De competitie zit erop:
Als eerste de eindstand in de EPL:
Met Boro dus tweede geworden. Ik moest op de laatste speeldag nog tegen Chelsea. Een 9-0 overwinning zou betekenen dat Boro zich kampioen mocht noemen, een makkie dus

. Ik stond binnen 10 minuten met 2-0 voor, en dacht heel even het zal toch niet. Chelsea kwam daarna sterk terug en de eindstand was 3-3.
Hull is een beetje anoniem in de middenmoot geëindigd. Geen slecht resultaat voor een 1e jaars EPL-ploeg.
Birmingham ontliep op de laatste dag degradatie ten koste van Q.P.R.
Brian Murphy van Hull City werd gekozen tot English Young Player of the Year

.
Uefa Cup finale:
Juventus 1 - Middlesbrough 0
Champions Cup finale:
Chelsea 2 - Barcelona 2
Chelsea wint na strafschoppen 4-3
Overzichtje van het Middlesbrough team.

Alex heeft 58 wedstrijden gespeeld dit seizoen (laatste maand van het seizoen was hij moe). Overall een goed seizoen maar toch ben ik niet tevreden. Net geen kampioen geworden en nipt verloren in de Uefa Cup finale. De League Cup winst is meegenomen maar er had meer in gezeten dit seizoen. Volgend jaar Champions Cup, dus weer een nieuwe uitdaging voor Boro.
Milan Baros was veruit de beste speler dit seizoen. Een karrevracht aan doelpunten, hij stond ook even in de belangstelling van Chelsea, maar het is niet tot een bod gekomen.
Pablo Zabaleta heeft me ook positief verrast. Vonlanthen had een iets minder seizoen, mede door een aantal blessures aan het begin van het seizoen waardoor hij de eerste paar maanden nooit echt topfit was.
Transfers:
uit: Jarosik (Fulham), Andrew Davies (Hull), beiden transfervrij
In: Robinho (Atl. Madrid free), Mark Donnelly (regen DR van Wigan 550k), Javier Mascherano (River 11,5 mln.)
Voor de rest ben ik niks meer van plan op transfergebied of er moeten nog spelers vertrekken, dan zal ik daar een vervanger voor gaan zoeken.
De Hull-selectie en de stats:
Het is moeilijk om een beste speler te kiezen bij Hull. Alle spelers zijn redelijk gelijkwaardig en dat is ook gelijk de kracht van Hull. Murphy heeft aantal belangrijke goals gemaakt. Mijn keeper Carroll heeft ook een aantal punten gepakt door zo'n beetje alle penalties tegen te stoppen.
Transfers:
uit: Foy (reserves naar W.B.A. 1.4mln.), Maccarone (Free transfer)
in: Tymoschuk (DMC, Frankfurt Free), Andrew Davies (Boro Free), McAllister (regen SC, Gretna 450k)
Ik zit aan mijn wagebudget met Hull dus ik moet kijken of ik nog wat spelers kan verkopen voordat ik nog een aantal nieuwelingen aantrek. Ik heb al wat spelers op het oog, maar ik moet eerst verkopen.
Ik heb helaas geen land gevonden wat een nieuwe bondscoach zocht. Ik heb 4 maanden geleden gesolliciteerd bij Gabon, maar daar heb ik nog niks van gehoord (typisch Africa). Nu maar afwachten wie er na het WK ontslagen worden.
Volgende update na het WK en na de transferperiode.