nog wel te betalen zijn in het 2e seizoen en is dan 24 jaar.

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:28:
Arggh ik krijg maar geen goede verdediger naar Ajax, ik zit in het 2e seizoen. Het moet een D C zijn, het liefst niet te oud (25 vind ik een mooie leeftijd), en voor maximaal 10,75 miljoen euro naar mij toe komen. Ik kan maximaal 80.000 K per week bieden. Ja het lijkt heel makkelijk maar ik heb ongelovelijk veel spelers al gevraagd. Óf de club wilde niks van een overname weten óf de speler vond de stap naar de huidige CL winnaar een stap terug.
Goran Gavrancic, Simone Padoin (heeft wat tijd nodig)

Verwijderd

Ik zou ook niet naar Ajax gaan als ik prof was, al boden ze me 10x mijn huidge salaris en wonnen ze 16 CL's op rij. Kijk, NL is nu eenmaal een mindere competitie dan bv Engeland, Spanje en Italie. Ook al win je de CL, je speelt altijd in een klein land. Denk je dat het makkelijk was om een topteam van Rangers te maken (ok, CM01/02)? Goede spelers willen in Italie, Spanje of Engeland spelen en niet in een "Mickey Mouse" competitie. Jij moet op zoek naar talenten en die verpats je over x jaar weer naar de eerder genoemde landen.
Ja, aan de ene kant heb je gelijk maar:
Alex speelt bij PSV dus dat zou geen probleem zijn
Hubschmann verkoos Feyenoord boven Ajax (Feyenoord staat 8ste)

Maar ja ik zou nog wel gaan kijken of ik in Zuid Amerika nog wat leuke spelers kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Heb je al naar Gavrancic gekeken? Is echt een wereldtopper, speelt bij Dinamo Kiev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Ja, aan de ene kant heb je gelijk maar:
Alex speelt bij PSV dus dat zou geen probleem zijn
Hubschmann verkoos Feyenoord boven Ajax (Feyenoord staat 8ste)

Maar ja ik zou nog wel gaan kijken of ik in Zuid Amerika nog wat leuke spelers kan krijgen.
VanderBorre is ook een prima verdediger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
King Nothing schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:41:
[...]
Goede spelers willen in Italie, Spanje of Engeland spelen en niet in een "Mickey Mouse" competitie. Jij moet op zoek naar talenten en die verpats je over x jaar weer naar de eerder genoemde landen.
Ik blijf dat zo'n relexte term vinden ;)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste